Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik zal eens nagaan, maar waar ik last van heb zijn volgens mij de packages die verwijderd en geïnstalleerd worden.PatrickC schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:33:
[...]
Heb je in Steam ingesteld staan dat er binnen een game updates gedownload mogen worden?
Update: Volgens mij heeft dit echt met de packages te maken die geïnstalleerd worden. In de Trace kan ik niet vinden waar hij blijft hangen gezien ik geen foutmelding krijg, maar enkel kan skippen via "Skip Updates".
Zelfs een hele avond wachten zorgt er voor dat hij blijft hangen. Ik zal de in-game packages menu eens nagaan op wat er niet geïnstalleerd is.
:strip_exif()/f/image/KtAL8Z2GrFMVmhoVzij6bT3l.jpg?f=fotoalbum_large)
UPDATE: Inmiddels gefixt door 3x Steam de integriteit van Rf2 te checken. Ik zie overigens dat de workshop items van steam aardig wat GB's innemen, terwijl deze ook al geinstalleerd zijn binnen RF2. Is dit een kwestie van duplicaten of gewoon onhandig ingesteld door steam/rf2?
[ Voor 67% gewijzigd door Thinlanet op 27-11-2022 19:55 ]
Dit is zeer onhandige werking van Steam.Thinlanet schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:41:
UPDATE: Inmiddels gefixt door 3x Steam de integriteit van Rf2 te checken. Ik zie overigens dat de workshop items van steam aardig wat GB's innemen, terwijl deze ook al geinstalleerd zijn binnen RF2. Is dit een kwestie van duplicaten of gewoon onhandig ingesteld door steam/rf2?
Als je kleine SSD hebt, maar daarnaast een grotere spinning disk, kan je normaal gezien die folder verplaatsen maar moet je gebruik maken van een symlink naar de nieuwe locatie op de originele plaats.
Thanks, ik was er inmiddels achter gekomen dat dit door Steam komt (wat welliswaar wel voor ontwikkelaars het voordeel biedt om kleine wijzigingen in de content door te voeren zonder dat de client daar de hele packaging file voor dient te downloaden). Ik zal eens kijken of ik iets op m'n HDD kan zetten, maar krom blijft het ergens wel.JeGoBE schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:05:
[...]
Dit is zeer onhandige werking van Steam.
Als je kleine SSD hebt, maar daarnaast een grotere spinning disk, kan je normaal gezien die folder verplaatsen maar moet je gebruik maken van een symlink naar de nieuwe locatie op de originele plaats.
Zo’n symbolic link aanmaken die je op deze manier. Ik heb het zelf echter nog nooit geprobeerd omdat het allemaal wel past op mijn 512GB grote SSD.Thinlanet schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:28:
[...]
Thanks, ik was er inmiddels achter gekomen dat dit door Steam komt (wat welliswaar wel voor ontwikkelaars het voordeel biedt om kleine wijzigingen in de content door te voeren zonder dat de client daar de hele packaging file voor dient te downloaden). Ik zal eens kijken of ik iets op m'n HDD kan zetten, maar krom blijft het ergens wel.
mklink /j "<Steam Folder>\steamapps\workshop\content\365960" "D:\LinkedFromC\workshop\content\365960"
Zie ook:
https://forum.studio-397....files.64783/#post-1010751
[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 29-11-2022 21:26 ]
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Vooral de Alpine serie in de LFM serie in RF2 is lekker! Pas een paar races (1 maand) actief op LFM
| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
www.simsport-racing.com
Thanks die kende ik nog nietMilan1NL schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:39:
Heeft iemand ook al eens LFM geprobeerd? Hetzelfde systeem als Iracing. Maar dan compleet gratis! om het uurtje ff een race mee pakken. En het werkt met safety points. Erg leuk!

https://www.studio-397.co...ncing-vauxhall-astra-btcc
www.simsport-racing.com
https://www.studio-397.co...e-btcc-2022-pack-and-bop/
www.simsport-racing.com
[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 16-12-2022 18:32 ]
https://www.studio-397.co...g-porsche-911-gt3-cup-992
[ Voor 20% gewijzigd door PatrickC op 17-12-2022 21:19 ]
Mooie toevoeging, al doet de trailer een beetje "Project Cars/Need for speed" aan. Past niet helemaal in lijn met de eerdere content die wat "sierlijker" in beeld werd gebracht. De fun zal er niet minder op zijn.PatrickC schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 21:16:
De surprise auto voor de 2022 X-mas drop… de Porsche 911 GT3 Cup (992)![]()
https://www.studio-397.co...g-porsche-911-gt3-cup-992
[YouTube: Announcing Porsche 911 GT3 Cup 992]
Hoe gebruiken jullie overigens mods tegenwoordig? alleen via de Steam Workshop? Een van de dingen wat ik zo'n contrast vind met RF1 dat je daar een aantal mods had die de hele game een transformatie gaf, zoals Virtua LM Jr GTPC, Enduracers of Power&Glory die echt het gevoel van "af" gaven
https://www.studio-397.co...2022-bonus-pack-released/
[ Voor 22% gewijzigd door PatrickC op 21-12-2022 19:21 ]
Volgens mij is het algehele niveau van de AI icm de 992 wat beperkt, voor elk circuit dus. Mijn niveau/snelheid is die van een recreant/zondagsrijder maar ik kan ze op veel circuits prima aan, zelfs boven de 100% AI speed.PatrickC schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:11:
De nieuwe Porsche 911 GT3 Cup (992) op Sebring is volgens mij één van mijn beste sim racing ervaringen tot nu toe.Alleen de AI heeft nog wat problemen met deze auto op dit circuit, want ze spinnen nog iets teveel als je het mij vraagt.
https://www.studio-397.co...what-a-year-for-rfactor-2
Het is eigenlijk een nieuwe game geworden in dit jaar.
Ik ben benieuwd wat Studio 397 ons gaat brengen in 2023. Ik hoop dat we meer Le Mans (WEC) content gaan krijgen, met de nieuwe hypercars, maar ook Classic Le Mans.
De Beste Wensen voor 2023 alvast allemaal!!
[ Voor 56% gewijzigd door PatrickC op 30-12-2022 22:36 ]
Probeer de files in de onderstaande directory eens te installeren:Malle-piet schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:23:
Ik installeerde eergisteren Rfactor 2 en kreeg telkens een runtime error, alles uit de kast getrokken om het op te lossen, maar niets hielp. De enigste optie en oplossing was terug te gaan naar de oude UI, zijn er meer die hier bekend mee zijn?
steam/steamapps/common/rfactor 2/_CommonRedist/
Andere opties zijn een verify van de game files in Steam en player.json renamen zodat een nieuwe file wordt aangemaakt.
[ Voor 11% gewijzigd door PatrickC op 11-01-2023 14:51 ]
www.simsport-racing.com
The file "_CommonRedist/" kan ik in die directory niet vinden, ik zal die runtime files opnieuw installeren, verify in steam leverde niets op.PatrickC schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:46:
[...]
Probeer de files in de onderstaande directory eens te installeren:
steam/steamapps/common/rfactor 2/_CommonRedist/
Andere opties zijn een verify van de game files in Steam en player.json renamen zodat een nieuwe file wordt aangemaakt.
Het gaat er niet alleen om dat de runtime libraries zijn geinstalleerd, maar ook dat de installatiebestanden ervan in de _CommonRedist\vcredist folders staan, dit i.v.m. scripts, die bij het starten van games uitgevoerd worden en een foutmelding weergeven als de installatiebetanden niet in deze mappen gevonden kunnen worden.Malle-piet schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 05:56:
[...]
The file "_CommonRedist/" kan ik in die directory niet vinden, ik zal die runtime files opnieuw installeren, verify in steam leverde niets op.
Als je Steam in het standaard pad geinstalleerd hebt kijk je in "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Steamworks Shared\_CommonRedist\vcredist\" welke versies je nodig hebt.
Download ze (zowel x86 als x64) vanaf: Latest supported VC_Redist
Plaats na het downloaden van een versie de bestanden gelijk in de bijbehorende map onder .\_CommonRedist\vcredist, de installatiebestanden heten namelijk allemaal hetzelfde (vcredist_x64.exe en vc_redist_x86.exe).
Je zit toevallig niet op Discord? Daar zou je ook wat vragen kunnen stellen?Malle-piet schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:55:
Alles gedaan wat je adviseerde, ik blijf de runtime error houde en een CTD, de support van RF2 laat ook niets horen, beetje waardelos allemaal zo.
Verder, heb je de vorige installatie helemaal verwijderd? Of is het de eerste install op je PC?
Ik zit op discord is zovere bij Fastlane maar die zie ik niet meer in Discord, Ik probeerde het wel via de RF2 discord maar daar werd mij bericht niet verzonden om een of andere vage reden
Op rFactor 2 Discord kan ik gewoon berichten plaatsen, dus geen idee waarom dat voor jou niet werkt.
Ik vind het wel jammer dat support krijgen op rFactor 2 vaak leidt tot geen enkele reactie van Studio 397 / MSG. Ik heb alleen hier wel vaker reactie gehad van @marrs , maar hij is niet meer werkzaam bij Studio 397 / MSG. Op bug reports op hun officiële forum wordt vaak niet eens gereageerd behalve door andere personen op het forum.
[ Voor 12% gewijzigd door PatrickC op 14-01-2023 14:54 ]
Nog even good de zekerheid, amd of nvidia gpu? Indien Amd altijd terug naar driver 22.5.1 , alle drivers erna leveren problemen op. Heb nog niet gehoord van een runtime error door de driver maar goed, zou het dan alsnog proberen.Malle-piet schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:09:
Ik had de vorige geheel verwijderd nadat ik dezelfde issue had, daarna alle achtergebleven ellende verwijderd.
Ik zit op discord is zovere bij Fastlane maar die zie ik niet meer in Discord, Ik probeerde het wel via de RF2 discord maar daar werd mij bericht niet verzonden om een of andere vage reden
www.simsport-racing.com
De 24H halen ze niet echtPatrickC schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:54:
Vandaag is trouwens 24 Hours of Le Mans Virtual 2023…
[YouTube: LIVE: 24 Hours of Le Mans Virtual 2023]
Vanmiddag even gekeken en toen was er net een behoorlijk lange ‘red flag’ vanwege problemen.
Beetje overtrokken titel, ja hij stopt er mee maar zit weinig ‘rage’ in.
Snap de teleurstelling wel overigens.
https://www.gpblog.com/nl...e-keer-dat-ik-meedoe.html
ja dat blijven de standaard youtube titels en clickbait voor de socialsShinji schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:30:
[...]
Beetje overtrokken titel, ja hij stopt er mee maar zit weinig ‘rage’ in.
Snap de teleurstelling wel overigens.
https://www.gpblog.com/nl...e-keer-dat-ik-meedoe.html

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 15-01-2023 11:30 ]
Waarschijnlijk de laatste keer met rf2 na Max z'n rantPatrickC schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:54:
Vandaag is trouwens 24 Hours of Le Mans Virtual 2023…
[YouTube: LIVE: 24 Hours of Le Mans Virtual 2023]
Maar hier zitten de experts, wat gebeurde er nou allemaal? Worden mensen te snel gekicked vanwege "slechte" ping?
En had die regen ook zo'n grote invloed op de game?
En de eerste rode vlag was vanwege een DDOS?
[ Voor 26% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-01-2023 13:04 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik herinner me nog een paar jaar terug de rant van Lando Norris die zelfs via de livestream rFactor 2 deïnstalleerde van zijn PC. En Max gaat rFactor 2 ook niet meer opstarten na dit weekend denk ik.Alfa Novanta schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:41:
[...]
Waarschijnlijk de laatste keer met rf2 na Max z'n rant
Maar hier zitten de experts, wat gebeurde er nou allemaal? Worden mensen te snel gekicked vanwege "slechte" ping?
En had die regen ook zo'n grote invloed op de game?
En de eerste rode vlag was vanwege een DDOS?
Waar is het misgegaan? Na de eerste virtual 24 uur van Le Mans, die afgebroken moest worden vanwege technische problemen, waren de volgende edities een stuk beter (stabieler). Maar dit weekend is het schijnbaar weer bar en boos. Een valse start voor rFactor 2 in 2023 helaas…
Nee, Motorsport Games heeft nu de licentie op WEC/ Le Mans 24h. Vroeger was het wel op iRacing, maar dat is nu allemaal onofficieel geworden.Edwinlzv schreef op zondag 15 januari 2023 @ 14:10:
Zou het iets zijn voor Iracing? Of kan dat niet (met onder andere licenties)? En voordat er nog meer coureurs bedanken zullen ze toch nog stevig aan de bak moeten bij Rfactor want ik denk dat Max niet de enigste zal zijn die stevig baalt van de omstandigheden.
Disclaimer:
Motorsport Games maakt meer kapot dan je lief is
[ Voor 7% gewijzigd door CoronelHimself op 15-01-2023 14:19 ]
Steam - PTR83
Als ze niet leveren is elk contract opzegbaar natuurlijk. En een naam als Max Verstappen die je game uitkaffert is ook geen reclame.CoronelHimself schreef op zondag 15 januari 2023 @ 14:16:
Nee, Motorsport Games heeft nu de licentie op WEC/ Le Mans 24h. Vroeger was het wel op iRacing, maar dat is nu allemaal onofficieel geworden.
Disclaimer:
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Inderdaad, vanwege de exclusiviteit qua licentie, mogen andere sims geen officiële 24H of Lemans of Indy500 meer organiseren (ik kijk naar iRacing). Sterker nog, het mag niet eens meer gestreamd worden. Motorsport Games maakt simracen dood als het zo doorgaat.CoronelHimself schreef op zondag 15 januari 2023 @ 14:16:
[...]
Nee, Motorsport Games heeft nu de licentie op WEC/ Le Mans 24h. Vroeger was het wel op iRacing, maar dat is nu allemaal onofficieel geworden.
Disclaimer:
Klopt, maar ze leveren niet voor zowel de WEC, BTCC en IndyCar. En toch is er nog geen enkel contract opgezegd. Omdat ze desperaat zijn hebben ze een hoop content maar in RF2 gereleased zodat ze nog wat geld binnenkrijgen. Dus blijkbaar zal het wel niet zo gemakkelijk zijn om contracten op te zeggen.Alfa Novanta schreef op zondag 15 januari 2023 @ 14:42:
[...]
Als ze niet leveren is elk contact opzegbaar natuurlijk. En een naam als Max Verstappen die je game uitkaffert is ook geen reclame.
Steam - PTR83
[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 15-01-2023 16:17 ]
Welke (game) pc adviseren jullie hiervoor? Ik zie allemaal van die kasten met plexiglas en kleurtjes/led, dat hoeft van mijn eigenlijk niet maar hij mag best wat boven de eisen van rFactor2 zitten want schokken en haperen is ook niks (met GP4 genoeg meegemaakt). Zelf bouwen of samenstellen ook liever niet.
[ Voor 7% gewijzigd door m1155 op 15-01-2023 19:11 ]
Gaat alleen over de rode vlaggen, regen en de vele individuele disconnects worden niet genoemd. Zal vast nog wel een staartje krijgen.
Wat betreft Max zijn reactie, weinig tegen in te brengen. Hij heeft gewoon gelijk en voor zijn doen prima kalm en beheerst verwoord
Maar goed, ik vermaak me nog steeds prima met de lfm btcc races. Hopelijk verleggen dit toch de focus iets naar stabiliteit. #hopenmag
www.simsport-racing.com
Op verschillende webshops kun je kant-en-klare game PC’s kopen. Verder verkopen fabrikanten als Dell/Alienware, Lenovo, HP ook gaming desktops en laptops. Ik heb zelf b.v. een Alienware Laptop, die inmiddels al bijna 5 jaar oud is, maar rFactor 2 werkt er nog prima op.m1155 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 17:59:
20a25 jaar geleden veel GrandPrix4 gespeeld en wil nu met rFactor2 aan de slag voornamelijk om wat minder bekende circuits te leren kennen. (Hoewel bij nader inzien Assetto Corsa hiervoor meer geschikt lijkt)
Welke (game) pc adviseren jullie hiervoor? Ik zie allemaal van die kasten met plexiglas en kleurtjes/led, dat hoeft van mijn eigenlijk niet maar hij mag best wat boven de eisen van rFactor2 zitten want schokken en haperen is ook niks (met GP4 genoeg meegemaakt). Zelf bouwen of samenstellen ook liever niet.
Maar eigenlijk moet je je vragen in een ander topic stellen:
Desktop koopadvies
Wat betreft die minder bekende circuits… inderdaad naast rFactor 2 ook Assetto Corsa, maar dan denk ik ook meteen aan Automobilista 1/2 (waar Reiza ook een Reiza Pack voor rFactor 2 heeft met een aantal van die circuits).
[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 15-01-2023 22:39 ]
Je bent me voor. Ben 'm net aan het kijken toevallig. Kom net uit mijn eigen verzopen Spa 90min race
Edit: hij eindigt wel vrij plotseling waar hij Rf2 een rng noemt, random number generator.

Ik had nog wel wat meer insights verwacht over team redline maar als ik het goed begrijp was het voor hun dus 1 DC en het niet terug krijgen van laps wat de reden was om m in de pits te zetten. Ik dacht dat dat een 2e DC was, maar kennelijk gaven ze op. Nou ben ik om wel wat dc's gewend maar dan ligt het aan onze zijde. Het verschil hier is kennelijk dat Rf2 heel erg agressief is naar rijders en de verbinding heel gauw (onterecht) als slecht bestempeld. In ACC hebben mensen dikwijls een knalrode ping indicator en ghosten ze de hele baan over maar ze worden _nooit_ door de game/server gedisconnect.
To be fair, Ik heb in ACC meerdere 6/12/24uur endurance races gereden, maar ik heb nog nooit een race gezien waar ze je rondes teruggeven. Krijg jij een DC dan is dat jouw probleem. Het enige wat ze weleens deden was een FULL course yellow waarbij iedereen op de pitlimiter rijdt zodat het team veilig kan rejoinen ivm hickups voor de andere teams. Maar rondes terugkrijgen..... Never
[ Voor 65% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-01-2023 23:24 ]
Tsja, geef hem eens ongelijk. Ik heb vorige week toevallig de Youtube video met Atze zitten kijken en hoewel ik altijd dacht dat Verstappen leuk mee deed met RedLine is de man schijnbaar bloed fanatiek als het om simracen gaat en zit het zelfs in zijn hoofd tijdens de F1 weekenden waarbij hij ook nog even een wereldtitel te winnen heeft.
Nu heb ik nauwelijks ervaring met rFactor als het gaat om multiplayer en kloot ik maar wat aan in iRacing maar ik heb in de 2 jaar tijd dat ik met iRacing bezig ben 0 disconnects gehad tijdens het online racen. En tuurlijk n = 1 en ik rijdt geen 24 uurs events maar de keren dat ik rFactor online heb gespeeld was er altijd wel wat.
En het lijkt me dat wanneer je zo'n event met zulke "grote" namen voor de deur hebt staan waarvan je weet dat veel bekijks gaat trekken je alles op alles zet om "gedonder" te voorkomen. Ik heb de stream zijdelings gevolgd afgelopen weekend en voor mij was het in ieder geval genoeg reden om rFactor niet weer eens aan te slingeren en een poging te gaan wagen.
De reactie van Max vind ik typisch Max. Hij vindt altijd dat er niets fout mag gaan, ook met zijn eigen F1 team en auto. Dat hij de lat daar zo hoog legt snap ik wel gezien de belangen en de enorme bedragen die er in de F1 gebruikt worden, maar bij sim racing… komop man… er zijn veel ergere dingen en met 25+ jaar ervaring in de ICT kan ik alleen maar aangeven dat je niet alle problemen kunt voorzien/voorkomen zonder enorme investeringen te doen en dan is een cost/benefit en risico analyse zo gemaakt. Als Max hier niet mee kan omgaan, dan moet hij gewoon niet meedoen met dit soort virtual races.
Just to be clear, at no point was the 24 Hours of Le Mans Virtual DDoS attacked. #LeMansVirtual https://t.co/VBVfLnhEKD
— Thomas Harrison-Lord (@Tomhlord) 15 januari 2023
Thomas is een journalist voor Traxion.gg. Prima, zou je denken maar het opvallende is dat Traxion van MSG is. Traxion streamde bijvoorbeeld ook de Virtual Le Mans (Series) races op hun kanaal. Dit is dan een interessant bericht vanuit iemand die er dichtbij staat.
Blijkbaar kwamen de rode vlaggen net nadat de regen kwam. Na de 2e rode vlag hadden ze regen uit gezet. Dat is ook wat Max bedoelde met: “they cancelled rain”.
Mensen die met MSG verbonden zijn zeggen dan onzin als dit:
What about when you have an engine failure or mechanical in real life, isn't is the same ...? https://t.co/UMmTkjhiXL
— Romain Grosjean (@RGrosjean) 15 januari 2023
Nee, Grosjean. Dit is niet hetzelfde. Een betere vergelijking zou zijn als de software van race control niet werkt en willekeurig stop and go straffen uitdeelt.
Het is zo frustrerend om allemaal te zien, want er is ontzettend veel potentie bij dit evenement. De modbaarheid (van de banen) is een groot voordeel voor de sponsoren. Qua productie is het een van de beste sim racing evenementen, maar de sim lijkt helaas niet stabiel genoeg.
Het is gewoon heel vervelend hoe de organisatie (MSG) met deze situaties omgaat. Bij de eerste editie kreeg je natuurlijk ook een nietszeggend statement "we gaan de problemen onderzoeken" en om dan nooit meer iets concreets te horen. Ze negeren kritieken en doen steeds alsof er niets aan de hand is. Glassdoor reviews voor MSG zijn ook niet mals.
[ Voor 42% gewijzigd door Niellie41 op 16-01-2023 10:05 ]
Korte antwoord, Ja.PatrickC schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:28:
Dan vind ik het toch bijzonder dat ze bij LFM naast ACC nu ook met rFactor 2 zijn gaan rijden. Hebben zij nu dan ook zo veel last van problemen...
Het probleem met rf2 tov anders games is dat de disconnects veel vaker zijn en random zijn. Vaak ook niet te herleiden naar ping of client connectie. Is vrij algemeen bekend, wat dat betreft verwoord random callsign het perfect. Als je als Le Mans organisatie zoekt naar de juiste partner dan is rf2 technisch gezien iig de meest risicovolle keuze.
Wat betreft ddos, tsja blijft nog steeds verantwoordelijkheid van MSG om contra maatregelen te nemen. Niet altijd makkelijk maar hebben ze zelf wel een rol in.
www.simsport-racing.com
Max snapt prima dat wanneer zijn eigen pc crasht, of zijn eigen internet eruit ligt of dat van een teamgenoot dat dit zijn eigen schuld is en zal de laatste zijn om dat op anderen af te schuiven. Probleem hier is, dat Rf2 meer op een Random Number Generator lijkt, de disconnects zijn random zonder aanwijsbare reden in een te slechte verbinding. Wat ik zei, in ACC zijn de ping indicatoren soms dieprood en mensen warpen all over the place zonder te worden gedisconnect. Dat is een admin-actie om mensen te kicken en m.i. terecht, zéker bij een 24 uur van dit kaliber. In Rf2 is het de game/server zelf kennelijk die de rijders kicked maar er dubieuze waarden op na houdt. Dát is natuurlijk niet acceptabel voor een dergelijk event. En als hij de enige was, maar zo te horen waren er tientallen disconnects .. dan kun je niet fair racen. En dit is al meerdere edities een probleem geweest wat niet wordt aangepakt. En dát is incompetent. Daarnaast schijnt er serieus inschrijfgeld betaald te worden en is er een flinke prijzenpot dus het gaat ook wel degelijk ergens over, en Max zelf staat er ook mooi gekleurd op tegenover heel de wereld want ze zijn er van de organisatie ook als de kippen bij om het event te promoten met zijn naam/deelname. Zonder Max' deelname zou er veel minder aandacht zijn. Dus ik snap zijn frustratie.PatrickC schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:28:
De reactie van Max vind ik typisch Max. Hij vindt altijd dat er niets fout mag gaan, ook met zijn eigen F1 team en auto. Dat hij de lat daar zo hoog legt snap ik wel gezien de belangen en de enorme bedragen die er in de F1 gebruikt worden, maar bij sim racing… komop man… er zijn veel ergere dingen en met 25+ jaar ervaring in de ICT kan ik alleen maar aangeven dat je niet alle problemen kunt voorzien/voorkomen zonder enorme investeringen te doen en dan is een cost/benefit en risico analyse zo gemaakt. Als Max hier niet mee kan omgaan, dan moet hij gewoon niet meedoen met dit soort virtual races.
[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-01-2023 10:08 ]
Stel bij F1.. een wheelgun werkt niet goed of de tankinstallatie… krijgen ze die spullen niet van de FIA? Dan is je race ook voorbij of verkloot. Dat heb je zelf lang niet altijd onder controle. Daarmee praat ik niet goed dat er zoveel problemen waren dit weekend, maar het blijft een onderdeel van virtual racing. Verder neem ik even aan dat teams die nu echt benadeeld zijn door geen eigen fouten, hun inschrijfgeld gewoon terug gaan ontvangen.Alfa Novanta schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:50:
[...]
Max snapt prima dat wanneer zijn eigen pc crasht, of zijn eigen internet eruit ligt of dat van een teamgenoot dat dit zijn eigen schuld is en zal de laatste zijn om dat op anderen af te schuiven. Probleem hier is, dat Rf2 meer op een Random Number Generator lijkt, de disconnects zijn random zonder aanwijsbare reden in een te slechte verbinding. Wat ik zei, in ACC zijn de ping indicatoren soms dieprood en mensen warpen all over the place zonder te worden gedisconnect. Dat is een admin-actie om mensen te kicken en m.i. terecht, zéker bij een 24 uur van dit kaliber. In Rf2 is het de game/server zelf kennelijk die de rijders kicked maar er dubieuze waarden op na houdt. Dát is natuurlijk niet acceptabel voor een dergelijk event. En als hij de enige was, maar zo te horen waren er tientallen disconnects .. dan kun je niet fair racen. En dit is al meerdere edities een probleem geweest wat niet wordt aangepakt. En dát is incompetent. Daarnaast schijnt er serieus inschrijfgeld betaald te worden en is er een flinke prijzenpot dus het gaat ook wel degelijk ergens over, en Max zelf staat er ook mooi gekleurd op tegenover heel de wereld want ze zijn er van de organisatie ook als de kippen bij om het event te promoten met zijn naam/deelname. Zonder Max' deelname zou er veel minder aandacht zijn. Dus ik snap zijn frustratie.
Focus ligt nu op Team Redline maar eerder in de race waren het andere teams, waaronder een mass dc van 6 teams (circa 20% van het veld) tegelijk. Is al jaren een bekend rf2 online probleem, heb je zelf eigenlijk geen invloed op. Prima als je dan alsnog een 24h organiseert maar dan is kritiek als het weer misgaat niet vreemd.
Jammer want het is een tof event.
www.simsport-racing.com
Er kan natuurlijk altijd iets mis gaan maar als je kijkt naar de historie van het event is dit niet de eerste keer en ik kreeg eerlijk gezegd de indruk dat het deze keer nog veel erger was ook qua disconnects.PatrickC schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:28:
Als je een event zo promoot, er inschrijfgeld betaald moet worden, je "pocht" met de grote namen die mee doen aan het event, er een flinke prijzenpot aan hangt, het presenteert als het sim race event van het jaar en er ook een hele show omheen probeert te bouwen met race control e.d. dan zorg je toch dat je in ieder geval op technisch vlak een overcapaciteit van jewelste hebt... helemaal als je voorgaande jaren ook al eens "nat" bent gegaan met dit soort dingen. En dit is nog wel een "single split" event met maar een gelimiteerd aantal deelnemers.
Je staat er als rFactor gewoon niet heel best op als dit soort dingen dan gebeuren en dan uitgerekend ook nog eens bij 1 van de grote namen / teams die mee strijden voor het kampioenschap.
En de mening van Grosjan lijkt me totaal irrelevant aangezien hij als "technical advisor" van MSG genoemd wordt. Daarnaast is dat nou net de charme van het sim racen, iedereen strijd met gelijkwaardig materiaal, onder gelijkwaardige omstandigheden. Dat er random mensen uit een race gegooid worden is net zoiets als "laten we de laatste chicane voor start finish eens voor een x aantal mensen omdraaien".
technisch falen van een wheelgun, tankinstallatie of het opblazen van je motor is je eigen schuld. Mechanisch falen. K*t maar iedereen weet dat, dat kan.PatrickC schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:49:
Stel bij F1.. een wheelgun werkt niet goed of de tankinstallatie… krijgen ze die spullen niet van de FIA? Dan is je race ook voorbij of verkloot. Dat heb je zelf lang niet altijd onder controle. Daarmee praat ik niet goed dat er zoveel problemen waren dit weekend, maar het blijft een onderdeel van virtual racing. Verder neem ik even aan dat teams die nu echt benadeeld zijn door geen eigen fouten, hun inschrijfgeld gewoon terug gaan ontvangen.
Rf2 is te vergelijken met een verkeerspaal die random omhoog komt.

www.simsport-racing.com
tja .. het komt wel het meest in de buurt denk ik
tag, you're out!

.. alleen dan is het poppetje een gare game-engine ofzo
[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-01-2023 11:10 ]
YouTube: Was Le Mans Virtual REALLY THAT BAD??? P7 finisher pov
Jammer genoeg heel veel 'crap' gelezen omtrent rFactor2 en mensen die denken dat ze IT Specialist zijn.
Als je heel veel detail in een sim wil, dan kan er ook wel eens mislopen.
Hopelijk krijgen we een duidelijke reactie van MSG.
[ Voor 58% gewijzigd door JeGoBE op 19-01-2023 12:39 ]
Kijk, van zo'n reacties heb ik de voorbije dagen een enorme hekel gekregen.Niellie41 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:40:
Als het hackers waren... Een DDoS aanval is dan een makkelijk excuus als je geen zin hebt om iets uit te leggen. "DDoS!" En dan steek je je handen in de lucht. 🤷🏻
[Twitter]
Thomas is een journalist voor Traxion.gg. Prima, zou je denken maar het opvallende is dat Traxion van MSG is. Traxion streamde bijvoorbeeld ook de Virtual Le Mans (Series) races op hun kanaal. Dit is dan een interessant bericht vanuit iemand die er dichtbij staat.
Blijkbaar kwamen de rode vlaggen net nadat de regen kwam. Na de 2e rode vlag hadden ze regen uit gezet. Dat is ook wat Max bedoelde met: “they cancelled rain”.
Je kan onmogelijk uitleggen tijdens een event welke problemen er zijn, zeker als er een politioneel onderzoek aan te pas komt wordt er heel vaak discretie gevraagd. Ddos blijft een criminele activiteit.
Traxion werkt met neutrale journalisten. Deze journalist is 'voorzichtig' terug gekomen op zijn woorden.
https://twitter.com/Tomhlord/status/1615614013789855745
Ik heb ook enkele keren gehoord dat de regen de disconnects zouden kunnen veroorzaakt hebben, maar Max verstappen zit niet aan de server-zijde en kan dit zelf onmogelijk verklaren. Dit kunnen enkel de mensen die de server beheren verklaren.
Vorig jaar waren er 5 races in de LMVS en was er 1 probleem met de race op Nordschleife. Was die race niet stilgelegd, dan had Team Redline het kampioenschap niet gewonnen. Dit jaar waren alle andere positief verlopen.
Personen die de race organiseren, zijn ook bezig met andere endurance wedstrijden binnen rfactor2, bv. VEC races.
We moeten gewon wat geduld hebben en zien met welke reactie MSG komt.
nou, die kan ik je nu wel al gevenJeGoBE schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:51:
We moeten gewon wat geduld hebben en zien met welke reactie MSG komt.

maar de servers waren dus kennelijk niet beveiligd tegen DDOS wat tegenwoordig het allereerste is waar je natuurlijk om denken moet als je zo'n race gaat hosten. En Max en zijn management weet dit soort zaken ook wel, die weet natuurlijk heel wat meer ins-and-outs als hij aan zo'n evenement meedoet. Zeker na de 3 eerdere fiasco's lijkt het mij zéér sterk dat dit niet vantevoren aangegeven is, van "Heej, ik wil nog 1x meedoen, maar dan zorgen jullie dat je de rommel nu voor elkaar hebt" .. waarop het antwoord dan "tuurlijk, komt goed." is.
Maar of je hier een eerlijk antwoord op krijgt is natuurlijk zeer de vraag.
Ik denk dat wanneer Max de schuld bij de organisatie neerlegt hij beter dan wie-ook weet waar hij het over heeft. Hij staat echt compleet voor schut zo..
[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-01-2023 13:42 ]
Er is niks die zegt dat 'een beveiliging tegen Ddos' ook effectief zou geholpen hebben. We weten zelf niet of er die was of niet was. Rfactor2 werkt bv. ook met een eigen protocol. Anti ddoss leveranciers moeten dan al met dit protocol overweg kunnen. Assetto Corsa heeft bv. problemen gehad met iemand die malafide pakketten stuurde naar de server. Dan nog blijft diegene die de Ddos deed de schuldige en niet Msg als slachtoffer.Alfa Novanta schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:41:
[...]
nou, die kan ik je nu wel al geven
[Afbeelding]
maar de servers waren dus kennelijk niet beveiligd tegen DDOS wat tegenwoordig het allereerste is waar je natuurlijk om denken moet als je zo'n race gaat hosten. En Max en zijn management weet dit soort zaken ook wel, die weet natuurlijk heel wat meer ins-and-outs als hij aan zo'n evenement meedoet. Zeker na de 3 eerdere fiasco's lijkt het mij zéér sterk dat dit niet vantevoren aangegeven is, van "Heej, ik wil nog 1x meedoen, maar dan zorgen jullie dat je de rommel nu voor elkaar hebt" .. waarop het antwoord dan "tuurlijk, komt goed." is.
Maar of je hier een eerlijk antwoord op krijgt is natuurlijk zeer de vraag.
Ik denk dat wanneer Max de schuld bij de organisatie neerlegt hij beter dan wie-ook weet waar hij het over heeft. Hij staat echt compleet voor schut zo..
Ik ga akkoord dat men moet voorbereiden op problemen , de uitleg van MSG kan veel verduidelijken.
En neen, Max was met Team Redline een rijder zoals alle andere.
Als een reactie van MSG ook maar enigszins lijkt op de reactie die men gaf na het debacle met de NASCAR-game, en dat is wel hun trackrecord, is het voor iedereen beter wanneer MSG zo spoedig mogelijk ophoudt te bestaan. En dat Dmitry Kozco nooit meer ergens een hoge functie krijgt.JeGoBE schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:36:
Hopelijk krijgen we een duidelijke reactie van MSG.
Als het werkt blijft het een top game! Deze week 3 lfm races gedaan met btcc en dat is echt een heerlijke serie. Het is beetje plannen maar de 21:00 is nu uit een soort van go to tijdstip geworden, afgelopen 3 dagen telkens rond de 20 drivers
www.simsport-racing.com
https://www.studio-397.co...e-candidate-now-available
Met het nieuwe Package Management is het probleem dat ik had met het subscriben en unsubscriben van gekochte DLC waarschijnlijk opgelost. Dit weekend eens uittesten.
Inderdaad geen DDoS aanval.We are aware that the IP addresses of the servers were inadvertently made public, and we observed unusual levels of traffic during the event, combined with logging of some concerning events taking place during this period. We are not aware of a malicious attack, but will be implementing new procedures to ensure that in future our servers are robustly defended. The use of direct IP addresses for access to multiplayer sessions is clearly not an ideal solution, and we take full responsibility for any inadvertent distribution to non-participants – we are actively working on new processes to allow only permitted users and prevent similar issues in the future.

https://www.studio-397.co...s-virtual-2023-statement/
https://forum.studio-397....january-rc-update-1.73601
https://www.studio-397.co...-update-new-tyres-and-bop
Ik let altijd meer op de weg…paragon schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:40:
Ze zouden de gebruikte modellen ook wel mogen updaten. Die Porsche ziet er van binnen niet uit.
Briljant nieuws! Had het eerlijk gezegd niet verwacht, zal denk ik een game changer kunnen zijn voor series als btcc op lfm.
www.simsport-racing.com
Ben zelf niet zo van de gt3 dus voor mij is het nog even wachten op die 21feb update met de "race tegen content die je niet bezit"
Edit: hmm zie in de release notes niks over die gt3. Wel diverse andere fixes en tweaks.
[ Voor 17% gewijzigd door H-Alien op 04-02-2023 09:12 ]
www.simsport-racing.com
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Dus niet in de RC maar bij de uiteindelijke content drop.The new GT3 changes will be available as a free update to anyone owning the GT3 cars within rFactor 2, and is set to release as part of the Q1 2023 content drop and build release in early February.
Nee klopt wel, het is nog even afwachten tot eind februari zodat je niet perse alle wagens nodig hebt en je met 1 al kunt joinen. Ik gok / hoop dat het dan online wel wat drukker zal worden.Dev0o schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:04:
Klopt het dat er online nog niet heel veel gebeurt in rf2? Als ik savonds rond 20u in de lobby kijk ben ik al blij als er 1 server tussen staat waar meer dan drie personen (niet ai) op zitten. Of heb ik ergens een verkeerd filter aan staan?
Ik zou sowieso aanraden om via lfm te kijken naar online races. Daar gebeurt denk ik het meeste (naast leagues).
www.simsport-racing.com
GT3 update en BOP
[ Voor 53% gewijzigd door paragon op 07-02-2023 20:57 ]
Nooit eerder opgevallen, maar laatste tijd echt hinderlijk.
Pijtje ingedrukt houden werkt opeens weer. Dus even wat GT3s getest en op de een of andere manier is het beeld heel onrustig voor me. Nog net niet misselijk. Even acc testen of het aan mij ligt.
[ Voor 35% gewijzigd door paragon op 09-02-2023 20:27 ]
https://www.studio-397.co...g-beach-gp-street-circuit
[ Voor 22% gewijzigd door PatrickC op 16-02-2023 19:08 ]
https://www.studio-397.co...-honda-civic-type-r-btcc/