rFactor 2

Pagina: 1 ... 35 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:10
PatrickC schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:05:
@paragon Alleen met Zandvoort of andere tracks ook?
Kom er morgen ff op terug ACC testen ging sneller dan een andere baan in rF :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:09:
De virtual Le Mans is vandaag ook aangekondigd. Niet alleen een 24 uur van Le Mans maar meerdere endurance races.

Here is a look at the calendar of events in the series:
September 25th, 2021 - 4 Hours of Monza
October 16th,2021 - 6 Hours of Spa
November 13th, 2021 - 8 Hours of Nürburgring
December 18th, 2021 - 6 Hours of Sebring
January 15th to 16th, 2022 - 24 Hours of Le Mans Virtual

This is considered a major esports racing event, and there is $250,000 of total prize money. There will be both Le Mans Prototype (LMP) and GT Endurance (GTE) cars in the field.
Is dit i.s.m. de ACO en/of WEC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:58
dawg schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:22:
[...]

Is dit i.s.m. de ACO en/of WEC?
Gameontwikkelaar Motorsport Games Inc. en de Automobile Club de l’Ouest (ACO), de organisatie achter de beroemde 24-uursrace van Le Mans in Frankrijk, hebben samen de Le Mans Virtual Series aangekondigd. In vijf virtuele rondes, die gaan plaatsvinden op digitale versies van wereldberoemde circuits, gaan simracers de strijd met elkaar aan in urenlange 'endurance'-races. De eerste vier rondes worden online gehouden en duren tussen de vier en acht uur. De finaleronde van 24 uur, die zal plaatsvinden op het virtuele circuit van Le Mans, wordt uitgevochten op locatie tijdens de 2022 Autosport International motorsport-show in Birmingham, Engeland.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 01-09-2021 22:27 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Nice, zal de productie wel ten goede komen, net als vorig jaar.

Dank @PatrickC. :)

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:10
Je zou alleen denken, dat de drempel hoher ligt voor de echte top coureurs omdat ze de vlm nu niet vanuit huis kunnen rijden.

@PatrickC bedenk me net dat ik ongeveer een uur voordat ik op Zandvoort 21 had gereden nog wat rondjes had gedaan op de 20 versie... Zonder gestotter.

Vandaag weer getest. eerst maar eens monza geprobeerd en dat liep soepel. Daarna zandvoort 2021 voor de rest zelfde instellingen en licht gestoter bij uitrijden pits. Daarna was het wel smooth...

[ Voor 26% gewijzigd door paragon op 02-09-2021 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeGoBE
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-06 21:16
paragon schreef op donderdag 2 september 2021 @ 07:10:
Je zou alleen denken, dat de drempel hoher ligt voor de echte top coureurs omdat ze de vlm nu niet vanuit huis kunnen rijden.
Inderdaad, een ferme afknapper denk ik.
Met de virtuele Le Mans was dit net een extra showelement om de F1 coureurs en andere beroemde simracers (Thibault Courtois) in hun thuis-omgeving te kunnen zien.

• PatrickC
@marrs Misschien dat deze tekst in de augustus roadmap nog kan worden aangepast?
whilst missing out the fast backstretch of the Grand Prix Circuit that incorporates the Shelvalk – Mastersbocht – Bocht 9 – Bocht 10 complex of corners.
Dat zal toch wel Scheivlak moeten zijn lijkt mij? :P

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 03-09-2021 17:51 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Weet ook niet of dit jaar de VLM net zo groot zal gaan worden als vorig jaar.
Vorig jaar was het natuurlijk ook meer echt een vervanger in juni voor de echte race (die later in september was).

Dus weet niet of deze 2021 editie net zo'n impact zal gaan hebben of nu echt een e-sport ding is/gaat worden. Maar we gaan het zien :)

• PatrickC
paragon schreef op donderdag 2 september 2021 @ 07:10:
@PatrickC bedenk me net dat ik ongeveer een uur voordat ik op Zandvoort 21 had gereden nog wat rondjes had gedaan op de 20 versie... Zonder gestotter.

Vandaag weer getest. eerst maar eens monza geprobeerd en dat liep soepel. Daarna zandvoort 2021 voor de rest zelfde instellingen en licht gestoter bij uitrijden pits. Daarna was het wel smooth...
De GPU belasting van Zandvoort 2021 is inderdaad wel iets hoger dan de 2020 versie, maar wat mij betreft prima te doen. Alleen bij de start achterin een veld van 20 Porsches zit ik tussen 50-59 FPS, maar dat wordt na de start al snel stabiel 59 FPS.

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 02-09-2021 15:00 ]

• PatrickC
Paulus07 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:41:
Weet ook niet of dit jaar de VLM net zo groot zal gaan worden als vorig jaar.
Vorig jaar was het natuurlijk ook meer echt een vervanger in juni voor de echte race (die later in september was).

Dus weet niet of deze 2021 editie net zo'n impact zal gaan hebben of nu echt een e-sport ding is/gaat worden. Maar we gaan het zien :)
Vergelijken met vorig jaar is lastig… dat was ook in een tijd dat esport Sim Racing voor een deel het echte racen verving en er inderdaad ook meer echte coureurs meededen en het zelfs op RTL7 werd uitgezonden (dat zie ik dit jaar niet gebeuren). Het zou leuk zijn als er ook wat echte coureurs meedoen, maar ook zonder ga ik dit zeker wel volgen. :)

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:06:
[...]

Vergelijken met vorig jaar is lastig… dat was ook in een tijd dat esport Sim Racing voor een deel het echte racen verving en er inderdaad ook meer echte coureurs meededen en het zelfs op RTL7 werd uitgezonden (dat zie ik dit jaar niet gebeuren). Het zou leuk zijn als er ook wat echte coureurs meedoen, maar ook zonder ga ik dit zeker wel volgen. :)
Nee, maar ik neem aan dat ACO / WEC er wel belang bij hebben dat het er allemaal gelikt uitziet. Simracing is immers niet meer weg te denken voor dat soort partijen, denk ik zo.

@marrs ik had nog een vraag. Ik heb 2 stuurtjes. Kun je per stuur een apart profiel maken zodat je niet elke keer de button mappings aan moet passen? Of kun je gewoon hot-swap wisselen en detecteert rF2 vervolgens welk stuur je gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Gewoon nieuw profiel maken en switchen bij mapping van profiel. Is wel incl pedalen dacht ik. Dus eventueel je huidige controller json file kopieren zodat je enkel de buttons moet mappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
@dawg Je kunt toch gewoon verschillende controller settings aanmaken en die een eigen naam geven? Het enige wat je dan moet doen is deze handmatig laden als je je stuur verwisselt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-04 23:36
We detecteren en updaten niet automatisch je controller settings maar er zijn een paar dingen die je kunt doen, afhankelijk van hoeveel tijd je erin wilt steken:

1) Je kunt voor elk van je twee sturen een profiel maken en die in de plaats zetten van de UserData\Controller defaults die we shippen voor die sturen. Maak de files "read only" zodat een "validate" van Steam ze niet terug verandert (maak ook een backup om die reden). Dan kun je in rF2 gewoon op detect drukken en/of die profielen laden (zoals @Paulus07 en @PatrickC ook al aangaven).

2) Ga op zoek naar een scriptje wat je USB devices kan detecteren en draai dat voor je rF2 opstart. Het scriptje detecteert welk stuur er ingeplugd zit en kopieert het juiste profiel naar UserData\player\Controller.JSON zodat het gelijk goed staat als je rF2 start.

Voor de volledigheid, een profiel bevat alle instellingen, zowel van stuur, gas en rem als ook al je button mappings. Het is dus een geheel, ook als je 6 USB devices hebt (stuur, pedalen, button box, shifter, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
PatrickC schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:18:
@marrs Misschien dat deze tekst in de augustus roadmap nog kan worden aangepast?

[...]

Dat zal toch wel Scheivlak en Marlborobocht moeten zijn lijkt mij? :P
Marlborobocht is dezelfde als Mastersbocht kom ik nu achter. |:( Waarschijnlijk van naam veranderd vanwege de link met tabaksreclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Dank allen voor de antwoorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Wel jammer dat ze bij Ziggo Formule 1 Café met een Zandvoort track mod rijden in AC, terwijl rFactor 2 de beste en meest up to date Zandvoort track heeft in sim racing. rFactor 2 mist echter een F1 2021 auto en op dat vlak zijn de mods in AC weer beter. De Formula Pro in rFactor 2 is wel een mooie auto, maar… is natuurlijk wel een fictieve auto en geen F1 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:51
PatrickC schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 23:50:
Wel jammer dat ze bij Ziggo Formule 1 Café met een Zandvoort track mod rijden in AC, terwijl rFactor 2 de beste en meest up to date Zandvoort track heeft in sim racing. rFactor 2 mist echter een F1 2021 auto en op dat vlak zijn de mods in AC weer beter. De Formula Pro in rFactor 2 is wel een mooie auto, maar… is natuurlijk wel een fictieve auto en geen F1 2021.
Daar zit nu ook de f1 2021 hybrid cars in :p die geskinned zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
powerboat schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 09:07:
[...]

Daar zit nu ook de f1 2021 hybrid cars in :p die geskinned zijn.
Ik neem aan dat je deze bedoelt?
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2561872000
Dat is inderdaad een erg mooie F1 2021 mod voor rF2, maar rF2 ondersteunt eigenlijk geen hybride motoren. Voor AC heb je de Formula Hybrid 2021 bijvoorbeeld van Race Sim Studios (RSS). Met skins van RD, is dat wat mij betreft de beste F1 2021 auto in sim racing.

• PatrickC
KartSim Tillotson T4 Series is gisteren released:
https://www.studio-397.co...tsim-tillotson-t4-series/

Hiermee wordt het KartSim assortiment weer wat groter en dat is al behoorlijk. Persoonlijk vind in de KartSim karts fijner rijden dan KartKraft, welke ook is ingelijfd door Motorsport Games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:53

Niellie41

[object Object]

JeGoBE schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:53:
[...]

Inderdaad, een ferme afknapper denk ik.
Met de virtuele Le Mans was dit net een extra showelement om de F1 coureurs en andere beroemde simracers (Thibault Courtois) in hun thuis-omgeving te kunnen zien.
Entry list: https://lemansvirtual.com...eam-entry-list.pdf?x21827

Genoeg pro (lees: real-life) coureurs. De opzet zou inderdaad hetzelfde blijven. Daarbij is de 24 uur dit jaar buiten het seizoen.

[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 14-09-2021 15:07 ]

• PatrickC
Beetje off-topic want andere game, maar in de video wordt ook gesproken over Studio 397 mbt de game. Wat me wel opviel was dat ze het hadden over de toekomst van de game, dus ik vraag me af hoeveel ‘rFactor 2’ er in de eerste release van deze Nascar game gaat zitten?

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:01:
Beetje off-topic want andere game, maar in de video wordt ook gesproken over Studio 397 mbt de game. Wat me wel opviel was dat ze het hadden over de toekomst van de game, dus ik vraag me af hoeveel ‘rFactor 2’ er in de eerste release van deze Nascar game gaat zitten?
[YouTube: Dev Diary #3 - The People | NASCAR 21: Ignition]
Het is een mooie marketing promofilmpje. Wat mij betreft zegt dit helemaal niks over rF2. Wel nog steeds enige reserveringen bij de overname van S397 door MSG. Maar die had ik al. We zullen het zien.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

dubbel.

[ Voor 98% gewijzigd door dawg op 18-09-2021 15:34 ]

• PatrickC
dawg schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:34:
[...]

Het is een mooie marketing promofilmpje. Wat mij betreft zegt dit helemaal niks over rF2. Wel nog steeds enige reserveringen bij de overname van S397 door MSG. Maar die had ik al. We zullen het zien.
Het feit dat men zo actief en publiekelijk nieuwe medewerkers aan het werven is bij Studio 397 is wel een ontwikkeling. Zijn dat mensen die ze zoeken om aan rFactor 2 te werken of aan de andere games die Motorsport Games wil gaan uitbrengen de komende jaren? Want ze zijn nogal wat van plan met nieuwe Nascar, Indycars en Le Mans games langs de bestaande games rFactor 2 en KartKraft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
De al eerder door @marrs aangekondigde Zandvoort update is er: *O*
https://www.studio-397.co...-2021-post-release-update

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marrs
We zoeken zowel voor rFactor 2 als ook voor de andere games mensen. Dat we dat nu zo doen heeft ook te maken met MSG, waar we met een centrale HR afdeling ook alle vacatures op een standaard manier publiceren. In het verleden wierven we meestal mensen direct uit ons eigen netwerk, dus dan was 't meestal niet nodig om vacatures te plaatsen. Overigens doen we dat (werven uit eigen netwerk) nog steeds, en hebben we in het verleden ook wel eens vacatures op andere sites geplaatst (concreet voorbeeld, toen we wilden opschalen om met Amazon Games te werken aan The Grand Tour Game).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
ENSO CLM P1/01 ByKolles LMP1 by Advanced Simulation _/-\o_

Features:
– 2020 season spec car shape;
– 2017-2020 seasons liveries;
– Latest IBL shaders and materials;
– Gibson V8 and Nismo V6 Twin-turbo engines different physics and sounds;
– Working steering wheel LCD;
– New UI icons and graphics;
– Latest S397 driver's gloves;
– S397 Latest features (tyre model, force feedback, rain effects).

https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2615221052
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eOLic3ffykyZLNAKR91NPUcoyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fXjvW5JD7koxFFcdYTYRk90f.jpg?f=fotoalbum_large

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:53

Niellie41

[object Object]

Vliegt die ook spontaan in brand? :+

• JeGoBE
marrs schreef op woensdag 29 september 2021 @ 23:21:
We zoeken zowel voor rFactor 2 als ook voor de andere games mensen. Dat we dat nu zo doen heeft ook te maken met MSG, waar we met een centrale HR afdeling ook alle vacatures op een standaard manier publiceren. In het verleden wierven we meestal mensen direct uit ons eigen netwerk, dus dan was 't meestal niet nodig om vacatures te plaatsen. Overigens doen we dat (werven uit eigen netwerk) nog steeds, en hebben we in het verleden ook wel eens vacatures op andere sites geplaatst (concreet voorbeeld, toen we wilden opschalen om met Amazon Games te werken aan The Grand Tour Game).
Hopelijk hebben jullie contact met https://www.digitalartsandentertainment.be/page/8/Industry ?
(https://www.digitalartsan...473/We+did+it%2C+again%21)

• JeGoBE
@marrs Er is bijna een kleine rel aan het uitbreken omtrent de CS GT Challenge. De posities in de top 10 worden blijkbaar wat door elkaar gegooid door het aantal aanwezigen tijdens een race, en dus de participation points die te verkrijgen zijn. De topsplit krijgt niet altijd hetzelfde aantal punten, waardoor de ranking dus wat verkeerd lijkt. Is enkele keren aangehaald op discord maar met weinig succes om aan te passen.

De participation points zouden beter berekend worden op het aantal ingeschreven rijders in een competitie ipv per event het aantal splits te tellen en punten toe te kennen.

De Le Mans virtual cup zal vermoedelijk hetzelfde probleem krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
September 2021 roadmap:
https://www.studio-397.co...ap-update-september-2021/
Niet zo heel veel nieuws deze keer, maar er schijnt wat in de pijplijn te zitten waar ze nu nog niets over kunnen zeggen. Verder ben ik wil benieuwd naar de nieuwe RC mbt de snellere laadtijden.

[ Voor 52% gewijzigd door PatrickC op 01-10-2021 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik ben ook wel benieuwd naar die pijplijn. Ondertussen kijk ik wel uit naar de nieuwe RC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
dawg schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:54:
Ik ben ook wel benieuwd naar die pijplijn. Ondertussen kijk ik wel uit naar de nieuwe RC. :)
Nieuwe RC is eerder vandaag uitgekomen. Dit weekend maar eens testen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Eerste tests met de RC en track loading times. Ik heb eerst de CBash directory leeggemaakt.

Zandvoort:
1e start : 1 min 47s
2e start : 1 min 31s
Monza:
1e start : 2 min 51s
2e start : 1 min 40s

Het vreemde is dat als ik nu in de CBash directory kijk, er geen Zandvoort files staan, maar wel 2 Monza files. Dat lijkt mij niet de kloppen en verklaart waarschijnlijk ook het geringe verschil tussen de 1e en 2e keer starten van Zandvoort. (zie volgende post met de verklaring)

Over het algemeen is de 1e startup van beide tracks sneller dan in de normale build. Wat me wel nog steeds stoort is dat het een hele tijd duurt voordat het track loading screen uberhaupt verschijnt. Eigenlijk reageert rF2 een 30-40 seconden helemaal niet. Verder wordt er nog steeds maar 1 CPU core gebruikt lijkt het want mijn CPU belasting blijft onder de 20%. GPU belasting is 1%, dus daarvan wordt totaal geen gebruik gemaakt. Track loading time is ook niet gelimiteerd door de snellheid van de disk, want rF2 staat bij mij op een snelle NVMe SSD. Dus, wat is hier nu de beperkende factor in rFactor 2 als je het vergelijkt met de andere racing sims?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb het even nagevraagd op het officiële forum en het klopt dat voor Zandvoort geen cbash files meer worden aangemaakt.
They are packed with the track to optimise loading times

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeGoBE
Deze ziet er wel prachtig uit:
YouTube: Bykolles x Tom Dillmann Hot Lap challenge announce!

En wat een publiciteit dit is voor rfactor! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

The rFactor 2 Blog - Tracks
https://www.studio-397.co...he-rfactor-2-blog-tracks/
Another two weeks and a day gone, and we were pleasantly surprised by the number of interesting questions we got about tracks and their development in rFactor 2! We’ll proceed with this, rotating topics every two weeks from now so we can cover all aspects of the simulation. In two weeks from now our next topic will be (you guessed it) “cars” so get your questions in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Off-topic… eerste video’s gezien van Nascar 21 Ignition…. oh oh MSG…. :N -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Tatuus updates:
https://www.studio-397.co...d-tatuus-content-updates/

Of the main improvements brought to the cars today, players can look forward to a wide-ranging selection of visual updates, audio improvements and physics changes, as the development team have been working hard behind the scenes to review any outstanding issues that may have been reported by the community in the months since the cars first released, as well taking the opportunity to bring forward a few quality of life improvements that should make a nice difference to the driving experience behind the wheel.

Of particular note, the new build also introduces a rather exciting Oval configuration for the USF 17 and PM 18 cars, opening up another new and unique way to experience these exciting little formula style cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:06:
Off-topic… eerste video’s gezien van Nascar 21 Ignition…. oh oh MSG…. :N -O-
Ik heb ook wat filmpjes bekeken, maar waar doel je precies op? Ik heb geen interesse in Nascar dus weet ook niet waar ik op moet letten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
dawg schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:49:
[...]

Ik heb ook wat filmpjes bekeken, maar waar doel je precies op? Ik heb geen interesse in Nascar dus weet ook niet waar ik op moet letten. :)
Enorm veel bugs… steering assist die niet is uit te schakelen… geen custom setups… geen private lobbies…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
De nieuwe roadmap is al uit. Iets eerder dan normaal.
https://www.studio-397.co...dmap-update-october-2021/

Helaas opnieuw weinig nieuws (ze mogen nog steeds niets zeggen over de ‘grotere dingen’ waar ze aan bezig zijn). Enige nieuws is eigenlijk de terugkeer van de driver labels… schijnbaar veel gevraagd in de community? Ik heb ze in ieder geval niet gemist! :+

Ik kan alleen maar concluderen dat de overname door MSG nou niet echt geleid heeft tot een hogere snelheid als het gaat om development van rFactor 2. Zijn resources gebruikt voor de Nascar 21 Ignition release? Dan vrees ik dat dat nog wel even zo blijft gezien de staat waarin deze game released is… :P Waar blijven de nieuwe UI features, zeker als het gaat om single player? Qua functionaliteit is het eigenlijk allemaal nog hetzelfde als de oude UI.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marrs
Zoals je ongetwijfeld gelezen hebt, is het NASCAR project al zo'n twee jaar in ontwikkeling en het team wat er vanuit Studio 397 aan meewerkt is in al die tijd min of meer gelijk gebleven. Toch heb je gelijk als je zegt dat de snelheid van de ontwikkeling van rFactor 2 de laatste maanden is afgenomen. Er zijn helaas een aantal ontwikkelaars weg gegaan en ook de aansturing van nieuwe ontwikkelingen is een proces geworden waarbij meer mensen betrokken zijn. Tegelijkertijd zijn we op zoek naar nieuwe mensen, maar als je de markt een beetje kent, dan weet je dat goede mensen vinden niet eenvoudig is, dus dat is een proces wat tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
marrs schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 07:13:
Zoals je ongetwijfeld gelezen hebt, is het NASCAR project al zo'n twee jaar in ontwikkeling en het team wat er vanuit Studio 397 aan meewerkt is in al die tijd min of meer gelijk gebleven. Toch heb je gelijk als je zegt dat de snelheid van de ontwikkeling van rFactor 2 de laatste maanden is afgenomen. Er zijn helaas een aantal ontwikkelaars weg gegaan en ook de aansturing van nieuwe ontwikkelingen is een proces geworden waarbij meer mensen betrokken zijn. Tegelijkertijd zijn we op zoek naar nieuwe mensen, maar als je de markt een beetje kent, dan weet je dat goede mensen vinden niet eenvoudig is, dus dat is een proces wat tijd kost.
Dankjewel @marrs voor deze reactie en dit plaatst de ontwikkelingen rond rF2 ook wel wat beter in perspectief. Ik werk zelf ook al meer dan 25 jaar in de ICT (meer aan de automatisering van met name logistieke bedrijfsprocessen) en weet hoe lastig het is om goede mensen te houden en nieuw te werven. Maar bij ons is met name het uitbesteden naar landen als India het motto geweest de afgelopen 10 jaar vanwege kosten… helaas. Hopelijk vinden jullie snel nieuwe mensen. Hebben jullie ook contacten met onderwijsinstellingen in Nederland? Volgens mij kent ons land inmiddels een aantal game developer opleidingen. Op de opleidingen zitten vast wel wat studenten met affiniteit met sim racing games. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs
Jazeker hebben we die contacten. We hebben al verschillende stagiaires en afstudeerders gehad van het Saxion bijvoorbeeld. En daar zitten zeker talenten tussen. We hebben er onlangs een aangenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeGoBE
marrs schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:41:
Jazeker hebben we die contacten. We hebben al verschillende stagiaires en afstudeerders gehad van het Saxion bijvoorbeeld. En daar zitten zeker talenten tussen. We hebben er onlangs een aangenomen.
Hey Marcel, heb je contact met hen: https://www.digitalartsandentertainment.be/page/8/Industry ?
Is evenwel in België/Kortrijk maar zijn uitverkozen tot beste instelling https://discover.therooki...ign-schools-in-the-world/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
Dank je voor de link @JeGoBE ... Klinkt interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
In de laatste AMS2 development update wordt ook genoemd dat ze naar personeel op zoek zijn. Opvallend! Ik vind het nog steeds jammer dat Reiza Studios en Studio 397 niet op één of andere manier samen verder zijn gegaan. Toen Reiza het rF2 pack uitbracht en nog niet bekend was welke engine zij in AMS2 zouden gaan gebruiken, had ik nog hoop dat ze voor de rF2 engine zouden gaan, maar helaas. En het Reiza pack in rF2 blijft nu dus ook verstoken van updates, ook als het gaat om het weergeven in de nieuwe rF2 UI.

Off-topic. Verder… is er al iemand hier die zich gewaagd heeft aan Nascar 21 Ignition?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWouter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-04 14:46
Sinds ik mijn nieuwe pc heb ben ik enkele racegames aan het installeren.

Rfactor 2 geinstalleerd maar het allemaal deftig krijgen is me wat anders dan bv ACC

Ik heb een vraagje voor de Fanatec eigenaars hier. Ik heb me rotgezocht op het internet maar ik vind het antwoord niet. Na lang zoeken heb ik de de Telemetry in FanaLab in orde gekregen, maar de LED support is een nachtmerrie.

Ik heb een CSL Elite PS4 F1 en ben bezig met Rfactor 2 in te stellen in FanaLab.

Wanneer ik de groene knop 'Enable FanaLabs' Game LED/Hardware Support aanklik krijg ik een aantal instructies.
Je moet uiteindelijk een Controller profile name ingeven, maar welke naam ik ook ingeef van ingame controller profile, elke keer krijg ik de melding: "rFactor2: controller profile not found".

Iemand hier een idee wat ik hier nu moet ingeven? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Goed gebruik gemaakt van de rf2 physics. Rondje rijden is dus al niet te doen.
Gaat nog wat worden als ze een wec game krijgen op oa Le Mans...... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:08:
Goed gebruik gemaakt van de rf2 physics. Rondje rijden is dus al niet te doen.
Gaat nog wat worden als ze een wec game krijgen op oa Le Mans...... :P

[YouTube: Here's Why You Shouldn't Buy NASCAR 21: IGNITION]
Ach… we hebben altijd rFactor 2 nog voor WEC… alleen nog wat hypercars toevoegen en een officiële versie van Daytona road course! Nascar heeft mij nooit geboeid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeGoBE
GewoonWouter schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:49:
Sinds ik mijn nieuwe pc heb ben ik enkele racegames aan het installeren.

Rfactor 2 geinstalleerd maar het allemaal deftig krijgen is me wat anders dan bv ACC

Ik heb een vraagje voor de Fanatec eigenaars hier. Ik heb me rotgezocht op het internet maar ik vind het antwoord niet. Na lang zoeken heb ik de de Telemetry in FanaLab in orde gekregen, maar de LED support is een nachtmerrie.

Ik heb een CSL Elite PS4 F1 en ben bezig met Rfactor 2 in te stellen in FanaLab.

Wanneer ik de groene knop 'Enable FanaLabs' Game LED/Hardware Support aanklik krijg ik een aantal instructies.
Je moet uiteindelijk een Controller profile name ingeven, maar welke naam ik ook ingeef van ingame controller profile, elke keer krijg ik de melding: "rFactor2: controller profile not found".

Iemand hier een idee wat ik hier nu moet ingeven? :/
Ik heb ook een CSL Elite, maar niet met F1 stuur. Zelfde issue als jou met de game controller profile, maar dit lijkt me geen probleem.

Zorg dat de telemetrie plugin gekopieerd wordt naar de plugin folder van rfactor. Ik heb dit manueel moeten doen.

De instellingen zoals ik die gebruik hieronder; Rfactor zal het stuur detecteren.
In rfactor bepaal ik dan verder de FFB instellingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0UzGnMrYWPT7aafi9zu4aXp_l0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aJiOhkRczTM7ZC33kHR1CeOL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbN3N1WeqmRm14ckYuPvvPA9__k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/D0FjmaaVAVS7N6qJ8mYZu1jb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-Vj25k22loaiaAS1-pvO6OBZXw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ubxIpxji64sjszwGrXGD9LEk.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWouter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-04 14:46
JeGoBE schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:27:
[...]

Ik heb ook een CSL Elite, maar niet met F1 stuur. Zelfde issue als jou met de game controller profile, maar dit lijkt me geen probleem.

Zorg dat de telemetrie plugin gekopieerd wordt naar de plugin folder van rfactor. Ik heb dit manueel moeten doen.

De instellingen zoals ik die gebruik hieronder; Rfactor zal het stuur detecteren.
In rfactor bepaal ik dan verder de FFB instellingen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks voor de hulp, de telemetrie plugin had ik na veel zoeken gevonden op het Fanatec forum.
Gisteren het allemaal nog eens een kans gegeven maar ondertussen een refund aangevraagd op Steam.
Aanvankelijk had ik rFactor2 aangeschaft omdat ze o.a. Le Mans hebben, maar ik heb het geduld niet meer om de hele boel ingesteld en deftig geregeld te krijgen. De FFB zelf voelt wel goed aan maar ik had een heel hard 'meh' gevoel. Ik houd het wel bij mijn vaste waarde ACC momenteel. Veel minder gedoe. >:)

Bedankt om toch de moeite te doen om het te posten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

The rFactor 2 Blog - Cars part 1/2
https://www.studio-397.co...-2-blog-cars-part-1-of-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik vond het erg teleurstellend om te lezen dat het opslaan van race instellingen en opponenten er voorlopig niet in zit met de nieuwe UI. Juist daar hoopte ik op, want die nieuwe HTML-based UI zou toch zoveel makkelijker uitgebreid kunnen worden qua functionaliteit? Tot nu toe heeft deze nieuwe UI niets toegevoegd voor mij persoonlijk. Helaas…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DdB85
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06-12-2021
Hey allemaal, ik speel al geruime tijd rf2 maar blijf continu tegen het volgende aan lopen.
Ik heb een ryzen 7 5800x
16gb ram 3600mhz
Auorus 1080ti
3x aoc 32inch 1440p monitor

Ik weet dat die gpu beter kan voor 3 x 1440p maar toch valt het niet tegen
In de meeste gevallen heb ik een stabiele (cap) 60 fps. Met afhankelijk van baan tussen de 40 en 55% gpu gebruik. Prima dus.

Ik rijd mee in het Vec. En als ik daar in een practice server zit geen probleem, hoeveel rijder ook maakt niet uit.
Tijden de quali heb ik heel af en toe eens een framedrop. Maar in de race sessie is het gewoon verschrikkelijk. Gpu schiet regelmatig naar 100% met framedrops naar 30-40 fps. Iemand een idee om dit op te lossen.??

Mijn settings zijn vrij laag. Alleen car detail, opponent detail, track detail en texture filter staan op high. Voor de rest alles off. Ook geen aa/post effect etc.
Visible cars op 8

Cpu loopt ongeveer 10%

Het gaat dus altijd mis in online race sessies. Offline sessies met max ai en max visible cars geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@DdB85 Wat gebeurt er als je de opponent detail naar medium of low zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DdB85
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06-12-2021
PatrickC schreef op woensdag 1 december 2021 @ 06:06:
@DdB85 Wat gebeurt er als je de opponent detail naar medium of low zet?
Dit zal ik eens proberen, maar dan nog vind ik het vreemd. In een offline sessie kan ik bijvoorbeeld mijn settings hoger zetten en visible cars op maximaal. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@marrs Geen roadmap deze maand? Vorige maand was deze juist vroeger. :+

Edit:
Op Facebook:
Hello sim racers!

Traditionally we use the last day of the month to release our regular Development Roadmap post, however on this occasion we have decided against putting something together for November, as the whole team here at Studio 397 are working hard on a lot of new content, features and a couple of rather nice surprises!

We appreciate this will disappoint some of you, however we expect the next four weeks will be exciting ones for our players, and we can’t wait to share some fruits of our labours over the coming weeks!

Stay tuned…

[ Voor 80% gewijzigd door PatrickC op 01-12-2021 12:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs
Klopt. De eerste keer volgens mij dat we de roadmap overslaan. De quote op FB vat het goed samen. Er zijn een aantal nieuwe dingen die we ofwel nog net niet willen laten zien ofwel nog net niet mogen laten zien (zoals je weet is het voor content vaak zo dat screenshots en videos van "work in progress" eerst moeten worden goedgekeurd). Volgende maand zijn we weer terug in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Nieuwe build: https://www.studio-397.co...-new-build-available-now/

@marrs Die wijzigingen mbt de track loading times… gaan jullie nu alle S397 tracks updaten? Want ik heb eerder begrepen dat alleen het nieuwe Zandvoort hiervoor al is geoptimaliseerd. Een nadeeltje van deze oplossing is dat de track package files wel wat groter gaan worden lijkt mij en dat betekent door de workshop constructie dat je deze ruimte ook nog eens dubbel kwijt bent. Mijn rF2 folder en Steam workshop folder groeit gestaag en mijn SSD begint inmiddels vol te raken… ;)

[ Voor 89% gewijzigd door PatrickC op 02-12-2021 08:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeGoBE
PatrickC schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:28:
Nieuwe build: https://www.studio-397.co...-new-build-available-now/

@marrs Die wijzigingen mbt de track loading times… gaan jullie nu alle S397 tracks updaten? Want ik heb eerder begrepen dat alleen het nieuwe Zandvoort hiervoor al is geoptimaliseerd. Een nadeeltje van deze oplossing is dat de track package files wel wat groter gaan worden lijkt mij en dat betekent door de workshop constructie dat je deze ruimte ook nog eens dubbel kwijt bent. Mijn rF2 folder en Steam workshop folder groeit gestaag en mijn SSD begint inmiddels vol te raken… ;)
Je kan werken met symlinks in Windows, om een folder op een tragere/goedkopere HD te plaatsen, met een link op de SSD. https://www.howtogeek.com...inks-on-windows-or-linux/

Ik heb daarnaast een vermoeden dat in steam de previous-release niet werd geupdate met de public versie tem eergisteren. Werd blijkbaar zopas gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeGoBE
@marrs Een vraagje ivm de VLM. Zullen de rode vlag situaties worden aangepakt tegen 15 januari?

Jammer dat dit event samenvalt met de echte 24h Dubai, maar ik vermoed dat je hier geen vat op hebt. De planning zal via MSG zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
Op de datum hebben we geen invloed. Het event is tijdens de Autosport International en die show is al lang van tevoren gepland. Evenzo hadden we geen invloed op het feit dat 't ook samenvalt (of viel) met Sim Formula in 't MECC in Maastricht, maar dat is tijdens Interclassics en dat is deze week uitgesteld naar "ergens in het voorjaar".

Naar de oorzaak van die rode vlaggen wordt momenteel gezocht. Na problemen een jaar geleden hebben we een aantal bugs gevonden en gefixt en tot dit bewuste event nu drie weken geleden kregen we eigenlijk overal uit de community heel positieve feedback over de stabiliteit van de server. Als hardware gebruikten we dezelfde server die ook al het hele jaar VEC races host met zeer vergelijkbare aantallen deelnemers dus op dit moment weten we nog niet waarom het mis gegaan is. Wordt (ongetwijfeld) vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Iemand enig idee of er ergens in de files terug te vinden is wat de rpms is van een auto zodat je er rgb leds op kan mappen?
Of is er ergens een overzicht/lijst van dit?

Of gaat het weer oldschool handmatig werk/uren kosten om te zien welke leds actief worden op rpm waarde X? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeGoBE
Paulus07 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:59:
Iemand enig idee of er ergens in de files terug te vinden is wat de rpms is van een auto zodat je er rgb leds op kan mappen?
Of is er ergens een overzicht/lijst van dit?

Of gaat het weer oldschool handmatig werk/uren kosten om te zien welke leds actief worden op rpm waarde X? :P
Ik dacht dat enkel gaat met een arduino en simhub, tenzij je zelf de Rfactor API wil aanspreken via Visual Studio ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Heb het hier idd via simhub lopen en een custom dashboard met rgb leds erboven. maar dan moet je alsnog zelf per led de rpms aangeven etc.

Voor nu rgb's gemapped voor gebruik met de lmp1 bykolles. Dus die kloppen nu (niet 100% maar das te veel priegel werk met rpm nummertjes dus maar afgerond :P)

Ben weer wat rf2 tussendoor aan het doen na uitstapjes naar AC, ACC en iracing.
Allemaal blijven ze goed.

Switchen van iracing naar rf2 begin je wel wat kleine details op wagens te missen. Vuil/rubber etc op de ruiten is er 1 van. rf2 voelt me nog te "clean" aan hierin. Mag wat meer "gebruik" tonen tijdens een race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:17

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Topicstarter
Haha, doet build up op de ruit vind ik bij iracing ook zo immers.. dat geeft mij het gevoel dat ik aant racen ben. Als het na een uur nog steeds clean is.. klopt niet toch haha. En dat de auto's vuil worden is ook zo gaaf. Maar dat zal ook wel in rfactor zitten

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
In blog van afgelopen week (https://www.studio-397.co...-2-blog-cars-part-2-of-2/ ) wordt daar wat over gezegd. ‘Vroeger’ had rFactor 2 het vuil worden van ruiten ingebouwd, maar dat hebben ze uitgeschakeld omdat de implementatie wat simpel was. De ruit werd namelijk ook smerig wanneer je de auto gewoon in de pits had staan. Voor mij persoonlijk voegt het weinig extra’s toe trouwens…

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 05-12-2021 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
mwa blijf het wel missen in rf2.
Afgelopen week ook AC opnieuw geinstalleerd en dan is ook daar zo'n vieze ruit wel nice om te zien op bepaalde momenten als de zon erop staat etc.

En bij iracing als je ruit heel vuil is na een endurance race dat je die tearoff kan doen zodat het weer schoon is om verder te racen.
Het geeft mij wel meer een race gevoel en zeker meer een verloop van tijd gevoel.
In rf2 is elk rondje hetzelfde in dat opzicht.

Met regen kan het ook dus ook graag weer vuil terug op de wagens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Altijd boeiend om naar Niels te luisteren… als je van karten in racing sims houdt, zeer interessant om te bekijken… en alvast een spoiler… Niels is geen fan van KartSim in rF2…
[YouTube: All Karting Sims REVIEWED! (ish). KartKraft, Kart Racing Pro and KartSim. Some BIG differences!]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Tja. De tendens rondom rF2 is erg negatief aan het worden. En hoewel ik nooit zo ben van het zo negatief benaderen moet ik toch bekennen dat ik er wel iets in vind zitten, alle kritieken.

Het gaat tergend langzaam met updates die m.i. heel erg nodig zijn; AI, flags, physics, vanalles eigenlijk.

De overname door MSG lijkt niet echt geholpen te hebben, maar what do I know.
Ik hoop dat het snel beter wordt. Wat mij betreft legt MSG de focus de komende maanden volledig op rF2 anders zie ik het helaas somber in.

Ik begin zelfs te twijfelen over te stappen naar een andere sim, met pijn in mijn hart. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:31
dawg schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:04:
Tja. De tendens rondom rF2 is erg negatief aan het worden. En hoewel ik nooit zo ben van het zo negatief benaderen moet ik toch bekennen dat ik er wel iets in vind zitten, alle kritieken.

Het gaat tergend langzaam met updates die m.i. heel erg nodig zijn; AI, flags, physics, vanalles eigenlijk.

De overname door MSG lijkt niet echt geholpen te hebben, maar what do I know.
Ik hoop dat het snel beter wordt. Wat mij betreft legt MSG de focus de komende maanden volledig op rF2 anders zie ik het helaas somber in.

Ik begin zelfs te twijfelen over te stappen naar een andere sim, met pijn in mijn hart. :{
En toch durf ik wel te stellen dat Rf2 nog altijd last heeft van 'een niet gefundeerde erfenis van vroeger'. Rf2 is niet meer de Rf2 van 3 jaar terug, net zoals dat AMS2 nu ook een schim is ten opzichte van de launch. Er is wel degelijk veel gebeurd, maar de negatieve connotatie van vroeger is blijven hangen. Hierdoor geven veel nieuwe racers Rf2 totaal niet de kans en praten graag mee met de anderen zonder objectief, zelf afgewogen een beslissing te nemen welke sim hem/haar het beste past. .

Neemt niet weg dat Studio397 er nog lang niet is. Ik hoop oprecht dat er iets gaat gebeuren met de franchise. Iets dat verder gaat dan enkel een nieuwe baan of auto. Daar waar Raceroom, AMS en ACC dit jaar een patch hebben gehad die de game voor een groot deel omgooide, hoop ik dat bij Rf2 ook gaat gebeuren. De micro-updates gaan het tij in ieder geval niet keren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
BozeBever schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:53:
Neemt niet weg dat Studio397 er nog lang niet is. Ik hoop oprecht dat er iets gaat gebeuren met de franchise. Iets dat verder gaat dan enkel een nieuwe baan of auto. Daar waar Raceroom, AMS en ACC dit jaar een patch hebben gehad die de game voor een groot deel omgooide, hoop ik dat bij Rf2 ook gaat gebeuren. De micro-updates gaan het tij in ieder geval niet keren.
Die stap hoopte ik dat gemaakt zou worden met de nieuwe UI, want daar hebben we een ‘tijdje’ op moeten wachten en die UI zou het mogelijk (makkelijk) maken nieuwe functionaliteit toe te voegen aan rF2. Tot nu toe, en we zijn inmiddels al weer een heel tijdje verder, is dat beperkt gebleven tot het Competition System, dus functionaliteit voor multi-player/online racing. Voor de single player speler is er niets substantieels toegevoegd. En 2021 was ook nog eens tegenvallend qua nieuwe content. Maar als je personeel tekort komt omdat medewerkers zijn vertrokken of bezig zijn aan andere MSG games, dan wordt het natuurlijk lastig. Ik betrap me er zelf inmiddels op dat ik meer uren maak in AMS2 dan in rF2, maar… dat zat er al langer aan te komen. AMS2 wordt steeds beter qua FFB en physics en ook qua nieuwe content wordt deze steeds interessanter.

Ik hoop echt dat Studio 397 het tij nog kan keren met rF2 en ben benieuwd wat ze nog in petto hebben, want er is wel iets aangekondigd 2 weken terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Andere lastige puntje blijft de FFB.
Dat is het meest sterke punt wat je altijd en overal hoort dat bij rf2 hoort. Dat die zo goed is en voelt etc.
En dat is ook gewoon. Of je nu raced in een AC, ACC, iracing etc. rf2 heeft altijd net dat extra beetje detail wat je voelt en wat goed is.

Maar enkel met een goede FFB ben je er niet meer vandaag de dag. De andere titels komen steeds dichterbij hierin met updates etc. Dus je moet het daarnaast ook hebben van de andere punten binnen een sim.

Mbt graphics is er in mijn ogen niks mis in rf2 die zijn gewoon vandaag de dag top. Zeker met de recente content etc staat dat goed overeind. Al mis je dan de oudere content die wat achterloopt mbt dat soort updates. Dus niet alle GT3's zijn bijvoorbeeld van hetzelfde niveau.

Maar ach het rijd goed dus als het dan iets minder is mbt de graphics in en buiten die wagens. Boeie het raced lekker.

Alleen voor je bij het race gedeelte bent heb je gewoon een aantal stappen die maar blijven liggen lijkt het.
Develpoment is niet van de 1 op andere dag gefixed met bepaalde elementen en dat is logisch. Zeker met vaak de teams waarmee ze werken binnen dit sim genre.

rf2 speel/speelde ik voornamelijk offline (puur omdat die content gewoon goed was + de keer dat ik online ging werd er een berg zooi gedownload waarvan ik dacht, why??).

Maar daar begint het nu (met een breder aanbod in de sim wereld) steeds vaker te knagen bij mij om een andere titel op te starten ipv rf2.

De laadtijden was een ding voor sommige, maar met de recente update is dit al goed vooruit gegaan. Tuurlijk het is geen laadtijd als een ACC is waar je rete snel in ene race zit, naar hoofdmenu en weer terug.
Dat zal het ook nooit gaan worden denk, compleet andere engines etc. Maar de laadtijden voor nu zijn meer dan prima.

En zijn dus de zaken voor je eenmaal in een race zit. En dan met name de nieuwe UI (en ook de verouderde HUD). Bij de aankondiging was het tof om te zien dat er iets nieuws kwam waarop ze verder konden bouwen. De 1e beta/periode was het nog omslachtig, veel klikken, verstopte elementen etc.

Maar dat zit er nog steeds in en zie je weinig aanpassingen in terugkomen. Terwijl dat toch vaak het 1e is wat een gebruiker gaat gebruiken en op kan afhaken.
Afgelopen week opnieuw rf2 geinstalleerd en tijdens de setup in de nieuwe UI loop je dan al tegen gekke dingen aan als dat je de controls moet configureren.

Ik heb de combi van SC2 + heusinkveld sprints en met geen mogelijkheid werden ze tijdens die setup herkend. Dus alles skippen (wat raar is) om later binnen de UI alsnog alles te moeten mappen etc.
Maar ook het instellen van je videosettings, fov etc. Dan begint een tellertje op 0 maar moet je ergens in de 80 of hoger zijn. Ipv dat je dan gewoon kan typen: "80" moet je een pijltje ingedrukt houden die dan langzaam van 0 naar 80 (of hoger) loopt. Dat is gewoon irritant :P

En ik gebruik rf2 dus puur offline. En dan mis je gewoon de middelen om "snel" een aantal dingen te kunnen samenstellen voor een race. Het samensellen van een grid, specifieke wagens/nummers, de soms nog steeds hele rare AI acties, multiclass racing waarbij de AI blauwe vlaggen etc niet snapt of crashed op de baan of je eigen race verpest na 1,5 uur.
De vreemde gele vlaggen, safety car situaties waardoor ik rf2 eigenlijk altijd enkel heb gespeeld met die black flag only actief. Geen flashing lights......... (i know, enkel een visueel ding, maar dat moet toch wel te programeren zijn dat een lamp x seconde moet knipperen na een druk op de button X?)

Maar het zijn die kleine dingen die maar blijven liggen maar andere titels wel aanpakken en beter hebben of verbeteren.

Maar voor nu zou ik denken, richt je vooral meer op die UI. Dat is wat gebruikers nu afschrikt. De content zit goed. Zeker in combi met de workshop. Maar die UI.........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

BozeBever schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:53:
[...]

En toch durf ik wel te stellen dat Rf2 nog altijd last heeft van 'een niet gefundeerde erfenis van vroeger'. Rf2 is niet meer de Rf2 van 3 jaar terug, net zoals dat AMS2 nu ook een schim is ten opzichte van de launch. Er is wel degelijk veel gebeurd, maar de negatieve connotatie van vroeger is blijven hangen. Hierdoor geven veel nieuwe racers Rf2 totaal niet de kans en praten graag mee met de anderen zonder objectief, zelf afgewogen een beslissing te nemen welke sim hem/haar het beste past. .
Ik ben het hier wel mee eens hoor, maar op sommige vlakken is rF2 wel nog die sim van 3jr terug. En laten dat nu vooral zaken zijn die voor nieuwe racers een potentieel slechte indruk achterlaten.

De UI bijvoorbeeld. Een jaar na introductie hadden hier al veel meer verbeteringen voor plaats moeten vinden. Er zijn talloze suggesties geweest vanuit de community en er zijn zelfs alternatieve varianten gemaakt door modders. Dan moet S397 dat toch zeker ook wel kunnen, kwestie van prioriteiten stellen. Het is immers het eerste waar nieuwe gebruikers (en uiteraard ook de al wat meer doorgewinterde rF2 gebruikers) zien en ervaren. Zie ook wat @Paulus07 zegt aangaande het instellen van hardware, of het aanmaken van een offline race met diverse auto's. Te ingewikkeld. De antwoorden in één van de recente rF2-blogs waren in dat kader teleurstellend, geen datum, geen harde intentie, etc. Alleen het uitspreken van de wens tot.

Zelfs met graphics van oudere officiële content, of de physics bugs, of clutch simulatie, of dashboard pages, of auto's met ERS. Geen datum of wat dan ook, slechts een wens uitspreken. Of het verouderde HUD.

De bugs omtrent flags, safety cars, AI zijn er al heel lang en nooit opgelost. Offline is de grootste groep. Maar de focus leek vooral te liggen op online, wat ook nog steeds niet helemaal uitontwikkeld is.

Het zijn gewoon een aantal standaard zaken die na lange, lange tijd nog steeds niet op orde zijn terwijl er volop aan die NASCAR moet worden gewerkt, en/of enkel online competition. Want MSG. En dan te bedenken dat er nog enkele van dat soort titels van MSG aan komen.

Dat is bijna niet meer uit te leggen, vind ik dan. Aangezien de officiële content (zeker voor nieuwkomers) niet tot de goedkoopste behoren.

Maar goed. Ik besef me dat dit nu wel erg negatief klinkt. :+
Het rijdt nog steeds erg lekker, maar dat is het helaas wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Misschien moeten we ons allemaal maar laten omscholen tot C++ programmeur en gaan solliciteren bij Studio 397! Want als applicatie ontwikkelaar in Oracle kan ik weinig betekenen voor Studio 397 en rFactor 2 denk ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik postte een paar dagen terug een video van Niels Heusinkveld over het vergelijken van verschillende karting sims en nu blijkt dat het bedrijf achter KartSim, de karting sim die gebruik maakt van rFactor 2 en ook in de rF2 Steam winkel wordt verkocht, een rechtzaak is begonnen tegen Niels,omdat hij zich niet zo positief had uitgelaten over KartSim. Het moet niet gekker worden! :( Ben blij dat ik de laatste content van KartSim niet heb aangeschaft. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Studio 397 hiervan vindt, aangezien Niels geen onbekende voor hun is… volgens mij komt hij zelfs in de credits van rFactor 2 voor.

[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 15-12-2021 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Het geeft ze alleen maar een nog slechtere naam :P
En hoezo mag je niet je mening posten op youtube? Als iets niet goed is of beter kan, pak het dan op en doe wat met die punten. Of is een rechtzaak zo veel makkelijker tegenwoordig..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Dat zou wel erg belachelijk zijn. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeGoBE
Hij gebruikte ook Genk in rfactor, terwijl Genk geen officiële content van rfactor is.

• PatrickC
Het ging toch over de karts en niet over de tracks? Hij gebruikte waarschijnlijk Genk, omdat deze track voor alle 3 de sims beschikbaar is. En ook al zijn de kerbs misschien niet zoals ze zouden moeten zijn volgens KartSim, dan waren er nog veel meer punten van kritiek, met name over de physics. En dat is iets waar Niels normaal toch wel erg veel verstand van heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Heb van de week voor het eerst rfactor opgestart... Maar sjeez, het is niet echt plug&play. Ik heb een Fanatec Formula 2021 LE met APM, maar het is wel een werk om alles te mappen, zeker omdat niet elke knop een duidelijke functie/naam heeft en te relateren is aan een bepaalde auto. Met verschillende auto's zou ik verschillend mappen. Heb ook geen idee of ik nou met koppeling (op stuur) moet schakelen of enkel aan de shifters genoeg heb, Bij een spin slaat ie in ieder geval wel af en heb ik de koppeling nodig om weg te komen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Señor Sjon hoe vond je het rijden? Neem aan met je CSL DD? :)

• Señor Sjon
ik ben begonnen met een XBOW achtig karretje op Zandvoort, maar dat schoot nog niet op. Heb nog geen halfuurtje kunnen doen. Wel heel veel trillingen, alsof het een absurde flatspot was die niet weg wou. Heb de recommended settings van Fanatec gebruikt.

Geluid van pitcrew was nauwelijks boven de motor te horen, dus ook dat nog tunen. Was ook vergeten SimHub te linken, dus reed nog zonder dash. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Die regen op de voorruit ziet er wel goed uit in de nieuwe RC build, maar wat is rF2 zwaar voor de GPU in de regen (tov bijvoorbeeld AMS2). Maar met de laatste NVIDIA drivers kan ik NIS gebruiken en ik moet zeggen dat dit erg goed werkt en er ook prima uit ziet in rF2. Hiermee kan ik toch in de regen rijden met acceptabele FPS.

De nieuwe driver labels zien er ook mooi uit, maar dat is alleen maar een handige feature in multi-player volgens mij. :+

[ Voor 15% gewijzigd door PatrickC op 17-12-2021 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Nog wat meer rondjes in de regen gereden in de nieuwe RC, maar waar ik me toch wel aan stoor is de spray van de auto's voor mij die er uit ziet als 'zwarte rook' en deze spray is ook niet zichtbaar op je voorruit. Ik had de sesie zo ingesteld dat het zou stopppen met regenen, wat ook gebeurde, maar daarna was het ook gedaan met druppels op mijn voorruit, ondanks dat ik achter auot's reed met flinke spray.

Verder vind ik de hoeveelheid water en druppels op de voorruit veel te weinig. Ondanks dat ik 100% regen had ingesteld en het slechtste weer, waren het eigenlijk alleen maar wat dikke druppels, die de regenwissers in de langzaamste stand (die trouwens nog best wel snel is, ik reed in de Ferrari GT3) met gemak verwijderden.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 18-12-2021 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Studio 397, waarom werkt de nieuwe UI niet op het moment dat er nog workshop items geupdate moeten worden? Er gebeurt helemaal NIETS. Skip Updates is dan het enige wat je kunt doen. Zet maar op de lijst van teleurstellingen over de nieuwe UI die nog weinig tot niets gebracht heeft. Zo jammer..... :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
De UI is op een 21:9 wel godsgruwelijk lelijk. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
De stock UI is voor nu ook de reden dat ik er elke keer tegenop zie om rf2 te starten (naast nog wat andere dingen).

Zeker als gebruikers dit soort UI's maken: https://forum.studio-397....extgenui-alpha-0-3.69704/

Voor nu zit ik dus weer een tijd in andere sims/games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Señor Sjon schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:25:
De UI is op een 21:9 wel godsgruwelijk lelijk. :X
Daarom heb ik 'm op mijn ultra-wide ook niet op ultra-wide ingesteld staan, want dan wordt alles 'uitgerekt'. Ik begrijp niet dat we in 2021 (bijna 2022) het nog niet voor elkaar krijgen een UI correct te renderen in 21:9? Alle andere huidige racing sim games hebben hier geen enkele moeite mee.

Zojuist nog een race tegen de AI geprobeerd in de regen op Spa. Ik start de race in de regen met humidity ingesteld op 100% en toch gaat de helft van het AI veld na ronde 1 de pits pas in om naar regenbanden te wisselen omdat ze op droog weer banden zijn gestart. En volgens Crewchief rijdt de auto voor mij nog vrolijk rond op 'hards' terwijl de baan drijfnat is. En ik kan deze AI maar net bijhouden op mijn 'wets'. :?

Ik moet helaas toegeven dat rFactor 2 me steeds meer tegen begint te staan als het gaat om single player racing. Leuk al die grafische verbeteringen (en inderdaad, rFactor 2 ziet er inmiddels beter uit dan andere sims op een aantal vlakken vind ik), maar.... ik speel(de) geen rFactor 2 omdat het er zo mooi uit ziet...

rFactor 2 zal op korte termijn echt met iets 'groots' moeten komen wil ik deze sim blijven spelen... want de concurrentie is inmiddels al lang voorbij geracet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Paulus07 maar dat vind ik toch een taak voor S397 zelf. Zeker gezien het feit dat de UI nu al een jaar uit is.

@PatrickC eens. Ik zit de laatste tijd zelfs te overwegen iRacing eens te proberen, daar heb ik altijd tegen geageerd, kun je nagaan. Zeker nu ze zelfs de officiële AMG F1 W12 hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
dawg schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:04:
@PatrickC eens. Ik zit de laatste tijd zelfs te overwegen iRacing eens te proberen, daar heb ik altijd tegen geageerd, kun je nagaan. Zeker nu ze zelfs de officiële AMG F1 W12 hebben. :)
Off-topic: Ik heb een aantal jaren geleden (meer dan 5 jaar terug volgens mij) een paar maanden een abonnement gehad, maar de hele opzet staat me tegen. In die tijd had iRacing ook geen AI, wat ik sowiese als single player speler vervelend vond. Verder, als ik voor content betaal, dan wil ik die ook voor altijd kunnen blijven gebruiken en niet als ik daarvoor elke maand een abonnement moet betalen. En de content is ook nog eens erg prijzig. Die AMG F1 W12 vind ik verder niet interessant. Als ik in een vergelijkbare auto wil racen, dan gebruik ik de Formula Hybrid 2021 mod van RSS wel in AC met een Mercedes skin. Of. start F1 2021 even die ik in de laatste Steam sale voor rond de €10 heb kunnen aanschaffen.

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 22-12-2021 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Als ik aan het racen ben is het tegenwoordig in iracing.
Via promocodes halverwege dit jaar voor leuke prijs 12 maanden abbo gescoord en inmiddels ook tracks en wagens gekocht.

Zelfs met het AI racen vermaak ik me er goed mee. Levert leuk racen op, je kan vooraf een ai race inrichten en telkens opnieuw doen en snel starten.
Heel eenvoudig liveries erbij krijgen. Offline championship doen etc.
En dan heb je uiteraard het hele online gedeelte nog wat gewoon goed werkt.

Dus voorlopig ben ik daar te vinden mbt racen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
iRacing staat me tegen door het abo model. Daar kan ik gewoon slecht tegen. F1 2021 wil om een of andere reden niet werken. Telkens CTD bij het laden van een baan. Terwijl F1 2020 en daarvoor wel gewoon (meestal...) werken. Heb F1 2021 (was 24 euro, geen 10?) laten crediteren hierdoor. Komt wel als ze niet telkens nieuwe bugs bouwen bij een jaarlijkse update. :X

Ik ben nieuw in rF2, maar ben nog geen believer zeg maar.

[ Voor 19% gewijzigd door Señor Sjon op 22-12-2021 17:20 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 42 Laatste