Kom er morgen ff op terug ACC testen ging sneller dan een andere baan in rFPatrickC schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:05:
@paragon Alleen met Zandvoort of andere tracks ook?

Kom er morgen ff op terug ACC testen ging sneller dan een andere baan in rFPatrickC schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:05:
@paragon Alleen met Zandvoort of andere tracks ook?
Is dit i.s.m. de ACO en/of WEC?PatrickC schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:09:
De virtual Le Mans is vandaag ook aangekondigd. Niet alleen een 24 uur van Le Mans maar meerdere endurance races.
Here is a look at the calendar of events in the series:
September 25th, 2021 - 4 Hours of Monza
October 16th,2021 - 6 Hours of Spa
November 13th, 2021 - 8 Hours of Nürburgring
December 18th, 2021 - 6 Hours of Sebring
January 15th to 16th, 2022 - 24 Hours of Le Mans Virtual
This is considered a major esports racing event, and there is $250,000 of total prize money. There will be both Le Mans Prototype (LMP) and GT Endurance (GTE) cars in the field.
Gameontwikkelaar Motorsport Games Inc. en de Automobile Club de l’Ouest (ACO), de organisatie achter de beroemde 24-uursrace van Le Mans in Frankrijk, hebben samen de Le Mans Virtual Series aangekondigd. In vijf virtuele rondes, die gaan plaatsvinden op digitale versies van wereldberoemde circuits, gaan simracers de strijd met elkaar aan in urenlange 'endurance'-races. De eerste vier rondes worden online gehouden en duren tussen de vier en acht uur. De finaleronde van 24 uur, die zal plaatsvinden op het virtuele circuit van Le Mans, wordt uitgevochten op locatie tijdens de 2022 Autosport International motorsport-show in Birmingham, Engeland.
[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 01-09-2021 22:27 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
[ Voor 26% gewijzigd door paragon op 02-09-2021 13:36 ]
Inderdaad, een ferme afknapper denk ik.paragon schreef op donderdag 2 september 2021 @ 07:10:
Je zou alleen denken, dat de drempel hoher ligt voor de echte top coureurs omdat ze de vlm nu niet vanuit huis kunnen rijden.
Dat zal toch wel Scheivlak moeten zijn lijkt mij?whilst missing out the fast backstretch of the Grand Prix Circuit that incorporates the Shelvalk – Mastersbocht – Bocht 9 – Bocht 10 complex of corners.
[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 03-09-2021 17:51 ]
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
De GPU belasting van Zandvoort 2021 is inderdaad wel iets hoger dan de 2020 versie, maar wat mij betreft prima te doen. Alleen bij de start achterin een veld van 20 Porsches zit ik tussen 50-59 FPS, maar dat wordt na de start al snel stabiel 59 FPS.paragon schreef op donderdag 2 september 2021 @ 07:10:
@PatrickC bedenk me net dat ik ongeveer een uur voordat ik op Zandvoort 21 had gereden nog wat rondjes had gedaan op de 20 versie... Zonder gestotter.
Vandaag weer getest. eerst maar eens monza geprobeerd en dat liep soepel. Daarna zandvoort 2021 voor de rest zelfde instellingen en licht gestoter bij uitrijden pits. Daarna was het wel smooth...
[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 02-09-2021 15:00 ]
Vergelijken met vorig jaar is lastig… dat was ook in een tijd dat esport Sim Racing voor een deel het echte racen verving en er inderdaad ook meer echte coureurs meededen en het zelfs op RTL7 werd uitgezonden (dat zie ik dit jaar niet gebeuren). Het zou leuk zijn als er ook wat echte coureurs meedoen, maar ook zonder ga ik dit zeker wel volgen.Paulus07 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:41:
Weet ook niet of dit jaar de VLM net zo groot zal gaan worden als vorig jaar.
Vorig jaar was het natuurlijk ook meer echt een vervanger in juni voor de echte race (die later in september was).
Dus weet niet of deze 2021 editie net zo'n impact zal gaan hebben of nu echt een e-sport ding is/gaat worden. Maar we gaan het zien
Nee, maar ik neem aan dat ACO / WEC er wel belang bij hebben dat het er allemaal gelikt uitziet. Simracing is immers niet meer weg te denken voor dat soort partijen, denk ik zo.PatrickC schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:06:
[...]
Vergelijken met vorig jaar is lastig… dat was ook in een tijd dat esport Sim Racing voor een deel het echte racen verving en er inderdaad ook meer echte coureurs meededen en het zelfs op RTL7 werd uitgezonden (dat zie ik dit jaar niet gebeuren). Het zou leuk zijn als er ook wat echte coureurs meedoen, maar ook zonder ga ik dit zeker wel volgen.
Marlborobocht is dezelfde als Mastersbocht kom ik nu achter.PatrickC schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:18:
@marrs Misschien dat deze tekst in de augustus roadmap nog kan worden aangepast?
[...]
Dat zal toch wel Scheivlak en Marlborobocht moeten zijn lijkt mij?
Daar zit nu ook de f1 2021 hybrid cars inPatrickC schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 23:50:
Wel jammer dat ze bij Ziggo Formule 1 Café met een Zandvoort track mod rijden in AC, terwijl rFactor 2 de beste en meest up to date Zandvoort track heeft in sim racing. rFactor 2 mist echter een F1 2021 auto en op dat vlak zijn de mods in AC weer beter. De Formula Pro in rFactor 2 is wel een mooie auto, maar… is natuurlijk wel een fictieve auto en geen F1 2021.
Ik neem aan dat je deze bedoelt?powerboat schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 09:07:
[...]
Daar zit nu ook de f1 2021 hybrid cars indie geskinned zijn.
Entry list: https://lemansvirtual.com...eam-entry-list.pdf?x21827JeGoBE schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:53:
[...]
Inderdaad, een ferme afknapper denk ik.
Met de virtuele Le Mans was dit net een extra showelement om de F1 coureurs en andere beroemde simracers (Thibault Courtois) in hun thuis-omgeving te kunnen zien.
[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 14-09-2021 15:07 ]
Het is een mooie marketing promofilmpje. Wat mij betreft zegt dit helemaal niks over rF2. Wel nog steeds enige reserveringen bij de overname van S397 door MSG. Maar die had ik al. We zullen het zien.PatrickC schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:01:
Beetje off-topic want andere game, maar in de video wordt ook gesproken over Studio 397 mbt de game. Wat me wel opviel was dat ze het hadden over de toekomst van de game, dus ik vraag me af hoeveel ‘rFactor 2’ er in de eerste release van deze Nascar game gaat zitten?
[YouTube: Dev Diary #3 - The People | NASCAR 21: Ignition]
[ Voor 98% gewijzigd door dawg op 18-09-2021 15:34 ]
Het feit dat men zo actief en publiekelijk nieuwe medewerkers aan het werven is bij Studio 397 is wel een ontwikkeling. Zijn dat mensen die ze zoeken om aan rFactor 2 te werken of aan de andere games die Motorsport Games wil gaan uitbrengen de komende jaren? Want ze zijn nogal wat van plan met nieuwe Nascar, Indycars en Le Mans games langs de bestaande games rFactor 2 en KartKraft.dawg schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:34:
[...]
Het is een mooie marketing promofilmpje. Wat mij betreft zegt dit helemaal niks over rF2. Wel nog steeds enige reserveringen bij de overname van S397 door MSG. Maar die had ik al. We zullen het zien.
Hopelijk hebben jullie contact met https://www.digitalartsandentertainment.be/page/8/Industry ?marrs schreef op woensdag 29 september 2021 @ 23:21:
We zoeken zowel voor rFactor 2 als ook voor de andere games mensen. Dat we dat nu zo doen heeft ook te maken met MSG, waar we met een centrale HR afdeling ook alle vacatures op een standaard manier publiceren. In het verleden wierven we meestal mensen direct uit ons eigen netwerk, dus dan was 't meestal niet nodig om vacatures te plaatsen. Overigens doen we dat (werven uit eigen netwerk) nog steeds, en hebben we in het verleden ook wel eens vacatures op andere sites geplaatst (concreet voorbeeld, toen we wilden opschalen om met Amazon Games te werken aan The Grand Tour Game).
[ Voor 52% gewijzigd door PatrickC op 01-10-2021 10:28 ]
Nieuwe RC is eerder vandaag uitgekomen. Dit weekend maar eens testen.dawg schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:54:
Ik ben ook wel benieuwd naar die pijplijn. Ondertussen kijk ik wel uit naar de nieuwe RC.
They are packed with the track to optimise loading times
Another two weeks and a day gone, and we were pleasantly surprised by the number of interesting questions we got about tracks and their development in rFactor 2! We’ll proceed with this, rotating topics every two weeks from now so we can cover all aspects of the simulation. In two weeks from now our next topic will be (you guessed it) “cars” so get your questions in.
Ik heb ook wat filmpjes bekeken, maar waar doel je precies op? Ik heb geen interesse in Nascar dus weet ook niet waar ik op moet letten.PatrickC schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:06:
Off-topic… eerste video’s gezien van Nascar 21 Ignition…. oh oh MSG….![]()
Enorm veel bugs… steering assist die niet is uit te schakelen… geen custom setups… geen private lobbies…dawg schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:49:
[...]
Ik heb ook wat filmpjes bekeken, maar waar doel je precies op? Ik heb geen interesse in Nascar dus weet ook niet waar ik op moet letten.
Dankjewel @marrs voor deze reactie en dit plaatst de ontwikkelingen rond rF2 ook wel wat beter in perspectief. Ik werk zelf ook al meer dan 25 jaar in de ICT (meer aan de automatisering van met name logistieke bedrijfsprocessen) en weet hoe lastig het is om goede mensen te houden en nieuw te werven. Maar bij ons is met name het uitbesteden naar landen als India het motto geweest de afgelopen 10 jaar vanwege kosten… helaas. Hopelijk vinden jullie snel nieuwe mensen. Hebben jullie ook contacten met onderwijsinstellingen in Nederland? Volgens mij kent ons land inmiddels een aantal game developer opleidingen. Op de opleidingen zitten vast wel wat studenten met affiniteit met sim racing games.marrs schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 07:13:
Zoals je ongetwijfeld gelezen hebt, is het NASCAR project al zo'n twee jaar in ontwikkeling en het team wat er vanuit Studio 397 aan meewerkt is in al die tijd min of meer gelijk gebleven. Toch heb je gelijk als je zegt dat de snelheid van de ontwikkeling van rFactor 2 de laatste maanden is afgenomen. Er zijn helaas een aantal ontwikkelaars weg gegaan en ook de aansturing van nieuwe ontwikkelingen is een proces geworden waarbij meer mensen betrokken zijn. Tegelijkertijd zijn we op zoek naar nieuwe mensen, maar als je de markt een beetje kent, dan weet je dat goede mensen vinden niet eenvoudig is, dus dat is een proces wat tijd kost.
Hey Marcel, heb je contact met hen: https://www.digitalartsandentertainment.be/page/8/Industry ?marrs schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:41:
Jazeker hebben we die contacten. We hebben al verschillende stagiaires en afstudeerders gehad van het Saxion bijvoorbeeld. En daar zitten zeker talenten tussen. We hebben er onlangs een aangenomen.
Ach… we hebben altijd rFactor 2 nog voor WEC… alleen nog wat hypercars toevoegen en een officiële versie van Daytona road course! Nascar heeft mij nooit geboeid.Paulus07 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:08:
Goed gebruik gemaakt van de rf2 physics. Rondje rijden is dus al niet te doen.
Gaat nog wat worden als ze een wec game krijgen op oa Le Mans......
[YouTube: Here's Why You Shouldn't Buy NASCAR 21: IGNITION]
Ik heb ook een CSL Elite, maar niet met F1 stuur. Zelfde issue als jou met de game controller profile, maar dit lijkt me geen probleem.GewoonWouter schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:49:
Sinds ik mijn nieuwe pc heb ben ik enkele racegames aan het installeren.
Rfactor 2 geinstalleerd maar het allemaal deftig krijgen is me wat anders dan bv ACC
Ik heb een vraagje voor de Fanatec eigenaars hier. Ik heb me rotgezocht op het internet maar ik vind het antwoord niet. Na lang zoeken heb ik de de Telemetry in FanaLab in orde gekregen, maar de LED support is een nachtmerrie.
Ik heb een CSL Elite PS4 F1 en ben bezig met Rfactor 2 in te stellen in FanaLab.
Wanneer ik de groene knop 'Enable FanaLabs' Game LED/Hardware Support aanklik krijg ik een aantal instructies.
Je moet uiteindelijk een Controller profile name ingeven, maar welke naam ik ook ingeef van ingame controller profile, elke keer krijg ik de melding: "rFactor2: controller profile not found".
Iemand hier een idee wat ik hier nu moet ingeven?
Thanks voor de hulp, de telemetrie plugin had ik na veel zoeken gevonden op het Fanatec forum.JeGoBE schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:27:
[...]
Ik heb ook een CSL Elite, maar niet met F1 stuur. Zelfde issue als jou met de game controller profile, maar dit lijkt me geen probleem.
Zorg dat de telemetrie plugin gekopieerd wordt naar de plugin folder van rfactor. Ik heb dit manueel moeten doen.
De instellingen zoals ik die gebruik hieronder; Rfactor zal het stuur detecteren.
In rfactor bepaal ik dan verder de FFB instellingen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vond het erg teleurstellend om te lezen dat het opslaan van race instellingen en opponenten er voorlopig niet in zit met de nieuwe UI. Juist daar hoopte ik op, want die nieuwe HTML-based UI zou toch zoveel makkelijker uitgebreid kunnen worden qua functionaliteit? Tot nu toe heeft deze nieuwe UI niets toegevoegd voor mij persoonlijk. Helaas…dawg schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:58:The rFactor 2 Blog - Cars part 1/2
https://www.studio-397.co...-2-blog-cars-part-1-of-2/
Dit zal ik eens proberen, maar dan nog vind ik het vreemd. In een offline sessie kan ik bijvoorbeeld mijn settings hoger zetten en visible cars op maximaal. Geen probleem.PatrickC schreef op woensdag 1 december 2021 @ 06:06:
@DdB85 Wat gebeurt er als je de opponent detail naar medium of low zet?
Hello sim racers!
Traditionally we use the last day of the month to release our regular Development Roadmap post, however on this occasion we have decided against putting something together for November, as the whole team here at Studio 397 are working hard on a lot of new content, features and a couple of rather nice surprises!
We appreciate this will disappoint some of you, however we expect the next four weeks will be exciting ones for our players, and we can’t wait to share some fruits of our labours over the coming weeks!
Stay tuned…
[ Voor 80% gewijzigd door PatrickC op 01-12-2021 12:15 ]
En deel 2: https://www.studio-397.co...-2-blog-cars-part-2-of-2/dawg schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:58:The rFactor 2 Blog - Cars part 1/2
https://www.studio-397.co...-2-blog-cars-part-1-of-2/
[ Voor 89% gewijzigd door PatrickC op 02-12-2021 08:34 ]
Je kan werken met symlinks in Windows, om een folder op een tragere/goedkopere HD te plaatsen, met een link op de SSD. https://www.howtogeek.com...inks-on-windows-or-linux/PatrickC schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:28:
Nieuwe build: https://www.studio-397.co...-new-build-available-now/
@marrs Die wijzigingen mbt de track loading times… gaan jullie nu alle S397 tracks updaten? Want ik heb eerder begrepen dat alleen het nieuwe Zandvoort hiervoor al is geoptimaliseerd. Een nadeeltje van deze oplossing is dat de track package files wel wat groter gaan worden lijkt mij en dat betekent door de workshop constructie dat je deze ruimte ook nog eens dubbel kwijt bent. Mijn rF2 folder en Steam workshop folder groeit gestaag en mijn SSD begint inmiddels vol te raken…
Ik dacht dat enkel gaat met een arduino en simhub, tenzij je zelf de Rfactor API wil aanspreken via Visual Studio ofzo?Paulus07 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:59:
Iemand enig idee of er ergens in de files terug te vinden is wat de rpms is van een auto zodat je er rgb leds op kan mappen?
Of is er ergens een overzicht/lijst van dit?
Of gaat het weer oldschool handmatig werk/uren kosten om te zien welke leds actief worden op rpm waarde X?
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 05-12-2021 13:20 ]
En toch durf ik wel te stellen dat Rf2 nog altijd last heeft van 'een niet gefundeerde erfenis van vroeger'. Rf2 is niet meer de Rf2 van 3 jaar terug, net zoals dat AMS2 nu ook een schim is ten opzichte van de launch. Er is wel degelijk veel gebeurd, maar de negatieve connotatie van vroeger is blijven hangen. Hierdoor geven veel nieuwe racers Rf2 totaal niet de kans en praten graag mee met de anderen zonder objectief, zelf afgewogen een beslissing te nemen welke sim hem/haar het beste past. .dawg schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:04:
Tja. De tendens rondom rF2 is erg negatief aan het worden. En hoewel ik nooit zo ben van het zo negatief benaderen moet ik toch bekennen dat ik er wel iets in vind zitten, alle kritieken.
Het gaat tergend langzaam met updates die m.i. heel erg nodig zijn; AI, flags, physics, vanalles eigenlijk.
De overname door MSG lijkt niet echt geholpen te hebben, maar what do I know.
Ik hoop dat het snel beter wordt. Wat mij betreft legt MSG de focus de komende maanden volledig op rF2 anders zie ik het helaas somber in.
Ik begin zelfs te twijfelen over te stappen naar een andere sim, met pijn in mijn hart.
Die stap hoopte ik dat gemaakt zou worden met de nieuwe UI, want daar hebben we een ‘tijdje’ op moeten wachten en die UI zou het mogelijk (makkelijk) maken nieuwe functionaliteit toe te voegen aan rF2. Tot nu toe, en we zijn inmiddels al weer een heel tijdje verder, is dat beperkt gebleven tot het Competition System, dus functionaliteit voor multi-player/online racing. Voor de single player speler is er niets substantieels toegevoegd. En 2021 was ook nog eens tegenvallend qua nieuwe content. Maar als je personeel tekort komt omdat medewerkers zijn vertrokken of bezig zijn aan andere MSG games, dan wordt het natuurlijk lastig. Ik betrap me er zelf inmiddels op dat ik meer uren maak in AMS2 dan in rF2, maar… dat zat er al langer aan te komen. AMS2 wordt steeds beter qua FFB en physics en ook qua nieuwe content wordt deze steeds interessanter.BozeBever schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:53:
Neemt niet weg dat Studio397 er nog lang niet is. Ik hoop oprecht dat er iets gaat gebeuren met de franchise. Iets dat verder gaat dan enkel een nieuwe baan of auto. Daar waar Raceroom, AMS en ACC dit jaar een patch hebben gehad die de game voor een groot deel omgooide, hoop ik dat bij Rf2 ook gaat gebeuren. De micro-updates gaan het tij in ieder geval niet keren.
Ik ben het hier wel mee eens hoor, maar op sommige vlakken is rF2 wel nog die sim van 3jr terug. En laten dat nu vooral zaken zijn die voor nieuwe racers een potentieel slechte indruk achterlaten.BozeBever schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:53:
[...]
En toch durf ik wel te stellen dat Rf2 nog altijd last heeft van 'een niet gefundeerde erfenis van vroeger'. Rf2 is niet meer de Rf2 van 3 jaar terug, net zoals dat AMS2 nu ook een schim is ten opzichte van de launch. Er is wel degelijk veel gebeurd, maar de negatieve connotatie van vroeger is blijven hangen. Hierdoor geven veel nieuwe racers Rf2 totaal niet de kans en praten graag mee met de anderen zonder objectief, zelf afgewogen een beslissing te nemen welke sim hem/haar het beste past. .
[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 15-12-2021 20:29 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
[ Voor 15% gewijzigd door PatrickC op 17-12-2021 19:15 ]
[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 18-12-2021 15:08 ]
Daarom heb ik 'm op mijn ultra-wide ook niet op ultra-wide ingesteld staan, want dan wordt alles 'uitgerekt'. Ik begrijp niet dat we in 2021 (bijna 2022) het nog niet voor elkaar krijgen een UI correct te renderen in 21:9? Alle andere huidige racing sim games hebben hier geen enkele moeite mee.Señor Sjon schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:25:
De UI is op een 21:9 wel godsgruwelijk lelijk.
Off-topic: Ik heb een aantal jaren geleden (meer dan 5 jaar terug volgens mij) een paar maanden een abonnement gehad, maar de hele opzet staat me tegen. In die tijd had iRacing ook geen AI, wat ik sowiese als single player speler vervelend vond. Verder, als ik voor content betaal, dan wil ik die ook voor altijd kunnen blijven gebruiken en niet als ik daarvoor elke maand een abonnement moet betalen. En de content is ook nog eens erg prijzig. Die AMG F1 W12 vind ik verder niet interessant. Als ik in een vergelijkbare auto wil racen, dan gebruik ik de Formula Hybrid 2021 mod van RSS wel in AC met een Mercedes skin. Of. start F1 2021 even die ik in de laatste Steam sale voor rond de €10 heb kunnen aanschaffen.dawg schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:04:
@PatrickC eens. Ik zit de laatste tijd zelfs te overwegen iRacing eens te proberen, daar heb ik altijd tegen geageerd, kun je nagaan. Zeker nu ze zelfs de officiële AMG F1 W12 hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 22-12-2021 17:15 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Señor Sjon op 22-12-2021 17:20 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq