Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
[ Voor 20% gewijzigd door PatrickC op 30-06-2021 15:17 ]
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
rF2 heeft zeker betere FFB die je beter het gevoel "in je kont" geeft over het gedrag van de auto op het asfalt, toch wint ACC het bij mij steeds vaker in de totaal ervaring. Alleen jammer dat we daar geen LMP auto's hebben, daar ben ik wel fan van.
rF2 moet volgens mij iets minder met eye candy bezig zijn en meer kijken naar de AI en UI en opstartsnelheid, desnoods door veel meer te cachen.
Maar toch wel benieuwd naar de roadmap...
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Roadmap 06-2021
https://www.studio-397.com/2021/06/roadmap-update-june-2021/Ik zie namelijk steeds meer mensen afhaken hierdoor. Lijkt me niet de bedoeling toch?
Hoe goed de nieuwe Formule auto gaat zijn moeten we verder nog afwachten (specs zien er in ieder geval goed uit) en de aangekondigde BMM M4 GT3 vind ik op zich niet zo boeiend. We hebben al genoeg GT3’s in de game. Ik had echt hoop dat rF2 juist verder zou gaan op het Endurance vlak met de nieuwe hypercars klassen. Maar die zal Motorsport Games wel willen gaan bewaren voor de 24 uur van Le Mans game.
Ik vraag me trouwens af waarom die fictieve Formula Pro een halo krijgt? Hopelijk is deze volledig te verwijderen en niet via zo’n transparancy optie. Ik snap het nut van een halo in de echte auto’s, maar in een sim, zeker als het gaat om een fictieve auto is het volstrekt overbodig.
[ Voor 15% gewijzigd door PatrickC op 30-06-2021 20:56 ]
Wat we dit jaar nog kunnen verwachten van single player en AI?
We zijn achter de schermen al een tijd bezig met een serie verbeteringen van de AI, in eerste instantie met focus op ovals (voor de nieuwe NASCAR game) maar zoals 't zich nu laat aanzien gaat dat systeem ook op normale circuits verbeteringen geven. Wat ik lastig vind, en waarom 't de roadmap nog niet gehaald heeft, is dat we nog geen goed zicht hebben op de tijdlijn hiervoor.
Wat je precies bedoelt met "single player" weet ik niet zeker. Gaat het je dan om specifieke physics verbeteringen, of andere game modes? Qua physics verwacht ik in de RC na deze een aantal verbeteringen. De Formula Pro auto heeft qua bandenmodel een evolutie doorgemaakt. Qua code is ons model niet veranderd, maar we hebben veel betere data wat (naar mijn mening, vorm gerust je eigen) heeft geleid tot een auto die op en over de limiet beter reageert en niet, zoals een aantal auto's, in een soort drift gezet kan worden die sneller en waar onder de esports rijders veel kritiek op was.
Is de RC een voorbode van de komende release?
Het antwoord zit 'm al in de naam "RC" opgesloten natuurlijk. Ja. Maar Patrick, wat is precies je kritiek op de "FPS"? Zie jij op bepaalde plekken een verslechtering daarvan want dat mag je rustig als bug melden. Probeer zo specifiek mogelijk je instellingen te delen. Als achtergrond, wij runnen automatisch testen van de framerate, met verschillende instellingen, op verschillende circuits, auto's, tijden van de dag en vergelijken daarmee ook regelmatig builds met elkaar om ervoor te zorgen dat we qua performance minimaal gelijk of gelijkwaardig blijven. Een feature als SSR werkt heel anders dan ons oude systeem, dus helemaal 1 op 1 kun je 't niet vergelijken. Wat in een RC wel kan veranderen zijn bugs/performance problemen. Die proberen we boven te krijgen, dus "roept u maar"! ..dan gaan we het bekijken.
Wil Motorsport Games content "bewaren" voor hun games?
Ik merk eerder het omgekeerde. Wij hebben met rFactor 2 nu toegang tot veel meer licenties en collega's en dat betekent dat we meer kunnen doen dan voorheen. Waar de hypercars blijven? Ik zie ze in 2022 komen, samen met de implementatie van de bijbehorende hybride systemen (wist je overigens dat ook BTCC hybride gaat rijden volgend seizoen?). Maar ook dit jaar kun je nog niet-GT3 content verwachten.
HALO?
Uiteraard hadden we die niet hoeven ontwerpen maar de overheersende mening was dat de auto er anders niet zou uitzien als een moderne formule auto.
Ik bedoel met single player vooral game modes, en dat je met de AI een race kunt rijden met alles erop en eraan. Dus leaderboard, dat de AI kan pitten als banden op zijn of wanneer de weersomstandigheden veranderen, flag behavior, safety car. Wat @PatrickC bedoelt weet ik niet.
Voor de rest heb ik geen problemen met fps o.i.d., of wat voor content er nog komt, dat merken we vanzelf.
Wat betreft mijn FPS problemen zal ik een bug melden. Wat is trouwens de beste manier om dit te doen? Op jullie forum of via Discord en waar op die plekken precies kun je dat dan het beste doen? Een aantal roadmaps terug is daar iets over gezegd, dat hier wat meer structuur in zou komen volgens mij?
Qua Single Player bedoel ik o.a. verbeteringen van de AI en bijvoorbeeld ook de Safety Car. Ik heb nu altijd ‘Black flags only’ aan staan, omdat de safety car heel vreemd werkt (en door AI issues ook erg snel actief wordt) en dan met name ook hoe de AI zich gedraagt tijdens een safety car.
Wat betreft single player en de UI. Iets waar hier al vaker gemeld/gevraagd is, is bijvoorbeeld het gebruik kunnen maken van ‘opgeslagen sets’. B.v. een race op Le Mans met een bepaalde selectie van opponenten, die je dan gewoon kunt hergebruiken. Nu moet je steeds alles opnieuw instellen voor een single player race. Ook zou het mooi zijn als je de grid precies kunt samenstellen. Nu is het bij b.v. een mix van GTE’s, LMP2’s en LMP3’s en DPI niet duidelijk hoeveel er van elk in het veld zullen zitten. Je kunt alleen het totaal aantal AI instellen.
Verder zal er nooit een ‘career mode’ komen verwacht ik, maar een optie als ‘Custom Championship’ zou bijvoorbeeld wel mooi zijn… zie b.v. AMS2 waar dit ook nog WIP is trouwens…
Ik snap jullie redenatie voor de halo op de nieuwe Formula Pro. Jullie willen zo dicht mogelijk bij een echte moderne Formule auto blijven. Ik hoop wel dat we deze dan in de showroom setup compleet kunnen uitschakelen ipv zo’n transparancy optie. We zullen zien later vandaag.
Hoe zit het trouwens met de USF2000 en KartSim updates?
Ik gebruik ook "Black flags only" want als de "Safety car" komt kun je niet zo goed kan stoppen. De AI rijd snel dan weer langzaam of blijft gewoon stil staan. Ibarra is wat dat betreft een goede baan om te testen.PatrickC schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:38:
Qua Single Player bedoel ik o.a. verbeteringen van de AI en bijvoorbeeld ook de Safety Car. Ik heb nu altijd ‘Black flags only’ aan staan, omdat de safety car heel vreemd werkt (en door AI issues ook erg snel actief wordt) en dan met name ook hoe de AI zich gedraagt tijdens een safety car.
Bij mij ook een foutmelding.dawg schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:43:
Nog iemand die een error krijgt in Steam wanneer ze de nieuwe Formula Pro aan de winkelwagen willen toevoegen?
quote: Paul JeffreyJust for clarity, Steam seems to be suffering from some global issues at the moment, which is why some people are struggling to purchase the new car. This appears to be a problem across all games, however we expect it should be resolved soon.
Ik vind wel dat de showroom erg traag is geworden. Het duurt een behoorlijke tijd voordat de auto’s verschijnen.
Wel een paar constateringen:
- Op het rechte stuk zijn de AI sneller. Zelfs in een slipstream rijden ze van me weg, terwijl ze als ze achter me rijden ze me wel inhalen. In langzame bochten zijn ze ineens weer te langzaam.
- Je zit redelijk snel op topsnelheid.
- Net als bij de nieuwe BMW M4, heb je bij de kleinste lockup van de banden als snel vlakke kantjes op je banden en trillingen in je stuur.
- De FFB bij het rijden over de curbs is nog beter dan we gewend waren.
Mij bevallen de twee laatste nieuwe auto's (BMW M4 & Formula Pro) zeer goed. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat dat komt door het nieuwe bandenmodel. Ik hoop dan ook dat deze snel doorgevoerd wordt op de rest van de content. Vooral ook dat je nu de flatspots veel beter na een lockup voelt in de FFB.
V.w.b. de Formula Pro; snel, maar inderdaad niet snel genoeg voor de AI. Ik heb diverse moeilijkheidspercentages geprobeerd, van 100% tot 110% maar bij allen is de AI te snel op de straights, en dan vaak weer in de bochten wat te langzaam. Ik begreep dat de auto nog in betafase verkeert dus het zou kunnen dat dit nog verbetert, ik hoop het.
Eigenlijk hetzelfde als wat jij al zegt.
Ik heb de DRS vol open staan maar kom niet dichterbij, maar wordt wel ingehaald.Paulus07 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:27:
Gebruikt de AI niet stiekem een of andere DRS/overtake gebeuren?
Dit maakt het single player racen met de Formula Pro eigenlijk onspeelbaar. Ik kan de AI nog wel verder gaan terugschroeven, maar dan zijn ze verschrikkelijk langzaam in de bochten.
Hopelijk gaan ze dit nog fixen bij Studio 397.
[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 07-07-2021 20:35 ]
https://www.studio-397.co...ate-new-karts-and-tracks/
En als je nog op zoek bent naar wat gratis kart tracks:
https://steamcommunity.com/id/balamacab/myworkshopfiles/
[ Voor 29% gewijzigd door PatrickC op 10-07-2021 20:51 ]
Dit circuit is zeer gekend omdat het de thuisbasis was van de bekendste en beste Belgische Nederlandse F1 coureur
Maar hij is in de workshop aanwezig!
https://forum.studio-397....reads/karting-genk.56594/
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=963980240
Spa heeft zelf ook een kartbaan, dus die had Studio 397 ook wel even toe kunnen voegen als extra layout (net als een layout van het circuit met de oude busstop chicane trouwens). Kerpen, Duitsland, zou ik ook graag zien. Dat is de thuisbaan van Michael Schumacher. Ik heb er ooit gekart, maar dat is al weer meer dan 15 jaar geleden.JeGoBE schreef op zondag 11 juli 2021 @ 00:40:
Voor mij beetje vreemd dat kartingcircuit Genk nog niet in de karsim pack zit. Zandvoort en Spa zijn recent toegevoegd bij de officiële content van Rfactor en het karting circuit van Genk ligt er net tussen.
Dit circuit is zeer gekend omdat het de thuisbasis was van de bekendste en beste Belgische Nederlandse F1 coureurYouTube: Max Verstappen op het EK karting in Genk
Maar hij is in de workshop aanwezig!
https://forum.studio-397....reads/karting-genk.56594/
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=963980240
Van alle sims die karts hebben vind ik de KartSim binnen rF2 wel het fijnste. Ik heb KartKraft ook (inmiddels ook van dezelfde eigenaar als rF2) en die voelt heel anders aan. De stuuruitslag in KartKraft is veel kleiner en dat vind ik minder prettig.
[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 11-07-2021 09:02 ]
De kartbaan op Spa is niet zo spectaculair, heb deze eens bezocht. Er vinden ook geen internationale kampioenschappen plaats. Het circuit in Genk heeft al menig Europees en Wereldkampioenschap mogen organiseren, lijkt me een nobrainer om dit ooit eens in de officiële content te plaatsen, alhoewel ik lees dat het circuit in de workshop zou gemaakt zijn in samenwerking met S397.PatrickC schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:00:
[...]
Spa heeft zelf ook een kartbaan, dus die had Studio 397 ook wel even toe kunnen voegen als extra layout (net als een layout van het circuit met de oude busstop chicane trouwens). Kerpen, Duitsland, zou ik ook graag zien. Dat is de thuisbaan van Michael Schumacher. Ik heb er ooit gekart, maar dat is al weer meer dan 15 jaar geleden.
Van alle sims die karts hebben vind ik de KartSim binnen rF2 wel het fijnste. Ik heb KartKraft ook (inmiddels ook van dezelfde eigenaar als rF2) en die voelt heel anders aan. De stuuruitslag in KartKraft is veel kleiner en dat vind ik minder prettig.
Maar misschien zal het Fernando Alonso circuit er sneller zijn, gezien hij aandeelhouder is van MSG
https://www.museoycircuit...nando-alonso-circuit-info
Ik heb net even Genk geïnstalleerd. Inderdaad een hele fijne baan. Ik heb alleen de 2 karts en eerste 3 tracks die al lang uit zijn van KartSim trouwens. Die Rental kart vind ik niet zo fijn. Elk klein tikje van de AI en ik sta achterstevoren. Die andere kart (X30) rijdt een heel stuk fijner en je kunt tikken van de AI of overstuur momentjes veel beter opvangen. Ik rijd bijna nooit in deze karts, maar moet dit toch eens meer gaan doen, want de fun factor is erg hoog. Wellicht dat ik dan in de toekomst, als er weer een mooie Sale is, de nog ontbrekende content van KartSim aanschaf.JeGoBE schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:13:
[...]
De kartbaan op Spa is niet zo spectaculair, heb deze eens bezocht. Er vinden ook geen internationale kampioenschappen plaats. Het circuit in Genk heeft al menig Europees en Wereldkampioenschap mogen organiseren, lijkt me een nobrainer om dit ooit eens in de officiële content te plaatsen, alhoewel ik lees dat het circuit in de workshop zou gemaakt zijn in samenwerking met S397.
Maar misschien zal het Fernando Alonso circuit er sneller zijn, gezien hij aandeelhouder is van MSG
https://www.museoycircuit...nando-alonso-circuit-info
Ik hoop oprecht dat de nieuwe AI niet al te lang meer gaat duren, @marrs.
Onderaan deze openingspost staat een json uitgetypt, ik heb deze gebruikt en ik heb niet vaak problemen met de AI. Op de welbekende bugs als FCY en slipstreaming bijv. na. En dus wat ik in mijn vorige post zei.
https://www.racedepartmen...-indycar-partnership.103/
Ik vind het vooral versplintering. Wat blijft er nog over voor rF2 als het zo doorgaat?PatrickC schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:10:
De nieuwe Motorsport Games games schieten als paddestoelen uit de lucht het lijkt, maar deze Indycars had ik niet zien aankomen. rF2 physics met de Unreal graphics engine lijkt de basis te worden voor toekomstige games.
https://www.racedepartmen...-indycar-partnership.103/
Volgens de laatste post van @marrs hier genoeg!dawg schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:12:
[...]
Ik vind het vooral versplintering. Wat blijft er nog over voor rF2 als het zo doorgaat?
Correct, even quote opgezocht:PatrickC schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:15:
[...]
Volgens de laatste post van @marrs hier genoeg!
Wij hebben met rFactor 2 nu toegang tot veel meer licenties en collega's en dat betekent dat we meer kunnen doen dan voorheen. Waar de hypercars blijven? Ik zie ze in 2022 komen, samen met de implementatie van de bijbehorende hybride systemen (wist je overigens dat ook BTCC hybride gaat rijden volgend seizoen?). Maar ook dit jaar kun je nog niet-GT3 content verwachten.
Zeker met later ook nog een losse le mans game: https://www.motorsport.co...al-24-hours-game/6634443/
En nee, ik ga niet 3 games kopen om elke keer tussen te switchen als ik een andere class wil racen
https://www.studio-397.co...pdate-alternative-layouts
Zou mooi zijn als we ook nog een extra layout van Spa zouden krijgen met de oude busstop chicane.
[ Voor 28% gewijzigd door PatrickC op 21-07-2021 17:36 ]
Die Monza varianten curva grande lijkt me eigenlijk niet zo spannend, en die junior ook niet. Al is die junior wellicht wel leuk voor de Formula Vee.
https://www.racedepartmen...ame-expected-in-2023.112/
2023 duurt nog even maar ondertussen willen we alle auto’s eerst wel even uitproberen in rFactor 2 @marrs.
July 2021 build update
https://www.studio-397.co...d-july-2021-build-update/Heb je de Formula Vee al geprobeerd op de junior layout? Ik sta namelijk constant achterstevoren!dawg schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:44:
Ik hoop nog steeds op Daytona als volgende track.
Die Monza varianten curva grande lijkt me eigenlijk niet zo spannend, en die junior ook niet. Al is die junior wellicht wel leuk voor de Formula Vee.
[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 24-07-2021 17:17 ]
Waarom moet ik verplicht een sub sectie installeren van de content? Het zou fijn zijn als ik deze optie ook zou kunnen skippen van uitgaande dat de DLC die ik heb aangeschaft sowieso wordt geïnstalleerd.
Ik schakelde over van de oude UI naar de nieuwe en werd ik confronteert met een installatie procedure waardoor ik weer verplicht wordt om een gedeelte van standaard content te installeren die ik toch weer verwijderd. En dus al verwijderd had.
Waarom op de oude UI omdat de nieuwe simpel weg niet stabiel is. Vorige maand toen ik Monza de eerste keer opstarten knalde hij weer naar de WIndows desktop. Dus daarom terug naar de oude UI.
Hoe dan hij is nu 13,4Gb aan het downloaden ook al drukte ik op cancel.
Edit:
Nieuwe UI uitgeprobeerd. Het is een stuk sneller dan voorheen en je kunt gewoon verder bij het laden van de favoriete servers. Allebei erg positief hopen dat het stabieler is dan voorheen.
[ Voor 11% gewijzigd door homernt op 24-07-2021 17:53 ]
Straks even proberen. Ik rij de sinds de release nogal veel de Formula Pro.PatrickC schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:23:
[...]
Heb je de Formula Vee al geprobeerd op de junior layout? Ik sta namelijk constant achterstevoren!Die auto gedraagd zich compleet anders in rF2 tov AMS1 en AMS2. Even onderstuur en het is klaar… niet te corrigeren ook.
edit: net even die Formula Vee gereden op Monza Jr. Ik kwam tot 1:06.6 maar daar zat nog genoeg marge in, heb maar een paar ronden gereden. Remmen en pas terugschakelen zodra je flink afgeremd bent anders spin je inderdaad.
Ik moet erbij vermelden dat ik hem niet in AMS2 heb gereden, ik heb die sim allang weer uninstalled. Heb alleen rF2 erop staan.
[ Voor 35% gewijzigd door dawg op 24-07-2021 21:52 ]
Ben benieuwd wat eruit komt, je bugmelding.
https://www.studio-397.co...ed-tatuus-msv-f3-020-2020
Dankjewel Studio 397!
[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 28-07-2021 20:19 ]
Rond 19:45u heb je die nog niet volgens mij. Het is dan nog niet eens schemer. Door de wat laag staande zon worden de schaduwen wel een stuk langer.
https://www.studio-397.com/2021/07/roadmap-update-july-2021/
En verder helmen? Really? Beetje rare keuze. Vind ik.
We hebben een mooie maand achter de rug met de Formula Pro, nieuwe Tatuus, Monza update en new layouts en een build met flink wat updates. Helaas wel de SSR update die nu voor performance issues zorgt bij mij. Maar, daarvoor heb ik een bug gerapporteerd, dus dat wordt vast opgelost!
Welke track gaat de PBR updates krijgen en welke nieuwe auto gaat het hier over. Een hypercar zou wel mooi zijn voor de 24 uur van Le Mans! En een van mijn favoriete auto’s, de USF2000, gaat eindelijk de updates krijgen.
Ik heb de nieuwe Tatuus net even gereden, maar ik vind ze allemaal een beetje op elkaar lijken (logisch ook natuurlijkPatrickC schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:48:
@dawg Haha, dat dacht ik ook al. Ik rijd altijd ‘Black flags only’ omdat ik een enorme hekel heb aan de FCY’s in rF2, die je complete races verkloten. En helmen is nu ook niet het eerste wat in mij op zou komen als een punt dat verbetering nodig heeft. De enige helmen die ik zie zijn als ik in de karts rijdt.
We hebben een mooie maand achter de rug met de Formula Pro, nieuwe Tatuus, Monza update en new layouts en een build met flink wat updates. Helaas wel de SSR update die nu voor performance issues zorgt bij mij. Maar, daarvoor heb ik een bug gerapporteerd, dus dat wordt vast opgelost!
Welke track gaat de PBR updates krijgen en welke nieuwe auto gaat het hier over. Een hypercar zou wel mooi zijn voor de 24 uur van Le Mans! En een van mijn favoriete auto’s, de USF2000, gaat eindelijk de updates krijgen.En dan krijgen de Tatuus auto’s nog een update. Ik ben ook wel benieuwd naar de Shadows update en of ze de schaduw die voor je uit beweegt, ‘opgelost’ krijgen.
Die USF2000 heb ik ook niet geïnstalleerd, lijkt me een beetje zoiets als de Tatuus.
En inderdaad. Ik zou graag willen dat de flags en FCY gewoon goed werken, krijg je net wat dynamischer races van.
Maar de USF2000 is inderdaad vergelijkbaar met de Tatuus auto’s, waar toch wel degelijk verschillen tussen zitten.
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2561872000
Formula Hybrid-21 by Advanced Simulation
Features:
– All 2021 Formula 1 season teams and drivers;
– 2020-21 seasons spec F1 car;
– Latest IBL shaders and materials;
– Honda V6 Turbo engine sounds and real samples of shifting;
– Working steering wheel LCD indicators;
– New UI icons and graphics;
– Latest S397 driver's gloves;
– Five driver's helmet options for painters (GenString: ARAI, BELL, SCHU, STIL, SRF2)
– S397 Latest features (tyre model, force feedback, body rain effects).
Net even een race van 10 rondjes gereden op Monza tegen 19 AI en ik moet zeggen dat ie best lekker rijdt, klinkt en eruit ziet.
[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 04-08-2021 22:03 ]
Het is een mod voor rF2.richards3 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:56:
Waarom staat dit bij rfactor 2, of begrijp ik de post niet goed.
Klik eens op de link in de post?richards3 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:56:
Waarom staat dit bij rfactor 2, of begrijp ik de post niet goed.
https://www.studio-397.co...-pro-v0-99-and-drs-zones/
Formula Pro V0.99 Update Notes:
- Reduced FFB vibrations
- Greater tyre degradation spread. (more degradation on Soft, same on Medium, less on Hard tyre).
- Slight step increase in degradation per compound.
DRS Track Update Notes:
Indianapolis v1.12
- Added DRS Zones to 2020 GP Layout
Silverstone v2.13
- Added missing second DRS zone to GT Layout
[ Voor 67% gewijzigd door PatrickC op 09-08-2021 16:02 ]
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2571211841
Gisteren even een race van 10 rondjes gereden en het is best een leuke baan.
Ik ben niet zo van NASCAR maar dit ziet er wel erg goed uit.
Maakt me nieuwsgierig naar de andere MSG race sims die eraan komen.
Ik ben echt benieuwd wat we van de rF2 engine terug gaan zien in deze game. Wordt het sim, simcade, of… arcade?dawg schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:09:
Omdat het dezelfde engine is als rF2 toch maar even hier posten:
[YouTube: NASCAR 21: Ignition | Pre-Order 8-12-21]
Ik ben niet zo van NASCAR maar dit ziet er wel erg goed uit.
Maakt me nieuwsgierig naar de andere MSG race sims die eraan komen.
Geen idee. Maar die engine moet zeker nog verbeteren.PatrickC schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:53:
[...]
Ik ben echt benieuwd wat we van de rF2 engine terug gaan zien in deze game. Wordt het sim, simcade, of… arcade?
Ik heb de laatste week eens wat van die rF2 Traxion challenges teruggekeken (F1 spa, GT Pro Monza, BMW M2 CS Monza), en ik zit ongeveer 6s van die tijden die die racers rijden af. Dus of, ik ben echt heel slecht, of zij gebruiken hacks die nog in de physics engine zitten.
Als ik de rijstijlen en stuurbewegingen van sommigen goed bekijk, hele abrupte stuurbewegingen en veel corrigeren (terwijl corrigeren nooit sneller kán zijn, en die abrupte stuurbewegingen zorgen dat ik spin als ik dat probeer) kan ik me namelijk niet aan de indruk onttrekken dat het dat laatste is. Als ik echt push en perfecte lijnen rijd kom ik nog steeds niet aan die tijden.
Ik vind het vreemd.
@marrs heeft aangegeven dat er physics verbeteringen gedaan zijn voor de NASCAR game. Die komt op consoles dus inderdaad wat jij ook al zei @PatrickC, wordt het sim of simcade? Indien simcade ben ik bang dat we nog langer moeten wachten op physics verbeteringen, maar ook offline bugfixing enzo.
Jammer ja, als dat zo blijkt te zijn.
https://www.studio-397.co...eased-usf2000-pbr-update/
Blijft één van mijn favoriete auto’s in rF2.
[1] https://ir.motorsportgames.com/news-and-events/presentations
Wat ik me verder nog afvraag… MG lijkt te bouwen op Unreal als grafische engine, maar rFactor 2 heeft zijn eigen grafische engine. Hoe interessant is het nog voor MG om daarin veel te investeren? Of gaan we in de toekomst een rFactor 2 zien met de Unreal engine?
[ Voor 14% gewijzigd door PatrickC op 20-08-2021 22:53 ]
Hello sim racing fans,
As a predominantly Dutch company, here at Studio 397 we are understandably delighted to welcome the return of Formula One racing to the Zandvoort Grand Prix Circuit this year, and we fully anticipate the atmosphere trackside will be something to behold as we cheer on local hero Max Verstappen and his Red Bull team.
In order for Formula One racing to have a suitable facility at Zandvoort, the track owners have undertaken a significant program of work that has touched upon nearly every aspect of the beachside venue, from infrastructure improvements to changes to the circuit layout itself, presenting one of the biggest updates to the track since it reopened in its modern configuration all the way back in 1989. Those changes produced the layout we have become accustomed to in recent years, before further significant upgrades came on stream ahead of the planned return of Grand Prix racing in 2020 – until a certain health crisis delayed things for another 12 months. The major redevelopment work at the track has now been completed, and the return of Formula One racing is right around the corner – presenting a perfect opportunity for our track development team here at Studio 397 to update and refresh our version of Zandvoort to ensure we remain firmly in keeping with the new, current layout and styling.
Zou er ook een F1 layout tussen zitten met alle tribunes die er tijdelijk zijn neergezet voor de F1?
en de hospitality gebouwen niet te vergeten. Zoals die in de tarzan bocht staatPatrickC schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:11:
[...]
Zou er ook een F1 layout tussen zitten met alle tribunes die er tijdelijk zijn neergezet voor de F1?
lees zou ik zeggen van wel. Maar we merken het vanzelf.update and refresh our version of Zandvoort to ensure we remain firmly in keeping with the new, current layout and styling.
We are delighted to welcome @PeterMooreLFC to the Board of Directors here at Motorsport Games.
— Motorsport Games (@MSportgames) 25 augustus 2021
Peter joins us as current SVP/GM of Sports and Live Entertainment at @unity3d, and formerly President at @EASPORTS & @LFC CEO.https://t.co/Hk1OZmKypA
“ Moore’s directorial position with Motorsport Games will give him the opportunity to benefit from his career experiences in sports and games with his personal passions in motorsport and cars.”
Dat klinkt dan weer wat meer hoopgevend.
[ Voor 26% gewijzigd door PatrickC op 26-08-2021 08:06 ]
Tijdens de formula pro release was er plots de vermelding Vulkan. MG werkt met de Unreal Engine en die Pieter Moore komt van Unity. Zo kan het lijk alle kanten op met rfactor
Zoals het nu is met mijn bescheiden RX580 ben ik wel tevreden omtrent de GPU prestaties, dus ik hoop ook dat ze snel AMD FSR implementeren in de game!
Binnenkort is er opnieuw de simracing expo en ik verwacht wel ook wat nieuws omtrent de virtuele Le mans.
https://www.nuerburgring....-simracing-expo?locale=en
Ik hoop wel dat we met MSG niet de arcadekant opgaan. Maar dat zou ook wel de eigen glazen ingooien denk ik zo.
Als je een snel antwoord wil op je probleem, dan ga je best in de discord groep van Rfactor. https://discord.com/invite/rfactor2 Is meer actief dan het forum hier.sander817 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:27:
mijn rfactor2 start niet op. Gekocht en geinstalleerd, maar als ik in steam op spelen klik sluit hij na wat laden weer af. Geen error
Ik heb rF2 al lang niet meer opnieuw geïnstalleerd, maar je moest eerst altijd de graphics settings configureren via een aparte startup. Of dat met de nieuwe UI ook nog nodig is, weet ik zo niet. Maar als je rFactor 2 vanuit Steam start dan heb je de keuze uit 3 opties, waaronder de 2e optie "rFactor 2 Graphics Configuration starten'.sander817 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:27:
mijn rfactor2 start niet op. Gekocht en geinstalleerd, maar als ik in steam op spelen klik sluit hij na wat laden weer af. Geen error
Verder kan het wel eens helpen om de runtimes in onderstaande folder eens allemaal te installeren:
steam\steamapps\common\rFactor 2\Support\Runtimes
En als laatste tip kun je in Steam keizen voor "Integriteit controleren van spelbestanden.."
[ Voor 16% gewijzigd door PatrickC op 29-08-2021 13:01 ]
Zandvoort update ziet er geweldig uit!
En volgens Facebook komt morgen de aankondiging voor de virtuele 24 uur van Le Mans!

[ Voor 16% gewijzigd door PatrickC op 31-08-2021 18:32 ]
We've released a small update for the Porsche 911 GT3 Cup so you can enjoy them even more on the new Zandvoort build we're releasing soon!
Version 1.41
- External cam position tuning.
- Minor fix to AI driving line to help avoid hitting curbs and flipping.
Post: https://www.studio-397.co...sed-zandvoort-2021-v2-50/
Veel plezier!
Thanks! Mooie timing opnieuw!

Ons doel is ook niet per se om elke tijdelijke tribune voor de GP te hebben, maar meer om het "gemiddelde" circuit te maken. Uiteindelijk blijft dat altijd in beweging natuurlijk, en we hebben nog een paar andere nieuwe circuits die we ook af willen maken de komende maanden!
[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 01-09-2021 19:34 ]
Ik had wel iets vreemds... ik reed tegen 19 AI in de geupdate Porsche 911 GT3 Cup en om onverklaarbare reden gaat een enkele AI auto erg langzaam rijden op start/finish. Dit gebeurde binnen enkele rondes 2 keer (ik deed een herstart omdat ik in mijn eerste race al snel een Porsche afschreef

[ Voor 11% gewijzigd door PatrickC op 01-09-2021 20:21 ]
Here is a look at the calendar of events in the series:
September 25th, 2021 - 4 Hours of Monza
October 16th,2021 - 6 Hours of Spa
November 13th, 2021 - 8 Hours of Nürburgring
December 18th, 2021 - 6 Hours of Sebring
January 15th to 16th, 2022 - 24 Hours of Le Mans Virtual
This is considered a major esports racing event, and there is $250,000 of total prize money. There will be both Le Mans Prototype (LMP) and GT Endurance (GTE) cars in the field.
[ Voor 18% gewijzigd door PatrickC op 01-09-2021 22:11 ]