Klopt. daarom snap ik ok niet dat er in het hele jaar eigenlijk niks is geweest aan aanpassingen binnen de UI. Op wat kleine tweaks na. Maar nog steeds niet de wowww factor of kortere wegen om een race te starten etc.dawg schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:04:
@Paulus07 maar dat vind ik toch een taak voor S397 zelf. Zeker gezien het feit dat de UI nu al een jaar uit is.
Ja, een abbo moeten nemen omdat je anders je content niet meer kunt gebruiken is tot nu toe nog wat me ervan weerhoudt. Verder is het inderdaad heel compleet.
Het nadeel van rF2 vind ik dat wanneer je de FFB en rij-ervaring eenmaal hebt daarna alles tegenvalt. Tenminste zo ging het tot nu toe voor mij. Ik heb alle sims behalve R3R en iRacing maar ik rij vooralsnog enkel rF2 wegens het ongeëvenaarde gevoel/rij-ervaring.
Het nadeel van rF2 vind ik dat wanneer je de FFB en rij-ervaring eenmaal hebt daarna alles tegenvalt. Tenminste zo ging het tot nu toe voor mij. Ik heb alle sims behalve R3R en iRacing maar ik rij vooralsnog enkel rF2 wegens het ongeëvenaarde gevoel/rij-ervaring.
De nieuwe UI zou het met name aantrekkelijker moeten maken voor nieuwe spelers zoals jij. En daarin is men niet geslaagd vrees ik. Ik speel al rFactor 2 sinds de eerste beta van ISI, maar ben het pas echt veel gaan spelen sinds Studio 397 het overnam. En die hebben echt goede dingen gedaan voor rFactor 2, maar het lijkt er inmiddels op dat ze niet echt verder komen… problemen die al jaren bestaan, worden helaas niet opgelost. En de AI is de afgelopen jaren duidelijk erop achteruit gegaan. Met name de tracks die Studio 397 de laatste jaren heeft uitgebracht zijn de benchmark in het huidige sim racing als je het mij vraagt. En de physics/FFB is ook nog steeds top. Maar, ik lees ook te vaak dat personen die nieuw zijn in de sim hun stuur niet werkend krijgen, zonder weer in allerlei bestandjes zelf aanpassingen te moeten doen. Erg jammer.. want rFactor 2 heeft zo veel potentie…Señor Sjon schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:19:
Ik ben nieuw in rF2, maar ben nog geen believer zeg maar.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
F1 202x is arcade en daar blijf ik ten principale bij weg.Señor Sjon schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:19:
iRacing staat me tegen door het abo model. Daar kan ik gewoon slecht tegen. F1 2021 wil om een of andere reden niet werken. Telkens CTD bij het laden van een baan. Terwijl F1 2020 en daarvoor wel gewoon (meestal...) werken. Heb F1 2021 (was 24 euro, geen 10?) laten crediteren hierdoor. Komt wel als ze niet telkens nieuwe bugs bouwen bij een jaarlijkse update.
Ik ben nieuw in rF2, maar ben nog geen believer zeg maar.
Nog geen believer zeg je, maar heb je inmiddels wel al wat meer kunnen rijden anders dan die XBow die je laatste noemde?
Precies dit… maar AMS2 komt steeds dichterbij… en dat met de Madness engine waar SMS een potje van maakte met PC1 en PC2.dawg schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:29:
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Zo zat ik ook altijd bij iracing tegenop te kijken.dawg schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:29:
Ja, een abbo moeten nemen omdat je anders je content niet meer kunt gebruiken is tot nu toe nog wat me ervan weerhoudt. Verder is het inderdaad heel compleet.
Aan de andere kant, die servers laten draaien etc kosten natuurlijk gewoon geld. Dus vanuit die kant snap ik het wel. Dat je verplicht een abbo moet hebben om bijvoorbeeld offline met content aan de slag te kunnen is dan wel een gemis.
Maar zag met blackfriday dat een nieuw jaar afnemen iets van 80 euro was. Verdeel dat over 12 maanden en dan moet ik zeggen dat de kosten om elke dag online/offline races te kunnen doen met een paar simpele klikken voor nu wel de moeite zijn.
2 uurtjes bioscoop zijn soms duurder (toen er nog geen virus was in de wereld
Ik heb nog een WTCR Civic mishandeld tot ik op mijn dak gegooid werd door een tegenstander.dawg schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:32:
[...]
F1 202x is arcade en daar blijf ik ten principale bij weg.
Nog geen believer zeg je, maar heb je inmiddels wel al wat meer kunnen rijden anders dan die XBow die je laatste noemde?
Maar op een simpel baantje begin je achter de pit in een tent. De AutoPit mikt je in de hekken en dan zit je vast... Redelijk wtf momentje. Na 5x erachter komen dat het de autopit is en vervolgens de limiter er een halve meter te vroeg af. Ergens in het klein de S&G melding gemist en toen zwarte vlag... Dat moet soepeler kunnen.

Ook standaard Gear ratios telkens in de begrenzer halverwege het rechte stuk
Ben ook nog steeds aan het stoeien met de mapping van de knoppen, zeker wat je zeker wel en niet nodig hebt.
[ Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 22-12-2021 19:55 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Autopit? Que?!Señor Sjon schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:53:
[...]
Ik heb nog een WTCR Civic mishandeld tot ik op mijn dak gegooid werd door een tegenstander.
Maar op een simpel baantje begin je achter de pit in een tent. De AutoPit mikt je in de hekken en dan zit je vast... Redelijk wtf momentje. Na 5x erachter komen dat het de autopit is en vervolgens de limiter er een halve meter te vroeg af. Ergens in het klein de S&G melding gemist en toen zwarte vlag... Dat moet soepeler kunnen.
Ook standaard Gear ratios telkens in de begrenzer halverwege het rechte stuk
Ben ook nog steeds aan het stoeien met de mapping van de knoppen, zeker wat je zeker wel en niet nodig hebt.
Ik zou de BMW M4 class 1 aanraden, evenals de McLaren MP4/13 F1. Beide gratis en beide erg goed.
V.w.b. de AI, ik heb zaken eens ingesteld zoals uitgelegd staat op https://forum.studio-397....4102/page-28#post-1044381.
Verder Black Flags Only omdat FCY & SC bugged is.
Knoppen die ik gemapped heb:
- Rear flap
- Headlights
- Wiper
- Horn
- Brake bias up/down
- TC +/-
- ABS +/-
- Pit menu + navigate & select
- Pit request
- Pit limiter
- Mixture
- Ignition
- Starter
https://forum.studio-397....-a-december-update.70935/
Following on from some recent comments I made on Discord, and the subsequent posting of those here on the forum, I wanted to take this opportunity to give you a quick update heading into the close of 2021.
As mentioned earlier, unfortunately the planned items for December, including new content and updates, will now move out into the New Year. We are currently finalizing our release strategy for the next 12 months, with the intention to share something of a roadmap information post, to inform you all how we expect the coming months to look in terms of the type of things we have planned.
Ik ben helaas niet verrast door dit nieuws en baal eigenlijk het meeste voor Studio 397 en hun medewerkers, die sim racing in hun DNA hebben zitten. Ik had vanaf het begin al mijn twijfels bij die MSG overname. Het lijkt er met name op gericht om delen van rF2 in andere games, die een hoger arcade gehalte hebben, te kunnen gebruiken. Dat is verder geen probleem, maar als je dan ook nog eens de beperkte resources daarvoor gaat gebruiken, dan gaat dat dus ten koste van rFactor 2. Qua business model een logische keuze voor MSG, want ze kunnen zo veel meer geld verdienen. En er is vast een reden waarom Studio 397 nog meer personeel is kwijtgeraakt dit jaar… Hoe gaan ze dit tij keren in 2022? Ik lees wel dat ze inmiddels meer nieuw personeel hebben aangetrokken dan dat er vertrokken is, maar ervaren personeel vervang je niet zo snel, weet ik ook uit eigen ervaring.
Ik vraag me af hoe ik Studio 397 moet vergelijken met een bedrijf als bijvoorbeeld Reiza Studios? Zij lijken, ook als kleine developer, de zaken beter voor elkaar te hebben. Hun developer roadmaps kennen veel meer structuur en zijn ook echt een roadmap ipv de terugblik die de roadmap van rFactor 2 vaak met name is. En ze hebben het afgelopen jaar enorme stappen gemaakt in het verbeteren van AMS2 en een grote hoeveelheid nieuwe content uitgebracht.
Ik zal hoe dan ook Studio 397 blijven steunen, ook al ben ik zelf de laatste paar dagen best wel kritisch geweest. Maar dat was ook meer uit frustratie, want ik merkte aan alles dit jaar dat het allemaal niet zo lekker gaat wat betreft mijn favoriete sim racing game.
[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 24-12-2021 07:30 ]
Sinds gisteren RF2 weer geïnstalleerd alleen wil de auto niet gaan rijden, alles werkt van stuur tot pedalen, ik kan de auto in de versnelling zetten en doorschakelen (sequentieel) gas geven en remmen, maar in de auto komt geen beweging. Ik heb op google gezocht maar kwam daar ook niet verder, ik gebruik een G27 stuur met de thrustmaster T-LMC pedalenset, iemand enig idee?
@Malle-piet Dus als je gas geeft lopen de toeren wel op? Wat is je instelling voor de koppeling? Of denk rF2 dat je de rem volledig hebt ingedrukt misschien? Ik rijd ook met de G27, maar dan wel met de standaard pedalen van de G27.
[ Voor 18% gewijzigd door PatrickC op 24-12-2021 07:34 ]
Beste, de toeren lopen, de koppeling is ingesteld op automatisch en sequentieel schakelen, in het calibratie deel functioneert de rem net als het gaspedaal normaal, daarom zie ik even het plaatje niet wat het veroorzaakt.
Zou je de mapping voor je koppelingspedaal eens kunnen verwijderen in de controller settings? Deze koppeling gebruik je zo te lezen niet en misschien denkt rF2 wel dat je koppeling compleet is ingedrukt.Malle-piet schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:41:
Beste, de toeren lopen, de koppeling is ingesteld op automatisch en sequentieel schakelen, in het calibratie deel functioneert de rem net als het gaspedaal normaal, daarom zie ik even het plaatje niet wat het veroorzaakt.
Dat was de oplossing alleen toen sloeg het stuur vreselijk uit mijn handen en vloog heen en weer, maar het stuur ontkoppeld in de sim zelf en weer aangesloten, daarna de profiler opnieuw geconfigureerd en RF2 opgestart, alles werkt nu naar behoren, dank voor het meedenken.PatrickC schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:57:
[...]
Zou je de mapping voor je koppelingspedaal eens kunnen verwijderen in de controller settings? Deze koppeling gebruik je zo te lezen niet en misschien denkt rF2 wel dat je koppeling compleet is ingedrukt.
Geen nieuwe content van S397 tijdens deze kerstdagen, maar gelukkig zijn er ook nog nieuwe mods in de Steam Workshop:
TT Circuit Assen : https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2687919019
Dundrod 1955 - Conversion from GPL : https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2689976111
Fijjne feestdagen allemaal!
TT Circuit Assen : https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2687919019
Dundrod 1955 - Conversion from GPL : https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2689976111
Fijjne feestdagen allemaal!
Er is heel wat commentaar en speculatie verschenen op de Discord van Rfactor2. Deze werd eigenlijk grotendeels door verschillende werknemers van S397 positief beantwoord. Er zouden nu meer ontwikkelaars werken aan Rfactor in vgl met enkele maanden/een jaar terug en er zouden wel wat mooie dingen in ontwikkeling zijn. Mensen van het eerste uur zijn gewoon bij het bedrijf gebleven. (maar verder eerst zien en dan gelovenPatrickC schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:38:
[...]
Ik ben helaas niet verrast door dit nieuws en baal eigenlijk het meeste voor Studio 397 en hun medewerkers, die sim racing in hun DNA hebben zitten. Ik had vanaf het begin al mijn twijfels bij die MSG overname. Het lijkt er met name op gericht om delen van rF2 in andere games, die een hoger arcade gehalte hebben, te kunnen gebruiken. Dat is verder geen probleem, maar als je dan ook nog eens de beperkte resources daarvoor gaat gebruiken, dan gaat dat dus ten koste van rFactor 2. Qua business model een logische keuze voor MSG, want ze kunnen zo veel meer geld verdienen. En er is vast een reden waarom Studio 397 nog meer personeel is kwijtgeraakt dit jaar… Hoe gaan ze dit tij keren in 2022? Ik lees wel dat ze inmiddels meer nieuw personeel hebben aangetrokken dan dat er vertrokken is, maar ervaren personeel vervang je niet zo snel, weet ik ook uit eigen ervaring.
Ik vraag me af hoe ik Studio 397 moet vergelijken met een bedrijf als bijvoorbeeld Reiza Studios? Zij lijken, ook als kleine developer, de zaken beter voor elkaar te hebben. Hun developer roadmaps kennen veel meer structuur en zijn ook echt een roadmap ipv de terugblik die de roadmap van rFactor 2 vaak met name is. En ze hebben het afgelopen jaar enorme stappen gemaakt in het verbeteren van AMS2 en een grote hoeveelheid nieuwe content uitgebracht.
Ik zal hoe dan ook Studio 397 blijven steunen, ook al ben ik zelf de laatste paar dagen best wel kritisch geweest. Maar dat was ook meer uit frustratie, want ik merkte aan alles dit jaar dat het allemaal niet zo lekker gaat wat betreft mijn favoriete sim racing game.
Zo heb ik me enkele dagen eens wat bezig gehouden met informatie op te zoeken omtrent MSG.
https://sec.report/CIK/0001821175
De Indycar licentie zou een dedicated game moeten opleveren, waarvan in eerste instantie de e-sports evenementen via rfactor zullen gebeuren. Maw ... tot er een franchise met multiplayer is. Le Mans en BTCC staan ook op de roadmap om een franchise op te starten.
En nu kom ik op een punt waar ik een beetje voor vrees met MSG: ze zetten rfactor nooit tov bv. iRacing maar klasseren het in hun presentaties als 'drivers training'. Ze kijken enorm naar de franchise-spellen. Met al die verschillende franchises (BTCC, Indycar, Nascar, Le Mans, Formula E, KartKraft ...) vraag ik me nog af wat er van content zal overblijven in Rfactor 2.
Voor de komende twee jaar zie ik niet echt een issue, al zeker niet 2022 (Luminus is nog niet volledig uitbetaald), maar erna heb ik toch wat vraagtekens bij de roadmap van MSG. Zal MSG het toelaten dat Rfactor zal concurreren met hun eigen games of nog een aparte grafische engine zal blijven ontwikkelen?
Zullen we bv. de GT3 voor Le Mans en WEC in 2024 in Rfactor hebben of enkel nog in de franchise van Le Mans?
Maar een Rfactor 2 heeft wel een multiplayer, die andere sims binnen MSG niet hebben en dit kan een troef worde,. Idem voor de competion system, als die verder uitgewerkt geraakt kan er wel wat geld mee te verdienen zijn.
Nuja, met een geflopte Nascar Ignition en de $$$ cijfers die nog niet gepubliceerd zijn, vermoed ik dat het wel nog kan rommelen bij MSG en andere aanpak kan komen. Misschien wordt Marcel dan wel de grote baas
Met het nieuwe jaar worden heel wat nieuwe leagues opgestart. Welke tweaker neemt deel in welke league?
Ik zal het jaar starten met de de GT3 bij TGM, https://twitter.com/tgmsimsport
Ik zal het jaar starten met de de GT3 bij TGM, https://twitter.com/tgmsimsport
@JeGoBE
Als je de koers van MSG van het afgelopen jaar bekijkt…. Van $38 naar $3 in één jaar!? De cijfers zien er verder rampzalig uit.
:strip_exif()/f/image/FABRv6pkQKK2Srra7ysAYNPI.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je de koers van MSG van het afgelopen jaar bekijkt…. Van $38 naar $3 in één jaar!? De cijfers zien er verder rampzalig uit.
:strip_exif()/f/image/FABRv6pkQKK2Srra7ysAYNPI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HEanQ2zxKDSa5HSEqqsmW1Tz.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door PatrickC op 30-12-2021 23:46 ]
Het ziet er niet rooskleurig uit inderdaad. Er zal veel moeten veranderen maar ik zie dat eerlijk gezegd niet gebeuren getuige hoe het ging met die NASCAR game.
Ik heb me inmiddels aangemeld bij iRacing. Als rF2 weer veel progressie maakt zal ik weer eens kijken. En ik blijf in rF2 rijden met vrienden als die hier zijn. Kunnen ze mijn iRacing license niet verneuken.
Ik heb me inmiddels aangemeld bij iRacing. Als rF2 weer veel progressie maakt zal ik weer eens kijken. En ik blijf in rF2 rijden met vrienden als die hier zijn. Kunnen ze mijn iRacing license niet verneuken.
Ik focus me niet echt om die beurskoers. Schrijven aan de hand van de beurskoers zeggen dat het slecht gaat, vind ik wat overdreven. Motorsport Network en Fernando Alonso hebben meerderheid van de aandelen en zij zullen wel nog wat centjes op hun bankrekening hebben
Zelfs als ze geen winst maken, is de publiciteit die ze genereren voor autosport.com en motorsport.com al een meerwaarde voor Motorsport Network.
Ik blijf gewoon rfactor rijden, heb nog heel wat uitdagingen om het spel te doorgronden
En eigenlijk is het spel spotgoedkoop, zeker in vgl met iRacing of andere. rfactor heeft ook meer dan iRacing, zoals ik het mag lezen/begrijpen.
Op linkedin gezien dat designer van AC terug voor S397 werkt, ik vermoed dat het in 2022 dik in orde zal zijn.
Vooruitgang zullen we waarschijnlijk maar zien na de Virtual Le Mans, die wordt nu best gereden op een stabiele versie van rFactor
Ik blijf gewoon rfactor rijden, heb nog heel wat uitdagingen om het spel te doorgronden
En eigenlijk is het spel spotgoedkoop, zeker in vgl met iRacing of andere. rfactor heeft ook meer dan iRacing, zoals ik het mag lezen/begrijpen.
Op linkedin gezien dat designer van AC terug voor S397 werkt, ik vermoed dat het in 2022 dik in orde zal zijn.
Vooruitgang zullen we waarschijnlijk maar zien na de Virtual Le Mans, die wordt nu best gereden op een stabiele versie van rFactor
@JeGoBE Ik ben ook geen financieel expert, maar ik weet wel dat die cijfers er niet zo florissant uitzien, maar wellicht zijn ze nu veel aan het investeren. 2022 gaat de doorslag geven voor rF2 wat mij betreft. Nog zo’n jaar als 2021 zou niet best zijn. Dus ik ben zeer benieuwd met welke plannen Studio 397 gaat komen volgende maand.
@PatrickC artikel van enkele maanden terug, maar toch interessant. Slechts zijdelings gerelateerd aan rF2 overigens, en aan ISI en ook iRacing. Wellicht vind je het wel interessant? 
https://racesimcentral.ne...oening-master-of-physics/
https://racesimcentral.ne...oening-master-of-physics/
In the October, 2021 edition of Motorsport magazine I’m quoted on the importance of David Kaemmer (Papyrus and iRacing co-founder) to sim racing. While he deserves every accolade that’s coming to him, so does the rest of the team he’s worked with, because software development on this scale is truly a team effort.
Terence Groening was part of the team at Image Space Incorporated while I worked there. This quiet and unassuming individual is responsible for what is widely regarded to be the most realistic physics and tire models in sim racing. He built the Sportscar GT, Electronic Arts F1 (PC), EA NASCAR Thunder (PC), rFactor and rFactor 2 physics and tire models, and now joins iRacing in an exciting move that will no doubt push the genre forwards. Let’s meet him…
@marrs Waarom worden de competities in de CS niet nog meer bekendgemaakt (social media, discord event announcements, etc.) ?
Ik stuitte bij toeval op 2 verzamelingen in Steam die dit jaar door Studio 397 gemaakt zijn. Handig voor nieuwe spelers of misschien dat er nog wel wat tussen zit wat je nog niet op geabbonneerd bent.
Premium Content:
This is a collection of all premium content for rFactor 2. It is a great subset with some of our best work.
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2512813066
Anthology Collection:
This is a collection of content for rFactor 2 that was released by Studio 397, ISI and our community.
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2512821400
Premium Content:
This is a collection of all premium content for rFactor 2. It is a great subset with some of our best work.
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2512813066
Anthology Collection:
This is a collection of content for rFactor 2 that was released by Studio 397, ISI and our community.
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2512821400
Volgend weekend de 24 uur van Le Mans met o.a…. Max Verstappen. Maar Studio 397… waarom staat op dit plaatje niet duidelijk dat deze gereden wordt in rFactor 2? Ik zie wel een MSG logo… toch wel een beetje jammer.
:strip_exif()/f/image/X01dstAt8lqoyutN40PWprkP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door PatrickC op 08-01-2022 15:28 ]
Wel verrassend dat verstappen weer meedoet. Vorig jaar riep die nog wat anders
Ik vind het veelzeggend.PatrickC schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:25:
Volgend weekend de 24 uur van Le Mans met o.a…. Max Verstappen. Maar Studio 397… waarom staat op dit plaatje niet duidelijk dat deze gereden wordt in rFactor 2? Ik zie wel een MSG logo… toch wel een beetje jammer.
[Afbeelding]
Iets met in the heat of the moment commentaar, toch?Paulus07 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:46:
Wel verrassend dat verstappen weer meedoet. Vorig jaar riep die nog wat anders
Hopelijk blijft rF2 wel 24u werken dit keer, 't blijft een mooie maar gevoelige sim.
Ik blijf het vreemd vinden met de Formula Pro op Monza tegen de AI op 90% en dan met hogere snelheid het rechte stuk op komen, met DRS en dan nog is de AI sneller op het rechte stuk?
Op Monza zou ik de gear ratios aanpassen, dan kun je ze wellicht wel bijhouden.PatrickC schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:51:
Ik blijf het vreemd vinden met de Formula Pro op Monza tegen de AI op 90% en dan met hogere snelheid het rechte stuk op komen, met DRS en dan nog is de AI sneller op het rechte stuk?
Vreemd… ik ben net terug geswitched naar de standard build en toen kreeg ik de setup wizard opgedrongen… kon exit game of er doorheen lopen kiezen, dus werd verplicht mijn stuur opnieuw te kalibreren. Daarbij vond rF2 dat de max steering range van mijn G27 maar zo’n 500 graden was? Hierna kon ik kiezen welke content ik standaard wilde installeren. Maar gewoon 1 van de 3 opties gekozen en gelukkig werd herkend dat ik al deze content al geïnstalleerd had.
Ik heb in het verleden wel vaker de switch tussen RC en normale build gemaakt en dit is me niet eerder overkomen.
Ik heb in het verleden wel vaker de switch tussen RC en normale build gemaakt en dit is me niet eerder overkomen.
Best op discord in RC channel van Rfactor 2 zetten, is een gelijkaardige melding voorbijgekomen.PatrickC schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:38:
Vreemd… ik ben net terug geswitched naar de standard build en toen kreeg ik de setup wizard opgedrongen… kon exit game of er doorheen lopen kiezen, dus werd verplicht mijn stuur opnieuw te kalibreren. Daarbij vond rF2 dat de max steering range van mijn G27 maar zo’n 500 graden was? Hierna kon ik kiezen welke content ik standaard wilde installeren. Maar gewoon 1 van de 3 opties gekozen en gelukkig werd herkend dat ik al deze content al geïnstalleerd had.
https://discord.gg/PJ8uNNzy
Zojuist om een beetje in de stemming te komen een 24 uurs race op Le Mans gereden in 1 uur met een mix van LMP1, LMP2 en GTE auto's. Zelf reed ik in de Ferrari GTE. Blijft toch de beste Le Mans ervaring als je het mij vraagt, maar....... die @%#$@% AI verpest het eigenlijk helemaal.
Twee keer van de baan af getikt door de AI, waarvan 1 keer zo hard dat ik op mijn dak ging. Dus 2 x de pits in gemoeten voor lange reparaties en dan rijd je dus kansloos op de laatste positie rond.
In potentie is het zo'n mooie sim, maar Studio 397... fix die verdomde AI nou eens een keer want de single player ervaring is gewoon klote geworden.
En... over de vituele Le Mans van vanmiddag... Max Verstappen miste de Pole op 0.002 seconden!
In potentie is het zo'n mooie sim, maar Studio 397... fix die verdomde AI nou eens een keer want de single player ervaring is gewoon klote geworden.
En... over de vituele Le Mans van vanmiddag... Max Verstappen miste de Pole op 0.002 seconden!
[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 15-01-2022 13:58 ]
Volgens die man van MSG bij de Virtual Le Mans gaan we in 2023 een dedicated Le Mans game krijgen. Hopelijk niet zo’n debacle als Nascar 21 Ignition. Voeg nu gewoon de Hypercar class toe aan rFactor 2 en breng de GTE’s up to date… en alle WEC circuits over de hele wereld.
verwijderd
[ Voor 91% gewijzigd door PatrickC op 15-01-2022 14:01 ]
Hé… zie ik daar een nieuwe auto voorop rijden in de formation lap? @marrs , wanneer kunnen we die verwachten in rFactor 2?
En die liveries van vandaag natuurlijk…
[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 15-01-2022 14:02 ]
Ik denk niet dat de ACO een licentie uitgeeft aan S397 om het als onderdeel van RF2 te laten zijn. Had gehoopt op ACC scenario gewoon een clean-sheet ontwerp of desnoods een verder ontwikkelde RF2. Maar gezien de zeer beperkte ontwikkeling van RF2 de laatste jaren. Weet ik nog niet of je daar blij van moet worden. In ieder geval is de content dan allemaal actueel en niet al tig jaar niet meer aangeraakt.PatrickC schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:37:
Volgens die man van MSG bij de Virtual Le Mans gaan we in 2023 een dedicated Le Mans game krijgen. Hopelijk niet zo’n debacle als Nascar 21 Ignition. Voeg nu gewoon de Hypercar class toe aan rFactor 2 en breng de GTE’s up to date… en alle WEC circuits over de hele wereld.
Ik voorzie dat de hypercar class weleens heel erg populair kan worden net als GT3. Dus een titel met deze wagens kan zomaar de nieuwe ACC worden. Maar laten we eerlijk zijn, aan de arcade kant van de racetitels kun je veel meer geld verdienen... Dus het kan ook zomaar een Nascar 21 Ignition kloon worden.
Steam - PTR83
MSG is beursgenoteerd dus ik denk dat die losse racing games vooral op die NASCAR van laatst gaan lijken. Ook gezien het feit dat rF2 bijna stilstaat de laatste jaren, evenals het gegeven dat rF2 niet duidelijk genoemd wordt als sim van de LMV24.
Jammer wel but I've moved on.
Mijn hoop is dat Nascar meer de ‘arcade community’ moest aanspreken en series als BTCC en WEC Le Mans) de wat serieuzere sim racer. De reputatie schade van MSG door de Nascar game is inmiddels enorm. Misschien beter om de BTCC en Le Mans game onder Studio 397 uit te brengen? Just wishful thinking…dawg schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:56:
MSG is beursgenoteerd dus ik denk dat die losse racing games vooral op die NASCAR van laatst gaan lijken. Ook gezien het feit dat rF2 bijna stilstaat de laatste jaren, evenals het gegeven dat rF2 niet duidelijk genoemd wordt als sim van de LMV24.
Martin Brundle zojuist die complimenten uitdeelt over de graphics en de details van het Le Mans circuit in rF2… misschien zouden de verslaggevers even de credits kunnen geven aan Studio 397? De presentatie van deze Virtual Le Mans is wel weer uitstekend. Alleen de vorige keer was er veel meer aandacht voor… zelfs live op RTL7 toen.
[ Voor 27% gewijzigd door PatrickC op 15-01-2022 17:07 ]
De enige momenten waarbij S397 en Rfactor op tv te zien is, is wanneer een auto in de garage staat.
MSG heeft veel te veel om hun franchises ipv Rfactor 2, anders zouden ze niet iemand van EA in hun board of directors plaatsen.
De enige troef die Rfactor heeft, is om als concurrent van iracing op te treden. Maar dan moet wel de competition system uitgewerkt worden.
Alleen nog maar positief commentaar gehoord omtrent Rfactor2 tijdens deze VLM.
MSG heeft veel te veel om hun franchises ipv Rfactor 2, anders zouden ze niet iemand van EA in hun board of directors plaatsen.
De enige troef die Rfactor heeft, is om als concurrent van iracing op te treden. Maar dan moet wel de competition system uitgewerkt worden.
Max is zojuist gecrashed in de chicane voor start finish tijdens inhalen van een GTE… lag aan kop op dat moment.. einde race voor auto #123.

[ Voor 25% gewijzigd door PatrickC op 15-01-2022 22:09 ]
Ja, ze kopen rFactor 2 voor de physics/FFB en KartKraft voor kennis van de Unreal engine en dan wordt het drama Nascar 21 Ignition het resultaat. rFactor 2 ziet er prachtig uit in de beelden… geen Unreal engine nodig. rFactor 2 engine is ook veel beter in VR. Onbegrijpelijk. Ik zou full price betalen voor een rF2 Le Mans pack met alle tracks en auto’s die ze in de Le Mans game gaan stoppen ergens in 2023… Breng dan gewoon rFactor 3 uit met alle content die inmiddels voorzien is van de laatste PBR updates. Ik zou er zonder probleem voor betalen. Maar een MSG titel… nee, dankjewel.JeGoBE schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:29:
De enige momenten waarbij S397 en Rfactor op tv te zien is, is wanneer een auto in de garage staat.
[ Voor 15% gewijzigd door PatrickC op 15-01-2022 22:01 ]
Ja, balen...PatrickC schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:48:
Max is zojuist gecrashed in de chicane voor start finish tijdens inhalen van een GTE… lag op kop op dat moment.. einde race voor auto #123.![]()
Hele tijd gekeken en dan heb je even wat anders is alles ineens ondersteboven...
Vind de uitzending wel echt goed
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Ja, mooi gedaan, maar ze misten wel compleet de crash van Max… het duurde enkele minuten totdat we het pas in een herhaling kregen te zien.
@PatrickC
Ja, ik snap dat ze dat misten, je kan niet alles hebben.
Dan is er ook wat tijd nodig om het uit een live replay te halen en goed te monteren.
Wel meer gezien gedurende replays.
Maar WAT ze dan laten zien is wel goed en echt duidelijk in beeld.
Ja, ik snap dat ze dat misten, je kan niet alles hebben.
Dan is er ook wat tijd nodig om het uit een live replay te halen en goed te monteren.
Wel meer gezien gedurende replays.
Maar WAT ze dan laten zien is wel goed en echt duidelijk in beeld.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
@raymondw Ja, wordt echt geweldig in beeld gebracht. Een echte showcase voor rFactor 2, net als de editie in 2020.Op de officiële stream echter maar 4K kijkers en bij Jimmy 8K. Dit verdient veel meer kijkers!
[ Voor 29% gewijzigd door PatrickC op 15-01-2022 22:23 ]
Jimmy Broadbent rijdt in de Porsche GTE toch? Volgens mij is zijn dash dan een overlay ofzo want dat ziet er anders uit als ik me niet vergis.
Inderdaad ziet het er heel mooi uit, jammer en ook wel gek dat ze er niet mee te koop lopen dat dit rF2 is. Ze denken zeker dat mensen straks bij de Le Mans game verwachten dat ze dit krijgen.
Inderdaad ziet het er heel mooi uit, jammer en ook wel gek dat ze er niet mee te koop lopen dat dit rF2 is. Ze denken zeker dat mensen straks bij de Le Mans game verwachten dat ze dit krijgen.
Een aanrader tijdens de race, is de stream van Michi Hoyer.
YouTube: 24 Hours of Le Mans Virtual - Le Mans Virtual Series Season Finale (...
Heeft heel wat rfactor2 content op zijn youtube
YouTube: 24 Hours of Le Mans Virtual - Le Mans Virtual Series Season Finale (...
Heeft heel wat rfactor2 content op zijn youtube
Crash van Max:
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
De auto reageert best wel heftig op het te hard raken van de curbstones in de Ford Chicanes.
rF2 Moyoda Hypercar 2021
https://unitedracingdesig...rf2-moyoda-hypercar-2021/
[ Voor 28% gewijzigd door Paulus07 op 16-01-2022 14:52 ]
@Paulus07 Interessant, maar ik heb net weer geprobeerd om een race te rijden tegen de AI op Le Mans in een gemixt veld van 50 Oreca's/GTE's, maar na 6 herstarts door AI fuckups (waarom rijden die AI gasten zomaar de baan op terwijl ze eerst van de baan af vliegen!
, of GTE die je ineens de pas afsnijden terwijl ik in een Oreca rijd
) was ik er wel klaar mee. Totdat er iets aan die AI verbeterd wordt besteed ik geen euro meer aan deze sim.
@PatrickC Zelfde hier. Aandacht/tijd/geld gaat hier nu naar een andere sim.
Jammer want het rijden zelf voelt nog steeds goed in rF2 maar de randzaken eromheen lopen gewoon te ver achter en halen de fun weg.
Jammer want het rijden zelf voelt nog steeds goed in rF2 maar de randzaken eromheen lopen gewoon te ver achter en halen de fun weg.
Het zal ongetwijfeld de frequentie van de replay zijn maar ziet er uit al een glitch. Zo crashen is mij nog niet gelukt bij de Ford Chicanes, doorgaans dat ik de bandenstapel head-on raakPatrickC schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:06:
[...]
De auto reageert best wel heftig op het te hard raken van de curbstones in de Ford Chicanes.
Ik weet eigenlijk niet of ze Max nog gevraagd hebben wat er precies gebeurde, maar ik zag wel een paar keer in de chat voorbij komen dat Max een disconnect gehad zou hebben toen het gebeurde. Wel jammer dat het al zo vroeg in de race gebeurde, want het aantal kijkers op het officiële channel halveerde hierna.Thinlanet schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:24:
[...]
Het zal ongetwijfeld de frequentie van de replay zijn maar ziet er uit al een glitch. Zo crashen is mij nog niet gelukt bij de Ford Chicanes, doorgaans dat ik de bandenstapel head-on raak
Vorige editie was het een zelfde verhaal. Ik las dat niet-Sim media repte over dat Max last had van de GT die de pits in reed maar dat lijkt mij voorbarige conclusie. Ik stoor mij sowieso behoorlijk aan de mainstream media die nu in een keer kennis denken te hebben over het wereldje van simulaties. Maar al met al zonde, team #123 Redline had een geweldige pace, heel consistent. Inhaalactie in de 3e/4e bocht bij de start was fraai maar ook daar leek het op dat de gene op pole een glitch ervaarde dan wel enorm de apex miste.PatrickC schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:34:
[...]
Ik weet eigenlijk niet of ze Max nog gevraagd hebben wat er precies gebeurde, maar ik zag wel een paar keer in de chat voorbij komen dat Max een disconnect gehad zou hebben toen het gebeurde. Wel jammer dat het al zo vroeg in de race gebeurde, want het aantal kijkers op het officiële channel halveerde hierna.
Ik vind het ongelooflijk flauw dat de crash van Max wordt geplaatst als een technisch probleem met Rfactor. Niks wijst daar naar toe. De replays zijn niet zo schitterend en kunnen vertekend beeld geven.
Ik heb zelf met LMP2 al op Le Mans gereden, vanaf dat de voorkant van de auto te laag wordt gezet, zijn de kerbs zeer riskant. Ben er zelf meermaals al af gegaan op die plaats. Bij Max kan je ook netjes de remsporen zien.
Tijdens het event heb ik ook de steam van Michi Hoyer gevolgd op twitch, hij heeft nooit last gehad van een connection-issue.
Ik heb zelf met LMP2 al op Le Mans gereden, vanaf dat de voorkant van de auto te laag wordt gezet, zijn de kerbs zeer riskant. Ben er zelf meermaals al af gegaan op die plaats. Bij Max kan je ook netjes de remsporen zien.
Tijdens het event heb ik ook de steam van Michi Hoyer gevolgd op twitch, hij heeft nooit last gehad van een connection-issue.
Ik wil ook niet een technische reden van Max' crash op dreunen. De replay beelden wekken enkel de suggestie van een glitch. Kan net zo goed een rijdersfout zijn icm lage setup (en het risico daarvan). Ik weet niet of er een trace zit op collision met wegdek ofzo, maar zou een mooi item zijn om het e.e.a. (achteraf) te duiden (ala Jolyon Palmer's Tech Analysis op F1TV).JeGoBE schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:41:
Ik vind het ongelooflijk flauw dat de crash van Max wordt geplaatst als een technisch probleem met Rfactor. Niks wijst daar naar toe. De replays zijn niet zo schitterend en kunnen vertekend beeld geven.
Al eerder hier gemeld en Mike heeft ‘m nu ook getest. Maar we zouden natuurlijk een officiële Hypercar van Studio 397 moeten krijgen ipv eentje van mod studio URD…
[ Voor 52% gewijzigd door PatrickC op 19-01-2022 18:55 ]
Verrassend nieuws… een nieuwe UI! Ziet er erg goed uit! Release al op 27-jan-22.
https://www.studio-397.co...2-ui-update-for-rfactor-2
https://www.studio-397.co...2-ui-update-for-rfactor-2
[ Voor 39% gewijzigd door PatrickC op 22-01-2022 10:32 ]
Nu de meest prominente en reeds lange tijd aanwezige bugs nog.
Deze compleet nieuwe UI hebben ze goed geheim gehouden bij Studio 397. Daarmee lijkt de huidige UI eigenlijk gewoon een ‘placeholder’ totdat de echte nieuwe UI er was. Eerste indruk vanuit de video… dit is gewoon rFactor 3, maar dan via een gratis update.
Na wat sombere tijden de afgelopen paar maanden, lijkt dit een frisse nieuwe start. Well done Studio 397/@marrs !! 
Ik ben wel benieuwd of mijn ultrawide monitor nu wel goed wordt ondersteund in de UI ipv dat alles uit proportie wordt getrokken…
Ik ben wel benieuwd of mijn ultrawide monitor nu wel goed wordt ondersteund in de UI ipv dat alles uit proportie wordt getrokken…
[ Voor 14% gewijzigd door PatrickC op 22-01-2022 12:24 ]
Het zullen de kleuren wel zijn, maar de UI doet mij sterk denken aan die van AMS 2. Maakt mij ook niet uit, want alles is beter dan wat het nu is
Kan alleen nergens vinden of je nu een custom event kan opzetten tegen de ai zonder de externe app? Heb het spel al 1,5 jaar niet opgestart daar door dus misschien kan dat al lang ondertussen.
Dat zou Rfactor 2 weer midden in de mix zetten van de sims die ik speel dus erg benieuwd.
Dat zou Rfactor 2 weer midden in de mix zetten van de sims die ik speel dus erg benieuwd.
Dus dezelfde functionaliteit in een meer gebruikersvriendelijke vorm. Nog steeds geen filter op S397-only content, opslaan van race sessies, etc.. Dat eerste zou S397 simpel kunnen oplossen via Series. Dat zou je zelf ook kunnen doen, maar is veel te omslachtig en dan moet je deze ook steeds aanpassen bij elke content update van S397.
Maar… elke verbetering is er eentje en deze basis lijkt mij een betere om verder te ontwikkelen tov de huidige UI.
AMS2… ACC… PC1/2…Beakzz schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:21:
Het zullen de kleuren wel zijn, maar de UI doet mij sterk denken aan die van AMS 2. Maakt mij ook niet uit, want alles is beter dan wat het nu is
Dat klopt.Dus dezelfde functionaliteit in een meer gebruikersvriendelijke vorm.
https://www.racedepartmen...uestions-in-open-q-a.398/
Hmm. Klinkt niet echt positief om eerlijk te zijn. Als het rF2 ook zo vergaat zie ik de bui al wel hangen.
[ Voor 17% gewijzigd door dawg op 25-01-2022 12:58 ]
Vind het altijd zo mooi dat dit soort bedrijven helemaal verrast doen als ze merken dat ze een slechte game uitbrengen. Misschien een paar echte simracers je sim laten testen een paar maanden van te voren? Of is het meer een geval van relaesen die hap en we zien wel of het nog te fixen is. Helaas zijn ze hierin geen uitzondering.dawg schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:55:
[YouTube: NASCAR 21: Ignition | Town Hall Q&A With Motorsport Games]
https://www.racedepartmen...uestions-in-open-q-a.398/
Hmm. Klinkt niet echt positief om eerlijk te zijn. Als het rF2 ook zo vergaat zie ik de bui al wel hangen.
Some problems zegt hij....Eerste review op Steam :
This is an abomination to Steam, Nascar and all racing games. The fact this is still available for purchase is a travesty in the gaming industry. Steam has really gone downhill if they allow crap like this to continue to be sold. How these people were entrusted to make a Nascar game is beyond me, I could have made it better!
Goh je kan al die innovaties wel terug zien
Edit : Sorry hoor, maar nu ik ook daadwerkelijk de Q&A heb gekeken weet ik wel zeker dat het nooit goed komt met hun Nascar games en zie ik weinig toekomst voor RF2. Die gasten snappen het gewoon niet. Info van je crewchief dus je hebt geen verdere info nodig is maar een voorbeeld, maar bij elke vraag voelde ik mijn mond verder open zakken. Ben nu echt geneigd om een key voor €5 op te pakken om te zien hoe slecht deze game is
Oh ja daarom heb ik dit spel al een jaar niet opgestart. Tergend dat een spel zo goed kan aanvoelen (het rijden) en dat AI zo achter blijft.PatrickC schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:01:
@Paulus07 Interessant, maar ik heb net weer geprobeerd om een race te rijden tegen de AI op Le Mans in een gemixt veld van 50 Oreca's/GTE's, maar na 6 herstarts door AI fuckups (waarom rijden die AI gasten zomaar de baan op terwijl ze eerst van de baan af vliegen!, of GTE die je ineens de pas afsnijden terwijl ik in een Oreca rijd
) was ik er wel klaar mee. Totdat er iets aan die AI verbeterd wordt besteed ik geen euro meer aan deze sim.
[ Voor 23% gewijzigd door Beakzz op 25-01-2022 18:10 ]
Morgen is het zover! Hieronder de laatste 2 deep dives. Ik moet zeggen dat deze nieuwe UI er heel doordacht en gebruikersvriendelijk uitziet. Zeker beter dan de AMS2 UI en lang niet zo rommelig als het zeer geprezen Content Manager van AC.
[ Voor 41% gewijzigd door PatrickC op 26-01-2022 18:49 ]
De nieuwe UI ziet er gewoonweg top uit!
Hopelijk kan men dan ook verder ontwikkelen met nieuwe features, passend in de nieuwe UI. De voorbije maanden werd de nieuwe UI ontwikkeld los van de bestaande RC/GA versie van rFactor en nu wordt het netjes erin gepast.
Hopelijk kan men dan ook verder ontwikkelen met nieuwe features, passend in de nieuwe UI. De voorbije maanden werd de nieuwe UI ontwikkeld los van de bestaande RC/GA versie van rFactor en nu wordt het netjes erin gepast.
De 2022 UI update is released!
https://www.studio-397.co...he-2022-ui-update-is-here
Ik heb ‘m al even kort uitgeprobeerd en het ziet er echt super uit. Dit is hoe een UI eruit moet zien! Top werk van de UI designers deze keer!
@marrs
Een paar kleine kritiekpuntjes:
- Geen ondersteuning voor ultrawide schermen, maar de extra breedte zou ook weinig toevoegen in deze UI vorm, dus niet zo’n groot issue
- Bij het starten van een race zit je eerst toch best wel lang naar een leeg zwart scherm te kijken voordat het track loading scherm verschijnt, Wat gebeurt er op dat moment? Worden alle auto’s geladen of zo?
https://www.studio-397.co...he-2022-ui-update-is-here
Ik heb ‘m al even kort uitgeprobeerd en het ziet er echt super uit. Dit is hoe een UI eruit moet zien! Top werk van de UI designers deze keer!
@marrs
Een paar kleine kritiekpuntjes:
- Geen ondersteuning voor ultrawide schermen, maar de extra breedte zou ook weinig toevoegen in deze UI vorm, dus niet zo’n groot issue
- Bij het starten van een race zit je eerst toch best wel lang naar een leeg zwart scherm te kijken voordat het track loading scherm verschijnt, Wat gebeurt er op dat moment? Worden alle auto’s geladen of zo?
[ Voor 75% gewijzigd door PatrickC op 27-01-2022 13:12 ]
Ja, ik heb wel even die click geluidjes wat in volume omlaag gezet, want die waren toch wel erg aanwezig.
@marrs Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verhaal achter deze verrassende nieuwe UI. Was de vorige nieuwe UI al vanaf het begin een tijdelijk verhaal en is in het geheim deze nieuwe UI ontwikkeld? De sim racing community was namelijk niet zo enthousiast over de vorige nieuwe UI, zeker niet nadat we daar zo lang op hadden moeten wachten. Maar deze nieuwe UI is echt ‘next level’ en is fris, modern, gestructureerd, gebruikersvriendelijk.
sssstJeGoBE schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:19:
Indycar is coming ...
Zouden de rechten die MSG heeft voor Indycar dan ook gebruikt mogen worden voor rF2? Dan kan rF2 mooi gebruikt worden om deze auto’s te ontwikkelen en testen in rF2. Persoonlijk zou ik liever zien dat rF2 wordt gebruikt voor de auto’s van de Le Mans game die ook is aangekondigd. Indycar is wat mij betreft pas interessant als ook de tracks waarop gereden wordt beschikbaar zijn, net als we voor Formula E al hebben.
@PatrickC wat mij betreft dumpt MSG die plannen voor al die losse games, gezien het NASCAR Ignition debacle, en stort zich volledig op rF2 om daar een volwaardige concurrent voor iRacing van te maken.
edit: als dat betekent dat het dan ook een abonnementsdienst wordt, dan moet dat maar.
edit: als dat betekent dat het dan ook een abonnementsdienst wordt, dan moet dat maar.
[ Voor 22% gewijzigd door dawg op 27-01-2022 22:27 ]
Een game met de naam Indycar verkoopt net wat beter aan de massa, dan een game met de naam rFactor. Daar is het om te doen, niet om een kleine fanbase te bedienen.dawg schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:22:
@PatrickC Wat mij betreft dumpt MSG die plannen voor al die losse games, gezien het NASCAR Ignition debacle, en stort zich volledig op rF2 om daar een volwaardige concurrent van iRacing van te maken.
Ik ben er ook bang voor inderdaad.Vipertje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:26:
[...]
Een game met de naam Indycar verkoopt net wat beter aan de massa, dan een game met de rFactor. Daar is het om te doen, niet om een kleine fanbase te bedienen.
Games volgen tevens de trend van de consumptie maatschappij. Niet alleen door de makers, maar ook door de consumenten. Zo snel als ze afgeraffeld worden door de maker, worden ze ook weer aan de kant geschoven door de gamer. De tijd dat je een game kocht om die jaren lang te spelen ligt wel achter ons. Het aanbod is daar ook veel te groot voor.
Even terug naar de nieuwe UI. Ik vind het nog steeds storend dat een aantal auto's niet met afbeeldingen getoond worden in de UI. Bij de installatie van rFactor 2 kun je kiezen om de 'Anthology Collection' of 'Premium Content' te installeren. Van beide zouden alle auto's voorzien moeten zijn van afbeeldingen in de UI vind ik. Verder zou dit ook moeten gelden voor de betaalde content uit de Steam winkelpagina van rFactor 2. Voor alle Reiza auto's ontbreken ook de afbeeldingen in de UI.
Met de techniek van vandaag zou een render van de geselecteerde auto wel op z'n minst zichtbaar moeten zijn. Of ooit 1 keer gerenderd en in de cache bewaren (tbv de snelheid). Maar dat zal ongetwijfeld lastig zijn met de huidige engine om voor alle auto's zo'n render op de achtergrond aan te maken (met gelijke aspect ratio's, belichting etc).PatrickC schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:43:
Even terug naar de nieuwe UI. Ik vind het nog steeds storend dat een aantal auto's niet met afbeeldingen getoond worden in de UI. Bij de installatie van rFactor 2 kun je kiezen om de 'Anthology Collection' of 'Premium Content' te installeren. Van beide zouden alle auto's voorzien moeten zijn van afbeeldingen in de UI vind ik. Verder zou dit ook moeten gelden voor de betaalde content uit de Steam winkelpagina van rFactor 2. Voor alle Reiza auto's ontbreken ook de afbeeldingen in de UI.
Het probleem is volgens mij dat de image voor de UI in het rF2 package voor de auto moet zitten en die dus moet worden aangepast via een update. Voor de meeste ISI en Studio397 auto’s is dit gedaan, maar niet voor allemaal. En de Reiza auto’s moeten volgens mij ook door Reiza worden geupdate. Ik denk niet dat Studio 397 dat zomaar kan of mag doen. Maar Reiza verdient nog steeds aan deze content, dus zou Studio 397 misschien wel moeten eisen om deze ook aan te passen.Thinlanet schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:22:
[...]
Met de techniek van vandaag zou een render van de geselecteerde auto wel op z'n minst zichtbaar moeten zijn. Of ooit 1 keer gerenderd en in de cache bewaren (tbv de snelheid). Maar dat zal ongetwijfeld lastig zijn met de huidige engine om voor alle auto's zo'n render op de achtergrond aan te maken (met gelijke aspect ratio's, belichting etc).
Ja klopt, maar voor een homogene look & feel zou een render beter zijn m.i.. Dan kan zowel officiële content als mods hetzelfde ogen in de UI (komt wat mij betreft ook de UI ten goede). Een render van het model niet echt tot een violation behoord, immers de garage/config view is vergelijkbaar. Denk dat op het voeren van logo's etc eerder een punt kan worden gemaakt.
Het kan trouwens geen kwaad om je installed vehicles en locations folders eens te bekijken. Daar kwam ik nog flink wat oude versies tegen die ook een nieuwe versie geïnstalleerd hadden staan. Maar je moet dan wel oppassen, want in een aantal gevallen is het wel normaal dat je meerdere versies (directories) ziet staan. De laatste versie bevat dan alleen de updates en de vorige versie moet geïnstalleerd blijven staan. Maar toch flink wat GB’s kunnen verwijderen van mijn systeem.
Inmiddels ook de eerste problemen met de nieuwe UI. Ik heb nu al 2 keer gehad dat na opstarten de UI een hele tijd bevriest of erg langzaam is. Dit gebeurde nadat packages waren geïnstalleerd en/of geupdate. Verder kwam ik er achter dat bij het installeren van packages, je dit alleen maar 1 voor 1 kunt doen en na iedere installatie van een enkel package duurt het erg lang voordat de UI weer reageert (Updating packages, packages remaining:1). Ook werkt de sortering op de Installed column niet meer hierna en moet ik het Packages scherm verlaten en opnieuw opstarten.
ASR Formula heeft trouwens de seizoen release van hun 1991 F1 mods uitgebracht.
https://www.asrformula.com/simulator/rfactor2/asr-owc-1991/
Hiermee kwam ik tot de ontdekking dat in de Steam Workshop maar 10 auto's van het 1991 seizoen beschikbaar zijn. Op hun website staan er echter nog 7 meer (waarvan 6 gratis en 1 betaald). Deze kun je dus los downloaden, in de Packages folder kopieëren en dan via de UI installeren.
Update: De FOMET uit de Steam Workshop is niet ok en maar 12MB groot. Deze is ook los te downloaden en te installeren als package.
Hiermee kwam ik tot de ontdekking dat in de Steam Workshop maar 10 auto's van het 1991 seizoen beschikbaar zijn. Op hun website staan er echter nog 7 meer (waarvan 6 gratis en 1 betaald). Deze kun je dus los downloaden, in de Packages folder kopieëren en dan via de UI installeren.
Update: De FOMET uit de Steam Workshop is niet ok en maar 12MB groot. Deze is ook los te downloaden en te installeren als package.
[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 29-01-2022 11:16 ]
Gaaf! Kunnen we de Grand Prix 1 tijden herbeleven! Zou tof zijn om de tracks van destijds, al dan niet de moderne varianten met adverts en kleuren uit die tijd. Meest bekende uit rf1 was de carrera 1988 trackpack, die die atmosfeer aardig goed in beeld winstverwachting brengenPatrickC schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:16:
ASR Formula heeft trouwens de seizoen release van hun 1991 F1 mods uitgebracht.
F1 1986 Historic Edition TracksThinlanet schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:20:
[...]
Gaaf! Kunnen we de Grand Prix 1 tijden herbeleven! Zou tof zijn om de tracks van destijds, al dan niet de moderne varianten met adverts en kleuren uit die tijd. Meest bekende uit rf1 was de carrera 1988 trackpack, die die atmosfeer aardig goed in beeld winstverwachting brengen
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2618731740
Ik heb gisteren even op de Discord van ASR Formula vermeld dat er nog 6 auto's ontbraken in de Steam Workshop en dat de Fondmetal corrupt was en Alessandro Micali van ASR Formula heeft dit inmiddels aangepast. Dus alle 1991 auto's, behalve de Coloni C4, welke een pay mod is, zijn nu beschikbaar in de Steam Workshop.
Steam Workshop verzameling ASR Formula 1 1991:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2735087475
[ Voor 43% gewijzigd door PatrickC op 30-01-2022 14:07 ]
Wow wat is rFactor mooi geworden zeg.
Ben super blij dat ik aantal maanden simracing weer heb opgepakt maar nu zeker zeg.
Ben super blij dat ik aantal maanden simracing weer heb opgepakt maar nu zeker zeg.
Mooi, maar ik begrijp wel dat Schumacher ontbreekt en onderdeel is van de pay-ware dlc. Ik kreeg het gister niet voor elkaar om een full grid met 2 Benettons. Hoewel het super ingewikkeld is om te reproduceren vind ik de immersie van ASR qua sound te wensen over laten. Allemaal erg schreeuwerig en goed hoorbaar dat ze meerdere sources van verschillende kwaliteit en oriëntatie hebben moeten gebruiken. Daardoor mis je de connectie met de machine imo.PatrickC schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:36:
Ik heb gisteren even op de Discord van ASR Formula vermeld dat er nog 6 auto's ontbraken in de Steam Workshop en dat de Fondmetal corrupt was en Alessandro Micali van ASR Formula heeft dit inmiddels aangepast. Dus alle 1991 auto's, behalve de Coloni C4, welke een pay mod is, zijn nu beschikbaar in de Steam Workshop.
Ik heb wat tracks van 1986 geprobeerd en enkele hebben wat nieuwe materials/surfaces/shaders maar klopt het dat ze voornamelijk voortborduren op de Carrera 1988 pack uit rf1? Zo ziet het er anders wel uit.