rFactor 2

Pagina: 1 ... 31 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@PatrickC ik heb de GT4 gereden op Brands Hatch en moest inderdaad de setup aanpassen want een berg onderstuur.

Toen werd het beter. De ai is ongelooflijk goed van deze auto, te goed misschien, ik race normaal op 105-110% maar met deze auto had ik zelfs op 102% veel moeite. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Deze auto’s kunnen in de toekomst natuurlijk niet ontbreken in rF2, gezien endurance racing toch één van de sterke punten is van rF2... De opvolger van de LMP1: de Toyota GR010 Hybrid Hypercar. Zou mooi zijn als Studio 397 hier een licentie voor zou kunnen bemachtigen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQdBVr-2eHEBP8YLBsFYFOATz0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qc13KQdOG2KmI7JJpbbwRNQR.jpg?f=fotoalbum_large

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
De alpine cup car is wel heel erg stil. Je hoort hem haast niet.
Hier was de AI op 105% wel soms raar hoor. Dan zie je in je spiegel ineens 2 auto's achter je een wagen over de baan rollen de grindbak in. Of dat ze een bocht snijden (zandvoort) en dan op 2 wielen komen en dan alsnog omrollen.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Paulus07 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:28:
Of dat ze een bocht snijden (zandvoort) en dan op 2 wielen komen en dan alsnog omrollen.... :P
Heb ik ook al meegemaakt, maar daar hebben auto’s in rF2 wel vaker last van... te veel curbstone met een bepaalde bochtensnelheid en een plaatselijk gebrek aan zwaartekracht en de auto gaat rollen. Een bug in de rF2 physics of klopt er dan iets niet met de auto zelf?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Durf ik niet te zeggen. Maar het is op meerdere tracks en met verschillende wagens. Dus gok dat het een combi is van physics/ai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Gisteren wat zitten testen met simhub en streamlabs. Werkt wel handig dat je gewoon de urls van dashboards kan kopieren en in OBS/streamlabs kan plakken :)

Heb ze zelf eventueel op mijn telefoon open. Dan blijft het scherm zelf tijdens het racen helemaal leeg mbt HUD.

Ook even 4 korte races gedaan. Blijven toch wel toffe tracks allemaal :)

[YouTube: rFactor 2 simlabs/streamlabs overlay test]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Christopher_EEEToday at 21:25
Latest Build Release

Client build ID: 6098993
Dedicated Server ID:6098998 (we recommend updating all dedicated servers)

Changelog:
  • Added back-end support for detecting the state of the Steam overlay so we can advise people to turn it on when trying to show them a shopping cart.
  • Fixed a possible deadlock.
  • Changed the lighting at dusk to gradually transition the fog color, preventing a sudden light change.
  • Improved the shutdown of a dedi so it no longer exits with a non-zero return code.
  • Fixed an issue where if we failed to load a custom skin we would not correctly fall back to the default skin.
  • Fixed an issue where blurred reflections did not show up.
  • Made the material editor port configurable in the scene viewer and changed it to 5396 by default so it won't conflict with the default port that rFactor 2 uses.
  • Allow up to 128 scene paths in the scene viewer.
  • Fixed an issue where upgrades did not correctly show in the showroom when selected.
  • Enforced loading the correct upgrades before we initialize physics online.
  • Added a few missing control options in the menus so they can be assigned again in the UI.
  • Significantly improved the way we render our clouds, resulting in much better looking skies.
  • Server will now kick a client using a custom team if file transfers are disabled because that client would be kicked when a race starts anyway.
  • Various auto exposure tweaks were done, also to the cockpit view.
  • Only pause the first session now if the setting is enabled on a dedicated server.
  • Fixed UI mouse click control.
  • Converted old FSAA values to new MSAA ones.
  • Corrected some inconsistencies between the viewer and rFactor 2.
  • Fixed some compound rendering issues in the showroom.
  • Improved the camera editor in dev mode by fixing some assets for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Het Global Endurance Modding team heeft naast Billy ook aan Ermin gevraagd om hun Ginetta LMP1 te reviewen. Op 8 min 30 zien we ook weer een voorbeeld van auto’s op 2 wielen die de curbstones raken bij de chicanes voor de start/finish straight. :+

[ Voor 23% gewijzigd door PatrickC op 19-01-2021 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Christopher_EEEToday at 19:07
Latest Build Release

Client build ID: 6106301
Dedicated Server ID:6106303

Hotfix for vehicle graphics glitches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Ik zag inderdaad al wat updates voorbij komen in Steam, op zich fijn dat er actief ontwikkeld wordt :) gisteravond met twee vrienden wat multiplayer races (met AI) gedaan, hierbij hadden we echter relatief veel crashes: spontane (client) crashes naar desktop van alle drie de spelers op verschillende momenten, terwijl de dedicated server gewoon doordraaide. Normaal gesproken crasht de client soms bij één speler, maar nu dus opvallend vaak.

Ik zag al berichten dat meer mensen daar sinds de laatste patch last van hebben, ik kan echter niet precies aanwijzen wat of wanneer het fout ging. Hopelijk wordt het snel opgelost, want voorheen was de multiplayer-ervaring wat mij betreft redelijk stabiel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Op Facebook wordt nu gemeld dat ze teruggaan naar de build die tijdens de Winter Sale actief was. Er waren teveel problemen met de laatste releases en hotfixes. Ik begrijp niet waarom Studio 397 niet werkt met een aparte beta game in Steam, net als Reiza nu doet met AMS2. Je bereikt dan een groter test publiek, zonder de stabiele release te beïnvloeden. Nu waren flink wat personen weer over de zeik dat hun multi-player sessies crashten na de laatste updates.

New Build Update v 1.1123

Significant amounts of activity have been taking place here at Studio 397 over the last few days, following the recent release of build 6098993 on Monday evening. That update was always going to be a quite considerable sized build with a number of improvements and changes, however post deployment it has become apparent that several significant issues have crept into the latest release, as reported by our sim racing community on both the forum and our Discord channel.

We've worked hard in the intermediate to identify and rectify these issues, with recent hotfix updates resolving join lags and graphical glitches on cars within the Competition System, however it has become increasingly apparent that a more substantial investigation of the build stability and reported bugs will need to be undertaken.

With this in mind, we have taken the decision to revert to the release we deployed during the Winter Sale, with a few minor additional updates. In reality what this means is the last two major releases and some following hotfixes have been rolled back. A lot of those changes were modding improvements, but some of this might impact VR users navigating the UI. Rendering improvements to our clouds and showroom will also be re-introduced again later.

We appreciate this move will be frustrating for some of you, however we firmly believe this is the wisest course of action to minimize the impact to our community and get as many of you back on track and racing again as soon as possible.

As always, we appreciate the support and patience you have displayed during these last few days, and we look forward to continuing our forward trajectory with a much improved new build update in the very near future.

#rfactor2 #simracing #esports

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 20-01-2021 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Studio 397 and rFactor 2 are delighted to continue our fantastic collaboration with Formula E today, as we release the brand-new 2021 ABB Formula E FIA World Championship car pack DLC for rFactor 2.
https://www.studio-397.co...ula-e-2021-track-updates/

Eerste sim die Attack Mode ondersteunt volgens mij. Wel vreemd dat je bij het racen tegen de AI er wel gebruik van kunt maken, maar de AI zelf niet? :? Dus deze feature is eigenlijk alleen maar interessant bij multi-player.

[ Voor 19% gewijzigd door PatrickC op 21-01-2021 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
En een zonnenbril......

Willow Springs om 08:00 am:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DIT4ersWcRj4qKFeiEuQ09O4BoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kpcI5zf5RriGb7GJzDH5sSBO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Een officiële Group C endurance pack zou niet verkeerd zijn. Er is wel een Group C mod (https://steamcommunity.co...filedetails/?id=582567883), maar een Studio 397 versie met up to date graphics zou wel mooi zijn. :+ Ik kwam deze interessante video nog tegen over mijn favoriete Group C auto, de Mazda 787B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Geen Rf2 meer?

https://www.fiawec.com/en...extends-lmes-venture/6968

[ Voor 24% gewijzigd door Paulus07 op 27-01-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Waar haal je dat uit? Ik lees dit namelijk neit zo. Motorsport Games is een organisatie die het evenement voor de ACO organiseert en ze verlengen nu de samenwerking.

Ik verwacht dat rF2 gewoon weer gebruikt zal worden. Volgens mij was iedereen positief na de laatste keer. Ik zie niet echt een alternatief hiervoor, met wat de organisatie zoekt.

[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 27-01-2021 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik lees dat nergens? Wat @Niellie41 ook zegt.

Iemand ook problemen met de spiegels van de Oreca 07? Ik zie er niets in en krijg ze met geen mogelijkheid goed ingesteld, lijkt wel alsof ze 4 perspectieven tegelijk weergeven? Geldt voor zowel de buitenspiegels als het scherm in de cockpit. Valt eigenlijk niet mee te rijden op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Geen idee. Maar zie nergens iets van rF2 of S397 terugkomen op bijvoorbeeld https://motorsportgames.com/our-games/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Paulus07 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:17:
Geen idee. Maar zie nergens iets van rF2 of S397 terugkomen op bijvoorbeeld https://motorsportgames.com/our-games/
Het is ook geen game van hen. :P Het evenement staat bij "our esports": https://motorsportgames.c...hours-of-le-mans-virtual/

rF2 staat ook bij "strategic partners" op deze pagina: https://motorsportgames.com/about-our-company/

Motorsport Games organiseert ook de Le Mans Series Esports serie, wat met FM7 werd gereden. Dat is weer een apart iets naast de Virtual 24H van Le Mans.

[ Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 27-01-2021 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Deze week zijn onderstaande auto's van UnitedRacingDesign en Advanced Simulation. Mooie aanvulling op de Nissan GT500 van S397. :)

Honda HSV-010 GT GT500 2013:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2370616440

Lexus SC430 GT500 2013
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2370539183

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 30-01-2021 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Aangezien de Daytona 24 hours nu bezig is heb ik deze track ook even geïnstalleerd en de AI op 100% een kwalificatie laten rijden in een veld van DPI’s, LMP2’s, LMP3’s en GTE’s. Vergelijk ik de rondetijden van de LMP2’s, dan zit deze binnen de seconde verschil tussen rF2 en de echte race. De Cadillac DPi in rF2 is echter 5-6 seconden langzamer dan in de echte race. De LMP3’s zitten redelijk in de buurt (1-2 seconden verschil), maar de GTE’s in rF2 zijn dan weer een heel stuk langzamer (5-6 seconden).

En het is weer het einde van de maand... ben benieuwd naar de Roadmap. Zal waarschijnlijk wel veel over het Competition System en de Formula E aanpassingen gaan, maar ik hoop ook nog op wat verrassingen. >:)

[ Voor 16% gewijzigd door PatrickC op 31-01-2021 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hoop ook wel op een verassing (of meer).
Heb zelf nog niks gedaan met dat competition systeem. formule E is niet echt mijn ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:53:
Aangezien de Daytona 24 hours nu bezig is heb ik deze track ook even geïnstalleerd en de AI op 100% een kwalificatie laten rijden in een veld van DPI’s, LMP2’s, LMP3’s en GTE’s. Vergelijk ik de rondetijden van de LMP2’s, dan zit deze binnen de seconde verschil tussen rF2 en de echte race. De Cadillac DPi in rF2 is echter 5-6 seconden langzamer dan in de echte race. De LMP3’s zitten redelijk in de buurt (1-2 seconden verschil), maar de GTE’s in rF2 zijn dan weer een heel stuk langzamer (5-6 seconden).

En het is weer het einde van de maand... ben benieuwd naar de Roadmap. Zal waarschijnlijk wel veel over het Competition System en de Formula E aanpassingen gaan, maar ik hoop ook nog op wat verrassingen. >:)
Misschien wordt Daytona wel aangekondigd. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Zo te lezen komt de focus te liggen op bug fixing en het kanaliseren van het melden van bugs door de community. En er komt dus een public beta branch, maar zo te lezen op eenzelfde manier als de beta van de nieuwe UI werkte. Voordeel daarvan is wel, in tegenstelling tot hoe Reiza dat doet met AMS2, dat niet alle content dubbel op je systeem komt te staan en dat zou bij rF2 een flinke aanslag op de disk capaciteit betekenen (in mijn geval).

Verder, op de PBR 2020 update van Indianapolis na, geen nieuws over nieuwe auto’s of tracks. Ik hoop nog steeds op Hypercars en LMDh’s, andere officiële Endurance tracks en een Group C pack. >:)

[ Voor 19% gewijzigd door PatrickC op 31-01-2021 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
ASR Formula heeft weer een classic F1 uitgebracht, de Ferrari F399 - 1999 v1.0
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2380312143

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Even een leuk filmpje tussendoor. Zo rij je dus de Nordschleife.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10
"Fixing and documenting our anti-aliasing options"

Klopt dus dat ik daar niks van begreep. Geen idee wat wat inhoud... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ik zou wel eens uitleg willen hebben bij alle (grafische ) settings die je kunt doen en dan b.v. ook welke de meeste impact hebben op je GPU en/of CPU belasting. Alhoewel rF2 nooit echt CPU bound bij mij wordt, in tegenstelling tot andere huidige racing sims, die vaak veel meer op de CPU leunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ja daar ben ik ook benieuwd na. Heb alleen nooit echt zin om alle opties 1 voor 1 te testen en vergelijken etc :P Zeker niet omdat je vaak niet weet waar op te letten.

Op het forum is nog een oude post met wat vergelijkingen. Maarja inmiddels zijn er al flink wat dingen aangepast geweest + komen er nog aanpassingen die recent teruggerold zijn geloof ik.

https://forum.studio-397....hics-configuration.63190/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Deze post is ook wel handig.
https://forum.reizastudio...hics-settings-topic.8835/

Ik ben trouwens van mening dat deze informatie simpel toe te voegen zou moeten zijn in de nieuwe UI, nu deze HTML based is.

[ Voor 36% gewijzigd door PatrickC op 01-02-2021 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Edit.

[ Voor 97% gewijzigd door tomolino op 01-02-2021 22:05 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Wel altijd apart dat ze nu die Paul van Racedepartment hebben, maar dat rF2 nieuws altijd erg laat op die site komt te staan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Deze versie is gebaseerd op de versie verkrijgbaar hier:
http://www.internationals...um/index.php?topic=3939.0

Wat wel vreemd is, is dat de versie 1.45 in de Steam Workshop gebruik heeft gemaakt van versie 1.27, terwijl versie 1.28 de laatste versie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ja deze heeft wat kleine extra's dacht ik. Maar vanaf nu is dit mijn favo daytona! :D
Net ff uur race gedaan met AI. Heerlijk race, ziet er tof uit etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhWwSjm8hmN3UjZs2rYm1dcnVdg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/lAovnHv0Le8phKfOcYb7SnGE.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWxXO24fGOeAmtIKgG7j_5FpddI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/PaIBWqlDw2qpAvE4q5FQCDwO.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zslp-mnJ2QMYHNAHk1e-MXw_aGw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EbXIHUHbQh2tegG4GikaOGGF.png?f=fotoalbum_tile

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Prachtige plaatjes! Nog geen crashes gehad? Op Steam meldden wat mensen problemen met crashes na zo'n 20 minuten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
nope daait hier nog goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Gisteren deze even geprobeerd.
F1 2020 by A&M:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2376364571
Ik vond ‘m niet verkeerd!

Deze moet ik ook nog even proberen, SRHF1 2020:
https://www.simracinghub..../rf2-cars/4774-srhf1-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

February Build Update and Indianapolis PBR Release

https://www.studio-397.co...indianapolis-pbr-release/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0JD-RGEwTFM25a955WRmcn_7AU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1vUi5hFEpamh4ykuF0tBeKhk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Paulus07 op 10-02-2021 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Verstandige keuze van Studio 397 om nieuwe builds eerst als release candidate uit te brengen via de beta branch optie van Steam. En die gratis update van Indianapolis is natuurlijk erg welkom! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EightGear
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-08 09:20
Toch even het vermelden waard..

90 (!) inschrijvingen bij SRVN voor het NK GT3 met rFactor 2. Vet om te zien dat bij de pre-kwalificatie, waarop de split-indeling gebasseerd zal worden, er bijna 32 man binnen een seconde zitten over een gemiddelde rondetijd van 8 getimed rondes op NOLA. :)

In de F2 (een custom aangepaste Tatuus) zijn de verschillen wat groter, maar alsnog een vol veld met 60 inschrijvingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Flink wat BOP updates voor alle GT3’s in rF2 en nog een fix. Dat scheelt weer wat spins op Eau Rouge / Raidillon. :)

a new fix developed to improve the behaviour of the cars when following closely in the slipstream – an unexpected behavioural trait that has particularly manifested itself when in proximity of another car through the Eau Rouge / Raidillon complex of corners at Spa-Francorchamps.

https://www.studio-397.co...uzazVAcwo6UMPALDtQ7Jh-3p0

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 23-02-2021 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-09 09:57
'the coming month will also see another new circuit addition rFactor 2 – although just to keep suspense a little longer I’m going to hold off telling you exactly which track it is – but I can confirm this is a surprisingly fast, very technical and rather undulating layout that is an absolute blast to drive…'

Laat het grote 'ik-heb-in-de-wandelgangen-gehoord'-gespeculeer maar beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

BozeBever schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:49:
'the coming month will also see another new circuit addition rFactor 2 – although just to keep suspense a little longer I’m going to hold off telling you exactly which track it is – but I can confirm this is a surprisingly fast, very technical and rather undulating layout that is an absolute blast to drive…'

Laat het grote 'ik-heb-in-de-wandelgangen-gehoord'-gespeculeer maar beginnen!

[...]
“Undulating”. Bathurst wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Om eerst maar met een kritische noot te beginnen...Dat eerste stuk over de Release Candidate en het fixen en rapporteren van bugs is veel te lang en ik heb het idee dat ik meerdere keren hetzelfde lees, maar dan net iets anders verwoord. Verder ben ik natuurlijk wel blij dat de focus zo ligt op het verbeteren van de core game, d:)b

Wat betreft nieuwe content... prima dat er nog een Formula E track bij komt, aangezien rF2 ook de sim is waar de officiële Formula E hun virtuele races mee organiseert. Verder ben ik wel benieuwd naar die andere nieuwe track... snel, technisch en glooiend.... hmmmm.... Mount Panorama misschien?

Op het auto vlak geen nieuws voor de toekomst. Met de aankondiging deze week dat Ferrari weer gaat deelnemen aan de snelste categorie op Le Mans, hoop ik nog steeds dat Studio 397 zich hierop gaat richten in de toekomst.

[ Voor 11% gewijzigd door PatrickC op 28-02-2021 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Als je in google zoekt op "undulating layout race track" Het eerste wat terugkomt is: Portimao

Mbt Mount Panorama. Ik zag dat die op ISI een update had gekregen en begreep dat die track nu dankzij de nieuwe shaders een flinke boost had gekregen. Moet hem nog downloaden. Wat screenshots: https://forum.studio-397....609/page-360#post-1061191

Zit ff in een PS4 games wegwerken periode :P

[ Voor 18% gewijzigd door Paulus07 op 28-02-2021 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Paulus07 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:11:
Als je in google zoekt op "undulating layout race track" Het eerste wat terugkomt is: Portimao

Mbt Mount Panorama. Ik zag dat die op ISI een update had gekregen en begreep dat die track nu dankzij de nieuwe shaders een flinke boost had gekregen. Moet hem nog downloaden. Wat screenshots: https://forum.studio-397....609/page-360#post-1061191

Zit ff in een PS4 games wegwerken periode :P
Ik was helemaal vergeten dat Bathurst al in de game zit (https://steamcommunity.co...filedetails/?id=537639404), dus die kan het dan niet zijn. Portimao is ‘undulating’, maar ook snel?

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 28-02-2021 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:05:
[...]

Om eerst maar met een kritische noot te beginnen...Dat eerste stuk over de Release Candidate en het fixen en rapporteren van bugs is veel te lang en ik heb het idee dat ik meerdere keren hetzelfde lees, maar dan net iets anders verwoord. Verder ben ik natuurlijk wel blij dat de focus zo ligt op het verbeteren van de core game, d:)b

Wat betreft nieuwe content... prima dat er nog een Formula E track bij komt, aangezien rF2 ook de sim is waar de officiële Formula E hun virtuele races mee organiseert. Verder ben ik wel benieuwd naar die andere nieuwe track... snel, technisch en glooiend.... hmmmm.... Mount Panorama misschien?

Op het auto vlak geen nieuws voor de toekomst. Met de aankondiging deze week dat Ferrari weer gaat deelnemen aan de snelste categorie op Le Mans, hoop ik nog steeds dat Studio 397 zich hierop gaat richten in de toekomst.
Ik twijfel of ik die nieuwe E-prix track zal aanschaffen, ik rij de F-E vrijwel nooit eigenlijk en je kunt die tracks niet goed gebruiken met andere auto's.

Ben het overigens met je eens, ik hoop dat S397 zich blijft richten op Endurance. Tracks en auto's. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Fe doet me niks. Zelfde met de karts. Ook ooit gekocht etc. Maar eigenlijk nooit wat mee gedaan....... :P
PatrickC schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:56:
[...]

Portimao is ‘undulating’, maar ook snel?
Nouja afgelopen F1 race daar schreven ze wel heel snel flink wat wagens af :P

[ Voor 54% gewijzigd door Paulus07 op 28-02-2021 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Beetje off-topic... Ik kijk af en toe wel Formula E races, maar stoor me er aan dat de ene race wel op het open kanaal van Ziggo te zien is en de race een dag later ineens alleen op Ziggo Racing wordt uitgezonden. Dat heeft er dan mee te maken dat op het open kanaal van Ziggo dan gekozen wordt voor voetbal, waar natuurlijk een groter publiek mee getrokken wordt

De Formula E tracks in rF2 kunnen ook wel met kleinere en minder snelle auto’s gereden worden, dus zijn wat mij betreft niet Formula E exclusief. Verder verwacht ik dat Studio 397 misschien wel betaald wordt door de Formula E organisatie, want het kan geen toeval zijn dat we sinds deze virtuele races organiseert waaraan alle real life reacers ook mee doen, we ineens meer Formula E official tracks kregen, de auto’s meer updates en officiële liveries en sinds kort ook attack mode is toegevoegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Important Announcement.

Announcement | Motorsport Games Enters Into Agreement to Acquire rFactor 2 and Developer Studio 397

Read up on the latest information about this exciting next step in the rFactor 2 journey here :arrow_right: https://www.studio-397.co...ncement-motorsport-games/
[YouTube: EXCLUSIVE Interview! What does Motorsport Games buying Studio 397 mean for the future of rFactor 2?]

[ Voor 22% gewijzigd door Paulus07 op 03-03-2021 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Interessante ontwikkeling en zat er wel een beetje aan te komen.

Wat me opvalt is deze zin:
We see this as great news for the sim racing community as we can now leverage the best elements of the rFactor 2 platform, combine it with our foundational use of Unreal Engine (developed by Epic Games) and layer in the additional components our talented teams have spent the last two years developing.

Ik vraag me dan ook af wat dat betekent voor de verdere ontwikkeling van de rF2 graphics engine, waar juist zoveel tijd in is gestoken de laatste jaren. Ik ben namelijk niet zo’n fan van de Unreal Engine, die b.v. in ACC en KartKraft wordt gebruikt. Ik vind rF2 er veel natuurlijker uit zien en ook de performance is veel beter dan die van ACC op mijn systeem. En voor de VR gebruikers... daar lijkt de Unreal engine ook niet zo goed te performen.

Maar... eerst maar eens zien wat er nu verder gaat gebeuren. Een Le Mans game klinkt mij wel als muziek in de oren, als we bijvoorbeeld de verschillende decennia zouden kunnen naspelen qua auto’s en circuit layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ja als het maar niet allemaal losse games gaat opleveren en splitsen van content. Daar ben ik nog wel bang voor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
En hopelijk nog genoeg aandacht voor single player, want Motorsport Games is met name actief op Esports volgens mij. En Nascar en ovals heb ik niet zoveel mee. Ik ben wel benieuwd hoe snel de verdere ontwikkeling van rF2 gaat zijn als Studio 397 medewerkers gaan werken aan de andere Motorsports Games.

[ Voor 44% gewijzigd door PatrickC op 03-03-2021 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:15
Eerlijk gezegd is dit nieuws alleen maar positief. rF2 heeft goede physics en vooral hele fijne FFB, maar alles er om heen is flink gedateerd en ik geloof niet dat dat te repareren valt. Dus dit kan in de toekomst een kwaliteits sim opleveren.

Mijn YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
kevz schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 23:33:
Eerlijk gezegd is dit nieuws alleen maar positief. rF2 heeft goede physics en vooral hele fijne FFB, maar alles er om heen is flink gedateerd en ik geloof niet dat dat te repareren valt. Dus dit kan in de toekomst een kwaliteits sim opleveren.
Als meer games de sterke punten (physics en tire model) van rF2 gaan gebruiken, dan is dat zeker goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Mooie publiciteitsstunt... een paar weken terug zei Alonso iets vergelijkbaars over KartKraft, wat ook ingelijfd is door MotorSport Games. Het valt me tegen dat ‘Alonso, the Game’ nog niet is aangekondigd! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Die zag ik niet aankomen.

Voor mij is maar een ding van belang; dat VR fatsoenlijk blijft werken en niet de kant van ACC opgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 09:16

CoronelHimself

Division Brabant

PatrickC schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 23:15:
[...]

We see this as great news for the sim racing community as we can now leverage the best elements of the rFactor 2 platform, combine it with our foundational use of Unreal Engine (developed by Epic Games) and layer in the additional components our talented teams have spent the last two years developing.

Ik vraag me dan ook af wat dat betekent voor de verdere ontwikkeling van de rF2 graphics engine, waar juist zoveel tijd in is gestoken de laatste jaren. Ik ben namelijk niet zo’n fan van de Unreal Engine, die b.v. in ACC en KartKraft wordt gebruikt. Ik vind rF2 er veel natuurlijker uit zien en ook de performance is veel beter dan die van ACC op mijn systeem. En voor de VR gebruikers... daar lijkt de Unreal engine ook niet zo goed te performen.

Maar... eerst maar eens zien wat er nu verder gaat gebeuren. Een Le Mans game klinkt mij wel als muziek in de oren, als we bijvoorbeeld de verschillende decennia zouden kunnen naspelen qua auto’s en circuit layout.
Nou ik zag deze niet aankomen. Ook niet geheel onverwacht, S397 zit een beetje in een spagaat, ze kunnen duidelijk de problemen in de physics niet oplossen (google op de RF2 exploits) want die zijn er jaren hetzelfde. Maar om een nieuwe game te ontwikkelen/ uitbrengen moet je een hoop geld investeren, dus een groter bedrijf dat erboven hangt is geen verkeerd idee.

Hopelijk gaan ze voor een WEC game, met alles erin en niet alleen de populaire opties. _/-\o_
Hypercars :9

En als een groot fan van ACC, snap ik niet dat ze het zwakke punt van die game (Unreal game engine) juist overnemen. En dan doel ik niet op iemands voorkeur voor "natuurlijke kleuren" want in dat geval had die wel gevonden dat de kleuren in RF2 te blauw zijn. >:)
Maar primair dat de:
-Performace matig is
-Tripple screen & VR niet aanwezig
-Game engine support variabele snelheden niet

Maar als er nog meer games gebruik maken van de engine, misschien dat Unreal dit dat wel allemaal gaat supporten. In de nieuwste versie zit in ieder geval support voor DLSS in.

Maar ben beniewd, wat dit op gaat leveren, het is toch wat anders om een nieuwe game te ontwikkelen, dan een bestaande game verder ontwikkelen.

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
PatrickC schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 23:49:
[...]

Mooie publiciteitsstunt... een paar weken terug zei Alonso iets vergelijkbaars over KartKraft, wat ook ingelijfd is door MotorSport Games. Het valt me tegen dat ‘Alonso, the Game’ nog niet is aangekondigd! :+
Alleen wachten nu tot hij gaat roepen dat het een GP2 engine is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

PatrickC schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 23:15:
[...]

[...]
Auch, dat lijkt me (zoals anderen al zeggen) een verschrikking gezien de VR-performance in ACC...
Paulus07 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 23:17:
Ja als het maar niet allemaal losse games gaat opleveren en splitsen van content. Daar ben ik nog wel bang voor.....
Daar ben ik ook bang voor, een groot voordeel vind ik nu de grote variatie aan auto's en tracks (ook in de workshop), losse games maken dat wat moeilijker en mogelijk minder aantrekkelijk voor modders als iedere game z'n eigen handleiding heeft... Het verdienmodel is ongetwijfeld aantrekkelijker dan alles op één gameplatform houden.
PatrickC schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 23:23:
En hopelijk nog genoeg aandacht voor single player, want Motorsport Games is met name actief op Esports volgens mij. En Nascar en ovals heb ik niet zoveel mee. Ik ben wel benieuwd hoe snel de verdere ontwikkeling van rF2 gaat zijn als Studio 397 medewerkers gaan werken aan de andere Motorsports Games.
Ook een goed punt, of zelfs de combinatie multi/single player: hoeveel race games (sims) bieden de mogelijkheid om in multiplayer met AI erbij te spelen? Rf2 is wat mij betreft de beste combinatie tussen dit soort mogelijkheden, beschikbare content, graphics en physics.

Het is vast een belangrijke stap voor Studio397 en zorgt ongetwijfeld voor een hoop nieuwe mogelijkheden, ik ben dan ook erg benieuwd wat de toekomst hen én ons gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
rF2 zal waarschijnlijk toch wel zijn eigen graphics engine blijven gebruiken. Maar de games die ze aankondigen (Nascar, 24 uur van Le Mans en BTCC) zullen dan waarschijnlijk de Unreal engine gaan gebruiken, met dan de physics en FFB van rF2. Geen idee of dat zo modulair is... Reiza is ook de Madness engine van Project Cars (SMS) gaan gebruiken en probeert nu hun physics sausje daar overheen te gooien. Ze zijn wat dat betreft op de goede weg, maar AMS1 is het nog zeker niet op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
+ is het later uberhaupt nog mogelijk om met mods, custom autos en tracks te werken etc.

Maarja we gaan het wel zien denk waar het heen gaat of gaat brengen. Zolang het maar niet enkel en alleen online/esports gerelateerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Wat me ook wel een beetje zorgen baart is dat ze de games voor een zo breed mogelijk publiek willen maken (in het interview werden zelfs 2-jarigen genoemd als ik het goed verstaan heb) en dan ook op consoles uitbrengen. Krijgen we dan later console ports naar het PC platform? En blijft hierbij het hoge ‘sim’ gehalte van wat we bij rF2 gewend zijn wel in stand? We kennen genoeg voorbeelden van games waarbij dit mis gaat.

Nog iets opvallends... nog geen nieuws item hierover op RaceDepartment, terwijl Paul Jeffrey toch Studio 397 medewerker is, met name op het gebied van communicatie over rF2 naar de community.

[ Voor 18% gewijzigd door PatrickC op 04-03-2021 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Valt me op dat RD altijd trager is mbt posten van rF2 nieuws en updates etc. Terwijl het gewoon een copy/paste zou zijn van tekst. Zeker omdat Paul juist zelf van RD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Paulus07 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:26:
Valt me op dat RD altijd trager is mbt posten van rF2 nieuws en updates etc. Terwijl het gewoon een copy/paste zou zijn van tekst. Zeker omdat Paul juist zelf van RD is.
Een hotfix op KartKraft is natuurlijk ook veel groter nieuws dan Studio 397 wat ingelijfd wordt door Motorsport Games. ;) Waarschijnlijk heeft Paul Jeffrey het nog te druk gehad. In de Roadmap post wordt er inmiddels wel al over gesproken.

Edit: Inmiddels is er wel een nieuws item aan gewijd.
https://www.racedepartmen...tion-of-studio397.199402/

[ Voor 14% gewijzigd door PatrickC op 04-03-2021 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

https://www.studio-397.co...h-2021-new-build-release/

[ Voor 35% gewijzigd door Paulus07 op 04-03-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:28:
rF2 zal waarschijnlijk toch wel zijn eigen graphics engine blijven gebruiken. Maar de games die ze aankondigen (Nascar, 24 uur van Le Mans en BTCC) zullen dan waarschijnlijk de Unreal engine gaan gebruiken, met dan de physics en FFB van rF2. Geen idee of dat zo modulair is... Reiza is ook de Madness engine van Project Cars (SMS) gaan gebruiken en probeert nu hun physics sausje daar overheen te gooien. Ze zijn wat dat betreft op de goede weg, maar AMS1 is het nog zeker niet op dat vlak.
Klinkt wellicht negatief, maar ik hoop dat het enige verschil voor rF2 zal zijn dat er zo nu en dan extra mankracht beschikbaar komt en eventueel licensing kan delen met de licenties die Motorsport Games heeft.

Verder inderdaad de engine, physics & ffb hetzelfde houden, de performance en VR dus ook, géén Unreal engine voor rF2.

Overigens begrijp ik niet goed waarom Motorsport Games na deze overname nog steeds bezig blijft met die Le Mans game, aangezien dat het sterkste punt van rF2 is.

Nouja, we zullen wel zien. Maar hier hoop ik op, weinig tot geen veranderingen m.b.t. rF2 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
dawg schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:06:
Overigens begrijp ik niet goed waarom Motorsport Games na deze overname nog steeds bezig blijft met die Le Mans game, aangezien dat het sterkste punt van rF2 is.
Klopt, Endurance racing is een van de sterke punten van rF2 en hopelijk blijven we wat dat betreft nieuwe Endurance content krijgen in rFactor 2. Ik ben wel benieuwd hoe zo’n Le Mans game eruit zal gaan zien. Je beperkt je dan wel tot maar één circuit, waar je hooguit nog wat historische varianten kunt gebruiken. Wat betreft de auto’s heb je veel mogelijkheden. Kruip in de Jaguar van Jan Lammers of de Porsche van Gijs van Lennep, de strijd destijds tussen Ford en Ferrari, de hoogtijdagen van de LMP1, etc.. Ze zouden er een echte ‘experience’ game van kunnen maken met een career mode waar je in een GT AM team begint en je daarna via de GT Pro naar de LMDh / hypercar categorie kunt ‘promoveren’. Als ze hierbij de physics en FFB van rF2 kunnen gebruiken, met een grafische engine die niet te veeleisend is, dan ben ik wel in de markt voor zo’n game. En zo nee, dan vermaak ik mij verder wel prima met rF2, want die biedt al een erg goede Le Mans ervaring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
https://www.studio-397.co...d-diriyah-e-prix-circuit/

Released | Diriyah E-Prix Circuit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqLj8TnFyWF8Fume3_7W7d9g1-Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IxB3iECotVQETdS0IWx3HPrW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariusSim
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-03-2021
Mijn eerste gedachte is: 'Leuk voor ze. Geef rFactor 2 een mooie waardige afscheid en bouw een nieuwe Sim. AMS 1 en AMS 2 zijn stukken beter, maar rF2 is natuurlijk een endurance-paradepaardje. BTCC kan nog leuk worden, maar rFactor 3 zou erg tof zijn. Van nul af aan beginnen. Al je expertise er in stoppen. Een regelrechte competitie met AMS 2, of nog meer geld er tegen aangooien en kijken of iRacing en zijn MP te verslaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
@MariusSim Ik zou het erg vreemd vinden dat juist nu, na jaren van investeren in een nieuwe UI en recentelijk de toevoeging van het Competition System, de stekker uit rF2 getrokken zou worden. De huidige rF2 is eigenlijk al rF3, alleen hebben we dankzij Studio 397 deze upgrade gratis gekregen. In eerdere interviews heeft @marrs ook vaker aangegeven dat rF2 nog wel wat jaartjes mee kan. Of dat nu anders gaat worden is dan ook de vraag, maar de eerste berichten wat dat betreft zijn dat rF2 gewoon doorontwikkeld wordt. Dat lijkt me verder ook wel duidelijk uit de laatste roadmaps, waar meer focus ligt op het oplossen van bugs. Dat ga je niet meer doen als je op korte termijn de stekker uit rF2 gaat trekken.

Van alle huidige sims speel ik nog steeds veruit het meeste rF2, met als goede 2e inmiddels AMS2. Voor mogelijke nieuwe Motorsport Games games ben ik een beetje huiverig voor de Unreal engine die ze gebruiken. Ik vind dat deze op mijn systeem slecht performed (ACC) en m’n GPU upgraden wordt wat lastig (Alienware laptop met een GTX 1070).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
@PatrickC KartKraft (dat ook nu bij Motorsport Games zit) werkt anders meer dan schappelijk op die engine. Het kan dus wel degelijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
kroegtijger schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:37:
@PatrickC KartKraft (dat ook nu bij Motorsport Games zit) werkt anders meer dan schappelijk op die engine. Het kan dus wel degelijk.
Klopt, KartKraft draait bij mij ook beter dan ACC, maar ik verwacht dat het weergeven van de karts en de minder gedetailleerde tracks bij KartKraft wel wat minder veeleisend zijn dan een game als ACC of een toekomstige Motorsport Games game gebruik makend van de Unreal engine met rF2 physics. De toekomst zal leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
ASR Formula heeft de Ferrari F2007 uitgebracht:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2415806597

[ Voor 40% gewijzigd door PatrickC op 06-03-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Deze avond getest met de Cadillac DPI. Begin was het niks. Maar nu een goede basis setup waar ik lekker mee kan racen :)

Paar korte races gedaan met multiclass grid op Suzuka (Matsusaka). En dan met de sunrise.......
Blijft goed

Ook een kort lijstje gemaakt/bijhouden met sunrise/sunset tijden voor aantal tracks.
Weet niet of hier nog meer offline racers zijn die juist die tijden tof vinden om te racen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Paulus07 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 02:01:
Deze avond getest met de Cadillac DPI. Begin was het niks. Maar nu een goede basis setup waar ik lekker mee kan racen :)

Paar korte races gedaan met multiclass grid op Suzuka (Matsusaka). En dan met de sunrise.......
Blijft goed

Ook een kort lijstje gemaakt/bijhouden met sunrise/sunset tijden voor aantal tracks.
Weet niet of hier nog meer offline racers zijn die juist die tijden tof vinden om te racen?
Welke versie van de Cadillac rijd je dan? De standaard DPI versie of de Hypercar versie (te selecteren in de showroom). De standaard versie is namelijk langzamer dan de LMP2’s, wat ik nog steeds vreemd vind.

Wat betreft racen in sunrise/sunset tijden... dat doe ik ook meestal. Het ‘gouden uur’ geldt niet alleen voor fotografie, maar ook voor het racen in rFactor 2! :P Wel een goed idee van dat lijstje, want de tijden verschillen nogal per circuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Mochten er nog meer mensen gebruik van willen maken:
https://www.dropbox.com/s...SrEbAevmP6h_tM1pdeFa?dl=0

in de folder "Misc" het overzicht tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Weer een FE track erbij :(
Had toch de hoop op een extra niet FE track deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Paulus07 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:24:
Weer een FE track erbij :(
Had toch de hoop op een extra niet FE track deze maand.
Nieuwe track?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Hmmm... beetje (te) veel focus op Formula E de laatste tijd... dit lijkt mij toch niet ‘a surprisingly fast, very technical and rather undulating layout that is an absolute blast to drive’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-09 09:57
PatrickC schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:33:
[...]

Hmmm... beetje (te) veel focus op Formula E de laatste tijd... dit lijkt mij toch niet ‘a surprisingly fast, very technical and rather undulating layout that is an absolute blast to drive’?
Zit vast een goede financiële deal met FE achter, maar het schuurt inderdaad wel. Kijken we naar de vorige 'normale' 397-tracks, dan werden die de hemel in geprezen. (En in mijn optiek terecht). Deze FE tracks, ondanks de kwaliteit, raken volledig in de vergetelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
BozeBever schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:49:
[...]

Zit vast een goede financiële deal met FE achter, maar het schuurt inderdaad wel.
Als dat zo is dan is dat wat mij betreft prima. Toen de eerste Formula E uitkwam, werd nog wel eens de kritiek geuit dat er te weinig officiële Formula E tracks waren. Dat heeft Studio 397 de afgelopen 2 jaren flink ingehaald, mede door Corona en de gevolgen die dat had voor E-sports simracing. De officiële Formula E organisatie is volledig voor rFactor 2 gegaan.

Persoonlijk had ik liever gezien dat de 2 tracks die nu zo kort achter elkaar zijn uitgebracht in een duo pack zouden zijn uitgebracht ipv als 2 losse tracks. Ik rijd maar af en toe in de Formula E op een Formula E track, dus ga deze niet tegen de volle prijs aanschaffen. Dus of een pack, of afwachten tot ze een keer in een sale voorbij komen (net als geldt voor de RCCO eX ZERO 2021).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Vlag is verkeerd om :P

Het is groen, wit, rood

[ Voor 5% gewijzigd door StephanL op 19-03-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
sssst :P
Op de RD site kwam het ook al voorbij in de comments en net ook op de discord gezet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Endurance Series rF2 | build 4.00 Released: https://www.enduracers.com/news_06.html
Steam Workshop: https://steamcommunity.co...filedetails/?id=788866138

[ Voor 90% gewijzigd door PatrickC op 20-03-2021 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Nieuwe gratis content van Studio 397... >:)
Stock Car 2018x: https://www.studio-397.co...leased-sc2018x-stock-car/
Steam workshop: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2433676648

[ Voor 28% gewijzigd door PatrickC op 23-03-2021 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Vanavond denk weer beetje verder knutselen en spelen met een skin.
Zag dat je tegenwoordig met https://www.photopea.com/ ook kan opslaan als dds files.
Gisteren even kort snel wat in elkaar geflanst en het werkte gewoon in de game :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Latest Release Candidate

Steam Build IDs
Client 6133456
Dedicated 6426499

Changelog
General

- Added SteamID of each client to race results logs generated by a Dedicated Server
- Fix issue with Attack Mode overlay information not correctly resetting.
- Stopped AI playing wipers when in Garage
- Added automatic headlight and wiper settings for player.
- These show as an extra step in the key toggles (Headlights: Off / Auto / On) or (Wipers: Off / Auto / Slow / Fast)
- Skip Auto option when the setting is disabled
- Added a message about windscreen wiper state to the message centre. Don't show a message if the vehicle does not have wipers.
- Auto Headlights and Windscreen Wipers are forced on if no key is assigned"
- Fixed issue where automatic gears would require a false top gear to correctly downshift for some vehicles
- Report steam branch and build number on startup

HUD

- Fixed spacing for weather info in HUD

Graphics

- Renamed Anti-Aliasing options to show the amount of MSAA applied.
- Adjust Sunflare strength so that they work with different field of views
- Added a blend out at screen edge to smooth transition of Sunflare going off screen.
- Fixed an issue where a texture sampler would not set correctly
- Fixed an issue that DigitalFlags would behave as Marshals online
- Reworked Auto Exposure to reduce the calculated exposure "bouncing" around in different conditions
- Enabled Auto Exposure in Cockpit Cameras
- Fixed Water not rendering on TV Screens
- Removed GPU V-Sync option from Graphics Configuration settings
- Updated Environment Reflection Settings
- Low/Medium/High/Ultra settings which increase refresh rate and resolution.
- Ambient light probes now allow for more advanced blending options
- Fixed stuttering on Replay Monitor screen.

UI

- Added sector and lap timing to full screen replay bar.
- Updated the styling and alignment of the full screen replay bar.
- Fixed UI stopping updating when clicking repeatedly on the track map in the event screen.
- Corrected the display of FXAA to On/Off
- Fixed the units to seconds for displaying Transparent Trainer Lead Timer
- Fixed the display units for Low Speed Information to show a percentage
- Fixed race countdown not always showing for a multiplayer race.
- Fixed showing the maximum time for a single player race before the race start.
- Improved formatting of time durations.
- Fixed issue where RealRoad setting was carried over from previous track selection in session setup screen
- Fixed an issue where some tracks would not show in game due to having packed SCN files which were not valid track layouts
- Added Auto Blip, Auto Lift, Hold Brakes, Hold Clutch, Repeat Shifts, Start Engine, Auto Wipers and Auto Headlight settings to difficulty screen

Modding

- Fixed some minor issues with sample ModDev content
- Added pop up (mod dev & scene viewer only) / logging to paths where the RRBIN file fails to load
- Force an update after loading RRBIN in scene viewer or moddev so that it shows correctly straight away.
- Updated default RRBIN filename scene viewer / moddev tweakbar rollout
- Setup a stable and beta version of Max Plugins 2021. Stable is the last fully tested internally. Beta is built to the absolute latest code.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

https://www.studio-397.co...update-for-circuit-dazur/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AbrHjs6XSA7PpjEB5IaRm_F3_cI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hVW2HkKh6yorgouOa7VZE9Ok.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Paulus07 op 24-03-2021 15:34 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 42 Laatste