PatrickC schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 23:15:
[...]
Interessante ontwikkeling en zat er wel een beetje aan te komen.
Wat me opvalt is deze zin:
“
We see this as great news for the sim racing community as we can now leverage the best elements of the rFactor 2 platform, combine it with our foundational use of Unreal Engine (developed by Epic Games) and layer in the additional components our talented teams have spent the last two years developing.”
Ik vraag me dan ook af wat dat betekent voor de verdere ontwikkeling van de rF2 graphics engine, waar juist zoveel tijd in is gestoken de laatste jaren. Ik ben namelijk niet zo’n fan van de Unreal Engine, die b.v. in ACC en KartKraft wordt gebruikt. Ik vind rF2 er veel natuurlijker uit zien en ook de performance is veel beter dan die van ACC op mijn systeem. En voor de VR gebruikers... daar lijkt de Unreal engine ook niet zo goed te performen.
Maar... eerst maar eens zien wat er nu verder gaat gebeuren. Een Le Mans game klinkt mij wel als muziek in de oren, als we bijvoorbeeld de verschillende decennia zouden kunnen naspelen qua auto’s en circuit layout.
Nou ik zag deze niet aankomen. Ook niet geheel onverwacht, S397 zit een beetje in een spagaat, ze kunnen duidelijk de problemen in de physics niet oplossen (google op de RF2 exploits) want die zijn er jaren hetzelfde. Maar om een nieuwe game te ontwikkelen/ uitbrengen moet je een hoop geld investeren, dus een groter bedrijf dat erboven hangt is geen verkeerd idee.
Hopelijk gaan ze voor een WEC game, met alles erin en niet alleen de populaire opties.
Hypercars
En als een groot fan van ACC, snap ik niet dat ze het zwakke punt van die game (Unreal game engine) juist overnemen. En dan doel ik niet op iemands voorkeur voor "natuurlijke kleuren" want in dat geval had die wel gevonden dat de kleuren in RF2 te blauw zijn.
Maar primair dat de:
-Performace matig is
-Tripple screen & VR niet aanwezig
-Game engine support variabele snelheden niet
Maar als er nog meer games gebruik maken van de engine, misschien dat Unreal dit dat wel allemaal gaat supporten. In de nieuwste versie zit in ieder geval support voor DLSS in.
Maar ben beniewd, wat dit op gaat leveren, het is toch wat anders om een nieuwe game te ontwikkelen, dan een bestaande game verder ontwikkelen.