rFactor 2

Pagina: 1 ... 30 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
PaulJeffreyRDToday at 15:42
A small hotfix update has just released on Steam, should rectify the issue new users are having with a crash to desktop on new installations at first launch with the latest build.

The update will download next time you restart your Steam client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
paragon schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:49:
Gisteren chraste rF2 ook een aantal x bij mij bij het opstarten. Nu net een update van 27.2MB binnen gehengeld.

Edit: op het moment dat ik op customize druk krijg ik een zwart scherm en zie ik daarna m'n desktop. rF2 blijft actief maar kan niet terug alt-tabben. Zie ook 4 rF2 processen in task manager. Geen idee of dat normaal ook zo is, maar lijkt me niet.
Heb ik ook gehad van het weekend dus nog voor de nieuwe build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:38
_/-\o_

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Duurt laaaang. :P

Die dlc.

Van het forum:
Rene Buttler Today at 6:08 PM in #general
"we will probably be late today with the release, if we release it. There is no real problem with the content but as we are working on comp to ensure more player can join tomorrow, there is a delay in bringing the content in, we´re sorry for that.
So for now, we still do everything to get the pack in your hands today, but I put that out here so not everyone is wondering why it´s not out just yet"

[ Voor 115% gewijzigd door dawg op 23-12-2020 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

PatrickC schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:52:
[...]

Aangezien mijn monitor maar 60hz is kan ik niet uit eigen ervaring spreken. Hogere FPS betekent volgens mij dat je een lagere latency hebt, want een voordeel kan zijn bij het sturen. Maar of je daar echt veel profijt van hebt? Ik kan me in ieder geval prima redden op 60hz, maar ben dan ook geen ‘alien’ met racen. :+ Misschien dat de echte toppers er profijt van hebben, net als de top FPS spelers altijd zweren bij hogere FPS-en volgens mij. Maar wellicht kunnen anderen hier, die wel op hogere FPS spelen, hier meer over zeggen.
Nou even een kleine update, monitor is binnen. Alles beetje afgesteld met die Radeon software. Kweet niet precies waar het nu aan ligt maar in rFactor mijn persoonlijke record 3!! seconden sneller gezet op Spa. 1:21:3. (McLaren GT3) Dus schijnbaar helpt het wel.

Nu maar eens gaan verdiepen in car setups. Nooit mee bezig geweest. Rij al die auto's in de standard setup.
Was wel ff schrikken vandaag, bij openen die nieuwe UI. Ziet er in ieder geval wel beter uit.

[ Voor 4% gewijzigd door MrMarcie op 23-12-2020 19:28 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
MrMarcie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:27:
[...]

Nou even een kleine update, monitor is binnen. Alles beetje afgesteld met die Radeon software. Kweet niet precies waar het nu aan ligt maar in rFactor mijn persoonlijke record 3!! seconden sneller gezet op Spa. 1:21:3. (McLaren GT3) Dus schijnbaar helpt het wel.

Nu maar eens gaan verdiepen in car setups. Nooit mee bezig geweest. Rij al die auto's in de standard setup.
Was wel ff schrikken vandaag, bij openen die nieuwe UI. Ziet er in ieder geval wel beter uit.
Drie seconden! :o Ik ga mijn 60hz monitor meteen inruilen voor een 144hz exemplaar! ;) Veel plezier met je aankoop! :)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:21
dawg schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:52:
Duurt laaaang. :P

Die dlc.

Van het forum:

[...]
Afbeeldingslocatie: https://media.vlipsy.com/vlips/1gtEQL9f/preview.jpg
Nog niets te zien helaas...

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
PaulJeffreyRDToday at 23:30
It;s here!

Endurance Bundle 2 DLC - Now Available

https://www.studio-397.co...ndle-2-dlc-now-available/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YmDKA_GoxLDE9MPA9jEOiHxxL8U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RxnGIxASWvjBjGwfcoHlFvo9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door Paulus07 op 23-12-2020 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
€9 maar voor het pack.. netjes Studio 397! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Even aanschaffen. :9

Done. :)

[ Voor 23% gewijzigd door dawg op 24-12-2020 00:00 ]

• kroegtijger
Zojuist nog even de eerste ronden in de Ligier gereden en een erg leuke auto. Wel tricky, de lijn tussen volledige grip en m volledig kwijt zijn is erg dun, maar deze gaat me wel weer de nodige uurtjes plezier opleveren :)

iRacing Profiel

• homernt
Vandaag de nieuwe auto's uitgeprobeerd en ik neig naar de Cadillac. Veel uurtjes bezig geweest en de nieuwe UI is niet één keer gecrasht dus dat is positief.

Ook het stotteren met vsync aan opgelost door het de Nvidia driver te laten doen. In game vsync off en dan in Nvidia control panel vsync op adaptive zetten.

Op zich raar voorheen, ik denk, tot twee builds geleden kon ik het gewoon door de game laten doen zonder problemen.

• PatrickC
homernt schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:01:
Ook het stotteren met vsync aan opgelost door het de Nvidia driver te laten doen. In game vsync off en dan in Nvidia control panel vsync op adaptive zetten.

Op zich raar voorheen, ik denk, tot twee builds geleden kon ik het gewoon door de game laten doen zonder problemen.
Ik gebruik geen vsync (niet in-game en ook niet via Nvidia control panel), maar heb mijn FPS gecapped op 59, zodat deze in de freesync range van mijn monitor blijft.

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
Het lijkt erop alsof de nieuwe UI niet op de resolutie draait waarop het spel staat ingesteld, in mijn geval 1440p. Het ziet eruit alsof het op 720/1080p gerendered wordt, in de settings staat het gewoon op 2560x1440. Ik vind het er niet scherp uitzien, alsof het uitgerekt is.

Iemand een idee hoe je de game stopt om automatisch naar servers te zoeken?

• Paulus07
  • Niet online
Mensen al het competition systeem gebruikt?

Hier kleine upgrade aan de rig dus weer fijn alles afstellen, kabels wegwerken etc.....
Weer fine tunen, opnieuw de kabels doen. Nog paar centimeter schuiven.....

Je kent het wel :P

• PatrickC
@Paulus07 Net even een blik geworpen op het Competition System. Ziet er mooi uit. Er is alleen nog maar een 'Tatuus Winter Series' competition op een aantal verschillende circuits de komende periode. De eerst kwalificatie is echter vannacht (1:30u), dus dat is geen optie. De komende week vakantie, dus even in de gaten houden hoe het met de sessies op voor ons normale tijden is.

Je moet bij het eerste gebruik je aanmelden (naam en e-mailadres) en het systeem gaf aan dat ik nog op content moest subscriben, wat je direct vanuit het Competition System kunt doen. Het was me echter onduidelijk wat dit was, want ik had de auto en de tracks in de competiton al allemaal subscribed. Maar achteraf bleek het de 'Tatuus Winter Series' te zijn. Dit zijn dus ook zaken die via de Steam Workshop subscribed worden.

Wellicht zou enige uitleg van het Competition System wel handig zijn? Als ik Studio 397 was, dan zou ik een instructievideo hierover maken, die je dan b.v. ook vanuit de nieuwe UI kunt bekijken @marrs.

Ik heb ook even kort alle drie de nieuwe auto's getest en de eerste indruk is erg positief. De Ligier en Cadillac stuiteren wel behoorlijk op Sebring, maar dat is dan ook een erg hobbelige baan. >:)

[ Voor 55% gewijzigd door PatrickC op 25-12-2020 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Wat ik heb begrepen is dat de kwalificatie en races nog niet gecombineerd zijn. Je kunt dus een race joinen zonder kwalificatie te doen, er is een random grid

Zie ook: https://youtu.be/ulkzo5hRXdI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:59
Paulus07 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:13:
Tank op Zandvoort:

[Afbeelding]

Ohh @marrs met de replays blijven die dropshadows altijd zichtbaar van het control panel. Zouden die ook nog een keer verborgen kunnen worden? Geeft wat mooiere screenshots :P :D
De dropshadows zijn nu vervangen door 2 strepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Vroeg me alleen iets af mbt competition systeem.
Voor elke race wordt er een server neergezet en weer opgeruimd?
Maar dit kan flink oplopen met meerdere races etc? Zal er op den duur dan niet iets van abbo kosten komen voor gebruikers om die servers te kunnen bekostigen? (wat iracing bijvoorbeeld doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Laten we hopen van niet. Ondertussen aardig wat geld uitgegeven aan rF2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:28

Niellie41

[object Object]

Ik ben er ook heel benieuwd naar, zeker als het groter wordt. Je kan het niet blijven financieren van de eenmalige transacties, waarvan ook een deel in Steam sales worden gedaan.

Of er moet veel meer content gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik zou best een vast bedrag (een soort season pass) per jaar willen betalen voor alle nieuwe DLC content en het eventueel gebruiken van het Competition System. Ik heb even teruggekeken wat ik dit jaar heb uitgegeven aan rFactor 2 en dat is €66 en ik heb op dit moment alle DLC die er beschikbaar is behalve de RCCO eX ZERO. Dat viel me nog best mee gezien de hoeveelheid uurtjes plezier ik er aan heb beleefd. >:) Een los abonnement op alleen een Competition System, dus zonder de nieuwe DLC content, daar zou ik waarschijnlijk niet aan gaan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Michi Hoyer heeft mijn opmerking hier gelezen zo te zien...

[ Voor 22% gewijzigd door PatrickC op 25-12-2020 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 14:20:
Ik zou best een vast bedrag (een soort season pass) per jaar willen betalen voor alle nieuwe DLC content en het eventueel gebruiken van het Competition System. Ik heb even teruggekeken wat ik dit jaar heb uitgegeven aan rFactor 2 en dat is €66 en ik heb op dit moment alle DLC die er beschikbaar is behalve de RCCO eX ZERO. Dat viel me nog best mee gezien de hoeveelheid uurtjes plezier ik er aan heb beleefd. >:) Een los abonnement op alleen een Competition System, dus zonder de nieuwe DLC content, daar zou ik waarschijnlijk niet aan gaan beginnen.
Ik was altijd de grootste criticus van het model van iRacing, dat je zowel lidmaatschap moet betalen, én losse dlc ook nog een keer.

Echter nu ik dit competition system heb gezien (nog niet geprobeerd) ben ik hierop teruggekomen en kan ik me wel vinden in wat je zegt. Abonnement geen probleem, maar enkel als daar dan alle dlc ook bij inbegrepen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
dawg schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:54:
[...]

Ik was altijd de grootste criticus van het model van iRacing, dat je zowel lidmaatschap moet betalen, én losse dlc ook nog een keer.

Echter nu ik dit competition system heb gezien (nog niet geprobeerd) ben ik hierop teruggekomen en kan ik me wel vinden in wat je zegt. Abonnement geen probleem, maar enkel als daar dan alle dlc ook bij inbegrepen zijn.
Het probleem van het iRacing model is naar mijn mening dat als je geen abonnement meer hebt, je het ook niet meer kunt spelen en al je duur betaalde content dus ook niet meer. Het voorstel wat ik in mijn vorige post deed is dan ook anders. Als ik b.v. 75-100 EUR per jaar betaal en dan automatisch alle DLC content krijg en ook nog eens gebruik zou kunnen maken van het Competition System, dan zou ik dat waarschijnlijk wel doen. En als ik dan besluit te stoppen met dit 'abonnement', dan kan ik alle DLC content tot dat moment gewoon blijven gebruiken, maar niet meer het Competition System en nieuwe DLC zou ik dan weer 'individueel' moeten aaanschaffen.

Even iets anders... over de nieuwe Cadillac... ik reed gisteren een race op Spa met de Cadillac en Oreca en het viel me op dat ik op rechte stuk niet harder kon gaan dan 270? Ook in een draft achter een andere auto, bleef de snelheid beperkt op 270 (ik gebruik de stock default setup) en de Oreca's gingen een stuk harder op het rechte stuk en haalde me dus in alsof het niets was... Is dat wel correct?

Verder blijkt de Cadillac ook een Hypercar versie te hebben welke je in de showroom kunt kiezen. Dan heeft de Cadillac ineens een 7e versnelling en gaat ook een heel stuk harder op het rechte stuk. Maar dat wordt helelmaal niet vermeld door Studio 397 volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:21:
[...]

Het probleem van het iRacing model is naar mijn mening dat als je geen abonnement meer hebt, je het ook niet meer kunt spelen en al je duur betaalde content dus ook niet meer. Het voorstel wat ik in mijn vorige post deed is dan ook anders. Als ik b.v. 75-100 EUR per jaar betaal en dan automatisch alle DLC content krijg en ook nog eens gebruik zou kunnen maken van het Competition System, dan zou ik dat waarschijnlijk wel doen. En als ik dan besluit te stoppen met dit 'abonnement', dan kan ik alle DLC content tot dat moment gewoon blijven gebruiken, maar niet meer het Competition System en nieuwe DLC zou ik dan weer 'individueel' moeten aaanschaffen.
Helemaal mee eens Patrick. Denk dat zoiets ook wel zal moeten om het competition system een stabiele factor in het simracinggeweld te laten zijn.
Even iets anders... over de nieuwe Cadillac... ik reed gisteren een race op Spa met de Cadillac en Oreca en het viel me op dat ik op rechte stuk niet harder kon gaan dan 270? Ook in een draft achter een andere auto, bleef de snelheid beperkt op 270 (ik gebruik de stock default setup) en de Oreca's gingen een stuk harder op het rechte stuk en haalde me dus in alsof het niets was... Is dat wel correct?

Verder blijkt de Cadillac ook een Hypercar versie te hebben welke je in de showroom kunt kiezen. Dan heeft de Cadillac ineens een 7e versnelling en gaat ook een heel stuk harder op het rechte stuk. Maar dat wordt helelmaal niet vermeld door Studio 397 volgens mij?
Nog geen tijd gehad te rijden maar ik heb iets gelezen over een limiter? Wellicht is het dan wel die Hypercar versie, on par met de McLaren? Zoals gezegd heb ik zelf nog geen tijd gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik begrijp het even niet meer.... een DPi zou toch sneller moeten zijn dan een LMP2? Maar met de nieuwe Ligier rijd ik op Spa ongeveer 2 seconden sneller dan met de Cadillac (beide in default stock setup). Probleem zit 'm in de lage topsnelheid van de Cadillac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Vanwaar komt die gedachte dat een DPi sneller zou moeten zijn? Ik zie IMSA altijd meer als lowtech en WEC meer als hightech racen. IMSA heeft een psuedo LMP2 en GT3's en WEC heeft propere LMP1/LMP2's en GTE's.

Maar ik moet toegeven dat ik al een aantal jaar geen endurance racen heb gevolgd dus de regels en ontwikkeling van de auto's van het laatste jaar weet ik niet zo veel van 8)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Volgens de aankondiging van het Endurance pack 2 kan de Cadillac DPi een top van 360km/u bereiken en de Ligier & Oreca 330km/u.

In ideale omstandigheden, dus effectief zal het verschil eerder rond de 15~20 km/u liggen.
While LMP1 is a category for manufacturer teams and well-resourced privateer squads wishing to challenge them, LMP2 is reserved for smaller independent teams with a lower budget.
To help keep costs down in LMP2, teams are obliged to run one of four approved chassis – ORECA, Ligier, Dallara or Multimatic/Riley – mated with a standard 4.2-litre Gibson V8 engine. These chassis are homologated and therefore can’t be developed, except for changes permitted by rule makers.
LMP1 teams are subject to no such restrictions, however, and their extra power, lower weight and more complex aerodynamics results in much quicker lap times. Unlike in LMP2, teams in the top category also have the option to use hybrid technology to boost their performance, although only Toyota will do so in the 2018/19 Super Season.
En dat is dan WEC, geen IMSA. Daar zou ook nog verschil in kunnen zitten. Volgens mij heeft @kevz dat goed omschreven, WEC is hightech en IMSA niet. Een LMP1 kost ook veel meer dan een DPi bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
kevz schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 18:23:
Vanwaar komt die gedachte dat een DPi sneller zou moeten zijn? Ik zie IMSA altijd meer als lowtech en WEC meer als hightech racen. IMSA heeft een psuedo LMP2 en GT3's en WEC heeft propere LMP1/LMP2's en GTE's.

Maar ik moet toegeven dat ik al een aantal jaar geen endurance racen heb gevolgd dus de regels en ontwikkeling van de auto's van het laatste jaar weet ik niet zo veel van 8)
Zie uitslag 2020 24 Hours of Daytona:
Wikipedia: 2020 24 Hours of Daytona
De pole tijd van een DPi was 3.7 seconden sneller dan die van de snelste LMP2.
Of deze..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTlL1ELvzWIXUfLEJC85L6gFLXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0MjOTQgeHkHCRH3zeEeCMvEO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door PatrickC op 26-12-2020 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
dawg schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 18:42:
Volgens de aankondiging van het Endurance pack 2 kan de Cadillac DPi een top van 360km/u bereiken en de Ligier & Oreca 330km/u.
360 tov de 270 die ik nu op Spa haal vind ik wel een ‘verschilletje’. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Nu online
PatrickC schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 19:16:
[...]

360 tov de 270 die ik nu op Spa haal vind ik wel een ‘verschilletje’. :+
Opzich kan ik dat wel geloven. Ze proppen een stevige V8 in die Amerikaanse klasse en hebben minder downforce. Pak dan een circuit waar downforce niet zo belangrijk is tov mechanische grip in Daytona en je hebt een hele snelle auto. Zo heeft de GTE klasse ook veel meer downforce dan GT3, maar als je ze evenveel vermogen geeft dan zal een GT3 auto zeer waarschijnlijk ook een hogere topsnelheid hebben op een lange lap asfalt. Volgens mij was dat zelfs nog een probleem een aantal jaar geleden in een 24u Daytona race, waar de GT3 Lambo's dusdanig hogere top hadden dat ze GTE's en langzamere LMP auto's voorbij gingen... Totdat er een vermogenslimiet voor de GT3 aangekondigd werd :+

edit; ff zitten rondlezen over de huidige regels en verschillen tussen IMSA en WEC. Opzich lijken de twee organisaties heel erg op elkaar, LMP2 gebruiken ze in allebij, GTLM=GTE, GTD=GT3. Alleen DPi (Daytona Prototype international) is iets unieks van IMSA en zo blijkt het sinds 2019 zijn eigen klasse te zijn ipv een directe competitie met LMP2 auto's. Dus dat de DPi's dan sneller zijn is dan ook wel logisch, ik gok dat ze rond de 750pk hebben tov de ongeveer 500 van een LMP2, en kwa aero/bodykit lijken ze niet eens zo veel te verschillen.

Vervolgens google ik verder en vind ik dit artikel: https://racer.com/2020/01...new-imsa-aco-convergence/

...En lees ik dat ze de DPi willen samenvoegen met de nieuwe LMPh (Le Mans Daytona hybrid) klasse die in de WEC komt te bestaan. Het lijkt in ieder geval dat elk seizoen weer nieuwe veranderingen mee bracht de laatste aantal jaren, en ook de komende jaren krijgen we dus nieuwe klasse en dan kunnen we opnieuw gaan kijken hoe alles nou in elkaar steekt O-)

[ Voor 36% gewijzigd door kevz op 26-12-2020 21:44 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dit ziet er interessant uit... 3 DPi’s, 5 LMP1’s en 2 LMP2’s :) :
http://www.virtualr.net/dpi-lmp1-lmp2-for-rfactor-2-previews

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Helemaal mee eens! Ik heb me meer vermaakt met het kijken naar de virtuele 24 uurs van Le Mans dan de echte. 8)

Iemand hier al het Competion System geprobeerd? Ik had vanmorgen even tijd, maar toen was het down en toen ik het aan het begin van de middag nogmaals probeerde waren de eerste sessies pas laat in de middag, dus helaas geen optie.

[ Voor 21% gewijzigd door PatrickC op 28-12-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Nog niet geprobeerd. Ik wacht denk tot het allemaal wat stabieler draait etc. :P

En hopelijk gaat het dan net zo werken als een iracing doet. Want moet eerlijk zeggen dat ze dat wel goed voor elkaar hebben om snel online een race te kunnen doen.

Maarja die lopen al wat jaren voor hiermee. Dus voordat dit op een soort gelijk niveau zal gaan zitten doe je niet in een jaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik ook nog niet. Ik ga pas online zodra ik de nieuwe gpu ontvangen heb zodat ik de G2 VR meteen kan testen. :)

Ik ben trouwens erg benieuwd naar de roadmap, als die deze maand ook komt. Ben wel nieuwsgierig naar hoe de launch van de UI en Competition System verlopen is en wat er op korte termijn voor deze 2 dingen op stapel staat. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 16:51
We hebben vanmiddag een update van het CS live gezet die de problemen van de eerste paar dagen (vooral vertragingen in de reaktietijd van de UI) verholpen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Nu online
Mooi! Is dat incl. die errorcode 500 als je wilde registreren voor een event?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrs
Yup, ook die is verdwenen, @mikekiwi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Nu online
Top, heeft mij 2 races en wat frustratie gekost 😉 Dank je @marrs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Zijn er hier eigenlijk mensen die Motec i2 Pro i.c.m. rF2 DAMPlugin gebruiken om je ritten te analyseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Eerste poging gewaagd met een Qualification in het Competition System, maar ik weet nu weer waarom ik liever offline race... Effe lekker mijn rondjes rijden zonder constant in de spiegels te kijken zit er niet in als de meeste deelnemers een paar seconden sneller zijn en steeds in je spiegels verschijnen. Ik dacht dat ik best aardige rondjes kon rijden op Zandvoort, omdat ik normaal de AI op 100% best wel makkelijk voor blijf, maar dat viel dus wel erg tegen. Gevolg is dat ik in die 15 minuten eigenlijk niet één lekkere ronde heb kunnen rijden en uiteindelijk 16e werd in een veld van 18 deelnemers, 5 seconden achter de sessie snelste! :'( Ik wil dan de snellere deelnemers niet in de weg zitten namelijk, wat iets is waar ik tegen de AI minder 'last' van heb. ;)

Het Competion System an sich werkt al prima, maar ik vond het wel vreemd dat aan het einde bij het verlaten van de sessie rFactor 2 gewoon afsloot en ik op de desktop terecht kwam? Ik zag verder geen crash melding, dus ik weer niet of dat normaal is? Wat nog kan worden verbeterd is een zoekfunctie in de standen voor qualificaties en races, want nu moest ik door een lange lijst scrollen om mijn naam te vinden (geen idee ook wat die nummers betekenen in die lijsten want dat kwam niet overeen met mijn positie in de qualificatie ranglijst). Even op de kolom headers klikken om hierop te sorteren was er helaas ook niet bij. Verder zou ik een lijst met de gereden kwalificatietijden ook wel fijn vinden, want je hebt nu geen idee wat deze zijn (of dat moet ik ergens over het hoofd zien). Want volgens mij wordt er van alle Q-sessies één ranglijst gemaakt die dan wordt gebruikt bij het indelen van de races die hierna komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ja als ik sommige "aliens" ook zie rijden op tracks........ :P

https://www.twitch.tv/michihoyer

Die tijden haal ik echt niet hoor. Dus hopelijk dat ze snel wat levels omhoog gaan. Dan kunnen de rookies rustig instapen/beginnen onderaan de ladder :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@PatrickC @Paulus07 kan ook wel te maken hebben met de physics-hacks:

Overigens vind ik Michi Hoyer altijd heel erg raar insturen. Wellicht dat ik het verkeerd zie omdat ik zelf altijd in VR rijd, maar hij rijdt naar mijn mening echt heel raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Nu online
dawg schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:39:
[YouTube: Are rFactor 2's Physics Broken?]

Overigens vind ik Michi Hoyer altijd heel erg raar insturen. Wellicht dat ik het verkeerd zie omdat ik zelf altijd in VR rijd, maar hij rijdt naar mijn mening echt heel raar?
Jup. Er is momenteel een probleem met de GT3 autos of rF2 zelf. Ze kunnen (met de pros achter het stuur) veel sneller dan de bedoeling is, en er is ergens een soort trucje hoe je met deze banden om moet gaan om die hele snelle tijden te halen. Hopelijk word dat goed onderzocht want het lijkt alsof je wel heel veel kan schuiven zonder negatieve effecten op de banden of iets in die richting...

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC

Die video heb ik ook al bekeken en het is wel een beetje jammer dat dit kan. Ik heb geen tijd om de ideale setup te vinden voor elke auto/circuit combinatie, dus rijdt op fuel na altijd met stock setup. Als deze ‘hacks’ ook gebruikt worden door deelnemers aan het competition system, dan ben ik nog kanslozer dus.. :+ Je zou ook iedereen kunnen dwingen met stock setup te rijden, maar dat haalt dan wel de charme weg van het echte sim racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevz
  • Nu online
Eerlijk gezegd is setuppen 100% onderdeel van simracen, dus je speelt maar de helft van de game.

Maar idd het feit dat je met anti roll bars op detached in princiepen altijd beter rijd dan anders is nogal vreemd. Ook dat ABS toegestaan is in GTE leagues wist ik niet (Hebben echte GTE's wel ABS/TC? die rijden toch zonder, alleen GT3 heeft dat?), klinkt alsof daar ook eens goed naar gekeken mag worden :D

Mijn YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:28

Niellie41

[object Object]

kevz schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:02:
Hebben echte GTE's wel ABS/TC? die rijden toch zonder, alleen GT3 heeft dat?
GTE heeft in het echt geen ABS, wel TC. GT3 heeft inderdaad allebei beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt

Hij doet dat omdat het sneller is dan glij je meer door de bocht en dat is één maal sneller in RF2. Michi zegt zelf ook dat het niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrs
Zelfde in rF2 hoor, kijk zelf maar eens naar de GTE autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Zit zojuist even de laatste kwalificatie sessie van Michi te bekijken, maar als dit de manier is om snel te gaan in rFactor 2 met deze Tatuus over Zandvoort, dan heeft dat weinig met de realiteit te maken volgens mij. Dit is meer een ‘drift simulator’ en dat is normaal toch niet de snelste manier om te racen volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EightGear
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-08 09:20
Wat is er zo gek aan dan? Ik zie niks raars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Nu online
PatrickC schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:06:
[...]

Zit zojuist even de laatste kwalificatie sessie van Michi te bekijken, maar als dit de manier is om snel te gaan in rFactor 2 met deze Tatuus over Zandvoort, dan heeft dat weinig met de realiteit te maken volgens mij. Dit is meer een ‘drift simulator’ en dat is normaal toch niet de snelste manier om te racen volgens mij?
'Slip Angle' is juist heel normaal hoor, alleen is nu de vraag hoe veel slip angle rF2 toe laat wat normaal is. Scheelt natuurlijk ook per auto/banden en klasse tot hoe ver dat goed uitpakt. Een openwheeler is wat meer als een kart en daar mee schuif je meer mee dan je denk wellicht :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dan zal ik me wel vergissen en is het de manier om met deze Tatuus auto’s snel te rijden. Waarschijnlijk kom ik daardoor ook zoveel seconden tekort! ;) Ik zie te veel F1 onboards op F1 TV Pro denk ik, die veel meer ‘op rails’ rijden door hun enorme grip. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

EightGear schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:19:
Wat is er zo gek aan dan? Ik zie niks raars.
Lastig te beoordelen natuurlijk kijkend naar een YT-filmpje terwijl ik zelf exclusief in VR race, maar het lijkt wel alsof hij veel, maar dan ook echt veel te laat instuurt waardoor hij als het ware 90 graden bochten lijkt te maken, en hij moet ook heel vaak corrigeren. Ik kan er niet zo goed mijn vinger opleggen maar ik vind het echt heel raar eruit zien, ik rij zelf (al zeg ik het zelf) veel "vloeiender"? Nogmaals ik weet niet zo goed hoe ik het goed uit moet leggen. :)
kevz schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:19:
[...]

'Slip Angle' is juist heel normaal hoor, alleen is nu de vraag hoe veel slip angle rF2 toe laat wat normaal is. Scheelt natuurlijk ook per auto/banden en klasse tot hoe ver dat goed uitpakt. Een openwheeler is wat meer als een kart en daar mee schuif je meer mee dan je denk wellicht :P
Klopt. Echter in mijn ervaring is het toch altijd wel sneller om te zorgen dat je altijd zoveel mogelijk rollend rubber op het asfalt hebt. Inkoppertje wel maar toch. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
Anders vergelijken met zoiets

Onboard Zandvoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Een van de beste rF2 car mods heeft een update gekregen.
Enduracers Modding Team Flat6 Series rF2 build 7.00 Released:
https://www.enduracers.com/news_04.html
Steam workshop: https://steamcommunity.co...filedetails/?id=587034279

The build update includes only graphical changes, such as the use of new IBL shader on most of chasis and interior parts of the car, for more realistic renderings and immersion. Some addition were made, like new tires 3d model and textures, belts, and an updated Motec display.”

[ Voor 52% gewijzigd door PatrickC op 30-12-2020 22:43 ]

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:35:
Hier nu 2 dagen bezig om die porsche cup wagens beetje onder de knie te krijgen. Maar is behoorlijk pittig. Total ander gevoel dan de overige wagens. Nog meer glijden en soms aparte ffb voor mijn gevoel. Ook als je iets raakt of even over het gras gaat dan klapt de ffb echt op je handen vergeleken bij de gt3, gte etc.

Geen idee of dat klopt of hoort bij die cup?
In het kader “beter laat dan nooit”. :+

Vanavond enkele uren de Porsche Cup gereden, op Spielberg, maar wat je beschrijft herken ik niet.

Was alweer even geleden dat ik de Cup gereden had, dus ik moest even inkomen, veel gespind de eerste paar ronden, maar na enkele ronden herinnerde ik me weer waarom ik dit een heerlijke auto vind. Echt, wat rijdt dat toch geniaal! :9 Totale controle want geen TC of ABS. En geen schokken of andere rare/onverwachte dingen, niet tijdens rijden en ook niet tijdens fuck-ups. :)

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

• kroegtijger
PatrickC schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:40:
Een van de beste rF2 car mods heeft een update gekregen.
Enduracers Modding Team Flat6 Series rF2 build 7.00 Released:
https://www.enduracers.com/news_04.html
Steam workshop: https://steamcommunity.co...filedetails/?id=587034279

The build update includes only graphical changes, such as the use of new IBL shader on most of chasis and interior parts of the car, for more realistic renderings and immersion. Some addition were made, like new tires 3d model and textures, belts, and an updated Motec display.”
Puur toevallig dat ik deze mod gisteren tegen kwam en even heb geprobeerd. Ziet er erg goed uit en zeker de moeite waard.

iRacing Profiel

• PatrickC
ASR Formula heeft vandaag hun ASR-ONE 2020 uitgebracht. Dit is een pay mod welke €4,99 kost.
https://www.asrformula.co...2-%e2%97%8f-asr-one-2020/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7w6SHITnKKpq-eP4KgoaVWOUoaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xHRBrtDrH15PIFi3xpgD6df.jpg?f=fotoalbum_large

In november brachten ze ook al de ASR-H 2020 uit, ook een pay mod, die op dit moment €3,99 kost.
https://www.asrformula.co...ports-rf2/asr-h-2020-rf2/

Wat ik een beetje jammer vind is dat ASR Formula niet duidelijk omschrijft wat deze auto's precies zijn. De ASR-H zat tussen een moderne F1 en F2 in volgens mij, maar wat deze ARR-ONE nou precies is, wordt niet verteld, maar ik verwacht aan de naam dat het een huidige F1 moet voorstellen.

• PatrickC
De laatste roadmap voor 2020... en een behoorlijk lange... met name een terugblik op een bijzonder jaar voor rFactor 2: https://www.studio-397.co...map-update-december-2020/

Een fijne jaarwisseling allemaal en tot in 2021! 8)

[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 31-12-2020 19:16 ]

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:15:
De laatste roadmap voor 2020... en een behoorlijk lange... met name een terugblik op een bijzonder jaar voor rFactor 2: https://www.studio-397.co...map-update-december-2020/

Een fijne jaarwisseling allemaal en tot in 2021! 8)
Spuit 11. :P

Fijne jaarwisseling!

• PatrickC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hmmmm komende updates voor de reiza tracks? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Paulus07 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:24:

[Twitter]
Kan je dan niet beter deze nemen? Dan heb je er ook nog wat auto's bij toch?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Yup dat wel. Al doen mij die wagens niet veel. De tracks wel. Die zijn top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Paulus07 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:42:
Yup dat wel. Al doen mij die wagens niet veel. De tracks wel. Die zijn top :)
Ga ik zo ff bestellen dan. Met die auto's. Imola is wel fijn, die andere ken ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
VIR is ook een toffe track :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Paulus07 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:24:

[Twitter]
Ik hoop dat ze de AI een keer fixen. Daar is echt niet mee te rijden terwijl dit altijd zo goed was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ja de AI is er niet beter op geworden helaas.
Sommige auto's (bijvoorbeeld de AMG GT3) gebruik ik niet eens meer in de grid.

Daarom hoop ik dat ipv nieuwe content nu weer focus op verbeteren van bestaande elementen gaat komen.
- AI (heb soms dat op niet officiele tracks de AI het nog beter doet :P )
- UI fixes
- HUD (die mag ook wel keer geupdate worden naar 2021 standaarden)
- Laadtijden
- en nog wat klein spul

Er is wel een 1e 2021 update mbt GTE:

https://forum.studio-397....pdate-january-2021.68491/
Changelog below:

Aston Martin Vantage GTE v1.65
  • Weight penalty reduced by 2kg for the standard package,
  • Engine power/torque output increased by 2%,
  • Tweaks to aero draft dropoff (reduces excessive oversteer in close drafting)
  • Added trackconfig.ini to upgrade.rfcmp. Aero upgrades should now be forced based on track.
BMW M8 GTE v2.19
  • Fuel tank capacity reduced by 1L (to 99L) for the standard package,
  • Added trackconfig.ini to upgrade.rfcmp. Aero upgrades should now be forced based on track.
Chevrolet Corvette C7.R GTE v2.59
  • fuel tank capacity reduced by 2L (to 93L) for the standard package,
Chevrolet Corvette C8.R GTE v1.07
  • Adjusted LOD distances for tires
Ferrari 488 GTE v1.91
  • Fuel tank capacity reduced by 3L (to 87L) for the standard package,
Porsche 991 RSR GTE v2.55

[ Voor 75% gewijzigd door Paulus07 op 06-01-2021 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Bij mij crasht rF2 weer eens na een update. Klik op "customize" en crash naar desktop. Zelfde als na die updates vorige maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ook na eventuele verify van files in steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Paulus07 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:27:
Ook na eventuele verify van files in steam?
Na een reboot weer wel. Al crashte het spel ook weer tijdens het afsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Iemand die dit gebruikt? https://forum.studio-397....?threads/better-ui.68373/

Ziet er op bepaalde vlakken al wel beter uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Paulus07 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:51:

Bedankt voor de tip, dat ziet er erg hoopgevend uit en ga ik z.s.m. proberen! M'n eerder gemelde bugs zijn vooralsnog niet verholpen in de officiële release... Misschien zelfs kijken of ik zelf nog wat aanpassingen/fixes kan doen en wat kan bijdragen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
MarrsToday at 23:11
Changelog for minor rFactor 2 build update:

- Fixed an issue with software vsync not strictly adhering to the actual limit in the UI.
- Several improvements to VR rendering in the UI that should eliminate the flickering people saw.
- Added a missing error prompt in dev mode if some file was missing.
- Changed a timeout value when interacting with Steam to not give up as easily.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:51:

Ik denk niet dat Studio 397 hier blij van wordt. Als we allemaal gemodificeerde UI’s gaan gebruiken, dan gaat dat niet helpen om een toekomstig stabiele UI te krijgen. Bij AC heb je Content Manager, die veel gebruikt wordt, maar dat is geen aanpassing van de door Kunos gemaakte UI, maar een compleet separate UI. Positief aan deze ontwikkeling is dat het Studio 397 wel voorbeelden geeft hoe de UI simpel kan worden verbeterd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Competition System Blog | Week 1

PaulJeffreyRDToday at 00:21
The very first in a series of regular blog postings about our Competition System and the progress we are making behind the scenes is now live folks!
https://www.studio-397.com/2021/01/csblog-week1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

offtopic:
Ik begrijp niet waarom Paul Jeffery rF2 nieuws ook nog op RD blijft posten, terwijl er vervolgens nooit in die topics gemod wordt. Het is altijd, ongeacht onderwerp, één groot afzeikfestijn. Ik heb straks weer een (korte) poging gewaagd maar ik denk dat ik er voortaan maar weg blijf, het gebrek aan moderatie zodat elk (rF2) topic vol staat met afzeikposts vind ik best wel stuitend eerlijk gezegd. En dat zijn volwassen mensen, mag je toch aannemen. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat @marrs hier blij mee is, ondanks dat hij weleens heeft aangegeven het juist te waarderen.

/rant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
dawg schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:17:
[...]

offtopic:
Ik begrijp niet waarom Paul Jeffery rF2 nieuws ook nog op RD blijft posten, terwijl er vervolgens nooit in die topics gemod wordt. Het is altijd, ongeacht onderwerp, één groot afzeikfestijn. Ik heb straks weer een (korte) poging gewaagd maar ik denk dat ik er voortaan maar weg blijf, het gebrek aan moderatie zodat elk (rF2) topic vol staat met afzeikposts vind ik best wel stuitend eerlijk gezegd. En dat zijn volwassen mensen, mag je toch aannemen. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat @marrs hier blij mee is, ondanks dat hij weleens heeft aangegeven het juist te waarderen.

/rant. :)
Ben ik volledig met je eens. Op RD wordt veel te weinig gemodereerd en er zitten nogal wat trollen en zeikerds op dat forum. Ook in de F1 topics heb ik me daar regelmatig groen en geel aan geërgerd, waarin elk topic opnieuw wordt aangegrepen om toch weer iets negatiefs (steeds hetzelfde) te zeggen over b.v. Max (hij noemt 'm dan steeds Crashtappen), maar nog niet zo lang terug werd deze persoon eindelijk een keertje tot de orde geroepen. Maar dat gebeurt daar gewoon veel te weinig. Dan is dat op Tweakers een stuk beter geregeld. Ik kom hier voornamelijk in threads over Sim Racing, F1, Hardlopen en Sporthorloges met GPS en alleen in de F1 topics en het gaat hier gewoon prima. In het F1 topic is soms welk flink discussie over wel wel of niet is toegestaan, maar meestal gaat het wel goed en voegt het tijdens een race volgen van het topic hier echt wel iets toe aan de beleving. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
PatrickC schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:42:
[...]

Ik denk niet dat Studio 397 hier blij van wordt. Als we allemaal gemodificeerde UI’s gaan gebruiken, dan gaat dat niet helpen om een toekomstig stabiele UI te krijgen. Bij AC heb je Content Manager, die veel gebruikt wordt, maar dat is geen aanpassing van de door Kunos gemaakte UI, maar een compleet separate UI. Positief aan deze ontwikkeling is dat het Studio 397 wel voorbeelden geeft hoe de UI simpel kan worden verbeterd.
Klopt maar het geeft wel vanuit de community goede ideen.
Denk aan deze (discord)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjPsGbHVfuZenlHuPieEHdr4DjU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o1NHPxPjd4Lin0NaPFfKbYLb.png?f=fotoalbum_large

Overzichtelijk, Alles redelijk snel te benaderen etc.
Dus hopelijk dat S397 wat van dit soort ideeen kan meenemen/verder uitwerken etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Hoe zit dat eigenlijk met realroad? Ik heb alleen maar de optie "default" dacht dat er meerdere waren en wat houdt default in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EightGear
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-08 09:20
Als je weather op 'scripted' zet zou je meerdere realroad opties moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:28
Tijdje de game niet gespeeld, nu na update werkt mijn Xbox One controller bedraad niet meer,
kan deze in de settings ook niet detecteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@Albert020 nog gelukt uiteindelijk?

Gisteren en vandaag weer wat 24h races (in een uur gepropt :P ) gedaan op daytona met wat GTE, DPI en LMP2. Was tof om weer te doen :)
Nu wil ik een officele S397 Daytona road course track met de recente shaders etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:28
Nee niet met de zelfde Xbox controller, wel met een nieuwere versie die ik eigenlijk niet voor computer gebruik!

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 10-01-2021 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Vol gas door Maastricht:

https://www.twitch.tv/rfactorlive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Gisteravond ook in sumhub een simpel dashboard gemaakt voor eventueel extra op de telefoon met multiclass races.
Beetje gejat van die iracing game mbt looks. :P Maar die vond ik wel fijn werken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrXgj7CS6ZCzmtgjYL0xcU7xj-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3a7Sm8axfBjZy1O8eiLFGCLJ.png?f=fotoalbum_large

Wel jammer dat simhub nog geen kleur op de bolletjes kan doen in de minimap.

Heb verder niks meer in het scherm staan mbt overlays etc. Dus dat blijft mooi clean.
Nu nog ff een mount voor de telefoon maken waar ook de voedingkabel bij kan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Paulus07 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:39:
[...]

Klopt maar het geeft wel vanuit de community goede ideen.
Denk aan deze (discord)

[Afbeelding]

Overzichtelijk, Alles redelijk snel te benaderen etc.
Dus hopelijk dat S397 wat van dit soort ideeen kan meenemen/verder uitwerken etc :)
Welke mod is dit? Ziet er heel goed uit :D
Ik zou graag een Content Manager achtig iets hebben, voor de VR rijders is menu's navigeren in VR een hel. Laat staan de rFactor menu's :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
thibaultvdb schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:57:
[...]

Welke mod is dit? Ziet er heel goed uit :D
Ik zou graag een Content Manager achtig iets hebben, voor de VR rijders is menu's navigeren in VR een hel. Laat staan de rFactor menu's :9
Oh is een mod waar iemand mee bezig is.

Discord link: https://discord.com/chann...127498/796362929930108969
Marrs06/01/2021
I am following these developments with great interest, with several different people here contributing ideas, tweaks and complete redesigns of the UI and while we have our own plans on how to develop this further I think it's great that people can share ideas here and even implement a different UI themselves. We deliberately left things fairly open for now as we will explore how to move forward. Obviously "patching" some of our existing files is not the best way forward so along the line we might look at different solutions. We chose HTML for the UI as it's an environment that a lot of people can develop for. The things I see here prove that point. Not many took the trouble to do such extensive modifications in the past with our old technology.
Maar UI mods zullen ook niet zomaar in de workshop etc komen.
Maar er zijn dus ideeen genoeg mbt UI design/werking. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qomGkF5cRDwH-wGANcZ0JVJd1Cc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4KFKxGw1iLcziQmzoV9ksRSW.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUhhUuKnzamI8B_lUk_tjXc862w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/f0bl6GHaVL0lrMU0FIkWeafi.png?f=fotoalbum_tile

Workshop item: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2362626369

[ Voor 4% gewijzigd door Paulus07 op 15-01-2021 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Erg mooi dat Studio 397 met het Competition System ook ruimte geeft aan mods. Enduracers is natuurlijk één van de beste mod studios voor rF2, wat meestal garant staat voor kwaliteit.

Vandaag zijn verder ook Targa Florio en een Ginetta LMP1 in de Steam Workshop verschenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Nick9320Today at 13:41
Coming next Saturday in Steam Workshop :wink:
https://discord.com/chann...482424/799981724146597968

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TDbog7kJgv8tkW-N_D_-dz-0rCg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QmMxfaz16RxpGmhbndoueFH4.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fKsqtlmFVRdfIuhRaSsDUd02sM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/XYzCf50f4a8uSBi0rE17fM1w.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iyr7IY6DrjMRJpcRoztF7CGKHMA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MZwcr0rgtddp698ZtlTTg8bD.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0odYnTS7bCaEIalBGNZGAW0Kb3Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/XkDibXZxdmdmAEJxMZ8nt5Zq.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Deze gisteren subscribed, als de aankondiging ook door S397 gebeurt moet het wel een goede carmod zijn. En hij rijdt lekker moet ik zeggen, wel een beetje steriel zoals GT3 ook rijdt, maar zeker leuk om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
dawg schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:00:
[...]

Deze gisteren subscribed, als de aankondiging ook door S397 gebeurt moet het wel een goede carmod zijn. En hij rijdt lekker moet ik zeggen, wel een beetje steriel zoals GT3 ook rijdt, maar zeker leuk om te rijden.
Net even een race gereden op Kyalami 2020 met de Cup car en tot 2 keer toe van de baan geramd (vanaf de zijkant) door de AI. Die rijden soms vreemde lijnen op dat circuit waar ze ineens hun lijn veranderen.

Ik heb ook nog even wat rondjes gereden met de GT4 op Zandvoort en het is bijna onmogelijk om deze te spinnen. Ik kan met zwaar onderstuur door de meeste bochten waarbij de bandentemperatuur flink oploopt en daarmee ook de bandenslijtage. Na 2 rondjes zat ik al op 90%. Overstuur en spinnen lijkt bijna onmogelijk met de default setup.

Verder vind ik het lange zwarte rechthoekige vlak in de cockpit vreemd, wat bovenaan de voorruit wordt getoond. De buizen van de kooiconstructie verdwijnen ook achter die zwarte rechthoek. Geen idee wat dit is. In zowel de Cup als de GT4 is dat het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC

Pagina: 1 ... 30 ... 42 Laatste