rFactor 2

Pagina: 1 ... 29 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:09:
Steam Autumn Sale is now live in rFactor 2!

Formula E Bundle, Endurance Bundle, Reiza Pack, KartSim Pack and Track Expansion Bundle all on sale now...
https://tinyurl.com/y2eufwp2
Jammer dat ik vrijwel alle dlc al heb. Kartsim en F-E gen.1 niet maar die laat ik wederom aan me voorbij gaan.

Sparen voor de IMSA(?) dlc. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hier nu 2 dagen bezig om die porsche cup wagens beetje onder de knie te krijgen. Maar is behoorlijk pittig. Total ander gevoel dan de overige wagens. Nog meer glijden en soms aparte ffb voor mijn gevoel. Ook als je iets raakt of even over het gras gaat dan klapt de ffb echt op je handen vergeleken bij de gt3, gte etc.

Geen idee of dat klopt of hoort bij die cup?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:35:
Hier nu 2 dagen bezig om die porsche cup wagens beetje onder de knie te krijgen. Maar is behoorlijk pittig. Total ander gevoel dan de overige wagens. Nog meer glijden en soms aparte ffb voor mijn gevoel. Ook als je iets raakt of even over het gras gaat dan klapt de ffb echt op je handen vergeleken bij de gt3, gte etc.

Geen idee of dat klopt of hoort bij die cup?
De Cup heeft geen ABS, geen TC, en geen raceonderstel en damping/veren, eigenlijk is het gewoon een soort snelle straatauto. Dus dat ie behoorlijk lastig te besturen is klopt inderdaad.

Ik heb hem al een tijdje niet gereden maar de ffb kan wel te maken hebben met de instabiliteit van die auto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
De rest rij ik eigenlijk ook met TC op 0 etc.......

Maar die klappen van het stuur vielen me hier heel erg op met al een heel klein tikje tegen een andere AI of klein stukje gras. Dan gaat het stuur al flink los (SC2). Dus ipv de standaard 50 of 55% FFB in game zit ik met de cup nu al op 35% puur om mijn armen te sparen bij kleine tikjes :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

https://forum.studio-397....ernational-raceway.67973/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BFtnrjKp4BugLmJ-SkrF6E9qcw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t1gcnlrf4hXvLlGHnz3nm2BD.png?f=fotoalbum_large
Portland International Raceway
v1.03

- Updated Roads to work with latest material developments
- Updated Vegetation to latest material developments
- Reviewed Grass bumpiness
- Fixed some objects tagged as Hat that shouldn't have been.
- Roughed up inside the curbs at the fast chicane
- Added a dedicated material which makes there more resistance on the grass to stop cutting (just on the polys next to the chicane)
- Fixed Fence/Tent lodding issues at Final Corners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:14:
De rest rij ik eigenlijk ook met TC op 0 etc.......

Maar die klappen van het stuur vielen me hier heel erg op met al een heel klein tikje tegen een andere AI of klein stukje gras. Dan gaat het stuur al flink los (SC2). Dus ipv de standaard 50 of 55% FFB in game zit ik met de cup nu al op 35% puur om mijn armen te sparen bij kleine tikjes :P
Waarom op 0? Als ze TC hebben zal dat een reden hebben. :P
Al moet ik zeggen dat ik ook wel met TC 0 heb gereden maar vergeet niet dat de Cup geen raceauto zoals een GT3 of GTE dat is.

Ik zal hem deze week eens rijden, het is alweer even geleden. Kijken of ik hetzelfde ervaar.

Mooie update op Portland trouwens, is een leuke track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 12:37
TC kost je soms/vaak* wat tijd :)

*
Afhankelijk van de baan, weet op Monza dat de parabolica soms
nog wel eens in de weg wilde zitten met de GT3's voor de bop als die te hoog stond.

Ik zet hem vaak laag genoeg dat ik nog op het gas, de bocht uit, rotatie bij kan krijgen maar het nog wel safe is in de race als ik moet stampen. Extra lekker als je hem op een encoder kan zetten zodat je hem tijdens het rijden kan veranderen als je banden minder worden en je brandstof tank leger raakt. Toen ik nog VEC reed wilde ik dat nog wel eens doen als ik meerdere stints op 1 set moest rijden.

[ Voor 121% gewijzigd door Schuey op 02-12-2020 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ja hier ook vaak 0 of 1 ofzo. Net waar ik zin in heb of track etc. :P

Portland vond ik altijd te kort. Maar misschien leuk om nu weer te pakken met wat rijden in die porsche cup om dit beter te leren. Nu een goede setup gevonden/in gebruik :)

Mss vanavond weer wat rondjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Schuey schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:26:
TC kost je soms/vaak* wat tijd :)

*
Afhankelijk van de baan, weet op Monza dat de parabolica soms
nog wel eens in de weg wilde zitten met de GT3's voor de bop als die te hoog stond.

Ik zet hem vaak laag genoeg dat ik nog op het gas, de bocht uit, rotatie bij kan krijgen maar het nog wel safe is in de race als ik moet stampen. Extra lekker als je hem op een encoder kan zetten zodat je hem tijdens het rijden kan veranderen als je banden minder worden en je brandstof tank leger raakt. Toen ik nog VEC reed wilde ik dat nog wel eens doen als ik meerdere stints op 1 set moest rijden.
Zo stel ik TC inderdaad ook in. Al moet ik erbij vermelden dat ik daarbij ook wel rekening hou met hoe ik de differential heb ingesteld in de setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik weet niet of het bug is maar in de nieuwe UI kun je bij de setup niet meer opgeven het niveau van de TC en de ABS als de auto dat heeft. Het kan wel tijdens het rijden maar deze waarde wordt niet bewaard bij het opslaan van de setup. Ook niet als je een setup gebruikt die gemaakt was via de oude UI. Als je een setup neemt die in de oude UI gemaakt is neemt hij wel de waardes over die zijn ingesteld. Dus hij leest het wel uit, indien aangemaakt in de oude UI, maar opslaan doet hij dus niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

homernt schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:42:
Ik weet niet of het bug is maar in de nieuwe UI kun je bij de setup niet meer opgeven het niveau van de TC en de ABS als de auto dat heeft. Het kan wel tijdens het rijden maar deze waarde wordt niet bewaard bij het opslaan van de setup. Ook niet als je een setup gebruikt die gemaakt was via de oude UI. Als je een setup neemt die in de oude UI gemaakt is neemt hij wel de waardes over die zijn ingesteld. Dus hij leest het wel uit, indien aangemaakt in de oude UI, maar opslaan doet hij dus niet.

@marrs
Jawel, dat kan gewoon? Je moet in de nieuwe UI dan even horizontaal scrollen ( :X) en dan zie je ergens aan het einde 'Electronics'. Als de auto TC/ABS heeft kun je daar het niveau instellen en opslaan bij je setup. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
dawg schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:58:
[...]

Jawel, dat kan gewoon? Je moet in de nieuwe UI dan even horizontaal scrollen ( :X) en dan zie je ergens aan het einde 'Electronics'. Als de auto TC/ABS heeft kun je daar het niveau instellen en opslaan bij je setup. :)
Bedankt, gevonden snap alleen niet hoe ik er overheen heb kunnen kijken. Ben ze echt wel horizontaal allemaal af geweest en wel meer dan één keer. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:17

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Weer beetje aan het stoeien/spelen met de porsche cup wagen :)

Nu een redelijke setup geknutseld die wel lekker werkt als basis ipv de default setup.
Mochten er nog liefhebbers zijn of willen proberen ik heb hem ook even op dropbox gezet: https://www.dropbox.com/s...p5jAPICEnW7_TkvZx-wa?dl=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Portland en porsche cup........ Sinds wanneer zit die flight sim functie erin? Heel de reeks autos flipte om in deze bocht...... Maar dan ook echt allemaal 8)7 |:( Dus de volgende bocht lagen ze allemaal als een schildpad onderste boven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pq1TB2C5d--qOZZABRe1_w9tXFk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y4mGFGYKMnYyW9eDfFASaKXk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Paulus07 op 04-12-2020 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:17:
Portland en porsche cup........ Sinds wanneer zit die flight sim functie erin? Heel de reeks autos flipte om in deze bocht...... Maar dan ook echt allemaal 8)7 |:( Dus de volgende bocht lagen ze allemaal als een schildpad onderste boven

[Afbeelding]
Ik heb hetzelfde gehad met deze combinatie. De wetten van Newton lijken af en toe niet van toepassing op rFactor 2! :+

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ja maar het zorgt er wel voor dat tracks zo onspeelbaar zijn :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Voor de simucube 2 (sport) gebruikers.

Ik gebruik nu deze 2 files/setup: https://community.granite...2-and-simucube-2/2975/492

Beste sinds tijden!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:00:
Voor de simucube 2 (sport) gebruikers.

Ik gebruik nu deze 2 files/setup: https://community.granite...2-and-simucube-2/2975/492

Beste sinds tijden!!! :D
Dank. Heb de mijne even geback-upped, morgen die eens proberen. Ik heb ze beiden vergeleken in Notepad++ en er was best wel veel verschil. En ook met het standaard profiel was er behoorlijk wat verschil. Ik gebruikte nog steeds die rev3, go figure. :+

Ik ben erg benieuwd!

Ik weet nog niet of ik mijn TrueDrive profiel ga vervangen, want daar waren de verschillen nóg groter. :P
Eerst zo eens proberen, kan altijd nog TD aanpassen.

[ Voor 12% gewijzigd door dawg op 07-12-2020 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Anders even naampje in die INI file aanpassen als je die al gebruikt in true drive. En dan gewoon import. Kan je alsnog altijd switchen met profielen :)
Of de huidige even aanpassen van naam in TD.

Zo heb ik mijn oude profiel genoemd: rF2
En de nieuwe huidige is nu: rFactor 2

Al ga ik die oude nu niet meer gebruiken. De huidige is nu zoveel fijner en beter mbt gevoel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:32:
Anders even naampje in die INI file aanpassen als je die al gebruikt in true drive. En dan gewoon import. Kan je alsnog altijd switchen met profielen :)
Of de huidige even aanpassen van naam in TD.

Zo heb ik mijn oude profiel genoemd: rF2
En de nieuwe huidige is nu: rFactor 2

Al ga ik die oude nu niet meer gebruiken. De huidige is nu zoveel fijner en beter mbt gevoel :D
Vind je het erg om even je huidige TrueDrive settings te posten? Dan maak ik van scratch even een extra profiel aan.
Alvast bedankt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@dawg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qS8Gn9Z2Bk8k_3PM75zX0yJg8w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/fTu8RF3WFgKuOfddx7u6zHGG.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qaROrZwxXJvrGUZ79wVpgLMva3s=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gdDQAK9M327eG32htmLEzCmY.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
RCCO eX ZERO | Extreme Electric Racing Comes To rFactor 2

https://www.studio-397.co...acing-comes-to-rfactor-2/

Steam store: https://store.steampowered.com/itemstore/365960/detail/53/
4,99 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Hmmm... interessant concept. Doet me terugdenken aan GT5/6 op de PS3, waarbij auto fabrikanten hun visie mochten geven op de toekomst en een fictieve auto mochten ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik denk er nog even over. :P

Denk dat ik hem wel aanschaf over een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ja ik sla deze ook over hoor. Heb niks met electro wagens of die formule E etc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-09 01:38
Het internet zal er wel weer direct roepen dat het niets is, want petrolheads, electric-blabla, het geluid... maar Raceroom heeft laten zien met hun Cupra E dat officiële electrische content best wel leuke auto's op kan leveren!

Een directe koop zal het niet zijn, want wil eerst zien hoe deze auto zijn weg gaat vinden in de upcoming ranked server-update, maar sta er zeker voor open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
YouTube: RCCO Ex ZERO Lap of the Nordschleife (Cockpit Camera)

Rondje over de Nordschleife het geluid is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Nu begrijp ik waarom het promo filmpje geen onboard sound liet horen. Nee, met zo’n geluid sla ik ‘m ook over... als deze nou vergelijkbaar zou klinken met de Formula E, dan had ik het misschien nog overwogen. Ik ben echt benieuwd hoe deze door de al zeer kritische racing sim community ontvangen gaat worden.

[ Voor 12% gewijzigd door PatrickC op 08-12-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:32:
Nu begrijp ik waarom het promo filmpje geen onboard sound liet horen. Nee, met zo’n geluid sla ik ‘m ook over... als deze nou vergelijkbaar zou klinken met de Formula E, dan had ik het misschien nog overwogen. Ik ben echt benieuwd hoe deze door de al zeer kritische racing sim community ontvangen gaat worden.
Hier sluit ik me bij aan. Dit wordt hem niet voor mij.

• PatrickC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
dawg schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:20:
[...]

Laat me raden; Mike van Simracing604 is positief. :+
Hij is gematigd positief maar vind het nog geen aanrader. Hij vraagt zich ook af wat voor races je met deze auto kunt rijden gezien de beperkte accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Bij simracingteam.net (is een Facebook site) kun je de Yas Marina Circuit downloaden. Ik heb ‘m gisteren even geïnstalleerd en ik vind het een mooie versie. Ik vind het altijd wel leuk om een baan te verkennen voor een F1 weekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Had die ook gedownload. Echter bij een nacht race was alles erg overbelicht hier.
Wilden even kijken hoe de baan in de nacht is etc. Want heel dat dak van gebouw was ook verlicht wat wel nice was gedaan.

Maar zag er nu dus niet mooi uit in de nacht/donker :(

Oh en damn. Deze livery is echt heel cool!!!! Zou die graag in rF2 terug zien _/-\o_

https://twitter.com/IMSA/status/1337126391515582465

[ Voor 21% gewijzigd door Paulus07 op 11-12-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Paulus07 Ik had de track nog niet geprobeerd in het donker. Wel jammer dat dat niet zo mooi is. Misschien een zonnebril opzetten? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@PatrickC in dit geval werkte denk enkel een laskap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Wat denken jullie? Zou dat IMSA-pack met de Cadillac DPi nog komen voor kerst? Ik hoop het wel eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
dawg schreef op woensdag 16 december 2020 @ 06:12:
Wat denken jullie? Zou dat IMSA-pack met de Cadillac DPi nog komen voor kerst? Ik hoop het wel eigenlijk. :)
Ik hoop het wel, maar verwacht het eigenlijk niet. “not too distant future” is een rekbaar begrip. ;)
Wat wel al voor december was aangekondigd is de update (latest PBR graphics and materials) van Inidianapolis Motor Speedway en een Nurburgring patch.

Ik ben wel benieuwd of Studio 397 besluit om de nieuwe beta UI de standaard UI te maken en wanneer we gebruik kunnen gaan maken van het Competition System.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Marrs lijkt non-stop rf2 aan het spelen te zijn dus die zal vast al 24/7 competition aan het testen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Nou, de UI zal nu wel uit beta komen denk ik inderdaad @PatrickC . Competition wellicht ook als het klopt wat @Paulus07 zegt en dat @marrs hele dagen achter het stuur zit. :+

Die pack hebben we alleen niks meer over gehoord, alleen wat teasers van de Caddy.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marrs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 16:51
Geen zorgen over 't pack, hou de socials maar in de gaten de komende dagen. En ik ben inderdaad druk bezig met tests van het competitie systeem en de private beta die momenteel door onze testers aan de tand gevoeld wordt. Ik zie dat ik hierboven een berg vragen gemist heb. Dat haal ik wel in tijdens de kerstvakantie! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Over de nieuwe UI: qua looks ben ik er erg over te spreken, voelt (na wat gewenning) ook aardig intuïtief!

Echter, qua functionaliteit zie ik wat rare verschillen tussen "stable" en de public beta: ik heb een bug/probleem met het bekijken van de race results, waarvan ik me afvraag of ik de enige ben:
  • in "stable" zie ik aan het einde van de race wat de stand + timing was op de finishlijn;
  • in de public beta loopt de timing in het scherm met standings (incl. tijd tussen posities) door nadat de race is afgevlagd, dus bij een 10-lap race kan ik niet zien wat de timings waren "op de finishlijn", want de timing loopt vrolijk verder naar lap 11 en dus ook tot alle rijders weer terug zijn in de pits...
Wat me ook opvalt is de andere functionaliteit bij het skippen/finishen van sessies (ik speel regelmatig single player):
  • in "stable" zorgt geen tijd neerzetten + "finish session" of "next session" voor de laatste plaats op de grid (en "finish session" toont de resultaten van de sessie, waarna je zelf moet doorklikken naar de volgende sessie),
  • in de public beta zorgt geen tijd neerzetten + "finish session" of "next session" voor startplek = "nummer van de auto", dus bijvoorbeeld zelfs pole position als je auto #1 hebt gekozen. Dat gebeurt ook als de AI wel z'n rondjes heeft gedaan en tijden heeft neergezet. Ik heb al gespeeld met de "Grid position"-instelling, die doet niets: als ik "Grid position" instel op "100" en heb auto #3 geselecteerd, start ik nooit achteraan. Daarnaast zorgt zowel "finish session" als "next session" ervoor dat je direct doorgaat naar de volgende sessie, ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om de resultaten van een eerdere sessie te bekijken..
Ik kan maar weinig recente bug reports op het S397-forum terugvinden m.b.t. de nieuwe UI of public beta, merken jullie geen (hinderlijk) verschil in functionaliteit met de public beta?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Coming very soon to rFactor 2... >:) Zojuist gemeld op FB.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cb9FxPt796C6KzF9o0boyckxAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WPwNxgYPZKgwCmUH08RyYGGa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 17-12-2020 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Rene ButtlerToday at 21:36
Yeah sorry, so far no other DPI but we will reveal the otehr cars the next days :wink:
so be awake
8)

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Hype is real. :P

• Paulus07
  • Niet online
Marrs is alweer heel de dag druk bezig met "werken" :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uD1gx2yvwCPoExTWuaVtE1Ov1To=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2Qx1gVnSWfRv8DCLFSAsBhJL.png?f=user_large

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:34
@jeroen__online dat van die grid position is me idd ook opgevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
December 2020 Track Updates

https://www.studio-397.co...ember-2020-track-updates/
Ahead of the festive holidays, the team here at Studio 397 have been working hard to bring a few improvements to some of our official tracks within rFactor 2 – with updates available now for Spa-Francorchamps, Nürburgring Nordschliefe, Portland International Raceway, Hong Kong E-Prix and Botniaring.

Circuit de Spa-Francorchamps v1.15
Meer info via de link bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Voor Spa:
Made AI slightly more cautious when running side by side

Ben benieuwd of ze nog door het gras gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

The Chevrolet Corvette C8.R GTE is coming to rFactor 2 soon!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRCMweOGs7CB49L72vMuAlV687Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CpMnhyMuzclDhSc1j0oIM7WL.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QhbzNCywHqcqP86Yz3R_wUh3uNc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RDN9rypuOsgPzlvDKVxAp9qK.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGUJ2ju-srOQWTqDKE8Y--OVCqA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gMMSNWG201U40qlMlozi1Nn5.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 55% gewijzigd door Paulus07 op 19-12-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
De Chevrolet Corvette C8.R GTE kon natuurlijk niet ontbreken in rFactor 2, gezien @marrs toch wel erg graag in een Corvette rijdt en zelfs zijn digitale AI naamgenoot in de game altijd in de Corvette rijdt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:11:
De Chevrolet Corvette C8.R GTE kon natuurlijk niet ontbreken in rFactor 2, gezien @marrs toch wel erg graag in een Corvette rijdt en zelfs zijn digitale AI naamgenoot in de game altijd in de Corvette rijdt. :+
Ik moet zeggen dat ik niet vaak de C7.R rijd, maar de C8.R lijkt me wel wat. Ziet er veel mooier uit. En mijn oog wil ook wat. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:45
dawg schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:27:
[...]

Ik moet zeggen dat ik niet vaak de C7.R rijd, maar de C8.R lijkt me wel wat. Ziet er veel mooier uit. En mijn oog wil ook wat. :P
Vergeet ook niet dat dit de eerste mid-engine Corvette is heh. Sterker nog als je hem rood verft is het net een goedkope Ferrari 8)7

https://hips.hearstapps.c...-placement-1526569843.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door kevz op 19-12-2020 20:39 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

C7.R is front neem ik aan? Dan zal de C8.R wel rapper zijn, vermoed ik.

En nu ziet de safetycar er wel wat armoedig uit ineens, zo naast het fonkelnieuwe Corvettegeweld. :+

Zijn er eigenlijk ook concrete plannen om de SC te vervangen, @marrs? Nieuwe textures, bijbehorende signaalverlichting? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Maar wat is de 3e? Het ging een 3 car pack worden.

Nieuwe porsche erbij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

dawg schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:59:
C7.R is front neem ik aan? Dan zal de C8.R wel rapper zijn, vermoed ik.

En nu ziet de safetycar er wel wat armoedig uit ineens, zo naast het fonkelnieuwe Corvettegeweld. :+

Zijn er eigenlijk ook concrete plannen om de SC te vervangen, @marrs? Nieuwe textures, bijbehorende signaalverlichting? :)
Als die maar niet net zo overpowered is als de vette is in het gt3 klassement. Zit totaal geen balans in. Die trashed alle overige gt3 auto’s compleet

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

phoentje schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:26:
[...]

Als die maar niet net zo overpowered is als de vette is in het gt3 klassement. Zit totaal geen balans in. Die trashed alle overige gt3 auto’s compleet
Ah oki. Ik heb die nog nooit gereden, die oude corvettes trekken me niet zo. Ik rijd sowieso niet zo vaak GT3 moet ik zeggen, veel meer de GTE's.

Wel valt me op dat elke sessie het weer even afwachten is welke, maar er is altijd wel een AI auto(merk) wat die sessie de snelste is tijdens een race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Iemand bekend met, of reeds in het bezit van, de mods van Tommy78?
https://tpongracz.com/product-category/rf2/

Ik ben vooral geïnteresseerd in de 1991 DTM, ik denk dat ik die aan ga schaffen. Ervaringen zijn welkom. :)

[ Voor 27% gewijzigd door dawg op 21-12-2020 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@dawg Nee, die pay mods kende ik nog niet. Voor rF2 koop ik eigenlijk nooit pay mods (ik heb alleen de ASR2 van ASR Formula).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:43:
@dawg Nee, die pay mods kende ik nog niet. Voor rF2 koop ik eigenlijk nooit pay mods (ik heb alleen de ASR2 van ASR Formula).
Dank. Ik heb ze toch niet aangeschaft, schijnt dat de physics nog niet helemaal in orde zijn. Zo jammer want ik vind de M3 E30 Gr.A DTM nog steeds een van de leukste auto's om mee te rijden. :9

If only S397 deze eens zou maken, in een 90s DTM pack. One can dream. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
dawg schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:55:
[...]

Dank. Ik heb ze toch niet aangeschaft, schijnt dat de physics nog niet helemaal in orde zijn. Zo jammer want ik vind de M3 E30 Gr.A DTM nog steeds een van de leukste auto's om mee te rijden. :9

If only S397 deze eens zou maken, in een 90s DTM pack. One can dream. :z
Heeft RaceRoom niet een paar van die 90s DTM's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:12:
[...]

Heeft RaceRoom niet een paar van die 90s DTM's?
Jawel. AC ook en AMS2 ook. De laatste twee heb ik, Raceroom niet. Maar dan heb je niet de ervaring van rF2, vandaar.

Oh well. Gelukkig heb ik mijn shifter nog niet, wordt pas volgend jaar dus ik heb geen haast. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JW van Wijngen
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 14:16
Ligier JS P217 LMP2 is coming >:) >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Toch eens wat LMP’s gaan rijden met deze dlc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 11:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik heb even een monitor vraag waar ik niet uitkom. Mijn 34" IPS scherm 60Hz 5ms 3440x1440 is waarschijnlijk overleden. Ik speel daar alleen racegames op zoals AC en ACC maar ook rFactor.

Nu moet ik waarschijnlijk een nieuwe kopen maar moet, vanwege de corona, op de centjes letten. Dus ben aan het zoeken geweest en een curve monitor schijnt toch wel lekker te zijn. Maar dat is nog niet eens belangrijkste voor me.

Nu kan ik kiezen uit VA panels en IPS panels. Heb je bij racegames, werk ook gewoon met die monitor, wat aan meer dan 60Hz? Of kan ik gewoon een 60Hz monitor uitzoeken. Of heeft een hogere snelheid zin, 75, 100 of 144 Hz? En heeft dat nog veel gevolg voor je GPU. Is het zo dat als je dubbele refresh rate hebt de GPU ook 2x zo sterk moet zijn of zit ik op een verkeerd spoor?

Anyway, mijn voorkeur gaat uit qua kosten voor een VA, als die beetje behoorlijk beeld geeft voor werken ook, tenzij jullie me dat afraden. Ben zelf niet zo thuis in die materie.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Nu nog Daytona alle varianten erbij en het pack is wel compleet. :P

@MrMarcie meer fps is altijd beter. Maar volgens mij geeft een IPS mooiere kleuren dan VA, alleen wel duurder geloof ik. Echter rij ik exclusief VR dus ik kan je niet echt goed adviseren verder. :)

[ Voor 30% gewijzigd door dawg op 21-12-2020 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@MrMarcie Een hogere verversing snelheid van een scherm heeft pas zin als je GPU krachtig genoeg is om deze hogere FPS aan te kunnen. Maar als je GPU dit niet haalt, dan zou het nog kunnen dat je met g-sync of freesync toch nog een vloeiend beeld kunt halen ondanks dat de FPS onder refreshrate van je scherm zitten. Welke GPU en CPU heb je eigenlijk?

Wat betreft VA versus IPS... VA schermen hebben normaal gesproken een hogere input lag en dat is iets wat je niet wilt bij gaming. IPS zou wat mij betreft dan de voorkeur hebben. Ik game zelf ook op een 3440x1440 IPS op 60hz scherm trouwens.

Zie ook: https://www.coolblue.nl/advies/gaming-paneel-kiezen.html

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 21-12-2020 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

PatrickC schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:38:
@MrMarcie Een hogere verversing snelheid van een scherm heeft pas zin als je GPU krachtig genoeg is om deze hogere FPS aan te kunnen. Maar als je GPU dit niet haalt, dan zou het nog kunnen dat je met g-sync of freesync toch nog een vloeiend beeld kunt halen ondanks dat de FPS onder refreshrate van je scherm zitten. Welke GPU en CPU heb je eigenlijk?

Wat betreft VA versus IPS... VA schermen hebben normaal gesproken een hogere input lag en dat is iets wat je niet wilt bij gaming. IPS zou wat mij betreft dan de voorkeur hebben. Ik game zelf ook op een 3440x1440 IPS op 60hz scherm trouwens.

Zie ook: https://www.coolblue.nl/advies/gaming-paneel-kiezen.html
Ik heb een 3700X en een RX580 8Gb. Die GPU hoop ik volgende maand (maar ben bang dat het veel later wordt ivm met levertijden GPU's) te updaten naar een RX6700 die volgende maand uitkomen. En over een jaar wil ik (finance daargelaten) die 3700X upgraden naar een 5900/5950X.

En dat IPS/VA verhaal. Balen dat alle winkels nu gesloten zijn, anders was ik even gaan kijken. Zo kom ik wel meer dingen tegen wat lastig is met die lockdown, maar ja het is gelukkig geen kwestie van leven en dood.
BTW overal zie ik dat die VA schermen worden geadviseerd voor gamen, maar dat is misschien voor shooteers enzo?

[ Voor 4% gewijzigd door MrMarcie op 21-12-2020 22:47 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:45
TN > IPS> VA bij monitoren geloof ik, en daarbij bedoel ik totale input lag van snel naar ietsje trager. Moet wel zeggen dat IPS en VA over de jaren aardig doorontwikkeld zijn en dicht in de buurt van TN zitten. Dan nog zou ik het bij een TN of IPS houden voor games waar de milliseconden van belang zijn.

Mijn YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb destijds ook voor IPS gekozen omdat fotografie ook een hobby van mij is en beeldkwaliteit bij IPS toch wel het beste is. Fotografie is ook een van de redenen waarom ik niet voor een curved ultra-wide heb gekozen trouwens, maar gewoon voor een plat scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• homernt
@MrMarcie

Ik heb sinds een paar maanden een 3080 en ik zit daarom te kijken naar een andere monitor om er meer uithalen. Ik vind hardware unboxed op YouTube een goede. Die hebben veel monitor reviews en ik snap nu ook beter waarop ik moet letten. Ze hebben ook video over TN vs IPS vs VA.

Als je 1080p doet dan is de kracht van de CPU belangrijker voor hoge FPS maar als je 1440p doet of hoger dan gaat er meer richting de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

homernt schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 07:41:
@MrMarcie

Ik heb sinds een paar maanden een 3080 en ik zit daarom te kijken naar een andere monitor om er meer uithalen. Ik vind hardware unboxed op YouTube een goede. Die hebben veel monitor reviews en ik snap nu ook beter waarop ik moet letten. Ze hebben ook video over TN vs IPS vs VA.

Als je 1080p doet dan is de kracht van de CPU belangrijker voor hoge FPS maar als je 1440p doet of hoger dan gaat er meer richting de GPU.
Dank allen voor de antwoorden, maar ik ben te vaag geweeest denk ik maar mijn belangrijkste vraag is eigenlijk of het een verschil maakt in racegames of je speelt op 60Hz of een veel hogere frequentie. Ga je dat merken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
MrMarcie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:50:
[...]

Dank allen voor de antwoorden, maar ik ben te vaag geweeest denk ik maar mijn belangrijkste vraag is eigenlijk of het een verschil maakt in racegames of je speelt op 60Hz of een veel hogere frequentie. Ga je dat merken?
Aangezien mijn monitor maar 60hz is kan ik niet uit eigen ervaring spreken. Hogere FPS betekent volgens mij dat je een lagere latency hebt, want een voordeel kan zijn bij het sturen. Maar of je daar echt veel profijt van hebt? Ik kan me in ieder geval prima redden op 60hz, maar ben dan ook geen ‘alien’ met racen. :+ Misschien dat de echte toppers er profijt van hebben, net als de top FPS spelers altijd zweren bij hogere FPS-en volgens mij. Maar wellicht kunnen anderen hier, die wel op hogere FPS spelen, hier meer over zeggen.

Maar we gaan nu wel een beetje off-topic, dus misschien kun je dit soort vragen beter op een ander plaats op het forum stellen, b.v. Simracing Q&A Topic wat meer over hardware gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 22-12-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

PatrickC schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:52:
[...]

Aangezien mijn monitor maar 60hz is kan ik niet uit eigen ervaring spreken. Hogere FPS betekent volgens mij dat je een lagere latency hebt, want een voordeel kan zijn bij het sturen. Maar of je daar echt veel profijt van hebt? Ik kan me in ieder geval prima redden op 60hz, maar ben dan ook geen ‘alien’ met racen. :+ Misschien dat de echte toppers er profijt van hebben, net als de top FPS spelers altijd zweren bij hogere FPS-en volgens mij. Maar wellicht kunnen anderen hier, die wel op hogere FPS spelen, hier meer over zeggen.

Maar we gaan nu wel een beetje off-topic, dus misschien kun je dit soort vragen beter op een ander plaats op het forum stellen, b.v. Simracing Q&A Topic wat meer over hardware gaat.
Dat topic kende ik nog niet, ga ik even opzoeken. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
MrMarcie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:32:
[...]

Dat topic kende ik nog niet, ga ik even opzoeken. (y)
Simracing Q&A topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 03:06
Misschien al een paar keer gesteld maar ik ben eigenlijk op zoek naar een private league in rF2. Rij vooral iRacing maar die physics in rF2 _/-\o_.

Tips? :) Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

jmignolet schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:15:
Misschien al een paar keer gesteld maar ik ben eigenlijk op zoek naar een private league in rF2. Rij vooral iRacing maar die physics in rF2 _/-\o_.

Ik zou sowieso even deze maand afwachten aangezien deze maand de eerste iteratie van het competitie systeem geïmplementeerd zal worden. Dan zal online racing ook een heel stuk eenvoudiger gaan, en wellicht kun je je aansluiten bij de mensen uit dit topic want er zijn wat ideeën om -net zoals GoT iRacing- hier regelmatig te racen met elkaar.

Als die plannen ook concreet worden dan. Maar daar ga ik wel vanuit, lijkt me wel leuk namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Als hij maar niet te snel is tijdens het racen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-08 12:48

Jurrr90

Capt_Buttons

jmignolet schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:15:

SRVN.nl misschien wat je zoekt? Rijden met rfactor2. Rij zelf het GT kampioenschap sinds een jaar mee en bevalt erg goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
dawg schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:46:
[...]

Ik zou sowieso even deze maand afwachten aangezien deze maand de eerste iteratie van het competitie systeem geïmplementeerd zal worden. Dan zal online racing ook een heel stuk eenvoudiger gaan, en wellicht kun je je aansluiten bij de mensen uit dit topic want er zijn wat ideeën om -net zoals GoT iRacing- hier regelmatig te racen met elkaar.

Als die plannen ook concreet worden dan. Maar daar ga ik wel vanuit, lijkt me wel leuk namelijk. :)
Ik hoorde het net op Twitch van de competitie systeem. Super benieuwd!
Hopelijk doet het wat concurrentie met iRacing op dat vlak. Ik ga alvast op een kleine steam sale wachten (vermoed binnenkort met de kerstperiode)
Jurrr90 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:50:
[...]

SRVN.nl misschien wat je zoekt? Rijden met rfactor2. Rij zelf het GT kampioenschap sinds een jaar mee en bevalt erg goed. :)
Ik kijk er eens naar. Dankje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

jmignolet schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:59:
[...]

Ik hoorde het net op Twitch van de competitie systeem. Super benieuwd!
Hopelijk doet het wat concurrentie met iRacing op dat vlak. Ik ga alvast op een kleine steam sale wachten (vermoed binnenkort met de kerstperiode)
Je zou wel kunnen stellen dat S397 actief de concurrentie zoekt met iRacing de laatste tijd. Ze hebben recentelijk de stockcar opnieuw uitgebracht. Binnenkort komt daar een update van Indianapolis bij.

Afgelopen tijd zijn de Cadillac DPi-V.R, de Chevrolet Corvette C8.R, en de Ligier JS P217 aangekondigd, waarvan de verwachting is dat die deze week nog uitkomen als betaalde dlc. Sommigen ;) hopen dat daar ook Daytona (wellicht op termijn) nog bij komt maar dat wordt afwachten.

Dus nu is ook stockcar racing en een deel van IMSA vertegenwoordigd wat onze Amerikaanse vrienden wellicht zal uitnodigen rF2 te gaan rijden. Samen met het competition system zie ik dat wel als goede concurrentie voor iRacing. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Bijna.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQ47f5QVgvgca5g7FXixOSLjjTE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pqhWqmLvmocyu1KLjEhoRMGF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Tomorrow afternoon we plan to release our new Endurance Pack 2 DLC, adding three pretty fantastic new cars in the form of the Cadillac DPi-V.R, the LMP2 specification Ligier JS P217 and the brand new GTE Chevrolet Corvette C8.R.

Voor de ongeduldigen onder ons. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Historisch! de nieuwe UI is dan toch nog de standaard UI geworden in 2020. Ben wel benieuwd hoe dat Competition System gaat werken. Wellicht mijn eerste multi-player races in rFactor 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSPaLikT6KCShwDbpZWnV_YInDc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/niOYUeXOMCIQwuZiUmWzVh1k.png?f=user_large

https://store.steampowere...5960/browse/?filter=Packs

(steam heeft het hier overigens wel zwaar op dit moment. Helft werkt niet.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 16:33
Paulus07 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:18:
[Afbeelding]

Ik zag het ook net toevallig voorbij komen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Fixed v-sync not working

Als v-sync aanstaat dan stottert het beeld. Had hier had al beetje last van de afgelopen weken maar nu is alleen maar erger geworden en als je de v-sync uitzet dan crasht de game naar de Windows desktop na het laden van een baan.

Daarnaast als je in de nieuwe UI op back klikt om terug te gaan naar het hoofdmenu crasht de game naar de Windows desktop. Ik weet niet of dat laatste nu altijd gebeurd in de laatste build maar ik heb vaker gezien nadat ik over ben gestapt de nieuwe UI eind oktober/begin november als ik het wel heb. Of hij gaat wel naar het hoofdmenu maar dan duurt het lang en laat hij niet alle tabs zien.

Ik zal morgen een schone installatie doen hopen dat het dan beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Paulus07 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:18:
[Afbeelding]

Ik wachtte hier speciaal op! Super. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Ok na aankoop alles gedownload maar het spel start momenteel niet op.
Nadat ik mijn naam + nickname moest invoeren in de nieuwe UI (denk ik) crashte het spel en kan ik nu dus na een paar keer te proberen niet meer launchen.

Meerdere mensen melden het probleem op Steam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@jmignolet Ik heb ook gelezen dat het spel nu crashed bij het opstarten bij een aantal mensen. Hopelijk vindt Studio 397 snel de oorzaak, maar je zou in de tussentijd eventueel nog de oude UI kunnen gebruiken. Dit kun je in de Beta tab bij Steam aangeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• homernt
@marrs

Gevonden wanneer je de v-sync aan of uitzet de game crasht naar de Windows desktop na het laden van een baan.

Als je switch tussen v-sync aan of uit en je hebt de baan al een keer geladen in de één of de ander dan crasht de game. Dus had je de baan al een keer geladen met vsync aan en je laad deze met vsync uit dan crasht de game en visa versa.

Als je uit de folder C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\rFactor 2\UserData\Log\CBash de bestanden van deze baan weggooit dan gaat het wel weer goed. Dit was een paar maanden geleden nog niet zo want dat ik heb getest toen ik mijn nieuwe PC kreeg.

[ Voor 11% gewijzigd door homernt op 23-12-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
PatrickC schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:06:
@jmignolet Ik heb ook gelezen dat het spel nu crashed bij het opstarten bij een aantal mensen. Hopelijk vindt Studio 397 snel de oorzaak, maar je zou in de tussentijd eventueel nog de oude UI kunnen gebruiken. Dit kun je in de Beta tab bij Steam aangeven.
De nieuwe UI is niet best op het moment. Ik heb dus vanmorgen een schone installatie gedaan en die start standaard nog met de oude UI overigens. Nadat ik bovenstaande post had getest had ik de nieuwe UI ingesteld en na een paar rondjes op Sebring klikte ik op ECS om terug te gaan naar de pits maar de game crashte naar de Windows desktop.

Terugkomend om mijn post van gisteravond het stotteren wat ik zie is alleen met vsync aan dit was voorheen ook niet en lijkt in de laatste build alleen maar erger te zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvd188
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-06 10:53
Met een schone installatie op de meest recente build zou je de nieuwe UI moeten krijgen. Had je nog een beta of oude versie geselecteerd in steam misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:34
Gisteren chraste rF2 ook een aantal x bij mij bij het opstarten. Nu net een update van 27.2MB binnen gehengeld.

Edit: op het moment dat ik op customize druk krijg ik een zwart scherm en zie ik daarna m'n desktop. rF2 blijft actief maar kan niet terug alt-tabben. Zie ook 4 rF2 processen in task manager. Geen idee of dat normaal ook zo is, maar lijkt me niet.

[ Voor 55% gewijzigd door paragon op 23-12-2020 15:54 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 42 Laatste