rFactor 2

Pagina: 1 ... 28 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:51
thibaultvdb schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 00:00:
Yesss! Hopelijk trekt Spa wat volk naar rfactor, heb net m'n eerste online race gereden, bleken het allemaal AI's te zijn :')
Ik denk dat het nieuwe Competition System daar een grotere bijdrage aan moet gaan leveren, maar een officiële Spa track zal zekervhelpen. :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:24:
[...]

Ik denk dat het nieuwe Competition System daar een grotere bijdrage aan moet gaan leveren, maar een officiële Spa track zal zekervhelpen. :+
Of die IMSA(?) pack die ook nog komt voor eind van het jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Meeste kijk ik nu uit naar spa en benieuwd naar competition system. En hopen dat dit goed werkt vanaf begin.
Want normaal ben ik echt een offline racer. Maar die paar keer iracing online met echte rijders waren ook tof om te doen. Mede omdat je dan keer wat anders ziet gebeuren op de baan. AI blijft altijd toch wel dezelfde rondjes rijden (en je brake testen wat irritant is ;P)

Dus hopelijk gaat dat CS lekker werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Even kort gekeken maar die vent heeft zich niet echt goed ingelezen in rF2... volgens mij geen weet van de nieuwe beta UI.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Jawel, maar de oude beta is nog gewoon zoals je de game krijgt out of the box. Dus in feite wel goed om het ook zo te testen etc. Want niet elke nieuwe speler zal weten hoe je die beta UI moet verkrijgen.

Dus in dat opzicht snap ik het wel.

+ tijd dat ze de nieuwe beta goed stabiel krijgen en alles erin doen wat erin moet. en dan de oude ui uitfaseren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ik snap helemaal waarom hij de oude standaard UI nog gebruikt, maar hij maakt opmerkingen over aanpassingen die hij graag zou zien, die gewoon in de nieuwe beta UI zittten. Ik neem aan als hij dat geweten had, dan had hij het ook wel genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 23:11
@Paulus07

Ik heb nog even wat nacht test werk gedaan aangezien ik een nieuwe GPU heb (van een 2060 naar een 3070)

Zelfde instellingen gebruikt en wat me nu opviel is dat wanneer ik op de Ring in het donker tussen bocht 2 en 50 nog steeds minimaal 30fps naar beneden alleen zie ik dat het GPU gebruik ook omlaag gaat naar tegen de 70%. Op de een of andere manier zit hier dus ook een CPU bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik had gisteren de nieuwe UI sinds lange tijd weer geïnstalleerd en ik had niet de neiging om het er weer meteen af te gooien dus dat is positief.

@marrs
Maar ik heb net een bug ontdekt waardoor rfactor 2 helemaal hangt. Ik weet niet of het bij alle auto's is maar bij de Senna als je customize doe en de edit/kleuren tab open en dan één van de andere 2 selecteerd en je dan terug gaat naar de edit tab dan hangt hij dus.

De gegeven melding is:
---------------------------
gMotor 2 Error
Error getting stats for texture METALLICNOISE.BMP
Error loading texture metallicNoise for material WCCARBODY.

Edit:
Maakt niet uit welke auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
paragon schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:34:
@Paulus07

Ik heb nog even wat nacht test werk gedaan aangezien ik een nieuwe GPU heb (van een 2060 naar een 3070)

Zelfde instellingen gebruikt en wat me nu opviel is dat wanneer ik op de Ring in het donker tussen bocht 2 en 50 nog steeds minimaal 30fps naar beneden alleen zie ik dat het GPU gebruik ook omlaag gaat naar tegen de 70%. Op de een of andere manier zit hier dus ook een CPU bottleneck.
Heb je dit al eens geprobeerd?
You can observe your GPU/CPU bottlenecking by pressing CRTL+C in game.
The purple bar is for physics, the green for graphics. A bar being full is bad.
These indicators should be in line with your GPU/CPU usage, but sometimes arent.
By pressing CRTL+F, a green bar also appears which indicates GPU memory usage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
@PatrickC nog niet geprobeerd,. Zal het morgen eens zo testen maar als de GPU onder de 70% belasting komt dan lijkt me dat die sws niet de bottleneck is... Geloof best dat de CPU het kan zijn gebeurd in ACC met veel AI ook alleen is het daar een stuk constanter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Zal binnenkort eens verder testen. Heb zelf hier altijd msi afterbruner openstaan met testen etc.

Ander ding.
Track tip: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1173277667

Istanbul Park Circuit
changelog v1.5
-IBL Shader texture/material update
-new guardrails
-new S397 crowds
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2y9hNlwQ2ZlSzF1S0Di6ftRrPw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rB5YyqZ03RBWrpvhj4I0FuJO.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:14:
Zal binnenkort eens verder testen. Heb zelf hier altijd msi afterbruner openstaan met testen etc.

Ander ding.
Track tip: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1173277667

Istanbul Park Circuit

[...]

[Afbeelding]
Ja, mooie track, vanmorgen nog wat rondjes op gereden omdat ik benieuwd was hoe deze eruit zag na deze update... en dat was zeker niet verkeerd. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Klopt.

Merk dat ik ook weer te lang heb zitten spelen en dat het nu weer bijna 2 uur is....... 8)7 :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@Paulus07 Ik heb nog even wat getest in schemer en donker op Instanbul Park. Ik weet niet of het gewoon beter performed op deze track, maar ik blijf bijna constant 59 FPS houden (gecapped op 59, want ik gebruik G-Sync op een Freesync monitor), zelfs als ik middenin een veld met 19 GT3 AI's zit. Ik zie wel dat mijn GPU belasting van zo'n 60% normaal (tijdens overdag) naar 90-100% gaat, maar daarbij zakt mijn FPS maar heel incidenteel even onder de 59. Aan mijn CPU belasting zie ik weinig verschil tussen licht, schemer en donker. rF2 gebruikt van alle huidige racing sims bij mij verreweg het minste CPU. Dat zie ik ook duidelijk terug aan de CPU temperaturen. Waar andere games deze naar 80+ graden gaat, blijdt de CPU bij rF2 gewoon rond de 70 graden steken. Ik speel trouwens op 3440x1440 resolutie met een GTX1070 en Core i7 7700hq, met 32GB geheugen (Alienware 15 R3 laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 11:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ben maar weer eens aan het gamen geslagen laatste week. O.a. omdat ik een nieuwe GPU ga kopen en omdat ik weer wat meer AC maar vooral rFactor wil spelen. Trouwens ook Dirt 2 gekocht maar die is nog even inkomen :*)

Nu ik er weer iets intensiever mee bezig ben vind ik rFactor wel heerlijk spelen, veel realistischer qua rijden. Maar zie dat ik veel opties nog niet ontdekt had of gebruikt. Ik zie iets staan van 'real road' is me niet duidelijk. Maar ben nu aan het racen op Mugello in een GT3 maar ik versla al die gasten makkelijk. Die AI gezet van 95% naar 105% maar daar wordt het niet heel veel moeilijker van.

Wat is nu een aan te raden setting voor die AI? En moet ik nog op andere settings letten om het wat reëler te maken?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Bij mij start rFactor 2 dus opens niet meer op. Het begon met: json failed to perform operation en toen bleek m'n player.json dus leeg te zijn deze verwijderd en, maar rF knalt er gewoon uit na het splash screen kan het volgende terug vinden in event viewer.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Faulting application name: rFactor2.exe, version: 1.1.2.2, time stamp: 0x5f914e91
Faulting module name: ntdll.dll, version: 10.0.19041.546, time stamp: 0x5b56177b
Exception code: 0xc0000374
Fault offset: 0x00000000000fed29
Faulting process id: 0x154c
Faulting application start time: 0x01d6b5f773568e58
Faulting application path: D:\Steam\steamapps\common\rFactor 2\Bin64\rFactor2.exe
Faulting module path: C:\WINDOWS\SYSTEM32\ntdll.dll
Report Id: 94deaa4b-9e68-45a0-8fe2-c8cd1ec685ed
Faulting package full name: 
Faulting package-relative application ID:

Verse install van rF is ook geen oplossing...

@MrMarcie ligt misschien aan de baan. Ik weet dat AI op silverstone redelijke tijden rijd op 105%/ Kan ook zijn dat jij natuurlijk gewoon snel bent....

[ Voor 8% gewijzigd door paragon op 08-11-2020 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

paragon schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:56:
../..

@MrMarcie ligt misschien aan de baan. Ik weet dat AI op silverstone redelijke tijden rijd op 105%/ Kan ook zijn dat jij natuurlijk gewoon snel bent....
Zal dan wel aan de baan liggen :Y . Mugello ken ik redelijk goed, maar Nordschleife of de Nürburgring bijvoorbeeld lopen ze langzaam bij me weg.

[ Voor 51% gewijzigd door MrMarcie op 08-11-2020 19:01 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

paragon schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:56:
Bij mij start rFactor 2 dus opens niet meer op. Het begon met: json failed to perform operation en toen bleek m'n player.json dus leeg te zijn deze verwijderd en, maar rF knalt er gewoon uit na het splash screen kan het volgende terug vinden in event viewer.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Faulting application name: rFactor2.exe, version: 1.1.2.2, time stamp: 0x5f914e91
Faulting module name: ntdll.dll, version: 10.0.19041.546, time stamp: 0x5b56177b
Exception code: 0xc0000374
Fault offset: 0x00000000000fed29
Faulting process id: 0x154c
Faulting application start time: 0x01d6b5f773568e58
Faulting application path: D:\Steam\steamapps\common\rFactor 2\Bin64\rFactor2.exe
Faulting module path: C:\WINDOWS\SYSTEM32\ntdll.dll
Report Id: 94deaa4b-9e68-45a0-8fe2-c8cd1ec685ed
Faulting package full name: 
Faulting package-relative application ID:

Verse install van rF is ook geen oplossing...

https://answers.microsoft...81-40f7-8aa6-b11f00098480

Weet niet of dit iets helpt maar proberen waard wellicht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
@dawg dat had ik toevallig "net" geprobeerd, maar het werkt niet. Krijg dezelfde melding als in dat topic: The module "ntdll.dll" was loaded but the entry-point DllRegisterServer was not found. Make sure that 'ntdll.dll' is a valid DLL or OCX file and then try again

ntdll.dll vervangen lukt ook niet omdat het bestand beveiligd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@paragon De runtimes in de support\runtimes folder even opnieuw draaien (als administrator) misschien?

[ Voor 17% gewijzigd door PatrickC op 08-11-2020 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

paragon schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:45:
@dawg dat had ik toevallig "net" geprobeerd, maar het werkt niet. Krijg dezelfde melding als in dat topic: The module "ntdll.dll" was loaded but the entry-point DllRegisterServer was not found. Make sure that 'ntdll.dll' is a valid DLL or OCX file and then try again

ntdll.dll vervangen lukt ook niet omdat het bestand beveiligd is.
Vervangen lukt ook niet als je in safe mode boot?

Daarna wel weer even de .dll opnieuw registreren.

[ Voor 5% gewijzigd door dawg op 08-11-2020 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
@PatrickC helaas brengt ook niks
@dawg nee in safe mode lukt het ook niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

paragon schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:32:
@PatrickC helaas brengt ook niks
@dawg nee in safe mode lukt het ook niet helaas.
Herinstallatie van Windows? :P

Vervelend maar ik zou het anders niet weten eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Oude UI of de Beta UI?

Eventueel dat dit nog helpt?
https://support.steampowe...le.php?ref=2037-QEUH-3335

[ Voor 69% gewijzigd door Paulus07 op 08-11-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
@dawg ja net een windows reset gedaan, maar nog steeds niet opgelost. Ben bang dat je gelijk hebt...

@Paulus07 beide en die integriteits check was het eerste wat ik geprobeerd had. Maar op de een of andere manier knalt die er op die dll uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Anders eventueel op het forum checken https://forum.studio-397....ms/technical-support.138/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paragon
Het was dus CustomPluginVariables.JSON welke ook leeg was. Dat ik dcaar niet zelf aan heb gedacht. Hele avond naar de ..... 8)7 :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@paragon Mooi te horen dat het is opgelost... moet er niet aan denken dat rF2 niet meer werkt en later deze maand Spa uitkomt! :+
Wel vreemd dat die json files ineens allemaal leeg waren... enig idee waarom? Had je iets veranderd op je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
@PatrickC volgens mij knalde rF eruit nadat ik FSAA had aangepast. Ben nog steeds opzoek naar de beste setting.

Maar wel blij dat het weer werkt. Vanavond maar weer wat rondjes doen.

Overigens als ik op de Ring circuit en opponent detail op full set knalt mn vram vol en loopt het systeem ram gebruik op tot 20GB.

[ Voor 26% gewijzigd door paragon op 09-11-2020 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hier komt het ram gebruik eigenlijk nooit boven de 10 a 11 GB uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Announcing Sim Formula 2021 | Win ‘Cool’ Prizes In The Heusinkveld Peregrine MOD Competition

https://www.studio-397.co...eregrine-mod-competition/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marrs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 16:51
homernt schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:16:
Ik had gisteren de nieuwe UI sinds lange tijd weer geïnstalleerd en ik had niet de neiging om het er weer meteen af te gooien dus dat is positief.
What een (h)eerlijk stukje feedback. Ter info, we zijn nog druk bezig om de nieuwe UI meer "responsive" te maken, ook als de game druk is.
@marrs
Maar ik heb net een bug ontdekt waardoor rfactor 2 helemaal hangt. Ik weet niet of het bij alle auto's is maar bij de Senna als je customize doe en de edit/kleuren tab open en dan één van de andere 2 selecteerd en je dan terug gaat naar de edit tab dan hangt hij dus.

De gegeven melding is:
gMotor 2 Error
Error getting stats for texture METALLICNOISE.BMP
Error loading texture metallicNoise for material WCCARBODY.

Edit:
Maakt niet uit welke auto.
Dank je, ik heb deze info toegevoegd aan onze interne bug database. Er wordt binnenkort naar gekeken. We kunnen het reproduceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 16:51
PatrickC schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:22:
@paragon Mooi te horen dat het is opgelost... moet er niet aan denken dat rF2 niet meer werkt en later deze maand Spa uitkomt! :+
Wel vreemd dat die json files ineens allemaal leeg waren... enig idee waarom? Had je iets veranderd op je systeem?
We hebben dat wel eens eerder gezien als rF2 crasht, dat sommige json files ineens leeg blijken te zijn. Lastig te reproduceren waarom dat precies gebeurt. Een (algemene) tip. Maak altijd een backup (van de "player" map) zodat je je instellingen niet kwijtraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
marrs schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:07:
Ter info, we zijn nog druk bezig om de nieuwe UI meer "responsive" te maken, ook als de game druk is.
Dat zou mooi zijn, want als je nu bijvoorbeeld een race opstart zit je eerst tegen een ‘wit’ scherm aan te kijken voordat het track loading scherm verschijnt. Hetzelfde geldt als de nieuwe UI is opgestart nadat er wat packages zijn geüpdatet of geinstalleerd. Maar dan verschijnt wel soms ‘Zzzzzz’ in beeld.

Verder gebruik ik zonder problemen al maanden de nieuwe UI, nadat het niet meer nodig was om deze steeds opnieuw te starten na een package install/update en de opstarttijd ook bijna werd gehalveerd. Wat ik wel een beetje jammer vind is dat op mijn 21:9 scherm de widescreen UI optie het beeld gewoon ‘oprekt’ ipv dat er gewoon meer wordt getoond. Dus, die widescreen UI optie gebruik ik niet, met zwarte balken links en rechts tot gevolg, maar dan is tenminste wel alles in proportie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hier bleef de game enkel hangen (pc herstart nodig) als ik na exit game heel snel op die 2e exit game klik bij de credits scherm. Dus nog voordat de namen beginnen te scrollen.

Nu wacht ik voortaan standaard een x aantal seconden. (zeker omdat die knop achter mijn dashboard valt. Dus altijd beetje gokken met klikken :P )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 15:00
Vanaf de eerste rit in rFactor was het mijn favoriet qua ffb en physics maar ik kon maar niet de wagen vinden die het gevoel gaf dat ik zocht en altijd in Asseto Corsa kreeg. Ik heb niets met moderne wagens en sequentieel schakelen, Ik ben dol op oudere achterwiel aangedreven wagens 400-500pk met lage tot matige downforce, jaren 80-90 en uiteraard een H bak. Toen vond ik deze mod:

https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1447073704

Probeer eens een veld vol deze wagens op bv

https://steamcommunity.co...&searchtext=Bridgehampton

Of de laser scanned Mugello die te vinden is.

Met de H pattern en de AI op 105%, dat is heerlijk knallen. Ik had wel een beetje setup werk te doen omdat ik hem standaard wat veel vindt ondersturen.
Maar mijn hemel wat is het gaaf als je na al die tijd iets vind wat bij je past in je favoriete sim.
Ik blijf hopen op een jaren 90 DTM mod voor rF2 maar tot die tijd is dit een reden om vaker rF2 te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hier net via de rf2 stream de track VIR ontdekt (reiza pack).

Heerlijk baantje 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

R3m3d7 schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:58:
Vanaf de eerste rit in rFactor was het mijn favoriet qua ffb en physics maar ik kon maar niet de wagen vinden die het gevoel gaf dat ik zocht en altijd in Asseto Corsa kreeg. Ik heb niets met moderne wagens en sequentieel schakelen, Ik ben dol op oudere achterwiel aangedreven wagens 400-500pk met lage tot matige downforce, jaren 80-90 en uiteraard een H bak. Toen vond ik deze mod:

https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1447073704

Probeer eens een veld vol deze wagens op bv

https://steamcommunity.co...&searchtext=Bridgehampton

Of de laser scanned Mugello die te vinden is.

Met de H pattern en de AI op 105%, dat is heerlijk knallen. Ik had wel een beetje setup werk te doen omdat ik hem standaard wat veel vindt ondersturen.
Maar mijn hemel wat is het gaaf als je na al die tijd iets vind wat bij je past in je favoriete sim.
Ik blijf hopen op een jaren 90 DTM mod voor rF2 maar tot die tijd is dit een reden om vaker rF2 te starten.
Toevallig vorige week een clutch pedal besteld, binnenkort nog een shifter, dus dank voor deze link. Ik was al bang dat ik AC of AMS2 weer zou moeten installeren voor een 90s BMW M3, en dan dus mindere ffb en physics inderdaad.

Ik hoop ook dat S397 aan de drivetrains aan het sleutelen is en dat dat niet te lang meer duurt. En dan inderdaad 90s group A DTM als DLC uitbrengen. :9

@marrs hint. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Enige DTM welke ik ooit van gehoord heb zijn deze: https://tpongracz.com/product-category/rf2/
(wel betaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Na het zien van de ''review'' van Dave Cameron heb ik rFactor2 ook maar eens gekocht, vooral de sterke AI lijkt me erg interessant. Normaal gesproken rijd ik alleen iRacing, voordeel is het mooie online systeem, nadeel daarvan is weer dat je heel erg afhankelijk bent van gezette tijden, helemaal wanneer je race snel klaar is kan dit wel eens ergeren.

Nu heb ik gisteren de straight 6 mod al gedownload, dit beviel qua rijden erg goed. Nu vraag ik me af welke mod ik absoluut ook nog moet downloaden en of de DLC's het downloaden waard zijn?

Ik zit te denken om het volgende er nog bij aan te schaffen:

https://store.steampowered.com/itemstore/365960/detail/1001/

https://store.steampowered.com/itemstore/365960/detail/1005/

Zijn er hier mensen die me wat dat betreft meer kunnen vertellen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
tomolino schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:13:
Na het zien van de ''review'' van Dave Cameron heb ik rFactor2 ook maar eens gekocht, vooral de sterke AI lijkt me erg interessant. Normaal gesproken rijd ik alleen iRacing, voordeel is het mooie online systeem, nadeel daarvan is weer dat je heel erg afhankelijk bent van gezette tijden, helemaal wanneer je race snel klaar is kan dit wel eens ergeren.

Nu heb ik gisteren de straight 6 mod al gedownload, dit beviel qua rijden erg goed. Nu vraag ik me af welke mod ik absoluut ook nog moet downloaden en of de DLC's het downloaden waard zijn?

Ik zit te denken om het volgende er nog bij aan te schaffen:

https://store.steampowered.com/itemstore/365960/detail/1001/

https://store.steampowered.com/itemstore/365960/detail/1005/

Zijn er hier mensen die me wat dat betreft meer kunnen vertellen?
De betaalde content is het zeker waard. Kwalitatief de beste content voor Rf2. (Wat ik het best vind aan Rf2 is de force feedback en het doorontwikkelen van Studio 397).

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@tomolino De officiele content is altijd erg goed. En mocht je ze kopen mbt wagens, zou ik ze altijd in een pack kopen ipv los (om later eventueel voor verassingen te staan dat je er net 1 mist. (en nu is er nog een sale).

De 2 packs die je stuurt zijn heel erg goed. Daar haal je al uren plezier uit!

Mocht je meer van de GTE zijn is het endurance pakket een aanrader.

De ferrari's ook al zitten die niet in een pack maar zijn wel de beste o de markt.

Nadeel is dat je ff de portemonee moet trekken. Maar enkel met die 2 packs die je benoemt kom je al heel ver mbt uren plezier (deze maand komt SPA nog uit).

En dan mss met de feestdagen nog andere packs kopen. Verwacht dat ze dan ook nog wel iets van Sale gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@tomolino De 2 packs die je noemt zijn erg goed. De Endurance Bundle is ook een aanrader (https://store.steampowered.com/itemstore/365960/detail/1004/). Bekijk onderstaande video eens. Het kan zijn dat de packs niet meer bestaan en vervangen zijn door andere packs, maar het geeft wel aan welke DLC content aanbevolen is. Verder wat betreft de gratis mods, zijn de collections in Steam een mooi startpunt (deze zijn al eerder hier voorbij gekomen, maar dan moet je wel een heel stuk terug gaan in deze thread).

[ Voor 28% gewijzigd door PatrickC op 10-11-2020 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Die reiza pack tracks zijn ook heerlijk hoor. Imola, VIR.

Ook grappig bij VIR is die drone in de lucht en rijdende auto's buiten de baan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

[Streamable: https://streamable.com/oh3czs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ook even de nieuwe God rays showen aan het begin van de teaser video zie ik. 8)

Ik kijk wel een beetje vreemd aan tegen het gebied wat aan de rechterkant van de video wordt getoond naast het circuit. Ik ben in maart 2020 nog op het circuit geweest (wedstrijdje hardlopen van 2 rondjes >:) ) en toen was daar een rallycross baan met stadion volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

@marrs
Ben benieuwd of rf2 beter geoptimaliseerd gaat worden mbt VR in de toekomst.
Draai nu met een 3080 op SS 160% en nagenoeg alles op full en high heerlijk 90fps. Mijn GPU doet dan maar 50% en mijn 5600x CPU maar 6%, echter droppen de frames op tracks zoals Nurburgring gp met een hoop mensen op de baan en met name de secties bij de pitstraat. Het is echter dan niet zo dat de gpu of cpu dan bottlenecks geven.
Lijkt mij dat er nog veel meer uit te halen is?

Toevoeging hier op, met een volle grid van 50 man op VIR kan ik zonder enige dip volledig op 200% SS de 90fps halen

[ Voor 11% gewijzigd door phoentje op 16-11-2020 11:26 ]

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
En iedereen de spa trailer gezien? :)

Zag er tof uit :D

Oh vergeet ik 2 dingen.

Release date: 20 november.

En deze zat er nog in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NJ0QWkun7jrklTuspfT0euofgAM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dV8MMIafpinczvX6e65Riblj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door Paulus07 op 16-11-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Nog 3 dagen dus. :)

Kan ik in de tussentijd even mijn vraag uit het Q&A topic hier pluggen, wellicht dat iemand een antwoord heeft. :P
Ik moet dus eigenlijk alleen zeker weten dat ik met een fysieke sequential shifter op mijn rig ook gewoon een H-pattern auto op de H-pattern manier kan rijden; d.w.z. met clutch gebruik bij het up & down shifting, en heel/toe bij downshifting. Het gaat me dan ook vooral om de sensatie van het bedienen van een schakelpook en minder dat het ook daadwerkelijk overeenkomt met de auto die ik rijd. :)
Dank alvast voor eventuele reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:13:
En iedereen de spa trailer gezien? :)

Zag er tof uit :D

Oh vergeet ik 2 dingen.

Release date: 20 november.

En deze zat er nog in:

[Afbeelding]
Is er ergens een nieuwe trailer uit dan? Het screenshot wat je bijvoegt is volgend my van The Race aan het logo te zien?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@PatrickC gisteren tijdens een live stream/race hadden ze een verrassing. En dropte ze de trailer. Als het goed is komt die vandaag ook los uit :)

Mocht je niet kunnen wachten.....

Vanaf 54:45 minuten ;)

YouTube: rFactor 2 GT Challenge Series - Season 2, Rd.3

Trailer tijd!

[ Voor 18% gewijzigd door Paulus07 op 17-11-2020 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Introducing the Spa 3H Invitational Special Event

https://www.studio-397.co...vitational-special-event/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ZMXY6kMViQCzObjcCBFqrCt2vE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3w5VR35ZGFx89fn3rdGQz42P.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
ASR Formula heeft nu hun ASR2 mod gratis beschikbaar gesteld (dit was een pay mod) en omgedoopt naar ‘ F2 Championship 2017 v1.0’.
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2290089153
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PV09ZXntxBwwl1btolFXFLmeNLM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8v2bsocch7eQ1lzETFCkHs7l.jpg?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door PatrickC op 17-11-2020 18:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Fixed the mouse cursor from going missing when pressing ESC in VR after driving the car.
Oh mooi. Hier had ik zo nu en dan weleens last van, en vaak restte niets anders dan een reboot. :)

edit: En even speculeren, het is immers speculaastijd. :z
Als volgende laserscanned track dlc voor S397 zie ik Daytona wel als een goede kandidaat. Vooral omdat rF2 een intieme relatie heeft met endurance, getuige de al released track dlc's. En met de komst van de Cadillac in een pack, zou het logisch zijn om naast Sebring nog een endurance track gesitueerd in de VS te kiezen als volgende dlc.

En ook wel hoop, want hoewel ik deze track eigenlijk nooit gereden heb spreekt Daytona sowieso wel tot de verbeelding. Althans, bij mij. :P

Wat jullie?
offtopic:
Jaja, ik weet dat Spa er nog niet is. Ik ben gewoon enthousiast. :+

[ Voor 61% gewijzigd door dawg op 18-11-2020 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Nu ze naast de WEC ook IMSA gaan doen is een daytona wel een goede kandidaat. Zeker omdat er voor de overige tracks als road america, atlanta al goede tracks zijn.

Daytona is er ook wel (welke best tof is) maar als er een officiele S397 variant is kunnen ze die ook voor competities inzetten etc. De 24H van daytona is altijd wel nice om te zien etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ja klopt wat je zegt @Paulus07, de Road America en Road Atlanta, maar ook Watkins Glen, in de workshop zijn allen al erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Watkins glen afgelopen weekend nog gespeeld. Heerlijke baan met een lekker flow :)

Daytona ook paar keer gehad in het begin Maar daar liep de AI soms irritant te doen.
De omschakeling van nacht/dag is daar wel tof met de zon en die lichten (GPU kan er soms anders over denken :P )

Oh en nog even een zijsprong:
Deze is er dan nog. Wat denken we daarvan?

[ Voor 21% gewijzigd door Paulus07 op 18-11-2020 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Toevallig een dagje vrij en dacht dus al die godrays te zien toen ik wat rondjes aan het rijden was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb de nieuwe build en UI updates even uitgeprobeerd en ik had mijn hoop gevestigd op de volgende twee verbeteringen:
  1. Changed the way the new UI gets rendered, making it smooth even when the back-end is busy.
  2. Fixed several aspect-ratio related rendering issues with the new UI.
Wat is er nu veranderd voor punt 1? Als ik de race opstart zit ik nu tegen een bevroren scherm aan te kijken voor zo'n 20 seconden voordat het track loading scherm verschijnt. Bij de vorige build was dat nog een 'wit' doorschijnend bevroren scherm. Waarom duurt het zo lang voordat het track loading scherm verschijnt? Nu lijkt het er op dat het spel hangt. Ik weet dat dat 'normaal' is, maar voor een nieuwe gebruiker zal dit vreemd aanvoelen.
Bij punt 2 had ik mijn hoop gevestigd op een correcte weergave op mijn 21:9 scherm, maar helaas is daar niets aan gewijzigd. Op het moment dat ik widescreen UI selectereer, raakt alles uit proportie. Dus die optie maar snel weer uitgezet. Verder nog steeds incorrecte weergaves van track lengtes, zelfs bij S397 tracks, wat eigenlijk al in de vorige build opgelost zou moeten zijn.

Dus... ietwat teleurgesteld in deze nieuwe UI updates. Hopelijk worden er nog wat zaken opgelost voordat deze de nieuwe standaard wordt. Maar ik blijf 'm toch gewoon gebruiken, omdat ik de nieuwe UI gewoon fijner vind werken.

Om dan toch nog af te sluiten met iets positiefs.... nog 2 nachtjes slapen en dan.... Spa-Francorchamps!!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
ASR Formula heeft nu ook de GP3 Series 2015 v1.0 gratis uitgebracht. Als ik me niet vergis was dit eerst de ASR3 pay mod.
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2290864824

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Paulus07 ik vind het wel een mooi initiatief om electric te promoten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Update Hotfix
New UI (public_beta)
Client build ID: 5848835
Changelog
- Fixed 'Configure rFactor 2 Graphics' option on start up
- Fixed 'Viewer64ReleaseDX11.exe' crash

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Spa dus 8,99 euro :)

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

€8,99 is nog wel te doen. :P

• Paulus07
  • Niet online
ja maar volgens vele is het weer te duur..... gejank altijd :p

voor 9 euro haal ik er in 1 avond al genoeg plezier uit :)

• homernt
Ik had meer verwacht dus ik vind het wel netjes.

• PatrickC
Gewoon de normale prijs voor een officiële rF2 track, dus een prima prijs. Day one purchase! :+

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik bedoelde het ook gekscherend. Tuurlijk schaf ik hem morgen meteen aan. ;)

• PatrickC
Nou, de grote klaagzang op RaceDepartment over de laatste rF2 build update is weer begonnen. Gelukkig is het hier een heel stuk gezelliger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Die ga ik gelijk dit weekend aanschaffen. Ziet er super uit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Vandaag is Spa dag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ben voorzichtig met je F5 toets vandaag! :+ Hier alvast een teaser...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5P1051mOaVIdZf6soxsg2h23ndg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NHbZniU7B1EujFL3BGLzZK88.jpg?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door PatrickC op 20-11-2020 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
PatrickC schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:57:
[...]

Ben voorzichtig met je F5 toets vandaag! :+ Hier alvast een teaser...[Afbeelding]
Eerst nog werken :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• homernt
Ik heb Spa zonet aangeschaft maar hij wordt (nog) niet gedownload. In game staat onder news dat hij nu beschikbaar is.

Edit:
Als hij niet download steam afsluiten en opnieuw opstarten.

[ Voor 23% gewijzigd door homernt op 20-11-2020 12:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
The Mighty Circuit de Spa-Francorchamps | Now Available For rFactor 2

https://www.studio-397.co...-available-for-rfactor-2/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0ATNEqW5lmab16LN7kI6GGvgWI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/V8zCdL60o8FljlWN3OYj6fgB.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
1.4 GB download voor Spa... niet verkeerd! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ligt het nou aan mij of is die Steam site zo onduidelijk en onoverzichtelijk als de pest. Ik wordt er geen wijs uit. Man man wat een gedoe om die track te bestellen. Maar is nu gelukt. Straks maar even uitproberen.

[ Voor 1% gewijzigd door MrMarcie op 22-11-2020 18:17 . Reden: game = track ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:10
Hij staat er inmiddels op... Straks even proberen :9

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

MrMarcie schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:16:
Ligt het nou aan mij of is die Steam site zo onduidelijk en onoverzichtelijk als de pest. Ik wordt er geen wijs uit. Man man wat een gedoe om die game te bestellen. Maar is nu gelukt. Straks maar even uitproberen.
  • Op de rF2 pagina in Steam, dan Store Page, vind je alle dlc's.
  • Op de rF2 pagina in Steam, dan Workshop, vind je alle mods.
  • Bovenaan in Steam op je nickname, dan Inventory, daar vind je alle aangekochte dlc.
Even wennen, maar als je het eenmaal doorhebt heel gemakkelijk. :)

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 20-11-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

dawg schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:58:
[...]
  • Op de rF2 pagina in Steam, dan Store Page, vind je alle dlc's.
  • Op de rF2 pagina in Steam, dan Workshop, vind je alle mods.
  • Bovenaan in Steam op je nickname, dan Inventory, daar vind je alle aangekochte dlc.
Even wennen, maar als je het eenmaal doorhebt heel gemakkelijk. :)
Ja, het is zeker even wennen.

Die track van Spa is wel goed. Heb af en toe wel dat beeld heel even een stotter geeft. Weet alleen niet of dat nu door die track komt of omdat ik radeon geupdate heb :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Zo... ik heb de eerste race erop zitten op Spa-Francorchamps. Met de Corvette GTE in een veld met 19 andere GTE's, gestart om 15:00u, race van 15 minuten met 30x timescale, zodat ik ook de overgang van licht naar schemer en donker kon testen qua performance. Tot aan 19:30 bleef mijn GPU tussen de 50-60% belast met een steady 59 FPS (gecapped). Hierna liep de GPU belasting wel op naar zo'n 100% net na 20:00u, maar de FPS bleven netjes boven de 55, wat op mijn freesync scherm draaiend op nVidia G-sync toch een vloeiend beeld oplevert. Toen het helemaal donker was, liep de GPU belasting weer een heel stuk terug en was het weer steady 59 FPS.

Ik moet zeggen, Studio 397 heeft fantastisch werk afgeleverd met deze track. Hij ziet er geweldig uit, voelt goed aan (Spa heeft erg goed asfalt, dus niet zo veel hobbels) en de performance is erg goed. Ideaal voor 24 uurs endurance races!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Sooo net met een auto of 10 pirouettes draaien op Spa. De AI heeft de baan nog niet helemaal door :P

Flink glijden ook met de AM GT3 in bochten. De achterkant breekt gewoon uit en hop, dwars op de baan. 8)7

Had dit laatst niet. Zelfde setup, controles, settings etc.

[ Voor 46% gewijzigd door Paulus07 op 21-11-2020 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Net even met de Mercedes gt3 op Imola gereden om het verschil te voelen met ACC.
Maar wat is er aan de hand met de AI? Spint voortdurend en rijdt tegen je aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:13:
Flink glijden ook met de AM GT3 in bochten. De achterkant breekt gewoon uit en hop, dwars op de baan. 8)7

Had dit laatst niet. Zelfde setup, controles, settings etc.
Vergeet niet dat dit een nieuw circuit is in rF2, dus er ligt nog nieuw asfalt en dat is gewoon erg glad. Net als afgelopen weekend bij de F1 op Instanbul Park. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

naish123 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:10:
Net even met de Mercedes gt3 op Imola gereden om het verschil te voelen met ACC.
Maar wat is er aan de hand met de AI? Spint voortdurend en rijdt tegen je aan.
Ik weet niet of dit helpt maar ik heb dat zo eens ingesteld en sindsdien heb ik een stuk minder problemen met de AI. Ze maken wel fouten en staan soms weleens dwars o.i.d. maar het blijft een AI natuurlijk. :)

En Spa is echt een fantastisch track weer. rF2 is de enige bij wie ik de hoogteverschillen echt merk als ik rij. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Er zijn weer 2 nieuwe GTPC mods verschenen, naast de al eerder uitgebrachte Porsche 956, Lancia LC2 en Jaguar XJR-5.

GTPC: BMW M1:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2291977628

GTPC: Porsche 930/934/935-5:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2291970720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Heeft er iemand zin om eens samen wat te racen?
rFactor 2 is zo leuk offline, maar voor online ga ik nu nog naar raceroom.
Via server browser een random server ingaan is gegarandeerd een slechte ervaring voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

thibaultvdb schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:32:
Heeft er iemand zin om eens samen wat te racen?
rFactor 2 is zo leuk offline, maar voor online ga ik nu nog naar raceroom.
Via server browser een random server ingaan is gegarandeerd een slechte ervaring voor mij.
Zodra in december de eerste aanzet van een competition system released is, moet het ook makkelijker worden in zijn geheel om online wat op te zetten. Er zijn al -vage, niet concrete- plannen om dan met een groepje van hier wat op te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Zodra competitie systeem er is kunnen we wel online wat doen idd (wel ff uitzoeken hoe dat dan werkt en ik wil geen custom mods installs zien tijdens joine nvan server etc :P

En ik moet ook ff een bezem op de wagen monteren als ik achteraan rij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:13:
Sooo net met een auto of 10 pirouettes draaien op Spa. De AI heeft de baan nog niet helemaal door :P
Ik heb nu verschillende races gereden, zelfs met een veld vol Mercedes GT3's, maar de AI rijdt zonder problemen (nog geen spin of crash gezien). Ik vind ze naar verhouding ook sneller op dezelfde AI settings als op b.v. op Zandvoort. Zandvoort en Spa zijn banen waar ik veel op rij in sims, dus mijn kennis van deze circuits is vergelijkbaar, maar ik moet behoorlijk trappen om de AI op Spa bij te houden, waar ik op Zandvoort met gemak 1-2 seconden per ronde sneller rijd als de AI (op dezelfde AI setting).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ja dat merkte ik wel idd. Voorheen kon ik de AI best makkelijk bijhouden met 105% als waarde. Maar op Spa rijden ze flink door. Maar ook gaan ze vol gas de bekende SPa bocht in/omhoog terwijl ik met de AM toch best moet inhouden om niet te spinnen. Nog aan het spelen met de setup. Normaal heb ik een setup die voor alle banen wel prima is om mee te kunnen komen.

Echter op Spa nu lijkt het allemaal langzamer te gaan met die setup + de achterkant breekt heel snel uit (AI gisteren ook dus. Dus maar herstart gedaan).

Maar ben nog aan het kijken welk waarde voor de achtervleugel etc nu lekker is voor Spa om die grip te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:39:
Ja dat merkte ik wel idd. Voorheen kon ik de AI best makkelijk bijhouden met 105% als waarde. Maar op Spa rijden ze flink door. Maar ook gaan ze vol gas de bekende SPa bocht in/omhoog terwijl ik met de AM toch best moet inhouden om niet te spinnen. Nog aan het spelen met de setup. Normaal heb ik een setup die voor alle banen wel prima is om mee te kunnen komen.

Echter op Spa nu lijkt het allemaal langzamer te gaan met die setup + de achterkant breekt heel snel uit (AI gisteren ook dus. Dus maar herstart gedaan).

Maar ben nog aan het kijken welk waarde voor de achtervleugel etc nu lekker is voor Spa om die grip te houden.
"de bekende SPa bocht in/omhoog"? Je bedoelt Eau Rouge neem ik aan? >:) Ja, die is best een uitdaging vol gas in een GT3 of GTE, net als Blanchimont trouwens. Als je ze even niet goed aansnijdt dan gaat het mis.

Zojuist even een 24-uur race gesimuleerd in 30 minuten met een veld van 20 GTE's en ik had zelf de Aston Martin gekozen deze keer. Vanaf P20 gestart en na zo'n 15 minuten had ik me naar een 10e plek opgewerkt, maar kwam toen achter een Ferrari te zitten die ineens iets langzamer ging rijden. Ik kon hem niet direct voorbij, maar daar dacht de AI achter mij anders over, dus die ramde mij van de baan, waardoor ik flink schade had en vlakke kantjes op mijn banden. :( Dus de pits maar opgezocht, maar die reparatie duurde bijna 4 minuten, dus mijn race was in het putje. :'( Het is wel grapping om CrewChief tijdens zo'n race ineens op de boordradio te krijgen met de mededeling: "I think Offermans went off...". Schijnbaar deed de virtuele @marrs ook mee (waarschijnlijk in een Corvette). :+ Aan het einde van de race had ik nog wel een probleem. Ik kreeg een straf (DT penalty) vanwege het overschrijden van de track limits.Dus die heb meteen ingelost, maar omdat ik 'auto pits' aan had staan, maakte de AI opnieuw een pitstop en telde het dus niet als het inlossen van ee DT penalty. |:( Enig idee hoe ik dat had kunnen voorkomen? :? Verder zit er nog een bug in de pits voor de Endurance layout, want de AI stuurt op een bepaald moment even naar rechts en dan meteen weer naar links op het moment dat je in de het tweede stuk pits rijdt (wat voor de endurance layout wordt gebruikt). Dus het lijkt net alsof de AI daar dan een pitstop wil maken, maar wel meteen doorrijdt. In beide pitstops die ik heb gedaan gebeurde dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
@marrs

Marcel gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid na een weekend op Spa te hebben gereden. Op start/finish heeft het gebouw aan de rechterkant een structuur aan de zijkant die er voor zorgt dat er color-banding effecten te zien zijn. Dit heeft met de belichting te maken want om 11 uur 's ochtends is het heel duidelijk en aan het eind van de middag is het bijna niet te zien.

Dit is niet baan specifiek of rFactor 2 specifiek want ik zie dat ook in andere games maar dan denk ik zien ze dat niet of kunnen jullie daar niks aan doen en laten je het dan maar zo? Ik vind het gewoon lelijk en dan kan de rest van de baan er goed uitzien maar dit is voor mij genoeg om te zeggen dat ik Spa grafische niet mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hoop dat ze met de volgende update rondes wat aan de AI gaan doen. Ben je met een lekker rondje bezig krijg je van een achterligger een fijne dive-bomb in je reet. Heel je race verpest.

Ook het spinnen van wagens gaat maar door. Net ook even een GTE/LMP2 race gedaan maar de AI was aan het rijden op ijs. Nadeel is omdat ze zo rijden beuken ze jou ook. Vlieg ik weer van de baan en krijg ik een warning vanwege cutting track.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Paulus07 schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:15:
Hoop dat ze met de volgende update rondes wat aan de AI gaan doen. Ben je met een lekker rondje bezig krijg je van een achterligger een fijne dive-bomb in je reet. Heel je race verpest.

Ook het spinnen van wagens gaat maar door. Net ook even een GTE/LMP2 race gedaan maar de AI was aan het rijden op ijs. Nadeel is omdat ze zo rijden beuken ze jou ook. Vlieg ik weer van de baan en krijg ik een warning vanwege cutting track.....
Gt3's zijn niet beter crewchief roept er zit een auto rechts rijd de ai dus gewoon door het gras en hij kon mij ook gewoon bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Klopt. Had gehoopt dat de AI enkle bij de GT3 wat minder was (vanwege de AMG GT3 die issues heeft en bekend is). Dus net getest met mulitclass. Maar was drama ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Steam Autumn Sale is now live in rFactor 2!

Formula E Bundle, Endurance Bundle, Reiza Pack, KartSim Pack and Track Expansion Bundle all on sale now...
https://tinyurl.com/y2eufwp2

Pagina: 1 ... 28 ... 42 Laatste