rFactor 2

Pagina: 1 ... 23 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Official Statement about the 24 hours of Le Mans Virtual
https://www.studio-397.com/2020/06/statement-24h-lmv/

[ Voor 35% gewijzigd door dawg op 14-06-2020 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Michelin hopes to be able to work with the rFactor2 platform’s designers so that
competing teams have a broader spectrum of possible strategies in the future while demonstrating
the consistency of its tyres’ performance more fully.
https://michelinmotorspor...45e54cd8c297f2802912e.pdf

:)

En nog steeds geen idee wat dit gaat worden en of het goed of slecht is.....

[Twitter: https://twitter.com/BenConsty/status/1272175767343022086]

[ Voor 16% gewijzigd door Paulus07 op 14-06-2020 18:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
Ik vind het nogal ‘voorzichtig/bescheiden’, maar snap wel dat ze dat moeten zijn.

Ja, er zijn wat probleempjes geweest maar de overgrote meerderheid was super positief. Zelfs op RaceDepartment is het overgrote deel erg positief en daar zitten toch wel heel wat azijnzeikers tussen als het rFactor 2 betreft. Verder vond ik de reacties van Lando en Max nogal kinderachtig. Ik snap dat ze teleurgesteld zijn, maar dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. Maar dat het ook mis ging bij hun bij de vorige 24 uurs race in rF2 speelde natuurlijk wel mee.

Zelfs ouwe rotten in het vak als Allard Kalff waren onder de indruk. Mooi om te zien hoe hij zelf steeds aan het uitrekenen was aan het einde van de race wie uiteindelijk zou gaan winnen en wie nog binnen moest komen voor een splash-and-dash. Hij had het uiteindelijk niet juist voorspeld, maar het geeft wel aan hoe serieus Allard deze race nam. Wel grappig dat hij op mijn 2 Tweets reageerde en me zelfs even bij naam noemde. Toch weer de TV gehaald. :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@PatrickC mee eens, ik vond Max en vooral Lando wel kinderachtig. Maar het zijn eigenlijk ook nog kinderen, nietwaar? :+

Iedereen was positief. Ik heb best wat uren via het FIAWEC YouTube kanaal gekeken en die commentatoren bleven maar bezig over hoe gaaf, hoe realistisch, serieuze racecraft, etc. Ook bijvoorbeeld Jackie Ickx(!) was erg positief in zijn interview tijdens de race.

Ik denk dat @marrs en S397 zeer trots mogen zijn op deze prestatie, het was fantastisch gepresenteerd en erg goed gereden door coureurs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Net ook weer even een uur race gedaan op Le Mans.
Alleen was er iets geks met de tijd. Normaal heb ik de time multiplier dan op 24x staan. Dan had ik altijd mooi een race van 02:00pm tot 02:00pm.

Echter deze keer klopte daar niks van en eindigde de race ergens op 7:30pm......

Snap er niks van :S

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• marrs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 16:51
Dank jullie wel voor de complimenten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Volgende event dan maar de nurburgring 24 hours doen? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 16:47

CoronelHimself

Division Brabant

PatrickC schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:15:
[...]

Ik vind het nogal ‘voorzichtig/bescheiden’, maar snap wel dat ze dat moeten zijn.

Ja, er zijn wat probleempjes geweest maar de overgrote meerderheid was super positief. Zelfs op RaceDepartment is het overgrote deel erg positief en daar zitten toch wel heel wat azijnzeikers tussen als het rFactor 2 betreft. Verder vond ik de reacties van Lando en Max nogal kinderachtig. Ik snap dat ze teleurgesteld zijn, maar dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. Maar dat het ook mis ging bij hun bij de vorige 24 uurs race in rF2 speelde natuurlijk wel mee.

Zelfs ouwe rotten in het vak als Allard Kalff waren onder de indruk. Mooi om te zien hoe hij zelf steeds aan het uitrekenen was aan het einde van de race wie uiteindelijk zou gaan winnen en wie nog binnen moest komen voor een splash-and-dash. Hij had het uiteindelijk niet juist voorspeld, maar het geeft wel aan hoe serieus Allard deze race nam. Wel grappig dat hij op mijn 2 Tweets reageerde en me zelfs even bij naam noemde. Toch weer de TV gehaald. :+
Wat mij betreft zitten ze spot-on met hun verklaring. Je kunt jezelf niet keihard op de borst kloppen terwijl de race 2 keer is stilgelegd door je software. Het spreekt zeker voor ze dat ze deze keer de race wel konden herstarten onder redelijk normale omstandigheden. En voor de non-simracers onder ons werd netjes elke keer verteld dat er in het echt ook rode vlag situaties zijn. ;)

Maar wat mij het meest is bijgebleven is de zeer hoogwaardige uitzending die de ACO/ FIA / weet ik het, er van hebben gemaakt. Je kon duidelijk zien dat dit een team is die wel vaker races uitzend er was zelfs een echt controle/uitzendwagen aanwezig om zo meerdere "camera's" aan te kunnen sturen.

Maar al met al de beste simrace esport race uitzending ooit wat mij betreft.
Paulus07 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:41:
[...]

https://michelinmotorspor...45e54cd8c297f2802912e.pdf

:)

En nog steeds geen idee wat dit gaat worden en of het goed of slecht is.....

[Twitter]
Misschien toch de BTCC game, het is nog steeds niet bekend wie die gaat doen.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrs
...dat blijft nog even spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 16:47

CoronelHimself

Division Brabant

marrs schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:37:
...dat blijft nog even spannend :)
Dat van de BTCC game? Of de N24? :+

Maar hoeveel werk heeft S397 nu in dit evenement gestoken? Ik had het idee dat de graphics beter waren dan normaal? En zijn er ook nog speciale aanpassingen gedaan alleen voor LM24?

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Naast dat het circuit ook een grafische update leek te hebben gehad.. Ik hoorde ook dat er wat BOP updates waren geweest de afgelopen week en we zagen toch duidelijk een compleet werkende dash op de Ferrari?

@CoronelHimself Inderdaad, de verslaggeving was van hoge kwaliteit, wat zeker een grote bijdrage heeft geleverd aan het totale plaatje/beleving.

[ Voor 26% gewijzigd door PatrickC op 14-06-2020 21:50 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
tijdens de race zag ik in de nacht ook knipperende rode achterlichten. Net met een offline race in de nacht was dat niet. Ook iets nieuws of een setting ergens? :)

Nu dus zaak om de interfaces etc naar een nieuw level te brengen. Zodat dit wat gebruiksvriendelijker gaat worden en ook voor online races beter gaat werken (al race ik toch offline :P ).
De rest zit wel goed.

Norris was verder wel te spreken over physics etc :)

https://m.twitch.tv/clip/TameMuddyChickenBatChest

[ Voor 49% gewijzigd door Paulus07 op 14-06-2020 21:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marrs
Ik ben van plan om nog een soort verslag te doen van alles wat we de afgelopen weken gedaan hebben. Uiteraard gaan we ook zo snel mogelijk al deze verbeteringen releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Toch mooi dat Lando het weer even relativeert en aangeeft dat rFactor 2 dichter bij de werkelijkheid zit dan iRacing. Nicki Thiim was ook erg te spreken hierover.

Als Studio 397 het online stuk op het niveau krijgt van iRacing, dan hebben ze goud in handen. Grafisch is rFactor 2 inmiddels ook beter dan iRacing vind ik, maar ik moet dan wel afgaan op de beelden op Twitch en Youtube, omdat ik iRacing al jaren niet meer heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik kijk uit naar het verslag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Ik heb veel gekeken naar de race en vond het van een hoog niveau. Jammer van de rode vlag maar in het echt heb je die ook.

De crash van Max vind ik wel een patroon in zitten. Zat ik te denken. Zou Atze zijn pc prepareren en net wat dingen op scherp zetten? Want volgens mij is het of Max of Atze waar het mis gaat met rF2. Gewwon hardop gedacht, kan er ook naast zitten. Want als er iets stabiel draait dan is het wel rF2, althans bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
naish123 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:09:
Ik heb veel gekeken naar de race en vond het van een hoog niveau. Jammer van de rode vlag maar in het echt heb je die ook.

De crash van Max vind ik wel een patroon in zitten. Zat ik te denken. Zou Atze zijn pc prepareren en net wat dingen op scherp zetten? Want volgens mij is het of Max of Atze waar het mis gaat met rF2. Gewwon hardop gedacht, kan er ook naast zitten. Want als er iets stabiel draait dan is het wel rF2, althans bij mij.
Ik was ook af en toe de Twitch stream van Lando aan het bekijken en daar noemde hij dat hij vaak op een 4G verbinding zat omdat dat vaak sneller was dan z’n standaard internet verbinding. Of hij die dan ook tijdens de race gebruikt weet ik niet, maar dat lijkt mij niet echt ideaal. Nu traden de problemen bij Redline wel op bij Max en later Atze, dus daar heeft het deze keer niet aan gelegen. Maar Lando heeft de laatste tijd ook wel veel problemen gehad met F1 2019. Verder verbaasde ik me er over dat Lando niet precies wist hoe de rijderswissel werkte. Het leek een beetje trial and error. Dat is toch iets wat je vantevoren een paar keer oefent lijkt mij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:05
Lando zit inderdaad op een belabberde Engelse connectie geloof ik, zo zijn er meer mensen die niet 24 uur lang een stabiele verbinding hebben. Helaas gooit de gemiddelde sjonnie in de chat het dan meteen op rFactor 2, das wel jammer. rF2 mag dan genoeg bugs hebben en gebruiker-onvriendelijk zijn, maar ja, sommige dingen kunnen ontwikkelaars weinig aan doen.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 10:54
Volgens mij is bij VEC de 24 uur (vorige week nog) ook al meerdere malen probleemloos verlopen. rF2 kan dat echt wel.

Zaken als de driverswaps mogen dan niet heel erg gebruiksvriendelijk zijn, met een paar keer oefenen zou ook dat toch goed moeten gaan. Dat tijdens het rijden AI zomaar de auto overneemt heb ik ook nog nooit van gehoord. MIsschien toch per ongeluk op de knop daarvoor gedrukt? rF2 is online zeker nog niet vlekkeloos maar de sim krijgt altijd wel heel erg snel de schuld. Geldt overigens ook voor andere racegames/sims.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat de AI ineens mijn auto overneemt en ik rij al vanaf het begin met rF2. Inderdaad ergens een toets aangeraakt, lijkt me logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
In zo’n geval zou het mogelijk moeten zijn om de controle weer over te nemen van de AI, maar dat ging schijnbaar niet en de AI crashte ondertussen met een paar andere auto’s schijnbaar.

En ik heb de eerste crash van Max ook gezien, dat zag er inderdaad vreemd uit. Hij was eerst de bocht al voorbij en werd ineens weer terug ‘gewarped’ (weet even geen ander woord daarvoor te verzinnen) voor de bocht en iemand ramde hem vol van achteren. Ik rijd nooit online, dus weet niet of dat soort zaken ‘normaal’ zijn? Maar het zou mooi zijn als in zo’n geval de race director de auto direct zou kunnen repareren, want nu moest Max binnenkomen voor reparatie en viel terug van de 1e naar de 12e plaats... 11 uur lang zwoegen in één keer in het putje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vond het een succes en heb met veel plezier gekeken (veels te lang opgebleven) Ik keek met een familielid die verder niet veel met online en pc's heeft, maar wel naar de echte Le Mans is geweest en die kon z'n ogen niet geloven.

Het is een lastige wat betreft de issues van de F1 coureurs. Het is mooi te lezen dat de ontwikkelaar in contact staat met rijders en evalueert waar het spel kan worden verbeterd. Ik gun Rfactor een grotere fanbase op Twitch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

[b]PatrickC in "rFactor 2"

Als Studio 397 het online stuk op het niveau krijgt van iRacing, dan hebben ze goud in handen. Grafisch is rFactor 2 inmiddels ook beter dan iRacing vind ik, maar ik moet dan wel afgaan op de beelden op Twitch en Youtube, omdat ik iRacing al jaren niet meer heb gespeeld.
Ik heb me verbaasd hoe goed dit evenement aangepakt is. Van uit organisatorisch kant maar ook vanuit team en rijders.
Heb onwijs veel uren voor de TV gezeten, en voelde na een tijd alsof ik naar de echte 24 uurs zat te kijken.

Wat grafisch betreft, dat vind ik op dit moment nog niet op niveau van iRacing.

Ik mis vooral road structure . Wegdek was vaak een grijze massa met een vaag iets donker gedeelte waar de raceline liep.
Skyline vond ik ook nog al saai. Was altijd blauw.

Beide dingen zijn in iRacing veel beter onder controlle

Hier een plaatje om verschil duidelijk te zien

RF2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABOlSK2INftyBk6b96HEuV1NtTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I0F4d8vof2vo6dQNrWKW6OBT.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UouCMz12JVTk2hk93bdgXkJEhMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hVORaa1aigA4E6OnO9UNdyHV.jpg?f=fotoalbum_large

Verder niets meer dan lof hoe goed RF2 bezig is.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:37

Niellie41

[object Object]

Ik vind dat de versie van rF2 veel meer "leeft". Open garage boxen, marshals langs de baan (die ook vlaggen zwaaien) en de LED panelen die ook daadwerkelijk functioneren.
seninha schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:02:
[...]

Ik heb me verbaasd hoe goed dit evenement aangepakt is. Van uit organisatorisch kant maar ook vanuit team en rijders.
Heb onwijs veel uren voor de TV gezeten, en voelde na een tijd alsof ik naar de echte 24 uurs zat te kijken.

Ik mis vooral road structure . Wegdek was vaak een grijze massa met een vaag iets donker gedeelte waar de raceline liep.
Ik heb gehoord dat het dynamische weer niet werkte tijdens de test races en hebben uitgezet voor de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Iets meer wolken zou ik graag zien. Idd zoals in iracing voorbeeld of als in acc.
Voegt net wat meer sfeer toe.
Al zet ik tegenwoordig zelf bijna niet meer de clear sky aan maar iets van bewolking. Dan krijg je iets van wolkjes in de lucht wat er tof uitziet bij overgang van dag,nacht,dag. :)

Met die zon erbij is dan top :)

Oh en mss rubber op de voorruit na aantal minuten. Dat je niet een schoon raampje blijft houden.

Maar dat is muggenziften :P

Oehhhh muggen op de ruit..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:09
Wanneer kunnen we al deze auto,s verwachten in de steam workshops ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Albert020 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:29:
Wanneer kunnen we al deze auto,s verwachten in de steam workshops ?
Hoe bedoel je? Deze auto’s zijn al lang beschikbaar. De Ferrari is een paar weken terug uitgekomen. Of bedoel je de gebruikte liveries?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
seninha schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:02:

Beide dingen zijn in iRacing veel beter onder controlle.
Road structure durf ik zo niet te zeggen (hoewel de track laser scanned is in rF2) maar wat betreft de skyline kan rFactor 2 veel meer dan wat we dit weekend gezien hebben. Waarschijnlijk hebben ze de keuze gemaakt om de hele race met clear sky te rijden, omdat dat de beste performance oplevert. Verder heeft rFactor 2 al heel lang dag/nacht overgangen en regen. Iets was iRacing nog niet zonlang heeft volgens mij (hebben ze nu uberhaupt al regen?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:37

Niellie41

[object Object]

PatrickC schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:41:
[...]

Road structure durf ik zo niet te zeggen (hoewel de track laser scanned is in rF2) maar wat betreft de skyline kan rFactor 2 veel meer dan wat we dit weekend gezien hebben. Waarschijnlijk hebben ze de keuze gemaakt om de hele race met clear sky te rijden, omdat dat de beste performance oplevert. Verder heeft rFactor 2 al heel lang dag/nacht overgangen en regen. Iets was iRacing nog niet zonlang heeft volgens mij (hebben ze nu uberhaupt al regen?).
Lando had in zijn stream gezegd dat dynamisch weer (of regen) niet werkte tijdens de test races. Het zorgde voor crashes blijkbaar. Je zou kunnen zeggen dat dat de beste performance oplevert. :P

iRacing heeft volledige dag/nacht transities sinds 2018. Niet heel lang. Daarvoor kon je wel verschillende dagdelen kiezen, maar de tijd veranderde niet. Regen is in development.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
PatrickC schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:33:
[...]

Hoe bedoel je? Deze auto’s zijn al lang beschikbaar. De Ferrari is een paar weken terug uitgekomen. Of bedoel je de gebruikte liveries?
Dan doel jij zeker op: Global Endurance Cup 2019-20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Albert020 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:52:
[...]

Dan doel jij zeker op: Global Endurance Cup 2019-20
Nee, die mod maakt gebruik van de officiële auto’s van Studio 397, dus die moet je dan eerst aangeschaft hebben. Alle auto’s die ze dit weekend gebruikt hebben kun je aanschaffen in de rFactor 2 winkelpagina op Steam.
https://store.steampowered.com/itemstore/365960

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 16-06-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Kunnen we wellicht weer ophouden over iRacing vergelijkingen? Lijkt me niet erg zinvol en het voegt ook niet zoveel toe. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
@dawg Sorry, ben ik de aanstichter van. Ik noemde het omdat het vaak voorbij kwam afgelopen weekend over waarom voor rFactor 2 was gekozen. Vanaf nu hebben we het weer alleen over rFactor 2... beloofd! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:23:
@dawg Sorry, ben ik de aanstichter van. Ik noemde het omdat het vaak voorbij kwam afgelopen weekend over waarom voor rFactor 2 was gekozen. Vanaf nu hebben we het weer alleen over rFactor 2... beloofd! ;)
Nou van mij mag je hier best over iRacing spreken hoor, echter vergelijken vind ik een beetje zinloos, komt alleen maar discussie van die offtopic is. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickC
Mooi om nog eens terug te kijken... Jimmy die op zijn verjaardag aan de grootste virtuele race ooit mee doet en juist op die dag een half miljoen subscribers op zijn channel haalt... het heeft zo moeten zijn denk ik. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Hier een artikel waar @marrs ingaat op de issues omtrent Alonso & Verstappen tijdens de Virtual Le Mans 24.

https://www.motorsport.co...alonso-incidents/4807714/

[ Voor 7% gewijzigd door dawg op 17-06-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Is er in de nieuwe UI niet ergens een optie om de huidige grid/sessie op te slaan als serie?

Of moet dit nog steeds via deze omweg: https://steamcommunity.co...filedetails/?id=554544322?

Hmm krijg daarmee niet alle skins etc terug die ik wil gebruiken voor bijvoorbeeld een wec series :(

[ Voor 20% gewijzigd door Paulus07 op 18-06-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Paulus07 Ik hoop dat ze dit nog een keertje gaan toevoegen aan de nieuwe UI. Net als een optie ‘Show official content only’ die alleen nog maar ISI/S397 content in de UI laat zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Celebrating the 24 hours of Le Mans Virtual

https://www.studio-397.com/2020/06/celebrating-24h-lmv/
Currently we are going through an approval process to release all the beautiful car liveries and updated 2020 version of Le Mans to our community. We expect that to be done next week, at which point these will all be added. If you already own these cars, you will of course get the skins for free. The updated layout will become part of the existing Le Mans track. For people who don’t own the content yet, we’re working on releasing it as a pack, just in time for the upcoming summer sale!
_/-\o_ _/-\o_

[ Voor 71% gewijzigd door Paulus07 op 20-06-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Mooi verhaal en het lijkt er dus op dat we al die mooie liveries erbij gaan krijgen. oOo
Ze hebben nog een ‘fun fact’ vergeten en dat was dat Jimmy Broadbent op z’n verjaardag tijdens deze race een half miljoen subscribers haalde. Hiermee is hij veruit de grootste sim racer op youtube volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Sorry, moet toch even stiekem gniffelen over de 24h le mans die nu bezig is........ :P :+

Nu weer terug naar rf2 _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Indrukwekkende statistieken:
The 24 Hours of Le Mans Virtual hit all the right notes in terms of a star-studded grid, a captive and hugely engaged audience worldwide, in part due to current travel restrictions, plus a slick and authoritative, TV special which was centred around the race.
A massive cumulative audience of over 14.2 million enjoyed the 25-hour show in 57 different countries worldwide on mainstream channels such as Eurosport, ESPN, Sky Sports and J-Sports. Together with social media impressions of almost 49 million, it boosts the figures far beyond all previous championship records.

Some key facts and figures:
  • 131.5 million impressions of #LeMans24Virtual generated
  • 14.2 million TV/OTT audience (source: YouGov Sport)
  • 48,919,403 social media impressions (across FIA WEC, ACO, MSG) for race week alone
  • 8,669,683 video views (across FIA WEC, ACO and MSG – Source: Hookit)
  • 1,451K mentions online between 9-16 June 2020 (source: Meltwater) with 3.37 billion estimated potential reach worldwide
  • 200 drivers from 37 different nations
  • 170 simulators in 30 different countries
  • 2 servers (1 main/1 backup) operated by teams in 3 countries for rFactor 2
  • 13 million connections on the official Alkamel timing system
  • 371 laps completed by the winner, #1 Rebellion Williams Esport
  • 25 hours of commentary, with a show broadcast to 57 countries
  • 34 VVIP interviews during the show including 3 F1 World Champions, 3 Indycar Champions, 10 WEC and Le Mans Champions, 3 Princes and 1 Princess!
Organisation team of 130 people including production, sporting, marketing, media and digital, TV, logistics etc.

Bringing the excitement and exhilaration of the world’s most famous endurance race to a new generation of fans around the globe, the 24 Hours of Le Mans Virtual demonstrated the huge growth and potential of esports, as already seen in more modest figures with the Le Mans Esports Series.
8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:03:
Sorry, moet toch even stiekem gniffelen over de 24h le mans die nu bezig is........ :P :+
Ik hoor Beitske Visser net op haar Twitch zeggen dat ze eigenlijk mee zou doen en veel getraind had deze week, maar door server issues vandaag kon het team waarin ze mee zou doen niet registreren voor de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ohhh zijn er wel meer die dat hadden :P

By the way, Welke truc deden ze met Le Mans dat het er zoveel beter uitzag dan al die "the race" uitzendingen? Die blijven altijd zo flets.

[Video: https://www.twitch.tv/rfactorlive]

Is dat puur de track die anders gebruik maakt van belichting/shaders etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Beitske vertelt net dat ze de Formula Renault 3.5 2014 niet zo’n fijne auto vind in rFactor 2. Ben ik het wel mee eens. Ik heb haar even gevraagd wat ze van de Tatuus vindt, want die rijdt ze ook in de W Series en die vond ze wel ok rijden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Formula Renault 3.5 2014 kan ik ook niet mee overweg. Op een of andere manier blijf ik de besturing daarvan raar vinden en totaal niet fijn/logisch werken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
wth. Ik was even door de button mapping aan het gaan en zag dat ik de ruitenwisser nog niet had gemapt aan een key/button. Dat gedaan even kort getest in de game.

Maar ik zag wat geks met de 488 GTE (enige nog getest snel). In een triple monitor setup is de ruitenwisser enkel zichtbaar in de middelste monitor. De rechter zou volgens mij ook nog een gedeelte moeten laten zien maar daar is die niet zichtbaar :S

euhhhhh

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwow-VrUuCj9t5Ld2jnNLHzn-m0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GhWGpWPUCPkx2rjU3qLYjN8m.png?f=fotoalbum_large

8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Paulus07 op 20-06-2020 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Allard heeft het nog even over de Le Mans race en dat hij onder de indruk was :)

Vanaf 4 minuten ergens.

En daar zijn de 1e :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWUjh5s7GZMHtisH3NESYPBUpVw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LJ01LFKSuYhzZbQCZ2c35ufY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door Paulus07 op 23-06-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27
Paulus07 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:52:
Ohhh zijn er wel meer die dat hadden :P

By the way, Welke truc deden ze met Le Mans dat het er zoveel beter uitzag dan al die "the race" uitzendingen? Die blijven altijd zo flets.

[Video]

Is dat puur de track die anders gebruik maakt van belichting/shaders etc?
Vond stream er sws beter uitzien dan alle andere sim streams die ik de afgelopen maanden gezien heb. Beeld was stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Paulus07 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:38:
Allard heeft het nog even over de Le Mans race en dat hij onder de indruk was :)

[YouTube: Wat is er aan de hand bij Mercedes? | SLIPSTREAM]

Vanaf 4 minuten ergens.

En daar zijn de 1e :)

[Twitter]

[Afbeelding]
Naar welke map kopieer ik deze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@Albert020 Dit zijn dacht ik enkel de psd/jpg/dds bestanden.

Er komt nog een pack aan vuit Studio 397 met alle skins om te gebruiken. Die verwachten ze binnenkort.

En iedereen klaar voor de steam sale! :P
ff DLC inslaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Het is mij wel gelukt met die dds files via de create team in de showroom. Het was even prutsen maar het werkt. Maar ik hoop dat ze gewoon allemaal beschikbaar komen als ondedeel van de officiele S397 autos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/coG5d9fXdLaGrqrCEfQ1snduk4E=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KXw4OQt9tGXt91XjSIDVdjHZ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uYZ8Lv6gfA89iyTyVTE0RNjB3zU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nYjaHQjdRzo9q5dx6JwWr1hm.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GG5dXk3L_Lyszc7ZeKc9XznbDr0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/02s235GgQYtJGwD3AniSd1Mx.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXa4c1rGbh3UdOZmXTSv8r8EWh0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ywg9a3FZc7oLr9ET2Ti0JI4p.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/110BWyPprK4u-ooAWV8Yi5hYlKg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ph4gbx3UMr7jBSB4oyDj4bau.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxQ5p_FjYSfBh0vn1_EE76DVt2w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/FyNE3udQjiD3VVVEP5BjLlor.png?f=fotoalbum_tile

Steam Store link: https://store.steampowere...5960/browse/?filter=Packs

rFactor 2 zelf is nu 14,99 euro: https://store.steampowered.com/app/365960/rFactor_2/

Steam Summer Sale 2020
https://www.studio-397.com/2020/06/summer-steam-sale-2020/

[ Voor 145% gewijzigd door Paulus07 op 25-06-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33
helaas die ferrarie nog niet in een bundle dan word het wel leuk

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Het is niet alleen een Steam Summer Sale, maar ook de release van Portland, de Silverstone update en de Virtual Le Mans 24 houres liveries! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
En vooral een hoop jankende mensen op de discord 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:17:
En vooral een hoop jankende mensen op de discord 8)7
Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:12:
[...]

Het is niet alleen een Steam Summer Sale, maar ook de release van Portland, de Silverstone update en de Virtual Le Mans 24 houres liveries! _/-\o_
De Silverstone update is zeer welkom. Portland ook maar die track ken ik nog niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Wat ik nou jammer vind, is dat er nieuwe bundels zijn (vervangen de oude), en ik ze verder allemaal had.. maar wel de volle prijs moet betalen voor alle tracks / cars (die nu met korting worden verkocht). Bijvoorbeeld Monaco, Berlin / New York E-Prix, een paar GTE en GT3 cars. Als de losse varianten ook korting hadden, kon ik de rest aanvullen, maar ik betaal nu minder als ik de volle prijs betaal om aan te vullen met losse items.

Oftewel leuk voor mensen die bijna niets aan content hebben, maar niet voor mensen die al in bezit zijn van veel betaalde content.

[ Voor 23% gewijzigd door Luxicon op 26-06-2020 00:03 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
@Luxicon sat vind ik nou ook. Ik dacht ik koop de wat oudere gt3s in deze sale want die heb ik nog niet. Zo ook Sebring en de Ring, want Lemans heb ik al. Geen korting duscofcecht een minimale.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
@Luxicon @paragon Dat ben ik wel met jullie eens.Ik heb het eerder zelf ook meegemaakt met de Formula E Gen 2 icm de Monaco E-prix track. De sale aanbiedingen zijn alleen maar interessant als je met rFactor 2 wilt starten, wat natuurlijk mooi is, want hoe meer spelers van rF2 hoe beter. Maar de trouwe rFactor 2 speler, die nog een paar items mist in zijn collectie, heeft niets aan dit soort sales. Kijk, dat we recente items als de Berlijn en New York track nog niet los in de sale zien snap ik wel, maar de al wat oudere items hadden best ook wel los in de sale mogen zitten. Maar... we krijgen ook weer een gratis track, track update met extra layout en een hoop mooie nieuwe Le Mans liveries, dus dat is dan weer positief.

[ Voor 14% gewijzigd door PatrickC op 26-06-2020 07:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik moet zeggen dat de nieuwe Silverstone er prachtig uitziet. Portland ook al heb ik die nog niet zelf kunnen bekijken, ik hoop vanavond even te kunnen rijden. :)

Ik ga er ook gewoon weer even een mini wishlist bij vermelden, na de 24h Le Mans klopt mijn racehart voor Spa. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb even kort Portland geprobeerd maar waar ik met Zandvoort 2020 makkelijk 60 FPS haal met een GPU load tussen 60-70%, krijg ik op Portland een FPS tussen 45-60 met bijna constant een GPU load van 99%. Omstandigheden (AI veld, tijd van de dag en weer) waren in beide gevallen gelijk. Hopelijk is deze track nog niet helemaal geoptimaliseerd, want als deze nieuwe shaders zoveel meer GPU power vragen, dan heb ik wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb even de tijd aangepast naar 'default' en dan blijft de FPS wel op 60 met een GPU load van 65-75%. Waarschijnlijk is de GPU load bij Portland hoger dan van Zandvoort als het tijdstip op 18:00u staat.
Prachtig circuit trouwens... 8)

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 26-06-2020 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Nog niet kunnen testen helaas. Veel te warm binnen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:59
Luxicon schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 23:57:
Wat ik nou jammer vind, is dat er nieuwe bundels zijn (vervangen de oude), en ik ze verder allemaal had.. maar wel de volle prijs moet betalen voor alle tracks / cars (die nu met korting worden verkocht). Bijvoorbeeld Monaco, Berlin / New York E-Prix, een paar GTE en GT3 cars. Als de losse varianten ook korting hadden, kon ik de rest aanvullen, maar ik betaal nu minder als ik de volle prijs betaal om aan te vullen met losse items.

Oftewel leuk voor mensen die bijna niets aan content hebben, maar niet voor mensen die al in bezit zijn van veel betaalde content.
Dit dus. Ik heb de helft uit de track bundle en de endurance nu. Speel niet heel veel Rfactor2, maar ik hou er van om mijn sims zo compleet mogelijk te maken. Gisteren nog Raceroom compleet gemaakt, want daar krijg je tenminste op alle items korting tijdens een sale (naast de bundels). Als je alleen maar Rfactor speelt zal je uiteindelijk nog wel de dlc kopen, maar bij mij zorgt het er alleen maar voor dat ik dan maar een andere sim opstart,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Dat is altijd het nadeel van packs (en zal ook altijd blijven bij elke game denk ik).
Zelf ben ik wat later ingestapt en heb de GT3 en GTe bijvoorbeel destijds al via packs binnengehaald en de toffe tracks los.

Enkel de ferrari GTE nu los toen die uitkwam.

Elk item los voorzien van korting zou handiger zijn. Dan zou je nog eventueel iets kunnen doen zoals nu ook is met 30 euro is 5% extra korting. Maar dan kan je zelf je "packs" samenstellen met alsnog gewoon korting op je items. Mis je dan iets wat je vorig jaar met een sale niet gekocht hebt, kan je die nu alsnoglos aankopen/aanvullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@Paulus07 RaceRoom heeft ook packs en als je dan zo’n pack koopt waar auto’s in zitten die je al hebt, dan krijg je extra korting op dat pack. Met het ‘item store’ systeem dat rF2 gebruikt kan dit schijnbaar niet en dan zou het een goed alternatief zijn om de items in de packages die nu in de sale zijn, met dezelfde korting los aan te bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Paulus07 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:30:
Dat is altijd het nadeel van packs (en zal ook altijd blijven bij elke game denk ik).
Zelf ben ik wat later ingestapt en heb de GT3 en GTe bijvoorbeel destijds al via packs binnengehaald en de toffe tracks los.

Enkel de ferrari GTE nu los toen die uitkwam.

Elk item los voorzien van korting zou handiger zijn. Dan zou je nog eventueel iets kunnen doen zoals nu ook is met 30 euro is 5% extra korting. Maar dan kan je zelf je "packs" samenstellen met alsnog gewoon korting op je items. Mis je dan iets wat je vorig jaar met een sale niet gekocht hebt, kan je die nu alsnoglos aankopen/aanvullen.
Deels wel, maar het is een keuze om ook losse items in de aanbieding te doen.
Bij andere games koop je meestal DLC via de store zelf (niet via de workshop).
Mocht het zo zijn dat er bij een pack, al items aanwezig zijn (al gekocht), dan betaal je enkel voor content dat nog niet aanwezig is. Daardoor krijg je de pack compleet, maar betaal je niet dubbel / je krijgt de korting.

Maar goed, ik ben verder erg blij met de updates. :o

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
Nords en Sebring heb ik al, wilde graag Le Mans en Monaco erbij kopen, maar nu blijkt dat ik goedkoper uit ben als ik het pack koop met alle 4 de tracks voor 18 euro dan 2 losse wat me 20 euro zou kosten. Ik wacht nog wel even, wie weet komen ze nog los in de sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Elke keer wanneer op rFactor2 opstart krijg ik deze fout !
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H56FEXH7xIdPZ25JQyZR3z35TwM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ajeEUpkSIJq6IigYNJjzzl3N.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1RaceFreak66
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-08-2023
Hoi Albert020 ik heb dat ook al enige tijd zou daar ook wel van af willen scheeld ook bij het opstarten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Welke bestanden zijn een must om the bewaren als je een clean install wil doen?
Maar dan wel zo dat je later je stuur, grafische settings etc nog wel hebt en niet opnieuw hoeft te gaan configureren? Maar dat je weer gewoon een stock rf2 hebt draaien?

Heb tot nu toe deze:

- UserData/Config_DX11.ini
- UserData/Controller/[je_controller_profiel].json (vb.: SimuCUBE 2 Sport.JSON)
- UserData/player/player.JSON
- UserData/player/Controller.JSON

Nog meer must haves/aanraders?

Want je setups zitten natuurlijk weer verstopt in bijvoorbeeld:
- UserData/player/Settings/[track]/[naam_setup].svm

Dus hoe zijn die netjes te backuppen zonder andere rommel uit settings te krijgen als skins etc?

Want als ik weet welke maak ik denk een keer een .bat file die de benodigde bestanden kan kopieren naar een folder als backup :)

[ Voor 15% gewijzigd door Paulus07 op 27-06-2020 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Albert020 in de Workshop van rF2 unsubscriben van Global Endurance Cup 2019-20 mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Snap er geen hol van. Iemand nog een idee?

- In steam uninstall game gedaan
- Resterende folders verwijderd op de SSD.
- Cloud sync uitgeschakeld bij rf2.
- Herstart steam
- Install game

En in rf2/userdata/player/settings krijg ik dan alsnog setups terug etc die ik ooit gebruikt/gemaakt heb.....

Hoe kan ik werkelijk een clean install doen/krijgen van de game? :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@marrs Moet even melden dat die Le Mans update wel echt een pareltje is. Die track leeft nu zo veel meer dan voorheen!

Alle extra assets/details die er nu in zitten.

- helicopters
- luchtballon
- tv schermen
- tribunes
- vlaggen
- Zelfs een vloertegel boer is erbij gekomen (of zat die er altijd al in?)

Echt tof :D

En die Ferrari GTE rijd me een partij lekker nu!

Extra 24h virtual skins (en setups, of was dat de bedoeling? Dacht dat die dingen altijd top secret waren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Corvette rijd ook wat lekkerder nu weer. Beter in de remmen en de gearing lijkt ietsje anders, porsche bochten uitrijden op Le Mans kan ik nu lekkerder in zijn 4 doen dan voorheen :)

Stuurt wel een flinke bak zwaarder moet ik zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Krijg die 488 niet meer rond op Lemans, maar dat zal wel liggen aan de setup die ik gebruik. Ben 3s langzamer en daar heb ik echt m'n best voor moeten doen 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Paulus07 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:14:
Snap er geen hol van. Iemand nog een idee?

- In steam uninstall game gedaan
- Resterende folders verwijderd op de SSD.
- Cloud sync uitgeschakeld bij rf2.
- Herstart steam
- Install game

En in rf2/userdata/player/settings krijg ik dan alsnog setups terug etc die ik ooit gebruikt/gemaakt heb.....

Hoe kan ik werkelijk een clean install doen/krijgen van de game? :S
Die komen uit steam savegame backup. Die krijg je alleen weg als je die auto en baan combinatie opstart en vanuit de carsetup het verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
Circuit Le Mans laden moet je redelijke geduldig voor zijn, maar,
dan is een rondje met de BMW M8 GTE wel heel lekker ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Albert020 op 28-06-2020 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
@Albert020 Haha ja duurt idd echt ff. Maar wat is het er toch mooi als de zon laag staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

paragon schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 23:37:
Krijg die 488 niet meer rond op Lemans, maar dat zal wel liggen aan de setup die ik gebruik. Ben 3s langzamer en daar heb ik echt m'n best voor moeten doen 😬
Nee, ligt niet aan jou. Of we zijn allebei slecht. :P

Maar ik heb ook meer moeite met de GTE's sinds de laatste BoP. Ze rijden nog steeds erg lekker, helaas is de inertia-bug bij het wegrijden (wanneer je auto-clutch gebruikt) nog niet helemaal verdwenen.

Portland is tof trouwens, wel kort. :+
Nieuwe Silverstone is ook een welkome verbetering.

Al met al zeer tevreden over de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Meer trouwens af en toe dat wanneer je de garage verlaat je helemaal geen FFB meer hebt?

Nu met het level detail van een le mans en silverstone kan ik niet wachten/hopen op andere officiele top tracks als een:

- Spa
- Daytona
- Suzuka
- Barcelona

Lekker vol gas met de GTE erover met goede shaders.... hmmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:05
Paulus07 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:22:
Meer trouwens af en toe dat wanneer je de garage verlaat je helemaal geen FFB meer hebt?

Nu met het level detail van een le mans en silverstone kan ik niet wachten/hopen op andere officiele top tracks als een:

- Spa
- Daytona
- Suzuka
- Barcelona

Het ineens geen FFB hebben op het moment dat je de garage uit wil rijden gebeurd bij mij heel vaak als ik ge Alt-Tabbed heb naar desktop en terug. Dan opnieuw de garage weer in en opnieuw de auto neerzetten fixed dat. Maar ik moet wel opletten dat ik vlak voordat een race begint niet alt tab anders sta ik op de grid zonder FFB :')
Dit is met een oude G27 op Win10 trouwens. Een 'bug' die er al vrij lang is. Maar zolang je er van af weet moet het goed gaan toch.

Wat ik trouwens wel grappig vind is om te lezen hoe matig sommige autos zijn, er van uitgaande dat je alleen met default setup rijd. Ik ben van mening dat een setup juist steeds meer van belang is des te minder 'Max Verstappen talent' je hebt. Nou kan je niet van de ene op de andere dag setups begrijpen, want het is nou eenmaal een puzzel -zeker bij GTE of LMP/Open Wheel auto's- maar de basics begrijpen kom je al een heel stuk verder om je comfortabel in een auto te voelen. Dat comfortabel voelen vertaalt zich voor mij altijd in snellere ronde tijden. En ja, standaard setups zijn 99% van de tijd helemaal verkeerd (voor mij), dus daar vertouw ik nooit op O-)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandon Weber
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-11-2021

Brandon Weber

Impossible is nothing

Het ineens geen FFB hebben op het moment dat je de garage uit wil rijden gebeurd bij mij heel vaak als ik ge Alt-Tabbed heb naar desktop en terug. Dan opnieuw de garage weer in en opnieuw de auto neerzetten fixed dat. Maar ik moet wel opletten dat ik vlak voordat een race begint niet alt tab anders sta ik op de grid zonder FFB
Ik heb dit ook vaak, gewoon een knop toewijzen op je stuur voor FFB Reset....zodra je op grid staat zonder ffb kun je die knop indrukken en dan heb je gelijk ffb zonder een nieuwe auto te hoeven halen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:22:

- Spa
- Daytona
- Suzuka
- Barcelona

Geen FFB meer komt maar heel af en toe voor. Maar die kun je gewoon via een toets (op je stuur) heractiveren.

Verder... Suzuka...Je kent de Matsusaka track van ISI neem ik aan? Helaas niet geupdate met de laatste shaders, maar in pricipe wel een officiele Suzuka track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Heb die matsusuka versie idd. Maar nu we verwent zijn met die shaders wil ik alle tracks zo :P

Ook wel nice overigens:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
De juni roadmap staat op de site.
https://www.studio-397.com/2020/06/roadmap-update-june-2020/
Wel benieuwd wat die 2e nieuwe GT3 naast de Ferrari gaat worden en mooi dat ze alle GT3’s nog een keertje onderhanden gaan nemen nav de updates die ze al op de GTE’s hebben gedaan.
En als je de laatste zinnen van de roadmap leest dan heeft Studio 397 ook de kritiek gezien die er is op hun laatste sale zo te zien en gaan ze er wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Nog smaakjes genoeg over voor de GT3 aanvulling :P

Lambo, nissan, honda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Ik vroeg mij af hoe ze testen en of ze dan 24 uur van Le Mans kunnen testen. De blog maakt een hoop duidelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Stop de persen!
Our pipeline currently includes another iconic European track
Yes, Paul Ricard!! *O*

Maar nu serieus... dat kan er maar eentje zijn natuurlijk... hoop ik... Spa Francorchamps. _/-\o_ Hopelijk laser scanned want van die track ken ik inmiddels wel elk hobbeltje... jaarlijks ren ik er een paar rondjes namelijk tijdens de Spa-Francorchamp Run. Geeft toch altijd wel een heel speciaal gevoel om over dat circuit te rennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
En wat nou als het "Assen" blijkt te zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:30:
Nog smaakjes genoeg over voor de GT3 aanvulling :P

Lambo, nissan, honda
Doe mij maar de Nissan GTR GT3. :9
En Spa, nu ik toch bezig ben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33
Paulus07 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:18:
En wat nou als het "Assen" blijkt te zijn? :P
Monza mag ook wel :9

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Hmm, volgens mij is de laatste update bij mij niet helemaal goed gegaan? Ik heb niet het uitgebreide dashboard ontdek ik nu, in de GTE's? Kan ik updates op DLC afdwingen in Steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
dawg schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:35:
Hmm, volgens mij is de laatste update bij mij niet helemaal goed gegaan? Ik heb niet het uitgebreide dashboard ontdek ik nu, in de GTE's? Kan ik updates op DLC afdwingen in Steam?
Even het workshop item van de auto unsubscriben en hierna weer subscriben.

Pagina: 1 ... 23 ... 42 Laatste