rFactor 2

Pagina: 1 ... 24 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb hier nog steeds een halve ruitenwisser bij de 488GTE met ene triple monitor setup. Meer mensen dit?

Andere wagens gaat het wel goed. Is per en alleen die 488GTE die dit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:40:
[...]

Even het workshop item van de auto unsubscriben en hierna weer subscriben.
Gedaan, maar nog steeds hetzelfde.

Kun je al die oudere versies in de Packages laten staan eigenlijk?

[ Voor 13% gewijzigd door dawg op 02-07-2020 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:10
dawg schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:01:
[...]

Gedaan, maar nog steeds hetzelfde.

Kun je al die oudere versies in de Packages laten staan eigenlijk?
Je hebt toevallig niet die WEC mod geïnstalleerd die aangepaste versies van de GTE’s installeerde? Deze houdt misschien wel een update tegen? Je kunt eventueel ook nog proberen om de directories waarin de auto’s geinstalleerd staan te verwijderen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:09:
[...]

Je hebt toevallig niet die WEC mod geïnstalleerd die aangepaste versies van de GTE’s installeerde? Deze houdt misschien wel een update tegen? Je kunt eventueel ook nog proberen om de directories waarin de auto’s geinstalleerd staan te verwijderen.
Nee, die mod heb ik niet. Ik heb enkele modded tracks maar verder niet.

En bedoel je die directories in \steam\steamapps\common of \steam\steamapps\workshop? :) Eerst unsubscribe en dan verwijderen?

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 02-07-2020 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 18:59
PatrickC schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:47:
[...]

Stop de persen!
Our pipeline currently includes another iconic European track
Yes, Paul Ricard!! *O*

Maar nu serieus... dat kan er maar eentje zijn natuurlijk... hoop ik... Spa Francorchamps. _/-\o_ Hopelijk laser scanned want van die track ken ik inmiddels wel elk hobbeltje... jaarlijks ren ik er een paar rondjes namelijk tijdens de Spa-Francorchamp Run. Geeft toch altijd wel een heel speciaal gevoel om over dat circuit te rennen.
Spa heb ik echt in elke sim en zoveel gereden dat ik er ff klaar mee ben :) Doe mij maar Mugello, maar dat zal vast niet legendarisch genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27
Beakzz schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:14:
[...]

Spa heb ik echt in elke sim en zoveel gereden dat ik er ff klaar mee ben :) Doe mij maar Mugello, maar dat zal vast niet legendarisch genoeg zijn.
Mugello is echt een top baan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
dawg schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:12:
[...]

Nee, die mod heb ik niet. Ik heb enkele modded tracks maar verder niet.

En bedoel je die directories in \steam\steamapps\common of \steam\steamapps\workshop? :) Eerst unsubscribe en dan verwijderen?
Sowieso eerst unsubscriben en dan eventueel overgebleven directories van de auto’s verwijderen. Met name die in common. Ergens zit daar een installed vehicles directory volgens mij (ben niet thuis nu, dus kan niet even checken).

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:20:
[...]

Sowieso eerst unsubscriben en dan eventueel overgebleven directories van de auto’s verwijderen. Met name die in common. Ergens zit daar een installed vehicles directory volgens mij (ben niet thuis nu, dus kan niet even checken).
Thanks. Morgen even proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Beakzz schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:14:
[...]

Spa op het niveau van Sebring/Portland/Le Mans zou toch wel mooi zijn om te hebben in rF2 >:) , maar het klopt wel wat je zegt... in een aantal andere sims zit Spa al. Om Mugello legendarisch te vinden moet je waarschijnlijk Italiaan zijn! ;) Maar het is wel een mooie track inderdaad. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Inderdaad, Spa op het niveau Nordschleife lijkt me fantastisch. Ja, Spa zit in vrijwel alle sims maar ik rij momenteel alleen in rF2. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
spa met niveau van de nieuwe tracks en shader updates etc. Laat maar komen. Gaat wel tof worden met dag/nacht overgangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Als ik een multiclass wil opzetten en het aantal auto's per class wil bepalen is die MAS utility dan mijn enige optie? Net ook de "nieuwe" UI getest, maar daar selecteert de game ook de hele class en dan rij ik uiteindelijk met 3 Senna's rond (Senna/GTE/GT3). Ik kan bijna niet geloven dat het zoveel werk moet zijn om een race op te zetten met mijn wensen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Beakzz schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:03:
Als ik een multiclass wil opzetten en het aantal auto's per class wil bepalen is die MAS utility dan mijn enige optie? Net ook de "nieuwe" UI getest, maar daar selecteert de game ook de hele class en dan rij ik uiteindelijk met 3 Senna's rond (Senna/GTE/GT3). Ik kan bijna niet geloven dat het zoveel werk moet zijn om een race op te zetten met mijn wensen :?
Het is helaas niet anders op dit moment, maar ik hoop wel dat dit zo dadelijk wel mogelijk wordt als ze nieuwe functionaliteit gaan toevoegen aan de nieuwe UI. De huidige versie van de nieuwe UI zou de basis moeten zijn die veel makkelijker is uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
PatrickC schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 00:02:
[...]

Het is helaas niet anders op dit moment, maar ik hoop wel dat dit zo dadelijk wel mogelijk wordt als ze nieuwe functionaliteit gaan toevoegen aan de nieuwe UI. De huidige versie van de nieuwe UI zou de basis moeten zijn die veel makkelijker is uit te breiden.
Ja dat kan nog wel even duren met die UI :)

Had nog een manier gevonden zonder ai te starten en deze dan in de practice of qualy toe te voegen. Maar dit was een eenmalige test, want ik ben voor de 2e keer vandaag zwaar teleurgesteld in een AI :+

Het is niet zo erg als de AMS2 AI, want daar viel geen goede race mee te rijden vanmiddag, maar ik ben totaal niet onder de indruk van de multiclass AI in RF2. Zodra de snelle auto's (Senna) gaan lappen dan vliegen de GTE en GT3 auto's over de baan en is het binnen notime full course yellow. Misschien is 40 auto's teveel voor het spel, want ze snappen niet hoe ze opzij moeten.

En wat doet de AI in vredesnaam tijdens een full course yellow? Aan het begin rijden we rustig achter elkaar aan en dan ineens uit het niets een braketest en dat meerdere malen per ronde 8)7 (Sebring in dit geval).
Denk ik slim te zijn door er naast te gaan rijden komt er een andere auto op mijn plek rijden en die blijft stug bumperkleven bij de auto waar ik achter moet rijden. Komt de restart en zijn ik en de nummer 1 er klaar voor, maar de rest rijdt nog 300 meter achter ons (gokje).

Nee het is niet mijn AI dag vandaag blijkbaar :+ :D

Ook vreemd is dat de fps voor ongeveer een halve minuut heel laag is (5-17 fps) als ik een multiclass race start. Gelukkig niet als de race zelf start, maar als ik voor het eerst in de pitbox staat. De rest van de sessie blijft deze netjes tussen de 70-100 fps. iemand een idee wat dit is? Op te lossen met een minuutje pauze natuurlijk, maar ik snap niet wat het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
FCY heb ik uitgeschakeld. Werd er gek van. :P
Volle bak remmen, dan weer vol gas, dan weer volle bak op de rem. Terwijl ze niet eens naar de safety car rijden om dit bij te houden.

En dan staat er pits is open.
Hierdoor heel mijn race op silverstone vernaggeld :P
Ik de pits in net als andere, want die is open. Kom je eruit kan de rest volle bak door, en ik moet op een of andere AI wachten om voorbij te laten. Echter die is net voorbij gekomen dus moest ik dar een hele ronde op wachten :S Weg race.

En gisteren ook in de laatste ronde weer feest op le mans. Ik wordt van de baan gedrukt, dus krijg ik penalty dat ik een corner cut heb en een drive trough krijg. Maar die kan je niet inlassen in de laatste ronde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ja die AI tijdens een FCY heeft bij mij ook al veel irritatie opgeleverd... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:20:
[...]

Hartelijk dank, dit heeft inderdaad geholpen. En als extra bonus lijkt een custom startpositie nu bij mij ineens weer te werken! :Y)

De nieuwe BoP maakt inderdaad dat je bijna de auto's weer opnieuw moet leren en de setup weer wat aanpassen.

FCY blijft een soort bug? Ik heb altijd Black Only aanstaan.
En wat hebben jullie eigenlijk m.b.t. damage ingesteld? Ik heb Mechanical On, Damage Multiplier 50%. 100% is eigenlijk niet goed te doen met de AI. :P

[ Voor 7% gewijzigd door dawg op 03-07-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
welke track gebruiken jullie het liefste voor GTE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:06:
Toch vooral wel Le Mans, Sebring, Silverstone en Nürburgring GP met de GTE's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Op een of andere manier heb ik echt niks met Sebring........ Geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Een van de gaafste tracks juist. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
mehhh :P

Net even Barcelona gedaan. Was wel weer nice :)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50072990081_090f009bf6_o.jpg

Wel nog steeds die halve ruitenwisser op de 488GTE :( 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Paulus07 op 03-07-2020 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Paulus07 heb je Sebring al wel eens gereden met je Simucube? Dat is echt een belevenis met de structuur van het wegdek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Daarom had ik destijds sebring gekocht. Want schijnt de beste FFB test te zijn.
Maar de track heb ik niks mee. Zo plat, parkeerplaats....

Mss ooit weer keer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:06:
1. Le Mans, 2. Sebring

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Lekker baantje hoor :D

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50074669243_61c84deec9_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50074669213_e946c9ef09_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50074669163_8c3e73732e_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50075242681_435368a836_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Iemand een idee waarom de FFB van bijvoorbeeld de renault 3.5 en de Brabham BT20 1966 zo gek blijft doen en je de auto totaal niet voelt?
Andere wagens van lmp2, gt3 en gte voelen echt super aan. Maar bovenstaande totaal niet. Pit uitrijden en 1x heel ligt stuur naar links of rechts en je hangt al in de muur :(

Snap er niks van. Wil ook graag met die wagens keer racen, maar dat is nu niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:32:
Iemand een idee waarom de FFB van bijvoorbeeld de renault 3.5 en de Brabham BT20 1966 zo gek blijft doen en je de auto totaal niet voelt?
Andere wagens van lmp2, gt3 en gte voelen echt super aan. Maar bovenstaande totaal niet. Pit uitrijden en 1x heel ligt stuur naar links of rechts en je hangt al in de muur :(

Snap er niks van. Wil ook graag met die wagens keer racen, maar dat is nu niet te doen.
Zonerg is het bij mij niet... de Formula Renault 3.5 2014 voelt wel niet zo goed aan als de meeste andere auto’s, maar ik kan er wel gewoon normaal mee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hier is er niet mee te rijden :(

En dat terwijl ze vroeger niet eens stuurbekrachtiging hadden dus zou verwachten dat het sturen wel wat zwaarder zou moeten aanvoelen.

Niet dat je met je pink het stuur kan draaien en vervolgens kan breken door de impact in de muur.......

Zelfde voor de karts overigens. 1 mm stuur bewegen en hop, vangrail in.....

[ Voor 12% gewijzigd door Paulus07 op 04-07-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Paulus07 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:21:
Op een of andere manier heb ik echt niks met Sebring........ Geen idee waarom.
Ah joh dat heb ik met Monaco en Lemans ondanks de geschiedenis. Met Lemans verveel ik mij zelfs op de rechte stukken :+ Gelukkig is er voor iedereen wat.

Heb gisteren gelukkig een goede versie van Mugello gevonden (keihard geript van AC) en Portland ga ik ook steeds meer waarderen. Vooral met BTCC en de Renault Megane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:03:
Hier is er niet mee te rijden :(

En dat terwijl ze vroeger niet eens stuurbekrachtiging hadden dus zou verwachten dat het sturen wel wat zwaarder zou moeten aanvoelen.

Niet dat je met je pink het stuur kan draaien en vervolgens kan breken door de impact in de muur.......

Zelfde voor de karts overigens. 1 mm stuur bewegen en hop, vangrail in.....
Misschien eens deze auto’s verwijderen en opnieuw installeren. Bij The Race hebben ze vaak in die Formula Renault gereden en dat doen ze echt niet als ze onbestuurbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@PatrickC al paar keer gedaan. Zelfs een complete clean install van de game.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Gisteren een 2.4 uur van Le Mans gedaan via SRVN, vond de stream er zo netjes uitzien dat ik hem toch even wilde delen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1RaceFreak66
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-08-2023
kan iedereen daar aan meedoen ???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:24:
@PatrickC al paar keer gedaan. Zelfs een complete clean install van de game.
Ik heb de Brabham BT20 1966 even geprobeerd en buiten dat het een erg lastige auto is (ik rijd deze oude Formula auto's niet zo vaak in rF2), voelt hij best wel goed aan. Desondanks was ik veel gras aan het maaien (net als Bottas in Q3 dit weekend :+ ), maar dat komt door een gebrek aan ervaring met deze auto en ook de koude bandjes die deze heeft bij de start.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
8)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Latest Track Updates!

Le Mans 2018/2020
v2.51

- Added 2020 layout and advertisements
- Adjusted LODs on brake markers
- Improved grass colour
- Added some adjustments to run off road colours

Berlin FE 2020
v1.07

- More accurate racesurface
- Added night-lighting
- Fixed various collision issues

Silverstone
v2.10

- Fixed floating pit-out lights on old pit exit
- Fixed various object popping issues
- Fixed minor road gaps
- Some Curb Adjustments for accuracy at Club & Copse
- Slight tweaks to colour balance
- Added Endurance layout with extra trackside lighting for nighttime racing

New York FE 2020
v1.05

- Fixed minor camera activation issue
-----------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 09:27
Heeft iemand een mooi voorbeeldbestand van hoe je voor een Porsche 991 RSR een custom livery kan maken? Of is dat echt alleen maar te doen met dat ingewikkelde .dds bestand in
code:
1
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\rFactor 2\UserData\player\Settings\Porsche_991RSR_GTE_2017

?

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Als je een multi-class race wilt opzetten en precies wilt aangeven welke auto’s en ook nog eens welke liveries van die auto’s gebruikt moeten worden, dan is hier blijkbaar toch een optie voor waarvan ik het bestaan niet wist. Dit is wel nog in de ‘oude’ UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Pfff geen idee wat er is aangepast. Maar een race op le mans 2020 was niet te doen mbt FPS en de tijd ingame op 9:30pm.

Dropte tijdens de race soms onder de 45fps :S
Normaal moet ik op die stukken gewoon 100 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:38:
Pfff geen idee wat er is aangepast. Maar een race op le mans 2020 was niet te doen mbt FPS en de tijd ingame op 9:30pm.

Dropte tijdens de race soms onder de 45fps :S
Normaal moet ik op die stukken gewoon 100 hebben.
Daar ben ik ook bang voor... mooi al die extra grafische pracht en praal, maar dat moet niet te veel ten koste gaan van de FPS, want dan is het niet meer speelbaar. Bij Portland was me ook al opgevallen dat mijn FPS flink omlaag gingen toen de schemering begon, terwijl ik de instellingen eerder al had verlaagd om op Le Mans (voor deze laatste update) te kunnen racen in de schemering en donker. En even een upgrade doen van mijn GPU is een beetje lastig in een Alienware laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Paulus07 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:32:

Net even getest op Ibarra en de FFB voelt heel goed, maar vind de auto met insturen soms levenloos aanvoelen (vooral met hoge snelheid). Misschien is het wat overdreven, maar heb de volgende FFB settings gebruikt. Tussen haakjes is wat ik normaal gesproken gebruik.

- Car specific force feedback: 120% (100%)
- Steering torque minumum: 20% (5%)
- Smoothing: 5 (0)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Luxicon schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:35:
[...]
[...]soms levenloos aanvoelen[...]

- Smoothing: 5 (0)
Waarom dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
PatrickC schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:12:
Als je een multi-class race wilt opzetten en precies wilt aangeven welke auto’s en ook nog eens welke liveries van die auto’s gebruikt moeten worden, dan is hier blijkbaar toch een optie voor waarvan ik het bestaan niet wist. Dit is wel nog in de ‘oude’ UI.
[YouTube: Rfactor 2 How to race against ANY cars you like! Simple Easy Tutorial. Tutorial is just first 15mins]
Ja die optie had ik ook gevonden. Nog steeds sneu dat het niet beter geregeld is, maar het is iets :+

Dit is ook een mooie mod voor endurance als je de GTE /endurance/tracks dlc hebt :

https://globalendurancemodding.com/gec-2019-20/

Vooral omdat deze ook de URD Detoit kan toepassen op gelijk niveau (Ford GT) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Geen idee, ik ging alleen testen hoe de FFB is, maar die is dus heel goed.. alleen vind het insturen soms wat te losjes aanvoelen, vandaar dat ik de settings ging aanpassen. Smoothing staat normaal gesproken op 0.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
United Racing Design heeft de pay mod track Tochigi Racing Ring uitgebracht. Voor €10 behoorlijk aan de prijs...
https://www.unitedracingd...e/rf2-tochigi-racing-ring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:05
Uhm ja. Mod content waarvan je niet zeker weet dat iets zo realistisch mogelijk gemaakt is (geen laserscanning voor tracks) en dan 10 euro vragen... No thanks :)

Maar ik moet wel zeggen dat we meer kwaliteits tracks kunnen gebruiken die ook gebruik maken van verbeterde graphics etc. Wat Japanse tracks zou wel cool zijn, iets wat bijna geen enkele sim heeft geloof ik?

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
kevz schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:02:
Uhm ja. Mod content waarvan je niet zeker weet dat iets zo realistisch mogelijk gemaakt is (geen laserscanning voor tracks) en dan 10 euro vragen... No thanks :)

Maar ik moet wel zeggen dat we meer kwaliteits tracks kunnen gebruiken die ook gebruik maken van verbeterde graphics etc. Wat Japanse tracks zou wel cool zijn, iets wat bijna geen enkele sim heeft geloof ik?
De GP layout van deze track voor AC was laser scanned, dus dan zal de rF2 versie dit ook wel zijn. Maar ik vind het ook een hoog bedrag voor een pay mod, want hier zullen verder geen licentiekosten terugverdiend moeten worden denk ik. URD maakt kwalitatief goede mods verder, dus ik twijfel niet aan de kwaliteit. Voor dit bedrag ga ik ‘m in ieder geval niet aanschaffen, want de track zelf interesseert me niet zo veel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik blijf hopen op een Spa ontwikkeld door S397 met dezelfde hoge kwaliteit als Nordschleife. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
Nurburgring Update

Nu nog die aanbieding voor het compleet maken van de packs.

[ Voor 23% gewijzigd door paragon op 18-07-2020 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ben nu zo gewend aan die 488 GTE dat ik laatst weer eens een GT3 pakte. Dan merk je het verschil in textures etc toch wel echt goed :)

Dus als ze in de loop der tijd alle wagens op dat niveau gaan krijgen...... poehhhh dan is het nog steeds een top game/sim na al die jaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Stomme vraag hoor, maar hoe kun je tijdens een pitstop je fuel of bandencompound aanpassen?
Nvmd. Gevonden. :)

[ Voor 99% gewijzigd door dawg op 25-07-2020 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Een mooie combinatie auto/track om eens uit te proberen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@marrs, ik vroeg me af of het mogelijk is om het pitmenu aan te passen? Ik race exclusief in VR en momenteel is het een redelijk klein, geel lettertype in een klein vakje in de hoek. :)

Nu las ik dat je zelf HUDs kunt maken, valt het pitmenu daar ook onder? En vervolgvraag, hoe kom ik in de nieuwe UI in die dev-modus zodat ik wat kan gaan experimenteren?

Mocht dit niet aanpasbaar zijn, dan bij deze een verzoek om dit wat te verbeteren, vooral ook voor VR. :+
Alvast dank voor je reactie!

Als anderen tips hebben, be my guest. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilco88nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02 21:18
Deze game gister aangeschaft.. Wat een ruwe ervaring.

Eerst werkte mijn CSW 2.5 totaal niet, iedere keer 100% FFB naar links, wat niet zo tof was en mogelijk zelfs gevaarlijk met een DD. Uiteindelijk werkte het wel ineens na wat gerommel. Grafisch is het wel om te huilen, menu's die echt spartaans zijn e.d. en de kwaliteit van de tracks is echt heel wisselend.

Het jammere of juist goeie for RF2 is dan weer dat het gevoel / de FFB en de pyshics echt de top voor mij zijn, vanaf het eerste moment voelde dat machtig goed. Zat dit maar in een andere game..

Iemand tips om het allemaal wat mooier te krijgen? En zijn er mods van hoge kwaliteit die ik niet mag missen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Wilco88nl schreef op zondag 26 juli 2020 @ 12:18:
Deze game gister aangeschaft.. Wat een ruwe ervaring.

Eerst werkte mijn CSW 2.5 totaal niet, iedere keer 100% FFB naar links, wat niet zo tof was en mogelijk zelfs gevaarlijk met een DD. Uiteindelijk werkte het wel ineens na wat gerommel. Grafisch is het wel om te huilen, menu's die echt spartaans zijn e.d. en de kwaliteit van de tracks is echt heel wisselend.

Het jammere of juist goeie for RF2 is dan weer dat het gevoel / de FFB en de pyshics echt de top voor mij zijn, vanaf het eerste moment voelde dat machtig goed. Zat dit maar in een andere game..

Iemand tips om het allemaal wat mooier te krijgen? En zijn er mods van hoge kwaliteit die ik niet mag missen?
Grafisch is rFactor 2 de laatste tijd flink verbeterd en met de juiste tracks en auto’s ziet het er naar mijn mening beter uit dan andere sims als AC, ACC en AMS2. Het kleurenpalet van rF2 is wat mij betreft veel natuurlijker dan al die special effects bij ACC en AMS2. Verder race ik altijd op tijden dat de zon wat lager staat, omdat dan het beeld mooier is.

De tracks en auto’s moeten wel zijn bijgewerkt om van de laatste grafische verbeteringen gebruik te maken. Het beste voorbeeld daarvan zijn de GTE’s en tracks als Portland, Sebring, Le Mans, Nurburgring, Silverstone. Allemaal officiële content van Studio 397.

Qua mods zou je op Steam eens de meest populaire Collections kunnen raadplegen. Persoonlijk vind ik de Formule 1 1991 auto’s van ASR Formula erg goed.

Qua UI zou je de nieuwe beta UI eens kunnen proberen. Die ziet er een heel stuk beter en moderner uit.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 26-07-2020 15:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Wilco88nl,

Als aanvulling op @PatrickC:

Zandvoort incl 2020
https://steamcommunity.co...id=1107038453&searchtext=

Silverstone
https://steamcommunity.co...?id=917387157&searchtext=

Watkins Glen
https://steamcommunity.co...id=1508582012&searchtext=

Portland International Raceway
https://steamcommunity.co...id=2141682966&searchtext=

Oulton Park
https://steamcommunity.co...?id=774417166&searchtext=

Road Atlanta
https://steamcommunity.co...id=1227712083&searchtext=

McLaren MP4/13
https://steamcommunity.co...id=1515650133&searchtext=

McLaren MP4/8
https://steamcommunity.co...id=1515644900&searchtext=

Tatuus F.3 T318
https://steamcommunity.co...id=1782908881&searchtext=

Flat6 Porsche 911 GT3 Cup (S397 heeft een officiële Porsche 911 GT3 Cup welke beter is)
https://steamcommunity.co...?id=587034279&searchtext=

Wellicht heb je een aantal zaken al, ik geloof dat er standaard best een heleboel meegeïnstalleerd wordt.
Daarnaast kun je de beta via Steam activeren, dan krijg je de nieuwe UI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@Wilco88nl Wat betreft graphics, kijk deze video maar eens, waar 24 uurs race op Le Mans 2020 wordt gereden met de GTE’s met een time multiplier x60, dus in 24 min een hele dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 16:47

CoronelHimself

Division Brabant

PatrickC schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:42:
@Wilco88nl Wat betreft graphics, kijk deze video maar eens, waar 24 uurs race op Le Mans 2020 wordt gereden met de GTE’s met een time multiplier x60, dus in 24 min een hele dag.
[YouTube: rFactor 2 | Ferrari 488 GTE @ Le Mans | Simply Incredible Graphic Update | POV Project Immersion]
Dit bevestigd vooral het probleem dat RF2 heeft. En dat is, dat het zeer incontinent is met de kwaliteit van de content. De nieuwe content ziet er goed uit (interieur kan beter en de interieur hud pagina’s werken ook nog niet voor zover ik weet) en de tracks zien er goed uit, maar de rest is middelmatig afgewerkt. Daarom zou het ook goed zijn als ze gewoon een verse start maken. Als je elke keer al je vorige content moet updaten dan kost je dat een hoop werk en dat is ook de reden dat S397 het niet (meteen) doet.
Maar als dit de nieuwe standaard is dan moeten ze ook de minimale specs verhogen.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
CoronelHimself schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:58:
[...]

Dit bevestigd vooral het probleem dat RF2 heeft. En dat is, dat het zeer incontinent is met de kwaliteit van de content. De nieuwe content ziet er goed uit (interieur kan beter en de interieur hud pagina’s werken ook nog niet voor zover ik weet) en de tracks zien er goed uit, maar de rest is middelmatig afgewerkt. Daarom zou het ook goed zijn als ze gewoon een verse start maken. Als je elke keer al je vorige content moet updaten dan kost je dat een hoop werk en dat is ook de reden dat S397 het niet (meteen) doet.
Maar als dit de nieuwe standaard is dan moeten ze ook de minimale specs verhogen.
Incontinent? Ik neem aan dat je inconsequent bedoelt? ;)

Ben het verder niet helemaal met je eens. De content die nog niet is bijgewerkt ziet er inderdaad minder uit, maar het is naar mijn mening nog steeds prima/voldoende. Als ik b.v. de GT3’s vergelijk met auto’s in AMS2, dan zien ze er in RF2 er nog steeds beter uit. In ACC zien de auto’s er wel beter uit dan in rF2. Maar als ik aan het racen ben zit ik niet uitgebreid de auto’s en details van tracks te bestuderen. In replays of screenshots misschien kan dat wel, maar dat doe ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

S397 zou eigenlijk het zo moeten doen dat eigenlijk niet al die oude content vanuit de workshop automatisch mee wordt geïnstalleerd, daar zit nog veel ISI-content tussen welke niet meer goed genoeg zijn in feite. Vind ik.

Zandvoort, Silverstone, Portland, het Tatuus pack en het McLaren pack, de Nissan GT500, de Radical SR3, en misschien nog een paar anderen wel standaard mee laten installeren met rF2. Bijvoorbeeld al die tracks van Engineering Consult, die zijn ook recent.

[ Voor 10% gewijzigd door dawg op 26-07-2020 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilco88nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02 21:18
Waar ik me persoonlijk aan stoor is de AA, deze lijkt niet bestaand ofzo? De hekken op Portland zijn daardoor zo lelijk dat ik geen zin heb door te rijden.

Ik heb ook vanalles geprobeerd, zelfs 100% supersampling en geforceerde AA in de drivers.

Op YouTube lijkt het er beter uit te zien dan op mijn scherm, mis ik iets?

Verder allen bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Als je rF2 start vanuit Steam word je gevraagd of je de sim wilt starten of config wilt openen. In die config zit AA als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Wilco88nl In de oude UI gaat instellen van de AA inderdaad via de launcher. In de nieuwe beta UI kun je dit gewoon instellen in de game zelf. Ik heb AA volgens mij op level 3 staan, maar mijn monitor (3440x1440) heeft een hogere dpi dan een standaard 1080p scherm dus voegt AA niet zoveel toe en kost alleen maar FPS.

Heb je je resolutie wel goed staan in rF2?

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 26-07-2020 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 16:47

CoronelHimself

Division Brabant

PatrickC schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:16:
[...]

Incontinent? Ik neem aan dat je inconsequent bedoelt? ;)

Ben het verder niet helemaal met je eens. De content die nog niet is bijgewerkt ziet er inderdaad minder uit, maar het is naar mijn mening nog steeds prima/voldoende. Als ik b.v. de GT3’s vergelijk met auto’s in AMS2, dan zien ze er in RF2 er nog steeds beter uit. In ACC zien de auto’s er wel beter uit dan in rF2. Maar als ik aan het racen ben zit ik niet uitgebreid de auto’s en details van tracks te bestuderen. In replays of screenshots misschien kan dat wel, maar dat doe ik nooit.
Ik zocht en autocorrect zal het wel "hersteld" hebben het woord inconsistent. Dus je zat in de goede richting!

Maar in de replays zien de nieuwe wagens er goed uit van buiten, iets minder dan ACC maar niet noemenswaardig, mits je niet op pauze zet en gaan inzoomen. Maar het is vooral de dashboards die er minder uitzien. Gelukkig niet zo slecht als in AMS2.
In de meeste races heb je tijd zat om je dashboard te bekijken toch. Waarom willen anders al die mensen een aaibaar plastic premium Audi, BMW of Mercedes? ;)

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Wilco88nl schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:53:
Waar ik me persoonlijk aan stoor is de AA, deze lijkt niet bestaand ofzo? De hekken op Portland zijn daardoor zo lelijk dat ik geen zin heb door te rijden.

Ik heb ook vanalles geprobeerd, zelfs 100% supersampling en geforceerde AA in de drivers.

Op YouTube lijkt het er beter uit te zien dan op mijn scherm, mis ik iets?

Verder allen bedankt voor de tips!
Waarschijnlijk heb het al gedaan maar in RFactor 2 onder game configuration\ video res is een optie AA deze moet je op hoogste level zetten. Dat hielp bij mij in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 16:51
dawg schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:32:
@marrs, ik vroeg me af of het mogelijk is om het pitmenu aan te passen? Ik race exclusief in VR en momenteel is het een redelijk klein, geel lettertype in een klein vakje in de hoek. :)

Nu las ik dat je zelf HUDs kunt maken, valt het pitmenu daar ook onder? En vervolgvraag, hoe kom ik in de nieuwe UI in die dev-modus zodat ik wat kan gaan experimenteren?

Mocht dit niet aanpasbaar zijn, dan bij deze een verzoek om dit wat te verbeteren, vooral ook voor VR. :+

Voor de UI, UserData\Config_DX11.ini heeft een regel waar je mee kunt experimenteren:
VRUIScale=(1.000, 1.000, 1.000)

En je kunt inderdaad zelf een HUD ontwerpen, met font en positie van al die menu elementen.

De nieuwe UI heeft nog geen shortcut voor dev mode, maar die kun je wel zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 14:14
Misschien een vraag die al vaker is gesteld, maar ik kon niet zo snel een antwoord vinden...

In rFactor 2 heb ik de nodige auto's en merken / groepen waar een vraagteken staat in plaats van een logo'tje of een afbeelding van de auto in kwestie. Dit zijn voor zover ik even snel vast kan stellen nagenoeg allemaal mods vanuit workshop. Is daar iets aan te doen? Of ben je afhankelijk van of de maker van de mod hier iets voor maakt of niet? Het irriteert me nogal namelijk :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

dawg schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:32:

Kijk ook eens naar de "VR HUD" van tutan in de workshop, die bevalt mij erg goed in VR. In de nieuwste versie zitten verschillende layouts met kleine verschillen in positionering en leesbaarheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
kroegtijger schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:34:
Misschien een vraag die al vaker is gesteld, maar ik kon niet zo snel een antwoord vinden...

In rFactor 2 heb ik de nodige auto's en merken / groepen waar een vraagteken staat in plaats van een logo'tje of een afbeelding van de auto in kwestie. Dit zijn voor zover ik even snel vast kan stellen nagenoeg allemaal mods vanuit workshop. Is daar iets aan te doen? Of ben je afhankelijk van of de maker van de mod hier iets voor maakt of niet? Het irriteert me nogal namelijk :)
Voor de nieuwe UI is er volgens mij een wijziging van een mod nodig om van deze vraagtekens af te komen. Sommige mod makers hebben dit al gedaan (b.v. die van ASR Formula), maar anderen, waaronder ook alles van het Reiza pack, nog niet. En dat vind ik toch wel een kwalijke zaak, want deze Reiza content wordt gewoon in de Stram Item Store van rF2 verkocht. Nu is de nieuwe UI nog in beta, maar bij de release versie zou voor deze content de vraagtekens toch wel opgelost moeten worden vind ik... net als dat de track info nog steeds niet klopt voor alle tracks (ze zijn allemaal 21km lang) en ook de info bij de auto’s (b.v. bhp) niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
mss dat de mod makers etc deze tool kunnen gaan gebruiken voor genereren van de icons :P

https://www.racedepartmen...images-for-overlay.34652/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

jeroen__online schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:45:
[...]

Kijk ook eens naar de "VR HUD" van tutan in de workshop, die bevalt mij erg goed in VR. In de nieuwste versie zitten verschillende layouts met kleine verschillen in positionering en leesbaarheid :)
Dank voor de tip, maar het gaat me alleen om het pitmenu, het dash heb ik altijd minimaal of niet in gebruik. Maar dat pitmenu is nogal klein met gele lettertjes. :)

Kan iemand me uitleggen hoe ik de DevMode/Mod Mode kan starten? Heb de rfactor2 mod mode.exe al geprobeerd maar dan kom ik gewoon in de nieuwe UI terecht? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
PatrickC schreef op maandag 27 juli 2020 @ 23:19:
[...]

Voor de nieuwe UI is er volgens mij een wijziging van een mod nodig om van deze vraagtekens af te komen. Sommige mod makers hebben dit al gedaan (b.v. die van ASR Formula), maar anderen, waaronder ook alles van het Reiza pack, nog niet. En dat vind ik toch wel een kwalijke zaak, want deze Reiza content wordt gewoon in de Stram Item Store van rF2 verkocht. Nu is de nieuwe UI nog in beta, maar bij de release versie zou voor deze content de vraagtekens toch wel opgelost moeten worden vind ik... net als dat de track info nog steeds niet klopt voor alle tracks (ze zijn allemaal 21km lang) en ook de info bij de auto’s (b.v. bhp) niet klopt.
Ah, ik gebruik inderdaad de public beta, dus de nieuwe UI. Hier was ik al een klein beetje bang voor... :/ En inderdaad, bij een betaalde pack lijkt het me toch een relatief kleine moeite om dat dan even bij te werken. Enig zicht op wanneer de nieuwe UI geen beta meer is?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Paulus07 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 23:31:
mss dat de mod makers etc deze tool kunnen gaan gebruiken voor genereren van de icons :P

https://www.racedepartmen...images-for-overlay.34652/
Ik had m gezien ja, maar ging me nog ietsjes te ver om daarin te klooien. Was meer een "last resort"

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
kroegtijger schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 00:47:
Enig zicht op wanneer de nieuwe UI geen beta meer is?
Geen idee! Ben benieuwd of de aankomende July Roadmap hier iets meer over gaat zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
De nieuwe July roadmap is uit:
https://www.studio-397.com/2020/07/roadmap-update-july-2020/

Verrassend dat er ineens aandacht is voor de Stockcars en oval racing. Persoonlijk heb ik daar niets mee, maar voor de liefhebbers natuurlijk een welkome update. Met de Bentley Continental GT3 2020 hebben we er weer een extra GT3 bij, altijd leuk. :)

Ook weer wat nieuws over de nieuwe UI die binnenkort standaard wordt. Ik ben beniewd of ze dan ook een oplossing hebben voor al die vraagtekens in de nieuwe UI en incorrecte info (b.v. lengte van tracks).

[ Voor 77% gewijzigd door PatrickC op 31-07-2020 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@PatrickC ik begrijp het wel. Ook omdat S397 met een competition system gaat komen en ook veel aan endurance doen past dat mooi in de concurrentie met iRacing. Plus wellicht dan ook een nieuwe aanwas van US-based simracers? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
De Ferrari 488 GT3 wordt niet genoemd, maar waarschijnlijk wel indirect benoemd via:
With one being the obvious elephant in the room
Ook die nieuwe iconic European track wordt waarschijnlijk bedoeld in:
While there won’t be a new track announcement just yet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

PatrickC schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:23:
De nieuwe July roadmap is uit:
https://www.studio-397.com/2020/07/roadmap-update-july-2020/

Verrassend dat er ineens aandacht is voor de Stockcars en oval racing. Persoonlijk heb ik daar niets mee, maar voor de liefhebbers natuurlijk een welkome update. Met de Bentley Continental GT3 2020 hebben we er weer een extra GT3 bij, altijd leuk. :)

Ook weer wat nieuws over de nieuwe UI die binnenkort standaard wordt. Ik ben beniewd of ze dan ook een oplossing hebben voor al die vraagtekens in de nieuwe UI en incorrecte info (b.v. lengte van tracks).
Alsof mijn gebeden verhoord zijn, toevallig afgelopen week met een vriend van me geconcludeerd dat ik in de Summer Sale eigenlijk ook de GT3 packs had moeten kopen, zojuist gedaan _/-\o_ Stock cars heb ik ook (nog) niets mee, maar nieuwe auto's, tracks en optimalisaties zijn altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Vanmorgen rFactor 2 gestart maar geen updates van de Stock Car en Loch Drummond? Na wat zoeken blijkt dat dit geen updates zijn, maar nieuwe workshop items waarop je je dus moet abonneren. Even een weetje voor iedereen. :)

Waar ik me dan direct een beetje aan stoor wat betreft de Stock Car is dat in de menu’s van rF2 dit een nieuwe hoofd-keuze is en niet een sub-keuze. De nieuwe heet ‘Stock Car 2018’ en de oude ‘2015 Stockcar’. Hetzelfde gebeurde laatst met de Radical. Dat soort slordigheden/inconsistenties stoor ik me ook altijd aan bij applicaties die we op mijn werk zelf bouwen. 8)

Maar, natuurlijk weer top van Studio 397 dat ze deze gratis updates weer gedaan hebben van de Stock Car en Loch Drummond. Zo krijgen we steeds meer up-to-date content wat betreft de grafische updates. Nu nog een manier om deze up-to-date content simpel te filteren in de nieuwe UI (b.v. filter optie ISI, S397, S397 updated shaders). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
24h Spa race :)

Virtual Sim Racing Association:
[YouTube: https://youtu.be/XDad2uL_Hbc]

Staat hier in de achtergrond aan nu ik met aquarium bezig ben :P

[ Voor 22% gewijzigd door Paulus07 op 01-08-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:33

Niellie41

[object Object]

Paulus07 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:36:
24h Spa race :)

[YouTube: VSRA 24 Hours of SPA part 1]

Virtual Sim Racing Association:
[YouTube]

Staat hier in de achtergrond aan nu ik met aquarium bezig ben :P
Wat een verschil in grafische kwaliteit met de Le Mans 24H Virtual. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Yup, maar is ook geen officiele map. Dus mist alle shaders etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:21:
Vanmorgen rFactor 2 gestart maar geen updates van de Stock Car en Loch Drummond? Na wat zoeken blijkt dat dit geen updates zijn, maar nieuwe workshop items waarop je je dus moet abonneren. Even een weetje voor iedereen. :)

Waar ik me dan direct een beetje aan stoor wat betreft de Stock Car is dat in de menu’s van rF2 dit een nieuwe hoofd-keuze is en niet een sub-keuze. De nieuwe heet ‘Stock Car 2018’ en de oude ‘2015 Stockcar’. Hetzelfde gebeurde laatst met de Radical. Dat soort slordigheden/inconsistenties stoor ik me ook altijd aan bij applicaties die we op mijn werk zelf bouwen. 8)

Maar, natuurlijk weer top van Studio 397 dat ze deze gratis updates weer gedaan hebben van de Stock Car en Loch Drummond. Zo krijgen we steeds meer up-to-date content wat betreft de grafische updates. Nu nog een manier om deze up-to-date content simpel te filteren in de nieuwe UI (b.v. filter optie ISI, S397, S397 updated shaders). :P
Voordeel van maar heel weinig mods/subs, een cleane lijst. :+

Ik had Loch Drummond dus niet, ging subscriben maar de nieuwe Stock Car 2018 niet. Toch werd deze automatisch gedownload en geïnstalleerd toen ik rF2 opstartte. Mooi nieuw window in de UI erbij, alles. Mooi gedaan.

Ga binnenkort dus ook maar eens die Stock Car 2018 rijden, heb hem nu toch. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@dawg Nieuw window in de UI erbij?

Zelfs ISI en S397 content heeft nog vraagtekens op sommige auto’s, net als het Reiza pack.

[ Voor 57% gewijzigd door PatrickC op 01-08-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@PatrickC Ik bedoel een nieuw? status venster. Ik had de Stock Car 2018 niet subscribed en die werd dus toch gedownload. Er verscheen voordat je dat venster ziet dat er packages worden voorzien van een update, een ander venster met de mededeling dat hij de Stock Car 2018 aan het downloaden was, met dezelfde afbeelding erbij als in de July Roadmap. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
URD mods zijn on sale dus handig als je net als ik een modtrack van €10 zonder licentie wat overdreven vond. Nu alleen nog aan het twijfelen of ik de AC of RF2 versie koop :+

https://www.unitedracingd...hop-1?Collection=rFactor2

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 01-08-2020 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@BeakzzIn de Sellfy shop kost de Tochigi Racing Ring nog €10, terwijl de andere content wel de korting heeft. Ga zelf misschien wel de Detroit EGT 2018 aanschaffen, om de GTE collectie in rF2 weer wat uit te breiden. Maar ik lees wel dat ze by URD niet zoveel meer doen met rF2 auto’s omdat ze niemand meer hebben voor de physics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
PatrickC schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:28:
@BeakzzIn de Sellfy shop kost de Tochigi Racing Ring nog €10, terwijl de andere content wel de korting heeft. Ga zelf misschien wel de Detroit EGT 2018 aanschaffen, om de GTE collectie in rF2 weer wat uit te breiden. Maar ik lees wel dat ze by URD niet zoveel meer doen met rF2 auto’s omdat ze niemand meer hebben voor de physics.
Op hun Facebook heeft hij aangegeven dat de Detroit en de PX nog updates krijgen. De rest noemen ze te oud dus lange ondersteuning kan je hoe dan ook wel vergeten. De Detroit mag ook wel, want die is veel sneller dan de rest van de GTE auto's (2-3 sec). De endurance Global Endurance Cup 2019-20 mod had dit moeten gaan oplossen, maar die ondersteunen de mod ineens niet meer sinds de laatste update :(

Ik heb beide versies van de Tochigi track voor €6 in mijn winkelmandjes staan :?

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 01-08-2020 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Beakzz schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:38:
[...]

Op hun Facebook heeft hij aangegeven dat de Detroit en de PX nog updates krijgen. De rest noemen ze te oud dus lange ondersteuning kan je hoe dan ook wel vergeten. De Detroit mag ook wel, want die is veel sneller dan de rest van de GTE auto's (2-3 sec). De endurance Global Endurance Cup 2019-20 mod had dit moeten gaan oplossen, maar die ondersteunen de mod ineens niet meer sinds de laatste update :(

Ik heb beide versies van de Tochigi track voor €6 in mijn winkelmandjes staan :?
Dat de GTE sneller is, blijft een nadeel van niet-officiële content mixen met officiële. Hopelijk past URD dit nog aan. Die PX vind ik ook wel interessant.

Wat betreft de prijs van Tochigi. Via hun website is deze inderdaad €6, maar via de Sellfy shop is ie mog €10. En bij voorkeur koop ik pay mods graag op Sellfy, zodat ik alles overzichtelijk op één plaats heb.

Edit: De prijs is nu ook aangepast op Sellfy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hier mensen die een DD gebruiken?
En welke settings hebben jullie onder calibrate zitten met bijvoorbeeld:

- Smoothing
- Car Specific FFB
- Steering torque minimum
- Speed sensitivity (wat doet dit?)
- Exaggerate yaw (wat doet dit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Dit is mijn setup op m’n fanatec dd1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NsumnzNxT4SUeN7q9hMu9VR4Nls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJ68NZTIbbB8Hn2mMh6l31Xr.jpg?f=fotoalbum_large

Edit-
Ik lees verkeerd zal vanavond even kijken

Zie dat je ingame bedoeld

[ Voor 8% gewijzigd door phoentje op 02-08-2020 14:34 ]

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:13:
Hier mensen die een DD gebruiken?
En welke settings hebben jullie onder calibrate zitten met bijvoorbeeld:

- Smoothing
- Car Specific FFB
- Steering torque minimum
- Speed sensitivity (wat doet dit?)
- Exaggerate yaw (wat doet dit?)
SC2 Sport, 5, 0.55, 0.5, rest weet ik zo niet uit mijn hoofd, weet ook niet precies wat die doen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
ja zit nog te spelen met settings. Soms voelen enkele wagens zo licht met sturen of lijkt het op rijden op ijs. En dan is de FFB helemaal minimaal.

Nadeel is dat je 3 plekken hebt om iets aan te passen :P

- True drive (SC2 sport)
- controller.json file
- in game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvd188
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-06 10:53
Ingame
Smoothing 0
Car specific ffb, 0.6-0.65, dit verschilt per auto
Torque minimum, 0, voor DD zou dit niet nodig moeten zijn. Deze functie is vooral bedoelt om friction te overwinnen voor lower end sturen.
Speed sensitivity, 0, ik meen dat dit geen effect heeft als je ffb type op wheel hebt staan, dit is voor controllers bedoelt.
Exaggerate yaw is een camera optie, dit zorgt ervoor dat de camera de bocht in kijkt meen ik.

SC1 large mige
Overall strength 15 nm
Reconstruction filter 3
Torque bandwidth unlimited
Peaking and notch filter disabled
Filters, damping 0.3%, friction 0.3%, inertia 0%
Direct input effects, allemaal op 0%

De filter percentages komen helaas niet overeen met de sc2, voor dezelfde hoeveelheid filtering moet het percentage hoger staan voor de sc2 meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Zal vanavond ff settings/screenshots posten. Gisteravond aantal races gedaan met wat andere settings (Die redbull ring speelde echt heerlijk in de Aston Martin GT3 :D)
En nog wat opties aangepast in de nvidia control panel. Nu ziet het er super strak uit bij mij op triple monitor 1080p schermen :)

Het pakt wel wat frames weg die opties, maar als ik niet elke keer naar die counter kijken rechts boven in het hoekje merk ik het eigenlijk niet eens dat ik soms op de 80 fps zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Weet iemand wat elke AA Level inhoudt in DX11. Voor DX9 kan ik het wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Bij dezen de FFB en SC2 Sport settings waar ik nu mee rij en behoorlijk happy mee ben mbt gevoel in de game (Voornamelijk GT3, GTE en LMP2).

- Json bestand:
Deze heb ik hier vandaan: https://community.granite...2-and-simucube-2/2975/102 (de zip bevat overigens files voor de SC2 Sport, Pro en Ultimate + handleiding).

- SC2 True Drive settings:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDkaZO50TQEZOLs0iKu0I5ZkENU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GbVrDMTRFyBglVffZzZyrHsH.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjeYJT-EgYnZUrGecaVicgwFMn4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hwyWL953wARDP35sFScGgtIh.png?f=fotoalbum_tile

- FFB settings in de game:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9UGnc_ZZ8MCYHvCstGnqHTrbFY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sNkBv3U0ZD85diN8oqAxKm8Y.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Als je je eigen site wilt promoten mag je een linkje in je signature posten, maar het is niet de bedoeling zo te adverteren

[ Voor 80% gewijzigd door BM op 14-08-2020 14:31 ]

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Pagina: 1 ... 24 ... 42 Laatste