Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:29:
[...]
Het ging mij erom om aan te geven waarom mensen meer en meer die mentaliteit hebben waar Touchdomex op doelt. En ik denk zelf ook dat er in veel van die uitspraken in meerdere of mindere mate een kern van waarheid zit.
[...]
Nee dat is dus datgene waar mensen het over onderbuik hebben. Het is een gevoel.
Politie alleen maar boetes schrijven? Geloof je het zelf, de politie is voor een groot deel gewoon op straat. Rij jij langs met je rotte achterlicht, houden ze je staande. Mep jij iemand in elkaar, dan ook. Of moeten ze jou door laten rijden omdat er mogelijk verderop een kleine kans is dat iemand in elkaar wordt gebeukt? Daarnaast kan je nog stellen dat controle op het verkeer minder ongelukken is: verkeer vallen meer gewonden en doden in dan tijdens het stappen.
Rechters die afwegingen maken die niet stroken met de realiteit zul je toch echt moeten uitleggen.
En dit:
Daders die behandeld worden als slachtoffer en het initiële slachtoffer vervolgens voor zelfverdediging aan de hoogste boom wordt gehangen door politie en diezelfde totaal van de werkelijkheid verwijderde rechters.
Hoeveel zaken hebben we hier van nou gehad? Ten opzichte van het totaal aantal zaken? Je laat je beïnvloeden door media, die overigens ook nog eens incidenten uit laat groeien tot een norm.
Naast het feit dat je maar even heel veel zijn meningen daarna onder de mat veegt door het bullshit te noemen. Niemand zegt ook dat ze zielig zijn, het zijn dat soort posts die gewoonweg ABSOLUUT niets bijdragen. Wel kunnen wij ons afvragen WAAROM jongeren zoiets doen, niemand is een geboren delinquent. Daarmee knuffelen wij daders niet, daarmee willen wij ze in de toekomst voorkomen i.p.v. op wraak uit te zijn.
Advocaten doen hun werk. Blijkbaar ben je het niet eens met onze grondwet en ons rechtssysteem. Dit zijn zaken die fundamenteel verworven in de samenleving zitten. Ik vind het een kroonstuk op onze culturele en morele ontwikkeling dat criminelen rechten hebben (zelfs NA veroordeling).
Daarnaast is zo’n post gewoon storend, we proberen enigszins op niveau een discussie te houden, iemand die dan even blind zijn mening uitkotst heeft dan geen zin: het boeit me niet wat je denkt, wel waarom je het denkt. Maar goed, het punt is dat je over 15 pagina’s discussie heen stapt: waar sommigen al bij stap X zijn in de discussie, zit jij nog op stap 1 te herhalen wat al is gezegd.
rodie83 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:33:
[...]
[...]
Jij denkt, de rechtspraak onderzoekt. En kijk eens wat blijkt...
En wat doen de schreeuwers? Gewoon, lekker blijven roepen. Ongeïnformeerd, ongedocumenteerd en ongefundeerd. En vooral heel boos worden als men daarom niet serieus genomen wordt.
Dat komt dus door het schreeuwend een topic binnen komen en gewoon niet lezen wat er is gezegd. Nu hoef je niet alles te lezen, maar een paar pagina's is wel zo handig"?
[
Voor 9% gewijzigd door
LiquidT_NL op 25-01-2013 14:40
]
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.