Toon posts:

[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 28 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 25.919 views

• Droxz
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik heb ook weer wat rondjes gedaan, maar gisteren veel verloren.
Gisteren veel zitten spelen met (T3) Marder II, maar speelde tegen T5/T6 tanks... dat is gewoon niet leuk meer :( Het leek er ook op, hoe later ik ging gamen, hoe meer hogere Tier tanks ik voor me kreeg.
Dus de laatste paar potjes maar met een (T2) Panzerjäger I zitten spelen om een beetje tegen eigen Tierś gelinkt te worden.

Eindelijk heb ik wat Tier 3 tanks en ben nu aan het sparen voor een T4, maar heb echt nog geen idee welke. T3 Cruiser Mk IV -> T4 Covenanter of T3 Marder 2 -> T4 Marder 3, of toch van een UK T2 naar UK T3 medium hahahaha. Wel probeer ik deze keer een crew te kopen met de nieuwe tank, dus wat extra centjes apart houden voor die aankoop.

Als er een prijs gegeven zou worden voor luiheid, dan zou ik waarschijnlijk iemand anders sturen om hem op te halen

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:27

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Ashrah schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:17:
[...]

Hey ... jij speelt niet meer weet je nog O-)
Zegt meneer "elke week een ander spel" ;)

"Oooh Jeroen!"

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:48
filipy23 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:34:
De pz38NA heeft scoutmatchmaking (t/m tier 8 ), de covenanter niet (faced maximaal tier 6). Daardoor is de Covenanter een heel stuk leuker om te spelen ondanks dat zijn stats slechter zijn.
Ah, dat verklaart een boel.

Wel vreemd dat dat onderscheid word gemaakt, want die pz38NA en de convenanter lijken toch echt veel op elkaar.

En waar zou je die info kunnen vinden? Dat is overigens sowieso een probleem bij WoT. Heel veel upgrades lijken totaal zinloos, totdat je ontdekt dat er allerlei voordelen zijn die je alleen in de fora kunt lezen.

• Jip99
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-01 12:33
mjtdevries schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:44:
[...]

Ah, dat verklaart een boel.

Wel vreemd dat dat onderscheid word gemaakt, want die pz38NA en de convenanter lijken toch echt veel op elkaar.

En waar zou je die info kunnen vinden? Dat is overigens sowieso een probleem bij WoT. Heel veel upgrades lijken totaal zinloos, totdat je ontdekt dat er allerlei voordelen zijn die je alleen in de fora kunt lezen.
http://wiki.worldoftanks.com/PzKpfw_38_nA

http://wiki.worldoftanks.com/Covenanter

daar kan je alles vinden.. en dan rechts beetje bovenaan.. daar zie je welke tiers die tegen zich kan krijgen.. maar een tier 4 scout met papier dunne armor en een 50mm tegen Tier 7 en 8! gezeliggg

• ed31
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2018
Zo.n pz38na moet je gewoon uitrusten met camo en binocs
Bij start v/d battle rush je naar een mooi bosje struiken om te spotten en ga je koffie zetten.......
Alle tanks die dan afgeknald worden doordat jij ze spot, krijg je 50% v/d XP en dan kan 't best hard gaan...

https://www.tradingview.com/u/Crypto_Ed/

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 13:02
Kaap schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:27:
[...]

Zegt meneer "elke week een ander spel" ;)
Dan verveel je je tenminste niet ^^

• ed31
wsLy schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:05:
Zo heerlijk als de teams de afgelopen 3 dagen waren, zo slecht zijn ze vandaag :')
hier net andersom.....zit vandaag tot nu toe op een winrate van 70%

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 15:56

Geckoo

Good news, everyone!

kort vraagje, als je dood bent en verlaat dan het spel krijg je dan wel de exp?

of moet je duimendraaien terwijl je kijkt wanneer het spel is afgelopen?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:19
Geckoo schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:15:
kort vraagje, als je dood bent en verlaat dan het spel krijg je dan wel de exp?

of moet je duimendraaien terwijl je kijkt wanneer het spel is afgelopen?
Je krijgt gewoon xp als je d'r eerder uit gaat. Dus gelijk als je doet bent exit battle en dan met de volgende tank gaan!

Babs out!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 15:30
ed31 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:00:
[...]

hier net andersom.....zit vandaag tot nu toe op een winrate van 70%
Hoor van meerdere mensen op TS die de afgelopen dagen lekkere dagen hebben gehad dat ze nu weer slecht draaien. Heb 3 dagen geleden 77% gewonnen, 2 dagen geleden 67% en gisteren 71%, vandaag met moeite aan 50% gekomen..

Maarja toch maar proberen er nog wat moois van te maken vandaag.

Stichting Hobbyserver

• Kwikbal
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:45
Jip99 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:24:
[...]

dat snap ik.. maar scouten is niet helemaal mijn ding.. en snel is die niet dus met mijn slechte scout skill ben ik in de 2de minuut van het potje dood..

ik bedoel gewoon meer te zeggen dat je met deze tank gewoon eigenlijk alleen maar scout/kanon voer kan spelen/zijn.. en dat vind ik gewoon niet leuk.. maar ja je moet langs de pz38nA om bij de pzIV te komen en bij de Tiger.
Misschien dat deze guide je een beetje kan helpen met de rol die je als scout hebt en de manier waarop je die kunt vervullen. De auteur geeft redelijk inzicht in de verschillende tactieken en strategieën die je kunt hanteren als light rijder en hoe je het beste je gevecht kunt indelen. Daarnaast heeft hij voor alle maps die momenteel in game zijn wat routes op papier gezet!

WoT/AW: panzerjur

Anoniem: 498773

lol, redlijk inzicht. <---understatement van de dag (ik hoor wel eens dat ik overdrijf)

Tazilon heeft meer potjes gespeeld in z'n VK2801 dan ik in totaal
Die gast weet waar ie over praat.

• Kwikbal
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:45
Anoniem: 498773 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:43:
lol, redlijk inzicht. <---understatement van de dag (ik hoor wel eens dat ik overdrijf)

Tazilon heeft meer potjes gespeeld in z'n VK2801 dan ik in totaal
Die gast weet waar ie over praat.
LOL, ik hoor wel eens dat ik het eea opzettelijk afzwak.. ;)

WoT/AW: panzerjur

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:20

Whuzz

Dodgeball!

Gisteren één van mijn leukste matches tot nu toe gehad in, jawel, mijn 38na. Met wat upgrades heeft die nu eindelijk een beetje snelheid zodat ik echt kan scouten.
Match had iets van 2 T7 heavies, een paar T6's, de rest T5 en dan ik met mijn T4. Ik weet de map naam niet, maar is zo'n map met een dorpje in het midden en heuvelachtig gebied langs de flanken. (hehe, dat zijn er vast meer dan 1 maar goed)

Linkerflank werd gelemmingd door 80% van ons team, tegen 50% van het rode team. De rechterflank had 1 van onze T7 Heavies, een T6 en ik, tegen de andere helft van het rode team.
Steeds een eind voor de andere twee tanks uitgereden om te spotten, dan een beetje als een rode lap heen en weer crossen om ze af te leiden. Op dit niveau valt me toch op dat de meeste spelers een rode waas voor hun ogen krijgen zodra ze een rode contour om een tank zien en dan dus wanhopig op die zig-zaggende T4-light blijven schieten en totaal geen aandacht schenken aan de heavies die er achteraan kruipen...
Zo hebben we ons een weg gebaand door de helft van het rode team. De linkerflank was nog weinig opgeschoten. De T6 en 7 gingen op weg om te helpen, waarna ik snel naar de cap ben gereden op zoek naar arty en in de hoop dat de loeiende sirene wat paniek zou veroorzaken bij de tegenstander, waardoor de rechterflank wat meer op schoot. En dat lukte :D

Was eigenlijk de eerste keer dat ik écht het idee had dat ik een verschil maakte voor mijn team. Ik heb wel eens wat matches 3-4 kills gehad, medailles gehaald, enz, maar deze match weet ik zeker dat als ik die twee heavies niet had geholpen het erg lastig zou zijn geworden.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• wsLy
wsLy schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:18:
[...]

Hoor van meerdere mensen op TS die de afgelopen dagen lekkere dagen hebben gehad dat ze nu weer slecht draaien. Heb 3 dagen geleden 77% gewonnen, 2 dagen geleden 67% en gisteren 71%, vandaag met moeite aan 50% gekomen..

6/6 was ik gestopt daarstraks, toen platoontje gedaan met Blue_boon en djengizz:
Wins / Battles 11 / 11 100%

Avg. / Total Exp. 1 173 / 20 490
Credits total 358 621

Dus toch nog goed gekomen :)

Stichting Hobbyserver

• Dolbyadt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-05 22:22
dat zijn leuke scores. 8)

[Voor 8% gewijzigd door Dolbyadt op 31-01-2013 15:31]

SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
wsLy schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:18:
[...]

Dat is toch vrij logisch allemaal? Je winrate zal gemiddeld altijd rond de 50% uitkomen. Als het begin van de week bovenmatig goed gaat kan je de donder op zeggen dat je later een stuk mindere games gaat krijgen. Dat soort dingen is wel voorspelbaar ;). Net als je echt een drama reeks hebt gehad, even doorbijten vaak volgt daarna een winstreak.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:23
Eindelijk!:

http://i.imgur.com/EVBmx40.jpg

Nu was mijn laatste panther 2 potje een leuk potje:

En nu zit ik in dubio, panther 2 houden of niet, ik wil toch graag de e50 beginnen te grinden, met verkoop heb ik toch eerder de credits binnen en echt betrouwbaar vind ik het tankje ook niet (veel brand en de gun lijkt minder accuraat dan hij is), alhoewel mijn stats er op erg leuk zijn...

erutangiS

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Postius schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:32:
Dat is toch vrij logisch allemaal? Je winrate zal gemiddeld altijd rond de 50% uitkomen. Als het begin van de week bovenmatig goed gaat kan je de donder op zeggen dat je later een stuk mindere games gaat krijgen. Dat soort dingen is wel voorspelbaar ;). Net als je echt een drama reeks hebt gehad, even doorbijten vaak volgt daarna een winstreak.
Er is wel een nuance. Als je een bovengemiddelde winrate hebt (of bv een platoon goede spelers) en dus vaker het verschil kan maken in games zijn er wel degelijk periodes waarin dit beter gaat. Een goede speler zal beter tot zijn recht komen in een semi competent team omdat die hem langer de kans geven 'zijn ding te doen'.

En dat de populatie spelers nogal kan verschillen qua nivo afhankelijk van dag en tijd hebben we allemaal mee kunnen maken denk ik.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kowlier schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:56:
gisteren de covenanter gekocht. weet niet echt wat ermee te doen :p stockgun is ongezien accuraat en heel mooie reload, maar ik kan amper wat damagen. en die pompom met drum vind ik verschrikkelijk.
doorbijten en doorgaan naar de crusader dan maar :(
Crusader is niet noemenswaardig anders, dus wat dat betreft blijft het doorbijten ;)
Sterker nog, ook al zijn het mediums, eigenlijk spelen de Cromwell en Comet ook al redelijk vergelijkbaar

Covenanter en Crusader zijn geen scouts idd, daar zijn ze te groot voor. Wel zijn ze snel en kunnen ze redelijk schade aanrichten. Oftewel het zijn flankers, support tanks. Twee specifieke voordelen: turret armour is bovengemiddeld (iig beter dan hull) en gun depression is ook zeer goed. Oftewel hull-down is the way to go.

Ook zijn ze prima om een evt doorbraak snel te benutten.

Soittakaa Paranoid!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 12:40

mad_max234

AMD Athlon II M320

Win rate van 50% is perfect, dan speel je tegen mensen die veelal gelijk zijn aan jou skill level. Winrate van meer dan 50% betekend dat je te veel potjes speelt tegen mensen die niet goed genoeg zijn!

Ik vind leuk als ik tegen mensen speel die een uitdaging vormen, verlies net zo graag tegen mensen die goed zijn dan dat ik win.

-Andere hobby- -

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Maar de cromwell en comet, in tegenstelling tot de tanks eronder, zijn wel leuk te spelen zodra je door hebt hoe!

Speelt padel!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 15:43
MrOleo schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:48:
Eindelijk!:

En nu zit ik in dubio, panther 2 houden of niet, ik wil toch graag de e50 beginnen te grinden, met verkoop heb ik toch eerder de credits binnen en echt betrouwbaar vind ik het tankje ook niet (veel brand en de gun lijkt minder accuraat dan hij is), alhoewel mijn stats er op erg leuk zijn...
Gefeliciteerd, E-50 is een erg leuke tank en mijn inziens veel meer viable dan de Panther en Panther II.
De Panther II zou ik dan ook weg doen, voor TC's zijn ze ook niet de moeite waard omte houden :)
mad_max234 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:28:
Win rate van 50% is perfect, dan speel je tegen mensen die veelal gelijk zijn aan jou skill level. Winrate van meer dan 50% betekend dat je te veel potjes speelt tegen mensen die niet goed genoeg zijn!

Ik vind leuk als ik tegen mensen speel die een uitdaging vormen, verlies net zo graag tegen mensen die goed zijn dan dat ik win.
Je neemt daarin niet (of nauwelijks) mee dat het spel afhankelijk is van teamplay. Een goede speler kan heel veel invloed hebben maar het komt ook veelal aan op tactisch spel en samenwerken. Een stel average spelers zal in bijna alle gevallen kunnen winnen van een solo goede speler als ze maar samenwerken.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:23
dion_b schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:24:
[...]

Twee specifieke voordelen: turret armour is bovengemiddeld (iig beter dan hull) en gun depression is ook zeer goed. Oftewel hull-down is the way to go.

Ook zijn ze prima om een evt doorbraak snel te benutten.
Grapje zeker? ooit een cromwell of comet gespeeld, die gasten hebben 0 turret armour en bounced dus ook geen reet. Hull down is geen optie, je gun depression benutten daarentegen is wel een goede optie want dat is waar die tanks in uitblinken samen met rapid firing guns, al is de aimtime wel in verhouding bizar traag.

Dus echt snipen is ook niet een optie het beste zijn ze 1 op 1 tanks wegflanken.

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:51
Comet en Cromwell zijn echt enorm leuk om te spelen! Heb er ook spijt van dat ik mijn Comet heb verkocht voor de waardeloze Centurion...

• mjtdevries
jantje 2 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:43:
Grapje zeker? ooit een cromwell of comet gespeeld, <knip>
Hij had het daar over de Covenanter en Crusader

• mjtdevries
filipy23 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:16:
Je krijgt gewoon xp als je d'r eerder uit gaat. Dus gelijk als je doet bent exit battle en dan met de volgende tank gaan!
Kun je achteraf nog wel de eindscore van die battle te zien krijgen?

Ik heb dat geprobeerd op te zoeken, maar het is me niet gelukt.

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:51
mjtdevries schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:48:
[...]

Jep, krijgt daarna gewoon het normale bericht van win/loss en dan kan je verder klikken naar de uitgebreide eindscore :)

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02 22:42
Whuzz schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:59:
Gisteren één van mijn leukste matches tot nu toe gehad in, jawel, mijn 38na.
Moest denken aan mijn leukste pot, wat overigens al ongeveer anderhalf jaar terug was.
Het was een random op de map Lakeville waarin ik in een coop zat met een huisgenoot. Ik geloof dat het een tier 8 of 9 (max 1 tier 9 dan) battle was en zelf zal ik in een tiger of vk36 hebben gereden
Ons team begon op zuid en deed zich mooi verspreiden over de map zoals dat praktisch altijd gebeurt. Na een minuut of 2 begon het gezeik in de kloof (links). +10 enemies (volgens mij het gehele enemie team) rukte via de kloof op naar de base en overrompelde de defense in de kloof. Omdat het hele team al snel doorhad dat praktisch de complete opppositie via de kloof oprukte, ging iedereen aan de base defense. Na de beste battle ooit was ons team zwaar gehavend en was de complete enemie (muv arty) veranderd in brandende hoopjes staal. In cel j2 stonden ongeveer 15-20 brandende wrakken, :) Juist omdat ik in mijn 7500 potjes nog nooit heb meegemaakt is dit mij altijd bijgebleven. Zelf overigens de battle overleefd:). Het was niet zozeer dat ik een episch hoge score had als wel de adrenaline van een potje dat totaal anders loopt dan iedereen in het begin had verwacht
Het mag van mij wel vaker gebeuren dat een team consequent als team rusht :p

[Voor 7% gewijzigd door eL_Jay op 31-01-2013 17:04]

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:23
mjtdevries schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:47:
[...]

Hij had het daar over de Covenanter en Crusader
Ook daar geldt het zelfde verhaal dus dat maakt niet uit. tot aan die comet is het allemaal 1 pot nat;)

• TRX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-05-2015
Jip99 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:51:
[...]

http://wiki.worldoftanks.com/PzKpfw_38_nA

http://wiki.worldoftanks.com/Covenanter

daar kan je alles vinden.. en dan rechts beetje bovenaan.. daar zie je welke tiers die tegen zich kan krijgen.. maar een tier 4 scout met papier dunne armor en een 50mm tegen Tier 7 en 8! gezeliggg
hm.... niet alles klopt op die wiki

de chi ha wordt ingedeeld voor 3-5
maar ik kom ook 1 en 2 tegen :?

• Postius
TRX schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:25:
[...]

Net alsof je dat erg vindt ;) .

• ed31
mjtdevries schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:48:
[...]

Rechts onderin zit een button met je battle geschiedenis van je actuele login.
Ik heb daar dan ook mijn winratio van die login staan, maar zou goed kunnen dat dat erbij gezet door mijn XVM-mod.

Mbt het vroegtijdig verlaten van een battle: vooral als beginner is het wel interessant om te blijven hangen en als "bijrijder" met een goede speler mee te rijden. Kun je altijd van leren.

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-05 21:45

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

• tier 10 light tanks? "I am really not sure" (SS: apparently there was another leak from somewhere saying those might come eventually)
  • WG doesn't plan to make a singleplayer game (SS: connected to the question what is WG going to do with the new console game US studio it bought)
  • apparently, the Leopard's gun L7A3 might be even more accurate and have faster aiming than the one of the E-50M (SS: 0.28 mentioned)
  • there is no en-masse amnesty planned for banned accounts, each case is handled individually
  • no special matchmaking for platoons is planned (SS: for example for the cases where one team recieves one platoon of 3xHT8, another 2xMT6) to make them more balanced
  • HE shells have no limit on module criticals damaged per shot, this only concerns crewmembers (SS: HE shell can never kill more than half of the crew with one shot, the borderline case being 3 of 5)
  • SS: this is a bit indirect answer but from what I understood, there are no light tanks candidates for now for tier 10
  • WG doesn't support the P2W attitude despite the fact that the Chinese (SEA) server sort of inclines to it
  • T-34/100 has not yet been introduced as a premium vehicle, because there is the possibility of it being introduced as a regular vehicle
  • SerB writes that the "late model" E-75 (designated "F") having a rear transmission is a hoax and that there are no existing graphic materials suggesting there was any such things, Doyle also agrees there was no such thing
  • holes in tanks after they are hit have no effect on the armor (SS: eg if you hit a place where another shell has previously penetrated, it doesn't count as 0 armor area)
  • both US and RU servers have roughly the same amount of people mass-using gold shells
  • disabling one map from the random map pool? "Let's say we won't do it for now"
  • the system where you can "forgive" teamdamage (SS: the teamdamager doesn't get "ban points" if you forgive him) is not going to be implemented
  • tanks in game do not act as a arty splash barrier (SS: if a MS-1 stands hidden behind the Maus, an arty shell falls next to the Maus so that the Maus stands between it and the MS-1, if the splash is big enough to reach the MS-1, it will get damaged despite the fact it is covered)
  • it's possible the British crews will get additional names in their name and surname pool in the future ("when it's done it's done")
  • T-62A was introduced as the Object 165 without the smoothbore gun instead of the paper project Object 142 because 1) some T-62A's were actually built (around 100 pieces) and 2) Object 142 is practically the same as one of the T-54 versions that already is in the branch, it's possible (but not guaranteed) that the Object 142 will appear as a separate vehicle
  • SerB doesn't see any suitable tanks for German premium T8 med tank
  • smoke shells and generators are difficult to implement technically, they will come in distant future
  • no plans to introduce earning gold in random battles
  • Province will be remade "if needed"
  • AMX AC 48 mantlet thickness is 150mm
  • SerB is exping up the British medium branch, he's at the Cromwell now
  • according to SerB, WoT works on Windows 8 just fine
Source: Click

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:23
[...]

Tier 3 battle betekent, max tier 3, maar ook tier 1 en 2 kan een tier 3 battle krijgen. Het getal in tier betekent in principe de max tier die in de game zit en (uitzonderingen daargelaten) kunnen er max 2 tiers verschil zitten tussen tanks. Dus een tier X battle bevat tier X, X-1 en X-2 tanks.
Edit: Tevens kunnen lagere tiers meeliften op hogere tiers als ze in dezelfde platoon zitten.
psychoclown schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:40:
[...]

Gefeliciteerd, E-50 is een erg leuke tank en mijn inziens veel meer viable dan de Panther en Panther II.
De Panther II zou ik dan ook weg doen, voor TC's zijn ze ook niet de moeite waard omte houden :)
Ik denk dat ik hem inderdaad verkoop, ik heb de panther 1 ook nog en die speelt net even wat lekkerder (zelfde pen met lagere tier tanks) op zijn tier, die hou ik waarschijnlijk, ik wil toch sowieso mijn P2 crew meenemen naar de E50.

[Voor 39% gewijzigd door MrOleo op 31-01-2013 20:41]

erutangiS

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Heb weer vrienden gemaakt:
Jakuzzas (2/1/2013 2:00:49 AM) hey morron...u did less damage than a dead IS7...noobfuck...that damage u did is for a tier 5 arty...not top tier like u! next time...pls....sftu and dont insult players that did what they were supposed to do!
Kon 2 schoten doen die in totaal 2100 damage op leverden voordat ik dood ging door onze geweldige IS-7 die een lemming train begon aan het begin van de match.. ik had daarnaast niemand uitgescholden of wat dan ook.. maar blijkbaar was hij wel zo laf om een chat venster te openen en mij te insulten, het leuke is nog wel dat hij me gelijk op zijn ignore list had gezet. :+

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:21
[...]

Let er wel op dat het een Battle tier is en niet een tank tier.
the battle tier bepaald welke tanks er in kunnen komen. dus als je met een chi ha in een battle tier 5 potje zit (jouw max) kan het ook zijn dat je samen met een tank zit die battle tier 5 als minimum heeft en je dus practisch niets tegen hem uithaalt.

zie ook:

klikbaar voor groter

[Voor 10% gewijzigd door skoozie op 01-02-2013 08:30]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• mjtdevries
ed31 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:54:
Rechts onderin zit een button met je battle geschiedenis van je actuele login.
Bedankt. Ik was er toevallig gisteren zelf achter gekomen nadat ik gelezen had dat het kon.
Stom dat ik dat niet eerder ontdekt heb, die knoppen lichten toch duidelijk genoeg op... :)
Mbt het vroegtijdig verlaten van een battle: vooral als beginner is het wel interessant om te blijven hangen en als "bijrijder" met een goede speler mee te rijden. Kun je altijd van leren.
Dat is zeker een goed idee ja, ik heb dat in het begin regelmatig gedaan.

De belangrijkste dingen die ik daaruit geleerd heb:
- Het zijn aggressieve spelers die veel kills maken. O.a. doordat ze daardoor ook vaker in de flank en van achteren vijandelijke tanks kunnen beschieten.
- bosjes zijn geen goede schuilplaats. Zorg dat je schuin achter een rots of huis staat, zodat je een solide bescherming hebt waar je je snel achter kunt verschuilen als je beschoten word.

• warlord01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-03-2020
Als die er niet zijn is een bosje maar dan wel erachter en niet er in beter als niets.

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:21

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

MrOleo schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:48:
Eindelijk!:

[afbeelding]

[afbeelding]

Waarom de panther II houden:
Je maakt makkelijker winst dan met de e-50, die volgens stats zowat de slechtst verdienende tier 9 ingame is.
Je hebt geen zin een nieuwe, lange grind naar een full ops tank. De E50 is stock echt een draak.
De e-50 absorbeert arty nog beter (en speelt tussen zwaardere arty)
je motor is nog steeds even ontvlambaar, dus reken daar ook niet op verbetering bij de e50

Waarom wil je de e50 wel;
je wil gewoon doorwerken in een tree tot tier 10, je hebt het wel gehad met de panther II
e50 is iets mobieler dan de P II in het algemeen, vooral sneller (nog steeds geen t54 maar kom)
je hebt een mobiele stormram (ik heb meer kamikazes met deze tank dan met alle andere tanks samen)
De gun is accuraat en aimt snel, met een serieuze damage output.
Je kan frontaal eindelijk iets bouncen
De e-50 is eigenlijk de complete vanilletank, tis geen medium, geen heavy, geen scout. Wat ervoor zorgt dat hij nergens echt slecht in is.
Het beste eraan is de gun en damage output.

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:56
en de e50 wordt pas enigszins leuk imho als je bia op 100% hebt. ik vond het een vreselijke tank.
Ik hield mijn hard vast hoe erg de E50M zou vallen, maar I love it!

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• Joindry

Joindry

Ja ik heb intussen BiA, sixth sense, snap shot, safe stowage, offroad drive, clutch breakin (70%), situational awereness en 50% repair.
Ik heb er een winrate van 56% op momenteel, dus mag niet mopperen. Ik speel em wel redelijk als een heavy die nu en dan flank. voordeel, soms doe je heel veel damage, nadeel, arty en ik komen niet overeen.

• wsLy
Over E-50M gesproken... kreeg deze screenshot toegestuurd van iemand waar ik regelmatig mee speel in platoon.

Stichting Hobbyserver

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Amagawd....TAC speler detected! :+

"Oooh Jeroen!"

• psychoclown
Joindry schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:55:
[...]

Waarom de panther II houden:
Je maakt makkelijker winst dan met de e-50, die volgens stats zowat de slechtst verdienende tier 9 ingame is.
Je hebt geen zin een nieuwe, lange grind naar een full ops tank. De E50 is stock echt een draak.
De e-50 absorbeert arty nog beter (en speelt tussen zwaardere arty) je motor is nog steeds even ontvlambaar, dus reken daar ook niet op verbetering bij de e50.
Credits verdienen op een tier 8 tank kan prima maar daarvoor zijn er zeker betere alternatieven. Mijn inziens is dat geen reden om de Panther II te behouden.

• Joindry

Joindry

psychoclown schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:06:
[...]

Credits verdienen op een tier 8 tank kan prima maar daarvoor zijn er zeker betere alternatieven. Mijn inziens is dat geen reden om de Panther II te behouden.
Laat me dan de logica omdraaien, met de e50 verlies je sneller geld...
met de P II kan je op lange termijn break even spelen (zonder premium) met de E-50 moet je best pro zijn om dat te doen. Dus dat kan wel een reden zijn hem te houden...

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

In dat geval zijn er vele tier 8's te vinden die beter zijn. Verkoop dan de PII en ga voor wat beters.

"Oooh Jeroen!"

• psychoclown
Joindry schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:15:
[...]

Laat me dan de logica omdraaien, met de e50 verlies je sneller geld...
met de P II kan je op lange termijn break even spelen (zonder premium) met de E-50 moet je best pro zijn om dat te doen. Dus dat kan wel een reden zijn hem te houden...
Wat ik dus al zei, en Kaap eveneens, zijn daarvoor veel betere alternatieven. De Pershing is bijv. op zijn tier een veel betere medium, neem desnoods de T20 waarmee bakken met credits te verdienen zijn of elke andere tier 8 heavy.

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:49
Kaap schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:00:
Amagawd....TAC speler detected! :+
Brr.... pauper clan eerste klas. Heb werkelijk nog nooit een TC of war gezien waar ze niet lopen te whinen en flamen.

• Joindry

Joindry

psychoclown schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:32:
[...]

Wat ik dus al zei, en Kaap eveneens, zijn daarvoor veel betere alternatieven. De Pershing is bijv. op zijn tier een veel betere medium, neem desnoods de T20 waarmee bakken met credits te verdienen zijn of elke andere tier 8 heavy.
Ow dat weet ik ook wel. Maar de initiële vraag was, panther II of E50. Er waren geen andere opties.

• psychoclown
Panther II is geen optie :+

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-05 07:49
Zijn er overigens al wat details/geruchten bekend over de nieuwe T8 med. na de VK3002DB?

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• Jip99
ik ben nu lekker onderweg met mijn pzIV, maar ik merk wel dat er een hoop mensen al hun crew op 100% hebben en een hoop perks.. ik zie mensen niet en of te laat, en ik ben zelf niet goed genoeg gecamoufleerd.. dat is wel echt een nadeel van de random potjes.. je komt tegen tanks die een stuk beter zijn waardoor ik soms super snel kapot geschoten word zonder dat ik ze zie!.. maar we komen er wel!.. crew is nu op 90% ofzo.. en heb wel camo net.. want ik vind het leuk om te snipen.

• filipy23
Sneezzer schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:14:
Zijn er overigens al wat details/geruchten bekend over de nieuwe T8 med. na de VK3002DB?
Alleen het feit dat het een Tier 8 light gaat worden. De Spahpanzer Kette. Of zoiets.

Babs out!

• Sneezzer
filipy23 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:32:
[...]

Alleen het feit dat het een Tier 8 light gaat worden. De Spahpanzer Kette. Of zoiets.

Babs out!
Aha, dus van med -> light? dat is ook niet erg, dan kan ik tegen die tijd de VK2801 verkopen.

• Postius
Ik zit nu in TIer 3 voornamelijk, maar ik vroeg me af of ik niet beter in T3 kan blijven hangen? Om mn Crew te trainen. Ik begin namelijk de indruk te krijgen dat op hogere tiers bijna iedereen hier aan doet en ik rij nog rond met een 50% crew (nouja ondertussen 72%). Is het de moeite ze minimaal op te trainen naar 1 skill voordat ik de volgende tier tanks koop en ze dan weer omtrain? En hoeveel sneller gaat Xp van je crew verzamelen als je vehicle elite is?

[Voor 11% gewijzigd door Postius op 01-02-2013 15:30]

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

filipy23 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:32:
[...]

Babs out!
Dit is de tree die ze ingedachte hebben/hadden, die Spahpanzer wordt volgens mij de tier 8 light die na de VK2801 komt.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:21
Postius schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:30:
Ik zit nu in TIer 3 voornamelijk, maar ik vroeg me af of ik niet beter in T3 kan blijven hangen? Om mn Crew te trainen. Ik begin namelijk de indruk te krijgen dat op hogere tiers bijna iedereen hier aan doet en ik rij nog rond met een 50% crew (nouja ondertussen 72%). Is het de moeite ze minimaal op te trainen naar 1 skill voordat ik de volgende tier tanks koop en ze dan weer omtrain? En hoeveel sneller gaat Xp van je crew verzamelen als je vehicle elite is?
nee, op de lage tiers lekker met 50% crew rond crossen, je bent daar redelijk snel doorheen. pas vanaf tier 5 of zes zou ik credits spenderen om ze of om te trainen naar je nieuwe tank, of om 75%crew te kopen (a 20.000 creds per bemanning)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Postius
skoozie schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:35:
[...]

nee, op de lage tiers lekker met 50% crew rond crossen, je bent daar redelijk snel doorheen. pas vanaf tier 5 of zes zou ik credits spenderen om ze of om te trainen naar je nieuwe tank, of om 75%crew te kopen (a 20.000 creds per bemanning)
Ja maar ik kan ze gewoon door trainen op die lagere tiers dan hoef ik ze op hogere tiers niet meer te kopen. Want bemanning trainen is echt verschrikkelijk duur.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Kojoottii schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:04:
[...]

Brr.... pauper clan eerste klas. Heb werkelijk nog nooit een TC of war gezien waar ze niet lopen te whinen en flamen.
Zelfde met HAMI en EX322.

• Jip99
Postius schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:38:
[...]

Ja maar ik kan ze gewoon door trainen op die lagere tiers dan hoef ik ze op hogere tiers niet meer te kopen. Want bemanning trainen is echt verschrikkelijk duur.
maar als je ze omtrained naar een andere tank verliezen ze wel skill.. als je crew 100% is en je trained hem om naar een andere tank zakt het naar 75 of 85 % ofzo.. weet ff niet zeker.

• psychoclown
Sneezzer schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:51:
[...]

Aha, dus van med -> light? dat is ook niet erg, dan kan ik tegen die tijd de VK2801 verkopen.
Ik hoop het toch niet, moet ik de crew weer omtrainen van medium en daarna weer terug naar light.
Postius schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:30:
Vanaf tier 5 75% crew kopen en die meenemen in de lijn :)
Accelerated crew training zorgt ervoor dat de crewmember die het minste exp heeft de volle exp van de gespeelde battle als bonus erbij krijgt. Het is handig als je bepaalde tanks veel speelt maar voor die lagere tiers niet nodig.
Jip99 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:45:
[...]

maar als je ze omtrained naar een andere tank verliezen ze wel skill.. als je crew 100% is en je trained hem om naar een andere tank zakt het naar 75 of 85 % ofzo.. weet ff niet zeker.
Ja primairy skill die gaat verloren maar secondary skills blijven bestaan als je ze hebt en zullen alleen een penalty krijgen wanneer je een skillreset doet for free of voor credits.

[Voor 17% gewijzigd door psychoclown op 01-02-2013 15:49]

• wsLy
Jip99 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:45:
[...]

90%

Als je crew 100% is en je retrained ze met silver dan worden ze 90% en heb je ~40k xp nodig voor weer op 100% te komen.

Ik kan goed omgaan met de mensen van EX322 en TAC waar ik mee samen speel :) Zit vaak genoeg met die gasten te platoonen. Maarja ik speel met ze en niet tegen ze he.

Stichting Hobbyserver

• Jip99
wsLy schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:48:
[...]

90%

Als je crew 100% is en je retrained ze met silver dan worden ze 90% en heb je ~40k xp nodig voor weer op 100% te komen.

Ik kan goed omgaan met de mensen van EX322 en TAC waar ik mee samen speel :) Zit vaak genoeg met die gasten te platoonen. Maarja ik speel met ze en niet tegen ze he.
ah zie je :) ik wist het dus niet goed.. 90%.. na ja valt nog mee.

• psychoclown
Jip99 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:49:
[...]

ah zie je :) ik wist het dus niet goed.. 90%.. na ja valt nog mee.
Enkel als je ze omtrained naar hetzelfde type. Van een heavy naar medium zal een penalty geven van 20%.
Dit staat overigens ook in de TS :)

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

psychoclown schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:47:
[...]

Ik hoop het toch niet, moet ik de crew weer omtrainen van medium en daarna weer terug naar light.
Nope, check die afbeelding hier boven maar, het is een medium lijn. :Y
wsLy schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:48:
[...]
Wat heeft "ik speel met ze en niet tegen ze" te maken met het gedrag wat ze vertonen, geen ene fluit. Het zijn gewoon een stelletje rare lui (om het maar netjes uit te drukken). Die denken dat ze de beste zijn maar keer op keer volledig de plank mis slaan. Ook in 322 zitten dat soort arrogante kwasten, niet allemaal maar wel een heleboel. Voor mij is dat ook de reden dat ik nooit in HAMI, EX322/322 of TAC zou willen zitten. TAC staat sowieso al bekend als een ruk clan als je de posts van hun clan leader bekijkt zelfde geldt ook voor HAMI en EX322..

• filipy23
Nemean schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:35:
[...]

Dit is de tree die ze ingedachte hebben/hadden, die Spahpanzer wordt volgens mij de tier 8 light die na de VK2801 komt.
[afbeelding]
Die tree is niet meer up to date. WG heeft de laatste tijd heel veel ideeen rond die lijn gespuit. Bijvoorbeeld dat hij vanaf Tier 5 al zou beginnen (met de DW) en later kwam daar plotseling een tier 8 light bij. Op een gegeven moment stond het ook niet meer vast dat de 3002 DB in de Leo-1 lijn kwam te zitten. SerB heeft afgelopen week pas bevestigd dat dat nu toch het geval gaat zijn. Maar hoe die lijn er precies uit gaat zien weet dus eigenlijk nog niemand (buiten WG).

Babs out!

• psychoclown
Nemean schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:57:
[...]

Nope, check die afbeelding hier boven maar, het is een medium lijn. :Y
Ja die tree ken ik maar gezien dat een tree is van meer dan 9 maanden oud en er inmiddels weer veranderingen hebben plaats gevonden ga ik daar niet meer blind vanuit. Al hoop ik het wel natuurlijk ;)

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

filipy23 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:00:
[...]

Die tree is niet meer up to date. WG heeft de laatste tijd heel veel ideeen rond die lijn gespuit. Bijvoorbeeld dat hij vanaf Tier 5 al zou beginnen (met de DW) en later kwam daar plotseling een tier 8 light bij. Op een gegeven moment stond het ook niet meer vast dat de 3002 DB in de Leo-1 lijn kwam te zitten. SerB heeft afgelopen week pas bevestigd dat dat nu toch het geval gaat zijn. Maar hoe die lijn er precies uit gaat zien weet dus eigenlijk nog niemand (buiten WG).

Babs out!
Ik kan me nog ergens herinneren dat mensen wel de XP van de 30002DB die ze gespaard hebben konden uitgeven aan de nieuwe lijn. Dat werd ooit verteld, daarnaast is het echt niet top om van een medium naar een light naar een medium te gaan, als ik eerlijk ben.

• psychoclown
Nog zo'n 20k grinden op de 3002 door middel van dubbels en ik heb sowieso genoeg exp voor de opvolger :)

• Sneezzer
psychoclown schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:20:
Nog zo'n 20k grinden op de 3002 door middel van dubbels en ik heb sowieso genoeg exp voor de opvolger :)
Idem. de stap naar de panther maak ik nu niet. ben benieuwd!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

psychoclown schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:20:
Heb zo'n 90k~ klaar staan, en een crew met 1 skill. Jammer genoeg is die VK3002 echt een kak tank en vond ik de Panther toffer.

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-04 20:48

solique

Music Maniac

Is misschien toch weer een reden om terug te stappen naar de 3002 om wat exp. op te grinden.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:23
Nemean schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:24:
[...]
Heb zo'n 90k~ klaar staan, en een crew met 1 skill. Jammer genoeg is die VK3002 echt een kak tank en vond ik de Panther toffer.
Ik blijf dat altijd grappig vinden, bij mij is het juist precies andersom. Die VK3002 werkt bij mij juist perfect terwijl ik met de Panther continue problemen had :)

[removed]

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

redwing schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:28:
[...]

Ik blijf dat altijd grappig vinden, bij mij is het juist precies andersom. Die VK3002 werkt bij mij juist perfect terwijl ik met de Panther continue problemen had :)
:+

Ieder zo zijn speelstijl :>, ik moet toegeven heb er een leuke winrate (66%) aan over gehouden maar vond de guns op de tank ontiegelijk bagger. Bovendien leek het wel of je alleen maar in tier 8-9 matches uit kon komen. |:(

• psychoclown
Nemean schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:24:
[...]

Hier juist andersom, 3002 is toch net iets sneller, fikt iets minder vaak en is iets meer bouncy. Moet ik wel bij zeggen dat ik met gold derp speel, voornamelijk omdat ik daarmee soms ook 3v3 speel.
Overigens heb ik er ook al een beste leuke crew op met 215% crew skill (al zou ik nog wel een keer repair om willen wisselen voor de perks :)
Nemean schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:30:
[...]

:+

Ieder zo zijn speelstijl :>, ik moet toegeven heb er een leuke winrate (66%) aan over gehouden maar vond de guns op de tank ontiegelijk bagger. Bovendien leek het wel of je alleen maar in tier 8-9 matches uit kon komen. |:(
Afgezien van de snipegun hebben ze verder dezelfde guns. De snipegun vind ik te weinig damage doen op tier 7 om een team te kunnen dragen. Wel lekker nauwkeurig en snel maar 0,0 punch.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

psychoclown schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:45:
[...]

Hier juist andersom, 3002 is toch net iets sneller, fikt iets minder vaak en is iets meer bouncy. Moet ik wel bij zeggen dat ik met gold derp speel, voornamelijk omdat ik daarmee soms ook 3v3 speel.
Overigens heb ik er ook al een beste leuke crew op met 215% crew skill (al zou ik nog wel een keer repair om willen wisselen voor de perks :)

[...]

Afgezien van de snipegun hebben ze verder dezelfde guns. De snipegun vind ik te weinig damage doen op tier 7 om een team te kunnen dragen. Wel lekker nauwkeurig en snel maar 0,0 punch.
Ik heb daar ooit zonder premium 1.5k XP mee kunnen halen met die sniper gun. Ik kon non stop een Tiger 2 en een IS-3 tracken. Damage heb je niet, maar je bent wel accurate en je hebt een redelijk goeie R.O.F. :Y

• filipy23
Nemean schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:11:
[...]

Ik kan me nog ergens herinneren dat mensen wel de XP van de 30002DB die ze gespaard hebben konden uitgeven aan de nieuwe lijn. Dat werd ooit verteld, daarnaast is het echt niet top om van een medium naar een light naar een medium te gaan, als ik eerlijk ben.
Dat werd ooit verteld...

Tsja, dit werd begin Januari nog verteld:
- there is a possibility the VK3002DB exp accumulated by players (SS: including me) will be useless because it might not be a part of the branch (SS: SerB went on a rant that the devs are not responsible for players assuming stuff before the patchnote release), Storm states only "when there is an official announcement, all will be revealed"
Maar gelukkig vertelde ze deze week dit:
- the new German med branch will start with VK3002DB (SS: as planned previously)
Babs out!

Babs out!

[Voor 8% gewijzigd door filipy23 op 01-02-2013 16:58]

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

filipy23 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:57:
[...]

Dat werd ooit verteld...

Tsja, dit werd begin Januari nog verteld:

[...]

Maar gelukkig vertelde ze deze week dit:

[...]

Babs out!

Babs out!
WarGaming Logic, all I can say.! :+

• wsLy
Zo... 48 battles er weer opzitten vandaag.. 34 wins.. Gaat lekker deze week, geen enkele dag gehad over de 60%.

Zo schiet het wel op richting de 54% global win ratio :) Zit nu op 53,84%

Stichting Hobbyserver

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:43

Foamy

Fulltime prutser

Vraagje aan diegenen die met artie spelen op regular battles: Hoe ervaar je het als een light (T71 of T-50-2) je naar je plekje duwt?

Reden dat ik het me afvroeg is dat ik vrij gemengde resultaten hierop krijg. Sommigen waarderen het, anderen vragen zich af of ik dood wil en wat ik in godsnaam aan het doen ben....

Mijn tactiek is meestal vrij simpel:
1e minuut: artie helpen op zn plek te komen
2e + 3e minuut afwachten op scouts van de tegenpartij om die een tikje te geven zodat ze achterstevoren staan en ze af te maken
rest van de game: kijken waar je er door kunt komen, en op zoek naar artie. Hierna een beetje trollen achter de enemy lines.

Speel ik nu zo raar? Of snappen anderen het spel niet?

blub

• djengizz
  • Niet online
Foamy schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:06:
Het is wel vreemd als een light scout zichzelf in de opening achter de linies bevindt. Hij heeft veel meer nut in de frontlinie. Ook zal het nauwelijks voordeel opleveren voor de arty.

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

djengizz schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:27:
Het is wel vreemd als een light scout zichzelf in de opening achter de linies bevindt. Hij heeft veel meer nut in de frontlinie. Ook zal het nauwelijks voordeel opleveren voor de arty.
Mijn ervaring is juist dat als ik direct naar voren rush ik binnen een minuut dood ben door de hoge concentraties tier 9 en tier 10 tanks die ik tegenkom. Juist door even af te wachten voor ik naar voren knal blijf ik veel langer heel, en kan ik op die manier meer betekenen. Tenminste, dat is mijn redenatie ;)

blub

• psychoclown
Ik ben weer aan het streamen :)

• djengizz
  • Niet online
Foamy schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:32:
Mijn ervaring is juist dat als ik direct naar voren rush ik binnen een minuut dood ben door de hoge concentraties tier 9 en tier 10 tanks die ik tegenkom. Juist door even af te wachten voor ik naar voren knal blijf ik veel langer heel, en kan ik op die manier meer betekenen. Tenminste, dat is mijn redenatie ;)
En dat is waar de kunst van het scouten komt kijken.

Je rushed dan waarschijnlijk te ver naar voren. Probeer op de rand van spotting range te blijven en leer de goede spots waar je wel veilig heen kunt 'rushen' en eventueel passief kunt spotten.
Met scouts zoals de t-50-2 spot je imo wat minder passief en gebruik je vooral je snelheid en kleine profiel om veilig te blijven. Ook hier geldt veiligheid voor alles en gebruik daarvoor de tools van een scout die je voordeel geven zoals betere view range, mobiliteit en camo.

[Voor 29% gewijzigd door djengizz op 01-02-2013 19:38]

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Vraagje aan diegenen die met artie spelen op regular battles: Hoe ervaar je het als een light (T71 of T-50-2) je naar je plekje duwt?

Reden dat ik het me afvroeg is dat ik vrij gemengde resultaten hierop krijg. Sommigen waarderen het, anderen vragen zich af of ik dood wil en wat ik in godsnaam aan het doen ben....

2e + 3e minuut afwachten op scouts van de tegenpartij om die een tikje te geven zodat ze achterstevoren staan en ze af te maken
rest van de game: kijken waar je er door kunt komen, en op zoek naar artie. Hierna een beetje trollen achter de enemy lines.

Het geeft ze mogelijk 1 a 2 km/h meer snelheid en indien jij te hard tegen ze aan knalt moeten ze nog betalen voor de kosten ook. Het heeft weinig effect, daarnaast ben je een light en hoor je naar mijn weten in het begin zeker te scouten vooral als je een snelle T-50-2 of T71 bent. Als je in het begin scout weet je direct waar welke tegen standers zitten. Indien je een Chaffee of VK (VK kan ook aardig scouten) kun je altijd nog passive gaat scouten in een bosje of zoals de Type 62 kun je ook aardig goed snipen van af een heuvel zonder gespot te worden. Dit laat User zien in zijn filmpje:

• Kojoottii
Nemean schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:57:

[...]

Wat heeft "ik speel met ze en niet tegen ze" te maken met het gedrag wat ze vertonen, geen ene fluit. Het zijn gewoon een stelletje rare lui (om het maar netjes uit te drukken). Die denken dat ze de beste zijn maar keer op keer volledig de plank mis slaan. Ook in 322 zitten dat soort arrogante kwasten, niet allemaal maar wel een heleboel. Voor mij is dat ook de reden dat ik nooit in HAMI, EX322/322 of TAC zou willen zitten. TAC staat sowieso al bekend als een ruk clan als je de posts van hun clan leader bekijkt zelfde geldt ook voor HAMI en EX322..
Dat vind ik ook dan ook inderdaad, ik bedoel meeste clans hebben wel een paar van die types ertussen en bij PTS krijg je dan van iedereen te horen dat je moet kappen met trollen. En als je daar niet naar wil luisteren wordt je er uit geknikkerd.

Als je wilt trollen doe je dat op CW map of wat dan ook iig met daden, dom ouwehoeren kan iedereen.

Oja, mag het niet zeggen eigenlijk, maar ja, tis jammer dat ze hami in omc hebben toegelaten...

[Voor 4% gewijzigd door Kojoottii op 01-02-2013 20:02]

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Kojoottii schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:51:
[...]
Oja, mag het niet zeggen eigenlijk, maar ja, tis jammer dat ze hami in omc hebben toegelaten...
:F

Dat is mijn reactie.

Sprak Laughter net maar die wist nergens van :+.

[Voor 9% gewijzigd door Nemean op 01-02-2013 20:48]

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-04 00:13
Had een redelijk potje, maar dankzij een afk xp pinjata mijn hoogste xp ooit. Snap nog niet veel van deze tank trouwens.
Victory!
Battle: Serene Coast 01 February 2013 20:11:49
Vehicle: Conqueror
Experience received: 2,443
Credits received: 96,238
Battle Achievements: Mastery Badge: "Ace Tanker"

Shuttle st20g5

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-05 18:45

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter

Mijn antwoorden op je punten.
Als ik arty of mijn T28 Proto rijdt heeft het weinig tot geen nut als een Light mij gaat duwen.
Ten eerste ik ben veels te zwaar voor die light om mij voordeel te geven in snelheid, ten tweede als jij wat fout doet en schade krijgt doordat je tegen mij aanrijdt kost het mij geld en ten derde ik ga sowiezo niet harder dan de max snelheid door het duwen.
Soms wil een IS-3 mij wel eens duwen in de proto maar ik vind dat zonde van zijn snelheid om op tijd een goede plek te bereiken.
Hij kan beter alvast een goede defense opzetten en ik kom wel.

Wat betreft je "scouts hunten", prima, doe ik tegenwoordig zelf ook als het enemy team meerdere lights heeft en wij ook, gewoon bij de base rondrijden, snelheid houden en scouts afvangen.
Dit heeft meer nut dan met alle lights tegelijk dezelfde route rijden en worden afgeknald.

Later als het veld zich wat heeft gestabiliseerd en je ongeveer weet waar welke tanks rondhangen dan kan je door de lines sneaken en op hun base gaan trollen.

Gewoon lekker spelen zoals je het meest prettig voelt in je light en je ook wat betekent voor het team, ze kunnen heel erg whinen dat je MOET scouten maar als je zelf weet dat je dan direct het loodje legt dan ben je geen goede aanwinst voor het team als je het toch doet.

Laatst op TS eens een opmerking gekregen "you Dutchies talk a lot"...
Hey als we ons platoon opdelen en ik geef door welke tanks ik heb en de andere kant ook dan weet je waar je door kan stoten toch?

Star Citizen referralcode

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

[b]ShockWave schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:44:
Mijn antwoorden op je punten.
Als ik arty of mijn T28 Proto rijdt heeft het weinig tot geen nut als een Light mij gaat duwen.
Ten eerste ik ben veels te zwaar voor die light om mij voordeel te geven in snelheid, ten tweede als jij wat fout doet en schade krijgt doordat je tegen mij aanrijdt kost het mij geld en ten derde ik ga sowiezo niet harder dan de max snelheid door het duwen.
Hm. Ok. Ik had eigenlijk altijd wel het idee dat de meeste arties wel redelijk wat sneller gingen. Zeker omdat sommige spelers je ook netjes bedanken voor de push had ik toch het idee dat het iets bijdraagt. Wat schade betreft: ik sta volledig stil voordat ik begin met pushen. Beetje zonde om mn halve tank stuk te rijden op mn eigen teammates ;)
Wat betreft je "scouts hunten", prima, doe ik tegenwoordig zelf ook als het enemy team meerdere lights heeft en wij ook, gewoon bij de base rondrijden, snelheid houden en scouts afvangen.
Dit heeft meer nut dan met alle lights tegelijk dezelfde route rijden en worden afgeknald.

Later als het veld zich wat heeft gestabiliseerd en je ongeveer weet waar welke tanks rondhangen dan kan je door de lines sneaken en op hun base gaan trollen.
Mooi. Heb ik dat in ieder geval goed in de gaten en zijn we het met elkaar eens :)
Gewoon lekker spelen zoals je het meest prettig voelt in je light en je ook wat betekent voor het team, ze kunnen heel erg whinen dat je MOET scouten maar als je zelf weet dat je dan direct het loodje legt dan ben je geen goede aanwinst voor het team als je het toch doet.
Dat is altijd mijn insteek :) Maar zoals ik al zei; ik krijg dusdanig gemengde reacties dat ik me toch afvraag wat er nou "gangbaar" is voor scouts / lights. Het mooie is dat je hier in de reacties dus precies hetzelfde krijgt :P

blub

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Foamy schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 00:13:
[...]

Dat is altijd mijn insteek :) Maar zoals ik al zei; ik krijg dusdanig gemengde reacties dat ik me toch afvraag wat er nou "gangbaar" is voor scouts / lights. Het mooie is dat je hier in de reacties dus precies hetzelfde krijgt :P
Die zul je altijd krijgen, hetzelfde geld dat mensen mediums aan zien voor scouts.

Overigens doet me dit gelijk herinneren aan een replay van User dat hij static scout was en dat mensen uit zijn team hem begonnen te damagen en insulten omdat hij niet aan het "suicide scouten" was. Logic.

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Ach mijn mooiste scoutpot en "Acetanker" op mijn T50-2 haalde ik ooit op Malinovka met volledig static scouten.
Eerst 2x een run door het veld vlak voor onze base langs en toen naar het bekende bosje met zicht op hun kerk voor de heuvel.
Daar zeker 5 minten stilgestaan en bijna het hele team gespot, mijn team profiteerde er goed van en zij kwamen de heuvel niet eens op.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

ShockWave schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 01:02:
Ach mijn mooiste scoutpot en "Acetanker" op mijn T50-2 haalde ik ooit op Malinovka met volledig static scouten.
Eerst 2x een run door het veld vlak voor onze base langs en toen naar het bekende bosje met zicht op hun kerk voor de heuvel.
Daar zeker 5 minten stilgestaan en bijna het hele team gespot, mijn team profiteerde er goed van en zij kwamen de heuvel niet eens op.
En zo hoort het. d:)b

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 12:37

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ik stond pas ook het halve vijandig team te spotten op Malinovka, helaas stond werkelijk iedereen behalve en Type 59 in onze base te campen. Leuk die spots dan.
Net op Sand River ook, ik in T-21 houdt 5 heavies voor minimaal 5 minuten gespot, waarvan de meeste in arty bereik en we hadden 2 arties. Damage upon detection: minder dan 300. Lekker dan.

Speed limits are like herpes.

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Wat mij soms met arty nog wel eens opvalt is dat ze helemaal niks doen aan spots in the open.
Als je dan een opmerking geeft dat je ze toch echt nodig hebt krijg je nog wel eens het antwoord dat ze aan het counterarty'en zijn.
Als je dan aan het eind van de pot kijkt wat ze werkelijk gedaan hebben dan is het of maar 1 tot 3 shells en 0 damage of hun hele ammorack is leeg en dan vaak niet meer dan 300 dmg ofzo.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:23
ShockWave schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 02:26:
Wat mij soms met arty nog wel eens opvalt is dat ze helemaal niks doen aan spots in the open.
Als je dan een opmerking geeft dat je ze toch echt nodig hebt krijg je nog wel eens het antwoord dat ze aan het counterarty'en zijn.
Als je dan aan het eind van de pot kijkt wat ze werkelijk gedaan hebben dan is het of maar 1 tot 3 shells en 0 damage of hun hele ammorack is leeg en dan vaak niet meer dan 300 dmg ofzo.
Counterarty moet je ook niet doen als er genoeg andere targets zijn tenzij je zo al kunt zien dat die targets binnen 10 seconden dood gaan.

[removed]

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Ja dat snap ik ook wel maar sommige helaas niet....

• User
  • Laatst online: 09:18
Nemean schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 00:47:
Overigens doet me dit gelijk herinneren aan een replay van User dat hij static scout was en dat mensen uit zijn team hem begonnen te damagen en insulten omdat hij niet aan het "suicide scouten" was. Logic.
Oh dat potje ja. Ik zat te wachten op een goed moment om door de linies te racen. Beginnen er een paar teammates te schelden dat ik moet suicide scouten. En dat zeggen dus de lui die er voor zorgen dat ik uberhaupt niet fatsoenlijk gaan scouten.

Ik reageer natuurlijk op mijn manier en zeg dat ze de bek dicht moet houden. Vervolgens dreigen ze met teamkillen. Nouja, dat laat me volledig koud, als je mij zo graag af wil schieten, ga je gang.

Goed, dat deden ze dus ook. Vervolgens gaan ze in de teamchat en tegen het enemy team brullen dat ze mij moeten reporten wegens unfair play and what not. Wat ze dus ook massaal gaan doen. 8)7

Dus, toen ben ik wat verder gaan trollen met de opmerking dat ik toch nooit gebanned wordt omdat ik voor WG werk. Nou, toen was de boot helemaal aan. :F :')

Btw, ik was in dat potje geplatooned met 2 arty.

• Kojoottii
Nemean schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:26:
[...]

:F

Dat is mijn reactie.

Sprak Laughter net maar die wist nergens van :+.
Raar.hij of ik niet meer up to date ofzo I guess :P
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee