If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Verwijderd
HD bellen = VoLTE?krakendmodem schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:32:
Met een Vodafone klant kan ik ook (KPN) in HD bellen, alleen T-Mobile nog niet. Moet die Vodafone klant wel op 3G zitten.
HD Voice werkt ook via 3G. Het verschil met VoLTE heb ik nog niet gehoord. (bel nog over 3G)
Heb je dit inmiddels gehad? Het verbaasd mij dat er zoveel verschillende uitspraken binnen KPN zijn... bij elk gesprek hoor je wel weer wat anders.androids schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:48:
Vandaag gebeld met de afdeling opzeggingen van KPN en de beste man deelde me het volgende mee:
[u]Vooral Internet Sim Only:[/u]
- 200 min / sms (400 bij Compleet)
- 5GB (10 GB bij Compleet)
- 25 euro per maand (20 bij Compleet)
Wordt per 1 juni automatisch veranderd naar:
Zorgeloos Standaard:
- Onbeperkt bellen
- 10GB (20 GB bij Compleet)
- 28 euro per maand (23 bij Compleet)
Ik heb tot nog toe helemaal geen mail of brief van KPN ontvangen. De beste man vond dat verrassend, aangezien in hun team meetings benadrukt werd dat alle KPN klanten al een mail zouden moeten hebben gekregen. Ik heb om een schriftelijke bevestiging gevraagd.Dit zou hij middels een formulier aan een andere afdeling vragen.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Nee nog niet. Nog een gebeld en ze had mn abo omgezet naar Zorgeloos, maar kreeg geen mail.Jassy schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:04:
[...]
Heb je dit inmiddels gehad? Het verbaasd mij dat er zoveel verschillende uitspraken binnen KPN zijn... bij elk gesprek hoor je wel weer wat anders.
Nog een keer gebeld en de medewerker zei toen dat het niet verwerkt was, maar dat ze contact met die andere collega zou opnemen. Na 35 min id wacht verbinding verbroken.
Dag erna gebeld en ze zei dat het al verwerkt was en dat ik moest terug bellen als ik geen bevestigingsmail kreeg.
Niet ontvangen, dus opnieuwe gebeld. Hij zei toen ook dat het al verwerkt was. Toch maar even doorgevraagd. Vervolgens geeft hij aan dat het toch niet verwerkt was. Of ik na een aantal dagen terug wil bellen. Dit schiet niet op...
Beetje jammer van die d/t misserFreshMaker schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 23:10:
[...]
Heb je niet (per ongeluk) verlengd
Ik had contact met de webcare, en die gaven aan dat met de Vooral internet SO niets veranderde .
[afbeelding]
Misschien hoef je net overal op te reageren alsof je de wijsheid in pacht hebt ...

Vinnienerd in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"
aziatische supplier ?
Vinnienerd in "\[4G van KPN] Ervaringen & Discussie"
magisch of is het magische ?
Niemand is alwetende
[ Voor 27% gewijzigd door FreshMaker op 19-05-2017 19:25 ]
Ik had het over de tweet van KPN, niet jou.FreshMaker schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:19:
[...]
Misschien hoef je net overal op te reageren alsof je de wijsheid in pacht hebt ...
[afbeelding]
Vinnienerd in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"
aziatische supplier ?
Vinnienerd in "\[4G van KPN] Ervaringen & Discussie"
magisch of is het magische ?
Niemand is alwetende
Het hangt van de software en de profielen voor VoLTE af heb ik hier eerder begrepen. Kan wel, maar is zeker geen garantie dat het werkt. Je weet niet of zij de toestellen inkopen via bijvoorbeeld een Roemeense of andere Oostblok provider.jongetje schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:43:
Als ik een toestel koop bij bijvoorbeeld mobiel.nl en dat is geen Nederlands toestel (ze zeggen dat het een Europees toestel is), werkt dan evengoed VoLTE?
Zo werkt bellen via 4G (VoLTE) op dit moment bijvoorbeeld ook niet als je een KPN of Tele2 simkaart in een Nederlandse simlockvrije, logo vrije en niet zichtbaar "branded" Samsung S7 stopt die je bij Vodafone Nederland koopt. Op simlockvrije telefoons van de Mediamarkt, Coolblue etc. werkt het direct uit de doos, ook met aanschaf van een contract.
De aanmeldsite is overbelast. Het werkt alleen nog op Android toestellen.
"Wat heb je nodig voor OV-chip mobiel?
Om OV-chip mobiel te kunnen installeren, heb je een paar dingen nodig:
Besturingssysteem Android 4.4 of hoger op je smartphone
Een abonnement bij KPN, Telfort, Simyo of Yes Telecom
Een smartphone die geschikt is voor NFC (en waarop NFC 'aan' staat). Wat is NFC en hoe werkt dat?
Een NFC-simkaart. Deze is herkenbaar aan het NFC logo op de simkaart. In het aanmeldproces wordt gecontroleerd of je de juiste simkaart hebt. Zo niet dan kan je deze gratis aanvragen bij je provider.
De OV-chip wallet app. Als je die nog niet hebt, kan je hem downloaden tijdens het installeren van OV-chip mobiel.
De NFC Manager app van KPN, Telfort, Simyo en Yes Telecom. Deze kun je downloaden tijdens het installeren van OV-chip mobiel.
De OV-chip mobiel app. Deze kun je downloaden tijdens het installeren van OV-chip mobiel.
Een aantal toesteltypes met bovengenoemde specificaties werken toch nog niet goed voor OV-chip mobiel. Dit is bijvoorbeeld het geval bij de Samsung Galaxy S4. Bij het installeren van OV-chip mobiel wordt vanzelf duidelijk of jouw toestel wel geschikt is.
Heb je geen geschikte simkaart? Bestel dan een NFC-simkaart bij je telefoonprovider!
> KPN
> Telfort
> Simyo
> Yes Telecom"
https://www.ov-chipkaart....pagina-ov-chip-mobiel.htm
[ Voor 96% gewijzigd door ucsdcom op 22-05-2017 16:02 ]
Verwijderd
Daarnaast ben ik heel benieuwd of je ook met meerdere personen op één app kan reizen in te toekomst, anders hebben toeristen of dagjesmensen er bijvoorbeeld alsnog niks aan. Ik kan nu ook een abonnement afsluiten voor 80% van de prijs van een 'regulier' abonnement op plastic. Zo hoort het? Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de OV-chipkaart écht vervangen kan worden.
Voorbeeldje:

Verwijderd
Ik heb hetzelfde abonnement met compleet. En ik zit te twijfelen. voor 3 euro meer heb ik straks 10 GB extra als ik zou verlengen. Echter heb ik ook ergens gelezen dat er een abonnementsverhoging aan zit te komen van 1 euro. Het is dan nog maar 2 euro verschil per maand. Echter weet ik niet of dit gerucht waar is. Webcare zegt van niet en de ander weer van wel.-MVR- schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:23:
Mijn huidige abonnement is een KPN 2015 SO Vooral Internet Standard, met KPN Compleet.
Inclusief verdubbeling 400 min / 10 GB voor 20 euro per maand. Origineel bedrag is 30 euro, met 24 maanden 5 euro per maand korting en 5 euro korting met KPN Compleet.
Mijn abonnement is verlengbaar.
Ik ga eens kijken wat voor mij het voordeligste is.
Heb jij al verlengd?
Nee, dat heb ik nog niet gedaan.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:15:
[...]
Ik heb hetzelfde abonnement met compleet. En ik zit te twijfelen. voor 3 euro meer heb ik straks 10 GB extra als ik zou verlengen. Echter heb ik ook ergens gelezen dat er een abonnementsverhoging aan zit te komen van 1 euro. Het is dan nog maar 2 euro verschil per maand. Echter weet ik niet of dit gerucht waar is. Webcare zegt van niet en de ander weer van wel.
Heb jij al verlengd?
Als ik mijn huidige abonnement laat lopen heb ik 10 GB en als ik 'm voor 1 juni verleng krijg ik dan 20 GB?
Ik weet ook nog niet of ik een nieuw toestel wil.
Keuzes keuzes
A yawn is a silent scream for coffee.
Gesprekskwaliteit naar een andere 4G telefoon heb ik helaas nog niet kunnen horen, zit er veel verschil in met HD voice over 3G?
[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 24-05-2017 14:14 ]
Verwijderd
Bij verlengen van een KPN 2015 5GB(icm.Compleet =10GB) waar je mogelijk kan kiezen voor 10 GB dat wordt met Compleet 25 GB dan betaal je 23 euro.-MVR- schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:15:
[...]
Nee, dat heb ik nog niet gedaan.
Als ik mijn huidige abonnement laat lopen heb ik 10 GB en als ik 'm voor 1 juni verleng krijg ik dan 20 GB?
Ik weet ook nog niet of ik een nieuw toestel wil.
Keuzes keuzes
Ik betaal nu nog 20,15 euro en zit echt te twijfelen of die 15 GB extra echt nodig is. Het bellen en SMS-en wordt dan onbeperkt. Dus het is een aantrekkelijke aanbieding. Maar het is dus wel 36 euro duurder per jaar.
Ook heb ik ergens gelezen dat het huidige abo in kosten 1 euro duurder wordt plus de inflatiecorrectie in oktober dus ....
Ik zou het wel doen, die hogere bundel. Al heb je er maar 1 keer gemak van, dan maakt dat 36,- euro al goed. Zoals bij mij mijn overdreven 10GB van pas kwam toen mijn thuis internet een keer plat lag, zo kan jij het treffen net iets meer data te kunnen gebruiken op vakantie in de EU. 1 keer over je bundel heen moeten is ook in de EU nog steeds bijbetalen al is het nog maar 6 cent per MB. En nu nog Spotify inbegrepen.Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:48:
[...]
Bij verlengen van een KPN 2015 5GB(icm.Compleet =10GB) waar je mogelijk kan kiezen voor 10 GB dat wordt met Compleet 25 GB dan betaal je 23 euro.
Ik betaal nu nog 20,15 euro en zit echt te twijfelen of die 15 GB extra echt nodig is. Het bellen en SMS-en wordt dan onbeperkt. Dus het is een aantrekkelijke aanbieding. Maar het is dus wel 36 euro duurder per jaar.
Ook heb ik ergens gelezen dat het huidige abo in kosten 1 euro duurder wordt plus de inflatiecorrectie in oktober dus ....
Wat ik nog wel verwacht en wat KPN bij iedere prijsverhoging wel eens deed: zodra de tariefplannen gewijzigd zijn korting gaan geven op de abonnementen. Bijvoorbeeld de aansluitkosten niet rekenen of 5,- korting voor de eerste 4 tot 6 maanden. Maar of dat wel of niet gaat gebeuren hangt af van de analyse van KPN zelf of klanten bereid zijn voor KPN wat bij te betalen en hoeveel zij dan nu nog extra willen betalen.
Gezien de kortingen voor bestaande klanten hebben ze best veel klanten die vertrekken of overwegen te vertrekken.
Helaas heb ik de deal die ik kreeg om te verlengen niet kunnen pakken vanwege gebrek aan dekking indoor op het werk. Door ongelukkige plaatsing van de KPN masten in de buurt en bouwkundige belemmeringen nu 0 ontvangst in je broekzak en max 1 streepje 3G voor het raam, is helaas toch niet te doen. Dus nu noodgedwongen ook naar unlimited over bij de conccurent.
[ Voor 29% gewijzigd door ucsdcom op 25-05-2017 17:14 ]
Compleet is dan altijd nog 20GB en geen 25GB. Ook heb ik gehoord dat die prijsverhoging niet klopt en dat het bij 20 euro plus inflatie blijft.Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:48:
[...]
Bij verlengen van een KPN 2015 5GB(icm.Compleet =10GB) waar je mogelijk kan kiezen voor 10 GB dat wordt met Compleet 25 GB dan betaal je 23 euro.
Zelf ga ik naar veel wikken en wegen een jaartje naar T-mobile. 20GB heb ik niet nodig en ik wil niet perse compleet zijn als ik de juiste prijs wil betalen. Zo ben ik ook thuis onafhankelijk van KPN en hoef ik niet perse hun product af te nemen als ik een fatsoenlijke prijs en bundel wil.
Zoals ik het nu begrijp is dat 5GB voor binnen Nederland en 5GB voor in het buitenland te gebruiken.
10 GB en dat kun je in heel de EU, dus inclusief Nederland, gebruiken. Zie ook https://www.kpn.com/mobie...buitenland/roaming-eu.htmGrudgie schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:52:
Vanaf donderdag dan heb ik dus bij KPN 10GB data, maar is dit dan 5GB voor NL en 5GB voor het buitenland? Of gewoon 10Gb voor beide.
Zoals ik het nu begrijp is dat 5GB voor binnen Nederland en 5GB voor in het buitenland te gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door Naafkap op 29-05-2017 21:57 ]
Oh dus wel he! top! Dankjewel!Steven.w schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:56:
[...]
10 GB en dat kun je in heel de EU, dus inclusief Nederland, gebruiken. Zie ook https://www.kpn.com/mobie...buitenland/roaming-eu.htm
Lijkt erop dat ie met bellen naar andere netwerken ook nog best eens naar 3G terugknalt helaas.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
JaWhatsappHack schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 02:39:
Ik heb met VoLTE wel wat probleempjes. Als ik opneem moet ik eerst minstens een volle 1 a 2 seconden wachten alvorens ik ga praten, anders hoort de andere kant het niet.Meer mensen last van?
Gisteren twee keer gehad, ik vond het al zo vreemd maar moest hier dus meteen al aan denken
Voor zover ik heb kunnen zien blijft de telefoon wel op 4G verbonden.
[ Voor 13% gewijzigd door krakendmodem op 30-05-2017 07:03 ]
Ze zijn er wel mee bezig. Afgelopen april lag het systeem om zakelijke abonnementen te beheren er bijna anderhalve week uit, om zo o.a 4G bellen mogelijk te maken.stijnec1 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:23:
is er al duidelijkheid wanneer 4g bellen ook voor zakelijke klanten beschikbaar komt? De site van KPN heeft het nog steeds over "begin 2017". Nu is dat natuurlijk een ruim begrip, maar eind mei is toch echt niet meer het begin van het jaar
Waarschijnlijk moet de telecombebeer die optie voor 4G bellen dan ook aanzetten. Toen ik met het KPN portaal werkte, moest ik 4G afvinken voor mobiel internet, anders was er alleen 3G op onze zakelijke abonnementen
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Dat hoop ik niettimmie1 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:19:
Ik heb te horen gekregen dat KPN de onbeperkt bundel voor prepaid uitfaseert. Kan iemand dit bevestigen noch ontkennen?
Verwijderd
Waar of van wie heb je dat gehoord dan?timmie1 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:19:
Ik heb te horen gekregen dat KPN de onbeperkt bundel voor prepaid uitfaseert. Kan iemand dit bevestigen noch ontkennen?
Van een studiegenoot die naar de primafoon is geweest. De medewerker daar zei dat hij het heeft gehoord van zijn manager.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Verwijderd
Hmm zou wel jammer zijn. Maar misschien, hoopte die medewerker hem wel gewoon een abonnement aan te smeren.timmie1 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:38:
[...]
Van een studiegenoot die naar de primafoon is geweest. De medewerker daar zei dat hij het heeft gehoord van zijn manager.
Tegenwoordig doen ze in veel shops alles er aan om je niet met een simpele prepaid kaartje de winkel uit te laten lopen maar met een abbonement, bij t-mobile shops is dat ook vaak zo.
Maar zei die ook iets over, wat er voor in de plaats komt ?
Zozo, waar zit in Nederland nog een primafoon?timmie1 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:38:
[...]
Zou jammer zijn, ik gebruik er nu één in de ipad, streamt spotify en andere audio prima, zo onderweg.timmie1 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:19:
De maanden dat ik niet in de trein zat, moesten we niet betalen.
maar dan gaat de hotspot gewon weer aan, met 50GB is dat geen punt
Helaas wel...WhatsappHack schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 02:39:
Ik heb met VoLTE wel wat probleempjes. Als ik opneem moet ik eerst minstens een volle 1 a 2 seconden wachten alvorens ik ga praten, anders hoort de andere kant het niet.Meer mensen last van?
Lijkt erop dat ie met bellen naar andere netwerken ook nog best eens naar 3G terugknalt helaas.
Ik meende het ook te merken terwijl ik het uigeschakeld had, maar ik merk het in ieder geval pas sinds die carrier update.
Antenne en masten malloot
Edit: omgeving Hoorn, Noord Holland.
[ Voor 9% gewijzigd door Joostglas op 07-06-2017 17:35 ]
Nope, gaat hier prima in Friesland. 150Mb down en 40 upJoostglas schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:35:
Iemand last van lage 4G snelheden? Waar ik eerst 100mbps+ haalde, haal ik daar nu max 10 mbps down. Upload lijkt er geen last van te hebben, net als 3G. Getest op verschillende plaatsen.
Hier in Wognum geen problemen 104,35 Mbps down.Joostglas schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:35:
Iemand last van lage 4G snelheden? Waar ik eerst 100mbps+ haalde, haal ik daar nu max 10 mbps down. Upload lijkt er geen last van te hebben, net als 3G. Getest op verschillende plaatsen.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Ik ook, omgeving Almere, Amsterdam, Schiphol en Den Haag.Joostglas schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:35:
Ik gaf mezelf de reden dat het komt omdat steeds meer mensen gebruik maken van het 4G netwerk.
Ik heb er met dagelijks gebruik overigens geen last van (Spotify, social media en browsen).
Eveneens onbeperkt en de speedcap werkt in sommige landen niet.dutchnltweaker schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:06:
Iemand ervaring hier mee in de eu?:
https://www.kpn.com/mobie.../onbeperkt-online/prepaid
Dat is ook de reden dat KPN naar verluidt binnenkort wil stoppen met dit product.
En waar heb je dan gelezen dat kpn met dit product wilt stoppen, was laatst in kpn winkel en daar weten ze niks vanaf, bij klantenservice is daar trouwens ook niks van bekend.PWA777 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:16:
[...]
Eveneens onbeperkt en de speedcap werkt in sommige landen niet.
Dat is ook de reden dat KPN naar verluidt binnenkort wil stoppen met dit product.
Behalve het feit dan dat kpn in buitenland niet eens onbeperkt hoeft te geven maar gewoon een data limiet van 1 GB er op mag zetten.
Dit mag pas vanaf 15 juni - momenteel gelden de nieuwe EU regels nog niet en is het de keuze van KPN zelf om dit tarief ook in de EU aan te bieden. Het is dus vooralsnog unlimited. Hoe dat na 15 juni zal zijn weet ik niet.fl2001 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:24:
[...]
Behalve het feit dan dat kpn in buitenland niet eens onbeperkt hoeft te geven maar gewoon een data limiet van 1 GB er op mag zetten.
Ja precies, dat bedoel ik ook. KPN doet dit op eigen keuze en niet omdat het moet.PWA777 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:35:
[...]
Dit mag pas vanaf 15 juni - momenteel gelden de nieuwe EU regels nog niet en is het de keuze van KPN zelf om dit tarief ook in de EU aan te bieden. Het is dus vooralsnog unlimited. Hoe dat na 15 juni zal zijn weet ik niet.
Het zou wel heel opmerkelijk zijn als je dat dan gaat gebruiken als smoes om met een product te stoppen.
En vanaf 15 juni moeten ze wettelijk gezien maar 1GB eu data geven. Dus ik zie het probleem eigenlijk niet zo.
Tele2 heeft in nl ook unlimited en in eu datacap van 6 GB.
[ Voor 14% gewijzigd door fl2001 op 08-06-2017 15:55 ]
Het werkt, en sommige gebruikers hebben er dus helaas ook een beetje misbruik van gemaakt.. Die hadden dus zonder begrenzing een paar 100GB er doorheen gejaagd in het buitenland.dutchnltweaker schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:06:
Iemand ervaring hier mee in de eu?:
https://www.kpn.com/mobie.../onbeperkt-online/prepaid
[ Voor 11% gewijzigd door krakendmodem op 08-06-2017 19:33 ]
Jammer dat mensen dit doen... voor mensen die het bijvoorbeeld echt nodig heeft, bijvoorbeeld op reis.krakendmodem schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 17:30:
[...]
Het werkt, en sommige gebruikers hebben er dus helaas ook er een beetje misbruik van gemaakt.. Die hadden dus zonder begrenzing een paar 100GB er doorheen gejaagd in het buitenland.
Kan het bij kpn niet terugvinden. Alleen dat je bij een betere internet ervaring, beter een 1GB bundel kan nemen
128kbps. En het is prepaid, dus een bundel die je elke maand aan moet zetten. Soms zit er geen cap op de snelheid waardoor je de volle snelheid op 3G kan halen van 14Mbitp.d.akkerman schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:23:
Welke snelheid biedt dit abo?
Kan het bij kpn niet terugvinden. Alleen dat je bij een betere internet ervaring, beter een 1GB bundel kan nemen
https://www.kpn.com/prepaid/onbeperkt-online.htm deze site had ik.
[ Voor 7% gewijzigd door krakendmodem op 08-06-2017 19:34 ]
Ik heb de telefoon ook weer op 3G gezet voor bellen en 4G voor data. Ik merk aan de geluidskwaliteit al weinig verschil (de andere kant belt vaak met de vaste lijn), waardoor de kwaliteit hetzelfde is als op 3G.UltraSub schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:02:
Godsamme wat is die vertraging bij het stand komen van een verbinding irritant zeg. Opnemen, wachten, wachten, nog even wachten, "hallo". Ben je te vroeg kun je dat dus herhalen omdat de andere kant je nog niet hoort. Er is simpelweg nog geen verbinding. En ik heb de laatste tijd vaak dat mensen niets hebben horen over gaan maar ik ineens opneem voor hun.
Had jij ook een iPhone?
Yup. En ik merk ook geen verbetering in geluidskwaliteit. Nu je het zegt, ook gewoon weer 4G uitgezet voor bellen inmiddels.krakendmodem schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:12:
[...]
Ik heb de telefoon ook weer op 3G gezet voor bellen en 4G voor data. Ik merk aan de geluidskwaliteit al weinig verschil (de andere kant belt vaak met de vaste lijn), waardoor de kwaliteit hetzelfde is als op 3G.
Had jij ook een iPhone?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Overigens heb ik afgelopen weekend KPN gebeld over die vertraging bij het opnemen. De dame van de helpdesk had er nog nooit van gehoord en ook geen enkel idee waar het aan kon liggen. Toen ik hintte dat het wel eens met voLTE te maken kon hebben kwam het nog niet bekend voor. Ze hebben me nu beloofd dat ik deze week nog teruggebeld word door de technische dienst. Ik ben benieuwd..
Dat heb ik voornamelijk met Vodafone klanten, sommige gesprekken zijn duidelijk en helder, andere gesprekken zijn niet te verstaan en bel ik vervolgens maar op de vaste lijn..BlueMotion schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:40:
Ik meende zelfs een veel beroerdere kwaliteit te merken, bij vlagen zo erg dat het geprek niet eens normaal kon verlopen. Maar dat heb ik niet zodanig getest dat ik andere oorzaken kan uitsluiten.
Overigens heb ik afgelopen weekend KPN gebeld over die vertraging bij het opnemen. De dame van de helpdesk had er nog nooit van gehoord en ook geen enkel idee waar het aan kon liggen. Toen ik hintte dat het wel eens met voLTE te maken kon hebben kwam het nog niet bekend voor. Ze hebben me nu beloofd dat ik deze week nog teruggebeld word door de technische dienst. Ik ben benieuwd..
Weet niet of het bij jou ook zo was dat je met een VF klant belde, maar dat zou het kunnen zijn.
Ik post het hier maar, aangezien mijn vorige twee telefoons (niet alleen OnePlus) hier ook last van hadden. Is er een functie waarmee de telefoon aggressief naar 4G probeert te schakelen? 3G is hopeloos traag, bijna onwerkbaar vaak als je op een laptop zit. Ik heb geen VoLTE dus alleen 4G gebruiken is geen optie.
Ben je aan het streamen? Tijdens een actieve dataverbinding is het niet mogelijk om van 3G terug naar 4G te komen, hiervoor moet de datasessie (kort) onderbroken worden.DiedB schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:33:
Als ik in de trein zit wil mijn telefoon (OP3) wel eens terugschakelen naar 3G (vaak na een black spot). De enige manier om weer 4G te krijgen is airplane mode aan en uit zetten, hierna heb ik direct 4G. Aan het bereik ligt het dus niet. Als ik het niet handmatig doe dan blijft de telefoon zomaar 10 minuten op 3G hangen, ook in grote steden.
Ik post het hier maar, aangezien mijn vorige twee telefoons (niet alleen OnePlus) hier ook last van hadden. Is er een functie waarmee de telefoon aggressief naar 4G probeert te schakelen? 3G is hopeloos traag, bijna onwerkbaar vaak als je op een laptop zit. Ik heb geen VoLTE dus alleen 4G gebruiken is geen optie.
Ja, zit via hotspot op mijn laptop te werken met Spotify in de achtergrond. Geen RDP of dat soort dingen. Ik zou het geen probleem vinden om af en toe 5 seconden de verbinding te verliezen als ik daarna gewoon op 4G zit. Streamingdiensten bufferen wel.PWA777 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:52:
[...]
Ben je aan het streamen? Tijdens een actieve dataverbinding is het niet mogelijk om van 3G terug naar 4G te komen, hiervoor moet de datasessie (kort) onderbroken worden.
Probeer deze app eens: Google Play: 4G LTE SwitchDiedB schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:10:
[...]
Ja, zit via hotspot op mijn laptop te werken met Spotify in de achtergrond. Geen RDP of dat soort dingen. Ik zou het geen probleem vinden om af en toe 5 seconden de verbinding te verliezen als ik daarna gewoon op 4G zit. Streamingdiensten bufferen wel.
Die forceert je verbinding op 4G, alleen kan het dus wel voorkomen dat je dan soms even geen bereik meer hebt, of dat je niet meer gebeld kan worden.
'
Op mijn HTC One (jaja oudje) werkt het.
Klopt, bij een herstart moet je wel opnieuw instellen.krakendmodem schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:16:
[...]
Probeer deze app eens: Google Play: 4G LTE Switch
Die forceert je verbinding op 4G, alleen kan het dus wel voorkomen dat je dan soms even geen bereik meer hebt, of dat je niet meer gebeld kan worden.
'
Op mijn HTC One (jaja oudje) werkt het.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Vandaag in de trein op de route Enschede-Den Haag Centraal de telefoon op LTE Only gezet en met Network Monitor de statistieken bijgehouden. In totaal ben ik 57 seconden mijn signaal kwijt geweest (van de 2 uur dat ik in de trein zat), eigenlijk alleen ter hoogte van Assel bij Apeldoorn. Verder misschien nog een minuut een onbruikbare verbinding gehad, maar het was vele malen beter dan de normale situatie (telefoon schakelt terug naar 3G en klimt daarna niet uit zichzelf terug naar 4G). Helaas kan ik dit niet zo blijven gebruiken aangezien ik in die modus niet gebeld kan worden...
In de lijst met opties vind ik echter geen LTE/GSM only mogelijkheid. Ik wil 3G er gewoon compleet uit slopen, behalve bij roaming (vorige week in de UK had ik niet anders dan 3G namelijk).
Toch wel knappe prestatie en hulde voor kwaliteit van KPN 4G. De laatste jaren heeft KPN hele dure masten op de Veluwe gebouwd (hoge masten in zeer dunbevolkt gebied) waardoor de dekking op de Veluwe sterk is verbeterd. Dit even los van jou 'problematiek'DiedB schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:56:
Ik gebruik liever geen third-party apps.
Vandaag in de trein op de route Enschede-Den Haag Centraal de telefoon op LTE Only gezet en met Network Monitor de statistieken bijgehouden. In totaal ben ik 57 seconden mijn signaal kwijt geweest (van de 2 uur dat ik in de trein zat), eigenlijk alleen ter hoogte van Assel bij Apeldoorn. Verder misschien nog een minuut een onbruikbare verbinding gehad, maar het was vele malen beter dan de normale situatie (telefoon schakelt terug naar 3G en klimt daarna niet uit zichzelf terug naar 4G). Helaas kan ik dit niet zo blijven gebruiken aangezien ik in die modus niet gebeld kan worden...
In de lijst met opties vind ik echter geen LTE/GSM only mogelijkheid. Ik wil 3G er gewoon compleet uit slopen, behalve bij roaming (vorige week in de UK had ik niet anders dan 3G namelijk).
Worden die masten inmiddels niet gedeeld/verhuurd aan concurrenten? Zodat zij ook dekking kunnen bieden? En volgens mij dekken die masten met name de wegen en kleine dorpjes. De masten die er staan zijn afgeladen vol met zenders van de concurrenten, bijvoorbeeld in Vierhouten etc. Het delen van deze masten scheelt KPN vervolgens weer in de kosten. Het lijkt dan dus eerder er om te gaan: wie als eerste een mast zet, die heeft de locatie.PWA777 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:28:
[...]
Toch wel knappe prestatie en hulde voor kwaliteit van KPN 4G. De laatste jaren heeft KPN hele dure masten op de Veluwe gebouwd (hoge masten in zeer dunbevolkt gebied) waardoor de dekking op de Veluwe sterk is verbeterd. Dit even los van jou 'problematiek'
Voor wat betreft de Noord-Veluwe heeft T-Mobile volgens het T-Mobile 4G topic in Epe net een mast gezet die een stuk bedekt waar de andere providers beperkte dekking hebben. Midden in het bos.
Lijst nieuwe masten
.....
Epe nieuwe mast
.....
Het is dan niet alleen de provider die lof mag oogsten, maar ook de vergunningverlener (gemeente) die zijn nek uit steekt om dekking toe te staan door plaatsing in een bosgebied/natuurgebied, waar niet (meer) gebouwd mag worden.
Ook deze mast zal in de toekomst vast door Tele2 en mogelijk ook door Vodafone gebruikt gaan worden. KPN heeft daar op een paar kilometer afstand een 4G mast geplaatst in een schoorsteen van een hotel. Omdat dat een zeer lage locatie is, heb je daar geen ontvangstvmeer van. Ik zie echter juist KPN niet ook in die nieuwe T-Mobile mast gaan hangen.
[ Voor 9% gewijzigd door ucsdcom op 10-06-2017 22:27 ]
Ja, dat is mij ook opgevallen. Overigens wel op plaatsen waar het bereikbaar over het algemeen iets minder is.stijnec1 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:54:
ik denk de afgelopen dagen te merken dat ik sneller wordt teruggezet op 3g, en langzamer weer op 4g wordt teruggezet. iemand dezelfde ervaring?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik zocht idem methode, tevergeefs twee jaar lang. Uiteindelijk overstag gegaan en maar een toestel genomen die door KPN wordt ondersteund met volte (S7). En sinds begin maart nooit meer van 4G afgeweest. Het klinkt wat dramatisch, maar heerlijk zo. Altijd instant data.DiedB schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:56:
Ik gebruik liever geen third-party apps.
Recent had ik tussen Apeldoorn en Amersfoort (trein) in een oneindige ping geen enkele time-out en geen enkele keer meer dan >100ms latency. Erg verbaasd hierdoor, de volgende dag 4g only uitgezet en toch meteen weer naar 3g helaas en daarop blijven hangen... Ook voor over lange duur lijkt 4g only dus het beste.
Je zou eens kunnen liegen naar KS en zeggen dat je een Samsung S7 hebt, en dat je graag wil dat ze 4g bellen activeren en hopen dat je huidige toestel na die aanpassing ook kan bellen over 4g... Geen garanties! :-)
pepernooot
Ik heb een iPhone 7 met iOS 10.3.2 en het valt mij op dat tijdens mijn traject van Hilversum naar Utrecht af en toe 4G weg valt en dat ik soms naar 3G ga. Dat is opzich niet erg, maar soms val ik dus helemaal terug naar GPRS of valt mijn mobiele internet helemaal weg.
Rond Utrecht CS is het helemaal bedroevend. Zou dit kunnen komen door mijn device? Of is dit een algemeen probleem daar?
Ik heb mijn SIM kaart al laten vervangen door KPN
motabeatz.com
Een algemeen probleem, ik ervaar hetzelfde op dit traject.NickySantoro schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:56:
Vraagje, heeft iemand hier ook slecht of geen mobiel internet bij Utrecht CS?
Ik heb een iPhone 7 met iOS 10.3.2 en het valt mij op dat tijdens mijn traject van Hilversum naar Utrecht af en toe 4G weg valt en dat ik soms naar 3G ga. Dat is opzich niet erg, maar soms val ik dus helemaal terug naar GPRS of valt mijn mobiele internet helemaal weg.
Rond Utrecht CS is het helemaal bedroevend. Zou dit kunnen komen door mijn device? Of is dit een algemeen probleem daar?
Ik heb mijn SIM kaart al laten vervangen door KPN
Verwijderd
Slecht maar waar helaas anno 2017.Pendulum schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:38:
[...]
Een algemeen probleem, ik ervaar hetzelfde op dit traject.
Ik heb zelfs vaak E dan kan je niets meer, 3G of H+ gaat nog...en dit in en rondom Hilversum met vele zendmasten.
Ligt niet aan mijn toestel een Note 4, ook getest met een LG G5 zelfde verhaal.
Ja, heel triest. Bij Utrecht CS stopt mn Spotify er ook heel ff mee altijd, als ik dan weer vertrek met de trein dan heb ik weer goede verbinding.Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:48:
[...]
Slecht maar waar helaas anno 2017.
Ik heb zelfs vaak E dan kan je niets meer, 3G of H+ gaat nog...en dit in en rondom Hilversum met vele zendmasten.
Ligt niet aan mijn toestel een Note 4, ook getest met een LG G5 zelfde verhaal.

motabeatz.com
Sometimes you need to plan for coincidence
Dat laatste is dan logisch, maar die onverwachte verdubbeling komt goed uit daar ik morgen naar Frankrijk ga voor de 24 uur van Le Mans. Heel mooi, kan ik nu écht zonder kopzorgen streamen en foto's uploaden!
Vraag me af of dat dan ook mag naar buitenland (wel NL nummer ook van KPNucsdcom schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:56:
Net een actiebericht uit gegaan: Op vaderdag (zondag 17 juni) bellen KPN en Telfort prepaid klanten de hele dag gratis naar alle Nederlandse vaste en mobiele nummers.
Dan mag het dus, je belt dan gewoon een Nederlands mobiel nummer, die toevallig in het buitenland zit.Suicyder schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:59:
[...]
Vraag me af of dat dan ook mag naar buitenland (wel NL nummer ook van KPN)
De persoon die je gesprek ontvangt betaalt dit gesprek uit zijn bundel door de nieuwe EU regels die zijn in gegaan. Maar is zijn/haar bundel op dan krijgt deze persoon alsnog kosten op de rekening.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Ik dacht dat incoming gewoon altijd gratis was voor de eindgebruiker? Behalve als de fair policy wordt geschonden dan. Providers betalen elkaar 1 ct/min voor incoming calls geloof ik ook.ucsdcom schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:35:
[...]
Dan mag het dus, je belt dan gewoon een Nederlands mobiel nummer, die toevallig in het buitenland zit.
De persoon die je gesprek ontvangt betaalt dit gesprek uit zijn bundel door de nieuwe EU regels die zijn in gegaan. Maar is zijn/haar bundel op dan krijgt deze persoon alsnog kosten op de rekening.
Mijn huidige abo is zo voordelig (met mijn gebruik) dat ze niet eens proberen me een verlenging aan te smeren. Mrs BlueMotion kan wel verlengen naar een iets goedkoper abonnement en ik ben al even aan het kijken naar de opties (evt ivm dsl)...axeldenekamp1 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:38:
Graag hoor ik jullie bevindingen en evt bedongen kortingen.
Laatst begon een chatmedewerker uit zichzelf over die mobiele abo's na een vraag over dsl. Ik heb meer en minder subtiel aangegeven dat ik wel benieuwd was naar wat voor goede (combi)aanbieding ze me konden doen, maar ik kreeg alleen de websiteprijzen, waarbij er tussen verlengen en nieuw ook geen enkel verschil zit.
---
Ik ben overigens vorige week teruggebeld over vertraging bij het opnemen bij voLTE. Ze kwamen niet verder dan dat het een kinderziekte moest zijn en dat ze voLTE nog steeds aan het verbeteren zijn. De workaround was 4G bellen uitschakelen op de telefoon en het af en toe te testen.
Dat testen ben ik nu maar eens aan het doen en het lijkt inderdaad al een stuk beter te gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door stijnec1 op 29-06-2017 13:44 ]
bij kpn zelf nog niks gevonden over een storing
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Misschien ergens een router die niet helemaal lekker loopt?.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
KPN meldt een verstoring aan haar mobiele netwerk.
ls gevolg van de storing kunnen klanten problemen ervaren met 2G/3G en 4G data gebruik via het mobiele netwerk.
Wij houden u op de hoogte.
Diensten: KPN EEN, Zakelijk
Misschien werkt het zelfs alweerrico463 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:02:
RoutIT (zakelijk onderdeel van KPN) meldt dit wel op hun portal:
KPN meldt een verstoring aan haar mobiele netwerk.
ls gevolg van de storing kunnen klanten problemen ervaren met 2G/3G en 4G data gebruik via het mobiele netwerk.
Wij houden u op de hoogte.
Diensten: KPN EEN, Zakelijk
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Zo'n hoge snelheid heb ik op 3G nog.niet eerder gezien, wie biedt er meer?
Edit: nu zonder wachtwoord
[ Voor 26% gewijzigd door theblindman op 24-07-2017 10:29 ]
De map waar die image in staat is beveiligd met een wachtwoord dus geen ideetheblindman schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:01:
[afbeelding]
Bij Vodafone in het verleden wel echt heel erg hoge snelheden gezien van tegen de 40 Mbps op 3G trouwens!
Ik denk dat KPN dan de begrenzing van 14Mbit eraf haalt. Als ik zo'n mobiele netwerk app aanzet zie ik dat de telefoon verbonden is met DC-HSDPA op 42Mbit. (3G)theblindman schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:01:
[afbeelding]
Edit: nu zonder wachtwoord
DC HSDPA dus. KPN had er een cap op van 14Mb zitten, terwijl het netwerk van KPN ook op gewoon 42Mbit draait.Sorcerer8472 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:12:
[...]
De map waar die image in staat is beveiligd met een wachtwoord dus geen idee
Bij Vodafone in het verleden wel echt heel erg hoge snelheden gezien van tegen de 40 Mbps op 3G trouwens!
Hier haal ik overigens maar 10/1 op 3G..
Dit topic is gesloten.