Ik zit ook te kijken om korting bij het verlengen van mijn abonnement. De beste aanbieding die ze mij kunnen doen is unlimited bellen en 10 GB voor 21 euro. 150 bel minuten en 10 GB voor 17,43 werd mij niet aangeboden.axeldenekamp1 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:38:
Zijn er nog mensen die de laatste tijd een nieuw mobiel abonnement of verlenging met extra korting hebben afgesloten? Bij mijn vaste 3 in 1 aansluiting moest ik 3 keer bellen voordat ik de gevraagde 6 maand 27,50 korting kreeg. Dus over geleverd aan de bui van de verkoper. Nu heb in een oud abonnement uit 2011 en sinds kort ook de beruchte 10gb. Betaal nu €17,43 voor 150min en 10gb . Het abonnement met onbeperkt bellen en 20gb voor €26 lijkt mij nog wel wat maar alleen als ik hier nog extra korting op krijg, komt het aardig in de buurt van de €17,43. Of zijn er nog nieuwe abonnementen op komst? Graag hoor ik jullie bevindingen en evt bedongen kortingen.
Bij welke afdeling kreeg je die aanbieding van 21 euro? Bij mij gaan ze niet lager dan 23,50 euro.vortexnl1982 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:26:
[...]
Ik zit ook te kijken om korting bij het verlengen van mijn abonnement. De beste aanbieding die ze mij kunnen doen is unlimited bellen en 10 GB voor 21 euro. 150 bel minuten en 10 GB voor 17,43 werd mij niet aangeboden.
Die 17,43 betaal ik nu.
Normaal is het 26 euro en ik krijg vijf euro korting. Ik vraag altijd naar opzeggen abonnement afdeling. Hoe heb je die 17,43 voor elkaar gekregen dan?axeldenekamp1 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:33:
[...]
Bij welke afdeling kreeg je die aanbieding van 21 euro? Bij mij gaan ze niet lager dan 23,50 euro.
Die 17,43 betaal ik nu.
Die 17,43 heb Ik in 2011 afgesloten en nooit verlengt en was tot voorkort 150min en onbeperkt internet en nu 10gb.vortexnl1982 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:47:
[...]
Normaal is het 26 euro en ik krijg vijf euro korting. Ik vraag altijd naar opzeggen abonnement afdeling. Hoe heb je die 17,43 voor elkaar gekregen dan?
Update van KPN geplaatst op 4gmasten.nl
Antenne en masten malloot
Ik heb sinds 2013 een abonnement bij KPN (toenmalig Hi) met 100min en 1GB (nu gratis verdubbeld naar 2GB). Met alle kortingen sinds dien betaal ik nu 19,93 per maand.
Echter gisteren even geïnformeerd naar mogelijkheden (wil upgraden naar 10GB + unlimited bellen, zodat ik mij wat minder zorgen hoef te maken over mijn bundel) maar ze konden mij niks aanbieden buiten de reguliere prijzen, hoe krijgen jullie dit voor elkaar?
Mijn "persoonlijke verlengingsaanbod" is ook precies hetzelfde als dat voor een nieuwe klant..
Wil best iets meer betalen dan die 20 euro, maar 31 vind ik ook weer erg veel, dit tikt over de jaren toch aan.
Echter gisteren even geïnformeerd naar mogelijkheden (wil upgraden naar 10GB + unlimited bellen, zodat ik mij wat minder zorgen hoef te maken over mijn bundel) maar ze konden mij niks aanbieden buiten de reguliere prijzen, hoe krijgen jullie dit voor elkaar?
Mijn "persoonlijke verlengingsaanbod" is ook precies hetzelfde als dat voor een nieuwe klant..
Wil best iets meer betalen dan die 20 euro, maar 31 vind ik ook weer erg veel, dit tikt over de jaren toch aan.
[ Voor 9% gewijzigd door Paragon93 op 28-07-2017 09:38 ]
Trust me, I'm an engineer
Je betaald nu 20 euro voor 2 GB en 100 minuten bellen.
En je vind dat 10 euro teveel is voor het 5x verhogen van je data en onbeperkt bellen.
Vind dat nog wel meevallen eigenlijk.
Maar inderdaad op jaarbasis toch 132 euro.
En je vind dat 10 euro teveel is voor het 5x verhogen van je data en onbeperkt bellen.
Vind dat nog wel meevallen eigenlijk.
Maar inderdaad op jaarbasis toch 132 euro.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Naar aanleiding van de volgende berichten, zijn er meer mensen met hetzelfde probleem? En is er al meer over bekend?
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Lees het in het T-Mobile ervaringen topic. Niet in dit KPN topic zou ik zeggen.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:12:
Naar aanleiding van de volgende berichten, zijn er meer mensen met hetzelfde probleem? En is er al meer over bekend?
Als je m'n reactie had gelezen in dat artikel, zie je dat ik KPN heb en dus in dit topic vraag of anderen met KPN er ook last van hebben. Ik ga toch niet in het T-Mobile topic vragen of er mensen die KPN hebben er last van hebben?ucsdcom schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 21:11:
Lees het in het T-Mobile ervaringen topic. Niet in dit KPN topic zou ik zeggen.
OK, dan is het hier ook helder. Het zou fijn zijn als je het voortaan gewoon even in je reactie hier er bij zou kunnen zetten dat je het van KPN wilt weten, zonder dat we hier moeten gaan zoeken svp. Juist omdat er lzeer regelmatig vragen over andere providers in de topics worden gesteld.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 21:35:
[...]
Als je m'n reactie had gelezen in dat artikel, zie je dat ik KPN heb en dus in dit topic vraag of anderen met KPN er ook last van hebben. Ik ga toch niet in het T-Mobile topic vragen of er mensen die KPN hebben er last van hebben?
On topic: Volgens mij is het probleem in dit geval voornamelijk beperkt tot T-Mobile, tenminste als in het buitenland de netwerk capaciteit voldoende is. Sowieso had ik persoonlijk ook op KPN roaming in het buitenland lagere 4G snelheden dan in Nederland. 20-30 Mbp/s is op de meeste locaties in het buitenland het maximum wat haalbaar is. Ook zit je nog wel eens op 3G bij gebrek aan 4G roaming overeenkomsten met alle buitenlandse providers. Ik reken er ook niet op dat de 4G overeenkomsten snel uitgebreid zullen worden, nu het de providers niet veel meer oplevert, maar juist geld kost.
[ Voor 36% gewijzigd door ucsdcom op 29-07-2017 22:46 ]
Want het kost blijkbaar teveel moeite om op een link te klikken die je linea recta naar mijn reactie leidt!ucsdcom schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:39:
OK, dan is het hier ook helder. Het zou fijn zijn als je het voortaan gewoon even in je reactie hier er bij zou kunnen zetten dat je het van KPN wilt weten, zonder dat we hier moeten gaan zoeken svp. Juist omdat er lzeer regelmatig vragen over andere providers in de topics worden gesteld.
On topic: Volgens mij is het probleem in dit geval voornamelijk beperkt tot T-Mobile, tenminste als in het buitenland de netwerk capaciteit voldoende is. Sowieso had ik persoonlijk ook op KPN roaming in het buitenland lagere 4G snelheden dan in Nederland. 20-30 Mbp/s is op de meeste locaties in het buitenland het maximum wat haalbaar is. Ook zit je nog wel eens op 3G bij gebrek aan 4G roaming overeenkomsten met alle buitenlandse providers. Ik reken er ook niet op dat de 4G overeenkomsten snel uitgebreid zullen worden, nu het de providers niet veel meer oplevert, maar juist geld kost.
Maar goed.. de enige reden die ik kan bedenken is dat er teveel mensen op 1 mast zitten hier op de camping, want 's nachts is het wel sneller. Ik haal dan maar liefst 500 kilobyte per seconde (!). Overigens ervaar ik het op meerdere plekken hier in Frankrijk. Alsnog vind ik dat raar, want als provider heb je gewoon genoeg bandbreedte nodig.
Persoonlijk vond ik dit KPN Tweakers bericht wel een mooie:
nieuws: KPN schrapt datalimiet Internet Buitengebied
Onbeperkt 4G internet voor 4G thuisgebruikers via het KPN netwerk. Dus met vaste 4G modems voor thuis, niet voor onderweg. En een dienst met een fusie van vast en 4G voor betere snelheden in ontwikkeling. Heb je thuis al (retetraag) KPN ADSL, dan betaal je voor je 4G voor thuis abonnement niets meer bij.Kijk, dat is wat je wilt als je een 4G thuismodem koopt bij je provider.
Jammer dat de eis is dat je retetraag ADSL op je woonadres moet hebben hiervoor. Zou het bij de volgende prijsverhoging nog best een kans willen geven in plaats van mijn Ziggo verbinding.
Verder viel mij op dat KPN ook tablet abonnementen verkoopt. (10GB NL en EU voor 25,- bij 1 jaar contract in de actie of 30,- normaal, zonder acties). Dat ze daar niet meer reclame voor maken is mij een raadsel.
nieuws: KPN schrapt datalimiet Internet Buitengebied
Onbeperkt 4G internet voor 4G thuisgebruikers via het KPN netwerk. Dus met vaste 4G modems voor thuis, niet voor onderweg. En een dienst met een fusie van vast en 4G voor betere snelheden in ontwikkeling. Heb je thuis al (retetraag) KPN ADSL, dan betaal je voor je 4G voor thuis abonnement niets meer bij.Kijk, dat is wat je wilt als je een 4G thuismodem koopt bij je provider.
Jammer dat de eis is dat je retetraag ADSL op je woonadres moet hebben hiervoor. Zou het bij de volgende prijsverhoging nog best een kans willen geven in plaats van mijn Ziggo verbinding.
Verder viel mij op dat KPN ook tablet abonnementen verkoopt. (10GB NL en EU voor 25,- bij 1 jaar contract in de actie of 30,- normaal, zonder acties). Dat ze daar niet meer reclame voor maken is mij een raadsel.
[ Voor 27% gewijzigd door ucsdcom op 01-08-2017 16:05 ]
Ik heb een tip voor iedereen met KPN compleet en diegene die tijdens de vakantie data denken te gaan verbruiken. Misschien is deze tip al eens voorbij gekomen, maar toch.
Je kunt natuurlijk bundels bijkopen (ca. €8 p/1000mb), dat is veel te duur!!
Maar je kunt ook eenmalig je abonnement ophogen voor een tientje en deze een maand later terugzetten (dat mag). Dit resulteert in plaats van de gebruikelijke 10 GB (icm kpn compleet 20 GB) naar 25 GB (icm kpn compleet 50 GB).
Je kunt natuurlijk bundels bijkopen (ca. €8 p/1000mb), dat is veel te duur!!
Maar je kunt ook eenmalig je abonnement ophogen voor een tientje en deze een maand later terugzetten (dat mag). Dit resulteert in plaats van de gebruikelijke 10 GB (icm kpn compleet 20 GB) naar 25 GB (icm kpn compleet 50 GB).
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Tja T-Mobile is gewoon het bestePWA777 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:12:
Schiphol Lang Parkeren (P3) vanmiddag. Echt een bedroevend netwerk heeft KPN, sinds een paar weken klant en gelukkig maandelijks opzegbaar - snel terug naar T-Mobile.
[afbeelding]
Vodafone is al net zo slecht en tele2 heeft niet zon goede dekking );
Ik wil dit toch wel een stukje meer duiden met voorbeelden; KPN heeft op de plekken waar ik kom wel bereik, dus in absolute dekking vind ik het niet minder dan T-Mobile.AMD and INTEL schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:31:
[...]
Tja T-Mobile is gewoon het beste
Vodafone is al net zo slecht en tele2 heeft niet zon goede dekking );
Maar, ik merk dat op KPN je lang (echt heel veel langer) op 3G blijft hangen daar waar je even van 4G af bent gegaan (bijvoorbeeld lastig stukje qua bereik). Bij T-Mobile is die switch naar 4G gewoon instant, of je nu aan het browsen of streamen bent of niet, mijn toestel ging altijd heel rap terug naar 4G. Bij KPN blijft het toestel op 3G, ook al is er weer 4G, totdat je het scherm uit zet en een tijdje niet kijkt, of flight mode aan/uit zet.
Daarnaast is het netwerk van KPN echt een stuk minder 'snappy' dan T-Mobile. Pagina's laden minder rap, het is gewoon net allemaal wat minder vlotjes. Niet alleen speedtests (want ja - wat zeggen die nou eenmaal), maar in de dagelijkse ervaring merk je toch dat er minder speling zit in het KPN netwerk.
De prijs van KPN ligt wel flink hoger, dus daar hoef je het niet voor te laten.
Ik heb 2 simkaarten in mijn Oneplus 3T, KPN (prive) en T-Mobile (zakelijk).
Ik kom voornamelijk in grotere plaatsen (lees: ziekenhuizen) in heel Nederland en T-Mobile heeft in de meeste gevallen een betere indoor dekking dan KPN. KPN heeft daarentegen een betere dekking op de N wegen waar de mastdichtheid lager is, maar T-Mobile valt zelden weg.
Ik kom voornamelijk in grotere plaatsen (lees: ziekenhuizen) in heel Nederland en T-Mobile heeft in de meeste gevallen een betere indoor dekking dan KPN. KPN heeft daarentegen een betere dekking op de N wegen waar de mastdichtheid lager is, maar T-Mobile valt zelden weg.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Mijn KPN roaming doet het in Frankrijk heel aardig, (F Bouygues - KPN) geeft de netwerk indicator aan.
Tethering gaat ook als en speer, ook met een openvpn connectie naar mijn eigen openvpnd op poort 443.
speedtest geeft ~5 Mbit up en down. Voor mij heel werkbaar voor wat basic RDP / web surfing werk.
Echter als ik een vpn verbinding opzet naar een andere openvpnd op de originele poort 1198 is de snelheid ongeloofelijk slecht tot bijna 0.
Zou iemand ergens 'known VPN ports' knijpen om roaming kosten te besparen?
Tethering gaat ook als en speer, ook met een openvpn connectie naar mijn eigen openvpnd op poort 443.
speedtest geeft ~5 Mbit up en down. Voor mij heel werkbaar voor wat basic RDP / web surfing werk.
Echter als ik een vpn verbinding opzet naar een andere openvpnd op de originele poort 1198 is de snelheid ongeloofelijk slecht tot bijna 0.
Zou iemand ergens 'known VPN ports' knijpen om roaming kosten te besparen?
[ Voor 10% gewijzigd door xychix op 10-08-2017 09:21 ]
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Wel opvallend dat je upload zoveel hoger is dan je downloadsnelheid. Bij Vodafone bleek dat toentertijd een configuratieprobleem bij Vodafone. Nadat de klantenservice dit aan de TD gemeld had werd dit opgelost. Misschien toch nog eens navraag doen bij de klantenservice?PWA777 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:12:
Schiphol Lang Parkeren (P3) vanmiddag. Echt een bedroevend netwerk heeft KPN, sinds een paar weken klant en gelukkig maandelijks opzegbaar - snel terug naar T-Mobile.
[afbeelding]
Downlink zal ook wel intensiever gebruikt worden dan uplink. Ik zal na de vakantie nog eens testen daar op P3, vooral het feit dat het buitenshuis was verbaasde mij een beetje. Zal wel band 20 geweest zijn maar ik was met van alles bezig dat ik dat even niet gecheckt heb.ucsdcom schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:57:
[...]
Wel opvallend dat je upload zoveel hoger is dan je downloadsnelheid. Bij Vodafone bleek dat toentertijd een configuratieprobleem bij Vodafone. Nadat de klantenservice dit aan de TD gemeld had werd dit opgelost. Misschien toch nog eens navraag doen bij de klantenservice?
Valt me op dat ping bij KPN structureel boven 25 ms ligt, terwijl dit bij T-Mobile bijna altijd onder de 20 ms was.
Bereik is verder (heel) goed (al was dat ook bij T-Mobile zo)- eigenlijk alleen snelheid ervaar ik als minder.
Ik ervaar zulke lage snelheden eigenlijk nooit, zit vrijwel altijd boven de 30Mbit. Haal nu ook rond de 150/30. http://www.speedtest.net/my-result/i/2209385985
Browser gaat wel lekker eigenlijk, even snel als WiFi. (KPN VDSL)
En tsja, T-Mobile heeft hier in de buitengebieden toch wat minder bereik dan KPN. Vodafone is al helemaal drama. Dus ik blijf voorlopig nog wel even bij KPN.
Dat ie soms op 3G blijft hangen klopt overigens wel, maar daar stoor ik me meestal niet aan. En na het bellen ga ik direct weer naar 4G. Bellen via 4G heb ik uitstaan, ik merk weinig voordeel tov bellen via 3G. De verbinding komt zeer snel te stand, soms zo snel dat de andere partij nog niet eens merkt dat ik al opgenomen had en niks van mij horen
.
Browser gaat wel lekker eigenlijk, even snel als WiFi. (KPN VDSL)
En tsja, T-Mobile heeft hier in de buitengebieden toch wat minder bereik dan KPN. Vodafone is al helemaal drama. Dus ik blijf voorlopig nog wel even bij KPN.
Dat ie soms op 3G blijft hangen klopt overigens wel, maar daar stoor ik me meestal niet aan. En na het bellen ga ik direct weer naar 4G. Bellen via 4G heb ik uitstaan, ik merk weinig voordeel tov bellen via 3G. De verbinding komt zeer snel te stand, soms zo snel dat de andere partij nog niet eens merkt dat ik al opgenomen had en niks van mij horen
[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 12-08-2017 22:08 ]
Momenteel rij ik op de snelweg in Duitsland. Grotendeels alleen maar H of H+. Af en toe 4G of 4G+, maar dat is zelden. Ook regelmatig EDGE. Ik heb KPN, dus maak gebruik van het O2 netwerk.. Snap er geen bal van, dat het zo'n drama is..
Irriteer mij ook aan het feit dat m'n OnePlus 3 het soms vertikt om over te schakelen naar 4G, en vaak op H of H+ blijft hangen, want ik kan mij niet voorstellen dat er op de snelweg geen 4G bereik is van O2..
Irriteer mij ook aan het feit dat m'n OnePlus 3 het soms vertikt om over te schakelen naar 4G, en vaak op H of H+ blijft hangen, want ik kan mij niet voorstellen dat er op de snelweg geen 4G bereik is van O2..
[ Voor 31% gewijzigd door Anonymoussaurus op 12-08-2017 22:59 ]
Ik ben momenteel ook in Duitsland, maar heb zowel o2 als eplus en Telekom gehad, en op alle netwerken 4g. Probeer eens opnieuw op te starten (hielp bij mijn vrouw, haar telefoon bleef ook op E hangen) en probeer eens *#*#4636#*#* te bellen: dan kom je in een configuratie menu waarin je wat lager "LTE only" kan kiezen. Dat forceert je telefoon naar 4G. Niet vergeten weer op LTE/GSM auto te zetten nadat je op 4G terecht bent gekomen.
Sometimes you need to plan for coincidence
In Duitsland is de dekking lang niet zo goed als hier in Nederland. Ook bij mij ging het heen en weer met de verbindingen. Al zat ik toen wel op Eplus. Telekom had iets beter bereik. De data erbij ding werkte wel, en dat vond ik het belangrijksteAnonymoussaurus schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:57:
Momenteel rij ik op de snelweg in Duitsland. Grotendeels alleen maar H of H+. Af en toe 4G of 4G+, maar dat is zelden. Ook regelmatig EDGE. Ik heb KPN, dus maak gebruik van het O2 netwerk.. Snap er geen bal van, dat het zo'n drama is..
Duitsland loopt wat dat betreft achter, ook met breedband internet. Complete dorpen en zelfs wijken in de steden moeten het daar nog steeds met ISDN werken omdat er geen DSL of kabel ligt.
ISDN en DSL gaan toch over dezelfde kabel? Kan me dit verhaal haast niet voorstellenkrakendmodem schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:42:
[...]
In Duitsland is de dekking lang niet zo goed als hier in Nederland. Ook bij mij ging het heen en weer met de verbindingen. Al zat ik toen wel op Eplus. Telekom had iets beter bereik. De data erbij ding werkte wel, en dat vond ik het belangrijkste
Duitsland loopt wat dat betreft achter, ook met breedband internet. Complete dorpen en zelfs wijken in de steden moeten het daar nog steeds met ISDN werken omdat er geen DSL of kabel ligt.
En toch is wat echt zo. Veel gebieden in Duitsland zijn niet aangesloten op snellere DSL, aangezien Telekom daar niet investeert. Die zitten op ISDN of 0,5Mbit DSL.MensionXL schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:45:
[...]
ISDN en DSL gaan toch over dezelfde kabel? Kan me dit verhaal haast niet voorstellen
Zoek maar eens op Breitband ausbau Deutschland op YouTube. Het is daar een groter probleem dan hier. Er was ook een filmpje van RTL Nieuws, maar die kan ik nu niet vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 13-08-2017 13:43 ]
Nog niet zo heel lang geleden sliep ik in Duitsland in een hotel van dat bedrijf met de Toekan, maar die hebben enkel WiFi in de lounge en niet op de kamer. 4g bereik was ook vrijwel gelijk aan 0.
2017 en geen WiFi = diskwalificatie, in my humble opinion.
Overgens onderweg naar de plek waar ik nu ben vaak E gezien op de snelweg. Pas bij grotere dorpen en steden weer terug op 4g.
Overgens onderweg naar de plek waar ik nu ben vaak E gezien op de snelweg. Pas bij grotere dorpen en steden weer terug op 4g.
Op welke netwerkt roam je? Dat kan ook al verschillen in Duitsland, misschien je toestel op 4g only zetten dit kan ook al helpen (zodat je niet terugvalt).Hmmbob schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:11:
Nog niet zo heel lang geleden sliep ik in Duitsland in een hotel van dat bedrijf met de Toekan, maar die hebben enkel WiFi in de lounge en niet op de kamer. 4g bereik was ook vrijwel gelijk aan 0.
Maar met 4G only wordt er weinig gebeld

Ik hop tussen Telekom, o2 en Eplus. Telefoon doet 't prima
Omdat je aangaf vaak op de snelweg 2g had, had laatst een Vodafone prepaid gekocht in nl en moet zeggen dat ik op elke moment eigenlijk overal 4g had.Hmmbob schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:13:
Maar met 4G only wordt er weinig gebeld![]()
Ik kom regelmatig in Duitsland i.v.m. werk en de dekking is gewoon stukken minder dan in Nederland.
Wat mij wel opviel is dat O2 sinds kort ook Eplus heeft geïntegreerd op dat stuk waar ik vaak rij (A31 richting Oberhausen). Voor even zag je twee O2 operators als je handmatig ging zoeken en één was Eplus (slecht) en de andere het oorspronkelijke O2 netwerk. Nu is dat ook verdwenen.
Sowieso moet je Eplus vermijden in Duitsland. Je komt terecht op hun zeer matige 3G netwerk dat zwaar overbelast is. Als je al signaal hebt, komt er alsnog geen tot weinig data door.
In steden daarentegen werkt het prima. 2 min erbuiten en het begint te haperen, ongeacht waar je zit en op welke operator. Ik heb enkel geen ervaring met Vodafone DE.
Wat mij wel opviel is dat O2 sinds kort ook Eplus heeft geïntegreerd op dat stuk waar ik vaak rij (A31 richting Oberhausen). Voor even zag je twee O2 operators als je handmatig ging zoeken en één was Eplus (slecht) en de andere het oorspronkelijke O2 netwerk. Nu is dat ook verdwenen.
Sowieso moet je Eplus vermijden in Duitsland. Je komt terecht op hun zeer matige 3G netwerk dat zwaar overbelast is. Als je al signaal hebt, komt er alsnog geen tot weinig data door.
In steden daarentegen werkt het prima. 2 min erbuiten en het begint te haperen, ongeacht waar je zit en op welke operator. Ik heb enkel geen ervaring met Vodafone DE.
[ Voor 12% gewijzigd door vr6-only op 13-08-2017 16:38 ]
It ain't stupid if it works!
Dus omdat het op 1 locatie wat aan het inkakken is het hele netwerk van kpn slecht ?PWA777 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:12:
[afbeelding]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Duitsland altijd Telekom pakken, beste dekking en bijna overal 4G.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Is e plus nu ook helemaal verdwenen of o2? ( weet namelijk dat ze samengevoegd zijn).vr6-only schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:37:
Ik kom regelmatig in Duitsland i.v.m. werk en de dekking is gewoon stukken minder dan in Nederland.
Klopt e plus is zo beroerd dat je op 2g roamed.
Meestal is het O2 tegenwoordig. Laatst was ik in Pforzheim, nabij Stuttgart, en daar had ik nog wel E-Plus.dutchnltweaker schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:57:
[...]
Is e plus nu ook helemaal verdwenen of o2? ( weet namelijk dat ze samengevoegd zijn).
Klopt e plus is zo beroerd dat je op 2g roamed.
It ain't stupid if it works!
Als ik op edge zit, zowel in Nederland als in het buitenland, komt er vrijwel geen data binnen. Bekend probleem?
Kan het kloppen dat zolang de data verbinding actief bezig is hij niet van 3G naar 4G kan switchen?
Als ik bijvoorbeeld in de trein een Twitch stream begin te kijken op 4G en ik in een gebied kom waar hij even terug moet schakelen naar 3G, dan switcht hij nooit uit zichzelf naar 4G zolang ik de Twitch app open heb staan. Ik moet de video pauzeren of de app geforceerd sluiten zodat de data verbinding minstens 10 seconden volledig idle is (en terugvalt van HSDPA naar UMTS) voordat hij weer overschakelt naar 4G.
Dit gebeurt ook bij andere apps, zolang de data verbinding maar actief gebruikt wordt en hij dus niet langer dan 10 seconden idle is.
Erg vervelend bij streams, omdat het op 3G een grote buffer party is.
Als ik bijvoorbeeld in de trein een Twitch stream begin te kijken op 4G en ik in een gebied kom waar hij even terug moet schakelen naar 3G, dan switcht hij nooit uit zichzelf naar 4G zolang ik de Twitch app open heb staan. Ik moet de video pauzeren of de app geforceerd sluiten zodat de data verbinding minstens 10 seconden volledig idle is (en terugvalt van HSDPA naar UMTS) voordat hij weer overschakelt naar 4G.
Dit gebeurt ook bij andere apps, zolang de data verbinding maar actief gebruikt wordt en hij dus niet langer dan 10 seconden idle is.
Zit nu bij tele2 (minder overgang), Maar toen ik bij simyo zat ( kpn netwerk met 4g) had ik dit ook, ik denk dat als je intensief een app gebruikt hij blijft op het netwerk zodat je stream niet verloren gaat.letskeepitsafe schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:53:
Kan het kloppen dat zolang de data verbinding actief bezig is hij niet van 3G naar 4G kan switchen?
Bij KPN heb ik dit ook tot in het extreme - heel lang 3G als een stream in de achtergrond loopt. Ik zat eerst bij T-Mobile, daar ga je razendsnel weer over naar 4G ook al loopt er iets op de achtergrond. Ik ga KPN dan ook weer verlaten in de komende maand.dutchnltweaker schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 00:00:
[...]
Zit nu bij tele2, Maar toen ik bij simyo zat ( kpn netwerk met 4g) had ik dit ook, ik denk dat als je intensief een app gebruikt hij blijft op het netwerk zodat je stream niet verloren gaat.
Ik moet wel zeggen dat ik 4G had bij alleen de wat grote plaatsjes, maar dan nog vind ik het echt absurd slecht. Kan mij niet voorstellen dat Duitsland zo'n pauper infrastructuur heeft..
Dat is waar, maar ik hoor van anderen (ook in dit topic) dat zij geen problemen hebben en vrijwel altijd 4G hebben in Duitsland. Bedankt voor het meedenkenkrakendmodem schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:42:
In Duitsland is de dekking lang niet zo goed als hier in Nederland. Ook bij mij ging het heen en weer met de verbindingen. Al zat ik toen wel op Eplus. Telekom had iets beter bereik. De data erbij ding werkte wel, en dat vond ik het belangrijkste
Maar het is toch ook zo dat als KPN bijvoorbeeld een afspraak heeft met 2 van de 4 providers, dat je provider 3 en 4 niet kan gebruiken ("registratie is mislukt")?Jassy schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:57:
Duitsland altijd Telekom pakken, beste dekking en bijna overal 4G.
BedanktHmmbob schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 07:32:
Ik ben momenteel ook in Duitsland, maar heb zowel o2 als eplus en Telekom gehad, en op alle netwerken 4g. Probeer eens opnieuw op te starten (hielp bij mijn vrouw, haar telefoon bleef ook op E hangen) en probeer eens *#*#4636#*#* te bellen: dan kom je in een configuratie menu waarin je wat lager "LTE only" kan kiezen. Dat forceert je telefoon naar 4G. Niet vergeten weer op LTE/GSM auto te zetten nadat je op 4G terecht bent gekomen.
Duitsland loopt duidelijk achter qua infrastructuur. Zowel onderhoud van wegen als mobiel bereik. Check deze maar: https://www.telekom.de/start/netzausbau en vergelijk dat eens met bijvoorbeeld Scandinavië.
Dat klopt, Vodafone.de kan je niet gebruiken als KPN klant. KPN stuurt je het E-plus/o2 netwerk op (Die zijn gefuseerd) maar je kan handmatig zonder problemen op Telekom die een zeer veel betere dekking heeft als E-plus/o2. Is, toen ik nog KPN klant was, het eerste wat ik deed als ik in Duitsland kwam.Anonymoussaurus schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:03:
Ik moet wel zeggen dat ik 4G had bij alleen de wat grote plaatsjes, maar dan nog vind ik het echt absurd slecht. Kan mij niet voorstellen dat Duitsland zo'n pauper infrastructuur heeft..
[...]
Maar het is toch ook zo dat als KPN bijvoorbeeld een afspraak heeft met 2 van de 4 providers, dat je provider 3 en 4 niet kan gebruiken ("registratie is mislukt")?
Telekom (T-Mobile Duitsland) heeft een redelijk goede 4G dekking in Duitsland. Niet zoals in Nederland, maar je toestel er handmatig op zetten heeft wel een veel betere verbinding tot gevolg. E-Plus heeft alleen 4G in en rondom steden. Nauwelijks nog langs snelwegen en "N" wegen.
Inderdaad dus je toestel handmatig op Telekom zetten. Je verbinding wordt vermoedelijk eerst enkele keren afgewezen, maar als je er een maal op zit. Dan blijf je op Telekom. De eerste keer duurde het bij mij (al rijdend) bijna 30 minuten tot ik toegelaten werd op het Telekom net met een KPN sim.
De overgang naar E-Plus/O2-4G duurde de eerste dag ook lang (telkens 2G/3G).
Met een T-Mobile sim kon ik wel Vodafone-DE 2G selecteren, maar geen 4G. Maar Telekom inclusief 4G is de voorkeursprovider.
Bij Shell etc. kan je Vodafone DE prepaid simkaarten kopen. 4G is even goed of slecht als bij Telekom DE, maar wel 4G op enkele andere plaatsen waar je bij Telekom op 2G of 3G terug viel.
Helaas moet je vanaf 1 juli 2017 vanwegen nieuwe Duitse anti terrorisme maatregelen de prepaid simkaarten in Duitsland niet alleen activeren en registreren, je moet ook een foto id beschikbaar stellen. Dat kan ook voor buitenlandse paspoorten via een videochat, maar wel omslachtig.
Inderdaad dus je toestel handmatig op Telekom zetten. Je verbinding wordt vermoedelijk eerst enkele keren afgewezen, maar als je er een maal op zit. Dan blijf je op Telekom. De eerste keer duurde het bij mij (al rijdend) bijna 30 minuten tot ik toegelaten werd op het Telekom net met een KPN sim.
Met een T-Mobile sim kon ik wel Vodafone-DE 2G selecteren, maar geen 4G. Maar Telekom inclusief 4G is de voorkeursprovider.
Bij Shell etc. kan je Vodafone DE prepaid simkaarten kopen. 4G is even goed of slecht als bij Telekom DE, maar wel 4G op enkele andere plaatsen waar je bij Telekom op 2G of 3G terug viel.
Helaas moet je vanaf 1 juli 2017 vanwegen nieuwe Duitse anti terrorisme maatregelen de prepaid simkaarten in Duitsland niet alleen activeren en registreren, je moet ook een foto id beschikbaar stellen. Dat kan ook voor buitenlandse paspoorten via een videochat, maar wel omslachtig.
Wat ik laatst had gedaan, Vodafone you simkaart besteld (gratis) en had toen 3 gb (zelfs met friday deal gratis paar dagen 500mb).ucsdcom schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:03:
Telekom (T-Mobile Duitsland) heeft een redelijk goede 4G dekking in Duitsland. Niet zoals in Nederland, maar je toestel er handmatig op zetten heeft wel een veel betere verbinding tot gevolg. E-Plus heeft alleen 4G in en rondom steden. Nauwelijks nog langs snelwegen en "N" wegen.
Super in Duitsland bijvoorbeeld, overal bijna 4g zelfs in dorpen waar ik met tele2 op 2g alleen bereik heb helaas.
Verwijderd
Begin deze maand overgestapt van KPN naar Tele 2. Kreeg vandaag de factuur van KPN voor deze maand en dat was gewoon het normale bedrag. Gebeld met de klantenservice, blijkt dat ik nu alles moet betalen en dan eind volgende maand een credit factuur krijg. Weet iemand of dit standaard procedure is bij KPN? Vind het niet echt een nette oplossing tegenover de klanten om eerlijk te zijn.
Dat is de normale procedure inderdaad. Bij alle providers betaal je je maandbedrag telkens 1 maand vooruit. KPN is bij mij tot nu toe de enige provider geweest die uit zichzelf een creditfactuur stuurt en het creditbedrag vervolgens ook echt naar je terug stort. Bij bijvoorbeeld Vodafone moet ik ieder jaar bellen om het na een overstap naar een ander terug gestort te krijgen en soms zelfs om de creditfactuur te laten maken.Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:10:
Begin deze maand overgestapt van KPN naar Tele 2. Kreeg vandaag de factuur van KPN voor deze maand en dat was gewoon het normale bedrag. Gebeld met de klantenservice, blijkt dat ik nu alles moet betalen en dan eind volgende maand een credit factuur krijg. Weet iemand of dit standaard procedure is bij KPN? Vind het niet echt een nette oplossing tegenover de klanten om eerlijk te zijn.
Die andere providers houden dus soms van klanten een maand of een gedeelte van een maandbedrag achter, tot dat de klant belt dat het nog niet terug gestort is. Tel uit je winst!
Toen ik hier achter kwam heb ik een belrondje gedaan langs mijn oude abonnementen en een leuk zakcentje gestort gekregen. Dat kan dus ook maanden later nog!
[ Voor 8% gewijzigd door ucsdcom op 16-08-2017 13:10 ]
Vorige maand heb ik hetzelfde gehad en vandaag netjes de credit gehad. Dit lijkt mij dus inderdaad de normale procedure.Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:10:
Verwijderd
Vooruit? That can't be right? Op mijn factuur, die eind augustus word afgeschreven, staat verbruiksperiode 01-08 t/m 31-08. Dat klinkt meer als naderhand betalen?ucsdcom schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:08:
[...]
Dat is de normale procedure inderdaad. Bij alle providers betaal je je maandbedrag telkens 1 maand vooruit. KPN is bij mij tot nu toe de enige provider geweest die uit zichzelf een creditfactuur stuurt en het creditbedrag vervolgens ook echt naar je terug stort. Bij bijvoorbeeld Vodafone moet ik ieder jaar bellen om het na een overstap naar een ander terug gestort te krijgen en soms zelfs om de creditfactuur te laten maken.
Die andere providers houden dus van iedere klant een maand of een gedeelte van een maandbedrag achter, tot dat de klant belt. Tel uit je winst!

Je abonnementskosten worden vooruit in rekening gebracht, je verbruikskosten achteraf. Kijk maar eens wat er gebeurt als je je abonnement wijzigt naar een goedkoper of duurder abonnement.Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:11:
[...]
Vooruit? That can't be right? Op mijn factuur, die eind augustus word afgeschreven, staat verbruiksperiode 01-08 t/m 31-08. Dat klinkt meer als naderhand betalen?Maar goed, als het normaal is zal het wel...... Vind het nog steeds niet echt netjes, but I'll have to suck it up.
Abonnementskosten vooraf in rekening brengen is normaal. De laatste factuur afhandelen kan meer klantvriendelijk; T-mobile brengt alleen het aantal dagen dat je in de laatste maand nog bij ze bent aangesloten in rekening. Een factuur voor eventueel buiten bundel gebruik volgt achteraf. Blijkbaar heeft T-mobile z'n administratie beter op orde.Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:11:
[...]
Vooruit? That can't be right? Op mijn factuur, die eind augustus word afgeschreven, staat verbruiksperiode 01-08 t/m 31-08. Dat klinkt meer als naderhand betalen?Maar goed, als het normaal is zal het wel...... Vind het nog steeds niet echt netjes, but I'll have to suck it up.
Verwijderd
Hier doelde ik dus ook op.antidote schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:40:
T-mobile brengt alleen het aantal dagen dat je in de laatste maand nog bij ze bent aangesloten in rekening.
Is kpn netwerk echt zoveel beter dan de rest? ben nu erg tevreden met T-Mobile maar den ker nog wel eens aan..
Als je tevreden bent met T-Mobile zou ik de overstap niet maken. KPN is nou eenmaal weinig concurrerend (jammer dat ze het Hi merk hebben laten vallen). Ik zou KPN alleen aanraden als je dagelijks wordt geconfronteerd met slechte dekking bij een andere provider en KPN het bewezen beter doet, en/of als je beschikt over KPN Compleet. Dat laatste maakt namelijk echt een verschil. Dan heb je bijvoorbeeld een Sim Only verdubbeld naar 50GB voor €33. Dat is wat mij betreft net zo aantrekkelijk als T-Mobile Unlimited voor €35 (of €30 met andere Tweakers in een groep). Laat ik het zo zeggen dat ik de grootste moeite heb om bij 50GB per maand in de buurt te komen. Voor veel mensen praktisch onbeperkt dus.AMD and INTEL schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:50:
Is kpn netwerk echt zoveel beter dan de rest? ben nu erg tevreden met T-Mobile maar den ker nog wel eens aan..
Heb ziggo.. en bij en beschermd natuurgebied is het bereik natuurlijk *slecht* daarom twijfel ik.swv schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:15:
[...]
Als je tevreden bent met T-Mobile zou ik de overstap niet maken. KPN is nou eenmaal weinig concurrerend (jammer dat ze het Hi merk hebben laten vallen). Ik zou KPN alleen aanraden als je dagelijks wordt geconfronteerd met slechte dekking bij een andere provider en KPN het bewezen beter doet, en/of als je beschikt over KPN Compleet. Dat laatste maakt namelijk echt een verschil. Dan heb je bijvoorbeeld een Sim Only verdubbeld naar 50GB voor €33. Dat is wat mij betreft net zo aantrekkelijk als T-Mobile Unlimited voor €35 (of €30 met andere Tweakers in een groep). Laat ik het zo zeggen dat ik de grootste moeite heb om bij 50GB per maand in de buurt te komen. Voor veel mensen praktisch onbeperkt dus.
Tja je zou eens een Prepaid kaartje kunnen kopen en een maandbundel activeren. Dan heb je 4g toegang (of je moet nog '4g aan' naar 1266 smsen meen ik hier gelezen te hebben) en kun je vergelijken of KPN het bij jou beter doet waar T-Mobile of Ziggo (die abonnementen zijn nu toch overgenomen door Vodafone?) tekort schiet.AMD and INTEL schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:18:
[...]
Heb ziggo.. en bij en beschermd natuurgebied is het bereik natuurlijk *slecht* daarom twijfel ik.
[ Voor 6% gewijzigd door swv op 18-08-2017 13:46 ]
offtopic:
Edit: foutje
Edit: foutje
[ Voor 131% gewijzigd door swv op 18-08-2017 13:47 ]
En landelijk hoe is Kpn dan tov de andere?swv schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:44:
[...]
Tja je zou eens een Prepaid kaartje kunnen kopen en een maandbundel activeren. Dan heb je 4g toegang (of je moet nog '4g aan' naar 1266 smsen meen ik hier gelezen te hebben) en kun je vergelijken of KPN het bij jou beter doet waar T-Mobile of Ziggo (die abonnementen zijn nu toch overgenomen door Vodafone?) tekort schiet.
Enige nadeel wat je dan krijgt is dan toch dat je er weer automatisch afgekukeld wordt als het bereik weer wegvalt? Dan wordt je weer op dat dramatische O2 netwerk gezet.. Heb namelijk altijd de neiging om na het registreren hem weer op automatisch te zetten..Jassy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:09:
Dat klopt, Vodafone.de kan je niet gebruiken als KPN klant. KPN stuurt je het E-plus/o2 netwerk op (Die zijn gefuseerd) maar je kan handmatig zonder problemen op Telekom die een zeer veel betere dekking heeft als E-plus/o2. Is, toen ik nog KPN klant was, het eerste wat ik deed als ik in Duitsland kwam.
Dat is ook de beste tip: laat hem op je handmatige keuze staan. Zodra je hem op automatisch zet, dan stuurt je provider je bijna direct weer terug naar hun voorkeursprovider. En het Duitse Telekom netwerk heeft op de meeste plaatsen toch al 4G dekking die acceptabel is.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:06:
[...]
Enige nadeel wat je dan krijgt is dan toch dat je er weer automatisch afgekukeld wordt als het bereik weer wegvalt? Dan wordt je weer op dat dramatische O2 netwerk gezet.. Heb namelijk altijd de neiging om na het registreren hem weer op automatisch te zetten..
Hoewel 3 jaar lang (naja, 2.5 met aanloop problemen) erg tevreden te zijn geweest met KPN, ga ik denk ik aan het einde van dit jaar toch weg bij ze. Precies wat je beschrijft. Geen mogelijkheid tot KPN Compleet. Zit precies in een wijk waar geen glasvezel is (terwijl om me heen werkelijk alles vol ligt) en ADSL levert maar 14Mbps. Nee dank je. Dus dan zit je met een hoge prijs en weinig vernieuwende zaken.swv schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:15:
[...]
Als je tevreden bent met T-Mobile zou ik de overstap niet maken. KPN is nou eenmaal weinig concurrerend (jammer dat ze het Hi merk hebben laten vallen). Ik zou KPN alleen aanraden als je dagelijks wordt geconfronteerd met slechte dekking bij een andere provider en KPN het bewezen beter doet, en/of als je beschikt over KPN Compleet. Dat laatste maakt namelijk echt een verschil. Dan heb je bijvoorbeeld een Sim Only verdubbeld naar 50GB voor €33. Dat is wat mij betreft net zo aantrekkelijk als T-Mobile Unlimited voor €35 (of €30 met andere Tweakers in een groep). Laat ik het zo zeggen dat ik de grootste moeite heb om bij 50GB per maand in de buurt te komen. Voor veel mensen praktisch onbeperkt dus.
Denk ook dat ik terug ga naar Tmobile, scheelt een bom duiten. Alleen jammer dat ik dan op kantoor niet meer mee kan liften op de KPN extenders daar. Zal eens iemand met TM proberen te charteren om hier in huis eens te proberen.
Jammer KPN. Vezel uitrol zo goed als lam gelegd, maar wel iedere 2 maanden bellen of ik niet compleet wil gaan. Nope.
Hier aan de grens met Belgie is KPN om te huilen, als ik de dekkingskaart zie van T-mobile dan is hier wel gewoon 4g, zelfs binnen! Het lijkt wel alsof KPN hier op 20% zendt, en de Belgische providers gewoon op 100%, die zijn nog ver over de Nederlandse grens te ontvangen. Als je dan kijkt naar T-mobile, dan is dat een stuk goedkoper voor onbeperkt data*. KPN levert hier ook internet, hebben ze wel eens voor gebeld, heel veel geld voor 4mb/s. Ik moest echt lachen aan de telefoon. DELTA gaat daar DIK overheen. Zodra mijn contact afloopt ben ik weg bij KPN.
[ Voor 20% gewijzigd door carpebios op 18-08-2017 21:52 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Tja, hangt ervan af waar je woont. Hier staat KPN zeker op de 1e plaats, puur vanwege de dekking. Overal 4G. Vooral op het platteland van Friesland en Groningen erg fijn. T-Mobile doet het hier ook niet slecht, al is het soms nog wel 3G ontvangen ipv 4G. Vodafone is al helemaal dramatisch, die hebben nog steeds veel gaten hier, en de 4G+ van hun is een lachertje.AMD and INTEL schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:50:
Toegegeven, T-Mobile doet het qua 4G uitrol het beste. KPN had hier als eerste 4G in 2013, T-Mobile pas ruim 2 jaar later, maar dan wel overal 4G+.
Plus het feit dat ik met complete gewoon nog steeds voordelig uit ben. 15 euro voor Spotify, 4GB en 200min. Geen rare deal. Hi abo
Ik gebruik het voor normale dingen, en het netwerk voldoet prima, dus waarom overstappen?
[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 19-08-2017 17:06 ]
Dekking van KPN is beter dus ik zie niet in waarom T-Mobile het het beste doet. Tenzij je die hogere snelheden nodig hebt in het dagelijks leven...krakendmodem schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:04:
[...]
Toegegeven, T-Mobile doet het qua 4G uitrol het beste. KPN had hier als eerste 4G in 2013, T-Mobile pas ruim 2 jaar later, maar dan wel overal 4G+.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Qua uitrol heSorcerer8472 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:37:
[...]
Dekking van KPN is beter dus ik zie niet in waarom T-Mobile het het beste doet. Tenzij je die hogere snelheden nodig hebt in het dagelijks leven...
KPN deed zo snel mogelijk 800mhz dekking binnen een jaar over heel NL. Dat werkte prima en was ook een prima strategie, zeker vergeleken met Vodafone die overal en nergens even een 4G paaltje aanzette en vervolgens ging claimen met "landelijke dekking". T-Mobile had lang nodig voor de bouw maar zet met 1 knop wel even vrijwel landelijke 4G+ aan.
Feit is wel dat T-Mobile wel erg aantrekkelijke bundels heeft. En die gratis acties van bijvoorbeeld 48 uur lang onbeperkt internet zijn ook leuk.
[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 19-08-2017 17:51 ]
Denk dat ik bij T-Mobile blijf als ik zo alles hoor ( Netwerk is even goed of beter )krakendmodem schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:04:
[...]
Tja, hangt ervan af waar je woont. Hier staat KPN zeker op de 1e plaats, puur vanwege de dekking. Overal 4G. Vooral op het platteland van Friesland en Groningen erg fijn. T-Mobile doet het hier ook niet slecht, al is het soms nog wel 3G ontvangen ipv 4G. Vodafone is al helemaal dramatisch, die hebben nog steeds veel gaten hier, en de 4G+ van hun is een lachertje.
Plus het feit dat ik met complete gewoon nog steeds voordelig uit ben. 15 euro voor Spotify, 4GB en 200min. Geen rare deal. Hi abo
Ik gebruik het voor normale dingen, en het netwerk voldoet prima, dus waarom overstappen?
EN Unlimited is gewoon Geweldig + de goede capaciteit
Bij T-mobile is het netwerk zo slim om, zodra je jou 4G dekking verliest en je tijdelijk op 3G zit, je vanzelf weer terug naar 4G sturen zonder zelf de datasessie te verbreken. Bij KPN gebeurd dit niet en moet je zelf de datasessie onderbreken. Ik vind dit bijzonder prettig.. ook dat er amper provider steering is in het buitenland is erg fijn. KPN en helemaal Vodafone dringt je erg naar een bepaald netwerk. Verder merk ik niets aan dekking KPN tov T-mobile tot nu toe dus ik ben een erg tevreden T-mobile klant na jaren KPN.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:37:
[...]
Dekking van KPN is beter dus ik zie niet in waarom T-Mobile het het beste doet. Tenzij je die hogere snelheden nodig hebt in het dagelijks leven...
Bij KPN moet de lijn even 'stil' zijn, dan ga je van 3G weer naar 4G. Alleen niet als de verbinding heel actief blijft.Jassy schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:29:
[...]
Bij T-mobile is het netwerk zo slim om, zodra je jou 4G dekking verliest en je tijdelijk op 3G zit, je vanzelf weer terug naar 4G sturen zonder zelf de datasessie te verbreken. Bij KPN gebeurd dit niet en moet je zelf de datasessie onderbreken. Ik vind dit bijzonder prettig.. ook dat er amper provider steering is in het buitenland is erg fijn. KPN en helemaal Vodafone dringt je erg naar een bepaald netwerk. Verder merk ik niets aan dekking KPN tov T-mobile tot nu toe dus ik ben een erg tevreden T-mobile klant na jaren KPN.
Bij Vodafone heb je in de praktijk niet veel last van steering of roaming. Alleen in de landen waar Vodafone actief aanwezig is wordt er wel gestuurd, maar daarbuiten niet heel erg. Bijvoorbeeld in de VS kun je vrij gemakkelijk switchen tussen AT&T en T-Mobile, in meerdere landen buiten Europa zag ik hetzelfde.
Denk je dat KPN dit ooit aan gaat pakken zoals T-Mobile bijvoorbeeld doet? Het is natuurlijk erg storend om tijdens het streamen van live video terug te vallen op 3G en dan constant aan het bufferen te zijn. Je moet dan gewoon een halve minuut stoppen met het proberen te kijken van de live stream voor je weer op 4G zit. Die cyclus kan zich dus prima een paar keer voordoen tijdens een treinrit.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:41:
Bij KPN moet de lijn even 'stil' zijn, dan ga je van 3G weer naar 4G. Alleen niet als de verbinding heel actief blijft.
Mogelijk heeft het te maken met de gebruikte netwerkfrequenties: T-Mobile gebruikt de 2100 frequentie voor 3G en de 900 frequentie voor 4G. De kans dat je onderweg van een slechter dekkende 2100 frequentie (je verbinding verbreemt kort en onvemerkt) naar een goed dekkende 900 Mhz frequengie valt is groter dan bij KPN. Bij KPN zit 3G ook nog op de 900 Mhz band. 4G zit op 1800 en 2600 Mhz, wat slechter te bereiken is en landelijk deknend op 800 Mhz wat grofweg net zo goed dekt als 3G op 900 Mhz.letskeepitsafe schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 00:52:
[...]
Denk je dat KPN dit ooit aan gaat pakken zoals T-Mobile bijvoorbeeld doet? Het is natuurlijk erg storend om tijdens het streamen van live video terug te vallen op 3G en dan constant aan het bufferen te zijn. Je moet dan gewoon een halve minuut stoppen met het proberen te kijken van de live stream voor je weer op 4G zit. Die cyclus kan zich dus prima een paar keer voordoen tijdens een treinrit.
Dus bij T-Mobile is een wissel noodzakelijk om verbinding te houden. Bij KPN is die noodzaak er niet en kan je lang op 3G-900 blijven hangen
Tmobile heeft ook 3g 900ucsdcom schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 23:56:
[...]
Mogelijk heeft het te maken met de gebruikte netwerkfrequenties: T-Mobile gebruikt de 2100 frequentie voor 3G en de 900 frequentie voor 4G. De kans dat je onderweg van een slechter dekkende 2100 frequentie (je verbinding verbreemt kort en onvemerkt) naar een goed dekkende 900 Mhz frequengie valt is groter dan bij KPN. Bij KPN zit 3G ook nog op de 900 Mhz band. 4G zit op 1800 en 2600 Mhz, wat slechter te bereiken is en landelijk deknend op 800 Mhz wat grofweg net zo goed dekt als 3G op 900 Mhz.
Dus bij T-Mobile is een wissel noodzakelijk om verbinding te houden. Bij KPN is die noodzaak er niet en kan je lang op 3G-900 blijven hangen
Is 3G beter qua dekking in gebouwen / onder de grond?
Het valt me namelijk op dat ik soms op plekken waar 3G en 4G dezelfde fysieke mastlocatie delen ik in gebouwen of onder de grond soms 3G heb ipv 4G.
Ik dacht dat hoe lager de frequentie hoe beter het bereik binnenshuis is. Dan zou je verwachten dat 800Mhz 4G beter is dan 900Mhz 3G, of werkt dat toch anders? 4gmasten.nl laat namelijk zien dat de mast waar ik het over heb die frequenties aanbiedt (800/1800Mhz 4G, 900/2100 3G).
Het valt me namelijk op dat ik soms op plekken waar 3G en 4G dezelfde fysieke mastlocatie delen ik in gebouwen of onder de grond soms 3G heb ipv 4G.
Ik dacht dat hoe lager de frequentie hoe beter het bereik binnenshuis is. Dan zou je verwachten dat 800Mhz 4G beter is dan 900Mhz 3G, of werkt dat toch anders? 4gmasten.nl laat namelijk zien dat de mast waar ik het over heb die frequenties aanbiedt (800/1800Mhz 4G, 900/2100 3G).
800 Mhz heeft een iets betere penetratie dan 900 Mhz, deels teniet gedaan doordat de zwakkere upload bij 800 aan de bovenkant van de band zit (tegen de 900 aan) en bij 900 aan de onderkant.letskeepitsafe schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:21:
Is 3G beter qua dekking in gebouwen / onder de grond?
Belangrijkste verschil is dat 4G een hogere signaal drempel heeft dan 3G - omdat de verbinding veel robuuster is op 4G is er een stuk meer bruikbaar signaal nodig dan op 3G. Op 2G heb je nog weer meer speelruimte, dat zou dus als laatste bruikbare signaal overblijven naarmate je dieper de constructie van een gebouw in gaat (uitgaande van exact dezelfe mastlocatie en 2G900)
Wat je zegt klopt volgens mij niet helemaal.
4G en 3G zijn qua techniek voor een flink deel gelijk. Er zijn meerdere redenen om nog terug te kunnen vallen op 3G:
- netwerkconfiguratie (3G heeft lichte prio boven 4G ivm niet missen calls e.d.)
- als je telefoon netwerk verliest gaat hij vanuit een zoekcyclus en komt hij 50% v/d tijd 3G eerder tegen dan 4G, da's een beeetje roulette dus bij slecht signaal
- KPN biedt in flink wat gebouwen (inpandig) en ook bijv. in metro's nog alleen 3G aan, waardoor dat signaal flink sterker is dan het 4G-signaal dat van buiten komt
Daarnaast is het niet zo dat er op 4G meer signaal nodig is dan op 3G zover ik weet. Dit is o.a. afhankelijk van netwerkconfiguratie, de gebruikte telefoon en netwerkinstellingen, maar volgens mij is het in theorie juist zo dat 4G met hetzelfde signaal een iets betere dekking kan hebben.
4G en 3G zijn qua techniek voor een flink deel gelijk. Er zijn meerdere redenen om nog terug te kunnen vallen op 3G:
- netwerkconfiguratie (3G heeft lichte prio boven 4G ivm niet missen calls e.d.)
- als je telefoon netwerk verliest gaat hij vanuit een zoekcyclus en komt hij 50% v/d tijd 3G eerder tegen dan 4G, da's een beeetje roulette dus bij slecht signaal
- KPN biedt in flink wat gebouwen (inpandig) en ook bijv. in metro's nog alleen 3G aan, waardoor dat signaal flink sterker is dan het 4G-signaal dat van buiten komt
Daarnaast is het niet zo dat er op 4G meer signaal nodig is dan op 3G zover ik weet. Dit is o.a. afhankelijk van netwerkconfiguratie, de gebruikte telefoon en netwerkinstellingen, maar volgens mij is het in theorie juist zo dat 4G met hetzelfde signaal een iets betere dekking kan hebben.
De netwerksetting zal bij een zwak 4G signaal de telefoon sneller naar 3G laten gaan. De hele performance van de mast gaat naar beneden als er veel handsets aan de rand van het bereik zitten; het is dus vooral een instelling van de provider die dicteert dat je meer signaal nodig hebt voor 4G dan 3G.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:20:
Wat je zegt klopt volgens mij niet helemaal.
Van KPN vind ik dat op dit moment wel een nadeel, vooral omdat 3G het niet altijd lekker doet, ookal is je dekking goed. Ik heb al enkele keren op stedelijke locaties uren op 3G vast gehangen, terwijl er ook 4G voldoende aanwezig was. Ook uitzetten van de dataverbinding leidde dan vaak niet tot een snelle overstap naar 4G. Daarvoor moest je je toestel herstarten (Iphone). Dit speelt sterker met Iphones is mijn ervaring, maar ook gewoon vervelend. Zeker als je met VoLTE belt, dan hoop je "tot de laatste snek" op 4G te kunnen blijven aangezien 3G dan juist op die plekken altijd een slechtere ervaring lijkt te geven.PWA777 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:04:
[...]
De netwerksetting zal bij een zwak 4G signaal de telefoon sneller naar 3G laten gaan. De hele performance van de mast gaat naar beneden als er veel handsets aan de rand van het bereik zitten; het is dus vooral een instelling van de provider die dicteert dat je meer signaal nodig hebt voor 4G dan 3G.
[ Voor 7% gewijzigd door ucsdcom op 26-08-2017 21:58 ]
In het buitenland ook een probleem, je moet gewoon je data uitzetten en hopen dat ie dan weer switcht naar 4G, zeker in landen met wat slechtere dekking zeer irritant. Heel soms switcht ie wel automatisch, maar 9 vd 10 keer niet.
Of appje 4g only downloaden, dan heb je de mogelijkheid je telefoon op 4g vast te zetten (heb je het probleem van overschakelen niet).Joostglas schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:58:
In het buitenland ook een probleem, je moet gewoon je data uitzetten en hopen dat ie dan weer switcht naar 4G, zeker in landen met wat slechtere dekking zeer irritant. Heel soms switcht ie wel automatisch, maar 9 vd 10 keer niet.
Ja zou dat graag willen, maarja iPhone hè.. toch eens tijd om naar Android te gaan kijken.. of T-Mobiledutchnltweaker schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:54:
[...]
Of appje 4g only downloaden, dan heb je de mogelijkheid je telefoon op 4g vast te zetten (heb je het probleem van overschakelen niet).
Ik ga voor dat laatste. Ik ging met de iPhone altijd rap naar 4G op T-Mobile. Met KPN heb ik treinritten van Den Haag naar Almere waarbij ik de hele reis op 3G zit te stumpen. KPN heeft gewoon 4G dekking op dat hele traject maar je komt daar niet meer op zonder herstart van je telefoon. Als je dan de pech hebt dat je na de herstart als eerste 3G oppakt en er begint data te lopen (push email, whatsapp, oid) dan moet je jezelf forceren dat te negeren - anders zit je weer uren op 3G. Helaas is 3G bij KPN niet top qua ervaring (traag en soms zelfs muurvast in een drukke trein).Joostglas schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:02:
[...]
Ja zou dat graag willen, maarja iPhone hè.. toch eens tijd om naar Android te gaan kijken.. of T-Mobile
Daarnaast vind ik op een aantal plekken de snelheid van KPN 4G ook niet top - als de voorpagina van nu.nl er 15 seconden over doet te refreshen op 4G vraag ik me toch af wat de meerwaarde is van het KPN netwerk tov bv T-Mobile.
Al met al heb ik eigenlijk nooit beseft hoe tevreden ik was met T-Mobile, tot ik tijdje terug ging naar KPN (jarenlang tevreden klant geweest bij KPN tot 2014 en toen switch naar T-Mobile). Niet dat ik KPN slecht wil noemen, maar mijn eigen ervaring met T-Mobile 4G was oprecht een stuk prettiger.
KPN moet inderdaad oppassen dat het niet achterop raakt op T-Mobile. Wel is het zo dat ik tijdens een vakantie in Drenthe alleen met KPN fatsoenlijk internet had. Mijn reisgezelschap had T-Mobile en ondanks dat KPN en T-Mobile dezelfde mast delen, had ik met KPN bruikbaar 3G en 4G. T-Mobile viel volledig weg. Waarschijnlijk was die mast nog niet ge-update en werd er nog geen gebruik gemaakt van lage frequenties. Hier in de randstad zijn beide providers erg goed is mijn ervaring.
@PWA777, je kunt ook je telefoon op vliegtuigmodus zetten of de dataverbinding even uitzetten, meestal switcht hij dan ook vrij snel naar 4G. Bij Vodafone iig. Data uit en dan is het 5 tot 20 seconden ofzo voordat hij switcht.
Maak het niet heel vaak meer mee dat hij op 3G zit trouwens bij Vodafone, en 4G is nooit zo langzaam dat de nu.nl-homepage er 15 seconden over doet. Misschien is dit wel een voordeel van het gebrek aan 3G900 trouwens
Hoop dat KPN wat settings vindt om dit probleem te verhelpen. Klinkt alsof een push naar 4G wel wat sneller mag bij idle data. Bij Vodafone zie ik dat hij pas switcht als er echt ~15 seconden geen data door de pijplijn is gegaan. Mag ook wel na 5 seconden vind ik.
Maak het niet heel vaak meer mee dat hij op 3G zit trouwens bij Vodafone, en 4G is nooit zo langzaam dat de nu.nl-homepage er 15 seconden over doet. Misschien is dit wel een voordeel van het gebrek aan 3G900 trouwens
Hoop dat KPN wat settings vindt om dit probleem te verhelpen. Klinkt alsof een push naar 4G wel wat sneller mag bij idle data. Bij Vodafone zie ik dat hij pas switcht als er echt ~15 seconden geen data door de pijplijn is gegaan. Mag ook wel na 5 seconden vind ik.
KPN heeft in het buitengebied wel goede dekking. Beter dan T-Mobile denk ik ook - alhoewel T-Mobile wel de zaakjes in de regio ook steeds meer op orde krijgt. Met stijgende klanten aantallen zal ook daar meer gebouwd kunnen worden.Steven.w schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:16:
KPN moet inderdaad oppassen dat het niet achterop raakt op T-Mobile. Wel is het zo dat ik tijdens een vakantie in Drenthe alleen met KPN fatsoenlijk internet had. Mijn reisgezelschap had T-Mobile en ondanks dat KPN en T-Mobile dezelfde mast delen, had ik met KPN bruikbaar 3G en 4G. T-Mobile viel volledig weg. Waarschijnlijk was die mast nog niet ge-update en werd er nog geen gebruik gemaakt van lage frequenties. Hier in de randstad zijn beide providers erg goed is mijn ervaring.
In de stad wint T-Mobile met een straatlengte van KPN - beter indoor bereik, sneller internet en vrijwel nooit last van drukte op het netwerk.
@Sorcerer8472 Helaas na flight mode aan/uit komt het toestel vaak weer op 3G het netwerk op...
[ Voor 4% gewijzigd door PWA777 op 27-08-2017 12:25 ]
Dus... T-Mobile is nu wss het beste netwerk?
Of is kpn nog de winnaar?
Of is kpn nog de winnaar?
Ze verschillen niet veel meer met elkaar. Ik zit nog bij KPN vanwege de compleet voordelen, en heb gewoon overal 4G wat eigenlijk altijd snel werkt. Ik heb iig niet de problemen die hierboven wel eens geschetst werden, dat ik 15 seconden moet wachten op een website. (Alleen als m'n bundel op is
).
Het zal waarschijnlijk verschillen per locatie. Hier in het Noorden prima tevreden met KPN.
Het zal waarschijnlijk verschillen per locatie. Hier in het Noorden prima tevreden met KPN.
Nu.nl is niet de meest stabiele site om te testen, die site doet wel vaker een beetje ruk. En als je een haperende ad-server hebt, dan neemt de tijd om een pagina te laden ook al flink toe.PWA777 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 07:38:
[...]
Ik ga voor dat laatste. Ik ging met de iPhone altijd rap naar 4G op T-Mobile. Met KPN heb ik treinritten van Den Haag naar Almere waarbij ik de hele reis op 3G zit te stumpen. KPN heeft gewoon 4G dekking op dat hele traject maar je komt daar niet meer op zonder herstart van je telefoon. Als je dan de pech hebt dat je na de herstart als eerste 3G oppakt en er begint data te lopen (push email, whatsapp, oid) dan moet je jezelf forceren dat te negeren - anders zit je weer uren op 3G. Helaas is 3G bij KPN niet top qua ervaring (traag en soms zelfs muurvast in een drukke trein).
Daarnaast vind ik op een aantal plekken de snelheid van KPN 4G ook niet top - als de voorpagina van nu.nl er 15 seconden over doet te refreshen op 4G vraag ik me toch af wat de meerwaarde is van het KPN netwerk tov bv T-Mobile.
Al met al heb ik eigenlijk nooit beseft hoe tevreden ik was met T-Mobile, tot ik tijdje terug ging naar KPN (jarenlang tevreden klant geweest bij KPN tot 2014 en toen switch naar T-Mobile). Niet dat ik KPN slecht wil noemen, maar mijn eigen ervaring met T-Mobile 4G was oprecht een stuk prettiger.
Nu heeft T-Mobile wel aantrekkelijke deals, maar ik betaal net iets minder voor meer GB dan die 5GB voor 20 euro, zonder de korting.
Mijn werkgever gaat binnenkort van KPN naar T-Mobile, en ik denk eerlijk gezegd dat dit in de buitengebieden toch nog wat problemen gaat opleveren. We gaan het zien. Werknemers waren er ieder geval niet heel blij mee.
We kwamen van Vodafone toen we naar KPN gingen, dus ze zullen wel een beetje verwend zijn geraakt
Herkenbaar. Zelfde mee gemaakt en na initieel wat geklaag (ook als ze andere koffie schenken of een nieuw soort broodjes in de automaat leggen klagen mijn collegas dus niet zo verrassend) is iedereen nu dik tevreden. Ik kom op veel plekken in het land en issues met bereik zijn toch echt zeer uitzonderlijk.krakendmodem schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 15:13:
[...]
Mijn werkgever gaat binnenkort van KPN naar T-Mobile, en ik denk eerlijk gezegd dat dit in de buitengebieden toch nog wat problemen gaat opleveren. We gaan het zien. Werknemers waren er ieder geval niet heel blij mee
Moet zeggen dat qua zakelijke service het gewoon dik in orde is bij T-Mobile; ik snap dus wel dat bedrijven switchen.
Ik heb geen problemen met 4G switchen van KPN op m’n iPhone 7, werkt prima. Geen 4G is zeldzaam en in het buitenland werkt het op veel plekken prima. (Zat op vakantie alleen helaas op een plek waar uberhaupt geen bereik is (ja heeeeeel soms een sprankje GPRS), maar de momenten dat ik in gebieden mét bereik was ging ‘t prima.) KPN is wat mij betreft en in mijn ervaring nog altijd het allerbeste netwerk, met T-mobile heel dicht erop (though vooral in steden); maar qua service staat KPN eenzaam aan de top. Komt bij dat KPN voor mij de goedkoopste provider is op alle fronten, dus dat is een win-win en zeer makkelijke keuze.
[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 27-08-2017 18:09 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Wat versta jij onder goedkoop?WhatsappHack schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:08:
Ik heb geen problemen met 4G switchen van KPN op m’n iPhone 7, werkt prima. Geen 4G is zeldzaam en in het buitenland werkt het op veel plekken prima. (Zat op vakantie alleen helaas op een plek waar uberhaupt geen bereik is (ja heeeeeel soms een sprankje GPRS), maar de momenten dat ik in gebieden mét bereik was ging ‘t prima.) KPN is wat mij betreft en in mijn ervaring nog altijd het allerbeste netwerk, met T-mobile heel dicht erop (though vooral in steden); maar qua service staat KPN eenzaam aan de top. Komt bij dat KPN voor mij de goedkoopste provider is op alle fronten, dus dat is een win-win en zeer makkelijke keuze.
500/500MBit glasvezel plus interactieve-TV (incl Pluspakket) plus vaste telefonie voor €55/mnd, en 50GB mobiel internet (gehele bundel geldig in EU) plus onbeperkt bellen voor €28 per maand; maar zit ook Spotify bij het mobiele abonnement inbegrepen wat me weer €10 per maand scheelt. (En ik wil perse Spotify hebben, dus heb er rekening mee gehouden bij verlengen.)
Als ik dat tegen elkaar wegstreep ben ik dus per saldo voor €55 vast + €18 mobiel = €73 per maand klaar voor de KPN diensten; en dat inclusief een dikke glasvezel lijn en een forse databundel die ook geheel gebruikt mag worden tijdens roaming. (Dus geen laag buitenland limiet.) En als kers op de taart via een constructie met MB-delen (ik hou zo’n 20 a 30GB per maand over, dusja...) kost elk extra abonnement in huis maar €6/mnd met 400 belminuten en zo’n 5 tot 10GB aan data.
Oh en in krijg er ook zo’n virusscanner gratis bij maar die interesseert me geen hol dus reken ik niet mee.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Hoe krijg je voor 28 euro 50 gb? Volgensmij is dat 31..WhatsappHack schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:29:
[...]
500/500MBit glasvezel plus interactieve-TV (incl Pluspakket) plus vaste telefonie voor €55/mnd, en 50GB mobiel internet (gehele bundel geldig in EU) plus onbeperkt bellen voor €28 per maand; maar zit ook Spotify bij het mobiele abonnement inbegrepen wat me weer €10 per maand scheelt. (En ik wil perse Spotify hebben, dus heb er rekening mee gehouden bij verlengen.)
Als ik dat tegen elkaar wegstreep ben ik dus per saldo voor €55 vast + €18 mobiel = €73 per maand klaar voor de KPN diensten; en dat inclusief een dikke glasvezel lijn en een forse databundel die ook geheel gebruikt mag worden tijdens roaming. (Dus geen laag buitenland limiet.) En als kers op de taart via een constructie met MB-delen (ik hou zo’n 20 a 30GB per maand over, dusja...) kost elk extra abonnement in huis maar €6/mnd met 400 belminuten en zo’n 5 tot 10GB aan data.Dat scheelt dus ook weer geld, en zo gaat ‘t cirkeltje rond.
Oh en in krijg er ook zo’n virusscanner gratis bij maar die interesseert me geen hol dus reken ik niet mee.
Officieel €38 in “de aanbieding” (lees: de prijs die ze er altijd voor vragen maar een hoger bedrag erboven hebben gezet met een kras erdoorAMD and INTEL schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:20:
[...]
Hoe krijg je voor 28 euro 50 gb? Volgensmij is dat 31..
Verdubbeling naar 50GB vanwege compleet.
€5 korting p/m vanwege compleet, en nog eens €5 korting p/m als verlengaanbieding == €28 p/m.
5 euro verlengkorting? Das mooi! Jammer dat het voor nieuwe klanten absoluut niet competief is.WhatsappHack schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:28:
[...]
Officieel €38 in “de aanbieding” (lees: de prijs die ze er altijd voor vragen maar een hoger bedrag erboven hebben gezet met een kras erdoor) voor 25GB.
Verdubbeling naar 50GB vanwege compleet.
€5 korting p/m vanwege compleet, en nog eens €5 korting p/m als verlengaanbieding == €28 p/m.
Ja is wat lastig, maar soms kan je mazzel hebben als je zegt over te willen stappen maar het nét te duur vindt. Zeker als je al vast hebt of dat erbij neemt is er ruimte om te onderhandelen.AMD and INTEL schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:33:
[...]
5 euro verlengkorting? Das mooi! Jammer dat het voor nieuwe klanten absoluut niet competief is.
Heb je geluk dat je de optie glasvezel hebt Haha, maar nee dan snap ik het wel. Het is nog steeds geld maar je krijgt wel waar voor je geld!WhatsappHack schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:29:
[...]
Als ik dat tegen elkaar wegstreep ben ik dus per saldo voor €55 vast + €18 mobiel = €73 per maand klaar voor de KPN diensten; en dat inclusief een dikke glasvezel lijn en een forse databundel die ook geheel gebruikt mag worden tijdens roaming. (Dus geen laag buitenland limiet.) En als kers op de taart via een constructie met MB-delen (ik hou zo’n 20 a 30GB per maand over, dusja...) kost elk extra abonnement in huis maar €6/mnd met 400 belminuten en zo’n 5 tot 10GB aan data.Dat scheelt dus ook weer geld, en zo gaat ‘t cirkeltje rond.
Ja goedkoop is eigenlijk niet t juiste woord (alhoewel, dat mobiel abonnement kan wel zo omschreven worden); de beste prijs is een betere omschrijving I guessdutchnltweaker schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:01:
[...]
Heb je geluk dat je de optie glasvezel hebt Haha, maar nee dan snap ik het wel. Het is nog steeds geld maar je krijgt wel waar voor je geld!
Uganda Hosting Limited..? Zat die testserver serieus in Uganda? (kwam je daar vandaan en had je mobiel nog een verkeerde locatie ofzo?
Waar op Schiphol was het verder? Ze hebben daar namelijk superveel small cells / picocellen gebouwd de afgelopen tijd, in ieder geval KPN en Vodafone hebben dat voor 2G/3G/4G en bij Vodafone werkt het razendsnel. LTE1800 bij de gates, LTE800+LTE1800 in de hallen vlak na security e.d.
Situatie nu:
Adsl max download +/- 675-700 kb/s - tv via canal digitaal 34€+30€
Straks:
Adsl max download +/- 675-700 kb/s + 4G via kpn internet via het buitengebied (20-30 mb/s) 44€
Doordat we straks dus kunnen internetten via de 4G komt de adsl lijn vrij voor tv via kpn. Een tv zou net lukken, een 2e niet. Die tweede zou ik dan streamen via de kpn-app en chromecast.
Dit schilt me 20 euro p/m. De vraag, zouden jullie dit doen of kan ik beter bij Canal Digitaal blijven ?
Edit: Ik lees net dat de ITV app niet kan streamen naar chromecast, dat maakt het natuurlijk wel wat complexer vrees ik.
Adsl max download +/- 675-700 kb/s - tv via canal digitaal 34€+30€
Straks:
Adsl max download +/- 675-700 kb/s + 4G via kpn internet via het buitengebied (20-30 mb/s) 44€
Doordat we straks dus kunnen internetten via de 4G komt de adsl lijn vrij voor tv via kpn. Een tv zou net lukken, een 2e niet. Die tweede zou ik dan streamen via de kpn-app en chromecast.
Dit schilt me 20 euro p/m. De vraag, zouden jullie dit doen of kan ik beter bij Canal Digitaal blijven ?
Edit: Ik lees net dat de ITV app niet kan streamen naar chromecast, dat maakt het natuurlijk wel wat complexer vrees ik.
[ Voor 11% gewijzigd door Klein_Kipje op 28-08-2017 16:06 ]
www.weitjerock.com
Ik zou de schotel aanhouden, geeft een véél beter beeld dan IPTV van kpn.
De besparing is natuurlijk wel fors en als er nog HD over ADSL kan, dan zou het kunnen.
De besparing is natuurlijk wel fors en als er nog HD over ADSL kan, dan zou het kunnen.
Dit topic is gesloten.