De 38,- is een aanbieding voor nieuwe klanten of verlengers. Niet voor bestaande klanten. In principe wijzigt je tarief niet als je niet verlengd. Na de contracttermijn kan je wel je bundel verlagen, maar de lagere tarieven golden tot nu toe in ieder geval pas als je verlengde naar simonly.
Ik heb/had 10GB met Spotify en heb vd week verlengd met 5GB die per 1 juni 10GB wordt en een losse Spotify waar ik ook nog 1500MB bij krijg en ben dan €2,50 goedkoper uit. Bij de Zorgeloos Premium zou ik 25GB krijgen met Spotify, dat blijft er dus gewoon bij in.
KPN is begonnen om iPhones klaar te maken voor VoLTE. Vanmorgen kreeg ik carrier update 28.3 op mijn iPhone 6s waarmee bellen via 4G nu kan worden aangezet. Feitelijk bel ik nog over 3G dus kennelijk duurt het nog even voordat KPN de knop aan haar kant heeft omgezet ;-)
Mijn huidige abonnement is een KPN 2015 SO Vooral Internet Standard, met KPN Compleet.
Inclusief verdubbeling 400 min / 10 GB voor 20 euro per maand. Origineel bedrag is 30 euro, met 24 maanden 5 euro per maand korting en 5 euro korting met KPN Compleet.
Mijn abonnement is verlengbaar.
Ik ga eens kijken wat voor mij het voordeligste is.
Inclusief verdubbeling 400 min / 10 GB voor 20 euro per maand. Origineel bedrag is 30 euro, met 24 maanden 5 euro per maand korting en 5 euro korting met KPN Compleet.
[ Voor 18% gewijzigd door -MVR- op 06-05-2017 11:29 ]
A yawn is a silent scream for coffee.
Het zou best kunnen dat KPN alle abo's met een doorlopend contract wilde meenemen in de verdubbel GB actie en naar hun huidige aanbod keek. Dat ze gewoon de Vooral Internet abo's zijn vergeten die je pakweg 8 maanden geleden nog kon afsluiten.
Nu zien ze het misschien als een afgang om dat te corrigeren. En komen ze met een halfbakken PR verklaring.
Nu zien ze het misschien als een afgang om dat te corrigeren. En komen ze met een halfbakken PR verklaring.
Verwijderd
Ik heb hetzelfde abonnement, helaas wil KPN mij geen hele goede deal geven.-MVR- schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:23:
Mijn huidige abonnement is een KPN 2015 SO Vooral Internet Standard, met KPN Compleet.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2017 12:19 ]
Inderdaad ook ff navraag gedaan bij KPN, ik kan in augustus verlengen voor zorgeloos premium 38 per maand met 25 GB internet + 7.50 voor spotify. of Zorgeloos Satandaard voor 31 met 10 GB wat ik nu ook heb + 7.50 voor spotify. Het maakt het niet echt interessant om bij KPN te blijven. gelukkig nog genoeg tijd om te bedenken wat te gaan doen.Megapaul schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:01:
Ik heb nu zorgeloos premium met handset categorie 1.hier betaal ik nu 49,25 per maand voor. Vanaf 1 juni krijg ik dus i.p.v 10 GB een bundel van 25 GB. Ik vraag mij alleen af wat er met mijn maandbedrag gaat gebeuren als mijn 2 jaar contract voorbij zijn ga ik dan naar de 38 euro of blijf ik 49,25 betalen?
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Goedemiddag bij mij kwam carier update 28.3 gisteren ook binnen.GoTyce schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 10:44:
KPN is begonnen om iPhones klaar te maken voor VoLTE. Vanmorgen kreeg ik carrier update 28.3 op mijn iPhone 6s waarmee bellen via 4G nu kan worden aangezet. Feitelijk bel ik nog over 3G dus kennelijk duurt het nog even voordat KPN de knop aan haar kant heeft omgezet ;-)
Maar 4G bellen werkt inmiddels ook bij mij.
Sta je instellingen toevallig niet verkeerd?
Je kan hem aanpassen door volgende punten
Instellingen,
daarna mobiel netwerk,
Opties mobiel data,
Schakel 4G indrukken
En als laatste gesprekken en data.
Ik heb ook net de Carrier update (28.3) binnen gekregen op mijn iPhone 7. Optie "Gesprekken en data" gekozen in het menu maar bel nog steeds via 3G (ook na een reboot)
Same here. Misschien dat ze het maandagochtend pas echt aanzetten als het NOC weer 100% bezet is?Steven.w schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 15:53:
Ik heb ook net de Carrier update (28.3) binnen gekregen op mijn iPhone 7. Optie "Gesprekken en data" gekozen in het menu maar bel nog steeds via 3G (ook na een reboot)
Ze hadden dit moeten doen alvorens de P3 groep ging testen. Dan waren ze ook niet 3e geëindigd met een miezerige punt minder dan VF.
Hier ook de update binnen op de 6s en 7. Beide bellen echter nog met 3G uit.
It ain't stupid if it works!
He, het werkt!
Even goed opgelet en het blijkt dat ik meteen al via 4G uit bel na de carrier update. Wat ik wel gedaan had is even kijken waar de 4G switch op stond, Die bleek al op 4G "Gesprekken en data" te staan. Vervolgens even een tikje naar "alleen data" gegeven en na een seconde of 20 weer terug gezet op "Gesprekken en data" en daarna kon ik 4G bellen. (Met WiFi uit).
De gesprekskwaliteit is direct stukken hoger! Ik hoop dat de regelmatige en onverklaarbare terugval naar 3G op plaatsen waar gewoon 4G is nu ook tot het verleden behoort. Dat lijkt bij KPN een echt Iphone kwaaltje.
Nu nog WiFi bellen bijschakelen.
@GoTyce : bedankt voor je tip dat er een carrierupdate beschikbaar is.
Even goed opgelet en het blijkt dat ik meteen al via 4G uit bel na de carrier update. Wat ik wel gedaan had is even kijken waar de 4G switch op stond, Die bleek al op 4G "Gesprekken en data" te staan. Vervolgens even een tikje naar "alleen data" gegeven en na een seconde of 20 weer terug gezet op "Gesprekken en data" en daarna kon ik 4G bellen. (Met WiFi uit).
De gesprekskwaliteit is direct stukken hoger! Ik hoop dat de regelmatige en onverklaarbare terugval naar 3G op plaatsen waar gewoon 4G is nu ook tot het verleden behoort. Dat lijkt bij KPN een echt Iphone kwaaltje.
[ Voor 15% gewijzigd door ucsdcom op 06-05-2017 19:54 ]
Ik heb het nog steeds niet werkend. Bellen blijft via 3G lopen. Zou niet iedereen tegelijk worden geactiveerd?
Nope, gaat in batches.Steven.w schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 22:43:
Ik heb het nog steeds niet werkend. Bellen blijft via 3G lopen. Zou niet iedereen tegelijk worden geactiveerd?
Ik heb het aangevraagd via de klantenservice, doch omheen geluld welk toestel ik heb - gezien ze niet voor iPhone wilden activeren.
Kan tot 5 dagen duren blijkbaar.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
De 10Gb wordt dan 20GB die verdubellen ze namelijk ook want het is een zorgeloos abonnement en dan is het wel een goede deal 23 euro voor onbeperkt bellen, smsen , 20 GB data.Verwijderd schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 12:15:
[...]
Ik heb hetzelfde abonnement, helaas wil KPN mij geen hele goede deal geven.€23 voor onbeperkt bellen en 5GB (word dan 10GB) kwam ik op uit na telefonisch contact met KPN. Bij VF kan ik, in combinatie met F&F en Ziggo korting, voor datzelfde op €21 per maand uitkomen.
Verwijderd
Nee, ik zou dan 5GB krijgen die verdubbeld word naar 10GB.Mir64za schreef op zondag 7 mei 2017 @ 00:34:
[...]
De 10Gb wordt dan 20GB die verdubellen ze namelijk ook want het is een zorgeloos abonnement en dan is het wel een goede deal 23 euro voor onbeperkt bellen, smsen , 20 GB data.
Ook maar even gebeld: de beste man gaf mij als advies om de APN in te stellen op portalmmm.nl (stond op fastinternet) en een nieuwe simkaart aan te vragen.WhatsappHack schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:08:
[...]
Ik heb het aangevraagd via de klantenservice, doch omheen geluld welk toestel ik heb - gezien ze niet voor iPhone wilden activeren.
offtopic:
Blijkbaar komt mijn (Hi) simkaart uit de 5-serie en is KPN nu bij de 8-serie?
Blijkbaar komt mijn (Hi) simkaart uit de 5-serie en is KPN nu bij de 8-serie?
De andere APN lijkt niet geholpen te hebben, hopen dat een nieuwe simkaart wel helpt.
Dat kwaaltje klinkt een beetje als het Vodafone-kwaaltje waarbij de telefoon van LTE1800 (of in A'dam vanaf LTE2600) naar UMTS2100 schakelde ipv eerst naar LTE800. Is bij Vodafone inmiddels opgelost.ucsdcom schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:21:
He, het werkt!
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
Ik heb trouwens een vergelijkbaar maar wezenlijk ander probleem met KPN 4G. Ik maak gebruik van een Oneplus One die dus alleen 4G op de 1800 MHz band heeft, als ik dus in kleinere plaatsen ben heb ik dus enkel 3G. Het probleem? Als ik van grote plaats naar grote plaats ga, waarvan ik weet dat in beide plaatsen 1800 MHz 4G beschikbaar is en ook werkend is in praktijk, schakelt de telefoon in de tussentijd automatisch over naar 3G. So far so good. Maar als ik dan weer in 4G gebied ben gaat het toestel niet automatisch over naar 4G maar moet ik eerst mijn mobiele internet aan en uitzetten, doe ik dat niet dan blijft het toestel verbinding maken met 3G. Ook al een nieuwe simkaart gekregen en APN instelling gewijzigd, no luck so far en KPN Kan me verder niet echt helpen helaas.Sorcerer8472 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:29:
[...]
Dat kwaaltje klinkt een beetje als het Vodafone-kwaaltje waarbij de telefoon van LTE1800 (of in A'dam vanaf LTE2600) naar UMTS2100 schakelde ipv eerst naar LTE800. Is bij Vodafone inmiddels opgelost.
Weet niet of het bij de Oneplus werkt, maar bij veel Android toestellen kunnen je door het 'bellen' van *#*#4636#*#* in een config menu komen. Onder 'device information' kan ik dan een 'preferred network type' aangeven. Wellicht dat je met de verschillende keuzes kan spelen en dit invloed heeft?
4G = LTE, 3G = GSM
4G = LTE, 3G = GSM
Sometimes you need to plan for coincidence
Dat verschijnsel is op de eerste pagina's van de 4G topics al uitgebreid besproken. Het heeft te maken met je lopende dus actief openstaande dataverbinding. Je kan wel tijdens een lopende verbinding van 4G naar 3G terugvallen. Omgekeerd kan dat bij de Nederlandse netwerken alleen als er geen data loopt. Zo lang er een actieve dataverbinding loopt wisselt je toestel standaard dus niet terug van 3G naar 4G.Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:01:
[...]
Ik heb trouwens een vergelijkbaar maar wezenlijk ander probleem met KPN 4G. Ik maak gebruik van een Oneplus One die dus alleen 4G op de 1800 MHz band heeft, als ik dus in kleinere plaatsen ben heb ik dus enkel 3G. Het probleem? Als ik van grote plaats naar grote plaats ga, waarvan ik weet dat in beide plaatsen 1800 MHz 4G beschikbaar is en ook werkend is in praktijk, schakelt de telefoon in de tussentijd automatisch over naar 3G. So far so good. Maar als ik dan weer in 4G gebied ben gaat het toestel niet automatisch over naar 4G maar moet ik eerst mijn mobiele internet aan en uitzetten, doe ik dat niet dan blijft het toestel verbinding maken met 3G. Ook al een nieuwe simkaart gekregen en APN instelling gewijzigd, no luck so far en KPN Kan me verder niet echt helpen helaas.
Misschien stream je onderweg wel muziek of iets dergelijks. Ook zijn er veel andere applicaties die zorgen voor een regelmatig verkeer van een klein beetje data. Het duurt even voor de dataverbinding dicht gaat, dus je zal in de praktijk niet snel wisselen. Klanten met een toestel wat geschikt is voor 4G-800 zullen terugvallen naar 4G-800. Dan wissel je tussen de steden slechts tussen de frequenties binnen 4G. Zij schakelen niet zo vaak meer naar 3G, maar anders hebben zij met een beetje pech precies hetzelfde probleem.
Als je toestel enkele uren op dezelfde plek ligt zonder activiteit, dan zit je zo goed als zeker wel weer op 4G. Of inderdaad even handmatig je data uitzetten of handmatig terugschakelen naar 3G als maximum snelheid en daarna meteen weer naar 4G als voorkeur terugzetten. Dan verbreekt ook je dataverbinding en zoekt en verbindt je toestel opnieuw op 4G.
Ik heb mijn OP-one nu even niet bij de hand. (Ligt thuis in een kast als reserve). Kijk anders even of je je "data toggle" knop waarmee je dataverkeer uit en aan zet naar je eerste homescreen kan halen.
[ Voor 5% gewijzigd door ucsdcom op 07-05-2017 17:29 ]
Verwijderd
Preferred network type staat al op 4G.Hmmbob schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:42:
Weet niet of het bij de Oneplus werkt, maar bij veel Android toestellen kunnen je door het 'bellen' van *#*#4636#*#* in een config menu komen. Onder 'device information' kan ik dan een 'preferred network type' aangeven. Wellicht dat je met de verschillende keuzes kan spelen en dit invloed heeft?
4G = LTE, 3G = GSM
Komen die providers updates automatisch of na handmatig zoeken? Ik ging van 28.0 naar 28.3
Hier belt ie trouwens ook nog over 3G uit. Ik wacht het wel af, ik heb er geen haast mee.
En bij Vodafone was de gesprekskwaliteit enkele maanden terug onverstaanbaar slecht, hebben ze nu dus mazzel mee.
Inderdaad, al merk ik dat met 3G binnen twee seconden de andere telefoon al overgaat. Zowel vast als mobiel. Ik snap die p3 test dus niet helemaal. Landelijke gebieden laten ze links liggen. Volgend jaar beter.vr6-only schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:00:
Ze hadden dit moeten doen alvorens de P3 groep ging testen. Dan waren ze ook niet 3e geëindigd met een miezerige punt minder dan VF.
Hier belt ie trouwens ook nog over 3G uit. Ik wacht het wel af, ik heb er geen haast mee.
En bij Vodafone was de gesprekskwaliteit enkele maanden terug onverstaanbaar slecht, hebben ze nu dus mazzel mee.
Ik heb al jaren kpn, ook heb ik als 2e sim Vodafone gehad. Beide bedrijven schelen nauwelijks kwa bereik, wel kwa snelheid. Kpn isduidelijk de langzaamste, maar meer dan snel zat voor alles wat je wilt doen. Video's kijken, internetten, Facebooken etc.
Met Vodafone zit je ongeveer 20-30mbit/s hoger. Het is dus maar net welke aanbieding leuk is. Vaak is de toestelprijs bij Vodafone hoger.
Succes !
Met Vodafone zit je ongeveer 20-30mbit/s hoger. Het is dus maar net welke aanbieding leuk is. Vaak is de toestelprijs bij Vodafone hoger.
Succes !
Hier is KPN juist weer sneller. En heeft betere dekking dan Vodafone. Vooral 3G komt KPN er veel beter uit. Hangt per gebied af, in de steden zal het niet veel uitmaken.
Overigens, dat Vodafone VoLTE is blijkbaar nog niet helemaal zonder ziektes. Lees dat er klachten zijn met bellen over 4G. Niet helemaal de bedoeling
Overigens, dat Vodafone VoLTE is blijkbaar nog niet helemaal zonder ziektes. Lees dat er klachten zijn met bellen over 4G. Niet helemaal de bedoeling
[ Voor 31% gewijzigd door krakendmodem op 07-05-2017 21:24 ]
Voordeel van KPN is dat ze 3G op de 900 MHz-band ondersteunen. 3G-ontvangst van Vodafone zit alleen op de 2100 MHz-band. Verschil in signaalsterkte merk je goed.
[ Voor 5% gewijzigd door Naafkap op 07-05-2017 21:25 ]
Persoonlijk gezien ben ik erg benieuwd hoe het met de dekking van tmobile is. Ze beweren het beste netwerk te hebben. Maar is dat op gebied van bereik ook echt zo?
En daar hebben het T-Mobile topic voor 😊michelsoe12 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:29:
Persoonlijk gezien ben ik erg benieuwd hoe het met de dekking van tmobile is. Ze beweren het beste netwerk te hebben. Maar is dat op gebied van bereik ook echt zo?
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Hier is het zo dat Tele2, Tmobile en KPN allemaal 2CA of 3CA hebben maar Vodafone alleen 4g800.. verschilt overal dus
De recenste provider updates (ook wel carrier settings of aanbiedersinstellingen geheten als je Google wilt raadplegen) zitten altijd ingebakken in de nieuwste iOS updates. Het komt voor (zoals een paar dagen geleden) dat Apple namens jouw provider alleen nieuwe aanbiedersinstellingen klaar heeft staan, zodat je die dan handmatig kan installeren.krakendmodem schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:14:
Komen die providers updates automatisch of na handmatig zoeken? Ik ging van 28.0 naar 28.3
Binnenkort komt iOS 10.3.2 bijvoorbeeld uit. Versie 28.3 van de aanbiedersinstellingen zit dan ongetwijfeld ingebakken. iOS wordt zoals je weet regelmatig van updates voorzien, dus je loopt nooit lang/echt achter met de nieuwste instellingen. En om regelmatig naar Instellingen > Algemeen > Info te gaan is dan ook niet nodig, tenzij je leest dat er een update met nieuwe features beschikbaar is zoals nu.
Wellicht nog een leuk voorbeeldje van een paar jaar geleden: nieuws: Vodafone-klanten kunnen op 4g met iPhone 5 en recente iPads En naar welke Tweaker (die zo gek was om wel die instellingen te refreshen de hele tijd) verwijst Arnoud Wokke in zijn artikel??...... Precies...
KPN 4g netwerkvraagje
Maargoed om semi offtopic van mijn kant toch nog ontopic af te sluiten: Hoe zit het bij KPN nou met 4g2100??? Het is al een tijdje stil uit die hoek wat netwerkinnovaties betreft. Al bouwen ze wel lekker door aan 4g1800.
Huishoudelijk vraagje
Is het een idee om de provider topics in dit subforum voor iedere grote provider te hernoemen en splisten naar '[Provider] Netwerkervaringen, techieken en innovaties' en eentje voor '[Provider] abonnementen en advies'? Of iets dat daar op lijkt. Het Vodafone abonnementen topic loopt best goed en kan zo blijven bestaan, en als ik het zo lees is er (op momenten) veel behoefte om ook de abonnementen voor KPN, T-Mobile en Tele2 te bespreken. Ik heb nog nooit een startpost gemaakt, maar misschien zijn er mogelijkheden
Voor wie de settings heeft, maar niet over 4G belt: KPN moet inderdaad eerst nog jouw aansluiting ervoor geschikt maken. Na de carrier update had ik meteen 4G bellen, maar wel omdat ik bellen over 4G al eerder had aangevraagd voor gebruik op een Samsung. Via de klantenservice ontving ik het bericht dat het actief was en ik mijn toestel moest herstarten na ongeveer een uurtje. Als nu iedereen het gaat aanvragen zal dit wel langer duren
Officieel ondersteunen ze bij de KPN klantenservice in de scripts de Samsung S6 (edge) en S7 (edge). Je toestelnodel, daar vragen ze naar als je ze belt. Hopelijk wordt de Iphone ook in die scripts snel toegevoegd.
En voor wat betreft 4G bellen: ook KPN kent daar zijn eigen problemen mee. Dat is precies de reden dat ze niet iedereen meteen op 4G bellen willen hebben.
--------------------------------
En voor wat betreft het splitsen van de topics: deze topics bleven de laatste maanden soms dagen zonder discussie. Als er iets speelt, dan lees je het vaak als eerste hier, zonder op 6 plekken te moeten kijken. Daarna keert de rust weer terug tot er weer een nieuwtje is. Juist de diversiteit van de discussie houd deze netwerken topics in leven/levendig. De abonnementsvragen zijn in dit topic vooral storend als telkens hetzelfde gevraagd wordt. Misschien even aanzien. Dus zeker niet overhaasten.
En voor wat betreft 4G bellen: ook KPN kent daar zijn eigen problemen mee. Dat is precies de reden dat ze niet iedereen meteen op 4G bellen willen hebben.
--------------------------------
En voor wat betreft het splitsen van de topics: deze topics bleven de laatste maanden soms dagen zonder discussie. Als er iets speelt, dan lees je het vaak als eerste hier, zonder op 6 plekken te moeten kijken. Daarna keert de rust weer terug tot er weer een nieuwtje is. Juist de diversiteit van de discussie houd deze netwerken topics in leven/levendig. De abonnementsvragen zijn in dit topic vooral storend als telkens hetzelfde gevraagd wordt. Misschien even aanzien. Dus zeker niet overhaasten.
[ Voor 23% gewijzigd door ucsdcom op 07-05-2017 23:18 ]
Ja dat kan.Gait schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:08:
Kun je ook MB's delen met iemand die Budget (alleen min/sms) sim-only heeft?
mijn dochter heeft zo'n abo...en ik kan mb's met haar delen...als ze op zijn geen extra kosten dan stopt internet gewoon.
[ Voor 24% gewijzigd door Michel242186 op 08-05-2017 17:20 ]
You sure? Bij budget staat specifiek genoemd dat er geen internet bij zit?
Vreemd genoeg schakelt m'n iphone 6S heel vaak over op 3G. Ook waar 4G beschikbaar is van KPN.
Als ik even op vliegtuigstand ga en weer terug, gaat het weer naar 3G. Pas als ik handmatig kies voor 2G en dan weer voor 4G, dan komt het op het 4G netwerk.
Als ik even op vliegtuigstand ga en weer terug, gaat het weer naar 3G. Pas als ik handmatig kies voor 2G en dan weer voor 4G, dan komt het op het 4G netwerk.
Dat doet mijn iPhone 6s ook. Jammer. Extreem hinderlijk is het (nog) niet, en het komt bij mij af en toe voor. Maar meestal is dat op een plek waar 4G al niet supersterk bereik heeft.
Ik stuur elke maand MB's naar een tante, die een 2013 SO Budget 100 heeft.Gait schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:08:
Kun je ook MB's delen met iemand die Budget (alleen min/sms) sim-only heeft?
Of nieuwere abo's wel/ook hieronder vallen, weet ik echter niet.
Aangezien ze voldoende heeft aan 500MB/m is het abo nooit vernieuwd
( incl. de compleet korting betaald ze 5.25 per maand
Zojuist heb ik het even snel nagevraagd via de chat van KPN. Het is mogelijk om MB's te delen met een abonnement dat geen internet heeft.
Hmm, ik heb de luxe om begin augustus alles nieuw af te sluiten (kom terug uit het buitenland); dit biedt mogelijkheden om voor mijn vrouw en mijzelf icm compleet eens goed te puzzelen wat de beste optie is
Hoihoi,, weet iemand of je bij een prepaid sim ook 4G krijgt? Ik heb best veel problemen met T-mobile en ben nu aan het testen van de andere providers
Toch wel blij dat ik met afsluiten niet gekozen heb voor een EU abonnement ondanks ik wel regelmatig even de grens over ga, bespaard weer €7,50 per maand

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
@Gijsj16 - alle aansluitingen hebben 4G
Niet allemaal de volle snelheid, maar wel 4G
@Famous - ik was al blij dat ik die 5€ uitbreiding niet genomen had, maar geduldig afgewacht
Het enige wat ik nu nog wil weten, er was sprake van dat je je data in de EU kan gebruiken, BEHALVE de gedeelde MB's ( is wel van belang voor de 0data abo's die mb's krijgen van anderen
)
Dat kan ik nu niet meer terugvinden, heeft wel ergens gestaan
@Famous - ik was al blij dat ik die 5€ uitbreiding niet genomen had, maar geduldig afgewacht
Het enige wat ik nu nog wil weten, er was sprake van dat je je data in de EU kan gebruiken, BEHALVE de gedeelde MB's ( is wel van belang voor de 0data abo's die mb's krijgen van anderen
Dat kan ik nu niet meer terugvinden, heeft wel ergens gestaan
Dat doe ik al een geruime tijd met mn vrouw. Het is wel zo dat ze helemaal geen internet meer heeft als de data op is, ondanks dat dat wel in de sms'jes van kpn staat.Gait schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:28:
Zojuist heb ik het even snel nagevraagd via de chat van KPN. Het is mogelijk om MB's te delen met een abonnement dat geen internet heeft.
Raar. Ik heb gisteren het prepaid sim kaartje binnen gekregen, maar ik krijg hem voor geen mogelijkheid op 4G. Alleen maar 3GFreshMaker schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:36:
@Gijsj16 - alle aansluitingen hebben 4G
[ Voor 47% gewijzigd door Gijsj16 op 10-05-2017 05:02 ]
Maar de gedeelde mb's waren voorheen wel uitgesloten voor EU, als het abo waar je naartoe deelde geen EU was. Zal nu wel geen issue meer zijn, maar toch even in de gaten houden dan.Gait schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:28:
Dus ik had het me niet ingebeeldUltraSub schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 06:46:
[...]
Maar de gedeelde mb's waren voorheen wel uitgesloten voor EU, als het abo waar je naartoe deelde geen EU was. Zal nu wel geen issue meer zijn, maar toch even in de gaten houden dan.
De EU regeling KAN er nl. wel voor (tegen) gebruikt worden, aangezien die MB's niet in de oorspronkelijke bundel van de betreffende abonnee horen.
Voor mij en mijn familie zal het niet zo'n impact hebben, maar de eerder genoemde SO budget zonder data zit nog wel eens in Duitsland.
Gelukkig is dat een oudere persoon, die niet zo snel 'veranderd' ( zelfs updates zijn eng
Dus ik hou haar roaming wel uitgeschakeld, de partner is 'safe' die heeft een SO Zorgeloos, en gaat van 5 naar 10 (20GB) terwijl hij met een paar MB toekomt in de zomermaanden.
Nope, heb je je niet ingebeeld inderdaad 
Weet het zeker omdat precies zo'n situatie zich vorig jaar heeft voorgedaan toen de EU abos kwamen en mijn vader zijn sim-only net daarvoor had verlengd, en mijn moeder een nieuw EU abo had met veel minder GB's. De logische vraag was toen, kan mijn vader zijn grotere bundel gebruiken om die over te zetten naar haar EU abo als ze in het buitenland zijn. Het antwoord van KPN was; "Ja, u kunt MB's delen vanaf uw non EU abo naar haar EU abo, maar de gedeelde MB's vallen dan wel buiten de EU bundel die zij heeft".
Weet het zeker omdat precies zo'n situatie zich vorig jaar heeft voorgedaan toen de EU abos kwamen en mijn vader zijn sim-only net daarvoor had verlengd, en mijn moeder een nieuw EU abo had met veel minder GB's. De logische vraag was toen, kan mijn vader zijn grotere bundel gebruiken om die over te zetten naar haar EU abo als ze in het buitenland zijn. Het antwoord van KPN was; "Ja, u kunt MB's delen vanaf uw non EU abo naar haar EU abo, maar de gedeelde MB's vallen dan wel buiten de EU bundel die zij heeft".
Volgens de site van KPN:
enWaar je ook bent in de EU; MB’s deel je overal met vrienden en familie wonend op hetzelfde adres via de MijnKPN app. Dus is je bundel op tijdens je reis in Frankrijk? Dan kun je bij de hele familie gratis MB’s sprokkelen via MB’s delen.
In het laatste stukje staat eigen bundel, maar ik neem aan mocht je een 'Budget' abonnement zonder internet hebben en krijgt MB's van een ander dat deze vanaf 1 juni toch ook wel gewoon in het buitenland te gebruiken zijn?Of je nu al een abonnement hebt of nieuw bent bij KPN, per 1 juni internet, bel en sms je zonder extra kosten gewoon vanuit je eigen bundel in Nederland én in de EU.
Daarnaast krijgen alle klanten met een Zorgeloos of Alles-in-1 mobiel abonnement gratis de extra MB's. Soms zelfs meer dan een verdubbeling!
Moeders heeft ook zo'n abonnementFreshMaker schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:16:
[...]
Ik stuur elke maand MB's naar een tante, die een 2013 SO Budget 100 heeft.
Of nieuwere abo's wel/ook hieronder vallen, weet ik echter niet.
Aangezien ze voldoende heeft aan 500MB/m is het abo nooit vernieuwd
( incl. de compleet korting betaald ze 5.25 per maand)

Officieel ingestapt op 500MB en 100 belminuten, en thuis hebben we ook KPN compleet.
Door een abonnementsaanpassing van KPN zelf uit kreeg ze nog eens 500MB en dmv KPN compleet heeft zij 2GB internet en 200 belminuten.
Voor ja.. wel geteld 5 euro nog wat per maand. Ze is al verschillende keren benaderd door KPN om een ander abonnement te nemen, maar ik zeg altijd tegen d'r dat ze op geen enkele deal in moet gaan.
Ik bedoel, waar anders kun je hedendaags voor 5 à 6 euro 2GB 4G internet krijgen en 200 belminuten?
@Dijkertje inderdaad, vooral die oudere gewone abo's zijn prima aan te houden.
Deze zullen gewoon behouden blijven omdat het niet teveel 'kost'
Met de compleet gewoon data overzetten daarnaartoe en je kan weer gaan.
Ik heb mijn tante altijd aangegeven dat ze nooit moest overstappen, als ze dat wil, wil ik die simkaart
Deze zullen gewoon behouden blijven omdat het niet teveel 'kost'
Met de compleet gewoon data overzetten daarnaartoe en je kan weer gaan.
Ik heb mijn tante altijd aangegeven dat ze nooit moest overstappen, als ze dat wil, wil ik die simkaart
Is je toestel niet in Gsm/Wcdma only mode gegaanGijsj16 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 04:17:
[...]
Raar. Ik heb gisteren het prepaid sim kaartje binnen gekregen, maar ik krijg hem voor geen mogelijkheid op 4G. Alleen maar 3G
Mij toestel wil ook nog wel is naar Gsm/Wcdma only gaan bij de simkaart wissel
Hoe kun je dat checken op een iPhone 6 plus?
Instelingen > mobiel netwerk > opties mobiele data
Maar volgens mij is KPN prepaid alleen 3G. Onze prepaids zitten gewoon op 3G
[ Voor 46% gewijzigd door krakendmodem op 10-05-2017 18:07 ]
Kloptkrakendmodem schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:05:
Kpn gebeld de simkaart 3 in 1 zou gewoon 4G moeten pakken ten zij er geen 4G dekking isGijsj16 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:18:
[...]
KloptTele2 heeft ook geen 4G op prepaid gelijk uitgetest
Anders raad ik je aan contact op te nemen met Kpn
[ Voor 8% gewijzigd door Blids op 10-05-2017 20:46 ]
Als ik je quotes zie zou ik zeggen onbeperkt MB's verhuizen. Ik zou toch ff opletten als je dat doet in het buitenlandGait schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:44:
Volgens de site van KPN:
[...]
en
[...]
In het laatste stukje staat eigen bundel, maar ik neem aan mocht je een 'Budget' abonnement zonder internet hebben en krijgt MB's van een ander dat deze vanaf 1 juni toch ook wel gewoon in het buitenland te gebruiken zijn?
4G werkt met KPN prepaid zolang je de Onbeperkt bundel niet activeert. Voor de andere bundels werkt 4g wel gewoon . Inschakelen doe je door sms met tekst 4G Aan te versturen.krakendmodem schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:05:
4G roaming weet ik niet of het werkt.
[ Voor 4% gewijzigd door timmie1 op 11-05-2017 09:55 ]
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
ik heb explicitiet gevraagd op de chat, mijn dochter heeft straks ook een SO zonder mb's en kan gedeelde mb's van mij gebruiken in de EU
www.weitjerock.com
Kreeg net een carrier update op mijn iPhone. 4G Voice+Data stond voorheen al aan. Na de update stond dat terug op 4G Data. Net maar ff terug gezet naar Voice+Data. Benieuwd of dit de update was waarmee ik VoLTE ga krijgen.
Heeft hier niet zoveel zin, aangezien er maar eentje is met internet, de rest is gewoon voor het bellen 1x per half jaartimmie1 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:54:
[...]
4G werkt met KPN prepaid zolang je de Onbeperkt bundel niet activeert. Voor de andere bundels werkt 4g wel gewoon . Inschakelen doe je door sms met tekst 4G Aan te versturen.
Ik kan dat ook bevestigenKlein_Kipje schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:54:
ik heb explicitiet gevraagd op de chat, mijn dochter heeft straks ook een SO zonder mb's en kan gedeelde mb's van mij gebruiken in de EU
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Zonder dat ik iets aan mijn HTC 10 heb veranderd kan ik ineens de LTE bandinformatie zien als ik de app LTE Discovery gebruik. Erg leuke informatie!
Is er ergens een netwerk setting veranderd dat dit ineens werkt? Bij Vodafone werkte dit icm mijn HTC 10 altijd al, maar nu dus ook bij KPN.
Is er ergens een netwerk setting veranderd dat dit ineens werkt? Bij Vodafone werkte dit icm mijn HTC 10 altijd al, maar nu dus ook bij KPN.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ja, maar goed, nu weet je wel dat het kan...krakendmodem schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:58:
[...]
Heeft hier niet zoveel zin, aangezien er maar eentje is met internet, de rest is gewoon voor het bellen 1x per half jaar
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Dank! Ik ga het proberentimmie1 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:54:
[...]
4G werkt met KPN prepaid zolang je de Onbeperkt bundel niet activeert. Voor de andere bundels werkt 4g wel gewoon . Inschakelen doe je door sms met tekst 4G Aan te versturen.
Bellen via 4G met dat nieuwe profiel werkt nu ook op de iPhone
Ik had gevraagd via Twitter om 4G bellen te activeren en dat hebben ze vrijwel direct voor me gedaan. Er blijft nu ook KPN NL 4G staan en ik kan speedtesten met 4G testen. Blij mee dus!
Nieuwe update van KPN op 4gmasten.nl geplaatst.
Antenne en masten malloot
Same shit here, VoLTE werkt nu na aanvraag bij KS.
Eindelijk
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ze mogen omgeving hulst wel eens een mast bijplaatsen. Richting de grens standaard Belgisch netwerk.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
En een dag na m'n aanvraag via Twitter kan ik ook via 4G bellen. Jeuj.
Verwijderd
Heb het ook aangevraagd maar na een dag werkt het nog niet op mijn iPhone7, welke carrier versie software heb jij? Ik zit op 28.3.RadioAir schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:56:
Bellen via 4G met dat nieuwe profiel werkt nu ook op de iPhoneIk had gevraagd via Twitter om 4G bellen te activeren en dat hebben ze vrijwel direct voor me gedaan. Er blijft nu ook KPN NL 4G staan en ik kan speedtesten met 4G testen. Blij mee dus!
Ik ook op 28.3. Inmiddels al een gesprek of 10-15 via 4G gemaakt. Viel me wel op dat in 1 specifiek geval ik geen dialtone had voordat iemand opnam, was denk ik een foutje. Heb ik ook meegemaakt toen ik vanaf KPN3G indertijd naar Tele2 4G belde...
Stuur een sms met de tekst "4G aan" naar 1266 en start de telefoon opnieuw op.Gijsj16 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 04:17:
[...]
Raar. Ik heb gisteren het prepaid sim kaartje binnen gekregen, maar ik krijg hem voor geen mogelijkheid op 4G. Alleen maar 3G
En 4G werkt met de GB bundels/bundels met een bepaalde hoeveelheid data. Niet op de trage onbeperkt bundels.
[ Voor 14% gewijzigd door ucsdcom op 13-05-2017 00:17 ]
Voor de mensen die mb's delen naar een dataloos budget SO: hebben die abonnementen wel netjes 4G internet als je er data mee deelt? 
Heeft iemand trouwens heel toevallig een scriptje geschreven om automagisch MB's te delen?
(Iets dat je in een cronjob kan zetten ofzo)
Heeft iemand trouwens heel toevallig een scriptje geschreven om automagisch MB's te delen?
Ik heb twee budget abonnementen voor mijn kinderen en deel mijn data met hun. Zij hebben gewoon 4G ter beschikking. Uiteraard moet de telefoon wel geschikt zijn voor 4G.WhatsappHack schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 04:36:
Voor de mensen die mb's delen naar een dataloos budget SO: hebben die abonnementen wel netjes 4G internet als je er data mee deelt?
Heeft iemand trouwens heel toevallig een scriptje geschreven om automagisch MB's te delen?(Iets dat je in een cronjob kan zetten ofzo)
Verwijderd
Ik heb hier al jaren KPN 4G, helaas wel de duurste maar doordat ze op de lagere banden zitten wel de beste dekking.michelsoe12 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:17:
Ik heb al jaren kpn, ook heb ik als 2e sim Vodafone gehad. Beide bedrijven schelen nauwelijks kwa bereik, wel kwa snelheid. Kpn isduidelijk de langzaamste, maar meer dan snel zat voor alles wat je wilt doen. Video's kijken, internetten, Facebooken etc.
Succes !
.
[ Voor 96% gewijzigd door Joostglas op 15-05-2017 13:24 ]
Ja en Nee. Een scriptje bouwen moet wel mogelijk zijn.WhatsappHack schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 04:36:
Heeft iemand trouwens heel toevallig een scriptje geschreven om automagisch MB's te delen?(Iets dat je in een cronjob kan zetten ofzo)
Jij doelt nog op de GSM 900 en GSM 1800 frequenties. (3G was bij de eerste uitgifte voor alle providers dezelfde 2100 MHz band namelijk).Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:01:
[...]
Ik heb hier al jaren KPN 4G, helaas wel de duurste maar doordat ze op de lagere banden zitten wel de beste dekking.
Sorry, maar dat klopt dus al lang niet meer!
Er is enkele jaren terug een nieuwe frequentieveiling gehouden. Lage frequenties geven nog steeds de grootste dekking rond 1 mast. Alle commercieel actieve providers hebben nu lage frequenties kunnen kopen in de laatste frequentieveilingen. KPN, Vodafone en Tele2 gebruiken de 800 MHz band als laagste frequentie in hun 4G netwerk, T-Mobile heeft de 900 MHz frequentie als laagste voor 4G vrijgemaakt.
De verschillen in dekking zijn op dit moment al erg klein en er wordt nog steeds gebouwd! De 900 band wordt bij T-Mobile en bij KPN nu ook voor 3G verkeer gebruikt. En voor capaciteit zijn de lage frequenties aangevuld met hoge frequenties. Naast de oude GSM 1800 band, waarop nu 4G wordt uitgezonden, ook op de nieuwe 2600 MHz band.
[ Voor 30% gewijzigd door ucsdcom op 15-05-2017 17:08 ]
Naar aanleiding van dit topic ook maar eens gebeld om te verlengen:
Nu omgezet naar Zorgeloos premium.
Maandelijkse kosten
Abonnementskosten per maand van voor
Zorgeloos Premium 55,00 38,00
Compleet korting - 5,00
KPN Korting 5,00 euro -5,00
Spotify Premium 0,00
Totaal per maand 28,00
Ben blij met deze aanbieding. Prima zo voor de komende twee jaar. Vanaf juni 50GB data.
Nu omgezet naar Zorgeloos premium.
Maandelijkse kosten
Abonnementskosten per maand van voor
Zorgeloos Premium 55,00 38,00
Compleet korting - 5,00
KPN Korting 5,00 euro -5,00
Spotify Premium 0,00
Totaal per maand 28,00
Ben blij met deze aanbieding. Prima zo voor de komende twee jaar. Vanaf juni 50GB data.
Verwijderd
Ik zit er over na te denken om over te stappen, helemaal nu Tele2 een mooie deal heeft. Wel is het netwerk een stuk minder dan T-mobile, dat ook wel mooie deals heeft. Wat zou jij doen? Minder GB maar een beter verlicht netwerk of genoegen nemen met een minder netwerk en meer data?ucsdcom schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:02:
[...]
Sorry, maar dat klopt al lang niet meer, alle commercieel actieve providers hebben nu lage frequenties kunnen kopen in de laatste frequentieveilingen. KPN, Vodafone en Tele2 gebruiken de 800 MHz band als laagste frequentie in hun 4G netwerk, T-Mobile heeft de 900 MHz frequentie voor 4G vrijgemaakt.
De verschillen in dekking zijn op dit moment al erg klein en er wordt nog steeds gebouwd!
KPN en de rest van de providers gaan met de nieuwe Tele2 tarieven van woensdag nog best een kluif aan Tele2 krijgen. (Unlimited voor 25,- per maand). Tele2 heeft sinds ze zelf 4G licenties hebben een goed eigen 4G only netwerk weten op te bouwen met nu zo'n 98 tot 99% dekking. Er zijn plekken waar er nog iets bij mag, maandelijks worden tot eind 2018 naar schatting iedere maand nog zenders bijgezet. (De afgelopen maanden volgens 4g masten.nl zo'n 20 per maand.) tot die tijd heb je daar roaming met T-Mobile 2G en 3G zonder meerkosten.Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:05:
[...]
Ik zit er over na te denken om over te stappen, helemaal nu Tele2 een mooie deal heeft. Wel is het netwerk een stuk minder dan T-mobile, dat ook wel mooie deals heeft. Wat zou jij doen? Minder GB maar een beter verlicht netwerk of genoegen nemen met een minder netwerk en meer data?
Daarna vervalt die roaming vermoedelijk en hebben ze alleen nog te maken met hun eigen 4G only netwerk, zonder rekening te hoeven houden met 2G/3G kasten, oude antennes, oude apparatuur of oude 2G/3G klanten met 2G of 3G apparaten. Alleen T-Mobile heeft ook zo'n modern netwerk dat ze min of meer op afstand naar volledig 4G om zouden kunnen zetten, maar die hebben nog wel de 2G/3G klanten uit de erfenis van vroeger.
Neem bij Tele2 gewoon een maandelijks opzegbaar abonnement. Je kan dan altijd nog upgraden naar een "vast" abonnement voor 24 maanden met toestel. Het zal je zeker bevallen en met dekking zal je verbazend weinig problemen tegen gaan komen.
[ Voor 25% gewijzigd door ucsdcom op 15-05-2017 17:24 ]
Verwijderd
Heb begin vorig jaar korte tijd een maandje geprobeerd naast mijn KPN abonnement. Nog teveel gaten waarbij ik max. 2 a 3 mbits haalde.ucsdcom schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:16:
[...]
KPN en de rest van de providers gaan met de nieuwe Tele2 tarieven van woensdag nog best een kluif aan Tele2 krijgen. (Unlimited voor 25,- per maand). Tele2 heeft sinds ze zelf 4G licenties hebben een goed eigen 4G only netwerk weten op te bouwen met nu zo'n 98 tot 99% dekking. Er zijn plekken waar er nog iets bij mag, maandelijks worden tot eind 2018 naar schatting iedere maand nog zenders bijgezet. (De afgelopen maanden volgens 4g masten.nl zo'n 20 per maand.) tot die tijd heb je daar roaming met T-Mobile 2G en 3G zonder meerkosten.
Daarna vervalt die roaming vermoedelijk en hebben ze alleen nog te maken met hun eigen 4G only netwerk, zonder rekening te hoeven houden met 2G/3G kasten, oude antennes, oude apparatuur of oude 2G/3G klanten met 2G of 3G apparaten. Alleen T-Mobile heeft ook zo'n modern netwerk dat ze min of meer op afstand naar volledig 4G om zouden kunnen zetten, maar die hebben nog wel de 2G/3G klanten uit de erfenis van vroeger.
Neem bij Tele2 gewoon een maandelijks opzegbaar abonnement. Je kan dan altijd nog upgraden naar een "vast" abonnement voor 24 maanden met toestel. Het zal je zeker bevallen en met dekking zal je verbazend weinig problemen tegen gaan komen.
Ik kreeg vorige week de mailing dat we corporate alles weer terug brengen bij KPN.Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:05:
[...]
Ik zit er over na te denken om over te stappen, helemaal nu Tele2 een mooie deal heeft. Wel is het netwerk een stuk minder dan T-mobile, dat ook wel mooie deals heeft. Wat zou jij doen? Minder GB maar een beter verlicht netwerk of genoegen nemen met een minder netwerk en meer data?
Na een kleine 2 jaar Tele2 ( en vele klachten van de buitendienst over onbereikbaar, onderweg en thuis ) heeft de goedkope rekening onder de streep kennelijk teveel gekost.
Diverse mensen waren alleen bereikbaar onder het eigen ( prive) nummer, networked devices die regelmatig traag of offline waren, nee het uitstapje Tele2 was van korte duur.
Tele2 verliest hiermee een kleine 1500 aansluitingen over de gehele organisatie.
Voor mij al een reden om er privé niet voor te kiezen, ondanks de lagere kosten.
Verwijderd
Het probleem is dat het roamen nog op het verouderde 3g netwerk van T-mobile plaatsvindt. Het is alom bekend dat daar de problemen zitten. Sinds T-Mobile hun 3g naar 4g infra aan het ombouwen is hebben enkel hun eigen klanten daar voordeel bij. De Tele2 gebruikers zitten vast aan een overbelast 3G netwerk.FreshMaker schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:04:
[...]
Ik kreeg vorige week de mailing dat we corporate alles weer terug brengen bij KPN.
Na een kleine 2 jaar Tele2 ( en vele klachten van de buitendienst over onbereikbaar, onderweg en thuis ) heeft de goedkope rekening onder de streep kennelijk teveel gekost.
Diverse mensen waren alleen bereikbaar onder het eigen ( prive) nummer, networked devices die regelmatig traag of offline waren, nee het uitstapje Tele2 was van korte duur.
Tele2 verliest hiermee een kleine 1500 aansluitingen over de gehele organisatie.
Voor mij al een reden om er privé niet voor te kiezen, ondanks de lagere kosten.
In de grote steden schijnt het met alle providers wel goed te zitten maar daarbuiten zijn er wel plekken waarbij je moet roamen. Op zich hoeft dat geen bezwaar te zijn maar ik wil weten in hoeverre dat eventueel problematisch kan zijn om bereikbaar te blijven.
Het blijft een moeilijke overweging... Een beter netwerk maar meer betalen voor minder mb, of een minder verlicht netwerk met veel data voor weinig geld?
Met KPN heb ik eerlijk gezegd nooit problemen gehad, altijd goed verstaanbaar. Enig bezwaar is dat ik in mijn ogen teveel betaal voor weinig data.
Als een landelijke organisatie met 1000+ aansluitingen en stevige contracten mbt vastnetwerk die informatie niet eens kan krijgen ( voor contractbehoud) denk ik dat jij als particulier helemaal achter het net vist.Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:12:
[...]
In de grote steden schijnt het met alle providers wel goed te zitten maar daarbuiten zijn er wel plekken waarbij je moet roamen. Op zich hoeft dat geen bezwaar te zijn maar ik wil weten in hoeverre dat eventueel problematisch kan zijn om bereikbaar te blijven.
[--]
Met KPN heb ik eerlijk gezegd nooit problemen gehad, altijd goed verstaanbaar. Enig bezwaar is dat ik in mijn ogen teveel betaal voor weinig data.
Dat vind ik van Tele2 het grootste minpunt, mooie flashy reclame en beloftes, maar totaal geen transparantie over de 'duur'
De consument vind altijd dat ze teveel betaald, maar in de huidige markt zal dat nooit veranderen.
Pas als er echte interventie door de EU zou zijn, en openstelling van de netwerken op basisniveau, en inmenging van (wederzijds) buitenlandse operators ( echte concurrentie )
Maar dat zal nooit gebeuren.
Verwijderd
Heb wat kaarten doorgekeken. Het valt me wel op dat KPN bijna altijd wel gebruikmaakt van echte masten. Andere providers bouwen vaak bovenop een dak, dat is toch een stuk minder hoog.
Het is gelukt! Dank u wel!ucsdcom schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 00:15:
[...]
Stuur een sms met de tekst "4G aan" naar 1266 en start de telefoon opnieuw op.
En 4G werkt met de GB bundels/bundels met een bepaalde hoeveelheid data. Niet op de trage onbeperkt bundels.
Ik ervaar bij VoLTE nog niet die magisch zero call setup tijd die mij beloofd is
Zojuist op de iPhone 6s plus weer een provider update gekregen.
Viel me daarna op dat 4G alleen op data aan stond, en niet op bellen & data.
Viel me daarna op dat 4G alleen op data aan stond, en niet op bellen & data.
Vandaag gebeld met de afdeling opzeggingen van KPN en de beste man deelde me het volgende mee:
[u]Vooral Internet Sim Only:[/u]
- 200 min / sms (400 bij Compleet)
- 5GB (10 GB bij Compleet)
- 25 euro per maand (20 bij Compleet)
Wordt per 1 juni automatisch veranderd naar:
Zorgeloos Standaard:
- Onbeperkt bellen
- 10GB (20 GB bij Compleet)
- 28 euro per maand (23 bij Compleet)
Ik heb tot nog toe helemaal geen mail of brief van KPN ontvangen. De beste man vond dat verrassend, aangezien in hun team meetings benadrukt werd dat alle KPN klanten al een mail zouden moeten hebben gekregen. Ik heb om een schriftelijke bevestiging gevraagd.
Dit zou hij middels een formulier aan een andere afdeling vragen.
Zorgeloos Standaard:
- Onbeperkt bellen
Ik heb tot nog toe helemaal geen mail of brief van KPN ontvangen. De beste man vond dat verrassend, aangezien in hun team meetings benadrukt werd dat alle KPN klanten al een mail zouden moeten hebben gekregen. Ik heb om een schriftelijke bevestiging gevraagd.
Ondanks dat ik de nieuwe carrier update heb op mijn iPhone en Gesprekken en Data heb aangezet voor 4G, bel ik nog steeds via 3G. De klantenservice maakte zich er van af met dat ik mijn iPhone opnieuw moest opstarten, maar dat heeft niets veranderd. Nu vraag ik me af, ik check steeds of ik via 4G bel door mijn voicemail te bellen. Maar wordt die call wel geroute via 4G? (Of werkt het alleen naar andere mobiele telefoons die op het KPN-netwerk zetten en VoLTE ondersteunen?)
Gister toch maar besloten om mijn 2013 abonnement te verlengen naar een KPN zorgeloos standaard.
Na een telefoontje kreeg ik toch nog 3 euro extra korting en kom ik op 20 euro per maand inclusief compleet.
Vond het een goede deal voor 20GB en onbeperkt bellen.
Kan de komende jaren weer vooruit en heb voldoende data.
Na een telefoontje kreeg ik toch nog 3 euro extra korting en kom ik op 20 euro per maand inclusief compleet.
Welke afdeling heb je gebeld? Ik heb het idee dat je ook afhankelijk bent van de persoon die je spreekt.Woolfy681 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:27:
Gister toch maar besloten om mijn 2013 abonnement te verlengen naar een KPN zorgeloos standaard.
Klopt daar ben je altijd van afhankelijk.androids schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:37:
[...]
Welke afdeling heb je gebeld? Ik heb het idee dat je ook afhankelijk bent van de persoon die je spreekt.
Heb op het moment dat ze vragen waar je voor belt aangegeven dat ik op wil zeggen.
Hier heb ik aangegeven dat ik de stap van 13 euro p.m. te veel vind en of ze nog een goed aanbod kunnen doen. Wat ze me konden bieden was boven genoemde en dat was ook het geen waar ik aandacht.
Verwijderd
Kun je vanuit het KPN 4G netwerk ook VoLTE bellen met iemand die Vodafone of Tele2 heeft?Vinnienerd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:54:
Ik ervaar bij VoLTE nog niet die magisch zero call setup tijd die mij beloofd is
Zit hier met een S7 Edge.
Ja en Nee. Ja, jij belt gewoon via VoLTE. Nee, er is (nog) geen interconnectie tussen de providers.Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:13:
[...]
Kun je vanuit het KPN 4G netwerk ook VoLTE bellen met iemand die Vodafone of Tele2 heeft?
Zit hier met een S7 Edge.
Voor zover ik weet is dat er ook (nog) niet, bij de pilot werd dit door veel storend ervaren, er zit nu een extra vertraging ingebouwd. Wanneer iedereen over is zal dit vast nog wel verdwijnen.Vinnienerd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:54:
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Verwijderd
Dat is wel jammer. Ik denk pas als dit met elkaar gekoppeld wordt iedereen glashelder met elkaar kan bellen.
KPN en Vodafone hebben wel een interconnect al een paar maanden hoor?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Met een Vodafone klant kan ik ook (KPN) in HD bellen, alleen T-Mobile nog niet. Moet die Vodafone klant wel op 3G zitten.
Heb je niet (per ongeluk) verlengdandroids schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:48:
Vandaag gebeld met de afdeling opzeggingen van KPN en de beste man deelde me het volgende mee:
Zorgeloos Standaard:
- Onbeperkt bellen
Ik heb tot nog toe helemaal geen mail of brief van KPN ontvangen. De beste man vond dat verrassend, aangezien in hun team meetings benadrukt werd dat alle KPN klanten al een mail zouden moeten hebben gekregen. Ik heb om een schriftelijke bevestiging gevraagd.Dit zou hij middels een formulier aan een andere afdeling vragen.
Ik had contact met de webcare, en die gaven aan dat met de Vooral internet SO niets veranderde .

Dit topic is gesloten.