Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11-12 21:39
quote:
ucsdcom schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:22:
Hoeveel data heb je namelijk echt nodig? In plaats van 5GB nu 10 of in plaats van 10 GB nu 20 GB krijgen geeft voor veel klanten voor het gevoel geen nadeel meer ten opzichte onbeperkt.
Nou.. Heb 2 jaar een eindeloos premium gehad van 10GB, waar Spotify buiten de bundel viel. Was heel goed te doen, gemiddeld 4-5GB per maand. Recent verlengd omdat dat een stuk goedkoper was en een EU abo. Helaas Spotify nu in de bundel. Daar schrok ik toch wel van. Op en neer naar het werk en daar ook nog wat Spotify tikte heel hard aan. Zou halverwege de maand al door die 10GB zijn. Dus concessies moeten doen. Kwaliteit omlaag. Appstore e.d. allemaal geen gebruik meer van cellular, enz enz. Resultaat is dat ik weer aan het nadenken ben als ik iets op 4G doe. En dat is shit als je 2 jaar lang een "onbeperkt" gevoel hebt gehad.

Als ik niet 2 maanden geleden (voor een jaartje) had verlengd, was ik misschien wel over gestapt dus. Maar goed, andere kant van het verhaal, vind KPN een fijne provider, en wie weet hoe het er over een jaartje uit ziet als dit een beetje is uitgetrild. Blij dat ik heel bewust voor een jaar abo heb gekozen.

• ucsdcom
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 11-12 21:54
quote:
Sorcerer8472 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:01:
KPN en Vodafone hebben al bundels waar de EU helemaal in zit hè, fyi :+
Ja, dat is geen nieuws.Dat is info uit September 2016. Je mist wat ik daarmee echt wil zeggen:

KPN en Vodafone zullen zich op termijn gedwongen voelen hun huidige aanbod ook wat bij te stellen. Natuurlijk is het marketingtechnisch niet handig om te gaan zeggen: " nu T-Mobile zo'n goed aanbod heeft voelen wij ons gedwongen ook iets te doen aan onze hoge data prijzen".

Dus KPN en Vodafone zullen een natuurlijk moment gaan zoeken om hun huidige in NL en EU geldige bundels zonder gezichtsverlies te veranderen. De invoering van de EU roaming regels is zo'n moment. Ondanks dat ze die bundels nu ook al hebben. Dan kunnen ze de huidige EU bundels opeens met een grote marketing actie "verbeteren" naar een "meer EU bundel" of iets dergelijks. Tot die tijd geven ze dan "tijdelijke" korting op de huidige abonnementen.

En trouwens: Vodafone biedt nieuwe abonnees nu al de eerste 3 maanden onbeperkt dataverkeer aan. Dit is nu al beschikbaar in het billing systeem en dus per klant aan en uit te zetten. Ze zullen daarmee genoeg ervaring hebben opgedaan om daarmee een beetje te spelen. Dit als actie oprekken naar 6 tot 12 maanden is zo gebeurd. En zien ze bij verlengen dat je een hoogverbruiker bent, wie zegt dan niet dat Vodafone je dit gedurende je hele contract wil bieden?

Tenslotte meteen de snelheid na de snelheidscap wat verhogen en in de winkel kunnen ze het weer verkopen als " ook buiten je bundel onbeperkt doorsurfen". Vergeet niet dat onze oude 3G/UMTS snelheid al voldoende was voor spotify en Youtube. En zowel KPN en zeker Vodafone kunnen dan ook nog eens een paar maandjes teren op de vele 4G roaming overeenkomsten in heel veel landen. En Vodafone heeft WiFi bellen voor binnenhuis goed bellen, KPN zal daarmee heel snel volgen. Verder zie je dat KPN door het succes van "KPN compleet" dit programma verder uitrolt over hun andere merken. Daar krijgt de klant de dataverdubbelaar al.

ucsdcom wijzigde deze reactie 11-01-2017 12:16 (64%)

• ucsdcom
quote:
UltraSub schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:47:
[...]

Nou.. Heb 2 jaar een eindeloos premium gehad van 10GB, waar Spotify buiten de bundel viel. Was heel goed te doen, gemiddeld 4-5GB per maand. Recent verlengd omdat dat een stuk goedkoper was en een EU abo. Helaas Spotify nu in de bundel. Daar schrok ik toch wel van. Op en neer naar het werk en daar ook nog wat Spotify tikte heel hard aan. Zou halverwege de maand al door die 10GB zijn. Dus concessies moeten doen. Kwaliteit omlaag. Appstore e.d. allemaal geen gebruik meer van cellular, enz enz. Resultaat is dat ik weer aan het nadenken ben als ik iets op 4G doe. En dat is shit als je 2 jaar lang een "onbeperkt" gevoel hebt gehad.

Als ik niet 2 maanden geleden (voor een jaartje) had verlengd, was ik misschien wel over gestapt dus. Maar goed, andere kant van het verhaal, vind KPN een fijne provider, en wie weet hoe het er over een jaartje uit ziet als dit een beetje is uitgetrild. Blij dat ik heel bewust voor een jaar abo heb gekozen.
Spotify premium abonnementskosten zaten daar bij in. Maar was ook het datagebruik echt nog inclusief? KPN heeft dat toch juist moeten stoppen bij Hi en KPN abonnementen op last van de toezichthouder?

En dan over die bundel: En stel dat je bij het verlengen nu 24 maanden lang een gratis dataverdubbelaar had gekregen, dus 2 x 10 GB had gehad als actie? Dan had je vast niet meer over het T-Mobile aanbod nagedacht.

Wie weet voegen Vodafone en KPN nog wel een extra grote databundel toe aan hun abonnementen. Het is eigenlijk nu al best wat dat je niet meer dan 20 GB kan krijgen.

ucsdcom wijzigde deze reactie 11-01-2017 12:27 (5%)

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:09
quote:
En zien ze bij verlengen dat je een hoogverbruiker bent, wie zegt dan niet dat Vodafone je dit gedurende je hele contract wil bieden.
Juist bij die andere klanten zou ik het aanbieden, die gebruiken het toch niet maar voelen zich wel vrij ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• UltraSub
quote:
ucsdcom schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:25:
[...]

Spotify premium abonnementskosten zaten daar bij in. Maar was ook het datagebruik echt nog inclusief? KPN heeft dat toch juist moeten stoppen bij Hi en KPN abonnementen op last van de toezichthouder?

En dan over die bundel: En stel dat je bij het verlengen nu 24 maanden lang een gratis dataverdubbelaar had gekregen, dus 2 x 10 GB had gehad als actie? Dan had je vast niet meer over het T-Mobile aanbod nagedacht.

Wie weet voegen Vodafone en KPN nog wel een extra grote databundel toe aan hun abonnementen. Het is eigenlijk nu al best wat dat je niet meer dan 20 GB kan krijgen.
Spotify premium zit er nu ook weer bij in :)
En yup, verbruik zat er echt in. Of buiten, hoe je het wil noemen. Als je 5GB Spotify streamde dan gingen die niet van je bundel af.

Had ik 20GB kunnen krijgen voor ¤47,50 ipv 10GB, dan had ik dat natuurlijk daarvoor gekozen. En dan had ik misschien niet na hoeven denken over Spotify. Maar als er dan bundels voor ¤35 komen die unlimited zijn dan verandert dat de zaak toch wel hoor. Ik zou gewoon lekker Netflix kijken op het strand/zwembad. Enzovoorts.

Begrijp niet zo goed dat veel mensen hier er geen meerwaarde in zien? Wat gebruiken jullie zelf aan data dan per maand?

• ucsdcom
quote:
Sorcerer8472 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:02:
[...]

Juist bij die andere klanten zou ik het aanbieden, die gebruiken het toch niet maar voelen zich wel vrij ;)
Ja, daar heb je inderdaad een punt!

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:00

TRaSH

Koffie ?

quote:
UltraSub schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:48:
[...]

....

Begrijp niet zo goed dat veel mensen hier er geen meerwaarde in zien? Wat gebruiken jullie zelf aan data dan per maand?
Blijf ruim binnen mijn 5 GB,
Ik werk en heb geen tijd om de hele dag YouTube te kijken.
Voor muziek gebruik ik de radio.
(en nee kom niet vaak bij Wi-Fi punten)

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Jassy
  • Laatst online: 16:26
quote:
TRaSH schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 06:04:
[...]

Ik werk en heb geen tijd om de hele dag YouTube te kijken.
Exact dat, hoewel ik wel meer dan 5GB verbruik omdat ik geen WiFi gebruik en dus app updates ook over 4G gaan. Multimedia op mijn smartphone komt niet echt voor.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

Updates stel ik vaak wel uit tot ik thuis ben en dat ding op de lader zit.
Ik kijk wel eens een kort mediabestand als ik moet wachten ergens.
Ik deel zelf nog een gedeelte van de MB's met mijn vrouw en dochter. 500+250.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• UltraSub
quote:
TRaSH schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 06:04:
[...]

Ik werk en heb geen tijd om de hele dag YouTube te kijken, of te facebooken enz
Dat is ongeveer mijn verhaal dan :+
Spotify hakt er gewoon het hardst in hier. Verder kijk ik in de zomer wel regelmatig sport buiten over 4G, als je verplichtingen hebt waar aanwezigheid is vereist maar je best ff wat anders kunt doen O-)

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11-12 20:16
Ik ben al een paar dagen over mijn bundel heen en dus teruggezet in snelheid. Maar, zojuist kon ik op redelijke snelheid internetten, 3Mb/s. Helaas switchte de verbinding toen weer van 3 naar 4G en is het weer 64kbps.

Een foutje bij KPN? Ik vond het al zo vreemd dat sites ineens zo snel gingen :P

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 15:33
En als je je toestel instelt op alleen 3G?

• krakendmodem
Blijft nu wel 64kbps.. Jammer :+

• Schrudde
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 01-12 23:14
Ik ben een T-mobileklant. Ik weet donders goed dat ik t niet hoef. Bij Hollands nieuwe uit de budgetten gebruikte ik nauwelijks. Nu die propositie er was meteen over. Het jeukte onmiddelijk tot de ratio buitenspel stond. Ben van een paar gig per maand meteen doorgeslagen naar een paar gig per dag.
Lekker rootmetrics metinkjes, youtube voor muziek en Spotify er uit, netflix er op, kijk alle nieuwsfilmpjes en heb streammuziek aan. Geen trage kantoor- en cafewifis meer.
Met een limiet blijf je calculerend verbruiken, tenminste ik

Schrudde wijzigde deze reactie 27-01-2017 21:20 (5%)

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 08-08 09:36
quote:
Schrudde schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:12:
Ik ben een T-mobileklant. Ik weet donders goed dat ik t niet hoef. Bij Hollands nieuwe uit de budgetten gebruikte ik nauwelijks. Nu die propositie er was meteen over. Het jeukte onmiddelijk tot de ratio buitenspel stond. Ben van een paar gig per maand meteen doorgeslagen naar een paar gig per dag.
Lekker rootmetrics metinkjes, youtube voor muziek en Spotify er uit, netflix er op, kijk alle nieuwsfilmpjes en heb streammuziek aan. Geen trage kantoor- en cafewifis meer.
Juist!
Ik heb al sinds 2010 onbeperkt data bij KPN. En later ook omgezet naar 4G.
Nu maak ik videos en fotos zoveel als ik wil. Autodrivesync EN onedrive syncen alles meteen.
Ik varieer van 5-10gb tot soms wel 50-75gb per maand.

Dat mensen zo weinig gebruiken, gebeurt omdat het niet kan.
Zelfde verhaal met Ziggo kabel: Ja maar niemand upload bijna..... Ja, omdat het bijna niet kan.
Ik heb zelf maar 40mbit upload. Als ik 500/500mbit had gehad, was mijn 1TB onedrive gewoon mijn normale drive geworden en mogelijk zelfs 10TB als dat kan (dacht het wel).

Nu doe ik dat niet, omdat 40mbit gewoon lachwekkend traag is om echt te "clouden".
Hetzelfde geldt voor mobiel. Leuk dat er nu 'onbeperkt' is, maar technisch gezien zit je nog steeds gevangen bij T-Mobile.

Betalen wil ik wel, maar er zijn voor mij geen goede abbonementen.
Ben wel bezig met KPN glas, maar ja, dat project komt pas echt van de grond als ze niet anders meer kunnen.
Ik wacht met smart op DOCSIS 3.1, kom maar op met die concurrentie. Zowel door de grond als door de lucht. :)

• UltraSub
quote:
Schrudde schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:12:
Precies het punt wat ik hier al eerder ook probeerde te maken. Spot on.

/edit
In navolging van Vodafone, kunnen we met KPN bellen over wifi en VoLTE verwachten binnenkort? Weet iemand daar meer over?

UltraSub wijzigde deze reactie 28-01-2017 11:01 (8%)

• neeecht
quote:
UltraSub schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:00:
[...]

/edit
In navolging van Vodafone, kunnen we met KPN bellen over wifi en VoLTE verwachten binnenkort? Weet iemand daar meer over?
https://www.kpn.com/4g/bellen.htm
quote:
Wanneer kan ik 4G bellen?

KPN zal in de periode vanaf november geleidelijk aan alle klanten met een consumenten abonnement en een geschikt toestel omzetten zodat ze via 4G kunnen gaan bellen. Als je bent omgezet word je hiervan per sms op de hoogte gebracht. Dit omzetten is een geautomatiseerd proces, hierdoor is het niet mogelijk na te gaan wanneer jouw aansluiting wordt omgezet. Wanneer worden er nog meer telefoons geschikt gemaakt voor 4G bellen?
In het eerste kwartaal van 2017 wordt 4G bellen beschikbaar gemaakt voor de Samsung S7 en S7 Edge en de Huawei P9. Van de overige telefoons is door leveranciers nog niet aangegeven wanneer er over 4G gebeld kan worden.
Op mijn S7 Edge nog niets, nog 2 maanden te gaan.

• krakendmodem
quote:
UltraSub schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:00:
[...]

/edit
Ik dacht dat al kon met een S6. Op m'n iPhone kan het nog niet..

Ik denk vooral dat het voor Vodafone prioriteit had aangezien hun 3G dekking veel minder is dan die van KPN.

Ik heb overal prima 3G bereik voor bellen, dus zie -momenteel- de noodzaak nog niet voor 4G bellen. HD bellen werkt ook op 3G uitstekend.

krakendmodem wijzigde deze reactie 28-01-2017 13:11 (12%)

• Sorcerer8472
Uiteindelijk is het ook voor KPN belangrijk bij het switchen van UMTS2100 naar LTE2100. UMTS moet gewoon zo snel mogelijk zo veel mogelijk uit. Ik vermoed dat straks het eerste bij KPN 10 MHz naar LTE gaat op de 2100-band, daarna 15, daarna de volle 20 (na de veiling in 2020). Dan zal UMTS900 het enige 3G zijn dat nog in de lucht is, op de 800, 1800 en 2100 MHz draait dan alleen nog 4G. Roaming voor non-4G buitenlanders is er op UMTS900, GSM900.

Omdat veel niet-Europese toestellen de Europese LTE-banden niet aankunnen zal het nog wel even duren voordat UMTS helemaal uit staat vermoed ik. Daarnaast zijn er ook nog (bijna?) geen VoLTE-overeenkomsten met buitenlandse landen, terwijl dat wel steeds belangrijker wordt. Straks zullen landen als Zuid-Korea en Japan al beginnen met het afbreken van hun 3G-netwerken! Kom je vanuit het buitenland en ga je hier roamen, dan bel je nooit via VoLTE, zelfs als je wel data via LTE hebt, dus da's ook nog een barrière.

Complexe problemen + je weet niet wat mobieltjesmakers en andere operators precies gaan doen de komende jaren en hoe snel je echt bepaalde technieken uit kunt zetten, dus blijft koffiedik kijken!

• ucsdcom
Zowel KPN als Vodafone hebben inmiddels met actie fase 1 gereageerd op de nieuwe unlimited bundels van T-Mobile door tijdelijke actietarieven in te voeren. De 10 GB bundel kost bij 2 jaar simonly opeens nog maar 38,- euro bij KPN. Voorheen al 55,- zonder toestel. Bij de lagere bundels ook aanpassingen, al zijn die fors minder.

Bij Vodafone zijn de kortinger nog forser en over de gehele Red linie. Red Super met Multisim en 12 GB voor nog slechts 27,- euro.

Bestaande klanten zien nu voor hun neus verschijnen wat ze al die jaren teveel betaalden voor hun data.

Tele2 was al wat goedkoper begonnen. En komen ook op 35,- euro in de maand bij de grootste 24GB databundel.

ucsdcom wijzigde deze reactie 31-01-2017 22:47 (13%)

• krakendmodem
quote:
ucsdcom schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:11:
Zowel KPN als Vodafone hebben inmiddels met actie fase 1 gereageerd op de nieuwe unlimited bundels van T-Mobile door tijdelijke actietarieven in te voeren. De 10 GB bundel kost bij 2 jaar simonly opeens nog maar 38,- euro bij KPN. Voorheen al 55,- zonder toestel. Bij de lagere bundels ook aanpassingen, al zijn die fors minder.

Bij Vodafone zijn de kortinger nog forser en over de gehele Red linie. Red Super met Multisim en 12 GB voor nog slechts 27,- euro.

Bestaande klanten zien nu voor hun neus verschijnen wat ze al die jaren teveel betaalden voor hun data.

Tele2 was al wat goedkoper begonnen. En komen ook op 35,- euro in de maand bij de grootste 24GB databundel.
Klanten met KPN compleet betalen 5 euro minder en de bundels zijn dan verdubbeld.

20 euro voor 10GB.. Hmm niet slecht :)

Ik betaal nu 12 euro voor 2GB 200min en onbeperkt SMS bij KPN (Oud Hi abo). Ik zit eerst wel prima.

• ucsdcom
De KPN 10 GB bundel is nu wel in de aanbieding voor 38,- euro per maand ipv. 55,- zonder toestel. Daarna is er een flink gat in het aanbod. Het 99,- euro abonnement daarboven is nog steeds 99,- euro. KPN moet dringend een 20GB of 25GB bundel invoeren voor een concurrerende prijs. Dat betekent dat zij een 20 of 25 GB bundel voor Nederland en de EU moeten toevoegen tussen de huidige 10GB abonnementen en het dure 99,- per maand abonnement waar EU en USA gebruik bij in zit.

Hoe lang blijft KPN zich nog vooral richten op de alles in 1 klanten die "KPN compleet" kunnen aanvragen. Dat is inderdaad een luceratieve markt, maar wie nu nog niet bij KPN vast wil of kan zitten (door geen netwerk of een te traag netwerk) zal dat ook nu niet gaan doen. Gevolg is dat KPN geen concurrerend aanbod heeft voor wie meer dan 10GB aan mobiele data wil hebben. Het KPN netwerk kan die grotere bundels prima hebben.

Ziggovodafone gaat ook vast triplepay voordelen en kortingen bieden. Nu Vodafone zijn data en spraakbundels in de aanbieding heeft staat KPN helemaal op afstand.

Goed, ook Vodafone heeft een flink gat tussen Red Super (12 GB en onbeperkt bellen en sms voor 27,- per maand) en Black (25GB en onbeperkt bellen in NL, in en naar de EU) voor 66,- zonder f&f korting. Je kan zelfs bijna beter 2 keer een Red Super nemen dan 1 keer een Black abonnement....maar zij hebben tenminste een aanbod voor 25GB wat met 66,- al goedkoper is dan bij KPN. Of dat goed verkoopt is de vraag, omdat T-Mobile dit voor 35,- onbeperkt aanbied voor NL en EU en TMobile 60,- rekent inclusief onbeperkt EU en USA. Vooral voor Turkije, Albanie en Zwitserland gangers is Vodafone interessant, anders niet.

KPN zet zichzelf echter buiten alle prijzen ondanks dat Tweakers KPN uitriepen tot beste provider.

ucsdcom wijzigde deze reactie 06-02-2017 09:24 (29%)

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:07

The_Wireless_Guy

Cool icon still not found

KPN update geplaatst op 4gmasten.nl

Redacteur 4Gmasten.nl

• Sorcerer8472
KPN heeft nu ook particulier een bundel voor internet in de rest van de wereld (of iig een aantal landen), voor laaggebruik is die wel handig (10 euro en dan kun je 100 MB/min/sms gebruiken 31 dagen lang). Helaas zakelijk niet beschikbaar nog.

Vodafone heeft 5 euro voor 30 MB/min/sms, maar 1 dag geldig, of 8 euro voor 100 MB/min/sms voor één dag (iets goedkoper bij grootverbruik, als je echt zo veel per dag nodig hebt). Maar dan wel in veel meer landen, en zakelijk daarna voordelig geprijsd buiten de bundel qua gebeld worden en sms. Vooral lage prijs voor gebeld worden maakt het aantrekkelijker om niet van sim te wisselen, dan ben je toch bereikbaar.

Bij KPN is het óf MB, óf min, óf SMS, bij Vodafone is het én MB én min én SMS.

• krakendmodem

Vandaag een stevige snelheid in Leeuwarden. :) Was bezig met een uitrol van Smartphones (ook met KPN abonnement) en het viel me op dat sommige updates met 20MB/s naar binnenkwam over 4G. De wifi ging niet harder dan 5Mbit..

Ziggo kan wel inpakken :P

• Pendulum
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22-11 16:36
Sinds vandaag kan ik via VoLTE bellen op mijn S6 Edge, werkt prima. Volgens mij verloopt het proces van omzetting handmatig, want de aankondiging was (eind) oktober.

• RobinF
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 11-12 17:39
quote:
Pendulum schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:17:
Sinds vandaag kan ik via VoLTE bellen op mijn S6 Edge, werkt prima. Volgens mij verloopt het proces van omzetting handmatig, want de aankondiging was (eind) oktober.
Ik weet niet of het handmatig is, maar het is gefaseerd waarbij steeds meer mensen de VoLTE krijgen. Als er iets mis is komt KPN op deze manier en (hopelijk) sneller achter en kunnen ze wachten met de rollout bij andere toestellen.

• neeecht
quote:
Pendulum schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:17:
Heb je daarvoor een software update gehad?
En kun je een screenshot maken van de VOLTE setting(s)?

• Pendulum
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22-11 16:36
Kreeg alleen een smsje "Beste klant, wij hebben mobiel bellen verbeterd. Zet uw toestel eenmalig uit en weer aan om de nieuwste instellingen te laden." Schakelaar bij LTE bellen in settings menu had ik al.

• Jassy
Leuke verrassing: Je kan tegenwoordig via de klantenservice ook de EU uitbreiding (Zodat je de bundel in de hele EU kan gebruiken) op niet-zorgeloos abbonementen aanzetten. Ik heb mijn Vooral Internet nu opgewaardeerd met deze bundel en kan vanaf nu de bundel in de hele EU gebruiken voor ¤5 meer. Die ¤5 meer vervalt zodra de EU regeling mbt Roaming in gaat.

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

Je weet zeker dat dit vervalt ?
Had toen via de KPN chat iemand en die had er over over dat het gewoon een verlenging van je abo is.
Dus 1 of 2 jaar.

• Jassy
quote:
TRaSH schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:35:
Je weet zeker dat dit vervalt ?
Had toen via de KPN chat iemand en die had er over over dat het gewoon een verlenging van je abo is.
Dus 1 of 2 jaar.
De bundel is een aanvulling op mijn huidige abonnement, van een verlenging van 1 of 2 jaar is geen sprake, ik heb immers mijn oude abonnement (Vooral Internet uit 2015) nog steeds en niet de nieuwe zorgeloos propositie. Ik kan de bundel niet meer uitzetten, maar de kosten ad ¤5 vervallen zodra de EU roaming regels in gaan.. Alles telefonisch vastgelegd.

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

Ga maar eens bellen,
Ben voor me werk laatste tijd vaker de grens over en een bundel is niet bij te houden als hij op is.
En dit is goedkoper tot die roaming kosten worden afgeschaft

• Jassy
quote:
TRaSH schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:10:
Ga maar eens bellen,
Ben voor me werk laatste tijd vaker de grens over en een bundel is niet bij te houden als hij op is.
En dit is goedkoper tot die roaming kosten worden afgeschaft
Net toch maar even achteraan gebeld want ik heb geen bevestiging gekregen en ik vreesde er al voor: dit is toch niet mogelijk voor dit type abonnementen en alleen maar voor de oude zorgeloos abo's. Foutje bedankt en een verkeerd geïnformeerde KPN medewerker.

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

Ik heb een zorgeloos abo,
Gisteren gebeld en was binnen 5 minuten geregeld.
En inderdaad zodra het Europees geregeld is vervalt het automatisch.
Stuk goedkoper en beter controleerbaar dan een buitenland bundel.

• ucsdcom
In steden als Den Bosch, Eindhoven en Breda heeft het netwerk tijdens de carnaval nogal te lijden. Als alle festiviteiten goed op gang zijn, dan zijn bewoners en bezoekers regelmatig onbereikbaar wegens overbelasting van de netwerken. Tegenwoordig worden bij allerhande festiviteiten extra maatregelen genomen om de capaciteit op te schroeven. Bij Carnaval heb ik nooit verbetering kunnen ontdekken, het werd ieder jaar slechter. Juist in de binnensteden. Hoe is dat dit jaar? Wordt carnaval en de optochten dit jasr ook weer "vergeten" of gaan er dit jaar toch nog ergens steunzenders of iets dergelijks gebruikt worden?

• PWA777
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 14:47
quote:
ucsdcom schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:51:
In steden als Den Bosch, Eindhoven en Breda heeft het netwerk tijdens de carnaval nogal te lijden. Als alle festiviteiten goed op gang zijn, dan zijn bewoners en bezoekers regelmatig onbereikbaar wegens overbelasting van de netwerken. Tegenwoordig worden bij allerhande festiviteiten extra maatregelen genomen om de capaciteit op te schroeven. Bij Carnaval heb ik nooit verbetering kunnen ontdekken, het werd ieder jaar slechter. Juist in de binnensteden. Hoe is dat dit jaar? Wordt carnaval en de optochten dit jasr ook weer "vergeten" of gaan er dit jaar toch nog ergens steunzenders of iets dergelijks gebruikt worden?
Hoort dit niet thuis in dit draadje?

• ucsdcom
quote:
Nou, kan misschien een logisch topic zijn inderdaad, maar tegelijkertijd denk niet dat er nog iemand gaat reageren op het topic uit juni 2016. Ook zit ik niet te wachten op een lijstje reacties in de orde van "bij mij deed hij het wel, bij mij deed hij het niet".

Ik ben eerder nieuwsgierig naar het beleid van de providers. Ondanks alle monitorings zalen en jaarlijks terugkerende piek krijg ik toch duidelijk het idee dat het in ieder geval bij KPN, maar misschien ook bij de anderen niet op de kaart staat. Het is vooral raar dat bekenden die ook weinig met carnaval op hebben, maar daar toevallig wonen, jaarlijks 3 tot 4 dagen beperkte bereikbaarheid via KPN mobiel inplannen. En om nu voor die paar dagen een vaste lijn te nemen om door te kunnen werken.... dat vinden ze ook wat overdreven natuurlijk. Maar liever hoor ik dat ik het mis heb natuurlijk.

ucsdcom wijzigde deze reactie 24-02-2017 20:34 (3%)

• Smultie
  • Niet online
Ik kan binnenkort weer verlengen (Sim Only).
Ik heb nu een abonnement met 200 minuten/smsjes (kom ik nooit aan) en 5GB aan 4G internet voor 25 Euro.

Ligt het aan mij of is er 2 jaar later niks beters voor dat geld te krijgen bij KPN?
Wordt er binnenkort nog iets nieuws aangekondigd?

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Nexus 5X --- Synology DS213 --- RPi3 met OSMC --- Nvidia Shield Tablet

• Miglow
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 09:52
Er is zeker iets beters, je kunt nu voor hetzelfde geld je data en minuten in heel Europa gebruiken :D

• Smultie
  • Niet online
Mjah, die kost 28 euro (dus duurder) en zoveel ben ik niet in het buitenland ><

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Nexus 5X --- Synology DS213 --- RPi3 met OSMC --- Nvidia Shield Tablet

• stijnec1
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15:24
dan naar t-mobile, heb je voor ¤24 5gb, en onbeperkt bellen in heel EU

• Jassy
Of niks doen en houden wat je hebt. Je moet namelijk niet verlengen.

• Smultie
  • Niet online
quote:
Jassy schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:36:
Of niks doen en houden wat je hebt. Je moet namelijk niet verlengen.
Klopt, maar ik kan via FiscFree effectief 40% korting krijgen, maar dan moet ik wel weer opnieuw afsluiten.
T-Mobile zit ik niet op te wachten overigens, maar het verbaast me zo dat na 2 jaar er niks beters (sneller/meer) verkrijgbaar is.

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
quote:
Smultie schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:28:
Ik kan binnenkort weer verlengen (Sim Only).
Ik heb nu een abonnement met 200 minuten/smsjes (kom ik nooit aan) en 5GB aan 4G internet voor 25 Euro.

Ligt het aan mij of is er 2 jaar later niks beters voor dat geld te krijgen bij KPN?
Wordt er binnenkort nog iets nieuws aangekondigd?
Ik heb KPN Compleet, waardoor ik nog wat extra korting krijg. Gewoon via Mijn KPN, ik heb geen contact gehad met webcare of iets wat daarop lijkt.

Vorige week heb ik verlengd:
• onbeperkt bellen
• onbeperkt SMS
• 10GB
• heel europa

En dat voor 23 euro per maand

pven wijzigde deze reactie 28-02-2017 15:42 (6%)

Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-)

• Marco250
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 11-12 12:04
quote:
stijnec1 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:38:
dan naar t-mobile, heb je voor ¤24 5gb, en onbeperkt bellen in heel EU
Of misschien wel beter naar Tele 2. 10 GB per maand, onbeperkt bellen/smsen, simonly, maandelijks opzegbaar, voor 26 euro per maand. 1 euro duurder per maand, maar dubbel zovele data. ;-)

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 14:25
quote:
Marco250 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:06:
[...]

Of misschien wel beter naar Tele 2. 10 GB per maand, onbeperkt bellen/smsen, simonly, maandelijks opzegbaar, voor 26 euro per maand. 1 euro duurder per maand, maar dubbel zovele data. ;-)
Bij T-Mobile kun je ook nog ¤2,50 eraf rekenen voor T-Mobile Samen ;)

• Schrudde
@uscdcom.
Er stond in Den Bosch een joekel van een COW op de markt van KPN.
Ik heb daar getest met T-Mobile en Vodafone en dat werkte nog heel behoorlijk. Zie dat prestatievergelijking bij druktetopic.
Ed: dez
https://tweakers.net/ext/f/4DzSKaWVOKuJHwqe2xUf1jws/thumb.png

Schrudde wijzigde deze reactie 28-02-2017 19:56 (28%)

• ucsdcom
quote:
Schrudde schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:37:
@uscdcom.
Er stond in Den Bosch een joekel van een COW op de markt van KPN.
Ik heb daar getest met T-Mobile en Vodafone en dat werkte nog heel behoorlijk. Zie dat prestatievergelijking bij druktetopic.
Bedankt voor je reactie! Dan leren ze duidelijk bij bij KPN. De dekking in de oude binnenstad van KPN is niet heel sterk normaal gesproken. T-Mobile heeft een voldoende hoge flat gekozen en na de netwerk ombouw grote capaciteit.Tele2 lift mee. Goede opstelpunten in oude stadscentra blijft blijkbaar best lastig te realiseren. Juist daarom geloof ik in oude stadscentra sterk in de oplossing met smallcells zoals Vodafone inzet.

• neeecht
Samsung S7 (Edge) update naar Android Nougat 7.0.

Bellen via 4G staat nu in de instellingen onder Mobiele Netwerken.
Net getest, werkt nog niet. Maar KPN heeft nog 1 maand om VOLTE te activeren.

• dinkelover
  • Laatst online: 11-12 21:36
quote:
neeecht schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:59:

Klopt, zag de optie ook aan staan met Nougat maar werkte niet. S7 staat sinds gisteren ook op de Volte pagina van KPN naast S6 en A5, A3. Daarom maar gebeld met HD, hoopvol. Voor S7 niet edge moet de baseband eindigen op PLD, daar kwam het op neer. Dat deed de mijne niet, dus ging het feest nog niet door. Meer nuttige info kreeg ik niet.

pepernooot

• PWA777
Iemand enige ervaring waar KPN nu staat met 4G voor prepaid? Werkt dit, en zo ja ook icm Onbeperkt Online (met snelheids cap)?

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 11-12 13:14
quote:
PWA777 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:14:
Iemand enige ervaring waar KPN nu staat met 4G voor prepaid? Werkt dit, en zo ja ook icm Onbeperkt Online (met snelheids cap)?
Prepaid klanten komen nu ook op het 4G netwerk. Met een vast volume bundel, zoals de 1GB bundel(¤16.00) blijf je ook op 4G zitten. Met het inschakelen van de Onbeperkt online bundel schakelt het netwerk 4G toegang uit, en blijf je dus op 3G of GPRS zitten. In het buitenland nog steeds alleen 3G roaming, maar in een deel van Europa werkt de snelheidsbegrenzing niet en heb je volledig beschikbare snelheid.

• MensionXL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 10-12 21:54

MensionXL

Optimaliseren!

quote:
timmie1 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:34:
[...]

Prepaid klanten komen nu ook op het 4G netwerk. Met een vast volume bundel, zoals de 1GB bundel(¤16.00) blijf je ook op 4G zitten. Met het inschakelen van de Onbeperkt online bundel schakelt het netwerk 4G toegang uit, en blijf je dus op 3G of GPRS zitten. In het buitenland nog steeds alleen 3G roaming, maar in een deel van Europa werkt de snelheidsbegrenzing niet en heb je volledig beschikbare snelheid.
Is er ook 4G beschikbaar met enkel 'kaal' prepaid? Dus zonder een databundel gekoppeld? :)

Gratis hardware! - Goedkoop bellen via VoIP

• timmie1
quote:
MensionXL schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:23:
[...]

Is er ook 4G beschikbaar met enkel 'kaal' prepaid? Dus zonder een databundel gekoppeld? :)
Als ik geen enkele bundel aangesloten heb, dan heb ik gewoon 4G verbinding. Er staat gewoon "LTE" in het "over mijn telefoon"-menu.

• PWA777
quote:
timmie1 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:34:
[...]

Dank. Suf dat ze je dan terugzetten naar 3G - die snelheids cap zou toch ook gewoon op 4G kunnen gelden, maar dan heb je wel lagere latency en een betere netwerkervaring.

• Schrudde
Raar. Bij onderbedrijf Lebara kon je al tijden met een databundel voor 15 euro op 4G.
Bij Vodafone kan ik t gratis aanvinken, al moet je t periodiek terugzetten en saldo hebben, kleine pesterijtjes. Officieel met lagere snelheid maar merk ik niks van.
Vandaag als Fantastic Friday zelfs gratis 250 Mb voor vandaag gehad.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

De langverwachtte update van KPN op 4gmasten.nl is geplaatst!

Redacteur 4Gmasten.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• floris_hack
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 07-09 20:51
quote:
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:13:
De langverwachtte update van KPN op 4gmasten.nl is geplaatst!
Dank voor het onder aandacht brengen hiervan. Wij zijn juist recent overgestapt van KPN naar Vodafone na een schikking bij klacht geschillencommissie. Mij is toen verteld dat Almere Poort spoedig een nieuwe mast zou krijgen wat verbetering in de dekking zou moeten geven. Niet dus als ik deze update per 14 februari mag geloven.

Voor KPN klanten die niet willen wachten op verbetering netwerk KPN of bellen via Wifi binnenshuis kan ik alleen maar aanraden een formele klacht in te dienen en zo snel mogelijk naar de geschillencommissie te stappen. KPN zal dit nooit laten voorkomen en het biedt je de gelegenheid over te stappen naar bijvoorbeeld Vodafone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krakendmodem
Leuk dat Wifi bellen, maar ook dat werkt al niet goed bij Vodafone. Laatst zat ik in Drenthe, waar Vodafone slechte dekking had, maar er werd niet naar WiFi overgeschakeld. Wij hadden er dus alsnog niks aan. Alle providers hebben er slechte dekking, maar Vodafone vrijwel 0.

Verder werkt het KPN netwerk prima, zeer stabiel en nooit gezeik met bereik. Dat wil ik Vodafone wel eens zien doen. Op het platteland van Friesland en Groningen is het een drama met Vodafone 3G. (werktelefoon zonder 4G), terwijl KPN vol bereik geeft. Ik wist het wel ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• floris_hack
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 07-09 20:51
quote:
krakendmodem schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:49:
Leuk dat Wifi bellen, maar ook dat werkt al niet goed bij Vodafone. Laatst zat ik in Drenthe, waar Vodafone slechte dekking had, maar er werd niet naar WiFi overgeschakeld. Wij hadden er dus alsnog niks aan. Alle providers hebben er slechte dekking, maar Vodafone vrijwel 0.

Verder werkt het KPN netwerk prima, zeer stabiel en nooit gezeik met bereik. Dat wil ik Vodafone wel eens zien doen. Op het platteland van Friesland en Groningen is het een drama met Vodafone 3G. (werktelefoon zonder 4G), terwijl KPN vol bereik geeft. Ik wist het wel ;).
Ik merk ook dat op locatie niet altijd op Wifi bellen wordt overgeschakeld. Thuis werkt dat echter perfect en daar was het mij om te doen.

Kan nog niet oordelen over bereik Vodafone in Friesland/Groningen. In de Randstad (Almere, Amsterdam, Schiphol, Den Haag) is mijn eerste ervaring met Vodafone beter dan KPN.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jassy
Vodafone is prima in de Randstad en de grote steden, maar zodra je daarbuiten komt wordt je met G of geen signaal beloond waar de andere partijen gewoon LTE beschikbaar hebben. KPN is op dit moment heel goed bezig met de LTE advanced uitrol en hoge snelheden (T-mobile trouwens ook). Bij Vodafone is het terug in de tijd en mag je tevreden zijn met LTE 800 buiten de grote steden. Ik zou persoonlijk niet weten (als plattelands bewoner) waarom ik nog voor Vodafone zou kiezen, niet te vergeten ook zonder UMTS 900.

Jassy wijzigde deze reactie 06-03-2017 11:14 (0%)
Reden: Typo's

• PWA777
quote:
Schrudde schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:24:
Raar. Bij onderbedrijf Lebara kon je al tijden met een databundel voor 15 euro op 4G.
Bij Vodafone kan ik t gratis aanvinken, al moet je t periodiek terugzetten en saldo hebben, kleine pesterijtjes. Officieel met lagere snelheid maar merk ik niks van.
Vandaag als Fantastic Friday zelfs gratis 250 Mb voor vandaag gehad.
De in de folder aangeprezen snelheid van 128 kb/s van Onbezorgd Online bij KPN Prepaid haal ik niet eens. Ik blijf steken op snelheden rond de 30 kb/s (ook op hele rustige plekken in het netwerk). Hiermee is het eigenlijk een waardeloos product (maw weggegooid geld).

• timmie1
quote:
PWA777 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:27:
[...]

De in de folder aangeprezen snelheid van 128 kb/s van Onbezorgd Online bij KPN Prepaid haal ik niet eens. Ik blijf steken op snelheden rond de 30 kb/s (ook op hele rustige plekken in het netwerk). Hiermee is het eigenlijk een waardeloos product (maw weggegooid geld).
Raar. Ik haalde eigenlijk altijd wel 130-140kbit, en ik kom zowel in de Randstad als op het platteland. Muziek streamen gaat prima, browsen en VoIP ook redelijk. In het buitenland kun je zelfs Netflix kijken op normale kwaliteit omdat de snelheid daar hoger is. Heb je het al met een ander toestel geprobeerd?
quote:
Jassy schreef op maandag 6 maart 2017 @ 07:16:
Vodafone is prima in de Randstad en de grote steden, maar zodra je daarbuiten komt wordt je met G of geen signaal beloond waar de andere partijen gewoon LTE beschikbaar hebben. KPN is op dit moment heel goed bezig met de LTE advanced uitrol en hoge snelheden (T-mobile trouwens ook). Bij Vodafone is het terug in de tijd en mag je tevreden zijn met LTE 800 buiten de grote steden. Ik zou persoonlijk niet weten (als plattelands bewoner) waarom ik nog voor Vodafone zou kiezen, niet te vergeten ook zonder UMTS 900.
Ik ben plattelandsbewoner en ik heb lang Vodafone als primaire provider gehad. Het is niet zo slecht als jij beschrijft. Mijn ervaring is dat je bijna overal wel 4G signaal hebt, het zijn alleen soms maar 1 of 2 streepjes. Maar het is nog prima werkbaar met de 20Mbit symmetrisch die je dan hebt. Prima snelheid, waarmee je gewoon alles kan doen wat je wilt. Ik ken plekken waar Vodafone inderdaad GPRS only heeft(en ook amper 1 streepje), maar daar doen KPN en zeker T-Mobie het niet beter.

timmie1 wijzigde deze reactie 06-03-2017 11:45 (44%)

• Sorcerer8472
quote:
Jassy schreef op maandag 6 maart 2017 @ 07:16:
Je schetst een beeld van een jaar of 2 geleden. Inmiddels is de situatie die jij noemt echt een uitzondering. En qua 2G heeft Vodafone sowieso de beste dekking in Nederland met een groter aantal locaties dan KPN. Zowel Vodafone als KPN breiden 2G nog uit, met name door 3G-only locaties om te bouwen naar 2G+3G+4G.

Wel is het zo dat Vodafone 3G minder vooruitgang heeft geboekt; daar waar Tmo en KPN 3G900 zijn gaan aanbieden zit Vodafone nog enkel op de 2100 MHz-frequentie. Ik snap ook niet dat Vodafone niet alle grootzakelijke klanten direct toegang geeft. Ook zijn er nog steeds een paar opvallende plekken zonder 4G. En qua LTE-Advanced breiden ze het minst snel uit. Maar snelheden op die plekken zijn bij mij wel nog steeds prima, dus het is de vraag of het nodig is, en Vodafone heeft op zich wel een bewezen track record als het aankomt op capacity management.

Overigens zijn er ook plekken waar LTE-Advanced bewust uit is gezet, of niet bij iedere sessie actief is; dan hebben ze wel evenveel capaciteit als KPN/Tmo bijvoorbeeld, maar pakt hij geen 4G800 bij het 4G1800-basissignaal. O.a. in de omgeving van Utrecht CS gebeurt dat, die mast heeft wel gewoon 800+1800 maar je krijgt alleen 4G+ als je door de spoortunnel loopt en je op 4G800 komt ;)

• PWA777
quote:
timmie1 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:29:
[...]

Raar. Ik haalde eigenlijk altijd wel 130-140kbit, en ik kom zowel in de Randstad als op het platteland. Muziek streamen gaat prima, browsen en VoIP ook redelijk. In het buitenland kun je zelfs Netflix kijken op normale kwaliteit omdat de snelheid daar hoger is. Heb je het al met een ander toestel geprobeerd?
Dat is wel een compleet andere gebruikservaring zeg. Ik kom met bijv Spotify niet eens verder dan het aanmeld scherm (blijft steken op 'Connecting') en websites laden tergend traag. Ik gebruik een iPad (v3) dus ik kan wel een ander toestel proberen maar wilde het juist voor tablet gaan gebruiken (omdat ik daar niet echt data intensieve dingen op doe maar vooral mee email).

• krakendmodem
quote:
PWA777 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:27:
[...]

Mijn broertje heeft ook dat onbeperkt online van kpn prepaid en haalt gewoon 8Mbit over 3G.. Onbeperkt. Daar teken ik wel voor.

Vind het wel vreemd dat hij zo'n snelheid heeft.

Overigens is dat supertrage internet leuk voor WhatsApp, dat is het wel (tenzij je dus door een foutje 8Mbit haalt, dan is het veel leuker :Y) ). Maar normaal gesproken haalde ik de 128 op prepaid ook gewoon. Het is nog steeds 2x zo snel als buiten de bundel surfen bij een abonnement op 64kbps. :P

krakendmodem wijzigde deze reactie 06-03-2017 20:23 (9%)

• Joostglas
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 15:10
Hier ook al meerdere keren gebruik gemaakt van onbeperkt 3G zonder snelheidslimiet in Europa. Soms wel met snelheden tot 16mbps down, daar kun je serieus mee internetten! (Oftewel met 2 apparaten Netflix kijken, in 1 week 75gb er doorheen gejast:o)

• krakendmodem
quote:
Joostglas schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:19:
Hier ook al meerdere keren gebruik gemaakt van onbeperkt 3G zonder snelheidslimiet in Europa. Soms wel met snelheden tot 16mbps down, daar kun je serieus mee internetten! (Oftewel met 2 apparaten Netflix kijken, in 1 week 75gb er doorheen gejast:o)
Dat is dan weer wat te extreem :P. Paar gig er doorheen jassen om te testen ok, maar 75GB...

Aan de andere kant: het is onbeperkt, dus eigenlijk een "domme" fout van KPN, moeten die de systemen maar beter voor elkaar hebben.

• Sorcerer8472
quote:
Joostglas schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:19:
En je later afvragen waarom providers "van die vervelende" beperkingen opleggen zoals FUPs enzo :')

• PWA777
quote:
Sorcerer8472 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:58:
[...]

En je later afvragen waarom providers "van die vervelende" beperkingen opleggen zoals FUPs enzo :')
Ja dit product is op die manier geen lang leven beschoren. KPN legt met 75Gb roaming wel geld toe op die 7,50 bundel.

• dinkelover
quote:
neeecht schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:59:

Denk niet dat het zomaar vanzelf gebeurd...
Ik heb het inmiddels werkend op mijn S7. Via forum KPN oproepje en met een medewerker die, na pm, het formulier invulde. Paar daagjes later kon ik bellen via 4G.
En fijner voor enkelingen: LTE only permanent ingeschakeld laten zonder niet meer te kunnen bellen/bereikbaar te zijn. d:)b Byebye 2g/3g. :+

pepernooot

• krakendmodem
Ik vraag me af wanneer KPN en/of Apple gebruikers met iPhones toegang gaat geven tot 4G bellen. Loop nu een halfjaar met een 6s rond, maar verlang soms gewoon weer terug naar Android :P. Opzich niks met iOS (op sommige dingen na), maar na jaren Android is het wel wennen.

Overigens werken zowel 3G en 4G hier prima, onder het bellen dus nog 3G. Mij maakt dat verder niet veel uit eigenlijk, enige nadeel is dat het opbouwen van de verbinding naar mijn idee wat langer duurt dan enkele jaren terug. Had toen het idee dat de telefoon aan de andere kant veel sneller overging.

• Sorcerer8472
quote:
dinkelover schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:29:
[...]
Denk niet dat het zomaar vanzelf gebeurd...
Ik heb het inmiddels werkend op mijn S7. Via forum KPN oproepje en met een medewerker die, na pm, het formulier invulde. Paar daagjes later kon ik bellen via 4G.
En fijner voor enkelingen: LTE only permanent ingeschakeld laten zonder niet meer te kunnen bellen/bereikbaar te zijn. d:)b Byebye 2g/3g. :+
Is dat een optie die onder Nougat verschijnt? Ik zou 3G+4G only aan willen zetten, 2G is geen HD Voice en in principe is de technologie ook onveilig.

Bij KPN ook wel plekken waar je 3G aan zou willen hebben staan, bijv. in de A2-tunnel (afh. van in welke tunnelbuis je zit, de grote in het midden zijn beter dan de kleintjes aan de zijkant).

Sorcerer8472 wijzigde deze reactie 12-03-2017 17:27 (13%)

• ucsdcom
quote:
Sorcerer8472 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:08:
[...]

Is dat een optie die onder Nougat verschijnt? Ik zou 3G+4G only aan willen zetten, 2G is geen HD Voice en in principe is de technologie ook onveilig.

Bij KPN ook wel plekken waar je 3G aan zou willen hebben staan, bijv. in de A2-tunnel (afh. van in welke tunnelbuis je zit, de grote in het midden zijn beter dan de kleintjes aan de zijkant).
Helemaal eens dat je die keuze in je netwerk instellingen gewoon wil hebben. Helaas kan je na de update nog steeds alleen kiezen voor 2G only, 3G only of 2G/3G automatisch en 2G/3G/4G-automatisch. Juist de optie 3G/4G automatisch of 4G only wordt erg nuttig nu de 4G dekking zo goed is uitgebouwd en VoLTE actief is. En zeker omdat de 4G dekking ook onder mindere omstandigheden nog zo goed bruikbaar is.

KPN heeft VoLTE nog niet echt nodig. Ik houd er rekening mee dat ze er daarom ook bijbS6(edge) en S7(edge) gebruikers nog niet zo'n haast mee maken dit te activeren. Als zakelijke klanten er problemen mee krijgen, dan zijn de rapen gaar. Iets voortvarender activeren voor particuliere klanten zou ik niet gek vinden.

ucsdcom wijzigde deze reactie 12-03-2017 20:18 (3%)

• dinkelover
Standaard kun je het niet instellen. Maar er zijn genoeg apps te vinden die een hidden carrier menuutje tevoorschijn toveren (van Android zelf) waarin LTE only bv wel te vinden is. En een hele rits aan andere opties onder 'Set Preferred Network Type'. Geen root en dergelijke nodig.

Ik gebruik zelf de app Power Toggles van Painless Apps, dan kun je de 4g wimax toggle gebruiken die instant die carrier lijst tevoorschijn tovert.

Er lijkt ook 'LTE/Umts (PRL) auto' tussen te staan. Welke klinkt als, nooit 2g.

Zover ik me kan herinneren zet ik al vanaf Kitkat op deze manier LTE only uit en aan op toestelleb. En in Nougat is het niet anders. Doe er je voordeel mee.

pepernooot

• neeecht
KPN heeft 4G bellen aangezet op mijn Samsung S7 Edge!
Ik kreeg een SMS, internet data verkeer werkte niet meer, je moet eerst je telefoon restarten.

KPN SMS:

• ucsdcom
Heb je daar nog iets bijzonders voor gedaan of ben je zomaar vrijgeschakeld? Heb je trouwens een losse S7 aangeschaft of heb je die ook bij KPN gekocht? In het netwerk kan KPN zien welk type toestel je gebruikt. Ik weet niet of KPN aangepaste software op hun Samsung toestellen laat zetten en of die software versie voor KPN ergens zichtbaar is.

Al is toestelbranding tegenwoordig schijnbaar beperkt tot wat netwerkoptimalisaties, Ik kan mij toch voorstellen dat de eerste S7 en S7edge gebruikers juist die personen zijn die een toestel hebben wat door KPN zelf is uitgeleverd en dat daarna pas klanten over gaan die andere software versies hebben.

• neeecht
quote:
ucsdcom schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:24:
Heb je daar nog iets bijzonders voor gedaan of ben je zomaar vrijgeschakeld? Heb je trouwens een losse S7 aangeschaft of heb je die ook bij KPN gekocht? In het netwerk kan KPN zien welk type toestel je gebruikt. Ik weet niet of KPN aangepaste software op hun Samsung toestellen laat zetten en of die software versie voor KPN ergens zichtbaar is.

Al is toestelbranding tegenwoordig schijnbaar beperkt tot wat netwerkoptimalisaties, Ik kan mij toch voorstellen dat de eerste S7 en S7edge gebruikers juist die personen zijn die een toestel hebben wat door KPN zelf is uitgeleverd en dat daarna pas klanten over gaan die andere software versies hebben.
Een losse Samsung S7 Edge. Ik denk wel dat KPN heeft gewacht op Android 7.0.
Daar staat namelijk de 4G Bellen optie in. Dus geen idee of het ook met Android 6.x zal werken.

Ik heb dat SMSje zomaar gehad, en zoals eerder al aangekondigd in het eerste kwartaal van 2017 dus.

De Huawei P9 staat nog niet in de lijst van KPN. Dat is wel apart.
https://www.kpn.com/4g/bellen.htm - Wanneer kan ik 4G bellen?

• The Wizard
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 07:24

The Wizard

Moderator Mobile
KPN is bezig met willekeurige S7's te activeren voor VoLTE. Mijn vrouw heeft ook het smsje gekregen zonder zich op te hoeven geven.

Uiteraard is Android 5.x en 6.x ook geschikt voor VoLTE, maar dat zullen ze zeer waarschijnlijk niet meer activeren.

5490 kWp, 3 subsystemen (15x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• krakendmodem
Ik heb de laatste tijd af en toe dat ik wanneer ik gebeld wordt (anoniem of via ander nummer), dat mensen mij niet kunnen horen. De telefoon bij de ander partij geef het toontje dat mijn telefoon (iPhone 6s) dus overgaat, en zodra ik opneem komt de verbinding tot stand en kan de andere partij mij niet horen en ik hun ook niet.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Of is het een ander probleem waar ik naar kan zoeken. Ik kom namelijk nog geen andere gebruikers met dit probleem tegen...

Bellen gaat hier via 3G.

• dcl!
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 11-12 21:45
Oude tijden herleven? Dit probleem speelde al ten tijde van iPhone 4S, een echte oplossing is volgens mij nooit gevonden, behalve je telefoon omruilen voor een ander toestel bij Apple. Wij hebben ook zo'n wissel gehad hier in huis.

• Jassy
For the record: Ik ben in Finland en heb 4G met Sonera en DNA. De eerste doet ook LTE-Advanced. Elisa is niet toegankelijk.

Het lijkt erop dat 4G Roaming steeds gewoner begint te worden en dat je niet meer specifieke netwerken op moet zoeken om 4G dekking te hebben in het buitenland.

• Sorcerer8472
quote:
Jassy schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:21:
For the record: Ik ben in Finland en heb 4G met Sonera en DNA. De eerste doet ook LTE-Advanced. Elisa is niet toegankelijk.

Het lijkt erop dat 4G Roaming steeds gewoner begint te worden en dat je niet meer specifieke netwerken op moet zoeken om 4G dekking te hebben in het buitenland.
KPN lijkt binnen Europa de meeste 4G-roaming te hebben. Vodafone heeft wereldwijd de meeste maar laatste keer in Duitsland kon ik bijv. alleen in Duitsland zelf op 4G bij Vodafone. In Frankrijk dan wel weer met alle netwerken. ymmv dus.

• krakendmodem
Laatste keer dat ik in DE was zat ik vrijwel altijd op E/3G van Eplus. Telekom en O2 deden wel 4G. Maar ik zat in gebied met slecht bereik dus ik was constant aan het drukken op netwerken met een beetje dekking. Op de autobahn weer snel EDGE.. Duitsland loopt wat dat betreft wel achter.

Bleef wel ontzettend lang op KPN 2G hangen toen ik de grens bij Arnhem overging :P had 6km over de grens nog steeds data op 2G voordat ik naar Eplus werd gezet. Netjes.

• PWA777
quote:
krakendmodem schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:07:
Bleef wel ontzettend lang op KPN 2G hangen toen ik de grens bij Arnhem overging :P had 6km over de grens nog steeds data op 2G voordat ik naar Eplus werd gezet. Netjes.
Dat komt omdat de autobahn vanaf de grens eerst nog 20km oid pal langs de Nederlandse grens loopt.

• krakendmodem
Verdomd. Nooit bij stilgestaan. :').

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
KPN heeft daar strategisch langs de hele grens masten staan. Zoals je ziet staan er gerekend vanaf Bergh grens 6 masten langs de grens.
  • Vodafone heeft er 2 op dat stuk
  • T-Mobile heeft er 4 staan op dat stuk
  • Tele2 heeft er ook 2 op dat stuk

Redacteur 4Gmasten.nl

• krakendmodem
Ik merkte vandaag ineens op dat KPN 4g+ heeft uitgerold in m'n woonplaats. Van gemiddeld 50Mbit naar 170Mbit. Een hele verbetering. Ben benieuwd wanneer ze dat gedaan hebben, op de KPN site is tot nu toe nog geen kaart met 4G+ in deze regio.

http://www.speedtest.net/my-result/i/2025173463

• Jassy
Ja KPN is heel lekker bezig met de 4G+ uitrol op dit moment. Ik woon op het platteland maar ik zie vooral veel LTE Advanced en bijna geen LTE800 Only meer. Echt goed bezig, daar kan Vodafone nog een puntje aan zuigen.

• Sorcerer8472
quote:
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:36:
[...]

KPN heeft daar strategisch langs de hele grens masten staan. Zoals je ziet staan er gerekend vanaf Bergh grens 6 masten langs de grens.
[afbeelding]
  • Vodafone heeft er 2 op dat stuk
  • T-Mobile heeft er 4 staan op dat stuk
  • Tele2 heeft er ook 2 op dat stuk
Wel grappig, want ik heb daar juist superlang nog op 4G van Vodafone gezeten laatst in Duitsland! Niet 4G+ inderdaad :+

• krakendmodem
quote:
Jassy schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 07:05:
Ja KPN is heel lekker bezig met de 4G+ uitrol op dit moment. Ik woon op het platteland maar ik zie vooral veel LTE Advanced en bijna geen LTE800 Only meer. Echt goed bezig, daar kan Vodafone nog een puntje aan zuigen.
Platteland van NoordOost Friesland hiero.
Sommige vooral grote plaatsen hadden het al langer, nu lijken ze de masten die als eerste 4G800 hadden weer aan te pakken. Ik hou de updates in de gaten :)

Vodafone begint inderdaad wel wat achter te lopen zo. Enige pluspuntje is dat ze dan Wifi bellen hebben. Ideaal voor de gebieden waar Vodafone al slecht bereik heeft :+

• stijnec1
heeft KPN al een statement gegeven wat er gaat gebeuren na half juni met betrekking tot roamen voor bestaande abonnementen, waarbij roaming nog niet inbegrepen is? Heb het zelf nog niet kunnen vinden

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
stijnec1 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:22:
heeft KPN al een statement gegeven wat er gaat gebeuren na half juni met betrekking tot roamen voor bestaande abonnementen, waarbij roaming nog niet inbegrepen is? Heb het zelf nog niet kunnen vinden
Wat voor statement zouden ze daarover moeten afgeven?

De EU regulering stelt dat per 15 juni a.s. roaming in de EU gewoon uit de lokale abonnementen moet worden verrekend. Daar zitten wat beperkingen aan maar vanaf 15 juni geldt dat je in de EU kan alles kan doen wat je in Nederland ook kan.

Redacteur 4Gmasten.nl

• stijnec1
ik had begrepen dat de regel was dat roaming niet duurder mag zijn dan lokaal gebruik, niet persé dat het uit de bundel moet gaan

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
stijnec1 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:22:
Ik zit er ook op te wachten.
Niet zozeer dat ik de volle roaming wil, maar enige 'coulance' lijkt op zijn plaats.
Tot nog toe heeft KPN altijd netjes 'geupdate' ( overgang van Hi naar KPN kregen we een hoop GB's erbij, toen de update naar 6GB ( nu 10GB )

Ik stond op het punt om in oktober die 5¤ te nemen, tot ze aangaven dat het echt voor de volledige contractduur zou zijn.
Ik was bang dat die niet teruggedraaid zou worden in juni, dus heb nu 2x zo'n europabundel genomen ( uiteindelijk voldoende, en goedkoper )

We wachten af, ik vermoed (hoop) stiekem dat het gelijkgetrokken wordt met de, nu nieuwe, bundels.
Je data en gesprekken uit je bundel, zonder meerprijs.

• ucsdcom
quote:
FreshMaker schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:43:
[...]

Ik zit er ook op te wachten.
Niet zozeer dat ik de volle roaming wil, maar enige 'coulance' lijkt op zijn plaats.
Tot nog toe heeft KPN altijd netjes 'geupdate' ( overgang van Hi naar KPN kregen we een hoop GB's erbij, toen de update naar 6GB ( nu 10GB )

Ik stond op het punt om in oktober die 5¤ te nemen, tot ze aangaven dat het echt voor de volledige contractduur zou zijn.
Ik was bang dat die niet teruggedraaid zou worden in juni, dus heb nu 2x zo'n europabundel genomen ( uiteindelijk voldoende, en goedkoper )

We wachten af, ik vermoed (hoop) stiekem dat het gelijkgetrokken wordt met de, nu nieuwe, bundels.
Je data en gesprekken uit je bundel, zonder meerprijs.
Wat mij verteld is, is dat je de 5,- extra betaalt tot 15 juni 2017, de datum dat de nieuwe roaming regels in gaan. Daarna geldt voor iedereen zijn NL bundel in de EU. Dus ook als je contract nog 2 jaar duurt: de extra kosten stoppen per 15,- juni. Hoe dichter we bij die datum komen des te gunstiger wordt het om toch de EU bundel nog aan te sluiten. Heb je nu een grote 5GB of 10 GB Nederland bundel en ga je voor 15 juni dit jaar nog een pasr dagen tot een paar weken naar het buitenland, dan zou ik niet twijvelen en de 5,- euro bundel voor het EU gebruik zeker aansluiten. Dan heb je voor opgeteld maximaal 15,- nog 3 maanden 5 of 10 GB EU gebruik. (waarbij ik ruim reken met 3 x 5,- . Namelijk voor april, mei en een halve maand juni)

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
@ucsdcom
Zou je die roaming echt nodig hebben, is dat inderdaad een optie.
Voor mij was dat alleen in okt en dec nodig, en voorlopig niet meer.

Voor mij is het ecehter geen levensbelang, en ik wacht de komende maanden nog wel even af

• osmanov
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 11-12 14:51
Nieuwe iOS update 10.3 net geinstalleerd. Carrier profile van KPN is ook geupdatet naar versie 28. Jammer genoeg nog steeds geen VoLTE of VoWifi voor iPhones.

• Thijs2012
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 10-12 23:02
Goedemiddag allen,

Ik heb een vraag en hoop hem hier in het juiste topic te plaatsen.

Ik heb een abonnement bij KPN waarbij ik elke maand spotify gratis kon beluisteren zonder dat dit ook van mijn MB's afging.
Nu kreeg ik vandaag het volgende smsje:
Beste klant, vanwege een westwijziging zetten wij vanaf 1 mei 2017 uw eindeloos Spotify om naar een Spotify premium.
Hierdoor verbruikt de Spotify-app dan ma's uit uw databundel. Uw maandbedrag blijft hetzelfde.

Is dit niet contractbreuk vanuit hun kant?

Graag jullie mening zodat ik wanneer ik met KPN ga bellen een sterker verhaal heb dan dat ik dat nu heb.

Met vriendelijke groet,

T.
Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*