Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jorizzz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12:00
quote:
ExiZTeNcE schreef op woensdag 02 november 2016 @ 00:45:
Contact gehad met KPN over het verleng verhaal van 6 naar 4 maanden.. aldus KPN was dat een tijdelijke actie en staat er tevens niets over de verlengtermijn in de algemene voorwaarden. Volgens KPN is er dus geen sprake van contract breuk of een negatieve wijziging van het contract/voorwaarden. Betwijfel ten zeerste of dit klopt en zo opgaat, er staat immers overal, inclusief bij KPN zelf, dat je 6 maanden van te voren mag verlengen.
Buiten dat, vind ik dit gewoon een zielige gang van zaken.. dat ze deze wijziging doorvoeren bij nieuwe contracten prima, maar dat dit direct ook voor alle lopende contracten geldt is gewoon slecht.. KPN onwaardig zelfs..
Ik heb ook even gezocht en kan hier inderdaad niets over vinden. Ze hebben wel een punt, want aan je huidige contract verandert niets. Niet je looptijd, niet de prijs. Je contract vóór de einddatum verlengen zou je misschien wel kunnen zien als een soort coulanceregeling. Echter, het is een situatie die dermate gebruikelijk is en waar ook open over gecommuniceerd wordt door KPN, dat het impliciet wellicht wel onder de algemene voorwaarden zou kunnen vallen... Geen idee alleen hoe je dit 'recht' zou moeten gaan halen.

• sww89
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15:19
Zie het als zelfbescherming. Eigenlijk is zes maanden van te voren verlengen idioot, want je gaat weer een contract aan die doorgaans pas over 2,5 jaar is afgelopen. Nou dan moet je wel erg graag je geld bij KPN kwijt. Ik snap de drang naar de nieuwste telefoons, maar dan zou je over moeten gaan op sim only. En voor het abonnement hoef je het vaak niet te doen, omdat je ook nog die zes maanden van je huidige contract uit moet zitten. Dus wat schiet je er dan mee op?

Het enige probleem is dat je nu maar 4 maanden hebt om te kijken naar goede deals ipv zes maanden (hoewel KPN in mijn ogen geen spannende netwerkacties heeft de laatste tijd), en dat de mensen die al bijna mochten verlengen nu naast de pot pissen. Dus ik begrijp voor die klanten de teleurstelling. Maar vast aan je contract zit je toch...

• PWA777
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 24-02 22:13
quote:
Jorizzz schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:43:
[...]
Ik heb ook even gezocht en kan hier inderdaad niets over vinden. Ze hebben wel een punt, want aan je huidige contract verandert niets. Niet je looptijd, niet de prijs. Je contract vóór de einddatum verlengen zou je misschien wel kunnen zien als een soort coulanceregeling. Echter, het is een situatie die dermate gebruikelijk is en waar ook open over gecommuniceerd wordt door KPN, dat het impliciet wellicht wel onder de algemene voorwaarden zou kunnen vallen... Geen idee alleen hoe je dit 'recht' zou moeten gaan halen.
In de Algemene Voorwaarden waar je als klant van KPN mee akkoord bent gegaan bij het aangaan van het contract wordt gesproken van een minimale contractsduur van 12 maanden en een opzegtermijn van één maand. Er staat nergens zwart op wit dat de klant een recht heeft op verlenging van het contract; KPN is volgens hun voorwarden zelfs niet eens verplicht om überhaupt een verlenging aan te bieden. De verandering van deze termijn is dus duidelijk geen reden om je abonnement op te zeggen.

• Joostglas
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 24-02 12:52
Een tijdelijke actie lijkt me wel apart.. Heb in 2013 al mijn abonnement 6 maanden eerder verlengt.. Was de "tijdelijke" actie dan 3 jaar geldig :+

• ucsdcom
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 24-02 23:34
quote:
Miglow schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:10:
[...]

Is er al iemand die volte kan gebruiken? Ik gebruik zelf de S6 die KPN geleverd heeft voor de proef vorig jaar, maar met de xtrestolite Unofficial V1.1. Als er daadwerkelijk mensen zijn die het op een standaard ROM wel hebben, kan ik eens wat experimenteren met een stockrom.
Zo even on topic over4G in dit geval VoLTE op 4G van KPN:
Ik denk dat het nog net een paar dagen te vroeg is daarvoor. Helaas zie ik mijn unbranded S6 edge nog steeds terug schakelen naar 3G. Bij volle 4G+ ontvangst trouwens. Wat wel nieuw is dat ik nu een VoLTE switch zie in het netwerk menu. Deze staat standaard al aan. Een reboot geeft geen verandering trouwens. Vandaag rolde een software update binnen op de telefoon. Helaas brengt deze update ook geen werkende VoLTE. Toch wijst het beschikbaar komen van de VoLTE switch er wel op dat het niet lang zou moeten duren voor het wel gaat werken.

ucsdcom wijzigde deze reactie 02-11-2016 19:11 (3%)

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Ik heb een vraagje over 4G+ icm met een iphone 6s.
Als ik in een 4G+ gebied ben, dan laat een speedtest een snelheid zien van bijna 150Mb down en 47Mb up. Ik had verwacht dat de snelheid hoger zou liggen, ook na enkele tests kom ik niet verder dan 150Mb.

Het gekke is dat iemand anders met ook een iphone 6s wel gewoon tegen de 200Mb/s aantikt die ook een abonnement bij KPN heeft.

Ook krijg ik als ik in de Field Test Mode ook Unknown bij Bandwith te zien, waar ik gebruikers van iPhones bij andere providers wel de bandwith te zien krijg. Is dat bij KPN dan anders ofzo?

krakendmodem wijzigde deze reactie 04-11-2016 20:34 (12%)

• PWA777
quote:
HvanderT schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:25:
I
Ook krijg ik als ik in de Field Test Mode ook Unknown bij Bandwith te zien, waar ik gebruikers van iPhones bij andere providers wel de bandwith te zien krijg. Is dat bij KPN dan anders ofzo?
Een Unknown bandwith betekend dat je op 4G+ zit. De iPhone Field Test mode is niet meer echt geüpdatet na de iPhone 4 (dat zie je wel aan de resolutie) en dus kan deze geen goede informatie weergeven voor 4G+.

• krakendmodem
  • Nu online
Dat is vreemd, want ik bevind me nu op een plek met alleen 4G800. Dus ook dat screenshot.

krakendmodem wijzigde deze reactie 04-11-2016 22:07 (15%)

• PWA777
quote:
HvanderT schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:52:
Dat is vreemd, want ik bevind me nu op een plek met alleen 4G800. Dus ook dat screenshot.
Als je de iPhone herstart moet je in Field Test band 20 zien staan, dan zit je op 4G800. Bij Unknown is het toch echt 4G+
Herstart is belangrijk omdat Field Test dus niet 100% up to date is.

• krakendmodem
  • Nu online
quote:
PWA777 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 08:00:
[...]

Als je de iPhone herstart moet je in Field Test band 20 zien staan, dan zit je op 4G800. Bij Unknown is het toch echt 4G+
Herstart is belangrijk omdat Field Test dus niet 100% up to date is.
Klopt, ik zag nu heel even 20 staan. echt stabiel is het dus niet nee.

• ucsdcom
Nog even wat dingen bijeengeraapt voor wat betreft de VoLTE (bellen over 4G) uitrol bij KPN. Er was afgelopen week al bekend gemaakt KPN dat de Samsing S6 en S6edge nu geschikt gemaakt worden. Voor het gemak ga ik er even vanuit dat de Samsung S6PLUS hier nog niet direct onder valt. Heeft iemand daar al ervaring mee?

Daarnaast is nu bekend dat in het eerste kwartaal van 2017 ook de klanten met een Samsung S7(edge) en de Huawei P9 bellen over 4G via VoLTE zullen gaan krijgen. Over andere toestellen is nog geen voortgang bereikt.

Voor wie een Samsung S6 heeft: via een software update wordt je toestel geschilt gemaakt voor VoLTE van KPN. Je ziet dit doordat er onder instellingen bij "mobiele netwerken" een VoLTE switch met "bellen over 4G" verschijnt Daarnaast moet bellen via VoLTE toegevoegd zijn aan je simkaart. De jlanten worden stapsgewijs overgezet om problemen snel op te kunnen lossen. Wie geen bellen over 4G wil gebruiken kan de VoLTE schakelaar in de mobiele instellingen op uit zetten. Dan bel je weer via 3G en 2G. Dat doe je trouwens al automatisch als je een plaats treft zonder of met te weinig 4G of 4G+ dekking. Dan schiet je toestel ook bij geactiveerde VoLTE gewoon terug naar 3G en 2G.

Bij 4G bellen vervalt videobellen, zoals je dat nu wel over 3G kunt doen. Er waren problemen bij het opzetten van conferentie calls met meer dan 2 personen. In 2017 wil KPN ook stoppen met MMS. Het is mij niet bekend of dat een relatie met de introductie van VoLTE heeft of dat KPN van een antieke dienst af wil waar inmiddels veel betere en gratis alternatieven voor zijn.

ucsdcom wijzigde deze reactie 05-11-2016 22:37 (29%)

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online
Afschaffen van MMS heeft niks te maken met VoLTE :)
Op het moment dat VoLTE mogelijk wordt op de iPhone zal het pas hard gaan denk ik, ben benieuwd wanneer dat is.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• krakendmodem
  • Nu online
Bij mijn iPhone 6s staat de optie "bellen en data" al op 4G. Ben dus benieuwd wanneer het voor de iPhone geactiveerd wordt.

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 24-02 10:36

The_Wireless_Guy

Cool icon still not found

quote:
HvanderT schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:45:
Bij mijn iPhone 6s staat de optie "bellen en data" al op 4G. Ben dus benieuwd wanneer het voor de iPhone geactiveerd wordt.
Als Apple het uitkomt......

Redacteur 4Gmasten.nl

• ucsdcom
Als KPN Apple betaald heeft voor de VoLTE certificering van haar 4G netwerk.....

• SafariFlow
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 15:54
Volgens mij was de certificering alleen om iPhones op het 4G net te laten en niet specifiek voor VoLTE. Voor VoLTE zal de provider alleen alles moeten testen om eventuele bugs te laten fixen door Apple...

• 444220
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 13-11-2016
quote:
Sorcerer8472 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:14:
[...]

Mooi voorbeeld is ook de KPN-locatie in Berg en Terblijt. KPN is de enige provider die daar een beetje fatsoenlijk indoor 4G of überhaupt 3G aanbiedt. En nu las ik ergens dat hun locatie binnenkort weg moet omdat de eigenaar het niet meer wil en dat de hele gemeente weerstand biedt. Met wat pech straks dus niet eens meer normaal 2G-bereik voor KPN-gebruikers indoor als die site weg moet en het ze niet lukt om een alternatieve plek te vinden...
Ik heb dit eens nagevraagd bij de gemeente Valkenburg a/d Geul. Specifiek waarom de nieuwe mast nog niet staat (Douboomweg) en kreeg het volgende bericht terug.

Er is hier sprake van een ‘omgevingsvergunning van rechtswege’. Deze vergunning is echter nog steeds niet onherroepelijk, omdat door een partij hoger beroep is ingesteld bij de Raad van State. Wettelijk mag hierdoor nog geen gebruik van de vergunning worden gemaakt. Dit betekent dat de mast nog niet mag worden gebouwd. Er is nog geen datum bekend waarop het hoger beroep wordt behandeld.

Persoonlijk denk ik dat ook T-Mobile hierop wacht en wellicht bij KPN in de mast gaat.

444220 wijzigde deze reactie 07-11-2016 21:37 (5%)
Reden: Aanvulling

• Sorcerer8472
  • Nu online
Is wel duidelijk wanneer de andere locatie weg moet? Kan toch spannend worden :+
(of ze moeten weer een dieselkarretje ergens neer gaan zetten met een tijdelijke mast)

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Redacteur 4Gmasten.nl

• ucsdcom
Super hoor! Ik zie dat het gelukt is een splitsing te maken naar de KPN smallcels. Zie ik ergens in de polder bij Biddinghuizen een smalcell staan. Bijzonder, juist omdat ik ook op die plaats een mast zag staan bij de andere providers......ah, natuurlijk: Biddinghuizen is het pretpark....Walibi Holland.

Opgelost!

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 24-02 16:09
Grappig dat dus de dekkingskaart van KPN voor loopt op het antenneregister en op de werkelijkheid. In mijn woonplaats is er volgens de dekkingskaart 4G+ maar volgens het antenneregister en eigen waarneming niet. Er hangen ook alleen nog maar 900+2100 antennes, GSM1800 hebben we hier nooit gehad..

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
ucsdcom schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:36:
Super hoor! Ik zie dat het gelukt is een splitsing te maken naar de KPN smallcels. Zie ik ergens in de polder bij Biddinghuizen een smalcell staan. Bijzonder, juist omdat ik ook op die plaats een mast zag staan bij de andere providers......ah, natuurlijk: Biddinghuizen is het pretpark....Walibi Holland.

Opgelost!
De definitie van een small cell is best lastig. Voorlopig heb ik 'm bij KPN gezet op alles wat minder dan 15 dBW vermogen heeft.

Redacteur 4Gmasten.nl

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
Jassy schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:38:
Grappig dat dus de dekkingskaart van KPN voor loopt op het antenneregister en op de werkelijkheid. In mijn woonplaats is er volgens de dekkingskaart 4G+ maar volgens het antenneregister en eigen waarneming niet. Er hangen ook alleen nog maar 900+2100 antennes, GSM1800 hebben we hier nooit gehad..
Dekkingskaarten zijn vaak commercieel ingekleurd, die van KPN zal geen uitzondering zijn.

Redacteur 4Gmasten.nl

• Joostglas
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 24-02 12:52
Dekkingskaart van KPN is vaak iets minder betrouwbaar als in de realiteit (in de zin van er is wel bereik maar de kaart geeft aan van niet). Wel lijkt het alsof de dekkingskaart voorloopt op de planning, hier gaf de dekkingskaart ongeveer 2 weken van tevoren aan dat er 4g+ zou zijn, 2 weken later kwam de ombouwing pas.

• Miglow
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23-02 08:50
Nog niemand die op de S6 volte kan gebruiken?

• Jassy
Het kan aan mij liggen maar ik vind de laatste weken 4G van KPN traag en niet responsive. Dit op meerdere locaties. Sites laden slecht, de Twitter tijdlijn kan die niet updaten en een app uit de Google play Store laden kan een eeuwigheid duren.

Zit hier een of andere proxy te kloten, net als toen met Vodafone? De problemen lijken heel erg op elkaar voor mijn gevoel.. binnenkort maar eens een tijdje gaan tetheren.

• krakendmodem
  • Nu online
Ik heb nergens last van. Het gaat hier gewoon soepel.

Haal je met een speedtest ook andere resultaten dan?

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 24-02 17:46
quote:
Jassy schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 00:04:
Het kan aan mij liggen maar ik vind de laatste weken 4G van KPN traag en niet responsive. Dit op meerdere locaties. Sites laden slecht, de Twitter tijdlijn kan die niet updaten en een app uit de Google play Store laden kan een eeuwigheid duren.

Zit hier een of andere proxy te kloten, net als toen met Vodafone? De problemen lijken heel erg op elkaar voor mijn gevoel.. binnenkort maar eens een tijdje gaan tetheren.
Grappig dat je dat zegt. Ik dacht dat het aan mijn S7 Edge lag.
Hier hetzelfde probleem bij sommige vaste lokaties.

Ik heb het vooral met websites laden. Die laden dan gewoon niet.
10x refresh of cache wissen en het lijkt weer te werken.

• Miglow
Is er nu nog niemand die via volte belt?

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13:04
KPN klanten schijnen in december 5GB extra dataverkeer in hun bundel te krijgen. Geldt dit voor alle klanten? Dus ook klanten met alleen minuten en sms'jes of prepaid met een databundel?

............

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13:08

IkWilbert

Het is mij!

quote:
timmie1 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:27:
KPN klanten schijnen in december 5GB extra dataverkeer in hun bundel te krijgen. Geldt dit voor alle klanten? Dus ook klanten met alleen minuten en sms'jes of prepaid met een databundel?
Bron?
Nevermind, al gevonden: http://www.dutchcowboys.n...r-cadeaus-weg-in-december

IkWilbert wijzigde deze reactie 23-11-2016 14:48 (15%)

I intend to live forever. So far, so good.

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:40

Suicyder

31gaming.nl

quote:
Miglow schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 10:30:
Is er nu nog niemand die via volte belt?
Hoe zou ik dat kunnen zien? Heb namelijk geen flauw idee.

• Krypt
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14:54
In mobiele netwerk settings zou je een extra instelling moeten zien indien t ingeschakeld is. Maar volgens mij worden maar een paar toestellen supported en wordt t gefaseerd ingeschakeld

• Miglow
quote:
Suicyder schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:48:
[...]

Hoe zou ik dat kunnen zien? Heb namelijk geen flauw idee.
Als je belt (S6), schakelt je telefoon niet terug naar H+ of 3G.

• krakendmodem
  • Nu online
quote:
Prepaid klanten krijgen een maand gratis onbeperkt internet (128kbps)

• ucsdcom
quote:
HvanderT schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:20:
[...]

Prepaid klanten krijgen een maand gratis onbeperkt internet (128kbps)
Ik heb die optie kaatst betaald geprobeerd wat resulteerde in een maand lang onwerkbaar internet. Veel te traag voor een recente smartphone. Misschien leuk om te wappen op een oude brickphone, verder niet. Je mist een optie om je snelheid te verhogen. Liever geen kado dan!

• krakendmodem
  • Nu online
quote:
ucsdcom schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:21:
[...]

Ik heb die optie kaatst betaald geprobeerd wat resulteerde in een maand lang onwerkbaar internet. Veel te traag voor een recente smartphone. Misschien leuk om te wappen op een oude brickphone, verder niet. Je mist een optie om je snelheid te verhogen. Liever geen kado dan!
Ik heb het wel een tijdje gebruikt, het is te doen. WhatsApp en telegram werkt er ieder geval prima op. Zelfs voip lukte me nog.

Websites zoals tweakers.net gaan nog, maar verder hoef je er niet veel van te verwachten nee.

Ach, na het overschrijden van je bundel ga je ook terug naar 64kbps. Is ook supertraag, maar toch kan ik me daar nog een klein beetje mee redden. Dan is 128kbps nog snel :p

• ucsdcom
quote:
HvanderT schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:47:
[...]

Ik heb het wel een tijdje gebruikt, het is te doen. WhatsApp en telegram werkt er ieder geval prima op. Zelfs voip lukte me nog.

Websites zoals tweakers.net gaan nog, maar verder hoef je er niet veel van te verwachten nee.

Ach, na het overschrijden van je bundel ga je ook terug naar 64kbps. Is ook supertraag, maar toch kan ik me daar nog een klein beetje mee redden. Dan is 128kbps nog snel :p
Onofficieel nieuwtje: op KPN prepaid kan je nu ook 4G activeren. Voor wie het wil proberen, het is niet officieel actief op prepaid, maar werkt wel. Op KPN.com is er ook nog niets over te vinden. Zelfs op 4G+., maar daar heb je niet zoveel aan door een snelheidscap. De snelheid wordt gecapped op 20 Mbp/s, je latency is echter meteen lager.

Hoe te activeren: SMS de tekst "4G aan" naar 1266 en je ontvangt een activeringsbevestiging per SMS met de tekst "u bent nu aangemeld voor de KPN 4G bundel. U kunt altijd uw houdbaarheid van de bundel opvragen door *140*001# in te toetsen"

NB, je kan de standaard apn instellingen blijven gebruiken. De klantenservice en andere kanalen zijn niet op de hoogte. Dus geniet er van als je er iets aan hebt.

• sHELL
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 03:28

sHELL

Canon sletje

*Ziet dat er een nieuwe mast is bijgeplaatst in zijn buurt* In de zelfde week dat ik een nieuwe telefoon kocht. En ik maar denken dat m'n nieuwe telefoon een betere antenne heeft waardoor ik beter bereik heb in huis. :+

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• krakendmodem
  • Nu online
quote:
ucsdcom schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:58:
[...]

Onofficieel nieuwtje: op KPN prepaid kan je nu ook 4G activeren. Voor wie het wil proberen, het is niet officieel actief op prepaid, maar werkt wel. Op KPN.com is er ook nog niets over te vinden. Zelfs op 4G+., maar daar heb je niet zoveel aan door een snelheidscap. De snelheid wordt gecapped op 20 Mbp/s, je latency is echter meteen lager.

Hoe te activeren: SMS de tekst "4G aan" naar 1266 en je ontvangt een activeringsbevestiging per SMS met de tekst "u bent nu aangemeld voor de KPN 4G bundel. U kunt altijd uw houdbaarheid van de bundel opvragen door *140*001# in te toetsen"

NB, je kan de standaard apn instellingen blijven gebruiken. De klantenservice en andere kanalen zijn niet op de hoogte. Dus geniet er van als je er iets aan hebt.
Kan dat ook in combinatie met die onbeperkt online voor 7,50? })

Of is het gewoon een bundel van x GB voor xx euro?
Ik heb een goedkope kpn simonly voor 12,50 met 2GB en 200 min. Denk niet dat ze goedkoper zijn dan die 12.50 ;)

krakendmodem wijzigde deze reactie 29-11-2016 07:52 (5%)

• timmie1
quote:
ucsdcom schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:58:
[...]

Daar zat ik nou op te wachten! Die onbeperkt bundel is leuk, maar probeer het maar eens te gebruiken op een druk station tijdens spitsuur... Juist, onwerkbaar dus. Hopelijk brengt dit daar verandering in.

EDIT: Werkt niet!
quote:
HvanderT schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 07:50:
[...]

Ik heb een goedkope kpn simonly voor 12,50 met 2GB en 200 min. Denk niet dat ze goedkoper zijn dan die 12.50 ;)
Voor de hogere snelheid moet je waarschijnlijk wel een databundel kopen, zoals de 1GB bundel voor ¤16.00. Maar de lagere ping en de verbeterde bruikbaarheid tijdens drukte maken zelfs de onbeperkt bundel merkbaar beter en dus de moeite waard. :P

............

• ucsdcom
quote:
HvanderT schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 07:50:
[...]

Ik wilde dit even testen op een testsimmetje, maar de sms activatie code wordt al "niet herkend". Het is een oudere simkaart. Het tariefplan lijkt geen verschil te maken.
De sim waar 4G wel actief is heeft nog steeds 4G, daar loopt echter een 1GB bundel op.

Edit 2: ook op een nieuw tarief is de code "niet bekend".

Edit 3: op een nieuwe KPN prepaid simkaart blijkt 4G gewoon te nog steeds activeren. Als je eerst 4G activeert, dan lukt het vervolgens niet meer om de "zorgeloos online" of "onbeperkt online". bundel te activeren. Het activeren van een gewone maandbundel met MB inhoud (bijv. 1GB of 500 MB) lukt wel samen met 4G.

ucsdcom wijzigde deze reactie 29-11-2016 18:57 (86%)

• Horlepiep
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:02
quote:
ucsdcom schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:25:
En waar je last van hebt is dat je toestel bij een actieve dataverbinding niet meer terug schakelt van 2G of 3G naar 4G. Bij alle providers geldt dat het kort uitzetten van je mobiele dataverbinding meestal leidt tot opschakelen naar 4G. Het kan al zijn dat je op de grens van het dekkingsgebied even van de woonkamer naar de keuken loopt en je toestel zit weer geruime tijd op 2G vastgepind waar je de rest van de dag wel 4G had.

Misschien kunnen de providers het terugschakelen naar 2G nog wat vertragen door de drempelwaarden voor acceptabele 4G ontvangst iets omlaag te zetten. Een verbinding via 4G loopt bijvoorbeeld op een Samsung S7 bij 0 tot 1 streepjes ontvangst nog prima. Ik moet wel daarbij zeggen dat ik de db waarden die daarbij horen niet ken.
Iemand enig idee waarom dit nog steeds zo is? Ik kom bij terugval op 3G niet vanzelf terug op 4G, wat hinderlijk kan zijn bij gebruik van bijvoorbeeld Netflix. Lijkt me toch dat we 4G inmiddels lang genoeg beschikbaar hebben om een soepele overgang 3G -> 4G mogelijk te maken. Bij calls werkt dit tenslotte wel goed... Wordt dit ooit nog mogelijk gemaakt, of is dit iets waar we maar aan moeten wennen? :)

• be3a18
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 24-02 16:33
Gisteren kreeg ik een kadootje van KPN. 5GB exta data in de maand december.

• ucsdcom
quote:
be3a18 schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:07:
Gisteren kreeg ik een kadootje van KPN. 5GB exta data in de maand december.
Klopt, zoals "Timmie 1" al meldde en user "ik Wilbert" al bevestigde met de link naar Mobile Cowboys eerder in dit topic is dit voor alle abonnees. En prepaidklanten krijgen een onbeperkt online bundel (die onbeperkte bundel met verlaagde internet snelheid).
quote:

ucsdcom wijzigde deze reactie 05-12-2016 19:46 (60%)

• Gijsj16
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 22-02 16:37
KPN heeft de 4G kaart geüpdatet

• Miglow
Nog steeds geen volte?

• neeecht
Iemand in de buurt van Vlaardingen die de 800/1800/2100 4G antenne even kan testen/speedtesten? :)

• ucsdcom
Leuk nieuws vandaag weer: nieuws: KPN begint met aanbieden 4g via 2100MHz-frequentie

4G nog volop in beweging dus.

• krakendmodem
  • Nu online
Heb de vraag al eens gesteld maar wil nog wat weten.

Ik heb een iPhone 6s die in theorie 4g+ aankan. Nu was ik vanmiddag in Zwolle en heb daar op verschillende locaties testen gedaan, maar ik kwam niet verder dan 145/45. Natuurlijk niet slecht, maar had wel een wat hogere snelheid verwacht, aangezien ik het idee heb dat ie op 1800mhz blijft hangen (band 3). Ik had vrij zicht op de mast en was er zo'n 200 meter vandaan. Dan zou er toch wel meer mogelijk moeten zijn?

• timmie1
quote:
HvanderT schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:39:
Heb de vraag al eens gesteld maar wil nog wat weten.

Ik heb een iPhone 6s die in theorie 4g+ aankan. Nu was ik vanmiddag in Zwolle en heb daar op verschillende locaties testen gedaan, maar ik kwam niet verder dan 145/45. Natuurlijk niet slecht, maar had wel een wat hogere snelheid verwacht, aangezien ik het idee heb dat ie op 1800mhz blijft hangen (band 3). Ik had vrij zicht op de mast en was er zo'n 200 meter vandaan. Dan zou er toch wel meer mogelijk moeten zijn?
Het is al vrij bijzonder dat je zulke snelheden haalt. In mijn regio haal ik op rustige momenten 20-25/19Mbit met 4G+ en vol bereik. Zelfs in hartje Rotterdam in de ochtend(buiten de spits) met vol bereik is het hoogste wat ik heb gehaald 45/39Mbit... :(

............

• PWA777
quote:
KPN heeft ook 10Mhz in de 2600 band (gepaard). Iemand enig idee waarom ze dat niet inzetten voor extra capaciteit? 4G2100 is leuk en aardig, maar dat gaat direct ten koste van de 3G capaciteit en 3G is bij KPN op veel plekken behoorlijk zwaar belast.

• krakendmodem
  • Nu online
quote:
timmie1 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:08:
[...]

Het is al vrij bijzonder dat je zulke snelheden haalt. In mijn regio haal ik op rustige momenten 20-25/19Mbit met 4G+ en vol bereik. Zelfs in hartje Rotterdam in de ochtend(buiten de spits) met vol bereik is het hoogste wat ik heb gehaald 45/39Mbit... :(
Mja hier staat in een weiland een 4G+ mast. Daar kwam ik ook niet verder dan 114Mb. Terwijl alleen de koeien een beetje internet konden gebruiken op dat moment.

Toch eens kijken naar iemand die ook een 6S heeft bij KPN en zien wat hij haalt. Ik heb namelijk midden in Utrecht een iPhone over de 210Mb/s zien gaan.

• Miglow
In Zwolle haal ik na 22:00 op de Marslanden meestal wel 150+ Mbit, met record op 17*/78. Thuis in Vollenhove haal ik op 4G 45-60Mbit.

• sww89
quote:
HvanderT schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:32:
[...]

Mja hier staat in een weiland een 4G+ mast. Daar kwam ik ook niet verder dan 114Mb. Terwijl alleen de koeien een beetje internet konden gebruiken op dat moment.

Toch eens kijken naar iemand die ook een 6S heeft bij KPN en zien wat hij haalt. Ik heb namelijk midden in Utrecht een iPhone over de 210Mb/s zien gaan.
Nou de app of server die je gebruikt voor een speedtest maakt ook verschil hoor. Ik zat een tijd vastgeroest aan Ookla Speedtest met als favoriete server KPN in Amsterdam, totdat ik laatst eens bedacht om de app OpenSignal te proberen. Ik vond het maar vreemd dat ik nooit meer hoge speedtest resultaten behaalde, terwijl ik dat wel gewend was van de KPN server met mijn KPN simmetje en (oude) iPhone 6s. Ik nog denken dat het lag aan mijn iPhone 7 of T-Mobile aangezien ik deze combi bijna tegelijkertijd in gebruik heb genomen in september. Afijn, ik ging van gemiddeld 60 a 80 Mbit naar 140 a 160 Mbit in de speedtest. Nou neem ik dat soort dingen wel met een korrel zout, maar als je je toch laat besodemieteren, probeer dan toch zoveel mogelijk soorten apps en servers uit als jouw bundel dat toestaat ;)

• Miglow
Mijn favoriete server is Solcon in Dronten.

• neeecht
Speedtest Samsung S7 Edge, enkele maanden terug, minder gebruikers.

De beste manier om 4G te testen is om in de stralingshoek van de antenne te gaan staan.
Dat betekend niet te ver naar links of rechts, ook niet te ver weg, maar ook niet te dichtbij de mast.

Bovenstaande heb ik getest op ongeveer 220 meter afstand van een mast.
Precies kijkend in de antenne, met vrij zicht naar de telefoon in mijn hand.

Ik heb getest op de hoofd mast van KPN in het centrum van Zaandam. Daar waar direct glasvezel op de mast is aangesloten. Zoals te zien heb ik rond 01:00 in de nacht getest, want dan is het altijd super rustig.

800/900/1800/2100/2600 MHz maakt voor binnen eigenlijk weinig uit.
Ook al doen 800 en 900 MHz het iets beter, de demping in moderne gebouwen is enorm.
Op mijn S7 haal ik meestal maar 2 streepjes binnen, zelf voor het raam.
Als ik mijn balkondeur open doe, wel meteen 4 strepen, vol signaal. Zo goed geisoleerd zijn nieuwe appartementen tegenwoordig.

Voor mij ideaal, want ik werk met antennes op het dak, maar waardeloos voor binnen 4G-en.
(Wel weer goed dat ik bijna geen 2.4 en 5 GHz WiFi signalen hier binnen krijg. Alleen een paar via de houten voordeur.)

Thuis testen heeft verder weinig zin, 50-100mbit ongeveer, dit komt omdat ik hoger dan de 4G antennes woon. Upload wel altijd 50mbit. Dat blijft interessant want ik heb een onbeperkt KPN abbo. Ik sync dus altijd grote bestanden, zoals videos gewoon via 4G. En dat gaat dus 10mbit sneller dan Ziggo. :o

Dus ja, om te testen zul je echt wat moeite moeten doen.
Als KPN 2100 MHz bij die mast heeft aangezet, zal ik weer eens een testje doen.

• krakendmodem
  • Nu online
quote:
sww89 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:09:
[...]

Nou de app of server die je gebruikt voor een speedtest maakt ook verschil hoor. Ik zat een tijd vastgeroest aan Ookla Speedtest met als favoriete server KPN in Amsterdam, totdat ik laatst eens bedacht om de app OpenSignal te proberen. Ik vond het maar vreemd dat ik nooit meer hoge speedtest resultaten behaalde, terwijl ik dat wel gewend was van de KPN server met mijn KPN simmetje en (oude) iPhone 6s. Ik nog denken dat het lag aan mijn iPhone 7 of T-Mobile aangezien ik deze combi bijna tegelijkertijd in gebruik heb genomen in september. Afijn, ik ging van gemiddeld 60 a 80 Mbit naar 140 a 160 Mbit in de speedtest. Nou neem ik dat soort dingen wel met een korrel zout, maar als je je toch laat besodemieteren, probeer dan toch zoveel mogelijk soorten apps en servers uit als jouw bundel dat toestaat ;)
Ik heb inderdaad andere servers geprobeerd, maar daar zat dus ook verschil in.

Ook via de openspeedtest.net sites geprobeerd, die kwamen hoger dan de speedtest app.

• krakendmodem
  • Nu online
quote:
neeecht schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:34:
Speedtest Samsung S7 Edge, enkele maanden terug, minder gebruikers.

[afbeelding]

De beste manier om 4G te testen is om in de stralingshoek van de antenne te gaan staan.
Dat betekend niet te ver naar links of rechts, ook niet te ver weg, maar ook niet te dichtbij de mast.

Bovenstaande heb ik getest op ongeveer 220 meter afstand van een mast.
Precies kijkend in de antenne, met vrij zicht naar de telefoon in mijn hand.

Ik heb getest op de hoofd mast van KPN in het centrum van Zaandam. Daar waar direct glasvezel op de mast is aangesloten. Zoals te zien heb ik rond 01:00 in de nacht getest, want dan is het altijd super rustig.

800/900/1800/2100/2600 MHz maakt voor binnen eigenlijk weinig uit.
Ook al doen 800 en 900 MHz het iets beter, de demping in moderne gebouwen is enorm.
Op mijn S7 haal ik meestal maar 2 streepjes binnen, zelf voor het raam.
Als ik mijn balkondeur open doe, wel meteen 4 strepen, vol signaal. Zo goed geisoleerd zijn nieuwe appartementen tegenwoordig.

Voor mij ideaal, want ik werk met antennes op het dak, maar waardeloos voor binnen 4G-en.
(Wel weer goed dat ik bijna geen 2.4 en 5 GHz WiFi signalen hier binnen krijg. Alleen een paar via de houten voordeur.)

Thuis testen heeft verder weinig zin, 50-100mbit ongeveer, dit komt omdat ik hoger dan de 4G antennes woon. Upload wel altijd 50mbit. Dat blijft interessant want ik heb een onbeperkt KPN abbo. Ik sync dus altijd grote bestanden, zoals videos gewoon via 4G. En dat gaat dus 10mbit sneller dan Ziggo. :o

Dus ja, om te testen zul je echt wat moeite moeten doen.
Als KPN 2100 MHz bij die mast heeft aangezet, zal ik weer eens een testje doen.
Ik gebruikte vaak de mast in het centrum van Zwolle. Achteraf ook niet altijd slim, die mast moet het complete centrum van Zwolle doen en dan krijg je dus automatisch al langzamere snelheden, vooral op tijdstippen dat veel mensen aan het stappen zijn. Die mast zit wel op glasvezel, aangezien die naast de wijkcentrale van Zwolle staat en daar ook 2600 actief is.

In dit geval gebruikte ik een mast op een rustigere locatie. Ik stond wel op zichtlocatie van de antenne en sta er dan ook in line of sight. Ook iets van 250 meter, al was het vanaf de grond en stond de antenne op een dak van een flat gebouw. Ik weet eigenlijk niet of die mast glas had of een straalverbinding had.

Vreemd genoeg had ik het hier in Friesland ook midden in een weiland. Op die mast zitten bijna geen gebruikers volgens mij. Daar zit wel glasvezel op, ik was erbij toen ze aan het graven waren. Hoger dan 110Mb kwam ik niet.
Andere servers had ik ook gekozen, zat wel wat verschil in maar niet veel.

Ik zal eens een samsung 4G+ toestel opzoeken die het ondersteunt en kijken wat die haalt.

• neeecht
quote:
ucsdcom schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:25:
En waar je last van hebt is dat je toestel bij een actieve dataverbinding niet meer terug schakelt van 2G of 3G naar 4G. Bij alle providers geldt dat het kort uitzetten van je mobiele dataverbinding meestal leidt tot opschakelen naar 4G. Het kan al zijn dat je op de grens van het dekkingsgebied even van de woonkamer naar de keuken loopt en je toestel zit weer geruime tijd op 2G vastgepind waar je de rest van de dag wel 4G had.

Misschien kunnen de providers het terugschakelen naar 2G nog wat vertragen door de drempelwaarden voor acceptabele 4G ontvangst iets omlaag te zetten. Een verbinding via 4G loopt bijvoorbeeld op een Samsung S7 bij 0 tot 1 streepjes ontvangst nog prima. Ik moet wel daarbij zeggen dat ik de db waarden die daarbij horen niet ken.
Ik wilde hier toch even op reageren.
De reden dan 4G vaak minder streepjes heeft en toch een goede verbinding
Heeft met 2 dingen te maken.

Simpel: 1-2 streepjes is nog steeds makkelijk 50-100mbit afhankelijk van de mast lokatie.

En wat uitgebreider: De bandbreedte van 3G is veel smaller dan 4G. Waarom het veel verder kan ontvangen worden. Uiteraard is zoals bekend bij 3G de snelheid wel een stuk minder.
Een stapje kleiner is dan weer 2G/Edge, hier is de bandbreedte nog vele malen kleiner, maar komt wel een stuk verder.

Hier kun je mooi de verschillen zien:
http://x264.nl/dump/spectrumspy-800mhz-netherlands.jpg
http://x264.nl/dump/spectrumspy-900mhz-netherlands.jpg

Het netwerk van de providers is ingericht op 4G, lees meer mast lokaties dichter op elkaar.
2G en 3G profiteren daar mooi van mee.

• Sorcerer8472
  • Nu online
De bandbreedte die je op 4G hebt hangt af van het aantal resource blocks dat tegelijkertijd aan je wordt toegekend. Als ik het goed heb dan heb je er 5 per MHz; dus 50 RB's per 10 MHz. Als je er minder tegelijk gebruikt dan wordt je signaal ook in slechte omstandigheden ontvangen. Zover ik begrijp kan de maximum 200 mW dus op een signaal van 200 kHz breed worden ingezet, of juist op een signaal van de hele 10 MHz breed (als alle subcarriers/slots beschikbaar zijn). Alleen in dat laatste geval moet je 200 mW worden verspreid over alle subcarriers/slots.

Dus de breedte van het signaal zou geen invloed moeten hebben op de ontvangstkwaliteit omdat de 200 kHz hetzelfde is op alle LTE-banden.

Als iemand kan aanvullen, graag..

• neeecht
Klopt precies.
Dus hoe meer bandbreedte hoe minder streepjes. :-)
Op afstand.

• Sorcerer8472
  • Nu online
Hoe meer streepjes hoe meer bandbreedte over het algemeen, maar er zijn nog heel veel andere factoren die ervoor kunnen zorgen dat de bandbreedte lager wordt.

• timmie1
Ik had gisteren wat tijd om te testen met 4G+. Databundel was al op maar snelheid bleef nog even onbegrensd. :D Alle testen zijn gedaan met line of sight, afstand ~100-350m.
http://oi68.tinypic.com/2079h5v.jpg
http://i66.tinypic.com/10rrgxz.png
Lijkt me best weinig voor 4G+, zulke snelheden heb ik eerder met gewoon 4G LTE gehaald...

Is het gebruikelijk dat je na verbruik van je databundel en bij verlaging van je snelheid een paar uur geen internettoegang hebt? Ik heb steeds dat ik gelijk van het netwerk word gehaald zodra ik de sms heb gehad dat mijn snelheid verlaagd is, ik kan dan een tijdje niks meer. Na een tijd(in het ergste geval een paar uur) krijg ik pas toegang tot 3G/H+.

Zodra ik 3G/H+ verbinding heb is de verbinding erg slecht. Nu heb ik bij het draaien van pingtest soms 5 minuten lang time outs en zie je alleen het pijltje voor uitgaande data oplichten. Bij opvragen van een pagina moet ik vaak meerdere keren laden voordat er een datastroom op gang komt. En als die op gang komt, wordt hij soms weer voor een tijd onderbroken.
Ik kom van KPN prepaid onbeperkt 128kbit af, waarmee ik gewoon normaal kon surfen, mailen, whatsappen, en met deze snelheid gewoon enkele GB's per maand kon verbruiken. Met dit abonnement hoor ik hetzelfde te hebben, maar ik kan er op deze manier niks mee. Erg vervelend :/ Verschillende toestellen getest, verschillende locaties. Komt dit anderen bekend voor?

............

• Miglow
Beperkt de tweede sim je niet in je 4G+ snelheid? Zou de andere sim eens uitzetten en nogmaals proberen.

• sHELL

sHELL

Canon sletje

Valt me op dat sinds begin December de snelheid van 4G wat achteruit is gegaan. Meestal haalde ik wel 70down/50up. Het lijkt nu echter meer op de snelheden die timmie1 aangeeft.

• krakendmodem
  • Nu online
Ik heb geen problemen. Tik gewoon tegen de 80-100mb aan.

• Jassy
Ik tik op een 4G+ cell tegenwoordig ook niet meer dan 40Mb aan... En als die nou in een drukbevolkt gebied zou staan maar dat is niet het geval.

• ucsdcom
Volgens mij is KPN net als Vodafone aan het sleutelen aan de optimalisatie van het netwerk, het herverdelen van GSM en 3G capaciteit, het toevoegen van meer toestellen voor VoLTE bellen en voor de bredere toevoeging van 4G-2100. Ook gaan zij WiFi bellen introduceren volgend jaar, maar dat zal niet met deze snelheids ervaringen te maken hebben.

De druk op het 4G netwerk neemt duidelijk toe. Tot het begin van deze maand zag ik de netwerksnelheden alleen maar dalen. Sinds deze week haal ik op een paar plaatsen waar de snelheden van 75 tot 100 Mbp/s naar ongeveer 30 tot 45 Mbp/s gedaald waren, opeens snelheden tussen de 120 en 200 Mbp/s. Misschien toeval, misschien ook niet.

• sww89
Misschien ligt het wel aan de speedtestserver.

• Wimlem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 24-02 14:11
Zijn er meer mensen hier die problemen hebben met de verbinding met VoLTE?

Heb veel problemen mbt de opbouw van de verbinding en wegvallende gesprekken i.c.m. met de galaxy s6. KPN gebeld en die zeggen dat er meer mensen zijn met problemen. Voor nu heb ik VoLTE uitgezet.

SolarEdge 4000 16A met 18 OP250LV optimizers - SolarEdge

• krakendmodem
  • Nu online
Ik bel nog steeds over 3G.. En dat vind ik wel prima eigenlijk :P

• krakendmodem
  • Nu online
quote:
ucsdcom schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:03:
Volgens mij is KPN net als Vodafone aan het sleutelen aan de optimalisatie van het netwerk, het herverdelen van GSM en 3G capaciteit, het toevoegen van meer toestellen voor VoLTE bellen en voor de bredere toevoeging van 4G-2100. Ook gaan zij WiFi bellen introduceren volgend jaar, maar dat zal niet met deze snelheids ervaringen te maken hebben.

De druk op het 4G netwerk neemt duidelijk toe. Tot het begin van deze maand zag ik de netwerksnelheden alleen maar dalen. Sinds deze week haal ik op een paar plaatsen waar de snelheden van 75 tot 100 Mbp/s naar ongeveer 30 tot 45 Mbp/s gedaald waren, opeens snelheden tussen de 120 en 200 Mbp/s. Misschien toeval, misschien ook niet.
Ik haal dus vrijwel nooit hoger dan 140Mb/s down, harder wil m'n iphone 6s niet. En die zou wel CA moeten doen.

Dit was gisteravond:

http://www.speedtest.net/my-result/i/1909402510

Niet slecht, maar ik had toch wel wat hoger verwacht :P. Ik zit heel vaak rond deze snelheid, ben in ieder geval nog niet boven de 150Mb/s geweest zeg maar.

De mast staat naast een grote wijkcentrale van KPN, waar helaas maar maximaal 50Mb/s down kan worden afgenomen over DSL :') (of 100 indien pairbonding beschikbaar is)

krakendmodem wijzigde deze reactie 27-12-2016 09:23 (8%)

• ucsdcom
KPN 4G+ is prima in staat ook in de praktijk hoge snelheden te halen. Eerder kon ik in de grote steden 250 Mbp/s halen op een Samsung S6 edge. Afgelopen week onderweg nog boven de 200 Mbp/s kunnen halen op een Iphone 6s op een plaats waar enkele weken terug 45 tot 75 Mbp/s echt de max was.

Ik heb met verschillende speedtest apps getest en merk op dit moment geen grote verschillen tussen Ookla en andere speedtest apps. Bij Ookla moet je wel opletten welke server gebruikt wordt als je je metingen wilt vergelijken. Soms wisselt het per meting welke server hij kiest. Vastzetten op 1 server kan via de instellingen.

Je merkt echt dat KPN zwaarder belast wordt. Toen KPN net landelijke 4G dekking had merkte je dat er vooral was ingezet op grote dekking. De snelheden daalden toen snel met de komst van alle nieuwe gebruikers, tot onder de 15 Mbp/s. Nu dalen de snelheden ook, maar lang niet zo fors dat je het bij gewoon gebruik gaat merken.

ucsdcom wijzigde deze reactie 27-12-2016 11:45 (17%)

• Sorcerer8472
  • Nu online
Daling kan ook in de backbone zitten trouwens he, niet per se in de individuele locaties. Snelheden zijn nog steeds zat hoog voor normaal gebruik vind ik. Ik heb ook liever langzame 4G-dekking dan snelle 3G-dekking, vind dat KPN dit goed doet.

• krakendmodem
  • Nu online
En toch haal ik nooit meer dan 140 down. Vreemd, aangezien een iPhone 6s naast mij op dat moment ook gewoon 200+ deed. Dat was ook in Utrecht. Zelfde server.

Hier op het Friese platteland haal ik bij een 4G+ mast ook nooit meer dan 130. En daar was het op dat moment compleet uitgestorven. En die mast hangt gewoon aan glas. Alsof de telefoon op 1800 blijft hangen.

Ik heb overigens wel een simonly, maar daar zal toch geen limiet op zitten?

Natuurlijk gezeik om niks. Maar wel vreemd dat de ene telefoon wel betere snelheden heeft dan de andere.

Welke speedtest server gebruiken jullie?

• Jeffrey87NL
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 13:25
edit:
nevermind

Jeffrey87NL wijzigde deze reactie 28-12-2016 11:23 (96%)

• sHELL

sHELL

Canon sletje

quote:
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:56:
Daling kan ook in de backbone zitten trouwens he, niet per se in de individuele locaties. Snelheden zijn nog steeds zat hoog voor normaal gebruik vind ik. Ik heb ook liever langzame 4G-dekking dan snelle 3G-dekking, vind dat KPN dit goed doet.
Ik lig er ook niet heel erg wakker van dat ik niet de maximale snelheid haal met 4G+. Ik maak regelmatig kennissen uit Amerika jaloers met mijn landelijke 4G dekking en dat ik op elke hoek van de straat zonder problemen mijn camera kan streamen.

Hoop wel dat ze VoLTE snel gaan uitrollen, had wat bereik problemen in huis die nu zijn opgelost door een nieuwe 4G mast. Maar in die mast hangt blijkbaar alleen maar 4G, dus met bellen is het nog steeds :')

• Sorcerer8472
  • Nu online
quote:
sHELL schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:17:
[...]

Ik lig er ook niet heel erg wakker van dat ik niet de maximale snelheid haal met 4G+. Ik maak regelmatig kennissen uit Amerika jaloers met mijn landelijke 4G dekking en dat ik op elke hoek van de straat zonder problemen mijn camera kan streamen.

Hoop wel dat ze VoLTE snel gaan uitrollen, had wat bereik problemen in huis die nu zijn opgelost door een nieuwe 4G mast. Maar in die mast hangt blijkbaar alleen maar 4G, dus met bellen is het nog steeds :')
2G/3G volgen meestal snel hoor, nog heel even wachten :)

• Raider095
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 22-02 08:55
quote:
sHELL schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:17:
Alleen 4G? Onmogelijk. Juist omdat er nog geen VoLTE is moet er dus een betrouwbare fallback zijn naar 2G/3G op dezelfde mast. Aangezien 4G altijd wordt toegevoegd aan een bestaande mast, moet jij dus 4G hebben vanaf een mast waar al 2G of 3G stond. Gezien jouw verhaal verstond daar vermoedelijk alleen 3G en is 4G eerder actief geworden dan 2G. Dat hangt van veel factoren af en zal per mast verschillen. In de basis worden de systemen die al actief waren na ombouw meteen weer actief. Voor nieuwe technologieën moeten eerst tests/metingen gedaan worden voordat deze akkoord worden bevonden voor integratie in het netwerk. Stel dat uit die metingen naar voren komt dat 4G in orde is maar 2G niet, dan heb jij nu dus snelle 4G met een fallback naar de (qua frequentie) minder gunstige 3G, in afwachting van 2G die nog wat meer tijd nodig heeft. VoLTE zou dat ook oplossen, maar hoe lang dat nog gaat duren is mij ook een raadsel...

EDIT: Oh chips.. ik dacht even in het Vodafone topic te zitten, maar in grote lijnen geldt bovenstaande ook voor KPN, zij het dat zij in principe wel klaar zijn met hun ombouw. Ook zij hebben in principe geen 4G-only masten. Wellicht is een 3G-only site uitgebreid met de overige systemen. Ook dan geldt bovenstaande alinea.

Raider095 wijzigde deze reactie 28-12-2016 22:34 (11%)

• sHELL

sHELL

Canon sletje

Er staan 2 masten in mijn omgeving, bijde achter een groot gebouw & 15kv hoogspanning, dus heb altijd bereik problemen behad in huis. Z'n 2 maand geleden is er aan de andere kant een 3e mast geplaatst (wat ik trouwens niet wist, dacht dat mijn nieuwe telefoon iets beter was) maar mensen klagen nog steeds steen en been dat ze me niet kunnen horen als ik niet bij het raam/balkon ga staan. 4G is niet supper, maar heb teminste redelijk bereik binnen.

Maar de hoogspanning gaat onder de grond en als het goed is komt er ruimte voor nieuwe masten.

sHELL wijzigde deze reactie 29-12-2016 00:03 (9%)

• krakendmodem
  • Nu online
http://www.speedtest.net/my-result/i/1912997442

Eindelijk over die 150Mb/s heen.. :P. Ik sta nu ook zowat tegen de antenne aan.

Nu eerst weer wachten op het nieuwe jaar, ben nu door m'n bundel heen haha.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

KPN update op 4gmasten.nl geplaatst

Redacteur 4Gmasten.nl

• neeecht
https://www.kpn.com
"Begin 2017 goed: nu de Samsung Galaxy S7 + gratis Gear Fit2"

En wat voor plaatje staat er naast? Smeerlappen.
Zo vies vind ik dat.

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 12:55
quote:
neeecht schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:09:
https://www.kpn.com
"Begin 2017 goed: nu de Samsung Galaxy S7 + gratis Gear Fit2"

En wat voor plaatje staat er naast? Smeerlappen.
Zo vies vind ik dat.

Wat is daar vies aan? :?

• sww89
Dat de S7 Edge is afgebeeld? Geen idee hoor. Mijn expertise is dat ik iPhones kan onderscheiden :P

• neeecht
quote:
Inderdaad reactie onder jou, dat is een Edge.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 12:55
Ojaa... sorry, totaal niet opgelet :P
Kater van gisternacht :)

• WiseDise
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 13:43
Een korte reactie bij de NOS waarbij KPN aangeeft dat zij op korte termijn de prijzen niet zal verlagen.

• Mitsjke
  • Laatst online: 13:24
Zou een grote fout zijn als ik zie hoeveel mensen nu al willen overstappen naar dit abonnement van T-Mobile. Als die mensen eenmaal zijn overgestapt dan hebben ze ook geen kpn-compleet meer, dus is de drempel om van thuis-provider over te stappen ook lager. Ik wacht even af wat KPN doet, anders stap ik ook over.

• sww89
Ik had geen andere reactie verwacht. "Onze klanten zijn tevreden over ons netwerk en onze bundels. We gaan uit van onze eigen kracht." Die klanten wisten tot gisteren niet beter ;) Nu zullen inderdaad overstappers volgen. Wel moet je beseffen dat ¤35 een kale prijs is waar toestelkosten nog eventueel bij komen. En zoals het artikel terecht opmerkt zijn er niet zoveel Nederlanders die graag hoge lasten hebben voor mobiele telefonie.

En dat ze zeggen nu niks te veranderen is ook alleen maar omdat ze de concurrentie niet wijzer willen maken. Een woordvoerder zal nooit zeggen: "Wij van KPN zijn inderdaad ook erg geschrokken en wij beramen ons op een aanvalsplan. 20 januari horen jullie meer." :P

• UltraSub
  • Laatst online: 14:12
Zal lekker gaan performen straks daar bij TM als echt zoveel mensen over gaan stappen. Allemaal ff netflixen enz. Want hee, toch onbeperkt. Vraag me oprecht af hoe lang dat goed gaat. Mijn gok is dat ze over een jaar een traag netwerk hebben.

Wel goede ontwikkeling zo. Zitten we straks met alle providers weer op een unlimited bundel, net zoals in 2008 :)

• sww89
Dat valt wel mee hoor. KPN heeft véél meer klanten dan T-Mobile en T-Mobile heeft weer véél meer capaciteit dan KPN. Vanuit T-Mobile gezien is dit dus een groot voordeel en dit abonnement geen gekke move. Ze zullen wel dat eerdere oneindig online abonnement als proefballonnetje gebruikt hebben en tot de conclusie zijn gekomen dat het wel uit kan. Tevens zal er de komende jaren meer frequentieruimte bijkomen en wanneer KPN, Vodafone en Tele2 reageren zal de (beperkte) leegloop snel weer stoppen en blijven de klanten netjes over alle netwerken verdeeld. Tevens zullen mensen die nu 10 a 15 euro per maand betalen aan een MVNO nu niet opeens ¤35 gaan betalen aan T-Mobile. Dus ik ben ervan overtuigd dat een bescheiden groep gebruik zal gaan maken van dit abonnement en de overlast mee zal vallen. Dus geen leegloop bij de andere providers en geen netwerkdruk bij T-Mobile. Het loopt wel los.

• ucsdcom
KPN en Vodafone doen al jaren of zij de enige 2 providers in Nederland zijn en doen alleen een spoed verandering in hun tarieven als de ander dat ook doet. Als je bij de opzegdesk aangeeft te vertrekken naar T-Mobile of Tele2 werd je tot nu toe nog steeds gewoon uitgelachen en kon je naar een beetje goed tegenbod fluiten. KPN bewerken met een gouden Vodafone deal leverde daarbij wel meteen extra korting op.

Verwacht dus niet dat Vodafone en KPN nu in rep en roer zijn. Hoeveel data heb je namelijk echt nodig? In plaats van 5GB nu 10 of in plaats van 10 GB nu 20 GB krijgen geeft voor veel klanten voor het gevoel geen nadeel meer ten opzichte onbeperkt. Misschien nog de snelheidscap aan het einde van de bundel wat minder strak zetten en klaar. En de klanten die kozen voor een lage bundel van 500 tot 1GB zien toch het nut van een grote databundel niet in. En zelfs al doen ze dit alleen bij opzeggers die toch verlengen, dan voorkomen ze al dat klanten van netwerk wisselen, zonder dat er in het openbaar sprake is van een prijsverlaging.

In voorgaande "paniek" scenario's gingen KPN en Vodafone de eerste maanden een korting of dubbele data geven. Hun reactie op het T-Mobile aanbod zal nu vast niet anders zijn. Bijvoorbeeld een dataverdubbelaar voor 10,- euro per maand die nu opeens 24 maanden gratis is of iets dergelijks. Dan leiden ze geen gezichtsverlies en ondermijnen ze toch dit aanbod van T-Mobile. Over 6 maanden, als de roaming gratis moet binnen de EU komen ze dan wel met de aangepaste abonnementen.

ucsdcom wijzigde deze reactie 11-01-2017 00:32 (18%)

• Sorcerer8472
  • Nu online
KPN en Vodafone hebben al bundels waar de EU helemaal in zit hè, fyi :+

• sww89
Je moet je wel indenken dat onbeperkt internet, of in ieder geval véél grotere bundels, ervoor kunnen zorgen dat je mobiel internet totaal anders kan gaan benutten. Dus providers kunnen wel zeggen 'klanten willen dit niet' i.c.m. 'aan het verbruik van onze klanten te zien zijn onze bundels groot genoeg', maar dat is naar mijn idee de halve waarheid. Het is niet een kwestie van niet willen, maar niet durven. Hoeveel mensen lopen wel niet met de gedachte rond dat ze de providers geldwolven vinden? Hoeveel mensen hebben ooit al eens een gepeperde rekening ontvangen vanwege buiten de bundel kosten? Men is voorzichtiger en kijkt alleen naar wat men écht nodig heeft. En als je dan bedenkt dat er eindelijk weer een no nonsense abonnement is voor ¤35, dan kan ik mij goed voorstellen dat een behoorlijk aantal mensen bij zichzelf na gaan denken en ondanks het verleden die stap naar een unlimited abonnement gaan maken.

Ik ben btw geen marktonderzoeker, maar ik denk met mijn gedachte niet ver naast de werkelijkheid te zitten ;) En ik denk dat andere providers echt wel gaan reageren. Onderstaande overzicht van bellen.com spreekt boekdelen. Ik zeg dus niet dat ze ook met onbeperkt internet moeten komen, maar 20GB voor een vette ¤100 kan je toch niet serieus blijven verkopen ;w Of laat ik het anders zeggen: Als klant ga je dat toch niet kopen...

• GrasshopperNL
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14:08
Zakelijk is dat abonnement van KPN veel goedkoper, 45 euro ex btw.

• Jassy
Ik ben benieuwd wat KPN gaat doen met hun abonnementen na deze actie van T-Mobile!

Ik heb nu 10GB/400 minuten voor ¤20 inclusief KPN compleet voordelen ook voor mijn glasvezel aansluiting en ben wat dat betreft een happy camper en helemaal tevreden. Voor wat dat betreft heeft T-Mobile ook geen aantrekkelijk alternatief op dit moment, zeker niet omdat ik dan ook mijn TV voordelen kwijt raak met compleet. Ik wacht af wat de EU regelgeving met verbruik in de EU gaat doen en ga nu niet overhaast overstappen naar een andere provider of ander abonnement.

Een vergelijkbaar abo bij T-Mobile zou mij met de Go propositie ¤28 kosten, waarbij ik dan onbeperkt kan bellen (Geen meerwaarde) en mijn tegoed in de hele EU kan gebruiken (Grote meerwaarde). Kost mij dan wel ¤8 meer plus dat ik dan voor TV het pluspakket zelf moet betalen (¤10 bij XS4ALL) waardoor ik 18 euro duurder uit ben. Neeh, gaat m niet worden.

• krakendmodem
  • Nu online
quote:
WiseDise schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:39:
Een korte reactie bij de NOS waarbij KPN aangeeft dat zij op korte termijn de prijzen niet zal verlagen.
Ik weet nog toen kpn de prijzen van fox sports drastisch naar beneden gooide, het hele tv landschap in rep en roer was en Ziggo daarop direct een vergadering inplande. Uiteindelijk zei ziggo dat ze niet meegingen met deze actie, waardoor Ziggoklanten volgens mij nog steeds drie keer meer betalen voor hetzelfde fox pakket dan bij KPN.

KPN reageert nu dus eigenlijk hetzelfde als hoe Ziggo toen reageerde.

• Sorcerer8472
  • Nu online
quote:
GrasshopperNL schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:26:
Zakelijk is dat abonnement van KPN veel goedkoper, 45 euro ex btw.
Ja, zakelijk heeft KPN ook een USA-aanbieding daarnaast trouwens. Vodafone heeft zakelijk buiten de EU ook lagere tarieven dan particulier. KPN heeft particulier buiten de EU juist weer lagere tarieven.

De tarieven zijn zo'n rommeltje bij de providers dat wel duidelijk is dat ze niet weten hoe ze moeten. Ik zit bij Vodafone nu bij een ouder zakelijk abonnement mét hogere buitenlandtarieven buiten de EU, een voor hedendaagse standaarden magere 1 GB voor in het buitenland én hoger bedrag per maand 8)7

Vind het zelf heel interessant om eens af te wachten wat T-Mobile nu buiten de EU gaat doen (lijkt wel iets speciaals te gaan gebeuren getuige de teksten op de T-Mobile Zakelijk-website).

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*