Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Doopy-X-
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2016
Zit in Amsterdam, ik heb al de hele ochtend netjes het 4G icoontje op mijn mobiel maar geen verbinding, totdat ik mijn VPN cliŽnt aanzet, dan heb ik direct verbinding: bizar.

*burp*

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:14
Hebben jullie het ook wel eens dat je na het overschrijden van je bundel niet in snelheid wordt terug gezet? Dit is mij al enkele keren overkomen. Natuurlijk geen ramp, maar dit zou niet mogen natuurlijk. De MB teller in de app werkt dan ook niet, maar op de factuur stond wel precies hoeveel data ik had gebruikt.

Ik maak er dan dankbaar gebruik van als het niet werkt :+.

krakendmodem wijzigde deze reactie 28-08-2016 15:12 (30%)

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13:37
Ik ben gister over m'n bundel gegaan en ben wel netjes teruggezet in snelheid.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• ucsdcom
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 20:28
De snelheid gaat misschien niet meteen terug tijdens een lopende sessie. Als ik de sms ontvang dat mijn bundel op is, dan is mijn dataverkeer vanaf de volgende online actie ie ik ga doen pas omlaag gegaan

Als je je abonnement hebt verlengd krijg je afhankelijk van je abonnement nog 200 tot 500 MB kado.

• Joostglas
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 21-02 17:06
Ik heb het niet met mijn KPN abonnement, maar wel met mijn KPN prepaid kaart, waar de snelheids cap van 128kbps er na de 2e dag (van de 31) af is :? Maar ik klaag ook niet :P

Joostglas wijzigde deze reactie 29-08-2016 01:13 (3%)

• krakendmodem
quote:
ucsdcom schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 00:17:
De snelheid gaat misschien niet meteen terug tijdens een lopende sessie. Als ik de sms ontvang dat mijn bundel op is, dan is mijn dataverkeer vanaf de volgende online actie ie ik ga doen pas omlaag gegaan

Als je je abonnement hebt verlengd krijg je afhankelijk van je abonnement nog 200 tot 500 MB kado.
dat heb ik niet ervaren. De snelheid wordt direct aangepast, zelfs als de sessie nog actief is en er iets wordt gedownload. Voorheen had ik wel dat de verbinding verbroken werd, maar nu niet.

Ook na het starten van een nieuwe verbinding bleef de verbinding snel.

Heb nog nooit verlengd trouwens. Heb deze simonly afgesloten in de week dat Hi op ging in KPN, en daardoor nog wat voordeeltjes van Hi mee kon pikken. I.c.m. KPN compleet betaal ik nu maar 12.60 voor 2GB/200min en spotify :D. Da's pas een deal :P
quote:
Joostglas schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 01:13:
Ik heb het niet met mijn KPN abonnement, maar wel met mijn KPN prepaid kaart, waar de snelheids cap van 128kbps er na de 2e dag (van de 31) af is :? Maar ik klaag ook niet :P
Is dat met die onbeperkt online bundel? Dan ga ik toch eens een kaartje scoren. Interessant namelijk :)

krakendmodem wijzigde deze reactie 29-08-2016 08:57 (17%)

• Joostglas
Is inderdaad die onbeperkt bundel die nu ook geldig is in de eu. Maar ken meer mensen die deze bundel bundel gebruiken en bij hun zit de snelheidscap er wel op. Bij mij werkte het in ieder geval zo:

De eerste maand werkte 'goed' (dus traag). Toen ongeveer 1gb data gebruikt. Toen die bundel op was in het buitenland 1 dag voordat die bundel afliep een nieuwe gekocht. De eerste dag werkte hij nog traag, maar de volgende dag was de snelheidscap eraf. Ik zat toen met vrienden in een vakantiehuis in Frankrijk zonder WiFi, dus optimaal gebruikt van gemaakt;). Toen deze bundel weer bijna afliep, hetzelfde gedaan als eerst (dus weer 1 dag voordat de bundel afliep een nieuwe bestellen) en het werkte weer. Ik ben dan wel benieuwd of mijn simkaart gewoon niet goed werkt, of KPN zijn zaken niet goed op orde heeft.

• ucsdcom
Misschien kom je door een herkenningsfoutje in de systemen bij KPN niet in de geautomatiseerde routine/lijst te cappen klanten, door 1 dag voor het aflopen te verlengen.? 8)7

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 12:02
Ik heb hetzelfde. De app geeft aan dat ik nog 149 MB over heb maar ik krijg deze maar niet op... Na vele speedtesten zit ie nog steeds op 149 MB resterend! Terwijl als ik op 75% van m'n bundel zit krijg ik wel netjes real-time een sms. Ook een oud Hi-abonnement trouwens. Ach ik vind het niet erg :-)

• krakendmodem
Heb het nu niet trouwens, ik zat 14 augustus al over de bundel.. Halve maand met 64Kbps moeten leven :P.

(en alsnog dik een gigabyte met die snelheid er doorheen jagen)

• tijlemanz
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13:20
Volgens mij is er weer een storing bij KPN, surfen via Iphone kan ik vergeten. whatsapp doet t wel..raar.. Zit in Gouda btw.

• jurjen_g
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 10:15
quote:
tijlemanz schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:06:
Volgens mij is er weer een storing bij KPN, surfen via Iphone kan ik vergeten. whatsapp doet t wel..raar.. Zit in Gouda btw.
Hier in Enschede ook...
Inmiddels doet ie het weer. Storing was ongeveer 12.30 - 13.15

jurjen_g wijzigde deze reactie 01-09-2016 13:19 (10%)

• ThijsD
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10:28
Iedereen die ik ken met KPN heeft hier nu last van :( Whatsapp/telegram doet het prima maar browsen kun je vergeten.

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:31
KPN in Amsterdam ook niet te browsen...best vaak de laatste tijd ook in de auto niet zo stabiel als voorheen.

• BramT
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 16:00

BramT

Rule #1

Haha.. Had dit forum open staan om te kijken of ik de enige was (Eindhoven). Ondertussen werkt alles alweer een tijdje hier.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• krakendmodem
Gek. Heb nergens last van gehad.

• krakendmodem

Nu bij KPN de vaste lijnen eruit liggen, was ik benieuwd hoe intensief het KPN 4G net gebruikt werd. Intensief dus.

Niet gek als 10.000 man op een 800 mast zitten :P

• ucsdcom
Toch merk je er niet heel veel van op het mobiele netwerk. Ik zie nu de performance die je ook ziet op een doordeweekse dag. Iets lagere gemiddelde snelheid, maar nog steeds indrukwekkende waarden van zo'n 70 tot 80 Mbp/s? Zondagochtend vroeg merk je dat het netwerk "verlaten" is. Dat kan 20 tot 30 Mbp/s schelen met een doordeweekse spits. Dan kom je boven de 100 Mbp/s op deze locatie. Ik durf er dan ook geen conclusie aan te verbinden dat het verband houdt met de vast internet storing van KPN. Het kan net zo goed wat drukker zijn op de snelwegen door terugkerend vakantieverkeer en dagjesmensen.

Ik ben wel nieuwsgierig of iemand nog verschil merkt op een locatie waar je slechts 4G vanaf 1mast hebt.

XS4all biedt een fallback naar 3G/4G tegen bijbetaling. Had KPN dat ook in zijn abonnementen opgenomen, dan had het beeld er mogelijk anders uit gezien. 4G kan echter nu duidelijk prima overweg met een wat hogere belasting. De voortrollende ombouw naar 4G+ bij KPN helpt natuurlijk ook, omdat de plaatsen waar de capaciteit merkbaar lager werd nu weer flink ruimte erbij hebben gekregen. De 4G netwerkvertraging van zo'n anderhalf jaar terug is weer verleden tijd gelukkig.

ucsdcom wijzigde deze reactie 03-09-2016 13:06 (25%)

• krakendmodem
Hier staat dus ook maar 1 4g800 mast. En de mast pakt meteen twee andere dorpen mee waardoor er ongeveer iets van 8000 -10.000 klanten op kunnen zitten. Normaal zijn de snelheden op deze mast rond de 60/20 met een lage latency van rond de 28, dat was gisteren de hele dag wel anders. Je merkte wel vertraging.

Ik denk dat de 800 mast van Vodafone hetzelfde had, T-Mobile heeft hier 4G+ dus meer dan genoeg capaciteit. Alleen de dekking is van T wat minder.

Edit: blijkbaar is hier via T-Mobile alleen 4G1800, vandaar de wat zwakkere dekking:

Mast in kwestie: https://www.google.com/ma...XeIRD-KXmH4psMPUGLFvAhlJ8
De postcode is 9231AK

krakendmodem wijzigde deze reactie 04-09-2016 09:47 (18%)

• Marco250
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 11:32
Wat een grap zeg, de nieuwe abonnementen van KPN. Data bij KPN gaat zeker met een gouden randje ;-)

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

The_Wireless_Guy

Cool icon still not found

quote:
HvanderT schreef op zondag 04 september 2016 @ 09:11:
....

Edit: blijkbaar is hier via T-Mobile alleen 4G1800, vandaar de wat zwakkere dekking:

Mast in kwestie: https://www.google.com/ma...XeIRD-KXmH4psMPUGLFvAhlJ8
De postcode is 9231AK
T-Mobile heeft daar volgens het Antenne register wel zowel 4G1800 als 4G900 maar ze zitten zo'n 20 meter lager dan Vodafone en zo'n 27 meter lager dan KPN in die mast. Dat geeft dus ook een behoorlijk beperkter bereik.

Redacteur 4Gmasten.nl

• krakendmodem
Snap eigenlijk ook niet helemaal waarom ze dan zo laag zitten.

Zal wel eens een foto maken, ik weet niet of deze op streetview staat.

Inmiddels staat ie ook op streetview, eerder waren er maar enkele straatjes van dit dorp online: De Ketting

https://goo.gl/maps/9WaK61SU2Ar

krakendmodem wijzigde deze reactie 05-09-2016 15:27 (34%)

• The_Wireless_Guy
  • Nu online

The_Wireless_Guy

quote:
HvanderT schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:23:
Snap eigenlijk ook niet helemaal waarom ze dan zo laag zitten.

Zal wel eens een foto maken, ik weet niet of deze op streetview staat.

Inmiddels staat ie ook op streetview, eerder waren er maar enkele straatjes van dit dorp online: De Ketting

https://goo.gl/maps/9WaK61SU2Ar
Staat op inderdaad op streetview. Waarom ze daar zo laag zitten weet ik ook niet. Vaak heeft dat met constructieve sterkte te maken maar dit lijkt mij wel een redelijk stevige mast dus of dat hier speelt weet ik niet. Ben benieuwd wat Tele2 daar gaat doen. Daar nog verder onder gaan hangen heeft geen nut lijkt me.

Redacteur 4Gmasten.nl

• androids
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18-02 13:14
quote:
Marco250 schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:52:
Wat een grap zeg, de nieuwe abonnementen van KPN. Data bij KPN gaat zeker met een gouden randje ;-)
Inderdaad. Nu het Vooral Internet abonnement verdwijnt, zal je voor een vergelijkbaar abonnement § 5 meer betalen. Je krijgt daarvoor wel terug onbeperkt bellen ipv zeg maar 200 minuten bellen en 60 dagen in het EU.

Of je dat wilt, kan je zelf bepalen. Ik vraag me af of de prijzen bij alle telecomproviders zullen stijgen, als straks roaming aan banden wordt gelegd binnen de EU. Of dat de providers in het begin alleen een paar laatste stuiptrekkingen zal hebben en daarna weer hun prijzen laten dalen.

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 12:17
Als je bij KPN door je bundel heen bent, wordt je dan teruggeschakeld naar 3G/H+ of mag je met verlaagde snelheid van 4G gebruik blijven maken?

............

• MensionXL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18-02 13:25

MensionXL

Optimaliseren!

quote:
timmie1 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:12:
Als je bij KPN door je bundel heen bent, wordt je dan teruggeschakeld naar 3G/H+ of mag je met verlaagde snelheid van 4G gebruik blijven maken?
Zou niet weten waarom je teruggeschakeld zou worden naar H+, overal lijk je gewoon op 4G te blijven maar dan wel met verlaagde snelheid :)

Gratis hardware! - Goedkoop bellen via VoIP

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08:12
quote:
The_Wireless_Guy schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:48:
[...]

Staat op inderdaad op streetview. Waarom ze daar zo laag zitten weet ik ook niet. Vaak heeft dat met constructieve sterkte te maken maar dit lijkt mij wel een redelijk stevige mast dus of dat hier speelt weet ik niet. Ben benieuwd wat Tele2 daar gaat doen. Daar nog verder onder gaan hangen heeft geen nut lijkt me.
Hoe hoger hoe meer je betaalt waarschijnlijk en uit berekeningen blijkt dat deze hoogte voldoende is voor ze?

Misschien kan 4gmasten.nl een keer gemiddelde hoogte per provider uitrekenen (small cells buiten beschouwing latend). Niet dat dat per se heel veel zegt maar ik ben wel benieuwd :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• timmie1
quote:
MensionXL schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:54:
[...]

Zou niet weten waarom je teruggeschakeld zou worden naar H+, overal lijk je gewoon op 4G te blijven maar dan wel met verlaagde snelheid :)
Gelukkig maar. Het gaat mij erom dat EDGE en H+ in spitsuur of op drukke plekken amper werken, zelfs met die lage snelheid. 4G schijnt geen problemen te geven.
Aangezien ik een kleine databundel heb, zit ik daar zo buiten. Ik heb eerder in buitenland meegemaakt dat je na verbruik van bundel naar UMTS of zelfs EDGE geforceerd wordt, en in zo'n geval kan je zelfs van die lage snelheid geen gebruik maken door de overbelasting van die 2G en 3G netwerken.

............

• Sorcerer8472
KPN test nu ook LTE2100, net als Vodafone en T-Mobile.

Op 3121CG hebben ze UMTS2100 uitgezet, LTE2100 aan. UMTS900 is wel nog beschikbaar. Benieuwd naar de effecten en het vervolg dat dit gaat krijgen evt :)

• Jassy
quote:
Jassy schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:27:
[...]

BelgiŽ: Voorkeursnetwerk was bij mij en andere KPN Abonnees altijd BASE. Alleen op BASE had ik 4G. Als ik Proximus 4G probeerde werd ik geweigerd, en dat ook structureel na een paar keer proberen. Echter hadden we daar in de ardennen 4G van BASE dus geen behoefte aan Proximus.
Ik ben er dit jaar weer en op alle Belgische netwerken is nu LTE roaming.

• PWA777
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 09:21
quote:
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 00:58:

Op 3121CG hebben ze UMTS2100 uitgezet, LTE2100 aan. UMTS900 is wel nog beschikbaar. Benieuwd naar de effecten en het vervolg dat dit gaat krijgen evt :)
Gebruiken ze daar dan de volle 20 Mhz dan voor LTE-2100?
Dat zou wel dubbel zoveel zijn als T-Mobile en VF.

En past al het 3G verkeer wel op 3G900? Heb regelmatig dat 3G bij KPN overbelast is, of als ik met een KPN abonnee bel dat de gesprekskwaliteit slecht wordt als deze persoon door drukke gebieden (zoals stations) gaat, volgens mij komt dit ook door zware belasting van 3G. Met brede uitrol VoLTE kan dit op termijn wel beter worden uiteraard.

• Sorcerer8472
Denk dat ze 10 MHz gebruiken, misschien kan de hardware in huidige vorm niet 3G+4G aan maar moet er ťťn van beide worden gekozen?

KPN heeft 2 eilandjes 3G-ruimte en kan max. 10 + 10 MHz inzetten. Dus zou logisch zijn als ze eerst nog 10 MHz voor 3G blijven behouden. T-Mobile zit in een soortgelijke situatie trouwens, Vodafone heeft 15 MHz aansluitend + 5 MHz los (die wordt nu ingezet voor SignaalPlus, maar ik gok dat hij straks wordt gebruikt voor 3G en de andere 15 MHz voor 4G).

Capaciteit zal soms wel spannend zijn, maar dit kan dus ook alleen op plekken waar 3G rustiger wordt... en 3G900 helpt mede het iets rustiger te maken. Op de lange-lange termijn denk ik dat 3G helemaal naar de 900-band verdwijnt.

Sorcerer8472 wijzigde deze reactie 17-09-2016 11:49 (19%)

• Joostglas
Ik kijk vandaag even op de dekkingskaart, zie ik dat ik tegenwoordig in een 4g+ gebied woon:o. Maar even een speedtestje gedraaid en kom uit op 800mhz snelheden (40 down, 20 up). Heb dit al vaker gezien op andere locaties, staat wel aangegeven dat er 4g+ aanwezig moet zijn maar het is niet te vinden. Aan de telefoon ligt het niet, is een iPhone 6S waar ik al een paar keer 180 down mee heb gehaald. Ondervinden meer mensen dit?

Edit: nu zie ik dat op kaarten van 4gmasten de locaties niet als 800+1800 worden aangegeven, misschien gaat KPN de locaties later nog activeren?

Joostglas wijzigde deze reactie 29-09-2016 19:05 (14%)

• krakendmodem
Ga eens vlakbij een mast staan en test het nog eens? Misschien heb je te weinig ontvangst voor 1800 en wel goede 800 dekking.

Mijn telefoon ondersteunt geen 4g+, maar wel 800 ůf 1800. Kan wel zien als ik in zo'n gebied ben, aan het aantal streepjes bovenin. Die gaan als je onderweg bent veel sneller op en neer dan als je alleen op 800 zit.

3G nog mooier: altijd vol bereik, telefoon pakt dan vaak 900 terwijl er ook 2100 dekking is (wat natuurlijk minder sterk is op dat moment)

krakendmodem wijzigde deze reactie 29-09-2016 22:35 (59%)

• Joostglas
Bereik is het probleem niet, woon 200 meter van de mast af met direct zicht erop. Ben maar even naar boven gelopen maar dit maakt geen verschil qua snelheid.

• PWA777
quote:
Joostglas schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:19:
Bereik is het probleem niet, woon 200 meter van de mast af met direct zicht erop. Ben maar even naar boven gelopen maar dit maakt geen verschil qua snelheid.
Wat je kunt proberen is om te kijken of je via Field Test mode kunt kijken welke frequentie wordt gebruikt.
Ga op je iPhone naar het home scherm, open de telefoon/bel applicatie en toets het volgende in:

*3001#12345#*

Druk nu op de groene toetst "bellen".
Je zit nu in het field test menu. Ga naar Serving Cell Info.
Dit werkt niet altijd betrouwbaar op de nieuwe generatie iPhones (je zult ook zien dat het formaat van deze menu's nog van het tijdperk iPhone 4 en eerder is), maar zeer waarschijnlijk zie je het volgende staan:
Freq Band Indicator, met daar achter een getal wat bij KPN in de regel de waarde 20 heeft (4G800) of 3 (4G1800).

Als je waarde 3 ziet, weet je dat je daar 4G1800 hebt en dus zal er ook 4G+ moeten zijn in combinatie met 4G800.

Met de home toets verlaat je het field test menu weer. Het kan zijn dat je "netwerk bolletjes" nog even onzichtbaar zijn maar die komen vanzelf wel weer terug.

• timmie1
Ik haalde tot nu toe met KPN 4G hoogstens maar 10/10 op verschillende momenten en plaatsen. Maar nu een nette grove 40/30. En dat met maar ťťn en soms heel even twee streepjes signaalsterkte. :)

Zojuist nog een mooier resultaat behaald:

timmie1 wijzigde deze reactie 01-10-2016 00:48 (16%)

............

• timmie1
quote:
MensionXL schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:54:
[...]

Het limiet van de bundel is bereikt en ik ben toch overgezet naar 3G/H+ netwerk. Zodra limiet was bereikt, weg datasessie op 4G. Pas na een vliegtuigstandcycle weer een datasessie kunnen opbouwen, maar ik krijg net geen mogelijkheid meer 4G op mijn scherm. :(

............

• krakendmodem
Heb ik niet, ik blijf keurig op 4G zitten na het bereiken van m'n limiet.

Maar heb jij nu in 1 dag je volledige bundel er doorheen gejaagd?

Edit: Dit is vreemd. Mijn snelheid is niet gereset lijkt het, ik blijf op 64kbps zitten terwijl ik nog maar 4MB heb gebruikt van deze maand. Maandag maar eens even bellen..

Solved :P:

http://www.speedtest.net/my-result/a/2259802432

krakendmodem wijzigde deze reactie 01-10-2016 18:13 (47%)

• timmie1
quote:
HvanderT schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 17:34:
Heb ik niet, ik blijf keurig op 4G zitten na het bereiken van m'n limiet.

Maar heb jij nu in 1 dag je volledige bundel er doorheen gejaagd?
Nee. Ik heb het er in anderhalve week doorheen gejaagd. Wel veel moeite moeten doen om alles niet in ťťn dag te gebruiken, want 50Mbit en 25ms latency is zoveel fijner dan wat ik hiervoor had. :9

Nog een keer vliegtuigstand aan en uit, en weer krijg ik H+. Blijkbaar ben ik dus van het 4G netwerk verbannen voor de rest van de maand. Of er moet een storing zijn...?

............

• krakendmodem
Klopt, ik haal over 4G ook hogere snelheden dan op m'n vaste verbinding :'). Zit meestal rond de 60-90Mbit op 4G vs 50Mbit over DSL. Wat had jij hiervoor dan?

Latency bij DSL en 4G is vrijwel gelijk. Rond de 20ms. Alleen heb ik nog een oude telefoon die nog sneller 4G niet kan verwerken.

Heel in het begin heb ik het ook gehad dat ik naar H+ werd gegooid. Nu na overschrijding direct de snelheid naar beneden maar gewoon op 4g. Anders even met KPN bellen om te zien hoe en wat.

Edit: kijk eens of je je telefoon kan forceren op 4G. Er is ook wel een app die dat kan: 4g switcher. Kijken wat ie dan doet.

krakendmodem wijzigde deze reactie 01-10-2016 22:20 (13%)

• The_Wireless_Guy
  • Nu online

The_Wireless_Guy

KPN update geplaatst op 4gmasten.nl

Redacteur 4Gmasten.nl

• Sorcerer8472
quote:
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 00:58:

Inmiddels is deze verdwenen uit het Antenneregister. Bij 4gmasten.nl heeft men ook geen LTE2100-locaties gevonden bij KPN/Vodafone?

• The_Wireless_Guy
  • Nu online

The_Wireless_Guy

quote:
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:43:
[...]

Inmiddels is deze verdwenen uit het Antenneregister. Bij 4gmasten.nl heeft men ook geen LTE2100-locaties gevonden bij KPN/Vodafone?
Nee, ik heb net als enkele maanden geleden toen T-Mobile 4G2100 had geactiveerd gezocht naar onbekende frequenties voor LTE en ik vond niets. Als er getest wordt is het niet officieel gemeld in het AR. Volgende maand weer eens kijken, ik zal de komende tijd elke keer deze frequentie controle uitvoeren.

Redacteur 4Gmasten.nl

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 07:21
4gmasten.nl en het antenneregister, waar kan men de provider updates terug vinden?

• Cardo
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09-02 08:10
Tegenwoordig prima snelheden in Tilburg met 4G+. Meestal wel boven de 100+ Mbit op een iPhone 7.

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• Jassy
Zit nu in Griekenland en heb op zowel WIND als Cosmote 4G roaming, waarbij Cosmote een uitstekende 4G dekking heeft. Voorkeursnetwerk is echter WIND.

• stijnec1
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 12:23
zit te kijken naar een kpn abbo, met name omdt deze in heel Europa te gebruiken is. Zit nog wel met die 60 dgn fair use policy, geldt deze fair use policy ook nog na 17 juni 2017, of mag ik er dan vanuit gaan dat de bundel onbeperkt in de EU te gebruiken is?

• sww89
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
quote:
stijnec1 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:14:
zit te kijken naar een kpn abbo, met name omdt deze in heel Europa te gebruiken is. Zit nog wel met die 60 dgn fair use policy, geldt deze fair use policy ook nog na 17 juni 2017, of mag ik er dan vanuit gaan dat de bundel onbeperkt in de EU te gebruiken is?
Ligt eraan tot welke compromis Brussel gaat komen. Nog niks is een feit. Maar onbeperkt in het buitenland gaan gebruiken zal er sowieso niet inzitten. Volgens mij is het nieuwste nieuws omtrent dit gebeuren het volgende artikel: nieuws: Europese Commissie ziet af van limieten bij roaming in nieuw voorstel

• stijnec1
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 12:23
thanks, ben ook niet zozeer op zoek naar onbeperkt en/of excessief, maar wil gewoon mn telefoon kunnen gebruiken zonder nadenken als ik op reis ben

• sww89
  • Nu online
quote:
stijnec1 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:25:
thanks, ben ook niet zozeer op zoek naar onbeperkt en/of excessief, maar wil gewoon mn telefoon kunnen gebruiken zonder nadenken als ik op reis ben
Als ik dat nieuwe voorstel uit het artikel zo lees zal dat zorgeloze wel mogelijk moeten zijn. Zo lang je maar vaak in Nederland bent denk ik dan. Dus niet 10% verbruik in Nederland, en 90% in een ander EU land. Maar daar valt nu weinig over te zeggen hoe het gaat uitpakken natuurlijk. Het lijkt mij dat de situatie na 17 juni 2017 in ieder geval niet slechter wordt dan wat KPN nu biedt met die 60 dagen fair use ;)

• PWA777
quote:
sww89 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:36:
[...]

Als ik dat nieuwe voorstel uit het artikel zo lees zal dat zorgeloze wel mogelijk moeten zijn. Zo lang je maar vaak in Nederland bent denk ik dan. Dus niet 10% verbruik in Nederland, en 90% in een ander EU land. Maar daar valt nu weinig over te zeggen hoe het gaat uitpakken natuurlijk. Het lijkt mij dat de situatie na 17 juni 2017 in ieder geval niet slechter wordt dan wat KPN nu biedt met die 60 dagen fair use ;)
Wat mij niet duidelijk is bij de nieuwe abonnementen van KPN is of bellen naar EU nummers vanuit NL ook binnen "onbeperkt" valt.
Dus als ik in Duitsland ben en naar een Duits nummer bel, valt het volgens mij gewoon in de bundel; maar geldt dit ook als ik in NL ben en naar een Duits nummer bel?

Bij T-Mobile spreken ze heel duidelijk over in/naar EU, alleen daar is de max 120 minuten per maand.

• Sorcerer8472
quote:
PWA777 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:31:
[...]

Wat mij niet duidelijk is bij de nieuwe abonnementen van KPN is of bellen naar EU nummers vanuit NL ook binnen "onbeperkt" valt.
Dus als ik in Duitsland ben en naar een Duits nummer bel, valt het volgens mij gewoon in de bundel; maar geldt dit ook als ik in NL ben en naar een Duits nummer bel?

Bij T-Mobile spreken ze heel duidelijk over in/naar EU, alleen daar is de max 120 minuten per maand.
Vanuit NL naar buitenland is helaas een stuk duurder, zie PDF hier:
https://www.kpn.com/mobiel/abonnement/tarieven.htm

Oh, btw: "er geldt een aanvullende fair use policy van maximaal 60 dagen per jaar voor het gebruik van je mobiele Zorgeloos abonnement in de EU."
quote:
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:22:
[...]

Nee, ik heb net als enkele maanden geleden toen T-Mobile 4G2100 had geactiveerd gezocht naar onbekende frequenties voor LTE en ik vond niets. Als er getest wordt is het niet officieel gemeld in het AR. Volgende maand weer eens kijken, ik zal de komende tijd elke keer deze frequentie controle uitvoeren.
Heeft er toch echt even in gestaan op de postcode die ik noemde! Nu inderdaad weer weg.

Sorcerer8472 wijzigde deze reactie 12-10-2016 16:41 (35%)

• Doctor Yes
  • Laatst online: 18-10-2016
Ik heb een 4G zorgeloos abo van KPN. Zodra ik in DLD ben schakelt mijn S7 over naar het E-plus netwerk. En dat is nou net het slechtste netwerk in DLD. Ik wil zelf vooraf mijn voorkeursnetwerk in kunnen stellen. Weet iemand daar een oplossing voor?

• Doctor Yes
quote:
PWA777 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:31:
[...]

Naar het buitenland bellen vanuit NL valt wel degelijk binnen de nieuwe zorgeloos bundels. Althans dat staat wel vermeld op het KPN forum. Kijk maar: https://forum.kpn.com/mob...eloos-abonnementen-426764

• PWA777
quote:
Doctor Yes schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:52:
[...]

Naar het buitenland bellen vanuit NL valt wel degelijk binnen de nieuwe zorgeloos bundels. Althans dat staat wel vermeld op het KPN forum. Kijk maar: https://forum.kpn.com/mob...eloos-abonnementen-426764
Bizar vaag en waardeloos verwoord zeg. Kan je dan maar 60 dagen per jaar van NL naar EU bellen of wat?

• Doctor Yes
quote:
PWA777 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:33:
[...]

Bizar vaag en waardeloos verwoord zeg. Kan je dan maar 60 dagen per jaar van NL naar EU bellen of wat?
Dat klopt en dat staat er ook bij beschreven.

• PWA777
quote:
Doctor Yes schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:47:
[...]

Dat klopt en dat staat er ook bij beschreven.
Op het forum staat dit. Op de bestelpqgina en in de tarief voorwaarden is dit niet te vinden (fair use wordt wel genoemd maar dat 1 NL->EU belletje van 60 dagen afgaat niet)

PWA777 wijzigde deze reactie 15-10-2016 20:45 (13%)

• Doctor Yes
Ben het met je eens dat het allemaal behoorlijk vaag is. Maar ff de komende factuur afwachten.

• krakendmodem
Een vraag. Ik overweeg een iPhone 6s en weet dat die 4G+ kan hebben. Bij Android komt er vervolgens 4G+ bij te staan als je daarmee verbonden bent, in een gebied zonder 4G+ natuurlijk gewoon 4G.

Geeft een iPhone ook aan als je op 4g+ zit? Bijvoorbeeld LTE ipv 4G?

• sww89
  • Nu online
quote:
HvanderT schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:27:
Een vraag. Ik overweeg een iPhone 6s en weet dat die 4G+ kan hebben. Bij Android komt er vervolgens 4G+ bij te staan als je daarmee verbonden bent, in een gebied zonder 4G+ natuurlijk gewoon 4G.

Geeft een iPhone ook aan als je op 4g+ zit? Bijvoorbeeld LTE ipv 4G?
Nee.

• krakendmodem
Jammer. Maar maakt verder ook niet uit :P

• sww89
  • Nu online
Precies. Ik let er nooit op bij mijn iPhone of ik 4g+ heb. Aan het begin van de uitrol bij de providers was het nog wel leuk om na te gaan hoe snel de uitbreiding van 4g+ vorderde. Maar eigenlijk werkt 4g zo goed dat het mij gestolen kan worden of ik 25 Mbps of 300 Mbps haal ;) Toch is het altijd wel een klein gemis van de iPhone's dat het type verbinding niet wordt weergegeven. In het 3g tijdperk kon je ook al niet zien of je op HSDPA zat of niet. Maar toen was de noodzaak van sneller internet ook groter natuurlijk.

• krakendmodem
Nou, voor de meeste mensen boeit het inderdaad niet. Mij lijkt het nog wel leuk, maar in de woonplaats waar ik nu verblijf is alleen maar 800 te ontvangen.

Op m'n oude HTC One zie ik ook niet of ik 4G+ heb, dat ondersteunt ie namelijk niet. Alleen 800 ůf 1800, maar dat laat ie gewoon zien als 4G. (max 100Mb).

Ik ben benieuwd of KPN heel Nederland nog gaat voorzien van 4G+, ze lopen natuurlijk nu wel achter op T-Mobile. Die kan bijna overal al 4G+ bieden, dat doet KPN nog lang niet, zeker niet in de landelijke gebieden waar niemand woont.

• PWA777
quote:
HvanderT schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:16:
Nou, voor de meeste mensen boeit het inderdaad niet. Mij lijkt het nog wel leuk, maar in de woonplaats waar ik nu verblijf is alleen maar 800 te ontvangen.

Op m'n oude HTC One zie ik ook niet of ik 4G+ heb, dat ondersteunt ie namelijk niet. Alleen 800 ůf 1800, maar dat laat ie gewoon zien als 4G. (max 100Mb).

Ik ben benieuwd of KPN heel Nederland nog gaat voorzien van 4G+, ze lopen natuurlijk nu wel achter op T-Mobile. Die kan bijna overal al 4G+ bieden, dat doet KPN nog lang niet, zeker niet in de landelijke gebieden waar niemand woont.
Op termijn denk ik wel dat dit gebeurd. Ik verwacht dat KPN ook gaat bieden op de 4G700 frequenties (band 28) waar in de toekomst nog eens 3 blokken van 10 Mhz (75 mbps max per blok) worden geveild. Dit 700 Mhz kan erg goed gebruikt worden om op landelijke plekken 4G+ aan te bieden, omdat er dan twee lage frequenties gestapeld kunnen worden. Nadeel is ook in de 800 Mhz 'maar' 10 Mhz gebruikt wordt; de maximale snelheid van 4G+ op 4G700 + 4G800 is dus 20 Mhz (150 mbps), net zo snel als 4G (zonder de +) op 1800 Mhz.

Op de drukkere plekken rolt KPN natuurlijk wel 4G+ uit, omdat je ziet dat het 4G netwerk met alleen 800 Mhz wel redelijk aan zijn grenzen begint te komen op die drukkere plekken. KPN nadert inmiddels al ruim 2000 locaties met 4G+ dus ze zitten zeker niet stil.

• Sorcerer8472
Als je 2x 10 MHz stapelt dan zie je geen 4G+-logootje op je scherm (zie je pas vanaf 25 MHz). Zie je bij Eindhoven bij Vodafone ook niet bij 800+2600-locaties terwijl hij die daar wel stapelt. Een HTC One M8 kan dat volgens mij al aan trouwens, een iPhone 6 ook.

En het heeft echt geen zin om 4G+ uit te rollen op landelijke gebieden waar echt bijna niemand woont. Misschien als in het buitengebied massaal draadloos internet wordt gebruikt door meerdere mensen, maar anders niet.

• GforceNL
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 12:46

GforceNL

Out of memory....

quote:
Doctor Yes schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:52:
[...]

Inderdaad goed opletten bij KPN, daar staat 1 minuut bellen gelijk aan 1 dag die van je 60 dagen fair use af gaat.

Was van plan over te stappen maar wacht dus mooi nog even.
quote:
De Fair Use Policy geldt ook voor het bellen vanuit Nederland naar de EU en vice versa. Voorbeeld: je belt 1 minuut in BelgiŽ of vanuit Nederland naar BelgiŽ, dan geldt dat als 1 dag voor de Fair Use Policy.

bliep.

• The Wizard
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:42

The Wizard

Moderator Mobile
Iemand een idee wat de functie is van de sprietantenne is die op meerdere KPN locaties de laatste tijd zijn geplaatst? Niet op alle locaties maar zie ze wel steeds meer locaties verschijnen.

• neeecht
quote:
The Wizard schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:46:
Iemand een idee wat de functie is van de sprietantenne is die op meerdere KPN locaties de laatste tijd zijn geplaatst? Niet op alle locaties maar zie ze wel steeds meer locaties verschijnen.
LoRa, 868 MHz.

• PWA777
quote:
Maar waarom rolt KPN een nieuw netwerk hiervoor uit in tegenstelling tot T-Mobile dat door een software update landelijk NB-IoT heeft vanuit de bestaande panelen?

Als je wat op internet zoekt zie je al snel dat NB-IoT als duidelijke winnaar wordt genoemd ivgl met LoRa.

• neeecht
quote:
PWA777 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 08:32:
[...]

Maar waarom rolt KPN een nieuw netwerk hiervoor uit in tegenstelling tot T-Mobile dat door een software update landelijk NB-IoT heeft vanuit de bestaande panelen?

Als je wat op internet zoekt zie je al snel dat NB-IoT als duidelijke winnaar wordt genoemd ivgl met LoRa.
Ik kan wel wat redenen bedenken:
- gepiekte antenne, precies op de frequentie.
- los systeem, als er ooit op de '4G' frequenties wat anders komt, kan LoRa gewoon doorgaan.
- LoRA 868 MHz wordt steeds populairder. Zowel KPN als TheThingNetwork krijgen steeds meer gebruikers.
KPN wil hier een zakelijke oplossing bieden.

Dus ja, is een keuze. Moge de beste winnen, Betamax vs VHS 8)

Ik gok zelf op LoRa 868 MHz, hier komt ook een TTN gateway op het dak.

Update: spectrum 868 MHz band.
http://x264.nl/dump/52-2205/868mhz-2016-10-29.jpg

neeecht wijzigde deze reactie 29-10-2016 13:41 (4%)

• Schrudde
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 11-02 02:13
Tja, waarom. KPN heeft ook ooit een eigen internet gebouwd want die internationale waren vast voor de meese mensn overkill en dit zou goedkoper zijn.
KPN heeft ook ooit de Kermit uitgerold toen de rest van Europa aan GSM begon. Op dezelde frequenties. Je kon alleen een paar meter rond de antenne bellen die meestal toch al op de telefooncel stond. Toen zou de buzzer voor de jeugd het worden ipv mobieltjes. Toen gingen ze met het GSM net in de lucht ineens nig heel veel analoge telefoons in de markt zetten met merk Hi (later gemigreerd). En I-mode zou het worden qua online mobiel.
KPN begon zijn eigen cloud en contactpersonenbackup toen de markt al end rijp werd en er al dominante partijen waren waar niemand meer omheen kon.

Tja is KPN dan gewoon dom. Neu, gewoon groot en technisch, als je groot genoeg bebt probeer je veel en mislukt er ook wel eens wat.
Dat is met Philips ook, CDI, DCC, V2000 MSX, allemaal niksngeworden. Maar CD en DVD en casette en philishave zijn megadingen. Medisch ook mega en de afgesplitste ASML en TomTom zijn ook niet niks.

• Maestro
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-02 15:29
KPN is begonnen met de uitrol van VoLTE op het 'live' netwerk:
http://corporate.kpn.com/...itrol-4g-bellen-volte.htm
https://www.kpn.com/mobiel/4g/bellen.htm

Maestro wijzigde deze reactie 31-10-2016 16:05 (12%)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

• Jassy
Ik zie dat er in mijn woonplaats nu ook 4G+ beschikbaar is, tenminste, op de KPN dekkingskaart. Op mijn toestel is het nog niet te zien en ook in het antenneregister staat nog geen 1800MHz cel voor KPN.

Hoe lang duurt het ongeveer voordat 4G+ beschikbaar is zodra het op de dekkingskaart staat?

• krakendmodem
Ik zit geregeld in 4G+ gebied, maar ik kom op m'n iphone 6s niet hoger dan 140Mb. Ik gok dat ik dan ook inderdaad op die 1800 blijf hangen. Had niet in Field mode gekeken..

Dit was ongeveer 150 meter van de mast af. Dus ik herken je "probleem". Morgen weer eens proberen, dan gaat de nieuwe bundel weer in :P.

krakendmodem wijzigde deze reactie 31-10-2016 16:58 (5%)

• The_Wireless_Guy
  • Nu online

The_Wireless_Guy

quote:
Jassy schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:44:
Ik zie dat er in mijn woonplaats nu ook 4G+ beschikbaar is, tenminste, op de KPN dekkingskaart. Op mijn toestel is het nog niet te zien en ook in het antenneregister staat nog geen 1800MHz cel voor KPN.

Hoe lang duurt het ongeveer voordat 4G+ beschikbaar is zodra het op de dekkingskaart staat?
Het lijkt me dat je iets pas op de dekkingskaart zet als het is gerealiseerd. Het antenneregister loopt altijd achter. Operators mogen tot uiterlijk 30 dagen na activatie een locatie aanmelden dus dat is nooit helemaal accuraat.

Redacteur 4Gmasten.nl

• Jassy
quote:
The_Wireless_Guy schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:07:
[...]

Het lijkt me dat je iets pas op de dekkingskaart zet als het is gerealiseerd. Het antenneregister loopt altijd achter. Operators mogen tot uiterlijk 30 dagen na activatie een locatie aanmelden dus dat is nooit helemaal accuraat.
Het lijkt er inderdaad op dat 1800MHz al aan staat. Soms schiet ik van 3 balkjes 4G ineens naar 5 balkjes 4G, net alsof hij van band wisselt. Ik zie echter nog geen aggegration in vorm van 4G+ dus kan zijn dat ze dit nog niet aan hebben gezet..

• Wognummer
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11:39
Hebben meer mensen een mail gekregen dat de verlengtermijn van 4 naar 6 maanden gaat per 7-11? dus ipv 6 maanden van te voren mag je per 7-11 nog maar 4 maanden van te voren opzeggen.

http://wow.olli.la/screens/lock.jpg

• Sorcerer8472
quote:
neeecht schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:18:
[...]

Ik kan wel wat redenen bedenken:
- gepiekte antenne, precies op de frequentie.
- los systeem, als er ooit op de '4G' frequenties wat anders komt, kan LoRa gewoon doorgaan.
- LoRA 868 MHz wordt steeds populairder. Zowel KPN als TheThingNetwork krijgen steeds meer gebruikers.
KPN wil hier een zakelijke oplossing bieden.

Dus ja, is een keuze. Moge de beste winnen, Betamax vs VHS 8)

Ik gok zelf op LoRa 868 MHz, hier komt ook een TTN gateway op het dak.

Update: spectrum 868 MHz band.
http://x264.nl/dump/52-2205/868mhz-2016-10-29.jpg
Gepiekte antenne? IOT-NB heeft maar een supersmalle 4G carrier nodig die makkelijk actief te houden is, ook als 5G er komt. Ook zou 5G backwards compatible kunnen worden gemaakt met IOT-NB. Groot voordeel van de op LTE gebaseerde techniek is dat je al heel veel opstelpunten hebt ipv dat je er heel veel nieuwe bij moet bouwen. Dekking is naar verwachting dus beter. Beter dan gewone 4G ook; dat signaal is al lang weggevallen terwijl je het IOT-signaal nog binnenkrijgt; tot 20 dB minder signaal nodig (hoewel LoRa ook vast heel efficiŽnt is doordat het zo smalbandig is).

• Jorizzz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:24
quote:
Wognummer schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:00:
Hebben meer mensen een mail gekregen dat de verlengtermijn van 4 naar 6 maanden gaat per 7-11? dus ipv 6 maanden van te voren mag je per 7-11 nog maar 4 maanden van te voren opzeggen.
Jup, door die mail ben ik nu hier :o

Vraag me af of dit een dusdanige aanpassing van de algemene voorwaarden is dat je je abonnement op mag zeggen...

• Wognummer
quote:
Jorizzz schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:21:
[...]

Jup, door die mail ben ik nu hier :o

Vraag me af of dit een dusdanige aanpassing van de algemene voorwaarden is dat je je abonnement op mag zeggen...
ik wilde er niet zo op inhakken meteen :+ maar idd dat was ook mijn insteek

ik kreeg hem trouwens via Coolblue...

Wognummer wijzigde deze reactie 01-11-2016 13:22 (5%)

• Jorizzz
quote:
Wognummer schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:21:
[...]

ik wilde er niet zo op inhakken meteen :+ maar idd dat was ook mijn insteek

ik kreeg hem trouwens via Coolblue...
Hahaha, ik dacht juist: laat ik maar meteen met de deur in huis vallen. Niet zo netjes misschien, maar mocht de mogelijkheid zich voordoen, dan ben je toch gek als je er geen gebruik van maakt...
Kreeg de mail ook via Coolblue overigens.

Jorizzz wijzigde deze reactie 01-11-2016 13:24 (4%)

• PWA777
quote:
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:17:
[...]

Gepiekte antenne? IOT-NB heeft maar een supersmalle 4G carrier nodig die makkelijk actief te houden is, ook als 5G er komt. Ook zou 5G backwards compatible kunnen worden gemaakt met IOT-NB. Groot voordeel van de op LTE gebaseerde techniek is dat je al heel veel opstelpunten hebt ipv dat je er heel veel nieuwe bij moet bouwen. Dekking is naar verwachting dus beter. Beter dan gewone 4G ook; dat signaal is al lang weggevallen terwijl je het IOT-signaal nog binnenkrijgt; tot 20 dB minder signaal nodig (hoewel LoRa ook vast heel efficiŽnt is doordat het zo smalbandig is).
Ja dit lijkt mij toch ook een groot voordeel. In geval van storingen aan een mast ben je met NB-IoT echt veel minder gevoelig voor issues dan met LoRa (er van uitgaande dat men niet alle masten van LoRa antennes gaat voorzien). Daarnaast hebben 4G netwerken vaak noodvoorzieningen zoals een aggregraat.
Daarnaast is het 4G spectrum eigendom van de carrier, terwijl KPN gaat zitten klooien in licentievrij spectrum, dat dus per definitie ook door anderen gebruikt mag worden. De kans dat daar dus in geschoven moet worden is echt veel groter dan in het geveilde bereik.

• Sorcerer8472
Ik denk trouwens dat het juist heel sterk zou zijn als KPN beide technieken tegelijkertijd blijft aanbieden. En daardoor dus ook niet de boot mist maar wel flexibiliteit biedt, zodat klanten zelfs meerdere technieken door elkaar kunnen gebruiken. Heb ik trouwens al eerder gezegd hier ergens :)

• PWA777
quote:
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:29:
Ik denk trouwens dat het juist heel sterk zou zijn als KPN beide technieken tegelijkertijd blijft aanbieden. En daardoor dus ook niet de boot mist maar wel flexibiliteit biedt, zodat klanten zelfs meerdere technieken door elkaar kunnen gebruiken. Heb ik trouwens al eerder gezegd hier ergens :)
Vanuit commercieel oogpunt kan het interessant zijn dat ze aan boord stappen met LoRa; zodat ze snel wat kunnen bieden omdat NB-IoT nog wat in de kinderschoenen staat. Ook is de wedstrijd nog niet gelopen en helemaal omdat deze techniek nog vrij nieuw is kan hier nog van alles gebeuren.
Toch begrijp ik KPN niet, als er straks iets of iemand stoort op 868 Mhz hebben ze gewoon een commercieel risico op een frequentie waar anderen net zo goed op mogen zitten als zij, dat lijkt me toch voldoende om voor NB-IoT te gaan, ook al snap ik dat men nu heeft ingezet op LoRa gaan de ontwikkelingen dermate snel dat we misschien over een paar jaar weer anders hier naar kijken (wie weet op het 450 Mhz spectrum...??)

• krakendmodem
quote:
Wognummer schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:00:
In de mijnkpn app kan ik nu ook eerder verlengen inderdaad. Maar ik ben nu goedkoper uit dan als ik ga verlengen met een nieuwe simonly. Gaan we dus niet doen

• Wognummer
quote:
HvanderT schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:25:
[...]

In de mijnkpn app kan ik nu ook eerder verlengen inderdaad. Maar ik ben nu goedkoper uit dan als ik ga verlengen met een nieuwe simonly. Gaan we dus niet doen
ik kan niet eerder verlengen straks maar later ;) nu nog 6 maanden van te voren maar straks nog maar 4 maanden van te voren :9

• krakendmodem
Je geeft in je bericht boven iets anders aan :?

Verlengtermijn van 4 naar 6 maanden en vervolgens en dat je dan nog 4 maanden hebt om op te zeggen?

Ik begrijp dit niet helemaal dan. Of ik ben niet wakker. :+

• 444220
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 13-11-2016
quote:
HvanderT schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:19:
Je geeft in je bericht boven iets anders aan :?

Verlengtermijn van 4 naar 6 maanden en vervolgens en dat je dan nog 4 maanden hebt om op te zeggen?

Ik begrijp dit niet helemaal dan. Of ik ben niet wakker. :+
Nee zo staat het er ook. Dat de verlengtermijn van 4 naar 6 maanden gaat. Ik begrijp nu ook even niet wat er bedoeld wordt.

444220 wijzigde deze reactie 01-11-2016 16:29 (5%)

• Miglow
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 16:54
quote:
Is er al iemand die volte kan gebruiken? Ik gebruik zelf de S6 die KPN geleverd heeft voor de proef vorig jaar, maar met de xtrestolite Unofficial V1.1. Als er daadwerkelijk mensen zijn die het op een standaard ROM wel hebben, kan ik eens wat experimenteren met een stockrom.

• Wognummer
Vanaf 14 april 2017 kun je jouw KPN-abonnement met nummer 06******* verlengen. We sturen je deze e-mail omdat KPN vanaf 7 november de regels voor het verlengen van je abonnement gaat aanpassen.

Wat betekent dit precies voor jou?
Op dit moment kun je vanaf 6 maanden voor de einddatum van je contract je abonnement verlengen. Vanaf 7 november wijzigt KPN dit naar 4 maanden voor het einde van je contract. Hierdoor wordt je nieuwe verlengdatum 14 juni 2017.

dit exact ik kan ipv 6 maanden van te voren verlengen nog maar 4 maanden van te voren

los van dat ik dit totaal niet wil vroeg ik me dus af of dit reden is tot opzegging :)

• Miki
  • Laatst online: 10:46
quote:
Wognummer schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:39:
Vanaf 14 april 2017 kun je jouw KPN-abonnement met nummer 06******* verlengen. We sturen je deze e-mail omdat KPN vanaf 7 november de regels voor het verlengen van je abonnement gaat aanpassen.

Wat betekent dit precies voor jou?
Op dit moment kun je vanaf 6 maanden voor de einddatum van je contract je abonnement verlengen. Vanaf 7 november wijzigt KPN dit naar 4 maanden voor het einde van je contract. Hierdoor wordt je nieuwe verlengdatum 14 juni 2017.

dit exact ik kan ipv 6 maanden van te voren verlengen nog maar 4 maanden van te voren

los van dat ik dit totaal niet wil vroeg ik me dus af of dit reden is tot opzegging :)
Volgens mij zou dit kunnen het is immers een verslechtering van je huidige overeenkomst. Ontbinden betekent echter wel alles inleveren en alles terug betaald krijgen. Aansluitend moet je opnieuw ergens een nieuwe abonnement afsluiten waarbij je het risico loopt slechter uit te zijn.

• Miglow
Exact, het gebruiken van verslechtering van de voorwaarden is alleen een goed idee als je nu ontevreden bent over je provider. Als ik aan het einde van mijn contractsperiode kom, zal ik niet snel overstappen en een nieuw sim-only abonnement afsluiten. Welke dat dan precies wordt, geen idee. Dit abonnement heb ik laag afgesloten en daarna twee keer verhoogd. Vooral om een mogelijkheid te houden om te verlagen wanneer mijn arbeidsovereenkomst niet wordt omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd.

Dus of ik dan beter af ben met een andere provider, geen idee. Vooralsnog ben ik meer dan tevreden over KPN, alleen hangt de Spotify-app me de strot uit, dus misschien dat ik dat er volgende keer bij weg laat. Zoals gezegd dus, altijd eerst kijken of je van KPN af wilt en of je er een beter abonnement voor terug kunt krijgen.

• Jorizzz
quote:
Miki schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:42:
[...]

Volgens mij zou dit kunnen het is immers een verslechtering van je huidige overeenkomst. Ontbinden betekent echter wel alles inleveren en alles terug betaald krijgen. Aansluitend moet je opnieuw ergens een nieuwe abonnement afsluiten waarbij je het risico loopt slechter uit te zijn.
Weet je dit zeker? Ik heb jaaaaaaren geleden eens door een aanpassing in de voorwaarden 'gewoon' mijn contract opgezegd en toen mocht ik mijn telefoon houden...

• Wognummer
quote:
Miki schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:42:
[...]

dat alles inleveren is dus niet zo volgens Consuwijzer

https://www.consuwijzer.n...n-of-algemene-voorwaarden

laatste stukje van de pagina

Werkt uw aanbieder niet mee met uw opzegging? Zegt hij bijvoorbeeld dat u moet betalen voor het opzeggen, of dat u uw telefoon weer moet inleveren? Neem dan contact op met ConsuWijzer.

en ik ben op zich niet ontevreden maar ik krijg een week voor de wijziging dit dus voorgeschoteld.. vind ik niet zo netjes

en ik hoop de komende tijd aan de slag te gaan voor een werkgever dan is het ook wel handig als mijn nummer vrij is om te gaan.

• Miglow
Dan heb je dus een goede reden om op te zeggen, je werkgever kan dan dus een abonnement afsluiten met jouw telefoonnummer.

• toro
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 00:42
Ben ook kpn klant (particulier) met een veel te dure abonnement. Zat Phone bij.

Ik moet nog een jaar. Kan ik er dan ook zo vanaf komen?

Ik heb geen mail gezien en in de kpn app zag ik er ook niets over.

.

• Miglow
Blijkbaar heb je dan nog te lang te gaan en had je na moeten denken voor je het abonnement afsloot...

• Mother_Goozz
  • Registratie: november 2007
Ik heb sinds een paar dagen een KPN abonnement afgesloten, maar het aparte vind ik dat KPN de enige is die meer dan 2 maanden van te voren aan nummerportering doet. Voelt raar om een KPN abonnement te bestellen met telefoon, om dan de telefoon te hebben en over anderhalve maand pas de aanvraag gedaan wordt voor overstap naar KPN.

Benieuwdhoe het 4g+ netwerk is van KPN, Vodafone hier is wat traag :+

Tears shed for self are tears of weakness, but tears shed for others are a sign of strength. ~ Billy Graham

• ExiZTeNcE
  • Laatst online: 20-01 16:45
Contact gehad met KPN over het verleng verhaal van 6 naar 4 maanden.. aldus KPN was dat een tijdelijke actie en staat er tevens niets over de verlengtermijn in de algemene voorwaarden. Volgens KPN is er dus geen sprake van contract breuk of een negatieve wijziging van het contract/voorwaarden. Betwijfel ten zeerste of dit klopt en zo opgaat, er staat immers overal, inclusief bij KPN zelf, dat je 6 maanden van te voren mag verlengen.
Buiten dat, vind ik dit gewoon een zielige gang van zaken.. dat ze deze wijziging doorvoeren bij nieuwe contracten prima, maar dat dit direct ook voor alle lopende contracten geldt is gewoon slecht.. KPN onwaardig zelfs..
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*