Afgelopen weken eens flink getest met T-mobile en KPN simkaarten in IPhone 6S en Samsung Galaxy S6.
Flinke stukken door grote delen van Nederland gereden (Heel Brabant, Zuid-Holland, Gelderland, Utrecht, Zeeland ). Wat me opviel is dat de 3G van Kpn echt heel erg goed is, die van T-mobile valt veel vaker terug naar 1 of 2 streepjes. KPN vrijwel altijd volle bak maar minimaal 2 streepjes. Geen 1 keer teruggevallen naar Edge of GPRS bij KPN, bij T-mobile wel een aantal keren.
Qua 4G netwerk ontlopen de netwerken elkaar meestal niet veel maar toch gemerkt dat KPN toch vaak net even wat beter is. Wat opviel is dat op de (sporadische) plekken waar de ene provider nauwelijks ontvangst had, de andere vaak zeer goede ontvangst had.
Wat ook goed opviel is dat de T-mobile dekking vooral in stedelijk gebied erg fijnmazig is, hierin blijft KPN toch vaak wel achter al is de dekking eigenlijk niet slecht te noemen.
Vooral in de polder en buiten de grote steden viel me op dat de KPN dekking vaak het best was op 4G.
In iedere tunnel waar ik in gereden/gewerkt heb had T-mobile 4g en KPN alleen maar 3G.
Dat wilde ik ff kwijt