Ik stond hier. Te wachten op de bus, bushalte Ouderkerkerlaan ri. Bijlmer. Dat is relevant want dezelfde bushalte de andere kant, haalde ik minder dan 70.Cardo schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:30:
[...]
Ik haal zelden deze snelheid. Wat wel ontbreekt is de info: 800/1800LTE? Dat zal overigens wel 1800 zijn. De locatie? Waar stond je? Naast de mast? Welke plaats? Het zou goed kunnen dat je hier met 4G+ boven de 200 komt! Heb zelden dat laatste gezien.
Test er vlak voor kwam tot 132Mbit. Een maandje eerder haalde ik op exact die plek ook al 100 (met 20ms latency) en 115. Maar ga je echt 30m verderop staan, kwam ik iig niet meer boven de 70... Vond het maar raar. Dacht al aan een gebouw dat heerlijke weerkaatsing kent.
Alles boven de 75Mbit en met een non-4g+ toestel is per definitie toch niet op de 800 band als ik het goed heb (zoals KPN nu heeft uitgerold). Dus zal de 1800 wel zijn geweest, maar die mast staat niet eens heel dichtbij dacht ik. (Op een tablet wat lastig na te kijken nu).
pepernooot
In hoeverre komen hier nog andere providers in of is dit Vodafone only? KPN zou hier ook zeer van profiteren..
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ik weet niet of KPN hier ook in gaat hangen. Voor zover ik weet is het momenteel alleen VF, maar daar kan ik de toekomst uiteraard verandering in komen.Jassy schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:04:
[...]
In hoeverre komen hier nog andere providers in of is dit Vodafone only? KPN zou hier ook zeer van profiteren..
[ Voor 4% gewijzigd door Dirk op 16-05-2020 18:02 ]
In die postcodes heb je:MNTN schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:26:
Hallo allemaal. Ik woon in een gebied met dramatisch vodafone ontvangst (val terug naar gprs). KPN lijkt beter te zijn, maar nieuwsgierig naar de toekomst. Iemand een idee wat hier voor uitbreidingen gaan komen en wanneer? Het gaat om postcodes *knip*
- Uitstekend 4G bereik, binnen en buitenshuis
- 4G+ (LTE-A) bereik, buitenshuis. Misschien binnenshuis, maar dat durf ik niet te zeggen.
Je zit hier dus al in een gebied dat behoorlijk future-proof is en de nieuwste technologie heeft staan... The latest and greatest is at your disposal.
Je kan op die locatie theoretisch tot 225MBit/sec naar beneden trekken met KPN, mits je een geschikt toestel (en een ruime databundel
Het kan natuurlijk zo zijn dat ze masten nog dichter bij jou in de buurt nog activeren op 1800 voor 4G+, de mast het dichtst bij die postcode doet op dit moment enkel 800 als ik even snel spiek op de kaart. Of dat gaat gebeuren, en zo ja: wanneer dan?, zou ik je zo niet kunnen zeggen.
2600 zal sowieso nog wel ff duren.
Maar je zal wel zeker weten heel goed 4G bereik hebben daar.
[ Voor 1% gewijzigd door Dirk op 16-05-2020 18:05 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Als je twijfelt over een provider, kun je toch eerst een prepaid halen?MNTN schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:26:
Hallo allemaal. Ik woon in een gebied met dramatisch vodafone ontvangst (val terug naar gprs). KPN lijkt beter te zijn, maar nieuwsgierig naar de toekomst. Iemand een idee wat hier voor uitbreidingen gaan komen en wanneer? Het gaat om postcodes *knip*.
[ Voor 3% gewijzigd door Dirk op 16-05-2020 18:05 ]
heb ik inderdaad aan zitten denken. hier kan ik echter geen 4g mee testen dacht ik.Miglow schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:22:
[...]
Als je twijfelt over een provider, kun je toch eerst een prepaid halen?
Nee je kunt voor zover ik weet met een KPN prepaid kaart niet op 4G, alleen T-Mobile en Vodafone bieden dit aan.MNTN schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:27:
[...]
heb ik inderdaad aan zitten denken. hier kan ik echter geen 4g mee testen dacht ik.
[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:39 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]
Bij KPN kan dit niet. Bij T-Mobile heb je toegang tot 4g maar is de snelheid maximaal 15Mbit/sPWA777 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:11:
[...]
Nee je kunt voor zover ik weet met een KPN prepaid kaart niet op 4G, alleen T-Mobile en Vodafone bieden dit aan.
Bij Vodafone kan je een of andere BloX activeren maar dit werkt nogal raar
Ik denk dat je het beste kan kijken of een kennis met KPN even langs kan komen.
Je kan volgensmij ook, mocht de dekking niet bevallen, binnen enkele dagen je abonnement opzeggen
[ Voor 18% gewijzigd door RobinF op 23-10-2015 20:38 ]
Staat gepland; zoals ik al schreef.Sorcerer8472 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:24:
Ik vraag me af wat de reden is om hier geen LTE800 uit te rollen
http://4gmasten.nl/dekkin...ennes-kpn-24-oktober-2015
Verwijderd
Wat ik op iedere site lees is dat het door de nieuwe EU wet wél zou mogen. Ook erg jammer dat ik de komende maanden in een klap tekens een te kleine databundel heb.Beste klant, vanwege een wetswijziging is uw Eindeloos Spotify vandaag omgezet naar Spotify Premium. Hierdoor verbruikt de Spotify-app voortaan MB s uit uw databundel. De prijs wijzigt niet en u kunt Spotify Premium altijd uitzetten. Meer informatie op kpn.com/wijzigingspotify Mvg, KPN
Het stoort mij dat zolang je contract nog niet is afgelopen het streamen wel onbeperkt blijft. Pas zodra je contract afloopt, wordt dit 'door een wetswijziging' afgeschaft. Sinds wanneer gelden wetten voor iedereen op een ander moment?
https://www.kpn.com/prive/mobiel/wijzigingspotify.htm
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2015 15:22 ]
Er geldt een overgangsregeling, zie https://www.acm.nl/nl/pub...idsregel-netneutraliteit/Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:14:
Ik krijg zojuist een SMS van KPN:
[...]
Wat ik op iedere site lees is dat het door de nieuwe EU wet wél zou mogen. Ook erg jammer dat ik de komende maanden in een klap tekens een te kleine databundel heb.
Het stoort mij dat zolang je contract nog niet is afgelopen het streamen wel onbeperkt blijft. Pas zodra je contract afloopt, wordt dit 'door een wetswijziging' afgeschaft. Sinds wanneer gelden wetten voor iedereen op een ander moment?
https://www.kpn.com/prive/mobiel/wijzigingspotify.htm
Een medewerker van de klantenservice heeft bevestigd dat die klanten er 1500mb bij krijgen.-Skyhawk- schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:46:
Bij de personen waar het bij wordt omgezet, krijgen die 1500MB er bij?
Dus KPN breng Spotify onbeperkt weer teeug.
Zit er sterk aan te denken op te zeggen als deze bundel niet terugkeert en KPN zich verschuilt achter een wet die inmiddels niet meer van toepassing is.
[ Voor 33% gewijzigd door markiebiboy op 30-10-2015 01:58 ]
T-Mobile komt nu met een test-abonnement omdat ze nu landelijke 4G dekking hebben. Je kunt het abonnement een maand gebruiken en als het niet bevalt kun je zonder verplichtingen weer opzeggen.MNTN schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:27:
[...]
heb ik inderdaad aan zitten denken. hier kan ik echter geen 4g mee testen dacht ik.
[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:39 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2015 19:00 ]
En nu 4G+ gemeengoed wordt maakt KPN zich het min of meer verplicht om toe te happen op een dataprijzenoorlog
[ Voor 6% gewijzigd door swv op 05-11-2015 20:56 ]
Verwijderd
Weet je het zeker? Goedkope providers zijn populairucsdcom schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:41:
KPN, maar ook Vodafone hebben altijd vooral met elkaar geconcurreerd. Nieuwkomers of fusie netwerken zoals T-Mobile met toendertijd lagere tarieven leidden niet tot enige reactie van KPN of Vodafone. De komst van Tele2 zal ook met veel grotere bundels bij de concurrentie niet zo snel leiden tot een enorme prijsverlaging. Tele2 zal eerder een grotere bundel aanbieden voor dezelfde prijs dan goedkopere bundels gaan bieden. KPN heeft dit jaar de bundels voor nieuwe en bestaande klanten al verdubbeld. Concurreren wordt voor Tele2 nog lang niet makkelijk.
nieuws: Vier op tien Nederlanders kiezen voor vaak goedkopere virtuele provider
Concurrentie is goed want dat houdt elkaar scherp
nieuws: 'Land heeft minimaal 4 mobiele providers nodig voor innovatie en conc...
Tele2 gaat klanten verzuipen in data
http://www.techzine.nl/bl...rs-verzuipen-in-data.html
En maakt dat over 2 nachtjes slapen bekend.
http://www.tele2.com/Glob...nd%20Journalist%20Day.pdf
KPN laat met KPN Compleet al zien geen moeite te hebben met het aanbieden van grote bundels. Helaas kan dat ook betekenen dat er de komende tijd nog geen sprake zal zijn van echte grote bundels omdat volgens hun statistieken blijkt dat veel klanten dat niet nodig hebben waardoor relatief grootverbruikers als ik dat maar hebben te accepteren. Waarom 50GB bieden als je klanten nog maar net de 1GB zijn gepaseerd?
nieuws: KPN: 4g-klanten verstoken drie keer zoveel data
Maarja echte grote bundels openen wel nieuwe mogelijkheden. Films streamen in de trein komt dan binnen handbereik en dan gaat het hard met het gemiddelde
Tele2 gaat het wel redden. Misschien niet met de laagste prijzen maar wel met grote bundels. Daar verdienen ze ongetwijfeld meer op wat men dan niet uit de bundel gebruikt en is goedkoper dan inkopen bij T-Mobile.
[ Voor 3% gewijzigd door swv op 09-11-2015 22:00 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Om mijn eerdere argumenten kracht bij te zetten. Het is dus mogelijk om 50GB te bieden voor €50. Wat zeg ik? 100GB voor €45 met KPN compleet! Dat doen ze echt niet uit liefdadigheid. Al zal het voor KPN geen vetpot (meer) zijn net als masten in niemandsland plaatsen.
Ik geloof daarom best in hoge mobiele bundels, ook al is er ook wat voor te zeggen om dat niet te doen. Je maakt jezelf er dan echter niet geloofwaardiger mee want data gaat door dezelfde infrastructuur, alleen de ontvangende partij gedraagt zich anders
Even afwachten; Tele2 zou zomaar een flinke concurrent kunnen worden wat dit betreft. Verder verwacht ik dat KPN gaat kijken wat het verbruik is en zou het zomaar kunnen dat de bundel ruimer wordt voor hetzelfde geld als het uit kan. Ze moeten iig iets doen om extreem verbruik te voorkomen (torrents op hoge snelheid enzo).
50 MB of zelfs 100 MB is wel heel weinig als databundel voor vast internet.

Abonnement is tot 15 dus dat maken ze ook echt waar.
Heeft iemand inmiddels de 1500mb voor spotify al gekregen?Airpower schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:39:
[...]
Een medewerker van de klantenservice heeft bevestigd dat die klanten er 1500mb bij krijgen.
:D
KPN gaat namelijk de iPad vanaf maandag verkopen. Los en in combinatie met een iPhone + abonnement. Zie:
http://corporate.kpn.com/...-verkrijgbaar-bij-kpn.htm
https://www.kpn.com/prive...-iphone/ipads-bij-kpn.htm
Daarbij valt mij op dat ze spreken over:
Vanaf 16 november kunnen klanten voor de iPad mini 2, iPad mini 4, iPad Air en iPad Air 2 [en iPad Pro] in zowel Wi-Fi als 4G uitvoering terecht bij de KPN (XL) winkels of online op kpn.com.
Ik weet dat het marketingtermen zijn en dat ik ook graag lees wat ik wil lezen maar... Dan hoop ik ook dat dit de aanleiding is om tablet/laptop abonnementen een impuls te geven en wat beter te positioneren, want dat wordt naar mijn mening niet echt gepromoot. Het liefst zie ik natuurlijk zoals eerder gezegd nieuwe dikkere abonnementen komen voor zowel smartphone, tablet als laptops. En anders hoop ik met het oog op de feestdagen op aantrekkelijkere kortingsactiesVanaf 16 november is het mogelijk om jouw eigen combi-deal samen te stellen. Ga je voor de iPad Air Wi-Fi of de iPad Mini 2 Wi-Fi? En wil je daar de iPhone 5s of iPhone 6 bij? En welk abonnement kies je? Wij bieden je abonnementen met onbeperkt bellen en sms'en en zoveel internet op je mobiel als je maar nodig hebt.
Denk er vast goed over na want maandag staan deze scherp geprijsde deals in onze shop.
Nu zou dit niks mogen uitmaken.. maar ik merkte dat mijn internet een stuk vlotter was.
Dus ik doe een speedtest en tot mijn grote verbazing: 125Mbps.. o_o
Voorheen haalde ik niet meer dan 40/45 Mbps.
Kan nergens iets vinden hierover dus... iemand?
//edit.. lees net dat er sinds een tijdje nieuwe masten geplaatst zijn hier in Enschede.
[ Voor 13% gewijzigd door Whis! op 16-11-2015 14:17 ]
Hmm, KPN heeft 10 MHz 800 10 900 20MHz 1800 19.8 MHZ 2100 en 10 MHz 2600.sww89 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:52:
Zelf blijf ik wel trouw aan het KPN netwerk omdat ze nou eenmaal veel frequentieruimte en masten hebben
Vodafone hetzelfde.
TMobile heeft 15 MHz 900 30 MHz 1800 20 MHz 2100 en 5 MHz 2600. Dat is 10 MHz meer.
Tele 2 heeft 10 MHz 800 en 20 MHz 2600 plus roaming T-Mob 2g/3g.
KPN moet in die ruimte bijna twee keer zoveel mensen kwijt.
Op 4 G heeft KPN zo'n 4700 zenders. Vodafone 3600 en T mobile7000.
Op 3G heeft KPN er zo b 4800 Vodafone 4200 en T-Mobile er zo n 4400.
Gezien het marktaandeel van KPN is het dan eerder het net met de minste ruimte per klant.
Dekking is vrijwel altijd goed in orde. Vrijwel altijd 4G, anders altijd prima 3G. T-Mobile hoef ik niet. Buiten 4G, binnen 2G... Leuk dat ze dat in de Randstad wel op orde hebben, maar daar hebben we in Friesland weinig aan. Al heb ik wel bewondering voor ze dat het complete netwerk op de schop is gegaan.
[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 18-11-2015 17:13 ]
Deze kpn webcare medewerker zegt dat de Nexus 6 wel ondersteund is:cctl01 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:12:
[...]
reviews: Nexus 6 Review - grote telefoon, kleine teleurstelling
Arnout zegt dat 4g+ niet werkt op de nexus
https://twitter.com/SiessieB/status/667345921915682818
Wie heeft er nu gelijk?
Dus alleen bij T-Mobile heb je straks 4G+ op je Nexus 6.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Dus als ik het goed begrijp:The Wizard schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 06:58:
Arnoud.... De specs van de Nexus 6 geeft aan dat LTE-CA alleen ondersteunt wordt met 1800 MHz (primair) en 900 MHz (ook 700, maar die hebben we niet.)
Dus alleen bij T-Mobile heb je straks 4G+ op je Nexus 6.
De N6 ondersteunt (voor LTE cat 6 / 4G+) Band 3 + 5 en Band 3 + 8.
Band 3 is 1800 MZh
Band 5 is 850 MHz
Band 8 is 900 MHz
KPN levert 4G+ op 1800 + 800, dus inderdaad, de N6 kan dus geen gebruik maken hiervan. Jammer maar helaas.
Wat ik erger vind is dat ik als potentiële klant hier verkeerd over geïnformeerd word.
Laatste bericht wat ik heb vernomen, is dat T-mobile niet van plan is/was om 4G+ te gaan uitrollen.
[ Voor 7% gewijzigd door FRanatic op 20-11-2015 13:25 ]
Als de vraag stelt in een willekeurige winkel en/of bij de providers zul je waarschijnlijk telkens hetzelfde antwoord krijgen. Op papier kan de processor (Snapdragon 805) keurig 4G+ doen, maar door een keuze van Motorola is deze optie uitgeschakeld. De meeste toestelfabrikanten vermelden niet eens welke LTE-CA combinaties er mogelijk zijn.
T-Mobile gaat wel 4G+ uitrollen, ze zijn al bezig met veldtesten.Laatste bericht wat ik heb vernomen, is dat T-mobile niet van plan is/was om 4G+ te gaan uitrollen.
[ Voor 16% gewijzigd door The Wizard op 20-11-2015 13:30 ]
De juiste banden zijn reeds beschikbaar, maar alleen niet gecombineerd voor 4G+
Op xda zijn wel manieren te vinden om LTE banden te unlocken, maar over het koppelen t.b.v. LTE CA zijn geen duidelijke instructies en resultaten te vinden. Althans, niet met mijn zoekacties.The Wizard schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:15:
Nee, waarschijnlijk niet, heb het in ieder geval nergens kunnen vinden. Misschien heeft het ook te maken met wat voor frequenties Motorola ingekocht heeft bij Qualcomm.
Dus KPN heeft geen 2g masten meer actief?Gastje8 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 22:37:
Het Antenneregister is weer geüpdatet met de nieuwe KPN-locaties. Alle 2G-locaties zijn overigens verdwenen nu.
Natuurlijk niet
Oohsww89 schreef op zondag 22 november 2015 @ 09:20:
[...]
Natuurlijk nietEr sluipen de laatste tijd veel fouten in het antenneregister en dat er nu geen 2g masten van KPN in staan is ook weer zoiets.
Ik dacht namelijk al zoiets van huh, zonder aankondiging of iets..
Inderdaad, GSM is uit het Antenneregister.Gastje8 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 22:37:
Het Antenneregister is weer geüpdatet met de nieuwe KPN-locaties. Alle 2G-locaties zijn overigens verdwenen nu.
De mast in 7662PG heeft nu ook 4G, maar geen UMTS 900. Ik denk dat dit een van de weinige masten is met 4G LTE en 2G EDGE zonder UMTS...
Komt goed, UMTS900 wordt binnenkort geactiveerdJassy schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:55:
De mast in 7662PG heeft nu ook 4G, maar geen UMTS 900. Ik denk dat dit een van de weinige masten is met 4G LTE en 2G EDGE zonder UMTS...
Nu de site op 7667PE nog uitbouwen van UMTS only naar alle banden en dan is de dekking hier heel goed. Het aparte is dat de andere providers hier ook alles aanbieden (T-Mobile komt er ook aan) en dat KPN alleen UMTS 2100 doet. Zelfs Tele 2 hangt er al in met LTE800.
Hier staat helaas niets gepland...Jassy schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:04:
Nu de site op 7667PE nog uitbouwen van UMTS only naar alle banden en dan is de dekking hier heel goed.
7667PEJassy schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:04:
Thanks! KPN heeft op deze sites dan straks alle technieken op de lage band. Vodafone doet GSM op 900 en UMTS op 2100 met een straalverbinding (Geen LTE) en T-mobile heeft hier helemaal nik. Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat daar praktisch geen vaste bewoning is (Waarom daar wel een mast en in omliggende kernen met meer inwoners helemaal niks ?!) maar dat daar veel dagjesmensen zijn die zeer van de dekking profiteren.
Nu de site op 7667PE nog uitbouwen van UMTS only naar alle banden en dan is de dekking hier heel goed. Het aparte is dat de andere providers hier ook alles aanbieden (T-Mobile komt er ook aan) en dat KPN alleen UMTS 2100 doet. Zelfs Tele 2 hangt er al in met LTE800.
Kpn heeft er 2G900 + 3G2100
Vodafone heeft er 2G900 + 3G2100 + 4G800
T-Mobile heeft er 2G1800 + 3G2100 nog niet omgebouwd van 2003
Tele 2 heeft er 4G800
7662PG
Kpn heeft er 2G900
Vodafone heeft er 2G900 + 3G2100
T-Mobile heeft er niks, staat er bekend om in het buiten gebied
Tele 2 heeft er 4G800
[ Voor 8% gewijzigd door Blids op 23-11-2015 00:31 ]
Zijn alweer terug nu zie ik.Jassy schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:55:
[...]
Inderdaad, GSM is uit het Antenneregister.
Grappig. Lokaal is geconstateerd dat er alleen 3G staat en zo staat het bij KPN zelf ook in de lijsten. Waar die 2G dan vandaan komt
Dat lukt ze met GSM nu ook niet, en bovendien zit T-Mobile D LTE op dezelfde frequentie als KPN LTE.. Kansloos helaas!ucsdcom schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:14:
Gaan ze vanaf Ootmarsum/Hezingen dan de Duitse inham in Nederland toch bedekken?
In Ootmarsum hangen de antennes van KPN ook redelijk laag in de mast, terwijl de mast zelf veel hoger is en T-mobile ook een stuk hoger zit. Misschien dat ze daar nog wat aan gaan doen.
Er was overigens ook sprake van een tweede basisstation in Ootmarsum maar dat lijkt van de baan? Al jaren niks meer van gehoord. Plannen om de antennes in de kerk te hangen of op de Kuiperberg zijn allebei op niks uit gelopen.
Verwijderd
-Skyhawk- schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:46:
Bij de personen waar het bij wordt omgezet, krijgen die 1500MB er bij?
Niet dus: geen 1500MB gekregen.Airpower schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:39:
[...]
Een medewerker van de klantenservice heeft bevestigd dat die klanten er 1500mb bij krijgen.
Erg jammer. Zeker omdat de wet door de EU nu alweer wordt teruggedraaid.
Ik vind het vreemd dat er met twee maten gemeten wordt: de ene helft krijgt wel +1500MB en de andere helft niet.
Een aantal klanten hadden een abonnement waarbij Eindeloos Spotify een onderdeel was van het abonnement. In dat geval wordt Eindeloos Spotify aan het eind van je contract omgezet naar Spotify Premium. Je betaalt niets extra, je krijgt geen +1500 MB extra maar het verbruik van je Spotify Premium bundel gaat wél van je databundel af.
Maar ik mag niet klagen: 10.50 euro per maand voor 5GB + Spotify Premium.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2015 13:06 ]
Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p
[ Voor 4% gewijzigd door The Wizard op 27-11-2015 14:37 ]
"Door diverse redenen is het niet meer mogelijk om de website up-to-date te houden
De website blijft gewoon in de lucht als archief, maar er worden geen nieuwe artikelen meer geplaatst
Bedankt voor uw begrip"
Das jammer....was toch altijd een mooie bron van informatie....markiebiboy schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:11:
http://4gmasten.nl/
"Door diverse redenen is het niet meer mogelijk om de website up-to-date te houden
De website blijft gewoon in de lucht als archief, maar er worden geen nieuwe artikelen meer geplaatst
Bedankt voor uw begrip"
Antenne en masten malloot
Er is hier toch iemand die ook bij het Antennebureau werkt?
Misschien het antennebureau zelf wel op een of andere manier?
Vond het ook altijd erg interessant.
Verwijderd
*edit*Dave1988 schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:04:
Zou dat niet iemand anders kunnen of willen / kunnen oppakken?
Er is hier toch iemand die ook bij het Antennebureau werkt?
Misschien het antennebureau zelf wel op een of andere manier?
Vond het ook altijd erg interessant.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2015 13:37 ]
Ik heb een 200bel/sms abbo met 5GB 4G, nu zie ik deze maand ineens in de mijn KPN app en op de site de MB meter tot de 7000MB lopen, ipv 5000MB..
Is er toevallig een actie gaande of gaat het hier ergens fout?
Fujifilm X-T5 | XF16mm f1.4 | XF35mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Tamron 28-70 F2.8 v2 |
Zelfde abo hier. Mijn teller staat ook op 7000MB ipv 5000.InGen10 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 07:18:
Vraagje;
Ik heb een 200bel/sms abbo met 5GB 4G, nu zie ik deze maand ineens in de mijn KPN app en op de site de MB meter tot de 7000MB lopen, ipv 5000MB..
Is er toevallig een actie gaande of gaat het hier ergens fout?
Ah zie het al op Twitter van de KPN is een actie voor de maand december, 2GB extra.
[ Voor 9% gewijzigd door IkWilbert op 01-12-2015 07:42 ]
I intend to live forever. So far, so good.
Aah kijk, dat verklaard de MB's!IkWilbert schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 07:40:
[...]
Zelfde abo hier. Mijn teller staat ook op 7000MB ipv 5000.
Ah zie het al op Twitter van de KPN is een actie voor de maand december, 2GB extra.
Wel apart dat ze iedereen 2GB extra geven zonder dat groots aan te kondigen..
Fujifilm X-T5 | XF16mm f1.4 | XF35mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Tamron 28-70 F2.8 v2 |
Is dus 1 malig. Rare is dat ik dan 12GB zou moeten hebben (5GB + verdubbeling + 2GB); maar ik heb nog steeds maar 10GB.. Ochja; niet dat ik dat uberhaupt op krijg.
[ Voor 33% gewijzigd door Krypt op 01-12-2015 07:57 ]
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Tussen nu en 5dec kreeg je dat "er bij". Zou kunnen dat het er nog bij moet komen.Krypt schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 07:52:
De extra MBs is blijkbaar een december cadeau: https://www.kpn.com/prive...cadeaus/extrainternet.htm
Is dus 1 malig. Rare is dat ik dan 12GB zou moeten hebben (5GB + verdubbeling + 2GB); maar ik heb nog steeds maar 10GB.. Ochja; niet dat ik dat uberhaupt op krijg.
Wel leuke actie, heb nu 4GB ipv 2
[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 01-12-2015 20:38 ]
Op in ieder geval één van deze locaties is nu ook LTE toegevoegd op 2.6 GHz, waarschijnlijk om het hoofdnetwerk te ontlasten en zo in totaal meer capaciteit te bieden. Vodafone doet dit in Amsterdam al een tijdje op tientallen plekken bij bushaltes op met name de 2.6 GHz-band. Sinds kort inclusief 3CA met 800+1800 MHz.
Misschien kent iemand hier dit project bij KPN en kan hij of zij er meer over vertellen?
Ik neem aan dat dit gewoon hier mee te maken heeft:Sorcerer8472 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:09:
Misschien kent iemand hier dit project bij KPN en kan hij of zij er meer over vertellen?
http://corporate.kpn.com/...ties-in-het-4gnetwerk.htm
Wordt specifiek genoemd dat ze 2600 willen inzetten op drukke plekken.
Waar ik benieuwd naar ben is voornamelijk waarom ze eigenlijk voor 2600 kiezen. Ja, de snelheid is dan het hoogst; maar het bereik ook meteen zwaar ruk. (Op die band dan heHet toevoegen van de 2600 MHz frequentie zal gebeuren op plekken waar het 4G-gebruik erg hoog is waardoor de gemiddelde downloadsnelheid sterk wordt beïnvloed.
Maar goed, over een jaar of 2 zullen we vast nog meer components hebben.
... En toestellen die daar compatible mee zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 20-12-2015 07:30 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ga je de 1800 MHz-frequentie gebruiken dan zit je op dezelfde frequentie als het macro-netwerk en dat kan de performance negatief beinvloeden. In nabijheid van macrocellen op dezelfde frequentie is het slim om 2600 te gebruiken.
Ik ben ook heel benieuwd of KPN doorgaat met dit op macro-niveau uitrollen of dat ze toch een beetje afkijken wat Vodafone nu aan het doen is met 3CA waarbij frequenties van small cells en macro worden geaggregeerd. Vodafone heeft in Amsterdam een flinke capaciteit opgebouwd door het grote aantal small cells die allemaal hun eigen glasvezelverbinding hebben.
Kun je een voorbeeld/locatie geven van een van die KPN small cells? Ben wel benieuwdSorcerer8472 schreef op zondag 20 december 2015 @ 14:29:
Dit is een locatie met een kleine antenne die bewust een klein bereik heeft. Het idee is dan net als bij Vodafone small cells dat je met die antenne contact maakt als het even kan zodat het netwerk van jouw traffic wordt ontlast. Zit je in een gebouw een stukje verderop dan maak je contact met het 800/1800 macronetwerk dat dus rustiger is doordat er ook mensen op de 2600-cellen zitten. Rustiger houdt ook in dat het bereik iets beter wordt aan de rand van het dekkingsgebied trouwens.
1012KT? Ik kom niet vaak in die omgeving dus als iemand anders een foto wil maken, graagVinnienerd schreef op zondag 20 december 2015 @ 15:30:
[...]
Kun je een voorbeeld/locatie geven van een van die KPN small cells? Ben wel benieuwd
Small cells zijn mijns inziens niet een juiste benaming. De benamingen die jij gebruikt zijn de juiste. Een mobiel netwerk kan bestaan uit makro, mini, micro en pico cellen. Niet elke provider gebruikt ze allemaal dat is maar net hoe je je techniek wil inzetten voor jouw netwerk. Elke cell kleiner dan een makro-cell kan je een small cell noemen.Raider095 schreef op maandag 21 december 2015 @ 00:11:
Er zijn altijd al mini, micro en pico cells geweest. In welke categorie vallen Small Cells eigenlijk?
Mijn telefoon: http://www.speedtest.net/my-result/a/1644951859
Iemand anders met exact dezelfde HTC haalde "maar" 16/10 via Vodafone, T-Mobile zat rond de 40/20.
We waren best wel onder de indruk, waaronder ik, aangezien ik zelf ook nog nooit zulke snelheden had gezien. En dat voor een drie jaar oud toestel. Dit was overduidelijk een 1800 locatie. M'n telefoon kan niet harder dan 100Mbit, dus het kwam aardig dicht in de buurt.
Komisch dat deze verbinding ruim anderhalf keer zo snel is als m'n vaste aansluiting thuis.
[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 29-12-2015 22:19 ]
Zie voor meer achtergrond: http://corporate.kpn.com/...eer-uit-het-4gnetwerk.htm
Wel kijk ik nog steeds uit naar een interactieve 4g+ dekkingskaart. Gewoon voor de leuk. En natuurlijk of er een antwoord komt op Tele2 en wanneer.
[ Voor 5% gewijzigd door swv op 01-01-2016 22:23 ]
En nu niet meerPWA777 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:24:
Inmiddels verbruikt de KPN klant meer dan 1Gb per maand, en zijn ruim 1500 masten voorzien van 4G+ (hiermee is KPN absoluut het meest vergevorderd in Nederland).
Zie voor meer achtergrond: http://corporate.kpn.com/...eer-uit-het-4gnetwerk.htm
Maar ik geloof dat KPN in het algemeen nog steeds het beste bereik heeft qua 4G. Ben benieuwd of ze nu ook de uitrol van 4g+ gaan versnellen
En wat ik echt wel heel tof, een voordeel vind, is dat bij het inzoomen wél duidelijk is welke snelheden er worden gehaald.
[ Voor 23% gewijzigd door Cardo op 11-01-2016 20:28 ]
Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p
Hebben meer mensen dit in het algemeen last van?
Ik vind het juist beter geworden de laatste maanden. Binnenshuis is mijn 4G soms sneller dan mijn wifi (wat misschien meer zegt over mijn wifi dan over mijn 4Gdutchnltweaker schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:07:
Het lijkt dat in de omgeving breda het 4g netwerk minder is geworden?
(Ik woon ook in de regio Breda, iets erboven.)
[ Voor 5% gewijzigd door pven op 22-01-2016 23:22 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Versnellen? Zo ongeveer heel NL heeft al 4G+ bij KPN intussenHvanderT schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:04:
[...]
En nu niet meer. T-Mobile heeft KPN ingehaald.
Maar ik geloof dat KPN in het algemeen nog steeds het beste bereik heeft qua 4G. Ben benieuwd of ze nu ook de uitrol van 4g+ gaan versnellen.
Vodafone is het trouwens wel nu aan het versnellen als je hun dekkingskaartje mag geloven. Komt de komende maanden op hoog tempo 4G+ bij, ook op bestaande locaties.
Zat plaatsen in het noorden waar dat niet het geval isSorcerer8472 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:14:
[...]
Versnellen? Zo ongeveer heel NL heeft al 4G+ bij KPN intussen
Vodafone is het trouwens wel nu aan het versnellen als je hun dekkingskaartje mag geloven. Komt de komende maanden op hoog tempo 4G+ bij, ook op bestaande locaties.
Het lijkt misschien dat het netwerk zwakker is geworden in de dekking, maar in de praktijk is juist het omgekeerde het geval: door meer frequenties op de masten te activeren gaat je toestel kiezen voor de slechter te ontvangen hogere 4G frequenties.die hogere snelheden mogelijk maken en die de beter dekkende lagere frequenties ontlasten.dutchnltweaker schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:07:
Het lijkt dat in de omgeving breda het 4g netwerk minder is geworden?
Even een korte uitleg wat ik daarmee bedoel: KPN had eerst alleen 4G uitgerold op de beter dekkende 4G-800 frequentie. De KPN 4G-800 frequenties werden steeds zwaarder belast, waardoor de 4G snelheid begon te dalen. Dus er moest ruimte gemaakt worden door ook nieuwe "slechtere" frequenties in te gaan zetten. Ze hebben nu 4G-1800 frequenties ingezet die minder dekking geven.
Zit je wat dichter bij een mast, dan zal je toestel zo lang mogelijk proberen om op 4G-1800 te blijven. Wordt de 4G-1800 dekking te zwak, dan pas zal je toestel naar het beter dekkende 4G-800 terug gaan. Als dat laatste gebeurt, dan zie je weer evenveel dekking als je gewend was tot je toestel weer een 4G-1800 zender vint en daarnaar wordt overgezet. Op 4G-1800 is je verbinding meestal merkbaar sneller dan op 4G-900. Als je een 4G+ toestel hebt dan zal je zien dat de verbinding op je toestel pas echt flink sneller wordt, terwijl het aantal streepjes 4G dekking minder lijkt te zijn geworden. Dat komt doordat bij 4G+ kanalen op 4G900 en van 4G-1800 samen gebruikt. Het aantal streepjes ontvangst wat je op je toestel ziet bestaat uit meer dan alleen de sterkte van de dekking. Maar om het simpel te houden zie je als je 4G+ gaat gebruiken grofweg de dekking van 4G-1800 in beeld. In de toekomst zal ook nog 4G-2600 worden toegevoegd wat nog weer iets minder goed dekking geeft.
Dan is het goed te weten dat 4G prima werkt met krap 1 streepje ontvangst. Bij 4G+ is de werking aan de celranden nog iets stabieler gemaakt. Is dit voldoende antwoord voor je?
Pas als je GPRS, 3G, H+ of een andere variant in beeld ziet staan gerelateerd aan het oude 2G en 3G netwerk dan moet je je zorgen gaan maken. Zolang je 4G houdt is er niets aan de hand en is de verklaring van ucsdcom de oorzaak.
Ow en waar 4g-900 staat geschreven wordt in het geval van KPN 4g-800 bedoeld. 4g-900 wordt gebruikt door T-Mobile
Je moet je helemaal niet focussen op streepjes. Bereik op 2G moet beter zijn dan op 3G en dat moet weer beter zijn dan op 4G. Met 1 streepje 2G zit je op ongeveer -100 dBm, met 1 streepje 3G zal je rond de -1`07dBm zitten en bij 4G rond de -113 dBm.The Wizard schreef op zondag 24 januari 2016 @ 08:03:
Streepjes op je toestel zegt idd helemaal niks. Google heeft echter bij de Nexus series de "streepjes berekening" aangepast waardoor deze in lijn is met de 2G/3G dekking. In mijn ogen een veel betere oplossing. Hopen dat de andere fabrikanten dit ook gaan doorvoeren, dat zal veel dekkingsproblemen (optisch met streepjes...) oplossen.
1 streepje 4G zou dan dus slechter zijn dan 1 streepje 2G maar je kan met dat ene streepje 4G meer dan met dat ene streepje 2G. In al mijn drie toestellen waar ik geregeld gebruik van maak is dat zo en die zijn all 3 van een ander merk en die doen het allemaal op ongeveer dezelfde manier.
Als 4G gelijk zou trekken aan 2G zou je bij 1 streepje denken dat je bijna niets meer kan maar met -107 dBm kan je op 4G nog best aardige snelheid halen.
Nou had eerst 4 dekking van 3 a 4 streepjes, en nu best vaak 2 of 1 streepje 4g.ucsdcom schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:32:
[...]
Het lijkt misschien dat het netwerk zwakker is geworden in de dekking, maar in de praktijk is juist het omgekeerde het geval: door meer frequenties op de masten te activeren gaat je toestel kiezen voor de slechter te ontvangen hogere 4G frequenties.die hogere snelheden mogelijk maken en die de beter dekkende lagere frequenties ontlasten.
Even een korte uitleg wat ik daarmee bedoel: KPN had eerst alleen 4G uitgerold op de beter dekkende 4G-800 frequentie. De KPN 4G-800 frequenties werden steeds zwaarder belast, waardoor de 4G snelheid begon te dalen. Dus er moest ruimte gemaakt worden door ook nieuwe "slechtere" frequenties in te gaan zetten. Ze hebben nu 4G-1800 frequenties ingezet die minder dekking geven.
Zit je wat dichter bij een mast, dan zal je toestel zo lang mogelijk proberen om op 4G-1800 te blijven. Wordt de 4G-1800 dekking te zwak, dan pas zal je toestel naar het beter dekkende 4G-800 terug gaan. Als dat laatste gebeurt, dan zie je weer evenveel dekking als je gewend was tot je toestel weer een 4G-1800 zender vint en daarnaar wordt overgezet. Op 4G-1800 is je verbinding meestal merkbaar sneller dan op 4G-900. Als je een 4G+ toestel hebt dan zal je zien dat de verbinding op je toestel pas echt flink sneller wordt, terwijl het aantal streepjes 4G dekking minder lijkt te zijn geworden. Dat komt doordat bij 4G+ kanalen op 4G900 en van 4G-1800 samen gebruikt. Het aantal streepjes ontvangst wat je op je toestel ziet bestaat uit meer dan alleen de sterkte van de dekking. Maar om het simpel te houden zie je als je 4G+ gaat gebruiken grofweg de dekking van 4G-1800 in beeld. In de toekomst zal ook nog 4G-2600 worden toegevoegd wat nog weer iets minder goed dekking geeft.
Dan is het goed te weten dat 4G prima werkt met krap 1 streepje ontvangst. Bij 4G+ is de werking aan de celranden nog iets stabieler gemaakt. Is dit voldoende antwoord voor je?
Uiteraard moet je niet focussen op de streepjes maar dat doet > 99% van de telefoon gebruikers. Daarom is de andere berekening in de Nexus toestellen ook veel beter, het "streepjes" bereik is nu gelijk getrokken met 2G/3G in de ontvangstkwaliteit, niet in dBm! In Samsung telefoons bijv. zijn de streepjes (voornamelijk) gekoppeld aan dBm, vandaar het veel lagere aantal streepjes.The_Wireless_Guy schreef op zondag 24 januari 2016 @ 11:01:
[...]
Je moet je helemaal niet focussen op streepjes. Bereik op 2G moet beter zijn dan op 3G en dat moet weer beter zijn dan op 4G. Met 1 streepje 2G zit je op ongeveer -100 dBm, met 1 streepje 3G zal je rond de -1`07dBm zitten en bij 4G rond de -113 dBm.
1 streepje 4G zou dan dus slechter zijn dan 1 streepje 2G maar je kan met dat ene streepje 4G meer dan met dat ene streepje 2G. In al mijn drie toestellen waar ik geregeld gebruik van maak is dat zo en die zijn all 3 van een ander merk en die doen het allemaal op ongeveer dezelfde manier.
Als 4G gelijk zou trekken aan 2G zou je bij 1 streepje denken dat je bijna niets meer kan maar met -107 dBm kan je op 4G nog best aardige snelheid halen.
Die streepjes zeggen niks, elke fabrikant kan zijn eigen berekening op los laten.
Dat legt hij dus juist uit: je telefoon pakt vanzelf het zwakkere signaal en als dat dreigt weg te vallen pakt hij het sterkere signaal en krijg je automatisch weer 1 a 2 streepjes erbij. Dus pas zorgen maken als je verbinding niet meer reageert of je naar 2G/3G switcht.dutchnltweaker schreef op zondag 24 januari 2016 @ 11:25:
[...]
Nou had eerst 4 dekking van 3 a 4 streepjes, en nu best vaak 2 of 1 streepje 4g.
Is KPN nu nog heel actief met het netwerk trouwens? Hoe snel gaat het met de 4G+-uitbreiding en met de extra locaties in dunbevolkte gebieden?
Bij Samsung wordt er gekeken naar een combinatie van dingen, ben er nog steeds niet helemaal achter wat het nou is, maar het is RSRP + een aantal andere dingen. Soms heb ik een erg goede RSRP maar nog steeds geen volle ontvangst. In Amsterdam stond ik naast een small cell, dat ding was ook geselecteerd door m'n telefoon (Band 7) maar nog steeds miste ik het laatste streepje.
Beetje optimistischere weergave mag wel, ziet er stom uit als je het grootste deel van de tijd maar 2 streepjes hebt
[ Voor 30% gewijzigd door Sorcerer8472 op 24-01-2016 14:41 ]
Het gebeurt af en toe dat ik terugval naar 3g dus dat gebeurt dus wel, gister nog viel het terug naar 3g.Sorcerer8472 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:33:
[...]
Dat legt hij dus juist uit: je telefoon pakt vanzelf het zwakkere signaal en als dat dreigt weg te vallen pakt hij het sterkere signaal en krijg je automatisch weer 1 a 2 streepjes erbij. Dus pas zorgen maken als je verbinding niet meer reageert of je naar 2G/3G switcht.
Is KPN nu nog heel actief met het netwerk trouwens? Hoe snel gaat het met de 4G+-uitbreiding en met de extra locaties in dunbevolkte gebieden?
Bij Samsung wordt er gekeken naar een combinatie van dingen, ben er nog steeds niet helemaal achter wat het nou is, maar het is RSRP + een aantal andere dingen. Soms heb ik een erg goede RSRP maar nog steeds geen volle ontvangst. In Amsterdam stond ik naast een small cell, dat ding was ook geselecteerd door m'n telefoon (Band 7) maar nog steeds miste ik het laatste streepje.
Beetje optimistischere weergave mag wel, ziet er stom uit als je het grootste deel van de tijd maar 2 streepjes hebt(2G/3G op zelfde ontvangst is al volle bak vaak)
Dus moet ik me wel of niet zorgen maken?
4g+ gaat volgensmij erg goed, op de storingspagina kan je elke week locaties zien waar ze bezig gaanSorcerer8472 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:33:
[...]
Dat legt hij dus juist uit: je telefoon pakt vanzelf het zwakkere signaal en als dat dreigt weg te vallen pakt hij het sterkere signaal en krijg je automatisch weer 1 a 2 streepjes erbij. Dus pas zorgen maken als je verbinding niet meer reageert of je naar 2G/3G switcht.
Beetje optimistischere weergave mag wel, ziet er stom uit als je het grootste deel van de tijd maar 2 streepjes hebt(2G/3G op zelfde ontvangst is al volle bak vaak)
Dat is dan optische illusie, in de laatste Antenneregister update is te zien dat Vodafone in de laatste 2 maanden van 2015 maarliefst 4 (vier!) 1800 Mhz antennes heeft geactiveerd.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:14:
[...]
Versnellen? Zo ongeveer heel NL heeft al 4G+ bij KPN intussen
In diezelfde periode activeerde Tele2 er 332 (multi-band 800/2600) en T-Mobile 427.
Het is dus complete flauwekul om te roepen dat "Vodafone aan het versnellen is". Ook al gaan ze nu 10x zo snel als eerst, dan nog gebeurd er netto niks.
Ik lees hier https://www.4gmasten.nl/d...-vodafone-23-januari-2016 dat er weer problemen zijn met de KPN update van het Antenneregister? Ik ben namelijk echt benieuwd wat er tussen 24 oktober
Daar zat ik op het netwerk van tele2(t-mobile).
Nu dacht ik zo eens even na of dat kan, maar het leek mij dat ik met tele2 t-mobile beter mensen kon horen aan me telefoon (beter spraak en luister kwaliteit) kan dit?
Dit topic is gesloten.