[KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste
Acties:
  • 198.979 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:44
Wie is de 4g roaming partner van kpn in Italië? Zowel op Tim als wind krijg ik geen 4g.. Vodafone Italia heb ik niet geprobeerd maar dat lijkt me erg sterk dat dat de partner is.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:51
Normaalgesproken Tim geloof ik. Da's een beetje de KPN van Italië.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 20:00
Jassy schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:35:
Wie is de 4g roaming partner van kpn in Italië? Zowel op Tim als wind krijg ik geen 4g.. Vodafone Italia heb ik niet geprobeerd maar dat lijkt me erg sterk dat dat de partner is.
2 maanden geleden nog in Italië geweest, en daar probleemloos verbinding kunnen maken met 4G op zowel TIM als I WIND. Net zoals in veel andere EU-landen was het niet mogelijk om met Vodafone te verbinden.

Uit eigen ervaring weet ik dat 4G roaming met KPN in ieder geval mogelijk is op de volgende Europese netwerken:
Oostenrijk: 3 AT (voorkeursnetwerk), A1, T-Mobile AT
België: Proximus (voorkeursnetwerk ten koste van BASE sinds deze maand), BASE, Mobistar
Duitsland: Telekom (voorkeursnetwerk)
Italië: I WIND (voorkeursnetwerk), TIM

[ Voor 26% gewijzigd door Gaston op 09-09-2015 17:58 . Reden: toev. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Ah, TIM was voorkeursnetwerk een tijd geleden nog. Overigens kan in theorie het voorkeursnetwerk per klant verschillen hè, dat bijv. een klant die veel data verbruikt een ander netwerk krijgt dan een klant die veel belt. Er zijn bedrijven die dat soort oplossingen voor providers aanbieden, maar ik weet niet hoe dat bij KPN zit.

Vodafonenetwerken mag je met KPN niet op nee, zelfs niet in buurland Vodafone.de. Geen idee of er uitzonderingen zijn. Meen me te herinneren dat het in Ierland wel kon, maar weet het niet zeker.

Als je zelf Vodafone gebruikt verschilt het enorm waar je wel en niet op mag. Soms moet je veel moeite doen om een netwerk op te komen (met name in landen waarin Vodafone zelf ook actief is), je wordt dan 2x de toegang geweigerd en de 3e keer werkt het ineens wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 13:56
Gastje8 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:52:
[...]

2 maanden geleden nog in Italië geweest, en daar probleemloos verbinding kunnen maken met 4G op zowel TIM als I WIND. Net zoals in veel andere EU-landen was het niet mogelijk om met Vodafone te verbinden.

Uit eigen ervaring weet ik dat 4G roaming met KPN in ieder geval mogelijk is op de volgende Europese netwerken:
België: Proximus (voorkeursnetwerk ten koste van BASE sinds deze maand), BASE, Mobistar
Sinds wanneer is Telekom voorkeursnetwerk? Vorig jaar was dit nog E-Plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1988
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 09:06
Dit is ook nog steeds E-Plus, maar aangezien het Telekom.de 4G-netwerk verder uitgebouwd is, is dit de 4G-Roaming partner in Duitsland. Geen idee eigenlijk of je ook op E-Plus 4G komt met een KPN sim? Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
Interessant berichtje over gedeelde indoor 4G:

http://corporate.kpn.com/...parkeerkelder-tot-dak.htm

• Sorcerer8472
Over indoor zag ik dat Vodafone nu indoor 4G heeft in het Roda JC-stadion in Kerkrade. Niet de locatie die ik had verwacht die het eerst omgebouwd zou worden na de Arena :D

Werd trouwens tijd dat er meer indoor locaties komen. In het buitenland is dat al heel gewoon en bij hoge/grote gebouwen ontkom je er gewoon niet aan omdat daar altijd dode zones zullen ontstaan. Erg mooi dat er in het WTC een multi-provider oplossing wordt gebouwd. Zouden andere gebouw-eigenaren een voorbeeld aan moeten nemen. Vraag me af wat er nou precies in Schiphol ligt, want Vodafone op Schiphol is niet heel geweldig, en volgens mij heeft KPN ook hier een uitgebreid 2G/3G/4G antennesysteem aangelegd. Kunnen daar ook andere providers op inprikken?

Klinkt trouwens alsof er in het WTC alleen 3G en 4G is toegevoegd. Ik denk dat dat wel een beetje het beeld is dat we naar de toekomst zullen zien; waarom zou je nog 2G toevoegen als in de praktijk bijna niemand dit nog gebruikt in zakelijke omgevingen? (Schiphol is dan weer een ander verhaal, hier zal 2G veel intensiever worden gebruikt gok ik, al is het maar omdat er veel iets oudere 3G-mobieltjes uit andere landen zijn die onze 3G-frequenties niet ondersteunen)

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Dave1988 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:42:
Dit is ook nog steeds E-Plus, maar aangezien het Telekom.de 4G-netwerk verder uitgebouwd is, is dit de 4G-Roaming partner in Duitsland. Geen idee eigenlijk of je ook op E-Plus 4G komt met een KPN sim? Iemand ervaring?
Je kan niet op 4G komen van E-Plus.

• Jassy
E-plus is geen voorkeursnetwerk meer sinds het is verkocht aan Telefonica. Ik woon aan de grens en kom nu altijd direct op Telekom in plaats van eplus.

In Italië kwam ik op wind maar die heeft geen 4g net als Tim. Ik zit in Modena dus zeker geen kleine plaats. Zo nog maar eens testen.

Net het toestel op 4g geforceerd en ik kon op zowel wind als Tim 4g gebruiken. De rest kwam ik niet op.

Jammer dat er geen lijstje is met netwerken waar ook LTE mee werkt.. Leuk project voor de startpost!

[ Voor 26% gewijzigd door Jassy op 10-09-2015 09:08 ]

• Sorcerer8472
Netwerken waar je überhaupt op komt zou leuk zijn om te weten. In sommige landen is het heel onpraktisch als je bepaalde netwerken niet kunt gebruiken. Ik wil in Italië op afgelegen plekken gewoon Tim kunnen gebruiken en weet niet of dat met Vodafone nu kan bijvoorbeeld... een hele tijd terug kon je met Vodafone niet Tim op namelijk, ik stuiterde in een afgelegen gebied tussen een zwak Vodafone en Wind-signaal terwijl de Tim-zendmast op de berg vlakbij stond :{

• RadioAir
Dan is daar het een en ander veranderd. In het Libertel-Vodafone tijdperk kon je gewoon op Wind, TIM, OmnitelVodafone en Blu met Voda...

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 15:16
TIM kun je inderdaad niet op met Vodafone.

• Sorcerer8472
SafariFlow schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:44:
TIM kun je inderdaad niet op met Vodafone.
Het is redelijk onpraktisch dat TIM niet werkt als je in landelijke delen van Umbrië en Toscane bent en telkens "emergency calls only" ziet met je dure zakelijke abonnement (zelfs geen 2G dus en ook geen bellen/sms'en, laat staan 4G!) daar waar bijv. Telfort-gebruikers vrolijk 3G kunnen gebruiken.

Er zijn nog meer landen waar het onpraktisch is om niet overal op te kunnen, denk ook aan Telstra Australië waarover het ook onduidelijk is of Vodafone NL-gebruikers hierop mogen roamen. Hun dekking in de outback is extreem veel beter dan die van Optus AU / Vodafone AU.

Is er een lijst beschikbaar van netwerken waar je wel en niet op kunt? Op de oude lijst met roamingovereenkomsten staat TIM wel nog aangegeven als partner, maar dat klopt blijkbaar niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Ik zou het lijstje voor Vodafone eerder in het Vodafone topic zetten ;)

Voor prepaid zijn er bij de providers volgens mij minder mogelijkheden dan bij abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 15:16
Sorcerer8472 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:57:
[...]

Het is redelijk onpraktisch dat TIM niet werkt als je in landelijke delen van Umbrië en Toscane bent en telkens "emergency calls only" ziet met je dure zakelijke abonnement (zelfs geen 2G dus en ook geen bellen/sms'en, laat staan 4G!) daar waar bijv. Telfort-gebruikers vrolijk 3G kunnen gebruiken.

Er zijn nog meer landen waar het onpraktisch is om niet overal op te kunnen, denk ook aan Telstra Australië waarover het ook onduidelijk is of Vodafone NL-gebruikers hierop mogen roamen. Hun dekking in de outback is extreem veel beter dan die van Optus AU / Vodafone AU.

Is er een lijst beschikbaar van netwerken waar je wel en niet op kunt? Op de oude lijst met roamingovereenkomsten staat TIM wel nog aangegeven als partner, maar dat klopt blijkbaar niet meer...
Ze hebben een roaming overeenkomst met TIM alleen wordt er van weg gestuurd. Als ik het niet mis heb, betreft het een GSM/GPRS overeenkomst. Dus geen UMTS en LTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
SafariFlow schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 17:18:
[...]

Ze hebben een roaming overeenkomst met TIM alleen wordt er van weg gestuurd. Als ik het niet mis heb, betreft het een GSM/GPRS overeenkomst. Dus geen UMTS en LTE
Het gaat hier dus weer over Vodafone als ik het goed begrijp. Wel wat verwarrend als je dat er in een KPN topic niet bij vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
Er wordt inderdaad heel veel door elkaar geroepen in de verschillende topics. Zou toch prettig zijn als daar in het kader van het overzicht wat meer op gestuurd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
KPN is lekker bezig met de LTE1800 uitrol! Ik zie veel geplande werkzaamheden, ook in plaatsen waar voorheen geen GSM1800 was. Een aantal masten hier in de buurt staan al aan en geven hoge snelheden op LTE. Zeer goed bezig KPN!

Het is nog steeds niet duidelijk of KPN LTE1800 nu op alle masten uit gaat rollen of wat anders hun strategie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:19
Jassy schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:59:
KPN is lekker bezig met de LTE1800 uitrol! Ik zie veel geplande werkzaamheden, ook in plaatsen waar voorheen geen GSM1800 was. Een aantal masten hier in de buurt staan al aan en geven hoge snelheden op LTE. Zeer goed bezig KPN!

Het is nog steeds niet duidelijk of KPN LTE1800 nu op alle masten uit gaat rollen of wat anders hun strategie is?
Net een speedtest gedaan @Solcon Dronten en ik weet niet op hier LTE1800 draait, maar het ging wel hard. In de huiskamer met 2 etage's boven me.

Afbeeldingslocatie: http://fs1.directupload.net/images/150922/pzbn2xwq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Gastje8 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:52:
[...]

België: Voorkeursnetwerk was bij mij en andere KPN Abonnees altijd BASE. Alleen op BASE had ik 4G. Als ik Proximus 4G probeerde werd ik geweigerd, en dat ook structureel na een paar keer proberen. Echter hadden we daar in de ardennen 4G van BASE dus geen behoefte aan Proximus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Miglow schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:59:
[...]

Net een speedtest gedaan @Solcon Dronten en ik weet niet op hier LTE1800 draait, maar het ging wel hard. In de huiskamer met 2 etage's boven me.

[afbeelding]
Ja, 4G+ houdt in dat 800+1800 gekoppeld zijn. Hoe zit het met het VoLTE-logootje boven in beeld? Zit je bij die Tweakers/KPN pilot? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:19
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:30:
[...]

Ja, 4G+ houdt in dat 800+1800 gekoppeld zijn. Hoe zit het met het VoLTE-logootje boven in beeld? Zit je bij die Tweakers/KPN pilot? :)
Kan ik niets over zeggen O-) Maar wel cool dat hier dan ook Cat9 LTE actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:52
Ik heb nog een HTC One m7 met 4G van KPN. Nu haal ik soms 65 Mb/s down en 20 up, maar vaker blijft het rond de 20/20 hangen. Dit op 800Mhz. Zowel op het platteland in Friesland als in Zwolle

Als ik het goed heb ondersteunt mijn telefoon LTE band/CAT 3(1800), 7(2600), 20(800). (http://www.gsmarena.com/htc_one-5313.php)

Wat voor verschil kan ik verwachten als ik op 1800Mhz ben verbonden? Hier in Zwolle staat een 1800Mhz in de buurt. Wil wel eens kijken wat voor snelheid ik dan kan krijgen.

Als ik gsmarena bekijk, zal mijn telefoon nooit harder gaan dan 100/50. En 800+1800 zal met dit "oude" toestel niet meer gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Miglow schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:39:
[...]

Kan ook gewoon Cat6 zijn (in de zin van 800+1800 zonder 2600 dus).
HvanderT schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:53:
Ik heb nog een HTC One m7 met 4G van KPN. Nu haal ik soms 65 Mb/s down en 20 up, maar vaker blijft het rond de 20/20 hangen. Dit op 800Mhz. Zowel op het platteland in Friesland als in Zwolle

Als ik het goed heb ondersteunt mijn telefoon LTE band/CAT 3(1800), 7(2600), 20(800). (http://www.gsmarena.com/htc_one-5313.php)

Wat voor verschil kan ik verwachten als ik op 1800Mhz ben verbonden? Hier in Zwolle staat een 1800Mhz in de buurt. Wil wel eens kijken wat voor snelheid ik dan kan krijgen.

Als ik gsmarena bekijk, zal mijn telefoon nooit harder gaan dan 100/50. En 800+1800 zal met dit "oude" toestel niet meer gaan denk ik.
De M7 ondersteunt inderdaad alle banden van KPN. Op 1800 MHz zul je snelheden zien boven de 50 Mbps en op 800 MHz snelheden onder de 50 Mbps, hoewel het ook zomaar kan dat een snelle 800-locatie richting de 50 piekt en een trage 1800-locatie onder de 50 uitkomt...

Je telefoon zal meestal een voorkeur hebben voor 1800 en 800 alleen gebruiken als 1800 niet meer voldoende sterk binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik heb een keer gehad dat ik met 30.000 man in het Goffertpark in Nijmegen tijdens Mumford and Sons gewoon nog 65Mbps binnen kreeg :P, dus dat zal wel 1800 zijn geweest.

En inderdaad, ik haal soms op een 800Mhz locatie in een klein dorpje op ongeveer een kilometer afstand van de mast rond de 60Mbit, maar heel vaak ook niet meer dan 20.

Oude speedtest:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/android/1387475526.png

Op 3G haal ik eigenlijk nooit meer dan 16Mbit.. Maar ik geloof dat KPN daarop de grens ook zet, ook al geeft m'n telefoon aan dat ik op DC-HSDPA zit met 42Mbps.

Ik zal eens appje zoeken die aan kan geven op welke verbinding ik zit, wil wel eens kijken wat deze HTC kan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:54

The Wizard

Moderator Mobile
Miglow schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:39:
[...]

Cat9 ondersteuning zit alleen in de edge+, niet in de normale s6. Die gaat maar tot cat6.

Wat me opvalt is dat KPN zelfs 3G only locaties afbreekt die < 1 jaar geleden geplaatst zijn. Moet een redelijke kapitaal vernietiging zijn. Wel grappig dat KPN steeds meer naar die all in one antennes overschakelt, zie ze steeds meer.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Vraag me af wat ze doen met die apparatuur, verkopen of elders plaatsen? Zeker 3G apparatuur dat na amper een jaar alweer weggaat is wel zonde. Soort van...

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:56

swv

Ik ben benieuwd of de iPhone 6s direct gebruik kan maken van 4g+ en er niet nog een carrier update nodig is?

Tevens ben ik benieuwd hoe vaak ik 4g+ in beeld zal zien verschijnen. Dan wordt het tevens makkelijker voor mij om 4G1800 te spotten, ipv steeds de fieldmode in te duiken. Hoewel ik dan wel nieuwe 4G1800 locaties misloop die nog geen 4g+ hebben natuurlijk.

Ik moet vanwege het gebruik van een doorstuurservice wachten tot maandag voor ik de 6s krijg. Ik lees graag de KPN 4g+ ervaringen van anderen die wel al overmorgen een 6s bemachtigd hebben :)

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
In principe moet je direct gebruik kunnen maken van 4G+ zonder carrier update. Ik denk niet dat je 4G+ in beeld ziet staan, de 3G varianten worden ook niet weergegeven.

• swv

swv

Goed punt :/ Nou we weten het snel.

• Gaston
Het Antenneregister is weer geüpdatet met de nieuwe KPN-locaties. De verdwenen 2G-locaties zijn ook weer terug.

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
...

[ Voor 96% gewijzigd door Thombias op 24-09-2015 15:41 ]

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:26
KPN heeft vandaag de 1000e zendmast geactiveerd die 4G+ uitzendt.

http://corporate.kpn.com/...mijlpaal-in-uitrol-4g.htm

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
The Wizard schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:46:
In principe moet je direct gebruik kunnen maken van 4G+ zonder carrier update. Ik denk niet dat je 4G+ in beeld ziet staan, de 3G varianten worden ook niet weergegeven.
Bij m'n Note 4 staat de "+" er echt achter zodra ik in Groningen ben.
Volgensmij staat er in dat bericht ook dat ze van plan zijn om 4G+ verder in Nederland uit te rollen

• swv

swv

RobinF schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:18:
[...]

Maar bij iPhones voor zover ik weet nog niet ;) Apple zou er goed aan doen dit keer wel het onderscheid te maken in aanduiding tussen 4G en 4G+.

Aangezien de iPhone afhankelijk van het land al het LTE of 4G symbool laat zien moet LTE-A en 4G+ ook niet zo'n probleem zijn toch.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
RobinF schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:18:
[...]

Gaat om de iPhones ;)

Bij de Nexus telefoons zie je ook alleen maar 3G / H of 4G, ook geen +'jes, het is een esthetisch iets denk ik...

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:26
The Wizard schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:08:
[...]

Gaat om de iPhones ;)

Bij de Nexus telefoons zie je ook alleen maar 3G / H of 4G, ook geen +'jes, het is een esthetisch iets denk ik...
reviews: Nexus 6 Review - grote telefoon, kleine teleurstelling

Arnout zegt dat 4g+ niet werkt op de nexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
sww89 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:03:
[...]

Aangezien de iPhone afhankelijk van het land al het LTE of 4G symbool laat zien moet LTE-A en 4G+ ook niet zo'n probleem zijn toch.
De aanduiding LTE of 4G is niet land specifiek maar netwerk specifiek. Tele2 heeft voor zover ik weet in Nederland als enige LTE in beeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 10:32

n2theb

Tweakers Abonnee

Is er ergens een overzicht te zien waar 4G+ actief is en waar niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hier kan je dat zien: http://4gmasten.nl/dekking/4g-dekking. Is wel op basis van een combi locatie van 4G800/1800, het kan zijn dat op bepaalde plekken 4G+ nog niet geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

n2theb schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:34:
[...]

Is er ergens een overzicht te zien waar 4G+ actief is en waar niet?
Het wordt inderdaad echt tijd dat de coveragechecker wordt bijgewerkt. Wat zou er de reden van kunnen zijn om dit niet te communiceren? Hoe mooi 4gmasten.nl ook werkt, je wilt uiteindelijk toch weten waar wat actief is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Laatst online: 17-09 10:32

n2theb

Tweakers Abonnee

sww89 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:37:
[...]

Het wordt inderdaad echt tijd dat de coveragechecker wordt bijgewerkt. Wat zou er de reden van kunnen zijn om dit niet te communiceren? Hoe mooi 4gmasten.nl ook werkt, je wilt uiteindelijk toch weten waar wat actief is
Ik kwam deze tegen: https://www.google.com/ma...zO0DHqLdKkdI.kHd6s6iKM7FQ. Als je beetje inzoomt op de plaatsen waar je zelf woon dan kan je ongeveer in schatte hoe goed je bereik er van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

n2theb schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:56:
[...]

Ik kwam deze tegen: https://www.google.com/ma...zO0DHqLdKkdI.kHd6s6iKM7FQ. Als je beetje inzoomt op de plaatsen waar je zelf woon dan kan je ongeveer in schatte hoe goed je bereik er van is.
Bedankt voor het meedenken, maar dan hebben we het weer over de 4gmasten.nl kaarten.

Een tip voor jou wat 4g+ betreft: https://www.google.com/ma...z-qKZ66F5RrQ.ko1K6CLXtvcY :)
Het ding is een beetje dat die kaart alleen locaties laat zien waar 4g+ mogelijk is, en dus niet per definitie is geactiveerd. Vandaar mijn wens ook om een 4g+ dekkingskaart van KPN zelf.

Maar gezien de berichtgeving van gisteren, zou ik er vanuit kunnen gaan dat 4g+ bijna overal werkt waar is omgebouwd
http://corporate.kpn.com/...mijlpaal-in-uitrol-4g.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaston
Het lijkt erop dat 4G+ nu meteen wordt geactiveerd bij de uitrol van LTE1800. Vandaag op het station in Roermond (waar de uitrol vorige week is gestart) was er meteen 20Mhz bandbreedte beschikbaar op LTE1800. Vanmiddag ga ik mijn gereserveerde iPhone 6s ophalen, dus dan kan ik het binnenkort gaan testen of 4G+ daadwerkelijk geactiveerd is.
sww89 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:03:
[...]

Maar bij iPhones voor zover ik weet nog niet ;) Apple zou er goed aan doen dit keer wel het onderscheid te maken in aanduiding tussen 4G en 4G+.

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik zal het vanmiddag testen en in dit topic posten.

EDIT:

Voor zover ik kan zien, wordt er geen 4G+ symbool getoond. Wellicht dat er nog een Carrier Update komt, maar dat betwijfel ik.

[ Voor 51% gewijzigd door Gaston op 25-09-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
Gastje8 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:37:
Het lijkt erop dat 4G+ nu meteen wordt geactiveerd bij de uitrol van LTE1800.
Klopt. KPN rolt LTE1800 niet zelfstandig uit, maar uitsluitend als CA uitbreiding op LTE800.

• Gaston
Afbeeldingslocatie: https://www.kpn.com/upload/2c6aed97-ec71-422e-afd3-1957a1781759_20150917_4G%2Bplus-tab.jpg

Ik kwam deze afbeelding tegen op de website van KPN. Hopelijk wordt de Coveragechecker binnenkort ook bijgewerkt.

• Jassy
Ziet er goed uit deze uitrol! Ook kleine plaatsen worden dus meegenomen, onder andere mijn woonplaats. Helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
KPN start in 2016 met VoLTE voor alle klanten.

http://corporate.kpn.com/...er-met-bellen-over-4g.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Laat maar komen! Ik ben er klaar voor! Ik heb nu namelijk ook de beschikking over 4g+ met mijn iPhone 6s+. VoLTE moet dan ook geen probleem zijn.

Normaal ga ik thuis van 4G800 op 4 streepjes naar 4G1800 op 2 streepjes bij het raam. Ik wachten wanneer mijn iPhone nou overging naar 4g+ in de veronderstelling dat ik dan 2 streepjes zou moeten zien. Niet dus, hij houdt de 4G800 signaalsterkte aan blijkbaar voor de weergave. Dat wist ik niet. Enfin, onderstaande resultaat heb ik gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/iphone/1386314109.png

Normaal haal ik thuis op 4G800 30-40 Mbps en op 4G1800 60-70 Mbps op circa 660 meter afstand van de mast in bebouwd gebied. De antenne staat vrij laag op een gebouw dus signaalsterkte neemt snel af. Desondanks is die 116 Mbps heel netjes en wanneer je bovenstaande bij elkaar op telt klopt dit resultaat wel. Op de korte termijn wil ik nog even naast de mast staan want ik ben er van overtuigd dat ik nog veel hoger kan halen. Gewoon omdat het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Nee, in de meeste gevallen is bij 4G+ de 800 MHz de primaire band. Maar ik heb ook al een keer 1800 als de primaire band gezien, dus blijkbaar wijzigt het nog wel eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
sww89 schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:42:
[...]

Laat maar komen! Ik ben er klaar voor! Ik heb nu namelijk ook de beschikking over 4g+ met mijn iPhone 6s+. VoLTE moet dan ook geen probleem zijn.
De iPhone 6 en 6+ hebben ondersteuning voor VoLTE.
De iPhone 6S en 6S+ hebben ondersteuning voor VoLTE en CA (4G+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Thx! Goed om te weten :)

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Weet iemand of KPN van plan is om alle 3G locaties ook te voorzien van 900mhz?

Hier in het dorp waar ik woon staat een 3G2100/4G800 mast, ik heb geen 4G bij m'n abonnement en met 3G is het bereik binnen het net niet. (Met 3G900 zou dit natuurlijk opgelost zijn.)

• Raider095
xabre16v schreef op woensdag 30 september 2015 @ 00:50:
Hier in het dorp waar ik woon staat een 3G2100/4G800 mast, ik heb geen 4G bij m'n abonnement en met 3G is het bereik binnen het net niet. (Met 3G900 zou dit natuurlijk opgelost zijn.)
En om welke locatie gaat dit?

• Sorcerer8472
The Wizard schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:08:
Nee, in de meeste gevallen is bij 4G+ de 800 MHz de primaire band. Maar ik heb ook al een keer 1800 als de primaire band gezien, dus blijkbaar wijzigt het nog wel eens...
Bij Vodafone is het variabel. Eigenlijk werkt het daar hetzelfde als het doet zonder 4G+ maar wordt de andere band er daarna bij geaggregeerd. Komt erop neer dat je bij goede ontvangst vaak (maar niet altijd) 1800 MHz gebruikt (+ het voordeel van snellere upload). Heb het idee dat drukte ook deels medebepalend is voor welke band er wordt gekozen.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Sorcerer8472 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:19:
[...]

Bij Vodafone is het variabel. Eigenlijk werkt het daar hetzelfde als het doet zonder 4G+ maar wordt de andere band er daarna bij geaggregeerd. Komt erop neer dat je bij goede ontvangst vaak (maar niet altijd) 1800 MHz gebruikt (+ het voordeel van snellere upload). Heb het idee dat drukte ook deels medebepalend is voor welke band er wordt gekozen.
Ja, ik heb ook het idee dat dit een dynamische instelling is. Vooral onderweg (snelweg) zie ik voornamelijk 800 MHz als primaire band.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

• krakendmodem
9231 hier :P.

Hier hebben ze wel 900 aangezet, maar bij Augustinusga in de omgeving juist weer niet.. Vreemde keus, die mast staat midden in een weiland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 06:35
Gisteren stond ik op het punt om van Ziggo all-in 1 over stappen naar KPN internet.
Kom ik erachter dat de infrastructuur waar ik woon nogal verouderd is waardoor ie MAX 12 Mbit aankan. Om maar te zwijgen over glasvezel.
Ik wilde dit combineren met KPN mobiel, wat mij een mooi voordeel zou opleveren.
Is er een mogelijkheid om erachter te komen wanneer ze hier iets aan gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:07
Zanzarismo schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:23:
Gisteren stond ik op het punt om van Ziggo all-in 1 over stappen naar KPN internet.
Kom ik erachter dat de infrastructuur waar ik woon nogal verouderd is waardoor ie MAX 12 Mbit aankan. Om maar te zwijgen over glasvezel.
Ik wilde dit combineren met KPN mobiel, wat mij een mooi voordeel zou opleveren.
Is er een mogelijkheid om erachter te komen wanneer ze hier iets aan gaan doen?
Bedoel je zoiets als dit: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
off topic: kijk dan ook even wat de buren halen, misschien is de 12Mbit een te lage schatting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swift92
  • Laatst online: 18-09 22:21
Wat VVDSL
Planning Nov 2015
Betrouwbaarheid Planning is plus of min één maand
Internet Snelheid100 Mbit/s
iTV2 HD

Voor de grap eens gekeken. Staat dit bij iedereen? Of ligt tussen nu en een maand de stoep open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Laatst online: 28-08 18:51
Dat niet. Dan zetten ze een vernieuwde wijkkast neer. Die moet wel op glasvezel als dat nog niet zo is. Misschien ga je die sleuf wel zien.
Om weer on topic te geraken: kunnen ze niet kleine zendertjes in die kasten doen, een soort sterkere Signaalplussen?
Zou ook wel wat voor Ziggo zijn, 2,6 gig 4G in iedere wijk. Frequentie hebben ze al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Is ook over nagedacht door Ziggo, sterker nog een aantal straatverdelers zenden al een Ziggo signaal uit. In principe zou het volgens mij mogelijk moeten zijn om picocellen in te bouwen alleen zit je met de antenne..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
RadioAir schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:46:
Is ook over nagedacht door Ziggo, sterker nog een aantal straatverdelers zenden al een Ziggo signaal uit. In principe zou het volgens mij mogelijk moeten zijn om picocellen in te bouwen alleen zit je met de antenne..
Op 2.6 GHz? Hoeveel en op welke locaties? Ben heel erg benieuwd :o

Kan in combinatie met terugval op Vodafone 2G/3G/4G een mooie oplossing zijn evt! (evt. in het Ziggo-topic reageren om de discussies gescheiden te houden)

[ Voor 7% gewijzigd door Sorcerer8472 op 01-10-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Sorry, WiFi, niet 4G, my bad voor de onduidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Maar WiFi is 2,4 Ghz. Als dat kan kan 2,6 GHz 4G of 2,1GHz 3G ook wel.
Hoef je je ook niet aan die ielige WIFI vermogens te houden

[ Voor 30% gewijzigd door Schrudde op 01-10-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
4G is maximaal 200 mW. 3G is 250 of 200, weet ik niet zeker. Hoe dan ook valt het wel mee qua vermogens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Op je telefoon? Maar zendmasten zijn er genoeg van honderden watts tot zelfs meer dan een kilowatt.
Dat doe je niet in zo'n straatkast, maar paar watt is te overzien qua grootte en stralingsniveaus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
En nu weer ontopic, we hebben een apart topic over xDSL/glasvezel, daar graag verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Over 4g minicellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Bij KPN niet van toepassing zoals hierboven besproken, dus hier offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Nee, maar daar ging het (initieel) niet over. Je bent altijd vrij om een topic te openen over Ziggo 4G, als deze er nog niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Parallelen met Ziggo kwamen wel paar keer langs maar mijn doel was toch echt "waarom eigenlijk geen KPN 4G in KPN wijkkasten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
Die locatie heeft alleen U2100. Verder niets gepland aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
Daar draaien alle systemen op 800/900/2100.
HvanderT schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:48:
Hier hebben ze wel 900 aangezet, maar bij Augustinusga in de omgeving juist weer niet.. Vreemde keus, die mast staat midden in een weiland...
Daar staat alleen U2100, er kan dus niet zomaar even 'U900' worden ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Raider095 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 22:50:
[...]

Daar draaien alle systemen op 800/900/2100.

[...]

Daar staat alleen U2100, er kan dus niet zomaar even 'U900' worden ingeschakeld.
Dat weet ik, alleen die mast in Augustinusga staat er nog maar een paar jaar. Ik gok een jaar of drie/vier. Toen ik er altijd langs fieste vroeger was daar alleen 2G. Juist in zulke gebieden wil je U900 lijkt me. Want in Augustinusga zelf ontvang je er geen 3G meer... Niet in huis tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
HvanderT schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 10:53:
[...]

Dat weet ik, alleen die mast in Augustinusga staat er nog maar een paar jaar. Ik gok een jaar of drie/vier. Toen ik er altijd langs fieste vroeger was daar alleen 2G. Juist in zulke gebieden wil je U900 lijkt me. Want in Augustinusga zelf ontvang je er geen 3G meer... Niet in huis tenminste.
Da's nog geen km van de zendmast toch? Die er specifiek op gericht is zelfs. Apart dat je het dan niet meer ontvangt. Of is het heel bosrijk daar?

Vodafone is redelijk goed vertegenwoordigd in die regio met 4G aan alle kanten, maar voor KPN moet je voor dingen anders dan 3G2100 nog flink wat kilometers afleggen. T-Mobile is nog spannender :P

Ben benieuwd of dit dan een van die gebieden is die KPN gaat verbeteren nog in het kader van het project met dunbevolkte gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
HvanderT schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 10:53:
Zo simpel is het niet altijd. Er zal een U2100 mast bijgebouwd zijn omdat er wellicht te weinig capaciteit was op 3G. Als je het hebt over 3/4 jaar geleden dan was er ook nog geen LTE en ook geen U900. Inmiddels is de strategie iets gewijzigd en zal men minder snel een U2100-only site bouwen. Ik zie ook geen uitbreidingen staan voor deze mast. Ik zou dan eerder verwachten dat hij verdwijnt, maar als je zegt dat het nogal een uithoek is dan is dat ook een beetje stug. Alles valt of staat bij de drukte rondom zo'n mast. Als ze zien dat er voldoende vraag is naar 3G dan wordt het wellicht rendabel om hem tzt uit te breiden met 800/900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:14:
[...]

Da's nog geen km van de zendmast toch? Die er specifiek op gericht is zelfs. Apart dat je het dan niet meer ontvangt. Of is het heel bosrijk daar?

Vodafone is redelijk goed vertegenwoordigd in die regio met 4G aan alle kanten, maar voor KPN moet je voor dingen anders dan 3G2100 nog flink wat kilometers afleggen. T-Mobile is nog spannender :P

Ben benieuwd of dit dan een van die gebieden is die KPN gaat verbeteren nog in het kader van het project met dunbevolkte gebieden.
Niet bepaald bosrijk daar nee. Veel weilanden. Maar bij blauferlaat over het kanaal loopt het signaal al terug. 4g is daar niet te bekennen, de laatste keer dat ik er was. Ook in de weilanden op de grens met Groningen is er weinig tot geen 4G van KPN.

Ik zie dat die mast in 2012 in gebruik is genomen. Die is er toen door KPN neergezet, ik weet nog dat ze er glas naar toe aan het graven waren.

Wat mij nu opvalt, volgens mij hangt Vodafone in diezelfde mast. Die is in maart van dit jaar geplaatst. 4G enabled.

3G dekking is in die weilanden dan wel weer goed. Dat was eerst alleen 2G...

[ Voor 17% gewijzigd door krakendmodem op 03-10-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Raider095 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:42:
[...]

Zo simpel is het niet altijd. Er zal een U2100 mast bijgebouwd zijn omdat er wellicht te weinig capaciteit was op 3G. Als je het hebt over 3/4 jaar geleden dan was er ook nog geen LTE en ook geen U900. Inmiddels is de strategie iets gewijzigd en zal men minder snel een U2100-only site bouwen. Ik zie ook geen uitbreidingen staan voor deze mast. Ik zou dan eerder verwachten dat hij verdwijnt, maar als je zegt dat het nogal een uithoek is dan is dat ook een beetje stug. Alles valt of staat bij de drukte rondom zo'n mast. Als ze zien dat er voldoende vraag is naar 3G dan wordt het wellicht rendabel om hem tzt uit te breiden met 800/900.
Voordat die mast er kwam was er niet eens 3G te ontvangen. De gemeente heeft toen bij KPN aangeklopt omdat daar amper bereik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
HvanderT schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:42:
Voordat die mast er kwam was er niet eens 3G te ontvangen. De gemeente heeft toen bij KPN aangeklopt omdat daar amper bereik was.
Ok, nogmaals; er staat vooralsnog niets gepland op die locatie, dus het is even zoals het is vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Raider095 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:17:
[...]

Ok, nogmaals; er staat vooralsnog niets gepland op die locatie, dus het is even zoals het is vrees ik...
Ik woon er niet ;). En heb er persoonlijk niet veel moeite mee. Alleen jammer voor de mensen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Bouwt KPN sowieso nog wel verder aan 4G-800 of bouwen ze alleen nog 4G-1800 en is de 4G dekking die we nu hebben de dekking waar we het mee moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
ucsdcom schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:37:
Bouwt KPN sowieso nog wel verder aan 4G-800 of bouwen ze alleen nog 4G-1800 en is de 4G dekking die we nu hebben de dekking waar we het mee moeten doen?
Ik neem aan dat er nog wel een beetje veranderd wordt qua 800. Bijvoorbeeld als contracten aflopen waar ze een antenne hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
KPN bouwt niet specifiek aan 4G. Men streeft er naar dat op elke site dezelfde technieken staan. Aangezien heel NL al enige tijd omgebouwd is zul je niet veel extra 4G800 kunnen verwachten, hooguit op enkele GSM900 of UMTS2100-only sites die worden omgebouwd naar alle technieken. In sommige situaties verdwijnen dit soort vreemde eenden juist, dus het is lastig te zeggen hoe de dekking zich gaat ontwikkelen. De manier waarop je het vraagt zou kunnen betekenen dat KPN 4G-only sites bouwt, maar dat gebeurt dus niet. Hooguit als uitbreiding, maar dat zal minimaal zijn. Over 1800 durf ik niet veel te zeggen, maar 800 is min of meer "klaar", behoudens dus enkele uitbreidingen van bestaande sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin op mijn Oneplus one steeds vaker 4G te hebben in Leeuwarden. Hebben ze daar sinds kort enkele 1800 mhz zenders aangezet ofzo? :? De Oneplus one ondersteunt de standaard 800 mhz band niet, maar volgens de dekkingskaart Is er alleen 800 mhz beschikbaar in Leeuwarden.

Heb dit gemerkt in de omgeving van het station en die van de NHL hogeschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
De dekkingskaart is inderdaad beperkt tot 4G-800, ook als er wel 4G-1800 is, dan zal je dat op de kaart helaas niet terug zien. Als je Oneplus One dus nu 4G oppikt dan moeten dat wel 4G-1800 sites zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:03:
Begin op mijn Oneplus one steeds vaker 4G te hebben in Leeuwarden. Hebben ze daar sinds kort enkele 1800 mhz zenders aangezet ofzo? :? De Oneplus one ondersteunt de standaard 800 mhz band niet, maar volgens de dekkingskaart Is er alleen 800 mhz beschikbaar in Leeuwarden.

Heb dit gemerkt in de omgeving van het station en die van de NHL hogeschool.
Zoals je hier ziet; http://4gmasten.nl/dekking/4g/kpn-4g heeft KPN idd 4G1800 actief in Leeuwarden.
Er wordt idd nog wel 4G800 bijgebouwd, afgelopen maand 13 erbij (er verdwijnen ook locaties, dit is het netto resultaat), de maand daarvoor 27 erbij. Zie link hierboven.

[ Voor 27% gewijzigd door The Wizard op 11-10-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees ik dit nu goed? Willen ze uiteindelijk op 1800 mhz ook landelijke dekking hebben? :? Daar zou ik wel erg blij mee zijn. :) wil toch nog wel zo'n 2 jaar met deze telefoon doen, en uiteindelijk landelijke 4G dekking zou ik erg blij mee zijn. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Lees ik er niet echt uit. Ik lees het meer als dat de 3G en 4G netten gelijkgetrokken worden.
1800 is voor KPN een capaciteitsding dus dat verwacht ik alleen op drukkere plekken.
Als je grote 1800 4G dekking wil dan moet je naar t-Mobile, die gaat voor 4G 1800 op alle sites en rolt als eerst 1800 uit in nieuwe gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Jassy schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:27:
[...]

België: Voorkeursnetwerk was bij mij en andere KPN Abonnees altijd BASE. Alleen op BASE had ik 4G. Als ik Proximus 4G probeerde werd ik geweigerd, en dat ook structureel na een paar keer proberen. Echter hadden we daar in de ardennen 4G van BASE dus geen behoefte aan Proximus.
Voorkeursnetwerk is hier nog steeds Base op KPN-abo. In de Ardennen doet Proximus het trouwens een heel stuk beter dan Base (qua 2G/3G dan). Maar hekkensluiter was Mobistar, die was vaak helemaal niet terug te vinden.
Schrudde schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:38:
Lees ik er niet echt uit. Ik lees het meer als dat de 3G en 4G netten gelijkgetrokken worden.
1800 is voor KPN een capaciteitsding dus dat verwacht ik alleen op drukkere plekken.
Als je grote 1800 4G dekking wil dan moet je naar t-Mobile, die gaat voor 4G 1800 op alle sites en rolt als eerst 1800 uit in nieuwe gebieden.
1800 gaan ze niet doen in afgelegen gebieden waarschijnlijk, voegt vrij weinig toe daar. Maar lijkt er wel op dat het erg breed wordt uitgerold, breder dan in eerste instantie bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaston
Het Antenneregister is weer geüpdatet met de nieuwe KPN-locaties. Wat opvalt is dat 3G op de 900Mhz-frequentie nu weer als vanouds foutief is doorgegeven (950,2Mhz).

[ Voor 3% gewijzigd door Gaston op 20-10-2015 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Raider095 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 22:22:
[...]

Het schijnt, voor zover ik kan zien, toch een macro site te zijn, zij het met een zogenaamde rondstraler (enkele sector) en die kun je natuurlijk wat eenvoudiger over het hoofd zien. Zou zelfs kunnen dat de antenne niet bovenop staat maar wat langer. Hangt een beetje af van het doel van dit opstelpunt...
Ik ben hier afgelopen weekend heen gereden en inderdaad heb ik rondom het hotel/landgoed volle bank UMTS900/EDGE900. Het bereik is echt klein, al na amper een kilometer is het gedaan en in het dorp Lattrop is geen bereik van deze mast. Deze mast staat trouwens ook niet op de dekkingskaart van KPN.

Ik ben langs het hotel gereden en kon geen rondstraler ontdekken, die hebben ze dus goed verstopt!

De snelheid op UMTS900 lag rond de 8Mbit, dus zeker niet slecht. Zeker als je bedenkt dat hier vroeger alleen GPRS/EDGE was.

Nu hopen dat KPN hier de Vodafone mast mee gaat gebruiken die ze zeer binnenkort gaan bouwen, want in dit stukje Nederland is er over meerdere kilometers outdoor absoluut geen bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Theoretische max van non-4g+ is 150Mbit, right? Nooit gedacht dat het in de praktijk dan haalbaar was, maar m'n Sony Z3 compact haalde paar maandjes terug:

[afbeelding]

Bijzonder?

[ Voor 3% gewijzigd door dinkelover op 21-10-2015 08:20 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Jassy schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:56:
[...]

Ik ben hier afgelopen weekend heen gereden en inderdaad heb ik rondom het hotel/landgoed volle bank UMTS900/EDGE900. Het bereik is echt klein, al na amper een kilometer is het gedaan en in het dorp Lattrop is geen bereik van deze mast. Deze mast staat trouwens ook niet op de dekkingskaart van KPN.

Ik ben langs het hotel gereden en kon geen rondstraler ontdekken, die hebben ze dus goed verstopt!

De snelheid op UMTS900 lag rond de 8Mbit, dus zeker niet slecht. Zeker als je bedenkt dat hier vroeger alleen GPRS/EDGE was.

Nu hopen dat KPN hier de Vodafone mast mee gaat gebruiken die ze zeer binnenkort gaan bouwen, want in dit stukje Nederland is er over meerdere kilometers outdoor absoluut geen bereik.
Ik vraag me af wat de reden is om hier geen LTE800 uit te rollen; te lage snelheid van de verbinding + de wens om LTE alleen uit te rollen als er hoge snelheid geboden kan worden? In Lattrop binnenshuis zal de verbinding van alle providers tegenvallen gok ik trouwens.

Op 7635NE staat sinds een maand of 2 een straalverbinding geregistreerd, welke is verbonden met 7591BK (Denekamp), dus ik gok dat hier de Vodafone-mast komt dan? Ik kan niet zien van wie de straalverbinding is :P

Rondstraler kan onder het dak verstopt zitten op allerlei manieren, maar meestal is er toch wel wat te zien als je erg goed kijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 19:32
dinkelover schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:14:
Theoretische max van non-4g+ is 150Mbit, right? Nooit gedacht dat het in de praktijk dan haalbaar was, maar m'n Sony Z3 compact haalde paar maandjes terug:

[afbeelding]

Bijzonder?
Ik haal zelden deze snelheid. Wat wel ontbreekt is de info: 800/1800LTE? Dat zal overigens wel 1800 zijn. De locatie? Waar stond je? Naast de mast? Welke plaats? Het zou goed kunnen dat je hier met 4G+ boven de 200 komt! Heb zelden dat laatste gezien. }:O

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinkelover schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:14:

[afbeelding]

Bijzonder?
Edit:

Sorry verkeerde topic.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Sorcerer8472 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:24:

Op 7635NE staat sinds een maand of 2 een straalverbinding geregistreerd, welke is verbonden met 7591BK (Denekamp), dus ik gok dat hier de Vodafone-mast komt dan? Ik kan niet zien van wie de straalverbinding is :P
Klopt, op deze postcode komt de nieuwe mast te staan. Ik ben benieuwd wie er naast Vodafone nog meer in komt te hangen.. Wordt vervolgd!

Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.