[F1] Seizoen 2013 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 83 Laatste
Acties:
  • 256.762 views

Onderwerpen

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 15:39
Senor Sjon schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:24:
Ik acht de kans reëel dat Lotus volgend jaar niet op de grid staat. Op het autosport forum zijn ze er al achter dat Quantum ook onderdelen voor pizzabakkers maakt en ook het adres waar ze zitten is van een pizzeria. :+

Het figuur achter Quantum schijnt ook niet helemaal zuiver te zijn.
Zonder Quantum deal kunnen ze wel op de grid staan, maar dan hebben ze coureurs als Maldonado nodig ipv echte talenten. Daarnaast zou het voor Lotus lekker zijn als ze die fabrieksstatus van Renault weten te veroveren.

Van die rare praktijken met lege omhulsels als BV die ineens gigantische bedragen in Formule 1 pompen hebben we ook wel vaker gezien volgens mij :P. Was toch ook zo'n rare sjeik die ineens riep dat de Quantum deal zo goed als rond was en dat hij persoonlijk alvast het salaris van Kimi zou betalen? :D

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 14:01
Genii is ook vrij ziek. Die hebben de volgende constructie:
Zij bankrollen Lotus, maar houden de sponsoropbrengsten. Zo heeft het team dus een schuld bij Genii en kan Genii bij faillissement als schuldeiser staan i.p.v. failliet team. Door de grote leningen zijn zij ook procentueel gezien de grootste schuldeiser. Veel sponsoren zijn B2B en betalen niets of nagenoeg niets (MS Dynamics bijvoorbeeld), maar leveren in natura.
http://forums.autosport.com/topic/190819-will-lotus-survive/

Maldonado zal dan naar Lotus gaan. Sauber en FI zijn niet echt een vooruitgang.
Grosjean heeft ~12m aan Total sponsoring

Sutil was een happy camper begreep ik elders, dus die zal ook wel in de F1 blijven.
Hulk scheen ook weer ruzie te hebben met FI over achterstallig onbetaald loon.

Er blijven weinig posities over in de F1.

Edit:
Volgens Sky gaat Maldonado naar Sauber. De Russische connectie schijnt ook niet heel lekker te gaan voor Sirotkin, maar dat zijn geruchten.
Magnussen is zo goed als zeker naar McLaren i.p.v. Perez.

[ Voor 15% gewijzigd door Señor Sjon op 11-11-2013 16:36 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:21

Player1S

Probably out in the dark

Perez eruit vind ik echt belachelijk. Er is er maar 1 die weg moet bij McLaren en dat is Withmarsch. Perez rijdt misschien geen geweldig seizoen maar gezien de shitbox die McLaren geproduceerd heeft verdient hij in ieder geval het voordeel van de twijfel voor nog een seizoen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Señor Sjon
Perez was vorig jaar na het tekenen van het McLaren contract anders ook niet best. En nu kunnen ze data vergelijken met Button en Hamilton. Ze zullen wel iets zien wat ze niet aanstaat. Sowieso snapte ik al niet wat McLaren met Perez moest. Hij was een Ferrari protegé, maar Ferrari peinsde er niet over om hem in de auto te zetten. Die kwam er eigenlijk makkelijk vanaf door de McLaren move. Wat weer een overreactie was op het vertrek van Hamilton.
Carlos Slim zal wel niet meer betalen, dus Perez exit. Zo te zien betaalt ie ook volgend jaar Sauber niet, dus Gutierrez ook exit.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
En ook in 2014 zitten we aan Massa vast. Helaas.

• XyritZz
L1nt schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:37:
Perez eruit vind ik echt belachelijk. Er is er maar 1 die weg moet bij McLaren en dat is Withmarsch. Perez rijdt misschien geen geweldig seizoen maar gezien de shitbox die McLaren geproduceerd heeft verdient hij in ieder geval het voordeel van de twijfel voor nog een seizoen.
Perez heeft niets bijzonders laten zien, en ik denk dat Hamilton in deze McLaren het een stuk beter had gedaan. Wat dat betreft weten ze bij McLaren wat ze moeten weten; Perez is geen toptalent en zal geen kampioenschappen binnen gaan slepen.

Ik vond het vorig jaar al niet terecht dat ze voor Perez hebben gekozen, Hulkenberg was een veel betere kandidaat geweest en ik blijf erbij; Perez is gekozen vanwege het geld dat TelMex binnen zou kunnen brengen. Nu de Honda deal rond is hebben ze dat geld niet meer direct nodig, en Honda eist een sterkere line-up.

Magnussen is een toptalent, en hoewel McLaren een groot risico neemt door hem bij het grote team te laten debuteren is dit wel hét moment om dat te doen. Iedereen (behalve Whitmarsh) ziet 2014 als een tussenjaar, als voorbereidingen voor 2015 en de return van Honda en hierdoor zal Magnussen weinig druk hebben.

Ik hoop persoonlijk alleen wel dat er voor Hulkenberg echt nog een plekje op de grid is, volgend jaar op de grid staan is wellicht cruciaal voor z'n carriere want ik gok dat de kans vrij groot is dat Alonso na volgend jaar stopt bij Ferrari omdat hij z'n absolute nummer 1 positie kwijt is. Als Hulkenberg volgend jaar niet op de grid staat zullen ze eerder voor Bianchi kiezen terwijl Hulkenberg nu nog op de quick dial staat in Maranello.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Dus.

2014 line-up:
A. Red Bull
1. Sebastian Vettel
2. Daniel Ricciardo

B. Mercedes
3. Lewis Hamilton
4. Nico Rosberg

C. Ferrari
5. Fernando Alonso
6. Kimi Räikkönen

D. Lotus
7. Romain Grosjean (TBC)
8.

E. McLaren
9. Jenson Button
10. Kevin Magnussen

F. Force India
11.
12.

G. Sauber
14. Sergey Sirotkin
15.

H. Scuderia Toro Rosso
16. Daniil Kvyat
17. Jean-Éric Vergne

I. Williams
18. Felipe Massa
19. Valtteri Bottas

J. Marussia
20. Jules Bianchi
21.

K. Caterham
22. Charles Pic
23.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
Waarom ligt Pic eigenlijk al vast? Neem hij zoveel geld mee dan? Want Guido verslaat hem eigenlijk elke wedstrijd..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:17
Gynnad schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:04:
Waarom ligt Pic eigenlijk al vast? Neem hij zoveel geld mee dan? Want Guido verslaat hem eigenlijk elke wedstrijd..
Heeft ALS hij vast ligt (wat ik betwijfel) te maken met zijn connecties met Renault :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Grosjean was toch alleen nog een formaliteit bij Lotus?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11 02:33

fynrd1

Fooled by Randomness

XyritZz schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:06:
[...]

Van aerodynamica heb ik 0,0 verstand, maar ik heb wel het idee dat de blown diffuser één van de krachten van Red Bull / Vettel is. Als je naar de afgelopen seizoenen kijkt vind ik het in ieder geval opvallend dat Vettel ruim sneller is dan Webber wanneer er blown diffusers zijn en zodra de FIA aan de regels gaat morrelen om die blown diffusers weg te werken is het voordeel van Vettel ook ineens minder totdat Red Bull weer een nieuwe manier heeft gevonden om die diffusers te blazen.

Heb je trouwens enig idee wat het voordeel was van de off-throttle blown diffusers? Die werkten juist op de momenten dat er geen gas werd gegeven, terwijl ik uit je reactie haal dat je er in langzame bochten niet zo veel aan hebt.

Naast Raikkonen schijnt Alonso ook onzeker te zijn voor de komende GP. Hij zal wat medische keuringen moeten doorstaan voordat hij mag racen. Dit alles is nog nasleep van z'n klap van 25G...
Het verschil was de functie van de uitlaatgassen. Snowdude (geloof ik, of iemand anders) weet precies hoe het motorisch in elkaar zit. Maar aerodynamisch was het dus zo dat destijds dat de uitlaatgassen zich onder de diffuser werden begeleid (voor downforce) als ernaast (voor het sealen). Wat je eigenlijk doet is een luchtstroom op gang houden die niet is ontstaan door rijwind. Naast het feit dat je relatieve snelheid al hoger is dan de wagen zich voortbeweegt door een kolom lucht, is de aanwezige energie in uitlaatgassen ook nog eens hoger.

Nu wordt er dus alles aangedaan om het schort zo effectief mogelijk uit te buiten, maar de winst die ze met het oude systeem behaalden kunnen ze nooit meer met het huidige systeem en regelboek bewerkstelligen. Het zou wel kunnen hoor, door bodemplaten te gebruiken die bij bepaalde temperaturen vervormen (naar iets gewenst uiteraard) die bij de technische keuring niet opgemerkt kan worden. De regels betreft slots en vortexgenerators in die regio bevestigen eigenlijk wat de FIA wilt voorkomen.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:00

Killjoy

Klingon lawn products

ge-flopt schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:52:
En ook in 2014 zitten we aan Massa vast. Helaas.
Waarom dat? Massa mag dan niet super (meer) zijn, maar voor een achterhoedeteam als Williams (wie had dat 10 jaar geleden gedacht) heeft hij goede eigenschappen: betrouwbaar, teamplayer, ervaren en een prima basissnelheid. Uitstekende eigenschappen om daarnaast een rookie te zetten. En wie weet kan hij met een redelijke auto nog verrassen.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

^^ met Killjoy.

Leuk al die rookies (daar had Robin Frijns in gemoeten!!11), maar zo slecht is Massa niet. Hij komt met 8 jaar Ferrari-ervaring binnen.
En Barrichello deed het na Ferrari ook niet onverdienstelijk (ook bij Williams).

Ik gun het Massa wel..

Toch leuk: inside information :) : fsfikke in "[F1] Seizoen 2013"

[ Voor 15% gewijzigd door MrSleeves op 11-11-2013 20:33 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:58

Destruction

(ex-)Automonteur

Dupje schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:02:
Dus.

2014 line-up:
A. Red Bull
1. Sebastian Vettel
2. Daniel Ricciardo

B. Mercedes
3. Lewis Hamilton
4. Nico Rosberg

C. Ferrari
5. Fernando Alonso
6. Kimi Räikkönen

D. Lotus
7. Romain Grosjean? (TBC)
8.

E. McLaren
9. Jenson Button?
10. Sergio Perez?

F. Force India
11.
12.

G. Sauber
14.
15.

H. Scuderia Toro Rosso
16. Daniil Kvyat
17. Jean-Éric Vergne

I. Williams
18. Felipe Massa
19. Valtteri Bottas

J. Marussia
20. Jules Bianchi
21.

K. Caterham
22. Charles Pic?
23. VdG?
Even anders gezegd..

Coureurs voor 2014 bevestigd bij:
Red Bull Racing
Mercedes
Ferrari
Torro Rosso
Williams
Marussia (gaat verder met Bianchi, 1 stoeltje vrij?)

Nog niet bekend:
Force India
Caterham
Lotus (Grosjean heeft (nog) geen contract),
McLaren (geen van beiden bevestigt)
Sauber (het is ineens verdomd stil rondom Sirotkin/Russisch geld).

Hoewel ik geen fan ben van Giedo, doet hij het helemaal niet slecht.. Wellicht levert hem dat kansen op voor volgend seizoen.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:12
fynrd1 schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:23:
[...]

Het verschil was de functie van de uitlaatgassen. Snowdude (geloof ik, of iemand anders) weet precies hoe het motorisch in elkaar zit. Maar aerodynamisch was het dus zo dat destijds dat de uitlaatgassen zich onder de diffuser werden begeleid (voor downforce) als ernaast (voor het sealen). Wat je eigenlijk doet is een luchtstroom op gang houden die niet is ontstaan door rijwind. Naast het feit dat je relatieve snelheid al hoger is dan de wagen zich voortbeweegt door een kolom lucht, is de aanwezige energie in uitlaatgassen ook nog eens hoger.

Nu wordt er dus alles aangedaan om het schort zo effectief mogelijk uit te buiten, maar de winst die ze met het oude systeem behaalden kunnen ze nooit meer met het huidige systeem en regelboek bewerkstelligen. Het zou wel kunnen hoor, door bodemplaten te gebruiken die bij bepaalde temperaturen vervormen (naar iets gewenst uiteraard) die bij de technische keuring niet opgemerkt kan worden. De regels betreft slots en vortexgenerators in die regio bevestigen eigenlijk wat de FIA wilt voorkomen.
Het oude systeem was inderdaad veel effectiever, met de oude mappings werd de gasklep open gehouden en de ontsteking vertraagd, waardoor er wel verbranding was maar pas als de uitlaatklep al open stond. Hierdoor komt er uiteraard minder kracht op de krukas. Maar kon er wel heel veel lucht door de motor. Om je je ook nog de verbranding had van 8 cilinders kwam er nog meer gas uit de uitlaat.

Wat ik begrijp van de truc die ze nu doen bij RBR is dat ze de ontsteking (of injectie) van een hele cilinderbank uit zetten en dat de rijder zelf gas moet geven. Omdat ze geen extreme onstekingsvertraging kunnen gebruiken kunnen ze ook minder brandstof ontsteken. Netto komt er nu dus veel minder gas uit de uitlaat waardoor het minder effectief is. Ook vergt dit een aparte manier van rijden, de coureur moet onnatuurlijk vroeg op het gas gaan. En er zijn nu twee scenario's mogelijk: Vettel kan er veel beter mee omgaan dan Webber, of Webber heeft het systeem niet.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Destruction schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 00:16:
[...]
[knip]

Hoewel ik geen fan ben van Giedo, doet hij het helemaal niet slecht.. Wellicht levert hem dat kansen op voor volgend seizoen.
Da's tegenwoordig echt niet voldoende. Of je rijd de sterren van de hemel en doet dingen die voor de meesten bijna onmogelijk zijn, of je brengt wat containers aan cash mee. Dat laatste geeft vaker de doorslag dan top-talent, het is helaas niet anders meer. Nederlands sponser-geld is ook uitermate zeldzaam geworden, een hoeveelheid van enige betekenis bedoel ik dan.

Testing, one, two ...

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-11 06:56
hardware-lover schreef op woensdag 13 november 2013 @ 01:17:
[...]

Da's tegenwoordig echt niet voldoende. Of je rijd de sterren van de hemel en doet dingen die voor de meesten bijna onmogelijk zijn, of je brengt wat containers aan cash mee. Dat laatste geeft vaker de doorslag dan top-talent, het is helaas niet anders meer. Nederlands sponser-geld is ook uitermate zeldzaam geworden, een hoeveelheid van enige betekenis bedoel ik dan.
Of je neemt een gigantische sponsor mee en het team zet je het jaar erop gewoon aan de kant en bedankt voor je voor je sponsoring... Kuch McLaren Kuch

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Vorig jaar was Perez' een groot talent die ieder team wilde hebben en nu is het een matig coureur met een zak geld. Zo slecht is hij naar mijn mening niet. Heeft ook dit jaar in een matige McLaren wat leuke dingen laten zien.

PSN: Shiver23

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:54

Niellie41

[object Object]

Dat dit bericht nog niet gepost is hier.

De toekomst van de F1!
Afbeeldingslocatie: http://cdn.images.autosport.com/editorial/1384270378.jpg
Formula 1 teams are concerned that the 2014 technical regulations are forcing them into 'ugly' designs with hooked nose sections, as shown by this AUTOSPORT image.

The rules for next season require a high chassis of 525mm and a low nose tip at 185mm.

But the regulations only demand a relatively small nose tip cross-section, and teams will want to minimise the width of this area to improve air flow under the chassis.

That raises the prospect of slender, drooping nose tip extensions to meet minimum rules requirements for this section, protruding from a higher, more bulky, section that will pass crash tests and fit teams' aerodynamic needs.

While not all teams are believed to be heading down this design route, it is understood that several leading outfits believe it is the best solution.

AUTOSPORT understands that some senior Formula 1 technical personnel have already called for changes to improve aesthetics, but this was not successful due to a lack of agreement on the need to do something.

An FIA technical directive has also been issued ruling out an alternative nose solution that was put forward with a request for clarification.

Red Bull design chief Adrian Newey and McLaren sporting director Sam Michael have admitted that the 2014 cars are likely to be "ugly" due to the front impact structure.

"The low nose is not a problem," Michael explained.

"The problem is the vagaries in the way you get through the crash test - and the teams will mostly be going down one solution.

"It is not because of the chassis height."
van Autosport.com

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Dus van een duck nose naar een piemel nose. :+

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Een F1 auto is nooit ontworpen om mooi te zijn. Het is altijd al functionaliteit boven design geweest. Als een ontwerper van een F1 auto het design belangrijker gaat vinden zit ie niet helemaal goed volgens mij.

Een F1 auto moet aan bepaalde voorwaarden voldoen en moet snel zijn. Niets meer en niets minder.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:20
^ Maar dit gaat niet om functionaliteit of esthetica, dit wordt veroorzaakt door de regelementen. Dat is heel wat anders dan functioneel design.

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:32
Maar er kunnen best mooie designs voort komen uit een grote berg opgelegde regels :)

Voor een team moet een F1 auto snel zijn, maar de kijker (ik dus) wil ook graag mooie bolides rond zien rijden.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Killjoy schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:46:
[...]

Waarom dat? Massa mag dan niet super (meer) zijn, maar voor een achterhoedeteam als Williams (wie had dat 10 jaar geleden gedacht) heeft hij goede eigenschappen: betrouwbaar, teamplayer, ervaren en een prima basissnelheid. Uitstekende eigenschappen om daarnaast een rookie te zetten. En wie weet kan hij met een redelijke auto nog verrassen.
In de tijd dat de Ferrari's nog echt goed waren, was het een leuke 2e rijder. In die rol is hij ooit aangenomen en in die rol mocht hij telkens blijven.
Nu de Ferrari's niet meer de te kloppen auto's zijn, komt z'n ware talent naar boven drijven (of het gebrek aan).

Williams heeft een leider nodig en dat hebben ze niet in Massa. Die grijpt gewoon z'n laatste kans aan om uberhaubt in de F1 te blijven. Als HRT nog achteraan hobbelde en zij de enige waren die Massa wouden, had ie daar gereden komend seizoen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:00

Killjoy

Klingon lawn products

L1nt schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:38:
[...]

In de tijd dat de Ferrari's nog echt goed waren, was het een leuke 2e rijder. In die rol is hij ooit aangenomen en in die rol mocht hij telkens blijven.
Nu de Ferrari's niet meer de te kloppen auto's zijn, komt z'n ware talent naar boven drijven (of het gebrek aan).

Williams heeft een leider nodig en dat hebben ze niet in Massa. Die grijpt gewoon z'n laatste kans aan om uberhaubt in de F1 te blijven. Als HRT nog achteraan hobbelde en zij de enige waren die Massa wouden, had ie daar gereden komend seizoen.
Over het eerste verschillen we niet van mening hoor. Het zit 'm in het tweede. Het lijkt mij niet dat Williams in dit stadium een leider zoekt. Eerder iemand die stabiliteit kan brengen na een slechte tijd. Dat zie ik Massa wel doen voor een seizoen of 1, 2. Daarna zal Williams verder moeten met een jong talent. Of men Massa dan aanhoudt voor ervaring, zien we dan wel weer.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Niellie41 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:09:
Dat dit bericht nog niet gepost is hier.

De toekomst van de F1!
Dit is niet de toekomst van F1 maar een schets van iemand, en een hele lelijke nog ook. De echte neuzen zien er gelukkig wel een stukje beter uit.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• SnowDude
fsfikke schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:43:
[...]

Dit is niet de toekomst van F1 maar een schets van iemand, en een hele lelijke nog ook. De echte neuzen zien er gelukkig wel een stukje beter uit.
Tja dat jullie het niet zo doen zegt natuurlijk niets over hoe anderen het doen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Hülkenberg zegt nee tegen aanbieding van Lotus

13 november 2013

Nico Hülkenberg heeft op dinsdagavond een aanbieding om in de Verenigde Staten en Brazilië voor het team van Lotus te racen, afgeslagen. Zo heeft zijn manager Werner Heinz bevestigd. Lotus is nog altijd op zoek naar een vervanger voor Kimi Raikkonen, die de laatste twee races mist vanwege een rugoperatie.

Naar verluidt waren de onderhandelingen tussen Hülkenberg en Lotus al zo vergevorderd dat de Duitser al een bezoek aan de fabriek in Enstone had gebracht om een stoeltje te passen. "We hebben een aanbod van Lotus gekregen en we hebben erover nagedacht, maar besloten dat Nico de laatste twee races van dit seizoen voor Sauber zal blijven rijden", aldus Heinz tegenover het Duitse Bild.

Hülkenberg zou nog wel steeds kandidaat zijn voor een Lotus-zitje in 2014. Pastor Maldonado, die met de Venezolaanse staatsoliemaatschappij PDSVA een grote sponsor achter zich heeft staan, wordt echter ook als serieuze kanshebber genoemd, nu bekend is dat hij zijn stoeltje bij Williams verliest aan Felipe Massa.
Hulkenberg niet naar Lotus in 2014 dus? Waarom zou hij anders de kans om vervroegd over de stappen weigeren?

Bron GPupdate.net

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
Is er helemaal geen testrijder voor Lotus dan ofzo? Normaal neemt die het toch over? Misschien wil Hülkenberg gewoon netjes zijn jaar afmaken bij Sauber, dat gaat volgens mij namelijk prima.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Destruction schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:51:
Hulkenberg niet naar Lotus in 2014 dus? Waarom zou hij anders de kans om vervroegd over de stappen weigeren?
Hij heeft een contract met Sauber, je weet niet of Sauber hier zomaar mee akkoord zou gaan. Die zijn namelijk nog bezig met de strijd met Force India en co, en die zouden het niet leuk vinden als hun scorende rijder opeens weg zou gaan. Mogelijk zou het Hulkenberg veel geld kosten om het te mogen doen, of moest hij contractbreuk plegen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

gambieter schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:01:
[...]

Hij heeft een contract met Sauber, je weet niet of Sauber hier zomaar mee akkoord zou gaan. Die zijn namelijk nog bezig met de strijd met Force India en co, en die zouden het niet leuk vinden als hun scorende rijder opeens weg zou gaan. Mogelijk zou het Hulkenberg veel geld kosten om het te mogen doen, of moest hij contractbreuk plegen.
Ik lees op overige sites dat de overeenkomst tussen Sauber en Hulkenberg al een tijdje op losse schroeven stond (ontbonden?) wegens betalingsachterstanden en dat Hulkenberg vrij is om te gaan waar en wanneer hij maar wil..

Verwijderd

Hulkenberg zit in een lastig pakket, duidelijk.
- Lotus heeft de deal met Quantum nog steeds niet rond / bevestigd
- Lotus wil nog veel punten pakken in het constructeurskampioenschap, Valsecchi heeft te weinig ervaring om direct voor een podium te strijden zoals Grosjean dat komend weeken wellicht wel kan
- Lotus zoekt een ervaren piloot, en vraagt Hulkenberg (onder het motto "Hé, volgend jaar rij je misschien toch voor ons")
- Hulkenberg kan dat best doen, want hij is inderdaad vrij om te gaan en staan waar hij wil in verband met contractbreuk Sauber.
- Zegt Hulkenberg toe aan Lotus, blaast hij onvermijdelijk alle bruggen op met Sauber en kan hij daar volgend jaar niet blijven mocht de Quantum deal met Lotus niet door gaan.

• XyritZz
L1nt schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:38:
[...]

In de tijd dat hij gelijke behandeling kreeg versloeg hij Raikkonen met enige regelmaat en waren ze altijd aan elkaar gewaagd; nu hij met een 'fuck you, ik rij voor mezelf' mentaliteit kan rijden verslaat hij Alonso keer op keer in de kwalificatie.

Massa kan echt wel een potje rijden en is een toegevoegde waarde voor vele teams. Daarnaast vind ik het te makkelijk om te zeggen dat hij na z'n crash nooit meer de oude is geworden. Toen hij terug kwam van die crash zat niet Raikkonen maar Alonso naast hem en ook dat is een groot verschil.

Raikkonen/Massa waren beide eerste rijder, terwijl met Alonso naast hem hij weer de nummer 2 positie kreeg. Als een auto compleet om Alonso heen wordt gebouwd en zijn rijstijl matcht niet met die van Massa dan heb je gewoon pech als 2e coureur.

Over Hulkenberg: Eens met wat hier boven staat, hij zit in een zeer lastige situatie. Leuk om twee races met Lotus te kunnen doen maar ze kunnen hem nog geen enkele garantie geven op een stoeltje voor volgend jaar. Dan kun je wellicht beter blijven waar je zit en hopen dat de deal met Sirotkin alsnog goed komt zodat een tweede jaar Sauber mogelijk is.

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
fsfikke schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:43:
[...]

Diegene die dit getekend heeft zat er anders in 2011 met zijn voorspelling voor de 2012 neuzen niet ver naast. En toen werd hij ook uitgelachen.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:09:
Hulkenberg zit in een lastig pakket, duidelijk.
- Lotus heeft de deal met Quantum nog steeds niet rond / bevestigd
- Lotus wil nog veel punten pakken in het constructeurskampioenschap, Valsecchi heeft te weinig ervaring om direct voor een podium te strijden zoals Grosjean dat komend weeken wellicht wel kan
- Lotus zoekt een ervaren piloot, en vraagt Hulkenberg (onder het motto "Hé, volgend jaar rij je misschien toch voor ons")
- Hulkenberg kan dat best doen, want hij is inderdaad vrij om te gaan en staan waar hij wil in verband met contractbreuk Sauber.
- Zegt Hulkenberg toe aan Lotus, blaast hij onvermijdelijk alle bruggen op met Sauber en kan hij daar volgend jaar niet blijven mocht de Quantum deal met Lotus niet door gaan.
Daarbij weet Hulkenberg ook inmiddels wel wat over wat Sauber (en misschien ook Lotus) volgend jaar voor auto gaat neerzetten.

Lotus is dit jaar best erg goed maar volgend jaar zitten er veel veranderingen in die de overstap misschien helemaal niet zo logisch maken.

How do you save a random generator ?

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20
Laat Kubica het nog een keer proberen dan :p

Verwijderd

Valssechi wordt het in ieder geval niet: https://plus.google.com/+LorenzoDeLuca/posts/VvJiAvpnkgs

D'Ambrosio is ook nog testrijder, en heeft dit jaar geloof ik vooral in de simulator gezeten (?). Kans lijkt me echter zeer klein dat we hem gaan zien.

Misschien kan Petrov nog wel instappen met een zak geld? :+

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-11 12:00

Damian

Insane Obtrusion

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:57:
Laat Kubica het nog een keer proberen dan :p
Die mag volgend jaar van Citroen in een WRC rijden in plaats van een R5, dus die zal niet zo snel overstappen volgens jaar denk ik naar de F1

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Verwijderd

Kovalainen optrommelen zou ook nog wel een goeie zijn, al verhindert zijn contract met Caterham dat misschien.

Kubica zien we nooit meer terug, helaas.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2013 13:05 ]

• Señor Sjon
Tleilaxu schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:23:
[...]

Diegene die dit getekend heeft zat er anders in 2011 met zijn voorspelling voor de 2012 neuzen niet ver naast. En toen werd hij ook uitgelachen.
Klopt. ScarbsF1 is de tekenaar hiervan. Newey gaf al aan dat de nieuwe auto's lelijk gingen worden, dus zal wel tot dezelfde conclusie zijn gekomen.

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11 10:28
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:04:
Kovalainen optrommelen zou ook nog wel een goeie zijn, al verhindert zijn contract met Caterham dat misschien.

Kubica zien we nooit meer terug, helaas.
Kovalainen heeft geen contract met Caterham, volgens mij wordt hij per activiteit ingehuurd. Kovalainen heeft momenteel ook niet eens een manager boven hem staan. Geloof me maar, deze Fin zit vanaf vrijdag in het zitje van Lotus (Caterham en Lotus beide Renault motoren) en hij heeft destijds nog bij het team gereden toen het nog Renault heette.

Interessant wat Lotus dan gaat doen volgend jaar als blijkt dat die Fin goed kan sturen en binnen het team past en Hülkenberg niet komt.

PSN RobinNova

• Señor Sjon
Niks, Heiki en Lotus hebben allebei geen cent.

• Dupje
Dus Kovalainen (ofzo :p) bij Lotus voor 2 races (en een seizoen?) en Perez exit bij McLaren is officieel.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:35

IkWilbert

Het is mij!

Sergio Perez heeft op twitter bevestigd mclaren te verlaten.

I intend to live forever. So far, so good.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 11:15

AzzKickah

06-CENSORED

Ik kan niet anders zeggen dat ik het ontzettend lullig vind voor Perez. En vooral van McLaren.
Beetje een eikel-actie. Zelf een prutsbak bouwen en dan iemand die nieuw is bij het team na 1 jaar eruit flikkeren.

Nee, verdient absoluut geen schoonheidsprijs. En ook zo lekker laat in het seizoen, geeft Perez ook echt de kans om nu nog wat te regelen.

-1 voor McLaren wat mij betreft.

• Dupje
Perez dan maar naar Force India?

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:06

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vind het ook niet netjes van McLaren, tevens snap ik niet dat ze zo lang vasthouden aan Button, die laat ook veel te weinig zien imho...

My iRacing profile | Strava

• Zamorano
  • Niet online
AzzKickah schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:18:
Ik kan niet anders zeggen dat ik het ontzettend lullig vind voor Perez. En vooral van McLaren.
Beetje een eikel-actie. Zelf een prutsbak bouwen en dan iemand die nieuw is bij het team na 1 jaar eruit flikkeren.

Nee, verdient absoluut geen schoonheidsprijs. En ook zo lekker laat in het seizoen, geeft Perez ook echt de kans om nu nog wat te regelen.

-1 voor McLaren wat mij betreft.
Het is tekenend voor het mismanagement en gebrek aan een degelijk beleid bij McLaren.
Pérez aantrekken leek al een behoorlijke paniekreactie op het vertrek van Hamilton (wat ze toch hadden moeten zien aankomen). Je mag van een topteam als McLaren wel verwachten dat ze al een plan B klaar hebben liggen voor het geval plan A (Hamilton blijft) niet door gaat. Als je dan een relatief onervaren jonge coureur in de wagen zet, geef hem dan in elk geval een eerlijke kans. Hem na één seizoen in een kansloze wagen weer aan de kant schuiven is gewoon totaal niet chique.

De enige 'goede' reden die ik kan bedenken voor deze gang van zaken, is dat ze met Pérez Telmex als sponsor hadden willen aantrekken. Maar dan nog is het geen sterk staaltje management.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik las trouwens op twitter dat Frijns vanmorgen gisteren al wist dat Magnussen volgend jaar bij McLaren zal rijden...

[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 13-11-2013 20:30 ]

• Señor Sjon
Het stond gisteren al uitgebreid op Autosport en de laatste dagen waren de geruchten al aan zekerheid grenzend. Gewoon 1 + 1. Eigenlijk was het vorige week al duidelijk bij de GP2 test. Magnussen werd de ochtend van de test opeens teruggetrokken.

Verwijderd

Helmontwerp van GvdG voor Austin is gebaserd op een flipperkast :P
Afbeeldingslocatie: http://img-f.pinside.com/201311/1241071/153020.jpg

http://pinside.com/pinbal...taire-helmet#post-1243027

• Tleilaxu
  • Niet online
Blijkbaar heeft Lotus ook Schumacher nog gepolst voor het vrije zitje, maar die heeft vriendelijk bedankt :D

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zou Guido denken dat, als die net als Vettel per race een ander design heeft van zijn helm, hij ook net zo goed wordt? :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Señor Sjon
Ik vind het wel armoedig dat mensen steeds minder een eigen uitgesproken ontwerp hebben die je op >3 meter nog herkent.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Senor Sjon schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:07:
Ik vind het wel armoedig dat mensen steeds minder een eigen uitgesproken ontwerp hebben die je op >3 meter nog herkent.
De huidige generatie heeft geen iconische helm meer. Elke zoveel tijd wijzigt het.

Toon iemand die geruime tijf F1 volgt de helm van Senna, Prost, Mansell, Piquet Sr., Hakinnen, Coulthard of Hill en ze herkennen hem.

Toon diezelfde persoon de huidige helmen en ze moeten nadenken in de meeste gevallen.

• Wom
  • Laatst online: 22:08

Wom

Tleilaxu schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:28:
Blijkbaar heeft Lotus ook Schumacher nog gepolst voor het vrije zitje, maar die heeft vriendelijk bedankt :D
Als fanboy vind ik het wel zonde. Maar misschien was het niet zo verstandig geweest nee :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• SnowDude
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:04:
Kovalainen optrommelen zou ook nog wel een goeie zijn,
U gaat door voor de koelkast _/-\o_ :

Kovalainen it is!

http://www.nu.nl/sport/36...n-laatste-twee-races.html

[ Voor 13% gewijzigd door SnowDude op 14-11-2013 11:11 ]

• ATS
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

Het was cool geweest als ze een van rijders van een van de zwakke teams een kans hadden gegeven (Catheram, Marussia, etc.). Kijken wat er gebeurt met die jongens achteraan als je ze in een behoorlijke auto zet.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ahhh bah nog meer vieze spelletjes http://f1today.net/nl/nie...van-hulkenberg-naar-lotus :N

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Tleilaxu schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:28:
Groot gelijk, je moet binnen 2 weekenden een auto leren kennen en er dan ook nog eens deftig mee presteren (constructeurs).. Druk lijkt me onredelijk groot.

Ik zou ook niet blij zijn als ik nu test- en reservecoureur van Lotus was en je in deze situatie geen kans krijgt maar gewoon gepasseerd word..

• SnowDude

• Señor Sjon
Niks smerig aan. Hij kreeg geen geld van Sauber, dus Ferrari besloot te betalen om de contractbreuk te voorkomen. Als Sauber gewoon zijn zaakjes op orde had, dan was hier überhaupt geen sprake van geweest. De schuldige is Sauber, niet Ferrari.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
Volgens het artikel zou het geen contractbreuk zijn, maar mag het gewoon als er nog geld betaald moet worden. Ferrari doet het dan enkel en alleen om "de sterk geachte" Hulkenberg uit de Lotus te houden, zodat ze (Ferrari) hoger eindigen bij de constructeurs. Dat Sauber in de eerste plaats zijn zaakjes niet op orde had is inderdaad ook geen goede zaak, maar niet zo smerig als Ferrari om goede coureurs weg te houden bij de concurrenten.

• XyritZz
Zamorano schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:36:
[...]

Het is tekenend voor het mismanagement en gebrek aan een degelijk beleid bij McLaren.
Pérez aantrekken leek al een behoorlijke paniekreactie op het vertrek van Hamilton (wat ze toch hadden moeten zien aankomen). Je mag van een topteam als McLaren wel verwachten dat ze al een plan B klaar hebben liggen voor het geval plan A (Hamilton blijft) niet door gaat. Als je dan een relatief onervaren jonge coureur in de wagen zet, geef hem dan in elk geval een eerlijke kans. Hem na één seizoen in een kansloze wagen weer aan de kant schuiven is gewoon totaal niet chique.

De enige 'goede' reden die ik kan bedenken voor deze gang van zaken, is dat ze met Pérez Telmex als sponsor hadden willen aantrekken. Maar dan nog is het geen sterk staaltje management.
Ik kan het wel begrijpen van McLaren; Mercedes geeft geen fabriekssteun (en met die steun vele miljoenen) meer, Vodafone gaat weg, Hamilton gaat weg... logisch dat je dan gaat zweten en hard op zoek gaat naar een alternatief.

Perez had het complete plaatje; geen slechte coureur die bij vlagen redelijk wat potentie laat zien om door te groeien en veel centen via Telmex.

Na één seizoen is veel veranderd bij McLaren; Honda komt en met Honda is er weer fabriekssteun met waarschijnlijk ook wel een aardige zakcent waardoor TelMex niet meer zo hard nodig is. Logisch dat je dan gaat kijken naar alternatieven voor Perez. Zeker wanneer de coureurs uit je opleidingsprogramma buiten de boot dreigen te vallen omdat ze nergens anders een stoeltje kunnen vinden.

• Señor Sjon
mat.hi.as schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:18:
Volgens het artikel zou het geen contractbreuk zijn, maar mag het gewoon als er nog geld betaald moet worden. Ferrari doet het dan enkel en alleen om "de sterk geachte" Hulkenberg uit de Lotus te houden, zodat ze (Ferrari) hoger eindigen bij de constructeurs. Dat Sauber in de eerste plaats zijn zaakjes niet op orde had is inderdaad ook geen goede zaak, maar niet zo smerig als Ferrari om goede coureurs weg te houden bij de concurrenten.
Het contract met Sauber was al verbroken vanwege het achterstallige loon.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Magnussen officieel bevestigd bij mclaren

http://www.mclaren.com/fo...a-1-race-driver-for-2014/

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Voor zover nog niet officieel, Heikki voor de laatste twee races naar Lotus

Persbericht Caterham:

HEIKKI KOVALAINEN & LOTUS F1 TEAM

Austin, USA - 14th November 2013

Caterham F1 Team Reserve Driver Heikki Kovalainen will race for Lotus F1 Team at US and Brazilian Grands Prix after agreement was reached between all parties to release Heikki from his Caterham F1 Team commitments to allow him to replace Kimi Raikonnen in Austin and Interlagos.

Cyril Abiteboul, Team Principal, Caterham F1 Team: "We were asked by Lotus F1 Team if we could release Heikki from his contract with us for the final two races of 2013 and we are pleased that we can help to give him the chance to race again in 2013. He is a valued member of the Caterham family and we're sure that he'll do a good job in the USA and Brazil."

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:26

StarWing

Huh ?!?

quote van maldonado:
...
"Het was een zwaar jaar, erg zwaar voor het hele team", zei Maldonado tegen Sky Sports. "Maar ik ben toe aan iets anders. Dit is een belangrijk moment in mijn loopbaan en een zware, maar heel goede beslissing. Ik heb het team meer gegeven dan zij mij. We hebben een overwinning geboekt en vorig jaar goede resultaten geboekt. Dit jaar deden we het soms redelijk, maar er is meer dan dit. Ik ben nog aan het wachten en verwacht nog wat meer van de Formule 1."

"We hebben op dit moment nog niks getekend. We spreken met Lotus en ik heb nog een paar andere opties. Hopelijk komt alles op tijd op zijn pootjes terecht en hebben we volgend jaar iets moois. Het belangrijkste is, dat ik volgend jaar in de Formule 1 rijd. Van alle jonge coureurs ben ik de enige die een race heeft gewonnen, dus ik kan wel wat."
...
Moest al niet veel hebben van die gast, maar dit slaat toch alles 7(8)7

Page intentionally left blank.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
En Maldonado geeft Williams nog even een trap na. Hoewel ik zijn eerlijkheid waardeer, is dat natuurlijk gewoon dom, een volgende werkgever ziet hem aankomen. Dan doet Perez het toch slimmer. Die zal ook wel niet zo blij zijn met McLaren, maar gewoon een keurig bij elkaar gelogen bedankbriefje staat toch heel anders :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Señor Sjon
Is dit ook geen bevestiging dat Heikki volgend jaar niet voor Caterham rijdt? Immers, released of contract?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

u_nix_we_all schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:33:
En Maldonado geeft Williams nog even een trap na. Hoewel ik zijn eerlijkheid waardeer, is dat natuurlijk gewoon dom, een volgende werkgever ziet hem aankomen. Dan doet Perez het toch slimmer. Die zal ook wel niet zo blij zijn met McLaren, maar gewoon een keurig bij elkaar gelogen bedankbriefje staat toch heel anders :P
Daar wordt ik ook niet zo blij van om dat te lezen :/

[ Voor 116% gewijzigd door fsfikke op 14-11-2013 15:39 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Dus VdG hoeft in P1 ook niet meer toe te kijken? Nee, nogal logisch. Huh... wacht ff... :?

Die Maldonado is compleet los van god joh. Hij heeft EEN wedstrijd gewonnnen omdat het toen toevallig allemaal zijn kant opviel en daar baseert ie al z'n kwaliteiten op.

Wat een rare vent is het toch. Zal blij zijn als die niet meer terugkomt.

[ Voor 10% gewijzigd door AzzKickah op 14-11-2013 16:00 ]

Verwijderd

:*)

Prima zet van Lotus, ben benieuwd wat Kovalainen kan doen. En de vraag is: gaat hij met de korte of lange wielbasis rijden. Ik vermoed de lange, past beter bij zijn rijstijl denk ik.

@Maldonado: ga er verder geen woorden aan vuil maken: 8)7 Die gast spoort niet...

• enchion
  • Niet online
AzzKickah schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:57:
Die Maldonado is compleet los van god joh. Hij heeft EEN wedstrijd gewonnnen omdat het toen toevallig allemaal zijn kant opviel en daar baseert ie al z'n kwaliteiten op.

Wat een rare vent is het toch. Zal blij zijn als die niet meer terugkomt.
Hoop ook dat hij bij alle teams net buiten de boot valt. (1 dag voor de eerste grand-prix weekend van 2014, een drietal brieven in de bus krijgend met, "sorry we chose to give Michael another chance instead")

btw "Zijn" overwinning, op de verjaardag van Frank waarbij al het bewijsmateriaal "toevallig" in rook op ging.
Enige race in een aantal jaar waar die Williams "ineens" goed was.

Nogal een overwinning om trots op te zijn idd, zeker als je in elke andere race niks positiefs kan laten zien.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11 02:33

fynrd1

Fooled by Randomness

enchion schreef op donderdag 14 november 2013 @ 19:47:
[...]

Hoop ook dat hij bij alle teams net buiten de boot valt. (1 dag voor de eerste grand-prix weekend van 2014, een drietal brieven in de bus krijgend met, "sorry we chose to give Michael another chance instead")

btw "Zijn" overwinning, op de verjaardag van Frank waarbij al het bewijsmateriaal "toevallig" in rook op ging.

Nogal een overwinning om trots op te zijn idd, zeker als je in elke andere race niks positiefs kan laten zien.
Hoop hem ook niet meer terug te zien. Vanaf het begin al een hekel aan deze coureur gehad.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Señor Sjon
enchion schreef op donderdag 14 november 2013 @ 19:47:
[...]

Ik ben dus niet de enige die het allemaal iets te toevallig vond. Hij heeft het erna wel helemaal in zijn bol gekregen en dat is niet meer opgehouden. Zonder Chavez en zijn miljoenen had ie alleen als toeschouwer F1 gekeken.

Maar F1 begint GP2 te worden qua paydrivers.

• XyritZz
Senor Sjon schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:53:
[...]

Ik ben dus niet de enige die het allemaal iets te toevallig vond. Hij heeft het erna wel helemaal in zijn bol gekregen en dat is niet meer opgehouden. Zonder Chavez en zijn miljoenen had ie alleen als toeschouwer F1 gekeken.

Maar F1 begint GP2 te worden qua paydrivers.
Paydrivers zijn er altijd geweest, ik vind juist de laatste jaren dat de paydrivers nog een behoorlijk niveau hebben.

Mannen als een vd Garde, Petrov, Perez, Maldonado... allemaal coureurs die betaald hebben voor hun stoeltje en naar mijn idee zeker geen plek bij een topteam verdienen maar wel prima mee kunnen/konden komen in de "middenmoot" van de F1. Wat dat betreft is het niveau van de paydriver er zeker op vooruit gegaan, en zien we geen figuren meer als Ide of Yoong.

Natuurlijk is het jammer dat sommige toptalenten hierdoor buiten de boot vallen, maar ook dat is niets nieuws. Nu heeft het weer even onze aandacht omdat het toevallig om onder andere een landgenoot gaat die geen stoeltje kan vinden maar ik kan me een interview herinneren met een teambaas (ik dacht Briatore, maar ben niet 100% zeker) die Coronel één van de grootste talenten noemde die hij ooit had zien rijden... We weten allemaal hoe het met zijn F1 carriere is afgelopen.

Daarnaast nemen zelfs topcoureurs geld mee; neem bijv. Ferrari, ze hebben Kimi eruit gegooid voor Alonso en wat schoten ze er mee op? De ene topper in plaats van de andere.... ohja en nog honderden miljoenen van Santander.

De "perfecte" Formule 1 waarin de sport hetzelfde blijft en ook nog eens goedkoop genoeg is zodat alle stoeltjes naar talenten gaan zal er echt nooit komen. In het huidige format is het simpel; wie betaalt bepaalt, en de teams zijn verslaafd aan geld. Als de sport echt drastisch goedkoper moet worden moet er met standaard spul worden gereden, dan snij je in één klap de grootste kostenpost weg (ontwikkeling van het materiaal). Dat wil echter ook niemand ;).

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Want to continue reading?
We hope you’ve enjoyed the news stories you’ve read so far. To continue reading, register by letting us know your name and e-mail address and you will be able to read 30 stories every month. Or subscribe to AUTOSPORT+ for unlimited news stories and access to our exclusive subscriber-only content.

Die lui zijn wel helemaal lekker of niet.

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:54

Niellie41

[object Object]

AzzKickah schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:56:
[...]

We hope you’ve enjoyed the news stories you’ve read so far. To continue reading, register by letting us know your name and e-mail address and you will be able to read 30 stories every month. Or subscribe to AUTOSPORT+ for unlimited news stories and access to our exclusive subscriber-only content.

Ik haal die 30 berichten nooit. Ik lees dan ook geen F1 nieuws.
Registreren is gratis trouwens. :)

Hier is het bericht.
Lewis Hamilton will have a new chassis for the United States Grand Prix, after Mercedes found two large cracks in his car during preparations for the Austin Formula 1 race.

Mercedes had been baffled as to why Hamilton's form in recent races - and especially at the Abu Dhabi GP - had not been as strong as team-mate Nico Rosberg's.

Finding an answer to that question was also made more difficult by Hamilton's car performance being inconsistent with what the team was finding with Rosberg's at Yas Marina.

In a bid to get to the bottom of the matter, Mercedes conducted a strip down and detailed analysis of Hamilton's chassis at Austin this week, and it found damage that it thinks was significant enough to affect the handling.

To be totally sure that Hamilton's performance would not be compromised this time out, Mercedes elected to switch chassis for Austin, and it is hoped that the change will help the Briton get back to his best.

Mercedes team principal Ross Brawn told AUTOSPORT: "Lewis's results in Abu Dhabi were not what we expected, particularly compared to Nico.

"Nico did a great job in Abu Dhabi, but what was puzzling was that some of the behaviour of Lewis' car wasn't consistent with what we saw with Nico.

"Subsequently we had a very good look at the car and we found that the chassis was quite badly damaged - more than we thought.
Lewis Hamilton

"We knew he had had some excursions over kerbs and things, but when we actually got here and started to strip everything down, the damage was pretty significant. It may even be at a level that was affecting the handling of the car.

"So we have put a new chassis on the car, and he will go into the weekend with a new chassis because we want to clear all our doubt. There were certainly some very odd things between the two cars in Abu Dhabi."

Brawn said that two large cracks had appeared in the chassis, but they had only been picked up during a detailed strip down ahead of this weekend's race.

Although Hamilton had several excursions in Abu Dhabi, Brawn said Mercedes could not say for definite when the damage had been caused.

"At what point they [the crackes] became significant is difficult to say, but certainly they were not good," he said.

• XyritZz
[...]

Ik vraag me af hoe ze dit meten; via 3G op mijn telefoon kan ik zelden F1 nieuws lezen op autosport. Krijg die melding altijd.

Op m'n laptop heb ik een bookmark aangemaakt die de huidige pagina door Google Translate heen gooit en vertaalt vanaf Japans naar Engels. Omdat Google geen Japanse tekst gaat vinden op die pagina vertaalt 'ie niks en krijg je gewoon de pagina te zien :).

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

XyritZz schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:27:
[...]

Ik vraag me af hoe ze dit meten; via 3G op mijn telefoon kan ik zelden F1 nieuws lezen op autosport. Krijg die melding altijd.

Op m'n laptop heb ik een bookmark aangemaakt die de huidige pagina door Google Translate heen gooit en vertaalt vanaf Japans naar Engels. Omdat Google geen Japanse tekst gaat vinden op die pagina vertaalt 'ie niks en krijg je gewoon de pagina te zien :).
Hahaha pro hacker :D

• Señor Sjon
Yahoo news schijnt ook 1-op-1 een feed te hebben met autosport.com berichten zonder beperkingen.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

XyritZz schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:49:
[...]

Paydrivers zijn er altijd geweest, ik vind juist de laatste jaren dat de paydrivers nog een behoorlijk niveau hebben.

Mannen als een vd Garde, Petrov, Perez, Maldonado... allemaal coureurs die betaald hebben voor hun stoeltje en naar mijn idee zeker geen plek bij een topteam verdienen maar wel prima mee kunnen/konden komen in de "middenmoot" van de F1. Wat dat betreft is het niveau van de paydriver er zeker op vooruit gegaan, en zien we geen figuren meer als Ide of Yoong.

Natuurlijk is het jammer dat sommige toptalenten hierdoor buiten de boot vallen, maar ook dat is niets nieuws. Nu heeft het weer even onze aandacht omdat het toevallig om onder andere een landgenoot gaat die geen stoeltje kan vinden maar ik kan me een interview herinneren met een teambaas (ik dacht Briatore, maar ben niet 100% zeker) die Coronel één van de grootste talenten noemde die hij ooit had zien rijden... We weten allemaal hoe het met zijn F1 carriere is afgelopen.

Daarnaast nemen zelfs topcoureurs geld mee; neem bijv. Ferrari, ze hebben Kimi eruit gegooid voor Alonso en wat schoten ze er mee op? De ene topper in plaats van de andere.... ohja en nog honderden miljoenen van Santander.

De "perfecte" Formule 1 waarin de sport hetzelfde blijft en ook nog eens goedkoop genoeg is zodat alle stoeltjes naar talenten gaan zal er echt nooit komen. In het huidige format is het simpel; wie betaalt bepaalt, en de teams zijn verslaafd aan geld. Als de sport echt drastisch goedkoper moet worden moet er met standaard spul worden gereden, dan snij je in één klap de grootste kostenpost weg (ontwikkeling van het materiaal). Dat wil echter ook niemand ;).
Geen enkele rijder bereikt F1 meer puur op talent alleen.
Je hebt of een rijke (schoon)papa nodig, veel en/of grote sponsor of je moet onderdeel zijn van een driver develoment project van een team.

Er zijn al aardig wat F3000 en GP2 kampioenen geweest die niet aan 1 van die voorwaarden voldeed en dus nooit in de F1 is gekomen.

• Señor Sjon
Maldonado en Grosjean bij Lotus in 2014 volgens de president van PVDSA.

http://www.el-nacional.co...do-Lotus_0_300570174.html

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Dat betekend dat de deal met Quantum dus niet rond is gekomen uiteindelijk.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:49
Ik hoop voor Lotus dat ze wat auto's op reserve hebben met Maldonado...

• SnowDude
[...]

Ik gebruik gewoon incognito mode voor deze site >:)

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Senor Sjon schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:57:

Nooooooooo :'(

• enchion
  • Niet online
Senor Sjon schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:57:

Dat is wel de druppel. (Jammer voor Grosjean om zo`n i-player in het "team" te krijgen)

Hoop nu echt dat Williams een totaal briljante auto neerzet volgend jaar, en Massa wereldkampioen wordt. >:)

• Señor Sjon
Danielson schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:17:
Ik hoop voor Lotus dat ze wat auto's op reserve hebben met Maldonado...
Als Grosjean een terugval heeft, dan is het team rond Monza failliet. :P

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

enchion schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:26:
[...]

Dat is wel de druppel. (Jammer voor Grosjean om zo`n i-player in het "team" te krijgen)

Hoop nu echt dat Williams een totaal briljante auto neerzet volgend jaar, en Massa wereldkampioen wordt. >:)
Dat hoop ik ook :D

Verwijderd

Het zal toch niet... ;w

Kwam deze nog tegen :+
Afbeeldingslocatie: http://wtf1.co.uk/wp-content/uploads/2012/09/376807_397698900290268_210236375_n.jpg

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:32
Ben benieuwd wat dit voor Giedo gaat betekenen mocht dit doorgaan..
kovalainen dicht bij akkoord met caterham voor 2014
Gepubliceerd op 15 Nov 2013 11:31
Heikki Kovalainen maakt zondag zijn comeback op de startopstelling in de Formule 1. Lotus heeft de Fin opgeroepen als vervanger van landgenoot Kimi Raikkonen. Dat betekent echter niet dat Kovalainen ook voor 2014 een optie is voor de Britse renstal.

Dat beseft de 32-jarige coureur zelf ook, hij richt zijn pijlen liever op Caterham. "De nadruk ligt dit weekend niet op mezelf bewijzen, maar op proberen punten te scoren voor het team. Ik ben hier meer voor Lotus dan voor mezelf. Ik heb niet met Lotus gesproken over volgend jaar."

"Het enige team waar ik serieus mee onderhandeld heb over 2014, is Caterham. We naderen een akkoord, dus daar maak ik waarschijnlijk de meeste kans. Je weet maar nooit in deze paddock, maar ik voel geen extra druk. Ik zie deze races niet als auditie voor volgend seizoen."

• Tleilaxu
  • Niet online
Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:55:
Ben benieuwd wat dit voor Giedo gaat betekenen mocht dit doorgaan..

[...]
Ik denk het einde van de F1 carrière van vdGarde helaas.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Dat zou toch wel heel erg jammer zijn zeg. Ik vind zeker wel dat ie het verdient om nog een jaar in de F1 te vertoeven.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik lees dat het ook nog wel eens einde verhaal is voor Pic. Dus Heike en Guido in de Caterham volgend jaar.

Caterham schijnt zich al heel snel op 2014 te hebben gericht dus wie weet of ze hoge ogen kunnen gooien

• Señor Sjon
Pic is ondanks een jaar meer ervaring en meer vrije trainingen vaak niet de snellere. Was eigenlijk in de GPay2 ook al zo, alleen toen roste ene Bianchi VDG er nog weleens af (om vervolgens te janken toen er een Karma Strikes Back momentje kwam vorig jaar).

Pagina: 1 ... 72 ... 83 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.

Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.