Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
HerbertBlitzdoctor schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:02:
Wie is die interviewer nou?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Johnny Herbert?Blitzdoctor schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:02:
HerbertBlitzdoctor schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:02:
spuit11
[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 06-10-2013 10:03 ]
Ah tuurlijk
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Dat geloof ik niet dat het enkel voor het geld is.
Ik snap dat geld een grote motivator zal zijn maar Kimi wil volgens mij ook graag presteren.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
De mensen waarvoor dit opgaat zijn meestal ook de mensen die nooit genoeg geld hebben in hun ogen. En dan denk ik aan ons koningshuis, Bill Gates etc.DDX schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:04:
En hij heeft al genoeg geld volgens mij ?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Radiobericht dat hij op het podium moest lachen en ze na de race wel zouden babbelen.
Phusebox schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:09:
[...]
De mensen waarvoor dit opgaat zijn meestal ook de mensen die nooit genoeg geld hebben in hun ogen. En dan denk ik aan ons koningshuis, Bill Gates etc.
Phusebox schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 09:47:
Wat een crap circuit is het toch.
Phusebox schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 09:48:
Ik snap niet waar Vettel blij mee is... Moet toch echt geestdodend zijn?
Met Rory Byrne en James Allison aan de tekentafel maakt hij zich weinig zorgen denk ikSaffie_time schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:03:
[...]
Dat geloof ik niet dat het enkel voor het geld is.
Ik snap dat geld een grote motivator zal zijn maar Kimi wil volgens mij ook graag presteren.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Verwijderd
Faalhazen: Massa
Pérez is mijn support nu wel kwijt. Blijf anders met je lekke band gewoon een treintje van 4 leiden.. En gewoon plankgas blijven geven zonder loopvlak
Heerlijk gevecht HUL-HAM-ALO, genieten. Rest van de race: meh.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2013 10:27 ]
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
'Keep Racing like it is'
[ Voor 22% gewijzigd door DDX op 06-10-2013 11:09 ]
Correct, het eerdere bericht was van Grosjean's engineer die vond dat ie Raikkonen wel kon pakken. En toen kwam Boullier ertussen.DDX schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 11:08:
Hmms herlaling van radio van lotus, volgens mij teamorder om achter kimi te blijven ?
'Keep Racing like it is'
Icm radioboodschap dat hij op podium moest lachen en ze het erna wel over zouden hebben redelijk duidelijk wat mij betreft.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat is de brandweer-auto, vanwege een brandje. Alleen op't verkeerde moment naar buiten gestuurdArfman schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:07:
Waarom was er geen Mercedes pacecar dan? Heb de race niet gzien, lag nog heerlijk op 1 oor.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Magoed, Rush was wel vette film, lekkere beelden en geluid en lang niet zo Hollywood als ik bang voor was.. Zelfs mn vriendin vond em wel leuk.
Om 8u 's ochtends naar de bios? wtf?KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:51:
Ah, race gemist... iig de BBC samenvatting, omdat ik zo nodig naar de bios moest...
Magoed, Rush was wel vette film, lekkere beelden en geluid en lang niet zo Hollywood als ik bang voor was.. Zelfs mn vriendin vond em wel leuk.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
15:00-17:00Ah, race gemist... iig de BBC samenvatting, omdat ik zo nodig naar de bios moest...
Verder een hele nette race weer van Grojean, die begint zo langzamerhand toch wel volwassen te worden heb ik het idee. Goed en beheerst gereden imo. Net als Hulkenberg die een wereldrace reed vandaag. Ricciardo deed het ook niet verkeerd, maar was er helaas uit (door mechanisch falen). De vleugel van Rosberg vond ik overigens wel een linke situatie. Ik had als team toch echt Hamilton er voorbij gelaten, niet alleen omdat die opgehouden werd, maar ook om die dan niet uit te laten schakelen als die vleugel er eenmaal wel onder schiet.
Hoop zelf dat Caterham nog wel een 12 plek haalt om Marrussia voorbij te gaan.
Op Formula1.com staat wat de uitkomst was.Martinspire schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:27:
En ook die andere (mogelijke) straf voor te hard rijden vond ik ook wel belachelijk.
Blijkbaar was het verkeerd geschreven. Er stond tijdens de race "Speeding", maar was dus eerder "Negatieve Speeding".
Zowel Giedo als Max Chilton reden te langzaam voor de sectorentijden tijdens SC.
Hiervoor hebben ze een waarschuwing gekregen. Als ik goed heb geteld, is het pas van beide de eerste (van de 3).
PIC & Bianchi hebben ergens een 3de waarschuwing voor gekregen, dus officieel 10 plekken straf. Mja, die merken het toch nauwelijks
Dat Hamilton niet voorbij ging aan Rosberg was het logische gevolg van de gele-vlagsituatie. De vraag is juist waarom Hamilton of Rosberg niet de pitstraat indook toen de vleugel kapot ging. Ze reden allebei de pits voorbij vlak nadat het gebeurd was. Daardoor heeft Hamilton onnodig anderhalf rondje achter zijn teamgenoot gehangen. Gebeurde dus na turn 2Martinspire schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:27:
De vleugel van Rosberg vond ik overigens wel een linke situatie. Ik had als team toch echt Hamilton er voorbij gelaten, niet alleen omdat die opgehouden werd, maar ook om die dan niet uit te laten schakelen als die vleugel er eenmaal wel onder schiet.
Het gebeurde toch na bocht 2? Dat is juist net ná de pits... De enige mogelijkheid was dat Hamilton voor het incident de pits in was gegaan, maar dan hadden ze een glazen bol enzoBee.nl schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:10:
[...]
Dat Hamilton niet voorbij ging aan Rosberg was het logische gevolg van de gele-vlagsituatie. De vraag is juist waarom Hamilton of Rosberg niet de pitstraat indook toen de vleugel kapot ging. Ze reden allebei de pits voorbij vlak nadat het gebeurd was. Daardoor heeft Hamilton onnodig anderhalf rondje achter zijn teamgenoot gehangen.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Dat van jou is geen pessimisme. Jij zeikt en zeurt gewoon over álles.Phusebox schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:25:
Pessimisme wordt niet meer gewaardeerd tegenwoordig...
Soms zie ik weer een post van jou voorbij komen en dan schiet het wel eens door m'n hoofd 'wat moet die Phusebox toch een gigantisch kutleven hebben'.
Laten we het erop houden dat ik de post al skip zogauw ik Phusebox erbij zie staan als poster. Soms heb ik het echter te laat in de gaten, dus dan lees ik weer zo'n negatieve comment en jawel hoor! Phusebox weer.
Inderdaad, dat had ik verkeerd gezien nu ik zo even terugkijk. Ik dacht namelijk de ingang van de pitlane te zien, maar dat was waarschijnlijk één of andere uitloopstrook/exit op de baan. Maar goed, het gele-vlagverhaal blijft wel staan. Die situatie werd pas opgeheven nadat zowel Rosberg als Hamilton binnen waren geweest (lap 30).Arjan90 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:15:
[...]
Het gebeurde toch na bocht 2? Dat is juist net ná de pits... De enige mogelijkheid was dat Hamilton voor het incident de pits in was gegaan, maar dan hadden ze een glazen bol enzo
Na bocht 3 zit er nog een pitstraat ik denk dat jij die zagBee.nl schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:23:
[...]
Inderdaad, dat had ik verkeerd gezien nu ik zo even terugkijk. Ik dacht namelijk de ingang van de pitlane te zien, maar dat was waarschijnlijk één of andere uitloopstrook/exit op de baan. Maar goed, het gele-vlagverhaal blijft wel staan. Die situatie werd pas opgeheven nadat zowel Rosberg als Hamilton binnen waren geweest (lap 30).
[ Voor 59% gewijzigd door SnowDude op 07-10-2013 12:25 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Verwijderd
Verder voor de 2e keer weer eens een goeie fik in de F1!!
Uiteindelijk nog wel spanning in de GP, maar damn, waarom kan niemand het tenminste iet of wat spannend maken voor de eerste plek? Niet door uitvallen van Vettel, maar gewoon door de wielen van de wagen te racen (zoals Alonso vorig jaar deed).
Denk dat het verlies aan vertrouwen tussen Alonso en Ferrari daar voor veel tussenzit, en noch Mercedes noch McLaren (haha) zitten nog maar in de buurt. Lotus, tja, ... hadden die hun budget op orde gehad hadden ze mss meer kunnen challengen.
Interessant wel (speculatie over Alonso in een McLaren, zou zomaar nog kunnen): http://thejudge13.com/201...-monday-7th-october-2013/
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Gezien de verziekte sfeer binnen Ferrari, althans zo lijkt het voor ons buitenstaanders, kun je dan maar misschien ergens naar toe gaan waar je je wel welkom voelt. Of dat dan bij McLaren is, geen idee.
Dat klopt. Al lees je dit waarschijnlijk niet.AzzKickah schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:23:
[...]
Soms zie ik weer een post van jou voorbij komen en dan schiet het wel eens door m'n hoofd 'wat moet die Phusebox toch een gigantisch kutleven hebben'.
Ja, hij verloor meer dan 15 seconden in een rondje of 4 a 5.DexterBelgium schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:51:
Hamilton had geen glazen bol nodig, als hij was binnengekomen eens de banden op waren (of in de vijf ronden daarna) was Rosberg nooit in zijn buurt geweest...
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Marked as read.Phusebox schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:57:
[...]
Dat klopt. Al lees je dit waarschijnlijk niet.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Hamilton wilde ook wel naar binnen, maar mocht niet van het team, omdat ie anders nog een derde stop had moeten maken (was iig het verhaal).DexterBelgium schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:51:
Hamilton had geen glazen bol nodig, als hij was binnengekomen eens de banden op waren (of in de vijf ronden daarna) was Rosberg nooit in zijn buurt geweest...
Hamilton wilde wel, maar mocht van zijn team nog geen banden komen halen, Lewis zat al een paar ronden op de radio te klagen over zijn banden.DexterBelgium schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:51:
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
- Mercedes motor heeft 100 pk meer
- Ferrari motor is te zwaar en te weinig vermogen
- Raikkonen naar Ferrari schijnt hij ook niet tegen te kunnen
Buiten dat bouwt Ferrari al jaren geen winnende auto meer (alleen Alonso kon er mee winnen, vaak door uitzonderlijk goede prestaties van de coureur). Dan lijkt me de keus voor een auto met meer PK's volgend jaar een goede gok
Stel nu eens dat die geruchten over de motoren kloppen; dan zit Alonso bij McLaren alsnog bij het verkeerde team. McLaren gaat echt minimale support krijgen vanuit Mercedes, en ik zie de kansen van McLaren voor volgend jaar daarom ook somber in. Ze zullen het denk ik sowieso hard gaan afleggen ten opzichte van Mercedes. Een keuze voor McLaren maak je nu niet met het oog op 2014, maar met het oog op 2015. Niet voor niets dat Button zo graag nu al een tweejarig contract wil tekenen.Hoogie2004 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:41:
Om eerlijk te zijn, zou het me niet verbazen als Alonso daadwerkelijk vertrekt naar McLaren, alle geruchten optellend:
Buiten dat bouwt Ferrari al jaren geen winnende auto meer (alleen Alonso kon er mee winnen, vaak door uitzonderlijk goede prestaties van de coureur). Dan lijkt me de keus voor een auto met meer PK's volgend jaar een goede gok
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik heb alleen het verschrikkelijke Mercedes filmpje gezien met die animatie en gesimuleerd geluid.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
[ Voor 14% gewijzigd door Señor Sjon op 08-10-2013 12:30 ]
Volgens mij zijn die nog niet bekend gemaakt en zul je tot Februari moeten wachten totdat ze deze zullen laten zien maar zoals Senor Sjon ook al zegt zal het wel redelijk gelijken op wat ScrabsF1 voor impressie heeft op basis van de nieuwe regels.Damian schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:17:
Zijn er al filmpjes oid van de nieuwe auto's van volgend jaar?
Ik heb alleen het verschrikkelijke Mercedes filmpje gezien met die animatie en gesimuleerd geluid.
Gewoon nog even geduld hebben tot februari en nog even het "einde" van het seizoen afwachten
Van de andere kant zit je, als alle geruchten waar zijn, volgend jaar sowieso beter bij McLaren dan bij Ferrari, dat in 2015 misschien helemaal super wordt, is natuurlijk een mooie bonus danXyritZz schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:05:
[...]
Stel nu eens dat die geruchten over de motoren kloppen; dan zit Alonso bij McLaren alsnog bij het verkeerde team. McLaren gaat echt minimale support krijgen vanuit Mercedes, en ik zie de kansen van McLaren voor volgend jaar daarom ook somber in. Ze zullen het denk ik sowieso hard gaan afleggen ten opzichte van Mercedes. Een keuze voor McLaren maak je nu niet met het oog op 2014, maar met het oog op 2015. Niet voor niets dat Button zo graag nu al een tweejarig contract wil tekenen.
Heb je daar wat plaatjes van? Ik heb de FW36 gezien dus ben benieuwd of het in de buurt zitSenor Sjon schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:30:
ScarbsF1 maakt vaak een impressie van auto's op basis van de nieuwe regels. Vaak zit ie wel in de buurt, ook met die lelijke neuzen had ie gelijk. Uit mijn hoofd gingen ze erg op GP2 auto's lijken.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Denk dat hij deze bedoelde?fsfikke schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:41:
[...]
Heb je daar wat plaatjes van? Ik heb de FW36 gezien dus ben benieuwd of het in de buurt zit
http://scarbsf1.com/blog1/2013/07/08/2014-rules-first-look/
En nu jouw plaatjes van de FW36

Probleem van die lage neus is natuurlijk dat het de airflow nogal belemmert naar de rest van de auto. Dat proberen ze nog een beetje te redden. Daarom heeft de neus een wat andere vorm dan hier op het plaatje. Denk: minder hoekig
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Klinkt als dat groundeffect weer stukje bij beetje wordt toegelaten, zonder het groundeffect te noemen want dat is slecht vanwege het ongeluk van Senna. (maar ja hoe kan je ander de kont aan de grond houden met zo`n klein kutvleugeltje achterop)
How do you save a random generator ?
http://www.autoblog.com/2...ed-bull-traction-control/Vettel responded lightheartedly, saying he believes Red Bull has a better engine-control system than its rivals, and that the first time it worked was during the Singapore race.
http://www.gmanetwork.com...traction-control-comments
Waarop baseer je dat dan?enchion schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:54:
Valt me ineens op dat die bodemplaat ook weer meer aanwezig is.
Klinkt als dat groundeffect weer stukje bij beetje wordt toegelaten, zonder het groundeffect te noemen want dat is slecht vanwege het ongeluk van Senna. (maar ja hoe kan je ander de kont aan de grond houden met zo`n klein kutvleugeltje achterop)
Maar alleen Vettel heeft dus deze mapping aangezien Webber dit niet heeft?Hakkow schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:53:
Ik denk dat de verhalen over de traction control van RedBull nog wel een staartje gaan krijgen. In Canada was er natuurlijk ook al een kleine hype over de foto van WEB die wegreed na het akkefietje met Giedo. En nu merk je dat Vettel heel graag wat kwijt wilt over de engine mapping van zijn auto:
[...]
http://www.autoblog.com/2...ed-bull-traction-control/
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Uit de tweede link:
He assured reporters also that Vettel's and Webber's cars were identical.
[ Voor 39% gewijzigd door MrSleeves op 08-10-2013 21:30 ]
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Herinnert u zich deze nog?Dadona schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:37:
Of dan moet je tenminste hetzelfde opmerken, dat geluid van de wagen van Vettel moet je dan toch ook een keer horen op de bak van Webber.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bVJsFtUL72o]
het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat Webber een mindere coureur is als Vettel, en Vettel zich gewoon makkelijker kan aanpassen aan nieuwe technologie.Als Webber af en toe rond rijdt met nieuwe snufjes om te testen zou hij toch ook af en toe sneller moeten zijn als Vettel als het snufje blijkt te werken ?
Don't get me wrong, ik gun het Webber veel meer als Vettel, want deze alleen heerserij is niet leuk en niet goed voor de sport. Maar Vettel is nu eenmaal een goeie coureur..
edit:
Red Bull's legal traction control explained?
Additional sensors on the shocks at the rear of the car are controlling the KERS and the engine to provide the correct amount of power at exactly the right time
[ Voor 14% gewijzigd door Hakkow op 09-10-2013 12:58 ]
Giedo herken ik wel... dus neem aan dat die andere kerel in Caterham shirt Pic is .. ?
Ik kan zo de meeste coureurs herkennen, tot enkele jaren terug... maar die mannen die nu voor Caterham en Marussia rijden totaal niet... JEV ook niet eigenlijk
Idem, ik heb ook wel minder sympathie voor pay-driversKeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:48:
[...]
Giedo herken ik wel... dus neem aan dat die andere kerel in Caterham shirt Pic is .. ?
Ik kan zo de meeste coureurs herkennen, tot enkele jaren terug... maar die mannen die nu voor Caterham en Marussia rijden totaal niet... JEV ook niet eigenlijk
De Ferrari van dit seizoen was gewoon kampioenswaardig met de initiële banden van dit jaar. Ze hadden alleen wat pech in de resultaten. De hele wagen was gebouwd op de filosofie van die banden en het is nog best knap dat ze hierdoor niet in het diepe zijn geraakt met de introductie van de aangepaste banden.Hoogie2004 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:41:
Om eerlijk te zijn, zou het me niet verbazen als Alonso daadwerkelijk vertrekt naar McLaren, alle geruchten optellend:
Er is niets bijzonders aan zulke bandensporen, dat komt regelmatig voor. Persoonlijk vind het ik verhaal van Gary Andersom veel geloofwaardiger dan vage theorieën over illegale traction control in de Red Bull.Hakkow schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:47:
[...]
Herinnert u zich deze nog?
[video]
[...]
het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat Webber een mindere coureur is als Vettel, en Vettel zich gewoon makkelijker kan aanpassen aan nieuwe technologie.
Don't get me wrong, ik gun het Webber veel meer als Vettel, want deze alleen heerserij is niet leuk en niet goed voor de sport. Maar Vettel is nu eenmaal een goeie coureur..
edit:
Red Bull's legal traction control explained?
[...]
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/24386679
But the exhaust only gives downforce when the driver is on the throttle. And Vettel commits to the throttle earlier than anyone else.
[...]
Look at the history of the last three seasons.
In 2011, when exhaust-blowing was at its peak, Vettel dominated his team-mate Mark Webber.
In early 2012, when restrictions were brought in and Red Bull had not got a lot of blowing effect, Webber was beating Vettel.
Then, when they found a way to make exhaust-blowing effective again, Vettel got on a roll and went on to win the world championship.
This year, exhaust-blowing is more effective than it was last year. Red Bull manage it better than anyone else, and Vettel is beating Webber again.
So he uses the car with the exhaust-blown diffuser well. And Webber doesn't use it as well, because he drives in a more conventional way.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Als ik dit lees zouden bovenstaande systemen ook illegaal zijn
9.3 Traction control :
No car may be equipped with a system or device which is capable of preventing the driven
wheels from spinning under power or of compensating for excessive throttle torque demand
by the driver.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ze hebben dat ding alleen ingesteld zodat, als ik het goed begrijp, KERS wordt opgeladen op het moment dat de Red Bull uit een langzame bocht komt en er gas gegeven wordt. I.p.v. spinnende wielen wordt KERS geladen.
Is dat illegaal? De regel was volgens mij bedoeld dat het signaal van gas geven wordt gedrukt als blijkt dat de wielen dan gaan spinnen.
De throttle demand is gelijk: de motor krijgt ook daadwerkelijk meer gas, wat weer gunstig is voor de diffuser.
Ja maar je compenseerd voor "excessive torque", en als het reageert op het in- en uitveren van de achterkant dan is het in mijn ogen een actief systeem. Het hoeft ook helemaal geen apart apparaat te zijn, de oude TC was ook maar een paar regels code in de ECU.MrSleeves schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:45:
Maar als ik het artikel lees, dan lijkt dat systeem KERS en ECU te zijn, geen apart systeem of apparaat.
Ze hebben dat ding alleen ingesteld zodat, als ik het goed begrijp, KERS wordt opgeladen op het moment dat de Red Bull uit een langzame bocht komt en er gas gegeven wordt. I.p.v. spinnende wielen wordt KERS geladen.
Is dat illegaal? De regel was volgens mij bedoeld dat het signaal van gas geven wordt gedrukt als blijkt dat de wielen dan gaan spinnen.
De throttle demand is gelijk: de motor krijgt ook daadwerkelijk meer gas, wat weer gunstig is voor de diffuser.
Tot op heden blijkbaar niet, want het is legaal bevonden; er wordt ook niet gekeken of de wielen daadwerkelijk spinnen, maar het wordt bepaald aan de hand van de stand van de vering. Als Vettel dus echt flat out gas geeft, kan er nog steeds wielspin zijn. Dat is met echte TC niet het geval.
Ik vind het wel geniaal; er is ook geen enkel team dat heeft bedacht dat je KERS ook kan opladen als er gas gegeven wordt.
Ik ben benieuwd wat er volgend jaar bedacht wordt met die turbo.
[ Voor 16% gewijzigd door MrSleeves op 09-10-2013 15:49 ]
Vanuit technisch oogpunt geniaal, en fantastisch dat er knappe koppen in de sport actief zijn die dit bedenken.MrSleeves schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:47:
Red Bull zal daar tegen inbrengen dat de hoeveelheid gas alleen wordt bepaald door de coureur. Is het TC als de vrijgekomen energie niet naar de wielen gaat, maar naar KERS?
Tot op heden blijkbaar niet, want het is legaal bevonden; er wordt ook niet gekeken of de wielen daadwerkelijk spinnen, maar het wordt bepaald aan de hand van de stand van de vering. Als Vettel dus echt flat out gas geeft, kan er nog steeds wielspin zijn. Dat is met echte TC niet het geval.
Ik vind het wel geniaal; er is ook geen enkel team dat heeft bedacht dat je KERS ook kan opladen als er gas gegeven wordt.
Ik ben benieuwd wat er volgend jaar bedacht wordt met die turbo.
Puur naar het kampioenschap kijkend is het jammer als de titel mogelijk al ver van tevoren beslist zou worden door een technisch snufje.
Wel apart dat dit zo lang geheim is gebleven (als het waar is). Waarschijnlijk omdat het verschil nu pas zo duidelijk zichtbaar was. Als Vettel zich niet zo had uitgesloofd in Singapore, had niemand er wellicht iets over gezegd.
Is het niet vettel die de laatste lap vaak nog even een lap record plaatst, gewoon omdat het kan?Zamorano schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:57:
[...]
Vanuit technisch oogpunt geniaal, en fantastisch dat er knappe koppen in de sport actief zijn die dit bedenken.
Puur naar het kampioenschap kijkend is het jammer als de titel mogelijk al ver van tevoren beslist zou worden door een technisch snufje.
Wel apart dat dit zo lang geheim is gebleven (als het waar is). Waarschijnlijk omdat het verschil nu pas zo duidelijk zichtbaar was. Als Vettel zich niet zo had uitgesloofd in Singapore, had niemand er wellicht iets over gezegd.
Vettel is redelijk zeker van zijn zaak:Zamorano schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:57:
[...]
"We are pretty proud of the system we have because other people will never figure out how we've done it," added Vettel.
Nee dat heeft er niks mee te maken, in Singapore reed hij op de momenten dat hij het wou gewoon 2 seconden per ronde weg. Zoiets zet vraagtekens natuurlijk.Tristan schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:12:
[...]
Is het niet vettel die de laatste lap vaak nog even een lap record plaatst, gewoon omdat het kan?
Misschien leuk voor de spoorwegen met de blaadjes. (energie terugleveren aan de bovenleiding bij dreiging van wielspin)
Alleen jammer dat het waarschijnlijk hun al 3 wereldtitels heeft opgebracht voordat anderen hetzelfde aan het proberen zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 09-10-2013 18:49 ]
How do you save a random generator ?
Een band met grip zal sneller accelereren dan een band zonder. Zo zul je een maximale acceleratie in toerental hebben per veer-stand.
Tja, wat Tristan met zijn retorische vraag/opmerking bedoelt is niet echt duidelijk.fynrd1 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:36:
[...]
Nee dat heeft er niks mee te maken, in Singapore reed hij op de momenten dat hij het wou gewoon 2 seconden per ronde weg. Zoiets zet vraagtekens natuurlijk.
Het lijkt me in elk geval weinig relevant. Een snelle rondetijd zetten aan het eind van een race, is heel iets anders dan consistent 1,5 a 2 seconde sneller zijn per rondje op een bepaald circuit. Dat laatste is natuurlijk veel opmerkelijker.
Probeer aan te geven dat Vettel vaak meer over heeft aan het einde van een race dan andere in het veld. Natuurlijk is het opmerkelijk dat Vettel zo domineerd. Tot op het punt dat mensen vragen gaan stellen, dus vraag ik me af of hij niet beter wat minder opzichtig had kunnen racen. Aan de andere kant word je dan ook geen kampioen waarschijnlijk. Hoe dan ook ben ik benieuwd wat hier uit gaat komen!Zamorano schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:55:
[...]
Tja, wat Tristan met zijn retorische vraag/opmerking bedoelt is niet echt duidelijk.
Het lijkt me in elk geval weinig relevant. Een snelle rondetijd zetten aan het eind van een race, is heel iets anders dan consistent 1,5 a 2 seconde sneller zijn per rondje op een bepaald circuit. Dat laatste is natuurlijk veel opmerkelijker.
Is Vettel dan wel zo goed als hij lijkt?
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Laatst kwam hier het vergelijkingsfilmpje tussen Michael Schumacher en Johnny Herbert weer voorbij, hierin kun je heel mooi zien wat het verschil is tussen twee coureurs in stuurbewegingen en hoe ze op het gas gaan/remmen.NitroX infinity schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:12:
Dus de Red Bull auto is zo goed vanwege de traction control?
Is Vettel dan wel zo goed als hij lijkt?
Vettel is gewoon echt een coureur van de buitencategorie, hij is gewoon echt een klasse beter als bijvoorbeeld een Mark Webber. Dat hij de 1e keus in nieuw materiaal krijgt t.o.v. z'n teamgenoot helpt natuurlijk wel iets, maar geen anderhalve seconde.
Tsja, om te zien is het indrukwekkend en dan ga je je inderdaad afvragen hoe het komt dat ze zo veel harder kunnen rijden.fynrd1 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:36:
[...]
Nee dat heeft er niks mee te maken, in Singapore reed hij op de momenten dat hij het wou gewoon 2 seconden per ronde weg. Zoiets zet vraagtekens natuurlijk.
Rosberg (die lange tijd achter Vettel zat) heeft echter aangegeven bij de herstart een probleem met z'n auto te hebben waardoor ze een verlies aan downforce hadden dat is geschat op 1,7 seconde per ronde. Streep die weg en Vettel is een tiende of 3 sneller. Dat is een 'normale' winst voor de Red Bull per ronde op de rest.
Er wordt vermoed dat hij daarmee doelde op het uitschakelen van cilinders zodat er geen maximale torque is maar wel uitlaatgassen langs de diffuser stromen. Grappiger is dat dit toch bekend zou zijn geworden doordat het bewust vanuit Renault is gelekt uit onvrede met de huidige situatie in de F1.MrSleeves schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:23:
[...]
Vettel is redelijk zeker van zijn zaak:
"We are pretty proud of the system we have because other people will never figure out how we've done it," added Vettel.
Als fabrikant ontwikkelen ze dit soort technologische hoogstandjes samen met Red Bull, terwijl het Red Bull team alle credits er voor krijgt. Renault roept al jaren dat ze vinden dat ze te weinig aandacht krijgen terwijl ze kampioenschap na kampioenschap winnen. Dit is ook meteen de reden dat het bij Renault in het verkeerde keelgat is geschoten dat Red Bull de naam Renault volledig wilde laten vallen om met "Infinity" motoren te gaan rijden.
Hoe dan ook, als het allemaal klopt dat er vanuit Renault gelekt wordt dan zijn ze in ieder geval netjes genoeg om het op een moment te doen dat het kampioenschap zo ongeveer beslist is en de tijd te kort is voor andere teams om dit over te nemen. Ook voor volgend jaar hebben de teams er weinig aan, vanwege de enkele uitlaat die in het midden van de auto komt zullen de blown diffusers waarschijnlijk definitief tot het verleden gaan behoren.
Ach, Renault moet niet zo zeuren; er wordt vaak genoeg benadrukt hoeveel Renault aangedreven wagens er op het podium staan.XyritZz schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 08:40:
[...]
Als fabrikant ontwikkelen ze dit soort technologische hoogstandjes samen met Red Bull, terwijl het Red Bull team alle credits er voor krijgt. Renault roept al jaren dat ze vinden dat ze te weinig aandacht krijgen terwijl ze kampioenschap na kampioenschap winnen. Dit is ook meteen de reden dat het bij Renault in het verkeerde keelgat is geschoten dat Red Bull de naam Renault volledig wilde laten vallen om met "Infinity" motoren te gaan rijden.
Als mijn bedrijf tientallen miljoenen uit zou geven voor één zinnetje per wedstrijd a 20 wedstrijden per jaar dan zou ik daar toch flink van balen.MrSleeves schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 08:48:
[...]
Ach, Renault moet niet zo zeuren; er wordt vaak genoeg benadrukt hoeveel Renault aangedreven wagens er op het podium staan.
Zodra het allemaal weer wat beter gaat met de Franse autofabrikanten zie ik het nog wel gebeuren dat Lotus weer terug wordt omgedoopt tot Renault en ze weer met een eigen team aan de start komen te staan. Lotus kan het geld van een fabrikant goed gebruiken, en dan heeft Renault weer veel meer aandacht in de sport voor de merknaam.
Infinity = Luxe merk van NissanXyritZz schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 08:40:
Dit is ook meteen de reden dat het bij Renault in het verkeerde keelgat is geschoten dat Red Bull de naam Renault volledig wilde laten vallen om met "Infinity" motoren te gaan rijden.
Nissan = Motoren partner van Renault (De V6 3.5 die in een 350Z zit bijvoorbeeld komt uit een Espace origineel!)
Dus... het probleem is ... wat precies ?!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Dat Renault motoren bouwt, en hierin investeert en vervolgens Infinity met de eer gaat strijken. Renault klaagt al jaren dat ze te weinig exposure krijgen in de F1, dan wil je niet dat je naam ook nog eens verdwijnt van je paradepaardje.nero355 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 02:05:
[...]
Infinity = Luxe merk van Nissan
Nissan = Motoren partner van Renault (De V6 3.5 die in een 350Z zit bijvoorbeeld komt uit een Espace origineel!)
Dus... het probleem is ... wat precies ?!
De plannen van Red Bull gingen overigens nog verder, die wilde de motor ook nog echt gaan laten verbeteren door Infinity zodat Red Bull met een daadwerkelijk andere motor aan de start zou staan dan de andere Renault powered teams. Hier heeft de FIA echter een stokje voor gestoken, omdat hiermee het hek van de dam zou zijn en dit elke fabrikant de mogelijkheid zou geven het fabrieksteam een betere motor te geven dan de klantteams.
Vandaag trouwens weer een leuk gerucht, en zeer slecht nieuws uit het F1 wereldje.
Het leuke gerucht: Boekhoorn zou de aandelen van Wolff in Williams willen kopen, waardoor vd Garde daar zou kunnen gaan rijden.
Het slechte nieuws: Maria de Villota is dood gevonden in haar hotelkamer.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Damn, die heeft niet veel geluk gehad de afgelopen 2 jaar
Ben erg benieuwd naar de toedracht.
Vanaf volgend jaar tot 2018 mogen de motoren weer ontwikkeld worden waarbij elk jaar een groter percentage van de onderdelen wordt 'bevroren'.Senor Sjon schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:31:
Sowieso heb je als motorbouwer relatief weinig exposure. De blokken worden zo gelijk mogelijk gemaakt. Toen Renault na de engine freeze niet mee kon komen, hebben ze de boel aanmerkelijk mogen verbeteren. Ik mis wel de tijd dat een motor ook nog verschil maakte, de F1 gaat om meer dan alleen aero. Dat zijn ze een beetje uit het zicht verloren.
Probleem is wel dat de teams nu al hardop speculeren dat het volgend jaar wel eens niet om de sterkste motor zou kunnen gaan, maar om de zuinigste en dat het verschil in ronde tijd tussen vol gaan (kwalificatie) en zuinig rijden in de race een seconde of 5 zou kunnen zijn.
Eerste berichten vanuit de Spaanse autosportbond zijn dat ze in haar slaap is overleden.AzzKickah schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:43:
What the hellMaria de Villota dood?
Damn, die heeft niet veel geluk gehad de afgelopen 2 jaar
Ben erg benieuwd naar de toedracht.
Niet helemaal. Ze mogen één motorblok per jaar homologeren en daar moeten alle teams van dat merk het mee doen. Dan heb je inderdaad de steeds verdere bevriezing tot 2018. Ik vind het te belachelijk voor woorden allemaal. Raar hè, dat er geen autofabrikanten instappen.XyritZz schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:58:
[...]
Vanaf volgend jaar tot 2018 mogen de motoren weer ontwikkeld worden waarbij elk jaar een groter percentage van de onderdelen wordt 'bevroren'.
Probleem is wel dat de teams nu al hardop speculeren dat het volgend jaar wel eens niet om de sterkste motor zou kunnen gaan, maar om de zuinigste en dat het verschil in ronde tijd tussen vol gaan (kwalificatie) en zuinig rijden in de race een seconde of 5 zou kunnen zijn.
[...]
Eerste berichten vanuit de Spaanse autosportbond zijn dat ze in haar slaap is overleden.
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.
Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.