Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[F1] Seizoen 2013 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 83 Laatste
Acties:
  • 256.767 views

Onderwerpen

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 10:12

AzzKickah

06-CENSORED

Kimi terug naar Ferrari? :D
Alonso z'n contract afkopen? En dan? Naar RBR? :D

Dit wordt nog leuk.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Lijkt me heel onwaarschijnlijk. Die Finse site ken ik niet, maar die ander: het is nog steeds f1today. Die hadden indertijd Doornbos ook in allerlei auto's gezet..

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-11 03:15
Het zou wat zijn, eerst Kimi zijn contract voor weet ik hoeveel miljoen afkopen (best betaalde coureur dat jaar volgens mij, zonder te rijden...) en daarna hem weer vrolijk aanstellen.

De CSL/OT kroeg !

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:06

Destruction

(ex-)Automonteur

Als dat zo zou zijn (ik geloof er niks van), zegt dat ook veel over Raikkonen. Je laat je weg schoppen, en enkele jaren later weer paaien door hetzelfde team? Ik heb het sowieso niet zo op Ferrari, ook als Kimi die keuze heeft zeg ik: Gewoon bij Lotus blijven.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MrSleeves schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:39:
[...]

Lijkt me heel onwaarschijnlijk. Die Finse site ken ik niet, maar die ander: het is nog steeds f1today. Die hadden indertijd Doornbos ook in allerlei auto's gezet..
Tja de medaille heeft 2 kanten. Als iets op pakweg Autosport.com aangekondigd wordt dan kun je er meestal vanuit gaan dat het klopt. Het wachten met iets publiceren tot iets op een degelijke manier geverifiëerd is heeft echter als consequentie dat het even kan duren voor iets geplaatst kan worden, waardoor je voor de sappige geruchten juist waar ergens anders moet zijn. F1today is er meestal wel snel bij en is naar mijn mening in ieder geval een bron van vermaak (een andere site van dat kaliber is bijvoorbeeld www.totalf1.com, tegenwoordig omgedoopt in http://www.gptoday.com/)
Destruction schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 23:07:
Als dat zo zou zijn (ik geloof er niks van), zegt dat ook veel over Raikkonen. Je laat je weg schoppen, en enkele jaren later weer paaien door hetzelfde team? Ik heb het sowieso niet zo op Ferrari, ook als Kimi die keuze heeft zeg ik: Gewoon bij Lotus blijven.
Bij welk team je moet zijn in 2014 lijkt me nogal een gok, omdat het compleet afhankelijk is van wie de beste auto (en motor!) bouwt. Van Lotus is bekend dat ze er financieel niet al te best voor staan, dus dat spreekt in ieder geval niet voor ze. Ferrari heeft nog steeds problemen met de windtunnel dus ook dat team blijft een gok. Puur rationeel gezien lijkt Red Bull een goede optie omdat Newey goed is in inspelen op nieuwe regels. Maarja, misschien maakt een ander team wel een veel betere designkeuze en rijdt straks bijvoorbeeld Mercedes vooraan, of McLaren (een team dat nu even door iedereen vergeten lijkt).

[ Voor 36% gewijzigd door smvs op 13-08-2013 23:15 ]

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Stel dat het waar is dat Raikkonen naar Ferrari gaat: wie gaat er dan weg? Massa? En dan Alonso en Raikkonen in één team. Dat wordt leuk: Alonso wil nr 1 status, Raikkonen boeit het niet, maar gaat echt niet opzij.

Dan Alonso weg? Zou kunnen, want hij is toch niet zo tevreden over wat ze hem bieden. Maar waar moet hij dan heen? Enige optie lijkt dan Red Bull. Maar ik denk niet tegen een astronomisch salaris.

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 15:39
smvs schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 23:08:

[...]

Bij welk team je moet zijn in 2014 lijkt me nogal een gok, omdat het compleet afhankelijk is van wie de beste auto (en motor!) bouwt. Van Lotus is bekend dat ze er financieel niet al te best voor staan, dus dat spreekt in ieder geval niet voor ze. Ferrari heeft nog steeds problemen met de windtunnel dus ook dat team blijft een gok. Puur rationeel gezien lijkt Red Bull een goede optie omdat Newey goed is in inspelen op nieuwe regels. Maarja, misschien maakt een ander team wel een veel betere designkeuze en rijdt straks bijvoorbeeld Mercedes vooraan, of McLaren (een team dat nu even door iedereen vergeten lijkt).
Mercedes en Ferrari bouwen zelf zowel chassis als motor en dat lijkt me een voordeel gezien de grote wijzigingen van volgend jaar. Red Bull heeft de hoogste status bij Renault en kan dus ook aan dit lijstje worden toegevoegd.

Dat zijn de drie teams waar je bij moet zien te zitten als coureur volgend jaar, ik denk dat de kans heel klein is dat een team met klantstatus bij de motorenfabrikant er met de titel vandoor gaat. Welke van die drie teams de beste motor gaat bouwen is een gok, maar ik zou er niet van staan te kijken dat het team met de beste motor het WK pakt.
MrSleeves schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:12:
Stel dat het waar is dat Raikkonen naar Ferrari gaat: wie gaat er dan weg? Massa? En dan Alonso en Raikkonen in één team. Dat wordt leuk: Alonso wil nr 1 status, Raikkonen boeit het niet, maar gaat echt niet opzij.

Dan Alonso weg? Zou kunnen, want hij is toch niet zo tevreden over wat ze hem bieden. Maar waar moet hij dan heen? Enige optie lijkt dan Red Bull. Maar ik denk niet tegen een astronomisch salaris.
Ik gok dat Massa weg gaat en Alonso zou blijven mocht de Raikkonen deal echt gaan gebeuren. Mijn reden is simpel; Red Bull of Ferrari... Alonso gaat een ijzersterke teamgenoot krijgen. Het verschil is dat hij bij Ferrari de nummer 1 status heeft, en bij Red Bull de nummer 1 status zal moeten zien te veroveren van een mannetje dat zich perfect op zijn plaats voelt binnen het team en er al jaren achtereen optimaal presteert.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kimi naar ferrari, zie dat niet (meer) gebeuren; bij lotus minder politiek gejank dan bij ferrari
en waarom zou hij? enige optie lijkt me redbull, qua marketing/profiel past kimi daar perfect bij.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Goeie F1blog, met toch ook bevestiging "uit bronnen" van de Raikonnen-Ferrari move: http://thejudge13.com/201...dnesday-14th-august-2013/

Interesting...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik vind Alonso er anders ook niet echt happy uitzien de laatste maanden. Ergens zou het mij niet eens verbazen als hij binnenkort afscheid zou nemen. Natuurlijk, hij is nog lang niet te oud, nog steeds een van de allerbesten die er rondrijden maar toch. Je moet ook met plezier naar je werk gaan, en voor het geld hoeft hij het niet te doen. Misschien gaat hij liever zoiets als Fisico doen, die vermaakt zich prima in de GT endurance. /speculatie

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11 11:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Interessant de geruchten allemaal.. Ik wacht wel tot Spa of Monza af. Raikkonen terug bij Ferrari juich ik in ieder geval toe :)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Pffffff, ik zit echt keihard te kicken op al de speculaties op de transfermarkt! Alonso die z'n pensioen aankondigd, Alonso die vroeg aan het McLaren+Honda tijdperk zou willen beginnen, Kimi sowieso +100 en Vettel die misschien Alsono naast zich krijgt. Hopen dat Hulkenberg naar Ferrari door mag stromen, dat sowieso. Ben geen Massa hater, vind het echt een vette rijder én 30 seconden WDC, maar hij mag ook exit.

Bezem d'r door @ Ferrari :D

[ Voor 3% gewijzigd door Yonni op 15-08-2013 00:32 ]

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

MrSleeves schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:39:
[...]

Als je mijn post goed gelezen had dan had je gezien dat ik over "mr.Monza" sprak en niet over F1Today.

Eerstgenoemde heeft vaak betrouwbare, inside, info.

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 15-08-2013 11:06 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Dat had ik gelezen, maar waarom plaatst hij het dan op een discutabele (als het om geruchten gaat( website?

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 19:36
Nog meer geruchten dat Ricciardo naar Red Bull gaat:

http://www.nu.nl/sport/35...-bij-red-bull-racing.html

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 09:01
Jup

Ze moeten ook wel, er lopen steeds meer mensen weg van hun jeugdopleiding door sinds Vettel niemand door te laten stromen. Ook is het natuurlijk veel goedkoper dan het uitkopen van Alonso of het tevredenstellen van Kimi. Buiten dat, voor Hongarije schijnt het contract van Kimi bij Ferrari al getekend te zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik begrijp RB wel, maar vind het voor de sport wel jammer. Ricciardo zal als een slaaf in dienst van Vettel rijden en dit gaat dus geen teamstrijd opleveren.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Manager van The Iceman bevestigd nu dat de onderhandelingen met RB mislukt zijn:
http://www.nu.nl/sport/35...ll-racing-mislukken-.html

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 20:39
Tja, geld zou geen issue zijn daar... misschien toch dat ie 2e viool moest spelen ?
Of toch bij RB besloten om voor Ricciardo te gaan ipv Kimi en daardoor geen plek meer... Blijft toch Ferrari over... :p

• Damian
  • Laatst online: 08:01

Damian

Insane Obtrusion

Vettel wil echt Kimi er niet naast hebben hoor. Weet zeker dat Vettel ergens een clausule heeft staan dat hij niet met Lewis, Alonso of Kimi wil rijden. Die schijt zeven kleuren stront als die er met vergelijkbaar materiaal naast komen rijden.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

MrSleeves schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:34:
Dat had ik gelezen, maar waarom plaatst hij het dan op een discutabele (als het om geruchten gaat( website?
Als je de persoon in kwestie niet kent snap ik je argwaan wel. Daarnaast kan een gerucht kloppen en uiteindelijk niet uitkomen. Een week, maand of half jaar later zie je 9/10x wel een bevestiging van wat die heeft gezegd.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

Damian schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:52:
Vettel wil echt Kimi er niet naast hebben hoor. Weet zeker dat Vettel ergens een clausule heeft staan dat hij niet met Lewis, Alonso of Kimi wil rijden. Die schijt zeven kleuren stront als die er met vergelijkbaar materiaal naast komen rijden.
Bron?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Wat een onzin. Een clausule waarin staat dat hij niet met hen wil rijden; wat hij wil is niet relevant voor Red Bull. Wat zou er dan gebeuren? Moet Red Bull een boete betalen aan Vettel?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Alleen die drie, of nog meer rijders? en weet je nog meer details die in het contract staan?
:> /3

39

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:51
MrSleeves schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:38:
[...]

Wat een onzin. Een clausule waarin staat dat hij niet met hen wil rijden; wat hij wil is niet relevant voor Red Bull. Wat zou er dan gebeuren? Moet Red Bull een boete betalen aan Vettel?
Hoewel ik ook niet geloof dat Vettel een dergelijke clausule in zn contract zou hebben staan, ben ik het niet met je eens dat de wil van Vettel niet relevant is voor het team. Sterker nog, ik denk dat de wil van Vettel aardig wet is binnen RBR.

Red Bull weet zelf natuurlijk ook niet of ze al jaren geniale auto's bouwen en een 'goeie' coureur hebben, of dat ze een geniale coureur hebben met een 'goeie' auto. Vettel willen ze echt niet kwijt. RedBull heeft nog nooit iets gewonnen zonder Vettel. Als Vettel eisen stelt, durf ik er vanuit te gaan dat daar gewoon naar geluisterd word.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Pff veel Vettel Fanboys hier zeg :/

Vettel is een naar klein mannetje, en die ziet het echt niet zitten als er "groot" talent bij RBR naast komt. Dan issie niet meer de no.1 rijden en valt ie door de mand. Daar heb je toch geen bron voor nodig om dat te weten?

just wait for it ;)

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:54

rally

Deyterra Consultancy

Ik ben het met Hakkow eens. De hele discussie rond het inhalen van Mark Webber is daar een heel goed voorbeeld van.
Dat dit geen consequenties heeft gehad voor Vettel was wel uitermate duidelijk voor de verhoudingen binnen het team (en een teken van "onmacht" van Christian Horner).

http://www.deyterra.com

• Roamor
  • Niet online
Damian schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:49:
Vettel is een naar klein mannetje, en die ziet het echt niet zitten als er "groot" talent bij RBR naast komt. Dan issie niet meer de no.1 rijden en valt ie door de mand. Daar heb je toch geen bron voor nodig om dat te weten?
Ben geen Vettel-fan, maar je doet hem echt wel tekort zo. Het is niet alsof hij altijd al bij het beste team heeft gezeten en er niets voor hoefde te doen. Enige die in een Toro Rosso heeft gewonnen, om maar wat te noemen.

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-11 13:11
Roamor schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:04:
[...]

Enige die in een Toro Rosso heeft gewonnen, om maar wat te noemen.
In uitzonderlijke weersomstandigheden waar de top coureurs slecht hadden gekwalificeerd. Verbaast me dat de Vettel aanhang dit kleine minimale detail altijd wilt vergeten ;)

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Maar om Vettel nu meteen "slecht" te noemen:
Top Gear F1 standings
(Ik ben trouwens geen Vettel-fan ofzo, maar ik vind die TG F1-standings wat meer-zeggend dan ongefundeerd schreeuwen)

[ Voor 30% gewijzigd door Firesphere op 20-08-2013 16:16 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Waah moest zo lachen laatste aflevering van Top Gear met Mark Webber. Mooi om te zien hoe blij hij was dat hij sneller was dan Vettel. Ik gunde hem dat ook zooo hard.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TN7_TiCBmbs]

[ Voor 3% gewijzigd door Damian op 20-08-2013 16:17 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Klopt, prachtig stukje :) "responsive" :D

Mooie gast, die Mark Webber.

Kan niet wachten tot aankomend weekend overigens! Ben ontzettend benieuwd of Kimi nou naar Ferrari gaat of niet. Sowieso al jammer dat ie niet naar RBR gaat. Had ook erg graag gezien hoe Vettel dat zou vergaan in 2014.

• Roamor
  • Niet online
Raven__NL schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:11:
[...]

In uitzonderlijke weersomstandigheden waar de top coureurs slecht hadden gekwalificeerd. Verbaast me dat de Vettel aanhang dit kleine minimale detail altijd wilt vergeten ;)
Beter kwalificeren onder moeilijke omstandigheden in een mindere auto dan "top coureurs" en ze in de race allemaal voorblijven. Ik snap niet hoe je dat zo kunt marginaliseren?

• Señor Sjon
De TR was niet zo slecht en had de toenmalig snelste motor (Ferrari) op Monza. Ik kan me niet eens herinneren welk kwalificatieformat we toen hadden, zo vaak wisselde dat.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Volgens Thejudge13 is de deal tussen Kimi en Ferrari rond. De vraag blijft alleen nog, wat gaat Alonso doen? Wat ik nog meer opmaak eruit is dat Massa niet per definitie op de schopstoel zit, mocht hij nog naar behoren presteren, dan kan het zomaar zijn dat de line-up weer Kimi+Felipe wordt. Het enige wat in mijn ogen deze onbevestigde geruchten nog kunnen voeden, is een nieuwe grote sponsor die Santander kan gaan verdrukken. Santander is min of meer de draagplank van Massa en Alonso en waarschijnlijk ook verantwoordelijk geweest voor het rare vertrek van Kimi destijds. Brazilië is wel een hele belangrijke markt voor Santander, wat misschien nog enig draagvlak creëert voor Massa.

Wat ook wel leuk is, bij Mclaren is geen echte eerste coureur aanwezig. Het verleden tussen Mclaren en Alonso geeft imo weinig speelruimte om daar een link te kunnen leggen, maar interessant is het wel. Button is in het hele plaatje nog niet eens voor gekomen, maar imo is dat een excellente tweede rijder die absoluut niet zou misstaan naast Kimi, Alonso of Vettel. De overgang van Ricciardo naar Redbull kan in ieder geval wat mogelijkheden uitsluiten. :)

[ Voor 25% gewijzigd door fynrd1 op 21-08-2013 01:22 ]

Verwijderd

Alonso weer terug naar Renault, en de cirkel is weer rond 8)7

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:52

Entity

9000rpm

Zou het jammer vinden als Alonso bij Ferrari zou vertrekken, ik vind ze wel mooi bij elkaar passen en zou Alonso daar graag een keer kampioen zien worden. Al vind ik Raikkonen ook erg goed... Die 2 allebei in een Ferrari zou ook wel mooi zijn, maar weet niet of dat de beste taktiek is voor dat team, na zo lang met een duidelijke 1e en 2e rijder gereden te hebben.

• XyritZz
fynrd1 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 01:13:
Volgens Thejudge13 is de deal tussen Kimi en Ferrari rond. De vraag blijft alleen nog, wat gaat Alonso doen? Wat ik nog meer opmaak eruit is dat Massa niet per definitie op de schopstoel zit, mocht hij nog naar behoren presteren, dan kan het zomaar zijn dat de line-up weer Kimi+Felipe wordt. Het enige wat in mijn ogen deze onbevestigde geruchten nog kunnen voeden, is een nieuwe grote sponsor die Santander kan gaan verdrukken. Santander is min of meer de draagplank van Massa en Alonso en waarschijnlijk ook verantwoordelijk geweest voor het rare vertrek van Kimi destijds. Brazilië is wel een hele belangrijke markt voor Santander, wat misschien nog enig draagvlak creëert voor Massa.

Wat ook wel leuk is, bij Mclaren is geen echte eerste coureur aanwezig. Het verleden tussen Mclaren en Alonso geeft imo weinig speelruimte om daar een link te kunnen leggen, maar interessant is het wel. Button is in het hele plaatje nog niet eens voor gekomen, maar imo is dat een excellente tweede rijder die absoluut niet zou misstaan naast Kimi, Alonso of Vettel. De overgang van Ricciardo naar Redbull kan in ieder geval wat mogelijkheden uitsluiten. :)
Persoonlijk denk ik dat het vertrek van Massa wel zeker is; als Alonso weg gaat trekken ze gewoon een talent als een Hulkenberg aan. Massa is wel klaar nu. Hij zat veilig vanwege zijn rol bij Santander (die hij kreeg toen hij in 2008 zo goed presteerde), maar inmiddels is hij daar ook al weer weggestuurd vanwege zijn slechte prestaties als ik me niet vergis.

TheJudge heeft er ook weer een nieuw stuk over; Domenicale zou gezegd hebben dat het het einde is van het oude en een begin is van iets nieuws. Dat zou kunnen betekenen dat ze het nu juist wel gaan proberen met twee toppers naast elkaar. Ik vermoed dus dat het ideaalbeeld van Ferrari is om met Alonso/Raikkonen aan de start te staan. Vraag is alleen of Alonso blijft of zelf opstapt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ah deze bedoel je zeker:

Domenicali: “You don’t stop anything! This is not the beginning of the end, but the end of certain principles and new beginning.”

Als dit geen bellen doet rinkelen haha:

Yesterday, in an interview with Chi magazine Luca Di Montezemolo said, “In Formula One you can never let your guard down and so we have already thought about the future, much like the possibility of a stable without Lauda, and hiring Reutemann.

It was very difficult to explain to Niki the choice we made, but the interests of the Ferrari, then as they are now, always come before those of the pilots, whoever they were, or are“.

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:22
Hulkenberg wordt volgens mij een tweede Heidfeld. Net de verkeerde keuzes op het verkeerde moment. Geweldige coureur, maar een beetje een grijze muis.

• XyritZz
fynrd1 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:53:
Ah deze bedoel je zeker:

Domenicali: “You don’t stop anything! This is not the beginning of the end, but the end of certain principles and new beginning.”

Yesterday, in an interview with Chi magazine Luca Di Montezemolo said, “In Formula One you can never let your guard down and so we have already thought about the future, much like the possibility of a stable without Lauda, and hiring Reutemann.

It was very difficult to explain to Niki the choice we made, but the interests of the Ferrari, then as they are now, always come before those of the pilots, whoever they were, or are“.
Die bedoelde ik inderdaad ja, maar gezien de tweede quote er bij (die ik nog niet had gezien) zou het ook gewoon een hint kunnen zijn naar het einde van het Alonso tijdperk bij Ferrari.

Ben wel heel erg benieuwd wat die dan zou gaan doen, tweede run bij McLaren? Lijkt me zeer onlogisch maar McLaren mist wel een kopman en sinds de eerste periode McLaren is er veel veranderd bij het team. Toch naar Red Bull (die aankondiging in Spa zal niet voor niets uitgesteld zijn)? Denk niet dat Alonso naast Vettel wil gaan rijden, maar wellicht dat hij denkt hem aan te kunnen.

Lotus lijkt me geen optie, die hebben te weinig geld om hem te betalen en waarschijnlijk ook te weinig geld om in de top mee te blijven draaien volgend jaar.

• u_nix_we_all
  • Niet online
XyritZz schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:42:
[...]

Die bedoelde ik inderdaad ja, maar gezien de tweede quote er bij (die ik nog niet had gezien) zou het ook gewoon een hint kunnen zijn naar het einde van het Alonso tijdperk bij Ferrari.

Ben wel heel erg benieuwd wat die dan zou gaan doen, tweede run bij McLaren? Lijkt me zeer onlogisch maar McLaren mist wel een kopman en sinds de eerste periode McLaren is er veel veranderd bij het team. Toch naar Red Bull (die aankondiging in Spa zal niet voor niets uitgesteld zijn)? Denk niet dat Alonso naast Vettel wil gaan rijden, maar wellicht dat hij denkt hem aan te kunnen.

Lotus lijkt me geen optie, die hebben te weinig geld om hem te betalen en waarschijnlijk ook te weinig geld om in de top mee te blijven draaien volgend jaar.
Tja, er zijn meer klasses dan alleen F1. En als je het voor je plezier doet, moet je niet in de F1 zijn volgens mij, dan zijn er veel leukere klasses om te doen. Dan ga je ergens heen waar nog wel wat te ontwikkelen en testen valt, zoiets als Webber met de Porsche LMP gaat doen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

u_nix_we_all schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:50:
[...]

Tja, er zijn meer klasses dan alleen F1. En als je het voor je plezier doet, moet je niet in de F1 zijn volgens mij, dan zijn er veel leukere klasses om te doen. Dan ga je ergens heen waar nog wel wat te ontwikkelen en testen valt, zoiets als Webber met de Porsche LMP gaat doen.
Ferrari laat binnenkort ook doorschemeren of ze aan het LMP1 traject gaan deelnemen. Misschien een Massa daar naar voren schuiven als frontman?

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:38

Niellie41

[object Object]

fynrd1 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 16:41:
[...]

Ferrari laat binnenkort ook doorschemeren of ze aan het LMP1 traject gaan deelnemen. Misschien een Massa daar naar voren schuiven als frontman?
En Fisichella van GTE naar LMP1? Zo in mijn ogen een logische keuze zijn.

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ja, of Massa mag nog even Kimi's bitch spelen, en Alonso naar LMP ?

• XyritZz
fynrd1 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 16:41:
[...]

Lijkt me voor de F1-fabrikanten best aantrekkelijk, de motor mag tot 2018 doorontwikkeld worden maar in de F1 ontbreekt het aan testmogelijkheden. Gooi diezelfde motor in een LMP1 auto en je kunt testen wat je wil, of is er in de LMP1 ook een testrestrictie?

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 12:50
Zo de auto is ingepakt, morgen ochtend naar Spa! 8)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Señor Sjon
XyritZz schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 16:46:
[...]

Lijkt me voor de F1-fabrikanten best aantrekkelijk, de motor mag tot 2018 doorontwikkeld worden maar in de F1 ontbreekt het aan testmogelijkheden. Gooi diezelfde motor in een LMP1 auto en je kunt testen wat je wil, of is er in de LMP1 ook een testrestrictie?
Er mag maar één blok per seizoen gehomologeerd worden, dus je mag wel ontwikkelen, je kan het alleen maar in het volgende seizoen toepassen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Senor Sjon schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 16:50:
[...]

Er mag maar één blok per seizoen gehomologeerd worden, dus je mag wel ontwikkelen, je kan het alleen maar in het volgende seizoen toepassen.
Ze zitten nu toch voor vijf jaar vast aan een ontwerp?

• u_nix_we_all
  • Niet online
(Enzo) Ferrari heeft volgens mij in de jaren 60 gezworen nooit meer met een fabrieksteam Le Mans te gaan doen nadat ze eerst door Ford, en later door Porsche weggevaagd werden.
Nu is dat wel een hele tijd geleden, maar ik zou me kunnen voorstellen dat ze wat terughoudend zijn omdat Porsche al een LMP1 programma heeft aangekondigd. En die hebben sowieso een voorsprong door hun recente LMP2 project denk ik.
Anderzijds is LMP wel de serie waar je iets kunt met hybride-systemen, iets waar Ferrari de laatste jaren flink mee bezig is in hun straatauto's. Oh well, we gaan het wel zien. Misschien gaan ze wel onder de Maserati naam iets in de endurance doen, die naam is sinds de MC12 helemaal verdwenen uit de autosport.

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-11 13:58
Voor de geïnteresseerden: http://sporza.be/cm/sporza/extra/games/fotogenie
Leuk om even je fotografische F1-kennis te testen ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Alleen nr 7 kostte moeite ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GertjanO
  • Laatst online: 19-11 22:58
ctrlaltdelbe schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 18:56:
Wel heel erg gemakkelijk...

Een beetje F1 kenner die de laatste jaren TV heeft gekekend heeft deze gezichten al honderden keren langs zien gekomen. De paar uit het verleden zijn zo bekend dat zelfs blinden ze zullen herkennen.

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-11 13:58
GertjanO schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 19:08:
[...]

Een beetje F1 kenner die de laatste jaren TV heeft gekekend heeft deze gezichten al honderden keren langs zien gekomen. De paar uit het verleden zijn zo bekend dat zelfs blinden ze zullen herkennen.
Deze post is slecht voor mijn zelfvertrouwen :+

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

GertjanO schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 19:08:
[...]

Ze hebben ook de meest bekenden helmen gepakt inderdaad. Die quiz was best makkelijk. Zeker met de gezichten er ook nog bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 21-08-2013 19:18 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ctrlaltdelbe schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 19:11:
Deze post is slecht voor mijn zelfvertrouwen :+
Oh, hij is wel leuk hoor. Ik heb alleen niet naar de helmen gekeken maar naar de gezichten ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

fynrd1 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:53:
Ah deze bedoel je zeker:

Het was ook een heel goed idee om Lauda af te vallen en hem zo onder druk te zetten. Heeft ze echt de resultaten gegeven waar ze op hoopte.
Je kan het natuurlijk mooi brengen dat het team altijd voor gaat, maar dit was niet de manier.
Dat was niet echt moeilijk..

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

http://www.gpupdate.net/n...r-fabriek-voor-het-eerst/

Heeft dat jochie al wel een superlicentie?
En zoals ook daar in de comments wordt gezegd, moet hij dan niet eerst nog een paar duizend kilometers getest/gereden hebben?

Ik heb zo'n vermoeden dat Grosjean zich volgend jaar niet meer druk hoeft te maken om z'n imago.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

AzzKickah schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:25:

En zoals ook daar in de comments wordt gezegd, moet hij dan niet eerst nog een paar duizend kilometers getest/gereden hebben?

Ik heb zo'n vermoeden dat Grosjean zich volgend jaar niet meer druk hoeft te maken om z'n imago.
Hij mag best rijden op een testcircuit met een F1 auto van een paar jaar geleden ofzo toch?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

12 van de 12 goed.

Eerst kwam ik er niet over uit wie nou nr. 9 en 10 waren, later na nog eens goed kijken wist het wel :)
Ik ben benieuwd wat de uitslag van Silly Season gaat worden..

spoiler:
nr, 9 Alain Prost, nr 10 Damon Hill.. Of misschien heb ik inmiddels net de volgorde door elkaar gehaald :+

[ Voor 40% gewijzigd door Destruction op 22-08-2013 01:47 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Firesphere schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:26:
[...]

Hij mag best rijden op een testcircuit met een F1 auto van een paar jaar geleden ofzo toch?
Mjah misschien zelfs wel met een auto van dit jaar, omdat ie toch geen reguliere race-coureur is. Net zoals Frijns voor Sauber getest heeft bij de YDT zeg maar.
Op die manier zou ie inderdaad wel nog een paar kilometers kunnen maken t/m Januari of zo, maar dan zal die licentie er toch wel een keer zo'n beetje moeten zijn lijkt me.

Ik moet het allemaal nog maar zien, wat er van terecht komt.

Oh en ik had ze uiteraard ook allemaal goed in die 'quiz'. Ik volg F1 sinds eind '96.

[ Voor 7% gewijzigd door AzzKickah op 21-08-2013 20:42 ]

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 17:02

Convoy

g44p

Destruction schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:29:
[...]

12 van de 12 goed.

Eerst kwam ik er niet over uit wie nou nr. 9 en 10 waren, later na nog eens goed kijken wist ik dat nr. 10 Damon Hill moest zijn. Bij 9 gokte ik op Prost (voornaam weet ik niet meer :+), en ja: Goed!

Ik ben benieuwd wat de uitslag van Silly Season gaat worden..
spoiler:
Alain Prost ;)

[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 22-08-2013 01:55 ]

• u_nix_we_all
  • Niet online
AzzKickah schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:25:

Die paar duizend kilometer heeft hij al wel bij elkaar gereden in diverse singleseaters (F3, Auto GP, WSR 3.5). Ik denk dat hij die superlicentie wel krijgt, of zelfs al heeft.
Ik weet niet goed of het echt een talent is, heeft wel e.e.a. gewonnen maar nog niet in de snellere auto's zoals de WSR.

Edit @quiz: easypeasy, alleen nr7 kostte even 2 sec :P

Edit2 @Destruction: Misschien even spoilers gebruiken ?

[ Voor 6% gewijzigd door u_nix_we_all op 21-08-2013 20:48 ]

• rally
  • Laatst online: 07:54

rally

Deyterra Consultancy

Alleen nr 7 wist ik niet :( 11/12 goed zonder hints te gebruiken...

http://www.deyterra.com

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

rally schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:45:
Alleen nr 7 wist ik niet :( 11/12 goed zonder hints te gebruiken...
Gele bovenkant, Monster-logo's en Duitse vlaggetjes aan de zijkanten van de tear-offs. Eitje toch ;)

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 09:50

ricardo246

Life's what you make it!

12/12, no hints, nummer 11 duurde even bij mij..........

I have no special talent. I am only passionately curious.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

12 van 12 goed. Geen hints. Vrij makkelijk.
gambieter schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 19:20:

Ik heb alleen niet naar de helmen gekeken maar naar de gezichten ;)
Juist.

[ Voor 69% gewijzigd door CreativeS op 21-08-2013 22:31 ]

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

u_nix_we_all schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:43:
Excuus, bij deze geregeld :)

Als de mensen die mij gequote hebben dat ook even willen aanpassen :)

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Het enige probleem bij mij was dat ik bij sommige de naam verkeerd schreef, maar ik herkende ze allemaal wel.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Alleen de achternaam was voldoende en Raikkonen wordt ook zonder puntjes geaccepteerd.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Maar Raikonen met maar een K niet :p

• Señor Sjon
Prost is makkelijk, het staat ook op de neus van de auto op die foto. :P

Maar niet al te moeilijk inderdaad. Vroeger zag je de helmen wel een stuk beter dan nu en hadden ze wat meer logische ontwerpen. Iemand als Vettel heeft niet echt een eigen karakter aangezien hij meer helmdesigns dan onderbroekwissels heeft.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:38

IkWilbert

Het is mij!

Wel erg makkelijk die foto test... 12/12 :D

I intend to live forever. So far, so good.

• Señor Sjon
Ik lees net in de comments op F1today dat Frijns weer bij Hilmer mag instappen dit weekend en mogelijk al een F1-zitje voor volgend jaar heeft. Zal wel een hoop fantalk tussen zitten, maar we wachten af.

Schijnt ook op twitter te staan, maar dat werkt hier niet.

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11 07:21
Ik wil alleen morgen naar Spa gaan, op de vrijdag dus. Kan ik daar gewoon heen rijden en aan de poort een kaartje kopen voor de vrijdag? Ik kan dit nergens vinden want alles gaat alleen maar over online kaart verkoop.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:38

IkWilbert

Het is mij!

Olav Mol‏@Olav_Mol1m
Goed nieuws voor ned.autosportfans: Robin Frijns terug in GP2. Zal poberen Spa n extra ned tintje te geven. TOP

I intend to live forever. So far, so good.

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-11 10:23
Robin Frijns heeft het op twitter net zelf bevestigd dat hij in ieder geval dit weekend weer rijdt

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Dit wordt een leuk raceweekend! :) Zin in!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

NightMare schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 09:35:
Ik wil alleen morgen naar Spa gaan, op de vrijdag dus. Kan ik daar gewoon heen rijden en aan de poort een kaartje kopen voor de vrijdag? Ik kan dit nergens vinden want alles gaat alleen maar over online kaart verkoop.
Ja dat kan wel. Bij de ingangen staan gewoon van die hokjes waar je met cash geld een kaart kunt kopen.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 21:11
Op welke zender kan ik GP2 kijken? :)
Ik volg het normaal nooit dus daarom.

• Pwner
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 07:50
Ryur schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:04:
De sprintrace wordt zondag om 10.30 live uitgezonden door RTL7.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ryur schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:04:
Sky Sports F1 zend het allemaal uit, let op Engelse tijden:

Sky Sports F1's Shell Belgian GP schedule in full

Wednesday 21st August
7.30pm - The Lost Generation - Tom Pryce.
8pm - Classic Races - 2010 Belgian GP.

Thursday 22nd August
2pm - Drivers' Press Conference - Live!
7.45pm - Gear Up For Belgium.
8pm - 2012 Belgian GP highlights.

Friday 23rd August
8.45am - Belgian GP Practice One - Live!
11am - GP2 Practice - Live!
12.05pm - Classic Races - 1985 Belgian GP (Highlights).
12.45pm - Belgian GP Practice Two - Live!
2.50pm - GP2 Qualifying - Live!
4.15pm - Team Principals' Press Conference.
5pm - The F1 Show - Live!
9pm - Classic Races - 1955 Belgian GP (Highlights).

Saturday 24th August
8.45am - GP3 Qualifying - Live!
9.45am - Belgian GP Practice Three - Live!
12pm - Belgian GP Qualifying - Live!
2.35pm - GP2 Feature Race - Live!
4.15pm - GP3 Race One - Live!
10.20pm - Ted's Qualifying Notebook.

Sunday 25th August
8.20am - GP3 Race Two - Live!
9.35am - GP2 Sprint Race - Live!
11.30am - The 2013 Belgian GP - Live!
4.15pm - GP Uncovered - The 1958 Belgian GP.
7pm - Belgian GP highlights.
8pm - Ted's Race Notebook.

• Pittie
  • Laatst online: 00:04
NightMare schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 09:35:
Dit kan niet!
Je kunt namelijk alleen een weekend kaart, of een kaart voor de zondag kopen.
Zo was het namelijk een paar jaar geleden.

Ik heb zo ooit in het verleden een keer op de Nürburgring gestaan, waarbij het niet mogelijk was om kaarten voor alleen de zaterdag te kopen.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Pittie schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:27:
[...]

Dit kan niet!
Je kunt namelijk alleen een weekend kaart, of een kaart voor de zondag kopen.
Zo was het namelijk een paar jaar geleden.

Ik heb zo ooit in het verleden een keer op de Nürburgring gestaan, waarbij het niet mogelijk was om kaarten voor alleen de zaterdag te kopen.
Hmm daar zeg je wat.
Dan negeer mijn vorige post maar! Ik weet niet of je een losse kaart voor de vrijdag kunt kopen.

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/51sy6w.jpg

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-10 10:46

• XyritZz
u_nix_we_all schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:43:
[...]

Die paar duizend kilometer heeft hij al wel bij elkaar gereden in diverse singleseaters (F3, Auto GP, WSR 3.5). Ik denk dat hij die superlicentie wel krijgt, of zelfs al heeft.
Ik weet niet goed of het echt een talent is, heeft wel e.e.a. gewonnen maar nog niet in de snellere auto's zoals de WSR.

Edit @quiz: easypeasy, alleen nr7 kostte even 2 sec :P

Een paar duizend kilometer in single seaters helpt je alleen niet aan een superlicentie, het gaat om de resultaten die je behaalt. Als je kampioenschappen wint die hoog aangeschreven staan (GP2, F2, F3 bijvoorbeeld) dan kom je in aanmerking voor een superlicentie.

Als die kampioenschappen niet hebt gewonnen maar wel hebt aangetoond meerdere jaren in de top van zulke kampioenschappen mee te kunnen draaien kun je ook een superlicentie krijgen (bijv. wanneer je 3 jaar op rij 2e of 3e wordt in GP2).

Daarnaast mag je ook 300KM testen in een recente F1-auto om in aanmerking te komen voor een superlicentie. Volgens mij moet deze dan wel heel recent zijn, waardoor die auto dus eigenlijk onder het testverbod valt.

Dat is ook het probleem van Sirotkin:
- Geen goede prestaties in het verleden.
- Geen 300KM gereden met recent materiaal.
- Geen mogelijkheid om 300KM te rijden vanwege testverbod.
- Geen mogelijkheid om op de vrijdag te rijden, want dat is officieel gezien onderdeel van het GP evenement en hiervoor moet je dus al een superlicentie hebben.

Kortom; hij zal z'n superlicentie moeten gaan halen tijdens de wintertests. Ik snap alleen niet dat je als vader van zo'n ventje een F1 stoeltje voor hem koopt. Natuurlijk; het kan allemaal goed gaan en hij kan ons allemaal verrassen maar ik denk dat de kans heel groot is dat deze stap zijn hele carriere kapot maakt.

Een GP2 stoeltje bij een topteam, daar 2 jaar rijden en dan daarna richting F1 zou veel beter zijn.

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11 11:25
Ik weet niet of het bekend is, maar op BBC2 worden de vrije trainingen uitgezonden.

http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/17238688

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Even een paar vraagjes waar iemand hier vast en zeker het antwoord wel op weet.

1. Hoe doen ze dat in de pits met de GP2? Waar zijn die F1-auto's zo snel allemaal gebleven en vooral alle spullen e.d. van de F1-teams? En als de GP2 sessie voorbij is, waar blijft al dat spul dan?
2. Rijdt de GP2 op exact dezelfde banden als de F1?
3. Wat voor motoren rijden ze mee?

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik weet alleen antwoord op vraag 2 en dat is nee. GP2 rijdt op nog slechtere banden dan F1.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Niellie41 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:07:
Ik weet alleen antwoord op vraag 2 en dat is nee. GP2 rijdt op nog slechtere banden dan F1.
Als in nog zachtere bedoel je?

Ik vroeg het omdat dat ook Pirelli banden zijn en op Sky vertelden ze dat ook de GP2-banden nu kevlar riemen heeft aan de binnenkant ipv staal.
Dus Pirelli maakt apart banden voor de GP2.

Nou de andere 2 vragen nog :P Dat van die motor zal ik zelf eens even proberen te vinden.

Edit:
Aha, V8's dus.

Engine
• V8 - 4 litre atmospheric - 612 HP @ 10.000 rpm - made by Mecachrome
• 8 in 1 exhaust
• Fly by wire accelerator system
• Rebuild after 4000 to 4500 km.
Torque 500Nm @ 8000 rpm

Wordt de GP2 misschien langzaamaan wel interessanter dan de F1... ;)

[ Voor 23% gewijzigd door AzzKickah op 23-08-2013 16:14 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ja zachtere banden. Volgens mij was het op Sepang dat die banden het nog minder lang uithielden dan de F1 banden.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Relevante thread (wel oud) over de (interessante!) vraag over de GP2 pitlane: http://www.grandprixgames.org/read.php?3,783287,783339

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Van der Garde gecrasht dus zag ik, balen. :(

Maar morgen nog even een vrije training mee pakken, om 14:00 de kwalificatie en zondag half 2 de race! Ik heb er zin in! *O*

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Jegapia
  • Laatst online: 10-08 10:34
AzzKickah schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:05:
Even een paar vraagjes waar iemand hier vast en zeker het antwoord wel op weet.

1. Hoe doen ze dat in de pits met de GP2? Waar zijn die F1-auto's zo snel allemaal gebleven en vooral alle spullen e.d. van de F1-teams? En als de GP2 sessie voorbij is, waar blijft al dat spul dan?
2. Rijdt de GP2 op exact dezelfde banden als de F1?
3. Wat voor motoren rijden ze mee?

1) Op sommige circuits zoals op Spa bv. hebben ze 2 pitcomplexen. De GP2 gebruikt die aan het rechte stuk van La Source naar Eau Rouge en de F1 die van de (ex) Busstop naar La Source.

Hoe ze het in Monaco bv. doen vraag ik me echter ook steeds af.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Volgens mij staan ze bij Monaco gewoon voor de deur bij de F1 teams:
YouTube: GP2 Series 2013 - Round 4: Monte Carlo, Monaco - Race 1 \[FULL/ENGLISH/HD]

Rond 1:16:40 en 1:32:00.

[ Voor 5% gewijzigd door MrSleeves op 23-08-2013 20:13 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Jegapia schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:59:
[...]

1) Op sommige circuits zoals op Spa bv. hebben ze 2 pitcomplexen. De GP2 gebruikt die aan het rechte stuk van La Source naar Eau Rouge en de F1 die van de (ex) Busstop naar La Source.

Hoe ze het in Monaco bv. doen vraag ik me echter ook steeds af.
Wat doen ze dan hier in de GP pits (Busstop - La Source)?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=eear0HJl4Hw]
Naar mijn weten gebruiken ze tijdens het F1 weekend die 2e pitsstraat helemaal niet.

GP2 heeft gewoon hun eigen paddock. Tijdens de (hoofd)race van GP2 zetten ze hun spulletjes in de normale pitsstraat. Zo veel hebben ze niet nodig, want zij mogen ook niet tanken. Als de race voorbij is, ruimen ze alles weer op.
Pagina: 1 ... 53 ... 83 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.

Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.