Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[F1] Seizoen 2013 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 83 Laatste
Acties:
  • 256.767 views

Onderwerpen

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Pierre61 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 19:10:
Gerucht op Twitter Alonso kandidaat bij Red Bull
Apart, zou ik heel jammer vinden, hij klopt zo goed bij Ferrari nl.

Maar er zijn nogal veel "geruchten" bezig atm, ik denk dat als Vettel bij Red Bull blijft er gewoon een "2de" rijder bij gaat komen zoals Ricciardo/Vergne of iemand anders van de wat lagere teams.
En geen 2de titelkandidaat zoals Kimi of Fernando.

How do you save a random generator ?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:47
Vettel wil Kimi. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:53

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Lol zelfs Massa is het niet eens met de drivethrough van Grosjean:
http://www.gpupdate.net/n...-eens-met-straf-grosjean/

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Blitzdoctor schreef op zondag 28 juli 2013 @ 20:51:
Lol zelfs Massa is het niet eens met de drivethrough van Grosjean:
http://www.gpupdate.net/n...-eens-met-straf-grosjean/
Hij kreeg die straf toch voor het skippen bij het inhalen van Button en daar leek het me wel heel erg duidelijk dat het met 4 banden was.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 21:11
MeNTaL_TO schreef op zondag 28 juli 2013 @ 21:28:
[...]

Hij kreeg die straf toch voor het skippen bij het inhalen van Button en daar leek het me wel heel erg duidelijk dat het met 4 banden was.
Nope de DT voor Massa.
Voor Button (incl een collission) een 20sec straftijd na de race (maar hij liep 21 sec voor op Button, dus geen plaatswisseling).

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 20:21
Meh, Vettel en Kimi in RB zou niet werken. Beide zullen niet inboeten voor de ander, bij Lotus kan Kimi doen wat hij wil.

Als ze bij Lotus de auto nu iets harder laten gaan zou ik het tof vinden als hij daar blijft. Ik vind het een tof team en Kimi past er goed bij.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Cyleo schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:30:
Meh, Vettel en Kimi in RB zou niet werken. Beide zullen niet inboeten voor de ander, bij Lotus kan Kimi doen wat hij wil.
Alonso en Vettel bij RB zou nog erger zijn dan Alonso vs Hamilton in 2007 :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Mooi voor Hamilton! Veder niet zo heel erg spannende race.

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:49:
Alonso en Vettel bij RB zou nog erger zijn dan Alonso vs Hamilton in 2007 :p
Alonso gaat niet weg bij Ferrari. Hoe goed of slecht ze ook rijden. Dat is een team waar je eindigd (normaal gesproken).

Ik denk dat RB Kimi niet naast Seb zet. Dat gaat oorlog worden.

Mooie racewinnaar vandaag! Ik gun het Hamilton en zijn team. Hopelijk hebben we over een paar weken een zwaar bevochten eerste plaats. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:51

Destruction

(ex-)Automonteur

AlainS schreef op zondag 28 juli 2013 @ 23:53:
[...]

Alonso gaat niet weg bij Ferrari. Hoe goed of slecht ze ook rijden. Dat is een team waar je eindigd (normaal gesproken).

Ik denk dat RB Kimi niet naast Seb zet. Dat gaat oorlog worden.

Mooie racewinnaar vandaag! Ik gun het Hamilton en zijn team. Hopelijk hebben we over een paar weken een zwaar bevochten eerste plaats. :)
Alonso heeft inderdaad al een aantal malen aangegeven dat Ferrari zijn laatste team is. Ook heeft hij ooit geroepen dat-ie stopt als-ie 3 keer WK is geworden.. Ik ben benieuwd of hij dat ook na komt. Op de baan is hij een goede coureur, naast de baan is het een kwal van een vent. Onderbouwing? Zie seizoen 2007..

Ik gun het Hamilton ook, eindelijk weer eens een overwinning en ik hoop dat er meerderen zullen volgen. Ik zie Hamilton geen WK worden dit jaar, maar ik hoop wel dat hij en Kimi tot het eind voor spanning kunnen zorgen..

Kimi naar Red Bull zou een erg slecht plan zijn. Voor Kimi omdat hij bij Lotus de duidelijke nummer 1 is, en bij RB is dit natuurlijk Vettel. Vettel en Kimi samen in een team word oorlog, dat is duidelijk. Kimi gaat geen teamorder accepteren. Vettel ook niet, zo weten we sinds Maleisië..

Als Kimi slim is blijft hij bij Lotus.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Cubic X schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:56:Ook super goed van Räikkönen! Goed om te zien dat hij zo populair is, over al waar hij komt heeft hij fans die hard kunnen schreeuwen :P. Mooi ook dat hij goed met de andere coureurs overweg kan (zo lijkt het in ieder geval).
publiek ging helemaal los toen kimi over de finish kwam, en bij podium ceremonie.goed gelachten, sommige fans zijn knettergek :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ben Kimi fan sinds 2001, hij was de perfecte vervanger voor mijn idool Mika hakkinen, alles van hem gevolgd sinds die tijd, en ik kan je verzekeren dat de Kimi fans altijd voor een feest zorgen en dan heb ik het met name over de echte Finse mannen, erg grote kerels met veel bier en een hoop kabaal..Kimi....RAIK..KONEN..Kimi..RAIK..KONEN hahah.

Heb al een aantal keren gefeest met een paar van die lui op Spa.

En Hongarije is gewoon bijna een thuisrace voor hem wat fans daar betreft :)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:16

Martinspire

Awesomeness

Finnen die naar Hongarije afreizen? Dat klinkt niet echt logisch?

Maar blijft wel een toffe gozer. Viel gister ook zeker niet tegen. Grojean vond ik overigens ook niet verkeerd. Hij probeerde in ieder geval in te halen en helaas ging dat mis. Ik vond overigens de drivethrough wel erg vaag. Ze lieten daar geen goed beeld zien en er is bij die bocht+exit sowieso geen ruimte voor 2 volledige wagens op snelheid. Voor de botsing met Button had ie een drivethrough moeten krijgen maar bij Massa was het imo gewoon een inhaalactie (al vraag ik me af of ie dan beter niet zijn positie terug had kunnen geven). Maar de rest van het weekend reed Grojean gewoon prima. Mooie lijn ook zoals ze bij Sky in de qualificatie lieten zien ivm Raikkonen.

Ik had overigens ook wel verwacht dat degene die Rosberg eraf duwde ook wel een straf zou krijgen, maar daar wordt dan weer niets mee gedaan?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

Harrie schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:16:
[...]

Ja over start fiinish bij pit exit gezet om nog een brandstof sample te hebben.
Dat mocht toch niet meer? Als in: dan moest je toch nog zoveel brandstof hebben voor een rondje + 1 liter voor het sample o.i.d.?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 12:50
ATS schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:56:
[...]

Dat mocht toch niet meer? Als in: dan moest je toch nog zoveel brandstof hebben voor een rondje + 1 liter voor het sample o.i.d.?
Dat gold alleen voor de quali volgens mij
Martinspire schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:08:
Hoe zo niet? Het Hongaars en het Fins zijn aan elkaar verwante talen. De camping in hongarije is altijd erg gellig,

[ Voor 34% gewijzigd door SnowDude op 29-07-2013 13:03 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:27

Maar blijft wel een toffe gozer. Viel gister ook zeker niet tegen. Grojean vond ik overigens ook niet verkeerd. Hij probeerde in ieder geval in te halen en helaas ging dat mis. Ik vond overigens de drivethrough wel erg vaag. Ze lieten daar geen goed beeld zien en er is bij die bocht+exit sowieso geen ruimte voor 2 volledige wagens op snelheid. Voor de botsing met Button had ie een drivethrough moeten krijgen maar bij Massa was het imo gewoon een inhaalactie (al vraag ik me af of ie dan beter niet zijn positie terug had kunnen geven). Maar de rest van het weekend reed Grojean gewoon prima. Mooie lijn ook zoals ze bij Sky in de qualificatie lieten zien ivm Raikkonen.

Ik had overigens ook wel verwacht dat degene die Rosberg eraf duwde ook wel een straf zou krijgen, maar daar wordt dan weer niets mee gedaan?
Sinds vorig jaar gaan ze strenger om met de track limits omdat iedereen nogal ruim over de kerbs + kunstgras + ruw asfalt ging om een voordeel te halen en ook zo in te halen (zie Vettel in Duitsland 2012). Daar stellen ze nu een limiet aan.

Afsnijden van een chicane mag ook niet. Het heeft nog lang geduurd voordat ze uit de Button zaak waren, de DT voor afsnijden en geen plek teruggeven is logischer. Ook weer jurisprudentie met Alonso <> Perez in Monaco.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

http://www.nusport.nl/for...ogelijk-van-kalender.html
e Grand Prix van India staat volgend jaar mogelijk niet meer op de Formule 1-kalender.
© ANP

"Mogelijk wordt er volgend jaar niet meer gereden in India", zei Bernie Ecclestone, de commerciële baas van de Formule 1, zondag bij de Grand Prix van Hongarije tegen Reuters.

De race in India, die in 2011 voor het eerst verreden werd, lijkt het slachtoffer te worden van de terugkeer van de Grand Prix van Oostenrijk, die in 2014 na elf jaar afwezigheid weer op de agenda staat.

De Grand Prix van Rusland (Sotsji) en New Jersey staan daarnaast op de nominatie om in 2014 al te worden toegevoegd aan de kalender. Daardoor zou het totale aantal Grands Prix op 23 uitkomen, terwijl Ecclestone vorige week al aangaf dat er niet meer dan twintig races verreden zullen worden.

Mogelijk komt daardoor ook de Grand Prix van Zuid-Korea te vervallen. Die Grand Prix staat al langer ter discussie omdat er te weinig toeschouwers afkomen op de race op het Korean International Circuit.

De Grand Prix van Zuid-Korea wordt dit jaar op 6 oktober verreden. De race in India is drie weken later.
Door: NUsport
zie de tribunes in die landen maar eens vol te krijgen tegen die prijzen, jammer

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 14:18

ThunderNet

Flits!

himlims_ schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:00:
http://www.nusport.nl/for...ogelijk-van-kalender.html

[...]

zie de tribunes in die landen maar eens vol te krijgen tegen die prijzen, jammer
Hoezo zijn de prijzen relevant? Ligt meer aan gebrek aan interesse in de sport.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ThunderNet schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:03:
[...]

Hoezo zijn de prijzen relevant? Ligt meer aan gebrek aan interesse in de sport.
als een kaartje zowaar een maandsalaris kost, zal opkomst altijd lager zijn. maak ze de helft (oid) dan zijn die tribunes tenminste wat voller (beetje omzet is toch beter dan geen lijkt me)

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

himlims_ schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:20:
[...]

als een kaartje zowaar een maandsalaris kost, zal opkomst altijd lager zijn. maak ze de helft (oid) dan zijn die tribunes tenminste wat voller (beetje omzet is toch beter dan geen lijkt me)
een maandsalaris voor wie? Er wonen meer dan 200.000 miljonairs in India, lijkt me dat die prima een kaartje kunnen kopen?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:11

Damian

Insane Obtrusion

ThunderNet schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:27:
[...]

een maandsalaris voor wie? Er wonen meer dan 200.000 miljonairs in India, lijkt me dat die prima een kaartje kunnen kopen?
Lol, 0,01 procent van de bevolking is miljonair, dus die komen wel met zijn alleen naar de race.

Denk eens na wat je zegt man. 27,5% van de inwoners onder de armoede grens. Daar gaan echt niet meer mensen komen hoor als ze die prijzen zo hoog houden.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bernie is daar alleen naar toegegaan voor de zakken met geld, terwijl de circuits in europa werden afgestoten.

Ze moeten maar eens beginnen met het verlagen van alle bedragen, zowel voor de teams, orginisatoren en bezoekers. Dan komen de tribunes wel weer vol.

[ Voor 40% gewijzigd door MegaTronics op 29-07-2013 14:33 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Damian schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:32:
[...]

Lol, 0,01 procent van de bevolking is miljonair, dus die komen wel met zijn alleen naar de race.

Denk eens na wat je zegt man. 27,5% van de inwoners onder de armoede grens. Daar gaan echt niet meer mensen komen hoor als ze die prijzen zo hoog houden.
daarnaast is het ook een land waar juist het gat tussen arm en rijk heel groot is. Dus ook het verlagen van prijzen gaat tegenvallen.

• Zamorano
  • Niet online
Destruction schreef op maandag 29 juli 2013 @ 02:02:
[...]
Alonso heeft inderdaad al een aantal malen aangegeven dat Ferrari zijn laatste team is. Ook heeft hij ooit geroepen dat-ie stopt als-ie 3 keer WK is geworden..
Goh, hoe vaak moet je dit nog lezen voor iedereen erachter is dat het gewoon een slecht vertaalde quote was.

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zamorano schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:46:
[...]

Goh, hoe vaak moet je dit nog lezen voor iedereen erachter is dat het gewoon een slecht vertaalde quote was.
Welke van de twee quotes heb je het over?

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:52
Dat Alonso gaat stoppen als hij drie keer wereldkampioen is geworden.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AquaSheep schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:30:
Dat Alonso gaat stoppen als hij drie keer wereldkampioen is geworden.
3 jaar op rij?

Testing, one, two ...

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 22:58
Nee, er werd aan Alonso gevraagd hoe lang hij nog in de F1 wilde blijven rijden. Het antwoord: hij dient in ieder geval zijn huidige contract uit en als hij dan 3x kampioen zou zijn (geweest) dan vind hij het mooi. Hij heeft absoluut niet de intentie om eindeloos door te blijven rijden om maar records proberen te verbreken.

Dit verhaal is ooit dusdanig geschreven dat Alonso stopt wanneer hij 3x kampioen is, dit denken heel veel mensen, maar het staat er toch echt niet.

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Ferrari is weer typisch Ferrari:
Ferrari publicly criticises Alonso for conduct

Fernando Alonso has been publicly warned about his conduct by Ferrari president Luca di Montezemolo for his recent comments to the press following the Hungarian Grand Prix.
The Spaniard, when asked what he'd like for his birthday, replied: "A faster car", before further criticising the teams upgrades which have so far failed to improve the F138.
A statement released by Ferrari said it didn't condone the unhelpful words, before Montezemolo added his opinion on the matter.

"There is a need to close ranks, without giving in to rash outbursts that, while understandable in the immediate aftermath of a bad result, are no use to anyone.
"That was a reference to the latest comments from Fernando Alonso, which did not go down well with Montezemolo, nor with anyone in the team.
"So, when Montezemolo called the Spaniard this morning to wish him a happy birthday, he also tweaked his ear."
The statement went on to quote part of the Ferrari president's conversation with Alonso.
"All the great champions who have driven for Ferrari have always been asked to put the interests of the team above their own," the Ferrari president told his driver. "This is the moment to stay calm, avoid polemics and show humility and determination in making one's own contribution, standing alongside the team and its people both at the track and outside it."

Ferrari has struggled to maintain the development pace required to challenge for race wins, but believes a breakthrough isn't far off and recently confirmed the appointment of former Lotus technical chief James Allison.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Volgens de BBC heeft Alonso geantwoord "someone else's car" ipv "a faster car" ;) . Ik weet zeker dart er verschillende rijders met hem hadden willen ruilen :p . Maar gevaarlijk spelletje van Montezemolo, ook niet helemaal onbekend als alpha-mannetje...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Button heeft Hamilton ook tijdens de race geholpen door Vettel tegen te houden :p

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:12

Player1S

Probably out in the dark

Gerucht gaat overigens dat Raikonen al een tijdje niet betaald wordt door Lotus.

Indien waar hoe lang blijft hij dat pikken?
Interessant feitje: Hulkenberg is vrij om te gaan dus kan, bij wijze van spreken, morgen zo instappen bij Lotus

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
L1nt schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:12:
Gerucht gaat overigens dat Raikonen al een tijdje niet betaald wordt door Lotus.

Interessant feitje: Hulkenberg is vrij om te gaan dus kan, bij wijze van spreken, morgen zo instappen bij Lotus
Om dan bij Lotus niet betaald te worden?

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-11 22:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

En Horner springt slim in door te zeggen dat Raikonnen z'n salaris "geen probleem" is.
http://www.autoweek.com/article/20130728/F1/130729838

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Martinspire
  • Laatst online: 11:16

Martinspire

Awesomeness

Zonder Raikkonen zie ik Lotus wel snel richting middenveld/achterhoede terugvallen. Of ze moeten daar een andere ster in gaan zetten.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Arjantje72 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:05:
[...]

Om dan bij Lotus niet betaald te worden?
Wel betere auto dan de Sauber op dit moment. En hij kan vertrekken bij Sauber omdat zij tot voor kort ook geen geld meer hadden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Jegapia
  • Laatst online: 10-08 10:34
Ik vermoed dat Lotus Kimi zijn basissalaris wel zal kunnen betalen maar dat er een probleem is met z'n puntenbonus.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-11 19:59

MikeVM

- Baloo -

L1nt schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:12:

dat werd op bbc of sky al enkele races geleden vermeld, toen verdelde boullier dat sinds die week alle lonen betaald zouden zijn,
toevallig wanneer webber aankodigde dat hij zou vertrekken, gaat lotus het achterstallige loon ineens betalen..

ik denk dat kimi een man van principe is en daarom toch zou vertrekken, ook al betalen ze sindsdien op tijd..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 15:39
fynrd1 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:23:
[...]

Ik zou extra letten op de vrouwen daar :*)
Zo dan, dat was inderdaad even een pluspuntje daar zeg :). Niet te filmen zoveel moois daar rondloopt.
Er waren erg veel Finnen aanwezig, en ook erg veel Red Bull fans. Dat laatste zal volgend jaar vast minder zijn, nu de RB-Ring op de kalender staat. Hongarije was voor Red Bull en de Oostenrijkse fans toch het dichtst bij een thuis GP.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
Word RB dan ook echt als Oostenrijks team gezien, met bijbehorende nationale fans? Eigenlijk voor het eerst dat ik dat lees.

Ik zie Lotus ook niet lang meer in huidige staat meedoen, of het moet zijn dat ze een goed betalende sponsor vinden, was eigenlijk verrast dat ze nog podiumplekken konden halen... en dat Kimi nu dus weer 2e staat in kampioenschap.
Mocht ie naar RB verhuizen, waarvan ie in het WRC al geld kreeg, zie ik hem Vettel wel verslaan, maar weet niet of laatste dat accepteert en wat voor trucjes hij dan gaat/wil uithalen.

• beOnt
  • Laatst online: 20-11 12:30
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:41:
Word RB dan ook echt als Oostenrijks team gezien, met bijbehorende nationale fans? Eigenlijk voor het eerst dat ik dat lees.

Ik zie Lotus ook niet lang meer in huidige staat meedoen, of het moet zijn dat ze een goed betalende sponsor vinden, was eigenlijk verrast dat ze nog podiumplekken konden halen... en dat Kimi nu dus weer 2e staat in kampioenschap.
Mocht ie naar RB verhuizen, waarvan ie in het WRC al geld kreeg, zie ik hem Vettel wel verslaan, maar weet niet of laatste dat accepteert en wat voor trucjes hij dan gaat/wil uithalen.
Bij SkyF1 zeiden ze dat Lotus in een vergevorderd stadium zit mbt. een nieuwe sponsor.
Hopelijk lukt het lotus om hiermee bij de top 3 van de teams te blijven, want ik heb mijn twijfels daarbij :)

Ik vraag me af wat het zou geven als je Seb en Kimi naast elkaar zou zetten.
kwalificatiegewijs lijkt Seb mij iets beter dan Kimi.

[ Voor 6% gewijzigd door beOnt op 31-07-2013 14:27 ]

• Jiriki
  • Laatst online: 17-11 12:14
Maar Kimi is weer een betere racer en starter, en ook mentaal sterker. Ben benieuwd wat Seb zou doen wanneer hij een paar keer beter kwalificeert om vervolgens bij bocht 1 tweede te liggen...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
beOnt schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:57:
[...]

Bij SkyF1 zeiden ze dat Lotus in een vergevorderd stadium zit mbt. een nieuwe sponsor.
Mij lijkt het ook niet dat lotus het zo goed gaat blijven doen in de F1 de komende jaren.
Hoezo is dat tweede een gevolg van het eerste?

iRacing Profiel

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Jiriki schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:38:
Maar Kimi is weer een betere racer en starter, en ook mentaal sterker. Ben benieuwd wat Seb zou doen wanneer hij een paar keer beter kwalificeert om vervolgens bij bocht 1 tweede te liggen...
Gewoon telkens doen wat hij met Grosjean deed zondag.

• beOnt
  • Laatst online: 20-11 12:30
frankivo schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:01:
[...]

Hoezo is dat tweede een gevolg van het eerste?
Dat was geen gevolg, ik heb mijn reactie aangepast. ;)

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:10

Hoogie2004

Whohooooo

Ferrari aast op Raikonen...
http://www.f1today.net/nl...-een-aanbieding-voor-2014

Ik zie het niet gebeuren. Ferrari claimt meestal dat 2 top-coureurs niet werkt, en dat zou dan betekenen dat Alonso naar Red Bull verkast ofzo...

[ Voor 29% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-07-2013 14:46 ]

My iRacing profile | Strava

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

F1Today geloof ik niet op hun blauwe ogen; die zeggen wel vaker wat.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Juist, en F1today haalt het weer uit de duitse krant Bild, ook weer ze heerlijk betrouwbaar...

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik kan het me niet voorstellen.. Kimi terug naar Ferrari? Volgens mij zitten beide kampen totaal niet meer op elkaar te wachten.

Alonso naar Red Bull ook niet.. Herhaling van McLaren 2007? Alonso wil 1e rijder status, gaat-ie bij RBR niet krijgen, dat weten we allemaal.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik geloof er ook niets van, maar het zou wel een interessante switch zijn van een aantal coureurs :P
Tevens lijkt Kimi en RedBull me wel een prima combinatie, Kimi past namelijk heel goed bij het merk RedBull en wij kunnen eindelijk zien hoe goed Vettel nu echt is :)

• Señor Sjon
V3g3ta schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:45:
Juist, en F1today haalt het weer uit de duitse krant Bild, ook weer ze heerlijk betrouwbaar...
SportBild is niet gelijk aan Bild qua betrouwbaarheid.

Zo onlogisch is de move niet. Ik zie hem niet bij Lotus blijven.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 10:12

AzzKickah

06-CENSORED

Kimi naar Ferrari. En ik begin volgend seizoen als testrijder bij Marussia.

Verwijderd

AzzKickah schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:12:
Kimi naar Ferrari. En ik begin volgend seizoen als testrijder bij Marussia.
Gefeliciteerd! :9 Ik richt team 7050 F1 op, en neem Susie Wolff en Natalie Pinkham in dienst. Ben benieuwd wanneer Bild er een artikeltje aan wijdt.

OT: Kimi zie ik niet naar Ferrari gaan, en Alonso naar Red Bull lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.

Enige move bij de topteams lijkt me het stoeltje bij Red Bull. Bij andere teams zal het van prestaties in de tweede seizoenshelft afhangen (Massa, Grosjean)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 09:38 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ferrari moet, om enige kans te maken op kampioenschappen echt Massa nu eens aan de kant zetten. Hij pakt veeeeel te weinig punten weg bij de concurrentie voor Alonso om kampioen te worden, en ook voor het constructeurskampioenschap pakt hij te weinig punten.

Hulkenberg zie ik om de een of andere reden ook niet bij Ferrari, hij wordt altijd wel aangemerkt als een top-talent e.d. maar lijkt maar nooit de juiste stap te maken naar een top-team.

Het zou Ferrari sieren om eens wat te doen met eigen talent, Bianchi bjivoorbeeld. Die doet het echt prima in de achterhoede. Ze zetten altijd 'oude' en bewezen coureurs in die wagens, schaf dan dat programma voor jonge coureurs maar af... Massa voldoet al jaren niet aan de eisen die mijns insziens aan een Ferrari coureur gesteld mogen worden, geef iemand anders die kans dan.

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:15
Hoogie2004 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:45:
Ferrari moet, om enige kans te maken op kampioenschappen echt Massa nu eens aan de kant zetten. Hij pakt veeeeel te weinig punten weg bij de concurrentie voor Alonso om kampioen te worden, en ook voor het constructeurskampioenschap pakt hij te weinig punten.
..
Ik zou ook graag weer eens iemand anders naast Alonso (die moet bij Ferrari blijven!!! :) ) zien. Ik hoop juist wel dat Hulkenberg de kans gaat krijgen.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Hoogie2004 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 06:51:
Ik geloof er ook niets van, maar het zou wel een interessante switch zijn van een aantal coureurs :P
Tevens lijkt Kimi en RedBull me wel een prima combinatie, Kimi past namelijk heel goed bij het merk RedBull en wij kunnen eindelijk zien hoe goed Vettel nu echt is :)
Kimi past beter bij Johnny Walker, alleen heeft die geen raceteam.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
Hoogie2004 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:45:

Hulkenberg zie ik om de een of andere reden ook niet bij Ferrari, hij wordt altijd wel aangemerkt als een top-talent e.d. maar lijkt maar nooit de juiste stap te maken naar een top-team.

Het zou Ferrari sieren om eens wat te doen met eigen talent, Bianchi bjivoorbeeld. Die doet het echt prima in de achterhoede. Ze zetten altijd 'oude' en bewezen coureurs in die wagens, schaf dan dat programma voor jonge coureurs maar af... Massa voldoet al jaren niet aan de eisen die mijns insziens aan een Ferrari coureur gesteld mogen worden, geef iemand anders die kans dan.
En een topper in de 2e Ferarri is een topper die niet voor de concurentie rijdt :P

iRacing Profiel

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

frankivo schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:59:
[...]

En een topper in de 2e Ferarri is een topper die niet voor de concurentie rijdt :P
Dat zal ook de gedachtengang van Horner zijn die naar Raikkonen z'n diensten hengelt.. Maar hij denkt (aanname van mij) dat Kimi in dienst van Vettel gaat rijden, en dat zie ik dus niet gebeuren.. Dan kan hij beter voor een Hulkenberg gaan, of alles op alles zetten Webber te behouden..

[ Voor 10% gewijzigd door Destruction op 01-08-2013 15:02 ]

• Den_S85
  • Laatst online: 08:22
MeNTaL_TO schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:18:
[...]

Kimi past beter bij Johnny Walker, alleen heeft die geen raceteam.
Daar heeft Kimi al voor gereden, McLaren wordt al jaren door Johnny Walker gesponsord. Was niet zo'n goede match destijds :-(

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

masterslave schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 08:23:
[...]

Daar heeft Kimi al voor gereden, McLaren wordt al jaren door Johnny Walker gesponsord. Was niet zo'n goede match destijds :-(
Die kwamen ook pas nadat Kimi wat kritiek had gehad van McLaren over zijn drankgebruik bij een PR aangelegenheid van Walker.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:11

Damian

Insane Obtrusion

http://formula1-onboard.c...new-2014-mercedes-benz-v6

Heb nog niet kunnen luisteren ivm werk. Hoor het graag van jullie ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:51
Word er nog niet erg warm van! Dat toerental limiet is in ieder geval overduidelijk; na 100 meter zit 'ie al in zn 4 :|

• KeRsTmAnNeKe
Destruction schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:01:
[...]

Dat zal ook de gedachtengang van Horner zijn die naar Raikkonen z'n diensten hengelt.. Maar hij denkt (aanname van mij) dat Kimi in dienst van Vettel gaat rijden, en dat zie ik dus niet gebeuren.. Dan kan hij beter voor een Hulkenberg gaan, of alles op alles zetten Webber te behouden..
Vast ook een aanname van Vettel, maar denk dat Kimi dat niet gaat doen, Webber houden zal ook niet lukken. Denk zelf dat Kimi sneller/consistenter is dan Vettel, mits ie lekker in zn vel zit.

Weet ook niet of dat ook het idee van Horner is, kan goed zijn dat die wel denkt dat je 2 nummer 1 rijders kan hebben. Maar boven Horner staan nog wel wat figuren die net even wat meer te zeggen hebben.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Embedded video van de Mercedes V6 motor.

[ Voor 34% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-08-2013 12:26 ]

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Vettel zal niet toegeven dat Kimi maar voor hem moet gaan rijden; anderzijds deed Webber dat ook niet echt.
En Horner en Vettel zullen toch ook wel weten dat Kimi niet in dienst rijdt van anderen. Zo naïef zijn ze toch niet.

[ Voor 6% gewijzigd door MrSleeves op 02-08-2013 12:24 ]

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ZeRoC00L schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 12:24:
[...]

Kijk eens 3 posts boven je....
Ja, maar deze is embedded. Hoef je dus niet naar een externe pagina. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-08-2013 12:27 ]

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hakkow schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 12:10:
[...]

Word er nog niet erg warm van! Dat toerental limiet is in ieder geval overduidelijk; na 100 meter zit 'ie al in zn 4 :|
Ik vind geluid echt ondergeschikt aan de kwaliteit van de races.

Liever spannende races met kut klinkende motoren dan 90 minuten lang optocht met geweldig klinkende motoren.

Beste van beide werelden ligt helaas in het verleden.

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
De video is wel een beetje ongelukkig omdat de kwaliteit van de opname slecht is, waardoor het haast een computergegenereerd geluid lijkt. Ook lijkt het een of andere sample te zijn die (herhaald) erin bewerkt is, wat hoorbaar is tijdens het opschakelen na de eerste chicane. Hierbij lijkt het net alsof er drie keer achter elkaar hetzeflde sample wordt afgespeeld, wat absoluut niet klinkt als een motor onder belasting, zeker omdat ook andere transmissiegeluiden er niet bij zitten.

Opvallend is ook dat er maar vijf keer wordt teruggeschakeld vanaf het rechte stuk, terwijl er volgend jaar dus achttraps versnellingsbakken worden gebruikt.

Ik denk en hoop dat het echte geluid gewoon gaaf zal zijn met meer inductiegeluid en een diepere sound, zoals de viercilinder-turbomotoren uit de jaren '80.

• Señor Sjon
Niet eens. Bij LeMans klinkt de Audi als een opgevoerde Miele. Ook in de WTCC zijn ze weer van de diesels af. Het klinkt gewoon niet en haalt een deel van de snelheidssensatie uit het racen, bijvoorbeeld aan het eind van het rechte stuk van Monza. Daar waar het geluid vol geweld hoort te zijn. Het is het enige aspect waarvoor je nog naar het circuit zou gaan.

Ook helpt het niet mee dat veel zenders het geluid van de race erg dempen omwille van het commentaar. Zoek een paar YT filmpjes op van fans die zelf hebben gefilmd en je hoort opeens veel meer. Die sensatie is uit de woonkamer verdwenen, vooral als de commentator in een studio zit zoals bij RTL op het eind.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
CaptainPanda schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:13:
De video is wel een beetje ongelukkig omdat de kwaliteit van de opname slecht is, waardoor het haast een computergegenereerd geluid lijkt.
Komt waarschijnlijk omdat het geluid vanaf de testbank is opgenomen, wat je zowiezo dan mist zijn de vibraties/acoustiek van het bodywork, het effect van de frictie/traagheid van de wielen via de gearbox op de motor, en vooral de geluids weerkaatsingen van de omliggende asfalt/muren en andere circuit gerelateerde objecten.

Eerlijk gezegd denk ik dat het daarom ook wel goed komt met het geluid. ;)

How do you save a random generator ?

• XyritZz
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:41:
Tijdens de driversparade hadden ze het er over dat er veel RB fans zijn omdat de Hongaroring het dichtst bij is wat het team aan thuisrace heeft. Denk wel dat het een kleine factor kan zijn, als Ferrari fan zou ik ook dolgraag nog eens naar Monza willen gaan en ik kan me goed voorstellen dat meerdere fans zulke plannen hebben :).
enchion schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:14:
[...]

Komt waarschijnlijk omdat het geluid vanaf de testbank is opgenomen, wat je zowiezo dan mist zijn de vibraties/acoustiek van het bodywork, het effect van de frictie/traagheid van de wielen via de gearbox op de motor, en vooral de geluids weerkaatsingen van de omliggende asfalt/muren en andere circuit gerelateerde objecten.

Eerlijk gezegd denk ik dat het daarom ook wel goed komt met het geluid. ;)
De uitleg die Mercedes bij de video heeft gegeven is dat het geluid vergelijkbaar is met de huidige motoren omdat er nu ook een uitlaat minder is. Echter haalt de turbo een deel van het geluid weg; qua toonhoogte e.d. moet het dus vergelijkbaar zijn met de huidige auto's en qua volume wordt het allemaal wat minder.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

http://www.formule1.nl/ni...en-van-christijan-albers/

Volgens het artikel zou hij al paar keer dichtbij de overname van een team zijn geweest. Staat helaas in de papieren versie. Die heb ik dus niet.

Ik gok dat HRT er 1 van is. De andere, misschien Marrussia (toen nog Virgin) ?

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Persoonlijk lijkt me het "yeah, right!" gehalte nogal groot.. Daar heb hij de centen toch niet voor?

ik kon het niet laten...

• Den_S85
Mark Webber heeft in een interview met Autosport.com aangegeven dat hij het huidige "selectiebeleid" in de F1 totaal niets vindt, hij noemt hier ook specifiek Robin Frijns als talent dat niet verder komt door gebrek aan cash.
"[Robin] Frijns for example is a phenomenal young talent, [but] has got no cash."
Bron:http://www.autosport.com/news/report.php/id/109185

Ben het op zich wel eens met Webber,

• Wom
  • Laatst online: 07:45

Wom

Denk dat de meeste mensen het daar wel mee eens gaan zijn, maar dat het in veel gevallen pure noodzaak is.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Verwijderd

Sommige teams zouden niet eens bestaan zonder coureurs die geld en sponsoren binnenbrengen. Ik zit er persoonlijk ook niet op te wachten om het aantal teams te verkleinen. Hoewel ik Marussia en Caterham niet echt zal missen, de enige keer dat je die ziet is wanneer ze in de weg rijden. Williams aan de andere kant zou ik wel missen, al is het maar om de historie van dat team, toch ziet het er niet naar uit dat die het nog heel lang gaan volhouden zo.

• Den_S85
Feitelijk kom je in de hele rijderskeuze discussie weer terug op de (kromme) verdeling van de inkomsten van sport.

Er gaat veel te veel geld naar Bernie + aandeelhouders en veel te weinig naar de teams. Zonder teams geen show en zonder show geen inkomsten.

Op het moment dat er een eerlijker verdeling van de inkomsten richting de teams zou zijn kunnen deze teams ook de coureurs kiezen op basis van prestaties en niet op basis van sponsorinkomsten.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1lq2u.png
URL's: Hamilton / Bottas.
Tja wat zal ik ervan zeggen. Naast (of boven) zo'n bescheiden Fin steekt Hamilton wel erg af iig.

• B64
  • Nu online

B64

masterslave schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:23:
Feitelijk kom je in de hele rijderskeuze discussie weer terug op de (kromme) verdeling van de inkomsten van sport.

Er gaat veel te veel geld naar Bernie + aandeelhouders en veel te weinig naar de teams. Zonder teams geen show en zonder show geen inkomsten.

Op het moment dat er een eerlijker verdeling van de inkomsten richting de teams zou zijn kunnen deze teams ook de coureurs kiezen op basis van prestaties en niet op basis van sponsorinkomsten.
Dat betwijfel ik echt. Formula One Management verzorgt de hele organisatie en logistiek van het circus, het enige dat de teams hoeven doen is aan de start verschijnen en er een mooie show van maken. Ze hoeven zelfs geen inschrijfgeld te betalen. In ruil krijgen ze wel een gedeelte van de inkomsten van toegangskaartjes en tv-rechten. Zonder teams zou er geen race zijn, dat klopt - maar de teams hebben nog veel meer inkomsten: merchandising, sponsorcontracten, en (in sommige gevallen) betalende rijders. En die inkomsten zouden ze niet hebben als FOM de races niet zou organiseren.

Krijgt FOM teveel geld voor wat ze doen? Misschien wel, maar de teams zetten zelf hun handtekening onder het inschrijfformulier. Ze weten dus waar ze aan beginnen, en ze maken zelf een business plan om te bepalen of ze met de verwachte inkomsten en uitgaven een seizoen kunnen racen. Als teams meer geld krijgen gaat dat echt niet volledig richting coureurs natuurlijk. Er zal geld geinvesteerd worden in de ontwikkeling van de wagen, en in salarissen van technici. Misschien kopen ze wat vaker een nieuw motorhome. En als je mazzel hebt is er dan nog wat over voor coureurs.

Hoe je het wendt of keert, er zullen altijd teams zijn die onderaan bungelen in de race-uitslagen. En die teams zijn eerder geneigd een coureur in te zetten die geld meeneemt, dan eentje die geld kost. Vooral in tijden als de huidige, waarin het toch wat moeilijker is om sponsors te vinden.

• SnowDude
smvs schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 10:41:
[afbeelding]
URL's: Hamilton / Bottas.
Tja wat zal ik ervan zeggen. Naast (of boven) zo'n bescheiden Fin steekt Hamilton wel erg af iig.
Tja, Lewis heeft natuurlijk wel wat meer bereikt, en daardoor een "iets" hoger salaris ;) Ik ben nooit echt fan van Lewis geweest, maar ik moet zeggen dat ik hem een stuk sympathieker vind sinds hij bij Mercedes zit. En in mijn ogen is hij de enige in het huidige veld die aan SV kan tippen.

Persoonlijk kan ik niet warm worden van de Finnen in het veld, het zijn goede rijders, maar af en toe tonen ze een beetje minachting voor de fans. Zoals Raikonen die zijn bril ophoudt tijdens interviews.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

B64 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:40:

Hoe je het wendt of keert, er zullen altijd teams zijn die onderaan bungelen in de race-uitslagen. En die teams zijn eerder geneigd een coureur in te zetten die geld meeneemt, dan eentje die geld kost. Vooral in tijden als de huidige, waarin het toch wat moeilijker is om sponsors te vinden.
Het zou gewoon niet moeten kunnen om rijke ''n00b'' drivers voorrang te geven op minder rijke maar bewezen talenten. Hoe je dat voor elkaar krijgt weet ik zo niet trouwens hoor, het blijft een commercieel circus uiteindelijk.
Gekscherend zou Bill gates zo nog wel een seizoentje mee kunnen rijden in zo'n team omdat hij een tas geld meeneemt. Nou zullen er best wat mensen Bill wel eens in een Formule wagen willen zien rijden :P , maar het zal er kwalitatief gezien niet op vooruit gaan.
SnowDude schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:54:

Persoonlijk kan ik niet warm worden van de Finnen in het veld, het zijn goede rijders, maar af en toe tonen ze een beetje minachting voor de fans. Zoals Raikonen die zijn bril ophoudt tijdens interviews.
Er zullen ook mensen zijn die denken: Like a boss :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

Tja, Lewis heeft natuurlijk wel wat meer bereikt, en daardoor een "iets" hoger salaris ;) Ik ben nooit echt fan van Lewis geweest, maar ik moet zeggen dat ik hem een stuk sympathieker vind sinds hij bij Mercedes zit. En in mijn ogen is hij de enige in het huidige veld die aan SV kan tippen.
Ik bedoel niet zozeer Hamilton's riante trainingshonk, maar meer zijn attitude. 'Biatch' is toch geen woord voor een volwassen kerel die voor een bedrijf als Mercedes werkt.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Inderdaad, verdomde Finnen!

Oh wacht...

YouTube: F1 2013 Hungary GP - Fernando Alonso Post Race Interview

YouTube: F1 2013 - Budapest, Hungaroring WINNER Hamilton interview - 28/07/2013

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

smvs schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:42:
[...]

Ik bedoel niet zozeer Hamilton's riante trainingshonk, maar meer zijn attitude. 'Biatch' is toch geen woord voor een volwassen kerel die voor een bedrijf als Mercedes werkt.
Hate it or love it. Ik vind Hamilton een toffe gast 8)

• Den_S85
B64 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:40:
[...]

Dat betwijfel ik echt. Formula One Management verzorgt de hele organisatie en logistiek van het circus, het enige dat de teams hoeven doen is aan de start verschijnen en er een mooie show van maken. Ze hoeven zelfs geen inschrijfgeld te betalen. In ruil krijgen ze wel een gedeelte van de inkomsten van toegangskaartjes en tv-rechten. Zonder teams zou er geen race zijn, dat klopt - maar de teams hebben nog veel meer inkomsten: merchandising, sponsorcontracten, en (in sommige gevallen) betalende rijders. En die inkomsten zouden ze niet hebben als FOM de races niet zou organiseren.

Krijgt FOM teveel geld voor wat ze doen? Misschien wel, maar de teams zetten zelf hun handtekening onder het inschrijfformulier. Ze weten dus waar ze aan beginnen, en ze maken zelf een business plan om te bepalen of ze met de verwachte inkomsten en uitgaven een seizoen kunnen racen. Als teams meer geld krijgen gaat dat echt niet volledig richting coureurs natuurlijk. Er zal geld geinvesteerd worden in de ontwikkeling van de wagen, en in salarissen van technici. Misschien kopen ze wat vaker een nieuw motorhome. En als je mazzel hebt is er dan nog wat over voor coureurs.

De teams moeten wel degelijk een fiks bedrag aan inschrijfgeld betalen, met ingang van dit seizoen is het zelfs 10.000 dollar per gescoord punt in het voorgaande seizoen. Daarnaast moet een coureur nog een forse premie betalen voor zijn superlicentie.

De logistiek wordt door DHL geregeld en betaald als sponsor, Pirelli levert banden (waarvoor de teams moeten betalen), ook de circuits betalen een absurd bedrag om als host te mogen spelen.

het gaat echt om gigantische bedragen en dan vind ik het wel fair dat de teams, die de show maken inderdaad, daar ook voor beloond worden met een fair percentage van de inkomsten.

Wel ben ik voorstander van het beperken van de motorhomes die met 5 trucks door Europa worden gereden en die in 3 dagen in elkaar gebouwd worden, absurd.

Verwijderd

masterslave schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:00:
Wel ben ik voorstander van het beperken van de motorhomes die met 5 trucks door Europa worden gereden en die in 3 dagen in elkaar gebouwd worden, absurd.
Waarom? Dat geeft toch geen sportief voordeel? Das puur om het de zakenlui zo leuk mogelijk te maken en daar lijkt me niets mis mee. Als de zakenlui geen gebruik meer kunnen maken van de races om klanten te entertainen valt een groot voordeel van het sponsor zijn weg.

Dat het belachelijk is? Ja best wel. Maar een vriend van mij werkt in de evenementen branche en dan aan de kant van het opbouwen van de techniek, voor sommige concerten is het ook echt te bizar voor woorden hoeveel manuur het kost om een podium op te bouwen. Dat is toch een beetje inherent aan entertainment denk ik, groter grootst.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 21:28 ]

• Kenhas
  • Laatst online: 10:44
met ingang van dit seizoen is het zelfs 10.000 dollar per gescoord punt in het voorgaande seizoen
Dacht dat ze een vaste vergoeding moesten betalen van iets van een 500.000 dollar (elk team) + dan nog iets van een 5000 dollar per punt (iets meer voor de winnaar van het constructeurskampioenschap)

RB ging zo van een entry fee van 400.000 dollar naar meerdere miljoenen (dacht tussen de 3 en de 4 miljoen)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Verwijderd

Volgens onze vriend Wiki:

Teams were faced with an increased entry fee for the season.[95] Whereas entry fees had previously been fixed at €309,000 (US$396,637) for all teams, from 2013, entry fees were based on the World Championship points a team scored during the previous season. Teams now paid a basic entry fee of $500,000 (€389,525), plus $5,000 (€3,895) per point scored. The reigning Constructors' champions paid at a premium rate of $6,000 (€4,614) per point scored. With a final tally of 460 points, Red Bull Racing were presented with an entry fee of $3,260,000 (€2.5M).

• XyritZz
masterslave schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:00:
[...]

De teams moeten wel degelijk een fiks bedrag aan inschrijfgeld betalen, met ingang van dit seizoen is het zelfs 10.000 dollar per gescoord punt in het voorgaande seizoen. Daarnaast moet een coureur nog een forse premie betalen voor zijn superlicentie.

De logistiek wordt door DHL geregeld en betaald als sponsor, Pirelli levert banden (waarvoor de teams moeten betalen), ook de circuits betalen een absurd bedrag om als host te mogen spelen.

het gaat echt om gigantische bedragen en dan vind ik het wel fair dat de teams, die de show maken inderdaad, daar ook voor beloond worden met een fair percentage van de inkomsten.

Die motorhomes beperken gaat echt geen nut hebben, dat is bezuinigen zodat het er voor de buitenwereld allemaal wat minder duur uitziet. Naar mijn mening is dat net zoiets als het afschaffen van bijtanken om kosten te besparen.... ik heb toch zeer sterk het vermoeden dat het geld dat daarmee wordt bespaard in het tienvoud is uitgegeven om betere kriksystemen en wielmoeren te ontwikkelen om de bandenwissels sneller te maken 8)7.

De echte kosten zitten in de auto, en als er bespaard moet worden zullen ze het daar moeten doen. Er zijn tijden geweest dat de auto's simpel waren en de motorblokken uit personenauto's werden geplukt. Tegenwoordig zijn die auto's geavanceerder dan de gemiddelde raket die de ruimte in wordt gestuurd en worden tientallen miljoenen uitgegeven aan een paar rare flapjes op de vleugel die een halve tiende van een seconde winst opleveren. Als je het over absurde uitgaven hebt vind ik dat toch wel het toppunt.

Als de Formule 1 echt wil zorgen dat de kleinere teams kunnen blijven bestaan moeten ze er voor zorgen dat die aerodynamica niet meer onbeperkt ontwikkeld mag worden, of ze moeten de verdeling van het geld op de schop gooien. De succesvolle en rijke teams krijgen nu het meeste geld, en kunnen jaar in jaar uit hun voorsprong op teams als Caterham en Marussia uitbouwen terwijl die kleine teams dat geld veel beter kunnen gebruiken.

Rare gedachtenkronkel: Geef de topteams flink wat minder van de televisieinkomsten, en stel een bonus beschikbaar voor teams die zich vrijwillig aan een budgetlimiet houden. Bijv. als een team minder dan 50 miljoen uitgeeft over een heel jaar krijgen ze een bonus van 30 miljoen. Lijkt me een zeer goede boost voor de kleine teams, en stimuleert ze ook om weer voor talenten te kiezen ipv voor paydrivers.

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
smvs schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:42:
[...]

Tja, dat hoort bij de 'gangsta' uitstraling he. Dan hoef je niet meer volwassen te worden, maar mag je je blijvend als een mongool gedragen.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

XyritZz schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:34:
[...]

Die motorhomes beperken gaat echt geen nut hebben, dat is bezuinigen zodat het er voor de buitenwereld allemaal wat minder duur uitziet. Naar mijn mening is dat net zoiets als het afschaffen van bijtanken om kosten te besparen.... ik heb toch zeer sterk het vermoeden dat het geld dat daarmee wordt bespaard in het tienvoud is uitgegeven om betere kriksystemen en wielmoeren te ontwikkelen om de bandenwissels sneller te maken 8)7.
Bijtanken was imo afgeschaft vanwege de veiligheid. Er gebeurde toch geregeld wel wat (brandje hier en daar, bv. Raikkonen, tankinstallaties die meegenomen werden e.d.

• XyritZz
MrSleeves schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:02:
[...]

Bijtanken was imo afgeschaft vanwege de veiligheid. Er gebeurde toch geregeld wel wat (brandje hier en daar, bv. Raikkonen, tankinstallaties die meegenomen werden e.d.
Het voorstel om bijtanken te verbieden is vanuit de FOTA gekomen, m.a.w. vanuit de teams zelf. Eén van de hoofdredenen om dit te verbieden was het besparen van kosten omdat het zo duur was om de hele tankinstallatie over de wereld heen mee te slepen.

Het zou goed kunnen dat de veiligheid uiteindelijk voor de FIA de doorslag heeft gegeven om het voorstel van de teams goed te keuren.

• Señor Sjon
[...]

De echte kosten zitten in de auto, en als er bespaard moet worden zullen ze het daar moeten doen. Er zijn tijden geweest dat de auto's simpel waren en de motorblokken uit personenauto's werden geplukt. Tegenwoordig zijn die auto's geavanceerder dan de gemiddelde raket die de ruimte in wordt gestuurd en worden tientallen miljoenen uitgegeven aan een paar rare flapjes op de vleugel die een halve tiende van een seconde winst opleveren. Als je het over absurde uitgaven hebt vind ik dat toch wel het toppunt.

Als de Formule 1 echt wil zorgen dat de kleinere teams kunnen blijven bestaan moeten ze er voor zorgen dat die aerodynamica niet meer onbeperkt ontwikkeld mag worden, of ze moeten de verdeling van het geld op de schop gooien. De succesvolle en rijke teams krijgen nu het meeste geld, en kunnen jaar in jaar uit hun voorsprong op teams als Caterham en Marussia uitbouwen terwijl die kleine teams dat geld veel beter kunnen gebruiken.

Rare gedachtenkronkel: Geef de topteams flink wat minder van de televisieinkomsten, en stel een bonus beschikbaar voor teams die zich vrijwillig aan een budgetlimiet houden. Bijv. als een team minder dan 50 miljoen uitgeeft over een heel jaar krijgen ze een bonus van 30 miljoen. Lijkt me een zeer goede boost voor de kleine teams, en stimuleert ze ook om weer voor talenten te kiezen ipv voor paydrivers.
Ze kunnen imo beter de auto's breder maken, de mechanische grip verhogen en meer soorten motoren toestaan. Nu heeft iedereen dezelfde V6 met dezelfde hoek en dezelfde opbouw, alleen het logo is anders. Ook minder ontwikkelregels. De rijke teams kunnen elke 0.01s winst uitontwikkelen en bouwen zo een voorsprong op.

Vroeger kon een team een beresterke motor hebben, maar slechtere aero. Toen was dat redelijk in evenwicht, maar nu is aero helemaal doorgeslagen. De grip is te hoog voor de hoeveelheid beschikbaar vermogen, zodat ook een coureur minder invloed heeft dan vroeger. De ideale lijn wordt steeds smaller, waardoor echt inhalen ook steeds meer beperkt wordt.

• KeRsTmAnNeKe
[...]

Tja, F1 moet wel de top op racegebied blijven, dus moeten het wel (voor het oog in ieder geval) geavanceerde autos blijven met cutting edge techniek... wat helaas nu niet echt meer is.

Hele gebeuren met overal extra flapjes en frutsels is wel een eind voorbij sinds enkele jaren.

Toch is het ondanks alle regeltjes tof dat er ieder jaar toch nog een of andere innovatie is die tussen de regels valt, dubbele en warm en koud geblazen diffusors, dubbele drs-en, geblazen achtervleugels, coanda spul... Zo kunnen bepaalde teams toch ineens voor een stunt zorgen (Brawn, Lotus (in mindere mate)).

Misschien moet er wel een totale freeze op de ontwikkeling van de auto door het jaar heen, gewoon op alles. En geen verbod op bovengenoemde innovaties door het jaar heen. In jan/feb/mrt presenteer je de auto aan de FIA en alle wijzingen verbieden tenzij voor de veiligheid en/of extreme betrouwbaarheidsissues. Wordt de auto dan goedgekeurd, dan blijft dat zo.

Nadeel kan wel zijn dat races dan meer dan voorheen overheerst kunnen worden door 1 team door het jaar heen. Voordeel kan zijn dat dat team het jaar erop een Mclarentje doet en nergens meer te vinden is en een ander weer aan het winnen slaat.
Maar als een klein team iets leuks vind doen ze wel ineens vooraan mee, het hele jaar, en anders 1 a 2 races en daarna passen de grote (rijke) jongens het ook toe en staan ze weer waar ze vandaan kwamen.

Ze moeten dan ook niet doorslaan en net als nu met de motoren steeds langer nieuwe ontwikkelingen stil leggen, dat je dadelijk 5 jaar lang ineens met dezelfde wagen moet doen, gewoon max 1 jaar.

Is/blijft lastig om wat goeds te verzinnen waar iedereen blij van gaat worden...

Was Honda nu trouwens ook niet met een nieuwe V6 turbo voor endurance racing bezig? Krijg je dadelijk weer dat een bepaalde motor zowel in de F1, maar dan met wat meer performance en als endurance ingezet gaat worden?

• XyritZz
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:43:
[...]

Tja, F1 moet wel de top op racegebied blijven, dus moeten het wel (voor het oog in ieder geval) geavanceerde autos blijven met cutting edge techniek... wat helaas nu niet echt meer is.

Hele gebeuren met overal extra flapjes en frutsels is wel een eind voorbij sinds enkele jaren.
Top op racegebied ja, naar mijn mening zou de sport daar ook aan voldoen met een gigantische bak aan vermogen gecombineerd met weinig downforce en simpele auto's zonder al te veel fratsen. Gewoon de snelste raceauto's die enkel te besturen zijn door de beste coureurs.

Maargoed, er zijn inderdaad ook heel veel F1 fans die technologische ontwikkelingen willen zien in de F1. Veel echt innovatieve dingen die ook nuttig zijn voor personenauto's van de toekomst komen er naar mijn mening al jaren niet meer bij, tenzij je gaat kijken naar dingen als KERS en ERS die dan weer door de FIA geregeld moeten worden.

Flapjes e.d. zijn een stuk minder zichtbaar geworden met de restricties hierop op grote delen van het bodywork, maar vooral rond de uitlaten, voorvleugel en bodemplaat/diffusers is nog steeds wel gigantisch veel ontwikkeling bezig.
Toch is het ondanks alle regeltjes tof dat er ieder jaar toch nog een of andere innovatie is die tussen de regels valt, dubbele en warm en koud geblazen diffusors, dubbele drs-en, geblazen achtervleugels, coanda spul... Zo kunnen bepaalde teams toch ineens voor een stunt zorgen (Brawn, Lotus (in mindere mate)).

Misschien moet er wel een totale freeze op de ontwikkeling van de auto door het jaar heen, gewoon op alles. En geen verbod op bovengenoemde innovaties door het jaar heen. In jan/feb/mrt presenteer je de auto aan de FIA en alle wijzingen verbieden tenzij voor de veiligheid en/of extreme betrouwbaarheidsissues. Wordt de auto dan goedgekeurd, dan blijft dat zo.

Nadeel kan wel zijn dat races dan meer dan voorheen overheerst kunnen worden door 1 team door het jaar heen. Voordeel kan zijn dat dat team het jaar erop een Mclarentje doet en nergens meer te vinden is en een ander weer aan het winnen slaat.
Maar als een klein team iets leuks vind doen ze wel ineens vooraan mee, het hele jaar, en anders 1 a 2 races en daarna passen de grote (rijke) jongens het ook toe en staan ze weer waar ze vandaan kwamen.

Ze moeten dan ook niet doorslaan en net als nu met de motoren steeds langer nieuwe ontwikkelingen stil leggen, dat je dadelijk 5 jaar lang ineens met dezelfde wagen moet doen, gewoon max 1 jaar.

Is/blijft lastig om wat goeds te verzinnen waar iedereen blij van gaat worden...
Heb je inderdaad een goed punt, te veel aan banden leggen en je weet na 3 races al wie er wereldkampioen gaat worden, te veel vrijheid en van die leuke uitschieters als van Sauber en Williams vorig jaar verdwijnen weer.

Wat dat betreft is het een zeer lastig probleem, maar het feit het maar één coureur is (Maldonado) die na het testverbod in de F1 is gedebuteerd en een wedstrijd op z'n naam heeft weten te schrijven zegt voor mij al genoeg... er zal iets moeten veranderen in de sport want jonge talenten krijgen geen kansen meer en er zijn te veel teams die op omvallen staan.
Was Honda nu trouwens ook niet met een nieuwe V6 turbo voor endurance racing bezig? Krijg je dadelijk weer dat een bepaalde motor zowel in de F1, maar dan met wat meer performance en als endurance ingezet gaat worden?
Honda weet ik niet maar Renault overweegt de V6 Turbo onder de Alpine vlag in de endurance aan te bieden en Ferrari schijnt ook weer te praten over een endurance project.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

"mr.Monza" heeft doorgaans wel betrouwbare informatie, zie zijn reacties:

http://www.f1today.net/nl...legt-focus-snel-naar-2014

Plus dit nieuws: http://www.hs.fi/urheilu/a1376270657978

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• SnowDude
Wie zegt dat ik dat wel goedkeur? :z Het blijft nog steeds heel simpel, zonder fans geen sponsors en zonder sponsors geen F1. Dus ik vind dat je als coureur gewoon respect moet hebben voor de gemiddelde fan, maar ook daar zitten eikels tussen. Maar als je ziet hoe ze in de Indycar en Nascar met de fans omgaan dan kan de F1 daar nog veel van leren, in de paddock van de F1 ben je alleen belangrijk als je miljonair bent of beroemd.

[ Voor 12% gewijzigd door SnowDude op 13-08-2013 21:29 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 83 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.

Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.