Wanneer gaat het nog om het racen in F1? Het gaat alleen over de banden en wie er misschien vals speelt...
[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 19-06-2013 09:23 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 19-06-2013 09:23 ]
Scarbs (Craig Scarborough) op twitter-Hoogie2004 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:18:
En de volgende rel is in de maak. RedBull heeft naar verluidt een vorm van traction-control:
http://www.f1today.net/nl...-van-traction-control-toe
Foto met onderbroken bandenstreep van wielspin, wat kan duiden op tractioncontrol:
..img..
"it would be a pretty poor TC if it created a stutter effect like that!
Nope, its just drivetrain oscillation causing a momentary change in toque at the wheels
I guess its possible if the system isn't damped properly then a front to rear rocking motion could be set up. these fluctuations would alter the load at the contact patch, leading a dotted tyre trail."
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik dacht dat dit werd opgeheven door het vliegwiel, het is voor mij een brei aan nieuwe info dus ik kan het verkeerd geïnterpreteerd hebbenSnowDude schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:56:
Ik heb me nog niet echt ingelezen hoor maar was torque pulsing niet het resultaat van de V-hoek en onstekings volgorde?
In dat geval zouden ze in de F1 weinig kunnen doen, want dit zou een aanpassing van de kruk-as en nokken-as vergen iets wat niet zomaar kan met de engine freeze.
Volgens mij valt het vliegwiel ook onder de engine freeze.fynrd1 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:19:
[...]
Ik dacht dat dit werd opgeheven door het vliegwiel, het is voor mij een brei aan nieuwe info dus ik kan het verkeerd geïnterpreteerd hebben
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik heb niet het idee dat ze er sterk voorstaan, ik denk dat ze een beste straf tegemoet gaan zien.Hoogie2004 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:47:
Iemand de kleine nieuwsfeitjes aan het volgen omtrent de mercedes-zaak?
Mercedes verklaart o.a. dat Ferrari ook fout zat met de auto van 2011, omdat deze technisch bijna gelijk is met die van dit jaar.
Ik weet het niet, een aantal onderdelen spreekt wel in hun voordeel:fynrd1 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:50:
[...]
Ik heb niet het idee dat ze er sterk voorstaan, ik denk dat ze een beste straf tegemoet gaan zien.
[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-06-2013 13:55 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ze beweren dat de wagen technisch gelijk is, maar dat is hij niet. De tireload is drastisch verandert door de pushrod die Ferrari sinds vorig jaar gebruikt. Ook hebben ze enorme stappen gemaakt in aerodynamica. Het is appels met peren vergelijken. Ferrari heeft zich gewoon aan de regels gehouden, ze hebben een promotieteam met de 2011 wagen op pad gestuurd met hun eigen testcoureur. Deze staat los van het raceteam zelf.Hoogie2004 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:54:
[...]
Ik weet het niet, een aantal onderdelen spreekt wel in hun voordeel:
- De regels zeggen dat een constructeur de test niet mag doen, maar Pirelli voerde de test uit
- Ferrari deed ook een test met een technisch vergelijkbare auto (eerder dit jaar, en vorig jaar zelfs een met Massa achter het stuur)
- Ze slaan een schikkingsvoorstel niet voor niks af
Hier wat meer over het initiele statement:
http://www.f1today.net/nl...t-het-een-pirellitest-was
Even over deze, de regels zeggen:Senor Sjon schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:57:
2) Ferrari hield zich aan de regels door een auto uit 2011 met een testrijder in te zitten. Ook was de test aangekondigd aan de andere teams.
De 2011 auto voldoet nog op heel veel punten (substantially dus) aan de huidige regels.using cars which conform substantially with the
current Formula One Technical Regulations in addition to those from the previous or
subsequent year
En toch is hij anders, net zoals de Mercedes van dit jaar geheel anders is dankzij hun FRIC systeemHoogie2004 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:01:
[...]
Even over deze, de regels zeggen:
[...]
De 2011 auto voldoet nog op heel veel punten (substantially dus) aan de huidige regels.
Wat ze met dat statement bereiken, is dat de regels onduidelijk zijn. Wat is namelijk substantial, substantial is subjectief. Als ze de vleugel van 2011 erop hadden gezet in die test, had het dan gemogen (want Mercedes vindt dat een substantieel verschil)?fynrd1 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:05:
[...]
En toch is hij anders, net zoals de Mercedes van dit jaar geheel anders is dankzij hun FRIC systeem
Ik denk dat ze op alles willen aansturen wat maar geen straf is. Ik denk als Mercedes niet gestraft gaat worden, of slechts een reprimande krijgt, dat de sport in zijn geheel niet meer serieus genomen kan worden, niet door de fans, niet door de teams, niet door de fabrikanten. Misschien betekend zoiets wel het einde van de sport? Mercedes zal niet gemist worden als team (willen ze zich terugtrekken), Mclaren is voornamelijk de reden geweest dan Mercedes een aardig grote naam is in de sport. Als constructeur stellen ze zelf bar (Whats in a name lolHoogie2004 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:19:
[...]
Wat ze met dat statement bereiken, is dat de regels onduidelijk zijn. Wat is namelijk substantial, substantial is subjectief. Als ze de vleugel van 2011 erop hadden gezet in die test, had het dan gemogen (want Mercedes vindt dat een substantieel verschil)?
Als ze onduidelijkheid aan kunnen tonen zijn ze ver genoeg, want dan kom je weg met een waarschuwing. Ik gok dat ze daarop aansturen.
Eens, zal niet het einde van de sport zijn maar geen straf voor Mercedes gaat wel een beerput open trekken.fynrd1 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:23:
[...]
Ik denk dat ze op alles willen aansturen wat maar geen straf is. Ik denk als Mercedes niet gestraft gaat worden, of slechts een reprimande krijgt, dat de sport in zijn geheel niet meer serieus genomen kan worden, niet door de fans, niet door de teams, niet door de fabrikanten. Misschien betekend zoiets wel het einde van de sport? Mercedes zal niet gemist worden als team (willen ze zich terugtrekken), Mclaren is voornamelijk de reden geweest dan Mercedes een aardig grote naam is in de sport. Als constructeur stellen ze zelf bar (Whats in a name lol) weinig voor.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Dat is weer wat anders. Want als zij dan testen met de huidige banden, of in ieder geval weten wat eronder ligt, kun je conclusies trekken uit de verkregen data.XyritZz schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:39:
[...]
Het hele twistpunt is nu het stukje "conducted by" in de regels; en als Mercedes vrijgesproken wordt omdat de test "conducted by Pirelli" is dan staat het Red Bull of Ferrari niets maar dan ook niets in de weg om een onafhankelijk bedrijf in te schakelen om onbeperkt te gaan testen met hun auto.
Ja er rijden maar een paar teams met die motoren, die zullen die ook niet echt missen.fynrd1 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:23:
[...]
Mercedes zal niet gemist worden als team (willen ze zich terugtrekken), Mclaren is voornamelijk de reden geweest dan Mercedes een aardig grote naam is in de sport. Als constructeur stellen ze zelf bar (Whats in a name lol) weinig voor.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
En of. Ze hebben na de test opeens een stuk beter de banden onder controle, vooral nadat in Spanje de race niet zo lekker ging.Hoogie2004 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:37:
Voor mij persoonlijk is nog de vraag of ze gestraft moeten worden. De vraag is of ze er voordeel bij hebben gehad. En er blijft uberhaupt de vraag of ze de regels hebben overtreden als Pirelli de test ondernam.
Op basis van Monaco en Canada kun je dat bijna niet concluderen. Silverstone is wat dat betreft een veel betere graadmeter.Senor Sjon schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:18:
[...]
En of. Ze hebben na de test opeens een stuk beter de banden onder controle, vooral nadat in Spanje de race niet zo lekker ging.
Dat zullen we pas in Silverstone zien; de afgelopen twee GP's waren voor iedereen extreem vriendelijk voor de banden.Senor Sjon schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:18:
[...]
En of. Ze hebben na de test opeens een stuk beter de banden onder controle, vooral nadat in Spanje de race niet zo lekker ging.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Zie reactie van XyritZz, die 2 circuits zijn niet/amper te vergelijken met de wat snellere circuits zoals Barcelona en Silverstone.Senor Sjon schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:13:
Voor die tijd lukte het op geen enkel circuit en na die test wel... op zijn minst opvallend.
Lijkt me duidelijkMercedes verontschuldigde zich wel voor de anonieme helmen die Nico Rosberg en Lewis Hamilton droegen bij de test.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Inderdaad, de volgende keer de normale helmen gebruikentdw schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:55:
[...]
Lijkt me duidelijk
![]()
39
Je wordt van 3+ raceafstanden anders aardig wat wijzer.KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:18:
[...]
Zie reactie van XyritZz, die 2 circuits zijn niet/amper te vergelijken met de wat snellere circuits zoals Barcelona en Silverstone.
Ja, maar verder mocht iedereen weten dat er getest werd, echt waar!tdw schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:55:
[...]
Lijkt me duidelijk
![]()
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dan moet de FIA opschieten, want de banden 10-daagse bij Kwik Fit duurt nog maar twee dagenMeNTaL_TO schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:14:
[...]
Ja er rijden maar een paar teams met die motoren, die zullen die ook niet echt missen.
Ik vraag me meer af wat de FIA gaat doen als Pirelli zegt dat ze lekker kunnen verrekken volgend jaar. Welke bandenleverancier durft de F1 nog aan (al heeft Michelin wel ervaring met banden die maar een paar ronden meegaan).
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Dit dus.SnowDude schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:03:
Stiekem hoop ik dat ze er mee weg komen, want dat zou het einde van de test ban kunnen zijn.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Tja, maar als de FIA ergens uit kan halen dat ze ook eigen dingen getest hebben of er bruikbare data aan overgehouden hebben heeft Mercedes wel een gruwelijk probleem. Als alles gegaan is zoals ze beweren is het enige dat Lewis en Nico weer aardig wat extra km's gemaakt hebben, zover ze dat ook nodig hebben.Senor Sjon schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:18:
[...]
Je wordt van 3+ raceafstanden anders aardig wat wijzer.
Het is helemaal geen issue wat de FIA denkt of kan vinden. Het is nu aan een rechter die beslist of de regelementen nageleefd zijn.KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:04:
[...]
Tja, maar als de FIA ergens uit kan halen dat ze ook eigen dingen getest hebben of er bruikbare data aan overgehouden hebben heeft Mercedes wel een gruwelijk probleem.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Ligt eraan of zij medeplichtig zijn of niet. Ik hoop het niet in ieder geval. Ook wel sneu voor Hamilton dit, hij zag er heel gelukkig uit met zijn switch naar Mercedes toe.MikeVM schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:02:
zolang ze de punten van de rijders niet afnemen kan het mij weinig schelen, ik zou het oneerlijk vinden voor nico en lewis dat zij ook mee gestraft worden. hun punten hebben ze zelf verdiend vind ik.
constructeurspunten mogen ze volledig ontnemen, en ook voor de rest van het jaar.
daarbovenop een fixe geldboete.
ik hoop alleen niet dat lewis en nico hier de dupe van worden!
Dat denk ik ook wel, maar we hebben nog geen graadmeter gehad hoeveel ze er mee opgeschoten zijn. Het enige opvallende is dat ze in Monaco ineens met een grote update aan de wielophanging hebben gereden, echter zou die update ook gewoon in de reguliere planning hebben kunnen zitten en we weten dus pas in Silverstone of ze ook echt vooruitgang hebben gemaakt.Senor Sjon schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:18:
[...]
Hoe wordt je hier nu wijzer van als je geen flauw idee hebt wat voor rubber je hebt ten opzichte van al je referentie-data (welke gebaseerd is op de huidige band)....Senor Sjon schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:18:
[...]
[ Voor 22% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-06-2013 09:41 ]
Tja, de een gelooft in onschuld / vrijspraak, en de ander wil persé een veroordeling zien.Senor Sjon schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:55:
Niet zo naïef jongens. In interviews hebben Rosberg/Hamilton al aangegeven dat ze wisten waar ze op reden omdat ze anders niet de juiste feedback konden geven.
En de Pirelli's zijn zo 'fickle' dat je toch aan runs toe bent van max 10 rondjes.
Uitspraak is dus sowieso vandaag? Sorry, volg de nieuwsberichten alleen nog maar via jullie allemaal, waarvoor dankHoogie2004 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:00:
[...]
Tja, de een gelooft in onschuld / vrijspraak, en de ander wil persé een veroordeling zien.
Simpelwer is er (nog) niet bewezen dat ze er voordeel van hebben, en als dat wel zo is, zal de uitspraak vandaag dat duidelijk maken.
Als ze er voordeel van hebben gehad, zal er een passende straf komen.
[ Voor 6% gewijzigd door FabianNL op 21-06-2013 10:48 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Dit dus.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen of er een rookie in die auto zit of de vaste courerursHoogie2004 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:58:
RedBull moet nu zijn woorden waar gaan maken, en na de rookietest minimaal 1 seconden sneller zijn dan Mercedes. Aangezien 1000km testen gelijk staat aan een seconde.
Marko:Jurgen schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:25:
[...]
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen of er een rookie in die auto zit of de vaste courerurs
Aangezien er eigenlijk al geen race-coureur had mogen rijden, zal hij dit ook niet bedoeld hebben toen. Ik ben benieuwd of RedBull en Ferrari echt veel terreinwinst boeken met die rookie-test. Ik heb nog steeds zware twijfels of Mercedes de banden wel onder controle heeft, ik vermoed namelijk van niet."We zijn helemaal niet blij", aldus Marko tegenover The Guardian. "Toen wij drie dagen testten, gingen we een seconde harder, dat zegt Adrian Newey. Het heeft ze absoluut geholpen. Je zag dat ze op zondag geen bandenproblemen hadden, dat was geen toeval."
[ Voor 9% gewijzigd door XyritZz op 21-06-2013 14:48 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Hakkow op 21-06-2013 15:03 ]
Ehm.. Zo klinkt mijn Colt van '91 ook nu met half lekke uitlaat..? Of lijkt het nou meer op het geluid van m'n scootertje...Hakkow schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:01:
Renault heeft een video vrijgegeven met het nieuwe motorgeluid:
[video]
Wat vinden we ervan?
Waar zie jij flag leds dan?frankivo schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:44:
[...]
Heb je dat stuur van Sauber gezien? Een vlag valt meer op dan een LED volgens mij
[...]
Olav Mol @Olav_Mol
Had gehoopt de rechten te kunnen kopen bij FOM om commentaar te gaan streamen via Grandprixradio. FOM meldde vandaag dat ze dat niet willen
If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!
Tot zover ik weet is vooralsnog alleen hoogie2004 het met je eensvinnyb schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:23:
Mercedes uitgesloten van rookietest, verder geen straf
Mercedes mag niet meedoen aan de Young Drivers Test en krijgt een officiële reprimande. Dat is de uitkomst van de hoorzitting omtrent de geheime test. Pirelli krijgt eveneens een reprimande, maar verder worden er geen stappen ondernomen.
De controverse rondom de test met Pirelli lijkt hiermee ten einde gekomen. De Young Drivers Test staat gepland voor halverwege juli en zal het dus zonder Mercedes moeten doen. Dit is vooral slecht nieuws voor Sam Bird, die als reservecoureur dus geen testkilometers zal krijgen. Mercedes en Pirelli krijgen dus ook een reprimande, maar daar zitten geenn verdere consequenties aan vast.
Een uitleg over hoe het Internationale Tribunaal tot deze beslissing is gekomen, wordt (nog) niet gegeven. De controverse begon, toen Mercedes na de Grand Prix van Spanje drie dagen testte met Pirelli. Dit gebeurde in het geheim en met een auto van 2013. Red Bull en Ferrari dienden vervolgens een protest in, wat resulteerde in de hoorzitting van donderdag in Parijs.
bron: http://www.gpupdate.net/
----
Mijn inziens een passende straf. Het was niet netjes, en dit is op deze manier 'ok' opgelost. Ookal omdat FIA Pirelli volgend seizoen wil behouden. Wat vinden jullie?
Verwijderd
Ik ben het helemaal met je eensvinnyb schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:23:
Mijn inziens een passende straf. Het was niet netjes, en dit is op deze manier 'ok' opgelost. Ookal omdat FIA Pirelli volgend seizoen wil behouden. Wat vinden jullie?
We do what we must because we can.
Ok, het is een slap on the wrist voor Mercedes geworden, en een tik op de billen met een natte prei (rookie test).DexterBelgium schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:46:
Een JAAR schorsing voor Mercedes? Een impact op het bandencontract van Pirelli?
Loop je nu niet hééééél erg hard van stapel?
Mijn voorspelling: slap on the wrist voor Pirelli. Niks meer.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Klinkt inderdaad matig, maar dat was op zich te verwachten.Danielson schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:40:
http://www.gpupdate.net/n...an-de-turbomotor-in-2014/
Mijn eerste indruk is erg matig, het klikt als oude A1 GP auto's
Mijn voorgangers hebben het nagelaten, dan doe ik het maar...alstu.XyritZz schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:46:
Sound sample van de Renault V6 klinkt jammergenoeg voor geen meterhad er goede hoop op dat er een mooi geluid uit zou komen gezien het geluid van de vroegere turbo motoren maar helaas.
Edit: Link naar geluid: http://www.renaultsport.c...e-noise,2630.html?lang=fr
Ik heb mij even naar de slaapkamer begeven als jullie begrijpen wat ik bedoel.Dadona schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:33:
[...]
Mijn voorgangers hebben het nagelaten, dan doe ik het maar...alstu.
[ Voor 14% gewijzigd door fynrd1 op 21-06-2013 18:01 ]
Al sla je me doodAzzKickah schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:29:
[quote]fynrd1 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:57:
Soms vergeet je weleens dat er tijden waren dat er echt werd geraced [video] Epic race van Alesi btw, met het gejank van zijn v12.
[video]
[/quote
Goh hoezo is dat commentaar bij dat 2e filmpje Amerikaans dan? F1 in de US in 95?

[ Voor 48% gewijzigd door V3g3ta op 21-06-2013 20:07 ]
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Eens, dacht zelf toen het ging spelen dat het een waarschuwing + extra test voor de rest zou zijn, zoiets is het ook geworden, alleen was de test blijkbaar al geplandvinnyb schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:23:
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Ik heb me eerlijk gezegd nooit zo druk gemaakt om motorgeluiden, tot nu toe.Danielson schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:40:
http://www.gpupdate.net/n...an-de-turbomotor-in-2014/
Mijn eerste indruk is erg matig, het klikt als oude A1 GP auto's
Gaat niet om hoog of laag geluid maar om "dwingend", Jean Alesi`s Ferrari klonk dwingend, zo ook als het onderstaande filmpje.Speedpete schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 22:30:
Geluid valt tegen, veel te laag. Zelfs A1GP had een hoger geluid, ben dus benieuwd naar wat de andere fabrikanten gaan doen.
[ Voor 10% gewijzigd door enchion op 23-06-2013 02:12 ]
How do you save a random generator ?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Uhm die benen was ie al kwijt in de crash hoor.Zijn beide benen moeten uiteindelijk geamputeerd worden
[ Voor 34% gewijzigd door Player1S op 24-06-2013 10:44 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Je rant heeft succes gehad. Het stuk over Zanardi is op het moment van schrijven niet meer online.L1nt schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:42:
WTF Is dit voor een slecht geschreven, van de hak op de tak, verhaal??
http://www.formule1.nl/ni...de-f1-alessandro-zanardi/
Springt van hot naar her in de tijdlijn zodat je het gehele verhaal niet meer snapt. Niet werelds grootste Formule 1 coureur maar wel 1 van de grootste mensen in de sport zelf. Hadden ze wel wat meer aandacht aan mogen schenken dan het af te doen met zo'n baggerstuk.
En dan ook nog niet eens weten waar ze het over hebben
[...]
Uhm die benen was ie al kwijt in de crash hoor.
In stuk van Frentzen zaten ook al van die fouten die je met enig onderzoek kon vinden. Claimden dat Williams Rothmans verloor als sponsor terwijl het moederbedrijf juist vond dat Winfield in de aandacht moest dus beestje kreeg alleen ander naampje
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Het was dan ook een heel slecht geschreven stukAtlAntA schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:56:
[...]
Je rant heeft succes gehad. Het stuk over Zanardi is op het moment van schrijven niet meer online.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Hier waren er toch al diverse reacties dat de FIA niet te hard durfde te straffen of zelfs niet durfde te straffen uit angst dat het team ermee zou stoppen? Als dat werkelijk het geval zou zijn dan heeft de FIA nu pas echt een interessante actie voor de boeg. Het leidende team van de afgelopen jaren een stevige straf geven...
Geef ze eens ongelijk, ik vind dat ze Pirelli eens lekker moeten aanpakken. En go RBR! Eindelijk een beetje spanningDadona schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:16:
[...]
Hier waren er toch al diverse reacties dat de FIA niet te hard durfde te straffen of zelfs niet durfde te straffen uit angst dat het team ermee zou stoppen? Als dat werkelijk het geval zou zijn dan heeft de FIA nu pas echt een interessante actie voor de boeg. Het leidende team van de afgelopen jaren een stevige straf geven...
Waarom Pirelli?Streskip schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:27:
[...]
Geef ze eens ongelijk, ik vind dat ze Pirelli eens lekker moeten aanpakken. En go RBR! Eindelijk een beetje spanning
Tja, als RedBull dit gaat doen, dan moeten ze Pirelli zo ver krijgen om nogmaals hetzelfde te doen. Die zullen daar niet om staan te springen.Dadona schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:16:
[...]
Kon je wel verwachten.. Mercedes + het tribunaal hebben er nu eigenhandig voor gezorgd dat teams de FIA tot het randje gaan uitdagen. En dat je dan een youngdrivers test kan gaan missen.. tjah.. daar ligt geen enkel team wakker van op dit moment.
Inmiddels is het bericht weer beschikbaar en is het een goed leesbaar verhaal gewordenL1nt schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:17:
[...]
Het was dan ook een heel slecht geschreven stuk
Wel slecht dat de eindredacteur pas na klachten de stukken leest. Tijdje terug stond er gewoon urenlang een test bericht op die site
[ Voor 34% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-06-2013 12:46 ]
Mijn broertje is de hoofdredacteur van het blad. Ik zal hem eens vragen of hij zelf ingegrepen heeftL1nt schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:17:
Wel slecht dat de eindredacteur pas na klachten de stukken leest. Tijdje terug stond er gewoon urenlang een test bericht op die site
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hoogie2004 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:45:
En ze krabbelen al terugSchijnbaar sarcastisch bedoeld... Nja, je moet ook wel zeggen dat je het niet doet, als het een geheime test moet zijn,.
http://www.f1today.net/nl...t-was-sarcastisch-bedoeld
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Alleen jammer dat ze het over de Cockscrew hebben ipv de Corkscrew.L1nt schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:48:
[...]
Inmiddels is het bericht weer beschikbaar en is het een goed leesbaar verhaal geworden![]()
http://www.formule1.nl/ni...de-f1-alessandro-zanardi/
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Racen ze met banden van een ander merk (Bridgestone zal best wat banden willen maken die dan ook lekker lang meegaan. Mooie reclame tegen die van Pirelli). Dan voldoet de test prima aangezien ze dan ook "niets" weten.SnowDude schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:31:
Tja ik denk niet dat Pirelli banden gaat leveren, dus dat zal weinig testen worden voor ze. Dit is alleen maar groot spraak van RB. Die gaan nooit gokken dat ze het kampioenschap worden uitgegooid.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Verwijderd
Pirelli is gevraagd banden te maken die kort mee gaan. Dat doen ze dan ook. Bridgestone had destijds juist banden die volgens de organisatie te lang mee gingen. Win je geen hartjes mee denk ik verder.MrSleeves schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:10:
[...]
Racen ze met banden van een ander merk (Bridgestone zal best wat banden willen maken die dan ook lekker lang meegaan. Mooie reclame tegen die van Pirelli). Dan voldoet de test prima aangezien ze dan ook "niets" weten.
Ja daar leren ze echt niets van, vering en geometrie zijn echt compleet anders met andere banden. Nee het levert echt nul bruikbare data op en het kost ze veel geld, een compleet blok en bak en daarboven opo een dikke boete van de FIA met als optie uitsluiting van dit seizoen. Ik denk niet dat RB die gok gaat nemen.Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:07:
[...]
Bridgestone banden monteren terwijl je de volgende vrijdag weer gas moet geven op Pirelli's is natuurlijk ook kansloos.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq