Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[F1] Seizoen 2013 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 83 Laatste
Acties:
  • 256.770 views

Onderwerpen

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:42

Niellie41

[object Object]

Wanneer gaat het nog om het racen in F1? Het gaat alleen over de banden en wie er misschien vals speelt... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 19-06-2013 09:23 ]

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-11 08:51
Hoogie2004 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:18:
En de volgende rel is in de maak. RedBull heeft naar verluidt een vorm van traction-control:
http://www.f1today.net/nl...-van-traction-control-toe

Foto met onderbroken bandenstreep van wielspin, wat kan duiden op tractioncontrol:
..img..
Scarbs (Craig Scarborough) op twitter-
"it would be a pretty poor TC if it created a stutter effect like that!

Nope, its just drivetrain oscillation causing a momentary change in toque at the wheels

I guess its possible if the system isn't damped properly then a front to rear rocking motion could be set up. these fluctuations would alter the load at the contact patch, leading a dotted tyre trail."

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11 11:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik zit me en beetje in te lezen over torque pulsing, wat al jaren in de motogp gemeengoed blijkt te zijn. Uitleg uit het, wel of niet kamp, lijken voor mij als niet coureur plausible. Uiteraard is de aandrijving van een 2 wieler aardig anders, maar om de fluctuatie in het aandrijfsyteem op te heffen speelt het vliegwiel een belangrijke rol. Met wat ik tot nu toe aan leesvoer voor me heb gehad heb ik al snel het idee, dat dit geen standaard natuurlijk gedrag is, kijkend naar hoe de aandrijving is opgesteld. Maar hoe ze hier een weg in hebben kunnen vinden is mij onduidelijk en belangrijker nog, geeft het überhaupt wel een voordeel voor een formule 1 wagen? Iemand hier die misschien ooit hts autotechniek heeft gedaan, of beter?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 12:50
Ik heb me nog niet echt ingelezen hoor maar was torque pulsing niet het resultaat van de V-hoek en onstekings volgorde?

In dat geval zouden ze in de F1 weinig kunnen doen, want dit zou een aanpassing van de kruk-as en nokken-as vergen iets wat niet zomaar kan met de engine freeze.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

SnowDude schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:56:
Ik heb me nog niet echt ingelezen hoor maar was torque pulsing niet het resultaat van de V-hoek en onstekings volgorde?

In dat geval zouden ze in de F1 weinig kunnen doen, want dit zou een aanpassing van de kruk-as en nokken-as vergen iets wat niet zomaar kan met de engine freeze.
Ik dacht dat dit werd opgeheven door het vliegwiel, het is voor mij een brei aan nieuwe info dus ik kan het verkeerd geïnterpreteerd hebben :)

• SnowDude
fynrd1 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:19:
[...]

Ik dacht dat dit werd opgeheven door het vliegwiel, het is voor mij een brei aan nieuwe info dus ik kan het verkeerd geïnterpreteerd hebben :)
Volgens mij valt het vliegwiel ook onder de engine freeze.

Wat ik begrijp wat ze deden bij MotoGp was dat twee cilinders kort achter elkaar onsteken, dan een tijd niets en dan nog eens twee kort achter elkaar. Doordat je een korte puls krijgt met veel koppel, gaat het achterwiel heel makkelijk slippen, iets wat je heel graag wil bij een motorfiets want die driften door elke bocht. Excessief traction loss wordt opgevangen door de tractioon control met gyro sensor (als je de motor rechtop zet na de bocht komt er langzaam aan meer vermogen vrij)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 20:25

Hoogie2004

Whohooooo

Iemand de kleine nieuwsfeitjes aan het volgen omtrent de mercedes-zaak?

Mercedes verklaart o.a. dat Ferrari ook fout zat met de auto van 2011, omdat deze technisch bijna gelijk is met die van dit jaar.

My iRacing profile | Strava

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Hoogie2004 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:47:
Iemand de kleine nieuwsfeitjes aan het volgen omtrent de mercedes-zaak?

Mercedes verklaart o.a. dat Ferrari ook fout zat met de auto van 2011, omdat deze technisch bijna gelijk is met die van dit jaar.
Ik heb niet het idee dat ze er sterk voorstaan, ik denk dat ze een beste straf tegemoet gaan zien.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

fynrd1 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:50:
[...]

Ik heb niet het idee dat ze er sterk voorstaan, ik denk dat ze een beste straf tegemoet gaan zien.
Ik weet het niet, een aantal onderdelen spreekt wel in hun voordeel:
- De regels zeggen dat een constructeur de test niet mag doen, maar Pirelli voerde de test uit
- Ferrari deed ook een test met een technisch vergelijkbare auto (eerder dit jaar, en vorig jaar zelfs een met Massa achter het stuur)
- Ze slaan een schikkingsvoorstel niet voor niks af

Hier wat meer over het initiele statement:
http://www.f1today.net/nl...t-het-een-pirellitest-was

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-06-2013 13:55 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-11 22:38
1) de racecoureurs van Mercedes reden, die staan niet bij Pirelli op de lijst
2) Ferrari hield zich aan de regels door een auto uit 2011 met een testrijder in te zitten. Ook was de test aangekondigd aan de andere teams.
3) dat zegt niets, Brawn moet branden volgens mij, Laude wast zijn handen in onschuld.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Hoogie2004 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:54:
[...]

Ik weet het niet, een aantal onderdelen spreekt wel in hun voordeel:
- De regels zeggen dat een constructeur de test niet mag doen, maar Pirelli voerde de test uit
- Ferrari deed ook een test met een technisch vergelijkbare auto (eerder dit jaar, en vorig jaar zelfs een met Massa achter het stuur)
- Ze slaan een schikkingsvoorstel niet voor niks af

Hier wat meer over het initiele statement:
Ze beweren dat de wagen technisch gelijk is, maar dat is hij niet. De tireload is drastisch verandert door de pushrod die Ferrari sinds vorig jaar gebruikt. Ook hebben ze enorme stappen gemaakt in aerodynamica. Het is appels met peren vergelijken. Ferrari heeft zich gewoon aan de regels gehouden, ze hebben een promotieteam met de 2011 wagen op pad gestuurd met hun eigen testcoureur. Deze staat los van het raceteam zelf.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Senor Sjon schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:57:
2) Ferrari hield zich aan de regels door een auto uit 2011 met een testrijder in te zitten. Ook was de test aangekondigd aan de andere teams.
Even over deze, de regels zeggen:
using cars which conform substantially with the
current Formula One Technical Regulations in addition to those from the previous or
subsequent year
De 2011 auto voldoet nog op heel veel punten (substantially dus) aan de huidige regels.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Hoogie2004 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:01:
[...]

Even over deze, de regels zeggen:

[...]

De 2011 auto voldoet nog op heel veel punten (substantially dus) aan de huidige regels.
En toch is hij anders, net zoals de Mercedes van dit jaar geheel anders is dankzij hun FRIC systeem

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

fynrd1 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:05:
[...]

En toch is hij anders, net zoals de Mercedes van dit jaar geheel anders is dankzij hun FRIC systeem
Wat ze met dat statement bereiken, is dat de regels onduidelijk zijn. Wat is namelijk substantial, substantial is subjectief. Als ze de vleugel van 2011 erop hadden gezet in die test, had het dan gemogen (want Mercedes vindt dat een substantieel verschil)?

Als ze onduidelijkheid aan kunnen tonen zijn ze ver genoeg, want dan kom je weg met een waarschuwing. Ik gok dat ze daarop aansturen.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Hoogie2004 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:19:
[...]

Wat ze met dat statement bereiken, is dat de regels onduidelijk zijn. Wat is namelijk substantial, substantial is subjectief. Als ze de vleugel van 2011 erop hadden gezet in die test, had het dan gemogen (want Mercedes vindt dat een substantieel verschil)?

Als ze onduidelijkheid aan kunnen tonen zijn ze ver genoeg, want dan kom je weg met een waarschuwing. Ik gok dat ze daarop aansturen.
Ik denk dat ze op alles willen aansturen wat maar geen straf is. Ik denk als Mercedes niet gestraft gaat worden, of slechts een reprimande krijgt, dat de sport in zijn geheel niet meer serieus genomen kan worden, niet door de fans, niet door de teams, niet door de fabrikanten. Misschien betekend zoiets wel het einde van de sport? Mercedes zal niet gemist worden als team (willen ze zich terugtrekken), Mclaren is voornamelijk de reden geweest dan Mercedes een aardig grote naam is in de sport. Als constructeur stellen ze zelf bar (Whats in a name lol :9 ) weinig voor.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Voor mij persoonlijk is nog de vraag of ze gestraft moeten worden. De vraag is of ze er voordeel bij hebben gehad. En er blijft uberhaupt de vraag of ze de regels hebben overtreden als Pirelli de test ondernam.

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 15:39
fynrd1 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:23:
[...]

Ik denk dat ze op alles willen aansturen wat maar geen straf is. Ik denk als Mercedes niet gestraft gaat worden, of slechts een reprimande krijgt, dat de sport in zijn geheel niet meer serieus genomen kan worden, niet door de fans, niet door de teams, niet door de fabrikanten. Misschien betekend zoiets wel het einde van de sport? Mercedes zal niet gemist worden als team (willen ze zich terugtrekken), Mclaren is voornamelijk de reden geweest dan Mercedes een aardig grote naam is in de sport. Als constructeur stellen ze zelf bar (Whats in a name lol :9 ) weinig voor.
Eens, zal niet het einde van de sport zijn maar geen straf voor Mercedes gaat wel een beerput open trekken.

Het hele twistpunt is nu het stukje "conducted by" in de regels; en als Mercedes vrijgesproken wordt omdat de test "conducted by Pirelli" is dan staat het Red Bull of Ferrari niets maar dan ook niets in de weg om een onafhankelijk bedrijf in te schakelen om onbeperkt te gaan testen met hun auto.

Overigens lees ik her en der dat het punt van Mercedes dat Ferrari ook getest heeft al lang is verworpen. Slaat ook nergens op want die wagen is duidelijk substantially different, en dat ziet de FIA ook in aangezien ze hebben besloten Ferrari niet te vervolgen.

Het feit dat een concurrent van beide teams (Red Bull) zelf heeft gezegd dat Mercedes fout zit, en Ferrari netjes heeft gehandeld zegt genoeg lijkt mij.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

XyritZz schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:39:
[...]
Het hele twistpunt is nu het stukje "conducted by" in de regels; en als Mercedes vrijgesproken wordt omdat de test "conducted by Pirelli" is dan staat het Red Bull of Ferrari niets maar dan ook niets in de weg om een onafhankelijk bedrijf in te schakelen om onbeperkt te gaan testen met hun auto.
Dat is weer wat anders. Want als zij dan testen met de huidige banden, of in ieder geval weten wat eronder ligt, kun je conclusies trekken uit de verkregen data.

Zonder kennis over het rubber heb je helemaal niets aan de betreffende data.

Overigens vermoed ik een puntenaftrek voor dit jaar + geldboete ofzo, of vrijspraak vanwege onduidelijke regels.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

fynrd1 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:23:
[...]

Mercedes zal niet gemist worden als team (willen ze zich terugtrekken), Mclaren is voornamelijk de reden geweest dan Mercedes een aardig grote naam is in de sport. Als constructeur stellen ze zelf bar (Whats in a name lol :9 ) weinig voor.
Ja er rijden maar een paar teams met die motoren, die zullen die ook niet echt missen.

Ik vraag me meer af wat de FIA gaat doen als Pirelli zegt dat ze lekker kunnen verrekken volgend jaar. Welke bandenleverancier durft de F1 nog aan (al heeft Michelin wel ervaring met banden die maar een paar ronden meegaan).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Señor Sjon
Hoogie2004 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:37:
Voor mij persoonlijk is nog de vraag of ze gestraft moeten worden. De vraag is of ze er voordeel bij hebben gehad. En er blijft uberhaupt de vraag of ze de regels hebben overtreden als Pirelli de test ondernam.
En of. Ze hebben na de test opeens een stuk beter de banden onder controle, vooral nadat in Spanje de race niet zo lekker ging.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Senor Sjon schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:18:
[...]

En of. Ze hebben na de test opeens een stuk beter de banden onder controle, vooral nadat in Spanje de race niet zo lekker ging.
Op basis van Monaco en Canada kun je dat bijna niet concluderen. Silverstone is wat dat betreft een veel betere graadmeter.

• XyritZz
Senor Sjon schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:18:
[...]

Dat zullen we pas in Silverstone zien; de afgelopen twee GP's waren voor iedereen extreem vriendelijk voor de banden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

In ieder geval vandaag geen uitspraak meer.

• Señor Sjon
Voor die tijd lukte het op geen enkel circuit en na die test wel... op zijn minst opvallend.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:40
Senor Sjon schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:13:
Voor die tijd lukte het op geen enkel circuit en na die test wel... op zijn minst opvallend.
Zie reactie van XyritZz, die 2 circuits zijn niet/amper te vergelijken met de wat snellere circuits zoals Barcelona en Silverstone.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Het gaat niet zozeer om de banden alleen, er is ook geen controle geweest op het wel of niet testen van nieuwe onderdelen.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Mercedes verontschuldigde zich wel voor de anonieme helmen die Nico Rosberg en Lewis Hamilton droegen bij de test.
Lijkt me duidelijk

:') :')

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Inderdaad, de volgende keer de normale helmen gebruiken :P

39

• Señor Sjon
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:18:
[...]

Zie reactie van XyritZz, die 2 circuits zijn niet/amper te vergelijken met de wat snellere circuits zoals Barcelona en Silverstone.
Je wordt van 3+ raceafstanden anders aardig wat wijzer.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:03

BM

Moderator Spielerij
Ja, maar verder mocht iedereen weten dat er getest werd, echt waar!
[/calimero]
Pfff, hoe duidelijk wil je het nog hebben :?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• SnowDude
Stiekem hoop ik dat ze er mee weg komen, want dat zou het einde van de test ban kunnen zijn.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 21:24

Killjoy

Klingon lawn products

MeNTaL_TO schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:14:
[...]

Ja er rijden maar een paar teams met die motoren, die zullen die ook niet echt missen.

Ik vraag me meer af wat de FIA gaat doen als Pirelli zegt dat ze lekker kunnen verrekken volgend jaar. Welke bandenleverancier durft de F1 nog aan (al heeft Michelin wel ervaring met banden die maar een paar ronden meegaan).
Dan moet de FIA opschieten, want de banden 10-daagse bij Kwik Fit duurt nog maar twee dagen :P

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
SnowDude schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:03:
Stiekem hoop ik dat ze er mee weg komen, want dat zou het einde van de test ban kunnen zijn.
Dit dus. 8)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:40
Senor Sjon schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:18:
[...]

Tja, maar als de FIA ergens uit kan halen dat ze ook eigen dingen getest hebben of er bruikbare data aan overgehouden hebben heeft Mercedes wel een gruwelijk probleem. Als alles gegaan is zoals ze beweren is het enige dat Lewis en Nico weer aardig wat extra km's gemaakt hebben, zover ze dat ook nodig hebben.

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:04:
[...]

Tja, maar als de FIA ergens uit kan halen dat ze ook eigen dingen getest hebben of er bruikbare data aan overgehouden hebben heeft Mercedes wel een gruwelijk probleem.
Het is helemaal geen issue wat de FIA denkt of kan vinden. Het is nu aan een rechter die beslist of de regelementen nageleefd zijn.

Ik denk dat het er somber uit ziet voor Mercedes. Zij zijn de enige die de regels overtreden hebben als mijn informatie correct is ...

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-11 19:59

MikeVM

- Baloo -

zolang ze de punten van de rijders niet afnemen kan het mij weinig schelen, ik zou het oneerlijk vinden voor nico en lewis dat zij ook mee gestraft worden. hun punten hebben ze zelf verdiend vind ik.
constructeurspunten mogen ze volledig ontnemen, en ook voor de rest van het jaar.
daarbovenop een fixe geldboete.

ik hoop alleen niet dat lewis en nico hier de dupe van worden!

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

MikeVM schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:02:
zolang ze de punten van de rijders niet afnemen kan het mij weinig schelen, ik zou het oneerlijk vinden voor nico en lewis dat zij ook mee gestraft worden. hun punten hebben ze zelf verdiend vind ik.
constructeurspunten mogen ze volledig ontnemen, en ook voor de rest van het jaar.
daarbovenop een fixe geldboete.

ik hoop alleen niet dat lewis en nico hier de dupe van worden!
Ligt eraan of zij medeplichtig zijn of niet. Ik hoop het niet in ieder geval. Ook wel sneu voor Hamilton dit, hij zag er heel gelukkig uit met zijn switch naar Mercedes toe.

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53

iRacing Profiel

• XyritZz
[...]

Dat denk ik ook wel, maar we hebben nog geen graadmeter gehad hoeveel ze er mee opgeschoten zijn. Het enige opvallende is dat ze in Monaco ineens met een grote update aan de wielophanging hebben gereden, echter zou die update ook gewoon in de reguliere planning hebben kunnen zitten en we weten dus pas in Silverstone of ze ook echt vooruitgang hebben gemaakt.

Monaco en Canada zijn echt unieke circuits die zeer weinig tyre wear hebben omdat er totaal geen snelle en zware bochten zijn. Daar komt nog bij dat je in Monaco niet in kunt halen tenzij je extreme risico's neemt. Extreme risico's die een team als Red Bull niet zal nemen wanneer Alonso en Raikkonen achter hun zitten.

Mercedes is in de kwalificaties het hele jaar al bloedje snel, en in Monaco konden ze nadat ze van pole mochten starten gewoon het tempo van de gehele race bepalen. Het feit dat Giedo v.d. Garde de snelste raceronde wist neer te zetten nadat hij in vrije lucht kwam na z'n stop bewijst al hoe langzaam Mercedes daar rondreed.

De reactie van Horner na de race (terwijl hij naast Lauda stond :D) sprak boekdelen: Het was geen zware race, onze coureurs zijn de hele wedstrijd op 3 seconden van hun normale pace aan het cruisen geweest.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

[...]

Hoe wordt je hier nu wijzer van als je geen flauw idee hebt wat voor rubber je hebt ten opzichte van al je referentie-data (welke gebaseerd is op de huidige band)....

Als je een onbekende band hebt, en een nieuwe wielophanging tegelijk, is er helemaal niets meer te vergelijken. (voorbeeld, indien ze echt nieuw spul hebben getest, waar ik niets van geloof).

[ Voor 22% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-06-2013 09:41 ]

• Señor Sjon
Niet zo naïef jongens. In interviews hebben Rosberg/Hamilton al aangegeven dat ze wisten waar ze op reden omdat ze anders niet de juiste feedback konden geven.

En de Pirelli's zijn zo 'fickle' dat je toch aan runs toe bent van max 10 rondjes.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Senor Sjon schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:55:
Niet zo naïef jongens. In interviews hebben Rosberg/Hamilton al aangegeven dat ze wisten waar ze op reden omdat ze anders niet de juiste feedback konden geven.

En de Pirelli's zijn zo 'fickle' dat je toch aan runs toe bent van max 10 rondjes.
Tja, de een gelooft in onschuld / vrijspraak, en de ander wil persé een veroordeling zien.
Simpelwer is er (nog) niet bewezen dat ze er voordeel van hebben, en als dat wel zo is, zal de uitspraak vandaag dat duidelijk maken.

Als ze er voordeel van hebben gehad, zal er een passende straf komen.

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:59
Hoogie2004 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:00:
[...]

Tja, de een gelooft in onschuld / vrijspraak, en de ander wil persé een veroordeling zien.
Simpelwer is er (nog) niet bewezen dat ze er voordeel van hebben, en als dat wel zo is, zal de uitspraak vandaag dat duidelijk maken.

Als ze er voordeel van hebben gehad, zal er een passende straf komen.
Uitspraak is dus sowieso vandaag? Sorry, volg de nieuwsberichten alleen nog maar via jullie allemaal, waarvoor dank :)

En om nog even inhoudelijk te reageren: voordeel hebben ze er altijd van gehad. Als het geen voordeel had gehad voor Mercedes, hadden ze er a) nooit aan mee gedaan en b) nooit Hamilton/Rosberg laten testen. De vraag is alleen hoe groot dit voordeel is geweest (en of het natuurlijk überhaupt tegen de regels in was).

[ Voor 6% gewijzigd door FabianNL op 21-06-2013 10:48 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De uitspraak zou vandaag zijn ja :) (volgens het nieuws van gisteren).

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11 00:47

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

oOo *O*

Iedereen vrij testen de rest van het seizoen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Pff.. Heel zwak inderdaad

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

RedBull moet nu zijn woorden waar gaan maken, en na de rookietest minimaal 1 seconden sneller zijn dan Mercedes. Aangezien 1000km testen gelijk staat aan een seconde.

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-11 10:23
Hoogie2004 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:58:
RedBull moet nu zijn woorden waar gaan maken, en na de rookietest minimaal 1 seconden sneller zijn dan Mercedes. Aangezien 1000km testen gelijk staat aan een seconde.
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen of er een rookie in die auto zit of de vaste courerurs

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Jurgen schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:25:
[...]

Er zit natuurlijk wel een verschil tussen of er een rookie in die auto zit of de vaste courerurs
Marko:
"We zijn helemaal niet blij", aldus Marko tegenover The Guardian. "Toen wij drie dagen testten, gingen we een seconde harder, dat zegt Adrian Newey. Het heeft ze absoluut geholpen. Je zag dat ze op zondag geen bandenproblemen hadden, dat was geen toeval."
Aangezien er eigenlijk al geen race-coureur had mogen rijden, zal hij dit ook niet bedoeld hebben toen. Ik ben benieuwd of RedBull en Ferrari echt veel terreinwinst boeken met die rookie-test. Ik heb nog steeds zware twijfels of Mercedes de banden wel onder controle heeft, ik vermoed namelijk van niet.

• XyritZz
Dit is een wel heel matige straf, maargoed laten we het nu maar als afgedaan beschouwen en weer uitkijken naar het racen. Vanaf volgend jaar is er weer (gematigd) in-season testing dus dan kunnen de teams en Pirelli lekker hun gang gaan en hebben we dit soort gezeur niet meer.

Sound sample van de Renault V6 klinkt jammergenoeg voor geen meter :( had er goede hoop op dat er een mooi geluid uit zou komen gezien het geluid van de vroegere turbo motoren maar helaas.

Edit: Link naar geluid: http://www.renaultsport.c...e-noise,2630.html?lang=fr

[ Voor 9% gewijzigd door XyritZz op 21-06-2013 14:48 ]

• Hakkow
Renault heeft een video vrijgegeven met het nieuwe motorgeluid:

Wat vinden we ervan?

edit: te laat :X laat m lekker toch staan ivm het gemak van de youtube

[ Voor 23% gewijzigd door Hakkow op 21-06-2013 15:03 ]

• AzzKickah
  • Laatst online: 21-11 18:52

AzzKickah

06-CENSORED

Hakkow schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:01:
Renault heeft een video vrijgegeven met het nieuwe motorgeluid:
[video]

Wat vinden we ervan?
Ehm.. Zo klinkt mijn Colt van '91 ook nu met half lekke uitlaat..? Of lijkt het nou meer op het geluid van m'n scootertje... -O-

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

frankivo schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:44:
[...]

Heb je dat stuur van Sauber gezien? Een vlag valt meer op dan een LED volgens mij :P

[...]
Waar zie jij flag leds dan? ;) Ik zie ze niet.

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-11 10:23
In ander nieuws, wat al wel een beetje gedacht werd Olav Mol heeft de FOM benaderd om commentaar te streamen via grandprixradio, maar de FMO gaat hier dus niet me akkoord meldt hij via twitter:
Olav Mol ‏@Olav_Mol
Had gehoopt de rechten te kunnen kopen bij FOM om commentaar te gaan streamen via Grandprixradio. FOM meldde vandaag dat ze dat niet willen

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
CptChaos schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:08:
[...]
Waar zie jij flag leds dan? ;) Ik zie ze niet.
Links van snelheidsmeter? :P

iRacing Profiel

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
Mercedes uitgesloten van rookietest, verder geen straf

Mercedes mag niet meedoen aan de Young Drivers Test en krijgt een officiële reprimande. Dat is de uitkomst van de hoorzitting omtrent de geheime test. Pirelli krijgt eveneens een reprimande, maar verder worden er geen stappen ondernomen.

De controverse rondom de test met Pirelli lijkt hiermee ten einde gekomen. De Young Drivers Test staat gepland voor halverwege juli en zal het dus zonder Mercedes moeten doen. Dit is vooral slecht nieuws voor Sam Bird, die als reservecoureur dus geen testkilometers zal krijgen. Mercedes en Pirelli krijgen dus ook een reprimande, maar daar zitten geenn verdere consequenties aan vast.

Een uitleg over hoe het Internationale Tribunaal tot deze beslissing is gekomen, wordt (nog) niet gegeven. De controverse begon, toen Mercedes na de Grand Prix van Spanje drie dagen testte met Pirelli. Dit gebeurde in het geheim en met een auto van 2013. Red Bull en Ferrari dienden vervolgens een protest in, wat resulteerde in de hoorzitting van donderdag in Parijs.

bron: http://www.gpupdate.net/

----

Mijn inziens een passende straf. Het was niet netjes, en dit is op deze manier 'ok' opgelost. Ookal omdat FIA Pirelli volgend seizoen wil behouden. Wat vinden jullie?

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

vinnyb schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:23:
Mercedes uitgesloten van rookietest, verder geen straf

Mercedes mag niet meedoen aan de Young Drivers Test en krijgt een officiële reprimande. Dat is de uitkomst van de hoorzitting omtrent de geheime test. Pirelli krijgt eveneens een reprimande, maar verder worden er geen stappen ondernomen.

De controverse rondom de test met Pirelli lijkt hiermee ten einde gekomen. De Young Drivers Test staat gepland voor halverwege juli en zal het dus zonder Mercedes moeten doen. Dit is vooral slecht nieuws voor Sam Bird, die als reservecoureur dus geen testkilometers zal krijgen. Mercedes en Pirelli krijgen dus ook een reprimande, maar daar zitten geenn verdere consequenties aan vast.

Een uitleg over hoe het Internationale Tribunaal tot deze beslissing is gekomen, wordt (nog) niet gegeven. De controverse begon, toen Mercedes na de Grand Prix van Spanje drie dagen testte met Pirelli. Dit gebeurde in het geheim en met een auto van 2013. Red Bull en Ferrari dienden vervolgens een protest in, wat resulteerde in de hoorzitting van donderdag in Parijs.

bron: http://www.gpupdate.net/

----

Mijn inziens een passende straf. Het was niet netjes, en dit is op deze manier 'ok' opgelost. Ookal omdat FIA Pirelli volgend seizoen wil behouden. Wat vinden jullie?
Tot zover ik weet is vooralsnog alleen hoogie2004 het met je eens :P

Verwijderd

@vinnyb:

Ja netjes en doordat Pirelli ook op z'n flikker heeft gehad zullen die niet zomaar nog een keer een test uitvoeren.

Ferrari, Red Bull, McLaren ed kunnen dus wel heel hard roepen: Nu willen wij ook een test, fuck die Young Driver test, maar die vlieger gaat niet op. Immer heeft het geen nut om te testen zonder de juiste banden en als Pirelli niet meewerkt gaat em dat niet worden.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 12:12

ResuCigam

BOFH

Ik ben het helemaal met je eens 8)

We do what we must because we can.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:23
http://www.gpupdate.net/n...an-de-turbomotor-in-2014/

Mijn eerste indruk is erg matig, het klikt als oude A1 GP auto's :?

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
DexterBelgium schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:46:
Een JAAR schorsing voor Mercedes? Een impact op het bandencontract van Pirelli?

Loop je nu niet hééééél erg hard van stapel?

Mijn voorspelling: slap on the wrist voor Pirelli. Niks meer.
Ok, het is een slap on the wrist voor Mercedes geworden, en een tik op de billen met een natte prei (rookie test).

Had écht niet anders verwacht.

Dat geluid van die motor :'( waarom geven ze dat vrij? Dat is toch écht niet attractief zo?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Danielson schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:40:

Klinkt inderdaad matig, maar dat was op zich te verwachten.

• Obversarix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Persoonlijk vind ik het een geluid ondergeschikt aan de huidige generatie, maar desalniettemin zeker een leuk geluid om te horen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Belangrijker; er komt maar 600 pk uit die dingen... Voor zover ik kon vinden zitten de motoren dit jaar rond de 750pk... Aardige terugval!

De GP2 rijdt met dezelfde power rond... :X

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dat ze KERS maar vrijgeven. Gewoon zoveel gebruiken als mogelijk :P

Alleen gaan ze daar dan weer belachelijk veel geld in stoppen....

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Iemand riep hier dat ie hoopte dat een gevolg van de Mercedes-Pirelli zaak zou zijn dat het testen weer (meer) zou worden vrijgegeven?

Dat vergeet maar rustig:
http://f1today.net/nl/nie...ht-op-testen-in-formule-1

TESTEN IS VIESBAH!! Meer controle! Controleren!! MAG NIET!!!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-11 19:46
XyritZz schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:46:
Sound sample van de Renault V6 klinkt jammergenoeg voor geen meter :( had er goede hoop op dat er een mooi geluid uit zou komen gezien het geluid van de vroegere turbo motoren maar helaas.

Edit: Link naar geluid: http://www.renaultsport.c...e-noise,2630.html?lang=fr
Mijn voorgangers hebben het nagelaten, dan doe ik het maar...alstu.

De CSL/OT kroeg !

• Obversarix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Dadona schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:33:
[...]
Mijn voorgangers hebben het nagelaten, dan doe ik het maar...alstu.
Ik heb mij even naar de slaapkamer begeven als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Wat een heerlijk geluid is dat toch.
Grappig dat het geluid van een auto komt die maar 2 jaar jonger is dan ik zelf :P

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Soms vergeet je weleens dat er tijden waren dat er echt werd geraced
Epic race van Alesi btw, met het gejank van zijn v12.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-t5QVLMrhpg]

[ Voor 14% gewijzigd door fynrd1 op 21-06-2013 18:01 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

[quote]fynrd1 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:57:
Soms vergeet je weleens dat er tijden waren dat er echt werd geraced [video] Epic race van Alesi btw, met het gejank van zijn v12.
[video]
[/quote

Goh hoezo is dat commentaar bij dat 2e filmpje Amerikaans dan? F1 in de US in 95?

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

AzzKickah schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:29:
[quote]fynrd1 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:57:
Soms vergeet je weleens dat er tijden waren dat er echt werd geraced [video] Epic race van Alesi btw, met het gejank van zijn v12.
[video]
[/quote

Goh hoezo is dat commentaar bij dat 2e filmpje Amerikaans dan? F1 in de US in 95?
Al sla je me dood :P

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/e85zdc.jpg

En dat geluid van die V6 klinkt net als een gemiddeld formule wagentje... vind 't maar niks.

[ Voor 48% gewijzigd door V3g3ta op 21-06-2013 20:07 ]

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 12:28

Speedpete

was barman

Geluid valt tegen, veel te laag. Zelfs A1GP had een hoger geluid, ben dus benieuwd naar wat de andere fabrikanten gaan doen.
Eens, dacht zelf toen het ging spelen dat het een waarschuwing + extra test voor de rest zou zijn, zoiets is het ook geworden, alleen was de test blijkbaar al gepland :P

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

Winkiller

De Mopperpot

Danielson schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:40:

Ik heb me eerlijk gezegd nooit zo druk gemaakt om motorgeluiden, tot nu toe.
Wat er nu aan zit te komen voor 2014 vindt ik ook maar niks, past niet bij F1.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Speedpete schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 22:30:
Geluid valt tegen, veel te laag. Zelfs A1GP had een hoger geluid, ben dus benieuwd naar wat de andere fabrikanten gaan doen.
Gaat niet om hoog of laag geluid maar om "dwingend", Jean Alesi`s Ferrari klonk dwingend, zo ook als het onderstaande filmpje.
Nieuwe Renault motor klinkt idd echt niet dwingend, lijkt absoluut niet op de F1turbo`s uit de 80`er jaren.

Vanaf 6 minuten punt is het onboard. (Krijg gewoon de neiging om mee te leunen met het geluid, echt ongelofelijk :D )

[ Voor 10% gewijzigd door enchion op 23-06-2013 02:12 ]

How do you save a random generator ?

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:20
Laten we niet vergeten dat het tot nu toe bekend gemaakte geluid van de v6 niet on board of zelfs maar on car is. Het zou me niks verbazen dat het geluid van dit blok in een auto anders zal klinken.

Ook al zal het nooit in de buurt komen van de v12;s die hierboven gepost staan..

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:58

Player1S

Probably out in the dark

WTF Is dit voor een slecht geschreven, van de hak op de tak, verhaal??

http://www.formule1.nl/ni...de-f1-alessandro-zanardi/

Springt van hot naar her in de tijdlijn zodat je het gehele verhaal niet meer snapt. Niet werelds grootste Formule 1 coureur maar wel 1 van de grootste mensen in de sport zelf. Hadden ze wel wat meer aandacht aan mogen schenken dan het af te doen met zo'n baggerstuk.

En dan ook nog niet eens weten waar ze het over hebben
Zijn beide benen moeten uiteindelijk geamputeerd worden
Uhm die benen was ie al kwijt in de crash hoor.

In stuk van Frentzen zaten ook al van die fouten die je met enig onderzoek kon vinden. Claimden dat Williams Rothmans verloor als sponsor terwijl het moederbedrijf juist vond dat Winfield in de aandacht moest dus beestje kreeg alleen ander naampje |:(

[ Voor 34% gewijzigd door Player1S op 24-06-2013 10:44 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• SnowDude
Denk om je hart en je bloeddruk

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:20
L1nt schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:42:
WTF Is dit voor een slecht geschreven, van de hak op de tak, verhaal??

Springt van hot naar her in de tijdlijn zodat je het gehele verhaal niet meer snapt. Niet werelds grootste Formule 1 coureur maar wel 1 van de grootste mensen in de sport zelf. Hadden ze wel wat meer aandacht aan mogen schenken dan het af te doen met zo'n baggerstuk.

En dan ook nog niet eens weten waar ze het over hebben

[...]

Uhm die benen was ie al kwijt in de crash hoor.

In stuk van Frentzen zaten ook al van die fouten die je met enig onderzoek kon vinden. Claimden dat Williams Rothmans verloor als sponsor terwijl het moederbedrijf juist vond dat Winfield in de aandacht moest dus beestje kreeg alleen ander naampje |:(
Je rant heeft succes gehad. Het stuk over Zanardi is op het moment van schrijven niet meer online.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

AtlAntA schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:56:
[...]

Je rant heeft succes gehad. Het stuk over Zanardi is op het moment van schrijven niet meer online.
Het was dan ook een heel slecht geschreven stuk ;)

Wel slecht dat de eindredacteur pas na klachten de stukken leest. Tijdje terug stond er gewoon urenlang een test bericht op die site :F

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-11 19:46
Hier waren er toch al diverse reacties dat de FIA niet te hard durfde te straffen of zelfs niet durfde te straffen uit angst dat het team ermee zou stoppen? Als dat werkelijk het geval zou zijn dan heeft de FIA nu pas echt een interessante actie voor de boeg. Het leidende team van de afgelopen jaren een stevige straf geven...

De CSL/OT kroeg !

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-11 03:23
Dadona schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:16:
[...]
Hier waren er toch al diverse reacties dat de FIA niet te hard durfde te straffen of zelfs niet durfde te straffen uit angst dat het team ermee zou stoppen? Als dat werkelijk het geval zou zijn dan heeft de FIA nu pas echt een interessante actie voor de boeg. Het leidende team van de afgelopen jaren een stevige straf geven...
Geef ze eens ongelijk, ik vind dat ze Pirelli eens lekker moeten aanpakken. En go RBR! Eindelijk een beetje spanning :P

• SnowDude
Streskip schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:27:
[...]

Geef ze eens ongelijk, ik vind dat ze Pirelli eens lekker moeten aanpakken. En go RBR! Eindelijk een beetje spanning :P
Waarom Pirelli?

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dadona schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:16:
[...]
Tja, als RedBull dit gaat doen, dan moeten ze Pirelli zo ver krijgen om nogmaals hetzelfde te doen. Die zullen daar niet om staan te springen.

Als RedBull zelf een test houdt, die niet exact gelijk is aan die van Mercedes, dan heeft de FIA geen keus als keihard straffen. RedBull begaat de overtreding immers heel bewust, waar je daar bij Mercedes nog over kunt twijfelen (al zullen die ook wel geweten hebben hoe het zat).

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Kon je wel verwachten.. Mercedes + het tribunaal hebben er nu eigenhandig voor gezorgd dat teams de FIA tot het randje gaan uitdagen. En dat je dan een youngdrivers test kan gaan missen.. tjah.. daar ligt geen enkel team wakker van op dit moment.

• SnowDude
Tja ik denk niet dat Pirelli banden gaat leveren, dus dat zal weinig testen worden voor ze. Dit is alleen maar groot spraak van RB. Die gaan nooit gokken dat ze het kampioenschap worden uitgegooid.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

L1nt schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:17:
[...]

Het was dan ook een heel slecht geschreven stuk ;)

Wel slecht dat de eindredacteur pas na klachten de stukken leest. Tijdje terug stond er gewoon urenlang een test bericht op die site :F
Inmiddels is het bericht weer beschikbaar en is het een goed leesbaar verhaal geworden d:)b

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

En ze krabbelen al terug :P Schijnbaar sarcastisch bedoeld... Nja, je moet ook wel zeggen dat je het niet doet, als het een geheime test moet zijn,.

http://www.f1today.net/nl...t-was-sarcastisch-bedoeld

[ Voor 34% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-06-2013 12:46 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

L1nt schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:17:
Mijn broertje is de hoofdredacteur van het blad. Ik zal hem eens vragen of hij zelf ingegrepen heeft :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Kameraad van me (ANP medewerker) deed het af met "Sanoma he..."

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Hoogie2004 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:45:
En ze krabbelen al terug :P Schijnbaar sarcastisch bedoeld... Nja, je moet ook wel zeggen dat je het niet doet, als het een geheime test moet zijn,.

http://www.f1today.net/nl...t-was-sarcastisch-bedoeld

Leek me nu ook wel, zo'n uitspraak van "zo kunnen wij het ook". Of, als dat de straf is ga ik ook de regels overtreden...

Maar dit zet dus wel wat kwaad bloed, ik kan me inbeelden dat ze dit toch "in hun zak houden" voor als Mercedes ergens hen voor de tuchtcommissie sleept. Beetje als een onterechte of discutabele penalty in het voetbal. Zal je zien dat er iets later toch compensatie volgt...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

L1nt schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:48:
[...]

Inmiddels is het bericht weer beschikbaar en is het een goed leesbaar verhaal geworden d:)b

Alleen jammer dat ze het over de Cockscrew hebben ipv de Corkscrew. |:(

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

SnowDude schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:31:
Tja ik denk niet dat Pirelli banden gaat leveren, dus dat zal weinig testen worden voor ze. Dit is alleen maar groot spraak van RB. Die gaan nooit gokken dat ze het kampioenschap worden uitgegooid.
Racen ze met banden van een ander merk (Bridgestone zal best wat banden willen maken die dan ook lekker lang meegaan. Mooie reclame tegen die van Pirelli). Dan voldoet de test prima aangezien ze dan ook "niets" weten.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Hakkow
Ik kan me niet voorstellen dat je dan nog iets aan de test hebt.. Je kan dan niet meer classificeren of de instabiliteit van de auto door de banden of door die verandering in de vleugel komt om maar iets te noemen.

Daarnaast denk ik dat geen enkele banden fabrikant zich aan F1 wilt branden als dit aanhoudt. Pirelli word zwart gemaakt terwijl zij de regels niet verzinnen. Als Bridgestone, Michellin, Hankook of wie dan ook de banden zou gaan produceren krijg je exact hetzelfde type band. want dat is nu eenmaal wat het bestuur wilt. Met als gevolg dat Bridgestone, Michellin, Hankook of wie dan ook dezelfde negatieve sh over zich krijgt..

Verwijderd

MrSleeves schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:10:
[...]

Racen ze met banden van een ander merk (Bridgestone zal best wat banden willen maken die dan ook lekker lang meegaan. Mooie reclame tegen die van Pirelli). Dan voldoet de test prima aangezien ze dan ook "niets" weten.
Pirelli is gevraagd banden te maken die kort mee gaan. Dat doen ze dan ook. Bridgestone had destijds juist banden die volgens de organisatie te lang mee gingen. Win je geen hartjes mee denk ik verder.

Verder natuurlijk kansloos als RB gaat staan roepen van "zij hebben profijt van de banden" maar stiekem wel 40 punten bij de rijders en 60 punten bij de constructeurs los staan van de rest.

Bridgestone banden monteren terwijl je de volgende vrijdag weer gas moet geven op Pirelli's is natuurlijk ook kansloos.

• SnowDude
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:07:
[...]

Bridgestone banden monteren terwijl je de volgende vrijdag weer gas moet geven op Pirelli's is natuurlijk ook kansloos.
Ja daar leren ze echt niets van, vering en geometrie zijn echt compleet anders met andere banden. Nee het levert echt nul bruikbare data op en het kost ze veel geld, een compleet blok en bak en daarboven opo een dikke boete van de FIA met als optie uitsluiting van dit seizoen. Ik denk niet dat RB die gok gaat nemen.

Voor demo's krijgen ze ook speciale banden van Pirelli, die dingen zijn kneiterhard zodat ze geen afstellings testen kunnen doen.

Pagina: 1 ... 40 ... 83 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.

Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.