Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[F1] Seizoen 2013 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 83 Laatste
Acties:
  • 256.770 views

Onderwerpen

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Ik stel voor dat ze overgaan op 3 bandenleveranciers. 1 leverancier voor de vrije trainingen, 1 voor de kwalificaties en 1 voor de race zelf. En dat dan laten rouleren :Y)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11 11:14

fynrd1

Fooled by Randomness

SnowDude schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:19:
[...]
Ja daar leren ze echt niets van, vering en geometrie zijn echt compleet anders met andere banden. Nee het levert echt nul bruikbare data op en het kost ze veel geld, een compleet blok en bak en daarboven opo een dikke boete van de FIA met als optie uitsluiting van dit seizoen. Ik denk niet dat RB die gok gaat nemen.

Voor demo's krijgen ze ook speciale banden van Pirelli, die dingen zijn kneiterhard zodat ze geen afstellings testen kunnen doen.
Wat te denken van de aerodynamica, 20 tot 30% van de eigenschappen veranderd drastisch. Brakeducts, wielhub, voorvleugel, diffuser, gedeeltes van de bodemblaat, velgen, wielmoeren, achtervleugel de diverse flowconditioners en strakes kan je dan allemaal in de prullenbak gooien.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 12:50
fynrd1 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:22:
[...]

Wat te denken van de aerodynamica, 20 tot 30% van de eigenschappen veranderd drastisch. Brakeducts, wielhub, voorvleugel, diffuser, gedeeltes van de bodemblaat, velgen, wielmoeren, achtervleugel de diverse flowconditioners en strakes kan je dan allemaal in de prullenbak gooien.
Ja ik denk dat vaak zwaar onderschat wordt wat de impact van een band is op de aero.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 18:52

AzzKickah

06-CENSORED

Olav Mol zegt op Twitter 'De wonderen zijn de wereld nog niet uit!!! morgen meer'.

Ben toch stiekem wel ontzettend benieuwd...

• SnowDude
Zullen de zenders nou toch eens een keer luisteren naar de kijkers?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

SnowDude schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:19:
[...]
Ja daar leren ze echt niets van, vering en geometrie zijn echt compleet anders met andere banden. Nee het levert echt nul bruikbare data op en het kost ze veel geld, een compleet blok en bak en daarboven opo een dikke boete van de FIA met als optie uitsluiting van dit seizoen. Ik denk niet dat RB die gok gaat nemen.

Voor demo's krijgen ze ook speciale banden van Pirelli, die dingen zijn kneiterhard zodat ze geen afstellings testen kunnen doen.
Het zou RBR er niet om gaan dat ze iets aan die test hebben, maar dat ze de FIA dwingen regels te herzien. Je hoeft geen 1000 km te testen als je de test als hefboom gebruikt.
Net als Ferrari stelt: wat als ze dit na de rookie-test hadden gedaan, wat was dan de straf?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:22
MrSleeves schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:24:
[...]

Het zou RBR er niet om gaan dat ze iets aan die test hebben, maar dat ze de FIA dwingen regels te herzien. Je hoeft geen te testen als je de test als hefboom gebruikt.
Net als Ferrari stelt: wat als ze dit na de rookie-test hadden gedaan, wat was dan de straf?
Maar als RBR maar een beetje voor de vorm 3 rondjes rijdt en daarna niet mee zou mogen doe met de young drivers test hebben ze natuurlijk wél een groot nadeel ten opzichte van de anderen. Dat zou ze dan het kampioenschap kunnen kosten. Denk niet dat het ze dat waard is.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:01

Niellie41

[object Object]

Niellie41 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:13:
[...]

Ik denk dat hij gaat volgend jaar voor Porsche rijden in LMP1 klasse op Le Mans.
*ding ding ding* *O*
Zag deze tweet van MotorsTV.
Mark Webber to the Porsche LMP1 squad is confirmed. Fantastic news for the WEC - we look forward to seeing Mark race on Motors TV next year!
bron: http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/23074108

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 19:29

Metalrick

tcpdump ninja

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-11 23:05

DDX

Maar Kimi lijkt me niet echt dat die samen met Vettel in een team wilt ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Webber dus weg volgend seizoen, wellicht voor Giedo ergens een plekje?

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:58

Player1S

Probably out in the dark

Ik zal Webber missen.
Hopelijk kan ie alsnog de titel pakken dit jaar :D

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05:29
Ik vind het jammer dat Mark Webber exit F1 is, maar hij maakte een wat uitgeblusde indruk zeker de laatste GP's. Maar de overstap naar Porsche is er niet één voor te schamen, ik denk dat dit juist een hele mooie combinatie gaat worden de komende jaren!

En nu hopen dat Raikkonen erin komt en Vettel eens laat zien wat echt racen is! >:)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 11:16

Martinspire

Awesomeness

Ik zou het wel leuk vinden als ze daar een Torro Rosso Rookie in doen. Van dit seizoen of van ervoor. Die doen het de laatste tijd helemaal niet zo slecht (zeker als je nog beredeneerd dat het Minardi is geweest en hun budget eigenlijk niet eens zo heel veel omhoog is gegaan). Een ervaren rijder is natuurlijk ook wel leuk, maar waarom heeft Red Bull anders zo'n uitgebreid Rookie-programma. Daar is eigenlijk alleen Vettel uit gekomen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Wom
  • Laatst online: 10:10

Wom

Hari-Bo schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:52:
Ik vind het jammer dat Mark Webber exit F1 is, maar hij maakte een wat uitgeblusde indruk zeker de laatste GP's. Maar de overstap naar Porsche is er niet één voor te schamen, ik denk dat dit juist een hele mooie combinatie gaat worden de komende jaren!

En nu hopen dat Raikkonen erin komt en Vettel eens laat zien wat echt racen is! >:)
+1

Sympathieke vent, maar heb het idee dat hij het wel mooi vind. Nu maar hopen dat hij de Porsche aan de grond houdt op Le Mans :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• SnowDude
Hari-Bo schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:52:
Ik heb er een dubbel gevoel bij, vind het inderdaad een erg sympathieke vent, en ik hoop dat hij heel ver komt met porsche, maar mijn Toyota hart wil toch echt dat Lemans volgend jaar een Toyota feestje wordt.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Olav Mol op Twitter:

- Morgen naar Silverstone. Ga bij de resterende GP´s in europa voor Sport1 een 20 min voorbeschouwing maken met intv´s, techniek en nws.

- Sport1 heeft de deur geopend en een voorbeschouwing hoort bij F1. Ik wil ook graag vervolg,..de tijd zal het leren

Volgens mij begint Sport1 het door te krijgen.... ;)

Verwijderd

Martinspire schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:13:
Ik zou het wel leuk vinden als ze daar een Torro Rosso Rookie in doen. Van dit seizoen of van ervoor. Die doen het de laatste tijd helemaal niet zo slecht (zeker als je nog beredeneerd dat het Minardi is geweest en hun budget eigenlijk niet eens zo heel veel omhoog is gegaan). Een ervaren rijder is natuurlijk ook wel leuk, maar waarom heeft Red Bull anders zo'n uitgebreid Rookie-programma. Daar is eigenlijk alleen Vettel uit gekomen.
Als je eens kijkt wie er tegenwoordig allemaal een RB petje op hebben in "de racerij", dan zit er akelig veel goeds bij. Klopt dat het meevalt in de F1, maar vind niet dat je je hoeft te schamen als en wanneer een Vettel het 'enige' is wat je produceert. Die kerel is ?24? die kan nog wel even alle records breken die er zijn.

Buemi zat ook bij Le Mans in de Toyota als ik mij niet vergis. In de Rally, X rally, en whatever nog meer voor sporten Red Bull heeft uitgevonden is alles wel zo'n beetje gelinkt aan Red Bull.

Maar zoals gezegd, zelfs al zou Vettel het enige product zijn dat het leuk doet in de F1, denk ik nog dat RB zich nergens voor hoeft te schamen.

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:31:
[...]

Als je eens kijkt wie er tegenwoordig allemaal een RB petje op hebben in "de racerij", dan zit er akelig veel goeds bij. Klopt dat het meevalt in de F1, maar vind niet dat je je hoeft te schamen als en wanneer een Vettel het 'enige' is wat je produceert. Die kerel is ?24? die kan nog wel even alle records breken die er zijn.

Buemi zat ook bij Le Mans in de Toyota als ik mij niet vergis. In de Rally, X rally, en whatever nog meer voor sporten Red Bull heeft uitgevonden is alles wel zo'n beetje gelinkt aan Red Bull.

Maar zoals gezegd, zelfs al zou Vettel het enige product zijn dat het leuk doet in de F1, denk ik nog dat RB zich nergens voor hoeft te schamen.
Buemi rijdt (nog steeds ;) ) bij Toyota inderdaad en doet het best goed.

• SnowDude
Yeeh camping en kaarten zijn geboekt voor Spa *O*

• Señor Sjon
  • Laatst online: 21-11 22:38
Webber heeft al aangegeven de Pirelli/DRS era nou niet echt leuk te vinden. Dan zou ik ook liever Le Mans rijden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-11 22:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik snap wel dat'ie uit de F1 wil, al die champagne.
Afbeeldingslocatie: http://www.froot.nl/wp-content/uploads/2013/06/perfect-timing-037-04072013-560x363.jpg

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Jammer ,maar erg begrijpelijk van Webber. Wie is de volgende? Button? :-(
Hopelijk kunnen McLaren en Williams weer wat moois laten zien op Silverstone. Zeker Williams zakt steeds verder af.

[ Voor 44% gewijzigd door Fietsbel op 27-06-2013 14:05 ]

39

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-11 08:51
Mwah, Button is misschien de volgende van de bekende rijders die eruit gaat. Maar als ik naar de kleine teams kijk, geloof ik nog wel dat die jongens halverwege het seizoen hun rijders ditchen voor een met een grotere zak geld.

Webber geef ik groot gelijk overigens. Ik kan mij niet voorstellen dat het voor hem leuk is om naast Vettel te rijden. Ik kan me sowieso niet voorstellen dat het leuk is om als 2e man naast Vettel te staan.. :/

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Niellie41 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:43:
[...]

Buemi rijdt (nog steeds ;) ) bij Toyota inderdaad en doet het best goed.
Waar ik niet echt van onder de indruk was, was dat die tijdens de Le Mans het stuur niet wilde overnemen in wisselende (weers-)omstandigheden. Komop zeg...

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:40
Dat dan weer niet meegemaakt, wel 2e geworden daar, en met z'n zure kop op het podium.

In hoeverre vallen de projecten van Loeb onder Redbull? Hadden ze hem destijds echt in die Toro Rosso willen zetten... wat niet ging ivm het niet krijgen van een superlicentie ... 9x wk wrc en ervaring @ le mans... tja :p

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Loeb gaat met Citroen naar het WTCC volgend seizoen. Denk niet dat ie naar Red Bull gaat. Tenminste niet in F1 ;)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• KeRsTmAnNeKe
Nee, niet Red Bull in F1, sowieso niet als dat superlicentie verhaal klopt. Maar er zit wel (veel) Redbull geld achter die gast.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Webber zorgde er op zijn tijd toch nog wel eens voor flink wat spektakel. Ik had volgens mij ooit eens iets gezien over het idee dat hij lijnpiloot wou worden met Alonso? Me geheugen laat me een beetje in de steek als ik eerlijk ben.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Maverick schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 07:51:
[...]

Maar als RBR maar een beetje voor de vorm 3 rondjes rijdt en daarna niet mee zou mogen doe met de young drivers test hebben ze natuurlijk wél een groot nadeel ten opzichte van de anderen. Dat zou ze dan het kampioenschap kunnen kosten. Denk niet dat het ze dat waard is.
Tenzij ze na de Young Drivers Test nog even "blijven hangen" en er nog wat kilometers achteraan plakken met Vettel en Webber.. Welke straf krijgen ze dan (eentje die net zo zwaar is als Mercedes. Ik zou het niet weten).

En v.w.b. Webber: klinkt logisch. Bij RBR zou hij nooit verder komen dan dit en andere teams is een stap terug (en nog geen eerste rijder). Dan is Porsche nog eerder een stap omhoog dan omlaag.
Vervanging: Denk dat het Ricciardo wordt. Van de ene Aussie naar de andere.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

MrSleeves schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:52:
[...]

Tenzij ze na de Young Drivers Test nog even "blijven hangen" en er nog wat kilometers achteraan plakken met Vettel en Webber.. Welke straf krijgen ze dan (eentje die net zo zwaar is als Mercedes. Ik zou het niet weten).

En v.w.b. Webber: klinkt logisch. Bij RBR zou hij nooit verder komen dan dit en andere teams is een stap terug (en nog geen eerste rijder). Dan is Porsche nog eerder een stap omhoog dan omlaag.
Vervanging: Denk dat het Ricciardo wordt. Van de ene Aussie naar de andere.
Of Button :7

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hamilton had een jaartje moeten wachten met een contract tekenen. Vettel vs Hamilton zou briljant zijn. :9

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• KeRsTmAnNeKe
Laat Vettel dat wel toe... ?

• SnowDude
MrSleeves schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:52:
[...]

Als ze dat doen worden ze geheid uit het kampioenschap gezet. Maar goed het is alleen maar hypothetisch, want ze krijgen echt geen banden van Pirelli (en nee die kunnen ze ook niet achterover drukken tijdens de YDT want elke band die ze aan het begin krijgen moeten ze aan het eind weer inleveren.)

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Waarom niet? Vettel is wel flink wat klasses beter dan Button. Het verschil zal iets kleiner zijn dan met Webber.

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:24
fynrd1 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:00:
[...]

Waarom niet? Vettel is wel flink wat klasses beter dan Button. Het verschil zal iets kleiner zijn dan met Webber.
Het ging in de post over Hamilton.

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Button verlaat McLaren niet, no way!

Webber heeft de juiste stap gemaakt. F1 word steeds minder interessant en endurance met Porsche is gewoon een stap omhoog als echte Racer, al had ik hem ook wel in de V8 Supercars gezien, daar past ie ook prima in! Anyway, endurance racing word een stuk leuker volgend jaar!

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 15:39
Als Vettel niet zou willen dat Hamilton z'n teamgenoot wordt, dan wil hij al helemaal niet dat Raikkonen naast hem komt zitten in de pitbox. Beiden zijn namelijk bloedsnel, maar als het op consistentie aan komt denk ik dat Raikkonen nog beter zal presteren dan Hamilton.

Overigens vraag ik me af hoeveel invloed Vettel heeft binnen Red Bull. Horner en Marko zullen zeker naar hem luisteren en dat zijn belangrijke mensen binnen de organisatie maar ik krijg sterk de indruk dat Mateschitz zich soms ook persoonlijk met het team bemoeit, en dat als hij een beslissing maakt het ook gewoon definitief is en Horner daar niets meer over heeft te zeggen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:24
V3g3ta schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 01:19:
Button verlaat McLaren niet, no way!

Webber heeft de juiste stap gemaakt. F1 word steeds minder interessant en endurance met Porsche is gewoon een stap omhoog als echte Racer, al had ik hem ook wel in de V8 Supercars gezien, daar past ie ook prima in! Anyway, endurance racing word een stuk leuker volgend jaar!
Helemaal mee eens. Inmiddels zijn zowel qua relevante techniek als spanning LMP klasses F1 wel voorbij, 2014 wordt daar in top.

• KeRsTmAnNeKe
XyritZz schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:36:
[...]

Als Vettel niet zou willen dat Hamilton z'n teamgenoot wordt, dan wil hij al helemaal niet dat Raikkonen naast hem komt zitten in de pitbox. Beiden zijn namelijk bloedsnel, maar als het op consistentie aan komt denk ik dat Raikkonen nog beter zal presteren dan Hamilton.

Overigens vraag ik me af hoeveel invloed Vettel heeft binnen Red Bull. Horner en Marko zullen zeker naar hem luisteren en dat zijn belangrijke mensen binnen de organisatie maar ik krijg sterk de indruk dat Mateschitz zich soms ook persoonlijk met het team bemoeit, en dat als hij een beslissing maakt het ook gewoon definitief is en Horner daar niets meer over heeft te zeggen.
Als Vettel goed naar zijn 'mentor' geluisterd heeft wil ie Raikkonen idd zeker niet, net als Hamilton. Maar weet niet of zijn invloed binnen het team even groot is als Schumi of Alonso bij de Italianen.

Markko staat volgens mij wel aan Vettel z'n kant, maar mocht iemand van bovenaf beslissen dat volgende jaar Kimi daar komt kan hij het wel schudden... qua uitstraling past ie wel bij het team en naar mijn idee is hij toch wel net wat beter/sneller/consistenter dan Vettel.

En Button gaat idd niet weg bij Mclaren, dat is einde carriere voor hem in de F1.

[ Voor 3% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 28-06-2013 10:30 ]

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-11 21:31

IkWilbert

Het is mij!

Goed nieuws voor Robin Frijns

Linda van der Heide ‏@LindaF1nl
Vandaag nog meer leuk nieuws. @RFrijns gaat twee dagen testen voor @OfficialSF1Team tijdens de Young Driver test. #f1

-update- Meer info
http://www.formule1.nl/ni...ens-de-young-driver-test/

[ Voor 23% gewijzigd door IkWilbert op 28-06-2013 11:01 ]

I intend to live forever. So far, so good.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Humor: http://www.gpupdate.net/e...r-gave-me-minutes-notice/

Horner die zegt dat het onverwacht kwam, en dat de situatie beter gemanaged had kunnen worden. Nee, duh, dat is nog nooit eerder voorgekomen bij Red Bull :D

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:51:
Nee, niet Red Bull in F1, sowieso niet als dat superlicentie verhaal klopt. Maar er zit wel (veel) Redbull geld achter die gast.
Komende winter 300+ km laten rijden in de tests en hij heeft een superlicentie.

Verwijderd

gambieter schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:03:
Humor: http://www.gpupdate.net/e...r-gave-me-minutes-notice/

Horner die zegt dat het onverwacht kwam, en dat de situatie beter gemanaged had kunnen worden. Nee, duh, dat is nog nooit eerder voorgekomen bij Red Bull :D
Ach lekker met een korrel zout nemen zoals alles wat Horner roept.

Dat Webber zou vertrekken en naar Porsche zou gaan om mee te doen met de Le Mans series is inmiddels al maanden een gerucht. Nu moet je geruchten natuurlijk niet teveel vertrouwen, maar achteraf zat er wel een kern van waarheid in en heeft dat dus een duidelijke oorzaak gehad.

Nu roept de direct leidinggevende van de man dat ie nergens iets vanaf wist? Dan ben je of heel erg blind en doe je je werk niet goed, of je bent weer een leuk verhaaltje voor de media aan het ophangen zodat het lijkt alsof het 100% vanuit Webber komt en dus niets met Red Bull te maken heeft.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Haha aldus Kimi, 'Het zou fijner zijn als iedereen stopt met het vragen over wat ik ga doen, dat zou het allemaal een heel stuk makkelijk maken'

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 21:53
zie zojuist dit voorbijkomen op twitter, laten we het voor de nederlandse fans hopen dat het niet meer dan een gerucht is en blijft...

@NataliePinkham: Rumour has it that Kovalainen is coming back into F1 full time at the expense of Van Der Garde.
https://twitter.com/NataliePinkham/status/350596209494327296

• Señor Sjon
Klinkt niet echt als een verrassing. Vd Garde heeft nou niet echt indruk gemaakt en aardig wat neuzen gesloopt. Telkens een goede start, maar of hij rijdt zijn neus eraf, of hij verneukt zijn banden in 6 rondjes.
Je kan ook niet ongestraft minuten achter je teamgenoot eindigen.

Edit
Zij is de pitlane reporter van SkyF1, voor het geval dat je je afvraagt wie het is.

En ja, 0-1 voor het testverbod. Ze verbranden rookies bij het leven.
Alleen Maldonado heeft een race gewonnen, maar die overwinning vond ik wel iets te toevallig samenvallen met de 70e verjaardag van FW en de entertainmentfrenzy van Pirelli die toen gold.

[ Voor 38% gewijzigd door Señor Sjon op 28-06-2013 15:10 ]

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Senor Sjon schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:05:
Klinkt niet echt als een verrassing. Vd Garde heeft nou niet echt indruk gemaakt en aardig wat neuzen gesloopt. Telkens een goede start, maar of hij rijdt zijn neus eraf, of hij verneukt zijn banden in 6 rondjes.
Je kan ook niet ongestraft minuten achter je teamgenoot eindigen.
Denk dat je het eerder in de financiele hoek moet zoeken. :X

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Massa weer gecrashed..

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

massa in 2014 eruit bij ferrari, Hamilton naar Ferrari, Button naar Mercedes (weer lekker met ross brawn), Raikonen naar Redbull

:P

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 28-06-2013 15:28 ]

39

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:28

Quad

Doof

En Giedo van der Garde rijdt lekker zijn rondjes. Zet prima tijden neer na zijn pit.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
L1nt schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:22:
[...]

Denk dat je het eerder in de financiele hoek moet zoeken. :X
Als in: ze hebben een sponsor met een zak geld gevonden en de centen van Giedo niet meer nodig ? Ik weet niet welke sponsoren / hoeveel geld Kovalainen mee brengt, maar het zou me verbazen als dat meer is dan vdG en McGregor....

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

u_nix_we_all schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:30:
[...]

Als in: ze hebben een sponsor met een zak geld gevonden en de centen van Giedo niet meer nodig ? Ik weet niet welke sponsoren / hoeveel geld Kovalainen mee brengt, maar het zou me verbazen als dat meer is dan vdG en McGregor....
als in: McGregor komt de afspraken niet na.

• u_nix_we_all
  • Niet online
L1nt schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:35:
[...]

als in: McGregor komt de afspraken niet na.
Ah, ja, dat zou ook nog kunnen :>

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

En behoorlijk knullig ook nog, als je het mij vraagt.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Hebben ze het bij Mclaren opgegeven?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

fynrd1 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:59:
Hebben ze het bij Mclaren opgegeven?
Ik wel :P Ze zullen er zelf ook wel redelijk klaar mee zijn lijkt me. Die gaan na deze race vol op de auto voor 2014.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Nou het zal mij benieuwen klik strafpunten :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ferrari zag er ook nogal pover uit vandaag. Alhoewel Alonso weinig moeite heeft gestoken in een qualilap, was de racepace niet heel erg indrukwekkend als je die zou afzetten tegen de rest van het veld. Ik heb GP's gezien dit jaar waar het toch wel heel anders was.

[ Voor 13% gewijzigd door fynrd1 op 28-06-2013 17:41 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

No manufacturer will be allowed to homologate more than one power unit during the homologation period from 2014-2020. Changes to the homologated unit will continue to be permitted for installation, reliability or cost saving reasons.
http://www.fia.com/news/world-motor-sport-council-1

Dus dit betekent dat ze weer niets aan de motoren mogen veranderen voor een lange tijd? F1 ligt een beetje stil qua technologie. ;w

[ Voor 18% gewijzigd door Niellie41 op 28-06-2013 17:56 ]

• Alain
  • Niet online
Pierre61 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:33:
Volgens mij heeft nu.nl een nieuwe stagiair ... :P
Wanneer een rijder op een ongeoorloofde manier één of meerdere posities wint, dan dient hij voortaan de baan tijdelijk te verlaten om dat te herstellen. Zo hoeft er geen safety car meer het circuit op in zo'n situatie.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:57
Of in ieder geval iemand die toaal de ballen verstand van heeft :P.
"Ohh, hij krijgt drie strafpunten, laat de troep maar liggen of de stewards overreden worden :+"

Verwijderd

Senor Sjon schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:05:
Alleen Maldonado heeft een race gewonnen, maar die overwinning vond ik wel iets te toevallig samenvallen met de 70e verjaardag van FW en de entertainmentfrenzy van Pirelli die toen gold.
:Y

Maldonado bakt er echt helemaal niets van, het is echt onverklaarbaar als hij op een eerlijke manier die race gewonnen zou hebben.

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Pierre61 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:33:
Krijgen ze dan ook een sticker voor in hun schrift als winnen of iets goeds doen? :+
Zoiets zou toch niet hoeven in de 'koningsklasse' van de autosport?

[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 28-06-2013 19:44 ]

• Alain
  • Niet online
Niellie41 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:43:
[...]

Krijgen ze dan ook een sticker voor in hun schrift als winnen of iets goeds doen? :+
Zoiets zou toch niet hoeven in de 'koningsklasse' van de autosport?
Dat ben ik niet met je eens. Op dit moment beslissen de stewards de straf op basis van een zelf bijgehouden boekje. Een straf voor iemand die vaker de mist in gegaan is (Grosjean) krijgt een zwaardere straf dan iemand die hetzelfde zou doen, maar nog nooit gestraft is. Dit is oncontroleerbaar en altijd voer voor discussie. Door hier een puntensysteem aan te hangen ben je min of meer gedekt.

Je moet niet vergeten dat beslissingen van stewards altijd over unieke gevallen gaan en meestal vanaf meerdere kanten te bekijken zijn. Daarnaast is er altijd veel kritiek op de maten waarmee de stewards meten. :)

Verwijderd

Nou ik denk dat hij meer aangeeft dat die ongelukken niet zouden moeten gebeuren. Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar als we kijken naar sommige rijders de afgelopen jaren dan zitten er een aantal bij die wel erg veel ongelukken hebben.

• Alain
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:04:
Nou ik denk dat hij meer aangeeft dat die ongelukken niet zouden moeten gebeuren. Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar als we kijken naar sommige rijders de afgelopen jaren dan zitten er een aantal bij die wel erg veel ongelukken hebben.
Dan is het toch juist goed om deze rijders te straffen naar ratio?

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-11 14:00
Even een paar linkjes om in een oog opslag op de hoogte te zijn van het (F1) nieuws.

http://www.newsnow.co.uk/...ne/F1+in+Dutch~Nederlands
Makkelijk om Max en Frijns bij te houden (het nieuws dan)

Much more in English,
http://www.newsnow.co.uk/h/Sport/Formula+One

Laten we hopen dat Frijns een sponsor vind maar hij zit in ieder geval minimaal 2 dagen in de Sauber met de Young Driver Test.

Verwijderd

AlainS schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:17:
[...]

Dan is het toch juist goed om deze rijders te straffen naar ratio?
Natuurlijk, maar de opmerking was dat dat niet nodig zou moeten zijn omdat de F1 het beste van het beste zou moeten zijn. Nu rijden er mensen rond met onvoldoende talent, enkel en alleen omdat ze een zak centen mee nemen. Daardoor krijgen mensen met talent wellicht geen kans om te rijden.

Aan de andere kant, het beste van het beste op het gebied van techniek kost ook veel geld en dat geld moet ergens vandaan komen. Dus is het een catch 22, maar Nederlanders zijn goed in zeiken, dus gaan we erover zeiken. Daar is het internet immers voor gemaakt?

@Zanac-ex:

Ik hoop dat goede rijders een kans krijgen en Frijns heeft mij niet kunnen overtuigen dat hij een goede rijder is. Hij lijkt mij echt een 100% puur natuur rijder, niet dat ik de capaciteit heb om daar een zinnige uitspraak over te doen. Het komt op mij over alsof hij echt de ballen snapt van waar ie mee bezig is, maar hij het natuurlijke talent en feeling heeft om snel met auto's te rijden. Dat is natuurlijk al heel goed en knap, maar ik weet niet of dat echt voldoende is om je in de F1 naar een hoger niveau te brengen. Ik ben bang dat hij echt zo'n typische middenmoter gaat worden, met vlagen geweldig, met vlagen belachelijk slecht en over het algemeen saai. Vergelijk het met een Massa, als ie goed is ie goed, maar hij kan ook enorm slecht zijn.

Overal moet Frijns zich nog maar eens gaan bewijzen. En vooral z'n Twitter over laten aan iemand van marketing, want daar komt me toch een hoop onzin blaat uit af en toe.

Waar iemand vandaan komt maakt me niets uit. Dat iemand uit Nederland komt wil niet zeggen dat ik daar dan een fan van ga worden. Ik ga een fan worden van mensen die laten zien dat ze goed zijn, ongeacht waar ze vandaan komen. Ik stoor me juist enorm aan de Nederlandse journalistiek als het gaat over NL coureurs, de objectiviteit gaat het raam uit lijkt het wel.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 22:38 ]

• Alain
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:32:
[...]

Natuurlijk, maar de opmerking was dat dat niet nodig zou moeten zijn omdat de F1 het beste van het beste zou moeten zijn. Nu rijden er mensen rond met onvoldoende talent, enkel en alleen omdat ze een zak centen mee nemen. Daardoor krijgen mensen met talent wellicht geen kans om te rijden.
Dit is aan de teams. De FIA is er om de regels op te stellen en te handhaven.

Verwijderd

AlainS schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 23:15:
[...]

Dit is aan de teams. De FIA is er om de regels op te stellen en te handhaven.
Klopt, ik zeg toch ook niet dat ik het daar niet mee eens ben? Lijkt mij prima zo'n puntensysteem, maar het blijft triest. Zou toch belachelijk zijn als ze dat op de openbare weg ook invoeren, ohw wait...

• SnowDude
[...]

Tja, dit gebeurd al sinds de eerste auto wedstrijd, pay drivers is echt van alle tijden en je zal ze altijd houden.

Verwijderd

Jup, vandaar dat ik zei:
[...]
Aan de andere kant, het beste van het beste op het gebied van techniek kost ook veel geld en dat geld moet ergens vandaan komen. Dus is het een catch 22, maar Nederlanders zijn goed in zeiken, dus gaan we erover zeiken. Daar is het internet immers voor gemaakt?
Het geld moet ergens vandaan komen, daar doe je niets aan.

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:03
En weer een crash van Massa :?
Edit: oei, een uurtje te vroeg, het is blijkbaar nog P2 :)

[ Voor 50% gewijzigd door beOnt op 29-06-2013 10:00 ]

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Waaaat? De kwalificatie wordt niet eens in HD uitgezonden op Sport1?? Ze programmeren het vandaag op Sport1 Extra en volgens mij is die niet HD...wat is dit voor onzin.

• mat.hi.as
Is er niet de Tour ofzoiets op het HD kanaal? Als dat meer kijkers trekt, is het logisch dat ze dat op het hoofdkanaal gooien.

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Volgens mij is MotoGP race op het hoofd kanaal. Een race gaat altijd voor een kwalificatie, IMO.

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 29-06-2013 11:25 ]

• u_nix_we_all
  • Niet online
Cubic X schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:16:
Waaaat? De kwalificatie wordt niet eens in HD uitgezonden op Sport1?? Ze programmeren het vandaag op Sport1 Extra en volgens mij is die niet HD...wat is dit voor onzin.
Waaaat? De BBC zendt live uit, en jij gaat naar Sport1 kijken ? ...wat is dit voor onzin.
>:) :+

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-11 23:05

DDX

Mooi item op Sky met Mark en Martin en dan ook nog Martin die in de regen ging rijden met een Redbull :)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
u_nix_we_all schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:30:
[...]

Waaaat? De BBC zendt live uit, en jij gaat naar Sport1 kijken ? ...wat is dit voor onzin.
>:) :+
... Je hebt gelijk! Was even vergeten dat de BBC deze race natuurlijk ook live uitzend 8) .

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:40
Van der Garde doet het ook weer goed! Hij is maar anderhalf seconde trager dan zijn teammaatje....

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-11 16:50
Ja idd, handig ook als je maar 1 rondje gaat rijden...

• u_nix_we_all
  • Niet online
Hij heeft z'n banden in de race nodig :P

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
Tja moet toch 5 plekken terug, kun je net zo goed je banden sparen, want je weet toch de je als laatste gaat eindigen.

• Señor Sjon
Niellie41 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:53:
[...]

http://www.fia.com/news/world-motor-sport-council-1

Dus dit betekent dat ze weer niets aan de motoren mogen veranderen voor een lange tijd? F1 ligt een beetje stil qua technologie. ;w
Ik heb me meer vermaakt met Le Mans dan met F1. Weer een engine freeze maakt het weer een aerofest.

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11 00:47
Toch weer Mercedes op de eerste startrij. Het is niet mijn team, dus ik vind het een beetje jammer. Vooral jammer dat 2 van mijn favoriete coureurs, Raikkonen en Alonso op 8 en 9 staan. Vettel 3e plek, ben benieuwd hoe de race pace van Mercedes is, blijven ze Vettel deze keer voor?

• mat.hi.as
TB1989 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 15:11:
Toch weer Mercedes op de eerste startrij. Het is niet mijn team, dus ik vind het een beetje jammer. Vooral jammer dat 2 van mijn favoriete coureurs, Raikkonen en Alonso op 8 en 9 staan. Vettel 3e plek, ben benieuwd hoe de race pace van Mercedes is, blijven ze Vettel deze keer voor?
Compleet met je eens, al heb ik liever Mercedes voorin dan een RB. Jammer dat ik ook moest kiezen tussen Massa (in de vorm van Ferrari voor het constructeurskampioenschap) en Raikkonen aan het eind van Q2. Jammer dat laatstgenoemde niet wat hoger is geëindigd :(

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

TB1989 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 15:11:
Als ze nu de 1-2 bij de kwalificatie omzetten in een 1-2 op het podium, dan hebben ze wat aan de test gehad. Dat lijkt me dus bijzonder leuk om te zien :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 11:16

Martinspire

Awesomeness

Aparte veranderingen dus.
80km/h in de pits tijdens het hele weekend
Geen vogelbekdier-neus meer, hij mag niet met stappen omhoog gaan zoals nu dus het geval is "for safety measures"
Strafpunten voor coureurs om bij herhalend fout gedrag (12 punten) een race uitgesloten te worden
Minder windtunnel testen
Extra set banden voor de eerste test-sessie op vrijdag, maar alleen voor het eerste half uur (zullen vooral de lage teams blij mee zijn denk ik zo)
Minimumgewicht is hoger door de zwaardere krachtbron
Maximaal 100 kilo aan brandstof te verbruiken per race

En lees ik dat nou goed dat er een vast chassis komt tegen de zijwaardse botsingen?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

De vorm van Ferrari dit weekend.. Pff

• Alain
  • Niet online
fynrd1 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:34:
Ik ben het eens dat het niet helemaal snor zit met de Ferrari, maar nummer 7 t/m 10 zit binnen 71ms. De afstand naar plek 4 is wel groot.

Giedo op twitter:
In Qualy we saved the tyres for the race because of the grid penalty. Qualy lap was good in this situation. Now full focus On the race.

[ Voor 23% gewijzigd door Alain op 29-06-2013 16:52 . Reden: Quote van Giedo ]

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11 19:42
fynrd1 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:34:
Alonso zei het wel mooi tegen de BBC: Pirelli blijft maar de medium en harde compounds kiezen waar 2 teams veel voordeel van hebben :p

iRacing Profiel

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DiResta mag weer van achteren starten: zijn auto is te licht bevonden. Ben benieuwd wiens hoofd gaat rollen bij Force India :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Man, o man, Paul zal nu wel helemaal p*ssed off zijn. Leek me altijd zo'n zachtmoedig typetje, je gaat er je van afvragen of ze bij FI gewoon een weddenschap lopen hebben wat er nodig is om hem kwaad te krijgen. Wat een gepruts...

Hopen op een leuke race morgen.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 15:52:
Aparte veranderingen dus.
80km/h in de pits tijdens het hele weekend
Geen vogelbekdier-neus meer, hij mag niet met stappen omhoog gaan zoals nu dus het geval is "for safety measures"
Strafpunten voor coureurs om bij herhalend fout gedrag (12 punten) een race uitgesloten te worden
Minder windtunnel testen
Extra set banden voor de eerste test-sessie op vrijdag, maar alleen voor het eerste half uur (zullen vooral de lage teams blij mee zijn denk ik zo)
Minimumgewicht is hoger door de zwaardere krachtbron
Maximaal 100 kilo aan brandstof te verbruiken per race

En lees ik dat nou goed dat er een vast chassis komt tegen de zijwaardse botsingen?
Het ergste wat me niet aan staat, is de nieuwe krachtbron. Dat geluid is gewoon een degradatie naar beneden.

GP2 zitten dan nog dichter op het F1 veld. Ze schatten dat F1 volgend jaar zo'n 4-5 seconde trager wordt. GP2 wijzigt niks. Als je de 107% regel dan uitrekent, dan is een GP2 wagen op meeste circuits snel genoeg om mee te doen. Bvb dit weekend:
GP2 tijden: 1:40.716 (pole) / 1:42.826 (P26)
F1 2013 107% tijd: 1:37.364
F1 2014 107% tijd (geschat): 1.42.750.

Gegeven dat Hamilton een beste ronde neerzet, en op een snellere baan reed (meer rubber, geloof dat bij GP2 het nog licht vochtig was) zit het hele GP2 veld comfortabel in F1 107% terroritory. Die regel wordt toch geacht of een coureur & auto F1 race waardig of niet is. Wat is er dan nog over van de F1 'klasse' ;w ;w
Ik snap dat dit op den duur wel weer uitgelopen wordt, maar het is wel demotiverend te zien hoe de techniek steeds minder naar voren komt, en F1 steeds meer een show aan het worden is.

Regelmentair kan ik me voor de rest weinig druk over maken. Strafpunten systeem mag wel eens wat aan gedaan worden, voor mensjes zoals Grosjean en Maldonaldo. Ongelukken zouden dan 3 strafpunten moeten zijn.

Windtunnel testen minder, staat tegenover dat in-season testen weer 4x 2-daags georganiseerd wordt.

Banden, bah, daar is al genoeg over gesproken denk ik.

Chassis wordt idd ook aangepast geloof ik, voor veiligheid bij crashes zoals Kubica die op Canada had enkele tijd terug (dat had ook heel goed mis kunnen gaan).

Ik geloof ook dat motor leverancieren exact dezelfde motoren aan elke klant moet leveren. Top teams halen met 'custom engines' waarschijnlijk ook nog wat voordelen. Ik geloof dat RBR niet zo blij is, want ze wilden Infinity er bij betrekken hun motoren wat te optimaliseren oid. Commentaar van Mercedes: als Infinity graag in F1 motoren actief wil zijn, bouwen ze er zelf maar een 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Hans1990 op 30-06-2013 00:13 ]

• KeRsTmAnNeKe
Zo, de mooiste autos hebben we al gehad op de BBC :D

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 19:28

nXXt

Carpe omnia

Haha, die Peels door de Force India-fabriek. :D

Was wel leuk om te zien, mede omdat ik daar zelf geweest ben in 2010. :)

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Heel flauw van Mclaren om in hun laatste tooned helemaal geen verwijzing te maken naar Hamilton.. ;(

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-10 13:43
Slaat verdomme nergens op hoeveel moeite de BBC in hun voorbeschouwing stopt. :D
Pagina: 1 ... 41 ... 83 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.

Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.