Button zei het al. "all good things come to an end". McLaren is het nieuwe Williams.Fietsbel schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:14:
VDG maakt zich zo niet populair, maarja. Het blijft mij verbazen hoe mclaren dit jaar presteert, keer op keer halverwege het veld of zelf nog verder naar achteren. Ook button's interview aan het einde van de race gaf wel aan dat het niet lekker loopt daar bij ze. Perez zal er volgend jaar ook wel zitten ivm z'n rijke sponsor, maar Button? ik weet niet of hij wel zo happig is op nog een jaar bij mclaren, teveel problemen met het team en zijn teamgenoot.
Hamilton heeft precies op de tijd de goede move gemaakt. Vandaag lapte hij ze gewoon.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Nochtans wil McLaren Button er wel bij hebben als het Honda tijdperk eraan komt.
Mercedes levert McLaren op dit moment gewoon 2nd line motoren, vergelijk het met processors uit een slechte batch.Fietsbel schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:14:
VDG maakt zich zo niet populair, maarja. Het blijft mij verbazen hoe mclaren dit jaar presteert, keer op keer halverwege het veld of zelf nog verder naar achteren. Ook button's interview aan het einde van de race gaf wel aan dat het niet lekker loopt daar bij ze. Perez zal er volgend jaar ook wel zitten ivm z'n rijke sponsor, maar Button? ik weet niet of hij wel zo happig is op nog een jaar bij mclaren, teveel problemen met het team en zijn teamgenoot.
McLaren staat wat dat betreft gewoon een klein beetje machteloos.
(Mercedes heeft vorig jaar gewoon vriendelijk gevraagd aan McLaren.
wat vinden jullie ervan als Lewis volgend jaar bij ons komt rijden.
waarop McLaren heeft gezegd "we dont think so".
Waarop Mercedes heeft gereageerd wat vinden jullie ervan als jullie geen/slechte motoren krijgen volgend jaar.
Waarop de reactie was, "hmmm i see, yes we will talk to Lewis.")
Imho Ook geen verrrassing dus dat McLaren verder wil met Honda.
How do you save a random generator ?
Inderdaad, ook z'n lichaamstaal gaf duidelijk aan er klaar mee te zijn. Hopelijk blijft Button wel in de F1, vind het een van de sympathiekste rijders van het veldBoktor schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:17:
[...]
Button zei het al. "all good things come to an end". McLaren is het nieuwe Williams.
Is dit echt zo of is dit een aanname mbt het leveren van 2e rangs motoren?enchion schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:22:
[...]
Mercedes levert McLaren op dit moment gewoon 2nd line motoren, vergelijk het met processors uit een slechte batch.
Waarop Mercedes heeft gereageerd wat vinden jullie ervan als jullie geen/slechte motoren krijgen volgend jaar.
[ Voor 52% gewijzigd door Fietsbel op 09-06-2013 22:26 ]
39
Toch klaagt hij de laatste tijd steeds meer via de boordradio. Vroeger was hij een tikkeltje sportiever. Wellicht komt dit voort uit frustratie. Bij Webber merkte je ook wat frustratie, hij zocht naar de juiste woorden bij het interview met BBC.Fietsbel schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:25:
[...]
Inderdaad, ook z'n lichaamstaal gaf duidelijk aan er klaar mee te zijn. Hopelijk blijft Button wel in de F1, vind het een van de sympathiekste rijders van het veld
[...]
Is dit echt zo of is dit een aanname mbt het leveren van 2e rangs motoren?
Ik vond het publiek bij de ceremonie erg onsportief. Telkens boe-geroep en Ha-mil-ton roepen toen Vettel aan het woord was. Eddy kapte het interview maar af.
Waar moet Button heen? Die komt nooit meer bij een team wat 'hoger' op de ladder staat dan McLaren.. nu presteren ze klote, maar ik zie ze wel terug komen. Zeker nu Honda eraan komt zou ik als ik Button was vast blijven houden.
Misschien 2e viool bij Red Bull volgend jaar als Webber eruit stapt? Moet ie wel Vettel voor laten... Maar waarom zouden die voor een ouwe rot kiezen ipv een snel jong manneke van Toro Rosso. Anders zie ik niet veel meer opties dan achterhoede teams, al zou de enige die misschien voor ervaring ipv geld kiest Williams zijn. Is de cirkel rond ;p
Volgens mij is het nu na Webber de oudste en volgens mij ook de meest ervaren in het huidige veld.
Hoop trouwens wel dat Lotus weer iets beter gaat presteren, begonnen het jaar goed, maar zijn nu wel wat afgezwakt.
Misschien 2e viool bij Red Bull volgend jaar als Webber eruit stapt? Moet ie wel Vettel voor laten... Maar waarom zouden die voor een ouwe rot kiezen ipv een snel jong manneke van Toro Rosso. Anders zie ik niet veel meer opties dan achterhoede teams, al zou de enige die misschien voor ervaring ipv geld kiest Williams zijn. Is de cirkel rond ;p
Volgens mij is het nu na Webber de oudste en volgens mij ook de meest ervaren in het huidige veld.
Hoop trouwens wel dat Lotus weer iets beter gaat presteren, begonnen het jaar goed, maar zijn nu wel wat afgezwakt.
Volgens die redenatie krijgt McLaren dus gewoon dezelfde specificatie als het fabrieksteam. Waar je sowieso vanuit mag gaan - is niet vanuit sportiviteitsopzicht, dan toch zeker juridisch/contractueel. Want geloof je het nou zelf wat je hierboven schetst?enchion schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:22:
[...]
Mercedes levert McLaren op dit moment gewoon 2nd line motoren, vergelijk het met processors uit een slechte batch.
Over Button: die hebben ze laatst nog gezegd dat-ie zo lang als hij wil bij McLaren mag blijven. Niet dat dat waterdicht is, maar dat vertrouwen zal toch niet zo snel weg zijn. Die auto doet het gewoon niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Piggen op 09-06-2013 22:36 ]
Mclaren begint nu wel trieste vormen aan te nemen, ik had eigenlijk verwacht dat ze rond Spanje wel een paar stappen naar voren zouden zetten en zodoende rond Silverstone weer een beetje mee te doen voor eventueel een podium. Strijden voor Q3 en de top 10 is tjah..
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Dat heeft ze wel een rijtje constructeurstitels opgeleverd, en dat moet je met een jonge hond nog maar afwachten. Kijk naar een Grosjean ... en bijv. Perez moet zich ook nog maar bewijzen. Hell, zelfs iemand als Massa is een risicofactor als je naast rijderstitel ook de constructeurscup wilt winnen.KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:31:
Waar moet Button heen? Die komt nooit meer bij een team wat 'hoger' op de ladder staat dan McLaren.. nu presteren ze klote, maar ik zie ze wel terug komen. Zeker nu Honda eraan komt zou ik als ik Button was vast blijven houden.
[...]
Met Button zit je dan sowieso wel goed. Lijkt me wel een leuk duo bij elkaar, Vettel en Button
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Tegelijk, vraag je eens af wat ze voor Button in de plek moeten zoeken.KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:31:
Ik denk team Mercedes aardig rotsvast zit en met hun motoren zitten ze ook niet erg snor..
Ferrari eveneens. Als Ferrari geen alternatief heeft, dan houden ze Massa straks weer een jaar vast. Tegelijk zie ik Massa niet erg sterk staan in de rijdersmarkt om even bij McLaren te gaan rijden..
Alonso heeft al keer gezegd dat hij graag met pensioen gaat bij Ferrari.
Renault heeft Raikkonen, maar die is jaren terug weg gegaan omdat die auto's elke keer stuk gingen. Tegelijkertijd, als Renault later dit jaar misschien nog slechter gaat presteren (ze hebben al enkele hoofd engineers verloren) , misschien wilt die wel overstappen naar bvb Ferrari of Mclaren.
Grosjean is snel, maar crashed ook snel.
RedBull heeft Webber die waarschijnlijk wel weg gaat, maar die zie ik eerder naar Renault gaan, middenmotor of er uit.
Het team daar draait zo rond Vettel, dat ik die nog niet zo gauw zie vertrekken. Dat is hetzelfde als alle melk uit de kinderchocolade halen, dan is het gewoon vieze normale chocolade
(FYI: ik ben geen RBR of Vettel fan, maar Webber is oke
Van de middenmotor: ik denk dat ze stijf zijn om zomaar weer even een talentje uit de middenmotor te pakken, zoals Bottas, Hulkenberg of zoiets. Ze hebben nu Perez, maar wauw, die wilt graag laten zien dat hij beter is dan iedereen in z'n Mclaren..
Sowieso is het team Mclaren erg triest bezig dit jaar. Van top naar flop in 1 winter tijd. Volgens mij heeft Ferrari het zelfs niet zo slecht gedaan afgelopen seizoenen?
[ Voor 3% gewijzigd door Hans1990 op 09-06-2013 23:09 ]
Vorig jaar waren al tekenen van verval, ze reden met een wagen rond die al helemaal doorontwikkeld was. De overgang naar pull-rod had juist een hele positieve wending moeten geven. Het lijkt er eigenlijk meer op dat ze geen goed personeel meer hebben rondlopen, de wagen van vorig jaar en het jaar daarvoor stond volgens mij nog op conto van Pat Fry. Als het personeel echt het probleem zou zijn, dan kunnen dat zure jaren worden.Hans1990 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:02:
[...]
Sowieso is het team Mclaren erg triest bezig dit jaar. Van top naar flop in 1 winter tijd. Volgens mij heeft Ferrari het zelfs niet zo slecht gedaan?
Ik hoop dat Button een kans krijgt bij een ander team, Renault lijkt me wel een team waar hij op z'n plek zal zijn. Volgens mij is Ferrari of RBR niet een "Button-team"
Ik hoop sowieso dat hij nog een paar seizoenen blijft meerijden. Ik denk dat ik niet de enige ben die hem 1 van de, zo niet DE, sympatiekste rijders in het veld is.
Ik hoop sowieso dat hij nog een paar seizoenen blijft meerijden. Ik denk dat ik niet de enige ben die hem 1 van de, zo niet DE, sympatiekste rijders in het veld is.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Wat maakt dat Ferrari en Red Bull Racing volgens jou geen teams voor Button zouden zijn?
Gut feeling, geen onderbouwing, gewoon een gevoel, vandaar dat ik zeg "volgens mij"Dadona schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:29:
Wat maakt dat Ferrari en Red Bull Racing volgens jou geen teams voor Button zouden zijn?
Niets ten nadele van RBR of Ferrari hoor
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik denk dat de warme cultuur van Ferrari juist wel bij hem past.Firesphere schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:34:
[...]
Gut feeling, geen onderbouwing, gewoon een gevoel, vandaar dat ik zeg "volgens mij"
Niets ten nadele van RBR of Ferrari hoor, maar ik vind die teams dus niet echt bij Button passen. Of andersom.
Nou ja, "warme cultuur", als ik kijk naar het tijdperk Schumacher, zoals alles en iedereen moest wijken voor Schumacher z'n waardevolle punten, etc. zoals met Barichello toen. Dat lijkt mij geen cultuur voor Button tbh.fynrd1 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:36:
[...]
Ik denk dat de warme cultuur van Ferrari juist wel bij hem past.
Oef:
Canadian GP: marshal killed in crane accident
The FIA has announced that a Canadian Grand Prix marshal has died following an incident in Sunday's Montreal race.
The marshal was helping to retrieve Esteban Gutierrez's stricken car in the closing stages of the grand prix when he tripped while trying to retrieve his dropped radio and fell under the wheels of a mobile crane.
The marshal could not be seen by the driver of the crane, and was run over - suffering serious injuries.
After being taken to the circuit's medical centre he was transferred by helicopter to the Sacre-Coeur hospital in Montreal for treatment in its traumatology department.
However, despite all efforts to help him, the marshal succumbed to his injuries on Sunday night.
The unidentified man is the third marshal to have been killed since 2000.
At the Italian Grand Prix in 2000, Paolo Ghislimberti died after being struck by a wheel that flew over the barriers after an opening lap crash.
The following season at the 2001 Australian Grand Prix, Graham Beveridge was killed when he was struck by a wheel that had flown through a gap in the safety fencing in a collision between Jacques Villeneuve and Ralf Schumacher.
Verwijderd
Het lijkt er op dat het schip aan het zinken is. Ik heb niet zoveel zicht op de cijfers bij Canal Digitaal, maar ik hoop dat die hetzelfde beeld laten zien. Dan kunnen wij hopelijk ergens in de komende jaren gewoon weer formule 1 kijken op een normale zender.Niet alleen verdwijnt Olav Mol van de buis, de samenvatting wordt ook ingekort. “Tot op heden is de 43 minuten durende samenvatting niet in staat geweest een breder publiek aan te trekken – of vast te houden – wat wel ons doel is. We zijn dus teruggegaan naar de tekentafel om
te kijken hoe we een stevigere basis kunnen creëren van waaruit we weer kunnen groeien”, legt de perswoordvoerder van Veronica uit.
En die stevigere basis bestaat kennelijk uit een beknopte samenvatting van 23 minuten. Die 23 minuten is trouwens het minimum minuten dat de FOM stelt aan een samenvatting van de race.. “Met de beslissing om voorlopig de afleveringen korter te maken, kunnen we dus niet meer beeldmateriaal kwijt en sneuvelen de items op locatie.”
Niet echt een ongeluk dat met racen te maken heeft, maar een noodlottig voorval dat overal kan gebeuren. Vervelend voor de man, uiteraard.
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2013 01:38 ]
Of F1 in Nederland vervalt helemaal... welke zender zou het moeten overnemen?
Precies wat ik dacht. Best kans dat niemand z'n vingers er meer aan wil branden. Zowel SBS als RTL wilden de prijs niet betalen, maar wellicht bood Sport1 ook te veel.
Anders wellicht Eurosport?
Maar voorlopig zit Sport1 er wel even aan vast; contract was drie jaar toch? Denk dat de boete om daar onder vandaan te komen ook prijzig zal zijn.
Maar voorlopig zit Sport1 er wel even aan vast; contract was drie jaar toch? Denk dat de boete om daar onder vandaan te komen ook prijzig zal zijn.
Alternatief is dat Bernie moet zakken met de prijs, anders is het Pays-Bas, zere points ($$$). Eurosport is in basis Frans en zend meestal Pan-Europees uit, no way dat die nog F1 rechten krijgen. Dat past niet in het verdeel-en-heers principe van de hedendaagse uitzendrechten.
Maar ik denk dat uiteindelijk de F1 (en MotoGP) weer teruggaan naar het oude model. Sponsoren vinden lege tribunes en geen kijkcijfers ook niet zo tof. De fans die betalen om F1 te kijken zijn niet altijd de doelgroep, want die hebben de gesponsorde producten vaak al.
Als Sport1 slim is, kopen ze gewoon de Sky stream met Engels commentaar.
Maar ik denk dat uiteindelijk de F1 (en MotoGP) weer teruggaan naar het oude model. Sponsoren vinden lege tribunes en geen kijkcijfers ook niet zo tof. De fans die betalen om F1 te kijken zijn niet altijd de doelgroep, want die hebben de gesponsorde producten vaak al.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Daar zou ik nou best wel voor willen betalen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Ik krijg niet de indruk dat Eurosport nu echt heel ruim in zijn begroting zit. Ik zie enorm veel kleinere sporten de revue passeren (bijv. kunstrijden, curling, gewichtheffen, worstelen). Zelfs een keer een kampioenschap boomstam zagen gezien...eh? Ik moest ook twee keer kijken om te zien of ik het wel goed zag.MrSleeves schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:12:
Precies wat ik dacht. Best kans dat niemand z'n vingers er meer aan wil branden. Zowel SBS als RTL wilden de prijs niet betalen, maar wellicht bood Sport1 ook te veel.
De nog kleinere samenvatting van Veronica is natuurlijk helemaal een aanfluiting. Ondanks dat het ongetwijfeld erg dure TV was om te maken, zat ik vroeger gerust een hele zondagmiddag voor de buis om de voorbeschouwing, pit-report, interviews, kijkersvragen etc te kijken.
Verwijderd
En pleuren daar dan vrolijk totaal 20 minuten reclame tussendoor.Senor Sjon schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:08:
Voor resellers hebben ze denk ik wel een reclamevrije feed. Dit zie je ook bij IndyCar races. Elke keer als je de titel van de race weer zag langskomen, dan wist je dat de Amerikanen weer een reclameblok hebben gehad.Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:24:
[...]
En pleuren daar dan vrolijk totaal 20 minuten reclame tussendoor.
Eurosport koopt vaak globale en Franse uitzendrechten (Roland Garros/Le Mans/WSR). WTCC hebben ze bijvoorbeeld ook, maar als ze daar geld gaan ruiken, dan gaan ze weer per land de uitzendrechten verkopen. Die willen dan natuurlijk geen concurrentie van een Europese zender, dus die rechten kan Eurosport niet betalen. Wat wel weer apart is, is dat Eurosport live bundesliga wedstrijden uitzend.
En Eurosport laat rustig een race vallen voor een tenniswedstrijd...
Maar Bernie en CVC zijn gewoon zoveel mogelijk contractwaarde in het bedrijf aan het pompen om zo hoog mogelijk te verkopen. Maar de lijken die uit de kast komen hebben wel een nadelige invloed. Ook staat F1 op een kruispunt. Blijft het een sport of wordt het echt alleen maar entertainment. Krachten binnen de sport zijn gelukkig wel aan het bewegen om weer meer terug naar sport te gaan (testen e.d.).
Het is niet dat sky veel reclame heeft hoor.
Ja is de voorbeschouwing en nabeschouwing (die beide ruim 1u duren) gaan ze 2 keer 5 minuten naar de reclame.
Ja is de voorbeschouwing en nabeschouwing (die beide ruim 1u duren) gaan ze 2 keer 5 minuten naar de reclame.
Volgens mij is de NOS eigenlijk de enige die het hier nog enigszins fatsoenlijk kan doen. Hoewel ik het eigenlijk niet iets voor een publieke omroep vindt, blijf ik het debiel vinden dat ze wel veel geld overhebben voor voetbal en andere sporten, maar nooit voor racing en Formule 1. RTL zou het best weer willen doen denk ik als Bernie een lagere prijs heeft. En hoewel het jammer is dat ze het dan maar helemaal niet uitzenden, is het toch geen slechte zaak dat ze het gewoon een keer niet gedaan hebben.
Als RTL het niet gaat doen zie ik SBS wel weer terugkomen, maar ook die zal er minder voor willen betalen. Zolang ze geen fatsoenlijke commentatoren aannemen en ook niet meer op locatie gaan zijn, denk ik niet dat het veel kijkcijfers gaat krijgen. Maar ze doen er ook weinig aan om het programma interessanter te maken imo.
Ik hoop alleen dat ze bij de volgende race die ze live gaan uitzenden nog wel een test doen met olav mol om te kijken of het dan wel wat populairder is. Hoewel niet iedereen in dit topic er fan van is, blijft dat voor een heleboel F1 kijkers wel dé Nederlandse commentator.
Als RTL het niet gaat doen zie ik SBS wel weer terugkomen, maar ook die zal er minder voor willen betalen. Zolang ze geen fatsoenlijke commentatoren aannemen en ook niet meer op locatie gaan zijn, denk ik niet dat het veel kijkcijfers gaat krijgen. Maar ze doen er ook weinig aan om het programma interessanter te maken imo.
Ik hoop alleen dat ze bij de volgende race die ze live gaan uitzenden nog wel een test doen met olav mol om te kijken of het dan wel wat populairder is. Hoewel niet iedereen in dit topic er fan van is, blijft dat voor een heleboel F1 kijkers wel dé Nederlandse commentator.
[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 10-06-2013 12:00 ]
Dat kan ook een vertekend beeld zijn, de laatste jaren worden namelijk steeds meer en meer boordradio berichten uitgezonden. Met andere woorden; misschien klagen de coureurs nog net zo veel maar horen we het nu ipv dat het intern blijft.Bee.nl schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:30:
[...]
Toch klaagt hij de laatste tijd steeds meer via de boordradio. Vroeger was hij een tikkeltje sportiever. Wellicht komt dit voort uit frustratie. Bij Webber merkte je ook wat frustratie, hij zocht naar de juiste woorden bij het interview met BBC.
Verder denk ik overigens wel dat er bij Button ook enige frustratie is, dit is hét jaar waarin hij moet tonen dat hij een goede kopman is voor McLaren en het lukt gewoon niet.
Klote trouwens van die marshall, Guitierrez was toch hard de banden in geschoven? Vond het al vreemd dat we niets in beeld kregen van de opruimwerkzaamheden, maar dat zal dus zijn omdat dat ongeluk was gebeurd. Wel vreemd dat er dan niet even een berichtje wordt rondgestuurd naar de andere marshalls dat ze maar even niet vrolijk met hun vlaggen moeten gaan zwaaien naar de winnaar van de race.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Klopt, toen ze na de wedstrijd de auto gingen wegtakelen om terug naar de pits te brengen. De kraan waar de auto aanhing is over die man heen gereden.Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:13:
Het is dan ook niet tijdens de race gebeurd. Ergens achteraf pas.
Overigens had Giedo gisteren een tear-off in z'n side pod gekregen waardoor de auto oververhitte en Giede weer de pits in moest. het is dus niet alleen kommer en kwel en Giedo's schuld.
Webber had het overigens nog over een "paydriver without mirrors" of iets dergelijks, sneue opmerking van Webber.
Webber had het overigens nog over een "paydriver without mirrors" of iets dergelijks, sneue opmerking van Webber.
Hell no. NOS is en heeft echt helemaal niets met F1. Die lieten rustig een flard zien, dan een stukje wielrennen/tennis/zwemmen en daarna weer een update van de race. Weet je wel niet hoe blij ik was toen het voor het eerst naar RTL ging ergens begin jaren '90? Dan kon je de hele race zien! Eurosport en toen nog Sportnet vochten om een plekje op de kabel, waardoor je ook niet altijd Eurosport kon krijgen. Aan je profiel te zien (1986) heb je dat nooit bewust meegemaakt.Martinspire schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:59:
Volgens mij is de NOS eigenlijk de enige die het hier nog enigszins fatsoenlijk kan doen. Hoewel ik het eigenlijk niet iets voor een publieke omroep vindt, blijf ik het debiel vinden dat ze wel veel geld overhebben voor voetbal en andere sporten, maar nooit voor racing en Formule 1. RTL zou het best weer willen doen denk ik als Bernie een lagere prijs heeft. En hoewel het jammer is dat ze het dan maar helemaal niet uitzenden, is het toch geen slechte zaak dat ze het gewoon een keer niet gedaan hebben.
Dat verklaart een hoop, dacht dat het tijdens de wedstrijd was gebeurd toen de auto naar een veilige plek werd gebracht.Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:13:
Het is dan ook niet tijdens de race gebeurd. Ergens achteraf pas.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Het kan aan mij liggen, maar NOS van de jaren 90 lijkt me wel wat anders dan de NOS van nu. Bovendien hebben ze al lange tijd dat ze ook streams op internet beschikbaar stellen. Maar ik denk ook niet dat de NOS het zal gaan doen, ik bedoel alleen dat dat volgens mij de enige Nederlandse maatschappij is die het groots aan kan pakken en zonder reclame uitzendt.Senor Sjon schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:20:
[...]
Hell no. NOS is en heeft echt helemaal niets met F1. Die lieten rustig een flard zien, dan een stukje wielrennen/tennis/zwemmen en daarna weer een update van de race. Weet je wel niet hoe blij ik was toen het voor het eerst naar RTL ging ergens begin jaren '90? Dan kon je de hele race zien! Eurosport en toen nog Sportnet vochten om een plekje op de kabel, waardoor je ook niet altijd Eurosport kon krijgen. Aan je profiel te zien (1986) heb je dat nooit bewust meegemaakt.
NOS zendt de TT uit omdat het een nationaal evenement is, maar zij hebben helemaal niets met autosport. Vind ik ook niet hun taak, hoe minder publiek geld, hoe beter.
De NOS heeft volgens mij sowieso een aversie tegen gemotoriseerde sporten. Ze doen bijna alleen fysieke sporten die iedereen zelf kan trainen en met beetje talent op hoog nivo kan beoefenen. Zal wel iets met publieke functie te maken hebben ofzo.
De markt in NL is ook te klein voor uitgebreide F1 verslaglegging. Dat zal pas komen als er een nederlander of nederlands team echt succes gaat hebben. Tot dan moeten we maar hopen dat fox een integrale uk-feed gaat uitzenden op SKY-NL (eredivisie live) als het contract van sport1 afloopt.
De markt in NL is ook te klein voor uitgebreide F1 verslaglegging. Dat zal pas komen als er een nederlander of nederlands team echt succes gaat hebben. Tot dan moeten we maar hopen dat fox een integrale uk-feed gaat uitzenden op SKY-NL (eredivisie live) als het contract van sport1 afloopt.
Ik vraag me af waarom ze die dingen uit de auto gooien, is er nou echt geen ruimte in de cockpit om dat ding gewoon op je schoot te leggen of zijn ze bang dat die bij het remmen naar voren schieten en tussen de pedalen komen?masterslave schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:59:
Overigens had Giedo gisteren een tear-off in z'n side pod gekregen waardoor de auto oververhitte en Giede weer de pits in moest. het is dus niet alleen kommer en kwel en Giedo's schuld.
Lijkt me dat er altijd risico is dat je 'm in je eigen sidepod gooit, en als iemand vlak achter je zit dat je 'm er bij een ander in mikt. Zeker sinds het verbod op tanken vermoed ik dat er veel meer tear-offs gebruikt worden en er dus ook veel meer rondslingeren.
Aan de andere kant wel begrijpelijk, hij kon leuk mee komen met Alonso en geloof wel dat Webber nog op het podium had kunnen eindigen zonder schade.Webber had het overigens nog over een "paydriver without mirrors" of iets dergelijks, sneue opmerking van Webber.
De reactie van Hulkenberg komt dan wel een stuk rustiger en professioneler over, maar hij zegt zelf ook al dat het niet veel uitmaakt omdat hij toch maar in gevecht was voor een P14.
Ik stem ook voor asbakjes en bekerhouders (buiten hun drinkbidon).XyritZz schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:09:
[...]
Ik vraag me af waarom ze die dingen uit de auto gooien, is er nou echt geen ruimte in de cockpit om dat ding gewoon op je schoot te leggen of zijn ze bang dat die bij het remmen naar voren schieten en tussen de pedalen komen?
Lijkt me dat er altijd risico is dat je 'm in je eigen sidepod gooit, en als iemand vlak achter je zit dat je 'm er bij een ander in mikt. Zeker sinds het verbod op tanken vermoed ik dat er veel meer tear-offs gebruikt worden en er dus ook veel meer rondslingeren.
Als het echt veel effect had, dan hadden ze die 5 seconden extra voor een neuswissel gepakt. Al die maffe vleugeltjes en flapjes, maar als het eraf gereden wordt, dan vinden ze het niet de moeite om die te wisselen. Het is gewoon het enige onderdeel waarop ze kunnen losgaan met de ontwikkeling.[...]
Aan de andere kant wel begrijpelijk, hij kon leuk mee komen met Alonso en geloof wel dat Webber nog op het podium had kunnen eindigen zonder schade.
De reactie van Hulkenberg komt dan wel een stuk rustiger en professioneler over, maar hij zegt zelf ook al dat het niet veel uitmaakt omdat hij toch maar in gevecht was voor een P14.
Die tear-offs doen ze ook meestal in de pitstraat, zodat de kans kleiner is dat het ergens terecht komt waar het niet zou moeten.
Inderdaad. Horner gaf na de race al aan dat het tijdverlies van het wisselen van de voorvleugel niet opwoog tegen de totale tijdverlies (tot het einde van de race!) zonder de end-plates. Wat dat betreft kan Webber wel zeuren over Guido, maar het hele incident heeft hem minder dan 5 seconden gekost en geen enkele positie.Senor Sjon schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:15:
[...]
Als het echt veel effect had, dan hadden ze die 5 seconden extra voor een neuswissel gepakt. Al die maffe vleugeltjes en flapjes, maar als het eraf gereden wordt, dan vinden ze het niet de moeite om die te wisselen.
Webber wordt op deze manier een beetje de nieuwe Rubens... altijd maar een beetje zielig lopen doen en afgeven op anderen. Zonde, heeft ie niet nodig vind ik.
Webber had Alonso toch niet kunnen volgen vanwege oververhitting. Hij is ook lang achter Rosberg blijven hangen met vage lijnen.
Dat was volgens mij heel erg slim van Webber, zorgen dat ie uit de vuile lucht bleef om zodoende ook zijn banden te kunnen sparen. Toen ze van Rosberg minder werden kon hij daarna flink in de aanval wat ie vervolgens ook deed.Senor Sjon schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:05:
Webber had Alonso toch niet kunnen volgen vanwege oververhitting. Hij is ook lang achter Rosberg blijven hangen met vage lijnen.
Testing, one, two ...
Rosberg probeerde een tactiek die bij Mercedes nooit werkte. Oftewel, langer rijden dan de rest. Ze hebben wel heel veel zelfvertrouwen over de banden getankt tijdens die sessie, dat zouden ze eerst nooit geprobeerd hebben, dat deksel hebben ze namelijk al eens op de neus gehad.
Het viel relatief gezien nogal flink tegen, Mercedes heeft op beide wagens toch aardig wat verlies gehad dankzij de banden. Dit circuit is aardig vriendelijk voor de voorbanden getuigt het resultaat voor Redbull. Aan de andere kant hebben ze ook een nieuwe neus gebruikt dit weekend bij Redbull, wellicht had deze ook een positief effect op de voorbandenSenor Sjon schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:05:
Rosberg probeerde een tactiek die bij Mercedes nooit werkte. Oftewel, langer rijden dan de rest. Ze hebben wel heel veel zelfvertrouwen over de banden getankt tijdens die sessie, dat zouden ze eerst nooit geprobeerd hebben, dat deksel hebben ze namelijk al eens op de neus gehad.
[ Voor 11% gewijzigd door V3g3ta op 10-06-2013 21:06 ]
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Nou, de hoorzitting over de Mercedes-Pirelli test is dus 20 juni: http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/22847772, met een beslissing kort daarna. Hopelijk gaat dit niet het hele seizoen overheersen, alhoewel, anders doet Vettel het
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Heel vet
Verwijderd
Trieste gebeurtenis. Hij scheen te bukken omdat hij radio o.i.d. uit zijn handen liet vallen. Ongelukkige samenloop van omstandigheden. Doet me ergens aan Final Destination denken...AzzKickah schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:45:
[...]
Klopt, toen ze na de wedstrijd de auto gingen wegtakelen om terug naar de pits te brengen. De kraan waar de auto aanhing is over die man heen gereden.
Btw, VDG krijgt nog een 'cadeautje' van de GP Canada: 5 plaatsen naar achteren op de startopstelling vanwege het veroorzaken van een ongeval. Dan zal hij dus wel achteraan starten de volgende keer.
linkje
Overigens vroeg ik me af of deze regels een ding zijn van de laatste jaren, want ik kan me niet herinneren dat coureurs voorheen gestraft werden als er een aanrijding plaatsvond. Het hoorde er min of meer bij. That's racing!
That's racing, maar niet als je een rondje achter ligtVerwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:27:
[...]
Overigens vroeg ik me af of deze regels een ding zijn van de laatste jaren, want ik kan me niet herinneren dat coureurs voorheen gestraft werden als er een aanrijding plaatsvond. Het hoorde er min of meer bij. That's racing!
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dan heb ik nieuws voor je, het is wel degelijk CAN busMaks schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:17:
[...]
Heel vet. Denk dat dat niet met een CAN bus werkt
http://www.mclarenelectronics.com/Products/Product/TAG-320
Controller board voor in het stuur:
http://www.mclarenelectronics.com/Products/Product/SIU-300
[ Voor 26% gewijzigd door SnowDude op 11-06-2013 11:29 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik vind het ook behoorlijk zwaar gestraft en dit schijnt te zijn na de aanrijding met Hülkenberg, waar VDG weinig aan kon doen, hij ging al helemaal opzij, zat al zowat met linker z'n voorwiel in het gras, maar Hülkenberg nam die bocht veelste ruim en raakt VDG. Dit zal wel een optelsom zijn van het negeren van de blauwe vlag, aanrijding met Webber en weer het negeren van blauwe vlag en aanrijding met Hülkenberg. Jammer voor VDG, hopelijk ziet het weekend in Silverstone er beter voor hem uit en zijn er geen problemen.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:27:
[...]
Trieste gebeurtenis. Hij scheen te bukken omdat hij radio o.i.d. uit zijn handen liet vallen. Ongelukkige samenloop van omstandigheden. Doet me ergens aan Final Destination denken...
Btw, VDG krijgt nog een 'cadeautje' van de GP Canada: 5 plaatsen naar achteren op de startopstelling vanwege het veroorzaken van een ongeval. Dan zal hij dus wel achteraan starten de volgende keer.
linkje
Ik denk dat ze op de telemetrie gewoon gezien hebben dat hij niet genoeg van zijn gas af ging.Kw4kje schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:17:
[...]
Ik vind het ook behoorlijk zwaar gestraft en dit schijnt te zijn na de aanrijding met Hülkenberg, waar VDG weinig aan kon doen, hij ging al helemaal opzij, zat al zowat met linker z'n voorwiel in het gras, maar Hülkenberg nam die bocht veelste ruim en raakt VDG. Dit zal wel een optelsom zijn van het negeren van de blauwe vlag, aanrijding met Webber en weer het negeren van blauwe vlag en aanrijding met Hülkenberg. Jammer voor VDG, hopelijk ziet het weekend in Silverstone er beter voor hem uit en zijn er geen problemen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Punt is volgens mij, dat VDG daar helemaal niet had moeten zitten. Was hij ietsje eerder van het gas gegaan, dan had Hülkenberg voor hem gekruist en hadden ze allebei de bocht normaal kunnen halen. Vraag me trouwens wel af of VDG enige hulp van het team hadKw4kje schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:17:
[...]
Ik vind het ook behoorlijk zwaar gestraft en dit schijnt te zijn na de aanrijding met Hülkenberg, waar VDG weinig aan kon doen, hij ging al helemaal opzij, zat al zowat met linker z'n voorwiel in het gras, maar Hülkenberg nam die bocht veelste ruim en raakt VDG. Dit zal wel een optelsom zijn van het negeren van de blauwe vlag, aanrijding met Webber en weer het negeren van blauwe vlag en aanrijding met Hülkenberg. Jammer voor VDG, hopelijk ziet het weekend in Silverstone er beter voor hem uit en zijn er geen problemen.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Hij had toch spiegels? Blauwe vlaggen? Het is niet dat ie hard reed ofzo en hij moet geweten hebben dat ie sowieso laatste reed met die tijden.
Zoals hierboven ook al staat, VDG had daar niet moeten rijden.Kw4kje schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:17:
[...]
Hulkenberg heeft KERS en DRS moeten gebruiken om voorbij te komen aan VDG, en nog is het niet genoeg om er voor de bocht volledig voor te zitten.
Sutil zat ook al te klagen dat de regels onduidelijk zijn, maar het is toch logisch dat je een penalty krijgt als je blauwe vlaggen krijgt en ze driekwart ronde negeert....
http://f1today.net/nl/nie...dia-strijken-plooien-glad
Oh? Potje matten bij Force India geweest?
Niks van meegekregen tijdens het weekend. Lekker professioneel dan daar.. die trainer en die monteur.
Oh? Potje matten bij Force India geweest?
Niks van meegekregen tijdens het weekend. Lekker professioneel dan daar.. die trainer en die monteur.
DiResta was ook redelijk aan het bitchen op de BBC na de mislukte kwalificatie.
Verwijderd
Typisch Di Resta: gaat het goed is hij de man, gaat het slecht ligt de fout sowieso bij zijn team. Het is geen geheim dat de ingenieurs niet echt blij met hem zijn.
Pirelli gaat dus iets aan het productieproces veranderen, om de loskomende loopvlakken tegen te gaan. Dit zonder dat de dynamiek en eigenschappen van de band wordt aangetast. Een prima oplossing dacht ik zo
Steker nog, hij heeft zelfs blauwe ledjes op zijn stuur.Senor Sjon schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:18:
Hij had toch spiegels? Blauwe vlaggen? Het is niet dat ie hard reed ofzo en hij moet geweten hebben dat ie sowieso laatste reed met die tijden.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
http://www.gpupdate.net/e...s-contract-with-red-bull/
Vettel dus nu tot eind 2015 bij RB. De dominantie zal er nog wel even zijn
Vettel dus nu tot eind 2015 bij RB. De dominantie zal er nog wel even zijn
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Inderdaad, lijkt me een verschrikkelijk naar mannetje. Hij komt op mij ook altijd zo zuur over, alsof hem echt onrecht is aangedaan dat hij niet in een Red Bull of Ferrari zit terwijl hij ooit eens een race van Vettel heeft gewonnen....Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:07:
Typisch Di Resta: gaat het goed is hij de man, gaat het slecht ligt de fout sowieso bij zijn team. Het is geen geheim dat de ingenieurs niet echt blij met hem zijn.
Hij wordt door de BBC ook op handen gedragen, dat zal zijn ego wel verder opgeblazen hebben.
Heb je dat stuur van Sauber gezien? Een vlag valt meer op dan een LED volgens mijJvS schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:46:
[...]
Steker nog, hij heeft zelfs blauwe ledjes op zijn stuur.
http://www.totaaltv.nl/ni...ijk_toch_naar_Sport1.html
Commentator Olav Mol is in de toekomst mogelijk toch bij de Formule 1-uitzendingen van betaalzender Sport1 te zien en te horen. Dat heeft Sport1 Formule 1-fans laten weten.
Sport1 liet zich over een mogelijke komst van Olav Mol op haar Facebook-pagina uit. Er is onder Nederlandse Formule 1-fans onrust ontstaan nadat Veronica en Sport1 onlangs bekendmaakten dat wegens economische redenen dit Formule 1-seizoen afscheid van de Formule 1-commentator genomen moest worden. Eerder maakte Veronica juist bekend dat Mol bij deze zender weer als commentator zou terugkeren. Mol stelde daarbij wel de harde eis dat hij live vanaf het circuit commentaar kon leveren. Bij Sport1 wordt het commentaar vanuit de studio in Amsterdam gegeven.
Extra kosten commentaar vanaf circuit
Omdat commentaar bij de Formule 1-races vanaf het circuit extra kosten met zich meebrengt heeft Veronica – waar Olav Mol dit seizoen in dienst was – besloten dit niet te doen. Ook schrapte Veronica de bijdrage die Olav Mol vanaf het circuit bij de samenvattingsuitzendingen gaf. Omdat Mol zich niet in de nieuwe situatie kon vinden, werd in onderling overleg besloten de samenwerking te stoppen. Sport1 stelt op haar beurt dat de extra kosten voor live commentaar vanaf het circuit op jaarbasis enkele honderdduizenden euro’s kost. Daarom blijft het commentaar tijdens het lopende Formule 1-seizoen door Ronald van Dam vanuit de Sport1-studio worden gegeven.
Onderhandelingen met Olav Mol
Sport1 stelt wel dat men voor de komende twee seizoenen – waarvoor men ook de uitzendrechten in bezit heeft – met Olav Mol naar de mogelijkheden kijkt om live commentaar vanaf het circuit te kunnen realiseren.
Commentator Olav Mol is in de toekomst mogelijk toch bij de Formule 1-uitzendingen van betaalzender Sport1 te zien en te horen. Dat heeft Sport1 Formule 1-fans laten weten.
Sport1 liet zich over een mogelijke komst van Olav Mol op haar Facebook-pagina uit. Er is onder Nederlandse Formule 1-fans onrust ontstaan nadat Veronica en Sport1 onlangs bekendmaakten dat wegens economische redenen dit Formule 1-seizoen afscheid van de Formule 1-commentator genomen moest worden. Eerder maakte Veronica juist bekend dat Mol bij deze zender weer als commentator zou terugkeren. Mol stelde daarbij wel de harde eis dat hij live vanaf het circuit commentaar kon leveren. Bij Sport1 wordt het commentaar vanuit de studio in Amsterdam gegeven.
Extra kosten commentaar vanaf circuit
Omdat commentaar bij de Formule 1-races vanaf het circuit extra kosten met zich meebrengt heeft Veronica – waar Olav Mol dit seizoen in dienst was – besloten dit niet te doen. Ook schrapte Veronica de bijdrage die Olav Mol vanaf het circuit bij de samenvattingsuitzendingen gaf. Omdat Mol zich niet in de nieuwe situatie kon vinden, werd in onderling overleg besloten de samenwerking te stoppen. Sport1 stelt op haar beurt dat de extra kosten voor live commentaar vanaf het circuit op jaarbasis enkele honderdduizenden euro’s kost. Daarom blijft het commentaar tijdens het lopende Formule 1-seizoen door Ronald van Dam vanuit de Sport1-studio worden gegeven.
Sport1 stelt wel dat men voor de komende twee seizoenen – waarvoor men ook de uitzendrechten in bezit heeft – met Olav Mol naar de mogelijkheden kijkt om live commentaar vanaf het circuit te kunnen realiseren.
I intend to live forever. So far, so good.
Dat is toch wel te hopen. Dat commentaar van Ronald van Dam is echt bagger. Gelukkig was er afgelopen weekend weer de BBC!IkWilbert schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:39:
Enkele 100.000-en: 2 ton? Da's 10K per race (klinkt aannemelijk, zelfs wat laag). Zeg 20K (dus 4 ton op jaarbasis), da's dus 2300 extra abo's nodig voor het commentaar (die dan het hele jaar abonnee blijven). Klinkt niet als heel veel eigenlijk.
En Olav Mol moet toch wel 2 a 3000 man extra kunnen trekken?
En Olav Mol moet toch wel 2 a 3000 man extra kunnen trekken?
Verwijderd
Olav Mol is gewoon een kwal als ze wegens economische redenen niet op locatie kunnen zijn moet hij dat gewoon accepteren.Meneer wil zeker ook 1e klas reizen en een 5 sterren hotel?Ook al is die op locatie mist die nog steeds de helft van wat er gaande is.Tegenwoordig kan je prima via een studio commentaar geven live timing,Twitter enz enz.
Op locatie loopt hij buiten de uitzendingen door de paddock waardoor hij veel meer informatie hoort dan dat hij ooit hier in de studio mee zou krijgen. Ook is het vaak zat voor gekomen dat hij kon horen dat een motor niet meer 100% was door het raam van de commentaar positie iets open te zetten.Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:19:
Olav Mol is gewoon een kwal als ze wegens economische redenen niet op locatie kunnen zijn moet hij dat gewoon accepteren.Meneer wil zeker ook 1e klas reizen en een 5 sterren hotel?Ook al is die op locatie mist die nog steeds de helft van wat er gaande is.Tegenwoordig kan je prima via een studio commentaar geven live timing,Twitter enz enz.
Voor die studio uitzending moet hij ook elke keer vliegen, want Olav woont tegenwoordig in Spanje.
Maar goed, het is hier mode om commentatoren af te zeiken.
Beetje kortzichtig IMHO. Ik denk dat Mol er op uit is om een goede F1 verslaggeving te doen, inclusief interviews, achtergrond, leuke items etc. En dan wil je daarvoor echt wel op locatie zijn, maar ook een budget om daar een productietje te doen (camera, editing, sateliet-tijd) en ik denk dat dat qua budget lastig is voor Sport1/Veronica. En als dat wel is waar Mol in eerste instatie voor getekend heeft, snap ik best dat hij geen zin heeft in een slap aftreksel daarvan.Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:19:
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Olav Mol is het gewoon helemaal zat om in Amsterdam of een andere remote locatie in een hokje vanaf een TV het commentaar te doen.
Daarbij geloof ik ook echt dat hij ons, de F1-fans in Nederland, iets moois wil voorschotelen. Een goeie show, met inside informatie, zonder reclame onderbrekingen en commentaar op locatie.
Als dat niet kan, dan helemaal niet. Die ellende heeft ie de afgelopen jaren bij RTL7 genoeg gedaan. En daar kan ik helemaal inkomen. Een goeie, complete show neerzetten voor de F1-fans in Nederland.
Daarbij geloof ik ook echt dat hij ons, de F1-fans in Nederland, iets moois wil voorschotelen. Een goeie show, met inside informatie, zonder reclame onderbrekingen en commentaar op locatie.
Als dat niet kan, dan helemaal niet. Die ellende heeft ie de afgelopen jaren bij RTL7 genoeg gedaan. En daar kan ik helemaal inkomen. Een goeie, complete show neerzetten voor de F1-fans in Nederland.
op twitter meld hij trouwens dat hij niks van de gesprekken met sport1 afweet
You and I have memories longer than the road ahead
Verwijderd
Als het economisch niet kan dan kan het ook niet het nog altijd beter via de studio dan helemaal niks?Ik denk dat hij liever werk heeft dan helemaal niks en thuis zitten.
Mol is volgens mij al binnen, die heeft echt geen RTL nodig om rond te komen.Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:39:
Als het economisch niet kan dan kan het ook niet het nog altijd beter via de studio dan helemaal niks?Ik denk dat hij liever werk heeft dan helemaal niks en thuis zitten.
Hij deed het commentaar toch vanuit huis? Maar goed, ik heb liever SkyHD met Brundle dan om het even welke NL-commentator. Als Mol er alleen gaat zitten dan mist ie toch de helft, zeker met de tactieken van tegenwoordig.
http://www.motorsport.com...gn-honda-test-car-report/
gerucht gaat dat James Allison naar Honda gaat om daar een auto te ontwerpen waarmee ze in 2014 de nieuwe V6 gaan testen.
Omdat ze (nog) geen officieel team zijn of leverancier zijn ze ook niet gebonden aan de regels die gelden voor de huidige teams.
Zou Jos al een belletje hebben gehad?
gerucht gaat dat James Allison naar Honda gaat om daar een auto te ontwerpen waarmee ze in 2014 de nieuwe V6 gaan testen.
Omdat ze (nog) geen officieel team zijn of leverancier zijn ze ook niet gebonden aan de regels die gelden voor de huidige teams.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Die heeft natuurlijk nog wat tegoed van HondaL1nt schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:18:
Tsja... Button... Die valt weer een beetje terug in zijn pre 2009 vorm. Dat vind ik echt een geval van iemand die per ongeluk kampioen is geworden.
Daar kan ik het -helaas- eigenlijk alleen maar mee eens zijn.Senor Sjon schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:50:
Tsja... Button... Die valt weer een beetje terug in zijn pre 2009 vorm. Dat vind ik echt een geval van iemand die per ongeluk kampioen is geworden.
Toch heeft ie wel z'n sterke punten en is het een top gozer. Maar ja. Met aardig zijn wordt je geen kampioen
Mja, IMHO, liever Button per ongeluk kampioen dan Massa
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Button is gewoon zo goed/slecht als de vorm van zijn team. In een top wagen met een team erachter dat draait, is Button gewoon kampioen waardig. 'Per ongeluk kampioen geworden' krijg je er bij mij niet in als ik eerlijk ben.Senor Sjon schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:50:
Het was Barri of Button dat jaar. Barri viel gelijk in zijn tweede rijder rol dus Button kampioen. Toen de rest van de teams bij was, was het verre va indrukwekkend allemaal. Button zie ik als een soort Webber. Gemiddeld goed met uitschieters naar boven en beneden.
Ik heb geen mening over Button, behalve dan dat ik het een gave coureur vind. Eigenlijk vind ik de meeste gevestigde namen wel goeie rijders, Massa in 2008 was ook gewoon kampioenswaardig. De enige waar mijn mening niet echt positief over is, Vettel. Hem is het echt aan komen waaien met de auto van Newey en de Red Bull politiek.
zout!
zout!
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Newey is geen god, hij wordt veel teveel opgehemeld. Vettel is op eigen conto kampioen geworden. Als Newey echt een goddelijke wagen had gecreëerd (Of naja, verantwoordelijk voor is), dan zou Webber de vaste nummer 2/3 in het kampioenschap moeten zijn de afgelopen jaren.Yonni schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:13:
Ik heb geen mening over Button, behalve dan dat ik het een gave coureur vind. Eigenlijk vind ik de meeste gevestigde namen wel goeie rijders, Massa in 2008 was ook gewoon kampioenswaardig. De enige waar mijn mening niet echt positief over is, Vettel. Hem is het echt aan komen waaien met de auto van Newey en de Red Bull politiek.
zout!
Snap wel dat velen zich beginnen te irriteren aan Vettel, maar het is een coureur van wereldklasse. Gezien zijn leeftijd gaat hij nog veel van zich laten zien.
Je vindt Vettel sympathiek of niet (ik niet echt) maar ook al zou het allemaal waar zijn dat het vooral door de auto komt, dan nog heeft Vettel toen hij die goede auto onder zijn kont had gedaan wat hij moest doen. Hamilton zeurde laatst ook dat Vettel het zo makkelijk had met zijn Red Bull. Nou, de auto van Hamilton was in een jaar als pakweg 2010 ook niet bepaald traag. Hij is in dat jaar echter zelf in Singapore tegen Webber opgereden, anders had hij misschien wel het kampioenschap gewonnen. Vettel won het kampioenschap omdat hij misschien wat mazzel had op het laatst, maar ook omdat hij gewoon alles goed deed.Yonni schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:13:
zout!
In plaats van de [sub] tag had ik denk ik beter de [sup] tag kunnen gebruiken. Ook Vettel doet uiteindelijk gewoon wat hij moet doen, winnen. Verdiend kampioen en leider, Canada heeft hij als heer en meester gewonnen. Jammer dat er geen gevecht tussen Alonso en hem op de baan in de pijplijn zit. Daar komt de DRS helaas om de hoek kijken. Het hoort er nu eenmaal bij, maar mag van mij opbokken. Het filmpje van Hamilton die afremt is daar o.a. debet aan.
Maar de discussie wordt zo weer een andere kant op gezwengeld richting DRS en het echte racen.
Maar de discussie wordt zo weer een andere kant op gezwengeld richting DRS en het echte racen.
Wel epic snelle reactie van Alonso om hetzelfde te doen.
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Button en Sato in de Honda, klaar!
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Mooi filmpje, prachtig idee van Hamilton en ook een ubersnelle reactie van Alonso. Waarschijnlijk heeft Ferrari dit ook al wel bedacht, en was Alonso er (gelukkig) waakzaam voor.Yonni schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 23:20:
In plaats van de [sub] tag had ik denk ik beter de [sup] tag kunnen gebruiken. Ook Vettel doet uiteindelijk gewoon wat hij moet doen, winnen. Verdiend kampioen en leider, Canada heeft hij als heer en meester gewonnen. Jammer dat er geen gevecht tussen Alonso en hem op de baan in de pijplijn zit. Daar komt de DRS helaas om de hoek kijken. Het hoort er nu eenmaal bij, maar mag van mij opbokken. Het filmpje van Hamilton die afremt is daar o.a. debet aan.
Hamilton kon dat natuurlijk alleen doen als Alonso er naast zat. Jammer dat het zo moet, leuk vind ik de rijdende obstakels met coureurs die blijven plakken en steken. Maar goed, dat is nu helaas niet aan de orde. Ik vraag me af voor wanneer die regels weer op de planning staan om besproken te worden.
Verwijderd
Ik weet ook niet of nog meer regelwijzigingen nu de oplossing zijn, het lijkt wel alsof ze het met iedere wijziging minder interessant maken om naar te kijken.
Tja, regel dat je niet mag remmen voor een DRS detectiepunt als je een tegenstander naast je hebt ... ?
Dat zou enorm flauw zijnKeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:32:
Tja, regel dat je niet mag remmen voor een DRS detectiepunt als je een tegenstander naast je hebt ... ?
Kent iemand de F1 documentaire: "1"
Ik probeer hem te downloaden, maar kan hem nergens vinden?
Ik probeer hem te downloaden, maar kan hem nergens vinden?
Je bedoelt deze neem ik aan? Die moet zo te zien nog verschijnen.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Je hebt gelijk, ik dacht dat hij al een tijdje uit was!Ram0n schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:56:
Je bedoelt deze neem ik aan? Die moet zo te zien nog verschijnen.
En de volgende rel is in de maak. RedBull heeft naar verluidt een vorm van traction-control:
http://www.f1today.net/nl...-van-traction-control-toe
Foto met onderbroken bandenstreep van wielspin, wat kan duiden op tractioncontrol:
http://www.f1today.net/nl...-van-traction-control-toe
Foto met onderbroken bandenstreep van wielspin, wat kan duiden op tractioncontrol:
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.
Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.
Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.