Liever dit dan 78 rondjes "followtheleader", waar het een beetje naar uit zag voordat Massa z`n auto verloor.Bart-Willem schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:24:
[...]
Die bandenwissel die mag vind ik anders niet geweldig.Daar heeft Red Bull flink voordeel van, maar wellicht niet zo erg als een paar jaar terug toen met die rode vlag-situatie.
(hoop trouwens dat het goed gaat met hem)
How do you save a random generator ?
I have no special talent. I am only passionately curious.
Na het zien van de beelden is daar inderdaad voor te zeggen. Ik vind het een gevalletje 50/50, dan is het maar net te zien hoe het kwartje valt natuurlijkDDX schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:23:
Werd net gezegd door Martin Whitmarsh op Sky.
2 uur is exclusief de rode vlag. Incl onderbrekingen is het maximaal 4 uur sinds Canada een paar jaar geleden dat veel te lang duurde.beany schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:24:
Ze zijn op sport1 echt anti Maldonado, op het irritante af.
Is het trouwens zo dat de race, inclusief rode vlag, maximaal 2 uur mag duren? Ik dacht dat ze dat een paar jaar geleden hadden ingesteld.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
double yellow in sector 13......
Best 4 hours, 4 minutes and 32 seconds in F1 history.Chakotay schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:30:
[...]
2 uur is exclusief de rode vlag. Incl onderbrekingen is het maximaal 4 uur sinds Canada een paar jaar geleden dat veel te lang duurde.
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Moet zeggen dat dat wel echt een geweldige race was. Button at his finestNoel schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:32:
[...]
Best 4 hours, 4 minutes and 32 seconds in F1 history.
Jammergenoeg wel lijkt het, een GP2tje was helemaal de ice-ing on the cake geweest.Gé Brander schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:35:
Wordt het een rollende start?
Sutil. Nice.
[ Voor 6% gewijzigd door Noel op 26-05-2013 15:44 ]
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Maakt mij vrij weinig uitricardo246 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:23:
[...]
Serieus? heb je de beelden bekeken? Was toch echt CHI die vergat in zijn spiegeltjes te kijken.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Boktor schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:46:
Die tacovreter is echt niet goed bij z'n paasei.
Maar inderdaad. Racen is leuk, maar deze jongeman mag 'm wat mij betreft in de bandenstapel gaan parkeren.
Dan kun je gewoon beter zwijgen, niet?
I agree
Zeker, lijkt me niet echt fair als een bepaald team gewoon 1000km mag testen.Metalrick schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:47:
Die test van Mercedes en Pirelli heeft geholpen, nu niet meer de dramatische performance als eerst.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Op jullie pik getrapt?
Het verhaal gaat vanuit Mercedes en Pirelli dat je het geen testen kunt noemen omdat Mercedes tussentijds niks aan hun bolide mocht veranderen en ze niet wisten of ze op banden van dit jaar of volgend jaar reden, en ook niet welke spec banden het waren.MrSleeves schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:49:
[...]
Zeker, lijkt me niet echt fair als een bepaald team gewoon 1000km mag testen.
Ik blijf het alleen wel raar vinden dat als je toch niks aan de auto mag veranderen en het volgens Pirelli niet uit maakte welke auto reed dat ze niet gewoon een auto van 2 jaar terug hebben genomen... Vergelijkbaar met volgend jaar zijn ze allebei niet...
[ Voor 22% gewijzigd door Grootstyr op 26-05-2013 15:56 ]
Ze verzamelen wel data over deze banden die ze kunnen vergelijken met eerdere data. Valt toch wel genoeg uit te leren neem ik aan.Grootstyr schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:55:
[...]
Het verhaal gaat vanuit Mercedes en Pirelli dat je het geen testen kunt noemen omdat Mercedes tussentijds niks aan hun bolide mocht veranderen en ze niet wisten of ze op banden van dit jaar of volgend jaar reden, en ook niet welke spec banden het waren.
[ Voor 35% gewijzigd door mat.hi.as op 26-05-2013 15:59 ]
Tom Coronel.Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:49:
Wie is die ADHD kerel bij Sport1? Echt zwaar irritant...
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
En Schumacher z'n record blijft weer even staan.
[ Voor 54% gewijzigd door DDX op 26-05-2013 16:11 ]
-= Very annoying forum person =-
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
[ Voor 4% gewijzigd door JeroenTheStig op 26-05-2013 16:20 ]
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
edit: ja dus
[ Voor 8% gewijzigd door DDX op 26-05-2013 16:22 ]
[ Voor 66% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 26-05-2013 16:21 ]
Hij had geen banden gewisseld bij de laatste safety car, Chilton en Gutierrez welNilsinho schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:29:
Ik zag van der Garde op het eind zwaar terug vallen. Dat je Gutierrez niet achter je kan houden, kan gebeuren, maar in de laatste ronden ingehaald worden door Chilton en op 11 (!) seconden achterstand worden gereden in 3 ronden geeft aan dat er iets mis is aan de auto. Wie weet wat?
Maar val je dan wel 20 seconden terug in 1 ronde? Want daar leek het wel op, wellicht dat er daarom geel hing ofzo?soulcrusher schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:33:
[...]
Hij had geen banden gewisseld bij de laatste safety car, Chilton en Gutierrez wel
En met Rosberg een verdiende winnaar, deed helemaal alles goed. Ben wel benieuwd hoe het nu met dat bandentest verhaal afgaat lopen.
Hij kreeg na de restart te horen van zijn engineer dat hij te hard met de banden om ging, zijn banden zullen dus wel helemaal op zijn geweest.Bart-Willem schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:36:
[...]
Maar val je dan wel 20 seconden terug in 1 ronde? Want daar leek het wel op, wellicht dat er daarom geel hing ofzo?
En Pirelli moet zich ook melden :
[ Voor 30% gewijzigd door DDX op 26-05-2013 17:00 ]
Testing, one, two ...
Waarom denk je dat Alonso hem voorgelaten heeft tijdens de rode vlagNikolas schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:17:
Het woord koekwaus is uitgevonden voor mensen als Perez. Wat een kalf.
Niellie41 in "Algemeen race topic Deel 2"Pierre61 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:10:
Het is wel off topic maar kijken er hier nog Indy500
Verder vond ik Perez wel meevallen. Hij nam risico (aan het eind ook wel te veel), maar ik vond Van Dam en Coronel wel overdrijven. Als ze niet aanvallen, zit iedereen te klagen dat het een optocht is; neemt er iemand risico, dan is het ook niet goed. Villeneuve e.d. coureurs deden dit vroeger ook en toen vond iedereen dat prachtig.
Webber is tenminste eerlijk: die zegt gewoon "Rosberg's winst lag niet aan de bandentest".MrSleeves schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:54:
Ik benieuwd hoe het hele Mercedesverhaal af gaat lopen. Rosberg helpt niet mee tijdens de persconferentie (dat ze in zo'n korte tijd zoveel progressie hadden geboekt), want dat kan je natuurlijk vooral aan die test toeschrijven.
Bij Raikkonen was hij gewoon te laat, dat was gewoon niet nodig en een fout van Perez.Verder vond ik Perez wel meevallen. Hij nam risico (aan het eind ook wel te veel), maar ik vond Van Dam en Coronel wel overdrijven. Als ze niet aanvallen, zit iedereen te klagen dat het een optocht is; neemt er iemand risico, dan is het ook niet goed. Villeneuve e.d. coureurs deden dit vroeger ook en toen vond iedereen dat prachtig.
Ergens kan ik me wel een beetje voorstellen dat Button het niet zo een ramp zal hebben gevonden dat juist hij Perez de weg naar de pits blokkeerde
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
http://www1.skysports.com...r-the-Canadian-Grand-Prix
Webber heeft anders wel een tijdje Hamilton is z'n nek gehad.gambieter schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:57:
[...]
Webber is tenminste eerlijk: die zegt gewoon "Rosberg's winst lag niet aan de bandentest".
Ook wel typisch is dat er nog een team getest zou hebben (Bahrain) en het gerucht gaat dat da Ferrari zou zijn. Lijkt mij niet, want zij hebben ook protest aangetekend.
Ja, en? Hamilton maakte een grote fout bij de eerste SC, waardoor Vettel en Webber hem voorbij kwamen. De Mercedes was gewoon sterk dit weekend, en dat zie je goed op circuits waar niet in te halen is.MrSleeves schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:10:
Webber heeft anders wel een tijdje Hamilton is z'n nek gehad.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Je mag in de F1 nog steeds ongelimiteerd testen, mits je een auto gebruikt van minimaal 2 seizoenen geleden. Dus Ferrari heeft keurig volgens de reglementen gehandeld.
Is bij waarschuwing gebleven :DDX schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:58:
Hmms Kimi moet zich nog even melden bij de FIA omdat hij te snel heeft gereden onder de safetycar.
http://www.f1fanatic.co.u...-for-safety-car-speeding/
En :
http://www.f1fanatic.co.u...-mercedes-protest-to-fia/
“After hearing and collecting information the stewards will write a report to the FIA who may bring the matter before the International Tribunal.”
The stewards have official classified the results of the Monaco Grand Prix, meaning any future decision will not affect the result of today’s race.
[ Voor 39% gewijzigd door DDX op 26-05-2013 20:45 ]
Precies, Hamilton kon Webber bijhouden en was zelfs sneller. Normaal gesproken rijdt Hamilton achteruit in de race. Je zou verwachten dat de Mercedessen de hele tijd bedreigd zouden worden i.p.v. dat zij anderen bedreigen.gambieter schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:24:
[...]
Ja, en? Hamilton maakte een grote fout bij de eerste SC, waardoor Vettel en Webber hem voorbij kwamen. De Mercedes was gewoon sterk dit weekend, en dat zie je goed op circuits waar niet in te halen is.
Dan zit Mercedes wel fout. Pirelli vraagt ze 1000km te rijden, maar Mercedes had dan niet met de huidige auto in moeten zetten. Feit dat de banden gecodeerd zijn, zegt mij niet zo veel; voor hetzelfde geldt hebben zij toch andere dingen zitten testen.masterslave schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:26:
Ferrari heeft inderdaad voor/met Pirelli getest, maar... Met de 2010 auto.
Je mag in de F1 nog steeds ongelimiteerd testen, mits je een auto gebruikt van minimaal 2 seizoenen geleden. Dus Ferrari heeft keurig volgens de reglementen gehandeld.
[ Voor 36% gewijzigd door MrSleeves op 26-05-2013 20:56 ]
In theorie zat Mercedes fout, echter schijnt er dus een regel in het contract te staan van Pirelli dat ze ieder team mogen vragen om gedurende het seizoen max 1000 km te testen.MrSleeves schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:54:
[...]
[...]
Dan zit Mercedes wel fout. Pirelli vraagt ze 1000km te rijden, maar Mercedes had dan niet met de huidige auto in moeten zetten. Feit dat de banden gecodeerd zijn, zegt mij niet zo veel; voor hetzelfde geldt hebben zij toch andere dingen zitten testen.
De vraag is of in dat contract benoemd is of dat testen met de auto van het huidige jaar mag, of dat dit conform het reguliere testreglement alleen met een minimaal twee jaar oud chassis mag.
Niki Lauda zei in de voorbeschouwing op RTL dat Mercedes alles gecheckt heeft en toestemming heeft gevraagd aan de FIA. Dus het zal wel mogen vermoed ik,
https://twitter.com/adamc...38729311450308608/photo/1
iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....
Dat is omgekeerde bewijslast, een beetje de aluhoedje-aanpak. Omdat ze het vandaag goed deden, moeten ze wel voordeel van de test hebben gehad. Het zal andersom moeten: je moet bewijzen dat ze er (oneerlijk) voordeel van hebben gehad.MrSleeves schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:54:
Precies, Hamilton kon Webber bijhouden en was zelfs sneller. Normaal gesproken rijdt Hamilton achteruit in de race. Je zou verwachten dat de Mercedessen de hele tijd bedreigd zouden worden i.p.v. dat zij anderen bedreigen.
Lijkt mij ook. Ferrari en Red Bull wisten van niks; zo lijkt het althans.Jimster21 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:13:
Het lijkt er op dat Mercedes in diepe problemen zit...
https://twitter.com/adamc...38729311450308608/photo/1
En als ik het goed begrijp, moet Pirelli de test uitvoeren en leveren de teams alleen materiaal.
Dat is momenteel nog lastig, maar het lijkt wel dat Mercedes en Pirelli samen besloten hebben te testen zonder dat de andere teams expliciet op de hoogte waren.gambieter schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:18:
[...]
Dat is omgekeerde bewijslast, een beetje de aluhoedje-aanpak. Omdat ze het vandaag goed deden, moeten ze wel voordeel van de test hebben gehad. Het zal andersom moeten: je moet bewijzen dat ze er (oneerlijk) voordeel van hebben gehad.
Pirelli zegt wat anders: http://www.gpupdate.net/e...sked-other-teams-to-test/MrSleeves schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:21:
Lijkt mij ook. Ferrari en Red Bull wisten van niks; zo lijkt het althans.
[...]
Dat is momenteel nog lastig, maar het lijkt wel dat Mercedes en Pirelli samen besloten hebben te testen zonder dat de andere teams expliciet op de hoogte waren.
Ik zou Ferrari en Red Bull ook niet op hun blauwe ogen geloven
Zo lees ik het inderdaad ook... En Pirelli zelf heeft ook gewoon een test rijder (Jaime Alguersuari?) dus hebben ze "alleen" de auto nodig. Echter, begreep ik ook dat het nog niet duidelijk was wie er precies getest had, of is dit nu wel bekend?MrSleeves schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:21:
[...]
Lijkt mij ook. Ferrari en Red Bull wisten van niks; zo lijkt het althans.
En als ik het goed begrijp, moet Pirelli de test uitvoeren en leveren de teams alleen materiaal.
Lekker consequent. Vorig jaar kreeg iedereen die ergens achterop reed steeds 5 plekken straf.... Waarom nu ineens 10?DDX schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:10:
Grosjean mag volgende race iig 10 plaatsen lager starten.
http://www1.skysports.com...r-the-Canadian-Grand-Prix
(serieuze vraag btw)
[ Voor 14% gewijzigd door mzx op 26-05-2013 21:39 ]
Omdat Grosjean inmiddels voor een godsvermogen aan schade heeft veroorzaakt?Hoogie2004 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:37:
[...]
Lekker consequent. Vorig jaar kreeg iedereen die ergens achterop reed steeds 5 plekken straf.... Waarom nu ineens 10?
[edit]
Wat ^^ zegt.
Overigens moet de FIA nu echt ingrijpen voordat er dooien gaan vallen. Perez meent namelijk dat hij geen enkele fout heeft gemaakt en dat Raikkonen fout zat bij de crash in de chicane. Zie http://www.formule1.nl/ni...rez-heeft-geweldige-race/
Volslagen van 't padje af die kerel en absoluut McLaren-onwaardig.
[ Voor 37% gewijzigd door JeroenTheStig op 26-05-2013 21:44 ]
Kan best dat hij nog een voorwaardelijke straf had hangen.mzx schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:38:
Omdat Grosjean best vaak betrokken is bij een ongelukje misschien?
(serieuze vraag btw)
Mijn god, 3x op rij en de wedstrijdleiding stelt hem nog in het gelijk ookBoktor schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:39:
[...]
Omdat Grosjean inmiddels voor een godsvermogen aan schade heeft veroorzaakt?
[edit]
Wat ^^ zegt.
Overigens moet de FIA nu echt ingrijpen voordat er dooien gaan vallen. Perez meent namelijk dat hij geen enkele fout heeft gemaakt en dat Raikkonen fout zat bij de crash in de chicane. Zie http://www.formule1.nl/ni...rez-heeft-geweldige-race/
Volslagen van 't padje af die kerel en absoluut McLaren-onwaardig.
[ Voor 58% gewijzigd door fynrd1 op 26-05-2013 21:47 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Volgens mij doet ie dit jaar juist zijn best om zijn reputatie weer een beetje op te halen...mzx schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:38:
Omdat Grosjean best vaak betrokken is bij een ongelukje misschien?
(serieuze vraag btw)
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.
Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.