||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ik zou er geen reet aan vinden. Krijgen we weer een replay van de jaren '90 met die actieve vering. De auto moet niet gaan helpen om 'm een bocht om te krijgen. Laat de rijder dat maar lekker zelf doen.fynrd1 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:37:
[...]
De gebroeders Wright konden het al op een fiets..Lijkt me geweldig Pitchrollenginemapping
Maarja de fia en bewegende aero onderdelen..
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dat bedoel ik ook, de tijd van Vettel mag van mij voorbij zijn. Als er een Red Bull vooraan zit, dan die van Webber, sympathieke gast die ik het echt gun. En ook om die achterlijke gast van een Helmut Marko de mond te snoeren.Pierre61 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:05:
[...]
Toch zie ik dan liever die Duitserlangs de kant, die Aussie is een coole gast
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

[ Voor 26% gewijzigd door Nilsinho op 03-02-2013 17:01 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
De gesloten cockpit kan best in de nabije toekomst toegepast worden hoor. Er wordt al jaren over gesproken en er zijn ook al verscheidene tests gedaan.mphilipp schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:10:
[...]
Geinig, maar weinig realistisch. Het zal best kunnen, daar niet van (ik kan het niet beoordelen), maar dit soort 'concepts' vind ik altijd een beetje dom. Het is gewoon een design oefening van een buro of ontwerper die een beetje naam wil maken. Het is geen opdracht van Ferrari of de FIA geweest om zoiets te onderzoeken en dit soort dingen mogen ook helemaal niet volgens de reglementen. Het heeft dus weinig van doen met de toekomst van de F1, maar meer met de dagdromen van iemand die goed overweg kan met een ontwerpprogramma.
Ik vond het er gewoon erg stoer uitzien!
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Nu de verlichting nog..
Maar zo te zien ook een kap op de neus.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Lagere neus en nieuwe techniek voor helmen lijken mij afdoende. Met de techniek van nu zou Senna niet meer sterven en dat zegt iets.AtlAntA schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:52:
De gesloten cockpit kan best in de nabije toekomst toegepast worden hoor. Er wordt al jaren over gesproken en er zijn ook al verscheidene tests gedaan.
Aan de andere kant, als F1-wagens steeds meer op endurance wagens gaan lijken dan krijgt die tak van de sport misschien eens de aandacht die het verdient
Indeed:MrSleeves schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:05:
De garagedeur bij Mercedes is open: http://twitter.com/ElidoF1/status/298015450405695489/photo/1
Nu de verlichting nog..

[ Voor 24% gewijzigd door Speedpete op 03-02-2013 23:37 ]
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Met de missende verlichting is het lastig te zien, maar ze lijken een revolutionaire achtervleugel te hebben. Of ik zie spokenMrSleeves schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:05:
De garagedeur bij Mercedes is open: http://twitter.com/ElidoF1/status/298015450405695489/photo/1
Nu de verlichting nog..

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
http://www.mercedes-amg-f1.com/news_2004.html
Hij wordt dus duidelijker aan de hand van het aantal tweets.. Zijn er dan geen journalisten uitgenodigd ofzo?
Senna was sowieso al beetje een freak accident. Als de wielophanging niet door de helm was gegaan was ie gewoon weg gelopen. Helaas liep het anders.Speedpete schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:30:
[...]
Lagere neus en nieuwe techniek voor helmen lijken mij afdoende. Met de techniek van nu zou Senna niet meer sterven en dat zegt iets.
Aan de andere kant, als F1-wagens steeds meer op endurance wagens gaan lijken dan krijgt die tak van de sport misschien eens de aandacht die het verdient
Gesloten cockpit vind ik gewoon te gek voor woorden. Het is open-wheel racing. Hier zit en bepaald risico aan.
We hoeven de goden niet te verzoeken door in die sigaren van de jaren '60 te gaan racen maar we moeten ook niet doorslaan.
Wat is de volgende stap als iemand straks een dusdanige freak accident heeft waardoor de kap er niet af wil en dus levend verbrand? Radiografische auto's? iRacing? rFactor 2.0??
Het idiootste vind ik nog wel dat diegene die aan de zijlijn staan het hardste schreeuwen terwijl de rijders zelf het risico vooralsnog gewoon accepteren als "part of the job". Met de huidige kennis zou een Massa misschien 30 seconden eerder of later naar buiten zijn gegaan maar hij zou nog steeds in die auto gestapt zijn.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
- Red Bull: Wow die achterkant is strange. De auto houdt gewoon op na de uitlaat. Je ziet een stuk bodemplaat en thats it. Bij de andere teams loopt het bodywork verder naar achteren door.
- Sauber: Mooie auto, zeer kleine sidepods. Ben benieuwd of dat veel winst gaat brengen
- McLaren: Vorig jaar begin en einde van het seizoen gewoon de snelste auto. Vroeg me af of ze die nog veel konden verbeteren maar ze hebben echt grote aanpassingen gedaan. Voorwielophanging met pull-rod, de hele neus hoger gemaakt en ook richting de achterkant zitten wat grote wijzigingen. Als ze de snelste auto van afgelopen jaar nog verder hebben kunnen verbeteren... dan zijn ze denk ik wel the team to beat.
- Ferrari: Op de neus met vanity panel na geen hele grote veranderingen. Achterwielophanging is wat aangepast maar verder niet veel spannends te zien. Ik heb het vermoeden dat ze bij Ferrari meer dan de andere teams echt een demo-auto hebben getoond. Ze zeggen zelf ook dat de auto van de presentatie tussen de 2 en 3 maanden achterloopt op het ontwikkelwerk dus ik hoop dat ze tijdens de tests wat meer vernieuwing gaan laten zien.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
YouTube: Peter Windsor
http://www.mercedes-amg-f1.com/
https://pbs.twimg.com/media/BCQK1gnCAAAdBiT.jpg:large
http://www.motorsport.com...d=1508391&sz=1&r=6268&s=2
Heel veel lelijker kan je het niet krijgen..

En een reminder:
De Subleague op F1teammanager.nl is begonnen!
Naam Subleague: Got F1 Racing
Toegangscode: F12013
Inschrijven kost nu wel €1,50 geloof ik, eenmalig (via sms).
[ Voor 78% gewijzigd door V3g3ta op 04-02-2013 15:43 ]
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Van bovenaf daarentegen

En een league is leuk, maar ik ga niet betalen voor zoiets
[ Voor 7% gewijzigd door AzzKickah op 04-02-2013 16:01 ]
Ik gun Webber ook nog wel een kampioenschaps titel, dat is iemand die nog veel meer kan dan alleen F1 en ik hoop ook echt dat hij V8 SC gaat rijden. Ik vind 'm ook wel een goede kandidaat om de LMP1 Porsche te sturen in 2014.V3g3ta schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:54:
[...]
Dat bedoel ik ook, de tijd van Vettel mag van mij voorbij zijn. Als er een Red Bull vooraan zit, dan die van Webber, sympathieke gast die ik het echt gun. En ook om die achterlijke gast van een Helmut Marko de mond te snoeren.
Sauber tot nu toe de verrassendste met hun livery, ziet er wel lekker duister uit
Moest nog wel even 2 keer kijken toen ik Hamilton zag zitten op die Merc
[ Voor 12% gewijzigd door Streskip op 04-02-2013 16:35 ]
(zijn nog niet geopend voor komend seizoen btw.)
[ Voor 14% gewijzigd door Felyrion op 04-02-2013 17:01 ]
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Volgens mij zijn Rosberg en Hammi al jaren bevriend. Nog vanuit de tijd dat ze samen gp2 reden.Streskip schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:33:
[...]
Ik gun Webber ook nog wel een kampioenschaps titel, dat is iemand die nog veel meer kan dan alleen F1 en ik hoop ook echt dat hij V8 SC gaat rijden. Ik vind 'm ook wel een goede kandidaat om de LMP1 Porsche te sturen in 2014.
Sauber tot nu toe de verrassendste met hun livery, ziet er wel lekker duister uitLotus een beetje minder dan vorig jaar, te veel rood. Dat chroom van McLaren en Mercedes nooit echt iets gevonden, dus ben blij dat Ferrari er is wat anders van maakt.
Moest nog wel even 2 keer kijken toen ik Hamilton zag zitten op die MercHij en Rosberg maatjes, kan het me amper voorstellen. Van Perez verwacht ik nog minder dan Hamilton eigenlijk, al hoop ik dat Perez wel iets waar kan maken.
Vincere Per Belli
Daarnaast vind ik dat mintgroen ook zo lelijk.
Op welke manier zou ik SkySports kunnen kijken in NL? 15 euro per maand voor Sport 1 zou ook een optie zijn...
Wel slechte move al zeg ik het zelf van RTL, net nu er een nederlander in de F1 zit... Gaat zeker voor meer aandacht in nederland zorgen.
[ Voor 24% gewijzigd door Damian op 04-02-2013 21:57 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Wanneer uitgezonden ga ik bij de BBC kijken, bevalt al jaren heel goed. En voor de uitzendingen die ze missen ben ik van plan uit te wijken naar RTL. Misschien nog proberen ergens internationaal commentaar vandaan te toveren, maar duits kan in geval van noodDamian schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:52:
Waar gaan de meesten nu F1 kijken?
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Ik gebruik de aanbieding van €5/maand, maar daarna kap ik ermee.Damian schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:52:
Waar gaan de meesten nu F1 kijken?
Op welke manier zou ik SkySports kunnen kijken in NL? 15 euro per maand voor Sport 1 zou ook een optie zijn...
Sky kan niet legaal in Nederland
Tja, had Van der Garde even iets eerder z'n contract aan moeten kondigen. Het zag er gewoon niet naar uit dat er een Nederlander kwam en het leverde RTL gewoon niet genoeg op. Eigenlijk dus eerder een slechte move van Bernie, omdat de TV-rechten (te) veel geld kosten.Wel slechte move al zeg ik het zelf van RTL, net nu er een nederlander in de F1 zit... Gaat zeker voor meer aandacht in nederland zorgen.
Ik kwam tot het volgende:
Sport 1 zend alle races uit op TV.
Veronica zend 3 wedstrijden uit op TV.
BBC zend 10 races uit op TV + BBC Radio 5 + Online streams.
RTL zend voor zover ik weet alle races uit op TV + Online streams.
Ik kan hier niet duidelijk uithalen of ze ALLE races coveren op BBC Radio 5. Ik probeer dit nog te achterhalen...BBC Radio 5 live will again be providing extensive coverage and live commentary of the on-track action - on 5 live on 909 and 693 MW and BBC 5 live sports extra on digital radio.
Ziggo (andere providers weet ik niet) heeft nu een actie voor Sport 1: 3 maanden Sport1 voor € 5 p/m. (Let op: wel vóór 23 maart 2013 aanvragen!)
Hieronder een tabel met alle wedstrijden en zenders waar het wordt uitgezonden (Veronica, BBC en de actie van Sport 1)
Datum | Zender | Race |
17-mrt-13 | Sport1 Actie | Australië (Melbourne) |
24-mrt-13 | Sport1 Actie | Malaisië (Sepang) |
14-apr-13 | Sport1 Actie / BBC1 | China (Shanghai) |
21-apr-13 | Sport1 Actie | Bahrein (Sakhir) |
12-mei-13 | Sport1 Actie / BBC1 | Spanje (Barcelona) |
26-mei-13 | Sport1 Actie | Monaco (Monte Carlo) |
09-jun-13 | Sport1 Actie / Veronica / BBC1 | Canada (Montreal) |
30-jun-13 | BBC1 | Groot-Brittannië (Silverstone) |
14-jul-13 | RTL | Duitsland (Nürburgring) |
28-jul-13 | RTL | Hongarije (Hungaroring) |
25-aug-13 | BBC1 | België (Spa) |
08-sep-13 | BBC1 | Italië (Monza) |
22-sep-13 | RTL | Singapore (Marina Bay) |
06-okt-13 | RTL | Zuid-Korea (Yeongam) |
13-okt-13 | BBC1 | Japan (Suzuka) |
27-okt-13 | BBC1 | India (Buddh International Circuit) |
03-nov-13 | RTL | Abu Dhabi (Yas Marina) |
17-nov-13 | Veronica | Verenigde Staten (Austin) |
24-nov-13 | Veronica | Brazilië (Interlagos) |
Persoonlijk ben ik geen fan van duitse zenders dus de 5 races die voor alsnog alleen op RTL.de worden uitgezonden is er nog wel een alternatief:
Prijzen zijn nog niet bekend, maar je kan ervan uit gaan dat ze minimaal € 6,95 (is prijs voor voetbalwedstrijden) zullen zijn.Uiteraard is de Formule 1 ook via Sport1.nl te bekijken en worden de kwalificaties en races pay-per-view beschikbaar gemaakt via de platformen van UPC, Ziggo en KPN.
Voor mezelf zal het hoogst waarschijnlijk het volgende worden:
- 7 races op Sport 1 icm Ziggo actie (€ 15.-)
- 5 races op BBC1 (gratiz)
- 2 races op Veronica (gratiz)
- 5 races op RTL icm BBC radio (indien overige races ook gecovered worden)
- 5 races via pay-per-view á € 6.95 (minimaal € € 41,70)
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H
Thanks voor de info, ter aanvulling: Sport 1 Go heeft ook een optie tot strippenkaart. 10 wedstrijden voor 25 euro.Tijgertje84 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 08:05:
Ik heb ook zitten kijken wat ik moet doen met kijken.
Ik kwam tot het volgende:
Sport 1 zend alle races uit op TV.
Veronica zend 3 wedstrijden uit op TV.
BBC zend 10 races uit op TV + BBC Radio 5 + Online streams.
RTL zend voor zover ik weet alle races uit op TV + Online streams.
[...]
Ik kan hier niet duidelijk uithalen of ze ALLE races coveren op BBC Radio 5. Ik probeer dit nog te achterhalen...
Ziggo (andere providers weet ik niet) heeft nu een actie voor Sport 1: 3 maanden Sport1 voor € 5 p/m. (Let op: wel vóór 23 maart 2013 aanvragen!)
Hieronder een tabel met alle wedstrijden en zenders waar het wordt uitgezonden (Veronica, BBC en de actie van Sport 1)
Datum Zender Race 17-mrt-13 Sport1 Actie Australië (Melbourne)
24-mrt-13 Sport1 Actie Malaisië (Sepang)
14-apr-13 Sport1 Actie / BBC1 China (Shanghai) 21-apr-13 Sport1 Actie Bahrein (Sakhir) 12-mei-13 Sport1 Actie / BBC1 Spanje (Barcelona) 26-mei-13 Sport1 Actie Monaco (Monte Carlo) 09-jun-13 Sport1 Actie / Veronica / BBC1 Canada (Montreal) 30-jun-13 BBC1 Groot-Brittannië (Silverstone) 14-jul-13 RTL Duitsland (Nürburgring) 28-jul-13 RTL Hongarije (Hungaroring) 25-aug-13 BBC1 België (Spa) 08-sep-13 BBC1 Italië (Monza) 22-sep-13 RTL Singapore (Marina Bay) 06-okt-13 RTL Zuid-Korea (Yeongam) 13-okt-13 BBC1 Japan (Suzuka) 27-okt-13 BBC1 India (Buddh International Circuit) 03-nov-13 RTL Abu Dhabi (Yas Marina) 17-nov-13 Veronica Verenigde Staten (Austin) 24-nov-13 Veronica Brazilië (Interlagos)
Persoonlijk ben ik geen fan van duitse zenders dus de 5 races die voor alsnog alleen op RTL.de worden uitgezonden is er nog wel een alternatief:
[...]
Prijzen zijn nog niet bekend, maar je kan ervan uit gaan dat ze minimaal € 6,95 (is prijs voor voetbalwedstrijden) zullen zijn.
Voor mezelf zal het hoogst waarschijnlijk het volgende worden:En het volgende optioneel:
- 7 races op Sport 1 icm Ziggo actie (€ 15.-)
- 5 races op BBC1 (gratiz)
- 2 races op Veronica (gratiz)
Dan ben ik of maar €15,- kwijt of ik ben € 56,70 kwijt op jaarbasis om een heel seizoen F1 2013 te kunnen zien.
- 5 races op RTL icm BBC radio (indien overige races ook gecovered worden)
- 5 races via pay-per-view á € 6.95 (minimaal € € 41,70)
Gecombineerd met een half seizoen BBC kijken ben je dan dus voor 25 euro klaar en kun je het hele seizoen volgen.
Ik zie overigens wel op Sport 1 Go website dat wedstrijden online ook 'uitverkocht' kunnen zijn.... ik ben dus wel benieuwd of het allemaal gaat werken om online te kijken.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Wat je er ook niet uit kan halen is of BBC Radio 5 stream werkt buiten Engeland tijdens de race.Tijgertje84 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 08:05:
Ik kan hier niet duidelijk uithalen of ze ALLE races coveren op BBC Radio 5. Ik probeer dit nog te achterhalen...
En Brazilië is ook op de BBC.
Als de trend zich doorzet heeft Cosworth volgend jaar overigens helemaal geen teams meer over; van 4 naar 3 naar 2 naar 1

Mwoa, fugly issie niet... Mooi is anders

De Marussia... Net een veredelde Formule 3 machine...
[ Voor 18% gewijzigd door HaterFrame op 05-02-2013 10:37 ]
I am the great Cornholio!
uuhm???MetaFrame schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:34:
[afbeelding]

Misschien bedoelde je GP2 of WSbR ??
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Mijn excusses, GP3L1nt schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:43:
[...]
uuhm???
[afbeelding]
Misschien bedoelde je GP2 of WSbR ??

Dit team, en ook HRT zagen er zo knullig uit de laatste jaren. Toch vind ik het knap dat ze minder moeite hebben met de 107% regel dan backmarkers uit het verleden.MetaFrame schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:34:
[afbeelding]
Mercedes heeft al in de fik gestaan; begint lekker daar
XyritZz schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:01:

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Wat dat betreft doen ze het best ok idd, de basis die ze hebben is dus eigenlijk best goed. Jammere is dat die teams gewoon geen geld hebben om die basis om te zetten naar het midden veld.XyritZz schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:01:
[...]
Dit team, en ook HRT zagen er zo knullig uit de laatste jaren. Toch vind ik het knap dat ze minder moeite hebben met de 107% regel dan backmarkers uit het verleden.
Yep

Wel leuk dit, die lange strakes op de wingend-plate. Vorig jaar gaf Ferrari al aan zich in tegenstelling tot andere teams ook in dit gedeelte veel aandacht te gaan besteden, namelijk de wake turbulence.
[ Voor 47% gewijzigd door fynrd1 op 05-02-2013 15:55 ]
Veroorzaken al die sleuven niet juist heel veel turbulentie waardoor de auto 'afremt'?
De bedoeling is juist dat er achter de auto extra veel turbulentie komt, waardoor auto's erachter last van vuile lucht hebben. Probleem alleen is, het werkt alleen als je voorop rijdt.AzzKickah schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:07:
Wat is dat dan, wake turbulence?
Veroorzaken al die sleuven niet juist heel veel turbulentie waardoor de auto 'afremt'?
Vincere Per Belli
Nee juist niet, meer wake turbulence is meer weerstand. Wake turbulence is namelijk een direct product uit het ontstaan van downforce en misschien beter bekend als geïnduceerde weerstand.peeth schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 19:26:
[...]
De bedoeling is juist dat er achter de auto extra veel turbulentie komt, waardoor auto's erachter last van vuile lucht hebben. Probleem alleen is, het werkt alleen als je voorop rijdt.
Ehm, ergens wel.. De holletjes verzorgen een turbulente bindingslaag waardoor de wake kleiner wordt. En de bal zo verder kan vliegen.MrSleeves schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 19:45:
Da's toch net zoiets als de bolletjes in een golfballetje?
Ok, ik kon het uit de luchtvaart, waar ze het dan over de turbulente lucht achter het vliegtuig hebben. Zogtubulentie word het daar ook genoemd. Vandaar dat ik ervan uitging dat het hier dezelfde betekenis zou hebben.fynrd1 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 19:37:
[...]
Nee juist niet, meer wake turbulence is meer weerstand. Wake turbulence is namelijk een direct product uit het ontstaan van downforce en misschien beter bekend als geïnduceerde weerstand.
[ Voor 26% gewijzigd door peeth op 05-02-2013 21:09 ]
Vincere Per Belli
Dat heeft Schuberth ook ooit op hun motorhelm gemaakt. Nu zit er gewoon een klein spoilertje, maar ze hebben ooit een golfbalmotiefje erop gehad. Het vacuum achter de helm 'trok' nl aan je nek. Dat spoilertje doorbreekt dat en rijdt het dus een heel pak comfortabeler.fynrd1 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 19:48:
[...]
Ehm, ergens wel.. De holletjes verzorgen een turbulente bindingslaag waardoor de wake kleiner wordt. En de bal zo verder kan vliegen.

Hier staat dat Senna het complete WEC seizoen gaat rijden. Heeft hij daar tijd voor als hij ook in de F1 rijdt?
Verwijderd
Waarschijnlijk niet, maar hij rijdt geen F1 dus tijd genoeg.Streskip schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:31:
http://www.motorsport.com...artin-in-wec-and-le-mans/
Hier staat dat Senna het complete WEC seizoen gaat rijden. Heeft hij daar tijd voor als hij ook in de F1 rijdt?
Zog turbulentie = Wake turbulence. Ik heb alle het idee dat je het begrip verkeerd aangeleerd hebt..?peeth schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:07:
[...]
Ok, ik kon het uit de luchtvaart, waar ze het dan over de turbulente lucht achter het vliegtuig hebben. Zogtubulentie word het daar ook genoemd. Vandaar dat ik ervan uitging dat het hier dezelfde betekenis zou hebben.
Kan best, maar dat wake en zog hetzelfde is impliceerde ik al door het woordje ook te gebruiken.fynrd1 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 01:11:
[...]
Zog turbulentie = Wake turbulence. Ik heb alle het idee dat je het begrip verkeerd aangeleerd hebt..?
Vincere Per Belli
Ben benieuwdMarussia kiest voor Braziliaan Razia
Razia eindigde vorig seizoen als tweede in de GP2.
Grapjas, ze zijn net begonnen daar
Testing, one, two ...
Of ie nou meteen al de grens opzocht of dat er gewoon iets niet goed ging is nog onduidelijk.
Testing, one, two ...
Wel benieuwd hoe dat er uit gaat zien.hardware-lover schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:22:
Voor de gelukkigen onder ons: http://www.autosport.com/news/grapevine.php/id/105439
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Klopt:ColTju schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:58:
het verhaal gaat dat er problemen waren met zjin achtereremmen, het was dus geen driver error..
Van de Mercedes GP twitter toestand.Update from Jerez... we have traced the problem to the hydraulic brake line connecting to the right-rear caliper
Er is al uitgelegd dat er iets anders mee wordt bedoeld, maar wilde toch nog even hier op reageren:peeth schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 19:26:
[...]
De bedoeling is juist dat er achter de auto extra veel turbulentie komt, waardoor auto's erachter last van vuile lucht hebben. Probleem alleen is, het werkt alleen als je voorop rijdt.
Wat jij beschrijft heeft is iets waarvan geruchten gaan dat Williams dit heeft gebruikt tijdens races. Er werd echter dusdanig veel neerwaartse druk weggenomen bij auto's achter de Williams dat ze niet meer effectief konden remmen waardoor in één seizoen het meerdere keren is voorgekomen dat een Williams uit de race is geramd bij het aanremmen van een bocht.
Meest beroemde incident van dat jaar was Verstappen die Montoya de race uit beukte na gelapt te worden. Montoya was op weg naar z'n eerste race overwinning...
als je deze foto ziet

lijkt de kleur verdacht veel op

En vervolgens "Keep your distance" op de achtervleugel..XyritZz schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:08:
[...]
Meest beroemde incident van dat jaar was Verstappen die Montoya de race uit beukte na gelapt te worden. Montoya was op weg naar z'n eerste race overwinning...
http://www.crash.net/f1/n...s_keep_your_distance.html
[ Voor 10% gewijzigd door MrSleeves op 06-02-2013 14:18 ]
Ga zelf ook die €5 optie gebruiken. Hopelijk komt Sport 1 met een mooie F1 abbo want rest van de sporten intereseert me gewoon niet.MrSleeves schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:26:
[...]
Ik gebruik de aanbieding van €5/maand, maar daarna kap ik ermee.
Sky kan niet legaal in Nederland
[...]
Tja, had Van der Garde even iets eerder z'n contract aan moeten kondigen. Het zag er gewoon niet naar uit dat er een Nederlander kwam en het leverde RTL gewoon niet genoeg op. Eigenlijk dus eerder een slechte move van Bernie, omdat de TV-rechten (te) veel geld kosten.
Ben al aan het kijken voor een Dreambox
Kan ik die mooi bedienen vanuit mn XBMC systeem
Het hele veld mag die zin wel op de achtervleugel zolang Grossjean aanwezig isMrSleeves schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:17:
[...]
En vervolgens "Keep your distance" op de achtervleugel..
http://www.crash.net/f1/n...s_keep_your_distance.html
39
Het is alleen jammer dat je rond de 1000 euro kwijt bent voor het aanschaffen van koppen, schotel, box en eventuele installatie kosten.seninha schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:21:
[...]
Ga zelf ook die €5 optie gebruiken. Hopelijk komt Sport 1 met een mooie F1 abbo want rest van de sporten intereseert me gewoon niet.
Ben al aan het kijken voor een Dreambox, mocht dat er niet komen.
Kan ik die mooi bedienen vanuit mn XBMC systeem
Dacht het niet.fynrd1 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:31:
[...]
Het is alleen jammer dat je rond de 1000 euro kwijt bent voor het aanschaffen van koppen, schotel, box en eventuele installatie kosten.
Koop je tweedehands?
Onzin. Je kunt idd 2de hands kopen, maar ook nieuw is die shizzle echt niet zo duur. Ofwel je zit nog met prijzen van 20 jaar geleden in je hoofd, of je kijkt bij de verkeerde winkels...fynrd1 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:31:
[...]
Het is alleen jammer dat je rond de 1000 euro kwijt bent voor het aanschaffen van koppen, schotel, box en eventuele installatie kosten.
[edit]
Een Technisat Multytenne om met 1 schotel zonder draaien 4 satellieten te kunnen pakken is maar €129. De Twin variant, voor ontvangers met 2 tuners kost €100 meer. En dan heb je al een 'dure' schotel te pakken. Als je dat te duur vindt, kun je ook een simpele Triax pakken voor €39 (78cm, kleiner is niet handig met traditionele schotels). Die is dan maar geschikt voor 1 satelliet (of meerdere Astra's, die achter elkaar hangen).
Een tuner kun je zo gek maken als je wilt: van een paar tientjes voor een Dreambox/clone tot een supersonische voor €250 ofzo.
Installeren kun je zelf, of je zoekt via Sat4All een mannetje op die het voor een paar tientjes voor je doet. Standaard Canal Digitaal abo kost ook niet heel erg veel en de pakketten zijn vergelijkbaar (ook in prijs) met de kabelabo's. Alleen heb je beter beeld op bepaalde zenders omdat de kabelboeren bepaalde zenders knijpen van bitrate betreft.
Maar nu dwalen we wel heeeeeel erg af...
[ Voor 52% gewijzigd door mphilipp op 06-02-2013 15:46 ]
Schotel en LNB heb ik van een vriend.Alleen decoder komt nieuw.
je kan al een Dreambox clone voor ongeveer € 150 in huis hebben, of een VU+ voor €200
Beiden draaien op Linux, dus genoeg mee te doen
En aangezien de Decoder puur en alleen voor F1 zou komen kan die mooi bij mn server en kan ik alles vanuit de XBMC systeem die onder de TV staat bedienen.
Ik zou voor de VU+ gaan, echt top spul.seninha schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:14:
[...]
je kan al een Dreambox clone voor ongeveer € 150 in huis hebben, of een VU+ voor €200
Beiden draaien op Linux, dus genoeg mee te doen![]()
En aangezien de Decoder puur en alleen voor F1 zou komen kan die mooi bij mn server en kan ik alles vanuit de XBMC systeem die onder de TV staat bedienen.
Maar zijn die dreambox clones wel betrouwbaar? Want de orginele dreamboxes vind ik nog aan de prijs als je HD televisie wilt.seninha schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:14:
[...]
Beiden draaien op Linux, dus genoeg mee te doen![]()
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Je moet er natuurlijk geen Dreambox software op zetten, want dan heb je kans dat ie 'm stuk maakt. Kiep er Pli op oid, en je kunt naar hartelust updaten (van Pli natuurlijk). Geen probleem.DDX schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:34:
Clone absoluut niet doen, kan je geen software updates op doen en kwalitieit tja misschien fikt hij niet af als je geluk hebt
Let op dat er wel degelijk verschillen zijn tussen de verschillende boxjes wat kwaliteit van de tuner betreft. En het hoeft niet persé de duurste te zijn, maar ik heb tests gelezen (waar?) die 3 cloneboxen vergeleken en ze vonden niet allemaal hetzelfde aantal zenders, terwijl ze aan dezelfde schotel hingen. Dus niet zomaar voor de goedkoopste gaan; probeer wat te informeren wat een beetje kosjer spul is. Sat4All is your friend wat dat betreft.
Bron
Nee dat is de monkeyseat.Fietsbel schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:28:
Zou het om dit flapje gaan?
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Kijkend naar de vorm en positie heb ik het idee dat ze hiermee hun downwash willen vegroten (van de uitlaat stroom) Dat is wat er tenminste gebeurt. Ik weet niet hoeveel het scheelt, maar het is wel de goedkoopste oplossing om dit te bewerkstelligen, mochten er problemen zijn op dat gebied.mphilipp schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:27:
Lijkt het op inderdaad. Caterham beweert dat ze er vorig jaar al mee getest hebben en geen commentaar hebben gehad. Het is een grijs gebied, want het hangt af wat je het eind van de uitlaat vindt...het metalen deel of het omhullende bodywork. Wel creatief, als het iets brengt tenminste. Kan onze huisaerodynamicus hier iets over roepen?

Even een plaatje toegevoegd, omdat ik dit nog niet in mijn blog heb uitgelegd.
[ Voor 13% gewijzigd door fynrd1 op 06-02-2013 21:28 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Ik zou willen dat ze nog zo lekker klonken als in 2011...
En dan klinkt die Caterham nog het lekkerst
39
Kleinere sidepods en compactere versnellingsbakkenAquaSheep schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:37:
Ik vraag me eigenlijk af wat het hebbedingetje zal worden voor 2013. Vorig jaar was het een Coanda uitlaat.
http://www.telegraaf.nl/b...rijgt_meteen_boete__.html
Vorig jaar was iedereen eigenlijk nog een beetje aan het worstelen met de auto en de banden. Nu hebben ze veel ervaring, maar wél weer nieuwe banden. Dus heel veel zegt het nog niet. De McLaren zag er vorig jaar met het testen volgens mij ook beter uit dan dat ie in werkelijkheid was. En de Ferrari leek op geen stukken na een WK contender.fynrd1 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:23:
Massa's snelste tijd vandaag is ruim een seconde sneller dan de snelste tijd van vorig jaar. Goed ik weet dat het maar testen is, maar het gaat nu zichtbaar, merkbaar en hoorbaar beter dan vorig jaar
Dat is de Ferrari het hele seizoen ook niet geweest. Nu bovenaan de timesheets zegt wel degelijk iets, vorig seizoen waren de wintertijden dramatisch.mphilipp schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:35:
[...]
Vorig jaar was iedereen eigenlijk nog een beetje aan het worstelen met de auto en de banden. Nu hebben ze veel ervaring, maar wél weer nieuwe banden. Dus heel veel zegt het nog niet. De McLaren zag er vorig jaar met het testen volgens mij ook beter uit dan dat ie in werkelijkheid was. En de Ferrari leek op geen stukken na een WK contender.
Creating my own hero.
Volgens mij heeft Alonso toch echt heel het jaar goed meegedaan... Het scheelde niet veel en had misschien niet veel met de kwaliteiten van de auto te maken. Hoewel ik denk dat ie minder slecht was als zij zelf wilden doen geloven. Als Vettel niet zo gruwelijk veel geluk had gehad met die aanrijding had Alonso misschien WK geweest. Dan is het toch niet echt een hele slechte auto.Fasterinside schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:52:
[...]
Dat is de Ferrari het hele seizoen ook niet geweest.
Alonso heeft idd echt heel goed meegedaan. Maar als je alleen naar de kwalificaties kijkt dan was het goed zichtbaar dat de Ferrari geen topper was, dikwijls stond die achter beide Bulls én Mclarens gekwalificeerd.mphilipp schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:46:
[...]
Volgens mij heeft Alonso toch echt heel het jaar goed meegedaan... Het scheelde niet veel en had misschien niet veel met de kwaliteiten van de auto te maken. Hoewel ik denk dat ie minder slecht was als zij zelf wilden doen geloven. Als Vettel niet zo gruwelijk veel geluk had gehad met die aanrijding had Alonso misschien WK geweest. Dan is het toch niet echt een hele slechte auto.
Nu maar hopen dat Alonso ook dit jaar in vorm is en dat de Ferrari beter met de top mee kan doen (ook in handen van Massa). Dan kan het wel eens heel spannend gaan worden dit jaar

Of juist niet. Als de Ferrari dit jaar vanaf het begin goed erbij zit en Alonso is in dezelfde vorm als vorig jaar, wordt hij fluitend kampioen.soulcrusher schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:26:
[...]
Alonso heeft idd echt heel goed meegedaan. Maar als je alleen naar de kwalificaties kijkt dan was het goed zichtbaar dat de Ferrari geen topper was, dikwijls stond die achter beide Bulls én Mclarens gekwalificeerd.
Nu maar hopen dat Alonso ook dit jaar in vorm is en dat de Ferrari beter met de top mee kan doen (ook in handen van Massa). Dan kan het wel eens heel spannend gaan worden dit jaar
Kan die zelfs wel ff stoppen voor een peuk onderweg.
Afgelopen jaar klonk de Caterham ook het hardst.Streskip schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 00:58:
Had zoiets eerder verwacht tegen een topteam, aangezien Caterham geen gevaar voor Lotus zou moeten zijn. Ik ga er even vanuit dat het gewoon mag, zou het ook jammer vinden als dat niet zo zou zijn, dat uitlaten gezever gaat wel ver![]()
Ik zou willen dat ze nog zo lekker klonken als in 2011...![]()
[video]
En dan klinkt die Caterham nog het lekkerst
Dat was ook 1 van de dingen die me gelijk opviel toe we in Austin waren.
Dit topic is gesloten.
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.
Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.