PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
De coureurs die aan het einde hun tijd verbeterden waren gepit voor een nieuw setje intermediates. Hamilton en Rosberg (en Webber?) bleven op hun oude inters doorrijden.Harrie schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 10:04:
Jammer dat Lewis niet heeft kunnen profiteren van zn positie als laatste op de baan. Een foutje? Of dacht hij dat hij er al was?
Sector 2 was bijna geheel droog, dan heb je met verse inters een dik voordeel. Bij de Live timing kon je ook zien dat Vettel, Alonso en Massa in S2 en S3 veel harder gingen. S1 was ongeveer gelijk.
Tactische fout dus van Mercedes, want qua pace hadden ze hier vandaag eigenlijk pole moeten hebben. Rosberg leek overigens in het droge elke sessie een paar tiendes op Hamilton te hebben.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hamilton
Sutil
Massa
-
Sport 1, wat een lage kwaliteit beelden is dat zeg. na m'n proefperiode ga ik er niet mee verder. Commentaar was best prima.
[ Voor 9% gewijzigd door Fietsbel op 23-03-2013 14:06 ]
39
Wegens het blokken van Rosberg?
Note - Raikkonen qualified seventh but dropped three grid places for impeding
[ Voor 39% gewijzigd door Clavat op 23-03-2013 14:18 ]
PSN: McMillan0984
Verwijderd
Ik las ergens anders al de hypothese dat Alonso Massa expres voor zich laat in de kwalificatie, zodat Massa's zelfvertrouwen en moraal hoog blijft. Dat is alleen maar goed voor Alonso, want uiteindelijk weet hij in de race toch wel voor Massa te komen en snoept Massa mooi puntjes af van de concurrentie (iets wat Alonso vorig jaar de titel gekost heeft).Danfoss schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 10:03:
Dat geeft alleen maar aan dat de ferrari een goede auto is. Zelfs Massa gaat hard
Ver gezocht natuurlijk, maar aan de andere kant is Alonso wel zo'n berekenende sluwe vos
Dat ligt dan aan je provider, want bij Ziggo en UPC is het gewoon de volle HD streamFietsbel schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:05:
+
Hamilton
Sutil
Massa
-
Sport 1, wat een lage kwaliteit beelden is dat zeg. na m'n proefperiode ga ik er niet mee verder. Commentaar was best prima.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
39
Jemig, dat mensen dat serieus nemenVerwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:41:
[...]
Ik las ergens anders al de hypothese dat Alonso Massa expres voor zich laat in de kwalificatie, zodat Massa's zelfvertrouwen en moraal hoog blijft. Dat is alleen maar goed voor Alonso, want uiteindelijk weet hij in de race toch wel voor Massa te komen en snoept Massa mooi puntjes af van de concurrentie (iets wat Alonso vorig jaar de titel gekost heeft).
Ver gezocht natuurlijk, maar aan de andere kant is Alonso wel zo'n berekenende sluwe vos
Door de beste coureur van het veld te zijn?Requiem19 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:04:
[...]
Jemig, dat mensen dat serieus nemen. Hoe kun je dat uitkienen zonder een plek aan anderen te verliezen?
Jaa!Boktor schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 09:50:
[...]
We kunnen ook een 'het grote commentaar op het f1-commentaar topic' starten
http://www.brundlequotes.com/
Maar dan voor Van Dam!
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Zijn God-modus werkt zo goed dat toen hij zijn tijd zette, hij precies wist welke tijd Massa 30 seconden later ging zetten.KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:06:
[...]
Door de beste coureur van het veld te zijn?
Zelfs de beste coureur kan dat niet zo timen. Het verschil in Q in Australie en Maleisie opgeteld is 0.043 seconde. No way dat daar op te rijden isKeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:06:
[...]
Door de beste coureur van het veld te zijn?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
I served in a company of heroes.
Natuurlijk nietBM schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:26:
[...]
Zelfs de beste coureur kan dat niet zo timen. Het verschil in Q in Australie en Maleisie opgeteld is 0.043 seconde. No way dat daar op te rijden is
Alonso is wel goed, weet wel goed wat ie kan, kan ie absoluut af en toe een geintje mee uithalen, maar vooraf plannen hoe hard z'n teamgenoot gaat is wel erg lastig.
Coureurs kunnen daar wel op rijden, ze weten ook hoe hard ze kunnen gaan dat is allemaal al gesimuleerd, daarom weten de coureurs op vrijdag al of ze mee gaan doen voor welk plek. Het is één en al dataminig tijdens de eerste 3 trainingen.KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 20:03:
[...]
Natuurlijk niet
Alonso is wel goed, weet wel goed wat ie kan, kan ie absoluut af en toe een geintje mee uithalen, maar vooraf plannen hoe hard z'n teamgenoot gaat is wel erg lastig.
Btw: Gemiddelde pitstop bij Ferrari 2,85s, is toch niet normaal meer
[ Voor 6% gewijzigd door fynrd1 op 23-03-2013 20:22 ]
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Maar buiten dat, is het vooral onzin vanwege de kwalificatie van vandaag. Misschien heb jij een andere Q3 gezien, maar ik één waarbij de baan half nat/droog was. Met intermediates met verschillende slijtages en veranderende condities, mag je blij zijn als je op een paar tienden kan rijden.
Natuurlijk is dat onzin, puur op de bonnefooi hun rondjes rijdenMrSleeves schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:27:
Sorry, maar dat is imho best wel onzin. Normaal gesproken is het al redelijk onmogelijk, omdat iedere coureur bijna altijd wel een (miniscuul) foutje maakt, waardoor er wel een paar honderdste verschil kan zijn.
Maar buiten dat, is het vooral onzin vanwege de kwalificatie van vandaag. Misschien heb jij een andere Q3 gezien, maar ik één waarbij de baan half nat/droog was. Met intermediates met verschillende slijtages en veranderende condities, mag je blij zijn als je op een paar tienden kan rijden.
Jij stelt dat het mogelijk is voor Alonso om z'n rondjes tot op de honderste van een seconde te rijden. Ik stel dat ze dat niet kunnen en tijdens een kwalificatie in de halve regen al helemaal niet.fynrd1 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 00:06:
[...]
Natuurlijk is dat onzin, puur op de bonnefooi hun rondjes rijden
Als ze alles al weten, waarom rijden ze nog een vrije training? Waarom gaan de RB's nog een uitgebreide racesimulatie doen tijden FP3?
[ Voor 15% gewijzigd door MrSleeves op 24-03-2013 00:30 ]
Na 3 practices heb je wel een aardig idee wat je optimum is, zo dan al niet gehaald.MrSleeves schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:27:
Sorry, maar dat is imho best wel onzin. Normaal gesproken is het al redelijk onmogelijk, omdat iedere coureur bijna altijd wel een (miniscuul) foutje maakt, waardoor er wel een paar honderdste verschil kan zijn.
Waarvoor zouden ze dataminen? Voor de lol? Met alle data uit de eerste drie vrije trainingen gaan ze simuleren, vaak doen ze dat al met de data van vrijdag en verifiëren ze het op zaterdag ochtend. Voor jou misschien een verassing wat er allemaal gebeurt, maar de poletijd, knockout-tijd etc zijn al bekend. Als het goed is kunnen ze zelfs met de recente meteo gegevens een ronde opnieuw berekenen als hij de baan op gaat. Sowieso draaien al veel van dit soort variabelen mee, in de vorm van uitlaatgassen, wake, temperatuur baan, rubber, het rubber van je voorganger en hoelang dat nog warm is etc.MrSleeves schreef op zondag 24 maart 2013 @ 00:30:
[...]
Jij stelt dat het mogelijk is voor Alonso om z'n rondjes tot op de honderste van een seconde te rijden. Ik stel dat ze dat niet kunnen en tijdens een kwalificatie in de halve regen al helemaal niet.
Als ze alles al weten, waarom rijden ze nog een vrije training? Waarom gaan de RB's nog een uitgebreide racesimulatie doen tijden FP3?
Iets anders, Red Bull is bij Pirelli aan het pushen om de banden van 2012 weer te gaan gebruiken. Ze vinden dat Lotus een voordeel heeft met de 2013 banden omdat ze een wagen hebben verkocht aan Pirelli (R30 2010). Ik vind het maar zwak, ze hebben grote moeite met de '13 banden en nu proberen ze dit, zwak, zeer zwak!
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Ze hebben een optimum waar ze naar kunnen streven, beste sectortijden bij elkaar opgeteld, maar daar houdt het wel bij op. Rijders kunnen overigens wel ongeveer een bepaalde tijd rijden. Op het stuur zien ze precies hoeveel ze in de min of plus staan tegenover een andere rijder.V3g3ta schreef op zondag 24 maart 2013 @ 02:57:
Dat is pure onzin. Men kan nooit alle factoren berekenen om dat te bereiken. Ik weet zeker dat iedereen die in Q3 beland niet weet wie op pole eindigt. Op het moment zijn er 8 wagens die pole kunnen rijden en niemand van die 8 weten waar ze terecht komen.
Iets anders, Red Bull is bij Pirelli aan het pushen om de banden van 2012 weer te gaan gebruiken. Ze vinden dat Lotus een voordeel heeft met de 2013 banden omdat ze een wagen hebben verkocht aan Pirelli (R30 2010). Ik vind het maar zwak, ze hebben grote moeite met de '13 banden en nu proberen ze dit, zwak, zeer zwak!
En die banden, geen aandacht aan besteden. Het is hoogstens irritant, nogal zielig gedrag ook.
Edit:
Ik bedoel natuurlijk niet dat jou reactie erop zielig is, maar wat RBR doet.
Ik zit er al klaar voor. Kom uit de nachtdienst. Eens zien of ik wakker kan blijven
[ Voor 7% gewijzigd door Streskip op 24-03-2013 07:34 ]
Blijkbaar heb jij een kurkdroge Q3 zitten kijken. Verschil was 0.14 sec in half regen (waarbij Vettel in Q3 ruim 13 seconden langzamer was dan Rosberg in Q2).fynrd1 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 01:46:
[...]
Waarvoor zouden ze dataminen? Voor de lol? Met alle data uit de eerste drie vrije trainingen gaan ze simuleren, vaak doen ze dat al met de data van vrijdag en verifiëren ze het op zaterdag ochtend. Voor jou misschien een verassing wat er allemaal gebeurt, maar de poletijd, knockout-tijd etc zijn al bekend. Als het goed is kunnen ze zelfs met de recente meteo gegevens een ronde opnieuw berekenen als hij de baan op gaat. Sowieso draaien al veel van dit soort variabelen mee, in de vorm van uitlaatgassen, wake, temperatuur baan, rubber, het rubber van je voorganger en hoelang dat nog warm is etc.
En vorige week 3/1000 van een sec..
Maargoed, daar kunnen ze blijkbaar op rijden.. knap hoor..
En nu al een langere voorbeschouwing dan vorige week
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
En de voorbeschouwing en het commentaar is uiteraard subliem
[ Voor 35% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-03-2013 08:41 ]
(edit: Waarom staan die dingen trouwens niet helemaal vol met sponsoring?)
[ Voor 50% gewijzigd door Sagaris op 24-03-2013 08:44 ]
The ramblings of an idiot
Verder is het nu droog dus valt het vast mee..!?
[ Voor 72% gewijzigd door Hoyden op 24-03-2013 08:46 ]
Ik zie het zeker voor mee, laat maar gaanMcBoom schreef op zondag 24 maart 2013 @ 08:43:
Zal me benieuwen wat voor carnage de start gaat worden.... Spa '98
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
That's what she said!Dacuuu schreef op zondag 24 maart 2013 @ 08:57:
Lekker nat daar..
[ Voor 75% gewijzigd door McBoom op 24-03-2013 08:58 ]
Of Duits leren.RoyK schreef op zondag 24 maart 2013 @ 08:58:
pff.. heel mn f1 plezier ligt in de prak. stomme streams.. kleine happeringen en de lage framerate.. low quality aan beeld... ik ga denk ik maar een keuze maken. Of me binden aan een duur abbo.. of gewoon stoppen want hier wordt ik zwaar sjagereing van.
De volgende race is op BBCRoyK schreef op zondag 24 maart 2013 @ 08:58:
pff.. heel mn f1 plezier ligt in de prak. stomme streams.. kleine happeringen en de lage framerate.. low quality aan beeld... ik ga denk ik maar een keuze maken. Of me binden aan een duur abbo.. of gewoon stoppen want hier wordt ik zwaar sjagereing van.
What a fine day for Science! | Specs
-= Very annoying forum person =-
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Ze namen de gok op pit naar droge banden, zou nu wel te vroeg zijn geweest.
[ Voor 27% gewijzigd door Vos op 24-03-2013 09:08 ]
[ Voor 5% gewijzigd door JeroenTheStig op 24-03-2013 09:08 ]
Mess with the best, die like the rest
Eens! Er moet bijna wel contact zijn geweestVos schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:07:
Waar blijven de herhalingen? Wil zien hoe de vleugel beschadigd is geraakt...of Webber zijn actie wel kon.
Wat had die dan voor vaags bedacht ?MrSleeves schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:07:
Uitleg van Albers is wel goed.. Dus eigenlijk de schuld van Webber,..
Op het rechte stuk ging Webber ervoor rijden, waardoor de luchtstroom voor de auto van Alonso veranderd waardoor de vleugel afbrak..
Na 4 ronden?uchiha tijntje schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:11:
Nah de race voor het podium is al verreden.
[ Voor 24% gewijzigd door MrSleeves op 24-03-2013 09:12 ]
ik weet niet of dat het was, na dat contact stond de vleugel nog rechtMcBoom schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:10:
Alonso reed achter op Vettel, niet Webber dus.
Je zag vanuit onboard toch duidelijk onderdelen eraf vliegen ?soulcrusher schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:12:
[...]
ik weet niet of dat het was, na dat contact stond de vleugel nog recht
nee, het zag er vrij onschuldig uitDDX schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:13:
[...]
Je zag vanuit onboard toch duidelijk onderdelen eraf vliegen ?
Vanuit die bird's eye view positie na het contact kon je inderdaad niet goed zien dat één kant lager hing, was echter wel degelijk zo.soulcrusher schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:12:
[...]
ik weet niet of dat het was, na dat contact stond de vleugel nog recht
Maar dan is het nog niet de schuld van Webber. Zijn positie veroorzaakte het dan wel, maar schuld? Nee...MrSleeves schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:11:
[...]
Op het rechte stuk ging Webber ervoor rijden, waardoor de luchtstroom voor de auto van Alonso veranderd waardoor de vleugel afbrak..
[...]
Na 4 ronden?
Vandaar ook de knipoog waarschijnlijk.McBoom schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:14:
[...]
Maar dan is het nog niet de schuld van Webber. Zijn positie veroorzaakte het dan wel, maar schuld? Nee...
Misschien had ik er een smiley bij moeten zetten.. was cynisch bedoeld..McBoom schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:14:
[...]
Maar dan is het nog niet de schuld van Webber. Zijn positie veroorzaakte het dan wel, maar schuld? Nee...
edit: had er een smiley bij gezet.
[ Voor 7% gewijzigd door MrSleeves op 24-03-2013 09:17 ]
[ Voor 50% gewijzigd door DDX op 24-03-2013 09:18 ]
Dan is het goedMrSleeves schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:17:
[...]
Misschien had ik er een smiley bij moeten zetten.. was cynisch bedoeld..
edit: had er een smiley bij gezet.
vanuit de cockpit zie je de uiteindes van de vleugel, die waren nog gewoon horizontaal na het contact.DDX schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:15:
[...]
Zag jij het toch anders ?
Maargoed vanuit cockpit zie je voorvleugel niet.
Smiley stond er al hoor..
Ik bedoelde dat het goed was dat je het cynisch bedoelde
Unsafe release. Dus ja.McBoom schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:21:
Zal STR wel een tik op de vingers voor krijgen.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
En terwijl je het post staat hij alweer 16e, not bad though!AzzKickah schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:22:
Van der Garde gewoon 14. Netjes!
To dare is to do
Ik vind dat dat juist een beetje de rol verdeling is... Een iemand die zich bezig houdt met de wedstrijd en de ander die wat meer achtergrond vertelt.Slaapje schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:32:
Die Albers is ook niet echt een aanwinst, weinig aandacht voor de race en probeert alleen maar "interessante" verhalen te vertellen. En kan hij niet gewoon heeft zeggen?!?! Hij heb, heb heb heb... Man wat irritant.
Lul! Nu ga ik er ook op letten.Slaapje schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:32:En kan hij niet gewoon heeft zeggen?!?! Hij heb, heb heb heb... Man wat irritant.
@ hierboven; whahaha sorry...
[ Voor 11% gewijzigd door Slaapje op 24-03-2013 09:38 ]
To dare is to do
Inderdaad, 'heb' de hele tijd.Slaapje schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:32:
Die Albers is ook niet echt een aanwinst, weinig aandacht voor de race en probeert alleen maar "interessante" verhalen te vertellen. En kan hij niet gewoon heeft zeggen?!?! Hij heb, heb heb heb... Man wat irritant.
Ook het verschil tussen 'als' en 'dan' kent hij niet.
En Webber nu al naar binnen
[ Voor 19% gewijzigd door Blitzdoctor op 24-03-2013 09:40 ]
[ Voor 19% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-03-2013 09:41 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.
Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.