[F1] Seizoen 2013 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 83 Laatste
Acties:
  • 256.617 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:30

ATS

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Twee DRS zones in Maleisië: http://www.gpupdate.net/n...e-drs-zone-aan-op-sepang/
Ben benieuwd welke coureurs slim genoeg zijn om in de eerste zone er express niet langs te gaan, zodat ze in de tweede zone toe kunnen slaan.
Aangezien er twee detectiepunten zijn, wil je niet direct terug ge-DRS't worden.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-10 15:47
Great... not.

Ze hebben maar beperkt aantal regenbanden en intermediates per race. Als zondag ook regen is voorspeld, dan rijden ze dus weinig rondjes om banden te sparen. Om maar niet te spreken over de kwaliteiten van Pirelli met natte banen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-10 23:11

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Ook leuk dat de race weer om 16:00 lokale tijd begint. Toen ze nog om 14:00 begonnen hoorde je Olav tijdens de race altijd zeggen dat het er om 16:00 altijd ging onweren. En wat doen ze: de race later rijden...
Dat is dus al een keer foutgegaan met een race die afgebroken moest worden. Dat zou eigenlijk nog een keer moeten gebeuren; is niet leuk maar dan gaan ze mss weer terug naar de normale tijd daar met minder kans op moessonregens.

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:57
Ook twee detectiepunten, dat is ook belangrijk om te weten ;). In Australië waren er toch ook twee plekken waar ze het klepje open mochten gooien, met slechts één meetpunt?

Alonso rekent niet op zege in beginfase seizoen

[ Voor 29% gewijzigd door mat.hi.as op 20-03-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-12-2021

Nilsinho

Ook bekend als een lui varken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-10 11:12
Sagaris schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:47:
[...]

Genoeg bedrijven die dit niet zouden terugkoppelen aan hun klanten, heel netjes van ze!
Ze moeten wel.. als ze er iets aan gaan doen blijven er volgens mij niet veel "f1-abonees" over, en van wat ik zo mee krijg zijn dat er al niet zo veel, omdat veel mensen toch via alternatieven als bijv RTL duitsland kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 05:18

fynrd1

Fooled by Randomness

Niet zo gek dat hij dat denkt, ik denk dat hij naar zijn voornaamste concurent kijkt, die een wagen heeft met een operation window (aerowise) die in deze tropische klimaten volledig tot zijn recht komt. Behalve als het regent dan. En lotus kan weer een goede race rijden als het weer mee zit met de banden. Maar laat het maar lekker regenen :)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Dikke kans op regen natuurlijk, dus ik denk dat we nog niet veel duidelijkheid krijgen over wie waar staat.

Ik heb het vermoeden dat het voor Ferrari weinig uitmaakt, en dat de auto ook dit jaar vrij allround is. Alleen ben ik bang dat droog kwalificeren een probleem blijft. Een droge start zou voor de Ferrari's dan wel een groot pluspunt zijn. Die waren echt heel goed weg in Melbourne (net als Kimi). En met zo'n lange run naar T1, zou Alonso het waarschijnlijk geen ramp vinden om achter een paar Red Bulls (zeker die van Webber) of Mercedessen te starten.

Bij Mercedes hoopt men op regen en ik denk dat ze dat bij McLaren ook nodig hebben om naar voren te kunnen komen (al denk ik dat ze dat alsnog niet lukt).

Lotus zal wel op zoveel mogelijk droog weer hopen, gezien hun voordeel op het gebied van bandenslijtage. En ik denk dat Red Bull in droge omstandigheden ook meer voordeel zou kunnen behalen, mits ze meer rendement uit de auto kunnen halen en tegelijkertijd de bandenslijtage wat beter onder controle krijgen. Als ze echter niet dominant zijn, gaan ze met die lange rechte stukken toch een probleem hebben met inhalen (en natuurlijk met ingehaald worden).

[ Voor 7% gewijzigd door Zamorano op 21-03-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mooi, deze knakker heeft nu ook Sport1 om het live te volgen :P
Ben erg benieuwd naar de race, in de regen rijden vraagt toch altijd meer skills van de rijder

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 22:39

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Vannacht is om 03:00 uur de eerste vrije training... Nog iets gehoord van het Sport1 commentaar? Ze zouden er toch "op korte termijn concreet op terug" komen...?

[ Voor 7% gewijzigd door SqueakyClean op 21-03-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:57

TommyGun

Stik er maar in!

Wat een onzin dat een "Seizoen (volledig)" abo nu nog steeds 134,95 is... Hoe gaat dat dan als je over een paar races besluit alsnog een abo te nemen? Ik had verwacht dat er elke race wat af zou gaan.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
TommyGun schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:05:
Wat een onzin dat een "Seizoen (volledig)" abo nu nog steeds 134,95 is... Hoe gaat dat dan als je over een paar races besluit alsnog een abo te nemen? Ik had verwacht dat er elke race wat af zou gaan.
Je betaald toch gewoon per maand?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

TommyGun schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:05:
Sport1 biedt twee verschillende dingen aan: de online variant die 134,95 per jaar kost en de TV variant van 15 euro per maand.
Ik heb dat laatste abonnement, maar daarmee kan ik niet online kijken, net als dat je met de online variant geen TV erbij hebt... Uitgezonderd Canal+ geloof ik, want die bieden minder kanalen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MrSleeves schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:29:
[...]

Sport1 biedt twee verschillende dingen aan: de online variant die 134,95 per jaar kost en de TV variant van 15 euro per maand.
Ik heb dat laatste abonnement, maar daarmee kan ik niet online kijken, net als dat je met de online variant geen TV erbij hebt... Uitgezonderd Canal+ geloof ik, want die bieden minder kanalen aan.
Dat klopt, maar heeft geen betrekking tot mijn vraag / opmerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Aha, ik snap 'm. Ja, wel vreemd. Bij de F1 App van F1 wordt het wel steeds iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zo hoort het eigenlijk ook (vind ik)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Eigenlijk zou er ruim 7 euro af moeten gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:13

Damian

Insane Obtrusion

Kan het gelul over Sport1 en dergelijk nu aub naar een ander topic!

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37

Pierre

Van nature lui!

Damian schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:31:
Kan het gelul over Sport1 en dergelijk nu aub naar een ander topic!
_/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:05

Quad

Doof

Vannacht om 3 uur de eerste vrije training, ongehoorde tijd! :9

Overigens vraag ik mij af of alle F1 wedstrijden ook op Sport1 GO wordt uitgezonden en niet alleen de eerste 1/2 weekenden.

Scheelt wel wat centjes, nu mooi 12,95 per maand met voetbal en alles erop en eraan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-10 10:46
heeft er iemand toevallig een overzichtelijke site of iets dergelijks, met technische info over f1 auto's. (wat dient waarvoor) ik snap dat alle nieuwtjes niet in de puntjes worden uitgelegd, maar er is vast wel iets over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:13

IkWilbert

Het is mij!

Vendrom schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:35:
heeft er iemand toevallig een overzichtelijke site of iets dergelijks, met technische info over f1 auto's. (wat dient waarvoor) ik snap dat alle nieuwtjes niet in de puntjes worden uitgelegd, maar er is vast wel iets over te vinden.
Wikipedia?
Wikipedia: Formula One car

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 13:45
Ik volg eigenlijk al jaren de formule 1 op BBC. Het commentaar is velen malen beter dan de nederlandse televisie en er is veel meer achtergrondinformatie. Sinds martin brundle naar SKYsports is verhuist kijk ik wanneer BBC niet uit zend.
De nederlandse verslaglegging is in zekere mate iritant, met name de commerciele onderbrekingen.

Ik heb voor de lol de qualificatie van australie op sport1 gekeken, maar nog voordat deze werd afgelast ben ik afgehaakt. de nieuwe commentator van Sport1 is erg storend. Het valt mij op dat men het op de nederlandse televisie moeilijk vind om de uitzendingen ook interessant te maken voor de kijker die het verhaal al enige tijd volgt.

Ik ben maar wat blij dat ik geen abbonement heb genomen op de betaalzenders in nederland.

ontopic: Weet wellicht iemand waar informatie te vinden is over de compounds van dit jaar ten opzichte van de banden van vorig jaar?

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
daarom zei ik dus, overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Vendrom schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:40:
[...]

daarom zei ik dus, overzichtelijk.
http://scarbsf1.com/blog1/

Misschien heb je hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Zamorano schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:18:
Dikke kans op regen natuurlijk, dus ik denk dat we nog niet veel duidelijkheid krijgen over wie waar staat.

Ik heb het vermoeden dat het voor Ferrari weinig uitmaakt, en dat de auto ook dit jaar vrij allround is. Alleen ben ik bang dat droog kwalificeren een probleem blijft. Een droge start zou voor de Ferrari's dan wel een groot pluspunt zijn. Die waren echt heel goed weg in Melbourne (net als Kimi). En met zo'n lange run naar T1, zou Alonso het waarschijnlijk geen ramp vinden om achter een paar Red Bulls (zeker die van Webber) of Mercedessen te starten.

Bij Mercedes hoopt men op regen en ik denk dat ze dat bij McLaren ook nodig hebben om naar voren te kunnen komen (al denk ik dat ze dat alsnog niet lukt).

Lotus zal wel op zoveel mogelijk droog weer hopen, gezien hun voordeel op het gebied van bandenslijtage. En ik denk dat Red Bull in droge omstandigheden ook meer voordeel zou kunnen behalen, mits ze meer rendement uit de auto kunnen halen en tegelijkertijd de bandenslijtage wat beter onder controle krijgen. Als ze echter niet dominant zijn, gaan ze met die lange rechte stukken toch een probleem hebben met inhalen (en natuurlijk met ingehaald worden).
De Ferrari opereert net in een andere operation window dan de Redbull, allround zijn ze allemaal wel maar het maakt verschil voor winst/podium tegenover een top 5 klassering. Sinds de afgelopen zomer tests verdenk ik overigens Ferrari ervan, dat ze met een vorm van launchcontrol rondrijden. Want niet alleen Alonso komt extreem goed weg, ook Massa die destijds compleet uit vorm was. Mclaren verwacht ik pas rond Barcelona weer vooraan, ik vraag alleen af of een Perez het vermogen heeft om de afstand dicht te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Zo dat was ff een vroege :z Lotus reedt weer hele nette racepace's, zeker niet uit te sluiten als favoriet voor deze GP. Het wordt weer een weekendje Ferrari, Redbull en Lotus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Live timing is stuk zo te zien, krijg alleen maar te zien please wait. -O-

en hij doet het weer. *O*

[ Voor 20% gewijzigd door MegaTronics op 22-03-2013 08:23 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Het lijkt idd weer close tussen RB, Lotus en Ferrari.

Ik ben benieuwd of Lotus en Ferrari ook echt met RB kunnen strijden voor de eerste startrij.
En als dat zo is, of RB dan wat downforce heeft ingeleverd om in de race met iets meer topsnelheid te rijden zodat ze beter kunnen inhalen/verdedigen. In Australië kwamen ze er nog redelijk mee weg, maar op deze baan is het een stuk makkelijker inhalen met die lange rechte stukken.

Maar goed, bij regen verandert de zaak natuurlijk een beetje.

PS: de pace van Williams is trouwens echt dramatisch. Jammer dat ze zo'n terugval hebben tov vorig jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Zamorano op 22-03-2013 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
Top dankje, zoiets bedoelde ik! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:20

Hoogie2004

Whohooooo

Het valt me op dat RedBull zoveel klaagt over de banden, meer als andere teams volgens mij. In de vorige race viel het tempo van de RedBulls ook erg hard terug vlak na een pitstop, waar Lotus en Ferrari het hogere tempo langer vol leker te houden.

Ook zag je aan de auto van Vettel dat de banden het niet leuk hadden, dikke zwarte strepen op de achterbanden....

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
Hoogie2004 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:18:
Het valt me op dat RedBull zoveel klaagt over de banden, meer als andere teams volgens mij. In de vorige race viel het tempo van de RedBulls ook erg hard terug vlak na een pitstop, waar Lotus en Ferrari het hogere tempo langer vol leker te houden.

Ook zag je aan de auto van Vettel dat de banden het niet leuk hadden, dikke zwarte strepen op de achterbanden....
waarschijnlijk door de hogere mechanisme grip hebben de banden het moeilijker in de langzamere bochten.
hierdoor is slijtage hoger dan bij andere teams die dus het tegenovergestelde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Hoogie2004 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:18:

Sutil's eerste stop en Vettel's tweede stop vielen samen.
En dat terwijl Sutil's pace niet slecht was te noemen :o

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:07

Phydomir

Dennis

frankivo schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:00:
[...]

Sutil's eerste stop en Vettel's tweede stop vielen samen.
En dat terwijl Sutil's pace niet slecht was te noemen :o
Hij reed op dat moment zelfs weer wat weg van Vettel.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Het blijft mij verbazen hoe slecht McLaren steeds uit de winter komt. Gedurende het jaar maken ze dat meestal wel goed, maar dat is de strijd alweer gestreden. Zouden hun technici niet creatief genoeg zijn maar wel snel kunnen inspelen op kopieren van andermans ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

AzzKickah

06-CENSORED

Roamor schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:47:
Het blijft mij verbazen hoe slecht McLaren steeds uit de winter komt. Gedurende het jaar maken ze dat meestal wel goed, maar dat is de strijd alweer gestreden. Zouden hun technici niet creatief genoeg zijn maar wel snel kunnen inspelen op kopieren van andermans ideeën?
Ik snap daar ook helemaal niks van.

Ze hebben de auto van vorig jaar. Die ging goed om met de banden en de uitlaatgassen bijvoorbeeld.
Nu bouwen ze een nieuwe auto. Iets wat werkt, ga je niet veranderen. Tenzij de reglementen veranderd zijn.

Nu hebben ze het dus in zoverre veranderd ten opzichte van vorig jaar, dat het totaal niet meer werkt.

Daar kan ik met mijn kop niet bij. Je wéét toch hoe dingen moeten zitten om ze wel te laten werken?
Waarom is het dan elk jaar weer zo'n groot mysterie om die wagen aan de praat te krijgen?

Kijk, bij nieuwe dingen kan ik daar in komen, maar dingen als wielophanging, achtervleugel, voorvleugel, je mag toch verwachten dat na -tig jaar F1-ervaring ze een keer weten hoe zoiets werkt.

Zoals ook bij de Red Bull. De zijkanten van de achtervleugel zijn compleet anders dan die van vorig jaar. Was dat van vorig jaar dan zo slecht? Kan niet, want ze zijn kampioen. Is die van dit jaar dan zoveel beter nog? Waarom konden ze dat vorig jaar dan niet bedenken? Waarom een achtervleugel veranderen waar je vorig jaar kampioen mee bent geworden en de regels zijn niet veranderd?

Of een team wat al jaaaaren meedraait in de F1 (Sauber bijv.) heeft bij de nieuwe auto opeens koelingsproblemen. Ehm... Hallo? Ook jullie rijden al 20 jaar in de F1. Je weet toch hoeveel ruimte de hete lucht nodig heeft? Hoeveel koeling een motor nodig heeft?
Je gaat toch geen hele centimeters weghalen en dan bij de tests op je hoofd krabben van 'huh hij wordt veulste heet' :?

Edit: Ik schets het nu natuurlijk heel simpel en zwart wit, maar mijn punt is een beetje dat we het hier hebben over de hoogste tak van autosport. Die mensen weten echt wel hoe ze een auto moeten bouwen.
Maar van een gewoon goede snelle auto overgaan naar een auto die met moeite P10 pakt en allemaal problemen heeft, dat vind ik heel gek. De knapste koppen zitten daar met gigantisch veel ervaring binnen 1 team en dan komen dat soort dingen toch weer bovendrijven. Vreemd.

[ Voor 22% gewijzigd door AzzKickah op 22-03-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:13
Dit soort topics is altijd echt humor om te lezen ;). Armchair experts die denken dat ze weten hoe het wél moet in F1 team.

Als je dezelfde auto blijft houden in F1, sta je stil en verlies je terrein op concurrenten die wel weten hoe ze hun auto moeten doorontwikkelen. Kijk bijvoorbeeld naar Mercedes vorig seizoen; winst in China, maar in Brazilië 1,5 seconden van de pace. Ferrari daarentegen is van 1,5 seconden achterstand in Australië naar 0,7 gegaan in Brazilië.

Doorontwikkeling is het sleutelwoord. Mclaren had de MP4-27 geheel doorontwikkeld. Het aerodynamische concept bood weinig mogelijkheden meer om in het seizoen verder te evolueren. End of line geval dus.

Ze hebben nu gekozen voor een andere designfilosofie, die hun veel meer mogelijkheden biedt om gedurende het seizoen met updates te komen die de auto sneller maken. Alleen hebben ze net als Ferrari vorig seizoen onderschat hoe moeilijk het is om een revolutie ook daadwerkelijk te laten werken.

Dit seizoen hebben ze een probleem met de luchtgeleiding aan de onderkant van de auto. Door rijhoogte verandering kan de airflow drastisch veranderen, wat de werking van de vloer en diffuser wijzigt. De auto is daardoor inconsistent (dat is nog erger dan een gebrek aan downforce). Ferrari had min of meer hetzelfde probleem vorig seizoen, maar dan vanwege de uitlaatconfiguratie.

Conclusie; ja Mclaren heeft het niet makkelijk. Maar hebben ze de goede keuze gemaakt? Ik denk het wel. Met de '27 waren ze dit seizoen vast aardig begonnen, misschien wel 3e of 4e geworden in Australië. Maar vanaf Barcelona zouden alle andere teams met efficiëntere updates komen en rijd je a la Mercedes vrolijk rond P10 aan het einde van het seizoen.

De vorige 'dog of a car' was in 2009, en die hebben ze toen met een upgrade tijdens de Nurburgring een winnaar gemaakt. Als ze dit jaar sneller hun probleem begrijpen en aanpakken, is de titel nog niet eens uit het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Requiem19 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:21:
Dit soort topics is altijd echt humor om te lezen ;). Armchair experts die denken dat ze weten hoe het wél moet in F1 team.
Pot, ketel?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 20:33

AzzKickah

06-CENSORED

Requiem19 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:21:
Ik zit hier niet als zelfverklaard expert te lullen hoor.
Het is iets wat ik me afvraag, hoe dat kan.
Dit seizoen hebben ze een probleem met de luchtgeleiding aan de onderkant van de auto. Door rijhoogte verandering kan de airflow drastisch veranderen, wat de werking van de vloer en diffuser wijzigt. De auto is daardoor inconsistent (dat is nog erger dan een gebrek aan downforce).
Bijvoorbeeld dat. Je mag toch van een team als McLaren verwachten dat ze weten hoe de luchtgeleiding gaat en werkt aan de onderkant van de auto? Het is niet dat ze dat dit jaar voor het eerst gebruiken.
Hoe kunnen ze dan iets ontwerpen wat totaal niet werkt? Ze hebben computersimulaties, windtunnels, een technology center, etc.

Ik weet niet goed hoe ik mijn punt duidelijker kan verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:56:

Bijvoorbeeld dat. Je mag toch van een team als McLaren verwachten dat ze weten hoe de luchtgeleiding gaat en werkt aan de onderkant van de auto? Het is niet dat ze dat dit jaar voor het eerst gebruiken.
Hoe kunnen ze dan iets ontwerpen wat totaal niet werkt? Ze hebben computersimulaties, windtunnels, een technology center, etc.

Ik weet niet goed hoe ik mijn punt duidelijker kan verwoorden.
Ik vind dat Requim19 het keurig verwoord, op een gegeven moment is een concept uitontwikkeld en zet je 1 stap terug om er later 3 vooruit te kunnen zetten.

Computersimulaties, windtunnels .... Er zal altijd een verschil zitten tussen theorie en praktijk O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2013 15:16 . Reden: smiley gone bad ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Sorry, ik kwam misschien een beetje arrogant over ;).

Ik zeg niet dat ik weet hoe het moét, ik probeer alleen uit te leggen dat ik de logica van Mclaren's strategie begrijp. Als je de redenen van hun keuzes weet, is het begrijpelijker waarom ze niet met de oude auto starten.

@Azzkickah: simulaties en windtunnels werken heel goed inderdaad en waarschijnlijk werkt hun concept ook perfect in de windtunnel. Maar zodra je de auto op een circuit zet komen er opeens variabelen bij die je nooit helemaal onder controle hebt. De vele hobbels van het stratencircuit van Melbourne zorgde voor een constant veranderende rijhoogte van de Mp4-28, wat opeens een probleem aan het licht bracht.

Daarnaast zijn ze ook voor het eerst dit seizoen bezig met een pull rod ophanging aan de voorkant, dat zorgt voor een betere airflow richting de achterkant, maar compliceert wel het één en ander.

Zo duurt het bijvoorbeeld vrij lang voordat ze de geometrie of damper/springs kunnen veranderen aan de voorkant, doordat ze er simpelweg niet goed bij kunnen. Dat wisten ze van te voren, maar als de auto niet goed werkt...

Een nieuw concept is zelfs voor de beste ingenieurs van F1 moeilijk onder de knie te krijgen. Maar reken er maar op dat Mclaren gaan de weg dit seizoen snel naar voren komt. Hopelijk voor hen is de achterstand op de leidende teams dan niet te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:22

rally

Deyterra Consultancy

Tja, Maar als Lotus, Red Bull en Ferrari ook progressie boeken (en dat is niet onwaarschijnlijk) moet McLaren wel heel veel extra werk verzetten om dichterbij te komen, laat staan er voorbij.

Het lijkt er op alsof Hamilton voorlopig de juiste beslissing heeft genomen, OF dat hij toch een betere coureur is dan we allemaal dachten en meer uit de Mercedes weet te persen dan Der Michael...

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:31

Destruction

(ex-)Automonteur

Laten we vooral niet te vroeg juichen mbt Lewis/Mercedes. Vergeet vooral niet dat McLaren momenteel niet gaat zoals ze horen, anders was die p5 van Lewis in Melbourne gewoon een p7.. Ik hoop dat hij die auto verder naar voren weet te krijgen, maar om nu al te oordelen of de overstap wel of niet verstandig is geweest.. Laten we wachten tot zeg, halverwege het seizoen.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:58
rally schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 22:39:
Tja, Maar als Lotus, Red Bull en Ferrari ook progressie boeken (en dat is niet onwaarschijnlijk) moet McLaren wel heel veel extra werk verzetten om dichterbij te komen, laat staan er voorbij.

Het lijkt er op alsof Hamilton voorlopig de juiste beslissing heeft genomen, OF dat hij toch een betere coureur is dan we allemaal dachten en meer uit de Mercedes weet te persen dan Der Michael...
Rosberg doet het ook niet slecht, ik denk dat je wel kan zeggen dat die auto redelijk goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dat was hij begin vorig seizoen ook. Totdat ze er niet in slaagden hem door te ontwikkelen. Dan rijd je halverwege gewoon buiten de top 10.

Nog even afwachten dus.

Positief is wel dat ze niet zoals vorig jaar hun banden gelijk vernietigen. Dat is toch wel fundamenteel beter dan de vorige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Vorige wedstrijd gekeken via mijn Laptop via Sport1. IK had eigenlijk best wel vaak last van kortstondige "buffering..." waardoor mijn schermen elke keer niet gelijk liepen (op een gegeven moment liep de wedstrijd 10 seconde achter op de pit).

Nu probeer ik kwalificatie te kijken via Sport 1 en hij begint nu al elke 10 seconden een seconde te bufferen. Heel erg irritant en onkijkbaar, meer mensen die hier last van hebben? Ik kijk veel streams e.d. op mijn laptop hier, maar heb hier nooit problemen mee (UPC 60Mbit). Net nog speedtest gedaan, die zegt nu 50Mbit. Zelfs op de allerlaagste kwaliteit doet hij doet nu.

PS. het is dus meer dat ik even wil weten of ik het bij mezelf moet zoeken of dat echt meer mensen hier last van hebben.

EDIT: het lijkt gewoon aan me Macbook te liggen die Silverlight niet trekt (het is de nieuwste Retina Macbook Pro).

[ Voor 16% gewijzigd door bop op 23-03-2013 09:08 ]

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Iemand hier nog een werkende BBC Radio 5 Extra stream? Of toch alleen via proxies...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:17

DDX

Die staat toch gewoon op de bbc site ?

http://www.bbc.co.uk/5livesportsextra

[ Voor 35% gewijzigd door DDX op 23-03-2013 09:09 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

De F1 content is geblokt. Dus je hoort een loop van een ander programma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Appart, vorige week (via mobiel/kpn) naar geluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Iemand anders had vorige week het hier ook al aangegeven. Dus ik heb wat gezocht naar apps en streams, maar diegene die ik gevonden heb, doen t niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gaat lekker met VDG... Stijf achteraan en 2s achter pic...

En nogmaals het verzoek; kunnen we het misschien over de f1 hebben ipv tv perikelen?

[ Voor 43% gewijzigd door MikeyMan op 23-03-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:20

Hoogie2004

Whohooooo

Verassing voor mij is dat de RedBulls met moeite door zijn. Misschien dat ze banden aan het sparen zijn, maar het was toch kiele-kiele...

Vettel heeft zich al afgevraagd of ze wel genoeg banden hebben....

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Zo, wat heeft Red Bull het lastig in Q1!
Vettel 15e en Webber 9e, op de medium compound. Rosberg en Alonso reden toch een klap sneller op de harde compound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

MikeyMan schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 09:22:
Gaat lekker met VDG... Stijf achteraan en 2s achter pic...

En nogmaals het verzoek; kunnen we het misschien over de f1 hebben ipv tv perikelen?
Zo te zien was z'n laatste rondje redelijk. 6 tienden achter Pic en natuurlijk op een vreemd circuit met 35 graden... Best netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:07
Jobbie schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 09:24:
[...]

Zo te zien was z'n laatste rondje redelijk. 6 tienden achter Pic en natuurlijk op een vreemd circuit... Best netjes.
Vreemd circuit? Hij vertelde begin van het weekend juist dat hij t.o.v. australie nu het voordeel heeft dat hij het circuit kent van zijn GP2-tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 17:17

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Redbull heeft op de zachtere band gereden. Die zijn dus de hardere banden aan het sparen voor de race lijkt me. Wel apart dat de zachtere band niet sneller lijkt te zijn. Of ze hebben op safe gereden om de band in te werken voor de volgende sessie.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zat VDG niet op 3,3 en pic op 1, nogwat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
RB lijkt de setup behoorlijk gecompromised te hebben voor de race. Wellicht behoorlijk onderstuurde setup om de achterbanden te beschermen.

Maakt de Q in ieder geval leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Danfoss schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 09:27:
Redbull heeft op de zachtere band gereden. Die zijn dus de hardere banden aan het sparen voor de race lijkt me. Wel apart dat de zachtere band niet sneller lijkt te zijn. Of ze hebben op safe gereden om de band in te werken voor de volgende sessie.
Dacht dat die harde ook best hard sleten bij RB. Maar dit spaart sowieso een band (anders krijg je van de scenario's: eerst iedereen op hard een rondje, dan gaat er één op zacht als een raket en vervolgens gaat iedereen nog een rondje op zacht... kun je net zo goed direct op zacht).

Ik moet zeggen dat Sutil wel een goede keuze is geweest van Force India; nu moet Van Dam nog beslissen of het Adrian of Adriaan (van Bassie) is..

En (als ik toch klaag over hem) jammer dat hij ook nog niet doorheeft dat tijden in beeld niet altijd t.o.v. P1 zijn ("Webber snel onderweg"... 0.3 sec onder P16.. :X ).

[ Voor 9% gewijzigd door MrSleeves op 23-03-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:36
Pic 1:39.314
VdG 1:39.932

Gewoon 1:1 nu in de strijd met zijn teammaat. En ruim 3.5 seconden onder de 107% tijd. Ik kan me tijden herinneren dat achterhoedeteams daar duidelijk meer moeite mee hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
MrSleeves schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 09:30:
[...]

Ik moet zeggen dat Sutil wel een goede keuze is geweest van Force India; nu moet Van Dam nog beslissen of het Adrian of Adriaan (van Bassie) is..
Ik ben ook benieuwd hoeveel GP-weeekends het duurt voordat Van Dam niet over het glasincident begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:36
Regen... Ben benieuwd wat dit voor de rest gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 15-10 13:07

Gé Brander

MS SQL Server

Druppels in de laatste bocht... :)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Boktor schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 09:32:
[...]

Ik ben ook benieuwd hoeveel GP-weeekends het duurt voordat Van Dam niet over het glasincident begint.
Haha, zat het ook net te denken. Hij heeft kennelijk weinig te gespreksstof... Valt me mee dat ie nog niet begonnen is over de tijd van Alonso bij McLaren! :)

Edit: Van Dam: "Oeps" 3 seconden nadat Di Restaurant er bijna vanaf glijdt...

Zit ie te Sudokuen ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door SqueakyClean op 23-03-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Jobbie schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 09:35:
[...]

Haha, zat het ook net te denken. Hij heeft kennelijk weinig te gespreksstof... Valt me mee dat ie nog niet begonnen is over de tijd van Alonso bij McLaren! :)
Komkom, hij praat al niet meer elke seconde vol. Dat is alvast positief!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Boktor schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 09:32:
[...]

Haha, ja, inderdaad.. En als ik dan volgende week BBC luister, mag ik het natuurlijk nog een keer horen..

Wel relaxed dat je F1LT kan delayen zodat'ie gelijk loopt met het beeld (scheelt echt 5 seconden ofzo). Degene die dat programma heeft geschreven mogen ze wel een baan aanbieden bij F1.com (of niet natuurlijk)..

Begint best te regenen nu lijkt... Di Resta schiet eraf, maar dat heeft geen invloed op de rondetijden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Nee hoor, regen heeft weinig invloed op de rondetijden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:04

Osxy

Holy crap on a cracker

Boktor schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 09:36:
Nee hoor, regen heeft weinig invloed op de rondetijden |:(
"Oei! Di Resta maakt een foutje"

Erhm nee, nattigheid met slicks werkt niet heel goed..

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

OMG, hoe kan het dat hij niet weet dat een circuit groot is (aangezien sommige delen nat en sommige droog zijn)...

De vraag is (als het zo blijft): welke band? Slicks werkt niet, maar op inters ga je voor geen meter op het droge deel..

Maargoed, hij was wel eens enthousiast.. :) (Bij Di Resta).

[ Voor 65% gewijzigd door MrSleeves op 23-03-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Dat gaat een interessante Q3 worden.
Beginnen op inters en daarna een risico nemen op slicks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Die McLarens liepen toch verschrikkelijk hard in de regen? Wie weet toch nog een pole voor Button straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Laatst online: 22:35

Harrie

NederVlaming

Tis volgens mij nu nog niet nat genoeg voor inters.. Tenzij het zometeen door gaat regenen. Aan die lucht te zien gaat er snel meer regen komen.

Edit: ok, het gaat harder en harder zo te zien (de regen).

[ Voor 17% gewijzigd door Harrie op 23-03-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Denk idd dat de pole toch gezet wordt op slicks. Tenzij we een nieuwe bui krijgen natuurlijk. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Oh, zo ontstaat een regenboog,,,! :X Die gast weet wel veel, zeg...

[ Voor 29% gewijzigd door SqueakyClean op 23-03-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

En straks gaat hij vertellen hoe je erachter kan komen hoe ver onweer weg is.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

"Een regenboog. Waar zon en regen elkaar ontmoeten is die vaak te zien" :X

Zal mij benieuwen of er op inters gereden gaat worden of niet. Als ze dat wel doen hebben ze weer vrije keus morgen voor de start als het droog is toch?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Laatst online: 16:11
Toch alles op intermediates zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Voorstel: Zullen we het topic hier niet teveel vervuilen met opmerkingen over de niet zo fijne commentaren van Van Dam? Dan is het hier wat leuker om F1 commentaar van onszelf te lezen...

On topic:
Ben heel benieuwd hoe de regen uit gaat pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Whaha, het commentaar daar blijkbaar echt wel inspiratieloos.. Op de Belg is het wel ok... En we zijn weg op inters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Gé Brander schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 09:48:
Voorstel: Zullen we het topic hier niet teveel vervuilen met opmerkingen over de niet zo fijne commentaren van Van Dam? Dan is het hier wat leuker om F1 commentaar van onszelf te lezen...

On topic:
Ben heel benieuwd hoe de regen uit gaat pakken.
We kunnen ook een 'het grote commentaar op het f1-commentaar topic' starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-10 23:11

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Hij praat nu iig niet meer door de radio heen :)

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Vettel gewoon 2 verschillende helmen in de qualify :)

[ Voor 16% gewijzigd door DDX op 23-03-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

DDX schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 09:52:
Droogweer helm en één voor de regen?
Scheelt weer een vizier vervangen wellicht..

Ben benieuwd of Massa Alonso voor de 4e keer op rij kan outqualify-en..

[ Voor 23% gewijzigd door MrSleeves op 23-03-2013 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
DDX schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 09:52:
Hij gaat wel hard met de nieuwe helm iig. :)

RB had misschien al rekening gehouden met een natte qualy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Of gewoon sowieso een regensetup voor morgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Woei, Massa pakt Alonso voor de 4e keer in de kwalificatie.. en alvast 2-0 dit jaar voor hem. :)

edit: Oeps 2 posts..

Karma zou zijn: In Duitsland: Fernando, Felipe is faster than you..

[ Voor 35% gewijzigd door MrSleeves op 23-03-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Twee kwalificaties gehad en Massa twee keer sneller dan Alonso. Wie had dat verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Dat geeft alleen maar aan dat de ferrari een goede auto is. Zelfs Massa gaat hard :)

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Danfoss schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 10:03:
Dat geeft alleen maar aan dat de ferrari een goede auto is. Zelfs Massa gaat hard :)
Ja, je zal de rijder credits geven voor beter zijn dan zijn teamgenoot... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Jammer dat Lewis niet heeft kunnen profiteren van zn positie als laatste op de baan. Een foutje? Of dacht hij dat hij er al was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Gé Brander schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 10:04:
[...]

Ja, je zal de rijder credits geven voor beter zijn dan zijn teamgenoot... :?
Die krijgt hij ook wel, maar het zegt zo weinig als Alonso op zondag weer sneller/slimmer is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Massa heeft gewoon z'n vorm terug.. Goed voor z'n zelfvertrouwen. Zou leuk zijn als hij weer eens wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Luisterend naar de reactie van Vettel, vind ik Räikkönen toch wel een verademing. Heus een ontlading, maar kom op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Jobbie schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 10:05:
Luisterend naar de reactie van Vettel, vind ik Räikkönen toch wel een verademing. Heus een ontlading, maar kom op...
Dus ik ben niet de enige die die reacties van Vettel vooral overdreven en gemaakt vind? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Leuke kwalificatie. Ben benieuwd welke Ferrari er op P1 uit T2 komt. :)
Tenzij het natuurlijk een natte start wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Sleepie schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 10:06:
[...]

Dus ik ben niet de enige die die reacties van Vettel vooral overdreven en gemaakt vind? :+
Nee hoor, ik hoor ook veel liever "I told you the car was good" dan een "YESYESYESYESYESYESYES WOHOOO RINGDINGDING".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

IK vind anders de reactie van Webber vervelend. Het is nooit zijn schuld....

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Pagina: 1 ... 17 ... 83 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.

Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.