Waar is de persconferentie in het Engels
[ Voor 49% gewijzigd door FabiandJ op 17-03-2013 08:59 ]
Die was op het podiumDutch3men schreef op zondag 17 maart 2013 @ 08:55:
Mooi taaltje dat Fins
Waar is de persconferentie in het Engels
Een prachtige seizoensopener met mooie acties op de baan. Guido werd om zijn oren gereden door alles en iedereen en reed ook een paar x de top van de wedstrijd wat in de weg.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Verwijderd
Ik ben blij dat ik het maar voor één weekend had aangeschaft, dit is wat mij betreft geen 10 euro waard. De stream van een beetje gamer heeft nog minder last van framerate problemen, die gasten doen dat vanuit hun slaapkamer.
Ik denk dan toch echt dat het aan de combi computer/internet verbinding heeft gelegen. Heb hier op de laptop en op de imac alles gewoon fullscreen op het hoogst kunnen bekijken...Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 09:06:
Digitale TV is in het gebouw waar ik woon geen optie (studentenflat met een eigen intern coax netwerk voor TV), de Duitse RTL zit bij UPC niet in het analoge pakket dus de enige optie was de Sport 1 GO/F1 stream. Nou, dat was echt drie keer niks. Lage framerate en bandwidth zorgt voor haperend beeld, en de verschillende streams zijn niet gesynced. Bij een pitstop is het leuk de race stream te combineren met de pits stream en de onboard stream, maar als die niet gelijk lopen zie je de auto drie keer aan komen rijden.
Ik ben blij dat ik het maar voor één weekend had aangeschaft, dit is wat mij betreft geen 10 euro waard. De stream van een beetje gamer heeft nog minder last van framerate problemen, die gasten doen dat vanuit hun slaapkamer.Volgend weekend maar eens zien of ik hier voor wil betalen of de zeer uitgebreide samenvatting van de BBC mee pak. China is de eerste GP die de BBC live doet, da's geen moeilijke keuze.
[ Voor 77% gewijzigd door HaterFrame op 17-03-2013 09:15 ]
I am the great Cornholio!
Verwijderd
Da's dan toch vrij knap. Ik kijk vrij regelmatig naar streams, nooit problemen. Net nog even een paar willekeurige streams op twitch.tv geprobeerd, geen enkel probleem. Allemaal keurig vloeiend. Het enige verschil is dat dat flash is en sport1 silverlight gebruikt. Silverlight is gewoon netjes up to date. Nog verschillende browsers geprobeerd en hardwareversnelling uitgezet maar het maakte allemaal geen bal uit.MetaFrame schreef op zondag 17 maart 2013 @ 09:06:
Ik denk dan toch echt dat het aan de combi computer/internet verbinding heeft gelegen. Heb hier op de laptop en op de imac alles gewoon fullscreen op het hoogst kunnen bekijken...
Hoogste instelling ging op zich ook prima, maar ik kon duidelijk zien dat de framerate niet constant is en de bandwidth te laag. Je krijgt dan haperingen in het beeld, bij een voorbij rijdende auto valt dat heel erg op omdat de snelheid van die auto dan niet meer constant lijkt. Het zal niet iedereen even veel opvallen, maar ik vond het erg irritant.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2013 09:24 ]
Ja ik begrijp wat je bedoeld, echter heb ik hier totaal geen last van gehad. Wel vreemd dan.Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 09:23:
[...]
Da's dan toch vrij knap. Ik kijk vrij regelmatig naar streams, nooit problemen. Net nog even een paar willekeurige streams op twitch.tv geprobeerd, geen enkel probleem. Allemaal keurig vloeiend. Het enige verschil is dat dat flash is en sport1 silverlight gebruikt. Silverlight is gewoon netjes up to date. Nog verschillende browsers geprobeerd en hardwareversnelling uitgezet maar het maakte allemaal geen bal uit.
Hoogste instelling ging op zich ook prima, maar ik kon duidelijk zien dat de framerate niet constant is en de bandwidth te laag. Je krijgt dan haperingen in het beeld, bij een voorbij rijdende auto valt dat heel erg op omdat de snelheid van die auto dan niet meer constant lijkt. Het zal niet iedereen even veel opvallen, maar ik vond het erg irritant.
I am the great Cornholio!
BBC geniet de voorkeur, maar dit was prima te volgen ondanks de (soms wel erg lange) reclame. En gelijk m'n duits wat bijspijkeren.MuzenJaap schreef op zondag 17 maart 2013 @ 08:55:
KPN IPTV , kanaal 46 , RTL television, helaas wel met reclame ertussen door
Ben heel benieuwd hoe Sutil terugkijkt op z'n rentree, wat lag z'n wagen goed. Op het rechte stuk ging hij ook hard, Vettel had met z'n vleugel open zelfs geen kans.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Commentaar kon beter, inderdaad íets te veel gepraat af en toe, maar ik vond het zeker niet 'tenenkrommend'... Als je geen commentaar wilt hebben, kan je dit toch ook uitzetten? Zeker Doornbos had redelijk zinnige opmerkingen. Verder merk je dat ze heel erg de best doen om ook nieuwkomers tekst en uitleg te geven, maar dit wordt gedurende de races vanzelf minder (hopelijk).
Al met al viel het mij niet tegen!
Is er ergens nog een zender die de race herhaald?
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
RTL Duitsland gaat zo in de herhaling.c0ne schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:26:
De fuck heb ik nou de seizoensopening gemist? Ik dacht dat de race ook uitgezonden werd op Veronica vanavond. Niet dus, is een samenvatting.
LOL Ik heb / had exact hetzelfdec0ne schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:26:
De fuck heb ik nou de seizoensopening gemist? Ik dacht dat de race ook uitgezonden werd op Veronica vanavond. Niet dus, is een samenvatting.
Wellicht dat met de komende races er wel ergens een gratis stream te bemachtigen is, maar veelal zijn die vaak overbelast, en het is TE frustrerend om de start te missen omdat een live stream niet gevonden kan worden. Gelukkig kun je 10 races live zien via BBC & Veronica, 1 is al geweest dus je mist 7.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Tja, ik volg formule 1 alleen via buitenlandse sites en http://www.newsnow.co.uk/h/Sport/Formula+One, en daar melden ze niet echt dat sport 1 de rechten heeft overgenomen. Had er ook niet bij stilgestaan dat het wellicht van zender kon wisselen. Naief, toegegeven.MegaTronics schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:35:
Onder welke steen heb jij de afgelopen maanden gelegen, dat je niet weet dat het bij RTL weg is?
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Toen ik eergisteren de eerste vrije training keek, had ik ook al zo van 'dat valt tegen'. De bitrate was ook maar slechts 6Mb/s, wat mij toen aanzette om eens verder te kijken. Wat bleek: ik had de SD-stream te pakken, toen ik de HD-zender gevonden had was de kwaliteit beter en was de bitrate als ik het me goed herinner 12Mb/s. Volgens mij is dat ook wel de standaard-bitrate voor HD-kanalen bij Ziggo.MegaTronics schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:55:
Vanmorgen even de beelden vergeleken van de diverse uitzendingen. Sport 1 had de laagste bitrate (6 mbit), een heel stuk lager dan Sky Duitsland (15 mbit) en Sky UK (18 mbit). Het beeld van Sport 1 vond ik meer op een opgeschaalde SD zender lijken dan op een volwaardige HD zender. Het beeld van RTL Duitsland HD heb ik niet bejkeken, dat komt mischien volgende week wel tijdens de GP van Malesie.
Overigens, vanochtend had ik de beschikking over 2 audiostreams: NL en original. Daar ga ik misschien komende race maar wat meer gebruik van maken, zo af en toe had ik echt geen zin meer in het commentaar erbij.
[ Voor 10% gewijzigd door dcm360 op 17-03-2013 13:47 ]
Momenteel is er nog een aanbieding. Maar van wat ik vandaag gezien heb, is het ook niet meer waard dan 5 euro per maand. Enige voordeel t.o.v. RTL7 is dat er geen reclame tussendoor zit. En Van Dam vond ik ook niet sterk. En waar was Olav Mol? Hij had toch echt een Sport1 microfoon.EfBe schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:32:
[...]
LOL Ik heb / had exact hetzelfde. Zit te kijken in de tv gids bij nu.nl hoe laat de herhaling begint en op welke rtl zender, zie ik nergens formule 1... een raar gevoel bekruipt me... het zal toch niet... ga terug naar 7 uur... ook geen live race verslag. waaaaat!!? ga internet op, zie dat het verhuisd is naar sport 1. Hoe heb ik dit nieuws kunnen missen!? Sport1 heb ik niet (kijk geen voetbal/basketbal/golf) en die 15 euro per maand vind ik erg veel voor 2 races.
Als deze aanbieding afloopt, ga ik toch weer over op BBC/RTL+. Vandaag lees ik dat Edwards/Coulthard ook commentaar leveren als BBC niet uitzend, dus da's dan een optie (BBC Radio 5 gaat niet).
En er is wel live gratis: 3 races bij Veronica (Canada, Amerika en Brazilië)
Zijn er hier mensen die de aanbieding (bij Ziggo) hebben besteld? En hadden die 1 of meerdere zenders ter beschikking?
[ Voor 5% gewijzigd door MrSleeves op 17-03-2013 13:54 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Eens. Voor een 1e race vond ik het Sport 1 zeer verdienstelijk doenVerwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:50:
Leuke race, prima commentaar (Sport1, gewoon op TV): hier kan ik aan wennen!
Maar overall kan ik hier wel aan wennen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Op de satelliet is alleen maar het HD kanaal, wat in principe dus best die opgeschaalde SD zender kan zijn.dcm360 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:45:
[...]
Toen ik eergisteren de eerste vrije training keek, had ik ook al zo van 'dat valt tegen'. De bitrate was ook maar slechts 6Mb/s, wat mij toen aanzette om eens verder te kijken. Wat bleek: ik had de SD-stream te pakken, toen ik de HD-zender gevonden had was de kwaliteit beter en was de bitrate als ik het me goed herinner 12Mb/s. Volgens mij is dat ook wel de standaard-bitrate voor HD-kanalen bij Ziggo.
Overigens, vanochtend had ik de beschikking over 2 audiostreams: NL en original. Daar ga ik misschien komende race maar wat meer gebruik van maken, zo af en toe had ik echt geen zin meer in het commentaar erbij.
Sport1:
+ 2 herhalingen van de race op zondag, om 10.00 voor de mensen die 7.00 te vroeg vinden en om 14.00 voor de mensen die op hun standaard tijd willen kijken
+ 2 commentatoren + live aanwezig bij het evenement, niet zoals bij RTL waar ze alleen de basic stream van het circuit hadden + Olav Mol in een donker hokje met een Live Timing pagina wat commentaar lieten schreeuwen.
- Wissel van Dam met Olav Mol en zet hem samen met Doornbos in het commentaar hokje (of Mol/ van Dam). Heb je het enthousiasme van Mol bij de start + de deskundigheid (+ extra ogen) van een 2e commentator die de strategie begrijpt.
- Waarom worden bij de herhalingen op de 2 "Extra" zenders de cockpit/pitlane stream niet getoond? Nu was er een "Deze voetbalwedstrijden komen vanmiddag op TV" achtige statische pagina, nogal gemiste kans
- Waarom is er geen pitlane zender? Moet dit de USP van het Go pakket zijn (Live timing "kanaal" heb ik een iPad/laptop voor)
- Waarom word er in de herhaling geknipt? De opwarmronde + ronde 28 tot 36 zijn eruit geknipt, (zal hoogstwaarschijnlijk niets gebeurd zijn in die tijd) maar dan nog, waarom die +- 8 rondes eruit knippen!?
Race:
Leuke race qua tactiek voor Raikonnen, leuke benchmark voor de andere teams om te kijken waar ze tov elkaar staan, maar zal niet in de boeken gaan als een memorabele race, misschien had wat regen erbij alles wat meer spanning bezorgd (zowieso leuk want dan weet pas bij race 2 waar iedereen staat tov elkaar)
Mess with the best, die like the rest
Ik mis Olav al direct, maar toch was het commentaar niet heel vervelend, wel voor verbetering vatbaar. Iets te veel geklets en wat meer humor mag ook wel. En waar is nou die voorbeschouwing?
Grote voordeel is natuurlijk dat je veel meer info/kanalen hebt, als je het commentaar even zat ben schakel je naar de pits of onboard camera. Plus dat je het lekker terug kunt kijken als je voor de live uitzending geen gelegenheid had en natuurlijk geen reclame
Beeld (op een 26") was prima, stuk scherper dan op mijn TV via Digitenne vorig jaar.
Oh, leuke race trouwens, gaat weer wat worden dit jaar! Jammer voor Sutil dat zijn banden niet meewerkten anders had de race een nog spannender uiteinde gehad.
RTL HD zit rond de 13 mbit, zag ik net bij de replay.MegaTronics schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:55:
Vanmorgen even de beelden vergeleken van de diverse uitzendingen. Sport 1 had de laagste bitrate (6 mbit), een heel stuk lager dan Sky Duitsland (15 mbit) en Sky UK (18 mbit). Het beeld van Sport 1 vond ik meer op een opgeschaalde SD zender lijken dan op een volwaardige HD zender. Het beeld van RTL Duitsland HD heb ik niet bejkeken, dat komt mischien volgende week wel tijdens de GP van Malesie.
Was even vergeten wie hij was, maar na het horen van zijn stem en comentaar wist ik het gelijk, voor mij zeker geen sport1.
Ben ik blij dat er sinds kort een schotel op dak staat.SkyF1 is toch een heel ander league.
Sky F1 IT doet het toch het allerbeste van allemaal, heel veel technische details, de pits-reportster is gewoon een lekker wijf ipv. dat hork bij UK en Jacques Villeneuve in het team is ook leuk.seninha schreef op zondag 17 maart 2013 @ 15:06:
Gister heb ik de vrije taining gedownload van Sport 1 en na 5 minuten wist ik het al, die van Dam is niet voor mij bestemd.
Was even vergeten wie hij was, maar na het horen van zijn stem en comentaar wist ik het gelijk, voor mij zeker geen sport1.
Ben ik blij dat er sinds kort een schotel op dak staat.SkyF1 is toch een heel ander league.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ik gok dat ze de herhaling van deze race en podium binnen 1,5 uur hebben willen houden. Heb ook de 10.00u herhaling gekeken en ik moet zeggen dat ik het minimale knippen niet heel erg vindt. Natuurlijk idealerwijs een hele race herhaling, maar met 95% doe ik het ook wel.ThaStealth schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:40:
Ik heb de herhaling om 10.00 teruggekeken
Sport1:
- Waarom word er in de herhaling geknipt? De opwarmronde + ronde 28 tot 36 zijn eruit geknipt, (zal hoogstwaarschijnlijk niets gebeurd zijn in die tijd) maar dan nog, waarom die +- 8 rondes eruit knippen!?
Haha, zou Olav even kwijt zijn voor welke zender hij nou die voorbeschouwing moest maken?
[ Voor 84% gewijzigd door Sagaris op 17-03-2013 18:14 ]
Wel leuk dat Kimi heeft gewonnen. Hoop dat de Red Bull dominantie eindelijk over is.
I served in a company of heroes.
AH, ik ben dus niet de enigste die dit zo ervaarde. Ik vond de kwaliteit van het beeld ook tegenvallen, het leek helemaal niet HD.. Het commentaar was niet super, maar ik moet zeggen dat ik mij er ook niet aan gestoord heb.MegaTronics schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:55:
Wel leuke race gezien vanochtend en met een mooie winnaar!
Vond van Dam soms heel vervelend met zijn feiten en weetjes, doe dat lekker tijdens een voorbeschouwing of als opvulling tijdens rustige stukken in de race. Hij kletste constant door de boordcomputers heen (ik heb hem wel een keer sorry horen zeggen), daar moet hij echt op gaan letten!
Doornbos vond ik wel een toffe aanvulling, die moet natuurlijk ook nog in zijn rol komen (is geen presentator) maar ik vond het wel leuk om wat meer de kant van de coureur belicht te zien.
Al met al ben ik niet ontevreden, er is nog een hoop ruimte voor verbetering maar dat weten ze zelf ook wel.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Verwijderd
Dat klopt niet. Van Dam en zijn co-commentator (Doornbos in dit geval) zitten wel degelijk in een hokje in Hilversum. De enige die wel op locatie is, is Olav Mol, maar die doet alleen de voorbeschouwing (net zoals Allard Kalff dat bij RTL deed). Die voorbeschouwing was nu trouwens uitermate kort: praatje van 1 minuut.ThaStealth schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:40:
+ 2 commentatoren + live aanwezig bij het evenement, niet zoals bij RTL waar ze alleen de basic stream van het circuit hadden + Olav Mol in een donker hokje met een Live Timing pagina wat commentaar lieten schreeuwen.
Sport1 is nog een beetje wennen. Mijn broer is erachter gekomen dat hij Sport1 niet op kan nemen en bij de herhaling missen er een aantal rondjes. Het commentaar vind ik niet fantastisch, maar ik geef ze nog even om te wennen. Ik had er wat meer van verwacht, zeker dat ik de hele race zonder reclame zou zien.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Haha....vroeg hier al of iemand olav mol gezien had.......tsja....had m ook helemaal niet gezien.....beetje karig.Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:23:
[...]
Dat klopt niet. Van Dam en zijn co-commentator (Doornbos in dit geval) zitten wel degelijk in een hokje in Hilversum. De enige die wel op locatie is, is Olav Mol, maar die doet alleen de voorbeschouwing (net zoals Allard Kalff dat bij RTL deed). Die voorbeschouwing was nu trouwens uitermate kort: praatje van 1 minuut.
Verwijderd
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Live heb ik toch echt de hele wedstrijd gezien zonder reclame op Sport 1...AlainS schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:33:
Sport1 is nog een beetje wennen. Mijn broer is erachter gekomen dat hij Sport1 niet op kan nemen en bij de herhaling missen er een aantal rondjes. Het commentaar vind ik niet fantastisch, maar ik geef ze nog even om te wennen. Ik had er wat meer van verwacht, zeker dat ik de hele race zonder reclame zou zien.
Het was ook best knap geweest als ze stukjes uit de live uitzending geknipt hadden.majoh schreef op zondag 17 maart 2013 @ 22:29:
[...]
Live heb ik toch echt de hele wedstrijd gezien zonder reclame op Sport 1...
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Zie hier al maanden lang niks bijna niks anders dan gezwam over zenders. Lijkt wel een slow chat...
Verwijderd
Mooie race. Saai werd ie pas op 3/4 van de race. Jammer van Sutil. Had ie wel verdiend in de top 3. En ik heb de race heerlijk onafgebroken gezien via usenet vanmorgen op 11 uur. Skysports. Was in 6min binnen in hd kwaliteit.
Raikkonen
Massa
Hamilton
Sutil
-
Mclaren
Williams
Top dat Raikkonen de eerste wedstrijd heeft gewonnen. Massa reed ook erg goed en Hamilton ook geen slecht resultaat, nu maar hopen dat Mercedes betrouwbaar blijft en nog ietsje kan verbeteren. Sutil deed het onverwacht erg goed. Williams en Mclaren waren erg teleurstellend. Ook de achterhoede was lekker met elkaar aan het strijden.
In elk geval is het seizoen weer gestart! op naar de volgende race
39
Vond de beeldkwaliteit hier op UPC an Sport 1 HD wel echt heeeel erg goed.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dat viel toch wel mee? In de kwalificatie heeft hij het steeds beter gedaan dan z'n teamgenoot (de enige waar je hem echt mee kan vergelijken) en had hij pech met de gele vlaggen aan het eind waardoor hij geen tijd kon zetten op nieuwe banden, alleen in de race had hij het beter kunnen doen. De start was goed, maar die lekke band heeft hem veel tijd gekost. Volgens mij was het juist Pic die de leiders in de weg reed, tot twee keer toe (in beeld gebracht door Sky, geen idee waar Sport 1 zich op richtte).AtlAntA schreef op zondag 17 maart 2013 @ 09:05:
Ik heb een mail gestuurd naar Sport1 gestuurd om mijn ongenoegen te uiten.
Een prachtige seizoensopener met mooie acties op de baan. Guido werd om zijn oren gereden door alles en iedereen en reed ook een paar x de top van de wedstrijd wat in de weg.
Maar zoals net op 3FM al gezegd werd: zijn debuut is beter dan dat van Verstappen
[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 18-03-2013 08:05 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Guido kreeg ook te maken met een langzaam leeg lopende band, dat hielp natuurlijk ook niet.AtlAntA schreef op zondag 17 maart 2013 @ 09:05:
Ik heb een mail gestuurd naar Sport1 gestuurd om mijn ongenoegen te uiten.
hij had een aanrijding gehad met een van de marrusia'sDutch3men schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:32:
[...]
Guido kreeg ook te maken met een langzaam leeg lopende band, dat hielp natuurlijk ook niet.
- Geen voorbeschouwing, hopelijk de volgende race (of die daarna wel)
+/- Commentaar, voornamelijk het doorpraten tijdens boordradio's en gemis aan enthousiasme.
De race zelf was ook top, Alonso for champion
[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 18-03-2013 10:06 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik heb mijn TV abbo net opgezecht. Ik kijk echt alleen TV voor Ned1,2 en 3... plus Formule 1... Commerciële zenders staan hier nooit aan... En de rest van de content trok ik al van Internet via streams of uitzending gemist.
Buiten Formule 1, en de rand races die er altijd kwamen keek ik eigenlijk weinig TV.
Zonder TV abbo bij Ziggo kun je de races ook niet los kijken... Dus heb ik de stekker er nu uit.
Alle goede content zit voortaan achter betaalde zenders... en dat vind ik niet erg, maar dan hoef ik geen TV abbo meer... Ik trek die zenders wel via het internet binnen.
Scheelt weer wat tientjes...
Ik vind het alleen zo jammer dat de helft van mijn mede fans nu de race niet hebben gezien... Enkele vertikken het om te betalen (wat niet helemaal reëel is) en andere kregen het gewoon niet aan de gang...
Ik vond de race minder leuk door het commentaar... wat een gesauwel allemaal.
Ik vond de Zondag-Race dag zeker niet aanvoelen zoals voorheen... De race zelf was natuurlijk super!
FreeReef.nl
Ruim 50% van je bericht hoort hier niet thuis in dit topic. Ik heb nog even de voor de zekerheid de titel gecontroleerd , of die niet toevallig was verandert in het Ziggo + Sport 1 klaagtopic. Maar nee, gelukkig niet. Afgaande op de inhoud van het bericht bespeur ik een aardig bekrompen persoon, ik snap echt niet waarom je dit zo graag met ons wilt delen. (Als je die tientjes elke maand nodig hebt, dan heb ik uiteraard niks gezegd)World Citizen schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:57:
Mmm...
Ik heb mijn TV abbo net opgezecht. Ik kijk echt alleen TV voor Ned1,2 en 3... plus Formule 1... Commerciële zenders staan hier nooit aan... En de rest van de content trok ik al van Internet via streams of uitzending gemist.
Buiten Formule 1, en de rand races die er altijd kwamen keek ik eigenlijk weinig TV.
Zonder TV abbo bij Ziggo kun je de races ook niet los kijken... Dus heb ik de stekker er nu uit.
Alle goede content zit voortaan achter betaalde zenders... en dat vind ik niet erg, maar dan hoef ik geen TV abbo meer... Ik trek die zenders wel via het internet binnen.
Scheelt weer wat tientjes...
Ik vind het alleen zo jammer dat de helft van mijn mede fans nu de race niet hebben gezien... Enkele vertikken het om te betalen (wat niet helemaal reëel is) en andere kregen het gewoon niet aan de gang...
Ik vond de race minder leuk door het commentaar... wat een gesauwel allemaal.
Ik vond de Zondag-Race dag zeker niet aanvoelen zoals voorheen... De race zelf was natuurlijk super!
De race was wel leuk, maar de top 3 was voor het raceweekend al aardig voorspelbaar, de race leek zich ook naar deze verwachting te ontpoppen totdat er ineens een Fin met zijn Lotusje ervoor kroop. Er gebeurde voor de rest niks bijzonders.
Niks bijzonders?fynrd1 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:21:
[...]
De race was wel leuk, maar de top 3 was voor het raceweekend al aardig voorspelbaar, de race leek zich ook naar deze verwachting te ontpoppen totdat er ineens een Fin met zijn Lotusje ervoor kroop. Er gebeurde voor de rest niks bijzonders.
Webber verpruts de start. (doet hij wel vaker maar niet altijd)
Sutil in force india meerdere ronden op 1.
Guido "onze man"
BTW heel erg knap dat jij de top 3 al wist!
Tip van Flip:
https://sports.bwin.com/e...tting/formula-1#sportId=6
Ieder mens zonder jouw talenten had toch gedacht dat Vettel en Webber er een simpele een twee van zouden maken.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Kwaliteit was niet denderend (lag ook aan de laptop waarop ik keek), maar ik kon het goed volgen en er zaten in elk geval geen reclames tussendoor. Commentaar vond ik matig, maar over het algemeen niet storend.
Ik ben wel blij dat de Red Bulls er niet zomaar vandoor gingen. Daar was ik wel bang voor na de kwalificatie.
In hoeverre de afgelopen race een graadmeter is voor de komende races moet natuurlijk nog blijken.
Mooi om Kimi te zien winnen. Apart om vanaf de 7e plek op zo'n dominante manier de race naar je hand te zetten. Daarbij vraag ik me af of de Ferrari's meer partij hadden kunnen bieden als ze niet opgehouden waren door Vettel en Sutil. Misschien heeft Ferrari meer last van bandenslijtage dan Lotus, misschien hadden ze ook voor een 2-stopper moeten gaan.
Mercedes was wel zoals ik ze had verwacht. Helaas blijft de betrouwbaarheid een zwakke plek.
Al met al een hele mooie start van het seizoen. Hopelijk blijft de spanning erin.
Volgende week svp een herhaling van de Maleisische GP van vorig jaar. Liefst met dezelfde winnaar.
hahahaTeambaas Christian Horner liet Autosport weten (over de 2 stops strategie van Kimi): "De combinatie Kimi Raikkonen-Lotus was de enige die deze tactiek echt kon laten werken. Om dat te benadrukken, hij reed zijn snelste ronde op banden die ouder waren dan waar wij bij in de buurt konden komen. We zaten buiten het ideale raamwerk voor de Pirelli's."
[ Voor 5% gewijzigd door Vuvuzela op 18-03-2013 13:00 ]
I served in a company of heroes.
Erg goed gedaan van Kimi, wat een racer is dat toch. Ik had ook verwacht dat Red Bull deze race zou domineren, maar god zij dank is dat niet gebeurd. Mooi ook dat Hamilton vooraan mee deed, hoewel hij wel duidelijk snelheid miste ten opzichte van de top4. McLaren een drama
En dan over de samenvatting, tja. Het commentaar was maar zozo en je mist toch wel een hoop. Het was soms lastig om te zien wie waar (posities zijn vaak relatief door de pitstops) reed, want ze lieten niet alles zien. Maar ik was tegelijkertijd ook aan het koken, dus ik geef ze voorlopig nog even het voordeel van de twijfel
Ik ben voorlopig iig niet bereid om 15 euro p.m. te lappen om alle races live te bekijken..
Van der Garde 'Na de eerste pitstop had ik te maken met een leeglopende voorband, waardoor ik na vijf ronden alweer terug naar binnen moest. Vanaf dat moment loop je een beetje achter de feite aan.'
bron
If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!
Foto in de Metro bijvoorbeeld: http://www.metronieuws.nl...rde/SrZmcq!3Bk9YnFXgqXZc/vinnyb schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:19:
Guido deed het het hele weekend an sich prima. Balen dat 1 van z'n banden lek ging. Ik zag iemand eerder het hebben over een botsing met een Marussia. Is daar een bron van?
[...]
39
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Maar is dat ook de oorzaak van een leeglopende voorband? Ik had me kunnen voorstellen dat deze aanvaring een achterband zou kosten, maar ik zie even niet hoe dit je voorband stuk gaat maken.majoh schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:00:
[...]
Foto in de Metro bijvoorbeeld: http://www.metronieuws.nl...rde/SrZmcq!3Bk9YnFXgqXZc/
[afbeelding]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Dat weet ik niet, verder geen beelden gezien dan deze foto.ATS schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:04:
[...]
Maar is dat ook de oorzaak van een leeglopende voorband? Ik had me kunnen voorstellen dat deze aanvaring een achterband zou kosten, maar ik zie even niet hoe dit je voorband stuk gaat maken.
Je vroeg ook alleen naar een botsing met Marussia
GiedoQuad schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:02:
Wat is dit voor grap, is het nu Giedo of Guido van der Garde? Her en der lees je verschillend.
volgens zijn twitter is het GiedoQuad schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:02:
Wat is dit voor grap, is het nu Giedo of Guido van der Garde? Her en der lees je verschillend.
https://twitter.com/GvanderGarde
Vincere Per Belli
Olav of Olaf...Quad schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:02:
Ook zo'n irritante inderdaad. Olav. Het is OLAV. Met een V van Olav.
Echt wel slecht dat dit op Sport1 echt totaal is gemist. Ik zag idd ook dat ie op de 15e lag o.i.d. en vervolgens helemaal achteraan. Ik vind t iig wel knap dat Giedo z'n eerste race uitrijdt. Eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht.majoh schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:00:
[...]
Foto in de Metro bijvoorbeeld: http://www.metronieuws.nl...rde/SrZmcq!3Bk9YnFXgqXZc/
[afbeelding]
Verder jammer van McLaren! Altijd een geweldig team met een schitterende wagen. Alleen jammer dat de nieuwe auto niet doet wat die moet doen.
Ook goeie race van Hamilton. Had meer ingezeten, maar toch voor een eerste race bij een nieuw team erg goed!
Ben uiteindelijk blij dat het allemaal zo dicht bijelkaar zit. Renault, Ferrari en RBR die strijden voor de hoogste trede... Nu McLaren en Mercedes daar nog bij en dit seizoen wordt fantastisch!
Over het kommentaar van Sport1 is alles wel gezegd. Olaf Olav terug zou wel een stuk beter zijn. Ach, drie maanden voor €15 is t nog wel waard. Wel op tijd opzeggen!
Ze hebben het niet gemist, ze hebben wel degelijk gezegd dat hij op nieuw binnen was geweest, maar ze wisten toen nog niet dat hij lek was gereden.Jobbie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:15:
[...]
Echt wel slecht dat dit op Sport1 echt totaal is gemist. Ik zag idd ook dat ie op de 15e lag o.i.d. en vervolgens helemaal achteraan.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
De DJ zei daarna: "Ik kan de mensen geen ongelijk geven, het is formule1, er word hard gereden en daar hoort enthousiasme bij!" True that! Olav terug, mwoah.. Als hij het vanuit een bezemkast in Hilversum moet doen, zit die man ook niet op zijn plaats, en zal het commentaar ook niet geweldig zijn. Ik denk ook niet dat Olav dat nu weer zou willen. Laat die man lekker op het circuit, in een commentaar box met goed uitzicht op de baan zijn praatje houden, en hij doet het prima. Co-commentator Doornbos ernaast en je hebt een geweldig duo bij de microfoon zitten. van Dam als pit reporter (waarom niet?), prima team daar dacht ik.
De race samen gevat:
Mooi gedaan van Kimi, tactisch goed voor elkaar.
Hamilton sterk, maar ik vraag me af of dit niet een herhaling van vorig jaar word. Reken erbij dat de McLaren nu niet wil, anders was die p5 gewoon p7 geweest..
Weekend overall, in dit geval ging dat misschien niet op, maar ik vind dat de FIA wel erg snel is met quali's/races uitstellen of achter de SC rijden, omdat het regent... Ik kan me herinneren dat er bij redelijk zware regenbuien gewoon door werd geracet vroeger.
Fijn dat het seizoen weer begonnen is
[ Voor 54% gewijzigd door Destruction op 18-03-2013 22:48 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Eens, is er geen mogelijkheid om allemaal te klagen bij sport 1? Misschien bereiken we er iets mee, hier op het forum erover zagen zal niet helpen, denk dat sport1 mensen hier niet kijkenDestruction schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:41:
Ik hoorde net toevallig op radio Veronica een item over de Formule1, waarin ook werd benoemd dat ze op o.a twitter erg veel commentaar op van Dam hebben gelezen. Ook veel mensen hadden aangegeven de BBC te missen. Vervolgens werden er 2 audio fragmenten afgespeeld. van Dam en Doornbos bij sport1 en het commentaar van de BBC.
De DJ zei daarna: "Ik kan de mensen geen ongelijk geven, het is formule1, er word hard gereden en daar hoort enthousiasme bij!" True that! Olav terug, mwoah.. Als hij het vanuit een bezemkast in Hilversum moet doen, zit die man ook niet op zijn plaats, en zal het commentaar ook niet geweldig zijn. Ik denk ook niet dat Olav dat nu weer zou willen. Laat die man lekker op het circuit, in een commentaar box met goed uitzicht op de baan zijn praatje houden, en hij doet het prima. Co-commentator Doornbos ernaast en je hebt een geweldig duo bij de microfoon zitten. van Dam als pit reporter (waarom niet?), prima team daar dacht ik.
Mess with the best, die like the rest
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Je hebt coureurs die hard kunnen rijden en op de grens zitten en je hebt coureurs die heel berekenend net onder die grens kunnen rijden. Kimi is zo iemand die heel constant steeds hetzelfde rondje kan rijden.Vuvuzela schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:00:
[...]
"De combinatie Kimi Raikkonen-Lotus was de enige die deze tactiek echt kon laten werken. Om dat te benadrukken, hij reed zijn snelste ronde op banden die ouder waren dan waar wij bij in de buurt konden komen.
Veel F1 coureurs kunnen in een goede auto een hele snelle ronde neerzetten, maar de echte goede coureurs herken je aan steeds weer binnen een honderdste van een seconde dezelfde tijd neerzetten.
Natuurlijk moet de auto het ook toestaan, maar ik denk dat de beste man gelijk heeft dat er weinig coureurs zijn die hem dit kunstje nadoen.
Alonso en Vettel zijn allebei gewoon heel erg goed, maar beide zouden denk ik in die lotus ook de banden aan gort gereden hebben. Hamilton of Button zie ik het overigens ook nog wel doen.
Over Giedo: Gewoon knap dat hij de eerste race uitrijdt. Dat hij in het begin zelfs wat plaatsjes klom is alleen maar mooi en biedt perspectief voor een regenrace een keer. Zou mooi zijn als hij een keer een puntje weet te pakken. Hij doet wat hij moet doen. uitrijden en het team van informatie voorzien. Als hij later in het seizoen een keer "zijn" race heeft en een keer kan opvallen komt het helemaal goed.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Dan onderschat je Alonso en Vettel wel heel erg en wellicht overschat je Hamilton op dat gebied dan weer.sanderb schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:35:
[...]
Je hebt coureurs die hard kunnen rijden en op de grens zitten en je hebt coureurs die heel berekenend net onder die grens kunnen rijden. Kimi is zo iemand die heel constant steeds hetzelfde rondje kan rijden.
Veel F1 coureurs kunnen in een goede auto een hele snelle ronde neerzetten, maar de echte goede coureurs herken je aan steeds weer binnen een honderdste van een seconde dezelfde tijd neerzetten.
Natuurlijk moet de auto het ook toestaan, maar ik denk dat de beste man gelijk heeft dat er weinig coureurs zijn die hem dit kunstje nadoen.
Alonso en Vettel zijn allebei gewoon heel erg goed, maar beide zouden denk ik in die lotus ook de banden aan gort gereden hebben. Hamilton of Button zie ik het overigens ook nog wel doen.
Over Giedo: Gewoon knap dat hij de eerste race uitrijdt. Dat hij in het begin zelfs wat plaatsjes klom is alleen maar mooi en biedt perspectief voor een regenrace een keer. Zou mooi zijn als hij een keer een puntje weet te pakken. Hij doet wat hij moet doen. uitrijden en het team van informatie voorzien. Als hij later in het seizoen een keer "zijn" race heeft en een keer kan opvallen komt het helemaal goed.
Ik heb Olav gisteren op twitter zien zeggen dat hij geen commentaar meer wil doen als hij niet op het circuit zit. En ik kan hem daar geen ongelijk in geven.Destruction schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:41:
Olav terug, mwoah.. Als hij het vanuit een bezemkast in Hilversum moet doen, zit die man ook niet op zijn plaats, en zal het commentaar ook niet geweldig zijn. Ik denk ook niet dat Olav dat nu weer zou willen. Laat die man lekker op het circuit, in een commentaar box met goed uitzicht op de baan zijn praatje houden, en hij doet het prima.
https://twitter.com/Olav_Mol/status/313661615381835776
https://twitter.com/Olav_Mol/status/313624770858065920
Goede reden maar wel jammer! Ik zou erg graag Olav terug zien als commentator!BreadFan schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:00:
[...]
Ik heb Olav gisteren op twitter zien zeggen dat hij geen commentaar meer wil doen als hij niet op het circuit zit. En ik kan hem daar geen ongelijk in geven.
https://twitter.com/Olav_Mol/status/313661615381835776
https://twitter.com/Olav_Mol/status/313624770858065920
Dat zal een stuk goedkoper zijn dan die ze voor de uitzendrechten betaald hebbenDr. Horrible schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:57:
Ik weet niet wat de kosten voor Sport 1 zouden zijn om daar een kamertje te huren voor commentaar
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Het stond tijdens de race op de twitter van Caterham:SnowDude schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:56:
[...]
Ze hebben het niet gemist, ze hebben wel degelijk gezegd dat hij op nieuw binnen was geweest, maar ze wisten toen nog niet dat hij lek was gereden.
https://twitter.com/MyCaterhamF1/status/313175393983135744
Een tweetdeck instellen voor tijdens de race voor info is wel een aardig idee denk ik?
If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=z5mRiY6Hmhc]
[ Voor 18% gewijzigd door ATS op 19-03-2013 14:48 . Reden: embed video ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Deze is nog leuker:ATS schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:33:
Leuk videotje dat gemaakt is bij de afgelopen F1 GP: hoe snel is een F1 wagen nu echt?
YouTube: Melbourne F1 2013 speed comparison
McRae.
Het geluid, Het baan geluid is er ondergeschoven. En dan "even meeluisteren, 5/10 sec later, dus hij ......"BM schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:22:
[...]
Eens. Voor een 1e race vond ik het Sport 1 zeer verdienstelijk doenNu alleen nog een echte voorbeschouwing met Mol, en betere statistiekenlijstje voor de commentatoren, daar zaten namelijk nog wel wat foutjes in
Maar overall kan ik hier wel aan wennen.
En idd betere info, ze hadden van veel courreurs geen idee wat ze deden en vooral wat V D Garde deed ook erg weinig.
Zie ik daar nu een 360 graden camera op de Red Bull F1? Dus binnenkort weer vette beelden op de website van Red BullATS schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:33:
Leuk videotje dat gemaakt is bij de afgelopen F1 GP: hoe snel is een F1 wagen nu echt?
[video]
Goed om te horen dat ze tenminste wat doen met het commentaar van de kijkers.Sport1 hard bezig met F1-uitzendingen
De opening van het Formule 1-seizoen op Sport1 zit erop en de Grote Prijs van Maleisië komt er dit weekend al weer aan. Sport1 heeft via mail, Twitter en Facebook veel reacties, kritiek en tips ontvangen om tot een beter Formule 1-product te komen.
‘Wij van Sport1 nemen al jullie feedback uiterst serieus en zijn achter de schermen druk bezig om te zien hoe we beter kunnen aansluiten op jullie wensen. We komen hier op korte termijn concreet op terug’, reageert Will Moerer, Vice-President Film1/Sport1 op de reacties op het eerste weekend Formule 1 in Australië.
Door het grote aantal reacties zijn we er niet toe gekomen iedereen persoonlijk te beantwoorden. Wél hebben we al jullie feedback verzameld en geanalyseerd. Formule 1 is nieuw voor Sport1 en we realiseren ons dat we er nog niet zijn. We blijven er dan ook aan werken de uitzendingen waar mogelijk te verbeteren.
Bron
Dat is super. Komt erg serieus op mij over en alsof Sport1 er echt serieus wat van wil gaan maken de komende 3 jaar.Dutch3men schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:33:
[...]
Goed om te horen dat ze tenminste wat doen met het commentaar van de kijkers.
Top. Over 3 jaar op of boven het nivo van Sky UK
Nah, daar is het Nederlandse commentaar altijd te saai voor. Denk je echt dat ze schreeuwen door hun microfoon als er iemand een scheet laat zoals ze dat in Engeland altijd doen?AzzKickah schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:55:
[...]
Top. Over 3 jaar op of boven het nivo van Sky UK
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wie zegt dat ik vind dat gillen als een wijf* om bijna niks het nivo omhoog brengt?Quad schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:57:
[...]
Nah, daar is het Nederlandse commentaar altijd te saai voor. Denk je echt dat ze schreeuwen door hun microfoon als er iemand een scheet laat zoals ze dat in Engeland altijd doen?
Nee, ik bedoel qua voorbeschouwing, coureurs interviewen, extra dingetjes er omheen, iets als een gridwalk, pitreporter, nog een beetje nabeschouwing op lokatie.
Dat soort dingen.
http://www.totaaltv.nl/ni...ar_kritiek_Formule_1.html
I intend to live forever. So far, so good.
De huidige weerberichten voorspellen veel regen voor de eerste vrije training en de race..
Genoeg bedrijven die dit niet zouden terugkoppelen aan hun klanten, heel netjes van ze!IkWilbert schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:31:
Sport1 luistert naar kritiek Formule_1
http://www.totaaltv.nl/ni...ar_kritiek_Formule_1.html
Excellent.Hakkow schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:41:
Afgelopen weekend werd iedereen er nog eens aan herinnert wat het weer met de F1 kan doen, en zoals het er nu uit ziet gaat hetzelfde voor het komend weekend gebeuren!
De huidige weerberichten voorspellen veel regen voor de eerste vrije training en de race..
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.
Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.