Het is niet echt zijn eerste race, hij heeft het jaren bij Canal+ gedaan met Jan Lammers en Tom Coronel. Maar de tweede commentator had toen echt meerwaarde en maakte het een stuk aangenamer om naar te luisteren. Vond hem toen beter en scherper dan Olav Mol.
Sky niet, BBC wel en die hebben inderdaad leuk commentaar. Je geeft zelf echter al aan dat je zoiets niet kunt verwachten hier.Raven__NL schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 08:36:
[...]
Ooit BBC of Sky uitzendingen gezien? Dat is pas pro-commentaar![]()
Zelfs een saaie race is dan nog goed...
Maar goed ik ben realistisch genoeg om in te zien dat we dat hier in NL nooit zullen krijgen. Daarvoor hebben we gewoon te weinig Nederlands invloed in de F1 zelf.
Wat ik me nu afvraag is de volgende situatie.
Stel je pakt een losse race bij Ziggo/UPC/whatever on demand en je hebt nu deze situatie maar dan tijdens een race (wat we al vaker hebben meegemaakt) wordt je dan na 3u automatisch afgeknepen of laten ze je toch nog de hele race zien?
Stel je pakt een losse race bij Ziggo/UPC/whatever on demand en je hebt nu deze situatie maar dan tijdens een race (wat we al vaker hebben meegemaakt) wordt je dan na 3u automatisch afgeknepen of laten ze je toch nog de hele race zien?
Ik hoop zo dat na Sport1, de F1 naar het dan naar SKY NL omgedoopte Eredivisie Live gaat met een keuze voor UK commentaar feed 
Voorlopig ben ik wel tevreden met de Sport1 coverage. Beelden zijn goed, alle sessies live (of via 1 van de vele herhalingen) te zien, geen reclame en tijdens de race gok ik dat een duo-commentaar met een ex-coureur wel goed gaat werken.
Voorlopig ben ik wel tevreden met de Sport1 coverage. Beelden zijn goed, alle sessies live (of via 1 van de vele herhalingen) te zien, geen reclame en tijdens de race gok ik dat een duo-commentaar met een ex-coureur wel goed gaat werken.
Mijn grootste probleem met van Dam is dat hij teveel praat tijdens de daadwerkelijke sessie.
Natuurlijk is de pauzes vol lullen niet makkelijk, zeker niet bij je eerste race, daar hoor je mij ook niet over.
Maar hij lijkt het idee te hebben dat hij tijdens de sessie constant iets moet zeggen, waardoor hij een hoop nutteloze en/of triviale info zit te geven en daardoor(?) juist de belangrijkste dingen mist.
Tijdens de race met duo-commentaar zal het al wel een stukje beter zijn (al verwacht ik daar meer van Doornbos dan van Albers als ik eerlijk ben).
Natuurlijk is de pauzes vol lullen niet makkelijk, zeker niet bij je eerste race, daar hoor je mij ook niet over.
Maar hij lijkt het idee te hebben dat hij tijdens de sessie constant iets moet zeggen, waardoor hij een hoop nutteloze en/of triviale info zit te geven en daardoor(?) juist de belangrijkste dingen mist.
Tijdens de race met duo-commentaar zal het al wel een stukje beter zijn (al verwacht ik daar meer van Doornbos dan van Albers als ik eerlijk ben).
Vraag me dat ook af inderdaad. Maar ik mag toch hopen minimaal alle 6 kanalen van Spor1 F1.soulcrusher schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 08:40:
[...]
Ik vraag me af wat hij voor zich ziet. Als de kijker al een legio aan kanalen heeft met onboards etc, dan zou hij dat toch ook moeten kunnen zien?
Maar hij zou eigenlijk ook de complete infoschermen van de FIA moeten krijgen (niet alleen de livetiming, maar ook de officiële meldingen).
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Waar wachten we nu eigenlijk op? De eerste sessie ging toch ook prima? Alleen de rookies hebben hun auto kort gereden. Het kan nu dus alleen maar beter worden, want die rijden dus niet meer mee.
[ Voor 9% gewijzigd door JeroenTheStig op 16-03-2013 08:45 ]
Ik ben nu wel benieuwd naar het commentaar op sport1 geworden
zal het morgen horen. Nu RTL op tv en een stream van sky voor het commentaar.
I served in a company of heroes.
De eerste 10 minuten vond ik wel een logische verklaring van Whiting. Er lag teveel rommel op de baan wat opgeruimd moest worden.Boktor schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 08:44:
Waar wachten we nu eigenlijk op? De eerste sessie ging toch ook prima? Alleen de rookies hebben hun auto kort gereden. Het kan nu dus alleen maar beter worden.
Waar we nu nog op wachten is mij ook een raadsel. De bewolking daar lijkt op de beelden niet echt minder te worden en het wordt alleen maar donkerder....
Die tekst ook boven in het scherm XD
"Het regent in Melbourne" Nee GOH!
"Het regent in Melbourne" Nee GOH!
Laat Massa het niet horenBoktor schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 08:44:
Alleen de rookies hebben hun auto kort gereden.
The ramblings of an idiot
G
Het F1 budget van de BBC is hoger dan van heel sport 1. We moeten ons realiseren dat we wonen in een markt van maar een paar duizend kijkers, en daarvan vind de helft 15 euro meer maand al te veel, als wij commentaar op het niveau van de beeb of sky willen moeten we ook 100 euro per maand gaan dokken voor een F1 kanaalRaven__NL schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 08:36:
[...]
Ooit BBC of Sky uitzendingen gezien? Dat is pas pro-commentaar![]()
Zelfs een saaie race is dan nog goed...
Maar goed ik ben realistisch genoeg om in te zien dat we dat hier in NL nooit zullen krijgen. Daarvoor hebben we gewoon te weinig Nederlands invloed in de F1 zelf.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Crap...
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Ik zei toch?! OMG
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Ben je daarvoor zo vroeg gaan poepen....

Waarom heb ik nu een nacht slaap opgegeven?
Wat een onzin.
Wat een onzin.
Wat een onzin!
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Full wets! Waarvoor zijn die dan?
Maleisië is wel eens natter geweest en dan reden ze gewoon......
En die full wets van tegenwoordig zijn de intermediates van vroeger. Heb je niks aan.
En die full wets van tegenwoordig zijn de intermediates van vroeger. Heb je niks aan.
[ Voor 40% gewijzigd door Blitzdoctor op 16-03-2013 08:50 ]
1 uur vannacht dus vervolg van de qualifying
In australie mag het blijkbaar niet regenen. Wat als het morgen regent, wordt het dan ook gewoon de hele tijd verschoven?Blitzdoctor schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 08:49:
Maleisië is wel eens natter geweest en dan reden ze gewoon......

Dat wordt dus een kort nachtje.....
Als het morgen regent, dan verschuiven ze de race naar volgende week
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Maximaal 2 uur toch?soulcrusher schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 08:50:
[...]
In australie mag het blijkbaar niet regenen. Wat als het morgen regent, wordt het dan ook gewoon de hele tijd verschoven?
Er is wel een maximaal window; 3.5 uur? De race zelf in max. 2 uur.
Ze hebben na Canada (2011?) de regels aangepast.
Maar is het nu niet ook uitgesteld vanwege de combinatie regen en harde wind?
Volgende week zitten ze in MaleisiëGé Brander schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 08:50:
Als het morgen regent, dan verschuiven ze de race naar volgende week
Ik vraag me af of ik dit seizoen wel wil zien zo...
Als Whiting zo'n gedrag blijft vertonen gaat de Formule 1 naar z'n grootje (naar mijn mening)
Als Whiting zo'n gedrag blijft vertonen gaat de Formule 1 naar z'n grootje (naar mijn mening)
Het zal ook wel met de schemer te maken hebben denk ik... In combinatie met het niet functioneren van de telemetrie.
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Verwijderd
Door het uitstel vanwege regen + harde wind, hadden ze nu enkel Q2 nog kunnen rijden. Q3 was nu eigenlijk al niet meer mogelijk vanwege het licht. Daarom Q2+Q3 maar doorgeschoven.MrSleeves schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 08:52:
[...]
Er is wel een maximaal window; 3.5 uur? De race zelf in max. 2 uur.
Ze hebben na Canada (2011?) de regels aangepast.
Maar is het nu niet ook uitgesteld vanwege de combinatie regen en harde wind?
Het wordt te donker idd. Krijg je ervan als je om 5 uur 's middags pas begint.
Zo laat beginnen doen ze speciaal voor de Europeanen heBlitzdoctor schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 08:54:
Het wordt te donker idd. Krijg je ervan als je om 5 uur 's middags pas begint.
Nou mensen, het was in ieder geval gezellig hier! Tot vannacht, dan gaan we vrolijk verder.
Maar wat is nou werkelijk het probleem? Een beetje regen kan het niet zijn. Er is in ergere situaties gereden. Dus er speelt wat anders. De wind lijkt mij ook het probleem niet.
Volgens mij is dit idiote gedrag begonnen een paar jaar geleden met het gemekker van Alonso als het een beetje regende over de boordradio dat hij niets kon zien etc. Ik verdenk hem ervan in het verleden (en nu ook) vooral alles naar zijn hand te willen zetten. Hij kan alleen winnen als het droog is zeker?
Voor iedereen is de situatie gelijk dus waarom dan niet gewoon rijden? Als je de auto in de regen niet onder controle hebt, dan hoor je niet in de F1 thuis.
Volgens mij is dit idiote gedrag begonnen een paar jaar geleden met het gemekker van Alonso als het een beetje regende over de boordradio dat hij niets kon zien etc. Ik verdenk hem ervan in het verleden (en nu ook) vooral alles naar zijn hand te willen zetten. Hij kan alleen winnen als het droog is zeker?
Voor iedereen is de situatie gelijk dus waarom dan niet gewoon rijden? Als je de auto in de regen niet onder controle hebt, dan hoor je niet in de F1 thuis.
Bashen op het commentaar bedoel je zekerV3g3ta schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 08:57:
Nou mensen, het was in ieder geval gezellig hier! Tot vannacht, dan gaan we vrolijk verder.
In de jaren 90 was het toch ook geen probleem om om 4 uur 's nachts voor de buis te zitten? De echte fan zet z'n wekker wel hoor.Dutch3men schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 08:55:
[...]
Zo laat beginnen doen ze speciaal voor de Europeanen he
Dit is begonnen met het afschaffen van de monsoon-band, oftewel de extreme-wet. Daardoor aquaplaneren de wagens nu bij het minste beetje regen. Als ze die band terughalen, hebben ze geen enkel excuus meer om niet te racen.
En paar races per jaar midden in de nacht, ik vind het prima
[ Voor 13% gewijzigd door Hoogie2004 op 16-03-2013 09:00 ]
Dit. Regenband van tegenwoordig lijkt nergens op.Hoogie2004 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 08:59:
Dit is begonnen met het afschaffen van de monsoon-band, oftewel de extreme-wet. Daardoor aquaplaneren de wagens nu bij het minste beetje regen. Als ze die band terughalen, hebben ze geen enkel excuus meer om niet te racen.
En midden in de nacht opstaan heb ik ook nooit problemen mee gehad.
Het wordt dus tijd dat we de FIA eens laten weten dat we dit als fans niet meer pikken.
Het boeit me echt niet om welke tijd gereden word. Ik was nu ook de hele nacht op en komende nacht weer.
Gaat hier ook gebeuren.V3g3ta schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 09:03:
Het boeit me echt niet om welke tijd gereden word. Ik was nu ook de hele nacht op en komende nacht weer.
Jammer dat ik om 19:00 wel zelf een race moet rijden (karten)
Leuk toch, kart race! Als je wil vraag ik van Dam om commentaar te leveren op je race?!
Karten is zeker leuk, maar zonder een nacht slaap word dat nogal lastig concentreren XD
Doe dan Mol toch maar.
Ik ben altijd al fan geweest van zijn commentaar (go go gadget stuurwiel anyone??
)
Doe dan Mol toch maar.
Ik ben altijd al fan geweest van zijn commentaar (go go gadget stuurwiel anyone??
Waar ga je karten dan? Binnen of buiten?Obversarix schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 09:07:
[...]
Gaat hier ook gebeuren.
Jammer dat ik om 19:00 wel zelf een race moet rijden (karten)
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Hezemans Indoor Karting Eindhoven
'Nuf said.
'Nuf said.
Goh, nog niks gemist. Ik was de hele Q vergeten. Charlie moet met pensioen voor de rollator cup lees ik alweer. Pas Parc Ferme aan zodat ze de setup kunnen aanpassen voor droog of nat. Dit blijf je anders houden.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ben blij dat ik besloten heb om de kwali niet live te kijken. Had het er gisteren al met een vriend over dat het belachelijk is dat ze al die tijden aanpassen voor de commercie, maar dat je dan geen enkele speelruimte meer over hebt voor eventuele uitloop.... Heb zelf ook liever dat de kwali en race om 3 of 4 uur snachts begint dan om 7 uur in de ochtend... Om half 6 ga ik nog lekker terug te bed, om half 9 niet meer...
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Beter zelfs dat je dan in de ochtend gewoon de race kan downloaden in HD
.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Zend Sport1 de kwali vanacht om 1:00 uur nu live uit? Het staat igg niet in hun tvgids?
Ga er maar vanuit dat ze dat wel doen. Na die hype kunnen ze dat echt niet maken dat ie niet uitgezonden wordt 
Op RTL waren dit soort dingen ook nooit een issue, dus dat zal echt wel goedkomen.
Op RTL waren dit soort dingen ook nooit een issue, dus dat zal echt wel goedkomen.
Wel irritant dat die EPG van Sport1 te wensen overlaat ivm het opnemen
Mooi voor jan lul dus opgestaan vanochtend......kloten FIA, zo hard regende het nou ook weer niet.
Wel een beetje geschrokken van het commentaar op Sport1, maar we moeten niet vergeten dat Ronald van Dam waarschijnlijk ook wel zenuwachtig was om dit voor de eerste keer te doen. Ik ga er nog geen conclusies aan verbinden, Olav Mol was ook niet direct zoals hij later was. De beste man moet ook groeien.
Wel een beetje geschrokken van het commentaar op Sport1, maar we moeten niet vergeten dat Ronald van Dam waarschijnlijk ook wel zenuwachtig was om dit voor de eerste keer te doen. Ik ga er nog geen conclusies aan verbinden, Olav Mol was ook niet direct zoals hij later was. De beste man moet ook groeien.
Ja, http://www.sport1.nl/nieu...tralie-valt-in-water.htmlDanielson schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 10:46:
Zend Sport1 de kwali vanacht om 1:00 uur nu live uit? Het staat igg niet in hun tvgids?
Zucht....Danielson schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 10:51:
Wel irritant dat die EPG van Sport1 te wensen overlaat ivm het opnemen

[ Voor 5% gewijzigd door SnowDude op 16-03-2013 11:40 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ja, en bedankt daarvoor. 7 uur is zo mogelijk nog een onmogelijkere tijd dan 2/3/4 uur 's nachts...Dutch3men schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 08:55:
[...]
Zo laat beginnen doen ze speciaal voor de Europeanen he
maar goed, valt toch weinig aan te doen verder, maar als de f1 zo door gaat rijden we over een paar jaar alle races in bahrein, want tja, je zou eens de kans op een regenbuitje hebben...
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hamilton vertelde dat de verf die de witte lijnen bedekten veelste glad was. Ik wordt een beetje moe van de mensen die hierover lopen te zeiken, willen jullie dood en verderf ofzo zien?
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ronald van Dam is natuurlijk geen groentje; in wezen is hij professioneel verslaggever (hij deed ook honkbal e.d.) en daarvoor heeft hij ook F1 op Canal+ gedaan.Cubic X schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 11:03:
Mooi voor jan lul dus opgestaan vanochtend......kloten FIA, zo hard regende het nou ook weer niet.
Dat zegt wel iets; Hamilton is niet bepaald de angsthaas en ik kan me wel herinneren (ergens een Aziatische GP) waar het ook steeds donkerder werd. Iedereen aan het miepen (o.a. Alonso) en Hamiltons reactie "ik kan prima zien; laten we racen" (had ook niets te verliezen die GP).fynrd1 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 12:41:
Hamilton vertelde dat de verf die de witte lijnen bedekten veelste glad was. Ik wordt een beetje moe van de mensen die hierover lopen te zeiken, willen jullie dood en verderf ofzo zien?
Dood en verderf gaat een beetje te verfynrd1 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 12:41:

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Op de Twitter van Sport1.
Redactie Sport1 @SPORT1_nl
De 2de en 3de kwalifcatieronde GP van Australië definitief verplaatst naar 01.00 uur NL-tijd in nacht van za op zo. Live op #sport1 #f1
Als ze nu ook nog even gaan zeggen welk kanaal dan kan ik de quali in ieder geval opnemen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Daar zou het inderdaad om moeten gaan!uchiha tijntje schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 13:12:
[...]
Dood en verderf gaat een beetje te ver, maar de afgelopen jaren hebben we toch wel wat regenraces gezien die achter een SC begonnen terwijl dat in de meeste gevallen toch echt niet noodzakelijk is. De kunst van het racen is in mijn optiek ook omgaan met andere omstandigheden dan alleen een droge baan....
Ik ben benieuwd hoe het streamen via Sport1.nl gaat lopen heb voor morgenvroeg een race gekocht 
7 uur begint de race toch?
7 uur begint de race toch?
I am the great Cornholio!
Gewoon Sport1 Select lijkt me..Phusebox schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 13:46:
Als ze nu ook nog even gaan zeggen welk kanaal dan kan ik de quali in ieder geval opnemen.
En bericht van iemand die bij de kwalificatie was.
Normally I'm a person to say RACE even if conditions are bad.
However, I was at the circuit and it was TERRIBLE. I just got home (2.5 hours of travel) - that's how bad the rain is. It was torrential rain, with wind and very dark clouds - the lighting was poor at best. There's no way they could have run Q2 and Q3. I was in Adelaide in 1989 and 1991 and the conditions rivalled those.
Good call to postpone quali.
Maakt tv dan echt alles mooier dan het is?Dutch3men schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:20:
En bericht van iemand die bij de kwalificatie was.
[...]
Ja....is allemaal veel beter zichtbaar door allemaal van die filters etc.Obversarix schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:44:
[...]
Maakt tv dan echt alles mooier dan het is?
Maar....eens met veel anderen hier, gewoon weer lekker om 04:00 doen........volgende week Maleisie....krijgen we dan weer hetzelfde gedoe?
Wat een onzin kramen jullie uit zeg, want natuurlijk gaat dat daar nu niet om? ik zou zeggen stap in je auto en rij vanmiddag met 250+ over de autobahn, ben benieuwd of ik je morgen nog spreek
Je overdrijft het behoorlijk. Nu is het misschien terecht dat er niet gereden word, maar ook jij moet toegeven dat de afgelopen jaren veel te vaak en om het minste geringste een SC of delay gebruikt is. Dit zijn de beste coureurs ter wereld, die kunnen echt wel met wat water en spray overweg...fynrd1 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:22:
[...]
Wat een onzin kramen jullie uit zeg, want natuurlijk gaat dat daar nu niet om? ik zou zeggen stap in je auto en rij vanmiddag met 250+ over de autobahn, ben benieuwd of ik je morgen nog spreek
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ja, dat zagen we... wie gingen er ook al weer allemaal af (inclusief de ervaren F1-coureurs)?BM schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:32:
Dit zijn de beste coureurs ter wereld, die kunnen echt wel met wat water en spray overweg...
En ja, als we dan met 250km/u op de autobahn rijden hebben we in ieder geval nog een dak en een normaal ruit met wissers. Geen helmpje met vizier. Maar goed, net als bij voetbal de 16 miljoen bondscoaches, zitten de beste coureurs schijnbaar voor de TV
En de beste presentatoren ook wat een azijnpissers zeg, iedereen weet het weer beter.Creative S schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 16:09:
[...]
Maar goed, net als bij voetbal de 16 miljoen bondscoaches, zitten de beste coureurs schijnbaar voor de TV
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Zoals al eerder gezegt, monsoon banden mee naar de landen waar de kans redelijk is op extreme regen (Maleisie bv), en gaanCreative S schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 16:09:
[...]
Ja, dat zagen we... wie gingen er ook al weer allemaal af (inclusief de ervaren F1-coureurs)?
Ach, beetje zeuren mag, toch?En ja, als we dan met 250km/u op de autobahn rijden hebben we in ieder geval nog een dak en een normaal ruit met wissers. Geen helmpje met vizier. Maar goed, net als bij voetbal de 16 miljoen bondscoaches, zitten de beste coureurs schijnbaar voor de TV

Daar zul je me dit weekend niet over horen, vind het commentaar tot nu toe prima. Al vraag ik me wel af hoe ze Olav Mol er nog in gaan verwerken, zo die echt alleen pitcommentaar bij de race gaan doen?Pierre61 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 16:25:
[...]
En de beste presentatoren ook wat een azijnpissers zeg, iedereen weet het weer beter.
Xbox
Eigenlijk niet, wat jullie willen kan niet, geen grip is geen race, kan je zo goed zijn als je maar wilt maar als je input als coureur geen invloed meer heeft op het weg gedrag dan behoort er in mijn ogen niet gereden te worden. In wie denkt dat het vroegâh anders was heeft het fout, kijk eens wat terug zou ik zeggen dan zal je zien dat het rode vlaggen heeft geregend.BM schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:32:
[...]
Je overdrijft het behoorlijk. Nu is het misschien terecht dat er niet gereden word, maar ook jij moet toegeven dat de afgelopen jaren veel te vaak en om het minste geringste een SC of delay gebruikt is. Dit zijn de beste coureurs ter wereld, die kunnen echt wel met wat water en spray overweg...
Ik denk ook dat de verbeterde aero en dan met name de bodemplaat en diffuser meer water de lucht in gooit waardoor het zicht tegenwoordig iets minder is dan een aantal jaar geleden.
Maar als ik zo de lijst bekijkt heb ik niet het gevoel dat het echt heel veel meer gebeurd dan vroeger:
Wikipedia: List of red-flagged Formula One races
Wat ook mee speelt is dat we meer races per jaar hebben waar door de kans dat er 1 race per jaar een red flag krijgt groter wordt.
Ook zijn een aantal races later in de middag en ze rijden tegenwoordig op wat exotischere plaatsen dan vroeger, waardoor de kans op een extreme bui ook groter is dan 20 jaar geleden.
Maar als ik zo de lijst bekijkt heb ik niet het gevoel dat het echt heel veel meer gebeurd dan vroeger:
Wikipedia: List of red-flagged Formula One races
Wat ook mee speelt is dat we meer races per jaar hebben waar door de kans dat er 1 race per jaar een red flag krijgt groter wordt.
Ook zijn een aantal races later in de middag en ze rijden tegenwoordig op wat exotischere plaatsen dan vroeger, waardoor de kans op een extreme bui ook groter is dan 20 jaar geleden.
Deze was in de huidige tijd al veel eerder stilgelegd:fynrd1 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:09:
[...]
Eigenlijk niet, wat jullie willen kan niet, geen grip is geen race, kan je zo goed zijn als je maar wilt maar als je input als coureur geen invloed meer heeft op het weg gedrag dan behoort er in mijn ogen niet gereden te worden. In wie denkt dat het vroegâh anders was heeft het fout, kijk eens wat terug zou ik zeggen dan zal je zien dat het rode vlaggen heeft geregend.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Enie-nlVZaw]
En zeker deze:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=y8AbMqLrH64]
Heeft denk ik grotendeels te maken met het feit dat de wagens tussen de zaterdag en zondag niet meer aangepast mogen worden, en je dus ook niet bijv. de hoogte kan aanpassen, zeer belangrijk in de regen natuurlijk ivm aquaplaning.
En toch wel jammer, omdat regen als "great equalizer" toch hoop biedt voor de normaal gesproken 'kansloze mannen', zoals Senna en Bellof.
Leuk man, deze wagens verschillen fundamenteel zo erg dat je het is eens mag vernoemen. Voor zicht vernoemt Snowdude de juiste oorzaak. Zaterdag op zondag mag ivm met regen trouwens gewoon aan de setup van de auto worden gewerkt.Roamor schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:53:
[...]
Deze was in de huidige tijd al veel eerder stilgelegd:
[video]
En zeker deze:
[video]
Heeft denk ik grotendeels te maken met het feit dat de wagens tussen de zaterdag en zondag niet meer aangepast mogen worden, en je dus ook niet bijv. de hoogte kan aanpassen, zeer belangrijk in de regen natuurlijk ivm aquaplaning.
En toch wel jammer, omdat regen als "great equalizer" toch hoop biedt voor de normaal gesproken 'kansloze mannen', zoals Senna en Bellof.
[ Voor 5% gewijzigd door fynrd1 op 16-03-2013 18:43 ]
Hopenlijk zenden ze morgenochtend bij sky een wat langere samenvatting dan normaal uit van de qualify.
Ik kan helaas vanavond/vanacht niet kijken nml.
Schijnt nog flink te hebben geregend down under: https://twitter.com/LeeMcKenzieF1/status/313018485183762432
[ Voor 5% gewijzigd door MrSleeves op 16-03-2013 22:27 ]
Ja ach, voor sommigen blijven het mietjesMrSleeves schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 22:27:
Schijnt nog flink te hebben geregend down under: https://twitter.com/LeeMcKenzieF1/status/313018485183762432
Nou, morgen de eerste race die ik niet kan zien. BBC zend hem niet uit en RTL zit niet in mn pakket. Voor wie wel kan kijken; fijne race!
Sport1 Select HD is al F1 aan het uitzenden (Ziggo). Lijkt op een herhaling van vanochtend.
update; Ze zijn helaas weer naar voetbal geschakeld.
update; Ze zijn helaas weer naar voetbal geschakeld.
[ Voor 23% gewijzigd door Chrasher op 17-03-2013 00:22 ]
PSN-id: Chrasher
Pff ik weet niet wat ik moet doen.. Hele nacht doortrekken to diep in de ochtend is wel heel zwaar.
Weet iemand hier of de Duitse RTL de race ook herhaalt? Of de BBC anders? Weinig zin om nou maar 5 uur slaap te hebben vannacht
. Op de Duitse RTL site wordt iig niets genoemd over een eventuele herhaling...
Als we geen uitstel als gisteren krijgen, is Q2 + Q3 om een uurtje of 2 wel gedaan toch?fynrd1 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 00:38:
Pff ik weet niet wat ik moet doen.. Hele nacht doortrekken to diep in de ochtend is wel heel zwaar.
Da's nog 5 uur pitten tot de race, met een goede wekker moet dat te doen zijn?
Morgen 15.20 uur op de bbc: http://www.tvgids.nl/prog...9/Autosport%3A_Formule_1/Knul schreef op zondag 17 maart 2013 @ 00:41:
Weet iemand hier of de Duitse RTL de race ook herhaalt? Of de BBC anders? Weinig zin om nou maar 5 uur slaap te hebben vannacht. Op de Duitse RTL site wordt iig niets genoemd over een eventuele herhaling...
Higlights, maar met een uitzending van 2 uur krijg je toch een hele dikke samenvatting lijkt me.
[ Voor 40% gewijzigd door Sleepie op 17-03-2013 00:46 ]
Wordt herhaald op de duitse RTL, om 13.00 begint het voorprogramma.Knul schreef op zondag 17 maart 2013 @ 00:41:
Weet iemand hier of de Duitse RTL de race ook herhaalt? Of de BBC anders? Weinig zin om nou maar 5 uur slaap te hebben vannacht. Op de Duitse RTL site wordt iig niets genoemd over een eventuele herhaling...
Kijk, da's mooi om te horenBaumans schreef op zondag 17 maart 2013 @ 00:46:
[...]
Wordt herhaald op de duitse RTL, om 13.00 begint het voorprogramma.

En koud!
Inderdaad, het lijkt wel herfst daar!
Maar een (half) natte baan en er wordt regen verwacht, kan weer een interessante kwalificatie worden.
Voorlopig iedereen op intermediates zo te zien, maar ik denk dat men het nog wel op slicks gaat proberen als het droog blijft.
[ Voor 43% gewijzigd door Sleepie op 17-03-2013 01:01 ]
Ok dan maar luisteren, bbc radio 5DDX schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 19:17:
Hopenlijk zenden ze morgenochtend bij sky een wat langere samenvatting dan normaal uit van de qualify.
Ook tip voor mensen die morgen niet kunnen kijken, gewoon radio luisteren.
Yup!
Hij is toch nog een beetje zenuwachtig volgens mij
Ik kijk via een stream gratis naar diezelfde zender.
Hier is de link: Weg gehaald Met attentie van Quad
@Mods: Als deze link tegen een of meerdere regels, graag dit melden en dan haal ik hem weer weg.
Hier is de link: Weg gehaald Met attentie van Quad
@Mods: Als deze link tegen een of meerdere regels, graag dit melden en dan haal ik hem weer weg.
[ Voor 15% gewijzigd door Obversarix op 17-03-2013 01:08 ]
@^^, het is niet toegestaan indd. om te linken naar streams.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Perez op supersofts, dapper!
Dapper wel, maar als je hem over de baan zag glijden vraag ik me af of het gaat werken.V3g3ta schreef op zondag 17 maart 2013 @ 01:10:
Perez op supersofts, dapper!
Button heeft die strategy wel weten te benutten om een race te winnen hier.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.
Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.
Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.