Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.071 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Prosac2010 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:31:
Wow.. ik vind Superbad juist een van de leukste en (subtiel)grappigste teenager films van de laatste jaren. :D
Same.
Over This is The End ben ik het dan weer wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
thedjdoorn schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:02:
Ik ben dit weekend lekker bezig geweest.
Dus een mooi lijstje van 4 films waarvan er 2 pure tijdverspilling zijn.

1. The Loft
Een Amerikaanse remake van een Belgische film, waarvan ook al van een Nederlandse remake is. Hoe pakt dat uit? En als de 1e remake nou pure kak is? Oké, de Amerikaanse remake is niet gebaseerd op de Nederlandse (de Amerikaanse is gemaakt ism Woestijnvis, dus dan weet je het.), dus dat scheelt al weer.

Vijf vrienden kopen een loft zodat ze kunnen vreemdgaan zonder gedoe met hotel- en andere rekeningen die ze aan hun vrouwen moeten uitleggen. En dan ineens vinden ze in de loft een dode vrouw. Lache. (8/10)

2. Superbad
Deze film is lekker duidelijk. De titel verklapt de ervaring :*)

Twee gasten die bijna hun High School hebben afgerond hebben één laatste feestje en willen een chick scoren voor de zomer. Ze weten zichzelf zo in een situatie te krijgen dat ze drank moeten regelen voor het feestje, wat nogal lastig is, want ze zijn nog geen 21. Flauwe pleurisfilm. (4/10, 2 voor Michael Cera en 2 voor Emma Stone)

3. Project Almanac
Oh boy, een Michael Bay film.

Een groep vrienden vind in de kelder van één van hun een opzet voor een tijdmachine. Hartstikke leuk, prima film. Wat er nog een beetje mist is het rekening houden met de paradoxen, maar dat heb je overal. (7/10)

4. This is the End
Ik denk dat er geen goede comedy's meer bestaan... :?

Een hele hoop acteurs zijn op een feestje van James Franco wanneer de apocalyps aanbreekt. Uiteindelijk moeten ze met z'n vijven zien te overleven. Slecht geacteerd en belabberde grappen. (1/10)
Superbad is briljant

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

JohnnieWbl schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:20:
[...]

Gisteren gekeken maar redelijk teleurstellend (ondanks de waarschuwingen/kritische opmerkingen hier en daar op dit forum). District 9 meets RoboCop, maar met erg veel irritaties en onbegrip over de acties van de characters, over het algemeen kon ik met het meest verplaatsen in Jackman's character,
spoiler:
ook al verprutste hij het door zich met zn überrobot te laten verslaan. Hij leek mij de enige die het gevaar zag van verkeerde invloeden op een AI, waardoor die geen hulp maar een gevaar voor de samenleving vormt.

Volgens mij was het veel interessanter geweest als de nadruk meer had gelegen op het onsterfelijk maken van de mensheid door de transfer van het bewustzijn op kunstmatige dragers / robots. Dit kwam dus alleen aan het einde aan bod, waardoor je eerst anderhalf uur moet doorkomen over een stel idioten uit de ghetto van Johannesburg.

Nog wel kleine kudos voor hoe de robot eruit zag, maar dat verveelt ook na een tijdje.. 5/10
Ik vond hem toch ook wel heel gaaf.

"They put fire on me mommy. Even though I asked them please not do!"

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
McFarland, USA (2015)McFarland, USA (2015)
IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 129min. | MPAA: PG
Ik zal eerst wel zeggen dat ik van sport films hou en dat disney films mij meestal wel bevallen, dus misschien is mijn mening een beetje biased in dit geval. Remember the titans / The Rookie / The Greatest Game Ever Played zijn allemaal films die ik graag nog eens terug kijk. Ik kan niet exact uitleggen wat deze films nou zo goed maakt, maar ze hebben een bepaald iets waardoor ik het hele fijne films vind om te kijken. Disney probeert datzelfde de laatste paar jaar weer, maar het lijkt ze niet te lukken. Ze gebruiken dezelfde formule, maar er lijkt toch iets te missen in de nieuwe films. Ook Million Dollar Arm had hier last van. McFarland is zeker geen slechte film, een echte feel good sport film, maar het is geen film dat ik later nog eens een keer op zal zetten. De films van vroeger konden echt de problemen en drama overbrengen en als ze dan hun doel hadden bereikt gaf dat een goed gevoel als kijker. Bij McFarland had ik geen idee waarom die jongens nou zo graag gingen rennen voor de renclub. Ik vond de delen dat Jim White integreert in de Mexicaanse community wel erg mooi en Danny was in mijn ogen wel de uitblinker van de renners,
spoiler:
maar toen ze de laatste race wonnen had ik nou niet echt het gevoel dat ze iets hadden bereikt dat ze echt nodig hadden
. Waarom rennen die jongens zo graag, waarom hebben ze een hechte band, dat werd voor mijn gevoel niet goed overgebracht. Bij remember the titans is dat toch echt anders. Toch een leuke film om op een zondagmiddag te kijken. Zeker als je van het sport thema houdt.
IMDb -- McFarland, USA (2015) Wikipedia -- McFarland, USA (2015) Bekijk trailer van McFarland, USA (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over McFarland, USA (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.8 6.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:17

Bob Popcorn

Plop!

Hector and the Search for Happiness (2014)Hector and the Search for Happiness (2014)
IMDb: 6.9 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 114min. | MPAA: R
Plot: A psychiatrist searches the globe to find the secret of happiness.
Verfrissende roadmovie met Simon Pegg, leuk doorspekt met grapjes en herkenbaarheid voor mensen die veel reizen. De relatie tussen Hector en z'n vrouw vond ik ietwat ongeloofwaardig, maar dat komt imho vooral door Rosamund Pike die ik nog geen maand geleden zag in Gone Girl ;) Het einde was nogal voorspelbaar, maar overall gewoon een leuke film met leuke muziek. Visueel ook erg aantrekkelijk.
IMDb -- Hector and the Search for Happiness (2014) Wikipedia -- Hector and the Search for Happiness (2014) Bekijk trailer van Hector and the Search for Happiness (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hector and the Search for Happiness (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Ex Machina (2015)Ex Machina (2015)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 108min. | MPAA: R
Plot: A young programmer is selected to participate in a breakthrough experiment in artificial intelligence by evaluating the human qualities of a breathtaking female A.I.
Beetje trending deze film, en terecht. Verhaal is goed, hoewel de personages dunnetjes zijn. Casting is goed, met wat onbekendere acteurs, maar dat komt voornamelijk omdat het geen Hollywood film is. Plot incl. twist zie je al van mijlenver aankomen, maar daar kijk je deze film niet voor vind ik. Audiovisueel erg imponerend, hoewel af en toe wat traag.
IMDb -- Ex Machina (2015) Wikipedia -- Ex Machina (2015) Bekijk trailer van Ex Machina (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ex Machina (2015)

Chappie (2015)Chappie (2015)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: In the near future, crime is patrolled by a mechanized police force. When one police droid, Chappie, is stolen and given new programming, he becomes the first robot with the ability to think and feel for himself.
De derde grote Neil Blomkamp film, en weer eentje die zich afspeelt in Johannesburg. Mede daarom al erg gaaf, want ik hou van films die zich buiten Amerika afspelen, en Joburg is gewoon een lijpe stad. Dat komt ook erg mooi terug in het verhaal. Ik vind Die Antwoord niet heel overtuigend spelen, maar Chappie vond ik erg enorm aandoenlijk. In bepaalde scenes vond ik hem echt heel erg zielig ("Chappie: No... And there were children, also... And they threw fire, even though I said, "please". :'( )
Sowieso het hele Zef South African Gangster stijltje vond ik erg gaaf, en ik vond Chappie gewoon schattig. :> <3 Ik heb me prima vermaakt met Chappie!
IMDb -- Chappie (2015) Wikipedia -- Chappie (2015) Bekijk trailer van Chappie (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Chappie (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Kingsman: The Secret Service (2014)Kingsman: The Secret Service (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 129min. | MPAA: R
Plot: A spy organization recruits an unrefined, but promising street kid into the agency's ultra-competitive training program, just as a global threat emerges from a twisted tech genius.
Erg leuk verhaal wel, in het begin was het even zoeken naar de juiste snaar, maar daarna heb ik alleen maar keihard moeten lachen om Samuel L. Jackson z'n karakter en verder alle belachelijke dingen in deze film. Visueel erg aantrekkelijk, voornamelijk de verfrissende manier van vechtscenes in beeld brengen. Beetje jammer dat het verhaal wat inkakt
spoiler:
nadat het karakter van Colin Firth dood gaat
maar het einde was lachen, gieren en brullen. Prima vermaak!
IMDb -- Kingsman: The Secret Service (2014) Wikipedia -- Kingsman: The Secret Service (2014) Bekijk trailer van Kingsman: The Secret Service (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kingsman: The Secret Service (2014)

Zo, afgelopen weekend keelontsteking gehad dus ik had wat tijd om films te kijken :) Zoals je kunt zien beoordeel ik een film niet op plotgaten of een geloofwaardig verhaal, maar om de mate waarin ze me vermaakt hebben. :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:00
Smultie schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:41:
[...]

Same.
Over This is The End ben ik het dan weer wel eens.
Die vond ik op zich nog wel grappig in het begin, maar wordt inderdaad al snel flauw.
Wel mooi om te zien (aan Superbad) dat meningen over wat grappig/humor is flink kunnen verschillen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:29

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Zoals je kunt zien beoordeel ik een film niet op plotgaten of een geloofwaardig verhaal, maar om de mate waarin ze me vermaakt hebben. :)
_/-\o_

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Project T gisteren gekeken.

Boeide meer dan verwacht, ondanks de overduidelijke Disney elementen en de daarbij behorende morele boodschap wel een leuke film

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Film keek lekker weg. Leuke mix van humor, actie en james-bond-achtige shenanigans. Samuel L. Jackson viel mij wel erg tegen als de villain. Zijn karakter was wel erg plat. En zijn beweegredenen om de mensheid praktisch uit te roeien vond ik een beetje een MacGuffin.

Ik vond het super cool om Colin Firth in zo'n rol te zien. Hij was stiekem best wel een leuke Bond geweest denk ik.
IMDb -- Kingsman: The Secret Service (2014) Wikipedia -- Kingsman: The Secret Service (2014) Bekijk trailer van Kingsman: The Secret Service (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kingsman: The Secret Service (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 22:17

Bob Popcorn

Plop!

Focus (2015)Focus (2015)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 105min. | MPAA: R
Plot: In the midst of veteran con man Nicky's latest scheme, a woman from his past - now an accomplished femme fatale - shows up and throws his plans for a loop.
Erg leuke "sleight of hand" boevenfilm. Wel erg vergezocht allemaal en de plotwending zag ik al een tijdje aankomen. Leuk vermaak iig voor op de doordeweekse avond. :)
IMDb -- Focus (2015) Wikipedia -- Focus (2015) Bekijk trailer van Focus (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Focus (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Godzilla (2014)Godzilla (2014)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 123min. | MPAA: PG-13
Plot: The world's most famous monster is pitted against malevolent creatures who, bolstered by humanity's scientific arrogance, threaten our very existence.
Ah heerlijk, een monster film waarbij we het monster alleen niet te zien krijgen maar ook dat het gewoon weer een ouderwets gevecht wordt.

Het plot is idioot maar dat is perfect voor een film als deze. De karakters en hun drama maken me niets uit en de film na de eerste helft is welwillend om te beginnen met het monster spectakel.

En niet maar even 4 minuten footage en heel veel drama over vis en een relatie. Oh nee er is tijd voor gevechten, de monsters heerlijk de wereld te zien vernielen en ja er zijn irritatent japanse kinderen. Maar de film weet dat NIEMAND DIE LEUK VIND dus zet die lekker in een hoekje.

Ah heerlijk, de moeite waard!
IMDb -- Godzilla (2014) Wikipedia -- Godzilla (2014) Bekijk trailer van Godzilla (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Godzilla (2014)

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

James Bond meets Kill Bill. 'nough said.

Actie, gore, snufjes, villain, heroes. Meer hoef ik niet op een zaterdagavond.
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

[ Voor 19% gewijzigd door AllSeeyinEye op 22-05-2015 23:51 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ben ik de enige die Kingsman niet echt te pruimen vond?

Heb echt mijn best gedaan, maar de film kon me totaal niet boeien. :/

[ Voor 5% gewijzigd door max op 23-05-2015 16:02 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:43
max schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:02:

De enige zul je niet zijn, maar wel een van de weinigen. Heb deze film destijds in de bios gezien en verwachtte er vooraf heel wat anders van (dacht dat het kinderlijk zou zijn, beetje als Spy Kids), maar ik was aangenaam verrast.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:24

Het is eigenlijk net Austin Powers, alleen dan met minder (of andere?) humor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Bokkie schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:35:
Project T gisteren gekeken.

Boeide meer dan verwacht, ondanks de overduidelijke Disney elementen en de daarbij behorende morele boodschap wel een leuke film
Heet die film alleen in Nederland/Benelux Project T? Want ik zie 'm ook voorbijkomen als Tomorrowland.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

ikbenerniet schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:22:
[...]

Het is eigenlijk net Austin Powers, alleen dan met minder (of andere?) humor :)
Hmm...Austin Powers vind ik ook niet zo veel aan, dus that explains it. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Hahn schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:25:
[...]

Heet die film alleen in Nederland/Benelux Project T? Want ik zie 'm ook voorbijkomen als Tomorrowland.
De naam is gepatenteerd door het bedrijf achter Tomorrowland, het festival.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Le Enfant! schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:59:
[...]

De naam is gepatenteerd door het bedrijf achter Tomorrowland, het festival.
Ja, het leek me ook dat het met het festival te maken had dat het in Nederland anders heet. Vandaar ook de vraag of dat alleen in Nederland (Benelux?) het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik had het juist andersom met Kingsman. Leek mij en mijn vriendin echt helemaal niets, maar beviel toch enorm. Positief verrast :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 23:48:
Kingsman: The Secret Service (2014)[afbeelding]
James Bond meets Kill Bill. 'nough said.

Actie, gore, snufjes, villain, heroes. Meer hoef ik niet op een zaterdagavond.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8.5 / 10
Zonde, dan heb je hem toch een dag te vroeg gekeken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

SD5k schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 18:38:
[...]

Zonde, dan heb je hem toch een dag te vroeg gekeken. :P
LOL. Ach, heb ik vanavond weer zaterdag. En morgen ook nog een keer!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ex Machina (2015)Ex Machina (2015)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 108min. | MPAA: R
Vanwege de positieve reviews (hier en op andere plekken) en dat het over AI ging deze film gaan kijken.

Positief verrast, vanwege de eenvoud (3 acteurs eigenlijk), frisheid van het verhaal, de aanpak en de onbekendheid van de acteurs.

Ik had een beetje het gevoel als ik bij Cube had. Iemand heeft een goed idee en werkt het lekker goedkoop uit. Hierdoor gebruiken ze niet de standaard trucjes die de gevestigde orde gebruikt, maar verzinnen ze die zelf.

Het verhaal zelf heeft ook zeker wat, maar het einde was zeker niet onverwacht. Desalniettemin nog altijd verrassend.
IMDb -- Ex Machina (2015) Wikipedia -- Ex Machina (2015) Bekijk trailer van Ex Machina (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ex Machina (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 22:00

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Nou, ook maar eens Kingsman gekeken. Beetje slap einde misschien, maar de film begint wel lekker met leuke actie en humor.
spoiler:
Die ducktape heel langzaam aftrekken en dan het FFUUUUUU gezicht erbij was fantastisch :P

Al met al, prima vermaakt met deze film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:13

Quad

Doof

Hier idem, leuke film om te kijken met popcorn en pils. Geen bioscoop materiaal maar goed genoeg voor een toffe avond met vrienden. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Nope, ik had precies hetzelfde.
Veel flauwe grappen, over the top verhaal.
Ik vond het niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Mad Max: Fury Road (2015)Mad Max: Fury Road (2015)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Actiefilm die weinig om het lijf heeft. Ben er weer eens ingetuind, net zoals met Avengers en al die onzin.
IMDb -- Mad Max: Fury Road (2015) Wikipedia -- Mad Max: Fury Road (2015) Bekijk trailer van Mad Max: Fury Road (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mad Max: Fury Road (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Spare Parts (2015)Spare Parts (2015)
IMDb: 7.3 | Genre: Drama | Runtime: 83min. | MPAA: PG-13
Plot: Four Hispanic high school students form a robotics club. With no experience, 800 bucks, used car parts and a dream, this rag tag team goes up against the country's reigning robotics champion, MIT.
Tijdje terug een interview gelezen over deze (waargebeurde) film in Wired. Natuurlijk beetje aangedikt en mooier gemaakt. Wel een toffe film.
IMDb -- Spare Parts (2015) Wikipedia -- Spare Parts (2015) Bekijk trailer van Spare Parts (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Spare Parts (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

Hier nog 1, boeide totaal niet, gelukkig niet voor naar de bioscoop geweest :(

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Pierre schreef op zondag 24 mei 2015 @ 09:49:
[...]

Hier nog 1, boeide totaal niet, gelukkig niet voor naar de bioscoop geweest :(
Mazzelaar, ik heb hem wel in de bioscoop gezien. Gelukkig vond mijn broer de film beter dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
MarcoC schreef op zondag 24 mei 2015 @ 09:04:
Mad Max: Fury Road (2015)[afbeelding]
Actiefilm die weinig om het lijf heeft. Ben er weer eens ingetuind, net zoals met Avengers en al die onzin.
[afbeelding] 6 / 10
Ingetuind? Jou was meer dan actie beloofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Laatst online: 20:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Home (2015)Home (2015)
IMDb: 6.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 94min. | MPAA: PG
Plot: Oh, an alien on the run from his own people, lands on Earth and makes friends with the adventurous Tip, who is on a quest of her own.
Goede film wel voorspelbaar maarja spijtig van hete Sheldon typetje :|
IMDb -- Home (2015) Wikipedia -- Home (2015) Bekijk trailer van Home (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Home (2015)

Citizenfour (2014)Citizenfour (2014)
IMDb: 8.2 | Genre: Documentary | Runtime: 114min. | MPAA: R
Plot: A documentarian and a reporter travel to Hong Kong for the first of many meetings with Edward Snowden.
Goede docu over hoe alles is naar buiten gekomen wat betreft nsa e.d.
IMDb -- Citizenfour (2014) Wikipedia -- Citizenfour (2014) Bekijk trailer van Citizenfour (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Citizenfour (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Furious Seven (2015)Furious Seven (2015)
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 137min. | MPAA: PG-13
Meh meh
IMDb -- Furious Seven (2015) Wikipedia -- Furious Seven (2015) Bekijk trailer van Furious Seven (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Furious Seven (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

[ Voor 49% gewijzigd door Damic op 24-05-2015 10:56 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Dumb and Dumber To (2014)Dumb and Dumber To (2014)
IMDb: 5.9 | Genre: Comedy | Runtime: 109min. | MPAA: PG-13
Best een aardige film, met redelijk veel momenten dat ik moest lachen. Ik vond het geen topper, maar vermakelijk genoeg om een leuke avond te hebben.
IMDb -- Dumb and Dumber To (2014) Wikipedia -- Dumb and Dumber To (2014) Bekijk trailer van Dumb and Dumber To (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dumb and Dumber To (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Hahn schreef op zondag 24 mei 2015 @ 10:43:
[...]

Of een boeiend verhaal met veel plottwists?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het verhaal van deze film is minimaal op hetzelfde niveau als Inception, Good Will Hunting en de King's Speech.

De vele plottwists, karakter ontwikkelingen en het op indrukwekkende wijze ingrijpen op de huidige politiek is echt heel knap.

De slechterik in het verhaal heeft veel diepgang en het komt geloofwaardig over. Het geweld blijft zeer binnen te berken en waar er geweld is, is het zeker niet over de top.

Maar, het mooiste van de hele fim vond ik toch wel de scene in de kerk. Zonder het plot weg te willen geven was dat een zeer mooie en met liefde en respect gefilmde scene. Echt iets om eens met de kleine kinderen te kijken.

Ja, heb me wel vermaakt :+ Het cijfer blijft net onder de 8, dat is de straf voor

spoiler:
Colin Firth vermoorden :(
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.9 7.9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

What We Do in the Shadows (2014)What We Do in the Shadows (2014)
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 86min. | MPAA: R
Plot: Viago, Deacon, and Vladislav are vampires who are finding that modern life has them struggling with the mundane - like paying rent, keeping up with the chore wheel, trying to get into nightclubs, and overcoming flatmate conflicts.
Zo iedereen actie films gezien? Mooi want het is tijd voor een Mockumantairy.

In dit geval een nep documentairy over het leven van een aantal vampieren [zoals in de oude films ondood en al] die bij elkaar leven en hoe ze omgaan met de moderne wereld.

Ik vertel weinig over het plot want je moet hem gewoon zien maar het begint al met een flat meeting over huis taken. Want ja de afwas is al vijf jaar niet gedaan.

En het wordt alleen maar beter. Heerlijke comedy volgt als er ze een modern persoon vampier maken en die hun het moderne leven in leidt.

Geschoten in documentaire stijl dus als je even wilt lachen is deze film een aanrader.
IMDb -- What We Do in the Shadows (2014) Wikipedia -- What We Do in the Shadows (2014) Bekijk trailer van What We Do in the Shadows (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over What We Do in the Shadows (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Hahn schreef op zondag 24 mei 2015 @ 10:43:
[...]

Ik vind het geen bijzondere actiefilm. Snap de hype niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
MarcoC schreef op zondag 24 mei 2015 @ 15:14:
Heb hem nog niet gezien maar misschien een idee om niet te veel op de hypes af te gaan? En de Avengers films zijn toch redelijk standaard (love it or hate it), dus hoe kun je je daar nu door laten verrassen?

The Cabin in the Woods (2012)The Cabin in the Woods (2012)
IMDb: 7.0 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 95min. | MPAA: R
Alweer een redelijke oude film maar nog niet gezien omdat ik normaal horrorfilms minder kan waarderen ( al komt daar langzaamaan wel verandering in). Dit bleek niet terecht, want het is geen standaard horror verhaal en ik vond het een zeer vermakelijke film. Sowieso is een film die je achterlaat met een "wtf het ik nu gekeken" gevoel knap, en bij deze is het imho goed gedaan. Heel veel over het plot zal ik niet vertellen (al zullen de meesten hem al wel gezien hebben), maar het uitgangspunt zijn vijf vrienden die voor een weekendje in een blokhut in de bossen verblijven. Het loopt anders dan verwacht. Geniale pot-smoker trouwens)

Deed me achteraf erg denken aan From Dusk Till Dawn, voor iedereen die van een beetje apart en een beetje horror houdt.
IMDb -- The Cabin in the Woods (2012) Wikipedia -- The Cabin in the Woods (2012) Bekijk trailer van The Cabin in the Woods (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Cabin in the Woods (2012)

Dezelfde week Donnie Darko ook maar weer eens gekeken, blijft heerlijk. 8.5/10. Goede plotsummary hier: [YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=QKTwFoZnaj4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
PWM schreef op zondag 24 mei 2015 @ 12:48:
Kingsman: The Secret Service (2014)[afbeelding]
Het verhaal van deze film is minimaal op hetzelfde niveau als Inception, Good Will Hunting en de King's Speech.

De vele plottwists, karakter ontwikkelingen en het op indrukwekkende wijze ingrijpen op de huidige politiek is echt heel knap.

De slechterik in het verhaal heeft veel diepgang en het komt geloofwaardig over. Het geweld blijft zeer binnen te berken en waar er geweld is, is het zeker niet over de top.

Maar, het mooiste van de hele fim vond ik toch wel de scene in de kerk. Zonder het plot weg te willen geven was dat een zeer mooie en met liefde en respect gefilmde scene. Echt iets om eens met de kleine kinderen te kijken.

Ja, heb me wel vermaakt :+ Het cijfer blijft net onder de 8, dat is de straf voor

spoiler:
Colin Firth vermoorden :(
[afbeelding] 7.9 / 10
Toep ik de vergelijking met inception las wilde ik er nog serieus op ingaan, maar na het lezen van de rest van je "review" hoeft dat niet meer :P

Alleen jammer dat het wel de bedoeling is dat je mensen een beetje een goed beeld geeft van de film en niet een bull-shit review schrijft waarbij alles sarcastisch is zoals jij dat doet :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

miicker schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:31:
[...]

Alleen jammer dat het wel de bedoeling is dat je mensen een beetje een goed beeld geeft van de film en niet een bull-shit review schrijft waarbij alles sarcastisch is zoals jij dat doet :P
Hij vond de film geslaagd, dat staat als laatste in zijn "review", hij vond het vermakelijk genoeg voor een ruime voldoende, het is een "wat vond je ervan" topic, niet perse een review topic :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Song of the Sea (2014)Song of the Sea (2014)
IMDb: 8.3 | Genre: Animation, Family, Fantasy | Runtime: 93min. | MPAA: PG
Plot: Saoirse, a little girl who can turn into a seal, goes on an adventure with her brother to save the spirit world and other magical beings like her.
Extreem mooie tekenstijl en een aangrijpend en mooi verhaal. Maw. een must see film.
IMDb -- Song of the Sea (2014) Wikipedia -- Song of the Sea (2014) Bekijk trailer van Song of the Sea (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Song of the Sea (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Interstellar (2014)Interstellar (2014)
IMDb: 8.7 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
De mensheid moet weer eens gered worden in deze pseudo-science-fiction.

Blockbuster-wannabe waar Matthew McConaughey zich doorheen slaapt met zijn irritante kraakstem en zijn onverstaanbare boerenaccent. Zijn accent was zo erg dat ik ondertitels heb moeten downloaden want het was onverstaanbaar.

Weinig karakterontwikkeling waardoor de karakters nogal vlak zijn. Zeer goede computeranimaties. De eerste 3 kwartier waren erg saai, daarna gebeurt er eindelijk eens wat en wordt het een stuk beter. Het laatste halfuur is dermate beroerd dat het leuke middenstuk om zeep wordt geholpen.
Dom verhaal, slap geacteerd, overmatig sentimenteel. Ik heb niets tegen gevoeligheid en meevoelen met de triestheid van de karakters, maar wel als dat gepaard gaat met slappe karakters en een verhaal van lik-me-vestje.

Film duurt te lang omdat hij langdradig is. Film lijkt bovendien wat op 2010 A space odyssee en dat soort films waardoor het vermoeden rijst dat ze misschien wel wat afgekeken hebben, wat overigens niet erg is.
Er wordt geprobeerd om de kijker te bedelven onder de computeranimaties en langdradig sentimenteel geneuzel opdat de kijker niet teveel over het verhaal nadenkt dat verzonnen lijkt te zijn door een kleuter.
IMDb -- Interstellar (2014) Wikipedia -- Interstellar (2014) Bekijk trailer van Interstellar (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Interstellar (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat me raden... geen fan? Ikzelf vond 'm vermakelijk tot het einde. Dat had echt veel beter gemoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 20:17:
Laat me raden... geen fan? Ikzelf vond 'm vermakelijk tot het einde. Dat had echt veel beter gemoeten.
Wie, ik?
Fan van wie/wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik ben geen fan van die film nee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MarcoC schreef op zondag 24 mei 2015 @ 15:14:
[...]

Heb je de explosies, gevechten, auto's, stunts gemist? Paar pagina's terug beetje dezelfde "discussie" gehad mocht het je interesseren.

Blijft indrukwekkend

https://youtu.be/K3e3DNVp0Ms

[ Voor 22% gewijzigd door MrVegeta op 25-05-2015 14:52 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

MarcoC schreef op zondag 24 mei 2015 @ 09:04:
Mad Max: Fury Road (2015)[afbeelding]
[afbeelding] 6 / 10
Ik heb me behoorlijk vermaakt. Ik wist wat ik kon verwachten, ken deel 1 t/m 3, en kan me haast niet voorstellen dat je - als je er dan toch heen gaat - verwachtingen hebt die de score zo laag doen uitkomen - in zijn genre is dit echt wel een 8 waard. Misschien nog wel meer...

Al was het maar om de montage, stunts, groteske waanzin alom, over de top - met een kleine cliffhanger.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 09-09 18:41
Tomorrowland (2015)Tomorrowland (2015)
IMDb: N/A | Genre: Adventure, Mystery, Sci-Fi | MPAA: PG
Gisteren met de vrouw weer eens naar JT geweest. We waren aan het twijfelen tussen de laatste Avengers of Project T (of tomorrowland zoals de film officieel heet, maar in nederland niet mag omdat er een dance-feest is met dezelfde naam:S ). Gezien de vrouw haar lenzen niet in kon houden en dr bril op moest wilde ze liever een 2d film en deze draaide ook nog eens in de dolby cinema zaal.

over de film heb ik niet veel spannends te melden. leuke film, maar niet echt bios materiaal. leuk voor thuis op de bank. de film gaat over een meisje dat een speldje krijgt en daarmee naar Tomorrowland kan (achteraf blijkt dat niet helemaal te kloppen, maar dat ter zijde). Vervolgens is er natuurlijk het een en ander mis wat opgelost moet worden. leuk gedaan, het ziet er allemaal netjes uit, beetje humor en verder weinig over te melden.

dan een stukje review van de zaal bij JT. Ben er al eerder geweest met The Hobbit 3 maar nu was de zaal nagenoeg leeg en dat was toch wel lekker. Geen bijgeluiden, weinig gekraak van popcorn en de mensen waren allemaal stil. heerlijk. het geluid in die zaal is geweldig! Een klein beetje te hard naar mijn zin, maar behalve dat klinkt het geweldig! Dolby atmos is echt een heerlijke beleving!
IMDb -- Tomorrowland (2015) Wikipedia -- Tomorrowland (2015) Bekijk trailer van Tomorrowland (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Tomorrowland (2015)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Tommorowland is geregistreerd door ID&T en daar gaat het om, zullen nog wel een aantal landen zijn waar de film Project T noemt :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Laatst online: 11-12-2024
A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence (2014)A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence (2014)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 101min.
Plot: A story centered on a pair of traveling salesmen who peddle novelty items.
Je moet een specifiek soort humor kunnen waarderen, anders is deze film waarschijnlijk niks voor jou. Gezien het commentaar van de mensen uit de bioscoop heeft kennelijk slechts een beperkte groep mensen (<10%) dit soort humor.

Persoonlijk vond ik de film absurd, langdradig en niet heel grappig. Mocht je een fan zijn van redelijk zwartgallige, absurdistische humor (met name met betrekking tot de zinloosheid van het bestaan), dan is deze film misschien wel een aanrader.
IMDb -- A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence (2014) Wikipedia -- A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence (2014) Bekijk trailer van A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.5 4.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 15:39

Twan V

...en er stralend uitzien

What We Do in the Shadows (2014)What We Do in the Shadows (2014)
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 86min. | MPAA: R
Plot: Viago, Deacon, and Vladislav are vampires who are finding that modern life has them struggling with the mundane - like paying rent, keeping up with the chore wheel, trying to get into nightclubs, and overcoming flatmate conflicts.
Tja... Als je series als The Office kunt waarderen, zul je deze film wel aardig vinden. Voor ons was deze film het allemaal net niet.

De karakters worden matig uitgediept, sommige dingen zijn gewoon onlogisch en qua comedy denk ik dat ik hooguit een paar keer heb kunnen glimlachen.
Pas als Nick en Stu geïntroduceerd worden, begint het verhaal wat vorm te krijgen. Voor ons was dat net genoeg om hem niet halfweg af te zetten.

Mijn eerste filmreview, opbouwende kritiek is welkom :)
IMDb -- What We Do in the Shadows (2014) Wikipedia -- What We Do in the Shadows (2014) Bekijk trailer van What We Do in the Shadows (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over What We Do in the Shadows (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.5 4.5 / 10

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:15
Ik vond hem juist hilarisch. Het was komisch om te zien hoe met dagelijkse bezigheden de vampierhype in het belachelijke wordt getrokken. Inderdaad op de manier waarop The Office dat met het kantoorleven doet.

Als je uitdiepen van karakters had verwacht zat je wat mij betreft gewoon bij de verkeerde film. :)

[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 26-05-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
The Great Dictator (1940)The Great Dictator (1940)
IMDb: 8.5 | Genre: Comedy, Drama, War | Runtime: 125min. | MPAA: APPROVED
Plot: Dictator Adenoid Hynkel tries to expand his empire while a poor Jewish barber tries to avoid persecution from Hynkel's regime.
Eerste 'talkie' van Charlie Chaplin. Opgenomen tussen het moment dat Polen wordt binnengevallen en Frankrijk wordt ingenomen. Op dit moment zijn de gruweldaden tegen de joden nog niet bekend. Daarnaast is het goed om te vermelden dat Hitler en Charlie Chaplin in deze perioden zo'n beetje de twee meest bekende mensen ter wereld zijn. en beide toevallig een gelijkend snorretje hebben.

Tja, wat moet ik ervan zeggen. Zijn stille films met The Tramp zijn best grappig en vermakelijk om te zien. In stille films moet je het hebben van de grimassen op gezichten en handelingen van de personen. Dialogen zijn vanzelfsprekend eigenlijk niet mogelijk.

In deze film zit wat mij betreft teveel stille film grappigheden, het komt allemaal wat krampachtig over.
Dat gezegd hebbende is het natuurlijk wel een heerlijk kritische film om het gebeuren rondom Hitler. Uiteindelijk zorgt de speech van Charlie Chaplin tegen het einde dat het een memorabele film wordt.
IMDb -- The Great Dictator (1940) Wikipedia -- The Great Dictator (1940) Bekijk trailer van The Great Dictator (1940) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Great Dictator (1940)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 23:26

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

The Cobbler van Adam Sandler IMDB: The Cobbler (2014)
Grappige film maar niet echt een volledig verhaal. Verwacht een deel twee.

[ Voor 28% gewijzigd door NLKornolio op 26-05-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

caanova1984 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:47:
The Cobbler van Adam Sandler IMDB: The Cobbler (2014)
Verwacht een deel twee.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:20

amas

Law of Nature: Chaos

De Masters (2015)De Masters (2015)
IMDb: 5.5 | Genre: Comedy
Rapper Aziz zit in een dip en gaat met zijn rapgroep van 10 jaar terug een nieuwe start maken. Ze hebben geprobeerd elk personage een soort backstory te geven, maar deze worden niet echt in het hoofdverhaal geïntergreerd. Veel van deze stukjes voelen dan aan als tussenstukje en je wacht tot het verhaal weer verder gaat. De film gaat van het ene naar het andere probleem van de groep en alles wordt op het einde in 2 minuten weer goed gezet (natuurlijk). Er zitten ook wel wat grapjes in, zo moet een komedie zijn natuurlijk, ware het niet dat ze allemaal al in de trailer zaten.

Mijn advies voor deze film is, bespaar jezelf een bioscoopkaartje en 1½ uur van je tijd en kijk gewoon de trailer. Dan weet je alle grapjes, zie je het slechte acteerwerk, en je kan het einde er ook wel bij verzinnen.
IMDb -- De Masters (2015) Wikipedia -- De Masters (2015) Bekijk trailer van De Masters (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over De Masters (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3.5 3.5 / 10

What We Did on Our Holiday (2014)What We Did on Our Holiday (2014)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 95min. | MPAA: PG-13
Heerlijke engelse familiefilm over kinderen die een 'avontuur' beleven met hun opa. Ze proberen te begrijpen wat volwassenen doen en hoe ze overreageren op in hun ogen normale situaties. Verwacht geen diep verhaal of spectaculaire beelden, maar wel een film die heerlijk wegkijkt met leuke dialogen met een fantastisch Engels accent wat ik heel mooi vind.
IMDb -- What We Did on Our Holiday (2014) Wikipedia -- What We Did on Our Holiday (2014) Bekijk trailer van What We Did on Our Holiday (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over What We Did on Our Holiday (2014)

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
United 93 (2006)United 93 (2006)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 111min. | MPAA: R
Plot: A real time account of the events on United Flight 93, one of the planes hijacked on 9/11 that crashed near Shanksville, Pennsylvania when passengers foiled the terrorist plot.
Nog nooit gezien en nu maar eens voor gaan zitten. Man man, wat een spanning. Kippenvel op een gegeven moment. Film zat wat mij betreft goed in elkaar, goede dosis hectiek (die toen vast aanwezig was). Alleen het einde is nogal abrupt!
IMDb -- United 93 (2006) Wikipedia -- United 93 (2006) Bekijk trailer van United 93 (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over United 93 (2006)

Poltergeist (2015)Poltergeist (2015)
IMDb: N/A | Genre: Horror, Thriller | MPAA: PG-13
Plot: A family's suburban home is invaded by evil forces.
In de bios gezien in 3D. Voor de verandering weer eens een horror film die niet bagger slecht is. Nog best wel een verhaal en vooral met 3D zaten er flink wat schrik momenten in. Niet top, maar leuk avondje vermaak!
IMDb -- Poltergeist (2015) Wikipedia -- Poltergeist (2015) Bekijk trailer van Poltergeist (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Poltergeist (2015)

[ Voor 31% gewijzigd door DennusB op 26-05-2015 20:39 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

OMG...ook al een Poltergeist remake? Had er geen weet van en ben meteen triest.

Dat soort oude films, zoals ook Evil Dead moeten gewoon in hun ware gelaten worden!\

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Laatst online: 14:59
Je hoeft ze niet te kijken, maar de generaties na de onze verwacht meer van films zeker mbt cgi, mooi toch dat er voor hen een alternatief voor hande is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:14
Spy (2015)Spy (2015)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: A desk-bound CIA analyst volunteers to go undercover to infiltrate the world of a deadly arms dealer, and prevent diabolical global disaster.
Een voordeel aan het hebben van een Pathe Unlimited kaart is dat ze van tijd tot tijd een speciale Unlimited voorstelling doen. Dit is altijd een voorpremiere van een film enkel en alleen voor Unlimited kaart houders en zelfs inclusief een hapje en een drankje (en andere extra;s).

Gister (Maandag) was er weer eentje en ditmaal stond de film Spy op het programma. Zoals ik graag doe had ik er van te voren zo min mogelijk over gezien zodat ik onbeslagen ten ijs kon gaan.

Ik werd aangenaam verrast. Want Spy is een goede (zeer goede zelfs) actie comedy welke precies bevat wat zulk soort film moet hebben. Een leuk verhaal, veel komische momenten en genoeg actie om het geheel op de rit te houden.

Al met al zeker een aanrader als hij op 4 juni uit gaat komen in NL.

(De huidige score van 100% op RT is wat onrealistisch doordat hij nog niet uit is in de USA, maar het zegt wel iets)
IMDb -- Spy (2015) Wikipedia -- Spy (2015) Bekijk trailer van Spy (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Spy (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

HMC schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:46:
OMG...ook al een Poltergeist remake? Had er geen weet van en ben meteen triest.

Dat soort oude films, zoals ook Evil Dead moeten gewoon in hun ware gelaten worden!\
De remake van IT is voorlopig in de ijskast geplaatst. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dumb and Dumber To (2014)Dumb and Dumber To (2014)
IMDb: 5.9 | Genre: Comedy | Runtime: 109min. | MPAA: PG-13
Plot: 20 years since their first adventure, Lloyd and Harry go on a road trip to find Harry's newly discovered daughter, who was given up for adoption.
Het niveau is ietjes naar boven gegaan sinds de eerste denk ik maar het blijft zeer domme humor :)

Toch goed gelachen.
IMDb -- Dumb and Dumber To (2014) Wikipedia -- Dumb and Dumber To (2014) Bekijk trailer van Dumb and Dumber To (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dumb and Dumber To (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:13
sjaool schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:42:
[...]

De remake van IT is voorlopig in de ijskast geplaatst. ;)
De ideeën zijn echt op in Hollywood. Of worden er tegenwoordig geen boeken meer geschreven die verfilmd kunnen worden? Waarom maken ze niet een film van een van Edgar Allan Poe zijn verhalen? Of desnoods een film waarin ze een aantal verhalen van hem verwerken. Als ze dat goed omzetten, dan wordt het echt creepy. Heb een verhalenbundel van hem en dat boek straalt gewoon creepiness uit. Als ik dat boek alleen maar vastpak, dan voel ik de rillingen al opkomen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:39
Whiplash (2014)Whiplash (2014)
IMDb: 8.6 | Genre: Drama, Music | Runtime: 107min. | MPAA: R
1e half uur kon me niet boeien, maar nu toch maar afgekeken. Ja feel good film, weer eens iets anders denk dat dat de hoge plek in IMDB top 250 verklaart.

Wees gewaarschuwd, je gaat wensen dat je je muziek hard kan zetten, en dat je dikke B & W 801 speakers hebt staan (heb ik niet).

Jammer ergens van het open einde, en die Oscar voor Simmons is meer dan terecht.
IMDb -- Whiplash (2014) Wikipedia -- Whiplash (2014) Bekijk trailer van Whiplash (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Whiplash (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.2 8.2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

The Godfather: Part III (1990)The Godfather: Part III (1990)
IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 162min. | MPAA: R
Plot: In the midst of trying to legitimize his business dealings in New York and Italy in 1979, aging mafia don Michael Corleone seeks to vow for his sins while taking a young protégé under his wing.
Een zeer goede maffiafilm waarin onze held Michael Corleone druk bezig is met uit de maffia proberen te stappen wat maar niet wil lukken, en deze verhaallijn past perfect bij de eerdere 2 delen. Weliswaar haalt Al Pacino geen moment zelfs maar een klein beetje het niveau van Marlon Brando als de sympathieke Vito Corleone maar toch zet de beste kerel hier een goed karakter neer.

Een zeer goed verhaal, met goede karakters en heel realistisch allemaal. Je vraagt je af hoe het er in de wereld van het grote geld in werkelijkheid aan toe gaat. Ook zo? Misschien nog wel erger. Dit filmpje doet niet onder voor de 2 eerdere delen, hoewel de diabetes-aanvallen van Michael wel wat beter vorm gegeven hadden mogen worden.
Een heel mooi einde van de film waaruit wij als kijkers een wijze levensles meekrijgen: als wij 80 zijn en op ons leven terugkijken, waarover zullen we dan tevreden zijn en waarover niet? Daar zouden we beter nu al rekening mee houden, opdat we niet eindigen als een verbitterde zuurpruim.
Mary Corleone overtuigt niet altijd, vooral het vieze gezicht dat ze trekt voorafgaand aan een fijne neukpartij en de manier waarop ze kijkt als ze wegloopt nadat een stel vieze oude mannetjes haar wat aandacht hebben gegund doen vermoeden dat het wat beter had gekund. Desondanks verziekt ze de film niet.
Tijdens het kijken naar deze film rijst de vraag waarom men elkaar in zo'n mooi land als Italië als honden afmaakt. Joost mag het weten.

IMDb -- The Godfather: Part III (1990) Wikipedia -- The Godfather: Part III (1990) Bekijk trailer van The Godfather: Part III (1990) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Godfather: Part III (1990)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

Mooie muziek erbij, na afloop deed ik wel een paar danspasjes door de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Laatst online: 02-03-2023
Midnight Run (1988)Midnight Run (1988)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 126min. | MPAA: R
Plot: An accountant is chased by bounty hunters, the FBI, and the Mafia after jumping bail.
Voor de zoveelste keer Midnight Run gekeken en blijft de moeite waard. Erg goed geschreven en geacteerd waardoor de humor goed overkomt. Robert de Niro in topvorm!
IMDb -- Midnight Run (1988) Wikipedia -- Midnight Run (1988) Bekijk trailer van Midnight Run (1988) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Midnight Run (1988)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 02:09:
Whiplash (2014)[afbeelding]
1e half uur kon me niet boeien, maar nu toch maar afgekeken. Ja feel good film, weer eens iets anders denk dat dat de hoge plek in IMDB top 250 verklaart.

Wees gewaarschuwd, je gaat wensen dat je je muziek hard kan zetten, en dat je dikke B & W 801 speakers hebt staan (heb ik niet).

Jammer ergens van het open einde, en die Oscar voor Simmons is meer dan terecht.
[afbeelding] 8.2 / 10
viel reuze mee dat einde, wat mij betreft. Semi spoiler:
spoiler:
Het is duidelijk dat ze elkaar tot het uiterste hebben gedreven met maar één doel: goede muziek.

En Godfather III een 10? Wat vindt je dan wel niey van I en II? III is duidelijk de minste wat mij betreft (nog steeds erg goed hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelte schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:10:
The Great Dictator (1940)[afbeelding]
IMDb: 8.5 | Genre: Comedy, Drama, War | Runtime: 125min. | MPAA: APPROVED
Plot: Dictator Adenoid Hynkel tries to expand his empire while a poor Jewish barber tries to avoid persecution from Hynkel's regime.
Eerste 'talkie' van Charlie Chaplin. Opgenomen tussen het moment dat Polen wordt binnengevallen en Frankrijk wordt ingenomen. Op dit moment zijn de gruweldaden tegen de joden nog niet bekend. Daarnaast is het goed om te vermelden dat Hitler en Charlie Chaplin in deze perioden zo'n beetje de twee meest bekende mensen ter wereld zijn. en beide toevallig een gelijkend snorretje hebben.

Tja, wat moet ik ervan zeggen. Zijn stille films met The Tramp zijn best grappig en vermakelijk om te zien. In stille films moet je het hebben van de grimassen op gezichten en handelingen van de personen. Dialogen zijn vanzelfsprekend eigenlijk niet mogelijk.

In deze film zit wat mij betreft teveel stille film grappigheden, het komt allemaal wat krampachtig over.
Dat gezegd hebbende is het natuurlijk wel een heerlijk kritische film om het gebeuren rondom Hitler. Uiteindelijk zorgt de speech van Charlie Chaplin tegen het einde dat het een memorabele film wordt.
[afbeelding] 7 / 10
Een van mijn top films. De speech, de stijl, het werkt allemaal. Tegenwoordig snel vergeten omdat het niet flashy, entertaining genoeg is. Maar de pijnlijke realiteit van de speech (die nog relevant is, zelfs nu) laat precies zien wat Chaplin kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:56:
[...]

Een van mijn top films. De speech, de stijl, het werkt allemaal. Tegenwoordig snel vergeten omdat het niet flashy, entertaining genoeg is. Maar de pijnlijke realiteit van de speech (die nog relevant is, zelfs nu) laat precies zien wat Chaplin kon.
Ik vond de stijl dus wat teveel terugvallen op zijn stille films. En dat werkte dus juist niet wat mij betreft. Ik vind zijn stille films daarom leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:28

DarkSide

theres no place like ::1

Sjah schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 02:09:
Whiplash (2014)[afbeelding]

[afbeelding] 8.2 / 10
Op B&W DM604 S3's gaat het ook prima hoor.
Was ook wel verrast door de film. Vond hem erg goed. En klonk idd heerlijk

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Jelte schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 07:09:
En Godfather III een 10? Wat vindt je dan wel niey van I en II? III is duidelijk de minste wat mij betreft (nog steeds erg goed hoor).
Waarom is godfather 3 de minste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
In mijn opinie is die de minste, omdat ik meer van het sfeertje van de eerste twee houd. Deel III was mij te modern. Hij staat me ook een stuk minder bij dan deel I en II.
Volgens de wikipagina is deel III ook meer een epiloog en een ander verhaal dan deel I en II. Daarnaast wordt algemeen beschouwd (tenminste rotten tomatoes, metacritics en IMDB) dat deel III minder is dan de andere delen.

edit: De film heeft zelfs een golden raspberry gekregen. Of eigenlijk Sofia Coppola.

[ Voor 9% gewijzigd door Jelte op 27-05-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Jelte schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:01:
In mijn opinie is die de minste, omdat ik meer van het sfeertje van de eerste twee houd. Deel III was mij te modern. Hij staat me ook een stuk minder bij dan deel I en II.
Volgens de wikipagina is deel III ook meer een epiloog en een ander verhaal dan deel I en II. Daarnaast wordt algemeen beschouwd (tenminste rotten tomatoes, metacritics en IMDB) dat deel III minder is dan de andere delen.

edit: De film heeft zelfs een golden raspberry gekregen. Of eigenlijk Sofia Coppola.
Een van de redenen dat ik Godfather 3 en dat soort films zo hoog beoordeel is vanwege het realistische karakter ervan. Ik zie dit soort "aardige", "sympathieke" maffiatypes af en toe verschijnen.

Een voorbeeld: vroeger kwam ik bij een kerkgenootschap, nadat ik er weggegaan ben vanwege wat problemen, kwam er ineens een vriendelijke, aardige kerel die huizen voor aardige afrikanen wilde bouwen met het geld van de investeringen van gelovigen. Vervolgens hebben ze miljoenen weggesluisd.

Zie: http://www.refdag.nl/kerk...beweging_en_zoon_1_739989

http://www.eenvandaag.nl/...straf_in_naam_van_de_heer

Ze bleken al een tijd bezig om rijke leden van de kerkgemeenschap over te halen te investeren in een risicovol beleggingsproject. Nogal ongewoon voor een evangelische voorganger, zou je zeggen. Hoewel het allemaal voor de goede zaak was natuurlijk. Arme Afrikanen konden zo huizen bouwen en overbruggingskredieten aanvragen.

Dat het niet om kinderachtige bedragen ging, werd al snel duidelijk. Maar liefst 5,2 miljoen euro was afgetroggeld van kerkgangers. Een aantal beleggers kreeg wel zijn geld terug, maar 23 beleggers hadden nog zo'n negen ton tegoed. De FIOD
had er ook een hele kluif aan de zaak rond te krijgen.

Dus een van de redenen dat ik de Godfather 3 een 10 heb gegeven is omdat ik dit soort verhalen en dit soort mensen in het dagelijks leven geregeld tegenkom, die mensen zijn ook zo. Wel zitten er natuurlijk wat verschillen, zo zijn in dit bovenstaande voorbeeld afaik geen mensen vermoord, echter in rusland worden bijv. wel degelijk mensen vermoord.

Vergelijk het bovenstaande voorbeeld over oplichting in de kerk door aardige mensen die veel geld aan goede doelen (zeggen te) geven, eens met het scenario van de Godfather 3. Het is toch een zeer realistisch scenario imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:12

Arethusa

Niet die server

Bij gebrek aan een betere plek en toch raakvlakken met films:

Valerio International
Justin van der Lek en Jacqueline Makkee
Valerio reist af naar San Francisco. Hij gaat op bezoek bij Justin van der Lek, die de jongensdroom van menig filmfan heeft verwezenlijkt: hij werkt aan de visual effects van de nieuwste Star Wars film. In Los Angeles loopt Valerio mee met Jacqueline Makkee, die speciale make-up effecten maakt voor grote Hollywood blockbusters.
Terug kijken kan hier.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Focus (2015)Focus (2015)
Ik houd van con en heist movies, en kan wil smith over het algemeen goed waarderen. Dus dit leek me wel een goede film voor een duffe woensdag avond.

Alleen is het hier meer sprake van zakkenrollen dan "con artist"
Dat viel dus al zwaar tegen, er zitten wel leuke scenes in. Maar de film as a whole is veel te ongeloofwaardig en te langdradig, met de helft gevuld door de relatie tussen smith en zijn (25 jaar jongere :X) tegenspeelster. Einde is dan nog een keer extra zinloos stompzinnig.

Waardoor je je afvraagt of dit nu echt de beste besteding van 1.5 uur van je leven was...
IMDb -- Focus (2015) Wikipedia -- Focus (2015) Bekijk trailer van Focus (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Focus (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Nu online
Vandaag Transcendence gezien. Kan me wel vinden in de meeste reviews hier. Het was wat magertjes, maar wel vermakelijk. Was ergens in het begin een conferentie in de film. En zag daar toch wel een bekend persoon in het publiek zitten.

spoiler:
Elon Musk! De film gaat over AI, en hij is bezorgd over wat het in het echte leven voor ons zal betekenen. Dus het was wel passend.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:00
heuveltje schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:17:
Focus (2015)[afbeelding]
Ik houd van con en heist movies, en kan wil smith over het algemeen goed waarderen. Dus dit leek me wel een goede film voor een duffe woensdag avond.

Dat viel dus al zwaar tegen, er zitten wel leuke scenes in. Maar de film as a whole is veel te ongeloofwaardig en te langdradig, met de helft gevuld door de relatie tussen smith en zijn (25 jaar jongere :X) tegenspeelster. Einde is dan nog een keer extra zinloos stompzinnig.

Waardoor je je afvraagt of dit nu echt de beste besteding van 1.5 uur van je leven was...
[afbeelding] 3 / 10
Ook gekeken afgelopen weekend. Helemaal mee eens. Tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
baronruud schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 07:16:
[...]

Ook gekeken afgelopen weekend. Helemaal mee eens. Tegenvaller.
Heb hem ook gezien, Ik heb er juist van genoten, heerlijke sfeer zit er in de film :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
heuveltje schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:17:
Focus (2015)[afbeelding]

[afbeelding] 3 / 10
Sluit me hier ook volledig bij aan. Heb me op zich wel vermaakt, dus qua vermaak kom ik wel uit op een 6,5:
Een 5 voor de film
+1 voor Margot Robbie
+1 voor die dikke gast (Farhad)
-1 voor Will Smith: wat speelde hij belabberd voor zijn doen
+0,5 voor die geweldige scène als Farhad foto's op zijn mobiel laat zien (this is a photo of... sorry for that :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 09-09 18:41
Project Almanac (2014)Project Almanac (2014)
IMDb: 6.3 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Gisteren met de vrouw Project Almanac gekeken. Weinig van gehoord maar kwam de film toevallig tegen dus waarom niet.

De film gaat over een tiener die een film van zijn pa bekijkt (die overleden is) van tien jaar geleden waarin hij zichzelf toevallig in een spiegel ziet staan. niet als klein jongetje maar als een 17 jarige tiener. met hetzelfde shirt dat hij een dag later aanheeft.
Bla bla bla tijdreizen...bla bla bla gaat wat mis...bla bla bla:)

Het begin van de film is nog vrij vermakelijk. het duurt allemaal wel erg lang en het komt maar langzaam op stoom maar het is niet heel saai oid.

Op een gegeven moment gaat er dus het een en ander mis maar dat is niet zo wereldschokkend.

Op zich geen onaardige film om even lekker lam weg te kijken, maar ook echt geen toppertje! Ik geef m een 6,5 en dan ben ik nog vrij mild denk ik.
IMDb -- Project Almanac (2014) Wikipedia -- Project Almanac (2014) Bekijk trailer van Project Almanac (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Project Almanac (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salvatron schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:40:
[...]

Een van de redenen dat ik Godfather 3 en dat soort films zo hoog beoordeel is vanwege het realistische karakter ervan. Ik zie dit soort "aardige", "sympathieke" maffiatypes af en toe verschijnen.

Een voorbeeld: vroeger kwam ik bij een kerkgenootschap, nadat ik er weggegaan ben vanwege wat problemen, kwam er ineens een vriendelijke, aardige kerel die huizen voor aardige afrikanen wilde bouwen met het geld van de investeringen van gelovigen. Vervolgens hebben ze miljoenen weggesluisd.

Zie: http://www.refdag.nl/kerk...beweging_en_zoon_1_739989

http://www.eenvandaag.nl/...straf_in_naam_van_de_heer

Ze bleken al een tijd bezig om rijke leden van de kerkgemeenschap over te halen te investeren in een risicovol beleggingsproject. Nogal ongewoon voor een evangelische voorganger, zou je zeggen. Hoewel het allemaal voor de goede zaak was natuurlijk. Arme Afrikanen konden zo huizen bouwen en overbruggingskredieten aanvragen.

Dat het niet om kinderachtige bedragen ging, werd al snel duidelijk. Maar liefst 5,2 miljoen euro was afgetroggeld van kerkgangers. Een aantal beleggers kreeg wel zijn geld terug, maar 23 beleggers hadden nog zo'n negen ton tegoed. De FIOD
had er ook een hele kluif aan de zaak rond te krijgen.

Dus een van de redenen dat ik de Godfather 3 een 10 heb gegeven is omdat ik dit soort verhalen en dit soort mensen in het dagelijks leven geregeld tegenkom, die mensen zijn ook zo. Wel zitten er natuurlijk wat verschillen, zo zijn in dit bovenstaande voorbeeld afaik geen mensen vermoord, echter in rusland worden bijv. wel degelijk mensen vermoord.

Vergelijk het bovenstaande voorbeeld over oplichting in de kerk door aardige mensen die veel geld aan goede doelen (zeggen te) geven, eens met het scenario van de Godfather 3. Het is toch een zeer realistisch scenario imo.
Ook de reden dat ik de trilogie hoge ratings geef. In italië meerdere keren dit soort types tegen gekomen, en je gaat er toch anders naar kijken. (ik praat ze niet goed, zeker niet. Maar eigen ervaring zegt wat meer dan wikipedia en films ons vertellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Laatst online: 02-03-2023
Hogader schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:52:
Spy (2015)[afbeelding]
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: A desk-bound CIA analyst volunteers to go undercover to infiltrate the world of a deadly arms dealer, and prevent diabolical global disaster.
Een voordeel aan het hebben van een Pathe Unlimited kaart is dat ze van tijd tot tijd een speciale Unlimited voorstelling doen. Dit is altijd een voorpremiere van een film enkel en alleen voor Unlimited kaart houders en zelfs inclusief een hapje en een drankje (en andere extra;s).

Gister (Maandag) was er weer eentje en ditmaal stond de film Spy op het programma. Zoals ik graag doe had ik er van te voren zo min mogelijk over gezien zodat ik onbeslagen ten ijs kon gaan.

Ik werd aangenaam verrast. Want Spy is een goede (zeer goede zelfs) actie comedy welke precies bevat wat zulk soort film moet hebben. Een leuk verhaal, veel komische momenten en genoeg actie om het geheel op de rit te houden.

Al met al zeker een aanrader als hij op 4 juni uit gaat komen in NL.

(De huidige score van 100% op RT is wat onrealistisch doordat hij nog niet uit is in de USA, maar het zegt wel iets)
[afbeelding] 8.5 / 10
Zojuist ook gezien en vond hem ook erg geslaagd. Het is een mix tussen James Bond en Kingsman, alleen dan met een vrouw in de hoofdrol. De actie werd erg duidelijk in beeld gebracht, de humor was goed en het verhaal inderdaad ook. Ik vond hem alleen net iets minder dan de 2 voorbeelden die ik noemde. 7,5/10

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Laatst online: 07-09 05:29
Ip Man (2008)Ip Man (2008)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 106min. | MPAA: R
Vlotte film over Ip Man (of Yip Man), een meester-vechter die een vorm van Kungfu beoefend genaamd Wing-Chun. Ik ben geen kenner van vechtsporten, maar wat opvalt zijn de korte, snelle bewegingen die effectief worden ingezet in een gevecht. De stijl werd vooral door (de films van) Bruce Lee bekend, die nog persoonlijk leerde van Ip Man in Hong Kong in de jaren '50.

De film speelt zich af voor en tijdens de Japanse bezetting van China, een situatie waarin "wij" ons redelijk kunnen verplaatsen door (de vele films over) de Duitse bezetting. De onderdrukte Chinezen vechten tegen armoede, plunderende landgenoten en natuurlijk de bezetters. Ip Man moet zijn gezin beschermen, wil liever niet vechten maar wil het Chinese volk ook niet aan zijn lot overlaten.

Mooie actie, eenvoudig maar goed verhaal. Binnenkort deeltje 2 maar even bekijken.
IMDb -- Ip Man (2008) Wikipedia -- Ip Man (2008) Bekijk trailer van Ip Man (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ip Man (2008)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:46

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb gisteren After Earth gekeken. Het is geen aanrader (maar ik geloof dat iedereen hier daar al wel van op de hoogte was :+). Het verhaal kennen we wel, want dat is heel generiek. Een ruimtemissie gaat mis en de boel stort neer op Aarde. Iedereen gaat dood, behalve natuurlijk pa en zoon Smith. Oh en ook een of ander willekeurig monster waarvan je op dat moment weet: dat wordt een probleem. Maar op dat moment zit je je nog af te vragen hoe ze het allebei overleven, en al helemaal Kitai: die heeft nog geen schrammetje.

Dan heb je de hoofdrolspelers zelf in de vorm van pa en zoon Smith. Pa heeft, ik denk om ongewenste afleiding te voorkomen, geen enkele vorm van persoonlijkheid. Hij had net zo goed een robot kunnen zijn, al kan ie wel emoties uitbeelden af en toe. Het voegt nog steeds niets toe aan de film. Z'n zoon doet het niet bijzonder verder, maar de film is zo on-spectaculair on-speciaal dat zijn acteerwerk voor mij nou ook weer niet de reden is om de film af te raden.

Het deed me allemaal gewoon niets. Ik had precies datzelfde gevoel bij bijvoorbeeld de eerste Hunger Games: het is weliswaar science fiction, maar dat is verder helemaal irrelevant. Het is gewoon een overlevingsverhaaltje en dan nog eentje die alleen maar daarom draait: komen ze nog levend weg?
De film bood niets nieuws; niets dat we niet al ergens anders hadden gezien. Behalve dan een man die aan het begin van de film beide benen breekt (en 1 daarvan ernstig naar eigen zeggen), maar die aan het eind van de film (weliswaar met hulp) op diezelfde benen gaat staan. Ja, vast. Maar voor je zover bent heb je al meer dan genoeg van die "huh, dat kan nooit"-momenten gehad... daar kan deze laatste ook nog wel bij.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:51:
[...]

Ook de reden dat ik de trilogie hoge ratings geef. In italië meerdere keren dit soort types tegen gekomen, en je gaat er toch anders naar kijken. (ik praat ze niet goed, zeker niet. Maar eigen ervaring zegt wat meer dan wikipedia en films ons vertellen)
Op wie slaat "ze" in de zin "ik praat ze niet goed, zeker niet."?

Het gaat imo nog veel verder dan maffia en criminelen. Mensen met psychiatrische stoornissen (borderline, psychopathie, e.d.) kunnen een zelfde soort gedrag vertonen als de criminelen in films als The Godfather-trilogie, zonder zichzelf daar bewust van te zijn. Ook hoeft het doel lang niet altijd geld te zijn, als er überhaupt sprake is van een doel, en het is ook mogelijk dat iemand echt gelooft wat hij/zij zegt. zie bijv. lieden zoals Jomanda die mensen probeert te "helpen" en die empathie simuleert, maar waarbij de cliënten in werkelijkheid vaak worden opgelicht. Of de FIFA met reclamefilmpjes over eerlijk voetbal...
Het gedrag van die criminelen in de Godfather (Michael Corleone, Altobello,etc) lijkt in die zin redelijk standaard-gedrag te zijn, waarbij empathie, medeleven, medelijden en 'goedheid' worden gesimuleerd (of korte tijd daadwerkelijk aanwezig zijn wat het des te gevaarlijker maakt) waardoor iemand sympathiek overkomt. Wat niet wil zeggen dat iedere sympathiekeling een oplichter is, echter wel dat het oppassen geblazen is met sympathieke mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salvatron schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:32:
[...]

Op wie slaat "ze" in de zin "ik praat ze niet goed, zeker niet."?

Het gaat imo nog veel verder dan maffia en criminelen. Mensen met psychiatrische stoornissen (borderline, psychopathie, e.d.) kunnen een zelfde soort gedrag vertonen als de criminelen in films als The Godfather-trilogie, zonder zichzelf daar bewust van te zijn. Ook hoeft het doel lang niet altijd geld te zijn, als er überhaupt sprake is van een doel, en het is ook mogelijk dat iemand echt gelooft wat hij/zij zegt. zie bijv. lieden zoals Jomanda die mensen probeert te "helpen" en die empathie simuleert, maar waarbij de cliënten in werkelijkheid vaak worden opgelicht. Of de FIFA met reclamefilmpjes over eerlijk voetbal...
Het gedrag van die criminelen in de Godfather (Michael Corleone, Altobello,etc) lijkt in die zin redelijk standaard-gedrag te zijn, waarbij empathie, medeleven, medelijden en 'goedheid' worden gesimuleerd (of korte tijd daadwerkelijk aanwezig zijn wat het des te gevaarlijker maakt) waardoor iemand sympathiek overkomt. Wat niet wil zeggen dat iedere sympathiekeling een oplichter is, echter wel dat het oppassen geblazen is met sympathieke mensen.
Ik doelde op de maffia. Redelijk sociale mensen zijn het vaak :) (nogmaals ik praat hun gedrag niet goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Battle Los Angeles (2011)Battle Los Angeles (2011)
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13
Plot: A squadron of U.S. Marines becomes the last line of defense against a global invasion.
Waar te beginnen.

Wel het is een straigth-militaire actie film tijdens een invasie door aliens. Maar het werkt gewoon niet. De actie is wat je verwacht maar je voelt niets voor de mensen. De drama die het probeert te vertellen is al zo vaak gedaan en beter.

We volgen een stel militairen in dit gevecht tegen de aliens maar op geen enkel moment voel ik iets voor deze mensen. Niets! Deze film faalt ervoor te zorgen dat ik me ook iets aantrek van de karakters. Hoewel het wel zijn best doet menselijk drama neer te zetten faalt het gewoon.

Ook probeert het serieus te zijn en laat het niet goed genoeg zijn om dit veel help te laten zijn. Als het nou heel goed was dan zou ik zeggen van ja maar het is ook niet slecht genoeg dat ik er om kan lachen.

Helaas voor de slechte film van is het ook niet echt interresant als zo slecht dat het goed is. Het werkt allemaal gewoon niet. Was is erger dan een slechte film? Een middelmatige film en dat is precies wat hier gebeurt. Niets aan deze film is goed genoeg of slecht genoeg om te blijven hangen.

Jammer :!
IMDb -- Battle Los Angeles (2011) Wikipedia -- Battle Los Angeles (2011) Bekijk trailer van Battle Los Angeles (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Battle Los Angeles (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

...
Woi!

Ik kom maar weinig mensen tegen hier, die psychopathie begrijpen. :D
Zo zit het dus echt precies, en dat maakt deel 3 gewoon ook een meesterwerk.
Het gaat juist daar diep op in, unlike films die wel die naam dragen, maar daar niet echt helemaal over gaan.

Dank voor je goeie toelichting. Ik hoop dat het een lesje kan zijn.

Maar een psychopaat kan dat soort dingen niet leren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:36

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

HMC schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:48:
[...]

Woi!

Ik kom maar weinig mensen tegen hier, die psychopathie begrijpen. :D
Zo zit het dus echt precies, en dat maakt deel 3 gewoon ook een meesterwerk.
Het gaat juist daar diep op in, unlike films die wel die naam dragen, maar daar niet echt helemaal over gaan.

Dank voor je goeie toelichting. Ik hoop dat het een lesje kan zijn.

Maar een psychopaat kan dat soort dingen niet leren. :P
En wie quote je hier? Lekker handig ;)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wie quote je :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Salvatron uiteraard...

Salvatron in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27]"

Edit: Lappen tekst quoten hoeft toch niet? Als je in het topic zit weet je waar het over gaat toch? :?

[ Voor 99% gewijzigd door HMC op 28-05-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

offtopic:
Dan kun je toch ook alleen dit stukje quoten? Dan krijg diegene ook nog n notificatie ook ;)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:22
En een naam er in maakt het ook een stuk duidelijker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ja, foutje, inderdaad. Ik dacht: laat ik de tekst eruit slopen, want staat al in dit topic.
Het spijt me zeer. Punt blijft.
Edit: En de reactie was ook meer aan Salvatron zelf gericht. Had beter een PM kunnen zijn dus?
(ik bedoel dat als ik hem quote (met of zonder ge'quote tekst), hij dat als reactie zal zien als hij Tnet Forum weer opent)

Ik zal het beter doen in het vervolg. :)

[ Voor 51% gewijzigd door HMC op 28-05-2015 19:28 . Reden: Wat tekst en haakje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 20:50

The_Scarabial

MTB for life!

American Sniper (2014)American Sniper (2014)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Biography, Thriller | Runtime: 132min. | MPAA: R
Plot: Navy SEAL sniper Chris Kyle's pinpoint accuracy saves countless lives on the battlefield and turns him into a legend. Back home to his wife and kids after four tours of duty, however, Chris finds that it is the war he can't leave behind.
Mag de films die door Clint Eastwood geregiseerd zijn altijd graag zien, zo ook deze. Ging blanco deze film in en was er niet van op de hoogte dat dit gebaseerd was op een waargebeurd verhaal.
Gewoon een degelijke film.
IMDb -- American Sniper (2014) Wikipedia -- American Sniper (2014) Bekijk trailer van American Sniper (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over American Sniper (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Nu online
Kung Fury (2015)Kung Fury (2015)
IMDb: N/A | Genre: Short, Action, Comedy | Runtime: 30min.
Plot: During an unfortunate series of events a friend of Kung Fury is assasinated by the most dangerous kung fu master criminal of all time; Adolf Hitler, a.k.a Kung Führer. Kung Fury decides to ...
Gisteren is Kung Fury uitgekomen, een short film die twee jaar terug is begonnen als project op Kickstarter. Hij duurt een half uur en is gratis te bekijken op Youtube en heeft binnen een dag al meer dan 1,5 miljoen views.

Het is een geweldige over-the-top actiecomedy in jaren 80/arcade stijl.
IMDb -- Kung Fury (2015) Wikipedia -- Kung Fury (2015) Bekijk trailer van Kung Fury (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kung Fury (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:13
FoxLenny schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:11:
Gisteren is Kung Fury uitgekomen, een short film die twee jaar terug is begonnen als project op Kickstarter. Hij duurt een half uur en is gratis te bekijken op Youtube en heeft binnen een dag al meer dan 1,5 miljoen views.
Heb die toevallig net gekeken en hij is awesome!
Dit is zoveel beter dan veel troep uit Hollywood. En de videclip en soundtrack met The Hoff maakt het nog beter :P

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

[message=44321151,noline]FoxLenny schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:11
Wooo Actie! Heerlijke Film :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

swampy schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:36:
Battle Los Angeles (2011)[afbeelding]
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13
Plot: A squadron of U.S. Marines becomes the last line of defense against a global invasion.

Jammer :!
[afbeelding] 3 / 10
Moest jij ook lachen toen ze met die beamer (zo'n ding om presentaties mee te geven voor de duidelijkheid) een laserstraal gingen projecteren op die aliens, om zo raketten erop af te schieten?

Ik zag dat en deed volautomagisch "klik" met mijn afstandsbediening. :D |:(

Pagina: 1 ... 98 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]