Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.059 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:40

swampy

Coconut + Swallow = ?

max schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 18:00:
[...]
Moest jij ook lachen toen ze met die beamer (zo'n ding om presentaties mee te geven voor de duidelijkheid) een laserstraal gingen projecteren op die aliens, om zo raketten erop af te schieten?

Ik zag dat en deed volautomagisch "klik" met mijn afstandsbediening. :D |:(
Op dat moment had ik de film al aardig opgegeven. Maar inderdaad met een Beamer Laserpoint je een schip. Als het nou een plastic kinder speelgoed lampje was geweest.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Haha ja, ik zapte middenin de film, maar 3 minuten later kwam die scene dus. KLIK! :D

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:52

SomerenV

It's something!

FoxLenny schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:11
Gisteren is Kung Fury uitgekomen, een short film die twee jaar terug is begonnen als project op Kickstarter. Hij duurt een half uur en is gratis te bekijken op Youtube en heeft binnen een dag al meer dan 1,5 miljoen views.

Het is een geweldige over-the-top actiecomedy in jaren 80/arcade stijl
Heb hem net ook gekeken en wat een ongelooflijk slechte film! Maar Kung Fury is het soort slecht dat héél erg geniaal is! Zitten ook een paar geniale oneliners in en grapjes die zó slecht zijn dat het weer heel goed is. Eigenlijk best een verwarrende film omdat het expres slecht is en daarom weer goed is. Ja, gewoon kijken! _/-\o_

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:46

jpiwf

licenced pepernootaddict

swampy schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 18:04:
[...]

Op dat moment had ik de film al aardig opgegeven. Maar inderdaad met een Beamer Laserpoint je een schip. Als het nou een plastic kinder speelgoed lampje was geweest.
Laser designators zijn best lompe dingen met een grote lens aan de voorkant. Lijkt op een beamer, doet toch echt iets anders. Het ding in de film volgt het standaard ontwerp, al gebruiken ze geen officieele.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:57

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Focus (2015)Focus (2015)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 105min. | MPAA: R
Plot: In the midst of veteran con man Nicky's latest scheme, a woman from his past - now an accomplished femme fatale - shows up and throws his plans for a loop.
Focus is een toffe film met Will Smith en Margot Robbie over zakkenrollers en oplichters. Persoonlijk houd ik wel van films met een mooie plottwist, zoals Basic, Chaos, The Code, 7 Seconds of Entrapment en deze film past wat mij betreft prima in dat rijtje. Een aanrader voor op de zaterdagavond.
IMDb -- Focus (2015) Wikipedia -- Focus (2015) Bekijk trailer van Focus (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Focus (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Avengers: Age of Ultron (2015)Avengers: Age of Ultron (2015)
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 141min. | MPAA: PG-13
Plot: When Tony Stark and Bruce Banner try to jump-start a dormant peacekeeping program called Ultron, things go horribly wrong and it's up to Earth's Mightiest Heroes to stop the villainous Ultron from enacting his terrible plans.
Avengers: Age of Ultron zit boordevol gave actie met alle bekende en minder bekende superhelden uit het Marvel Cinematic Universe. De typische Marvelhumor is ook in dit deel aanwezig en alles ziet er erg gelikt uit. De CGI is dik in orde in deze film. Je kunt de film kijken zonder dat je meer van de achtergrond uit de MCU kent of iets van de andere films en series gezien hebt, al maakt het de film(s) wel leuker als je de verbanden ziet. Er is namelijk sprake van een (subtiele) rode lijn door de films en series heen. Hij is enerzijds overduidelijk aanwezig, maar tegelijkertijd ook zodanig dat je de rest niet perse gezien moet hebben om van deze film te kunnen genieten. Ik vond het in elk geval een prima film.
IMDb -- Avengers: Age of Ultron (2015) Wikipedia -- Avengers: Age of Ultron (2015) Bekijk trailer van Avengers: Age of Ultron (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Avengers: Age of Ultron (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Kingsman: The Secret Service (2014)Kingsman: The Secret Service (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 129min. | MPAA: R
Plot: A spy organization recruits an unrefined, but promising street kid into the agency's ultra-competitive training program, just as a global threat emerges from a twisted tech genius.
Kingsman hinkt mijns inziens op 2 gedachten: 1) Het is een stoere spionnenfilm, 2) het is een parodie op spionnenfilms. Voor allebei valt wat te zeggen, maar mijn voorkeur zou het eerste gehad hebben. Ik vind de scenes met Colin Firth uitstekend. Hij is een uistekende (oudere) geheimagent en zou niet misstaan in een James Bondfilm. De typische Britse humor en de klasse die hij uitstraalt zorgen ervoor dat hij echt subliem gecast is in zijn rol. Datzelfde vind ik gelden voor Michael Caine, Mark Strong en Taron Egerton. Samuel L Jackson zet zijn rol als megalomane schurk goed neer, maar zijn rol an sich vond ik irritant. De film is onderhoudend en spannend, totdat de meer absurde scenes komen. Die hadden voor mij niet perse gehoeven. Niettemin is Kingsman een erg leuke film en een prima afwisseling voor James Bond en de Bournefilms.
IMDb -- Kingsman: The Secret Service (2014) Wikipedia -- Kingsman: The Secret Service (2014) Bekijk trailer van Kingsman: The Secret Service (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kingsman: The Secret Service (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.7 7.7 / 10

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

SomerenV schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 20:56:
[...]

Heb hem net ook gekeken en wat een ongelooflijk slechte film! Maar Kung Fury is het soort slecht dat héél erg geniaal is! Zitten ook een paar geniale oneliners in en grapjes die zó slecht zijn dat het weer heel goed is. Eigenlijk best een verwarrende film omdat het expres slecht is en daarom weer goed is. Ja, gewoon kijken! _/-\o_
"As I was hit by lightening the moment I was bitten by a Cobra"
"You are the chosen one"

Ah de toon is gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:25
SomerenV schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 20:56:
[...]

Zitten ook een paar geniale oneliners in en grapjes die zó slecht zijn dat het weer heel goed is.
Inderdaad, de mooiste vond ik nog wel "I'm dis-arming you...." :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

jpiwf schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:20:
[...]

Laser designators zijn best lompe dingen met een grote lens aan de voorkant. Lijkt op een beamer, doet toch echt iets anders. Het ding in de film volgt het standaard ontwerp, al gebruiken ze geen officieele.
Nu ja ze hebben in ieder geval gebruikt gemaakt van adviseurs uit het leger of ex-leger mensen. Maar dat maakt het verhaal en de personages niet beter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:46

jpiwf

licenced pepernootaddict

swampy schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:47:
[...]

Nu ja ze hebben in ieder geval gebruikt gemaakt van adviseurs uit het leger of ex-leger mensen. Maar dat maakt het verhaal en de personages niet beter !
jep, niet veel meer waard dan een 4 die film

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Project Almanac (2014)Project Almanac (2014)
IMDb: 6.3 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Plot: A group of teens discover secret plans of a time machine, and construct one. However, things start to get out of control.
Goede film, niet echt actie in maar toch goed om te volgen. Spijtig dat ze ineens zo afwijken en dan pas hun stappen beginnen te volgen. Ook het einde is zo van euhm tja dat was ie vergeten.
IMDb -- Project Almanac (2014) Wikipedia -- Project Almanac (2014) Bekijk trailer van Project Almanac (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Project Almanac (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
The Third Man (1949)The Third Man (1949)
IMDb: 8.3 | Genre: Film-Noir, Mystery, Thriller | Runtime: 93min. | MPAA: NOT RATED
Plot: Pulp novelist Holly Martins travels to shadowy, postwar Vienna, only to find himself investigating the mysterious death of an old friend, black-market opportunist Harry Lime.
Weer een film noir, maar dan eentje die me wel kon bekoren.
Gesitueerd in Wenen vlak na de tweede wereldoorlog. En dat merk je. Een stad nog half in puin. Vaak ook halve gebouwen, waarbij het karakter een raam op de derde uitstapt en dan in het pouin naar beneden glijdt/loopt. Mooi.

Verder niet zo'n wiseguy hoofdpersoon die vol van zichzelf is, maar redelijk realistisch.
Zelfs Orson Welles vond ik niet irritant.

Aanrader? Hmm ja, als je geïnteresseerd bent in oudere films en hoe Wenen er vlak na de oorlog uitzag.
IMDb -- The Third Man (1949) Wikipedia -- The Third Man (1949) Bekijk trailer van The Third Man (1949) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Third Man (1949)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51

YellowCube

Wait...what?

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007)The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007)
IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 160min. | MPAA: R
Het verhaal spreekt denk ik uit de titel.
Hoe Jesse James vermoord werd door de lafaard Robert (Bob) Ford.

Wat mij betreft klopt alles aan de film.
Het verhaal is traag, maar zit goed in elkaar.
spoiler:
m.i. is het domweg een verhaal over een soort van rockster (Jesse James) en een totaal geobsedeerde fan.

De beelden zijn regelrecht geweldig. Het is soms meer een serie van losse (en stuk voor stuk prachtige) beelden achter elkaar variërend van landschappen tot portretten.
Ook de sfeer zelf is goed verzorgd. De decors, de kostuums en zelfs het taalgebruik is tot in de puntjes verzorgd.

Je wordt verder als kijker ondersteunt door prettige muziek (Nick Cave komt op het eind nog even persoonlijk langs) en af en toe een voice over. Daar ben ik normaal niet van, maar in dit geval had ik er geen bezwaar tegen.

En als laatste het acteerwerk.
Brad Pitt zet een goede Jesse James neer, maar dat doet hij op een manier zoals je van Brad Pitt verwacht. De persoon van Jesse past ook wel bij 'm.
De rest van de acteurs doet het ook prima en hebben allemaal even hun moment.
De echte acteerheld echter is Casey Affleck. Ik vind dat sowieso een ondergewaardeerd acteur en dat laat hij in deze film duidelijk zien. Hij rent qua acteren rondjes om Brad Pitt.

spoiler:
aan het einde van de film wordt verteld dat uiteindelijk niemand zich de lafaard Ford herinnert en dat er geen verhalen of boeken over 'm geschreven zijn. Terwijl de film haast een ultieme ode aan deze man lijkt te zijn.
IMDb -- The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007) Wikipedia -- The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007) Bekijk trailer van The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:28

AvK

Ready Set Go

Spacey23 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 04:52:
Midnight Run (1988)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 126min. | MPAA: R
Plot: An accountant is chased by bounty hunters, the FBI, and the Mafia after jumping bail.
Voor de zoveelste keer Midnight Run gekeken en blijft de moeite waard. Erg goed geschreven en geacteerd waardoor de humor goed overkomt. Robert de Niro in topvorm!
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8.5 / 10
Da's toevallig, vorige week dacht ik nog aan deze film maar kon zo snel de titel niet meer verzinnen. Dank voor de reminder! Inderdaad een hele goede film in dit genre. De Niro heeft zichtbaar lol in het spelen van deze rol. De chemie tussen Robert de Niro en Charles Grodin is voelbaar. De film heeft alles wat een dergelijke film moet hebben. Lekkere muziek, auto's, vliegtuigen (duh), actie, spanning, achtervolgingen en een heleboel humor. Tegelijkertijd is het ook een soort 'feelgood' movie. Zeker op het eind. Inderdaad zeer goed geschreven scenario met goede overgangen van het ene 'genre' naar het andere. Daardoor merk je bijna niet dat de film meerdere facetten heeft. Dat merk je bij Kingsman bijvoorbeeld wel. Op ImbD heeft deze film slecht een 7,6. Dat mag van mij ruim een punt hoger. Ik zou hem een 8,8 geven.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:35
max schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 18:00:
[...]
Moest jij ook lachen toen ze met die beamer (zo'n ding om presentaties mee te geven voor de duidelijkheid) een laserstraal gingen projecteren op die aliens, om zo raketten erop af te schieten?

Ik zag dat en deed volautomagisch "klik" met mijn afstandsbediening. :D |:(
Een beamer ja? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
AvK schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:35:
[...]

Da's toevallig, vorige week dacht ik nog aan deze film maar kon zo snel de titel niet meer verzinnen. Dank voor de reminder! Inderdaad een hele goede film in dit genre. De Niro heeft zichtbaar lol in het spelen van deze rol. De chemie tussen Robert de Niro en Charles Grodin is voelbaar. De film heeft alles wat een dergelijke film moet hebben. Lekkere muziek, auto's, vliegtuigen (duh), actie, spanning, achtervolgingen en een heleboel humor. Tegelijkertijd is het ook een soort 'feelgood' movie. Zeker op het eind. Inderdaad zeer goed geschreven scenario met goede overgangen van het ene 'genre' naar het andere. Daardoor merk je bijna niet dat de film meerdere facetten heeft. Dat merk je bij Kingsman bijvoorbeeld wel. Op ImbD heeft deze film slecht een 7,6. Dat mag van mij ruim een punt hoger. Ik zou hem een 8,8 geven.
Haha, ik was de naam ook al kwijt, maar vond hem door op de Niro te zoeken en gewoon al zijn films erbij te pakken. Misschien wel de beste actie/comedie die er is!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001)Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001)
IMDb: 7.5 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 152min. | MPAA: PG
Plot: Rescued from the outrageous neglect of his aunt and uncle, a young boy with a great destiny proves his worth while attending Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry.
Tja nog nooit gezien en ja het is al oud. Als of je de Lord of the Rings voor de eerste keer ziet.

Dan nu de film bekeken, heb de blu-ray box gekocht en. Ja zeker goede film en goed opgebouwd met een mooi einde. Nu ja, einde van deel een.

Voor een kinderfilm is het zeker goed. En het verhaal is ook leuk voor volwassenen. De film is niet specifiek voor mijn leeftijd maar ik kijk hem met plezier.

Effecten zijn zeker te pruimen met goede CGI
Ik kan hier niets slecht over zeggen.
IMDb -- Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001) Wikipedia -- Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001) Bekijk trailer van Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Oh no a 10, bring out the tar and feathers.

J/k :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:35
tJa een 10, de enige in my book die een 10- (let op die min) krijgt, zal denk ik Citizen Kane zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
Vanmorgen 'Atari: Game Over' gekeken, geweldige documentaire over de ondergang van Atari.
Het volgt de opgraving van de E.T. cartridges, maar hieromheen wordt met meerdere werknemers van Atari gesproken.
Er wordt veel verteld over hoe het bij Atari ging.
En natuurlijk de geweldige uitspraak van meneer Warshaw:
'A lesson to kids: when you go to people that have drugs, bring your own so you'll fit in.'

Met net iets meer dan een uur is het een goede film om tussendoor te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Chappie (2015)Chappie (2015)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: In the near future, crime is patrolled by a mechanized police force. When one police droid, Chappie, is stolen and given new programming, he becomes the first robot with the ability to think and feel for himself.
als 'fan' van die antwoord keek ik beetje uit naar deze titel, niet heel veel van verwacht daarom positief verrast met het resultaat.

setting in johannesburg komt goed tot recht en komt geloofwaardig over voor locatie van verhaal. de cgi is heel behoorlijk, acteer werk wat minder maar door z-afrikaans wel acceptabel. maar ook enkele hollywood acteurs behoren tot de club.

plot op zich is zeker niet onaardig en ergens nog wel geloofwaardig O-) over paar jaar misschien

IMDb -- Chappie (2015) Wikipedia -- Chappie (2015) Bekijk trailer van Chappie (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Chappie (2015)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Mystic River (2003)Mystic River (2003)
IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 138min. | MPAA: R
Normaal gesproken houd ik niet zo van detectives omdat ze vaak of te traag gaan of inhoudelijk niet zo veel voorstellen. Maar deze film doet het een stuk beter. Het legt in het begin een sterke basis, waarin alle personages met een belangrijke rol worden geïntroduceerd. Daarna blijft een een uur lang spannend. Af en toe had ik wel het gevoel dat het wel wat sneller mocht, maar dat is persoonlijk denk ik. Het einde was verrassend en sloot de film goed af. Zeker een aanrader en al helemaal als je detectives sowieso leuk vind
IMDb -- Mystic River (2003) Wikipedia -- Mystic River (2003) Bekijk trailer van Mystic River (2003) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mystic River (2003)

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
FoxLenny schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:11:
Kung Fury (2015)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Short, Action, Comedy | Runtime: 30min.
Plot: During an unfortunate series of events a friend of Kung Fury is assasinated by the most dangerous kung fu master criminal of all time; Adolf Hitler, a.k.a Kung Führer. Kung Fury decides to ...
Gisteren is Kung Fury uitgekomen, een short film die twee jaar terug is begonnen als project op Kickstarter. Hij duurt een half uur en is gratis te bekijken op Youtube en heeft binnen een dag al meer dan 1,5 miljoen views.

Het is een geweldige over-the-top actiecomedy in jaren 80/arcade stijl.
[afbeelding] 8 / 10

[video]
zeer leuk!

Kung Führer,
E=MC³ gebruiken om door de tijd te hacken. Fantastisch _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Mad Max: Fury Road (2015)Mad Max: Fury Road (2015)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Vanavond Mad Max gezien in de bios.

Het verhaal (als je überhaupt al van een verhaal kan spreken is) is echt flinterdun. Actie zit er wel meer dan genoeg in, het is eigenlijk één actie scene die 2 uur duurt. De muziek van JunkieXL vond ik ook niet erg overtuigend, was is veel gevallen veel te hard.

Geef het een 5
IMDb -- Mad Max: Fury Road (2015) Wikipedia -- Mad Max: Fury Road (2015) Bekijk trailer van Mad Max: Fury Road (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mad Max: Fury Road (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Damic schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 00:04:
Project Almanac (2014)[afbeelding]
IMDb: 6.3 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Plot: A group of teens discover secret plans of a time machine, and construct one. However, things start to get out of control.
Goede film, niet echt actie in maar toch goed om te volgen. Spijtig dat ze ineens zo afwijken en dan pas hun stappen beginnen te volgen. Ook het einde is zo van euhm tja dat was ie vergeten.
[afbeelding] 7 / 10
Wou hem er ook net inzetten, net gekeken. Heb geboeid gekeken vooral einde is leuk. Het blijft een leuk idee. Zeker ook met Genisis Popular bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:35
Interstellar (2014)Interstellar (2014)
IMDb: 8.7 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Kom ik even als spuit 11 deze film een cijfer geven.

Ene Nolan film, kan nooit fout zijn, al is het maar vanwege het budget. Verder blinkt deze film uit in gedurfd verhaal, wat misschien zijn zwakte ook is. Zo rond minuut 110 , het gevecht met Mann, vond ik het inconsistent worden, laatste half uur boeide dan weer wel. Voeg daarbij het uit de kast trekken van cliches hier en daar, en ja ik snap dat deze film niet overstelpt is met Oscars, en Gravity wel, en Whiplash ook (ok, appels en peren, niet boos worden).
Toch een Ruim Voldoende van mij.

IMDb -- Interstellar (2014) Wikipedia -- Interstellar (2014) Bekijk trailer van Interstellar (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Interstellar (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.4 7.1 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

sjettepetJR. schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 19:17:
Vanmorgen 'Atari: Game Over' gekeken, geweldige documentaire over de ondergang van Atari.
Het volgt de opgraving van de E.T. cartridges, maar hieromheen wordt met meerdere werknemers van Atari gesproken.
Er wordt veel verteld over hoe het bij Atari ging.
En natuurlijk de geweldige uitspraak van meneer Warshaw:
'A lesson to kids: when you go to people that have drugs, bring your own so you'll fit in.'

Met net iets meer dan een uur is het een goede film om tussendoor te kijken.
Met een aantal leuke cameo's van bijvoorbeeld George R.R. Martin en een DeLorean. :D

Gisteren ook Chappie nog gekeken. Erg leuk film die mij in sommige opzichten deed denken aan Robocop. De film begon net als District 9 in documentaire stijl en ging daarna over naar een normale film. De SFX zagen er ook erg goed uit met heel vloeiende bewegingen. Ik heb mij in ieder geval uitstekend vermaakt.

[ Voor 18% gewijzigd door sjaool op 31-05-2015 02:14 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedjdoorn
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:06
Shaun the Sheep Movie (2015)Shaun the Sheep Movie (2015)
IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 85min.
Plot: When Shaun decides to take the day off and have some fun, he gets a little more action than he bargained for. A mix up with the Farmer, a caravan and a very steep hill lead them all to the Big City and it's up to Shaun and the flock to return everyone safely to the green grass of home.
Een prachtfilm. Leuk voor het hele gezin (denk ik). Precies de humor die je standaard van Shaun the Sheep verwacht.

+
  • Humor
  • Mooi geanimeerd
-
  • Beetje standaard verhaal voor een antropomorfische film.
  • Bitzer is (in tegenstelling tot in de serie) niet echt coöperatief
IMDb -- Shaun the Sheep Movie (2015) Wikipedia -- Shaun the Sheep Movie (2015) Bekijk trailer van Shaun the Sheep Movie (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Shaun the Sheep Movie (2015)

"We have nothing to fear but running out of beer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Whiplash (2014)Whiplash (2014)
IMDb: 8.6 | Genre: Drama, Music | Runtime: 107min. | MPAA: R
Ik zal het gelijk zeggen:
ik kreeg er een beetje een Footloose en Flashdance gevoel van.

Maar eerlijk is eerlijk: ik heb 'm wel uitgekeken en dat is vooral omdat het acteerwerk de audio en het verhaal bij elkaar wel erg prettig is.
IMDb -- Whiplash (2014) Wikipedia -- Whiplash (2014) Bekijk trailer van Whiplash (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Whiplash (2014)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Shortbus (2006)Shortbus (2006)
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 101min. | MPAA: UNRATED
Plot: A group of New Yorkers caught up in their romantic-sexual milieu converge at an underground salon infamous for its blend of art, music, politics, and carnality.
Ehh... wtf.... wat een hoop piemols.
Gatver.

Nee, ik vond het maar niets.
IMDb -- Shortbus (2006) Wikipedia -- Shortbus (2006) Bekijk trailer van Shortbus (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Shortbus (2006)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=1 1 / 10

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren bij toeval 2 films gezien met robots die bewustzijn krijgen:
Chappie IMDB: Chappie (2015) flinterdun verhaal met slappe actie en sentimenteel geneuzel van de robot. Zonde van mijn tijd.

Ex-Machina IMDB: Ex Machina (2015) subtiel opgebouwde spanning, geweldig gebruik van stilte en geluid, alleen het einde vd film( laatste 20 minuten) is niet zo sterk. Wel weer eens wat anders dan het doorsnee bioscoop gebeuren. Ik vind deze een aanrader.

Punten doe ik niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

[message=44331552,noline]thedjdoorn schreef op zondag 31 mei 2015 @ 17:04
Shaun the Sheep :) _/-\o_

Ik wou nog de dvd box reviewen nadat ik die gezien had maar ja dat zijn maar korte filmpjes he. Maar zal zeker The Movie erbij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gravity (2013)Gravity (2013)
IMDb: 7.9 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13
Ik heb gisteren eindelijk Gravity dan eindelijk eens gezien. Het verhaal kent wat onlogische of onrealistische momenten, maar is over het algemeen behoorlijk goed te pruimen en is nergens tenenkrommend. Ook met wat achtergrondkennis over de ruimtevaart is het de moeite waard, want ondanks wat genomen vrijheden is het allemaal redelijk waarheidsgetrouw. Ik vreesde voor Bullock en Clooney, maar ze spelen hun rol goed zonder al te veel te vertrouwen op hun status als acteur.

Cinematografisch is het een absolute parel. Over vrijwel ieder shot is duidelijk hard nagedacht zonder dat het geforceerd overkomt en het moet dan ook een echte beleving geweest zijn in de bioscoop. Hoewel de film bol staat van de CGI, is het een schoolvoorbeeld van hoe je dat moet toepassing zonder dat het al te aanwezig is of een te grote rol gaat spelen.

Zeker de moeite van het kijken waard.
IMDb -- Gravity (2013) Wikipedia -- Gravity (2013) Bekijk trailer van Gravity (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gravity (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:57
San Andreas (2015)San Andreas (2015)
IMDb: N/A | Genre: Action, Drama, Thriller | MPAA: PG-13
Plot: In the aftermath of a massive earthquake in California, a rescue-chopper pilot makes a dangerous journey across the state in order to rescue his estranged daughter.
Zaterdag gezien in de Bios, heerlijke film in 3d, wat een actie wat een geweld van de natuur.

Puntje van me stoel gezeten van begin tot einde. Echt een aanrader.

2012 was al indrukwekkend, maar dit sloeg alles.

Wel gister 2012 gekocht, om die weer eens te bekijken ;)
IMDb -- San Andreas (2015) Wikipedia -- San Andreas (2015) Bekijk trailer van San Andreas (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over San Andreas (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Was gister niet helemaal niet lekker, dus dan maar een film dagje.
Mijn brakte kan misschien wel verklaren waarom de eerste 2 films wat minder scoorde.

Black Moon Rising (1986)
Black Moon Rising (1986)
IMDb: 5.4 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: R
Plot: A professional thief is hired by the FBI to steal a data tape from a company under investigation. The analysis of this tape, will prove the criminal activities of this company. As this ...
Kwam toevallig voorbij en klonk wel grappig. En de jaren 80 heeft zeker wat goede actie films opgeleverd, dus ik dacht die nemen we mee.

Helaas valt deze in de categorie snel weer vergeten :P
Het is wel grappig om eens een "jonge" tommy lee jones te zien, en je vergapen aan alle jaren 80 metertjes en electronica en cliche's

FIlm heeft een grote Nigh-rider feel, wat nog versterkt werd toen devon op dook. Maar na 30 min heb je dat ook wel weer gehad, en dan duurt het uur wat erna volgt nog lang :(

Dus voor zijn tijd vast een goede film, maar hij is niet al te best verjaard
IMDb -- Black Moon Rising (1986) Wikipedia -- Black Moon Rising (1986) Bekijk trailer van Black Moon Rising (1986) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Black Moon Rising (1986)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)
IMDb: 8.2 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 107min. | MPAA: R
De eerste film van guy ritchy. Die later nog snatch en RocknRolla maakte, die een soort van opvolgers zijn.

Snel gefilmd met leuke verhaal lijnen, Coole (engelse) dialogendie uiteindelijk samenkomen. en redelijk wat actie.

Hij blijft goed, maar in mijn hoofd was ie leuker. Had denk ik beter snatch op kunnen zetten.
IMDb -- Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998) Wikipedia -- Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998) Bekijk trailer van Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)

The Boondock Saints (1999)The Boondock Saints (1999)
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 108min. | MPAA: R
Plot: Fraternal twins set out to rid Boston of the evil men operating there while being tracked down by an FBI agent.
Het basisverhaal is eigenlijk niet meer dan een standaard vigilante/wreker verhaal. Maar de uitvoering is geniaal !

De broes MacManus worden perfect neergezet als bierzuipende vechtende ieren, waar je binnen 30 sec van gaat houden. Precies genoeg humor die toch geloofwaardig is.

De show word voor mij echter gestolen door willem dafoe als nichterige superslimme fbi agent met een zeer eigen manier van zaken oplossen.

Dat alles gefilmd op een geweldige manier, met de perfecte muziek eronder.
Vooral als willem dafoe de crime scenes doorloopt is supermooi gedaan :P

Blijft een van mijn favorieten

Om maar met rocco te spreken :
Rocco: Fuckin'- What the fuckin'. Fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks...
Rocco: Fuck!
Connor: Well, that certainly illustrates the diversity of the word.
IMDb -- The Boondock Saints (1999) Wikipedia -- The Boondock Saints (1999) Bekijk trailer van The Boondock Saints (1999) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Boondock Saints (1999)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

[ Voor 52% gewijzigd door heuveltje op 01-06-2015 09:55 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mars18 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 07:35:
San Andreas (2015)[afbeelding]
Plot: In the aftermath of a massive earthquake in California, a rescue-chopper pilot makes a dangerous journey across the state in order to rescue his estranged daughter.
Zaterdag gezien in de Bios, heerlijke film in 3d, wat een actie wat een geweld van de natuur.

[afbeelding] 10 / 10
Haha, ik zag je cijfer 10/10 en dacht,
wauw. Okay, niet verwacht.
Maar blijkbaar ben je ook groot fan van 2012, dan is helaas voor mij je krediet verspeeld ;). Ik ga waarschijnlijk wel naar San Andreas (heb een Pathe pas), maar ik kan me bijna niet voorstellen dat ik tevreden naar huis ga, al ben ik wel fan van The Rock. Goed dat jij je in ieder geval had vermaakt :).

Ik heb laatst a History of Violence gezien. Als fan van Viggo en Ed Harris, onder directie van Cronenberg had ik hoge verwachtingen, maar helaas viel de film nogal tegen. Het voelde allemaal nep, ik weet niet of het slecht geacteerd was, maar sommige reacties en shots vond ik niet goed. Ook het verhaal was niet helemaal awesome. Sure niet elke film hoeft een mind fuck te zijn, maar het zou wel leuk zijn om iets meer spanning in de film te hebben. Wel geef ik props aan Cronenberg voor de lichamelijke effecten, sommige dingen waren goed ranzig en realistisch in beeld gebracht.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dit is geen '10/10' "is de film dan perfect?!"-discussie, maar oprechte interesse. Ik geef films zelf een cijfer aan de hand van het 'vermaak', geldt dat ook voor jou? En vind je het ook een 10 als je 'm niet in de bios ziet? Ik vind The Rock niet zo sterk en de film zelf lijkt me ook over-the-top, maar ik kan me voorstellen dat de film qua spektakel wel bioscoopwaardig is. :) Heb zelf geen Pathe-pas (wanneer komt JT hier eens mee..?) dus ga vanzelfsprekend niet naar alle films in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

The Rock, over de top? Wat een wereld!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

Wom

Moet zeggen dat ik The Rock eigenlijk vind meevallen, zeker gezien zijn achtergrond. Hij heeft iets vriendelijks over zich wat hem wel sympathiek maakt. Toch best knap voor een boom van een kerel. De laatste films die ik van hem heb gezien was hij iig niet de minst acterende van het stel.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:49

Sharky

Skamn Dippy!

Ik kan The Rock ook wel hebben. Die film van 2 jaar geleden ofzo waarin hij een vrachtwagenchauffeur speelt was ook goed pruimen imo. Oscars zal hij niet winnen, maar dat hoeft om mij ook niet.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 16:53
Tja, ik kan het wel begrijpen dat mensen een film zoals San Andreas kunnen waarderen. Vooral als ze deze film hebben gezien in een bioscoop of met behulp van hun surround opstelling, want als er een ding is waar dergelijke films hoog kunnen scoren is het wel het geluid :9~ Ik heb ook Avatar een negen gegeven puur voor de kwaliteit van de beeldweergave (ik moest zelfs bijna een traantje pinken bij de scene met die Mountain Banshee's) en het geluid van de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
ilhanko schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:57:
[...]

Dit is geen '10/10' "is de film dan perfect?!"-discussie, maar oprechte interesse. Ik geef films zelf een cijfer aan de hand van het 'vermaak', geldt dat ook voor jou? En vind je het ook een 10 als je 'm niet in de bios ziet? Ik vind The Rock niet zo sterk en de film zelf lijkt me ook over-the-top, maar ik kan me voorstellen dat de film qua spektakel wel bioscoopwaardig is. :) Heb zelf geen Pathe-pas (wanneer komt JT hier eens mee..?) dus ga vanzelfsprekend niet naar alle films in de bios.
Ik gaf een 10, omdat de film in zijn soort niets beter kan doen.
Dit is trouwens een leuk filmpje over de special effects.

http://www.hln.be/hln/nl/...der-special-effects.dhtml :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sharky schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:12:
Ik kan The Rock ook wel hebben. Die film van 2 jaar geleden ofzo waarin hij een vrachtwagenchauffeur speelt was ook goed pruimen imo. Oscars zal hij niet winnen, maar dat hoeft om mij ook niet.
Snitch, was best een aardige film :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Hij heeft mijn hart gestolen in Be Cool :D Die scene in zijn cowboy pakje <3

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 13:33
heuveltje schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:29:

The Boondock Saints (1999)[afbeelding]
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 108min. | MPAA: R
Plot: Fraternal twins set out to rid Boston of the evil men operating there while being tracked down by an FBI agent.
Het basisverhaal is eigenlijk niet meer dan een standaard vigilante/wreker verhaal. Maar de uitvoering is geniaal !

De broes MacManus worden perfect neergezet als bierzuipende vechtende ieren, waar je binnen 30 sec van gaat houden. Precies genoeg humor die toch geloofwaardig is.

De show word voor mij echter gestolen door willem dafoe als nichterige superslimme fbi agent met een zeer eigen manier van zaken oplossen.

Dat alles gefilmd op een geweldige manier, met de perfecte muziek eronder.
Vooral als willem dafoe de crime scenes doorloopt is supermooi gedaan :P

Blijft een van mijn favorieten

Om maar met rocco te spreken :

[...]

[afbeelding] 9 / 10
Echt een fantastische film was dat, ik heb me bont en blauw gelachen om deze film.

Vooral die scene met die kat was hilarisch :+ _/-\o_

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:07
ilhanko schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:57:
[...]

Zelf de film afgelopen donderdag gezien in de IMAX.

San Andreas is wat mij betreft een prima film in zijn genre. Het verhaal is voorspelbaar en het geheel zit vol met de reguliere "rampenfilm cliche's", maar doet wat het hoort te doen, namelijk het laten zien en voelen van flinke vernietiging.

Ik dacht wel continue -> En in Groningen kunnen ze al zoveel zeuren over een 1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 20:06
Furious 7 (2015)Furious 7 (2015)
IMDb: n/a
Afgelopen weekend gezien. Ik vond het niet veel bijzonders. Ja, ik ken het soort film en ik heb de overige 6 ook gezien, maar hieraan kun je ook wel zien dat het hele concept erg uitgemolken wordt. Maar goed, er schijnt dus nog een deel 8 te komen. Hopelijk is dat dan toch echt de laatste.

Waarom moet Michelle Rodriguez steeds zo boos kijken in de film? Of is dat haar karakter in de film? Het maakt haar er in elk geval niet knapper op. :p

De Matrix achtige scenes in slow-motion waren nog wel weer leuk gedaan. Toch geef ik hem geen voldoende.
IMDb -- Furious 7 (2015) Zoek meer informatie over Furious 7 (2015) op Google Zoek trailer van Furious 7 (2015) via Google Schrijf zelf een recensie over Furious 7 (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mars18 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 07:35:
San Andreas (2015)[afbeelding]

[afbeelding] 10 / 10
Ik heb er ook erg van genoten, vooral in de Dolby Atmos zaal :9 ! Wel had ie een paar kleine CGI fuckups wat mij betreft, waar je gewoon zag dat er iets niet klopte maar niet precies de vinger op de zere plek kon leggen. In ieder geval een lekkere film om weg te kijken en idd vol met vette actie en mooie scenes!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

rimave schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:20:
Furious 7 (2015)[afbeelding]
IMDb: n/a
Afgelopen weekend gezien. Ik vond het niet veel bijzonders. Ja, ik ken het soort film en ik heb de overige 6 ook gezien, maar hieraan kun je ook wel zien dat het hele concept erg uitgemolken wordt. Maar goed, er schijnt dus nog een deel 8 te komen. Hopelijk is dat dan toch echt de laatste.

Waarom moet Michelle Rodriguez steeds zo boos kijken in de film? Of is dat haar karakter in de film? Het maakt haar er in elk geval niet knapper op. :p

De Matrix achtige scenes in slow-motion waren nog wel weer leuk gedaan. Toch geef ik hem geen voldoende.
[afbeelding] 5 / 10
Michelle Rodriguez wordt nogal getypcast als stoere chick. Ik heb een hekel aan haar :p. Ze speelt altijd dezelfde rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 23:54:
Gravity (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.9 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13
Ik heb gisteren eindelijk Gravity dan eindelijk eens gezien. Het verhaal kent wat onlogische of onrealistische momenten, maar is over het algemeen behoorlijk goed te pruimen en is nergens tenenkrommend. Ook met wat achtergrondkennis over de ruimtevaart is het de moeite waard, want ondanks wat genomen vrijheden is het allemaal redelijk waarheidsgetrouw. Ik vreesde voor Bullock en Clooney, maar ze spelen hun rol goed zonder al te veel te vertrouwen op hun status als acteur.

Cinematografisch is het een absolute parel. Over vrijwel ieder shot is duidelijk hard nagedacht zonder dat het geforceerd overkomt en het moet dan ook een echte beleving geweest zijn in de bioscoop. Hoewel de film bol staat van de CGI, is het een schoolvoorbeeld van hoe je dat moet toepassing zonder dat het al te aanwezig is of een te grote rol gaat spelen.

Zeker de moeite van het kijken waard.
[afbeelding] 8 / 10
Ik heb 2 nieuwe surround speakers binnen gekregen en wilde deze even goed kunnen vergelijken met de oude dus afgelopen weekend gravity maar weer eens aangezet. Het beeld en geluid is echt geweldig! Helemaal uniek als je het mij vraagt. Het klinkt echt heerlijk!
Ik denk dat ze er heel goed aan gedaan hebben om sandra bullock te kiezen als hoofdpersoon. Het introducerende gedeelte van de film is erg kort dus je moet al vrij snel een band hebben met de persoon wil je meegesleept worden. Dit is bij bullock wat mij betreft helemaal gelukt. Geloofwaardige angst, en ik voelde behoorlijk wat sympathie bij haar.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 20:06
MrVegeta schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:57:
[...]

Michelle Rodriguez wordt nogal getypcast als stoere chick. Ik heb een hekel aan haar :p. Ze speelt altijd dezelfde rol.
Ah, is dat het. :)
Zelfs in de galajurk zag ze er nog uit als een halve kerel. :p

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-08 10:32

Irrival

"Dispel the Darkness"

Kingsman: The Secret Service (2014)Kingsman: The Secret Service (2014)
Deze film valt in de categorie "must see".

Het verhaal is standaard. Een kwajongen met een super wapen die gestopt moet worden door "The Chosen One".. wie kent het niet?

Maar de invulling aan de andere hand is geweldig. De snelle actie en geplaatste humor zorgen voor 129 minuten plezier! De director Matthew Vaughn heeft in deze film de Kick-Ass vibe in een spionnen jasje gestoken, en daar kan ik mij 100% in vinden. _/-\o_

IMDb -- Kingsman: The Secret Service (2014) Wikipedia -- Kingsman: The Secret Service (2014) Bekijk trailer van Kingsman: The Secret Service (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kingsman: The Secret Service (2014)

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Irrival schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:24:
Kingsman: The Secret Service (2014)[afbeelding]

[afbeelding] 8 / 10
Dan is de film Spy ook wat voor jou. Komt deze week uit in NL en is een zelfde soort film met humor en actie gemengd.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24

Dreanor

Joene

Spacey23 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:45:
[...]

Dan is de film Spy ook wat voor jou. Komt deze week uit in NL en is een zelfde soort film met humor en actie gemengd.
Ook als je Melissa McCarthy een irritante ééndimensionale zwakke actrice vind? Ja, Jude Law en Jason Stratham zitten er ook in, maar uitgaande van de trailer hebben die een bijrol. En uitgaande van de trailer komt Spy echt niet in de buurt van de over de top stijl, actie en humor die het geweldige Kingsman heeft!

Maar goed, dat is speculatie vanaf enkel de trailer en mijn vooroordeel van Melissa (ow ik ben dik dus ben ik grappig als ik grappig denk te zijn over mijn dik zijn) McCarthy.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Haha, de haat zit diep merk ik :P
Kingsman vond ik ook net een niveau hoger, echter was ik aangenaam verrast door Spy. Melissa heeft inderdaad de hoofdrol, dus als zij jou niet ligt, dan zeker skippen. Verder is de actie in Spy echt heel goed en zeker vergelijkbaar met Kingsman. De opening van Spy vond ik alleen al geweldig en beter dan die van Kingsman! Verder is Kingsman net wat leuker en lag de humor in die film mij wat beter, waardoor ik deze hoger waardeer.

[ Voor 17% gewijzigd door Sydney08 op 01-06-2015 13:19 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 22:13

Echt niet.

Gewoon niet.

Oeroeg (1993)Oeroeg (1993)
IMDb: 6.8 | Genre: Drama | Runtime: 114min.
Plot: Johan Ten Berghe joins the Dutch army when the Durtch East Indies unilaterally declare independence as Indonesia. He initiates his naive driver Twan in life in the East, having grown up ...
Aanbevolen voor liefhebbers van de Neerlandsche geschiedenis. Niet echt voor als je een film vol bommen en granaten wil.
Verhaal over een Hollandse jongen die opgegroeid is in Nederlands Indië en na de WO2 als militair terugkeert naar de kolonie om tegen de opstandelingen te vechten.
Het geeft een mooi beeld van hoe de koloniale tijd was en hoe dit eindigde. De beweegredenen van 'onze vijand' komen goed aan bod, iets wat ik in films als Saving Private Ryan (en menig andere film) mis.
Het is een oude film en Nederlands bovendien, maar als dat je niet stoort valt er goed van te genieten.
IMDb -- Oeroeg (1993) Wikipedia -- Oeroeg (1993) Bekijk trailer van Oeroeg (1993) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oeroeg (1993)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24

Dreanor

Joene

Spacey23 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:17:
Haha, de haat zit diep merk ik :P
Kingsman vond ik ook net een niveau hoger, echter was ik aangenaam verrast door Spy. Melissa heeft inderdaad de hoofdrol, dus als zij jou niet ligt, dan zeker skippen. Verder is de actie in Spy echt heel goed en zeker vergelijkbaar met Kingsman. De opening van Spy vond ik alleen al geweldig en beter dan die van Kingsman! Verder is Kingsman net wat leuker en lag de humor in die film mij wat beter, waardoor ik deze hoger waardeer.
Haha, ja heel diep! :P

Maar iedereen heeft wel dat je bepaalde acteurs gewoon niks vind. ;) Zo kan ik Will Ferrell ook niet uit staan. Laatste film die ik van hem geprobeerd heb was Land of the Lost maar man man man zo slecht zijn humor en acteerwerk. Ook gewoon een one-trick-pony-acteur eigenlijk. En dat geldt wel voor vele acteurs maar de "one-trick" van Will en Melissa liggen mij totaal niet. ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dit is best nog een aardige Will Ferrel film die wat serieuzer is :) IMDB: Stranger Than Fiction (2006)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival

Irrival

"Dispel the Darkness"

Spacey23 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:45:
[...]

Het zal misschien niet aan het niveau van Kingsman komen, maar nooit verkeerd om te kijken door de week =) Bedankt voor de heads-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lj_tree schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:06:
Ik denk dat ze er heel goed aan gedaan hebben om sandra bullock te kiezen als hoofdpersoon. Het introducerende gedeelte van de film is erg kort dus je moet al vrij snel een band hebben met de persoon wil je meegesleept worden. Dit is bij bullock wat mij betreft helemaal gelukt. Geloofwaardige angst, en ik voelde behoorlijk wat sympathie bij haar.
Mijn probleem met haar is dat ze geen moment geloofwaardig is als vrouwelijke astronaut. Tegenover de mannelijke en stoere Clooney is het toch weer een verdrietige en ietwat incapabele moeder in plaats van de uitstekend getrained professionals en uiterst capabele wetenschappers die astronauten doorgaans zijn. In de tijd dat er vrij veel discussie is over vrouwen in STEM-beroepen is dat mijns inziens een gemiste kans.

Desalniettemin speelt ze de rol die er staat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Het verhaal is standaard. Een kwajongen met een super wapen die gestopt moet worden door "The Chosen One".. wie kent het niet?

Maar de invulling aan de andere hand is geweldig. De snelle actie en geplaatste humor zorgen voor 129 minuten plezier! De director Matthew Vaughn heeft in deze film de Kick-Ass vibe in een spionnen jasje gestoken, en daar kan ik mij 100% in vinden. _/-\o_

[afbeelding] 8 / 10
Helemaal mee eens. Ook pluspunten voor de originele manier om de actiescenes in beeld te brengen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

[afbeelding] 8 / 10
Was idd een heerlijke film, heb hem hier al eerder beoordeeld, geloof dat ik hem zelfs een 9 of hoger heb gegeven. Ik vond hem echt geweldig :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:36:
[...]

Mijn probleem met haar is dat ze geen moment geloofwaardig is als vrouwelijke astronaut. Tegenover de mannelijke en stoere Clooney is het toch weer een verdrietige en ietwat incapabele moeder in plaats van de uitstekend getrained professionals en uiterst capabele wetenschappers die astronauten doorgaans zijn. In de tijd dat er vrij veel discussie is over vrouwen in STEM-beroepen is dat mijns inziens een gemiste kans.

Desalniettemin speelt ze de rol die er staat goed.
Wat mij betreft is dat juist goed gedaan. Wanneer ze zich voordoet als professionele stoere vrouw krijg je geen enkele vorm van medeleven. Het beeld en geluid zorgen absoluut voor de grote pluspunten in de film en ook dat je op het puntje van de stoel blijft zitten, maar wanneer je geen enkele vorm van medeleven voelt met de hoofdpersoon (bv omdat ze stoel en koel is) gaat dat waarschijnlijk een stuk minder worden.

Ik ben het met je eens dat het wellicht niet realistisch is om zo'n bang schaapje de ruimte in de schieten, maar dit maakt het een stuk spannender.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:13
Ik vond Clooney juist helemaal uit toon. Vind hem totaal geen 'typische' astronaut, voor zover dat dan uberhaubt bestaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lj_tree schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:56:

Ik ben het met je eens dat het wellicht niet realistisch is om zo'n bang schaapje de ruimte in de schieten, maar dit maakt het een stuk spannender.
Gelukkig was er niks aan de film realistisch en maakt dat het makkelijker te accepteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Mooi om te lezen over Gravity, ik viel bijna in slaap tijdens de film, zo saai was het.
Was bijna weggelopen uit de bios..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars18 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:35:
Mooi om te lezen over Gravity, ik viel bijna in slaap tijdens de film, zo saai was het.
Was bijna weggelopen uit de bios..
Ik heb hem zelf na 75% uitgezet, het werd teveel onrealistische s/f.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 19:01

Tijntje

Hello?!

Moet ook zeggen dat ik er weinig aan vond en me mateloos aan alle plotholes ergerde met name omdat het pretendeert heel realistisch te zijn..

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival

Irrival

"Dispel the Darkness"

miicker schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:54:
[...]

Was idd een heerlijke film, heb hem hier al eerder beoordeeld, geloof dat ik hem zelfs een 9 of hoger heb gegeven. Ik vond hem echt geweldig :)
Dat snap ik! Een heerlijke film om naar te kijken. De criteria waarop getoetst wordt binnen dit topic is op basis van persoonlijke voorkeuren. Dit verschilt voor iedereen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lj_tree schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:56:
Wat mij betreft is dat juist goed gedaan. Wanneer ze zich voordoet als professionele stoere vrouw krijg je geen enkele vorm van medeleven. Het beeld en geluid zorgen absoluut voor de grote pluspunten in de film en ook dat je op het puntje van de stoel blijft zitten, maar wanneer je geen enkele vorm van medeleven voelt met de hoofdpersoon (bv omdat ze stoel en koel is) gaat dat waarschijnlijk een stuk minder worden.
Je verwart stoer met professioneel. Een soldaat is stoer, die loopt niet weg van het gevaar. Integendeel, hij knippert nauwelijks met zijn ogen bij een explosie meer of minder. Een astronaut is daarentegen een zeer kundig en goed getrainde professional die meer ruimte heeft om ook nog mens te zijn. Daar heb je geen dode dochter voor nodig.

Herinner je je Chris Hadfield nog? Dat is precies wat ik bedoel. Geen stoere cowboy of koele Rambo, maar een echt en plezant mens. Hij speelde een liedje in de ruimte en de wereld hing aan zijn lippen.
Juist niet, de film liep hierdoor het risico afgewaardeerd te worden van knap gemaakt verhaal naar vrij platte en standaard actiefilm. Hadden ze gekozen voor een meer realistische astronaut, zoals ik hierboven noem, dan had je juist een hoofdrolspeler gehad die niet alleen een geloofwaardig astronaut is, maar ook nog iemand waar het publiek van kan houden. Zo'n jankverhaal deed mij (en ongetwijfeld veel anderen) heel weinig. Pas toen het niet over een vermeend kind ging, maar over haarzelf, werden de gevoelens scherper.

Daar komt, nogmaals, nog bij dat er momenteel (en al even) een enorme discussie woedt over vrouwen in STEM-beroepen. Dat ze nu toch weer voor deze vorm gekozen hebben is dan echt een gemiste kans, want er zijn bakken met uiterst capabele vrouwen die dag in dag uit op hoog niveau presteren en het zou qua rolmodel helemaal niet verkeerd zijn om dat eens expliciet in beeld te brengen.
Tijntje schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:37:
Moet ook zeggen dat ik er weinig aan vond en me mateloos aan alle plotholes ergerde met name omdat het pretendeert heel realistisch te zijn..
[video]
Eerlijk is eerlijk, heel veel van die punten zijn zeer persoonlijk en smaakgebonden. Gravity neemt duidelijk een loopje met sommige delen van de waarheid ten dienste van het verhaal, maar het is niet zo erg als deze clip het doet lijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2015 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Tijntje schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:37:
[video]
Waar pretendeert de film dit dan? Ze wekken wel de indruk realistischer te zijn dan de gemiddelde Hollywoodfilm, maar als je iedere film langs een dergelijke meetlat legt blijf je bezig en is iedere film onkijkbaar.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:55

Daniel36

vernieuwde formule

Jorgen schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:42:
Focus (2015)[afbeelding]
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 105min. | MPAA: R
Plot: In the midst of veteran con man Nicky's latest scheme, a woman from his past - now an accomplished femme fatale - shows up and throws his plans for a loop.
Focus is een toffe film met Will Smith en Margot Robbie over zakkenrollers en oplichters. Persoonlijk houd ik wel van films met een mooie plottwist, zoals Basic, Chaos, The Code, 7 Seconds of Entrapment en deze film past wat mij betreft prima in dat rijtje. Een aanrader voor op de zaterdagavond.
[afbeelding] 7.5 / 10
Gisteravond Focus gekeken en ik ben het volledig met je eens.
Kijkt lekker weg deze film en Margot Robbie is een lust voor het oog.
Haar acteerwerk mag er ook best zijn btw.
Paar fijne plotwendingen erin, dit is een prima film om te kijken als je gewoon ff lekker een weg-kijk-film wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:36:
In de tijd dat er vrij veel discussie is over vrouwen in STEM-beroepen is dat mijns inziens een gemiste kans.
Wat zijn STEM-beroepen? Google helpt niet.

@Melkunie: thnx :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 03-06-2015 14:06 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
Science, Technology, Engineering, and Mathematics
Wikipedia: STEM fields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
It Follows (2014)It Follows (2014)
IMDb: 7.6 | Genre: Horror | Runtime: 100min. | MPAA: R
Plot: A young woman is followed by an unknown supernatural force after getting involved in a sexual encounter.
Ik houd het kort, horror fans moeten deze gewoon gaan kijken.
Lang geleden dat ik van een horror heb genoten.
Erg fijne soundtrack ook. klik

Aanrader!
IMDb -- It Follows (2014) Wikipedia -- It Follows (2014) Bekijk trailer van It Follows (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over It Follows (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Guardians of the Galaxy (2014)Guardians of the Galaxy (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 121min. | MPAA: PG-13
Plot: A group of intergalactic criminals are forced to work together to stop a fanatical warrior from taking control of the universe.
Heb hem uiteindelijk gezien en ik hou het kort! Want hoeveel mensen hebben hier al niet over gesproken.

Wat mooi aan deze film is dat het begrijpt waarom mensen comics lezen. Actie, Spanning, Sensatie en misschien hier en daar wat persoonlijk drama.

Waar deze film beter is dan de superhelden/comic films die je al zo vaak ziet is dat het niet begint met 30 minuten van opzetten van de situatie, karakter enzovoort.

Nee je wordt gelijk in de actie gegooid en humor is niet ver weg. Het geeft wat je zoekt van zo'n film in plaats van het al te voren genoemde 30 minuten normale leven van de held *gaap*

Ook is heerlijk hoe de karakters op elkaar kunnen bouncen. Ze zijn vrienden van elkaar maar hebben wel dat ze ruzies maken, het niet eens zijn, iets doen wat de anderen niet accepteren etc. Een groep van vrienden die door de situatie en gevechten met elkaar het moeten oplossen.

Wat oplossen? Ja er is iets over een slechte gast die iets zoekt waardoor hij een god word. Of iets ter niveau van een god en daarmee de mensheid wil uitroeien. Perfect! Niets meer mee doen!

In kort een heerlijk actie film die niet valt in de fouten die al te makkelijk te maken zijn. Oh en de CGI is perfect gedaan :) op geen moment denk je van "Ah dat is wel erg ongeloofwaardig"
IMDb -- Guardians of the Galaxy (2014) Wikipedia -- Guardians of the Galaxy (2014) Bekijk trailer van Guardians of the Galaxy (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Guardians of the Galaxy (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:28

AvK

Ready Set Go

Ik heb Guardians gezien direct nadat ik Interstellar bekeken had. Was erg benieuwd naar het contrast tussen de beide films. En ja, je hebt gelijk. Normaliter sla ik dit soort films (Guardian) altijd over. Maar deze heeft me positief verrast. Als je je lekker laat meeslepen is het een heerlijke film. Vind je waardering een beetje erg hoog maar als je van dit genre houdt dan kan dat natuurlijk. Zelf zou ik hem een kleine 8 geven.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Eensch. Ik ben niet van de super-helden-films, ze nemen zichzelf veel te serieus wat mij betreft. Deze film heeft goede humor, lekker over de top en geen van de karakters vindt zichzelf o zo belangrijk dat hij moet laten zien dat hij o zo goed is...

Nee, eigenlijk zijn het een stel boeven die per ongeluk de wereld redden. Prima toch?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:41
Nou, ik vond Dark Knight toch wel bijzonder goed gedaan eigenlijk. Het serieuze en vooral het donkere in die film tilde de film uit boven de rechttoe rechtaan actiehelden films.

Dat soort films moet ook gewoon naast elkaar kunnen bestaan wat mij betreft. En in beide soorten heb je mislukkingen.

[ Voor 21% gewijzigd door D-e-n op 03-06-2015 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:36:
[...]
Laat me raden, je hebt Independence Day wel helemaal uitgekeken ?

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Michiel de Ruyter (2015) (2015)Michiel de Ruyter (2015) (2015)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Biography, History
Plot: When the young republic of The Netherlands is attacked by England, France and Germany and the country itself is on the brink of civil war, only one man can lead the county's strongest weapon, the Dutch fleet: Michiel de Ruyter.
Ik heb normaal een schurfthekel aan Nederlandstalige films, ten eerste omdat ik het nooit goed kan volgen en ten tweede omdat de kwaliteit meestal veel minder is dan de Hollywoodfilms.

Echter trok de trailer van Michiel de Ruyter mij wel aan, evenals het genre historie, altijd tof om te zien! Daarnaast ben ik wel fan van battles en dat alles zit hier zeer mooi ingepakt!

Ik ben niet echt meer op de hoogte van de historie hiervan en heb mij eigenlijk lekker laten verrassen, het verhaal van Michiel, de casting etc. is allemaal zeer goed gedaan. De rol van Barry Atsma was ook erg sterk! Ik zat met mijn hele gevoel in de film, en dat gebeurd niet vaak.. Zeker op het einde leef je dan echt mee.

Al had ik wel het idee dat de laatste zeeslag snel afgerafeld moest worden, in verhouding met de rest was het eigenlijk patsboem voorbij.

Overigens stoorde ik mij aan het kinderlijke gedrag van de prins van Oranje, ik kan mij niet voorstellen dat deze toentertijd zo gedroeg, maar was wel een sterk onderdeel van het verhaal! (onder invloed van de raadslieden etc).

De film verdiend een dikke 8.5! :Y

Een aanrader dus, ook voor mensen die net als ik niet van Nederlandstalige films houden waar Michiel de Ruyter dus een pareltje is! :)
IMDb -- Michiel de Ruyter (2015) (2015) Wikipedia -- Michiel de Ruyter (2015) (2015) Bekijk trailer van Michiel de Ruyter (2015) (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Michiel de Ruyter (2015) (2015)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

enchion schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:38:
[...]

_/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:47
Vraagje waarom krijg ik nooit meer een resultaat bij de UBB generator? Zowel met IE en Chrome problemen.

Gisteren bijvoorbeeld Van Wilder gezien, maar is niet te vinden volgens de UBB generator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

gelukkig niet :) Jij zeker wel?

Ik vond zelf dat Gravity gewoon volzat met onzinnige dingen "om het maar spannender" te maken. Leuke film voor de 3D, maar om nou te zeggen dat het zo geweldig was, nee dat zeker niet. Zou van mij net aan een 5,5 krijgen.
Ben toch niet iemand echt voor s/f films, zijn weinig echt goede te vinden. (Flash Gordon voor de nostalgie :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Steefmeister schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:38:
Vraagje waarom krijg ik nooit meer een resultaat bij de UBB generator? Zowel met IE en Chrome problemen.

Gisteren bijvoorbeeld Van Wilder gezien, maar is niet te vinden volgens de UBB generator
Waarom, weet ik niet. Maar als je op IMDB de film zoekt en de hele link even paste in de generator, gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Jelte schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:02:
[...]
Waarom, weet ik niet. Maar als je op IMDB de film zoekt en de hele link even paste in de generator, gaat het goed.
Thanks!

Van Wilder (2002)Van Wilder (2002)
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 92min. | MPAA: R
Inmiddels is deze film al 13 jaar oud en veel grappen heb je misschien al eerder of erna zien langskomen. Desondanks prima vermaak met wat vrienden onder het genot van een gouden rakker ;)
IMDb -- Van Wilder (2002) Wikipedia -- Van Wilder (2002) Bekijk trailer van Van Wilder (2002) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Van Wilder (2002)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

[...]

independence Day is dan ook een sci-fi actie komedie. Die ga je niet kijken omdat je groot fan van NASA bent. Gravity is een sfi-fi actie drama die zichzelf erg serieus neemt als sci-fi. Tja dan kan het wel storend zijn dat er veel fouten inzitten en dat karakters totaal niet logisch nadenken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
MrVegeta schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:40:
[...]

Independence Day is dan ook een sci-fi actie komedie. Die ga je niet kijken omdat je groot fan van NASA bent. Gravity is een sfi-fi actie drama die zichzelf erg serieus neemt als sci-fi. Tja dan kan het wel storend zijn dat er veel fouten inzitten en dat karakters totaal niet logisch nadenken etc.
sci-fi actie komedie = niet realistisch/logisch omdat sommige dingen op komische manier uit het verband zijn getrokken
sfi-fi actie drama = niet realistisch/logisch omdat sommige dingen op dramatische manier uit het verband zijn getrokken

Beide soorten zijn even ver uit het verband, dus waarom dan over de ene vallen en niet over de andere.

Op het nieuws zijn er wel eens grappige items maar die zijn net zo serieus als alle oorlog en rampen aangezien ze allebei evenveel van de wereld laten zien, en je eigenlijk normaliter aan geen van beide type informatie wat hebt/staan evenver van je af.

Anyway ik zie het onderscheid dus niet, als ik een film kijk, kijk ik daarnaar alsof ik een kunstwerk aan het bekijken ben (geen letterlijke representatie van mijn reele omgeving dus), aardappeleters(somber) zijn imho dan dus evenveel kunst als zonnebloemen(vrolijk/levendig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze Honest trailer zegt wel genoeg:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
Honest Trailers = niet realistisch/logisch omdat sommige dingen op komische manier uit het verband zijn getrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Deze discussie komt voort uit iemand die Independance Day met Gravity vergelijkt omdat het beide sci-fi films zijn. Dat is op zijn zachtst gezegd nogal een drastische vergelijking.

Gravity is een realistische sci-fi film, dan is het toch niet heel apart dat iemand zegt dat het onrealistisch is? Sure het is een film, maar wel een film over astronauten die in een baan om de aarde gaan etc. iets wat in het echt ook gebeurd. Vandaar dat Gravity aan andere eisen wordt gehouden dan ID.

Ik ga morgen naar Spy en San Andreas. San Andreas doet mij niet zoveel, maar Spy ben ik toch wel een beetje benieuwd naar geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
MrVegeta schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:21:
Deze discussie komt voort uit iemand die Independance Day met Gravity vergelijkt omdat het beide sci-fi films zijn.
Nee, dat was niet mijn stelling.

Mijn stelling was dat iemand die valt over een film omdat hij niet "realistisch" zou zijn terwijl die dichter bij de realiteit staan dan andere films die nog veel minder realistisch zijn, die zelfs handelingen er in hebben die zo volslagen absurd zijn (lees "we have to upload a virus to the mothership" (kan dit nog steeds niet zeggen zonder te lachen :D )) dat de film eigenlijk meteen na de voortitels uitgezet zou moeten worden.
Gravity doet het daarin dus veel beter dan menige andere ruimte films, met realistisch wordt imho dan ook bedoeld alsin in vergelijking tot bv ID of andere onzinnige films zoals Mars Attacks bv.

Anyway bioscoopfilms zijn er dus voor onzinnig vermaak op welke manier dat ook gebracht wordt (Gravity dus ook), en documentaires zijn er voor zinnige en ook feitelijke informatie.
Als je dus "realisme" wil kan je dus beter een documentaire opzetten.

btw misschien kan 1 van de mensen die Gravity niet leuk vond, mij dan een ruimte sf film aanraden die Wel realistisch is ? Ik hoor het graag. :)

[ Voor 20% gewijzigd door enchion op 04-06-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

enchion schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:17:
[...]

Nee, dat was niet mijn stelling.
Jawel. Iemand post iets over Gravity en jij vergelijkt de kijkervaring met Independence Day. Dat is letterlijk wat je doet.
enchion schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:17:
[...]
Mijn stelling was dat iemand die valt over een film omdat hij niet "realistisch" zou zijn terwijl die dichter bij de realiteit staan dan andere films die nog veel minder realistisch zijn, die zelfs handelingen er in hebben die zo volslagen absurd zijn (lees "we have to upload a virus to the mothership" (kan dit nog steeds niet zeggen zonder te lachen :D )) dat de film eigenlijk meteen na de voortitels uitgezet zou moeten worden.
Gravity doet het daarin dus veel beter dan menige andere ruimte films, met realistisch wordt imho dan ook bedoeld alsin in vergelijking tot bv ID of andere onzinnige films zoals Mars Attacks bv.

Anyway bioscoopfilms zijn er dus voor onzinnig vermaak op welke manier dat ook gebracht wordt (Gravity dus ook), en documentaires zijn er voor zinnige en ook feitelijke informatie.
Als je dus "realisme" wil kan je dus beter een documentaire opzetten.

btw misschien kan 1 van de mensen die Gravity niet leuk vond, mij dan een ruimte sf film aanraden die Wel realistisch is ? Ik hoor het graag. :)
Gravity zet zich neer als een realistische film over astronauten etc. als een kijker zich dan stoort aan de vele fouten die er in de film zijn dan is dat genoeg reden om de film uit te zetten. Dat heeft er niets mee te maken dat een film als Mars Attacks (akkakaka) of Independence Day totaal onrealistisch is. Dus jouw opmerking, die mist gewoon het punt.

Dan had je de vergelijking met Apollo 13 moeten maken. Dat is op echt gebeurd, maar die film heeft vast ook veel fouten. Als hij die wel uit kon kijken, dan had je een punt gehad.

Ik vond Gravity niet leuk vanwege het acteerwerk, het constante gegil, de onlogische dingen. Maar een realistische sci fi film? Ik denk dat je met Apollo 13 wel aardig in de goede richting zit, maar zoals je al zei. Het moet wel vermaken, dus nemen filmmakers (terecht) wat vrijheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
MrVegeta schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:10:
Jawel. Iemand post iets over Gravity en jij vergelijkt de kijkervaring met Independence Day. Dat is letterlijk wat je doet.
Nee, je moet het woord "ironie" maar eens opzoeken in je woordenboek. ;)

Als ik Gravity ergens mee zou vergelijken dan is dat bv met een film als Jaws of Alien(de 1e dus), die zijn imho precies volgens dezelfde doelstelling gemaakt. (De kunstenaar/schrijver/regisseur probeert dezelfde gedeelte van de kijker z`n hersenen te stimuleren.)

[ Voor 9% gewijzigd door enchion op 04-06-2015 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 16:53
enchion schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:25:
[...]

Als ik Gravity ergens mee zou vergelijken dan is dat bv met een film als Jaws of Alien(de 1e dus), die zijn imho precies volgens dezelfde doelstelling gemaakt. (De kunstenaar/schrijver/regisseur probeert dezelfde gedeelte van de kijker z`n hersenen te stimuleren.)
Dit. De film moet het hebben van de suspense en niet van de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
The Incredible Hulk (2008)The Incredible Hulk (2008)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Romance | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Redelijke Avenger film. Ik heb nu bijna alle Avenger films gezien en moet eerlijk bekennen dat ik dit één van de mindere vond. Veel karakters komen me iets te 'plat' over en de film wist me dan ook niet direct te pakken te krijgen. In principe wordt ook erg weinig uitgelegd, omdat de focus op de actie ligt. Deze is in de meeste gevallen wel dik in orde.
IMDb -- The Incredible Hulk (2008) Wikipedia -- The Incredible Hulk (2008) Bekijk trailer van The Incredible Hulk (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Incredible Hulk (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.6 6.6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:25:
[...]

Gelukkig zit gravity niet eens in hetzelfde universum qua kwaliteit als Alien (vind ik zelf! Alien is wel stukken beter in mijn ogen.)

Voor de rest eens met MrVegeta:
Ik vond Gravity niet leuk vanwege het acteerwerk, het constante gegil, de onlogische dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 19:01

Tijntje

Hello?!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:47:
[...]

Gelukkig zit gravity niet eens in hetzelfde universum qua kwaliteit als Alien (vind ik zelf! Alien is wel stukken beter in mijn ogen.)

Voor de rest eens met MrVegeta:

[...]
Laat ik dan ook nog maar eens een duit in zakje doen :)
De reden waarom ik die "Everything Wrong with ... " aanhaalde is inderdaad omdat Gravity zich neerzet als realistische film. Door de onlogische beslissingen die enkel werden genomen als plot devices, ging ik me daar enorm aan ging storen.
Ik snapte de hele hype ook niet.

Apollo 13 kon me daar in tegen wel enorm boeien waardoor ik eventuele rariteiten totaal niet heb opgemerkt.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-09 16:30

Baseman77

We move

Waarom zet Gravity zich eigenlijk neer als realistische film?
Ik kan me niet herinneren dat er melding werd gemaakt van iets als 'based on a true event', ook is het niet als documentaire uitgebracht.

Ik vind Gravity een prima film, maar ik heb de ballen verstand van de ruimte, dus ik heb geen idee wat wel en wat niet realistisch zou moeten zijn. Ik vind de beelden prachtig, de acteerprestaties sterk en het verhaal goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:36:
[...]

het zit natuurlijk ook wel een beetje in de naam van het genre: Science Fiction
Baseman77 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:24:
Waarom zet Gravity zich eigenlijk neer als realistische film?
Ik kan me niet herinneren dat er melding werd gemaakt van iets als 'based on a true event', ook is het niet als documentaire uitgebracht.

Ik vind Gravity een prima film, maar ik heb de ballen verstand van de ruimte, dus ik heb geen idee wat wel en wat niet realistisch zou moeten zijn. Ik vind de beelden prachtig, de acteerprestaties sterk en het verhaal goed genoeg.
ik heb enigzins verstand van hoe zaken in de ruimte werken en vond een aantal dingen ook zeker niet realistisch.
Maar als dat een voorwaarde is om een film niet te kijken of af te schieten, dan zou iemand er goed aan doen dat soort films in z'n geheel niet te kijken.

Ik vond Gravity ook een prima film.

[ Voor 60% gewijzigd door YellowCube op 05-06-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:13
Tijntje schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:59:

De reden waarom ik die "Everything Wrong with ... " aanhaalde is inderdaad omdat Gravity zich neerzet als realistische film.
Nee hoor:
Cuarón has stated that Gravity is not always scientifically accurate and that some liberties were needed to sustain the story.[107] "This is not a documentary," Cuarón said. "It is a piece of fiction."[108] The film has been praised for the realism of its premises and its overall adherence to physical principles, despite several inaccuracies and exaggerations.[109][110][111] According to NASA Astronaut Michael J. Massimino, who took part in the Hubble Space Telescope Servicing Missions STS-109 and STS-125, "nothing was out of place, nothing was missing. There was a one-of-a-kind wirecutter we used on one of my spacewalks and sure enough they had that wirecutter in the movie."[112]

Astronaut Buzz Aldrin called the visual effects "remarkable", and said, "I was so extravagantly impressed by the portrayal of the reality of zero gravity. Going through the space station was done just the way that I've seen people do it in reality. The spinning is going to happen—maybe not quite that vigorous—but certainly we've been fortunate that people haven't been in those situations yet. I think it reminds us that there really are hazards in the space business, especially in activities outside the spacecraft."[113] Former NASA astronaut Garrett Reisman said, "The pace and story was definitely engaging and I think it was the best use of the 3-D IMAX medium to date. Rather than using the medium as a gimmick, Gravity uses it to depict a real environment that is completely alien to most people. But the question that most people want me to answer is, how realistic was it? The very fact that the question is being asked so earnestly is a testament to the verisimilitude of the movie. When a bad science fiction movie comes out, no one bothers to ask me if it reminded me of the real thing."[114]
En verder, bij punt 7: Scientific accuracy
Wikipedia: Gravity (film)
Pagina: 1 ... 99 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]