Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.559 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

"The Brave One" gekeken deze avond, op aanraden van jullie.
Zo hé. Vaak brok in keel. Mooie film. Zeker een 8 voor mij.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Damic schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:28:
spoiler:
Waarom is den andere opgesloten en hoe gaat Ava haarzelf nu opladen??
spoiler:
Ik snap het einde ook niet helemaal. Alles was zo geprogrammeerd dat bij stroomuitval alle deuren open zouden gaan ipv sluiten. Vervolgens wordt alles weer rood als hij die kaart in de pc stopt. Dit was dan blijkbaar geen stroom uitval? Wat was het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:53
Rips10 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:16:
[...]

spoiler:
Ik snap het einde ook niet helemaal. Alles was zo geprogrammeerd dat bij stroomuitval alle deuren open zouden gaan ipv sluiten. Vervolgens wordt alles weer rood als hij die kaart in de pc stopt. Dit was dan blijkbaar geen stroom uitval? Wat was het dan wel?
spoiler:
Er wordt vast vanuit gegaan dat de AI almachtig is en codes naar haar eigen voordeel heeft terug veranderd.

edit: betere uitleg:
spoiler:
Als je goed kijkt zie je dat de code die hij in typt gebruikt wordt om priemgetallen uit te rekenen. Grote kans dat je hiermee dus geen beveiliging aan weet te passen :)

[ Voor 17% gewijzigd door ikbenerniet op 17-05-2015 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:49
HMC schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:55:
Die uit 2007 of die uit 1956 ?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

enchion schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:53:
Laatst nog Airplane gezien en ook Caddyshack, terwijl ik die meerdere keren heb gezien rond eind jaren 80 begin 90, kon ik er nu eigenlijk niet meer om lachen.
Ik heb daar geen probleem mee, net zoals ik me ook niet zo stoor aan de slechte special effects in oudere films of de slechte lipsynchronisatie. Niet alles werkt, maar klassiekers blijven het voor mij wel doen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:22:
[...]

Ik heb daar geen probleem mee, net zoals ik me ook niet zo stoor aan de slechte special effects in oudere films of de slechte lipsynchronisatie. Niet alles werkt, maar klassiekers blijven het voor mij wel doen :)
Het ging mij juist niet om "de slechte special effects in oudere films of de slechte lipsynchronisatie", maar juist om de grappen waar ik 20 jaar geleden nog dubbel om lag.

Nu had ik dat totaal niet, meer dan "wel geinig" kon er niet bij me opkomen.

Ik merkte dus juist dat mijn gevoel voor humor was veranderd naar een andere soort humor.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:01
Runner Runner (2013)Runner Runner (2013)
IMDb: 5.6 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: R
Plot: When a poor college student who cracks an online poker game goes bust, he arranges a face-to-face with the man he thinks cheated him, a sly offshore entrepreneur.
Best aardige film met Ben Affleck in de rol van gladde gluiperd.
Justin Timberlake doet het redelijk als Princeton student die goed overweg kan met cijfers en analyses, maar minder snel is met mensen doorgronden.

Gemma Arterton heeft maar 1 taak in deze film, en daar hoeft ze weinig moeite voor te doen: Er mooi - en af en toe sensueel - uitzien zonder zich helemaal uit te kleden.

Wel grappig dat de vorige film waarin ik haar zag zo ongeveer het tegendeel was: ten prooi vallen aan ontvoerders en letterlijk uitgekleed worden in The Disappearance of Alice Creed.

Deze film is geen hoogvlieger, beetje hetzelfde idee als 21, maar met andere insteek. Maar het is goed genoeg voor anderhalf uur vermaak zonder echt goed op te moeten letten, ideaal voor de late zondag avond.
IMDb -- Runner Runner (2013) Wikipedia -- Runner Runner (2013) Bekijk trailer van Runner Runner (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Runner Runner (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Age of Tomorrow (2014)Age of Tomorrow (2014)
IMDb: 1.9 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 90min.
Plot: Mankind must fight to survive as Earth is invaded by hostile UFOs bent on destroying the planet. As the epic battle wages on, astronauts sneak aboard the mothership where they discover a ...
Waar zal ik beginnen? Het meest positieve aan deze titel is de cover en voor de rest is deze film echt te slecht voor woorden.

De film zou een spannende actie/sci-fi/thriller moeten zijn. Helaas is de film zo slecht, dat je gaandeweg meer kijkt naar hoe amateuristisch de film is op het gebied van CGI, acteren, special effects en dergelijke, dan dat je daadwerkelijk het verhaal volgt.

De acteurs zijn karakterloos en het acteerwerk is ver onder de maat. De special effects doen denken, dat je een film kijkt uit de jaren 90 in plaats van een film uit 2014. De gehele film voelt aan, als een serie, waarvan deze film de extra lange pilot aflevering is.

Blijkbaar was het budget beperkt. Dit is vooral te merken aan bijvoorbeeld, de kostuums ,ruimteschepen en aliens. De aliens zouden talrijk moeten zijn, maar meestal zie je er maar 1 of 2 te gelijk. De aarde wordt aangevallen en blijkbaar vallen de aliens maar 1 plek en dan echt specifiek 1 buurt aan in een woonwijk.

Normaal zou ik voor deze film een 1 willen geven, maar omdat de film zo amateuristisch was, heb ik toch wel onbedoeld kunnen lachen om deze bar slechte film. Daarom een puntje erbij.
IMDb -- Age of Tomorrow (2014) Wikipedia -- Age of Tomorrow (2014) Bekijk trailer van Age of Tomorrow (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Age of Tomorrow (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
mystie schreef op maandag 18 mei 2015 @ 04:29:
Age of Tomorrow (2014)[afbeelding]
Plot: Mankind must fight to survive as Earth is invaded by hostile UFOs bent on destroying the planet. As the epic battle wages on, astronauts sneak aboard the mothership where they discover a ...
Waar zal ik beginnen? Het meest positieve aan deze titel is de cover en voor de rest is deze film echt te slecht voor woorden.

De film zou een spannende actie/sci-fi/thriller moeten zijn. Helaas is de film zo slecht, dat je gaandeweg meer kijkt naar hoe amateuristisch de film is op het gebied van CGI, acteren, special effects en dergelijke, dan dat je daadwerkelijk het verhaal volgt.

De acteurs zijn karakterloos en het acteerwerk is ver onder de maat. De special effects doen denken, dat je een film kijkt uit de jaren 90 in plaats van een film uit 2014. De gehele film voelt aan, als een serie, waarvan deze film de extra lange pilot aflevering is.

Blijkbaar was het budget beperkt. Dit is vooral te merken aan bijvoorbeeld, de kostuums ,ruimteschepen en aliens. De aliens zouden talrijk moeten zijn, maar meestal zie je er maar 1 of 2 te gelijk. De aarde wordt aangevallen en blijkbaar vallen de aliens maar 1 plek en dan echt specifiek 1 buurt aan in een woonwijk.

Normaal zou ik voor deze film een 1 willen geven, maar omdat de film zo amateuristisch was, heb ik toch wel onbedoeld kunnen lachen om deze bar slechte film. Daarom een puntje erbij.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 2 / 10
Haha, volgens mij had je Edge of Tomorrow willen zien.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:35
Age of Tomorrow (2014)[afbeelding]
(...)
[afbeelding] 2 / 10
Ik ga toch meestal wel vooraf even op IMDB checken wat voor score een film heeft. Nou kan een '5' film nog best OK zijn, films met een 8 of 9 kunnen alsnog tegenvallen (Godfather...), maar dat is nogal smaakafhankelijk. Een film die op IMDB een 1.9 krijgt, zal echter nooit meer een voldoende krijgen.

Ben wel benieuwd: jij gaat het liefst zo 'blind' mogelijk een film kijken, dus zoekt vooraf niet een score op IMDB of zo op? Verder wel een leuke recensie. Doet mij bijna twijfelen om 'm toch te gaan kijken, met de juiste verwachtingen kan het dan juist weer leuk worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
ikbenerniet schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:05:
[...]

spoiler:
Er wordt vast vanuit gegaan dat de AI almachtig is en codes naar haar eigen voordeel heeft terug veranderd.

edit: betere uitleg:
spoiler:
Als je goed kijkt zie je dat de code die hij in typt gebruikt wordt om priemgetallen uit te rekenen. Grote kans dat je hiermee dus geen beveiliging aan weet te passen :)
spoiler:
Dat de code die te zien is niet klopt met de 'Echte beveiligings code' snap ik, want er zijn weinig mensen die dat zullen zien en dat is een klein detail. De code die Caleb heeft aangepast moet echter wel werken anders had AVA nooit vrij kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Avengers: Age of Ultron (2015)Avengers: Age of Ultron (2015)
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 141min. | MPAA: PG-13
Ben een behoorlijke marvel film fan, heb dan ook alle vorige thor, captain, iron man, Guardians, .... films gezien en moet zeggen dat ik toch redelijk opleefde naar deze film toe.
Maar wat was ik mis.

Zowat het hele verhaal werd verkort naar 15min uitleg. Dat aan zulk tempo uitgelegd wordt dat ik niet kan geloven dat iemand die de andere films niet heeft gezien dit verhaal ook maar kan snappen.

Ultron zelf vond ik een cool personage maar door alle actie was er nauwelijks tijd om personages degelijk uit te leggen of hun karakter duidelijk te laten worden.

Enige die dan wel meer diepgang kreeg was Hawkeye maar persoonlijk vind ik dit niet de juiste film ervoor. Ook het romance gedeelte vond ik persoonlijk maar niets.

Het kon een goed verhaal zijn mocht men meer tijd aan de nieuwe personages besteed hebben want deze waren best wel interessant. Het waren er alleen teveel om alles goed te vertellen en men besloot om een ander personage in de verf te zetten. De slechtste film in de hele reeks (thor, iron man,...) tot nu toe.
IMDb -- Avengers: Age of Ultron (2015) Wikipedia -- Avengers: Age of Ultron (2015) Bekijk trailer van Avengers: Age of Ultron (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Avengers: Age of Ultron (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Van de IMDB Trivia pagina:
This film was shot in 15 days.
:o

[ Voor 77% gewijzigd door Magic6399 op 18-05-2015 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:07

_Apache_

For life.

Gone Girl (2014)Gone Girl (2014)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 149min. | MPAA: R
Film met degelijke inhoud, de ontknoping van het verhaal ontrafeld zich wat vroeg in de film wat mij betreft en het is wat pro-Amerikaans (veel zorgen maken over hoe men je ziet, ipv inhoudelijke reacties), maar voor de rest een prima film die ik eenieder kan aanraden.
IMDb -- Gone Girl (2014) Wikipedia -- Gone Girl (2014) Bekijk trailer van Gone Girl (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gone Girl (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.2 8.2 / 10

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:59
Grompie schreef op maandag 18 mei 2015 @ 08:48:
Avengers: Age of Ultron (2015)[afbeelding]
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 141min. | MPAA: PG-13

Ultron zelf vond ik een cool personage maar door alle actie was er nauwelijks tijd om personages degelijk uit te leggen of hun karakter duidelijk te laten worden.

Enige die dan wel weer veel screentijd kreeg was Hawkeye maar persoonlijk vind ik dit niet de juiste film ervoor. Ook het romance gedeelte vond ik persoonlijk maar niets.
[afbeelding] 4 / 10
Dat strookt dan wel weer met de feiten:
spoiler:
Vision: 8:41 minutes
Thor: 14:18 minutes
Hawkeye: 19:56 minutes
Scarlet Witch: 20:59 minutes
Bruce Banner/Hulk: 23:55 minutes
Quicksilver: 26:43 minutes
Black Widow: 33:07 minutes
Iron Man: 45:34 minutes
Captain America: 50:25 minutes
jooncheez schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 17:09:
Het valt me wel op dat recensies van gedownloade versies meestal lager scoren dan recensies van de bioscoop versie.

Niet heel gek natuurlijk...
Dat valt mij hier ook altijd en vervolgens onstaat er een hele discussie. Zeker vaak te merken als er enkel nog maar de 'net niet' kwaliteit online staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
HMC schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:55:
Dat eerste stuk onder die overpass.. man, wat zat ik daar toch even te slikken.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Hogader schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:16:
[...]

Dat strookt dan wel weer met de feiten:
spoiler:
Vision: 8:41 minutes
Thor: 14:18 minutes
Hawkeye: 19:56 minutes
Scarlet Witch: 20:59 minutes
Bruce Banner/Hulk: 23:55 minutes
Quicksilver: 26:43 minutes
Black Widow: 33:07 minutes
Iron Man: 45:34 minutes
Captain America: 50:25 minutes

[...]

Dat valt mij hier ook altijd en vervolgens onstaat er een hele discussie. Zeker vaak te merken als er enkel nog maar de 'net niet' kwaliteit online staat.
Verkeerd uitgedrukt en schermtijd vervangen door diepgang, al weet ik niet of zelfs dit goed verwoord is. Heb deze film trouwens gisteren in de cinema gaan kijken zoals ik bij alle marvel films doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Grompie schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:26:
[...]

Verkeerd uitgedrukt en schermtijd vervangen door diepgang, al weet ik niet of zelfs dit goed verwoord is. Heb deze film trouwens gisteren in de cinema gaan kijken zoals ik bij alle marvel films doen :)
Dat laatste deel ging ook niet over jou post, al kan ik de verwarring wel begrijpen.

Zelf iig afgelopen donderdag ook Mad Max bekeken in de IMAX. Ik wist er verder (op een trailertje na) niets vanaf en werd letterlijk weggeblazen.

Aankomende donderdag alweer de volgende IMAX film op de lijst; Tomorrowland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:17

Wom

Ben dit weekend ook naar de nieuwe Avengers geweest. Het enthousiasme wat ik had na het zien van de eerste had ik niet deze keer. Iets teveel karakters die niet helemaal duidelijk voor mij worden geïntroduceerd. Merk wel dat ik liever de Iron Man films zie, dat karakter spreekt me veruit het meeste aan.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:45
Furious Seven (2015)Furious Seven (2015)
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 137min. | MPAA: PG-13
Ik heb deze film afgelopen weekend gezien in JT Kerkrade. Samen met mijn vriendin. De vorige delen van deze reeks waren zeer vermakelijk. En dat is bij deze niet anders. Maar wat had je verwacht van een film met Vin en Jason, en niet te vergeten Dwayne?

Dik 2 uur lang vol met actie, achtervolgingen, ongelooflijke jumps en had ik al actie gezegd? Snelle auto's, droge humor en vette actie. Eerlijk is eerlijk, realistisch is het al lang niet meer. Op bepaalde momenten kreeg mijn vriendin het idee dat ze naar een SF film aan het kijken was. Maar als je van een film vol van (over the top) actie houd, dan is dit een aanrader. Veel diepgang zit er niet in, en dat moet je ook niet verwachten. Mooie titelsong, geweldige shots, humor en knallende actie. Niet meer, niet minder. Maar zeer zeker het kijken waard.
IMDb -- Furious Seven (2015) Wikipedia -- Furious Seven (2015) Bekijk trailer van Furious Seven (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Furious Seven (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-10 07:35

Rhapsody

In Metal We Trust

Ventoux (2015)Ventoux (2015)
IMDb: N/A | Genre: Comedy
Plot: Four men, old friends, decide to climb the Mont Ventoux. On the way to the top, but mostly looking for answers to questions from past and present. They do what men do so well: alternating between heavy seriousness and trivial lightness.
Hoewel ik niet echt een liefhebber van Nederlandse films ben, vond ik deze toch wel geslaagd.

Het is een type film waarbij je blijft zitten omdat je vooral benieuwd bent hoe het afloopt gecombineerd met mooie shots op de Ventoux.

Sommige situaties zijn wat vreemd, maar er zitten voldoende grappige scenes tussen. Ik heb het boek niet gelezen, dus daar kan ik het niet mee vergelijken.

IMDb -- Ventoux (2015) Wikipedia -- Ventoux (2015) Bekijk trailer van Ventoux (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ventoux (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ex Machina (2015)Ex Machina (2015)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 108min. | MPAA: R
Plot: A young programmer is selected to participate in a breakthrough experiment in artificial intelligence by evaluating the human qualities of a breathtaking female A.I.
Ik vond het een matige film. Plot was wel aardig maar niet heel lekker uitgewerkt, vooral de donkere locatie vond ik vervelend om naar te kijken. Sommige momenten lomp harde muziek dat niet meehielp aan de spanning, einde is eigenlijk al wel vrij snel te gokken.

De terminologie e.d. zijn prima en wel leuk. Maar al met al duurde mij het verhaal wat lang totdat het tot de conclusie kwam.

Mijn verwachtingen waren heel hoog, misschien is dat het. Verder wel een film die het kijken wel waard is, maar komt zeker niet in mijn top 25.
IMDb -- Ex Machina (2015) Wikipedia -- Ex Machina (2015) Bekijk trailer van Ex Machina (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ex Machina (2015)

Kingsman: The Secret Service (2014)Kingsman: The Secret Service (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 129min. | MPAA: R
Plot: A spy organization recruits an unrefined, but promising street kid into the agency's ultra-competitive training program, just as a global threat emerges from a twisted tech genius.
Leuke film, lekker ontspannen, lachen. Zoals James Bond een aantal jaren terug was qua gadgets. Prima zondagavond/middag film, beentjes omhoog, bakkie chips en gaan!
IMDb -- Kingsman: The Secret Service (2014) Wikipedia -- Kingsman: The Secret Service (2014) Bekijk trailer van Kingsman: The Secret Service (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kingsman: The Secret Service (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:45
Colombiana (2011)Colombiana (2011)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 108min. | MPAA: PG-13
Een klein meisje ziet hoe haar ouders worden vermoord. Als ze opgroeit word ze een echte killer. Ze werkt als huurmoordenaar voor haar oom. Maar daarnaast jaagt ze op moordenaars om zo bij de moordenaars van haar ouders te komen.

Persoonlijk vind ik dit een geweldige film. Er zit een verhaal in en genoeg actie. Van een klein meisje tot killer. De rol word goed neergezet. Ik heb de film meerdere keren gezien en ik blijf 'm goed vinden. En niet alleen door Zoe Salanda (Cataleya) die niet onaangenaam is om naar te kijken :)

IMDb -- Colombiana (2011) Wikipedia -- Colombiana (2011) Bekijk trailer van Colombiana (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Colombiana (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Die uit 2007.
Ik wist niet eens dat het een remake was. :S
Shame on me.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
enchion schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:53:
[...]
Hoe kijk jij naar films die van voor jouw tijd zijn ? bv jaren 40-50.
Er zijn een flink aantal films waarvan de humor of de setting of het verhaal tegenwoordig niet meer werken.
(knip)
Als je opgroeit in de laatste 15-20 jaar kan het gewoon zijn dat het gewoon niet werkt.
(knip)
Ik snap wat je bedoelt. En dat bepaalde klassiekers niet (meer) werken bij sommige kijkers van latere generaties is ook helemaal niet erg. Daarom worden nog steeds films gemaakt die in feite dezelfde verhalen opnieuw vertellen maar dan op een modernere manier.

Maar ik vind als je klassiekers wil beoordelen dat je dan de film moet proberen te bekijken en beoordelen binnen de context van toen die uitgebracht werd. Dus met in het achterhoofd de toenmalige stand van de filmtechniek, de manier van acteren, manier van vertellen met beelden, geluid, ritme en tempo. En daar eerst een beetje in verdiept voordat je kijkt en dan pas oordeelt. Als je dat allemaal niet wil doen, prima, mag best, maar maak jezelf dan niet belachelijk met een review waaruit duidelijk gebrek aan voorkennis en interesse blijkt. En op zich mag dat ook nog, maar dan niet zeuren als je op jouw beurt de "stront over je heen krijgt"

Als je een film van WO2 en daarvoor gaat kijken ga je ook niet zeggen dat het een slechte film is omdat die niet in kleur was en van nog verder daarvoor zonder geluid. Of om het nog absurder te stellen, de Nachtwacht of de Mona Lisa afkraken omdat een goeie fotograaf met topapparatuur en Photoshop het een nog mooier en/of natuurgetrouwer plaatje had kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Niet online
vanaalten schreef op maandag 18 mei 2015 @ 08:24:
[...]

Ik ga toch meestal wel vooraf even op IMDB checken wat voor score een film heeft. Nou kan een '5' film nog best OK zijn, films met een 8 of 9 kunnen alsnog tegenvallen (Godfather...), maar dat is nogal smaakafhankelijk. Een film die op IMDB een 1.9 krijgt, zal echter nooit meer een voldoende krijgen.

Ben wel benieuwd: jij gaat het liefst zo 'blind' mogelijk een film kijken, dus zoekt vooraf niet een score op IMDB of zo op? Verder wel een leuke recensie. Doet mij bijna twijfelen om 'm toch te gaan kijken, met de juiste verwachtingen kan het dan juist weer leuk worden. :)
Helaas had ik de keuze niet om zelf eerst te kijken bij IMDB. Als ik dat van te voren had kunnen doen, hadden we hem zeker niet gekeken. Was een filmavondje en de keuze werd door de ander gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
mystie schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:56:
[...]

Helaas had ik de keuze niet om zelf eerst te kijken bij IMDB. Als ik dat van te voren had kunnen doen, hadden we hem zeker niet gekeken. Was een filmavondje en de keuze werd door de ander gemaakt ;)
Dan is er iig 1 voordeel aan het geheel. Je hoeft hem/haar niet meer te vragen om een film uit te zoeken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

arsimo schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:50:
Maar ik vind als je klassiekers wil beoordelen dat je dan de film moet proberen te bekijken en beoordelen binnen de context van toen die uitgebracht werd. Dus met in het achterhoofd de toenmalige stand van de filmtechniek, de manier van acteren, manier van vertellen met beelden, geluid, ritme en tempo. En daar eerst een beetje in verdiept voordat je kijkt en dan pas oordeelt. Als je dat allemaal niet wil doen, prima, mag best, maar maak jezelf dan niet belachelijk met een review waaruit duidelijk gebrek aan voorkennis en interesse blijkt. En op zich mag dat ook nog, maar dan niet zeuren als je op jouw beurt de "stront over je heen krijgt"
De term "klassieker" is natuurlijk nogal suggestief, een zogenaamde klassieker is gewoon een film net als alle andere films en er is dus geen reden om een zogenaamde klassieker anders te gaan beoordelen puur omdat mensen erover zeggen dat het een klassieker is.
Daarnaast is het ook mogelijk dat een zogenaamde klassieker in hindsight eigenlijk helemaal niet zo'n goede film is.

[ Voor 50% gewijzigd door Salvatron op 18-05-2015 14:05 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Salvatron schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:04:
[...]
De term "klassieker" is natuurlijk nogal suggestief, een zogenaamde klassieker is gewoon een film net als alle andere films en er is dus geen reden om een zogenaamde klassieker anders te gaan beoordelen puur omdat mensen erover zeggen dat het een klassieker is.
Klassieker in de zin van oude(re) film. Niet in de zin dat het perse een goede oude film zou zijn. Beoordelen in de context waarin de film gemaakt is, in zijn tijdgeest. Of een old timer een goede auto was beoordelen we ook niet met de normen die we aan een auto van nu stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

arsimo schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:12:
[...]

Klassieker in de zin van oude(re) film. Niet in de zin dat het perse een goede oude film zou zijn. Beoordelen in de context waarin de film gemaakt is, in zijn tijdgeest. Of een old timer een goede auto was beoordelen we ook niet met de normen die we aan een auto van nu stellen.
Beetje moeilijk he, om een film in zijn tijdgeest te beoordelen. Daar heb je nogal wat kennis en ervaring voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Salvatron schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:13:
[...]
Beetje moeilijk he, om een film in zijn tijdgeest te beoordelen. Daar heb je nogal wat kennis en ervaring voor nodig.
Inderdaad. Ik vind dus ook dat men alleen als men die kennis ervaring heeft zo'n film kan beoordelen. Of als men die niet heeft en men het toch probeert - wat op zich prima is - niet moet zeuren als men de hoon over zich heen krijgt - dat is dan het risico.

Of men moet het sterk nuanceren en dan in zijn review de vraag proberen te beantwoorden: "Als deze klassieker vandaag exact zo zou worden uitgebracht zou het dan ook nu een goede film zijn?". Maar dan moet die doelstelling ook heel duidelijk in die review staan en ook alleen die proberen te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik word inmiddels regelmatig verrast door de oude klassiekers. Ook die van voor 1930 (de stille films). Voor beeld? Metropolis. Een duitse film over een dystopie (tegenovergestelde van Utopie) met fantastische decors, veel acteurs en daadwerkelijk spannend en meeslepend.

Dat de film verloren was gewaand en langzamerhand bij elkaar gesprokkeld is, is natuurlijk ook een mooi achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
Gisteravond Ex Machina bekeken, tot nu toe al de film van het jaar wat mij betreft.
Goed verhaal met mooie visuals.

8.4/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:05
Kecin schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:41:
Ex Machina (2015)[afbeelding]
Plot: A young programmer is selected to participate in a breakthrough experiment in artificial intelligence by evaluating the human qualities of a breathtaking female A.I.
Ik vond het een matige film. Plot was wel aardig maar niet heel lekker uitgewerkt, vooral de donkere locatie vond ik vervelend om naar te kijken. Sommige momenten lomp harde muziek dat niet meehielp aan de spanning, einde is eigenlijk al wel vrij snel te gokken.

De terminologie e.d. zijn prima en wel leuk. Maar al met al duurde mij het verhaal wat lang totdat het tot de conclusie kwam.

Mijn verwachtingen waren heel hoog, misschien is dat het. Verder wel een film die het kijken wel waard is, maar komt zeker niet in mijn top 25.
[afbeelding] 7 / 10
Hier ben ik het wel mee eens. Geinige film, niet meer dan dat. Inhoudelijk stelde het niet zoveel voor. Visueel wel mooi en origineel verhaal. Denk dat de hoge cijfers op IMDB en dergelijke vooral komen door nerds die dit soort films heel interessant vinden en niet meer objectief kunnen oordelen.
T0ny schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:34:
Gisteravond Ex Machina bekeken, tot nu toe al de film van het jaar wat mij betreft.
Goed verhaal met mooie visuals.

8.4/10
Wat is het goede verhaal dan?
spoiler:
Robot manipuleert mens om te ontsnappen. Woepiedoe. Vond het een beetje teveel interessantdoenerij zonder dat het uiteindelijk waargemaakt werd.
Verhaal vond ik niet het sterkste punt. Wel sterk:
- Origineel
- Minimalistisch van opzet en toch onderhoudend/spannend
- Visueel mooi gemaakt

[ Voor 11% gewijzigd door MarcoC op 18-05-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
MarcoC schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:46:
[...]
Hier ben ik het wel mee eens. Geinige film, niet meer dan dat. Inhoudelijk stelde het niet zoveel voor. Visueel wel mooi en origineel verhaal. Denk dat de hoge cijfers op IMDB en dergelijke vooral komen door nerds die dit soort films heel interessant vinden en niet meer objectief kunnen oordelen.
Onzin, ik kijk regelmatig films en deze verdient zeker z'n score van 8.1 op IMDB.
Snap ook niet wat je nerds comment er mee te maken heeft, film heeft gewoon een goed verhaal en stelt een aantal belangrijke vragen welke relevant zijn aan de moderne samenleving en informatie maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
arsimo schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:20:
[...]

Inderdaad. Ik vind dus ook dat men alleen als men die kennis ervaring heeft zo'n film kan beoordelen. Of als men die niet heeft en men het toch probeert - wat op zich prima is - niet moet zeuren als men de hoon over zich heen krijgt - dat is dan het risico.

Of men moet het sterk nuanceren en dan in zijn review de vraag proberen te beantwoorden: "Als deze klassieker vandaag exact zo zou worden uitgebracht zou het dan ook nu een goede film zijn?". Maar dan moet die doelstelling ook heel duidelijk in die review staan en ook alleen die proberen te beantwoorden.
Ook niet vergeten dat er vroeger (jaren 40-60 en ook 70) minder films waren, en dat naar de film gaan een happening opzich was. (meeste mensen hadden nog geeneens een tv)
Wat de meningen over een film sterk beinvloedde, 1e plaats had iedereen de film gezien (omdat er geen andere keus was) waardoor iedereen het erover had wat alleen maar goed is voor het succes van een film, en ten 2e het "dagje uit gevoel" waardoor je met een rooskleurige blik alles aan het bekijken bent. (daarbij ook onbewust het gevoel van de leuke dag in je herinnering mengt met de porties van de film in je geheugen)

Beide factoren zorgen ervoor dat men het er jaren later nog met groot plezier over heeft, of het dan gebaseerd is op wat er feitelijk in de film gebeurt is is een 2de.

Verder negeer ik films voor "The Good The Bad & The Ugly" voornamelijk omdat ik heb ondervonden dat ik me haast niet/bijna onmogelijk in dat tijdperk kan verbeelden. (Net als bv "The Marx Brothers" en ook die dans films met Fred Astaire en Gene Kelly enzo (waar mijn vader dan nog dubbel om ligt/graag naar kijkt))
Er zijn weinig films uit die tijd , waar ik me nog wel voor kan boeien, zoals bv de Hitchcock films, en ook de Errol Flynn films.
Maar meestal heb ik dus met het volle respect gewoon het gevoel "wat moet ik hier nou weer mee".

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:05
T0ny schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:49:
[...]

Onzin, ik kijk regelmatig films en deze verdient zeker z'n score van 8.1 op IMDB.
Snap ook niet wat je nerds comment er mee te maken heeft, film heeft gewoon een goed verhaal en stelt een aantal belangrijke vragen welke relevant zijn aan de moderne samenleving en informatie maatschappij.
Ik denk dat nerds gemiddeld de film hoger zullen waarderen dan niet-nerds, betekent natuurlijk niet dat als je de film hoger dan gemiddeld waardeert een nerd bent.

Verhaal vond ik achteraf niet zo heel boeiend, als je achteraf de clou weet stelt het verhaal eigenlijk helemaal weinig voor. En qua belangrijke vragen vond ik de film juist totaal niet de diepte ingaan, een beetje borrelpraat gaat al gauw dieper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
Is Ex Machina een soort remake van The Machine? The Machine vond ik geweldig, visueel, sfeer, muziek. Ik ga Ex Machina vanavond kijken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

enchion schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:49:
[...]

Ook niet vergeten dat er vroeger (jaren 40-60 en ook 70) minder films waren, en dat naar de film gaan een happening opzich was. (meeste mensen hadden nog geeneens een tv)
Wat de meningen over een film sterk beinvloedde, 1e plaats had iedereen de film gezien (omdat er geen andere keus was) waardoor iedereen het erover had wat alleen maar goed is voor het succes van een film, en ten 2e het "dagje uit gevoel" waardoor je met een rooskleurige blik alles aan het bekijken bent. (daarbij ook onbewust het gevoel van de leuke dag in je herinnering mengt met de porties van de film in je geheugen)

Beide factoren zorgen ervoor dat men het er jaren later nog met groot plezier over heeft, of het dan gebaseerd is op wat er feitelijk in de film gebeurt is is een 2de.
Dat zal waarschijnlijk ook een rol spelen. Wat indertijd heel bijzonder was is tegenwoordig vrij normaal en is al honderd keer over gedaan. Daarnaast vond ik de eerste helft van Once upon a time in the west wel erg goed bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-10 21:17
Net Chappie gezien, WAUW!!!!
De manier waarop blomkamp het sciencefiction genre mengt met het alledaagse, net als bij district 9, ik vind het briljant.
Wat een goede film zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

(jarig!)
Mutatie schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:50:
Is Ex Machina een soort remake van The Machine? The Machine vond ik geweldig, visueel, sfeer, muziek. Ik ga Ex Machina vanavond kijken denk ik.
Denk dat de enige overeenkomst is dat het met AI te maken heeft.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
MrVegeta schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:54:
[...]

Denk dat de enige overeenkomst is dat het met AI te maken heeft.
Thnx, vroeg het me al een tijdje af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-10 21:17
Gisteren Ex Machina gekeken, ik vind het een goede film, maar de enige scene die me qua kippevel-gevoel is bijgebleven is de dans scene van Oscar Isaac. Ik vind hem zowieso een hele goede rol neerzetten in die film. Voor de rest vond ik de film niet super.
Ik had veel meer emotie bij het kijken naar Chappie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 17:39
Elysium (2013)Elysium (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 109min. | MPAA: R
Na District 9 nog een film van Neill Blomkamp over ongelijkheid in een wereld, en ook deze keer wordt dit niet onaardig neergezet. Echter, waar District 9 voldoende tijd had om uiteen te zetten hoe een situatie is ontstaan is, wordt dat hier afgedaan met slechts een paar korte flashbacks.

Als je accepteert dat een zwaar thema als ongelijkheid slechts oppervlakkig wordt behandeld via het medium van een actiefilm is dit een behoorlijk boeiende film. Actiescenes zijn ok, special effects uitstekend en alle aard-acteurs doen hun werk. Oh ja, vragen als "kun je echt zo egoistisch zijn dat je niet een paar van die medi-bays naar beneden stuurt met een zwik beveiligingsdroids om mensen te helpen" moet je ook maar niet aan beginnen.

Het enige dat mij eigenlijk echt stoorde was de belachelijke rol die Jodie Foster speelde. Vreemde accenten en algemeen slechts acteerwerk, dat had ik niet verwacht.

IMDb -- Elysium (2013) Wikipedia -- Elysium (2013) Bekijk trailer van Elysium (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Elysium (2013)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mad Max: Fury Road (2015)Mad Max: Fury Road (2015)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Na alle lovende reviews, gister gaan kijken met een paar vrienden. Wat viel dat tegen zeg. Er is niet eens een poging gedaan een verhaal te vertellen. Ook in een actiefilm hoort wat mij betreft wel iets van een verhaal te zitten. Anders kun je net zo goed naar een aaneenschakeling van random "actie"-scenes gaan kijken.

Dat het overigens ook anders kan, bewijst bijvoorbeeld The Matrix wel.
IMDb -- Mad Max: Fury Road (2015) Wikipedia -- Mad Max: Fury Road (2015) Bekijk trailer van Mad Max: Fury Road (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mad Max: Fury Road (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

The Bélier Family (2014)The Bélier Family (2014)
IMDb: 7.4 | Genre: Comedy | Runtime: 106min.
Had er om eerlijk te zijn niet al te veel van verwacht, maar verrassend goede film. Het is natuurlijk een "drama", maar erg luchtig verteld met veel humor. Ook de zang vond ik erg mooi. Heb erg genoten van deze film :)
IMDb -- The Bélier Family (2014) Wikipedia -- The Bélier Family (2014) Bekijk trailer van The Bélier Family (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Bélier Family (2014)

Ex Machina (2015)Ex Machina (2015)
A.I. lijkt erg in te zijn en het is ook een onderwerp waar je veel kanten mee op kunt gaan. Filmisch ziet het er allemaal goed uit en qua acteren zit het wel snor. Wat me alleen tegenviel is dat ze er te weinig uit hebben gehaald. Er zat weinig verrassing in de film en ik hoopte eigenlijk op een mooie plottwist, dan wel een verfrissende blik op AI. Nu dat allemaal achterwege is gelaten, is het niets meer dan een degelijke film over AI.
IMDb -- Ex Machina (2015) Wikipedia -- Ex Machina (2015) Bekijk trailer van Ex Machina (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ex Machina (2015)

[ Voor 50% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 19-05-2015 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:01

sjaool

Every life should have 9 cats

The Asylum is meestal ook wel een hint dat het een niet al te beste film is. Ze staan er om bekend om mee te liften op bekende titels.

Ik moet bekennen dat ik de serie Z Nation, die ook door The Asylum wordt gemaakt, juist wel weer heel leuk vind. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
MarcoC schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:46:
Met een score van 91% (en 93 van top critics) op RottenTomatoes lijkt de verklaring dat het gewoon een goede film is mij iets waarschijnlijker dan de 'nerd' verklaring. Waarom is dan aan eenieder zelf om te bepalen.
deBennie schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:28:
Net Chappie gezien, WAUW!!!!
De manier waarop blomkamp het sciencefiction genre mengt met het alledaagse, net als bij district 9, ik vind het briljant.
Wat een goede film zeg!
Dat is precies hetgeen ikzelf ook zo briljant vind aan Blomkamp. Hij weet Sciencefiction te laten voelen alsof het nu zo gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-10 01:09

Martinspire

Awesomeness

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 00:46:
Mad Max: Fury Road (2015)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Na alle lovende reviews, gister gaan kijken met een paar vrienden. Wat viel dat tegen zeg. Er is niet eens een poging gedaan een verhaal te vertellen. Ook in een actiefilm hoort wat mij betreft wel iets van een verhaal te zitten. Anders kun je net zo goed naar een aaneenschakeling van random "actie"-scenes gaan kijken.

Dat het overigens ook anders kan, bewijst bijvoorbeeld The Matrix wel.
[afbeelding] 2 / 10
The Matrix is anders geen aaneenschakeling van actie-scenes. Of je moet Reloaded/Revolutions bedoelen? Daar werd overigens ook op gehamerd dat het flinterdunne verhalen waren

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Martinspire schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:27:
[...]

The Matrix is anders geen aaneenschakeling van actie-scenes. Of je moet Reloaded/Revolutions bedoelen? Daar werd overigens ook op gehamerd dat het flinterdunne verhalen waren
Exact. The Matrix heeft een verhaal en daarom oneindig veel beter dan Mad Max. M.i. is the Matrix dan ook de beste actiefilm die tot nu toe is gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:07:
[...]

Exact. The Matrix heeft een verhaal en daarom oneindig veel beter dan Mad Max. M.i. is the Matrix dan ook de beste actiefilm die tot nu toe is gemaakt :)
is wel erg sterkte serie
maar beste actie film?... dan gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar; Heat, Crank en John Wick

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:41

Ypho

Allround Nerd

American Sniper (2014)American Sniper (2014)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Biography, Thriller | Runtime: 132min. | MPAA: R
Plot: Navy SEAL sniper Chris Kyle's pinpoint accuracy saves countless lives on the battlefield and turns him into a legend. Back home to his wife and kids after four tours of duty, however, Chris finds that it is the war he can't leave behind.
Deze film afgelopen weekend gezien. Het verhaal was bekend, want dit was breed in het nieuws de afgelopen tijd. Waarom deze film zoveel oscar nominaties heeft gehad weet ik niet, want zo goed vond ik de film niet (waarschijnlijk omdat het een Amerikaanse held betreft?).

Nu vond ik de film niet slecht, maar het was gewoon een film als Enemy at the Gates, maar dan met een Amerikaanse sniper in het Midden-Oosten, in plaats van een Russische sniper in WO2.

Wat ik persoonlijk erg slecht vond is dat op een gegeven moment wel heel duidelijk is dat de baby die ze in hun handen houdt een pop is, dit hadden ze wel iets beter mogen maken (niet veel pasgeboren baby's strekken hun armen voor zich uit en houden die pose). Van een film met een budget van zo'n 60 miljoen mag je wel iets meer verwachten.

Wat ik wel erg goed vond aan de film is dat je tussen de tours door de aftakeling ziet van de hoofdpersoon, de trauma's en emotionele schade die een oorlog met zich mee brengt, iets dat (helaas) vaak onderbelicht blijft, zowel in films als in de media.
IMDb -- American Sniper (2014) Wikipedia -- American Sniper (2014) Bekijk trailer van American Sniper (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over American Sniper (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:07:
[...]

Ik snap eigenlijk niet waarom je zegt dat Mad Max geen verhaal heeft, terwijl er toch duidelijk een verhaal aanwezig is. Het is misschien niet het meest complexe verhaal ever, maar dat was bij The Matrix nou ook niet echt het geval. De actiescènes ondersteunen het verhaal wat mij betreft dan ook prima. Nja, smaken verschillen ofzo ;)

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

himlims_ schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:09:
[...]

is wel erg sterkte serie
maar beste actie film?... dan gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar; Heat, Crank en John Wick
Hoewel The Matrix een goed verhaal heeft, "vergeten" (m.i.) veel mensen dat die film echt ongelofelijk veel actiescènes bevat en die ook nog eens afwisselend zijn (verschillende type achtervolging, waaronder te voet, uiteenlopende vechtscenes, vuurgevechten, etc.). Het begint ook direct met een lange actiescène en er volgen er nog heel wat, waarbij meerdere van die scenes ook nog eens baanbrekend waren. Denk bijvoorbeeld aan de vechtscene waarbij ze die draai met de camera maken om Keanu Reaves heen, terwijl hij stil in de lucht hangt, maar natuurlijk ook dat hij beschoten wordt en in vertraging de kogels dodged. Veel van die dingen waren echt vernieuwend in 1999. Dan steekt zo'n Mad Max er echt heel karig tegen af, want daar heb je enkel een lange achtervolging in auto's, zonder dat de regisseur ook maar iets heeft gedaan dat mensen zich over 5 jaar nog kunnen herinneren als vernieuwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Maar Mad Max heeft ook niet als doel vernieuwend te zijn. Wat mij betreft grijpt de film terug op sentiment. Het is feest van herkenning voor de fans van de originele films en naar wat ik begrijp zijn ze daar goed in geslaagd. George Miller heeft een wereld neergezet en daar past Fury Road prima in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ndrenth
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-07 20:26
Mik! schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:57:
Maar Mad Max heeft ook niet als doel vernieuwend te zijn. Wat mij betreft grijpt de film terug op sentiment. Het is feest van herkenning voor de fans van de originele films en naar wat ik begrijp zijn ze daar goed in geslaagd. George Miller heeft een wereld neergezet en daar past Fury Road prima in.
Ik heb gisteravond Mad Max in Imax gezien en vond 'm best oke. De originele films zijn van voor mijn tijd en heb ik ook niet gezien, maar ik vond de film qua actie erg vermakelijk :) In eerste instantie vond ik het raar dat er zo weinig dialoog in de film zat (dit werd wel meer naarmate de film vorderde) maar hier wen je snel aan. Verder is het verhaal niet zo diepgaand en krijg je weinig informatie over de wereld/verschillende groeperingen, maar dat hoeft ook niet altijd zo te zijn in een film. Wel lache om zo'n film in Imax te zien met keihard geluid enzo :)

Verder heb ik laatst op m'n werk (er was niks te doen) de films 'mystic river' (2003) en 'the goonies' (1985) gekeken op netflix. Mystic River eigenlijk best een aardige film, heel tragisch verhaal ook. The goonies is gewoon erg vermakelijk om keertje op een zondagmiddag of zo te kijken als je een kater hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:01
Dit is best vreemd: Ik heb de complete boekentrilogie van The Maze Runner thuis liggen, incl prequel The Kill Order. Ben echter nog niet eens tot 1/3de van het eerste boek gekomen toen ik de eerste verfilming keek.
Die vond ik maar matig qua film op zich, en als verfilming vond ik hem ruk want voor zover ik hem gelezen had week hij al erg veel af. Nu kijk ik net de trailer van deel 2, The Scorch Trials, en die lijkt me dan wel weer interessant. Best apart om dat zelf te beseffen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

(jarig!)
Dan steekt zo'n Mad Max er echt heel karig tegen af, want daar heb je enkel een lange achtervolging in auto's, zonder dat de regisseur ook maar iets heeft gedaan dat mensen zich over 5 jaar nog kunnen herinneren als vernieuwend.
Heb je gemist dat zo'n beetje alle stunts echt zijn? Dat is echt, echt heel knap. Ik snap ook niet zo goed waarom jullie the Matrix met Mad Max vergelijken. Het zijn beide erg goede actiefilms. Zoals iemand zei heeft the Matrix verschillende soorten gave scenes en was het baanbrekend hoe zij gebruik maakten van computereffecten etc.

Maar ik vind het vrij bizar om een film als Mad Max een 2 te geven (ik wilde ook niet reageren, want zo´n film een 2 geven is gewoon azen op een reactie) omdat er geen verhaal inzit. Er zit geen onnodige complex verhaal in, alle actiescenes hebben een reden en dragen het plot van de film vooruit.

Tegenwoordig zijn zo'n beetje alle actiefilms enorme CGI fuckfests, het was voor mij enorm bevrijdend om een "echte" actiefilm te zien waarbij pure fun voorop staat. John Wick deed dat ook heel aardig en natuurlijk The Raid 1 en 2 doen dat ook prima :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-10 15:38
Gisteren mad max gezien in laser3d @ kinepolis brussels

lekkere actie film weinig verhaal maar dat boeide zeker niet..... miste alleen wat bass in de laser zaal daar..

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Tomorrowland (2015)Tomorrowland (2015)
IMDb: N/A | Genre: Adventure, Mystery, Sci-Fi | MPAA: PG
Hmm, deze film viel even flink tegen. Vaak kijk ik een trailer 1 keer en als deze mij pakt dan ga ik richting de bioscoop. Zo ook bij deze film. Ik wist dat het een film van Disney was, dus ging er gedeeltelijk al vanuit dat de film voor een ander publiek zou zijn. Dat was dus helaas ook het geval. Het eerste uur was slaapverwekkend en geen doorkomen aan. Het tweede uur was iets leuker, maar pakte me ook niet echt. De humor lag mij gewoon niet en het verhaal was wat saai en standaard.

Een beoordeling geef ik niet, want ik heb niet het idee dat ik deze film op juiste waarde kan schatten. Een tip kan ik wel geven: Kijk deze film alleen als je een echte Disney fan bent, of als je jonger bent dan 16. Anders lekker overslaan!
IMDb -- Tomorrowland (2015) Wikipedia -- Tomorrowland (2015) Bekijk trailer van Tomorrowland (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Tomorrowland (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=00 00 / 10

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Spacey23 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:46:
Tomorrowland (2015)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Adventure, Mystery, Sci-Fi | MPAA: PG
Hmm, deze film viel even flink tegen. Vaak kijk ik een trailer 1 keer en als deze mij pakt dan ga ik richting de bioscoop. Zo ook bij deze film. Ik wist dat het een film van Disney was, dus ging er gedeeltelijk al vanuit dat de film voor een ander publiek zou zijn. Dat was dus helaas ook het geval. Het eerste uur was slaapverwekkend en geen doorkomen aan. Het tweede uur was iets leuker, maar pakte me ook niet echt. De humor lag mij gewoon niet en het verhaal was wat saai en standaard.

Een beoordeling geef ik niet, want ik heb niet het idee dat ik deze film op juiste waarde kan schatten. Een tip kan ik wel geven: Kijk deze film alleen als je een echte Disney fan bent, of als je jonger bent dan 16. Anders lekker overslaan!
[afbeelding] 00 / 10
Waar heb je hem al gezien?

Heb zelf een reservatie openstaan voor de IMAX van Eindhoven morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Ik zit in Indonesie, hier is hij sinds vandaag uit. De film heeft wel mooie beelden, dus IMAX is een goede keus.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MrVegeta schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 07:41:
Heb je gemist dat zo'n beetje alle stunts echt zijn? Dat is echt, echt heel knap.
Daar kan ik weinig mee. Het zal waarschijnlijk ook nog knapper zijn geweest als alle cameramannen geblindeerd moesten filmen. Het gaat mij om het resultaat.
Ik snap ook niet zo goed waarom jullie the Matrix met Mad Max vergelijken. Het zijn beide erg goede actiefilms. Zoals iemand zei heeft the Matrix verschillende soorten gave scenes en was het baanbrekend hoe zij gebruik maakten van computereffecten etc.
Als voorbeeld dat een actiefilm wel degelijk ook een goed verhaal kan hebben :)
Maar ik vind het vrij bizar om een film als Mad Max een 2 te geven (ik wilde ook niet reageren, want zo´n film een 2 geven is gewoon azen op een reactie) omdat er geen verhaal inzit. Er zit geen onnodige complex verhaal in, alle actiescenes hebben een reden en dragen het plot van de film vooruit.
Smaken verschillen :)

De film heeft mij geen moment kunnen boeien, imponeren of vermaken (en mijn vrienden overigens ook niet). Dan krijgt de film van mij dus een dikke dikke onvoldoende. Dat is niet om te provoceren of een reactie uit te lokken. Ik vind het zelf namelijk vrij bizar dat de film een dikke voldoende krijgt op IMDB, maar er zijn kennelijk gewoon zat mensen die zich er wel door laten boeien. Dat kan en gebeurt wel vaker. Ook andersom.

[ Voor 9% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 20-05-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:34

Sharky

Skamn Dippy!

Ach, iedereen heeft wel een paar films die _iedereen_ leuk vindt, maar waarvan je maar niet kunt snappen waarom ze die leuk vinden. Ik vind The Big Lebowski een saaie rukfilm, als ik die hier review en een 3 geef (want meer is hij niet waard :P ) dan krijg ik ook reacties.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chappie (2015)Chappie (2015)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: In the near future, crime is patrolled by a mechanized police force. When one police droid, Chappie, is stolen and given new programming, he becomes the first robot with the ability to think and feel for himself.
Pluspunten:
- Eigen stijl.
- Dikke actie.
- Serieus mooie CGI.
- Thema over AI op een aantrekkelijke wijze in beeld gebracht.
- Leuke robot.

Minpunten:
- Vervelende kutgast die Ninja.
- Slechteriken wekken 0 sympathie op en dus geen binding.
- Dun verhaal.
- Karakters worden niet erg uitgediept.

IMDb -- Chappie (2015) Wikipedia -- Chappie (2015) Bekijk trailer van Chappie (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Chappie (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
*knip* Doe eens niet.

[ Voor 109% gewijzigd door Mx. Alba op 21-05-2015 13:14 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
En het feestje begint weer.. mensen snappen niet wat subjectief is. Snappen niet dat mensen een film als Mad Max een 2 geven (hint, origineel krijgt dat van mij ook), en gaan gelijk uit hun dakplaatje.

Zullen we het even gezellig houden?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

*knip* don't feed the trolls...

[ Voor 92% gewijzigd door Mx. Alba op 21-05-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
*knip* overbodig

[ Voor 93% gewijzigd door Mx. Alba op 21-05-2015 13:14 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

(jarig!)
*knip*
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:22:
Pluspunten:
- Eigen stijl.
- Dikke actie.
- Serieus mooie CGI.
- Thema over AI op een aantrekkelijke wijze in beeld gebracht.
- Leuke robot.

Minpunten:
- Vervelende kutgast die Ninja.
- Slechteriken wekken 0 sympathie op en dus geen binding.
- Dun verhaal.
- Karakters worden niet erg uitgediept. [/justify][/td][/tr][tr][td colspan=2 align=right]
[afbeelding] 7 / 10
[/td][/tr][/table]
Ik ben benieuwd naar Chappie. Ga de film binnenkort met een vriend kijken die ook wel fan van Die Antwoord is. Ook vond ik District 9 en Elysium (in mindere mate) prima films. Dat rauwe doet mij wel wat.

*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Mx. Alba op 21-05-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

(jarig!)
Iets te enthousiast

[ Voor 97% gewijzigd door MrVegeta op 20-05-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Anyway, om maar iets toe te voegen:

Ik ben op zoek naar wat leuke films over Noorse Mythologie. Helaas zijn hier niet al te veel goede van te vinden :-(

Graag geen Marvel films, de vrijheden die ze daar nemen zijn nogal.. apart :+ (overigens redelijke films, maar niet meer mijn stijl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

(jarig!)
De meest obvious is natuurlijk IMDB: Trolljegeren (2010) maar die heb je vast al gezien. Iets minder obvious, maar nog wel bekend IMDB: Valhalla Rising (2009)

[ Voor 33% gewijzigd door MrVegeta op 20-05-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

MrVegeta schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:26:
De meest obvious is natuurlijk IMDB: Trolljegeren (2010) maar die heb je vast al gezien. Iets minder obvious, maar nog wel bekend IMDB: Valhalla Rising (2009)
Beide zeer vermakelijke films en Valhalla Rising is zeer goed. :Y

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Mx. Alba op 21-05-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:28
MrVegeta schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 07:41:
Heb je gemist dat zo'n beetje alle stunts echt zijn? Dat is echt, echt heel knap.
[KNIP]
Tegenwoordig zijn zo'n beetje alle actiefilms enorme CGI fuckfests, het was voor mij enorm bevrijdend om een "echte" actiefilm te zien waarbij pure fun voorop staat. John Wick deed dat ook heel aardig en natuurlijk The Raid 1 en 2 doen dat ook prima :).
Dat was onder andere ook één van de redenen dat ik destijds Jack Reacher een leuke film vond. Leuke oldskool actie, weinig CGI. Maar dat alleen kan toch geen reden zijn om een film een voldoende te geven? :P

Al is een 2 is inderdaad weinig en ik ben zeker dat er slechtere films zijn dan Mad Max die Meneer Mopperkont ook een 3 of een 4 zou geven. Maar als Meneer Mopperkont het nu geen bal kan schelen of het CGI is of niet maar enkel het verhaal hem interesseert, dan kan het toch zijn dat de film in zijn ogen ook maar een 3 is? :P

Oscar Mopperkont vond bijvoorbeeld The Matrix leuk. Ik ook. Maar een vriend viel in slaap. Geen idee wat zijn score is, het interesseert hem niet om films scores te geven. Net zoals The Matrix hem niet interesseerde :P Terwijl ik hem zonder problemen wel zou kunnen mee nemen naar een recente Marvell film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

(jarig!)
Wat is er met jullie vrienden mis :p Overal in slaap vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-10 14:44

Lapras

Ice beam

Ik vond Mad Max goed in wat hij pretendeerde te zijn: een actiefilm met een simpel verhaal. Het is geen Ex Machina die zeer gelaagd is, maar in wat hij doet is hij bijzonder geslaagd. Ik kijk wel actiefilms, maar vind ze eigenlijk nooit echt goed. Deze was wel goed. Erg goed zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

MrVegeta schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:46:
Wat is er met jou mis dat je chappie nog niet gezien hebt :P

Ik geef gewoon nooit cijfers aan films, ik zeg gewoon wat ik er van vond.
Morgen naar Project T ben wel benieuwd eigenlijk

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

(jarig!)
Ik zou er heen, maar was ziek ennnn toeeeennn niet meer gegaan omdat die vriend niet meer kon. Project T krijgt nogal mixed reviews op imdb, maar die lui zijn nog simpeler dan hier.

/wink /wink ;)
D-Three schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:46:
[...]

Dat was onder andere ook één van de redenen dat ik destijds Jack Reacher een leuke film vond. Leuke oldskool actie, weinig CGI. Maar dat alleen kan toch geen reden zijn om een film een voldoende te geven? :P
Tom Cruise heeft zojuist gezegd een regisseur te hebben gevonden voor een tweede Jack Reacher (yay). Natuurlijk is "leuke oldskool actie, weinig CGI" geen goede reden om een film een goed cijfer te geven. Maar er zijn veel meer zaken die meedoen. Voor mij is de grootste reden dat ik de film zo waardeer hoe het is gefilmd, het zijn echt mooie beelden. Alle actie is overzichtelijk en gebeurd voor een reden. Er is voor mij geen moment geweest dat ik niet wist, of kon zien wie wat aan het doen was en waarom. De stunts zijn waanzinnig knap. De sfeer van de film, de wereld die ze hebben gebouwd is zo gaaf. Allemaal kleine details die goed werken. /fanboy :). Ik ben er laatst voor de tweede keer heen geweest, net zo'n (misschien zelfs groter) feest!

[ Voor 73% gewijzigd door MrVegeta op 20-05-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Geen idee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Overigens om misverstanden te voorkomen: ik ben zeker geen fan van geheel CGI :P

Enkel als je niet echt door hebt dat het CGI is, vind ik het goed. Matrix 2 en 3 vond ik dus ook een stuk minder, want daar was veel te veel budget voor allemaal dure CGI. Het vetste trucje in The Matrix 1, was die met de camera's rondom. Daarvoor heb je natuurlijk wel CGI voor de achtergrond nodig, maar die CGI is relatief eenvoudig en dus goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

(jarig!)
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:13:
Overigens om misverstanden te voorkomen: ik ben zeker geen fan van geheel CGI :P

Enkel als je niet echt door hebt dat het CGI is, vind ik het goed. Matrix 2 en 3 vond ik dus ook een stuk minder, want daar was veel te veel budget voor allemaal dure CGI. Het vetste trucje in The Matrix 1, was die met de camera's rondom. Daarvoor heb je natuurlijk wel CGI voor de achtergrond nodig, maar die CGI is relatief eenvoudig en dus goed te doen.
Damn dat neo vs smith gevecht in deel 3 was retarded. Zelfs voor 16 jarige ik die Dragonball Z keek.

Awesome Mad Max stukje.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://upload-assets.vice.com/files/2015/05/19/1432011862mad_max_guitar_dude.gif

+ interview :D http://noisey.vice.com/bl...-road?utm_source=vicefbus

[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 20-05-2015 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
MrVegeta schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:00:
Ik zou er heen, maar was ziek ennnn toeeeennn niet meer gegaan omdat die vriend niet meer kon. Project T krijgt nogal mixed reviews op imdb, maar die lui zijn nog simpeler dan hier.

/wink /wink ;)

[...]

Tom Cruise heeft zojuist gezegd een regisseur te hebben gevonden voor een tweede Jack Reacher (yay). Natuurlijk is "leuke oldskool actie, weinig CGI" geen goede reden om een film een goed cijfer te geven. Maar er zijn veel meer zaken die meedoen. Voor mij is de grootste reden dat ik de film zo waardeer hoe het is gefilmd, het zijn echt mooie beelden. Alle actie is overzichtelijk en gebeurd voor een reden. Er is voor mij geen moment geweest dat ik niet wist, of kon zien wie wat aan het doen was en waarom. De stunts zijn waanzinnig knap. De sfeer van de film, de wereld die ze hebben gebouwd is zo gaaf. Allemaal kleine details die goed werken. /fanboy :). Ik ben er laatst voor de tweede keer heen geweest, net zo'n (misschien zelfs groter) feest!
Wereld gebouwd? Was toch op Aarde, ongeveer in present time? ;) Maar inderdaad erg overzichtelijke actie, wss bedoel ik dat met oldskool :D Moet ik nog eens kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

(jarig!)
Oh ik bedoelde Mad Max ;). Beetje wazige post. Was wat enthousiast over het nieuws van een nieuwe Jack Reacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 18:42

Ardana

Mens

Weekendje films gekeken met vrienden:

Jupiter Ascending (2015)Jupiter Ascending (2015)
IMDb: 5.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 127min. | MPAA: PG-13
Plot: A young woman discovers her destiny as an heiress of intergalactic nobility and must fight to protect the inhabitants of Earth from an ancient and destructive industry.
Aardige film, leuke graphics, dun verhaal, redelijk tot matig geacteerd. Vanwege de graphics en het originele idee toch uit kunnen kijken, hoewel m'n vrienden 'm echt halverwege af willen zetten. Sommige dingen waren zo over the top dat het bij ons lachsalvo's ontlokte, terwijl het volgens mij toch geen humor-film zou moeten zijn. Gelukkig haalde dat ze wel over om 'm uit te kijken.

Had 't idee graag beter uitgewerkt gezien, maar helaas. Einde was m.i. wel echt Amerikaans, maar vanwege de eye-candy (mooie kostuums/werelden) toch een 7.
IMDb -- Jupiter Ascending (2015) Wikipedia -- Jupiter Ascending (2015) Bekijk trailer van Jupiter Ascending (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jupiter Ascending (2015)

Chappie (2015)Chappie (2015)
Plot: In the near future, crime is patrolled by a mechanized police force. When one police droid, Chappie, is stolen and given new programming, he becomes the first robot with the ability to think and feel for himself.
Ik vond er echt niks aan. Hoopte dat het wat zou zijn met de zangeres van Die Antwoord in een van de hoofdrollen, maar dat viel helaas tegen. De slechterikken (zowel de criminelen als de medewerker van het robot-bedrijf) waren dom, kortzichtig en achterlijk, De good-guy was niet veel slimmer en de robot m.i. volledig ongeloofwaardig.

Einde zag je al heel ver van te voren aankomen.

Toch een 4 omdat ik het wel knap vind hoe ze de robot een beetje menselijk hebben weten te krijgen.
IMDb -- Chappie (2015) Wikipedia -- Chappie (2015) Bekijk trailer van Chappie (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Chappie (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Man of Steel (2013)Man of Steel (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Plot: Clark Kent, one of the last of an extinguished race disguised as an unremarkable human, is forced to reveal his identity when Earth is invaded by an army of survivors who threaten to bring the planet to the brink of destruction.
Ben niet zo'n fan van superheldenfilms, en deze is geen uitzondering. Veel plotholes m.i., maar dat kan ook liggen aan dat ik de achtergrond niet goed genoeg ken.

Zo is het standaardverhaal dat Lois niet weet dat Clark Superman is, maar hier leert ze hem eerst kennen als Superman, en daarna ook z'n normale kant.

Graphics dik in orde, maar niet uitgekeken: de rest van de kijkers was al in slaap gevallen, en ik had weinig behoefte om hem af te zien.
IMDb -- Man of Steel (2013) Wikipedia -- Man of Steel (2013) Bekijk trailer van Man of Steel (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Man of Steel (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Het is enigszins vreemd om The Matrix als een actiefilm te beschouwen. Bij actiefilm denk ik aan terminator 1&2, die hard, e.d., The Matrix is meer een science fiction / religie hybride met redelijk wat actie erin, maar geen echte actiefilm. The Matrix met een actiefilm vergelijken lijkt me niet een heel goede vergelijking aangezien bij een actiefilm toch echt de actie centraal moet staan wat bij de Matrix niet het geval is want daar staat meer het verhaal centraal.
Ardana schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:25:
Weekendje films gekeken met vrienden:
Er staat geen 4 maar een 3 bij chappie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 18:42

Ardana

Mens

Al gewijzigd ;)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrosma
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 11:52
Damn dat neo vs smith gevecht in deel 3 was retarded. Zelfs voor 16 jarige ik die Dragonball Z keek.
Haha dit vond ik zo herkenbaar dat ik wel moest reageren (normaal alleen maar een lurker hierzo)
Zelf zat ik dat hele gevecht om een kamehameha te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MrVegeta schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:14:
Haha, dat was inderdaad over de top! Je ziet in die serie echt dat het succes van deel 1, heeft gezorgd dat de latere delen minder werden, wegens te veel geld. In deel 1 moesten ze nog keuzes maken vanwege een "beperkt" (nog steeds heel wat), maar in deel 2 en 3 niet meer en dan ga je overal maar (destijds) hele dure CGI gebruiken.
Salvatron schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:32:
Het is enigszins vreemd om The Matrix als een actiefilm te beschouwen. Bij actiefilm denk ik aan terminator 1&2, die hard, e.d., The Matrix is meer een science fiction / religie hybride met redelijk wat actie erin, maar geen echte actiefilm. The Matrix met een actiefilm vergelijken lijkt me niet een heel goede vergelijking aangezien bij een actiefilm toch echt de actie centraal moet staan wat bij de Matrix niet het geval is want daar staat meer het verhaal centraal.
Ik snap de neiging om het niet te doen, omdat The Matrix inderdaad ook nog een sterk verhaal heeft. Alleen zie je als puntje bij paaltje komt dat The Matrix veel meer actie bevat dan actiefilms die als actiefilm zijn bedoeld (waarbij The Matrix het ook nog eens mooier in beeld brengt met baanbrekende filmtechnieken). Omdat meerdere mensen dat hebben, haal ik juist The Matrix vaak aan als een voorbeeld van een goede actiefilm :)

[ Voor 51% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 21-05-2015 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11-2024
Enige tijd geleden met mijn vriendin de serie Suits begonnen, is leuk om te kijken maar, de maar, merk dat we niet echt de drang (zoals ontzettend nodig moeten plassen en geen P-plek vinden en dan die ontlading) hebben om verder te komen.

Wat is een leuke serie om samen te kijken zodat we die drang wel weer krijgen? :) (walking dead, SoA, GoT, Homeland en Vikings heb ik al gezien en willen serie kijken die we beide niet hebben gezien)

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:32
Ricloo86 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:19:
Enige tijd geleden met mijn vriendin de serie Suits begonnen, is leuk om te kijken maar, de maar, merk dat we niet echt de drang (zoals ontzettend nodig moeten plassen en geen P-plek vinden en dan die ontlading) hebben om verder te komen.

Wat is een leuke serie om samen te kijken zodat we die drang wel weer krijgen? :) (walking dead, SoA, GoT, Homeland en Vikings heb ik al gezien en willen serie kijken die we beide niet hebben gezien)
Verkeerde topic: "Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen" Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11-2024

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:55:
Ik snap de neiging om het niet te doen, omdat The Matrix inderdaad ook nog een sterk verhaal heeft. Alleen zie je als puntje bij paaltje komt dat The Matrix veel meer actie bevat dan actiefilms die als actiefilm zijn bedoeld (waarbij The Matrix het ook nog eens mooier in beeld brengt met baanbrekende filmtechnieken). Omdat meerdere mensen dat hebben, haal ik juist The Matrix vaak aan als een voorbeeld van een goede actiefilm :)
Ik snap dan weer de hele hype rondom The Matrix niet. Heb die films ooit gezien, maar buiten wat klassieke scenes die je nog ooit langs ziet komen kan ik me er werkelijk waar niets meer van herinneren. Maakt overigens niets uit, want voor ieder wat wils.

Pitch Perfect 2 (2015)Pitch Perfect 2 (2015)
IMDb: N/A | Genre: Comedy, Music | MPAA: PG-13
Plot: Collegiate a cappella group the Barden Bellas enter into an international competition that no American team has ever won.
Deeltje 1 is in mijn ogen nog altijd een soort guilty pleasure, ofja eigenlijk dat niet eens want ik vind het gewoon een goede film met catchy tunes.

Deel 2 gaat gewoon op dezelfde manier verder. Duidelijk is iig dat de personen achter deze film dachten: "Het werkte de eerste keer, dus nu zal dat ook wel zo zijn".

Gelijk hebben ze, want ondanks dat het gewoon een formule filmpje is, is hij nog altijd zeer vermakelijk. Wederom zit er genoeg zelfspot in alsook een set goede nummers.

Wel is het jammer dat het geheel soms iets te veel van de hak op de tak springt, maar dat mocht voor mij de pret niet drukken.
IMDb -- Pitch Perfect 2 (2015) Wikipedia -- Pitch Perfect 2 (2015) Bekijk trailer van Pitch Perfect 2 (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pitch Perfect 2 (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Ik ben samen met een vriend enorme fan van Watchmen, de graphic novel verslonden, maar bij de film waren we allebei tegen het eind in slaap gevallen.

Blijkbaar was 3 uur en 3 kwartier oid, in combinatie met blowen en wat bier toch teveel. ;)
Ondanks dat vond ik het toch een hele toffe film. :D

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:54
*knip* off topic

[ Voor 97% gewijzigd door Mx. Alba op 21-05-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedjdoorn
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-10 13:43
Ik ben dit weekend lekker bezig geweest.
Dus een mooi lijstje van 4 films waarvan er 2 pure tijdverspilling zijn.

1. The Loft
Een Amerikaanse remake van een Belgische film, waarvan ook al van een Nederlandse remake is. Hoe pakt dat uit? En als de 1e remake nou pure kak is? Oké, de Amerikaanse remake is niet gebaseerd op de Nederlandse (de Amerikaanse is gemaakt ism Woestijnvis, dus dan weet je het.), dus dat scheelt al weer.

Vijf vrienden kopen een loft zodat ze kunnen vreemdgaan zonder gedoe met hotel- en andere rekeningen die ze aan hun vrouwen moeten uitleggen. En dan ineens vinden ze in de loft een dode vrouw. Lache. (8/10)

2. Superbad
Deze film is lekker duidelijk. De titel verklapt de ervaring :*)

Twee gasten die bijna hun High School hebben afgerond hebben één laatste feestje en willen een chick scoren voor de zomer. Ze weten zichzelf zo in een situatie te krijgen dat ze drank moeten regelen voor het feestje, wat nogal lastig is, want ze zijn nog geen 21. Flauwe pleurisfilm. (4/10, 2 voor Michael Cera en 2 voor Emma Stone)

3. Project Almanac
Oh boy, een Michael Bay film.

Een groep vrienden vind in de kelder van één van hun een opzet voor een tijdmachine. Hartstikke leuk, prima film. Wat er nog een beetje mist is het rekening houden met de paradoxen, maar dat heb je overal. (7/10)

4. This is the End
Ik denk dat er geen goede comedy's meer bestaan... :?

Een hele hoop acteurs zijn op een feestje van James Franco wanneer de apocalyps aanbreekt. Uiteindelijk moeten ze met z'n vijven zien te overleven. Slecht geacteerd en belabberde grappen. (1/10)

"We have nothing to fear but running out of beer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
This is the end vond ik ook twee keer niks aan. Afgaand op het thema had ik er wel meer van verwacht.
thedjdoorn schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:02:
1. The Loft
Een Amerikaanse remake van een Belgische film, waarvan ook al van een Nederlandse remake is. Hoe pakt dat uit? En als de 1e remake nou pure kak is? Oké, de Amerikaanse remake is niet gebaseerd op de Nederlandse (de Amerikaanse is gemaakt ism Woestijnvis, dus dan weet je het.), dus dat scheelt al weer.

Vijf vrienden kopen een loft zodat ze kunnen vreemdgaan zonder gedoe met hotel- en andere rekeningen die ze aan hun vrouwen moeten uitleggen. En dan ineens vinden ze in de loft een dode vrouw. Lache. (8/10)
De Amerikaanse remake werd geregisseerd door dezelfde regisseur van het origineel, namelijk Erik Van Looy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-10 18:52
Ardana schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:25:
Chappie (2015)[afbeelding]
Ik vond er echt niks aan. Hoopte dat het wat zou zijn met de zangeres van Die Antwoord in een van de hoofdrollen, maar dat viel helaas tegen. De slechterikken (zowel de criminelen als de medewerker van het robot-bedrijf) waren dom, kortzichtig en achterlijk, De good-guy was niet veel slimmer en de robot m.i. volledig ongeloofwaardig.

Einde zag je al heel ver van te voren aankomen.

Toch een 4 omdat ik het wel knap vind hoe ze de robot een beetje menselijk hebben weten te krijgen.
[afbeelding] 4 / 10
Gisteren gekeken maar redelijk teleurstellend (ondanks de waarschuwingen/kritische opmerkingen hier en daar op dit forum). District 9 meets RoboCop, maar met erg veel irritaties en onbegrip over de acties van de characters, over het algemeen kon ik met het meest verplaatsen in Jackman's character,
spoiler:
ook al verprutste hij het door zich met zn überrobot te laten verslaan. Hij leek mij de enige die het gevaar zag van verkeerde invloeden op een AI, waardoor die geen hulp maar een gevaar voor de samenleving vormt.

Volgens mij was het veel interessanter geweest als de nadruk meer had gelegen op het onsterfelijk maken van de mensheid door de transfer van het bewustzijn op kunstmatige dragers / robots. Dit kwam dus alleen aan het einde aan bod, waardoor je eerst anderhalf uur moet doorkomen over een stel idioten uit de ghetto van Johannesburg.

Nog wel kleine kudos voor hoe de robot eruit zag, maar dat verveelt ook na een tijdje.. 5/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Hogader schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:45:
Pitch Perfect 2 (2015)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Comedy, Music | MPAA: PG-13
Plot: Collegiate a cappella group the Barden Bellas enter into an international competition that no American team has ever won.
Deeltje 1 is in mijn ogen nog altijd een soort guilty pleasure, ofja eigenlijk dat niet eens want ik vind het gewoon een goede film met catchy tunes.

Deel 2 gaat gewoon op dezelfde manier verder. Duidelijk is iig dat de personen achter deze film dachten: "Het werkte de eerste keer, dus nu zal dat ook wel zo zijn".

Gelijk hebben ze, want ondanks dat het gewoon een formule filmpje is, is hij nog altijd zeer vermakelijk. Wederom zit er genoeg zelfspot in alsook een set goede nummers.

Wel is het jammer dat het geheel soms iets te veel van de hak op de tak springt, maar dat mocht voor mij de pret niet drukken.
[afbeelding] 8 / 10
Eens ^^ Heb 'm nu 2 keer gezien en ik verwacht dat ik 'm net als de eerste regelmatig op zal zetten als ik gewoon hersenloos vermaakt wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-10 18:45
Wow.. ik vind Superbad juist een van de leukste en (subtiel)grappigste teenager films van de laatste jaren. :D
Pagina: 1 ... 97 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]