Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.076 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Bokkie schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 07:24:
Alien is een SF Thriller, Aliens is een SF actiefilm :)

wbt Predator 2, je ziet er pas meerdere bij het einde, de hele film lang is het er maar 1.

Wat dat betreft vind ik het altijd jammer dat ze dat soort films voor mij de totaal verkeerde gestelde insteek gebruiken. (zelfde als Transformers van Bay)

Het zijn geen Predator/Alien/Transformer films, het zijn films met Predators/Aliens/Transformers.

Als ik een AvP film zie wil ik geen fucking mietjes zien rondrennen schreeuwend als kleine meisjes omdat ze bang zijn voor de 2 buitenaardse levensvormen, nee ik wil een massive battle waarin Xenomorphs en Yautja centraal staan en hard clashen waarbij de mensen gewoon collateral damage zijn.
Tja, de makers denken altijd maar dat de nadruk op de mensen moet liggen, omdat filmkijkers anders geen relatie kunnen opbouwen met de karakters. En helaas zorgen de filmkijkers zelf ervoor dat dit gebeurt, door dit soort films goede scores te geven.

Ik hou er zelf meer van als de nadruk gelegd wordt op de aliens, monsters en robots. Want mensen kom je in het echte leven al veel te vaak tegen...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als de karakters dan ook nog echt interessant zouden zijn, zou het wat mij betreft niet veel uitmaken. Maar dat lukt bij Aliens dus niet echt. Ripley in Aliens is gewoon Ripley als in Alien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:52

Wom

Gisteren de Amerikaanse Taxi gezien. De originele Franse film vond ik nog wel ok, maar deze Amerikaanse variant gaat onder de ondergrens. De special effects zijn matig, het acteerniveau van Jimmy Fallon is niet bijster hoog en de charme van het origineel is totaal niet te vinden.

Pluspuntje voor Gisele Bundchen, maar daar blijft het ook wel bij. Bekijk gewoon het origineel.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Wat ik me afvraag is waarom ze Ripley bij d'r achternaam noemen in aliens. Waarom niet Ellen? Vreemd.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een beetje om de nadruk op haar vrouw-zijn wat meer weg te houden? Al werd IIRC Kane Kane genoemd, Lambert Lambert, etc.

Waarom vreemd? Castle. Riddick. Hancock. Mulder. Scully. Om wat willekeurige mensen uit series/films te noemen. En het gebeurt IRL ook wel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 14:08
Montage (2013)Montage (2013)
IMDb: 7.5 | Genre: Thriller | Runtime: 120min.
Dat Koreanen sterke thrillers maken wist ik, maar dit vind ik toch wel een van de beste tot nu toe. In het begin krijg je alleen wat grote lijnen van een kidnapping 15 jaar geleden te zien, en gaandeweg het verhaal wordt dit uitgebreid. Meer ga ik er niet over vertellen. Deze film weet van het begin tot het eind de spanning heel goed op te bouwen en zit oerdegelijk in elkaar.
IMDb -- Montage (2013) Wikipedia -- Montage (2013) Bekijk trailer van Montage (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Montage (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.2 8.2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:46

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Wom schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:55:
Gisteren de Amerikaanse Taxi gezien. De originele Franse film vond ik nog wel ok, maar deze Amerikaanse variant gaat onder de ondergrens. De special effects zijn matig, het acteerniveau van Jimmy Fallon is niet bijster hoog en de charme van het origineel is totaal niet te vinden.

Pluspuntje voor Gisele Bundchen, maar daar blijft het ook wel bij. Bekijk gewoon het origineel.
De lachgas-scene is het enige leuke aan die film. ik wist niet dat Jimmy Fallon de hoofdrol had in die film, z'n talkshow is een stuk beter :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Ik vond/vind Predator 2 eigenlijk ook wel geslaagd, alhoewel deel 1 natuurlijk meer voor herhaling vatbaar is.
Deel 2 heeft wel een paar iconische scenes en quotes, zoals met de Limo van Willy en de "300 city blocks"-quote, etc. En inderdaad alleen maar meer preds aan het eind. Deel 1 is klassieker, en alhoewel zeker geen epistel, gewoon een onvergetelijke film.

Ik ga trouwens "Montage" checken, na Chiel's aanraden.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mimic (1997)Mimic (1997)
IMDb: 5.9 | Genre: Horror, Sci-Fi | Runtime: 105min. | MPAA: R
Plot: Three years ago, entomologist Dr. Susan Tyler genetically created an insect to kill cockroaches carrying a virulent disease. Now, the insects are out to destroy their only predator, mankind.
Ah Mimic

Guillermo del Toro heeft er geen meesterstukje van kunnen maken maar het is meer dan domme actie en op bepaalde stukjes vraag je zeker jezelf of welke kant het opgaat.

Het is mooi gefilmd en de personages zijn geloofbaar. En het monster van het uur is mooi gemaakt. Heerlijk vies en ja er zit zelfs een boodschap in.

Aanrader!
IMDb -- Mimic (1997) Wikipedia -- Mimic (1997) Bekijk trailer van Mimic (1997) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mimic (1997)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
En weer drie af kunnen vinken van mijn lijstje.

The Best Years of Our Lives (1946)The Best Years of Our Lives (1946)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Romance, War | Runtime: 172min. | MPAA: PASSED
Film over drie ww2 veteranen die weer proberen te leven in de normale wereld.
Het is een onderhoudende film die weergeeft welke problemen je tegenkomt als je jaren in een andere wereld hebt geleefd.
Mooi verhaal en alles loopt goed af, maar veel meer dan dat is het helaas niet.

Aanrader? Hmm, als je zelf een oorlogsveteraan kent en zijn kant beter wilt begrijpen wel. Anders niet.
IMDb -- The Best Years of Our Lives (1946) Wikipedia -- The Best Years of Our Lives (1946) Bekijk trailer van The Best Years of Our Lives (1946) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Best Years of Our Lives (1946)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

The Big Sleep (1946)The Big Sleep (1946)
IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Film-Noir, Mystery | Runtime: 114min. | MPAA: APPROVED
Een film met Humprhey Bogart. En hij speelt een wiseguy detective die in elke zin een grap gooit.
Een film waarvan het plot eigenlijk niet te volgen valt, maar dat lijkt ook niet echt de bedoeling.

Twee conclusies na deze film: ik hou niet van film noir en niet van de acteur Humphrey Bogaert.
IMDb -- The Big Sleep (1946) Wikipedia -- The Big Sleep (1946) Bekijk trailer van The Big Sleep (1946) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Big Sleep (1946)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

The Graduate (1967)The Graduate (1967)
IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 106min. | MPAA: APPROVED
Plot: A disillusioned college graduate finds himself torn between his older lover and her daughter.
Leuk om te zien waar iets vandaag komt wat je al heel lang kent. In dit geval Mrs. Robinson van Simon & Garfunkel. En Sound of Silence komt ook regelmatig terug, maar bestond blijkbaar al.

Film begint met een wat dorky Dustin Hoffman, bijna zoals in Rain Man. Maar gelukkig draait het lekker een andere kant op. Vermakelijke film, met de juiste 7
60s sfeer. En leuke camera standpunten.

De muziek van Simon & Garfunkel vind ik er trouwens niet eens echt bijpassen. Veel te vrolijk op sommige momenten.
IMDb -- The Graduate (1967) Wikipedia -- The Graduate (1967) Bekijk trailer van The Graduate (1967) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Graduate (1967)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

[ Voor 21% gewijzigd door Jelte op 09-05-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

Big Hero 6 (2014)Big Hero 6 (2014)
IMDb: 7.9 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 102min. | MPAA: PG
Plot: The special bond that develops between plus-sized inflatable robot Baymax, and prodigy Hiro Hamada, who team up with a group of friends to form a band of high-tech heroes.
Dit is de mooiste 3d animatiefil die ik tot nu toe gezien heb. Alleen vond ik het wel een tegenvaller. Er miste wat mij betreft gewoon een intelligentere laag humor voor volwassenen, die je in de Pixar films wel hebt. Dit was gewoon puur een kindefilm. Maar wel een heel mooi gemaakte, en ok. Af en toe was dat dikke robot-ding wel grappig :).
IMDb -- Big Hero 6 (2014) Wikipedia -- Big Hero 6 (2014) Bekijk trailer van Big Hero 6 (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Big Hero 6 (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Ik kijk zelf wel heel erg uit naar inside out van Pixar

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik vond die opblaas robot fantastisch. De eerste helft van big hero 6 vond ik erg verfrissend en grappig. Tweede helft was toch redelijk standaard bad guy bevechten/verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 15:56
Vrijdag avond voor de 2de keer Avengers: Age of Ultron in de bios gekeken.
Ik vind hem erg goed gedaan, het enige minpunt vond ik de
spoiler:
geforceerde poging tot relatie tussen Bruce Banner en Natasha Romanoff. Dat sloeg echt nergens op naar mijn idee.

Verder uiteraard heel veel over-the-top actie en aardig wat komische elementen tussendoor.

Wat me deze keer wel meer opviel is dat Elizabeth (Scarlet Witch) veel consequenter een Oostblok accent weet neer te zetten dan Aaron (Quicksilver), die te vaak terugviel op normaal Engels.
Ben wel benieuwd wat er in Captain America: Civil War gaat gebeuren....

En gisteravond Constantine nog eens gekeken met een groep vrienden.
Prima rol van Keanu Reeves, met leuke bijrol van Peter Stormare als Satan himself :)
Grootste minpunt van de film: Shia Lebouf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:12

SaN

Jelte schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 19:11:
Ik vond die opblaas robot fantastisch. De eerste helft van big hero 6 vond ik erg verfrissend en grappig. Tweede helft was toch redelijk standaard bad guy bevechten/verslaan.
Zonde hè, ik had exact hetzelfde.

Ik heb laatst American Sniper gekeken, maar daar vond ik helaas helemaal niks aan. Ik had er na alle positieve recensies echt zin in, maar ik kon de positieve punten niet ontdekken. Verhaal, al veel vaker gezien. Karakterontwikkeling, slecht. Actiescenes, heel erg standaard. Ik had me al ingesteld op een mega Amerikaanse film, dat kan ik meestal best goed hebben, maar hier ging het me toch weer net wat te ver. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:45
All Quiet on the Western Front (1930)All Quiet on the Western Front (1930)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, War | Runtime: 136min. | MPAA: UNRATED
Plot: A young soldier faces profound disillusionment in the soul-destroying horror of World War I.
Volgens mij is dit de oudste film die ik ooit gezien heb maar dat was zeker niet zo storend als dat ik verwacht had. De filmtechnieken zijn natuurlijk erg statisch en qua effects mag je niks verwachten. Echter is het verhaal en het acteerwerk prima in orde. En de film weet op sommige momenten ook echt de juiste snaar te raken. Wat mij vooral opviel was dat de film precies hetzelfde verhaal probeerde te vertellen als de latere donkere Vietnam films. Je zou kunnen stellen dat die films goed hebben gekeken naar deze film van inmiddels 85 oud. Het enige waar de film nog wat steken liet vallen was het overbrengen van de angst en ellende tijdens de momenten in de loopgraven. Dat ging allemaal wat te snel.
IMDb -- All Quiet on the Western Front (1930) Wikipedia -- All Quiet on the Western Front (1930) Bekijk trailer van All Quiet on the Western Front (1930) op YouTube Schrijf zelf een recensie over All Quiet on the Western Front (1930)

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Unbroken (2014)Unbroken (2014)
IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Drama, Sport | Runtime: 137min. | MPAA: PG-13
Plot: After a near-fatal plane crash in WWII, Olympian Louis Zamperini spends a harrowing 47 days in a raft with two fellow crewmen before he's caught by the Japanese navy and sent to a prisoner-of-war camp.
Je komt er wat moeilijk in en het begin -eerste halfuur- is wat langdradig, maar daarna pakt het je en beleef je het verhaal. Echt prachtige film, met goede afwisselingen.
Deze film is de eerste film die ik heb gezien welke produced/directed is door Angelina Jolie en ik zou zeker nog vaker films van haar gaan kijken.
IMDb -- Unbroken (2014) Wikipedia -- Unbroken (2014) Bekijk trailer van Unbroken (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Unbroken (2014)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerius
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-05-2023
Kick-Ass (2010)Kick-Ass (2010)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 117min. | MPAA: R
Plot: Dave Lizewski is an unnoticed high school student and comic book fan who one day decides to become a super-hero, even though he has no powers, training or meaningful reason to do so.
Tja, kwam het tegen op Netflix. Loze zaterdag avond met niks te doen en eigenlijk geen zin om iets te kijken. Een lasanga dag.

Ik kwam de titel Kick-Ass vaak genoeg tegen en ook zag ik een hoop cult verschijningen, als ik het zo mag noemen, op internet toen het uitkwam. Een superhelpen film van mensen die geen superhelden zijn in een relatief realistische wereld. Klinkt als lekker vermakelijk en niet te ingewikkeld allemaal.

Uiteindelijk aangenaam verrast door de film. Nu had ik een soort Spiderman (Film 1) in mijn hoofd. High School tiener krijgt iets waardoor hij superheld kan worden etc. Nope, gewoon een loze aftrekkende tiener die eigenlijk wilt zijn zoals iedereen; een superheld.

En natuurlijk een super leuke rol door Nicolas Cage die er heerlijk bij past. Een leuke knipoog naar bestaande superhelden met een verassend goed verhaal en leuke, soms erg geweldadige (meer dan ik verwacht had) wendingen en heerlijk cliche.

Dus als je even niks anders hebt en je een leuke, vermakelijke, niet-teveel-nadenken film wilt zien, is dit wel een aanrader.
IMDb -- Kick-Ass (2010) Wikipedia -- Kick-Ass (2010) Bekijk trailer van Kick-Ass (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kick-Ass (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:31

Lapras

Ice beam

Kickass 1 was toentertijd een zeer positieve verrassing. Deel 2 zou ik overslaan. Die had niks van wat deel 1 zo'n succes maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

amas schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:47:
It Follows (2014)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Horror | Runtime: 100min. | MPAA: R
Horrorfilms met een geest/demoon/spook/wat-dan-ook zijn vaak hetzelfde. Een niet-belangrijk persoon luidt de film in, sterft aan de geest en geeft de geest door aan de hoofdpersoon. De hoofdpersoon wordt de hele film bang gemaakt door deze en gene. Geweld en doden is optioneel. Aan het einde van de film weten de hoofdpersonages wat de geest doet/wil en ze zijn van hem/haar af. Dit is zo ongeveer het plot van 90% van alle horror films.

Zo ook It Follows. Het bevat alle elementen van een standaard horrorfilm: jump scares, leuke meiden en een enge geest. Plot en personages zijn zo vlak als het maar kan. En de film eindigt niet, hij stopt. Iedereen in de film had iets van "wat....". Je weet dus totaal niet wat de geest is/wil. Vaak wordt er wel een soort van mysterie opgelegd en opgelost, maar hier niet. Het is gewoon het domme blondje dat de hele zitting bang is en dan stopt de film gewoon. Ik snap dan ook écht niet waarom de film zo belachelijk hoge scores haalt (8'en en 9's).
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 4.5 / 10
Dat zal ik proberen uit te leggen:
Ik ben normaal geen fan van horror. Maar ik ken mensen die psychoses hebben meegemaakt en zelfde hadden als in de film. Dat ze mensen zagen die anderen niet konden zien. Omdat de film zo dicht bij psychose komt is het juist zo realistisch. Iedereen droomt onlogisch en irreel dus in onze dromen zijn we ook psychotisch. maar dat herkent/erkent men niet als ziek. maar als je dagdroomt en zegt dat je achtervolgt wordt door een persoon die de ander niet kan zien wordt je opgenomen!

De film is zo populair omdat hij dicht bij de realiteit van mensen zit die een psychose hebben gehad. En ook de emoties zijn goed weergegeven. het is ontzettend eng als je wordt achtervolgt door naakte mensen of oude vrouwen. En als je al angstig bent en de reden hoort waarom is het helemaal angtig omdat je het niet kan controleren.

De film is wellicht B-film maar het onderwerp en hoe het is gebracht is op A-film niveau voor mij. Als dit een A-film met zer goede acteurs was zouden veel mensen nachtmerries hebben gehad na de film!

Ik had ook een nachtmerriie na de film 1 keer dat ik dat kreeg bij kijken naar horrorfilm. Ik heb afhakkende lichaamsdelen gezien , vele bloedscenes maar die horrorfilms met zombies etc zijn zo over the top dat ze belachelijk zijn. Dit is een film waar de schrijver en reggiseur een statement maakt en die ik bij mij aangekomen en begerepen. Ik respecteer un kunstenaarszijn!!

Hulde voor It follows.... _/-\o_

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Laatst online: 18:13

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Jelte schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 19:11:
Ja allen als je nadenk hoe krijg je een skelet opgevouwen?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:03

jpiwf

licenced pepernootaddict

Damic schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:05:
[...]
Ja allen als je nadenk hoe krijg je een skelet opgevouwen?
Makkelijker dan je denkt. Kwestie van de scharnieren op de juiste manier ontwerpen en slim gebruik maken van telescoopstokken.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:14

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Blackhat (2015)Blackhat (2015)
IMDb: 5.4 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 133min. | MPAA: R
Plot: A furloughed convict and his American and Chinese partners hunt a high-level cybercrime network from Chicago to Los Angeles to Hong Kong to Jakarta.
Een aardig begin en af en toe een paar spannende momenten, kunnen deze film uiteindelijk niet boeiend houden tot het eind.
IMDb -- Blackhat (2015) Wikipedia -- Blackhat (2015) Bekijk trailer van Blackhat (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Blackhat (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011)Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 129min. | MPAA: PG-13
Plot: Sherlock Holmes and his sidekick Dr. Watson join forces to outwit and bring down their fiercest adversary, Professor Moriarty.
Robert Downey Jr. is een leuke, goede acteur, die ik graag mag zien. Rollen als de exentrieke Sherlock Holmes en Tony Stark / Iron Man zijn hem op het lijf geschreven. Ondanks dat, vond ik Sherlock Holmes 2 net niet leuk genoeg om mijn aandacht er goed bij te kunnen houden. Een derde deel zou ik echter wel weer gaan kijken.
IMDb -- Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011) Wikipedia -- Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011) Bekijk trailer van Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mortdecai (2015)Mortdecai (2015)
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 107min. | MPAA: R
Plot: Juggling angry Russians, the British Mi5, and an international terrorist, debonair art dealer and part time rogue Charlie Mortdecai races to recover a stolen painting rumored to contain a code that leads to lost Nazi gold.
Er is een groot budget, mooie shots en een hoop bekende acteurs dit alles levert alleen niets meer op dan een B-film. Niet grappig, niet interessant, niet onderhoudend, geen bijzonder mooie vrouwen, weinig actie en een flinterdun verhaal. Wat is Depp aan het doen?
IMDb -- Mortdecai (2015) Wikipedia -- Mortdecai (2015) Bekijk trailer van Mortdecai (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mortdecai (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Mad Max: Fury Road (2015)Mad Max: Fury Road (2015)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Mad Max: Fury Road zojuist gezien en kan alleen maar aanraden om hem in de bios te gaan zien. Gewoon wow!! Geweldige soundtrack, geweldige actie en leuke humor.
IMDb -- Mad Max: Fury Road (2015) Wikipedia -- Mad Max: Fury Road (2015) Bekijk trailer van Mad Max: Fury Road (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mad Max: Fury Road (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

A Most Wanted Man (2014)A Most Wanted Man (2014)
IMDb: 6.9 | Genre: Thriller | Runtime: 122min. | MPAA: R
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: te kort.

De hele film sleept maar door, zonder ooit echt tot een conclusie te komen. Misschien dat sommige kijkers kunnen waarderen dat het tempo flink lager ligt dan de gemiddelde bios film, maar voor mij te traag. Gelukkig is wat je te zien krijgt wel goed, met goed acteerwerk en zonder "exploderende auto, omdat het kan". Ook de frictie tussen de verschillende veiligheidsdiensten wordt mooi belicht.
IMDb -- A Most Wanted Man (2014) Wikipedia -- A Most Wanted Man (2014) Bekijk trailer van A Most Wanted Man (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Most Wanted Man (2014)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Indiana Jones and the Temple of Doom (1984)Indiana Jones and the Temple of Doom (1984)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 118min. | MPAA: PG
Plot: After arriving in India, Indiana Jones is asked by a desperate village to find a mystical stone. He agrees, and stumbles upon a secret cult plotting a terrible plan in the catacombs of an ancient palace.
Randers of the lost Arc was grappig, avontuurlijk, onschuldig, nam de tijd etc. Temple of doom is donker, triest, eng, onlogisch, één grote actie scène zonder rust etc. Nee deze Indiana Jones is niet leuk (behalve de mijnkar achtervolging misschien).

Ik hoop dat The Last Crusade beter is.
IMDb -- Indiana Jones and the Temple of Doom (1984) Wikipedia -- Indiana Jones and the Temple of Doom (1984) Bekijk trailer van Indiana Jones and the Temple of Doom (1984) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Indiana Jones and the Temple of Doom (1984)

Ben-Hur (1959)Ben-Hur (1959)
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Drama, History | Runtime: 212min. | MPAA: G
Plot: When a Jewish prince is betrayed and sent into slavery by a Roman friend, he regains his freedom and comes back for revenge.
Net als die andere grote epische Amerikaanse all time greatest movie, Gone with the wind, is hier niets aan. Saaie lange film (ruim 3,5 uur) die eigenlijk nergens heengaat. Ja, de race is leuk, maar verder?

En waarom overal een decor voor maken, terwijl er prachtige echte natuurlijke plekken zijn?

Nee, dan liever The Best Years of our Lives van dezelfde regisseur.
IMDb -- Ben-Hur (1959) Wikipedia -- Ben-Hur (1959) Bekijk trailer van Ben-Hur (1959) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ben-Hur (1959)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:14

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Last Crusade is alleen al tof vanwege Harrison Ford en Sean Connery.
Wat vond je trouwens van de rubberbootscène? Die is toch ook best episch? :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

From Dusk Till Dawn (1996)From Dusk Till Dawn (1996)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Crime, Horror | Runtime: 108min. | MPAA: R
Plot: Two criminals and their hostages unknowingly seek temporary refuge in an establishment populated by vampires, with chaotic results.
Matig acteerwerk, zo zijn de schrikreacties en vechtscenes niet overtuigend, oninteressante karakters, oninteressante dialogen. Het plot is zo stompzinnig als ik het al lang niet meer in een film ben tegengekomen. Soms slechte graphics, lelijke omgeving waarin het gefilmd is. Het kijken naar deze film is een pijnlijke ervaring. Echt een verschrikkelijk slechte film.

IMDb -- From Dusk Till Dawn (1996) Wikipedia -- From Dusk Till Dawn (1996) Bekijk trailer van From Dusk Till Dawn (1996) op YouTube Schrijf zelf een recensie over From Dusk Till Dawn (1996)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

priceless.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Spacey23 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:43:
Mad Max: Fury Road (2015)[afbeelding]
Mad Max: Fury Road zojuist gezien en kan alleen maar aanraden om hem in de bios te gaan zien. Gewoon wow!! Geweldige soundtrack, geweldige actie en leuke humor.
[afbeelding] 9 / 10
Afgaand op de trailer ziet het er echt dramatisch slecht uit en bijzonder on-Mad Max'erig met al die over the top vuurballen, enorme stofwolken en heel veel actie.

Maar ik ben dan ook iemand die de zeker de eerste twee Mad Max films helemaal geweldig vind, inclusief alle fouten en foutjes die erin zitten.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
VasZaitsev schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 00:49:
[...]

Afgaand op de trailer ziet het er echt dramatisch slecht uit en bijzonder on-Mad Max'erig met al die over the top vuurballen, enorme stofwolken en heel veel actie.

Maar ik ben dan ook iemand die de zeker de eerste twee Mad Max films helemaal geweldig vind, inclusief alle fouten en foutjes die erin zitten.
De trailer viel mij ook tegen en trok me niet richting de bioscoop. Echter de reviews op Rottentomatoes wel. 99% positief is ongekend, helemaal voor een actiefilm. De film heeft ook wel minpuntjes, maar die zijn zo klein dat je die makkelijk vergeet. De minpunten zijn:
spoiler:
Max heeft voor mijn gevoel niet de hoofdrol.
spoiler:
De meest gespierde bad guy kan niet acteren. Gelukkig heeft hij een kleine rol.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jorgen schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:46:
The Last Crusade is alleen al tof vanwege Harrison Ford en Sean Connery.
Wat vond je trouwens van de rubberbootscène? Die is toch ook best episch? :)
episch? Ben Hur is episch, Indiana niet ;)
Salvatron schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 00:31:
From Dusk Till Dawn (1996)[afbeelding]
Plot: Two criminals and their hostages unknowingly seek temporary refuge in an establishment populated by vampires, with chaotic results.
Matig acteerwerk, zo zijn de schrikreacties en vechtscenes niet overtuigend, oninteressante karakters, oninteressante dialogen. Het plot is zo stompzinnig als ik het al lang niet meer in een film ben tegengekomen. Soms slechte graphics, lelijke omgeving waarin het gefilmd is. Het kijken naar deze film is een pijnlijke ervaring. Echt een verschrikkelijk slechte film.

[afbeelding] 2 / 10
Ik herinner me deze film als een grote absurdische kijk eens hoe wij een film kunnen maken. Bij het maken moeten ze constant lol hebben gehad.

Er zitten een aantal scènes bij die me nu nog bijstaan. Waarbij de muziek scène met Selma Hayek natuurlijk bovenaan staat. Maar de entree van de club is voor mij ook klassiek. Maar dat is misschien meer omdat het gebruikt werd als intro door de band Dreadlock Pussy.

Een geweldige film? Mwoah. Een 2? Zeker niet. Die 7,3 klinkt wel rechtvaardig wat mij betreft.

En ik zag laatst de trailer van Mad Max. Ik herkende het gelijk als Mad Max en dat is positief. Als de recensies ook nog eens positief zijn ga ik hem wel kijken.

[ Voor 82% gewijzigd door Jelte op 15-05-2015 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

VasZaitsev schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 00:49:
[...]

Het is van dezelfde maker.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:44
Jelte schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:29:
[...]
episch? Ben Hur is episch, Indiana niet ;)

[...]

[...]

En ik zag laatst de trailer van Mad Max. Ik herkende het gelijk als Mad Max en dat is positief. Als de recensies ook nog eens positief zijn ga ik hem wel kijken.
Positief zei je?

IMDB: Mad Max: Fury Road (2015)
http://www.rottentomatoes.com/m/mad_max_fury_road/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dat bedoel ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ex Machina (2015)Ex Machina (2015)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 108min. | MPAA: R
Plot: A young programmer is selected to participate in a breakthrough experiment in artificial intelligence by evaluating the human qualities of a breathtaking female A.I.
Gisteravond deze film gekeken en dat viel me niet tegen.
Ik had al wat meningen gehoord erover, o.a. dat het een nogal trage film zou zijn met relatief weinig actie.
Of zoals iemand zei: "dan ga ik wel Fast and Furious 7 kijken, want er moet wel actie inzitten".

Anyway, ik vond het begin inderdaad nogal traag, maar de verhaalopbouw is wel heel goed en gaandeweg wordt het steeds spannender.

Ik heb met veel plezier gekeken en vond de ontknoping best erg goed.

Het deed me ook een beetje denken aan de film Her, waar de hoofdrolspeler verliefd wordt op een computerprogramma.
(En die was echt te traag imho).

Een dikke 8.
IMDb -- Ex Machina (2015) Wikipedia -- Ex Machina (2015) Bekijk trailer van Ex Machina (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ex Machina (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 18-09 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

The Game (1997)The Game (1997)
IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 129min. | MPAA: R
Plot: Wealthy San Francisco financier Nicholas Van Orton gets a strange birthday present from wayward brother Conrad: a live-action game that consumes his life.
De film is een eigenlijk 2 uur durende plottwist

Daarin worden de plothole's steeds groter, maar tegelijkertijd heb je daar op dat moment geen erg in, omdat je probeert uit te vogelen wat er nu eigenlijk aan de gang is.

Het laat ook nog eens zien dat je ook scenes langer dan 20sec in een film kunt stoppen, zonder dat het verhaal traag word. Iets wat modernere films nog wel eens vergeten.....

Ik heb me er prima mee vermaakt !
IMDb -- The Game (1997) Wikipedia -- The Game (1997) Bekijk trailer van The Game (1997) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Game (1997)

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 15-05-2015 11:24 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:12
Daniel36 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:45:
Ex Machina (2015)[afbeelding]
Plot: A young programmer is selected to participate in a breakthrough experiment in artificial intelligence by evaluating the human qualities of a breathtaking female A.I.
Gisteravond deze film gekeken en dat viel me niet tegen.
Ik had al wat meningen gehoord erover, o.a. dat het een nogal trage film zou zijn met relatief weinig actie.
Of zoals iemand zei: "dan ga ik wel Fast and Furious 7 kijken, want er moet wel actie inzitten".

Anyway, ik vond het begin inderdaad nogal traag, maar de verhaalopbouw is wel heel goed en gaandeweg wordt het steeds spannender.

Ik heb met veel plezier gekeken en vond de ontknoping best erg goed.

Het deed me ook een beetje denken aan de film Her, waar de hoofdrolspeler verliefd wordt op een computerprogramma.
(En die was echt te traag imho).

Een dikke 8.
[afbeelding] 8 / 10
Her is één van mijn favoriete films dus een beetje traag is ook helemaal niet erg. Die persoon die dit soort films vergelijkt met Fast and Furious moet wat mij betreft beter opletten naar wat voor soort films hij gaat. Als liefhebber van hardrock ga je toch ook niet klagen dat er bij een klassiek concert te weinig gitaren in zitten 8)7

Ikzelf keek erg uit naar deze film, mede omdat hij qua sfeer vergeleken werd met Her en The Social Network. Maar omdat sommige recensies spraken van een slot dat niet helemaal passend was was ik bang dat hij wellicht tegen zou vallen. Maar dat was dus zeker niet het geval. Ik vond de ontknoping prima en goed bij de rest van de film passen.

spoiler:
Je zou de film, mede door de ontknoping, ook als een waarschuwing voor kunstmatige intelligentie kunnen zien. Ik vraag me af of sommige recensenten dat dan dus wel begrepen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Gisteren naar madmax geweest. Wat een fucking achtbaan was dat zeg eerste 45 minuten zit max 5 minuten rust in. Er ging bijna een zucht van verlichting door de zaal toen er eindelijk wat rust kwam. ik sluit me aan bij alle positieve recensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

TrailBlazer schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:00:
Gisteren naar madmax geweest. Wat een fucking achtbaan was dat zeg eerste 45 minuten zit max 5 minuten rust in. Er ging bijna een zucht van verlichting door de zaal toen er eindelijk wat rust kwam. ik sluit me aan bij alle positieve recensies
Ik zat van de week naar de Tonight Show te kijken, Jimmy Fallon omschreef het als volgt:
Je gaat zitten, de film start, je wordt bij je kraag gevat, anderhalf uur alle kanten opgeslingerd en dan stap je naar buiten met een gevoel als "WTF just happened".

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 19:16

Caveman

whahoehaha

Chappie (2015)Chappie (2015)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Wat zal ik ervan zeggen, wel aardig om te kijken. Maar ik vond hem niet zo orgineel, er zaten toch wel wat dingen in die zo uit robocop/automata/i Robot enz komen. Voor de oudere onder ons het was voor mij een moderne versie van Short Circuit.
IMDb -- Chappie (2015) Wikipedia -- Chappie (2015) Bekijk trailer van Chappie (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Chappie (2015)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Goed om te weten dat die te downloaden is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

MrVegeta schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:44:
Goed om te weten dat die te downloaden is ;)
Sttttttttt...niet onze geheimen weggeven!
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 09:50

Tijntje

Hello?!

Daniel36 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:07:
[...]

Sttttttttt...niet onze geheimen weggeven!
:+
Volgens mij de hoogste kwaliteit op dit moment een 720p WEB-DL met 2.0 geluid.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Afvalzak schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:12:
[...]

Je gaat zitten, de film start, je wordt bij je kraag gevat, anderhalf uur alle kanten opgeslingerd en dan stap je naar buiten met een gevoel als "WTF just happened".
Dit dus.....
Gisteren naar Mad Max geweest in iMax 3D, helemaal een belevenis.
Je kop raast gewoon een half uur na na afloop, wat een berg geweldige dwaasheid in 2 uur gepropt.
IMDB score klopt helemaal, een dikke 9!

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Chappie (2015)Chappie (2015)
Plot: In the near future, crime is patrolled by a mechanized police force. When one police droid, Chappie, is stolen and given new programming, he becomes the first robot with the ability to think and feel for himself.
Goede film maar wat lomp uitgevoerd vooral het deel met die andere robot.

Ahja Die Antwoord zit in heel de film :p
IMDb -- Chappie (2015) Wikipedia -- Chappie (2015) Bekijk trailer van Chappie (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Chappie (2015)

Jup webdl :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Salvatron schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 00:31:
From Dusk Till Dawn (1996)[afbeelding]

[afbeelding] 2 / 10
:X :? |:( :F etc.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Het valt me wel op dat recensies van gedownloade versies meestal lager scoren dan recensies van de bioscoop versie.

Niet heel gek natuurlijk...

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Dat is inderdaad de reactie die ik had bij die stompzinnige film ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Salvatron schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 17:10:
[...]

Dat is inderdaad de reactie die ik had bij die stompzinnige film ;)
Je snapt wel dat die film bewust "slecht" gemaakt is ?

Maw als je hem niet goed vind verdient hij juist een hoog cijfer >:)

anyway, gewoon even een vraag, jij geeft alle zombiefilms ook een laag cijfer vanwege slecht acteer werk, weinig script en slecht aansluitende kledingstijl ?

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:38

Christiano007

Ich bin der champion

Vond het persoonlijk ook een enorme kut film.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Holy christ Mad Max was leuk!

spoiler:
Gitaardude was awesome, alleen dat al heeft de film gemaakt

[ Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 15-05-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

enchion schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 21:03:
[...]

Je snapt wel dat die film bewust "slecht" gemaakt is ?

Maw als je hem niet goed vind verdient hij juist een hoog cijfer >:)
Nee, ik snap dat niet. Ook is het vreemd om expres een slechte film te maken, alsof er nog niet genoeg ellende op de wereld is. ;)
anyway, gewoon even een vraag, jij geeft alle zombiefilms ook een laag cijfer vanwege slecht acteer werk, weinig script en slecht aansluitende kledingstijl ?
Nee, waarom zou ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Salvatron schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 21:45:
[...]

Nee, ik snap dat niet. Ook is het vreemd om expres een slechte film te maken, alsof er nog niet genoeg ellende op de wereld is. ;)
"slechte" film. Beetje verkeerd beantwoord. Er is een kleine groep filmkijkers die van "slechte" films houd. Beetje nostalgie speelt daar in mee natuurlijk. Machette bijvoorbeeld, dat is een call back naar de oude actie films. Die film is slecht, expres, maar daarom werkt het.

From Dusk to Dawn is niet serieus. Het is niet perse een slechte film, maar je moet het niet kijken en dan afkraken op acteerwerk of het verhaal want daar is het niet voor gemaakt. Dat jij die film kijkt zonder te weten wat het is, dat ligt hem meer aan jou ;).

Ik kijk ook niet naar de sound of music omdat ik niet van musicals hou.

De grote vraag is, je ziet een film "From dusk till dawn" je leest de synopsis, kijkt misschien een trailer, heel misschien kijk je nog naar wie de film heeft gemaakt en dan nog denk je "ja, dit is wel wat."

[ Voor 10% gewijzigd door MrVegeta op 15-05-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

tsjah... een "slechte" film... geen idee wat ik me daar bij moet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Salvatron schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 21:58:
Plan 9 From Outer Space

Dat is er 1.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Salvatron schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 21:58:
Gast ik leg het toch net uit. Nou ja laat maar. Niet alles hoeft hoogstaande cinema te zijn. Ik ga het nog eens proberen :).

Een expres "slechte" film is niet een niet goede film. Asylum maakt slechte films omdat ze er geen tijd, geen budget en geen "passie" in stoppen. Het is puur alleen voor het geld. Dat zijn slechte films die daar keihard op afgerekend mogen worden. Nu is er een groepje (idioten) die het "hip" vinden om dit soort films te kijken en het leuk te vinden. Die snappen niet dat ze keihard in de maling worden genomen.

Vroeger (jaren 70) waren er enorm veel films die dus vrij serieus werden gemaakt. Natuurlijk een laag budget en slecht acteerwerk maar enorm over de top qua stunts en gore. Die waren een hele poos in de vergetelheid geraakt, maar sinds een paar jaar is er een kleine niche markt ontstaan in zulke films.

Regisseurs zoals Tarantino en Rodrigues zijn opgegroeid met zulke films en willen daar homage aan betalen. Zij maken daarom expres slechte films (Death Proof van Tarantino bijvoorbeeld), maar From dusk to Dawn is daar een beter voorbeeld van. Machette natuurlijk ook. Maar zij doen dat omdat ze het publiek willen entertainen die vroeger ook die films hebben gezien, of iets absurds willen zien. That's it.

"slechte film" betekend niet "niet goede film".

[ Voor 144% gewijzigd door MrVegeta op 15-05-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ex Machina (2015)Ex Machina (2015)
Leuke film alleen het einde vind ik minder geslaagd.
IMDb -- Ex Machina (2015) Wikipedia -- Ex Machina (2015) Bekijk trailer van Ex Machina (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ex Machina (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb ook net Ex Machina gezien, mag ik vragen waarom je het einde niet zo geslaagd vond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

spoiler:
Waarom is den andere opgesloten en hoe gaat Ava haarzelf nu opladen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

MrVegeta schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:14:
[...]

Gast ik leg het toch net uit. Nou ja laat maar. Niet alles hoeft hoogstaande cinema te zijn. Ik ga het nog eens proberen :).

Een expres "slechte" film is niet een niet goede film. Asylum maakt slechte films omdat ze er geen tijd, geen budget en geen "passie" in stoppen. Het is puur alleen voor het geld. Dat zijn slechte films die daar keihard op afgerekend mogen worden. Nu is er een groepje (idioten) die het "hip" vinden om dit soort films te kijken en het leuk te vinden. Die snappen niet dat ze keihard in de maling worden genomen.

Vroeger (jaren 70) waren er enorm veel films die dus vrij serieus werden gemaakt. Natuurlijk een laag budget en slecht acteerwerk maar enorm over de top qua stunts en gore. Die waren een hele poos in de vergetelheid geraakt, maar sinds een paar jaar is er een kleine niche markt ontstaan in zulke films.

Regisseurs zoals Tarantino en Rodrigues zijn opgegroeid met zulke films en willen daar homage aan betalen. Zij maken daarom expres slechte films (Death Proof van Tarantino bijvoorbeeld), maar From dusk to Dawn is daar een beter voorbeeld van. Machette natuurlijk ook. Maar zij doen dat omdat ze het publiek willen entertainen die vroeger ook die films hebben gezien, of iets absurds willen zien. That's it.

"slechte film" betekend niet "niet goede film".
Oh. :) Niet mijn soort film denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waarom heb je voor die film gekozen dan? Oprechte benieuwd :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

MrVegeta schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 23:53:
Waarom heb je voor die film gekozen dan? Oprechte benieuwd :) .
kreeg een hoog cijfer op IMDB, het ging over een paar criminelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:19

SomerenV

It's something!

Mad Max: Fury Road (2015)Mad Max: Fury Road (2015)
Net gezien bij JT Eindhoven (Dolby Cinema) en holy hell wat een fucking achtbaan is dat zeg! :o Krankzinnig in het kwadraat en als de actie eenmaal start dendert het door als een niet te stoppen kanonskogel. Filmisch ook een ijzersterke film. Het verhaal is wat dun, maar dat wordt dubbel en dwars goedgemaakt door alle gekke over the top actie die als een sneltrein voorbij raast.

Mad Max is een actiefilm zoals een actiefilm hoort te zijn en doet daar nog een schepje bovenop.
IMDb -- Mad Max: Fury Road (2015) Wikipedia -- Mad Max: Fury Road (2015) Bekijk trailer van Mad Max: Fury Road (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mad Max: Fury Road (2015)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

http://www.telegraaf.nl/f...ughey_in_The_Stand__.html

Ik ben er rijkelijk laat mee, maar dit lijkt me een project te worden waar ik naar uitkijk.
Geweldig boek dat zeker een (nieuwe) verfilming verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Is in dat boek genoeg materiaal om 4 films te vullen? Ik heb geen zin in een Hobbit extended deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
hey, als ze een dun boek kunnen uitrekken in 3 films, waarom deze dan niet? Milk all the money! En het werkt, dus ach, kan het niet helemaal oneens zijn met ze.

Voordat het geklaag begint:

"Ja maar ze konden niet anders! ze moesten alles laten zien"

Jep.. want LOTR = 3 boeken, dus 3 films
Hobbit = 1 dunner boek dan 1 LOTR boek, dus 3 films

Waarin scenes zijn weg gelaten, en bij verzonnen.

Klopt, ze moesten echt alles laten zien |:(

[ Voor 47% gewijzigd door corset op 16-05-2015 11:30 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:09

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Jelte schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:15:
Is in dat boek genoeg materiaal om 4 films te vullen? Ik heb geen zin in erg Hobbit extended deel 2.
Ja, IMHO is dat boek meer dan genoeg materiaal...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Stormtrooper schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:31:
[...]

En vergeet niet, het lukt met Under The Dome ook al een paar seizoenen aardig. (Hoewel de serie nog best redelijk is)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Stormtrooper schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:31:
[...]

Het is idd een dik boek met veel karakters en plotwendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Damic schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:35:
Chappie (2015)[afbeelding]
Plot: In the near future, crime is patrolled by a mechanized police force. When one police droid, Chappie, is stolen and given new programming, he becomes the first robot with the ability to think and feel for himself.
Goede film maar wat lomp uitgevoerd vooral het deel met die andere robot.

Ahja Die Antwoord zit in heel de film :p
[afbeelding] 6 / 10

Jup webdl :)
Gisteren ook gezien en ja wat moet ik ermee ?

Wel goed geanimeerd, maar dat wisten we al van District 9 en Elysium.
Wel originele characters die waar je het zou verwachten niet erg uitgewerkt werden. (bekende acteurs hebben een soort van onbeschreven bijrol wat je niet verwacht, waardoor het inhuren van de bekende acteur een beetje overbodig overkomt.)

En verder loopt het plot mij een beetje te veel in de pas met District 9, maar dan met minder impact.

Dus voor mij ook een 6 net als jij, want meer kan ik er niet echt van maken. (minder eigenlijk ook niet)
(in ieder geval blij dat ik hem niet in de bios ben gaan zien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
The Scopia Effect (2014)The Scopia Effect (2014)
IMDb: 6.0 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 130min.
Erg aparte film, heel verwarrend halverwege (kijkt een beetje als Mulholland Drive van David Lynch) maar wel met een sluitstuk wat weer meer het gevoel heeft van The Fountain. (wel een relatief duidelijk einde dus.)

Goed concept, erg creatief en boeiend uitgewerkt, je gaat niet echt doorhebben dat het een superlaag budget heeft.

Film is zeker niet voor iedereen, maar wel voor mensen die Cloud Atlas, The Fountain, iOrigins of andere soortgelijke films boeiend vinden.

Ik geef hem een 9 omdat hij binnen z`n soort redelijk revolutionair is/iets wat ik na 1000`en films niet eerder gezien heb.
(op imdb heb ik een 10 gezet om het tegen de beoordeling van saaie mensen te compenseren.)

Verder kan ik me voorstellen dat hier binnen een aantal jaar een remake van gemaakt gaat worden met een hoger budget.
IMDb -- The Scopia Effect (2014) Wikipedia -- The Scopia Effect (2014) Bekijk trailer van The Scopia Effect (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Scopia Effect (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:52

woutur

Klauwtjes uit!

enchion schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 21:49:
The Scopia Effect (2014)[afbeelding]
IMDb: 6.0 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 130min.
Erg aparte film, heel verwarrend halverwege (kijkt een beetje als Mulholland Drive van David Lynch) maar wel met een sluitstuk wat weer meer het gevoel heeft van The Fountain. (wel een relatief duidelijk einde dus.)

Goed concept, erg creatief en boeiend uitgewerkt, je gaat niet echt doorhebben dat het een superlaag budget heeft.

Film is zeker niet voor iedereen, maar mensen die Cloud Atlas, The Fountain of andere soortgelijke films boeiend vinden.(bv die film over ogen minder dan een jaar geleden, kan er maar niet opkomen)

Ik geef hem een 9 omdat hij binnen z`n soort redelijk revolutionair is/iets wat ik na 1000`en films niet eerder gezien heb.
(op imdb heb ik een 10 gezet om het tegen de beoordeling van saaie mensen te compenseren.)

Verder kan ik me voorstellen dat hier binnen een aantal jaar een remake van gemaakt gaat worden met een hoger budget.
[afbeelding] 9 / 10
Interessant. De films die je noemt zijn ook een beetje kabbel-films. Verhaal loopt rustig door en soms vind ik dat leuke films om naar te kijken. De film waar je niet opkomt is IOrigins overigens :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Holy shit. Ex Machina. Wat een film. Perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
woutur schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 23:00:
[...]

Interessant. De films die je noemt zijn ook een beetje kabbel-films. Verhaal loopt rustig door en soms vind ik dat leuke films om naar te kijken. De film waar je niet opkomt is IOrigins overigens :)
Idd niet films waarvan je er meerdere op een avond moet gaan kijken, dan werken ze niet meer.
(Dank voor melden iOrigins, heb het aangepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Lapras schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 23:11:
Zover als perfect wil ik niet gaan, maar het is idd een goede film.
Vooral ook wat er na het einde van de film kan gebeuren is erg interessant lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
SomerenV schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 00:51:
Net gezien bij JT Eindhoven (Dolby Cinema) en holy hell wat een fucking achtbaan is dat zeg! :o Krankzinnig in het kwadraat en als de actie eenmaal start dendert het door als een niet te stoppen kanonskogel. Filmisch ook een ijzersterke film. Het verhaal is wat dun, maar dat wordt dubbel en dwars goedgemaakt door alle gekke over the top actie die als een sneltrein voorbij raast.

Mad Max is een actiefilm zoals een actiefilm hoort te zijn en doet daar nog een schepje bovenop.
[afbeelding] 9 / 10
Net heen geweest, niets aan toe te voegen :)

9.5/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:01

YellowCube

Wait...what?

True schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 00:11:
Unbroken (2014)[afbeelding]
IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Drama, Sport | Runtime: 137min. | MPAA: PG-13
Plot: After a near-fatal plane crash in WWII, Olympian Louis Zamperini spends a harrowing 47 days in a raft with two fellow crewmen before he's caught by the Japanese navy and sent to a prisoner-of-war camp.
Je komt er wat moeilijk in en het begin -eerste halfuur- is wat langdradig, maar daarna pakt het je en beleef je het verhaal. Echt prachtige film, met goede afwisselingen.
Deze film is de eerste film die ik heb gezien welke produced/directed is door Angelina Jolie en ik zou zeker nog vaker films van haar gaan kijken.
[afbeelding] 8 / 10
ik heb deze film gisteren ook gezien.
Wat wel prettig is aan de film is dat het niet overladen is met shots van kapot geschoten, onthoofde of tot pulp geslagen soldaten. En ik betrapte mezelf er op dat ik af en toe dacht: " het is wel een beetje tam en braaf", wat aangeeft wat de standaard qua oorlogsfilms tegenwoordig is.
Een goed verhaal in een gezinsjasje en je bent de 2 uur en 17 minuten die hij duurt dan ook vrij snel door.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Indiana Jones and the Last Crusade (1989)Indiana Jones and the Last Crusade (1989)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 127min. | MPAA: PG-13
Plot: When Dr. Henry Jones Sr. suddenly goes missing while pursuing the Holy Grail, eminent archaeologist Indiana Jones must follow in his father's footsteps and stop the Nazis.
En stuk leuker dan Templke of Doom. Wat wil je met Sean Connery en zo'n tank.

Ook een leuke intro met River Phoenix.
Beste van de drie in mijn ogen.
IMDb -- Indiana Jones and the Last Crusade (1989) Wikipedia -- Indiana Jones and the Last Crusade (1989) Bekijk trailer van Indiana Jones and the Last Crusade (1989) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Indiana Jones and the Last Crusade (1989)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Daniel36 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 00:56:
[...]

Zover als perfect wil ik niet gaan, maar het is idd een goede film.
Vooral ook wat er na het einde van de film kan gebeuren is erg interessant lijkt mij.
Ik vond het briljant. Het acteerwerk, de special effects, het plot, de muziek, de sfeer... ik heb mijn ogen uitgekeken. Vooral hoe het het tijdsbeeld weet te vatten door op een intelligente manier om te gaan met zaken als big data, AI en het singularity moment vond ik briljant. Nog veel beter dan in Her, waarvan ik ook al groot fan was.

Tot dusver de beste film van 2015 voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• othie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-12-2023
Kan je Mad Max: Fury Road gewoon kijken zonder voorkennis van de voorafgaande films? Of mis ik dan een boel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
othie schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:10:
Kan je Mad Max: Fury Road gewoon kijken zonder voorkennis van de voorafgaande films? Of mis ik dan een boel?
Ik kan me niet herinneren dat ik de oude Mad Max-films heb gezien, maar ik heb me gisteravond wel uitstekend vermaakt met Mad Max: Fury Road :) Sowieso is het verhaal niet heel diep/sterk, maar de actie maakt dat meer dan goed.

Keer op keer genoten van alle bizarre wagens en personages die voorbij kwamen, en het visuele spektakel. Aanradertje wat mij betreft. Niet helemaal de 9's en 9.5's die ik hier voorbij zie komen voor mij, maar zeker wel een 8.5 :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Laatst online: 17:18
Kun je rustig doen.

Ik heb hem gisteren in Eindhoven in de JT gezien en kan ook niets anders toevoegen dan de reacties hierboven, wat een actie, kan me niet heugen de laatste film met zoveel spektakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:48

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

tis een reboot, dus niet sequel. Dus kan prima :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:40

Vrijdag

De Zwarte

Jelte schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:15:
Is in dat boek genoeg materiaal om 4 films te vullen? Ik heb geen zin in een Hobbit extended deel 2.
De miniserie duurde in totaal vier uur en die sloeg behoorlijk veel over. Ik denk dat er genoeg ruimte is voor een film, of zelfs nog een tweede/remake miniserie. Ik vind het, naast Het en Bezeten stad één van de betere boeken oude stijl van King waarvan de verfilmingen leuk zijn maar eigenlijk niet zoveel eer doen aan de boeken.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

SomerenV schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 00:51:

[afbeelding] 9 / 10
Had de voorstelling van 10:00 vanochtrend, inderdaad, Achtbaan en een geweldige achtbaan ook nog ^^

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

A Fistful of Dollars (1964)A Fistful of Dollars (1964)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Western | Runtime: 99min. | MPAA: R
Plot: A wandering gunfighter plays two rival families against each other in a town torn apart by greed, pride, and revenge.
Matige, saaie western waarin Clint een cool persoon speelt die van wanten weet met zijn pistool en flink wat bandieten afknalt. Slecht verhaal dat een beetje voortkabbelt. Zeker niet de beste western ooit. Wel af en toe een leuk stukje als Clint weer eens cool doet.
IMDb -- A Fistful of Dollars (1964) Wikipedia -- A Fistful of Dollars (1964) Bekijk trailer van A Fistful of Dollars (1964) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Fistful of Dollars (1964)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penjon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 23:12
Lapras schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 23:11:
Ik vond er niks aan, snap weinig van de hoge imdb rating. De vrouwelijke hoofdrolspeler zag er overigens wel erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
penjon schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:06:
[...]

Ik vond er niks aan, snap weinig van de hoge imdb rating. De vrouwelijke hoofdrolspeler zag er overigens wel erg goed uit.
Waarom vond je er niks aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:29
Salvatron schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:02:
A Fistful of Dollars (1964)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Western | Runtime: 99min. | MPAA: R
Plot: A wandering gunfighter plays two rival families against each other in a town torn apart by greed, pride, and revenge.
Matige, saaie western waarin Clint een cool persoon speelt die van wanten weet met zijn pistool en flink wat bandieten afknalt. Slecht verhaal dat een beetje voortkabbelt. Zeker niet de beste western ooit. Wel af en toe een leuk stukje als Clint weer eens cool doet.
[afbeelding] 5 / 10
Ik ben wel benieuwd wat er in je hoofd omgaat bij jouw reviews. Graag een van de volgende uitkiezen:
A. "Kijk mij eens stoer zijn met een afwijkende mening!"
B. "Haha, ik lig nu al in de deuk van de reacties die ik ga krijgen! trolololol"
C. "Transformers had veel meer explosies, deze film is dusss stommm!!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

ikbenerniet schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:13:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat er in je hoofd omgaat bij jouw reviews. Graag een van de volgende uitkiezen:
A. "Kijk mij eens stoer zijn met een afwijkende mening!"
B. "Haha, ik lig nu al in de deuk van de reacties die ik ga krijgen! trolololol"
C. "Transformers had veel meer explosies, deze film is dusss stommm!!!"
Je mag zulke posts eigenlijk niet maken zonder beetje naar zijn posthistory te kijken. Daar zitten genoeg reviews van films tussen die overeenkomen met het grote publiek en dat zijn zeker geen Transformers films. Jouw post is dan wel erg nutteloos want het opent niet eens een discussie. Gewoon een denigrerende houding tegenover iemand omdat jij het niet met zijn mening eens bent. Blegh :r

Gister heb ik Captain Phillips weer eens gezien, blijft een goeie film. Ben benieuwd of Paul Greengrass nog een Bourne film gaat maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penjon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 23:12
Hahn schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:09:
[...]

Waarom vond je er niks aan? :)
Ik vond het onderwerp interessant maar de uitwerking vond ik niet goed en de acteurs konden me niet echt boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
MrVegeta schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:59:
[...]

Je mag zulke posts eigenlijk niet maken zonder beetje naar zijn posthistory te kijken. Daar zitten genoeg reviews van films tussen die overeenkomen met het grote publiek en dat zijn zeker geen Transformers films. Jouw post is dan wel erg nutteloos want het opent niet eens een discussie. Gewoon een denigrerende houding tegenover iemand omdat jij het niet met zijn mening eens bent. Blegh :r

Gister heb ik Captain Phillips weer eens gezien, blijft een goeie film. Ben benieuwd of Paul Greengrass nog een Bourne film gaat maken :).
Ik moet zeggen dat die "review" van hem op mij over komt als geschreven door een 13-jarig fast&furious fan.
Als je niet van klassieke spaghetti westerns houd dan kun je ze beter niet reviewen.
"clint doet cool" :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
unfor schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:20:
[...]

Ik moet zeggen dat die "review" van hem op mij over komt als geschreven door een 13-jarig fast&furious fan.
Als je niet van klassieke spaghetti westerns houd dan kun je ze beter niet reviewen.
Ben ik niet met je eens. Want dan zou je alleen films mogen reviewen uit genres die je aanstaan?

Natuurlijk zou het fijn zijn als 'ie het erbij zou zetten als westerns niet zijn ding zijn, maar iedereen mag zelf weten wat 'ie kijkt en wat voor review 'ie erover schrijft :) Net zoals anderen het ook weer oneens mogen zijn met die reviews. Maar de reactie van ikbenerniet vind ik ook aardig not-done, zo gek vind ik de review van Salvatron niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Hahn schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:24:
[...]

Ben ik niet met je eens. Want dan zou je alleen films mogen reviewen uit genres die je aanstaan?

Natuurlijk zou het fijn zijn als 'ie het erbij zou zetten als westerns niet zijn ding zijn, maar iedereen mag zelf weten wat 'ie kijkt en wat voor review 'ie erover schrijft :) Net zoals anderen het ook weer oneens mogen zijn met die reviews. Maar de reactie van ikbenerniet vind ik ook aardig not-done, zo gek vind ik de review van Salvatron niet.
Als ik bijvoorbeeld The Godfather zou reviewen als "niet cool, want er word niet veel in geschoten, 4/10."
Dan zou ik volgens mij ook heel wat shit over mij heen krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
unfor schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:27:
[...]

Als ik bijvoorbeeld The Godfather zou reviewen als "niet cool, want er word niet veel in geschoten, 4/10."
Dan zou ik volgens mij ook heel wat shit over mij heen krijgen ;)
Dat zal zeker waar zijn, maar dan nog vind ik niet dat je die review niet had mogen/moeten schrijven. Een afwijkende mening hebben betekent niet dat je die niet mag uiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Hahn schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:29:
[...]

Dat zal zeker waar zijn, maar dan nog vind ik niet dat je die review niet had mogen/moeten schrijven. Een afwijkende mening hebben betekent niet dat je die niet mag uiten.
zeker, maar goede klassiekers zo matig beoordelen ligt voor velen heel erg dicht bij trollen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
unfor schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:31:
[...]

zeker, maar goede klassiekers zo matig beoordelen ligt voor velen heel erg dicht bij trollen. :)
En als je één ding niet moet doen, dan is het de trollen voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 20:25
Hahn schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:13:
[...]Ik kan me niet herinneren dat ik de oude Mad Max-films heb gezien, maar ik heb me gisteravond wel uitstekend vermaakt met Mad Max: Fury Road :) Sowieso is het verhaal niet heel diep/sterk, maar de actie maakt dat meer dan goed.

Keer op keer genoten van alle bizarre wagens en personages die voorbij kwamen, en het visuele spektakel. Aanradertje wat mij betreft. Niet helemaal de 9's en 9.5's die ik hier voorbij zie komen voor mij, maar zeker wel een 8.5 :P
Als je de eerdere delen had gezien zou je je dat vast herinneren :) .

Er zat wel een enkel ding in naar eerder versies. Maar inderdaad kan je hem kijken zonder de eerste drie delen te hebben gezien. Eerste twee delen met zijn wat mij betreft aanraders, zelfs 36 jaar na verschijning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
unfor schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:20:
[...]

"clint doet cool" :F
En dan ???

Hoe kijk jij naar films die van voor jouw tijd zijn ? bv jaren 40-50.
Er zijn een flink aantal films waarvan de humor of de setting of het verhaal tegenwoordig niet meer werken.

Laatst nog Airplane gezien en ook Caddyshack, terwijl ik die meerdere keren heb gezien rond eind jaren 80 begin 90, kon ik er nu eigenlijk niet meer om lachen.

Kan hetzelfde zijn met overgedramatiseerde stoere westerns van vroeger. (hoewel die bij mij nog steeds wel werken)

Als je opgroeit in de laatste 15-20 jaar kan het gewoon zijn dat het gewoon niet werkt.
(vergeet ook niet dat de typische badguys en goodguys in games vaak enigszins gebaseerd zijn op films van vroeger die wij oudjes zo geweldig vinden, als je dat dan in omgekeerde volgorde ziet (game eerst dan film good/badguy daarna) dan kan je snappen dat het flauw/lame kan overkomen)

Pagina: 1 ... 96 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]