Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.077 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Devil's Advocate (1997)Devil's Advocate (1997)
IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 144min. | MPAA: R
Plot: An exceptionally adept Florida lawyer is offered a job to work in New York City for a high-end law firm with a high-end boss - the biggest opportunity of his career to date.
Appetijtelijk filmpje met een fatsoenlijk verhaal waarin Al Pacino een vrij weerzinwekkend personage speelt en bovendien teveel vloekt wat gewoon niet goed is voor het taalgebruik van mensen die engels leren door films te kijken, want nu denken dit soort kijkers dat je continu "fuck" en varianten daarvan moet zeggen in het engels. Slecht voorbeeld doet slecht volgen. Ook zitten er wat naakte vrouwen in wat de film ongeschikt maakt om gezellig met de rest van de familie te kijken, in ieder geval wel als de rest zwaar gereformeerd is. Wel een lekker wijffie hoor fietfieuwww! Verder was het een hele leuke film alleen werd het tegen het einde dan weer minder. Ook jammer van het vervelende engelse accent, Keanu Reeves praat echt met zo'n amerikaans boerenaccent wat op de zenuwen werkt. In ieder geval wel een boeiende film.
IMDb -- Devil's Advocate (1997) Wikipedia -- Devil's Advocate (1997) Bekijk trailer van Devil's Advocate (1997) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Devil's Advocate (1997)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:20

amas

Law of Nature: Chaos

Big Game (2014)Big Game (2014)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 110min. | MPAA: PG-13
Na het gezien hebben van de trailer verwachtte ik een Hanna-achtige film, waarbij de hoofdpersonage een sterke, krachtige jager is. In plaats daarvan krijg ik een 'whimpy' 13-jarig jochie die (niet heel overtuigend) stoer probeert te zijn. Het verhaal wankelt aan alle kanten met de ene na de andere willekeurige plottwist. Volgens mij wisten de makers het ook niet meer toen de bad-guy zei: "It's a long story" en vervolgens is/wordt dit verhaal niet verteld.

Dit is een film voor tieners <16 jaar die niet veel van een film hoeven en willen verwachten. De groep meiden in de rij achter mij beoordeelden de film met de naar mijn mening redelijk industriële standaard: "Jaaa!! Gewelduuuug!". Ik zit aan de andere kant van deze schaal met "Meh...".
IMDb -- Big Game (2014) Wikipedia -- Big Game (2014) Bekijk trailer van Big Game (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Big Game (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Salvatron schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:28:
Devil's Advocate (1997)
[...] wat de film ongeschikt maakt om gezellig met de rest van de familie te kijken, in ieder geval wel als de rest zwaar gereformeerd is.
Ik betwijfel of een zwaar gereformeerd gezin een film met deze titel zou huren 8)7

En gezien de kritiek volgende keer misschien een film nemen zonder deze icoontjes? :P
Afbeeldingslocatie: http://www.kijkwijzer.nl/upload/ps/666_geweld.png Afbeeldingslocatie: http://www.kijkwijzer.nl/upload/ps/667_seks.png Afbeeldingslocatie: http://www.kijkwijzer.nl/upload/ps/668_taal.png Afbeeldingslocatie: http://www.kijkwijzer.nl/upload/ps/665_drugs.png

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:52

Wom

Gisteren Source Code eens opgezet, nadat ik wel vaker gehoord had dat het een toffe film was. Concept is leuk en het tempo van de film is lekker vlot. Wel wat vraagtekens die onbeantwoord blijven, maar kan hem zeker aanraden :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een film en docu die de moeite waard zijn als je eens wat anders wil:

IMDB: Nightcrawler (2014) en

IMDB: Searching for Sugar Man (2012)

Ik geef bewust hier op het forum geen kritieken of punten meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 18:44:
Een film en docu die de moeite waard zijn als je eens wat anders wil:

IMDB: Nightcrawler (2014) en

IMDB: Searching for Sugar Man (2012)

Ik geef bewust hier op het forum geen kritieken of punten meer. ;)
Sugar Man is een prachtige docu, daarna speciaal voor een gig naar Parijs geweest. Dat was een dikke domper.

Maar dat is off topic.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

d:)b d:)b

Heel erg tof! Jake Gyllenhaal is echt een baas!

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Nightcrawler vond ik ook erg vet, had er weinig verwachtingen van, maar eigenlijk wel één van m'n favoriete films van de laatste tijd. End of Watch, ook met Jake Gyllenhaal, vond ik ook nice.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tracers (2015)Tracers (2015)
IMDb: 5.3 | Genre: Action | Runtime: 94min. | MPAA: PG-13
Plot: Wanted by the Chinese mafia, a New York City bike messenger escapes into the world of parkour after meeting a beautiful stranger.
Toen ik zocht naar meer films met parkour, wat ik leerde kennen in Banlieue 13 (2004) en Banlieue 13: Ultimatum (2009) door hoofdrolspeler David Belle en grondlegger van parkour, kwam deze film voorbij.

Ondanks dat de hoofdrolspeler van Tracers uit de films met sparkelende vampieren komt keek deze film wel lekker weg, al kan dat ook door
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/marie%20avgeropoulos%20in%20TRACERS.jpgkomen :P Voor wie haar denkt te herkennen: Octavia van The 100 en de nodige bijrollen in andere series. Marie Avgeropoulos dus :)

IMDb -- Tracers (2015) Wikipedia -- Tracers (2015) Bekijk trailer van Tracers (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Tracers (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:11
Salvatron schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:28:
Devil's Advocate (1997)[afbeelding]
IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 144min. | MPAA: R
Plot: An exceptionally adept Florida lawyer is offered a job to work in New York City for a high-end law firm with a high-end boss - the biggest opportunity of his career to date.
Appetijtelijk filmpje met een fatsoenlijk verhaal waarin Al Pacino een vrij weerzinwekkend personage speelt en bovendien teveel vloekt wat gewoon niet goed is voor het taalgebruik van mensen die engels leren door films te kijken, want nu denken dit soort kijkers dat je continu "fuck" en varianten daarvan moet zeggen in het engels. Slecht voorbeeld doet slecht volgen. Ook zitten er wat naakte vrouwen in wat de film ongeschikt maakt om gezellig met de rest van de familie te kijken, in ieder geval wel als de rest zwaar gereformeerd is. Wel een lekker wijffie hoor fietfieuwww! Verder was het een hele leuke film alleen werd het tegen het einde dan weer minder. Ook jammer van het vervelende engelse accent, Keanu Reeves praat echt met zo'n amerikaans boerenaccent wat op de zenuwen werkt. In ieder geval wel een boeiende film.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 7 / 10
Not sure if sarcasm? _O-
Trouwens Comming to America ooit gezien, het is ook gewoon zo qua taalgebruik voor nieuwelingen (volgens mij leert men trouwens met haast alle talen eerst zulke woorden) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Mutatie schreef op donderdag 30 april 2015 @ 23:19:
[...]

Not sure if sarcasm? _O-
Trouwens Comming to America ooit gezien, het is ook gewoon zo qua taalgebruik voor nieuwelingen (volgens mij leert men trouwens met haast alle talen eerst zulke woorden) :+
Woorden zoals fuck en shit zijn gewoon heel grof dus niet normaal in het taalgebruik in engelse gebieden maar door films denkt men dat het normaal is. Zie bijv.

http://mainzerbeobachter..../objectief-dom/#more-1404

http://www.ad.nl/ad/nl/10...s--shirt-Balkenende.dhtml

[ Voor 10% gewijzigd door Salvatron op 01-05-2015 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
offtopic: Still not sure if sarcasm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik erger me er gewoon aan dat zulk taalgebruik in films wordt gepropageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Oke, dat kan ik ergens wel begrijpen. Ik twijfelde trouwens echt aan sarcasme. Dat de woorden niet netjes zijn is zo, maar dat ze weinig gebruikt worden kan ik je niet in vinden. Zo kan ikzelf bv amper pools of duits, maar herken wel wat van die woorden (niet alleen door tv). In bepaalde kringen zullen ze weinig gebruikt worden (al twijfel ik daaraan, tenzij bv streng religieus misschien of elite al zit daar ook wel een bepaalde tak in) maar in meer kringen volgens mij wel, wereldwijd. Maar je koos een film over de advocaat van de duivel, incl waarschuwingen bij de film, je kon het dan wel verwachten. Maakt verder niet uit, vond het alleen bijzonder...

[ Voor 6% gewijzigd door Mutatie op 01-05-2015 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Mutatie schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 00:47:
Oke, dat kan ik ergens wel begrijpen. Ik twijfelde trouwens echt aan sarcasme. Dat de woorden niet netjes zijn is zo, maar dat ze weinig gebruikt worden kan ik je niet in vinden. Zo kan ikzelf bv amper pools of duits, maar herken wel wat van die woorden (niet alleen door tv). In bepaalde kringen zullen ze weinig gebruikt worden (al twijfel ik daaraan, tenzij bv streng religieus misschien of elite al zit daar ook wel een bepaalde tak in) maar in meer kringen volgens mij wel, wereldwijd. Maar je koos een film over de advocaat van de duivel, incl waarschuwingen bij de film, je kon het dan wel verwachten. Maakt verder niet uit, vond het alleen bijzonder...
Het was een beetje sarcasme maar het is wel serieus bedoeld. Overigens kan het ook een verschil zijn tussen brits engels en amerikaans engels nu ik er zo over denk. In ieder geval nemen die engels sprekenden die ik spreek er nogal aanstoot aan als ik fuck en shit zeg hoewel zij weer andere woorden gebruiken die ik aanstootgevender vind. Die (brits) engelsen spreken niet zo als in films qua cultuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Godzilla (2014)Godzilla (2014)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 123min. | MPAA: PG-13
Plot: The world's most famous monster is pitted against malevolent creatures who, bolstered by humanity's scientific arrogance, threaten our very existence.
Gisteren gekeken naar Godzilla 3d, mooi gemaakt allemaal. En een spannend verhaal. Voor ik het wist was de 2 uur voorbij.

Aanrader!
IMDb -- Godzilla (2014) Wikipedia -- Godzilla (2014) Bekijk trailer van Godzilla (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Godzilla (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Guardians of the Galaxy (2014)Guardians of the Galaxy (2014)
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 121min. | MPAA: PG-13
Plot: A group of intergalactic criminals are forced to work together to stop a fanatical warrior from taking control of the universe.
Helaas viel deze erg tegen, stond al op Netflix wat wel snel was.
Maar is toch niet mijn soort type film (ruimte gebeuren enzo)

En een vrouw met een groene huidskleur, ik haak dan af.
IMDb -- Guardians of the Galaxy (2014) Wikipedia -- Guardians of the Galaxy (2014) Bekijk trailer van Guardians of the Galaxy (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Guardians of the Galaxy (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 15:56
Salvatron schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 00:37:
Ik erger me er gewoon aan dat zulk taalgebruik in films wordt gepropageerd.
Dan vraag ik me serieus af wat jouw mening is over een film als Pulp Fiction of Reservoir Dogs.
Als er iemand bekend staat om kleurrijk taalgebruik in zijn films is het Quentin Tarantino wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

AcidBurn schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:17:
[...]

Dan vraag ik me serieus af wat jouw mening is over een film als Pulp Fiction of Reservoir Dogs.
Als er iemand bekend staat om kleurrijk taalgebruik in zijn films is het Quentin Tarantino wel.
Als Ik het patroon in de recensies mag geloven tegendraads en controversieel. Het lijkt wel alsof de recensies vooral reacties moeten uitlokken...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:31

Baseman77

We move

Salvatron schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 06:33:
Overigens kan het ook een verschil zijn tussen brits engels en amerikaans engels nu ik er zo over denk.
Er zit letterlijk en figuurlijk een wereld van verschil tussen Brits Engels en Amerikaans Engels.
In de straattaal van Brits Engels wordt er trouwens net zo makkelijk gebruik gemaakt van scheldwoorden, alleen hoor je dat veel minder snel in films.

Kijk anders maar eens de Blood and Ice Cream-trilogie (Shaun of the Dead, Hot Fuzz en The World's End), geweldige en hilarische Engelse films waarin normaal Brits Engels gesproken wordt. En waarin dus ook aardig wordt gescholden en derhalve ook aardig gebruik gemaakt wordt van het woord fuck.

PS: Ik blijf het trouwens apart vinden als iemand (extreem) geweld in films prima vindt, maar vervolgens problemen heeft met groffer taalgebruik in films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 18-09 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

[...]

Het was een beetje sarcasme maar het is wel serieus bedoeld. Overigens kan het ook een verschil zijn tussen brits engels en amerikaans engels nu ik er zo over denk. In ieder geval nemen die engels sprekenden die ik spreek er nogal aanstoot aan als ik fuck en shit zeg hoewel zij weer andere woorden gebruiken die ik aanstootgevender vind. Die (brits) engelsen spreken niet zo als in films qua cultuur.
Dat zal er ook heel erg aan liggen welke engelsen gok ik.
Ik had wat londonse clan-mates, en die fuck'de en shit"de toch wel wat af als er wat fout ging.

En op mijn bijbaantje werkte ik veel samen met wat ierse spuiters, die konden werkelijk geen 2 zinnen zeggen zonder er ergens een bloody door heen te gooien :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:34
JvS schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:32:
[...]

Als Ik het patroon in de recensies mag geloven tegendraads en controversieel. Het lijkt wel alsof de recensies vooral reacties moeten uitlokken...
Mwoah ik weet niet of hij aan het trollen is, maar ik neem hem niet super serieus...

Nofi, maar hij gaf aan dat hij wilde dat Dirty Harry zijn vader was in een van zijn Dirty Harry reviews. Dan gaan er bij mij wel wat vraagtekens af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

Mars18 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 07:15:
Godzilla (2014)[afbeelding]
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 123min. | MPAA: PG-13
Plot: The world's most famous monster is pitted against malevolent creatures who, bolstered by humanity's scientific arrogance, threaten our very existence.
Gisteren gekeken naar Godzilla 3d, mooi gemaakt allemaal. En een spannend verhaal. Voor ik het wist was de 2 uur voorbij.

Aanrader!
[afbeelding] 9 / 10

Guardians of the Galaxy (2014)[afbeelding]
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 121min. | MPAA: PG-13
Plot: A group of intergalactic criminals are forced to work together to stop a fanatical warrior from taking control of the universe.
Helaas viel deze erg tegen, stond al op Netflix wat wel snel was.
Maar is toch niet mijn soort type film (ruimte gebeuren enzo)

En een vrouw met een groene huidskleur, ik haak dan af.
[afbeelding] 5 / 10
Godzilla is awesome maar een vrouw met een groene huidskleur kan echt niet. :D

nofi hoor, vind het gewoon grappig

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
+1
Zou ik ook the X-Men films maar niet kijken, zit een blauwe vrouw in <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Idd. en hij geeft Avengers 2 (met een groene man en een blauw/rode man) wel een 8 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 01-05-2015 11:57 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Vandread schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:14:
+1
Blauw is beterrr, zo ook in de Mass Effect games :P O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

+1
Vergeet Avatar niet, niets anders dan blauw en ne staart :p

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Tja en dan heet hij nog Mars18 ook.... hoe kan je dan niet van marsmannetjes houden ^^
Is het vrijdag ofzo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 13:42
Mortdecai (2015)Mortdecai (2015)
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 107min. | MPAA: R
Het verhaal is flinterdun en voorspelbaar, dat is zeker. De beelden en de decors zijn onderhoudend. Wat betreft het acteren, vind ik niemand echt uitblinken. Ze doen hun werk, maar van deze cast mag je wel wat extra's verwachten. Verder is de film ongeveer 15 minuten te lang. Al met al een leuke film om een keer gezien te hebben, niet meer niet minder.
IMDb -- Mortdecai (2015) Wikipedia -- Mortdecai (2015) Bekijk trailer van Mortdecai (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mortdecai (2015)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Avengers: Age of Ultron (2015)Avengers: Age of Ultron (2015)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 142min.
Weet niet zo goed wat ik van Age of Ultron moet vinden. Ben niet zo heel erg thuis in het Marvel universum, maar vind de Iron Man films en de eerste Avengers wel echt gaaf.
Bij deze film vroeg ik me echter de hele tijd af of ik het wel snapte, eigenlijk werd me alles nooit echt helemaal duidelijk. Wie of wat is Ultron nu precies, wat is 'rodesupermensmetcape' nu precies, etc.

Het zal er voornamelijk aan liggen dat ik het Marvel universum niet zo super goed ken. Wellicht moet ik de Captain America, Hulk en Thor films ook eens bekijken, misschien dat ik het dan allemaal wat beter begrijp.

Vermakelijke film verder, maar met vraagtekens voor mij dus.
IMDb -- Avengers: Age of Ultron (2015) Wikipedia -- Avengers: Age of Ultron (2015) Bekijk trailer van Avengers: Age of Ultron (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Avengers: Age of Ultron (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Uitleg over Ultron, waar die vandaan komt en wat die wil,

spoiler:
Tony wil stiekem met de hulp van Bruce een robotleger bouwen genaamd "Ultron" zodat de Avengers niet meer nodig zijn. Tony is de Scepter van Loki aan het bestuderen en komt er achter dat de scepter een soort geavanceerde super artificial intelligence is. Tony en Bruce willen deze super AI koppelen aan het Ultron programma. Maar het lukt ze niet, althans dat denken ze. De Scepter wordt "wakker" en valt Garvis aan en neemt zo een heleboel zaken over en transporteert zichzelf in een robot.

Maar het robotlichaam is hem te min en hij wil een soort cyborg voor zichzelf maken. Door dat apparaat van Dr Chen (?) te gebruiken. Die zagen we in actie toen zij Hawkeye oplapte. Dit apparaat kan human tissue maken. Maar met wat hokus pokus zou het ook mogelijk zijn om een lichaam te maken.

Vervolgens heeft Ultron een lading Vibranium nodig. Dit is een zeldzaam soort metaal (gebruikt in Cap zijn schild), en is vrijwel onverwoestbaar. Ultron zijn idee is dus het lichaam dat in Dr. Chen haar apparaat zal worden gemaakt te fuseren met het vibranium materiaal. Maar op het moment dat hij zijn bewustzijn er in wil plaatsen (dit is geen robot dus is het moeilijker) komen de Avengers en verijdelen dat plan.

Waarom Ultron dit doet? Tony wilde Ultron gebruiken om de mensheid te redden, of in ieder geval veilig te houden. Maar wanneer Ultron wordt geboren slaat hij wat door en ziet de mensheid en de Avengers als een gevaar voor de mensheid en daarom wil hij de mensen op aarde uitroeien en een eigen "super" ras maken.

Voor mij is het al een poosje terug dat ik de film heb gezien dus misschien heb ik een paar details verkeerd, maar in grote lijnen klopt het wel geloof ik :).

[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 01-05-2015 13:53 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:56
[...]

Het is uiteraard te zien met wie je spreekt en welke opvoeding ze hebben gehad en van waar ze vandaan komen, maar Britten zijn een stuk gemener in hun woorden dan Amerikanen. De 'bollocks, 'rubbish' en 'cunt' vliegen zo hun mond uit. Of ze eindigen hun zin met 'innit', het favoriete stopwoord van onze vrienden in Londen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

MrVegeta schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:52:
Uitleg over Ultron, waar die vandaan komt en wat die wil,

spoiler:
Tony wil stiekem met de hulp van Bruce een robotleger bouwen genaamd "Ultron" zodat de Avengers niet meer nodig zijn. Tony is de Scepter van Loki aan het bestuderen en komt er achter dat de scepter een soort geavanceerde super artificial intelligence is. Tony en Bruce willen deze super AI koppelen aan het Ultron programma. Maar het lukt ze niet, althans dat denken ze. De Scepter wordt "wakker" en valt Garvis aan en neemt zo een heleboel zaken over en transporteert zichzelf in een robot.

Maar het robotlichaam is hem te min en hij wil een soort cyborg voor zichzelf maken. Door dat apparaat van Dr Chen (?) te gebruiken. Die zagen we in actie toen zij Hawkeye oplapte. Dit apparaat kan human tissue maken. Maar met wat hokus pokus zou het ook mogelijk zijn om een lichaam te maken.

Vervolgens heeft Ultron een lading Vibranium nodig. Dit is een zeldzaam soort metaal (gebruikt in Cap zijn schild), en is vrijwel onverwoestbaar. Ultron zijn idee is dus het lichaam dat in Dr. Chen haar apparaat zal worden gemaakt te fuseren met het vibranium materiaal. Maar op het moment dat hij zijn bewustzijn er in wil plaatsen (dit is geen robot dus is het moeilijker) komen de Avengers en verijdelen dat plan.

Waarom Ultron dit doet? Tony wilde Ultron gebruiken om de mensheid te redden, of in ieder geval veilig te houden. Maar wanneer Ultron wordt geboren slaat hij wat door en ziet de mensheid en de Avengers als een gevaar voor de mensheid en daarom wil hij de mensen op aarde uitroeien en een eigen "super" ras maken.

Voor mij is het al een poosje terug dat ik de film heb gezien dus misschien heb ik een paar details verkeerd, maar in grote lijnen klopt het wel geloof ik :).
Mm, dan heb ik het min of meer goed begrepen. En wie/wat is Vision precies? Supermensch? Robot+1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vision, is awesome.

spoiler:
Ik ken Vision alleen van de film, maar hier gaan we. Vision (vernoemd naar het visioen dat Thor had in die grot) is dus het "lichaam" voor Ultron. In het lichaam van Vision is de infinity mind stone geplaatst (die uit de Scepter van Loki is gehaald). Dit geeft Vision enorm veel kracht.

Jarvis, de AI gemaakt door Tony ... plaatst zichzelf in het lichaam dat dus voor Ultron bedoeld was en door een beetje magic van Thor wordt er leven in the Vision geblazen (dit komt dus waarschijnlijk ook door de hulp van de mind stone).

De reden dat Vision de hamer van Thor kon pakken was omdat Vision nog helemaal onschuldig is, worthy. Niet omdat hij verschrikkelijk sterk is.

Het is even afwachten of user Bokkie nog eens hier komt kijken, hij weet namelijk een heleboel meer over Marvel dan mij.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
MrVegeta schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:14:
Het is even afwachten of user Bokkie nog eens hier komt kijken, hij weet namelijk een heleboel meer over Marvel dan mij.
U vraagt, wij draaien... misschien lukt dat door hem te quoten uit een ander topic in dit topic? :P
Bokkie schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:07:
[...]
En daarom zijn zowel Superman als de Hulk eigenlijk enorm saai om films over te maken :P
In een bijrol zoals de Hulk heeft in avengers is het prima, maar de aard van hun powers maakt dat ze eigenlijk :O zijn :P

Ben wel benieuwd naar de film uiteraard, maar heb geen hoge verwachtigen eigenlijk, en niet in de laatste plaats vanwege de cast.. mager scharminkel als Gal Gadot als WW cast :N
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

MrVegeta schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:14:
Vision, is awesome.

spoiler:
Ik ken Vision alleen van de film, maar hier gaan we. Vision (vernoemd naar het visioen dat Thor had in die grot) is dus het "lichaam" voor Ultron. In het lichaam van Vision is de infinity mind stone geplaatst (die uit de Scepter van Loki is gehaald). Dit geeft Vision enorm veel kracht.

Jarvis, de AI gemaakt door Tony ... plaatst zichzelf in het lichaam dat dus voor Ultron bedoeld was en door een beetje magic van Thor wordt er leven in the Vision geblazen (dit komt dus waarschijnlijk ook door de hulp van de mind stone).

De reden dat Vision de hamer van Thor kon pakken was omdat Vision nog helemaal onschuldig is, worthy. Niet omdat hij verschrikkelijk sterk is.

MCU Vision is heeeeeeel anders dan comic vision :P Ze zijn een beetje op dezelfde manier tot stand gekomen, maar ik had een beetje een "dafuq" gevoel. Feit dat ze in MCU Jarvis hebben gebruikt als deel van Visions oorsprong maakt dan wel weer een deel goed ^^

In MCU is Vison een samenvoegsel van Jarvis, Ultron en Magie? van Asgard.

spoiler:
Ben alleen benieuwd of Vision nog doodgaat voordat Infinity wars begint, aangezien hij een van de infinity stones in zijn voorhoofd heeft zitten en Thanos die toch echt wel in zijn gauntlet wil proppen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Bokkie op 01-05-2015 17:51 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

spoiler:
Oja, Thanos. Van Guardians of The Galaxy.

damn ik weet hier echt te weinig van af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Bokkie schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:48:
[...]

MCU Vision is heeeeeeel anders dan comic vision :P Ze zijn een beetje op dezelfde manier tot stand gekomen, maar ik had een beetje een "dafuq" gevoel. Feit dat ze in MCU Jarvis hebben gebruikt als deel van Visions oorsprong maakt dan wel weer een deel goed ^^

In MCU is Vison een samenvoegsel van Jarvis, Ultron en Magie? van Asgard.
Dan had ik het wel aardig goed ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Niku schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:55:
spoiler:
Oja, Thanos. Van Guardians of The Galaxy.

damn ik weet hier echt te weinig van af
Ook van de after credits scene van Avengers 1 :P YouTube: The Avengers - End credit scene(s) + Shawarma scene *SPOILERS* HD 1080p

"To challenge them is to court death!"
En dan Thanos wicked smile zien oOo damn ik wil Infinity War >_<

@MrVegeta, ja klopte aardig

[ Voor 12% gewijzigd door Bokkie op 01-05-2015 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Bokkie schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:15:
[...]

Ook van de after credits scene van Avengers 1 :P YouTube: The Avengers - End credit scene(s) + Shawarma scene *SPOILERS* HD 1080p

"To challenge them is to court death!"
En dan Thanos wicked smile zien oOo damn ik wilInfinity Warr >_<

@MrVegeta, ja klopte aardig
Is er al bekend welke Avengers ze daar voor willen gaan gebruiken? Dezelfde als in 1 & 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Niku schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:21:
[...]

Is er al bekend welke Avengers ze daar voor willen gaan gebruiken? Dezelfde als in 1 & 2?
Voor dat soort info kan je beter naar het Marvel Cinematic Universe topic gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Bokkie schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:23:
[...]

Voor dat soort info kan je beter naar het Marvel Cinematic Universe topic gaan :)
Ait, wist niet eens dat die bestond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
+1
Blauw of niet, Jennifer Lawrence blijft lekker :P

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Rebecca Romijn ook :9

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Nosferatu (2006)Nosferatu 1922)

De versie die ik gezien heb van deze bekende vampierenfilm is gemaakt in 1922. Medio 1997-2006 opgeknapt en uitgebracht op DVD en heb gekeken zonder ondertiteling, in het Duits dus.

Het verhaal is redelijk bekend en voorspelbaar, maar voor een stille film (met achtergrondmuziek) erg boeiend om te zien hoe toentertijd al goede films gemaakt werden. Het camerawerk is grotendeels statisch zoals te verwachten, maar levert wel mooie uitzichten op. Er is duidelijk veel tijd gestoken in klederdracht en omgeving er mooi uit te laten zien. De acteurs en actrices doen hun werk goed, al is het soms erg overdreven, maar dat ligt denk ik vooral aan de regisseur vermoed ik. Anderhalf uur is een lange zit, maar naarmate het verhaal vordert begon ik toch meer geboeid te kijken. Leuk om toch eens gezien te hebben, heb ooit kleine stukjes gezien lang geleden, maar nu gelukkig toch eens helemaal af kunnen kijken en blij toe.
IMDb -- Nosferatu (2006) Zoek meer informatie over Nosferatu (2006) op Google Zoek trailer van Nosferatu (2006) via Google Schrijf zelf een recensie over Nosferatu (2006)

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
Avengers: Age of Ultron (2015)Avengers: Age of Ultron (2015)

Net terug van Avengers: Age of Ultron in de bios.

Het ging mij allemaal te snel, niet dat ik het niet snapte, maar er was nauwelijks rust. Motivatie van Ultron werd ook niet echt goed op ingegaan.
spoiler:
Motivatie van Ultron komt uit Banner en Stark. Wil je die dan wel als Avenger hebben dacht ik steeds, lijkt me niet handig
Ineens was er een love-story, beetje vreemd. De humor was wel aardig al voelde die op gegeven moment ook een beetje geforceerd.

Ter info: heb me tot nu toe uitstekend vermaakt met de andere marvel films dus ik ben geen marvel hater ofzo :p

Ik hoop op een backstory film van de twins, zou een mooie donkere film kunnen worden.

IMDb -- Avengers: Age of Ultron (2015) Wikipedia -- Avengers: Age of Ultron (2015) Bekijk trailer van Avengers: Age of Ultron (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Avengers: Age of Ultron (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Overigens was ik niet onder de indruk van het 3D. Vond de Jurassic World trailer betere 3D hebben ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:15
Ramon schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 23:35:
Avengers: Age of Ultron (2015)[afbeelding]

Net terug van Avengers: Age of Ultron in de bios.

Het ging mij allemaal te snel, niet dat ik het niet snapte, maar er was nauwelijks rust. Motivatie van Ultron werd ook niet echt goed op ingegaan.
spoiler:
Motivatie van Ultron komt uit Banner en Stark. Wil je die dan wel als Avenger hebben dacht ik steeds, lijkt me niet handig
Ineens was er een love-story, beetje vreemd. De humor was wel aardig al voelde die op gegeven moment ook een beetje geforceerd.

Ter info: heb me tot nu toe uitstekend vermaakt met de andere marvel films dus ik ben geen marvel hater ofzo :p

Ik hoop op een backstory film van de twins, zou een mooie donkere film kunnen worden.

[afbeelding] 5 / 10

Overigens was ik niet onder de indruk van het 3D. Vond de Jurassic World trailer betere 3D hebben ;)
Ik overweeg ook om deze te gaan zien.

Omdat ik eigenlijk alles wel kan waarderen van marvel ben ik wel benieuwd wat ik van de series gezien moet hebben. Ik heb alle films t/m Gaurdians of the Galaxy gezien + het eerste seizoen van Agents of Shield.

Is het aan te raden om Agents of Shield seizoen 2, Agent Carter & Daredevil te zien voordat je Avengers 2 ziet?

edit: eindelijk een beetje overzichtelijke tijdlijn gevonden:
http://shieldtv.net/marvel-cinematic-timeline-viewing-guide
Tenzij iemand het niet hiermee eens is ga ik die maar aanhouden :)

[ Voor 4% gewijzigd door ikbenerniet op 03-05-2015 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 15:56
Niet per se nodig. Mijn enige voorkennis was de de helft van de eerste Thor film, de eerste Avengers film, en de 3 Iron Man films. De rest (Guardians, Capt America, e.d) niet gezien, ook geen interesse in.

Had geen enkele moeite om Age of Ultron te volgen en heb me er uitstekend mee vermaakt.
Ben nu wel benieuwd naar Capt. America: Civil War, omdat Black Widow en Scarlet Witch daar ook in meespelen. En vooral Scarlet Witch vond ik een interessante toevoeging bij Avengers 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:25

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ikbenerniet schreef op zondag 03 mei 2015 @ 00:01:
[...]
edit: eindelijk een beetje overzichtelijke tijdlijn gevonden:
http://shieldtv.net/marvel-cinematic-timeline-viewing-guide
Tenzij iemand het niet hiermee eens is ga ik die maar aanhouden :)
Dat is een handige website. Lijkt me ook een goede toevoeging aan het MCU-topic.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:48

YellowCube

Wait...what?

RoadKill21 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:04:
Nosferatu (2006)[afbeelding]

De versie die ik gezien heb van deze bekende vampierenfilm is gemaakt in 1922. Medio 1997-2006 opgeknapt en uitgebracht op DVD en heb gekeken zonder ondertiteling, in het Duits dus.

Het verhaal is redelijk bekend en voorspelbaar, maar voor een stille film (met achtergrondmuziek) erg boeiend om te zien hoe toentertijd al goede films gemaakt werden. Het camerawerk is grotendeels statisch zoals te verwachten, maar levert wel mooie uitzichten op. Er is duidelijk veel tijd gestoken in klederdracht en omgeving er mooi uit te laten zien. De acteurs en actrices doen hun werk goed, al is het soms erg overdreven, maar dat ligt denk ik vooral aan de regisseur vermoed ik. Anderhalf uur is een lange zit, maar naarmate het verhaal vordert begon ik toch meer geboeid te kijken. Leuk om toch eens gezien te hebben, heb ooit kleine stukjes gezien lang geleden, maar nu gelukkig toch eens helemaal af kunnen kijken en blij toe.
[afbeelding] 8 / 10
ik heb ook enkel en alleen kleine stukjes gezien en heb daardoor zoiets van: "moet ik een keer gaan kijken"
Datzelfde heb ik met Metropolis.
En ik heb vaak gehoor dat mensen zeggen dat eigenlijk alleen de bekende stukjes leuk zijn en de rest een beetje tegenvalt.
Desalniettemin ga ik, na je review, toch een poging wagen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

AcidBurn schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:17:
[...]

Hier is mijn review van Reservoir dogs:
Salvatron in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27]"

En Pulp fiction heb ik een paar keer gezien en ik vond het een zeer matige, oninteressante film.
JvS schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:32:
[...]

Nee hoor, als mijn recensies eventuele reacties uitlokken is dat volledig onbedoeld.
heuveltje schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:40:
[...]

Dat zal er ook heel erg aan liggen welke engelsen gok ik.
Ik had wat londonse clan-mates, en die fuck'de en shit"de toch wel wat af als er wat fout ging.

En op mijn bijbaantje werkte ik veel samen met wat ierse spuiters, die konden werkelijk geen 2 zinnen zeggen zonder er ergens een bloody door heen te gooien :)
Ik praat vooral met engels sprekende aziaten die wel brits engels zullen spreken neem ik aan. Die vrouw met wie ik vrolijk naar frankrijk ben gegaan nam er nogal aanstoot aan dat ik fuck en shit zei, terwijl ze zelf de hele tijd damn etc zei, wat natuurlijk raar is aangezien ze zelf de hele tijd schold, maar ja, als die anderen er aanstoot aannemen zeg ik het maar niet meer.

[ Voor 54% gewijzigd door Salvatron op 03-05-2015 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

The Cobbler (2014)The Cobbler (2014)
IMDb: 5.7 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy | Runtime: 99min. | MPAA: PG-13
De film begint érg sloom, het duurt zo'n 20 minuten voordat het verhaal echt begint. Dit trage karakter gaat helaas de hele film zo door. Het einde van de film had zo ongeveer rond de 30-45 minuten moeten zitten om vervolgens een leuke draai aan het verhaal te geven.

De zwakke personages (op Greenawalt na) geven de film weinig karakter en het zou me niet verbazen als ik over een week niet meer weet hoe de personages heten; op Max na, Melonie Diaz liet me elke keer aan Life is Strange denken wanneer ze 'Max' zei. Maar dat is besides the point.

Samenvattend, er gebeurt weinig, slechte personages en een voorspelbare Hollywood thema.
IMDb -- The Cobbler (2014) Wikipedia -- The Cobbler (2014) Bekijk trailer van The Cobbler (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Cobbler (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Noem me 1 goede Adam Sandler film :/

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:43

Emiel1984

Made in NL

Twhomp schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:52:
Ik moet toegeven dat er niet echt films zijn gemaakt met Adam Sandler waar je het later nog is over hebt.
Echter voor wat vermaak zitten er best wel films bij die ik zelf wel het kijken waard vond.
- 50 first dates , prima mee vermaakt geen topper maar zeker niet slecht te noemen.
- Spanglish, idem dito..
- Big Daddy, idem dito..
- ...

Als je de IMDB reviews bekijkt dan de meeste mensen het daar ook wel mee eens..

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Twhomp schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:52:
Punch drunk love.
Reign over me.

[ Voor 4% gewijzigd door Kez op 03-05-2015 19:03 ]

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

PTA! PTA! PTA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik vind Click toch ook wel een erg leuke film met Adam Sandler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Kez schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:07:
[...]

Punch drunk love.
Reign over me.
En dat van de 35 films (give or take) waar die in heeft gespeeld. Magere score.

Anders gezegd:
Adam Sandler? Of ook zo'n druif: Kevin James?
Niet eens het illegaal downloaden waard :N
Wat het ergste doet vermoeden voor de film Pixels

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Twhomp schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:13:
[...]

En dat van de 35 films (give or take) waar die in heeft gespeeld. Magere score.
Je vroeg er 1,je krijgt er 2...prima score volgens mij.
Verder zo uit mijn hoofd:Spanglish,3 al.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:04

Murphy

(2B||!2B)?

Ik snap dat Sandler-bashing niet zo goed. Just Go With It, Click, 50 First Dates, Blended en ook The Cobbler zijn wat mij betreft prima films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:38
Who Framed Roger Rabbit (1988)Who Framed Roger Rabbit  (1988)
IMDb: n/a
Buiten jeugdsentiment dat aan deze film verbonden is, steekt deze ook gewoon nog altijd prima in elkaar. Mooi om te zien dat deze film na 27 jaar nog altijd prima mee kan!

Zoek meer informatie over Who Framed Roger Rabbit  (1988) op Google Zoek trailer van Who Framed Roger Rabbit  (1988) via Google

-- Edit -- Geen idee waarom de UBB generator deze film niet kan vinden..

[ Voor 3% gewijzigd door Steefmeister op 04-05-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 18-09 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Murphy schreef op maandag 04 mei 2015 @ 08:23:
Ik snap dat Sandler-bashing niet zo goed. Just Go With It, Click, 50 First Dates, Blended en ook The Cobbler zijn wat mij betreft prima films!
You Don't Mess with the Zohan had leuke momenten, En stiekem heb ik een zwak voor the waterboy :X

Maar dat komt ook omdat The Fonz erinzit, dan moet ie wel cool zijn :P

Maar idd, het is een naam die over het algemeen niet veel goeds belooft !

Grootste probleem is dat wie hij ook speelt, ik blijf adam sandler zien. Dat heb ik bij andere acteurs veel minder.

[ Voor 25% gewijzigd door heuveltje op 04-05-2015 09:12 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Dat Adam Sandler in een film speelt betekent inderdaad niet meteen dat de film zelf slecht is. You don't mess with the Zohan en de films die jij noemt (behalve The Cobbler :P) vind ik allemaal best vermakelijke films. Hij speelt echter altijd op dezelfde manier, daarom kun je bij een Adam Sandler film ook vaak hetzelfde verwachten.

Ditzelfde gevoel heb ik trouwens ook bij Liam Neeson. Hij speelt altijd in dezelfde soort films, dezelfde rol op precies dezelfde manier geacteerd. Ik ben daarom ook zeer terughoudend met zijn films kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tja, dat kun je dan ook zeggen over Johnny Depp en Jason Statham bijv. en van nog veel meer acteurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 21:20
Jorgen schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:12:
Tja, dat kun je dan ook zeggen over Johnny Depp en Jason Statham bijv. en van nog veel meer acteurs.
LOL Johnny Depp heeft ongeveer de meest uiteenlopende characters van Hollywood :P
*Statham klopt wel, hoewel hij laatste tijd dramatische film maakt.

The Equalizer (2014)The Equalizer (2014)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 132min. | MPAA: R
Plot: A man believes he has put his mysterious past behind him and has dedicated himself to beginning a new, quiet life. But when he meets a young girl under the control of ultra-violent Russian gangsters, he can't stand idly by - he has to help her.
Ben behoorlijk fan van Denzel dus deze gechecked. Het verhaal is dun - voormalige black ops marinier helpt mishandelde straatprostituee - maar het is goed uitgewerkt. Film duurt ruim twee uur en die vlogen voorbij. Vriendin zei "wat is alles mooi in beeld gebracht hé?" op het moment dat iemand z'n hoofd werd ingeslagen, vertraagd weergegeven met een mooi effect :p Er worden echt mooie shots gemaakt, snelle actie en een prima verhaal. Absolute aanrader!

Nu ik naar de regisseur heb gekeken, Antoine Fuqua, is het niet gek dat hij goede films maakt. Na Shooter, Tears of the Sun, Training Day en Olympus has Fallen
IMDb -- The Equalizer (2014) Wikipedia -- The Equalizer (2014) Bekijk trailer van The Equalizer (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Equalizer (2014)

[ Voor 87% gewijzigd door Reaper.JA2 op 05-05-2015 12:34 ]

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Depp doet toch ook vaak hetzelfde trucje hoor: Edward Scissorhands, Jack Sparrow, Tonto; allemaal onaangepaste types die "wel meer dan alleen een tikkeltje gek zijn".

Wat mij betreft is dat trouwens geen enkel probleem. Als iemand goed is in wat-ie doet, mag hij dat ook blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Adam is een enorme sell out die kutfilms maakt. Sure, hij heeft wel een aantal interessante films gemaakt, en hij kan kan ook wel acteren. Maar over het algemeen maakt hij films die het vooral van racistische en seksistische grappen moet hebben. Er zit vrijwel nooit een originele gedachte achter en hij heeft zelf toegegeven dat hij films maakt om met vrienden op vakantie te gaan om dan vervolgens daar geld voor te vragen.

Iedereen die het voor Adam opneemt moet eigenlijk eerst deze film zien,

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Z22fSyedgoE]

[ Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 05-05-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:03

Dreanor

Joene

MrVegeta schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:08:
Er zit vrijwel nooit een originele gedachte achter en hij heeft zelf toegegeven dat hij films maakt om met vrienden op vakantie te gaan om dan vervolgens daar geld voor te vragen.
Moet er dan een originele gedachte achter elke film zitten?

Ik zou ook wel schijt films willen maken als dat betekent dat ik bakken geld verdien en ook nog eens lekker met vrienden op vakantie kan.

En nee, ik ben geen fan-boy want merendeel van zijn films speelt hij een schreeuwerige sukkel (oftewel de gemiddelde youtube caster tegenwoordig zoals PewDiePie :P). Maar hij heeft zeker ook leuke films zoals Big Daddy, Happy Gilmore en ik vind zelfs de Grown Ups films erg vermakelijk. :D

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dreanor schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:22:
[...]

Ik zou ook wel schijt films willen maken als dat betekent dat ik bakken geld verdien en ook nog eens lekker met vrienden op vakantie kan.

En nee, ik ben geen fan-boy want merendeel van zijn films speelt hij een schreeuwerige sukkel (oftewel de gemiddelde youtube caster tegenwoordig zoals PewDiePie :P). Maar hij heeft zeker ook leuke films zoals Big Daddy, Happy Gilmore en ik vind zelfs de Grown Ups films erg vermakelijk. :D
Ik verwacht als filmliefhebber gewoon meer van films dan jou. Wat jij van Adam vindt moet je zelf weten, maar ik reageer op een vraag waarom mensen Adam films haten. Ik kan hem in ieder geval niet serieus nemen, hij doet niet eens zijn best. Het is gewoon een circus aap zonder enige dignity die een truukje doet. En blijkbaar trappen er mensen in.

Hm, komt misschien wat denigrerend over, excuses. Het komt er op neer dat ik geen respect voor Adam heb, hij heeft talent maar kiest voor de easy way. Als jij zijn films leuk vindt ga je gang. Ik vind zelf Superhero the Movie hilarisch terwijl anderen het te achterlijk voor woorden vinden. Iedereen heeft wel een guilty pleasure.

[ Voor 14% gewijzigd door MrVegeta op 05-05-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog hoe die documentaire heet over die chef/ restaurant? Iemand had een review geschreven in dit topic maar kan het niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Dreanor schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:22:
[...]

Nee absoluut niet. Van mij mogen sommige films nog wel 10 vervolgen krijgen, als die goed zijn tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:48

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:34:
Weet iemand nog hoe die documentaire heet over die chef/ restaurant? Iemand had een review geschreven in dit topic maar kan het niet meer vinden.
Verwijderd in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27]" ?
(maar aangezien je dat zelf was, twijfel ik sterk of je dat bedoelt)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Welke chef? Welk restaurant? Er zijn er wel meer. Jiro Dreams of Sushi is hier in ieder geval wel besproken.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:24
[quote]Steefmeister schreef op maandag 04 mei 2015 @ 08:27:
Who Framed Roger Rabbit (1988)[afbeelding]
IMDb: n/a
Buiten jeugdsentiment dat aan deze film verbonden is, steekt deze ook gewoon nog altijd prima in elkaar. Mooi om te zien dat deze film na 27 jaar nog altijd prima mee kan!

[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8 / 10

Ook 1 van mijn favorieten :)

Laatste film die ik gezien heb was via popcorn time Absolution met Seagal en Vinnie Jones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bedoel je Chef?

Ik zie dat je een docu zocht. Dan is het niet Chef.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 05-05-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Fucking Perfect denk ik, over Sergio Herman.

Kan ook zijn dat de titel zonder g werd geschreven, maar ik zit hier op het werk en durf niet op internet te gaan zoeken. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 19:03
Misschien Jiro Dreams of Sushi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:08
Jorgen schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:12:
Ik heb dat altijd gevonden van Nicolas Cage en Steven Seagel. Kan echt geen film van hun kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:29

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Geniale film! Of de docu over El Bulli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

MrVegeta schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:24:
[...]

Ik verwacht als filmliefhebber gewoon meer van films dan jou. Wat jij van Adam vindt moet je zelf weten, maar ik reageer op een vraag waarom mensen Adam films haten. Ik kan hem in ieder geval niet serieus nemen, hij doet niet eens zijn best. Het is gewoon een circus aap zonder enige dignity die een truukje doet. En blijkbaar trappen er mensen in.

Hm, komt misschien wat denigrerend over, excuses. Het komt er op neer dat ik geen respect voor Adam heb, hij heeft talent maar kiest voor de easy way. Als jij zijn films leuk vindt ga je gang. Ik vind zelf Superhero the Movie hilarisch terwijl anderen het te achterlijk voor woorden vinden. Iedereen heeft wel een guilty pleasure.
Dan moet je deze nog eens opzetten: IMDB: Funny People (2009)

Maar snap wat je bedoelt. Hij maakt ook gewoon teveel films. Een aantal is hartstikke leuk (van paar jaar terug), maar je kan ook niet zoveel films maken en leuk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 19:34
Arjantje72 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 18:05:
Ik heb dat altijd gevonden van Nicolas Cage en Steven Seagel. Kan echt geen film van hun kijken.
Nicolas Cage ken ik wel goed hebben, maar ik weet precies wat je bedoelt :P Ze lijken eigenlijk maar een soort rol te kunnen spelen (of maar een gezichtsuitdrukking), nu speelt Cage wel nog in een hoop verschillende soorten films.

Adam Sandler kan ik ook slecht hebben, vooral omdat hij een beetje altijd dezelfde soort flauwige rollen speelt, op een paar films na. Zelfde heb ik ook heel erg met Seth Rogen, en in wat mindere mate met Ben Stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 19:55
amas schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:49:
The Cobbler (2014)[afbeelding]
IMDb: 5.7 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy | Runtime: 99min. | MPAA: PG-13
De film begint érg sloom, het duurt zo'n 20 minuten voordat het verhaal echt begint. Dit trage karakter gaat helaas de hele film zo door. Het einde van de film had zo ongeveer rond de 30-45 minuten moeten zitten om vervolgens een leuke draai aan het verhaal te geven.

De zwakke personages (op Greenawalt na) geven de film weinig karakter en het zou me niet verbazen als ik over een week niet meer weet hoe de personages heten; op Max na, Melonie Diaz liet me elke keer aan Life is Strange denken wanneer ze 'Max' zei. Maar dat is besides the point.

Samenvattend, er gebeurt weinig, slechte personages en een voorspelbare Hollywood thema.
[afbeelding] 3 / 10
Gisteren gezien, ik geef hem een 9. _/-\o_

Korte en krachtige film. Actie was prima, einde was elegant en onthullend.
Prima om te kijken na een lange werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
sewer schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:48:
[...]
en in wat mindere mate met Ben Stiller.
Kan het meeste werk van 'm niet pruimen, maar The Secret Life of Walter Mitty vond ik toch een aangename film!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de input mensen. Het was niet Jiro, die ken ik al :). Het was ook niet Chef. Die van Oud Sluis lijkt me ook interessant dus zal ik eens bekijken. Volgens mij was het een ronde tafel op de cover poster bij IMDb.

Gevonden :). Tafel was de zoekterm voor dit topic :). -Moondust- in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27]" IMDB: El somni (2014)

Chef's Table (Netflix) is van dezelfde regisseur als Jiro. Wat mij betreft indrukwekkende portretten van enkele top-chefs over de hele wereld. Zie: http://www.bonappetit.com...table-netflix-documentary

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Smultie schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:12:
[...]

Kan het meeste werk van 'm niet pruimen, maar The Secret Life of Walter Mitty vond ik toch een aangename film!
Meet the Parents was erg goed met Ben Stiller, voor de rest heb ik nog nooit een fatsoenlijke film met die kerel gezien. Nicolas Cage heeft een aantal leuke films (face off, con air, die ene met 2 minuten in de toekomst kunnen kijken, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Skyfall (2012)Skyfall (2012)
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Deze film afgelopen weekend voor de 3e keer gezien. Waar de eerste 2 bond films met craig me toch een beetje tegenvielen, maakt deze het absoluut goed! Vooral wanneer mr bond met M in de DB5 onderweg gaat. Ik heb bijna zitten janken toen ze die auto opbliezen:)

Nu is het een tijdje zitten smachten op spectre. Hier gaat aston martin eindelijk weer eens GOED los qua auto. Al wat beelden van gezien en kan haast niet wachten:)

Skyfall wordt wat mij betreft nog even helemaal compleet gemaakt met een heerlijke soundtrack. Zelden zo lang naar een intro zitten kijken als die waar adele onder zit te zingen:)
IMDb -- Skyfall (2012) Wikipedia -- Skyfall (2012) Bekijk trailer van Skyfall (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Skyfall (2012)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Tracers (2015)Tracers (2015)
IMDb: 5.4 | Genre: Action | Runtime: 94min. | MPAA: PG-13
Plot: Wanted by the Chinese mafia, a New York City bike messenger escapes into the world of parkour after meeting a beautiful stranger.
Heerlijke actie film, mooie beelden en stunts gezien.
Aanrader wel !
IMDb -- Tracers (2015) Wikipedia -- Tracers (2015) Bekijk trailer van Tracers (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Tracers (2015)

The Interview (2014)The Interview (2014)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 112min. | MPAA: R
Plot: Dave Skylark and producer Aaron Rapoport run the celebrity tabloid show
Gister ook the interview gezien, viel uiteindelijk tegen. Sommige dingen waren wel grappig. Maar te veel ook niet
IMDb -- The Interview (2014) Wikipedia -- The Interview (2014) Bekijk trailer van The Interview (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Interview (2014)

[ Voor 33% gewijzigd door Mars18 op 06-05-2015 08:36 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:41
Kingsman: The Secret Service (2014)Kingsman: The Secret Service (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 129min. | MPAA: R
Plot: A spy organization recruits an unrefined, but promising street kid into the agency's ultra-competitive training program, just as a global threat emerges from a twisted tech genius.
Lekkere actiefilm, goede beelden. De vechtscenes zijn goed in beeld gebracht, echter soms goed te zien dat er hier en daar wat gesleuteld is. Een beetje James Bond spionnen gedrag met een Ali-G typetje als protogé.
IMDb -- Kingsman: The Secret Service (2014) Wikipedia -- Kingsman: The Secret Service (2014) Bekijk trailer van Kingsman: The Secret Service (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kingsman: The Secret Service (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Aight! schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:07:
[...]

Geniale film! Of de docu over El Bulli?
Als je van Jiro Dreams of Sushi hebt genoten dan is de nieuwe Netflix serie Chef's Table ook erg aan te raden. In zes afleveringen worden zes verschillende chef-koks geinterviewd en hoor je ook hun persoonlijke verhalen. De eerste aflevering is door dezelfde regisseur gemaakt als Jiro Dreams of Sushi en ziet er dan ook prachtig uit. Heb gisteren de laatste aflevering gekeken en deze serie is echt aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik ben al een tijd bezig om de top 250 van IMDB te kijken. En er komen heel veel films voorbij die ik zelf niet zo snel opgezet zou hebben. Hieronder de twee laatste. Vanavond denk ik dat ik Aliens ga kijken:

To Kill a Mockingbird (1962)To Kill a Mockingbird (1962)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama | Runtime: 129min. | MPAA: NOT RATED
Zwart film, naar het gelijknamige boek, zelf niet gelezen trouwens. Leuk om te zien dat je toendertijd nog lekker kattekwaad uit kon halen als kind. Ik vraag mij af in hoeverre dat in de huidige tijd in de stad nog goed lukt, maar dat zal ik merken over een paar jaar.

Verder een verhaal dat duidelijk maakt welke rassenhaat er speelde in de jaren 30 in Amerika. En een blanke advocaat die ervoor probeert te zorgen dat de zwarte man niet onterecht achter de tralies verdwijnt.

En het heeft zoals veel goede films, geen happy ending.
IMDb -- To Kill a Mockingbird (1962) Wikipedia -- To Kill a Mockingbird (1962) Bekijk trailer van To Kill a Mockingbird (1962) op YouTube Schrijf zelf een recensie over To Kill a Mockingbird (1962)

Gandhi (1982)Gandhi (1982)
IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 191min. | MPAA: PG
Gisteravond Gandhi gezien. En hoewel ik Gandhi niet echt interessant vind (nog steeds niet eigenlijk) heb ik wel bewondering voor het doorzettingsvermogen van hem. De film zelf is lekker lang (ruim 3 uur), neem rustig de tijd, maar is goed opgezet. En de acteur die Gandhi speelt is helemaal fantastisch. Ook leuk dat het Ben Kingsley blijkt te zijn. De acteur ken ik en heeft een herkenbare kop, maar in de hele film had ik hem niet herkent. Hij blijkt ook indiaas bloed te hebben.
IMDb -- Gandhi (1982) Wikipedia -- Gandhi (1982) Bekijk trailer van Gandhi (1982) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gandhi (1982)

Daarnaast kijk ik ook nog wel eens recente films. Hieronder de laatste twee recente:
X-Men: Days of Future Past (2014)X-Men: Days of Future Past (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
De hele X-men serie heeft mij altijd wel kunnen boeien. Leuke karakters met genoeg onderlinge strijd om het interessant te houden. En een reboot op deze manier kan mij ook wel bekoren. Daarom vond ik First Class geen enkel probleem.

Dit is dus een samenkomst van de oude met de nieuwe serie en dat pakt redelijk uit. Het heden (met de oude cast) is wat mat, over the top (de evil robots doen me denken aan de Dementors uit Harry Potter) en er gebeurt daar ook niet echt veel. Daarnaast gaan we maar niet teveel letten op het butterfly effect in het tijdreis gebeuren.

Maar afgezien van bovenstaande is het weer een vermakelijke X-men film. Zo'n film die je als je gewoon zin hebt in een filmpje kijken zonder na te hoeven denken opzet.
IMDb -- X-Men: Days of Future Past (2014) Wikipedia -- X-Men: Days of Future Past (2014) Bekijk trailer van X-Men: Days of Future Past (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over X-Men: Days of Future Past (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

The Imitation Game (2014)The Imitation Game (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Turing vind ik een interessant persoon en Benedict Cumberbatch een interessante acteur (Sherlock!) en Keira Knightley in een film is ook altijd leuk meegenomen. Dus deze film moest ik wel gaan kijken.

En het is een goed verhaal, alhoewel er op de accuraatheid van de film nogal wat is aan te merken. Zeer interessant om te zien hoe het kraken van de Enigma ongeveer is gebeurt. En zeker ook interessant om te zien hoe het na het kraken is verlopen.
Daarnaast is Turing een homofiel, wat in die tijd ten strengste verboden was. Het valt eigenlijk nauwelijks op, want er wordt niet of nauwelijks op in gegaan. Alleen onder het oppervlak.

Kortom, ja een leuke film, maar zeker niet accuraat.
IMDb -- The Imitation Game (2014) Wikipedia -- The Imitation Game (2014) Bekijk trailer van The Imitation Game (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Imitation Game (2014)

[ Voor 35% gewijzigd door Jelte op 07-05-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

It Follows (2014)It Follows (2014)
IMDb: 7.6 | Genre: Horror | Runtime: 100min. | MPAA: R
Horrorfilms met een geest/demoon/spook/wat-dan-ook zijn vaak hetzelfde. Een niet-belangrijk persoon luidt de film in, sterft aan de geest en geeft de geest door aan de hoofdpersoon. De hoofdpersoon wordt de hele film bang gemaakt door deze en gene. Geweld en doden is optioneel. Aan het einde van de film weten de hoofdpersonages wat de geest doet/wil en ze zijn van hem/haar af. Dit is zo ongeveer het plot van 90% van alle horror films.

Zo ook It Follows. Het bevat alle elementen van een standaard horrorfilm: jump scares, leuke meiden en een enge geest. Plot en personages zijn zo vlak als het maar kan. En de film eindigt niet, hij stopt. Iedereen in de film had iets van "wat....". Je weet dus totaal niet wat de geest is/wil. Vaak wordt er wel een soort van mysterie opgelegd en opgelost, maar hier niet. Het is gewoon het domme blondje dat de hele zitting bang is en dan stopt de film gewoon. Ik snap dan ook écht niet waarom de film zo belachelijk hoge scores haalt (8'en en 9's).
IMDb -- It Follows (2014) Wikipedia -- It Follows (2014) Bekijk trailer van It Follows (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over It Follows (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.5 4.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
Jelte schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:46:
The Imitation Game (2014)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Turing vind ik een interessant persoon en Benedict Cumberbatch een interessante acteur (Sherlock!) en Keira Knightley in een film is ook altijd leuk meegenomen. Dus deze film moest ik wel gaan kijken.

En het is een goed verhaal, alhoewel er op de accuraatheid van de film nogal wat is aan te merken. Zeer interessant om te zien hoe het kraken van de Enigma ongeveer is gebeurt. En zeker ook interessant om te zien hoe het na het kraken is verlopen.
Daarnaast is Turing een homofiel, wat in die tijd ten strengste verboden was. Het valt eigenlijk nauwelijks op, want er wordt niet of nauwelijks op in gegaan. Alleen onder het oppervlak.

Kortom, ja een leuke film, maar zeker niet accuraat.
[afbeelding] 7 / 10
Ik heb hem vorige week ook nog gezien en vond hem echt heel goed, maar wat is er dan niet zo accuraat aan?

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:14
sewer schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:48:
[...]
Adam Sandler kan ik ook slecht hebben, vooral omdat hij een beetje altijd dezelfde soort flauwige rollen speelt, op een paar films na. Zelfde heb ik ook heel erg met Seth Rogen, en in wat mindere mate met Ben Stiller.
Big Daddy en de Wedding Singer waren erg leuk maar tegenwoordig vind ik dat het niveau van Sandler wel erg vaak door de ondergrens zakt. Ook flauwe comedy's kunnen origineel zijn maar dat is bij hem nooit meer het geval.

Met Ben Stiller en Seth Rogan heb ik dat minder. Die hebben ook grote missers maar Knocked Up en It's all about Mary zijn wat mij betreft toch wel klassiekers in het het flauwe comedy-genre. En dat bedoel ik positief :)

Over Knocked Up gesproken: als je het over een éénzijdige rolkeuze hebt denk ik aan Katherine Heigl. Die kan echt niks anders meer dan het blondje in de comedy spelen tegenwoordig. Probeer eens wat anders denk ik altijd als ik haar zie spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Dacht ik ga eens kijken welke films van Sandler ik ook leuk vind, maar het zijn er toch wel wat meer dan ik had verwacht (release volgorde):
- Happy Gilmore
- The Wedding Singer
- The Waterboy
- Big Daddy
- Punch-Drunk Love
- 50 First Dates
- Click
- You Don't Mess With The Zohan

Geen van de films zijn echte mega-toppers, maar ik kijk ze wel altijd graag terug. Hij heeft een paar hele slechte films (Grown Ups 1/2 e.g.), vooral de laatste jaren doet hij minder zijn best lijkt het. Maar de wat oudere films van hem zijn toch wel erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:32

Lapras

Ice beam

50 First Date was redelijk dramatisch.

Maar half gerelateerd aan de lopende discussie: afgelopen weekend keken mijn vriendin en ik About Time (2010). Meer dan prima romcom om samen op de bank te kijken. Geweldige Britse humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
markdm schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:50:
[...]

Ik heb hem vorige week ook nog gezien en vond hem echt heel goed, maar wat is er dan niet zo accuraat aan?
check de wiki.

Owh en ziek zijn is fijn als film liefhebber:
Birdman: Or (The Unexpected Virtue of Ignorance) (2014)Birdman: Or (The Unexpected Virtue of Ignorance) (2014)
IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 119min. | MPAA: R
Verrassende film. Geen idee dat het zich hier af zou spelen. Ik probeer altijd zo min mogelijk over de film te weten. Alleen de plotline en acteur/regisseur. Ik wil graag verrast worden en dat is hier gelukt.

Vond vooral de one-shot-camera-style erg goed en leuk gedaan. Alsof je er telkens naast staat. Edward Norton deed me wel veel denken aan zijn rol in Fightclub.

Wat mij betreft een van de beste films uit 2014. Samen met Grand Budapest hotel.

Het einde weet ik zo net nog niet trouwens. Iets te zweverig wat mij betreft.
IMDb -- Birdman: Or (The Unexpected Virtue of Ignorance) (2014) Wikipedia -- Birdman: Or (The Unexpected Virtue of Ignorance) (2014) Bekijk trailer van Birdman: Or (The Unexpected Virtue of Ignorance) (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Birdman: Or (The Unexpected Virtue of Ignorance) (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Grappig, ik besef nu dat ik de twee grote Oscar winnaars van vorig jaar ook het beste vond vorig jaar. Voorheen vind ik de grote Oscar winnaars altijd maar saai en over the top. Is mijn smaak anders of wordt er door de jury gewoon op betere films gestemd?

[ Voor 4% gewijzigd door Jelte op 07-05-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:29

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Walkman schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:32:
[...]

Als je van Jiro Dreams of Sushi hebt genoten dan is de nieuwe Netflix serie Chef's Table ook erg aan te raden. In zes afleveringen worden zes verschillende chef-koks geinterviewd en hoor je ook hun persoonlijke verhalen. De eerste aflevering is door dezelfde regisseur gemaakt als Jiro Dreams of Sushi en ziet er dan ook prachtig uit. Heb gisteren de laatste aflevering gekeken en deze serie is echt aan te raden.
Ik vindt al die films vet! Zit zelf ook in het vak sort of, dus altijd wel inspirerend.

Docu van Sergio ook, ben er zelfs ook twee keer wezen eten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
shenr schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:24:
...
- Happy Gilmore
- The Wedding Singer
- The Waterboy
- Big Daddy
- Punch-Drunk Love
- 50 First Dates
- Click
- You Don't Mess With The Zohan

...
kennen jullie little Nicky niet? briljante onderbroekenlol
http://www.imdb.com/title/tt0185431/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Aliens (1986)Aliens (1986)
IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 137min. | MPAA: R
Door Alien was ik eerder dit jaar zeer positief verrast. Dus voor Aliens ben ik goed gaan zitten. Nergens voor nodig helaas.

Waar Alien verfrissend was, goed kwam opbouw en spanning. Is Aliens meer een hack-n-slash. En daar houd ik niet van. Veel saaie karakters (marines met standaard attitude), heel veel aliens die ook makkelijk doodgaan. De kracht van de eerste was juist die ene ongrijpbare alien. Nu zijn het opeens inwisselbare, makkelijk te doden niet voorzichtige wezens, als in zoveel hack-n-slash films.

Ik hou het lekker bij Alien.
IMDb -- Aliens (1986) Wikipedia -- Aliens (1986) Bekijk trailer van Aliens (1986) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Aliens (1986)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 19:34
Daar hebben meer van dat soort films wel last van, ook predator bijvoorbeeld. In film 1 gaat het om één zowat onverslaanbaar wezen, in deeltje 2 moeten er al meerdere zijn en zijn ze helemaal niet meer zo onverslaanbaar, en in sequel nummertje zoveel (alien vs predator) huppelen de mensen vrolijk tussen weet ik hoeveel aliens en predators. Ik vind dat ook altijd jammer :)

Al vond ik aliens nog wel een goede film :P

[ Voor 11% gewijzigd door sewer op 08-05-2015 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Alien is een SF Thriller, Aliens is een SF actiefilm :)

wbt Predator 2, je ziet er pas meerdere bij het einde, de hele film lang is het er maar 1.

Wat dat betreft vind ik het altijd jammer dat ze dat soort films voor mij de totaal verkeerde gestelde insteek gebruiken. (zelfde als Transformers van Bay)

Het zijn geen Predator/Alien/Transformer films, het zijn films met Predators/Aliens/Transformers.

Als ik een AvP film zie wil ik geen fucking mietjes zien rondrennen schreeuwend als kleine meisjes omdat ze bang zijn voor de 2 buitenaardse levensvormen, nee ik wil een massive battle waarin Xenomorphs en Yautja centraal staan en hard clashen waarbij de mensen gewoon collateral damage zijn.

Pagina: 1 ... 95 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]