Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.079 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Donstil schreef op maandag 20 april 2015 @ 01:29:

spoiler:
zo komt in de film bv niet echt goed naar voren dat hij PTSD had en dat hij opkwam voor kameraden met deze zelfde ziekte. In de film zie je wel dat hij steun bied aan mede soldaten maar in een andere vorm (lichamelijk letsel)
spoiler:
Dat is grappig. Ik vond dat juist wel goed gedaan. Eindelijk een "show, don't tell". Het werd je niet op een presenteerblaadje aangereikt, maar aan zijn nerveuze gedrag en ontkenning snapte ik prima dat hij hier last van heeft (en bezoek aan de dokter, toen was het toch wel echt duidelijk? :P). Ik vind het vervelender als er overduidelijke dingen de hele tijd heel expliciet genoemd moeten worden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:06
Ik heb ergens juist het tegenovergestelde gelezen: ze hebben de PTSD wat meer aangezet om hem sympathieker te maken. Overigens werkt dat voor mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Cinderella (2015)Cinderella (2015)
IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Family, Fantasy | Runtime: 105min. | MPAA: PG
Plot: When her father unexpectedly passes away, young Ella finds herself at the mercy of her cruel stepmother and her daughters. Never one to give up hope, Ella's fortunes begin to change after meeting a dashing stranger.
Eindelijk dit weekend toch nog kunnen zien en geen moment spijt van. Vooraf geen hele hoge verwachtingen, maar ik vond 'm vele malen leuker dan ik had gehoopt.

Met de tekenfilmversie van Cinderella had ik niet zo veel. Het lag er allemaal te dik bovenop. Naïef meisje wordt onderdrukt door stiefmoeder, vindt de ware liefde blablabla. In de film pakken ze het wat mij betreft slimmer aan en lijken de keuzes van Cinderella om te blijven logischer.

De casting is spot on. Cate Blanchett steelt de show als de stiefmoeder, net als Helena Bonham Carter als fairy godmother. Ook Lily James als Cinderella is een goede keuze geweest en Richard Madden als haar prins idem. Die twee passen wat mij betreft perfect bij elkaar.

Al met al gewoon een lieve film en zeker eentje die ik nog wel een keer zal zien.
IMDb -- Cinderella (2015) Wikipedia -- Cinderella (2015) Bekijk trailer van Cinderella (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Cinderella (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
The Theory of Everything (2014)The Theory of Everything (2014)
IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Drama, Romance | Runtime: 123min. | MPAA: PG-13
Dit was een leuke en indrukwekkende film over het leven van Stephen Hawking en zijn vrouw. Vooral Eddie Redmayne levert in mijn ogen ongelofelijk goed acteerwerk. Echt knap als je een rol zo kunt spelen.

Zeker een aanrader dus!
IMDb -- The Theory of Everything (2014) Wikipedia -- The Theory of Everything (2014) Bekijk trailer van The Theory of Everything (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Theory of Everything (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
The Gamers: Dorkness Rising (2008)The Gamers: Dorkness Rising (2008)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 105min.
Als een start van een Pathfinder adventure toch maar The Gamers 2 gekeken. (Pathfinder is Tabletop RPG).

Blijft een geweldige film, voor de D&D fans gewoon erg herkenbaar.

Helaas merk je wel dat andere mensen heel stoer proberen te doen dat ze het niks vinden, want D&D is voor nerds. maar stiekem toch wel grappig vinden :+
IMDb -- The Gamers: Dorkness Rising (2008) Wikipedia -- The Gamers: Dorkness Rising (2008) Bekijk trailer van The Gamers: Dorkness Rising (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Gamers: Dorkness Rising (2008)

Role Models (2008)Role Models (2008)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy | Runtime: 99min. | MPAA: R
US Larp in een notendop. Duct Tape, meer Duct Tape, oh en overigens! DUCT TAPE!

Heerlijke feel good movie. Wel geinig dat door deze film de jeugd larp wat populairder is geworden.
IMDb -- Role Models (2008) Wikipedia -- Role Models (2008) Bekijk trailer van Role Models (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Role Models (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
The Last Starfighter (1984)The Last Starfighter (1984)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 101min. | MPAA: PG
Plot: A video-gaming boy, seemingly doomed to stay at his trailer park home all his life, finds himself recruited as a gunner for an alien defense force.
De invloeden van andere jaren tachtig films (Star Wars, E.T., Tron) is heel erg duidelijk te merken, maar dat is juist de reden waarom ik zo van deze film genoten heb. De CG elementen zien er zwaar gedateerd uit, maar het heeft ook een bepaalde charme.

Is dit een goede film? Misschien niet, maar m'n beoordeling is in dit geval puur gebaseerd op het feit dat ik er zo van heb kunnen genieten.
IMDb -- The Last Starfighter (1984) Wikipedia -- The Last Starfighter (1984) Bekijk trailer van The Last Starfighter (1984) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Last Starfighter (1984)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Afgelopen weekend The Good Shepherd gezien, eentje die al langer op de lijst stond. Rustig tempo, actie is minimaal en vooral dialogen die je interesse wekken. Typisch zo'n film die je ligt of helemaal niks vind. Ik kon me goed inleven in de beginperiode van de CIA en vond de ongemakkelijke sfeer zeer pakkend.

Waarschijnlijk als ik hem een tweede keer zie dat ik er nog meer uit haal, want sommige eindjes kan ik nog niet helemaal aan elkaar knopen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 19:56
Is dit een goede film? Misschien niet, maar m'n beoordeling is in dit geval puur gebaseerd op het feit dat ik er zo van heb kunnen genieten.
Misschien hoort een beoordeling altijd daarop gebaseerd te zijn :)

Is dit trouwens niet de film waaruit de trance-klassieker Push - Universal Nation enkele samples geleend heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Big Hero 6 (2014)Big Hero 6 (2014)
IMDb: 7.9 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 102min. | MPAA: PG
Plot: The special bond that develops between plus-sized inflatable robot Baymax, and prodigy Hiro Hamada, who team up with a group of friends to form a band of high-tech heroes.
Nieuwste animatie film uit de eigen studiios van Disney. Een geniale jongen op de leeftijd van 14 die volwassen wordt en samen met 4 andere 'nerds' en een grote, knuffelbare, robot een typisch 'coming of age story' hebben.

Het is niets wat we nog niet eerder van Disney gezien hebben; verdriet, humor, knuffelbaarheid van de characters enz.. Het zat er al in met de Lion King en zit er nu nog steeds in.

De film is zoals gewoonlijk weer practhig vormgegeven; Mooie fictionele setting, practhige kleuren enz. alles zit er weer in.

Ik heb de film nu sinds 'release' elke dag minstens 1 keer gezien. Niet omdat ik het zo graag wil, maar ik werk vanuit huis en mijn kinderen kijken 1 film in de middag en dat is tot nu toe BH6 geweest. Ze zijn er helemaal weg van en ik kan ze geen ongelijk geven. Leuke themesong van Fallout Boy, super leuke oneliners van Baymax (de robot) en gewoon super veel actie; het houd kinderen en volwassenen goed bezig.

spoiler:
Vooral Fred is leuk gedaan en de after credits mini feature van Stan Lee is super leuk gevonden. En zoals je kan verwachten zit de film vol met verwijzingen naar eerdere films (Wreck-It Ralph, Rapunzel, Frozen enz.)

Is het origineel? Verre van, maar dat is te verwachten inmiddels. Dat neemt niet weg dat het een leuke familiefilm is om te kijken.
IMDb -- Big Hero 6 (2014) Wikipedia -- Big Hero 6 (2014) Bekijk trailer van Big Hero 6 (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Big Hero 6 (2014)

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 20-04-2015 11:15 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 08:21
The Prestige (2006)The Prestige (2006)
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Een al iets oudere film met eigenlijk erg grote cast als je het mij vraagt. De film draait allemaal om de 'wedstrijd' tussen twee magiërs om de beste truc. Maar eigenlijk eigenlijk gaat de film over de haat van een van de magiërs tegenover de andere om hem maar koste wat het kost af te troeven door een fout die in verleden is gemaakt. Hierdoor raakt hij verblind voor het meest voor de hand liggende en gaat tot het diepste om erachter te komen hoe deze truc in zijn werking gaat.

Zowel het acteerwerk als het verhaal zitten goed in elkaar. Gedurende de film zat ik mij steeds af te vragen wie nou de rol van Tesla op zich had genomen. En dat bleek niemand minder dan David Bowie te zijn.
IMDb -- The Prestige (2006) Wikipedia -- The Prestige (2006) Bekijk trailer van The Prestige (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Prestige (2006)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inherent Vice (2014)Inherent Vice (2014)
IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 148min. | MPAA: R
Plot: In 1970, drug-fueled Los Angeles detective Larry
Geweldig of compleet ruk? Tja, het ene moment zou ik zeggen een geweldige goede film en op een wellicht meer helder moment een iets afgezwakte kwalificatie. Voor mij in elk geval een goede film die mooi in beeld brengt hoe een functionele 'doper' zijn tijd door brengt. Zoals in eerdere reviews al werd gezegd is het niet helemaal duidelijk wie wat waarom doet. Waarom Doc, gespeeld door Joaquin Phoenix, bepaalde dingen doet is eveneens onduidelijk. En of alles wat hij meemaakt wel zo echt is daar twijfel ik ook wat aan. Dat maakt ook niet allemaal zoveel uit. Het wordt vanzelf duidelijk, maar belangrijker je moet je gewoon laten meevoeren met de sfeer van de film. Als je het leuk vond om een film als de Rum Diary en Fear and Loathing in Las Vegas te kijken dan zal deze je ook vast bevallen.

Ik ben overigens nu begonnen met het lezen van de roman waarop deze film is gebaseerd. Hetgeen ik tot nu toe heb gelezen is nagenoeg 1 op 1 overgenomen in de film.
IMDb -- Inherent Vice (2014) Wikipedia -- Inherent Vice (2014) Bekijk trailer van Inherent Vice (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Inherent Vice (2014)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2015 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:20

amas

Law of Nature: Chaos

Ex Machina (2015)Ex Machina (2015)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 108min. | MPAA: R
The Machine met een hoger budget.
IMDb -- Ex Machina (2015) Wikipedia -- Ex Machina (2015) Bekijk trailer van Ex Machina (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ex Machina (2015)

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:10
Ex Machina (2015)Ex Machina (2015)
Plot: A young programmer is selected to participate in a breakthrough experiment in artificial intelligence by evaluating the human qualities of a breathtaking female A.I.
Soms ga je naar een film waar je 0,0 vanaf weet, maar waar je vol enthousiasme uitkomt. Ofja soms is misschien een groot woord, want het gebeurd me niet vaak dat ik zo een meesterlijke film kijk terwijl ik er echt niks vanaf weet op voorhand.

Toch is dat het geval bij Ex Machina welke ik zojuist heb gezien tijdens de Pathe Unlimited Night in Pathe Helmond.

Ik ga niks van het plot hier neerschrijven, aangezien ik vind dat deze film het verdiend met een open geest te worden bekeken. Wel kan ik vertellen dat ik vanaf het begin tot het einde op het puntje van men stoel heb gezeten en heb genoten van de film.

De cinematografie was van uitmuntende kwaliteit alsook het acteerwerk. Maar wat mij echt van mijn stoel blies was de oorverdovende perfecte geluidsmontage die deze film bevat. Hij klopt gewoon perfect.

---------

De discussie komt vaak langs dat een 1 of een 10 eigenlijk niet kunnen, maar ik kan geen minpunt vinden bij deze film en dus verdiend hij van mij een 10. (het staat dan ook buiten twijfel dat ik iedereen aanraad hem te gaan kijken
IMDb -- Ex Machina (2015) Wikipedia -- Ex Machina (2015) Bekijk trailer van Ex Machina (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ex Machina (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
amas schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:57:
Ex Machina (2015)[afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 7.5 / 10
Had al zoiets verwacht, maar even voor de zekerheid, is het echt identiek of toch iets anders ?
Webgnome schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:00:
The Prestige (2006)[afbeelding]
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Een al iets oudere film met eigenlijk erg grote cast als je het mij vraagt. De film draait allemaal om de 'wedstrijd' tussen twee magiërs om de beste truc. Maar eigenlijk eigenlijk gaat de film over de haat van een van de magiërs tegenover de andere om hem maar koste wat het kost af te troeven door een fout die in verleden is gemaakt. Hierdoor raakt hij verblind voor het meest voor de hand liggende en gaat tot het diepste om erachter te komen hoe deze truc in zijn werking gaat.

Zowel het acteerwerk als het verhaal zitten goed in elkaar. Gedurende de film zat ik mij steeds af te vragen wie nou de rol van Tesla op zich had genomen. En dat bleek niemand minder dan David Bowie te zijn.
[afbeelding] 7 / 10
Een 7 ? Hoe durf je, deze film kan niet op minder dan een 10 gezet worden. >:)
(Film is een 8.5, maar Bowie = meer dan 20 dus film = 10)

[ Voor 42% gewijzigd door enchion op 21-04-2015 01:25 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 20 kan natuurlijk helemaal niet op een schaal van 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:20

amas

Law of Nature: Chaos

enchion schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 01:21:
[...]

Had al zoiets verwacht, maar even voor de zekerheid, is het echt identiek of toch iets anders ?
De film is zo goed als identiek. Als je The Machine hebt gezien mis je niks als Ex_machine niet heb gezien, andersom geldt het net zo goed. Als je beide nog niet hebt gezien zou ik trouwens Ex_machina aanraden.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 03:32:
Een 20 kan natuurlijk helemaal niet op een schaal van 10.
Bowie is +20 punten boven op de max. Sorry :+ Labyrinth heeft dit al bewezen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Jupiter Ascending (2015)Jupiter Ascending (2015)
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 127min. | MPAA: PG-13
Net deze gezien, en ja wat moet ik er van vinden.

Sommige mensen op imdb reacties stellen dat ze aanvoelen dat deze film geknipt is, alsin dat er scene`s/overgangen of andere porties uitgeknipt zijn om het binnen een gestelde tijd te houden, en eerlijk gezegd zo voelt het ook.

Visueel erg mooi gemaakt, maar daar betrap ik mezelf op dat dat echt niet meer zo belangrijk is en dat ook in de score op imdb tot uiting komt. (mensen zijn daar gewoon niet meer zo makkelijk van onder de indruk/begint gewoon te worden alsin wat je verwacht)
Teveel geluid en te weinig interessante text, film heeft een hoog dynamisch bereik (leuk voor audiofielen) waardoor ik het vaak zachter moet zetten om met de buren rekening te houden, daarentegen mompelt elke acteur of wordt overstemd door omgevingsgeluid/muziek waardoor ik het weer harder moet zetten.

Erg rommelige film die ergens in de verte lijkt op Chronicles of Riddick, maar als ik over een jaar moet kiezen welke ik nog een keer ga opzetten wordt het dus toch Vin Diesel hoewel ik Mila erg leuk vind om te zien.

Hij had veel beter gekund maar toch een 6.5 omdat het toch wel vermakelijk was.
IMDb -- Jupiter Ascending (2015) Wikipedia -- Jupiter Ascending (2015) Bekijk trailer van Jupiter Ascending (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jupiter Ascending (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

The Wedding Ringer (2015)The Wedding Ringer (2015)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 101min. | MPAA: R
Ik ging kapot van het lachen in deze film.
Erg leuk en vermakelijk.
Plot is flinterdun natuurlijk maar gewoon een goede wegkijker voor de zaterdag avond voor het stappen gaan.

PUT THE WEED IN THA COCONUT!
IMDb -- The Wedding Ringer (2015) Wikipedia -- The Wedding Ringer (2015) Bekijk trailer van The Wedding Ringer (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wedding Ringer (2015)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

enchion schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:25:
Jupiter Ascending (2015)[afbeelding]
..

Hij had veel beter gekund maar toch een 6.5 omdat het toch wel vermakelijk was.
[afbeelding] 6.5 / 10
een redelijk vermakelijke film inderdaad. er waren wel een paar punten wat mij opviel.

spoiler:
Ik begreep niet helemaal waarom die abrasax figuren nu zo belangrijk en koninklijk waren. Ja wouw! de insecten herkennen je als koningin.... en dan ? Wat maakt hun nu zo speciaal ? Heel bijzonder dat ze op die manier duizenden jaren hebben geleefd en niet eerder het loodje hebben gelegd door een handig figuur die de boel overneemt.

Je hebt honderden mensen nodig voor een levenselixir flesje. Duizenden jaren technologie en je hebt nog steeds mensen nodig voor zoiets.

De hoofdrolspeelster wordt nogal veel gered. Een beetje karakter ontwikkeling zou fijn zijn, maar helaas dat gebeurd hier pas op het allerlaatste moment zo lijkt het.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
amas schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:57:
Ex Machina (2015)[afbeelding]
[afbeelding] 7.5 / 10
Even heel lomp, maar in de topicstart staat zo mooi: "Inhoud van een review:
Probeer je bericht wat inhoud te geven, dus geen reviews van één zin of drie woorden en een smiley s.v.p."
Nou schrijf jij vaak uitgebreide reviews, maar over "The Machine" heb je ook niets geschreven, dus eigenlijk geef je alleen een cijfer :+
Toch bedankt, want dan ga ik toch maar Ex Machina kijken ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:00

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

De laatste tijd een aantal documentaires gekeken :) :

Citizenfour (2014)Citizenfour (2014)
IMDb: 8.2 | Genre: Documentary | Runtime: 114min. | MPAA: R
Plot: A documentarian and a reporter travel to Hong Kong for the first of many meetings with Edward Snowden.
Vreemd dat deze hier nog niet is langsgekomen!

Wellicht voor velen gesneden koek, maar ik heb toch een hoop dingen langs horen komen waar mij de bek van open viel (zoals dat de GCHQ alle communicatie, internet en telefoon, zowel de metadata als de inhoud, onderschept).

Het hele verhaal van Snowden's vlucht is oprecht spannend; het komt surreëel over, als in 'dit gebeurt alleen in films'.

Godzijdank hebben we iemand zoals hij, met een zeldzame combinatie van intelligentie, durf en moreel besef die dit (m.i.) op de juiste manier aan de kijk heeft gesteld. Ik vind het een must-watch!
IMDb -- Citizenfour (2014) Wikipedia -- Citizenfour (2014) Bekijk trailer van Citizenfour (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Citizenfour (2014)

The Internet's Own Boy: The Story of Aaron Swartz (2014)The Internet's Own Boy: The Story of Aaron Swartz (2014)
IMDb: 8.2 | Genre: Documentary, Biography, Crime | Runtime: 105min.
Plot: The story of programming prodigy and information activist Aaron Swartz. From Swartz's help in the development of the basic internet protocol RSS to his co-founding of Reddit, his fingerprints are all over the internet. But it was Swartz's groundbreaking work in social justice and political organizing combined with his aggressive approach to information access that ensnared him in a two year legal nightmare.
Al wat langer geleden gekeken dus ik kan me niet alles 100% herinneren. Nevertheless, ik kan deze net als Citizenfour ten zeerste aanbevelen. Geeft aan hoe krom sommige zaken (wetgeving) zijn als het gaat om nieuwe technologieën/media.
spoiler:
Voor het maken van een digitale kopie van researchpublicaties - die n.b. betaald zijn met publiek geld - wordt hem een gevangenisstraf boven het hoofd gehouden.

Tip: ken je deze nog niet en wil je hem kijken ga dan niet naar imdb of trailers kijken, anders krijg je een stevige spoiler te verduren.
IMDb -- The Internet's Own Boy: The Story of Aaron Swartz (2014) Wikipedia -- The Internet's Own Boy: The Story of Aaron Swartz (2014) Bekijk trailer van The Internet's Own Boy: The Story of Aaron Swartz (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Internet's Own Boy: The Story of Aaron Swartz (2014)

Going Clear: Scientology and the Prison of Belief (2015)Going Clear: Scientology and the Prison of Belief (2015)
IMDb: 8.4 | Genre: Documentary | Runtime: 119min.
Plot: An in-depth look at the inner-workings of the Church of Scientology.
Samengevat: What.The.F 8)7. Ik had uiteraard wel e.e.a. van Scientology gehoord maar dat het zo'n extreme sekte is, was mij onbekend. Beangstigend.
IMDb -- Going Clear: Scientology and the Prison of Belief (2015) Wikipedia -- Going Clear: Scientology and the Prison of Belief (2015) Bekijk trailer van Going Clear: Scientology and the Prison of Belief (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Going Clear: Scientology and the Prison of Belief (2015)

Somm (2012)Somm (2012)
IMDb: 6.9 | Genre: Documentary
Plot: Four sommeliers attempt to pass the prestigious Master Sommelier exam, a test with one of the lowest pass rates in the world.
Vergelijkbaar met Jiro Dreams of Sushi in de zin dat in Somm ook een aantal mensen met een verregaande obsessie voor één onderwerp worden gevolgd: wijn. Leuke inkijk in een exclusief wereldje :).

spoiler:
De uitkomst is verrassend
IMDb -- Somm (2012) Wikipedia -- Somm (2012) Bekijk trailer van Somm (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Somm (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:43

v8power67

Psn: Mausosaurus

Avengers: Age of Ultron (2015)Avengers: Age of Ultron (2015)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 142min.
Plot: When Tony Stark tries to jumpstart a dormant peacekeeping program, things go awry and it is up to the Avengers to stop the villainous Ultron from enacting his terrible plans.
Zo net terug van deze film.
1 woord fantastisch. Ben behoorlijk biased omdat ik marvel films super vind.
Maar dit was wel echt heel bruut.
Wordt weer lekker veel uitgelegd en gebeurt ook heel veel.
Acteer werk, chemie, geeoon alles klopte. Zat er hellemaal in en was ook zo voorbij helaas. Ultron is wel echt heel goed gedaan en de stem van James Spader is echt perfect.
Gewoon simpel gezegd hou je van superhelden films, en hou je van actie maar wel ook verhaal. Dan is dit je film.
IMDb -- Avengers: Age of Ultron (2015) Wikipedia -- Avengers: Age of Ultron (2015) Bekijk trailer van Avengers: Age of Ultron (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Avengers: Age of Ultron (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

spoiler:
er is alleen geen na na stukje. Er is alleen 1 na stukje in de credits. Maar op internet ging rumour van 2e. Maar die was er niet. Athans de pathe medewerker vertelde dat hij hem net had gezien er er niets aan het einde is. Dus zijn maar weg gegaan. Op internet lees ik zelfde. Is wel een blijkbaar fake filmpje met spiderman. Maar is wel zo goed gedaan dat ik wou dat het echt was.

[ Voor 8% gewijzigd door v8power67 op 22-04-2015 16:57 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
Furious 7 (2015)Furious 7 (2015)
IMDb: 8.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 137min. | MPAA: PG-13
Gisteren deze gezien. Wijkt weer verder af van originele opzet: snelle auto's. Focus ligt nog meer op actie. Kijkt wel erg lekker weg moet ik zeggen. Ook mijn vrouw vondt het een leuke film. Ongecompliceerd beuken, special effects, dunne verhaallijn, bijpassende muziek etc :) Vraag me of er nog een deel 8 komt.

De ode aan Paul Walker op het einde is mooi gemaakt.
IMDb -- Furious 7 (2015) Wikipedia -- Furious 7 (2015) Bekijk trailer van Furious 7 (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Furious 7 (2015)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Plot: When Tony Stark tries to jumpstart a dormant peacekeeping program, things go awry and it is up to the Avengers to stop the villainous Ultron from enacting his terrible plans.
Net als hierboven kom ik tot de zelfde conclusie; geweldig in elk aspect. Op papier een lange zit, maar je bent verrassend snel door de 2 en een half uur film heen. Minder aliens meer technologie, vind hem persoonlijk sterker dan de eerste avengers. Ik zou hier zo een hoop willen uiteenzetten, maar for the sake of spoilers zullen we het maar op de positieve review houden ;)

Jammer dat de volgende Avengers pas weer in 2018 en 2019 op de planning staan :(

Wel het genoegen mogen hebben om hem in de Dolby Cinema zaal te zien bij de JT Eindhoven :) Haast de beste ervaring die je kunt hebben. Maar dat blijf ik bij elke film zeggen die ik daar gezien heb. Dus als je er makkelijk kunt komen; doen!.

Die teaser trailer van Star Wars: The Force Awakened vooraf. Rillingen gewoon van hoe goed het geluid wel niet is. Kan niet wachten tot december.. :9~
IMDb -- Avengers: Age of Ultron (2015) Wikipedia -- Avengers: Age of Ultron (2015) Bekijk trailer van Avengers: Age of Ultron (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Avengers: Age of Ultron (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.0 9.0 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Looper (2012)Looper (2012)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi | Runtime: 119min. | MPAA: R
Deze stond al een hele tijd op mijn bucket list maar het kwam er maar niet van. Vandaag toch maar de kans gegrepen om deze film te kijken. Ik had een 'we schieten alles kapot met zoveel mogelijk geweld' film verwacht (met name door Bruce Willis ) maar dat liep net even anders.

Het is zeker een actie film, daar zorgt Bruce wel voor, maar wel eentje met een goed verhaal(tje). Zoals ook in de synopsis staat gaat de film over zgn. loopers. Dit zijn personen, meestal lager aan wal geraakt, die voor de Maffia van de future mensen vermoorden. Opdracht is simpel: Ben op tijd x op plaats y en schiet persoon z neer. Er is echter één catch. In ruil daar voor krijg je zilver. Echter, als er goud aan de horizon prijkt dan heb je zojuist je future zelf neer geschoten.

Het concept is goed bedacht maar is niet al te goed uitgewerkt.
spoiler:
Zo wordt het nooit duidelijk hoe mensen vanuit de future communiceren met het verleden
. maar als je dit terzijde schuift is een leuk verhaal met een aardige plot twist.
IMDb -- Looper (2012) Wikipedia -- Looper (2012) Bekijk trailer van Looper (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Looper (2012)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
Webgnome schreef op woensdag 22 april 2015 @ 19:06:
Het concept is goed bedacht maar is niet al te goed uitgewerkt.
spoiler:
Zo wordt het nooit duidelijk hoe mensen vanuit de future communiceren met het verleden
. maar als je dit terzijde schuift is een leuk verhaal met een aardige plot twist.
Waarom zouden ze dat moeten uitwerken? Is dat in het belang van het verhaal? Vind het nogal triviaal.
Zorgt ook niet voor een gemis waardoor het verhaal uit elkaar valt... als je een mens terug kan sturen kan je vast ook wat anders sturen, lekker aan de verbeelding overlaten ;)
Er zijn nog wel wat "ergere" details cq gebeurtenissen, die bewust waarschijnlijk niet worden besproken, daar is het gewoon de film niet voor :)
spoiler:
Zoals waarom is dit de enige toepassing die ze voor time-travel hebben bedacht :+ moet toch makkelijker kunnen, ook zonder een looper nodig te hebben ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Oblivion (2013)Oblivion (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Mystery | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13
Ben deze week mijn 'my list' aan het afwerken van Netflix en deze was de volgende in het rijtje. Ik vraag mij wel af waarom dat ik deze film zo graag had willen zien?

De beelden van de wereld, de omgevingen, apparatuur zien er allemaal gelikt uit. Ook de soundtrack had wel iets. Het verhaal wordt rustig uitgelegd en kunt echt merken dat het eerste uur gebruikt wordt om het globale verhaal uit te leggen om in het tweede uur naar een 'oplossing' te zoeken alhoewel je die natuurlijk al lang hebt bedacht

spoiler:
bijv. de vraag: "Zijn de toxic zones echt toxis of is het een soort van afgeschermd gebied waar dingen gebeuren die je niet mag weten

spoiler:
waar komen de flashbacks van Jack vandaan en waarom heeft Vika hier geen last van?

Al met al een 6.5
IMDb -- Oblivion (2013) Wikipedia -- Oblivion (2013) Bekijk trailer van Oblivion (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oblivion (2013)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Vandread schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:28:
[...]

Waarom zouden ze dat moeten uitwerken? Is dat in het belang van het verhaal? Vind het nogal triviaal.
Zorgt ook niet voor een gemis waardoor het verhaal uit elkaar valt... als je een mens terug kan sturen kan je vast ook wat anders sturen, lekker aan de verbeelding overlaten ;)
Er zijn nog wel wat "ergere" details cq gebeurtenissen, die bewust waarschijnlijk niet worden besproken, daar is het gewoon de film niet voor :)
spoiler:
Zoals waarom is dit de enige toepassing die ze voor time-travel hebben bedacht :+ moet toch makkelijker kunnen, ook zonder een looper nodig te hebben ^^
Nee het had niet uitgewerkt hoeven te worden maar het was wel een vraag die mij bezig hield tijdens de film.

spoiler:
En inderdaad, als ze al mensen terug kunnen sturen , met grote precisie blijkbaar, waarom sturen ze dan niet iemand direct de ovens in?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
The Selfish Giant (2013)The Selfish Giant (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 91min.
Plot: A contemporary fable about two scrappy 13-year-old working-class friends in the UK who seek fortune by getting involved with a local scrap dealer and criminal, leading to tragic consequences.
Gisteren The Selfish Giant gekeken. Ik zat nog even te twijfelen tussen 3 films en omdat mijn tijd laatste schaars is, heb ik even wat langer nagedacht over welke film ik zou nemen. Op basis van het korte plot deze film uitgekozen.

Geen spijt van gehad! Sterk verhaal over 2 jonge ventjes uit arme gezinnen welke via schroot verzamelen een zakcentje willen verdienen. Ik zal verder niet teveel verklappen, maar de film liet me met verschillende gedachtes achter! Erg sterk einde en leuk om overtuigd te worden door onbekende acteurs.

Grijpende grauwe sfeer, sterk acteerwerk, boeiend verhaal en leuke karakters. Ja, ben blij dat ik deze film heb uitgekozen. Aanrader!
IMDb -- The Selfish Giant (2013) Wikipedia -- The Selfish Giant (2013) Bekijk trailer van The Selfish Giant (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Selfish Giant (2013)

Taken 3 (2014)Taken 3 (2014)
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: PG-13
De vriendin mocht een film uitkiezen en houdt wel van wat lekkere actie en snelle films. Daar is de film eigenlijk ook meteen goed mee samengevat denk ik.

Merkte wel dat ik het snelle camerawerk niet echt kon waarderen en een beetje amateuristisch over kwam.

Leuke film om niet teveel te hoeven nadenken. Met nog een best leuke twist ook.
IMDb -- Taken 3 (2014) Wikipedia -- Taken 3 (2014) Bekijk trailer van Taken 3 (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Taken 3 (2014)

The Monuments Men (2014)The Monuments Men (2014)
IMDb: 6.1 | Genre: Drama, War | Runtime: 118min. | MPAA: PG-13
Interessante film met een hele andere kijk op de oorlog, dan altijd maar aan de frontlinies! Kunst is niet helemaal mijn ding, maar toch wel genoten van de film en de humor die er soms in zat.

Sfeer, acteerwerk en setting waren dik in orde. Ook nog gebaseerd op waargebeurde gebeurtenissen, dus dat geeft het voor mij altijd een extra lading aan de film.

Zeker genoten van deze film!
IMDb -- The Monuments Men (2014) Wikipedia -- The Monuments Men (2014) Bekijk trailer van The Monuments Men (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Monuments Men (2014)

Ook nog de film Catch Hell bekeken.

IMDB: Catch Hell (2014)

Helaas niet in de UBB generator te vinden, maar wellicht omdat hij niet zo populair was. Voelde een beetje aan als een B film en best wel een 12-in-1-dozijn verhaal. Maar een 6 vond ik hem nog wel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
v8power67 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:54:
Acteer werk, chemie, geeoon alles klopte. Zat er hellemaal in en was ook zo voorbij helaas. Ultron is wel echt heel goed gedaan en de stem van James Spader is echt perfect.
Gewoon simpel gezegd hou je van superhelden films, en hou je van actie maar wel ook verhaal. Dan is dit je film.
Qua actie zat het ook bij deze Marvel wel weer prima, vanaf moment 1 knallen de Avengers erin. Het verhaal vond ik soms wat simpel en ongeloofwaardig, maar ik snap dat dat niet prioriteit heeft bij de makers. Alle boxjes kunnen weer afgevinkt worden, aarde wordt aangevallen, Avengers to the rescue, nieuwe characters kunnen nieuwe dingen en aan het einde weer een korte teaser. Verder ook weer een typisch Amerikaanse can-do houding die vooral in Hawk-Eye naar voren komt.

Waarschuwing, wel echte spoilers:
spoiler:
Zoals gebruikelijk weer erg gelachen om sommige droge Marvel-humor, waaronder Thor's "I'm mighty" als hij denkt immuun te zijn voor Maximoff's kracht, Rhodes' poging om een goed verhaal te vertellen, en Iron Man tijdens zn gevecht met de Hulk ("Go to sleep. Go to Sleep!"). Helaas wordt het steeds moeilijker om die oneliners scherp te houden en vond er enkele irritant worden (CA's "Language", broertje Maximoff's "didn't you see that coming?")

Verder snap ik niet waarom the Vision Ultron wel uit het internet kan houden zodat hij niet kan vluchten, maar niet het systeem kan platleggen waardoor de robots worden aangestuurd. Manueel elke robot najagen lijkt mij toch gevaarlijk met het einde van de wereld op het spel. En trouwens, als ik Ultron was had ik voor of halverwege het gevecht 1 robotje weggestuurd om in ieder geval mijzelf veilig te stellen. Maar ipv rationeel de kansen te spreiden wordt er door deze rogue AI gewoon gegokt op het verslaan van de Avengers.. 8)7 ).
Cijfer 7 / 7,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
The Lookout (2007)The Lookout (2007)
IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 99min. | MPAA: R
In mijn zoektocht naar wat leuke films kwam ik deze tegen. Aangezien in de vorige film (Looper) ik wel onder de indruk was van het acteren Joseph Gordon-Levitt zocht ik op films met hem in de cast.

Het onderwerp sprak mij ook wel erg aan. De film is wat aan de langzame kant daar moet je dus van houden. Verder wordt het verhaal goed uitgewerkt maar is het nooit heel gecompliceerd.
spoiler:
je weet bijvoorbeeld al meteen dat het gesprek in de Bar tussen Gary en Chris geen zuiveren koffie is.
Het einde was dan wel weer een beetje verrassend.
IMDb -- The Lookout (2007) Wikipedia -- The Lookout (2007) Bekijk trailer van The Lookout (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Lookout (2007)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:06

FeaR

In GoT we trust

Le Enfant! schreef op zondag 19 april 2015 @ 01:35:.....maar eens Moonrise Kingdom bekeken. En ik was en ben nog steeds onder de indruk van de visuele pracht van deze film. Dit is nu eens een film dat je echt wilt zien op een groot scherm. En dan spreek ik nog niet over deze film op een OLED-scherm.....
Oké, de film is wel kleurrijker dan de gemiddelde film, maar het is allemaal behoorlijk flets. Nu kan ik misschien de verkeerde versie gekeken hebben of de verwachtingen waren te hoog. Aan mijn TV zal het niet snel liggen, plasma's doen kleuren behoorlijk goed. Iets als "visuele pracht" kan ik dan ook niet plaatsen. Of je hebt de instellingen overdreven staan, dat kan ook nog.

Na het zien van IMDB: The Grand Budapest Hotel (2014) en IMDB: Moonrise Kingdom (2012) ben ik wel tot de conclusie gekomen dat Wes Anderson geen films maakt binnen mijn smaak.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zojuist terug van Avengers. Zo, wat een toffe film. Stuk beter dan de eerste! Erg, erg gaaf.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:31

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Beter dan de eerste? Dan ga ik er zeker graag naar toe, want nr. 1 vond ik ook al zeer onderhoudend.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

StealthyPeanut schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:57:

[...]

Helaas niet in de UBB generator te vinden, maar wellicht omdat hij niet zo populair was. Voelde een beetje aan als een B film en best wel een 12-in-1-dozijn verhaal. Maar een 6 vond ik hem nog wel waard!
Tip: Als je de filmcode van IMDB (tt2403558) gewoon in de titelbox van de UBB-generator stopt, komt het - in principe - altijd goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Jorgen schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 23:51:
[...]

Tip: Als je de filmcode van IMDB (tt2403558) gewoon in de titelbox van de UBB-generator stopt, komt het - in principe - altijd goed. :)
Ah thx. Zal het de volgende keer eens proberen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
MrVegeta schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 23:14:
Zojuist terug van Avengers. Zo, wat een toffe film. Stuk beter dan de eerste! Erg, erg gaaf.
Vond je? Ik vond het wel leuk dat de zwakkere Avengers iets meer aandacht kregen, en een rogue AI is natuurlijk wel een fijn uitgangspunt. Maar wat mij vooral stoorde was de domheid van Ultron.
spoiler:
Was het nu echt te veel moeite om een beetje rekening te houden met een worse case scenario en jezelf even te backuppen/klonen op een andere plek dan waar de Avengers je proberen tegen te houden?
. Doordat het "gewoon" aliens waren waar de Avengers in deel 1 tegen vochten vond ik dat veel geloofwaardiger. (Ff laatste zin teruglezen.. ja, dat klopt echt :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 22:10
JohnnieWbl schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 15:50:
[...]

Vond je? Ik vond het wel leuk dat de zwakkere Avengers iets meer aandacht kregen, en een rogue AI is natuurlijk wel een fijn uitgangspunt. Maar wat mij vooral stoorde was de domheid van Ultron.
spoiler:
Was het nu echt te veel moeite om een beetje rekening te houden met een worse case scenario en jezelf even te backuppen/klonen op een andere plek dan waar de Avengers je proberen tegen te houden?
. Doordat het "gewoon" aliens waren waar de Avengers in deel 1 tegen vochten vond ik dat veel geloofwaardiger. (Ff laatste zin teruglezen.. ja, dat klopt echt :P ).
Je kunt het arrogantie noemen vanuit Ultron.

Maar ik neem aan dat je geen strips leest?

spoiler:
Ultron is dood op het moment, maar wat jij aangeeft kunnen ze in de toekomst gebruiken om hem terug te halen. Bv hij had ergens een backup maar deze werd om de een of andere reden niet geactiveerd etc. Of het was in stukken gehakt en verstrooid over het internet maar had jaren nodig om zich bij elkaar te rapen. Dat is hoe ze in de strips Ultron steeds maar weer terug kunnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Deadsy schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 17:21:
Maar ik neem aan dat je geen strips leest?
Strips zeker, Amerikaanse comics alleen zelden (afgezien van een partijtje van 50 stuks voor mooi bedragje x jaren geleden).

Maar dit is geen comic, dit is een verfilming
spoiler:
waar we niet eens in de zoveel tijd Ultron tot leven hoeven te wekken om een stripreeks in stand te houden.

Ik snap waar het vandaan komt, maar vind het negatief opvallen in deze bioscoopfilm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 22:10
JohnnieWbl schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 18:56:
[...]

Strips zeker, Amerikaanse comics alleen zelden (afgezien van een partijtje van 50 stuks voor mooi bedragje x jaren geleden).

Maar dit is geen comic, dit is een verfilming
spoiler:
waar we niet eens in de zoveel tijd Ultron tot leven hoeven te wekken om een stripreeks in stand te houden.

Ik snap waar het vandaan komt, maar vind het negatief opvallen in deze bioscoopfilm.
Het is gewoon een kwestie van de optie open houden voor toekomstige mogelijkheden.

Ze hadden deze vraag bij de kijkers kunnen voorkomen door te zeggen dat
spoiler:
ze alles in de gaten gehouden hebben en er geen mogelijkheid is dat hij een backup heeft ofzo

Maar dat doen ze niet om de mogelijkheid open te houden voor de toekomst.

Daarnaast is het ook gewoon deels misschien een arrogantie vanuit hun kant.

spoiler:
En als ik zeg dat ze hem in de toekomst misschien weer willen gebruiken dan bedoel ik niet over 2 jaar ofzo maar misschien over 10+ jaar ofzo. Tegen die tijd heb je een heel ander team Avengers.
Zoals Marvel dit Marvel Cinematic Universe opzet gaan ze niet zomaar iets rebooten zoals Fox en Sony wel doen met hun Marvel personages. Figuren worden gewoon uitgewisseld door andere figuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

The Selfish Giant (2013)The Selfish Giant (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 91min.
Tsja, wat moet je van deze film zeggen.

Een paar jochies van 13 die wat bij willen verdienen.

Veel momenten dat je denkt ga ik verder kijken?
Veel momenten dat je denkt "zo waren wij ook vroegah" Maar ze gaan net iets verder.
Veel momenten dat je weet dat je deze film nooit zult vergeten.

Na een dikke anderhalf uur is mijn conclusie toch dat het een film is die je moet zien.

8 voor de indruk die deze film op mij achterlaat en het mooie camerawerk.
Je "Britse" Engels moet wel goed op pijl zijn.

Echte spoiler, dus niet kijken als je de film nog moet zien:
spoiler:
Hoe de fatale kortsluiting/stroomschok nou precies gebeurde snap ik niet helemaal. Het is eigenlijk HET moment van de film, maar waarom het nou precies gebeurd is vreemd. Vanuit een engineer's point of view zelfs fout/vaag.
IMDb -- The Selfish Giant (2013) Wikipedia -- The Selfish Giant (2013) Bekijk trailer van The Selfish Giant (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Selfish Giant (2013)

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Vandaag eens wezen kijken en het viel niet tegen. Big budget actiefilm, met mooie special fx, een dik aangezette soundtrack en een verhaal dat goed loopt. Enige minpuntje is de humor: er valt best wel wat te lachen, maar ik vond het soms wat geforceerd en te snel er doorheen gejaagd.

Hoe dan ook: wanneer je het vorige deel goed vond, moet je deze ook zeker gaan kijken.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 15:56
Net in de bios gekeken. We hadden geen idee hoelang hij duurde tot het pauze werd en we al bijna anderhalf uur verder waren :o
Leuke film met veel over-the-top actie.
Wat ik erg goed gedaan vond waren de vele aanvals eentweetjes tussen Thor, Capt America en Black Widow tijdens gevechten.
Gaf mooi aan hoe goed ze samenwerken.

spoiler:
de "relatie" tussen Bruce Banner en Natascha Romanoff vond ik echt te slecht voor woorden. Wat mij betreft het grootste minpunt van de film.
Scarlet Witch is een interessante toevoeging aan de groep, Quicksilver heb ik een stuk minder mee.

Actie en humor zijn vrij goed verdeeld, met deze film vermaak je je wel een flinke avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Jupiter Ascending (2015)Jupiter Ascending (2015)
Best een leuke film. Pluspunten zijn Mila Kunis, het ziet er erg mooi uit en het geluid is ook goed gedaan. Acteerwerk hier en daar erg slecht, wel wat interessante personages. Het verhaal is best slecht, al vind ik de setting eigenlijk wel weer goed en snap niet dat ze er zo'n slecht verhaal bij hebben gebakken.

De film duurt 2 uur, en had het gevoel dat op het einde alles heel erg gerushed werd. Er zijn heel veel vragen onbeantwoord gebleven voor mij, het focust zich vooral heel erg op wat er op dat moment gebeurt, maar er wordt weinig over de context uitgelegd en dat vind ik erg slecht.

Wel vermakelijk, vooral vanwege de looks en af en toe goede momenten, voor de rest middelmatig en er zijn veel steken laten vallen. Toch een 6,8, omdat het dus wel leuk is, en ik zou hem ook aanraden aan mensen die van sci-fi houden. Een 7 vind ik te veel maar een 6,5 is voor mij echt net kantje boord, en deze film was wel wat beter dan dat.
IMDb -- Jupiter Ascending (2015) Wikipedia -- Jupiter Ascending (2015) Bekijk trailer van Jupiter Ascending (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jupiter Ascending (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.8 6.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

The Matrix (1999)The Matrix (1999)
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 136min. | MPAA: R
Een kunstmatige intelligentie neem de aardbol over en vangt de mensheid in de Matrix. Dit wil je niet.

Een fatsoenlijk verhaal met veel computeranimaties die voor de verandering de film eens niet om zeep helpen. Beetje rare manier van praten van Morpheus en de vechtscenes zijn niet al te overtuigend ook al hebben ze hun best gedaan om het zo echt mogelijk eruit te laten zien, maar laten we wel wezen, als jij in staat bent om met je voet 4 mensen bewusteloos te schoppen binnen 2 seconden, dan klopt er iets niet. En dan heb ik het nog niet eens over al die andere maffe bewegingen die ze uitvoeren.

IMDb -- The Matrix (1999) Wikipedia -- The Matrix (1999) Bekijk trailer van The Matrix (1999) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Matrix (1999)

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:26
Salvatron schreef op maandag 27 april 2015 @ 20:48:
The Matrix (1999)[afbeelding]
Een kunstmatige intelligentie neem de aardbol over en vangt de mensheid in de Matrix. Dit wil je niet.

Een fatsoenlijk verhaal met veel computeranimaties die voor de verandering de film eens niet om zeep helpen. Beetje rare manier van praten van Morpheus en de vechtscenes zijn niet al te overtuigend ook al hebben ze hun best gedaan om het zo echt mogelijk eruit te laten zien, maar laten we wel wezen, als jij in staat bent om met je voet 4 mensen bewusteloos te schoppen binnen 2 seconden, dan klopt er iets niet. En dan heb ik het nog niet eens over al die andere maffe bewegingen die ze uitvoeren.

[afbeelding] 9 / 10
Die maffe bewegingen zijn toch juist het hele punt van de film?

spoiler:
ze zitten in een matrix en zodra je dat weet kan je leren om de natuurkundige en lichamelijke grenzen te overschrijden

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 27-04-2015 21:16 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:24

Schijnbaar is het gehele concept van de film aan je voorbij gegaan,
dan vraag ik me toch af waarom je dan toch 9/10 gegeven hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

[afbeelding] 9 / 10
Dude! :o :o

Sta je op vrijdagmiddag ook voor een moskee delen van Het Nieuwe Testament te scanderen? :D

Zoek maar dekking, je hebt echt heel veel mensen tegen het zere been geschopt nu. :D

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

max schreef op maandag 27 april 2015 @ 21:29:
[...]

Dude! :o :o

Sta je op vrijdagmiddag ook voor een moskee delen van Het Nieuwe Testament te scanderen? :D

Zoek maar dekking, je hebt echt heel veel mensen tegen het zere been geschopt nu. :D
Hoezo?
absrnd schreef op maandag 27 april 2015 @ 21:27:
[...]

Schijnbaar is het gehele concept van de film aan je voorbij gegaan,
dan vraag ik me toch af waarom je dan toch 9/10 gegeven hebt :)
Een 9 omdat het imo een zeer vermakelijke en goede film is, echter geen 10 omdat ik een paar andere films nog beter vind...

[ Voor 37% gewijzigd door Salvatron op 27-04-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 18:29

Meller

Much to learn, you still have

[afbeelding] 9 / 10
Haha, lig in een deuk hiero. Is alweer een 16 jaar oud die film en destijds gewoon gejoel in de bios bij die " moves"! _/-\o_

Moet hem ook maar weer eens kijken en wellicht denk ik er dan nu ook wel zo over.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Meller schreef op maandag 27 april 2015 @ 21:59:
[...]

Haha, lig in een deuk hiero. Is alweer een 16 jaar oud die film en destijds gewoon gejoel in de bios bij die " moves"! _/-\o_

Moet hem ook maar weer eens kijken en wellicht denk ik er dan nu ook wel zo over.
De meeste moves zijn wel goed, echter bij sommige lijkt het meer aaiwerk te zijn of dat ze elkaar niet of nauwelijks raken, iets wat je overigens in veel meer films ziet. Het ging me dus niet om de moves op zich maar om het feit dat sommige moves kritisch beschouwd niet erg overtuigend overkomen omdat ze elkaar niet lijken te raken, of nauwelijks.

[ Voor 15% gewijzigd door Salvatron op 27-04-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Nog een keertje kijken?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb in 3 avonden alle drie de Hobbit films gekeken.

En gezien ik de delen wel allemaal los in de bios heb gezien geeft dit meer het gevoel dat er eenheid is. En het verhaal sluit nu heel goed aan op het begin van de Lord of the Rings. (Iets wat met het boek geheel niet het geval was)

Afzonderlijk geef ik de films een 9, 7.5 en een 8. Maar als trilogie geef ik de films een 9. En is, vreemd genoeg, qua eindcijfer gelijk aan the Lord of the Rings. (Voor mij althans) Waar bij The Hobbit er veel bij verzonnen is en bij The Lord of the Rings veel weggelaten is tov. de boeken.

De boeken krijgen van mij nog altijd een hoger cijfer ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Mag ik vragen hoe oud je bent?
Dit was de eerste keer dat je 'm zag?

Goed, dat het niet de allerbeste film ooit is.... dat zullen wel meerdere bevestigen, maar bekijk z'n invloed eens in de tijdgeest.

[ Voor 35% gewijzigd door mr_petit op 28-04-2015 00:13 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

mr_petit schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 00:08:
[...]

Mag ik vragen hoe oud je bent?
Dit was de eerste keer dat je 'm zag?
ben 36 en het is niet de 1e keer dat ik hem zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ok, want zo praat je er wel over (dat je 'm voor de eerste keer zag).

Het is natuurlijk een film van 16 jaar oud, maar zowel technisch als stylistisch heeft die film toch wel voor een periode van 10 jaar oid de standaard gezet.
Andere films die dat wellicht gedaan hebben in dat genre zijn films als Star Wars of wellicht nog een beter voorbeeld Alien.

We hebben toen massaal 5 jaar lang met matrix achtige zonnebrilletjes rondgelopen.

En al als zogezegd over die 'maffe bewegingen'....
In de Matrix is alles mogelijk ;)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Van het weekend nog deel 1 gekeken, deel 2 gister gezien, Wat een vette film, mooie actie enzo. Het verhaal snapte ik in het begin niet, maar later als nog duidelijk.

Captain America is toch wel mijn favoriete personage.

Bloed, Zweet & Tranen (2015)Bloed, Zweet & Tranen (2015)
IMDb: 7.5 | Genre: Biography, Music | Runtime: 111min.
Plot: The turbulent life story of the most famous folk singer the Netherlands has ever known: André Hazes.
Gisteren als afsluiter nog naar de Hazes film geweest. Mooi in beeld gebracht. 1x kijken is wel genoeg.
IMDb -- Bloed, Zweet & Tranen (2015) Wikipedia -- Bloed, Zweet & Tranen (2015) Bekijk trailer van Bloed, Zweet & Tranen (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Bloed, Zweet & Tranen (2015)

[ Voor 30% gewijzigd door Mars18 op 28-04-2015 07:39 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Zo wel even de trailer van Mad Max gezien in Imax .. man man wat een actie :)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 18-09 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Conspiracy Theory (1997)Conspiracy Theory (1997)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Crime, Mystery | Runtime: 135min. | MPAA: R
Leuke thriller uit de jaren 90.

Film begint met een duidelijk "aluhoedjes" gibson als taxi chaufeur die heel de tijd niks anders kan doen dan raaskallen. Vervolgens stuit op een al dan niet echte conspiracy.

Verhaal gaat zeker in het begin wat traag, maar dat voegt ook redelijk wat sfeer toe !
Gibson zet een goede rol neer als sympathieke gek, en het is wel grappig op julia roberts eens in een non rom-com te zien.

Al met al geen klassieker, maar een goede zondagavond vulling.

IMDb -- Conspiracy Theory (1997) Wikipedia -- Conspiracy Theory (1997) Bekijk trailer van Conspiracy Theory (1997) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Conspiracy Theory (1997)

Locke (2013)Locke (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Drama | Runtime: 85min. | MPAA: R
De reviews waren veelbelovend, maar toch niets voor mij

Heel de film gaat over een persoon die zich in de nesten heeft gewerkt, daar na toe aan het rijden is. En ondertussen de 1 na de andere irritante persoon aan de telefoon krijgt. IK heb het 20 min aangekeken maar ik vond er echt niets aan, kreeg meer het idee dat ik naar een BMW reclame aan het kijken was.....

Daarna nog snel wat verdere scenes gekeken, maar het blijft meer van hetzelfde. I

Misschien dat ik een goed verhaal gemist* heb, maar dan moeten ze dat wel wat interessanter brengen :)
IMDb -- Locke (2013) Wikipedia -- Locke (2013) Bekijk trailer van Locke (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Locke (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

*Omdat ik eigenlijk toch wel benieuwd ben wat ik gemis heb.en wat ik gokte dat er ging gebeuren
spoiler:
IK heb nog meegekregen dat zijn baas hem aan het uitkafferen was, gezien zijn relatie (bastard in de telefoon) zal die hem wel willen ontslaan gok ik. Zijn vrouw verbrak de verbinding, dus daar zal nog wle een lang zeurderig gesprek uit volgen, waarna ze hem verlaat met vertrouwens issueis. En die vrouw die moest bevallen klonk wel heel erg onzelfstandig voor een 42 jarige, dus ik vroeg me half af hij niet loog en het eigenlijk een (mentaal) minderjarig iemand was ?
Iemand die het einde wil verklappen ?

[ Voor 38% gewijzigd door heuveltje op 28-04-2015 13:34 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Hoe fout kan je zijn.. mensen afbranden voor een afwijkende mening, waren toch al genoeg mod warnings voor? Als hij het zo vind, wat boeit het jou?

Maar goed.. Vind zelf The Matrix ook niet meer dan een 5 a 6. Leuk concept, niet mijn soort film.

Deze week staat op de planning:

Guardians of the galaxy
Keizer Kuzco 2 (vraag me niet waarom.. foute bui denk ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zoals gewoonlijk sla je de plank weer mis ;). Niemand brand hem af. Salvatron heeft ook niet echt een afwijkende mening, dat is wel duidelijk met zijn 9/10. Waarschijnlijk zelfs nog wat hoger dan wat de meesten the Matrix hier geven. Het is alleen wat apart dat hij de film zo hoog waardeert terwijl hij zegt dat de actie onmogelijk is. Dan is het hele idee van the Matrix wel aardig aan je voorbij gegaan. Er is niemand die hem daar op afbrand, maar wel lui die zich afvragen waarom hij de film een 9/10 geeft en probeert aan te geven wat voor impact de film heeft gehad. Jij komt hier in het topic brand zoeken omdat jij denkt ergens rook te zien. Het is op zich best bizar om te zien hoe jou redenatie werkt.
Als hij het zo vind, wat boeit het jou?
Vriend, dit is een topic waar we over films praten. Dus ja, dat boeit ons, mij in ieder geval wel. Anders is dit niets meer dan een database.
heuveltje schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:08:

Locke (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.1 | Genre: Drama | Runtime: 85min. | MPAA: R
De reviews waren veelbelovend, maar toch niets voor mij

Heel de film gaat over een persoon die zich in de nesten heeft gewerkt, daar na toe aan het rijden is. En ondertussen de 1 na de andere irritante persoon aan de telefoon krijgt. IK heb het 20 min aangekeken maar ik vond er echt niets aan, kreeg meer het idee dat ik naar een BMW reclame aan het kijken was.....

Daarna nog snel wat verdere scenes gekeken, maar het blijft meer van hetzelfde. I

Misschien dat ik een goed verhaal gemist* heb, maar dan moeten ze dat wel wat interessanter brengen :)
[afbeelding] 3 / 10

*Omdat ik eigenlijk toch wel benieuwd ben wat ik gemis heb.en wat ik gokte dat er ging gebeuren
spoiler:
IK heb nog meegekregen dat zijn baas hem aan het uitkafferen was, gezien zijn relatie (bastard in de telefoon) zal die hem wel willen ontslaan gok ik. Zijn vrouw verbrak de verbinding, dus daar zal nog wle een lang zeurderig gesprek uit volgen, waarna ze hem verlaat met vertrouwens issueis. En die vrouw die moest bevallen klonk wel heel erg onzelfstandig voor een 42 jarige, dus ik vroeg me half af hij niet loog en het eigenlijk een (mentaal) minderjarig iemand was ?
Iemand die het einde wil verklappen ?
Ik heb Locke een poosje geleden gezien, en alhoewel ik het geen erg goede film vond, was het voor mij wel een interessante film. Het verhaal gaat over consequenties en verantwoordelijkheid. Er is niet een good guy, bad guy scenario. Geen wereld die gered moet worden. Geen object dat gestolen moet worden. Het is gewoon een dag in het leven van een kerel die probeert om te gaan met zijn verleden en verantwoordelijkheid neemt voor de keuzes in zijn leven. Het is dan ook niet een verhaal gedreven film, maar een karakter gedreven film. Een ander goed voorbeeld daarvan zou There will be Blood zijn (wat wel een erg goede film is). Het focused veel meer op het leven van iemand dan om het verhaal waar de film zich in afspeelt.

Ik weet het einde niet zo goed meer, maar volgens mij
spoiler:
Is het niet zo dramatisch als je denkt. Het was "gewoon" een vrouw die bang was. Zo'n bevalling is nogal stressvol heb ik gehoord. Ik zou ook niet weten waarom het een minderjarig meisje zou zijn geweest, behalve om de film dramatisch te maken. Wat de film helemaal niet is.

Ik vond het acteerwerk van Bane tof, en de scenario dat alles in zijn auto afspeelt is ook weer eens wat anders (al zijn er genoeg films op 1 locatie). Maar goed, ik kan me heel goed voorstellen dat je het een saaie film vindt :).

[ Voor 15% gewijzigd door MrVegeta op 28-04-2015 13:42 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 16:34
The Imitation Game (2014)The Imitation Game (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Plot: During World War II, mathematician Alan Turing tries to crack the enigma code with help from fellow mathematicians.
Wow!

Wat een ontzettend mooie film die haast als een documentaire aanvoelt. De regisseur heeft bijzonder goed de sfeer kunnen vangen door, bijvoorbeeld, tussendoor echte opnames van tijdens de oorlog te gebruiken. Benedict Cumberbatch is geweldig als Alan Turing en de film pakt je beet bij seconde 1 en laat je pas los bij de aftiteling. Mooi om te zien hoe het hele ontwikkelingsproces, hier en daar aangedikt, eruit heeft gezien.

Ongelofelijk dikke aanrader!

spoiler:
Als technicus vind ik het wel jammer dat er nauwelijks uitgelegd wordt hoe Christopher precies werkt. Verder is het krankzinnig dat mannen in die tijd veroordeeld konden worden voor ‘onfatsoenlijkheid’ en dat dit uiteindelijk tot zijn zelfmoord heeft geleid.
IMDb -- The Imitation Game (2014) Wikipedia -- The Imitation Game (2014) Bekijk trailer van The Imitation Game (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Imitation Game (2014)

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
HK: Forbidden Super Hero (2013)HK: Forbidden Super Hero (2013)
IMDb: 6.1 | Genre: Comedy | Runtime: 90min.
Plot: High school student Kyosuke Shikijo (Ryohei Suzuki) is the most talented member of the school's martial arts of the fist club. His late father was detective and Kyosuke share his father's ...
Eigenlijk precies wat ik verwachtte van Japanners in combinatie met een superhelden verhaal. Ik moet echt stoppen met 9gag als bron voor films te gebruiken.
Ik denk dat Google Images nog het beste kan weergeven.
IMDb -- HK: Forbidden Super Hero (2013) Wikipedia -- HK: Forbidden Super Hero (2013) Bekijk trailer van HK: Forbidden Super Hero (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over HK: Forbidden Super Hero (2013)

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 16:31

Baseman77

We move

Webgnome schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:03:
In mijn zoektocht naar wat leuke films kwam ik deze tegen. Aangezien in de vorige film (Looper) ik wel onder de indruk was van het acteren Joseph Gordon-Levitt zocht ik op films met hem in de cast.
Dan is Brick ook een aanrader.

Brick (2005)Brick (2005)
IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 110min. | MPAA: R
Een prima film noir met een sterke Joseph Gordon-Levitt, sowieso een hele goede acteur.
IMDb -- Brick (2005) Wikipedia -- Brick (2005) Bekijk trailer van Brick (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Brick (2005)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Vitamine schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:49:
The Imitation Game (2014)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Plot: During World War II, mathematician Alan Turing tries to crack the enigma code with help from fellow mathematicians.
Wow!

Wat een ontzettend mooie film die haast als een documentaire aanvoelt. De regisseur heeft bijzonder goed de sfeer kunnen vangen door, bijvoorbeeld, tussendoor echte opnames tijdens de oorlog te gebruiken. Benedict Cumberbatch is geweldig als Alan Turing en de film pakt je beet bij seconde 1 en laat je pas los bij de aftiteling. Mooi om te zien hoe het hele ontwikkelingsproces, hier en daar aangedikt, eruit heeft gezien.

Ongelofelijk dikke aanrader!

spoiler:
Als technicus vind ik het wel jammer dat er nauwelijks uitgelegd wordt hoe Christopher precies werkt. Verder is het krankzinnig dat mannen in die tijd veroordeeld konden worden voor ‘onfatsoenlijkheid’ en dat dit uiteindelijk tot zijn zelfmoord heeft geleid.
[afbeelding] 9 / 10
spoiler:
Het veroordelen voor dit soort zaken bestaat nog steeds. Er zijn nog steeds behoorlijk grote delen van de wereld waar homosexualiteit strafbaar is. Niet alleen homosexualiteit, maar ook vrouwen die autorijden of een cariere overwegen zijn strafbaar, zelfs stenigen tot de dood!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
MrVegeta schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:41:
Zoals gewoonlijk sla je de plank weer mis ;). Niemand brand hem af. Salvatron heeft ook niet echt een afwijkende mening, dat is wel duidelijk met zijn 9/10. Waarschijnlijk zelfs nog wat hoger dan wat de meesten the Matrix hier geven. Het is alleen wat apart dat hij de film zo hoog waardeert terwijl hij zegt dat de actie onmogelijk is. Dan is het hele idee van the Matrix wel aardig aan je voorbij gegaan. Er is niemand die hem daar op afbrand, maar wel lui die zich afvragen waarom hij de film een 9/10 geeft en probeert aan te geven wat voor impact de film heeft gehad. Jij komt hier in het topic brand zoeken omdat jij denkt ergens rook te zien. Het is op zich best bizar om te zien hoe jou redenatie werkt.
Ben het overigens wel met hem eens hoor, de gevechten zien er gewoon gigantisch fake uit. Toen ook al. En of dat met het verhaal te maken heeft of niet, het past niet in de sfeer van de film :-( Het werkte gewoon niet lekker. (referentiekader; gezien in de bios te lang geleden)

Voor de rest geinige films hoor, maar beetje voor mij niveau 300 (CGI actie heb ik nu wel gezien), inception (Saaiheid van het verhaal. Goh het is een droom, joh, echt?), Gravity (The plotholes, de foute wetenschap). Leuk om een keer gezien te hebben, maar je moet er niet teveel bij nadenken anders kom je fout na fout tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 22:11
Meh, de film is echt geweldig, helemaal voor die tijd, alles wat je verder noemt is lang daarna. Heb hem wel tig keer gezien, het idee, de stijl en sfeer, heerlijk! Sommige moves waren wel fake maar de rest maakte het meer dan goed. De vervolgen kunnen me helaas niet boeien, mooie plaatjes maar meer niet echt. (Inception kon ik ook maar niet doorheen komen, ook nooit af kunnen kijken, mensen vonden het geniaal maar het was imo niets anders dan een simpel iets, droom in droom in droom oid om het intelligent te laten lijken, gewoon niets anders dan aandacht houden dus.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Toen ik voor het eerst dat shot met die ronddraaiende camera zag begon ik spontaan (en met mij de halve zaal) te klappen. Next-level shit toentertijd, al had Swordfish ook al zoiets dergelijks laten zien geloof ik.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Mutatie schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:03:
Meh, de film is echt geweldig, helemaal voor die tijd, alles wat je verder noemt is lang daarna. Heb hem wel tig keer gezien, het idee, de stijl en sfeer, heerlijk! Sommige moves waren wel fake maar de rest maakte het meer dan goed. De vervolgen kunnen me helaas niet boeien, mooie plaatjes maar meer niet echt. (Inception kon ik ook maar niet doorheen komen, ook nooit af kunnen kijken, mensen vonden het geniaal maar het was imo niets anders dan een simpel iets, droom in droom in droom oid om het intelligent te laten lijken, gewoon niets anders dan aandacht houden dus.)
Dat was met Inception ook het idee, mensen zich slim laten voelen als ze het snappen. Terwijl het gewoon goed opletten was. Als je de film kijkt en een beetje op de omgevingen let zit er meer dan genoeg in wat in een keer alles verteld.
Maar goed, de film bezoeker voelt zich slim omdat ze precies weten hoe het in elkaar steekt. Gaan bij anderen vertellen dat het zo ingewikkeld en goed is gedaan, en meer verkopen.

Het werkt, dus waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 20:51
Wom schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:07:
Toen ik voor het eerst dat shot met die ronddraaiende camera zag begon ik spontaan (en met mij de halve zaal) te klappen. Next-level shit toentertijd, al had Swordfish ook al zoiets dergelijks laten zien geloof ik.
Swordfish ja, die openingsscène met die explosie. Dat was in die tijd echt vernieuwend. Een behoorlijke WOOOOOOW ging door de zaal toen.
Ik kan me alleen niet herinneren of die film voor of na The Matrix uitgekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
The Matrix (1999)

Swordfish (2001)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 19:15
lanerios schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:19:
The Matrix (1999)

Swordfish (2001)
+1. Zat net te kijken.

Al had swordfish dan wel weer Halle Berry :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

lanerios schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:08:
[...]

Dat was met Inception ook het idee, mensen zich slim laten voelen als ze het snappen. Terwijl het gewoon goed opletten was. Als je de film kijkt en een beetje op de omgevingen let zit er meer dan genoeg in wat in een keer alles verteld.
Maar goed, de film bezoeker voelt zich slim omdat ze precies weten hoe het in elkaar steekt. Gaan bij anderen vertellen dat het zo ingewikkeld en goed is gedaan, en meer verkopen.

Het werkt, dus waarom niet?
Het einde van Inception. Was Cobb wakker of niet?

Overigens zeggen heel veel mensen dat ze denken dat andere mensen denken dat Inception een moeilijke film is. Ik heb niemand in mijn vriendengroep die Inception niet begreep. Inception is zeker wel een film waarbij het loont om op te letten/vaker te kijken. Dan krijg je toch nog paar dingen mee die je anders over het hoofd zou zien.
mensen vonden het geniaal maar het was imo niets anders dan een simpel iets, droom in droom in droom oid om het intelligent te laten lijken, gewoon niets anders dan aandacht houden dus.
De film was "geniaal" omdat het een origineel verhaal vertelde op een manier die nog niet veel vaker gedaan was. Hoeveel films ken jij waarbij de personages in het onbewustzijn van iemand duiken om daar een soort heist te plegen? Sure, als je veel films kijkt en beetje kritisch kan nadenken dan is het idee van de film niet het allergaafste ooit. Maar voor een zomer blockbuster was het toch wel een hele goeie film. Sowieso was het acteerwerk en technisch ook erg sterk. Zoals alle Nolan films.

[ Voor 26% gewijzigd door MrVegeta op 28-04-2015 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
MrVegeta schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:38:

De film was "geniaal" omdat het een origineel verhaal vertelde op een manier die nog niet veel vaker gedaan was.
Wow, dan zijn wel heel erg veel films geniaal in jou ogen :+ (joking :p ) Ik snap het wel hoor, ben zelf alleen niet het type voor de films als Inception. Geef mij maar liever iets waarin echt de realiteit rauw wordt gezien.

Voorbeelden:

Johnny Got His Gun
Clockwork orange
The Brave One
Eastern promises

Niet altijd super realistisch, maar gewoon. "Dit is het, deal with it" vind ik wel goed op z'n tijd.

Hoewel The Brave one qua intro (in het park) wel erg heftig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

lanerios schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:47:
[...]

Wow, dan zijn wel heel erg veel films geniaal in jou ogen :+ (joking :p ) Ik snap het wel hoor, ben zelf alleen niet het type voor de films als Inception. Geef mij maar liever iets waarin echt de realiteit rauw wordt gezien.

Voorbeelden:

Johnny Got His Gun
Clockwork orange
The Brave One
Eastern promises

Niet altijd super realistisch, maar gewoon. "Dit is het, deal with it" vind ik wel goed op z'n tijd.

The Prestige, Momento en Inception (Nolan fanboy represent) zijn heerlijke films omdat wanneer ik ze zie ik helemaal overdonderd word. De twist(s) in Prestige zijn erg gaaf en zag ik nooit aankomen. Nee, ik ben wel het type "what a twist!" film fan ;). Al heeft Inception dat niet zozeer, maar qua pay-off vond ik dat een erg goede film!

Johnny Got His Gun ken ik niet, maar klinkt interessant. Ga ik eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
MrVegeta schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:38:
[...]

De film was "geniaal" omdat het een origineel verhaal vertelde op een manier die nog niet veel vaker gedaan was. Hoeveel films ken jij waarbij de personages in het onbewustzijn van iemand duiken om daar een soort heist te plegen? Sure, als je veel films kijkt en beetje kritisch kan nadenken dan is het idee van de film niet het allergaafste ooit. Maar voor een zomer blockbuster was het toch wel een hele goeie film. Sowieso was het acteerwerk en technisch ook erg sterk. Zoals alle Nolan films.
Ik zeg niet dat het een slechte film was, het zat vast erg goed in elkaar, audiovisueel, acteerwerk e.d. Alleen vond ik het hele idee erg flauw en niet interessant. Een persoonlijk dingetje. Maar ik heb veel reacties gezien dat als iemand de film niet kon volgen hij als dom werdt neergezet, en reacties als men het wel begreep men zich geniaal voelde (niet dat dat iets boeit, maar het gaf mij een idee van hoe de film werd gezien) Het leek dan meer een puzzel dan een sterk verhaal. Is ook een mooie Southpark afl. over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
MrVegeta schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:53:
[...]

The Prestige, Momento en Inception (Nolan fanboy represent) zijn heerlijke films omdat wanneer ik ze zie ik helemaal overdonderd word. De twist(s) in Prestige zijn erg gaaf en zag ik nooit aankomen. Nee, ik ben wel het type "what a twist!" film fan ;). Al heeft Inception dat niet zozeer, maar qua pay-off vond ik dat een erg goede film!

Johnny Got His Gun ken ik niet, maar klinkt interessant. Ga ik eens kijken.
Als je de clip One van Metallica kent, weet je van de film. Het is echt een oudere film, maar zeker waard om gezien te hebben. Levert hier in huis vaak leuke ethische discussies op :p

The Prestige moet ik weer een kans geven, was toen echt uitgeput, dus niet veel van meegekregen
Memento blijft gewoon geweldig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Die Southpark parody is awesome. Yea Inception werd behoorlijk gehyped :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Over memento gesproken:
You can just feel the details. The bits and pieces you never bothered to put into words. And you can feel these extreme moments... even if you don't want to. You put these together, and you get the feel of a person. Enough to know how much you miss them... and how much you hate the person who took them away.
Zulk soort quotes blijven toch geniaal bedacht. Weinig films die zo met woorden om weten te gaan om precies dat ene gevoel te beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 18-09 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

lanerios schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:45:
[...]

Ben het overigens wel met hem eens hoor, de gevechten zien er gewoon gigantisch fake uit. Toen ook al. En of dat met het verhaal te maken heeft of niet, het past niet in de sfeer van de film :-( Het werkte gewoon niet lekker. (referentiekader; gezien in de bios te lang geleden)
Hebben jullie het nu over the matrix 1 of 2 ?

Matrix 1 ziet er imho eigenlijk nog steeds redelijk goed uit. En best wel geloofwaardig binnen de gegeven waarde van de matrix. Maar er zit dan ook maar zeer weinig CGI in deel 1, het is bijna allemaal special effects

Deel 2 daarintegen had wel grote stukken cgi, en die zagen er toen al niet uit, en nu helemaal niet meer :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 19:32

Lapras

Ice beam

Ik heb hier al een tijdje niet meer gepost. Wel een hoop films gezien. Geen grote aanraders op Still Alice na.

Ging er in m'n eentje heen. Vriendin sloeg hem bewust over aangezien zij iets soortgelijks met haar vader heeft meegemaakt. Voor mijn tijd gelukkig. Neemt niet weg dat de film erin hakt als een bom. Met een brok in mijn keel zitten kijken. Beste film van 2015 tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
heuveltje schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:24:
[...]

Hebben jullie het nu over the matrix 1 of 2 ?

Matrix 1 ziet er imho eigenlijk nog steeds redelijk goed uit. En best wel geloofwaardig binnen de gegeven waarde van de matrix. Maar er zit dan ook maar zeer weinig CGI in deel 1, het is bijna allemaal special effects

Deel 2 daarintegen had wel grote stukken cgi, en die zagen er toen al niet uit, en nu helemaal niet meer :(
Deel 1, gaat mij om bepaalde stukjes waar ze de stunts bv met touwen en harnas deden waar de houding soms wat raar overkomt. Maar das alles :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 28-04-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Mutatie schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:15:
[...]

Deel 1, gaat mij om bepaalde stukjes waar ze de stunts bv met touwen en harnas deden waar de houding soms wat raar overkomt. Maar das alles :)
Tja, wire-fu moet je aan de Chinezen overlaten.

spoiler:
In de scene in de metro zie je Keanu gewoon de kabels vasthouden tijdens zijn backflip

Maar toen The Matrix voor het eerst in de bios draaide, was het echt tof. Zeker voor een anime fan. Voor een niet-Chinees was Keanu best redelijk in de vecht scènes.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Klopt helemaal, het zal dan ook altijd een van mn favoriete films blijven :)
(liet ik nou altijd al wel van anime houden ook :) Animatrix is ook wel tof! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 22:03

Sargan

Filmfreak...

offtopic:
Gisteren is bekend geworden dat cameraman Andrew Lesnie afgelopen maandag is overleden aan de gevolgen van een hartaanval. Hij is bekend geworden door zijn werk voor de Lord of the Rings films en zijn samenwerking met Peter Jackson, hij deed ook het camerawerk voor King Kong, The lovely Bones en the Hobbit trilogie. Zijn laatste films was die van Russel Crowe, The Water Diviner. Lesnie won 1 oscar voor zijn werk aan het eerste deel van de LOTR trilogie

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Sargan schreef op woensdag 29 april 2015 @ 07:14:
offtopic:
Gisteren is bekend geworden dat cameraman Andrew Lesnie afgelopen maandag is overleden aan de gevolgen van een hartaanval. Hij is bekend geworden door zijn werk voor de Lord of the Rings films en zijn samenwerking met Peter Jackson, hij deed ook het camerawerk voor King Kong, The lovely Bones en the Hobbit trilogie. Zijn laatste films was die van Russel Crowe, The Water Diviner. Lesnie won 1 oscar voor zijn werk aan het eerste deel van de LOTR trilogie
Ik las het ja :( Wel een goede cameraman. Een van de weinigen die echt originele shots wist te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Lapras schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:44:
Ik heb hier al een tijdje niet meer gepost. Wel een hoop films gezien. Geen grote aanraders op Still Alice na.

Ging er in m'n eentje heen. Vriendin sloeg hem bewust over aangezien zij iets soortgelijks met haar vader heeft meegemaakt. Voor mijn tijd gelukkig. Neemt niet weg dat de film erin hakt als een bom. Met een brok in mijn keel zitten kijken. Beste film van 2015 tot dusver.
Klopt echt een super mooie film, wel zware kost om te zien, zeker omdat ik een hoop herken over hoe het bij mijn vader verloopt.

Geen aanrader als je even een luchtige film wil zien nee ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Wedding Ringer (2015)The Wedding Ringer (2015)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 101min. | MPAA: R
Plot: Two weeks shy of his wedding, a socially awkward guy enters into a charade by hiring the owner of a company that provides best men for grooms in need.
Leuke, luchtige film over een man zonder vrienden die deze inhuurt voor zijn bruiloft. Op sommige momenten flauw; op andere momenten erg grappig.
IMDb -- The Wedding Ringer (2015) Wikipedia -- The Wedding Ringer (2015) Bekijk trailer van The Wedding Ringer (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wedding Ringer (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Scott Pilgrim vs. the World (2010)Scott Pilgrim vs. the World (2010)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy, Romance | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Plot: Scott Pilgrim must defeat his new girlfriend's seven evil exes in order to win her heart.
Deze gisteren gezien voor de tweede keer. Hij kwam op SBS9.
Blijf het gewoon een erg lekker film vinden om te kijken. Lekker over-the-top scenes.
Voor een gamer iig erg leuk in mijn ogen. De vechtscènes etc.

Denk dat de meesten hem hier wel al gezien hebben.
IMDb -- Scott Pilgrim vs. the World (2010) Wikipedia -- Scott Pilgrim vs. the World (2010) Bekijk trailer van Scott Pilgrim vs. the World (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Scott Pilgrim vs. the World (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Voorbeelden:

Johnny Got His Gun
Clockwork orange
The Brave One
Eastern promises

Aangezien ik groot fan ben van Clockwork Orange, ga ik je andere voorbeelden ook maar eens opzoeken.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurt Cobain: Montage of Heck (2015)Kurt Cobain: Montage of Heck (2015)
IMDb: 8.5 | Genre: Documentary, Biography | Runtime: 132min.
Plot: The authorized documentary on late Guitar/lead singer Kurt Cobain from his early days in Aberdeen Washington to his success and downfall with Grunge band Nirvana.
Ik ben min of meer met Nirvana "opgegroeit" in de fuck you periode (VARA's vuurwerk anyone?}, alles was verrot en het bericht dat Kurt zelfmoord had gepleegt jaartjes later kwam dan ook aan als een Troll hamer.

Ik durf hier eigenlijk geen cijfer aan te geven en dat doe ik dat ook niet (behalve een 0, er is geen andere optie), want ik heb hier een te emotionele band mee. Je hoort en ziet Kurt in de jonge jaren, producers, mama en papa en de muziek van Nirvana.

Ik kan wel janken maar ik ben er ook stil van.
IMDb -- Kurt Cobain: Montage of Heck (2015) Wikipedia -- Kurt Cobain: Montage of Heck (2015) Bekijk trailer van Kurt Cobain: Montage of Heck (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kurt Cobain: Montage of Heck (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=0 0 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 19:15
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 00:09:
Kurt Cobain: Montage of Heck (2015)[afbeelding]
IMDb: 8.5 | Genre: Documentary, Biography | Runtime: 132min.
Plot: The authorized documentary on late Guitar/lead singer Kurt Cobain from his early days in Aberdeen Washington to his success and downfall with Grunge band Nirvana.
Ik ben min of meer met Nirvana "opgegroeit" in de fuck you periode (VARA's vuurwerk anyone?}, alles was verrot en het bericht dat Kurt zelfmoord had gepleegt jaartjes later kwam dan ook aan als een Troll hamer.

Ik durf hier eigenlijk geen cijfer aan te geven en dat doe ik dat ook niet (behalve een 0, er is geen andere optie), want ik heb hier een te emotionele band mee. Je hoort en ziet Kurt in de jonge jaren, producers, mama en papa en de muziek van Nirvana.

Ik kan wel janken maar ik ben er ook stil van.
[afbeelding] 0 / 10
Wel aan te raden dus?
Ik ben ook van de 'generation x'. Opgroeien met Nirvana, RCHP en Soundgarden _/-\o_

Ik heb de docu dan ook klaar staan om te kijken, maar helaas nog geen tijd voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Se7en (1995)Se7en (1995)
IMDb: 8.7 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 127min. | MPAA: R
Plot: Two detectives, a rookie and a veteran, hunt a serial killer who uses the seven deadly sins as his modus operandi.
Wel goed geacteerd met 2 aardige karakters in de hoofdrollen maar te luguber voor mijn smaak, niet mijn ding dit.
IMDb -- Se7en (1995) Wikipedia -- Se7en (1995) Bekijk trailer van Se7en (1995) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Se7en (1995)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:06
Wat had je verwacht bij het lezen van het plot? Tita Tovenaar? :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Guardians of the Galaxy (2014)Guardians of the Galaxy (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 121min. | MPAA: PG-13
MCU, dus gigantisch gehyped als de beste s/f hero film in jaren etc. En ja, dan staat hij op netflix. Geen reden meer om hem niet te kijken.

Rustig op de bank, 5.1 geluid systeem, lekker hard en gaan met de film.

Verwachting? 0, ik ben niet echt een s/f man. En zeker geen "we zijn de meer comedy variant van de Avengers" fan, maar wat was deze film goed.
Het werkte gewoon, en hey, Karen Gillan blijft natuurlijk geweldig :X

Er zaten net iets teveel toevalligheden in, maar dat mag de pret niet drukken, het was gewoon een luchtige film in MCU en dus moet je niet overal te veel over nadenken.

spoiler:
Overigens, wie is de vader van Quill? Infinity stone vast kunnen houden is nogal.. high end stuff in Marvel
IMDb -- Guardians of the Galaxy (2014) Wikipedia -- Guardians of the Galaxy (2014) Bekijk trailer van Guardians of the Galaxy (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Guardians of the Galaxy (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

KillaZ schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:26:
Wat had je verwacht bij het lezen van het plot? Tita Tovenaar? :+
Nijntje?!?
;)

Het is idd. wel een erg lugubere film vind ik.
Maar ook een erg goede film, met een ijzersterke Morgan Freeman en een erg goede Brad Pitt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

lanerios schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:40:
Guardians of the Galaxy (2014)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 121min. | MPAA: PG-13
MCU, dus gigantisch gehyped als de beste s/f hero film in jaren etc. En ja, dan staat hij op netflix. Geen reden meer om hem niet te kijken.

Rustig op de bank, 5.1 geluid systeem, lekker hard en gaan met de film.

Verwachting? 0, ik ben niet echt een s/f man. En zeker geen "we zijn de meer comedy variant van de Avengers" fan, maar wat was deze film goed.
Het werkte gewoon, en hey, Karen Gillan blijft natuurlijk geweldig :X

Er zaten net iets teveel toevalligheden in, maar dat mag de pret niet drukken, het was gewoon een luchtige film in MCU en dus moet je niet overal te veel over nadenken.

spoiler:
Overigens, wie is de vader van Quill? Infinity stone vast kunnen houden is nogal.. high end stuff in Marvel
[afbeelding] 9 / 10
In comic canon is het J'son (een Spartoi) maar ook gezien het feit dat ze in de movie praten over "iets wat ze al heel lang niet meer gezien hebben", heb ik het idee dat de MCU versie van zijn vader iets anders is. En daarom ook niet in een spoiler btw :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Pagina: 1 ... 94 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]