Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.080 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 22:10
Wom schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:04:
Real Steel (2011)[afbeelding]
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 127min. | MPAA: PG-13
Op zichzelf wel een vermakelijke film al kon ik minder leven met hoe de zoon zich op bepaalde momenten al schreeuwende profileerde. Ook het plotselinge technisch vernuft verbaasde me enigszins.

Maar merkte wel dat ik met Atom begon mee te leven, dus dan doe je toch wel iets goed. Ook de CGI was redelijk overtuigend gedaan, in ieder geval niet storend slecht.

Einde had voor mij nog wat definitiever gemogen, om wat aan de feel-good toe te voegen.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 7 / 10
Ik had dat gevoel ook vrij gedurende de film en dacht dat het een deel van het plot was. Op een gegeven moment krijg je inderdaad het gevoel dat Atom leefde (dat er een zeer goede AI achter zit).
Maar dat zie je later niet meer terug.

Waardoor ik me altijd afvroeg of ik er finaal naast zat of dat dit echt een idee was maar dat ze het hebben laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Afvalzak schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:08:
[...]

Idiocracy is zwaar overdreven natuurlijk. en die punten als taalverloedering, dat hoort nu eenmaal, taal is iets wat transformeerd anders zouden we nu allemaal nog oud nederlandsch spreken.
We worden misschien gemakzuchtiger,maar dommer, ik weet het niet hoor.
LOL. Hoe heet het ook alweer als je iets voorspelt, maar daar zelf parte aan speelt?

"Taal is iets wat transformeerd" REALLY?!?

Idiocracy is dus een film die je iets beter moet bestuderen, alhoewel er niet teveel te bestuderen valt.
Gewoon een zeer toffe film, met iets meer gewicht dan je hem zou toedichten op het eerste gezicht.
Zeker voordat al het "politieke" spul begint is het echt wel een hele goede kijk op wat onze kinderen te wachten staat.

Wat een film.
Ik kijk 'em zeker eens per jaar, zodat ik niet "getransformeert wordt.huhuhuh" (pun intended)

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Fast & Furious 7 (2015)Fast & Furious 7 (2015)
IMDb: N/A | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 140min. | MPAA: PG-13
Er zit onontkenbaar een emotionele lading aan deze film. Dat komt natuurlijk door de dood van Paul Walker anderhalf jaar terug.

Het doet mij pijn in mijn hart te zeggen dat de film mij zeer tegen valt. Na verhalen en reviews op internet verwachtte ik dat er éindelijk terug zou worden gegaan naar F&F1. Autoraces. Nee helaas, het is Die Hard 7 geworden. Een zes voor de actie. Meer zeg ik er inhoudelijk niet over.

Als je actie wilt moet je heen gaan. Als je autoraces wilt, pak je zakdoeken dan en blijf thuis. Als je voor Paul Walker heen wilt gaan, download en kijk dan de laatste 5 minuten maar.
IMDb -- Fast & Furious 7 (2015) Wikipedia -- Fast & Furious 7 (2015) Bekijk trailer van Fast & Furious 7 (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fast & Furious 7 (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Saturnus schreef op donderdag 02 april 2015 @ 00:46:
Fast & Furious 7 (2015)[afbeelding]
Er zit onontkenbaar een emotionele lading aan deze film. Dat komt natuurlijk door de dood van Paul Walker anderhalf jaar terug.

Het doet mij pijn in mijn hart te zeggen dat de film mij zeer tegen valt. Na verhalen en reviews op internet verwachtte ik dat er éindelijk terug zou worden gegaan naar F&F1. Autoraces. Nee helaas, het is Die Hard 7 geworden. Een zes voor de actie. Meer zeg ik er inhoudelijk niet over.

Als je actie wilt moet je heen gaan. Als je autoraces wilt, pak je zakdoeken dan en blijf thuis. Als je voor Paul Walker heen wilt gaan, download en kijk dan de laatste 5 minuten maar.
[afbeelding] 6 / 10
Gister ook geweest,
Fast 7 was geweldig, wat een serie. Wel steeds minder autoracen maar nog steeds heerlijk.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

HMC schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:19:
[...]

LOL. Hoe heet het ook alweer als je iets voorspelt, maar daar zelf parte aan speelt?

"Taal is iets wat transformeerd" REALLY?!?

Idiocracy is dus een film die je iets beter moet bestuderen, alhoewel er niet teveel te bestuderen valt.
Gewoon een zeer toffe film, met iets meer gewicht dan je hem zou toedichten op het eerste gezicht.
Zeker voordat al het "politieke" spul begint is het echt wel een hele goede kijk op wat onze kinderen te wachten staat.

Wat een film.
Ik kijk 'em zeker eens per jaar, zodat ik niet "getransformeert wordt.huhuhuh" (pun intended)
http://cult.thepostonline...ng-bestaat-helemaal-niet/
mensen zeuren so sinds mensheid dat de volgende generatie steeds minder wordt. Op de een of andere manier is er toch steeds vooruitgang.

Het is een prima film, maar ik til er zelf niet al te zwaar aan.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Deadsy schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:31:
[...]

Ik had dat gevoel ook vrij gedurende de film en dacht dat het een deel van het plot was. Op een gegeven moment krijg je inderdaad het gevoel dat Atom leefde (dat er een zeer goede AI achter zit).
Maar dat zie je later niet meer terug.

Waardoor ik me altijd afvroeg of ik er finaal naast zat of dat dit echt een idee was maar dat ze het hebben laten vallen.
Het opstaan in een gevecht gebeurt autonoom en je hebt natuurlijk de scene waarin Atom het jochie optilt en er een soort van interactie is. Daar had wel meer uitgehaald kunnen worden inderdaad.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Afvalzak schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:13:
[...]

mensen zeuren so sinds mensheid dat de volgende generatie steeds minder wordt. Op de een of andere manier is er toch steeds vooruitgang.

Ja maar alles moet een hidden meaning hebben, er moet iets diepers inzitten, we moeten het kapot analyseren, anders is het geen echte film :+

Het is een geinige film, maar om er nou zo zwaar aan te tillen, en doen alsof het zo erg is.. Nee, zo werkt het niet.

Voor de rest,
Is gewoon waar.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:43

Daniel36

vernieuwde formule

The Bone Collector (1999)The Bone Collector (1999)
IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 118min. | MPAA: R
Plot: A quadriplegic ex-homicide detective and his female partner try to track down a serial killer who is terrorizing New York City.
Deze ff afgestoft en weer eens gekeken omdat ik een boek las waar Lincoln Rhyme in voor kwam.
En ik ben niet teleurgesteld moet ik zeggen.
Spannend verhaal en een hele goede rol van D. Washington.
Ook Angelina Jolie zit erin, maar die heeft maar 1 gezichtsuitdrukking blijkbaar, helaas.

In een ruk uitgekeken, veel scene's in het donker zitten erin wat zorgt voor een
bepaalde duistere sfeer over de hele film.
Een aanrader als je van misdaad/thriller houdt.
IMDb -- The Bone Collector (1999) Wikipedia -- The Bone Collector (1999) Bekijk trailer van The Bone Collector (1999) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Bone Collector (1999)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

The Gambler (2014)The Gambler (2014)
IMDb: 6.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 111min.
Plot: Lit professor and gambler Jim Bennett's debt causes him to borrow money from his mother and a loan shark. Further complicating his situation is his relationship with one of his students. Will Bennett risk his life for a second chance?
Mark Wahlberg in een verhaal over gokken en misdaad.
Klinkt leuk vond ik.
In het begin van de film wordt ook melding gemaakt van het feit dat het screenplay gemaakt is door de schrijver die ook het screenplay van the Departed gemaakt heeft.
Merk je verder weinig van helaas.
Wat een trage, stroperige film.
Het zeurt maar door en dan vergokt hij weer zijn geld.

Mark Wahlberg doet het vast goed, het zal wel zo bedoeld zijn, maar mijn ding is het niet.

Pluspunt: er zit erg goede muziek in deze film.

Een 6 wegens tegenvallen.
IMDb -- The Gambler (2014) Wikipedia -- The Gambler (2014) Bekijk trailer van The Gambler (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Gambler (2014)

[ Voor 34% gewijzigd door Daniel36 op 02-04-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Gone Girl (2014)Gone Girl (2014)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 149min. | MPAA: R
Gone Girl is een Amerikaanse film uit 2014. De thriller werd geregisseerd door David Fincher en is gebaseerd op de gelijknamige roman van schrijfster Gillian Flynn, die zelf ook het scenario schreef. De hoofdrollen worden vertolkt door Ben Affleck en Rosamund Pike. (wikipedia)

Gone Girl vond ik een erg goede film, een sterk verhaal en de film bleef me de hele tijd boeien. Ik zou deze film zeker aanraden. Het gaat over een man die wakker wordt en je raad het al, zijn vrouw is weg. Verder ga ik niets zeggen, want dan zou ik teveel spoilen. Na het lezen van deze tekst denk je misschien dat het een cliché is, maar dat is het zeker niet, echt een goede film.
IMDb -- Gone Girl (2014) Wikipedia -- Gone Girl (2014) Bekijk trailer van Gone Girl (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gone Girl (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Guardians of the Galaxy (2014)Guardians of the Galaxy (2014)
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 121min. | MPAA: PG-13
Veel mensen zullen deze film wel al gezien hebben, maar vond hem toch het noemen waard. Meestal ben ik niet zo van de Marvel films, maar ik vond dit een leuke film, met een leuk verhaal en veel humor (I am groot).
Zeker leuk als je gewoon zin hebt in een leuke avond zonder al te veel te moeten nadenken over een moeilijk verhaal.
IMDb -- Guardians of the Galaxy (2014) Wikipedia -- Guardians of the Galaxy (2014) Bekijk trailer van Guardians of the Galaxy (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Guardians of the Galaxy (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Horrible Bosses 2 (2014)Horrible Bosses 2 (2014)
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 108min. | MPAA: R
Ik heb Horrible Bosses 1 gezien, ik vond het een leuke film, daarom wilde ik deel 2 ook zien. Het viel gelukkig niet tegen. Het is geen top-film, maar wel leuk als je zin hebt in een komedie. Ook leuk om Kevin Spacy (Frank Underwood) in een andere rol te zien. (ik zag hem natuurlijk ook in Horrible Bosses deel 1, maar toen had ik HoC nog niet gezien).
IMDb -- Horrible Bosses 2 (2014) Wikipedia -- Horrible Bosses 2 (2014) Bekijk trailer van Horrible Bosses 2 (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Horrible Bosses 2 (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

I Origins (2014)I Origins (2014)
IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 106min. | MPAA: R
Soms heb je wel eens zo'n film die je gaat kijken, waar je niet teveel van verwacht maar die je dan enorm (positief) verrast, dit was zo'n film! (een aanrader vind ik ook de film Rush, die leek me niet zo geweldig, maar ik vond het een enorm goede film, niet dat deze film met Rush te vergelijken is, maar toch).

De film gaat over een man die onderzoek doet naar ogen, bijvoorbeeld om een worm, die blind is bij zijn geboorte, toch te laten zien. Veel maar ga ik niet vertellen want dan zou ik teveel spoilen. De eerste 20 minuten ongeveer vond ik het een vreemde film, daarna werd hij steeds beter en raakte ik echt geboeid door het verhaal.
IMDb -- I Origins (2014) Wikipedia -- I Origins (2014) Bekijk trailer van I Origins (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over I Origins (2014)

If I Stay (2014)If I Stay (2014)
IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Music, Romance | Runtime: 107min. | MPAA: PG-13
Ik heb deze film laatst samen met mijn vriendin gekeken. Het gaat over een meisje die haar familie verliest en moet kiezen of ze blijft leven. Ik vond het een erg slecht verhaal. Vond het eerlijk gezegd een waardeloze film. Ik vond het acteerwerk slecht en het verhaal boeide me totaal niet.
IMDb -- If I Stay (2014) Wikipedia -- If I Stay (2014) Bekijk trailer van If I Stay (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over If I Stay (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

The Drop (2014)The Drop (2014)
IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 106min. | MPAA: R
Ik heb deze film een tijd geleden gezien, de film duurt vrij lang en er zit niet heel veel acite in, maar ik vind de opzet en het acteerwerk heel goed. Ik was ieder moment geboeid, ookal was het soms wat langdradig. Ik vond het een zeer goede film.

Het gaat over een man die werkt in een café dat gebruikt (kan) worden om drugs tijdelijk neer te leggen/verkopen/transporteren.
IMDb -- The Drop (2014) Wikipedia -- The Drop (2014) Bekijk trailer van The Drop (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Drop (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

The Purge: Anarchy (2014)The Purge: Anarchy (2014)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 103min. | MPAA: R
Ik heb deel één in de bios gezien, en vond het een aardige film (die zou ik een 6,5 geven). Als je van dit genre houdt, dan raad ik deze film ook aan. Ik vond hem iets beter en geloofwaardiger dan het eerste deel, ook vond ik dat hier meer een verhaal in zat.
IMDb -- The Purge: Anarchy (2014) Wikipedia -- The Purge: Anarchy (2014) Bekijk trailer van The Purge: Anarchy (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Purge: Anarchy (2014)

The Inbetweeners 2 (2014)The Inbetweeners 2 (2014)
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy | Runtime: 96min.
Ik had deel één van de film gezien, en ook de serie. Dus ik wilde ook graag deel 2 zien, helaas valt hij erg tegen. Weinig momenten dat ik moest lachen. Deel één zou ik wel aanraden, dit deel helaas niet.
IMDb -- The Inbetweeners 2 (2014) Wikipedia -- The Inbetweeners 2 (2014) Bekijk trailer van The Inbetweeners 2 (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Inbetweeners 2 (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.5 4.5 / 10

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 23:08
Saturnus schreef op donderdag 02 april 2015 @ 00:46:
Fast & Furious 7 (2015)[afbeelding]

[afbeelding] 6 / 10
Gisteren deze ook gezien in de bios.

Sinds deel 4 is het eigenlijk een actiefilm geworden waar toevallig wat auto's in voorkomen. Als je naar de film gaat met het idee veel racing te zien valt 'ie tegen ja.

spoiler:
Al was de hoop hoog toen ze aankwamen bij Race Wars.

Ook miste er iets in deze film naar mijn idee

spoiler:
Volgens mij de eerste in de serie zonder gebruik van NOS?

Ga je met het idee een afsluiter te kijken van een geweldige serie films, met in je achterhoofd dat het allemaal over the top actie gaat zijn, dan is het naar mijn mening een superfilm. (Oké, Oscar materiaal gaat het nooit worden).

De film had van mij wel 20-30 minuten korter gemogen. Op een gegeven moment heb je de extreme actie wel gezien.

En heel de film zat inderdaad vol met emotie (en lekkere vrouwen, dat ook!).

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 14:44
Sinds deel 4 is het eigenlijk een actiefilm geworden waar toevallig wat auto's in voorkomen. Als je naar de film gaat met het idee veel racing te zien valt 'ie tegen ja.

spoiler:
Ik ben gisteren ook geweest en inderdaad, als je erheen gaat om een actie film te kijken. Dan zit je goed, voor racen kan je beter naar een andere film gaan kijken.
Alleen richting het einde vond ik het echt te overdreven worden.

spoiler:
Er wordt echter wel NOS gebruikt, kijk nog maar eens naar die scène met dom die op de helicopter afrijdt.

Zelf geef ik het een 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Maikel64 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:04:
[...]

Gisteren deze ook gezien in de bios.

spoiler:
Al was de hoop hoog toen ze aankwamen bij Race Wars.

spoiler:

Ga je met het idee een afsluiter te kijken van een geweldige serie films, met in je achterhoofd dat het allemaal over the top actie gaat zijn, dan is het naar mijn mening een superfilm. (Oké, Oscar materiaal gaat het nooit worden).

De film had van mij wel 20-30 minuten korter gemogen. Op een gegeven moment heb je de extreme actie wel gezien.

En heel de film zat inderdaad vol met emotie (en lekkere vrouwen, dat ook!).
spoiler:
Denk dat er wel een deel 8 komt hoor

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Afvalzak schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:08:
[...]

taal is iets wat transformeerd
Daar twijfel ik niet meer over na dit statement..... :')

Hier om het even wat meer body te geven:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2ludtev.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Dinictus208 op 02-04-2015 12:20 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfkunst
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-08 09:12
Snowpiercer (2013)Snowpiercer (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 126min. | MPAA: R
Mijn mening? Bizarre film. Meestal snoeihard, soms lachwekkend.
Voor mij een eenmalige film. Waarom de verdeling? Waarom een voor en achterkant?

Wel moet ik zeggen dat ik het goed geacteerd vond van Captain America. De keuzes die hij moet maken en heeft moeten maken in het verleden heeft hem getekend. Dat brengt hij goed naar voren.
IMDb -- Snowpiercer (2013) Wikipedia -- Snowpiercer (2013) Bekijk trailer van Snowpiercer (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Snowpiercer (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
A Good Old Fashioned Orgy (2011)A Good Old Fashioned Orgy (2011)
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy | Runtime: 95min. | MPAA: R
Vrouw vond hem wel goed, ik vond er echt niks aan..

Humor is ver te zoeken
Verhaal is ver te zoeken
Kwaliteit is ver te zoeken

Vrouw: 7
Ik een 1

(7+1)/2 = 4
IMDb -- A Good Old Fashioned Orgy (2011) Wikipedia -- A Good Old Fashioned Orgy (2011) Bekijk trailer van A Good Old Fashioned Orgy (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Good Old Fashioned Orgy (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:02
Interstellar (2014)Interstellar (2014)
IMDb: 8.8 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Hoge verwachtingen omdat ik hier en daar reacties las over hoe realistisch en ingewikkeld deze film is. Maar eigenlijk ben ik toch wat teleurgesteld.

Begrijp me niet verkeerd, het overgrote deel van de film is echt fantastisch! Mooi hoe een toekomstige wereld wordt neergezet maar tegelijkertijd er weinig over wordt verteld. Het maakte dat ik steeds met volle aandacht zat te kijken naar wat zou volgen. De bijna 3 uur vlogen dus voorbij. De vriendin viel echter in slaap ;) Prachtige en realistische visuals ook. Ik vond het zelfs jammer dat ik de film niet in de bioscoop heb gezien.

Maar plots zakt de film wat in en vooral het einde is wat mij betreft wat minder. Het doet me eigenlijk wat denken aan 2001: ASO waar ik het einde eigenlijk ook maar zozo vond :/ Maar tegelijk nodigt het ook uit tot discussie :P Is wat er in de film gebeurt mogelijk? Misschien. Toch zitten er enkele elementen in de film waarvan ik me toch afvraag of ik het als plotholes mag zien of niet.
IMDb -- Interstellar (2014) Wikipedia -- Interstellar (2014) Bekijk trailer van Interstellar (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Interstellar (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Er zijn genoeg verklaringen en charts met verschillende interpretaties over hoe het paradox kan worden uitgelegd. Als je op onderzoek gaat kom je vanzelf een verklaring of chart tegen waarbij je denkt,
Yup, zou kunnen zo

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Afvalzak schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:13:
[...]

Offtopic:
In dat artikel schrijft hij "vondt". Alleen dat woordje al geeft aan dat hij geen ene reet geeft om grammatica. Niet dat ik het erg vind dat taal verandert. Het maakt mij niet uit of je "mijn" of "me", "hij loopt" of "hij loop", "gevraagd" of "gevraagt" gebruikt. Ik snap het wel.

Het is alleen vaak (niet altijd) zo dat mensen die grammatica niet goed toepassen ook minder bedeeld zijn qua verstand. En naar programma's kijken, zoals in Idiocracy (en die in het echte leven ook bestaan).

Ontopic:
Laatst Mama gezien. Leuk uitgangspunt. Slechte uitwerking.
Het was nergens spannend en duurde veel te lang. Ze hadden het bij de originele short moeten laten.

[ Voor 4% gewijzigd door Xyphoid op 02-04-2015 13:14 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Dinictus208 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:13:
[...]

Daar twijfel ik niet meer over na dit statement..... :')

Hier om het even wat meer body te geven:

[afbeelding]
Heeft zeker geen zin meer om het aan te passen :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

What We Do in the Shadows (2014)What We Do in the Shadows (2014)
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 86min.
Plot: Viago, Deacon, and Vladislav are vampires who are finding that modern life has them struggling with the mundane - like paying rent, keeping up with the chore wheel, trying to get into nightclubs, and overcoming flatmate conflicts.
1 van de leukste komedies die ik de laatste jaren gezien. _O-
Het is een mockumentary over het leven van een stel vampieren.
Met veel droge humor, absurde situaties en een geweldig cast.

Super film 8)

IMDb -- What We Do in the Shadows (2014) Wikipedia -- What We Do in the Shadows (2014) Bekijk trailer van What We Do in the Shadows (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over What We Do in the Shadows (2014)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:08

FeaR

In GoT we trust

Maikel64 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:04:
[...]

Ga je met het idee een afsluiter te kijken van een geweldige serie films,...
Had Vin Diesel al niet laten vallen dat deel 8 zich af gaat spelen in New York?

Ik wacht nog even met Fast 7, wil hem zeker wel zien maar dit weekend was JT Eindhoven behoorlijk vol.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Fast 7 zou de eerste zijn van een nieuwe trilogy.
Ik ga hem wel in de bios kijken maar ik wacht wel 2 weekjes, ik hou niet zo van die drukte in de bios :p

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
ScrooLoose schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:22:
Fast 7 zou de eerste zijn van een nieuwe trilogy.
Ik ga hem wel in de bios kijken maar ik wacht wel 2 weekjes, ik hou niet zo van die drukte in de bios :p
Lucas Black (van Tokyo Drift) heeft een kleine rol in deel 7 en ze hebben een optie voor nog 2 films met hem.

En er zullen ook wel opties zitten in de contracten van de andere acteurs. bv Kurt Russel zou ook terug komen voor deel 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:10
ScrooLoose schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:26:
What We Do in the Shadows (2014)[afbeelding]
Plot: Viago, Deacon, and Vladislav are vampires who are finding that modern life has them struggling with the mundane - like paying rent, keeping up with the chore wheel, trying to get into nightclubs, and overcoming flatmate conflicts.

Super film 8)

[afbeelding] 9 / 10
Tijdje terug gezien. Ik lag helemaal stuk _/-\o_

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Tusk (2014)Tusk (2014)
IMDb: 5.5 | Genre: Comedy, Drama, Horror | Runtime: 102min. | MPAA: R
What....the....fuck!

De film begint op zich nog redelijk ok. Vrij grappig, bekende koppen...maar dan blijkt een van de hoofdrolspelers helemaal geschift te zijn en van zn ontvoerde maatje een walrus te willen maken! Ladies and gentlemen...jullie horen het goed: EEN WALRUS!

Ik heb een paar keer hardop gelachen, maar verder is dit echt een mateloos slechte film! Vreemd, raar (en niet op een grappige manier raar), en niet de moeite waard om te kijken!
IMDb -- Tusk (2014) Wikipedia -- Tusk (2014) Bekijk trailer van Tusk (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Tusk (2014)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:57

YellowCube

Wait...what?

lj_tree schreef op zondag 05 april 2015 @ 10:04:
Tusk (2014)[afbeelding]
IMDb: 5.5 | Genre: Comedy, Drama, Horror | Runtime: 102min. | MPAA: R
What....the....fuck!

De film begint op zich nog redelijk ok. Vrij grappig, bekende koppen...maar dan blijkt een van de hoofdrolspelers helemaal geschift te zijn en van zn ontvoerde maatje een walrus te willen maken! Ladies and gentlemen...jullie horen het goed: EEN WALRUS!

Ik heb een paar keer hardop gelachen, maar verder is dit echt een mateloos slechte film! Vreemd, raar (en niet op een grappige manier raar), en niet de moeite waard om te kijken!
[afbeelding] 4 / 10
je moet toch toegeven dat het een unique selling point is.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ben laatst bij Fast Furious 7 geweest. Ongelofelijk debiel. Maar wel vermakelijk. Duurde ruim 2 uur, maar niet echt verveeld. De vechtscenes vond ik persoonlijk niet goed, ik heb geteld en eigenlijk werd er om de 1 of 2 seconden wel van camerashot gewisseld zodat je nooit echt het idee kreeg dat je een goed gevecht zat te kijken. Maar goed, de one liners waren leuk, de stunts waren tof.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

The Scapegoat (2012)The Scapegoat (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Drama | Runtime: 108min.
Prima film, interessante setting. Redelijk interessant verhaal, over 2 mannen die elkaar tegenkomen en bovendien een identiek uiterlijk hebben, en één zorgt ervoor dat hij de identiteit van de ander kan aannemen waardoor de ander in de één z'n problemen terecht komt.

Acteerwerk is goed. Het verhaal is interessant maar onrealistisch. Filmisch vrij sterk, geluid ook aardig, maar nooit echt uitstekend op welk vlak dan ook. Wel de moeite waard.
IMDb -- The Scapegoat (2012) Wikipedia -- The Scapegoat (2012) Bekijk trailer van The Scapegoat (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Scapegoat (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 15:56
Furious 7 (2015)Furious 7 (2015)
Plot: Deckard Shaw seeks revenge against Dominic Toretto and his family for the death of his brother.
Kom net thuis van de bios.
Laten we direct met de deur in huis vallen: Dit heeft niks meer met het oorspronkelijke idee achter Fast & Furious te maken.
Het is - sinds deel 4 - meer een soort Die Hard geworden, maar dan veel extremer en over the top.

Als je je verstand en logica thuis kan laten, dan is het ruim 2u prima entertainment. James Wan kan zo in de voetsporen van Michael Bay treden, je zou het verschil niet eens merken.

Toch heb ik me uitstekend vermaakt met deze film, Toen de pauze kwam verbaasde het me dat we al ruim een uur verder waren.
spoiler:
de Paul Walker tribute aan het einde: Fatsoenlijk afscheid met respect voor de acteur.
Eigenlijk vind ik het jammer dat deel 8 al min of meer aangekondigd is, want dit had een mooi einde van de franchise kunnen zijn.
IMDb -- Furious 7 (2015) Wikipedia -- Furious 7 (2015) Bekijk trailer van Furious 7 (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Furious 7 (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Is furious 7 ook een goede film om te kijken als je de voorgaande 6 delen niet gezien hebt?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Salvatron schreef op maandag 06 april 2015 @ 02:55:
Is furious 7 ook een goede film om te kijken als je de voorgaande 6 delen niet gezien hebt?
Ik, persoonlijk, zou het niet doen. Er zitten veel verwijzingen in naar eerdere films. Deze gaat echt verder op deel 6 en deel 2. Ik denk dat je 7 niet kan waarderen als je de anderen niet gezien hebt.
AcidBurn schreef op maandag 06 april 2015 @ 01:03:
Als je je verstand en logica thuis kan laten, dan is het ruim 2u prima entertainment. James Wan kan zo in de voetsporen van Michael Bay treden, je zou het verschil niet eens merken.
En toch kijk ik veeeeeel liever naar Furious 7 dan welke Michael Bay film dan ook ;)

Ik heb 'm zaterdag gezien en heb mij echt prima vermaakt. Volledig over-the-top hersenloos vermaak, ik hou er wel van. En inderdaad een waardig afscheid voor Paul Walker.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik had 5 en 6 niet gezien, maar had niet het idee dat ik dingen miste. Het is gewoon een goeie domme actiefilm. Je hoeft de voorgaande films niet te zien om dat een beetje te waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Sterker nog, zorg er vooral voor dat je deel 1-3 niet hebt gezien of niet leuk vond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

reservoir dogs (1992)reservoir dogs (1992)
IMDb: n/a
Een stel maffiosi proberen een zak diamanten te stelen maar er gaat wat mis.

Goed verhaal, zeer goede karakters, af en toe hilarische dialogen _O- . Vooral die oude vent zet een uitstekend maffia-figuur (Joe Cabot) neer. :Y

C'mon, throw in a buck!
Mr. Pink: Uh-uh, I don't tip.
Nice Guy Eddie: You don't tip?
Mr. Pink: I don't believe in it.
Nice Guy Eddie: You don't believe in tipping?
_O-
I don't tip because society says I have to.
_O-

Mr. Pink: Hey, why am I Mr. Pink?
Joe: Because you're a faggot.
Mr. Pink: Why can't we pick our own colors?

IMDb -- reservoir dogs (1992) Zoek meer informatie over reservoir dogs (1992) op Google Zoek trailer van reservoir dogs (1992) via Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 12:29

Aight!

'A toy robot...'

Gisteren the man with the iron fist 2 gezien.

Veel bloed, veel hip-hop en veel vechten. Maar zeker leuk, houd er wel van. Standaard verhaal dat dan wel weer.

Al vond ik deel 1 beter qua actie. Binnenkort die nog eens zien als opfrisbeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 23:08
Salvatron schreef op maandag 06 april 2015 @ 02:55:
Het kan opzich wel, maar je beleeft de film denk ik beter wanneer je in ieder geval deel 4-6 ook hebt gezien.

Voor de vorm en om de relaties tussen karakters en sommige opmerkingen iets beter te snappen, zou je deel 1-3 ook kunnen kijken (bij deel 3 in ieder geval de laatste 10 minuten, de rest van de film gewoon negeren).

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Hogader schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:47:
[...]

Bij deze:
Chappie (2015)[afbeelding]
Neill Blomkamp had me compleet verrast met het meesterlijke District 9, maar ook de welliswaar iets minder goede film Elysium vond ik meer dan goed. Ik keek dus heel erg uit naar het nieuwste project van hem waarmee hij weer samenwerkte met een aantal mensen welke ook bij District 9 hem bijstonden.

Waar Elysium iets teveel op de actie is gefocussed en daardoor het verhaal wat verslapte is Chappie weer een grote stap richting het niveau van District 9. Het scheelt in mijn ogen niet veel of hij evenaart de score van die film.

Ook in Chappie weet Neill te creeren waar hij zo goed in is. Een overweldigend Sci-Fi verhaal dat niet als Sci-Fi aanvoelt, maar juist heel erg "nu" en menselijk.

Dev Patel en Hugh Jackman zetten een sterke, misschien wel iets te typerende (Patel is de 'nerd' en Jackman de ex-militair) rol neer, maar wat mij (en mijn mede kijker) vooral opviel is dat de acteerprestaties van Die Antwoord gewoon staan als een huis. Iets dat je maar zelden kan zeggen over muzikanten die het in de acteerbusiness gaan zoeken. Misschien komt dit overigens wel doordat ze dichtbij hun roots blijven, maar zelfs dan is het knap dat Blomkamp dit eruit heeft weten te krijgen.

Het echte hoogtepunt van de film is echter gewoon Chappie. Niet alleen wordt Chappie extreem realistisch neergezet wat betreft zijn looks, maar hij voelt ook zeer menselijk aan door zijn doen en laten. Iets dat geregeld fijne humor oplevert en ook de film van wat drama weet te voorzien.

Al met al vond ik het een briljante film, welke bij mij gelijk in het top lijstje van 2015 is gekomen.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 9.5 / 10
Van het weekend ook gezien, heerlijke sfeer in de film.
Goede actie, top film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
John Wick (2014)John Wick (2014)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 101min.
Ik heb deze film gister gekeken. Het is een leuke actie film waarbij je niet teveel hoeft na te denken. Op enige gebieden vond ik de film wel erg voorspelbaar, maar al met al toch een vrij aardige film.

spoiler:
Ik vond het erg voorspelbaar dat John alles wel zou overleven en uiteindelijk die ene gast zou vermoorden (ben zijn naam even kwijt maar elke keer zie ik Theon Greyjoy. Wat ik vooral voorspelbaar vond, was dat die oude vriend (Marcus) hem niet zou vermoorden, maar zou beschermen.
IMDb -- John Wick (2014) Wikipedia -- John Wick (2014) Bekijk trailer van John Wick (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over John Wick (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 00:00
Aight! schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 07:14:
Gisteren the man with the iron fist 2 gezien.

Veel bloed, veel hip-hop en veel vechten. Maar zeker leuk, houd er wel van. Standaard verhaal dat dan wel weer.

Al vond ik deel 1 beter qua actie. Binnenkort die nog eens zien als opfrisbeurt
pardon, hoe kun je een film kijken welke nog niet gereleased is?

Wikipedia: The Man with the Iron Fists 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bonnie and Clyde (1967)Bonnie and Clyde (1967)
IMDb: 7.9 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 111min.
Plot: A somewhat romanticized account of the career of the notoriously violent bank robbing couple and their gang.
Na de Bonnie en Clyde tour van Miss Molly & Me bezocht te hebben maar eens deze klassieker gezien.

De cast, setting nemen je meteen terug de tijd in. Ik zou de film plaatsen in het genre: slapstick/komedie. Het is er eentje die het verhaal op ludieke wijze uit de doeken doet, onverschrokken het resultaat van een shootout laat zien. Maar de manier waarop de vuurgevechten gefilmd zijn of de achtervolgingen, het doet me echt denken aan het Blues Brothers idee. Ik kon zelfs bij menig headshot niet anders dan in lachen uitbarsten zo slecht is het. (categorie: zo slecht dat het leuk wordt)

Het alom bekende verhaal van dit duo hebben ze goed weten te verfilmen, het is recht toe, recht aan. Weinig opsmuk, veel (zwartgallige) humor. Warren Beaty en Faye Dunaway zetten het duo overtuigend neer, allicht iets te geromantiseerd. Maar een verhaal aandikken gebeurt wel vaker voordat het op het witte doek verschijnt. De film dendert op normale snelheid door en in krap 2 uur tijd krijg je het verhaal van begin tot eind mee.

Ik heb mij er dan ook goed mee weten te vermaken, hence: een 8. Een komische film die het Western sfeertje op het platteland van Amerika goed weet neer te zetten en geen moment mij verveelde.
IMDb -- Bonnie and Clyde (1967) Wikipedia -- Bonnie and Clyde (1967) Bekijk trailer van Bonnie and Clyde (1967) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Bonnie and Clyde (1967)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:22

Tijntje

Hello?!

snowD schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:25:
[...]

pardon, hoe kun je een film kijken welke nog niet gereleased is?

Wikipedia: The Man with the Iron Fists 2
Waarschijnlijk omdat hij sinds 2 April al circuleert op de minder legale sites ;) .

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 12:29

Aight!

'A toy robot...'

Tijntje schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:04:
[...]

Waarschijnlijk omdat hij sinds 2 April al circuleert op de minder legale sites ;) .
Ik leef in de toekomst :+ maar ik wist idd nog niet dat hij niet uit was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Gisteravond naar F&F7 geweest in Antwerpen, waar hij in drie zalen draaide. Allen bomvol zoals te verwachten was. De eerste tien minuten twee keer gezien omdat de ondertiteling niet meeliep.

Vond het wel een vermakelijke film, al hoopte ik iets meer van de sfeer rond Race Wars terug te zien. De dragraces ed. vond ik toch altijd wel een leuk onderdeel. Nu was het vooral gericht op de (prima) actie. Lekker over de top met mooie auto's, fraaie vrouwen en leuke one-liners. Voelde me weer helemaal man toen ik de zaal uitliep :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Gisteravond naar F&F7 geweest in Antwerpen, waar hij in drie zalen draaide. Allen bomvol zoals te verwachten was. Gelukkig zaal 6 uitgekozen, want ik hoorde dat hij in een andere zaal opnieuw werd gestart vanwege de niet-mee-lopende ondertiteling. :+.

Erg vermakelijke film, over-the-top actie, gave auto's, leuke vrouwen, humor en een waardige tribute van Paul. Zeker de moeite waard om weer eens voor naar de bios te gaan! Wel balen dat de kaassaus op was! :F :F

Wat me wel opviel, was dat de beeldkwaliteit matig was. Of ik ben zelf gewoon te verwend, maar het leek of de ondertiteling wat wazig was en de film gewoon niet zo scherp was....Is zaal 6 een zaal met mindere kwaliteit? Volgens mij niet.

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 08-04-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Wom schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:09:
Gisteravond naar F&F7 geweest in Antwerpen, waar hij in drie zalen draaide. Allen bomvol zoals te verwachten was. De eerste tien minuten twee keer gezien omdat de ondertiteling niet meeliep.
StealthyPeanut schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:13:
Gisteravond naar F&F7 geweest in Antwerpen, waar hij in drie zalen draaide. Allen bomvol zoals te verwachten was. Gelukkig zaal 6 uitgekozen, want ik hoorde dat hij in een andere zaal opnieuw werd gestart vanwege de niet-mee-lopende ondertiteling. :+.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Atari: Game Over (2014)Atari: Game Over (2014)
IMDb: 7.1 | Genre: Documentary
Als game fan, moet je deze gezien hebben. Geweldig om te zien.
IMDb -- Atari: Game Over (2014) Wikipedia -- Atari: Game Over (2014) Bekijk trailer van Atari: Game Over (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Atari: Game Over (2014)

Hercules (1997)Hercules (1997)
IMDb: 7.2 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 93min.
Wat een film, als ik echt ziek thuis op de bank lig, ga ik meestal een disney kijken (jaja, 28, en nog steeds disney. Sue me)

Deze nog nooit gezien, best leuke film. Hier en daar wat vrijheden genomen met de "legende", maar voor de rest redelijk close to the source.

Wel wat donker vond ik voor een Disney film (cutting the line, en de 3 heksjes).
IMDb -- Hercules (1997) Wikipedia -- Hercules (1997) Bekijk trailer van Hercules (1997) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hercules (1997)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Niku schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:41:
Wom schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:09:

Loondijke schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:13::
Jullie hadden er date van moeten maken O+

[ Voor 29% gewijzigd door SadisticPanda op 08-04-2015 14:12 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wat me wel opviel, was dat de beeldkwaliteit matig was. Of ik ben zelf gewoon te verwend, maar het leek of de ondertiteling wat wazig was en de film gewoon niet zo scherp was....Is zaal 6 een zaal met mindere kwaliteit? Volgens mij niet.
Kan me niet herinneren dat zaal 6 slechter is dan anderen.
Projector slecht afgesteld misschien.
Ik ga er morgen naar toe, maar zit dan in zaal 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Furious 7 (2015)Furious 7 (2015)
IMDb: 8.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 137min. | MPAA: PG-13
Plot: Deckard Shaw seeks revenge against Dominic Toretto and his family for the death of his brother.
Leuk en vermakelijk 7e deel in de Fast & Furious-reeks. Hoewel het nog steeds om auto's draait is dat toch minder duidelijk aanwezig dan in deel 1, 2 en 3. Vanaf deel vier zijn het m.i. namelijk meer heist-movies dan films over auto's en autoracen. Wat dat betreft kan ik me enigszins vinden in de al eerder genoemde kritiek dat de Race Wars nauwelijks in beeld komen. Acteur Chris Bridges (Ludacris) noemde de F&F-films dan ook geen films over auto's en autoracen, maar films over escapisme. Niettemin is Furious 7 een fijne actiefilm die voldoende auto's, vrouwelijk schoon en ontploffingen op het scherm brengt. Eerder noemde iemand dit soort films al eens "schieten-tieten-helicopter" en dat past nu ook zeker. Verder is het leuk om Jason Statham eens als slechterik te zien (in voor de verandering eens een fijne actiefilm; waar zijn laatste films prut waren) en is Kurt Russell leuk in zijn rol als een erg foute CIA-guy. De film sluit af met een ode aan Paul Walker en dat is wel op zijn plaats. Hij heeft toch samen met Vin Diesel de rode draad in deze reeks gevormd. Knap gemaakt ook, want Paul Walker stierf al voordat de film af was. Een deel van de scènes is daarom gemaakt met behulp van zijn broers en CGI. Dat las ik pas later en heb ik niet bewust opgemerkt. Mooi! Ik heb de film gezien in de Dolby Atmos-zaal van Cinema Gouda. Het geluid stond hard, maar was voor de rest dik in orde.
IMDb -- Furious 7 (2015) Wikipedia -- Furious 7 (2015) Bekijk trailer van Furious 7 (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Furious 7 (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.9 7.9 / 10

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 09-04-2015 21:03 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:24

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Arunia schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:07:
[mbr]*knip* off topic[/]

Gister Cloverfield gezien.

Cloverfield (2008)[afbeelding]
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: PG-13
Plot: A group of friends venture deep into the streets of New York on a rescue mission during a rampaging monster attack.
Het cam gebeuren had wel wat. Maar wat ik wel irritant vond was Hud die de camera vast had.

Het einde was wel te verwachten, maar toch is het een niet standaard einde.
De stukjes op de camera van een paar dagen ervoor was wel erg leuk. Op het einde ook. Maar toen ik een beetje internet af ging struinen om wat meer over de gedachte achter het monster etc te vinden, kwam ik er pas achter dat daar ook nog een stukje sleutel van het verhaal zat. Dat had ik totaal gemist.

Er zitten wel een aantal stukken in die best snel gaan waardoor je even mist wat er gebeurde.
spoiler:
stukje nadat Marlena gebeten was en dat ze "gered" waren door het leger en zij even snel achter een doek getrokken en neergeschoten wordt.
[afbeelding] 7 / 10
spoiler:
Dat ze ontploft bedoel je

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30
BlackEyedAngel schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:09:
[...]

spoiler:
Dat ze ontploft bedoel je
spoiler:
Dacht dat ze geschoten werd achter dat doek, maar ontploffen zou best kunnen.
Gebeurt ook zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:50

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Grappig, dat had ik dus ook! Soms zag je duidelijk pixelated randjes, net of er een lage bitrate gebruikt is. Maar ik zat in Pathé Delft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixelated en lage bitrate in een bioscoop :'). Een beetje geld besparen door internet rips te tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

The Godfather (1972)The Godfather (1972)
IMDb: 9.2 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 175min. | MPAA: R
Michael Corleone wil eerst niets te maken hebben met zijn mafia-familie maar schopt het vervolgens tot het meesterbrein van de familie.

Uitstekend verhaal, uitstekend uitgewerkt. Vooral Marlon Brando zet een zeer goed personage neer als Don Vito Corleone, een kwibus die je liever niet in je vriendenkring hebt, maar ook Al Pacino doet het uitstekend als de kille Michael Corleone. We zien hoe gevaarlijke lieden elkaar bestoken met psychologische trucs zoals bijv. aardig voor elkaar zijn wanneer ze elkaar willen vermoorden. Hierdoor leer je er ook nog wat van voor wanneer je zelf in zo'n situatie terechtkomt.
IMDb -- The Godfather (1972) Wikipedia -- The Godfather (1972) Bekijk trailer van The Godfather (1972) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Godfather (1972)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:58

duderuud

Sliden is koel

Whiplash (2014)Whiplash (2014)
IMDb: 8.6 | Genre: Drama, Music | Runtime: 107min. | MPAA: R
Ik had al goede positieve reviews gelezen dus de verwachting was hoog.

Nou, die verwachting is waargemaakt. Geweldige film met een onverwacht geweldig einde. De combinatie van geluid (de muziek) en het erg goede camerawerk zorgt voor zeer intense beleving. Echt een aanrader, kijken!
IMDb -- Whiplash (2014) Wikipedia -- Whiplash (2014) Bekijk trailer van Whiplash (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Whiplash (2014)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:50

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:48:
Pixelated en lage bitrate in een bioscoop :'). Een beetje geld besparen door internet rips te tonen?
Geen idee. Ik ga met een groep vrienden wekelijks naar de bios (allemaal Unlimited) en het viel ons allemaal op bij FF7. Het was trouwen de non-IMAX versie, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:29

Arrogant

S.F.W.

ScrooLoose schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:26:
What We Do in the Shadows (2014)[afbeelding]

Super film 8)

[afbeelding] 9 / 10
The Office meets vampires :)
Dank je wel voor deze tip.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Afgelopen donderdag ook gekeken op aanraden van de reviews hier, zeker een vermakelijke film! :) Moest iemand anders bij Vladislav (Jemaine Clement) ook aan Jeroen van Koningsbrugge denken? Vond het op sommige momenten sprekend, dezelfde droge humor-bek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Inherent Vice (2014)Inherent Vice (2014)
IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 148min. | MPAA: R
Plot: In 1970, drug-fueled Los Angeles detective Larry
ben een groot fan van Joaquin Phoenix en PT Anderson's The Master vond ik prachtig, dus had hoge verwachtingen, maar hij viel behoorlijk tegen. een hoop geouwehoer, veel nieuwe karakters (soms erg grappig), maar na een tijdje was er voor mij geen touw meer aan vast te knopen. waar de film over gaat is me nog steeds een raadsel :)
IMDb -- Inherent Vice (2014) Wikipedia -- Inherent Vice (2014) Bekijk trailer van Inherent Vice (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Inherent Vice (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik geef niet snel een film een tien, maar deze is het zeker weten waard! Er zijn slechts een aantal films zo goed als deze.

De film liet me af en toe een beetje aan inception denken, daarbij waren er ook vaak momenten dat je heel veel informatie in een korte tijd kreeg te horen, dat je eigenlijk dat stukje twee keer moest kijken, ik vind dat juist wel leuk, films waarbij je wat meer moet nadenken.

De film gaat er dus over dat er niet voldoende voedsel meer is op de wereld en dat het waarschijnlijk zeer snel op raakt. Hier moet natuurlijk iets veranderen, daar gaat de film algemeen over, in verdere details wil ik niet treden, dat zou de film kunnen spoilen.

Dit is een typische film die ik graag nog minimaal één keer wil kijken, net als bij inception kom je denk ik bij deze film ook iedere keer weer achter nieuwe details.

Zeker een aanrader dus!
IMDb -- Interstellar (2014) Wikipedia -- Interstellar (2014) Bekijk trailer van Interstellar (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Interstellar (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 15:56
Schatjes (1984)Schatjes (1984)
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy | Runtime: 101min.
Plot: A peaceful family-life is suddenly disturbed when the children enter puberty. The children take over the house and ban their parents from their lives.
Deze film bleek nog op mijn harde schijf te staan, geen idee waarom.
Had toch even niks te doen, dus maar opgezet.
Het concept is leuk gevonden, maar wordt tot in het absurde uitgevoerd.

De kinderen van een welgesteld gezin lopen elkaar en (vooral) hun ouders te kloten. Dat loopt extreem uit de hand en uiteindelijk gebeurt hier precies het tegengestelde van wat er in House Arrest gebeurd.
Het einde slaat overigens echt nergens meer op, alsof ze gewoon geen idee hadden hoe ze dit af moesten ronden.
De hele film door had ik overigens het idee naar een Dick Maas film te kijken, het verbaasde me dan ook echt dat hij er niet achter zat ;)

spoiler:
Ik weet niet of het zo bedoeld is, maar vanaf het moment dat de kinderen het huis bezetten, werd naar mijn idee de band tussen de oudste 2 kinderen ineens heel sterk, en dat maakte ze ook in 1 klap een stuk sympathieker.
.
IMDb -- Schatjes (1984) Wikipedia -- Schatjes (1984) Bekijk trailer van Schatjes (1984) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Schatjes (1984)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:32
JohnnieWbl schreef op zondag 12 april 2015 @ 18:16:
Afgelopen donderdag ook gekeken op aanraden van de reviews hier, zeker een vermakelijke film! :) Moest iemand anders bij Vladislav (Jemaine Clement) ook aan Jeroen van Koningsbrugge denken? Vond het op sommige momenten sprekend, dezelfde droge humor-bek.
Misschien vond ik er daarom niets aan; ben dan ook vrij snel in slaap gevallen bij deze 'film'. :+

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
Eindelijk dan toch Interstellar gezien, na zeer veel gemixte reacties te hebben gehoord uit mijn omgeving. De film viel helaas enorm tegen. Het concept is leuk en aardig bedacht,en de beelden zijn fantastisch, maar net zoals bij The Man from Earth gaat dat volstrekt ten koste van de karakters. Er is letterlijk geen enkel karakter in deze film dat niet vlak, oninteressant of simpelweg vervelend is. De clichématige Amerikaanse relatie met de enorm vervelende en verwende dochter, de flauwe one-liners en quasi-intellectuele quotes als " Love is the one thing we're capable of perceiving that transcends time and space." maakten de film voor mij tot een grote tegenvaller. Vanwege de prachtige beelden krijgt de film toch nog een 5.
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:57
Lan Mandragoran schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:30:
Interstellar (2014)[afbeelding]
Eindelijk dan toch Interstellar gezien, na zeer veel gemixte reacties te hebben gehoord uit mijn omgeving. De film viel helaas enorm tegen. Het concept is leuk en aardig bedacht,en de beelden zijn fantastisch, maar net zoals bij The Man from Earth gaat dat volstrekt ten koste van de karakters. Er is letterlijk geen enkel karakter in deze film dat niet vlak, oninteressant of simpelweg vervelend is. De clichématige Amerikaanse relatie met de enorm vervelende en verwende dochter, de flauwe one-liners en quasi-intellectuele quotes als " Love is the one thing we're capable of perceiving that transcends time and space." maakten de film voor mij tot een grote tegenvaller. Vanwege de prachtige beelden krijgt de film toch nog een 5.
[afbeelding] 5 / 10
Maar welke film(s) vind jij dan wel goed? Ben wel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:24

McBoom

Broem

Hij zegt toch niet dat hij wel eens betere films heeft gezien? :P

Maar ik ben het op zich wel met 'm eens. Als ik Interstellar een cijfer moest geven kom ik ook niet verder dan een 6, hooguit een 7. Ik vond de film veel te pretentieus.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Het is met Interstellar hetzelfde als met Gravity, het ziet er allemaal prachtig uit maar is het net niet. En dan is Gravity naar mijn mening nog een heel stuk minder dan Interstellar.Neemt niet weg dat ze beiden erg knap gemaakt zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 13-04-2015 20:59 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:59:
Het is met Interstellar hetzelfde als met Gravity, het ziet er allemaal prachtig uit maar is het net niet. En dan is Gravity naar mijn mening nog een heel stuk minder dan Interstellar.Neemt niet weg dat ze beiden erg knap gemaakt zijn.
Gravity vond ik juist bizar saai, en steeds maar het zelfde. Vond er echt niets aan, ik vond het een van de slechtste films die ik ooit gezien heb. Interstellar daarentegen is echt een topper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 19-09 16:45
Beide films zijn geweldig qua effects en groots geweld maar laten steken vallen op karakterontwikkeling. Gravity vond ik persoonlijk prima door de originele aanpak en kleinschaligheid. Interstellar kon ik ook goed pruimen door de effects en door de ironie dat de gehele mensheid zou kunnen uitsterven door 1 gozer die gek geworden is. Ik heb daarom van beide films genoten maar voor mij waren het ook geen absolute toppers omdat de karakters gewoon niet goed uitgewerkt waren, dat vind ik wel een vitaal ingrediënt voor een absolute topper.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gravity vond ik echt niks aan.. buiten het feit dat het wetenschappelijk gewoon 100% bullshit was, en er gewoon geen enkel feit goed werd gebruikt, was hij ook echt doodsaai.

Interstellar, beetje zelfde probleem als Inception, leuke film. Maar omdat hij "zo diep" is, is het gelijk beter. Het is maar een film, natuurlijk kan hij goed zijn, maar dat is uiteraard zeer subjectief.

Maar goed, on topic.

17 Girls (2011)17 Girls (2011)
IMDb: 6.0 | Genre: Drama | Runtime: 86min. | MPAA: NOT RATED
Zucht.. wat een film.

Frans (nee, echt :+ )
Artsy
Traag
Geen echt verhaal
Dialogen die pijn doen aan je oren

Nee, niet mijn film..

Ik snap dat je dit waargebeurde verhaal echt goed wil uitbeelden, maar doe er dan wat meer mee dan er een of ander kunstzinnig iets van proberen te maken. Focus je op bepaalde aspecten, hoe zwaar het is, hoe de omgeving het ziet etc. Maar nee, ze kiezen hier voor de kunst.
IMDb -- 17 Girls (2011) Wikipedia -- 17 Girls (2011) Bekijk trailer van 17 Girls (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 17 Girls (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
baronruud schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:55:
[...]

Maar welke film(s) vind jij dan wel goed? Ben wel benieuwd...
Er zijn zoveel films die ik goed vind. Inception vond ik bijvoorbeeld wél een sterke film van Nolan. Maar ik zal even uitleggen waarom ik Interstellar zo vond tegenvallen:

Ik heb me bij Interstellar met name geërgerd aan de ongelooflijke vervelende, zeurende vrouwen (die dochter en die Anne Hathaway), de cheesy soapdialogen (waarvan ik net een cringeworthy voorbeeld gaf), de oneliners (That's not possible!” < insert opzwepende muziek en een hoofd naar de camera draaiende Matthew > Coop: “No – it's necessary! en de absurde plottwist op het eind. Ondanks de mooie beelden heeft de film me geen moment kunnen overtuigen. Sterker nog, meerdere momenten vond ik zo ongelooflijk cringeworthy dat ik me echt afvroeg hoe Nolan hiermee weg kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Vorige week enkele dagen ziek, dus mooi tijd gehad voor enkele films.
The Wave (2008)The Wave (2008)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 107min.
Interessante Duitse film over de kracht van de groep vs individu, en de dreiging van fascisme/nationalisme. Een eigenzinnige leraar van een middelbare school bedenkt een sociaal experiment als invulling van een projectweek. Het thema is "autocratie" en de kijker doorloopt samen met de leerlingen eerst de theoretische uitleg van de term en daarna de praktische invulling.
IMDb -- The Wave (2008) Wikipedia -- The Wave (2008) Bekijk trailer van The Wave (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wave (2008)

28 Days Later... (2002)28 Days Later... (2002)
IMDb: 7.6 | Genre: Horror | Runtime: 113min. | MPAA: R
Hoewel horror niet mijn favoriete genre is vond ik deze film erg geslaagd. Onheilspellende muziek, flink wat vaart in het verhaal en een keer geen zombies die schuifelend achter mensen aan kwijlen. Rauw, Brits, smerig en wat mij betreft wel een van de betere zombie horrorfilms.
IMDb -- 28 Days Later... (2002) Wikipedia -- 28 Days Later... (2002) Bekijk trailer van 28 Days Later... (2002) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 28 Days Later... (2002)

28 Weeks Later (2007)28 Weeks Later (2007)
IMDb: 7.0 | Genre: Horror, Sci-Fi | Runtime: 100min. | MPAA: R
Ook maar meteen het vervolg gekeken, dat zich afspeelt als het virus min of meer verdwenen is uit GB. De Amerikanen hebben zich gemeld als opzichter over Londen om de terugkeer van de bewoners in goede banen te leiden, maar om de een of andere reden hebben ze de situatie toch wat onderschat (gek, doen ze in het echt nooit.. :P ). Smeriger dan 28 Days Later maar met dezelfde sfeer geschoten (muziek, weinig nutteloos geouwehoer van characters maar gewoon rauwe actie). Vermakelijk, maar haalt het niet bij deel 1.
IMDb -- 28 Weeks Later (2007) Wikipedia -- 28 Weeks Later (2007) Bekijk trailer van 28 Weeks Later (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 28 Weeks Later (2007)

Captain America: The Winter Soldier (2014)Captain America: The Winter Soldier (2014)
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 136min. | MPAA: PG-13
Ach ja, past prima bij de andere zeer vermakelijke superheldenfilms uit de Marvel series. Eigenlijk zijn het allemaal Batmans: Iron Man is een rijke Batman, Captain America is een Batman die vooral orders opvolgt (met of zonder tegenzin), De Hulk is een.. oké, dat is geen Batman.. De Robin van Captain America is in deze film een ex-militair die een bijzonder vliegtuig bestuurt. Je wordt bij elke nieuwe Marvel film weer iets bewuster van het feit dat het wel veel van hetzelfde is, maar het ziet er ook zo verdomd gelikt uit met vliegende schepen enzo. Ook deze met veel plezier gekeken.
IMDb -- Captain America: The Winter Soldier (2014) Wikipedia -- Captain America: The Winter Soldier (2014) Bekijk trailer van Captain America: The Winter Soldier (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Captain America: The Winter Soldier (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43
nwnc schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 23:22:
[...]

Tijdje terug gezien. Ik lag helemaal stuk _/-\o_
Nou, ahum, deze film kon mij dus echt niet boeien.
Er zaten wat leuke stukjes in, meer niet. Ik geef hem een 4.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:21
Guardians of the Galaxy (2014)Guardians of the Galaxy (2014)
Ja wat zal ik er eens van zeggen? Gewoon een simpele 12 in een dozijn no-brain actie film. Kon er niet warm of koud van worden.
IMDb -- Guardians of the Galaxy (2014) Wikipedia -- Guardians of the Galaxy (2014) Bekijk trailer van Guardians of the Galaxy (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Guardians of the Galaxy (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=1 1 / 10

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:13

Rick-Jan

always connected

rimave schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:38:
[...]

Nou, ahum, deze film kon mij dus echt niet boeien.
Er zaten wat leuke stukjes in, meer niet. Ik geef hem een 4.
Tsja, moet je humor maar net zijn, ik vond het erg leuk gedaan. Originele setting, veel verwijzingen naar Dracula en mythes.

[ Voor 9% gewijzigd door Rick-Jan op 17-04-2015 19:57 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Webgnome schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:47:
Guardians of the Galaxy (2014)[afbeelding]
Ja wat zal ik er eens van zeggen? Gewoon een simpele 12 in een dozijn no-brain actie film. Kon er niet warm of koud van worden.
[afbeelding] 1 / 10
Maar waarom dan wel een 7,5 voor the expendables 3? Als iets een 13 in een dozijn no-brain actiefilm is...

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:12
12 in een dozijn klopt verder ook precies, dus dat is geen negatief iets :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Daanieyel schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 20:04:
[...]

Maar waarom dan wel een 7,5 voor the expendables 3? Als iets een 12 in een dozijn no-brain actiefilm is...
ja misschien heeft het er mee te maken dat ik niet zo van de actie helden/ cartoons ben maar wel van de zwaar over de top films. Het verschil tussen expendables en deze is dat de eerst genoemde geen enkele moeite doet om serieus over te komen. Daar was in deze film toch wel een klein beetje sprake van.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Het is natuurlijk je eigen mening... maar een 1 voor Guardians of the Galaxy???

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Laatst online: 19-09 13:56
Fantastic Mr. Fox (2009)Fantastic Mr. Fox (2009)
IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 87min. | MPAA: PG
Omdat ik van plan ben om Moonrise Kingdom en Grand Budapest te bekijken heb ik ook maar eens deze film opgenomen toen die onlangs op de televisie te zien was. Fantastic Mr. Fox is daarmee mijn eerste kennismaking met Wes Anderson. Ik had er in het begin er niet veel hoop op aangezien de film eruit ziet als een kinderfilm, maar schijn bedriegt betreffende dat. Natuurlijk kunnen kleine kinderen naar deze film kijken - het is en blijft een animatiefilm- maar sommige dialogen verraden een beetje dat men niet een jong publiek voor ogen had. Een zin als She was the town tart, in her day. Wild and foot-loose and pretty as a mink stole. She was a creme brulee ..' zie je niet zo heel snel in bijvoorbeeld een Pixar film. Waar Fantastic Mr. Fox ook nog verschilt van bijvoorbeeld een Pixar film is qua animatie. Waar Pixar gebruikt maakt van een vloeiende animatie voelen de animatie hier eerder houterig aan. Niet dat ik me daar aan stoorde, want na een tijdje merk je daar niks van. Waar ik me wel deels aan stoorde was het tempo. Ik had tijdens de film meermaals het gevoel dat ze er alles aan deden om onder de 90 minuten te blijven waardoor ze met momenten echt van de hak naar de tak sprongen en zo veel mogelijk dingen in één scene propten.

Maar ondanks dat minpuntje viel de film me wel in de smaak en kan ik zeggen dat dit een goede eerste kennismaking is.
IMDb -- Fantastic Mr. Fox (2009) Wikipedia -- Fantastic Mr. Fox (2009) Bekijk trailer van Fantastic Mr. Fox (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fantastic Mr. Fox (2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Webgnome schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 20:10:
[...]

ja misschien heeft het er mee te maken dat ik niet zo van de actie helden/ cartoons ben maar wel van de zwaar over de top films. Het verschil tussen expendables en deze is dat de eerst genoemde geen enkele moeite doet om serieus over te komen. Daar was in deze film toch wel een klein beetje sprake van.
Vraagje, als je niet zo van de helden/cartoons bent waarom heb je de film dan gekeken?
En toen ik hem zag had ik niet het gevoel dat de film zich echt serieus nam, vond hem in vergelijking tot sommige andere cartoon/superhelden films nogal luchtig wat ik wel prettig vond.

Mja smaak is smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Deadsy schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 04:21:
[...]

Vraagje, als je niet zo van de helden/cartoons bent waarom heb je de film dan gekeken?
En toen ik hem zag had ik niet het gevoel dat de film zich echt serieus nam, vond hem in vergelijking tot sommige andere cartoon/superhelden films nogal luchtig wat ik wel prettig vond.

Mja smaak is smaak.
Waarom heb ik hem gekeken, ja waarom kijken mensen eigenlijk films? Geen idee. Bij deze film was het overduidelijk een 'hij staat op netflix en het is volgens mij een vrij recente film dus ik ga hem kijken' actie.

offtopic:
even afgezien van het feit dat ik een eigen mening mag hebben voelt dit als een kruisverhoor 8)7

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 22:03

Sargan

Filmfreak...

Webgnome schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 07:55:
[...]

Waarom heb ik hem gekeken, ja waarom kijken mensen eigenlijk films? Geen idee. Bij deze film was het overduidelijk een 'hij staat op netflix en het is volgens mij een vrij recente film dus ik ga hem kijken' actie.

offtopic:
even afgezien van het feit dat ik een eigen mening mag hebben voelt dit als een kruisverhoor 8)7
Wen er maar aan....helaas.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Helaas? Terecht >:) Ik vond Guardians ook niet veel aan (te hoge verwachtingen?) maar een 1 impliceert dat het acteerwerk waardeloos was, de CGI compleet ongeloofwaardig, de cinematografie inspiratieloos, enzovoort. Heus niet alles was slecht aan Guardians, dus dan is een 1 gewoon hilarisch. En natuurlijk, een 1 mag je gewoon geven, maar anderen mogen daar dan ook op reageren :)
Le Enfant! schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 00:29:
Fantastic Mr. Fox (2009)[afbeelding]
IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 87min. | MPAA: PG
Waar Pixar gebruikt maakt van een vloeiende animatie voelen de animatie hier eerder houterig aan.
[afbeelding] 7 / 10
Omdat deze film geen computeranimatie is maar een stop-motion.

Ik kon deze film ook wel waarderen maar vond de andere films van Anderson leuker, dus you're in for a treat :) Rushmore, Moonrise Kingdom, Grand Budapest Hotel: allemaal mooie, originele films.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

sjaool schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 23:34:
Jongens, wanneer leren jullie het nou om niet te reageren op iemand die een film een 1 geeft. Obvious troll is obvious.
Webgnome schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 07:55:
[...]

offtopic:
Een kruisverhoor, er zijn 2 lui die zich afvragen wat er in je omgaat om een film een 1 te geven. Nogal overdreven of niet? Verder mag je een mening hebben, maar iedereen mag het daar mee oneens zijn en dat hier aan jou melden. Bij deze doe ik ook een duit in het zakje. Uberhaupt een film uitkijken en een 1 geven is totaal onredelijk. Net al een film een 10 geven is een 1 ook een absoluut waar eigenlijk niemand wat mee kan. En als je enige reden is "ja, lijkt veel op andere acties films" (er zijn blijkbaar ook andere actiefilms met een boom, pratende wasbeer, vrij unieke setting, etc maar goed). Dan kan je er vergif op nemen dat er mensen zijn die er tegen in gaan.

Persoonlijk vind ik jou "kruisverhoor" reactie een heel goed voorbeeld waarom dit topic helemaal niet meer actief is, zoals dat wel was in de HK. Als iemand het oneens is met een mening en daar op reageert gaat de ander (jij in dit geval) meteen in de verdediging met "ja, maar het ook maar een mening, wat een kruisverhoor." Nee fuck dat, ga je standpunt verdedigen.

Ik wil graag van je horen waarom GoTG een 1 heeft gekregen. En daar moet echt wat meer substantie inzitten dan je vorige post.

[ Voor 69% gewijzigd door MrVegeta op 18-04-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
MrVegeta schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 10:46:
Jongens, wanneer leren jullie het nou om niet te reageren op iemand die een film een 1 geeft. Obvious troll is obvious.
Wat is de grens om niet uit te worden gemaakt voor iemand zonder (film) smaak, weinig kennis van feiten heeft, de intelligentie mist om een film te "snappen"? Dat is handig om te weten als je een review neerzet zonder erna te worden neergesabelt omdat je niet voldoet aan een van bovenstaande eisen om de film te kunnen waarderen :P

Met een 1 kom je blijkbaar nog wel er mee weg maar ik denk dat een 3 of een 4 reeds kritiek is? ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Er wordt hier niemand neergesabeld. Niemand zegt dat Webgnome een simpele SBS6/RTL4 zaterdagavond zombie is.Hou op zulke dingen te impliceren. Het punt (voor mij) is niet zozeer dat hij een film een 1 geeft (al heeft een 1 net als een 10 vrij weinig waarde voor mij), maar dat er geen beredenering achter zit. Als je een film een laag of hoog cijfer geeft dan zit daar wel veel achter.

Er is ook geen vastgesteld criteria om een review te posten, sommige Tweakers duiken wat dieper in films en zoeken wat uitgeregende films uit, terwijl anderen een slappe komedie met Adam Sandler kijkt. Beide groepen en alles daar tussen kan gewoon zeggen wat hij wel of niet leuk vindt, en de rest kan zeggen waarom die het daar mee oneens is. Dan krijg je een, ja hoe heet dat? Oh ja, discussie. Iets wat hier al lang niet meer gebeurd.

Als Webgnome de film een 2, een 3, of een 4,5 had gegeven zonder context dan waren er nog steeds mensen over gevallen. Hell, zelfs als hij er context bij had geplaatst waren er Tweaker die het er mee oneens waren. Als je geen input wil over je "review" dan moet je het niet op een fora posten.

Natuurlijk is dit topic niet een review topic, maar gewoon delen welke film je hebt gezien en wat je er van vond, maar ik hoop toch wel dat mensen hier posten om een beetje te praten over films :/

[ Voor 23% gewijzigd door MrVegeta op 18-04-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MrVegeta schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:00:
Oh ja, discussie. Iets wat hier al lang niet meer gebeurd.
Dit verrast mij dus niet veel, in verband met bovenstaande, sarcastisch bedoelde maar dat terzijde, opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het verrast mij ook niet, want veel van de vaste film kijkers nemen niet meer de moeite om hier te posten omdat ze op hun vingers werden getikt dat hun film review niet volgens format was, of omdat ze gereport worden als ze tegen iemand zijn mening in gaan etc. Als jij je beledigt voelt of wat dan ook door mijn sarcastische opmerking dan ben je het probleem. Nu weet ik ook wel dat dit niet de plek is voor deze discussie en dat de posts waarschijnlijk worden getrashed, maar ik wilde het toch even kwijt. Voorgaande delen in dit topic waren mijn favoriete topics op GoT.

[ Voor 22% gewijzigd door MrVegeta op 18-04-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MrVegeta schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:03:
Als jij je beledigt voelt of wat dan ook door mijn sarcastische opmerking dan ben je het probleem.
Had het over mijn eigen opmerking maar goed. Tabje maar sluit, sowieso geen boeiende films gereviewd lately.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 22:03

Sargan

Filmfreak...

MrVegeta schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:03:
Het verrast mij ook niet, want veel van de vaste film kijkers nemen niet meer de moeite om hier te posten omdat ze op hun vingers werden getikt dat hun film review niet volgens format was, of omdat ze gereport worden als ze tegen iemand zijn mening in gaan etc. Als jij je beledigt voelt of wat dan ook door mijn sarcastische opmerking dan ben je het probleem. Nu weet ik ook wel dat dit niet de plek is voor deze discussie en dat de posts waarschijnlijk worden getrashed, maar ik wilde het toch even kwijt. Voorgaande delen in dit topic waren mijn favoriete topics op GoT.
Geheel mee eens, soms krijgen mensen bakken met stront over zich heen na het plaatsen van een review.
Of als er een bepaalde film goed wordt beoordeeld zijn er altijd wel een paar die meteen moeten reageren hoe slecht ze de film wel niet vonden.
Ik lurk hier tegenwoordig waar ik in het verleden vaker deed posten.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Brad Pitt schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:07:
[...]

Had het over mijn eigen opmerking maar goed. Tabje maar sluit, sowieso geen boeiende films gereviewd lately.
Ah in dat geval excuses ;) zag de link niet helemaal.

Laat ik dan maar een kleine review posten. Ik heb poosje geleden Argo(fuck yourself) weer gezien. Dit keer met mijn vriendin. Nog steeds een leuke film met een voor mij vrij originele insteek. Ook blijft de film de hele tijd wel spannend, maar het einde is een kleine beetje een anti-climax. Argofuckyourself 7.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Le Enfant! schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 00:29:
Omdat ik van plan ben om Moonrise Kingdom en Grand Budapest te bekijken heb ik ook maar eens deze film opgenomen toen die onlangs op de televisie te zien was. Fantastic Mr. Fox is daarmee mijn eerste kennismaking met Wes Anderson. Ik had er in het begin er niet veel hoop op aangezien de film eruit ziet als een kinderfilm, maar schijn bedriegt betreffende dat. Natuurlijk kunnen kleine kinderen naar deze film kijken - het is en blijft een animatiefilm- maar sommige dialogen verraden een beetje dat men niet een jong publiek voor ogen had. Een zin als She was the town tart, in her day. Wild and foot-loose and pretty as a mink stole. She was a creme brulee ..' zie je niet zo heel snel in bijvoorbeeld een Pixar film. Waar Fantastic Mr. Fox ook nog verschilt van bijvoorbeeld een Pixar film is qua animatie. Waar Pixar gebruikt maakt van een vloeiende animatie voelen de animatie hier eerder houterig aan. Niet dat ik me daar aan stoorde, want na een tijdje merk je daar niks van. Waar ik me wel deels aan stoorde was het tempo. Ik had tijdens de film meermaals het gevoel dat ze er alles aan deden om onder de 90 minuten te blijven waardoor ze met momenten echt van de hak naar de tak sprongen en zo veel mogelijk dingen in één scene propten.

Maar ondanks dat minpuntje viel de film me wel in de smaak en kan ik zeggen dat dit een goede eerste kennismaking is.
Dat animatiefilms "voor kinderen" zijn is ook eigenlijk een vooroordeel dat niet echt ergens op slaat. Voor veel mensen is dat zo, omdat ze alleen maar associaties hebben met Dora Explora, Disney en wat er op cartoon network te zien is. Er is echter geen wet die zegt dat dit bij iedere animatiefilm zo moet zijn. Goed dat je je hierdoor niet hebt weerhouden in ieder geval.

Mr. Fox is wat houterig omdat het gebruik maakt van de stop motion techniek. Ieder animatieframe is een foto die apart genomen is, waarna de scene een beetje wordt aangepast en er weer een foto genomen wordt. Enorm arbeidsintensief natuurlijk. Ander voorbeelden hiervan zijn de Wallace & Gromit films, Coraline en Corps Bride.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

MrVegeta schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 10:46:
[...]

Uberhaupt een film uitkijken en een 1 geven is totaal onredelijk. Net al een film een 10 geven is een 1 ook een absoluut waar eigenlijk niemand wat mee kan.
een film is geen tentamen en hoeft dus niet perfect te zijn om 10 te krijgen. Als een film tot de beste behoort kun je hem een 10 geven en als hij tot de slechtste behoort kun je een 1 geven. Als je zegt dat 1 en 10 absoluten zijn verliezen die cijfers hun waarde.
Voorbeeld: De slechtste film die je ooit gezien hebt krijgt een 1, de beste film die je ooit gezien hebt krijgt een 10. Tussen die films beweegt de schaal. Zo doe ik het. Je kunt een film dus prima een 1 of een 10 geven.
Het is geen wiskundetentamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-01 23:16

Niellz

PSN: Niellzje

Salvatron schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 05:05:
reservoir dogs (1992)[afbeelding]
Een stel maffiosi proberen een zak diamanten te stelen maar er gaat wat mis.

Goed verhaal, zeer goede karakters, af en toe hilarische dialogen _O- . Vooral die oude vent zet een uitstekend maffia-figuur (Joe Cabot) neer. :Y

C'mon, throw in a buck!
Mr. Pink: Uh-uh, I don't tip.
Nice Guy Eddie: You don't tip?
Mr. Pink: I don't believe in it.
Nice Guy Eddie: You don't believe in tipping?
_O-
I don't tip because society says I have to.
_O-

Mr. Pink: Hey, why am I Mr. Pink?
Joe: Because you're a faggot.
Mr. Pink: Why can't we pick our own colors?

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 9 / 10
Leuke film ja! Zou hem ook iedereen aanraden.

http://i.picasion.com/resize76/446eb2c88b2df1a089a17a9b8b734465.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Moonrise Kingdom (2012)Moonrise Kingdom (2012)
IMDb: 7.8 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 94min. | MPAA: PG-13
Na Fantastic Mr. Fox die ik gisteren zag heb ik ook maar eens Moonrise Kingdom bekeken. En ik was en ben nog steeds onder de indruk van de visuele pracht van deze film. Dit is nu eens een film dat je echt wilt zien op een groot scherm. En dan spreek ik nog niet over deze film op een OLED-scherm.. Nu biedt de film gelukkig nog meer dan enkel de visuele pracht. Zo is het acteerwerk van een meer dan degelijk niveau en kan ik het verhaal zeker appreciëren. Iets wat je een klein mirakel kunt noemen aangezien 'coming of age' verhalen niet echt mijn ding zijn.
IMDb -- Moonrise Kingdom (2012) Wikipedia -- Moonrise Kingdom (2012) Bekijk trailer van Moonrise Kingdom (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Moonrise Kingdom (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

The Godfather: Part II (1974)The Godfather: Part II (1974)
IMDb: 9.1 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 200min. | MPAA: R
Michael Corleone heerst over zijn mafiafamilie, en Vito Corleone moet zien te overleven in een crimineel en corrupt Italië.

Goed verhaal, fatsoenlijke karakters, etc, etc. Echter wel een nogal lange zit, vandaar dat ik hem in 2 keer gekeken heb. Uiteraard valt te begrijpen waarom Vito Corleone vanaf een zeker moment moordend door het leven gaat. Tsjah, wat zou jij doen als alles en iedereen om je heen crimineel en corrupt is? Je moet je toch verweren uit zelfverdediging en dat weet Vito Corleone maar al te goed. Ook is dit een realistische film, ook al is de realiteit niet zo mooi als in de film.
IMDb -- The Godfather: Part II (1974) Wikipedia -- The Godfather: Part II (1974) Bekijk trailer van The Godfather: Part II (1974) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Godfather: Part II (1974)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27
sjaool schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 23:34:
Kinderlijk zwart wit denken noemen ze dat, zeker geen aandacht aan geven

Al vindt je de film niets, dan kan je altijd nog wel een positief punt vinden.
Reservoir Dogs vind ik een enorm saaie overrated film maar dan kan je nog wel waardering opbrengen voor de goede manier van acteren lijkt me.

[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 19-04-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Zullen we afspreken dat we beter na gaan denken voordat we a) een review schrijven en b) een daarop reagerende post schrijven?

Flamen en trollen - ook als het 'quasi per ongeluk' gaat omdat je iets 'echt' slecht vindt, of andermans smaak niet vat - is niet de manier om het gezellig te houden in dit topic.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
The Grand Budapest Hotel (2014)The Grand Budapest Hotel (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 99min. | MPAA: R
Dit is mijn derde Wes Anderson film en helaas de minste van de drie films die ik van hem heb mogen aanschouwen (en ik zeg bewust aanschouwen). Dat komt vooral doordat Anderson zoveel dingen propt in deze film waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet. En ik denk dat zelfs Anderson hetzelfde probleem had, aangezien het lijkt alsof die zelf de weg kwijt was in de film. Dit zag ik met name aan het verhaal die niet enkel constant van de hak naar de tak springt, maar tevens allesbehalve coherent is. Ik zal eerlijk zijn en zeggen dat ik op het eind van de film het plot hebben moeten zoeken met behulp van Google. Men kan dan redeneren dat het plot irrelevant is in deze film, maar dan kon hij ook simpelweg het verhaal achterwege houden. Het ander minpuntje is Anderson's stijl die ik zo mooi vond in Moonrise Kingdom, maar hier me niet zo kon overtuigen. Nu snap ik wel dat het de bedoeling was om het zo te doen lijken, maar het voelde voor mij eerder aan als afgeleefd. Ik was benieuwd hoe Moonrise Kingdom zou presteren op een OLED-scherm, maar hier zou ik eerder een kleiner scherm aanraden. Met al die negativiteit zou je haast denken dat dit dramatisch slecht was, maar dat was het niet. Dit is nog altijd een meer dan degelijke film, maar ik kan andere films van hem aanraden.
IMDb -- The Grand Budapest Hotel (2014) Wikipedia -- The Grand Budapest Hotel (2014) Bekijk trailer van The Grand Budapest Hotel (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Grand Budapest Hotel (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
American Sniper (2014)American Sniper (2014)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: R
Ik keek persoonlijk al een tijdje uit naar American Sniper en hij stelde niet teleur.

Bradley Cooper zet een fantastische rol neer en de film verteld op een niet te zware manier het verhaal rond Chris Kyle. De afwisseling tussen Oorlog en de gezins situatie vond ik persoonlijk prima in balans en daardoor geen seconde vervelen.

Wel viel me op dat je het verhaal rond Chris Kyle meer moet kennen dan ik had verwacht. Nu ken ik het verhaal wel en elke Amerikaan vast ook wel maar bv mijn vriendin bleef met best wat vragen achter.

spoiler:
zo komt in de film bv niet echt goed naar voren dat hij PTSD had en dat hij opkwam voor kameraden met deze zelfde ziekte. In de film zie je wel dat hij steun bied aan mede soldaten maar in een andere vorm (lichamelijk letsel)

Al met al een fijn ding. Al moet je wel een beetje pro Amerika zijn of door het pro Amerika thema heen kunnen prikken.
IMDb -- American Sniper (2014) Wikipedia -- American Sniper (2014) Bekijk trailer van American Sniper (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over American Sniper (2014)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1 ... 93 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]