Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
[ Voor 96% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:16 ]
"21 jaar DSL!"
[ Voor 95% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:17 ]
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
[ Voor 94% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:19 ]
[ Voor 91% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:19 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
[ Voor 97% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:25 ]
Deeltje 2 is ook zeker een aanrader. Er wordt in die films mooi ingegaan in de strategie ipv het vechten zelf.Webgnome schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 22:40:
Red Cliff (2008) [afbeelding] IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 146min. | MPAA: R Normaal ben ik niet zo van de non Engelse films maar deze is een heel mooie uitzondering. Het verhaal is gebaseerd op de 'Battle of Red Cliffs' .
Het is niet helemaal historisch correct maar dat is zeker geen ramp. Het geeft een mooi inzicht in hoe de politiek in China er in die tijd aan toe ging en hoe men oorlog voerde.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
*knip* off topic
[ Voor 24% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:26 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:27 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:27 ]
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
[ Voor 93% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:27 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:28 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:28 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
[ Voor 101% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:28 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:29 ]
Gister Cloverfield gezien.
Cloverfield (2008) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: PG-13 Plot: A group of friends venture deep into the streets of New York on a rescue mission during a rampaging monster attack. Het cam gebeuren had wel wat. Maar wat ik wel irritant vond was Hud die de camera vast had. Het einde was wel te verwachten, maar toch is het een niet standaard einde. De stukjes op de camera van een paar dagen ervoor was wel erg leuk. Op het einde ook. Maar toen ik een beetje internet af ging struinen om wat meer over de gedachte achter het monster etc te vinden, kwam ik er pas achter dat daar ook nog een stukje sleutel van het verhaal zat. Dat had ik totaal gemist. Er zitten wel een aantal stukken in die best snel gaan waardoor je even mist wat er gebeurde. spoiler: stukje nadat Marlena gebeten was en dat ze "gered" waren door het leger en zij even snel achter een doek getrokken en neergeschoten wordt. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
[ Voor 13% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:29 ]
Om overigens ook weer een meer on-topic post te maken:
Precies een week geleden naar Divergent Series: Insurgent geweest in de IMAX. Naar mijn mening beter dan zijn voorganger en dat is iets dat vrij zeldzaam is in de geschiedenis van film series.
De film begint direct na deel 1 en is zeker in het begin lastig te volgen als je niet bekend bent met deeltje 1. Hij staat echter toch prima zijn mannetje als je de eerste film niet gezien hebt, maar ik zou het persoonlijk niet aanraden deze te kijken als je vorige niet gezien hebt. Hoofdrolspeelster Woodley zet iig een keiharde performance neer, totaal tegenovergesteld als ze deed in The Fault In Our Stars.
Wat mij betreft een 8,5/10
[ Voor 191% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:51 ]
[ Voor 101% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:30 ]
[ Voor 108% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:30 ]
[ Voor 85% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:30 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:31 ]
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
[ Voor 83% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:31 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
[ Voor 89% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:31 ]
[ Voor 88% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:32 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
[ Voor 86% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:32 ]
[ Voor 71% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:34 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Om zelf ook maar het goede voorbeeld te geven...Hogader schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:10:
Om overigens ook weer een meer on-topic post te maken:
Precies een week geleden naar Divergent Series: Insurgent geweest in de IMAX. Naar mijn mening beter dan zijn voorganger en dat is iets dat vrij zeldzaam is in de geschiedenis van film series.
De film begint direct na deel 1 en is zeker in het begin lastig te volgen als je niet bekend bent met deeltje 1. Hij staat echter toch prima zijn mannetje als je de eerste film niet gezien hebt, maar ik zou het persoonlijk niet aanraden deze te kijken als je vorige niet gezien hebt. Hoofdrolspeelster Woodley zet iig een keiharde performance neer, totaal tegenovergesteld als ze deed in The Fault In Our Stars.
Wat mij betreft een 8,5/10
Divergent vond ik inderdaad een goede film. Insurgent staat zeker op mijn "must see" lijstje, ik ben wel benieuwd hoe ze die samenleving weer opbouwen na de gefaalde maar toch catastrofale coup door de Erudite faction...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Heb je toevallig ook de boeken gelezen? Ik zit te twijfelen of ik eerst de boeken moet lezen of gewoon direct de films moet gaan kijkenMx. Alba schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:02:
[...]
Om zelf ook maar het goede voorbeeld te geven...
Divergent vond ik inderdaad een goede film. Insurgent staat zeker op mijn "must see" lijstje, ik ben wel benieuwd hoe ze die samenleving weer opbouwen na de gefaalde maar toch catastrofale coup door de Erudite faction...
Van de week Sabotage gekeken. Arnie doet het wat mij betreft goed, jammer dat er wat stomme fouten in de film zitten. Snap toch niet dat niemand die met de film bezig is dat niet inziet.
Verder vermakelijk, vrij grof. Kijk je door de foutjes heen,prima popcorn film!
Battle.net Spud#2543
Nope, de boeken heb ik niet gelezen dus wat dat betreft ben ik als een "virgin" die eerste film in gegaan.TepelStreeltje schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:09:
Heb je toevallig ook de boeken gelezen? Ik zit te twijfelen of ik eerst de boeken moet lezen of gewoon direct de films moet gaan kijken
Als je de films (Divergent en Insurgent) leuk/goed vond, zou ik Allegiant part 1 en 2 afwachten voordat je de boeken gaat lezen.
Waarom? Omdat de films op een aantal belangrijke details nu al zoveel van het verhaal afwijken, dat ik me afvraag wat ze met het laatste boek gaan doen, en dan met name het einde.
Ga je de boeken lezen voordat je de laatste 2 films in gaat, dan krijg je hetzelfde als ik had bij de eerste 2 films, namelijk je groen en geel ergeren aan de vele onnodige veranderingen en toevoegingen.
Kun je boek en verfilming goed los van elkaar zien, dan kun je het gerust doen. De films zijn op zich wel leuk genoeg om te kijken. Ik had bij beide films 2x kijken nodig om het boek los te laten en me gewoon te laten vermaken
Interstellar (2014) | ![]() |
IMDb: 8.8 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13 Goede film . Erg netjes in elkaar gezet. Niet echt een actie film maar het gaat hier vooral om het verhaal. Je moet wel echt blijven kijken i.v.m. Tijd ruimte gebeuren. | |
[ Voor 26% gewijzigd door Solid Seal op 25-03-2015 18:00 ]
Dude, zet er spoilers op, wil vanavond naar die film. En bedankt...rimave schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:20:
American Sniper (2014) [afbeelding] IMDb: 7.5 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: R Deze film gisteren maar eens gezien. Was er wel benieuwd naar nu ook in de media de moordenaar berecht is]Dat was een vaststaand gegeven van deze film, dat de sniper vermoord zou worden. Dus ik zat ook een klein beetje te wachten op dat moment. Dat moment kwam ook, alleen niet zoals ik het verwacht had..
Verder is het een typisch Amerikaanse film, maar toch ook wel confronterend om te zien wat zo'n oorlog met iemand doet. De gevechten zijn erg goed in beeld gebracht alleen doet het wel voorkomen alsof iedere Irakees een aanslag wil plegen op de Amerikanen. Er zijn maar weinig "normale" Irakese burgers in de film.
Nee, ik vond het wel een goede film met een goede verhaallijn.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10

[ Voor 39% gewijzigd door JvS op 25-03-2015 18:17 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Smiling as the shit comes down...
Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 136min. | MPAA: PG-13 Prima film wat goed doorgaat op de de vorige films, op een goede manier. Dus een eigen verhaal en de special effects zijn ook in orde. Prima kijkvoer met een leuk verhaal en voldoende (flauwe) humor. Johnny Depp speelt weer een hele goede Captain Jack Sparrow | |
Exodus: Gods and Kings (2014) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 150min. | MPAA: PG-13 Goede film met prachtige special effects en Christian Bale zet een hele goede rol neer. Het verhaal volgt niet geheel het bijbelverhaal, maar geeft een mooie "minder gelovige" versie van de plagen. | |
Big Hero 6 (2014) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 102min. | MPAA: PG Bijzonder leuke film die weer anders is dan wat mijn vriendin en ik gewent zijn. Leuk verhaal en andere setting dan de gebruikelijke kastelen van Dinsey. Meer wat ik erover zou willen zeggen zou een spoiler zijn ![]() | |
American Sniper (2014) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: R Erg Amerikaans vanwege het haast verheerlijken van (dodelijk) geweld om de vijand te bestrijden. De film heeft mij positief verrast door ook goed te laten zien wat er weer thuis (kan gebeuren) gebeurt nadat soldaten thuis zijn na een uitzending. Verder zit de film goed in elkaar, al gauw met Clint Eastwood als regisseur, Bradley Cooper neemt zijn rol serieus en speelt deze goed. Blijft wel lastig om te zien dat iemand die zoveel levens genomen heeft, zo ontzettend verheerlijkt wordt in Amerika. | |
The Grand Budapest Hotel (2014) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 100min. | MPAA: R Wow! Want een ontzettend andere en leuke film. Bijzonder genoten met mijn vriendin voor deze totaal andere film dan wat we van Hollywood gewent zijn. Erg goed verhaal, leuke muziek en bijzonder veel goede acteurs. Een aanrader! | |
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
Ok dan, ja je hebt een punt, ik was dan ook net terug gekomen om er voor te gaan zetten: "ik denk dat dit een spoileralert verdient". Ik volg jullie maar in dat dat niet hoeft.JvS schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:16:
Moet jij het vooral in bold gaan quotenDit is allesbehalve verpestend / de clue van die film.
Als je de krant had gelezen, het journaal had gezien of iedere willekeurige nieuwssite had gelezen dan wist je dit. Dus een echte spoiler is het niet.Sjah schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:01:
[...]
Dude, zet er spoilers op, wil vanavond naar die film. En bedankt...
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Het is een waar gebeurd verhaal en al algemeen bekend dat hij vermoord is. Om hier nou zo moeilijk over te doen. Bovendien zit de moord helemaal niet in de film maar gaat het meer over de gebeurtenissen die hij mee heeft gemaakt tijdens zijn uitzendingen. Btw ik zou er niet voor naar de bioscoop gaan en lekker een andere film uitkiezen want zo'n bijzonder verhaal is American Sniper nou ook weer niet.Sjah schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:01:
[...]
Dude, zet er spoilers op, wil vanavond naar die film. En bedankt...
"When you grow up your heart dies"
Btw:
Heb weinig zin om door te bomen, over mijn "fout" qua spoiler, maar sjaool zegt dat die moord er niet inzit, rimave zegt van wel, daarom werd ik boos, omdat rimave vertelt (althans zo las ik dat) dat die vent op het laatst in de film eraan gaat. Nieuws volgen of niet, dát vond ik spoilerachtig.
[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 25-03-2015 21:36 ]
Euhh, ik volg het nieuws en ik volg nieuwe films, en heb sniper op mn watchlist staan, maar wist dit alles niet hoor.rimave schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:49:
[...]
Als je de krant had gelezen, het journaal had gezien of iedere willekeurige nieuwssite had gelezen dan wist je dit. Dus een echte spoiler is het niet.
Ik denk dat zodra je details van films hier in dit topic bespreekt, je die details per definitie als spoilers moet beschouwen.
Ik vind t een beetje lomp om er klakkeloos van uit te gaan dat de ander bepaalde zaken al weet terwijl dat helemaal niet hoeft te zijn.
The Dead Pool (1988) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: R Een groep idioten hebben een dodenlijst gemaakt om te voorspellen wie er snel de pijp uit gaat en Harry staat erop. Een wat minder deel van de dirty Harry reeks. Hoewel Clint Eastwood een fatsoenlijke dirty Harry neerzet is het verhaal vrij matig en de badguy doet het hem niet. Nee, dit had wat realistischer gemoeten allemaal. Toch wel leuk om Harry weer eens te zien, ik wou dat hij mijn vader was. | |
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Doet me denken aan toen ik lang geleden de bioscoop uit liep na "The perfect Storm" Hoorde ik zo een miep zeggen achter mij "Wat een dom einde, ze gingen allemaal dood"sjaool schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:58:
[...]
Het is een waar gebeurd verhaal en al algemeen bekend dat hij vermoord is. Om hier nou zo moeilijk over te doen. Bovendien zit de moord helemaal niet in de film maar gaat het meer over de gebeurtenissen die hij mee heeft gemaakt tijdens zijn uitzendingen. Btw ik zou er niet voor naar de bioscoop gaan en lekker een andere film uitkiezen want zo'n bijzonder verhaal is American Sniper nou ook weer niet.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Tijd om even een break te nemen van de Dirty Harry films?Salvatron schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 04:39:
Toch wel leuk om Harry weer eens te zien, ik wou dat hij mijn vader was.
Natuurlijk is dit wel een spoiler. Voor mensen die het niet weten (ik wist het ook niet voor ik naar de film ging) is het gewoon een spoiler om te weten hoe de film eindigt. Dat mensen het maar moeten weten is nogal een slap excuus, vaak zet ik de tv op een ander kanaal bij een trailer of als het over een film gaat die ik nog wil zien, ik loop bij de bios uit de zaal tijdens de trailers etc. De film draait nog in de bios dus ik ben het er aardig mee eens dat het gewoon in spoilers moest.rimave schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:49:
[...]
Als je de krant had gelezen, het journaal had gezien of iedere willekeurige nieuwssite had gelezen dan wist je dit. Dus een echte spoiler is het niet.
Overigens vond ik American Sniper best een hele aardige film. Het nogal een Enemy at the Gates gevoel soms.
[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 26-03-2015 09:48 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Nu vind ik wel dat je geen reviews hier moet lezen als je de film nog niet hebt gezien want er zijn vrij weinig die een spoilervrije review schrijven, maar dat is weer een ander verhaal
Haal het dan weg uit je quote. Zo dikgedrukt is het bijna onmogelijk om het niet te lezen (ik sla recensies vaak over).Sjah schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:22:
[...]
Ok dan, ja je hebt een punt, ik was dan ook net terug gekomen om er voor te gaan zetten: "ik denk dat dit een spoileralert verdient". Ik volg jullie maar in dat dat niet hoeft.
Overigens wist ik het ook niet en ik volg nieuws goed. Ik dacht dat deze film zelfs over de sniper moorden in Washington ging vooraf
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
lijkt me wel aangezien ik ze nu allemaal gezien heb...Viccers schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:41:
[...]
Tijd om even een break te nemen van de Dirty Harry films?
Heb het vette weggehaald, maar de quote staat er nog, zou nu de disdcussie geheel onduidelijk maken. Of anders gezegd, kom hier dan óók na 5 minuten mee, net als gister.JvS schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:17:
[...]
Haal het dan weg uit je quote. Zo dikgedrukt is het bijna onmogelijk om het niet te lezen (ik sla recensies vaak over).
[.........]
[ Voor 34% gewijzigd door Sjah op 26-03-2015 13:27 ]
Ragnarok (2013) | ![]() |
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure | MPAA: PG-13 Plot: The ancient and modern worlds collide when archaeologist Sigurd Svendsen finds the true meaning of the secret runes found in the Oseberg ship. Had deze al een tijdje klaar staan om te kijken. Moet zeggen, voor een Europese film zit er best goede CGI in. Bleef voor mij ook best spannend. Uiteraard zie je van mijlen ver al aankomen spoiler: .dat hij met Elisabeth als stelletje eindigd Maar dat is verder het doel van het verhaal niet. Had in eerste instantie verwacht dat er geen CGI aan te pas zou komen, maar in tegendeel. | |
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Zal wel aan mij liggen, maar ik snapte er niks van. Zochten ze nou leven op een andere planeet om de mensheid daar naartoe over te brengen, omdat de aarde verging? Boeiend was het in ieder geval niet en ik vond McConaughey ook niet echt passen. Vind hem in andere films veel sterker. De film duurde ook veel te lang in en ik had het idee dat hij iets probeerde te zijn, wat hij niet was. Ik had het idee dat de makers met de lengte van de film, het drama, de muziek en alles eromheen (einde mensheid en vader die dochter kwijtraakt en later terugziet) een hele dramatische film wilden maken, die je aan het huilen zou maken, maar hij pakte mij in ieder geval niet. Heb er dan ook twee dagen over gedaan om hem te kijken, simpelweg omdat de film mij niet pakte. De enige films langer dan 3 uur, die ik één keer kan afkijken, zijn de LOTR series (en nu ook The Hobbit). En Anne Hathaway viel me reuze mee, moet ik zeggen. Normaal vind ik ze irritant, maar hier deed ze het best goed.Solid Seal schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:56:
Interstellar (2014) [afbeelding] IMDb: 8.8 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13 Goede film . Erg netjes in elkaar gezet. Niet echt een actie film maar het gaat hier vooral om het verhaal. Je moet wel echt blijven kijken i.v.m. Tijd ruimte gebeuren.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Yup.chim0 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:07:
[...]
Zal wel aan mij liggen, maar ik snapte er niks van. Zochten ze nou leven op een andere planeet om de mensheid daar naartoe over te brengen, omdat de aarde verging?
Mja, ik had het idee dat de makers met de lengte en de muziek van de film een soort van artistieks/dramatische draai wilden geven aan de film, maar dat werkte niet echt. Althans, niet op mij. Maar dat is mijn mening, hoor! Ik denk dat als ze een iets meer actie-achtige en kortere film van hadden gemaakt, het veel beter zou werken. Het drama wat ze probeerden te creëren, werkte gewoon niet. Ik had geen moment dat ik medelijden had met ook maar iemand of dat ik me verdrietig voelde of wat dan ook. Dus nogmaals, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind de reviews en recensies van deze film zwaar overdreven.
Heeft iemand trouwens Mystic River gezien? Die film is onbeschrijfelijk goed en super realistisch! Hoe die film in elkaar zit en met welke acteurs (voor mij wereldklasse) is ongelooflijk. Hoe die film mij heeft gepakt de eerste keer dat ik hem zag, zal ik nooit meer vergeten. Vooral de scene met Penn en zijn dochter (degenen die hem gezien hebben, weten wat ik bedoel). Echt een epische scene is dat. Gewoon dat moment en hoe Penn het speelt, is ongelooflijk goed. Mijn maag keerde binnenstebuiten! Ik hou echt van dat soort films. Maar ja, Clint Eastwood is dan ook briljant. Dat heeft ie onderhand wel bewezen.
Nee, nog niet gezien. Staat al heel lang op mijn 'to do' lijstje. Is die een beetje geschikt voor de vrijdag avond? Dan kijk ik even of hij nog in de plaatselijke videotheek beschikbaar is.chim0 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:01:
Heeft iemand trouwens Mystic River gezien? Die film is onbeschrijfelijk goed en super realistisch! Hoe die film in elkaar zit en met welke acteurs (voor mij wereldklasse) is ongelooflijk. Hoe die film mij heeft gepakt de eerste keer dat ik hem zag, zal ik nooit meer vergeten. Vooral de scene met Penn en zijn dochter (degenen die hem gezien hebben, weten wat ik bedoel). Echt een epische scene is dat. Gewoon dat moment en hoe Penn het speelt, is ongelooflijk goed. Mijn maag keerde binnenstebuiten! Ik hou echt van dat soort films. Maar ja, Clint Eastwood is dan ook briljant. Dat heeft ie onderhand wel bewezen.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Tja, ik weet niet hoe jouw vrijdagavond eruit ziet, dus dat kan ik helaas niet voor jou bepalen, maar het is een zeer, zeer sterke en zware dramafilm met eersteklas acteurs, maar ook hoe Eastwood de film zo realistisch heeft gemaakt, is echt ongelooflijk. Persoonlijk hou ik heel erg van dit soort films, omdat het waargebeurd kan zijn en daar hou ik van. Ik hou van die waargebeurde drama's met goede acteurs, die gewoon zo goed in elkaar zitten. Dus als je hiervan houdt, zal je het absoluut een goede film vinden. Die film heeft mij gepakt en niet meer losgelaten, zo sterk vond ik hem, maar is ook grotendeels te danken aan de acteurs natuurlijk. Hoe Penn en Robins het spelen, is van wereldniveau, maar ook de rest van de casting kon niet beter. Voor mij één van mijn favoriete films. Jammer dat er niet meer van dit soort films zijn!AvK schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:06:
[...]
Nee, nog niet gezien. Staat al heel lang op mijn 'to do' lijstje. Is die een beetje geschikt voor de vrijdag avond? Dan kijk ik even of hij nog in de plaatselijke videotheek beschikbaar is.
En dat is niet voor niets als je de film ziet. Volledig terecht! Zo sterk gespeeld. Dat kan alleen met acteurs van dat kaliber, vooral Penn. Krijg er gewoon kriebels van als ik eraan denk. Ik denk dat ik hem maar weer ga kijken.Won
Oscar Best Actor in a Leading Role
Sean Penn
Best Actor in a Supporting Role
Tim Robbins
[ Voor 13% gewijzigd door chim0 op 27-03-2015 09:20 ]
Smaken verschillen echt. Ik vind het een 13 in een dozijn film met teveel herhaling en de diepgang van een pakje boter. Steeds dezelfde heroïsche gevechten met steeds dezelfde muziek.... Brrrrr... Ik sta echt niet meer voor mijzelf in als ik naar deze pulp moet kijken
Depp speelt leuk, das het enige positieve mi
*Fiets pakt*chim0 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:17:
[...]
En dat is niet voor niets als je de film ziet. Volledig terecht! Zo sterk gespeeld. Dat kan alleen met acteurs van dat kaliber, vooral Penn. Krijg er gewoon kriebels van als ik eraan denk. Ik denk dat ik hem maar weer ga kijken.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Wie heeft het over Pirates of the Caribbean? En buiten dat, dat is een avonturenfilm. Daar moet je je gewoon laten gaan en go with the ride, net als LOTR. Als je in avonturen en fantasiefilms realisme en diepgang gaat zoeken, ben je niet goed bezig. Dat is gewoon puur vermaak en zo moet je er ook naar kijken. We hebben het niet over een serieus drama.Harribo schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:24:
Pirates of the Caribean een goede film vinden???
Smaken verschillen echt. Ik vind het een 13 in een dozijn film met teveel herhaling en de diepgang van een pakje boter. Steeds dezelfde heroïsche gevechten met steeds dezelfde muziek.... Brrrrr... Ik sta echt niet meer voor mijzelf in als ik naar deze pulp moet kijken
Veel plezier! Nogmaals, je moet ervan houden. Het is een zeer sterk en zwaar drama, maar wel één die je vastpakt en niet meer loslaat. Althans, mij niet. Hoop dat je hem leuk vind, laat het me maar weten.
Trollhunter/Trolljegeren natuurlijk! IMDB: Trolljegeren (2010)Arunia schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:33:
Ik heb zelf outlander en pathfinder nog staan om te kijken. Verder ook geen idee. Vind sowieso de Scandinavische mythologie erg interessant.
This too shall pass
Thanks! Die had ik ook nog staan idd.Sharky schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:55:
[...]
Trollhunter/Trolljegeren natuurlijk! IMDB: Trolljegeren (2010)
Het valt me op dat je op een gegeven moment het nog haast verstaat ook. Nu verschilt het iets van het Fries zoals een collega ooit eens zei. Best grappig.
Maar alhoewel bijvoorbeeld het Frans me totaal niet ligt, de films Taxi met Franse audio was dan niet irritant.
Nazi zombies in noorwegen... Gebaseerd op een waargebeurd verhaal heb ik gehoord.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Haha. Die ga ik onthouden. Af en toe een zombie film is leuk.Dinictus208 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:32:
Oh ja en vergeet: Død snø" niet. (dead snow)
Nazi zombies in noorwegen... Gebaseerd op een waargebeurd verhaal heb ik gehoord.
Jaaaaaa, hele leuke film. Ook het vervolg is erg leuk! (Als je van het genre houdt)..Dinictus208 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:32:
Oh ja en vergeet: Død snø" niet. (dead snow)
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
IMDb: 8.8 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13 Plot: A team of explorers travel through a wormhole in an attempt to ensure humanity's survival. Vond dit een ontzettend goede film en soms echt een breinbreker omdat je verstand van sommige zaken zegt dat het niet kan (hoewel bijv. in het geval van de relativiteitstheorie het bewijs geleverd is). Zeker een film die ik nog eens een tweede keer ga bekijken. | |
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
heb gister ook Foxcatcher gekeken, reviews waren goed, maar ik vond em een ook saai en traag. Steve Carrell was een lichtpuntjeMik! schreef op maandag 02 maart 2015 @ 07:35:
Ik heb hem vorig weekend gezien. Acteerwerk was inderdaad prima, maar de rest van de film kon mij niet bekoren. Wat je zelf ook al aangeeft: weinig interessante scenes om het aan elkaar te breien. Neen, niet mijn film.
Pirates of the Caribean - Curse of the Black Pearl is een heerlijke film. Ik wil niet zeggen die Indy van "onze" tijd, maar komt zeker wel in de buurt. De films die er na kwamen zijn vrijwel allemaal drap. Al kan ik wel van Davey Jones genietenHarribo schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:24:
Pirates of the Caribean een goede film vinden???
Opgepast, beetje Interstellar spoilerschim0 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:01:
[...]
Mja, ik had het idee dat de makers met de lengte en de muziek van de film een soort van artistieks/dramatische draai wilden geven aan de film, maar dat werkte niet echt. Althans, niet op mij. Maar dat is mijn mening, hoor! Ik denk dat als ze een iets meer actie-achtige en kortere film van hadden gemaakt, het veel beter zou werken. Het drama wat ze probeerden te creëren, werkte gewoon niet. Ik had geen moment dat ik medelijden had met ook maar iemand of dat ik me verdrietig voelde of wat dan ook. Dus nogmaals, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind de reviews en recensies van deze film zwaar overdreven.
Haha "dat is mijn mening hoor!". Dat je je zo moet verdedigen in dit topic, ugh. Je hebt wel gelijk dat ze met de muziek scenes meer emotie willen geven, maar dan beschrijf je zo'n beetje elke muziekstuk in een film toch? Maar ik denk dat jij het wat overdreven vond? Zou kunnen, zelf is voor mij dit een van de beste soundtracks van vorig jaar. De docking scene is zo goed, de wormhole scene is zo goed. Heerlijk. Als ik het hoor (wat elke week is) krijg ik weer zin om de film te kijken
Dat je je niet met de karakters kon binden vind ik wat apart. Aan de acteerprestaties ligt het niet, McCaugnuhiehuy is de laatste jaren on top of his game en er staat ook veel op het spel. De scene dat hij alle berichten te horen krijgt van de afgelopen 20-25 jaar vond ik erg sterk. Het overlijden van zijn kleinkind, Murph die niets laat horen. Mijn vriendin zei op een gegeven moment dat Cooper maar gewoon terug moest gaan naar de Aarde om zijn familie weer op te zoeken.
Maar goed, sommige films pakken je wat meer dan anderen. Zo heb ik Life of Pi wat ik een _verschrikkelijke_ film vind, maar anderen weer een erg mooie
Min puntje voor Interstellar is wel het einde einde. Gaat allemaal erg snel.
Mystic River is inderdaad erg goed. Erg spannende film die je behoorlijk bij de strot grijpt. En Clint heeft inderdaad behoorlijk wat goede films op zijn lijst staan. Persoonlijk vond ik American Sniper ook een goede film. Niet een hoogvlieger, maar zeker beter dan gemiddeld.chim0 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:01:
[...]
Grote Interstellar spoiler,
De scene dat Cooper in de tessarect is speelt zich tegelijk af met de scenes die we in de film zien. Cooper komt daar achter wanneer hij de boeken van de plank slaat. Vervolgens vraagt hij aan TARS de coördinaten van de NASA basis en geeft die door. Er was een paradox geweest, of misschien een andere dimensie gevormd als Cooper had gekozen om te blijven. Dan was dit nooit gebeurd. Tijd in de tessarect werkt anders dan wat wij kennen.
Over de "aliens", het zou kunnen dat het doorgevolueerde mensen zijn van Brand haar kolonie. Of misschien zelfs van de Aarde. Maar mijn insteek is dat het echt aliens zijn die ons zien als een egel op een weg. Even naar de overkant helpen. Die gedachte laat goed zien hoe klein we zijn in het geheel.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_lNBOjG7lIs]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cRmNPE0HwE8]
Deze video's laten wel aardig zien hoeveel tijd, geld, pijn en moeite in de film is gestopt. /respect.
[ Voor 13% gewijzigd door MrVegeta op 27-03-2015 12:06 ]
MrVegeta schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:46:
Grote Interstellar spoiler,
spoiler:Voor de mensen die denken dat Cooper die zichzelf een bericht stuurt een paradox is wil ik de volgende uitleg geven. Of het klopt weet ik niet, maar in mijn hoofd wel aardig.
De scene dat Cooper in de tessarect is speelt zich tegelijk af met de scenes die we in de film zien. Cooper komt daar achter wanneer hij de boeken van de plank slaat. Vervolgens vraagt hij aan TARS de coördinaten van de NASA basis en geeft die door. Er was een paradox geweest, of misschien een andere dimensie gevormd als Cooper had gekozen om te blijven. Dan was dit nooit gebeurd. Tijd in de tessarect werkt anders dan wat wij kennen.
Over de "aliens", het zou kunnen dat het doorgevolueerde mensen zijn van Brand haar kolonie. Of misschien zelfs van de Aarde. Maar mijn insteek is dat het echt aliens zijn die ons zien als een egel op een weg. Even naar de overkant helpen. Die gedachte laat goed zien hoe klein we zijn in het geheel.
Tja sorry, maar deze pakte mij totaal niet en ik heb hem dan ook met pijn en moeite in twee dagen afgekeken. Kan toch? LOTR kan ik probleemloos achter elkaar afkijken, ook al is het een totaal andere soort film.MrVegeta schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:46:
[...]
Maar goed, sommige films pakken je wat meer dan anderen.
En over dit topic: wat de één prut vindt, vindt de ander geweldig, dus het heeft eigenlijk geen zin om je mening te geven over een film, dus eigenlijk heeft dit hele topic geen zin.
Zeker niet onzinnig dit topic, het brengt me op goede ideeën!chim0 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:16:
[...]
offtopic:
En over dit topic: wat de één prut vindt, vindt de ander geweldig, dus het heeft eigenlijk geen zin om je mening te geven over een film, dus eigenlijk heeft dit hele topic geen zin.
Heeft er iemand bijvoorbeeld een app waarin je bijhoudt welke films je hebt gekeken en wat je ervan vond?
Kan natuurlijk in een notities app als Google keep, maar als er een speciale app voor is gemaakt hoor ik dat graag
Gisteren nog "The Giver" gezien: IMDB: The Giver (2014)
Vond het een mooie film, sterk concept (wel leek het op dat van Equilibrium), maar ze hadden de film van mij een stuk langer mogen maken (ik hou ook wel van lange films). Dan hadden ze ook de mogelijkheid gehad om het idee een stuk verder uit te diepen. Al met al geef ik de film wel een 7.
Mutatie schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:16:
[...]
spoiler:Het is wel een paradox, doordat Cooper vertrok kon Cooper zichzelf een bericht sturen. Als Cooper zichzelf nooit een bericht had gestuurd kon hij nooit zijn vertrokken, meer paradox dan dat kan haast nietTijd werkt idd anders in de tesseract, het wordt als ruimtelijke dimensie weergegeven, hij kan dus bepalen waar hij heen gaat in tijd (Of hij ook zelf kon bepalen waar hij heen gaat in onze 3 dimensies is me niet helemaal duidelijk, het lijkt dat de plaats vaststond om redding te geven.) Over aliens, het zou kunnen als de uitspraak " they're us" niet was gedaan, het waren imo dus "mensen" geevolueerd naar een hogere dimensie die weinig meer konden in onze lagere dimensie waardoor Cooper en de tesseract gebruikt werden om de mensheid te redden (al is dat vreemd gezien ze dus wel overleefd hebben, misschien nog een 2e paradox (of dezelfde?) )
Je hoeft geen sorry te zeggenchim0 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:16:
[...]
Tja sorry, maar deze pakte mij totaal niet en ik heb hem dan ook met pijn en moeite in twee dagen afgekeken. Kan toch? LOTR kan ik probleemloos achter elkaar afkijken, ook al is het een totaal andere soort film.
offtopic:
[ Voor 32% gewijzigd door MrVegeta op 27-03-2015 12:30 ]
Jammer dat Cooper ons de hele tijd vertelt wat er aan het gebeuren is, bang dat we het anders niet snappenMrVegeta schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:46:
De docking scene is zo goed
Ach, voor een film die over wormholes, aliens, zwarte gaten, zwaartekracht, tijdsverandering gaat vind ik de expositie wel prima. Nolan zijn films zijn over het algemeen wel wat aan de zwaardere kant van het grote filmpubliek spectrum dus ja als hij door dit soort dingen miljoenen mensen naar de film krijgt accepteer ik dat graag als we meer van hem kunnen zien. Er zijn genoeg andere regisseurs die "ingewikkelde" films maken zonder al te veel uit te leggen, zoals Paul Thomas Andersonkenneth schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:31:
[...]
Jammer dat Cooper ons de hele tijd vertelt wat er aan het gebeuren is, bang dat we het anders niet snappen
You can't have it all.
Zelfs Kubrick deed het tijdens het ontkoppelen van HAL.
MrVegeta schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:28:
spoiler:Cooper zegt "They're us" zonder enige echte reden. Het is iets dat hij voelt of geloofd op dat moment. Aliens zou volgens mij nog wel kunnen
1. Cooper gaf zichzelf een bericht waardoor hij kon vertrekken en de oplossing voor het zwaartekracht probleem kon doorgeven waardoor de mensheid overleefde en uiteindelijk de tesseract kon maken waardoor de mensheid gered kon worden. De kolonie van Brand doet dan misschien niet mee
2. Nog steeds het paradox van het bericht van Cooper maar dan dat de tesseract is gemaakt door de mensen uit de toekomst van de planeet van Brand waardoor de mensheid op aarde gered kon worden
Aliens had ik ook mooi gevonden maar ik heb er geen spoor van ontdekt in de film
3. Wat flauwer, nog steeds een paradox. Cooper gaf zichzelf het bericht, maar een deel vd mensheid op aarde heeft het overleefd door de recources waarmee ze anders het ruimtestation hadden gebouwd te stoppen in overleven op aarde, geevolueerd en zo de tesseract hebben gemaakt. De kolonie van Brand doet dan weer niet mee (minder mooi dus) Persoonlijk ga ik dan voor nr 2. De mensheid in de toekomst is dan zover gekomen dat ze in verhouding de huidige mensheid als een egel op de weg kunnen zien
Anywho, de film krijgt van mij een 9,5. geen 10 omdat sommige karakters wat aan de kant geschoven werden. It doesn't get much better than this
[ Voor 8% gewijzigd door Mutatie op 27-03-2015 12:48 ]
Op het eindeMutatie schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:43:
[...]
spoiler:Wie weetHoe meer ik er zelf over nadenk hoe meer ik uitkom op een en dezelfde paradox eigenlijk, al kom ik op 2 (3) mogelijkheden uit.
1. Cooper gaf zichzelf een bericht waardoor hij kon vertrekken en de oplossing voor het zwaartekracht probleem kon doorgeven waardoor de mensheid overleefde en uiteindelijk de tesseract kon maken waardoor de mensheid gered kon worden. De kolonie van Brand doet dan misschien niet mee
2. Nog steeds het paradox van het bericht van Cooper maar dan dat de tesseract is gemaakt door de mensen uit de toekomst van de planeet van Brand waardoor de mensheid op aarde gered kon worden
Aliens had ik ook mooi gevonden maar ik heb er geen spoor van ontdekt in de film
3. Wat flauwer, nog steeds een paradox. Cooper gaf zichzelf het bericht, maar een deel vd mensheid op aarde heeft het overleefd door de recources waarmee ze anders het ruimtestation hadden gebouwd te stoppen in overleven op aarde, geevolueerd en zo de tesseract hebben gemaakt. De kolonie van Brand doet dan weer niet mee (minder mooi dus) Persoonlijk ga ik dan voor nr 2. De mensheid in de toekomst is dan zover gekomen dat ze in verhouding de huidige mensheid als een egel op de weg kunnen zien
Anywho, de film krijgt van mij een 9,5. geen 10 omdat sommige karakters wat aan de kant geschoven werden. It doesn't get much better than this
Dat je geen aliens hebt gezien betekend niet dat het niet zo zou kunnen zijn. Want je hebt toch de tessarect gezien? De wormhole die er opeens is? De andere zwaartekracht anomalies? Maar het kan natuurlijk ook zijn dat de geëvolueerde mensheid dat heeft gedaan, al staan die zo ver van "ons" dat het net zo goed aliens kunnen zijn
Beetje lastig om te lezen, maar dit ziet er ook wel goed uit. Alhoewel het begint met "Murphy finds NASA coordinates".
Anyway deze theorie/discussie past veel beter in het Interstellar topic
In Time (2011) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: PG-13 Opgenomen omdat de plotsummary mij erg aansprak en afgelopen week dus gekeken (wel af en toe met 1 oog). Vond het een zeer leuk en origineel idee, een dystopische samenleving waar men letterlijk met tijd betaald ipv geld. Veel overeenkomsten met onze huidige maatschappij, waarin veel mensen tijd opofferen aan een bedrijf dat hen vervolgens in staat stelt om te (over)leven. Werken of stelen blijft voor de armen noodzakelijk vanwege de opzet van het gehele systeem. De rijken kunnen het zich veroorloven om elke invulling aan hun leven te geven die ze willen zolang ze het systeem maar intact houden. De film had met dit laatste gegeven veel meer kunnen doen, de uitvoering van het goede idee vond ik wat te veel in een Bonny & Clyde-achtige sfeer verzanden. Uiteindelijk toch iets teleurstellend. | |
Kan iig al verklappen dat Beowulf uit 2007 ongelofelijk kut is! Kijk dan Beowulf & Grendel uit 2005!
Cold In July: http://www.moviemeter.nl/film/92928
Voor de fans van Blue Ruin, Prisoners (over Noorse mythologie gesproken!) en Into The Furnace.
[ Voor 5% gewijzigd door SannrHerr op 28-03-2015 00:45 ]
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
The Gauntlet (1977) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R Science fictionfilm over agent Ben Shockley die een hoer naar het vliegveld brengt om te getuigen tegen de maffia. Een heel zooitje criminelen komt achter hen aan. Het verhaal is niet zo bijster goed uitgewerkt. Clint Eastwood speelt nog wel een aardige rol maar de vrouw die de hoer speelt is niet erg geloofwaardig. Op een gegeven moment wordt een huis met zoveel kogels doorzeeft dat het meer een gatenkaas lijkt dan wat anders, hoewel Ben en de hoer er vanaf komen zonder een haar gekrenkt te worden. Het was toen dat ik me realiseerde dat ik naar een science fictionfilm zat te kijken. | |
IMDb: 8.8 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13 Ik vroeg me af in welk kamp ik zou belanden. Nou, deze film schiet zo mijn top10 binnen (tussen films als Shawshank Redemption, Into the wild, Forrest Gump, Green Mile, Alien, etc). Natuurlijk is de film gewoon een postapocalyptisch 'red de wereld' liefdesverhaal verpakt in een mooi gefilmde boeiende ontdekkingsreis (reis door de ruimte, maar ook door de menselijke ziel). Maar ik werd gegrepen door het verhaal en laat de discussie rondom paradoxen voor wat die is. Ik kijk uit naar Interstellar II...... | |
'71 (2014) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 99min. | MPAA: R Aardige film over de rellen in Belfast, in je raadt het al, 1971. Veel personages die op elkaar lijken, even inkomen. Mooie shots en rauwe beelden. Sommige stukjes net wat te traag en soms een tikje ongeloofwaardig (momenten waarbij je denkt 'pak zijn pistool dan!', etc.). Toch een film die niet verkeerd is om eens te kijken op een vrijdagavond. | |
[ Voor 118% gewijzigd door remzor op 28-03-2015 15:27 ]
Robot Overlords (2014) | ![]() |
IMDb: 5.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 90min. Man, man, man, man, man. Hier word je echt niet vrolijk van. Gillian Anderso, Ben Kingsley en een budget van 21 miljoen dollar zijn hier aan het werk. Terwijl er een Nederlands bedrijf groot in het nieuws komt omdat zij met 50.000 dollar een erg prettig ogend resultaat hebben neergezet, met mogelijk een goed verhaal erbij, gaan de Engelsen en hun veel dikkere budget hier compleet de mist in met hun "groepje schoolkinderen verslaat robots". Alleen al de verschrikkelijk creepy "interface-robot" is een goede reden om dit gedrocht lekker opzij te zetten en er nooit meer naar om te kijken. Dat durf je na het zien van deze film ook niet meer, dus dat komt goed uit. Een tweetje voor de soms redelijke shots met killer-robots. | |
Dat zit wel Schnorr.
Divergent (2014) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 139min. | MPAA: PG-13 Mijn vrouw heeft de boeken gelezen en was er laaiend enthousiast over. Omdat het haar beurt was om een filmpje uit te zoeken hebben we deze gisteren gekocht. Eerlijk gezegd was het een vermakelijke film maar zeker geen top film. Dit komt vooral omdat ik op het einde het gevoel kreeg dat ze dingen vergeten hadden of erachter kwamen dat de tijd op was tijdens de productie. spoiler: Zo wordt de romance van Beatrice met Four wel heel snel ontwikkeld. Verder is de scene waarbij Four aan Beatrice laat zien dat de Erudite er een vies spelletje op na houden. Er wordt totaal niet in gegaan op het waarom en hoezo. Maar misschien heb ik iets gemist Het einde sloeg naar mijn mening helemaal nergens op. Mannetje en superheld hebben elkaar gevonden en rijden naar de horizon. klaar. spoiler: Er zit een scene in waarbij Cristina geduwd wordt door de leider van de factie. Ze hangt daar vervolgens een minuut. Mijn gevoel was "en wat is het praktisch nut van deze scene". In het boek zal het vast beter zijn uitgewerkt maar ik vond de scene pure opvulling | |
Verwijderd
Herr Lehmann (2003) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 105min. Hele goede film. Ook bekend als Berlin Blues. Begint met een goede rustige scene en blijft vermakelijk, je moet er van houden misschien, mannendrama. Een stel mannen die een eigen bar beginnen, enz. "Het is de zomer van 1989. Binnen enkele maanden wordt Frank Lehmann dertig, wat hem niet bepaald vrolijk stemt. Alsof dat nog niet genoeg is, krijgt hij van zijn ouders te horen dat ze van plan zijn hem een bezoekje te brengen. Frank heeft hen namelijk wijsgemaakt dat hij een restaurant leidt, terwijl hij eigenlijk maar barman is in een artiestenkroeg en het aangekondigd bezoekje brengt hem dan ook behoorlijk in de war. De kroeg bevindt zich in het Kreuzberg district, een wijk in het westen van Berlijn die bevolkt wordt door al wie de werkelijkheid niet wil of kan aanvaarden. Op deze plek treft Frank zijn vrienden, een zootje ongeregeld met of zonder artistieke ambities, die de barman om een niet nader gekende reden met de titel "Herr Lehmann" aanspreken. Allen hebben ze hetzelfde doel voor ogen: nooit volwassen worden. Op 9 november valt de Berlijnse muur, en ook voor Herr Lehmann zal de dag waarop hij dertig wordt, zijn leven grondig veranderen..." Bovenstaande van Moviemeter.nl gekopieerd, echter daar totaal niet populair vandaar dat ik deze onderbelichte film wil noemen. Ook blijkt er nog iets met de hoofdpersoon, en een mede hoofdpersoon, aan de hand te zijn/komen, wat pas later in beeld gebracht wordt. Bij allebei zie je het niet aankomen, blijft jammer bij allebei, bij de 1 wat meer dan bij de ander.. | |
Uitleg in spoilers:Webgnome schreef op zondag 29 maart 2015 @ 09:22:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Divergent (2014)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 139min. | MPAA: PG-13
[justify]Mijn vrouw heeft de boeken gelezen en was er laaiend enthousiast over. Omdat het haar beurt was om een filmpje uit te zoeken hebben we deze gisteren gekocht.
spoiler:Zo wordt de romance van Beatrice met Four wel heel snel ontwikkeld. Verder is de scene waarbij Four aan Beatrice laat zien dat de Erudite er een vies spelletje op na houden. Er wordt totaal niet in gegaan op het waarom en hoezo. Maar misschien heb ik iets gemist
Het einde sloeg naar mijn mening helemaal nergens op. Mannetje en superheld hebben elkaar gevonden en rijden naar de horizon. klaar.
spoiler:Er zit een scene in waarbij Cristina geduwd wordt door de leider van de factie. Ze hangt daar vervolgens een minuut. Mijn gevoel was "en wat is het praktisch nut van deze scene". In het boek zal het vast beter zijn uitgewerkt maar ik vond de scene pure opvulling
Het vuile spel van Erudite wordt niet heel goed uitgelegd nee, dat komt in het vervolg terug.
Betreffende het einde:
Ze rijden niet "naar de horizon". Ze worden als voortvluchtig gezien door de leiding van Erudite en Dauntless en moeten zich dus schuil houden. Dit is vrij duidelijk gezegd in de film.
Betreffende Christina en het aan de railing hangen:
Dit wordt vlak daarvoor tijdens het gevecht duidelijk gemaakt. Christina geeft op tegen Molly, en opgeven mag niet volgens de nieuwe regels. Dit is de straf die Eric er tegenover zet. Overigens is deze scene in het boek een stuk langer en slopender. In de film stelt het eigenlijk niet veel voor.
Volgens mij heb je de film maar met een half oog gekeken want alles was duidelijk uit de betreffende scenes op te maken.
The Equalizer (2014) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 132min. | MPAA: R Plot: A man believes he has put his mysterious past behind him and has dedicated himself to beginning a new, quiet life. But when he meets a young girl under the control of ultra-violent Russian gangsters, he can't stand idly by - he has to help her. Gisteravond bij een maat gekeken. Ik moest en zou die film zien wat hem betrof, hij had em zelf al meerdere malen gekeken. Helaas werkt dat bij mij niet zo goed, verplicht films kijken.... Film lijkt een beetje op John Wick qua stijl. Maar waar ik die wel goed vond, vond ik deze niks aan. Misschien dat ik te gaar was van de werkweek, maar het afstandelijke gevoel dat ik van de film kreeg trok me niet aan. Op zich was het geen slechte film, maar meer gevalletje "verkeerde film op het verkeerde moment". Denzel kon me ook niet echt overtuigen met zijn rustige en koele personage. | |
IMDB: Harry Brown (2009)
Net gekeken. Perfecte rol van Michael Caine. Beetje bekend en stereotiep verhaal maar goed en pakkend verpakt. (Oudere man is het tuig om hem heen zat en pikt het niet meer).
[ Voor 13% gewijzigd door AvK op 29-03-2015 22:32 ]
Torn (2013) | ![]() |
IMDb: 5.7 | Genre: Drama | Runtime: 80min. Two families bond when their teenage sons are killed in an explosion at a suburban mall only to discover one of their children is the prime suspect. En met deze 2 regels samenvatting heb je 90% van de film gezien. Veel sfeer beelden, weinig verhaal, nog minder dialoog. Voelt allemaal als zo'n woensdagavond "waargebeurd" film. alleen met dan iets beter dan gemiddeld camera werk. Het was de sneak bij JT vanavond. En hij was nog net goed genoeg om niet de zaal uit te lopen, maar daar heb je het ook wel mee gehad. mij veel te traag allemaal. | |
[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 29-03-2015 23:57 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Dat gevoel had ik wel vaker bij zowel Divergent als Insurgent, die ik vorige week in de bios heb gezien. Ik sla deeltje 3 en 4 dan ook over als die uitkomen. Misschien leuk voor de fans van de boeken (en het verhaal op zich zit wel goed in elkaar), maar er zitten voor mij wel erg veel *zucht, moet dit nou* momenten in. Voorbeeldje uit Insurgent:Eerlijk gezegd was het een vermakelijke film maar zeker geen top film. Dit komt vooral omdat ik op het einde het gevoel kreeg dat ze dingen vergeten hadden of erachter kwamen dat de tijd op was tijdens de productie.
...
spoiler:Er zit een scene in waarbij Cristina geduwd wordt door de leider van de factie. Ze hangt daar vervolgens een minuut. Mijn gevoel was "en wat is het praktisch nut van deze scene". In het boek zal het vast beter zijn uitgewerkt maar ik vond de scene pure opvulling.

Grapjes komen geforceerd over en het voelt alsof elk onderdeeltje van het Hollywood stramien afgevinkt moet worden. De enige reden om deze films te kijken is dat ik dystopische films met relevante maatschappijkritiek erg leuk vind, maar helaas blijkt het, net als de films in de Hunger Games serie, veel geblaat en weinig inhoud te zijn. Niet mijn cup-o-tea, beide cijfers rond de 5,5 / 6.
The Final Countdown (1980) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 103min. | MPAA: PG Jaren '80 film die ik nog niet had gezien. Dik vliegdekschip reist opeens terug in de tijd naar de dag voor Pearl Harbor. Er gebeurt van alles en uiteindelijk nog een soort van een plottwist. De film is een soort van recruteringstool voor de marine geweest destijds en er is dan ook veel origineel materiaal in verwerkt. Alles wordt overtuigend in beeld gebracht zonder cgi. Als deze film nu was gemaakt had hij veel minder realistisch aangedaan door alle special effects en greenscreens. Verhaal is wel ok, acteerwerk is niet bijzonder maar de film is erg vermakelijk. | |
This too shall pass
Real Steel (2011) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 127min. | MPAA: PG-13 Op zichzelf wel een vermakelijke film al kon ik minder leven met hoe de zoon zich op bepaalde momenten al schreeuwende profileerde. Ook het plotselinge technisch vernuft verbaasde me enigszins. Maar merkte wel dat ik met Atom begon mee te leven, dus dan doe je toch wel iets goed. Ook de CGI was redelijk overtuigend gedaan, in ieder geval niet storend slecht. Einde had voor mij nog wat definitiever gemogen, om wat aan de feel-good toe te voegen. | |
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Voor "dystopische toekomst"-films kan je beter Idiocracy, Soylent Green, Metropolis, Logan's Run en Fahrenheit 451 kijken. De laatste drie moet ik zelf ook nog kijken, maar de eerste twee waren briljant!JohnnieWbl schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:19:
[...]
De enige reden om deze films te kijken is dat ik dystopische films met relevante maatschappijkritiek erg leuk vind, maar helaas blijkt het, net als de films in de Hunger Games serie, veel geblaat en weinig inhoud te zijn. Niet mijn cup-o-tea, beide cijfers rond de 5,5 / 6.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
De eerste ken ik niet, de rest zijn stokoude en soms stok- en stokoude (40+, 80+) films maar nog prima het kijken waard.Xyphoid schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:53:
[...]
Voor "dystopische toekomst"-films kan je beter Idiocracy, Soylent Green, Metropolis, Logan's Run en Fahrenheit 451 kijken. De laatste drie moet ik zelf ook nog kijken, maar de eerste twee waren briljant!
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Het zit vol met levenslessen. Het was een overvloed aan goede raad.Afvalzak schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:00:
Idiocracy is ook tof, maar wel een komedie, verwacht dus geen levenslessen.
En helaas is het meeste wat er in de film voorkomt op dit moment realiteit.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Idiocracy is zwaar overdreven natuurlijk. en die punten als taalverloedering, dat hoort nu eenmaal, taal is iets wat transformeerd anders zouden we nu allemaal nog oud nederlandsch spreken.Xyphoid schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:40:
[...]
Het zit vol met levenslessen. Het was een overvloed aan goede raad.
En helaas is het meeste wat er in de film voorkomt op dit moment realiteit.
We worden misschien gemakzuchtiger,maar dommer, ik weet het niet hoor.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]