Ik heb gezocht, maar kan in dat topic geen verklaring geven waarom Cooper zo 'normaal' ontvangen wordt daar. Ja hij heeft eerder voor ze gevlogen, maar om hem dan maar gelijk piloot te maken voor 's mensheids belangrijkste missie is... creatieve vrijheid zullen we het maar noemenMrVegeta schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:11:
[...]
Is er een heel topic aan de film toegewijd, heeft erg weinig nut om hier nog een keer inhoudelijk te gaan bespreken. [Film] Interstellar - 2014
Cooper kende professor Brand al op een of andere manier. De voorgeschiedenis ontbreekt, dus misschien is er wel een hele goede reden dat hij 'normaal' ontvangen wordt. Plus dat hij schijnbaar een van de weinigen is met praktijkervaring en negatief tegenover de huidige gang van zaken is.handige_harrie schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:19:
[...]
Ik heb gezocht, maar kan in dat topic geen verklaring geven waarom Cooper zo 'normaal' ontvangen wordt daar. Ja hij heeft eerder voor ze gevlogen, maar om hem dan maar gelijk piloot te maken voor 's mensheids belangrijkste missie is... creatieve vrijheid zullen we het maar noemen.
Edit 3: dat wat van aalten hierboven zegt.
OT: Ik vond de film zeer goed. Halverwege vond ik met het vooruitzicht van nog anderhalf uur wel wat lang duren, maar daar kwam ik verder in de film op terug.
Fantastisch acteerwerk, prachtige muziek weer. Christopher Nolan stelt nooit teleur.
[ Voor 8% gewijzigd door Sjurm op 17-03-2015 20:14 ]
"When you grow up your heart dies"
Dirty Harry (1971) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 102min. | MPAA: R Agent Harry neemt het op tegen bandieten. Niet echt leuke badguys, Harry is echter op zich wel een sympathieke vent. Tsjah, de film gaat wel, in die tijd misschien wel een redelijke film, maar niet echt geweldig nu. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
7 klopt wel imho, vond hem ook "niet zo speciaal" als vele recensies mij poogden te gaan vermoeden.handige_harrie schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:06:
Interstellar (2014) [afbeelding] IMDb: 8.8 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13 Impopulaire-mening-alert!
Ik vond em ronduit tegenvallen. Komt vnl. door te hoge verwachtingen; deze waren gebaseerd op goede reviews en alle verhalen over de 'scientific accuracy'. Nou, het zal wel aan mij liggen* maar ik ergerde me kapot aan alle onlogische zaken:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
Veel wendingen in de film en veel concepten waren er al in andere rustige ruimtefilms, als je er een aantal hebt gezien.
Wel erg mooi gemaakt allemaal en toch wel een relatief leuk verhaal, maar tijdreizen om het cirkeltje rond te krijgen vind ik een al zo flauw verhaalconcept dat ik dat meer als absoluut minpunt ben gaan zien dan een metaphysisch/interessant pluspunt.
Gravity was voor mij in elk opzicht een origineler en ook spannender film, om nog maar niet over films zoals "2001 a Space Odyssey" te beginnen.
How do you save a random generator ?
[ Voor 99% gewijzigd door deBennie op 17-03-2015 21:43 ]
Hoe was Gravity origineler? Astronauten hebben een ongeluk en proberen levend thuis te komen, that's it.enchion schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:39:
[...]
7 klopt wel imho, vond hem ook "niet zo speciaal" als vele recensies mij poogden te gaan vermoeden.
Veel wendingen in de film en veel concepten waren er al in andere rustige ruimtefilms, als je er een aantal hebt gezien.
Wel erg mooi gemaakt allemaal en toch wel een relatief leuk verhaal, maar tijdreizen om het cirkeltje rond te krijgen vind ik een al zo flauw verhaalconcept dat ik dat meer als absoluut minpunt ben gaan zien dan een metaphysisch/interessant pluspunt.
Gravity was voor mij in elk opzicht een origineler en ook spannender film, om nog maar niet over films zoals "2001 a Space Odyssey" te beginnen.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Insurgent (2015) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13 Plot: Beatrice Prior must confront her inner demons and continue her fight against a powerful alliance which threatens to tear her society apart with the help from others on her side. Ik kom net van de Divergent marathon af. Deel 1 vond ik deze keer beter dan de laatste keer dat ik em gekeken heb. Deel 2, Insurgent, zal ik op 2 manieren reviewen: Als film, en als boekverfilming. Waarom? Omdat dat 2 totaal verschillende cijfers oplevert. Shailene Woodley komt naar mijn idee veel natuurlijker over dan in deel 1, vooral tijdens de emotionele scenes deed ze het deze keer veel beter. Theo James vond ik onnodig ouder lijken, terwijl het verhaal de draad vrijwel direct na het einde van deel 1 oppakt. Het 3D effect vond ik het eerste halfuur erg irritant, had steeds het idee dat het beeld niet lekker gefocused was. Daarna werd het beter. De film had de vaart er merendeel lekker in zitten, en het verloop van het verhaal is ook redelijk geloofwaardig. Ik vond het dan ook lang geen slechte film, prima avondje vermaak gehad. Als boekverfilming klopt er alleen geen moer meer van het verhaal. Heel boek 2 was meer psychologische oorlogsvoering en mindgames dan actie. In de film is dat andersom. Net als in deel 1 veel belangrijke details die verkeerd of niet terugkomen. Bovendien worden er zaken bijgehaald die nergens in de boeken voorkomen. spoiler: De harde schijf die in de eerste helft van het verhaal zo belangrijk leek te zijn, komt nergens voor. In plaats daarvan hebben we een box waar ook ineens een sloot extra simulatie testen bij worden betrokken. In het boek vraagt Four niet om met waarheids serum ondervraagt te worden, ze worden gewoon gedwongen die test te doen. Dat geeft een heel andere draai aan de gevolgen van de test. Zeker voor de dynamiek tussen Tris en Four. Waar ze in het boek echt constant gedonder in de tent hebben, is het hier redelijk in balans met de goede momenten. Shailene speelt die Candor opbiecht scene overigens buitengewoon sterk. Wat ons ook erg irriteerde (maar mij niet verbaasde) is het feit dat Tris en Four in deze film het bed delen. Dat is in de hele boekenserie nooit gebeurd, juist omdat ze veel teveel aan het ruzien waren om zover te komen in de relatie. Ondanks alle kritiek die ik hierboven vermeldt heb, vond ik de film wel degelijk interessant en heb er ook zeker van genoten. Hoger dan een 7 gaat ie alleen niet krijgen, vanwege de vele afwijkingen tov het boek. | |
Je ziet duidelijk als hij zegt gravity anomaly dat aantal mensen moeten lachen. Dat is omdat ze na alles wat ze nu weten heel duidelijk geworden is waarom hij daar is(ze hebben het dan over THEY who created the black hole).
Plus dat hij in die droom neerstort wat later dus ook een gravity anomaly bleek te zijn.
Plus wat ik nog vergeet, hij heeft voor nasa gewerkt, en kent dr brand, en daarna zegt dr brand ook dat hij wil dat hij voor ze vliegt hij is de laatste piloot met ervaring ipv simulatie ervaring.
Het wordt dus letterlijk uitgelegd
Athans zo zie ik het
[ Voor 13% gewijzigd door v8power67 op 18-03-2015 10:50 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Thanks for the spoilerMrVegeta schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 22:20:
[...]
Hoe was Gravity origineler? Astronauten hebben een ongeluk en proberen levend thuis te komen, that's it.

Ik hoop dat je trollt want dat is ook exact de beschrijving van de film die overal te vinden is...
Internet sarcasme werkt niet. /s
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ben wel benieuwd. Hij staat dit weekend op de planning om te kijken!
Interstellar of Gravity? Ik vond zelf Gravity erg meh.StealthyPeanut schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:46:
Jammer.
Ben wel benieuwd. Hij staat dit weekend op de planning om te kijken!
Vol verwachting de bioscoop in, en teleurgesteld naar buiten wandelen..
Bij interstellar had ik dit niet. Ja ook deze film werd gehyped, maar voor mij werd ook aan de verwachtingen voldaan.
Wat mij betreft is interstellar hierin zeker de winnaar.
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Wat is in hemelsnaam "hypen door de media"?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
[ Voor 27% gewijzigd door MrVegeta op 18-03-2015 13:53 ]
Dat had ik met Gravity niet.
Grote verschil voor mij is dat Interstellar me wist te ontroeren en Gravity niet. De eerste is op den duur ook een stuk spannender en heeft zo'n "everything makes sense now"-moment. Ik zou alleen bij Interstellar een heleboel weglaten omdat het eigenlijk niets toevoegt aan het verhaal. Nu valt het namelijk deels in het apocalyptic genre met aardig wat fiction en minder science.
Gravity kijkt gewoon lekker weg, maar laat geen grote indruk achter. Maar beiden zijn gewoon prima films.
[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 18-03-2015 13:55 ]
Ik vond het idd ook wel een ontroerende film.
Verder mooie beelden op de planeten en ook de ruimtevaartuigen vond ik erg mooi om te zien.
Mijn voorkeur gaat uit naar Interstellar.
Wat met elke grote film gebeurt dus?MrVegeta schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:52:
Een film ophemelen, de verwachtingen van bezoekers verhogen om zo meer bezoekers naar de film te krijgen. Je ziet het ook vaak bij games, een goed voorbeeld daar van is Peter Molyneux.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Maar omdat jij een film teleurstellend vind betekent toch niet dat de film algemeen gezien ook teleurstellend IS en dat dan elke positieve review over die film een gevalletje 'ophemelen' is?MrVegeta schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:52:
Een film ophemelen, de verwachtingen van bezoekers verhogen om zo meer bezoekers naar de film te krijgen. Je ziet het ook vaak bij games, een goed voorbeeld daar van is Peter Molyneux.
De teleurstelling is jouw perceptie, niet die van de ander.
Yup
Ik zeg toch niet dat dat wel zo is?deBennie schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:15:
[...]
Maar omdat jij een film teleurstellend vind betekent toch niet dat de film algemeen gezien ook teleurstellend IS en dat dan elke positieve review over die film een gevalletje 'ophemelen' is?
De teleurstelling is jouw perceptie, niet die van de ander.

[ Voor 64% gewijzigd door MrVegeta op 18-03-2015 14:32 ]
Fixed. De mate waarin een film 'groot' kan zijn, loopt nogal uiteen.
Groots (artistiek/inhoudelijk/visueel/conceptueel - dit alles vergt geen groot budget per se), groot budget (moet worden terugverdiend), publiekslieveling, personele bezetting (sterrencast/niet per se budget-afhankelijk) etc.
[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 18-03-2015 14:44 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ow ja, je hebt het over een media die aan het hypen is. Ik weet niet wat jij daar concreet mee bedoelt, maar blijkbaar heb je het dus over reclame blokken.MrVegeta schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:19:
Ik zeg toch niet dat dat wel zo is?Een positieve review is heel wat anders dan reclame blokken waarin bijvoorbeeld Oscar nominaties worden vermeld. Maar goed, ik gaf alleen mijn interpretatie van de hype machine. Ik trap er al lang niet meer in.
Anyway, misschien moet je die media eens negeren en met je eigen ogen naar een film kijken. Is moeilijk, weet ik, maar de oorzaak van je negatieve insteek ligt volgens mij echt bij jezelf en niet zozeer bij de film.
(blijkbaar trap je er nog wel in want je liet je er blijkbaar flink door leiden bij Interstellar
[ Voor 6% gewijzigd door deBennie op 18-03-2015 14:45 ]
Misschien zou jij posts twee keer moeten lezen voor je reageertdeBennie schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:44:
[...]
Ow ja, je hebt het over een media die aan het hypen is. Ik weet niet wat jij daar concreet mee bedoelt, maar blijkbaar heb je het dus over reclame blokken.
Anyway, misschien moet je die media eens negeren en met je eigen ogen naar een film kijken. Is moeilijk, weet ik, maar de oorzaak van je negatieve insteek ligt volgens mij echt bij jezelf en niet zozeer bij de film.
(blijkbaar trap je er nog wel in want je liet je er blijkbaar flink door leiden bij Interstellar)
Nog een keer, ik gaf gewoon mijn interpretatie van het woord hypen.jimz93 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:57:
Ik vond gravity zéér gehyped door de media. Naar mijn idee was deze film zeer matig namelijk.
Vol verwachting de bioscoop in, en teleurgesteld naar buiten wandelen..
Bij interstellar had ik dit niet. Ja ook deze film werd gehyped, maar voor mij werd ook aan de verwachtingen voldaan.
Wat mij betreft is interstellar hierin zeker de winnaar.
[ Voor 30% gewijzigd door MrVegeta op 18-03-2015 15:14 ]
@Ramzzz: ja, inderdaad. Ik bedoel vooral groot qua budget. Dan kan er ook veel geld tegen marketing gesmeten worden.
Martinspire schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:53:
Ik vond het verhaal bij interstellar wel erg deprimerend. En sommige dingen hadden er wel uitgemogen
spoiler:Zoals in het begin dat de jongen de maanlandingen verdedigde of dat men niet meer in de ruimte hoeft. En de oorzaak/gevolgen van de ramp die ervoor zorgde dat er niets meer wilde groeien had dan weer verder uitgediept mogen worden. Als het was gebracht als een soort "de aarde is niet langer leefbaar, we moeten zoeken naar iets anders" was het ook prima geweest en had je het eerste half uur weg kunnen laten of anders in kunnen vullen.
Gravity kijkt gewoon lekker weg, maar laat geen grote indruk achter. Maar beiden zijn gewoon prima films.
De "ramp" (het gebeurde niet plotseling ofzo) was toch een klimaatverandering door onze consumptiemaatschappij dat resulteerde in oa droogte, uitgeputte grond en daarmee stofstormen waardoor gewassen niet meer groeiden? En daarbij zorgde het eerste deel voor karakter introductie en de relaties. Ik vond het mooi en een goede verklaring, mooi op weg naar de missie. Beter dan beginnen met "tis kut hier, hop de ruimte in schieten"
Ik kan niet wachten op de blu-ray! Eerder kijk ik hem niet nogmaals
[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 18-03-2015 15:58 ]
Ook niet in 2001 - A Space Odyssey?Viccers schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:08:
Moet wel zeggen dat ik de eerste 10 minuten van Gravity in IMAX adembenemend vond qua effects en muziek. Daarna wordt het wel een beetje standaard ja, maar dat gevoel in de ruimte te zijn had ik nog niet eerder zo beleefd in een film.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Interstellar (2014) | ![]() |
IMDb: 8.8 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13 Van te voren niet op ingelezen of zo. Alleen destijds een trailer gezien. Gisteravond, scherm omlaag, de beamer aan, de 5.1 goed hard, en kijken maar. Mijn vriendin die totaal niet van sci-fi is, wou het ook een kans geven. Toch 2 uur en 49 minuten genoten. Goed verhaal. Je wil gewoon constant weten wat er gaat gebeuren. Visueel heel goed, vooral op 106 inch En als mijn vriendin een 3 uur durende sci-fi film wil af kijken, zegt dat heel wat! (Om toch even te vergelijken met Gravity. Verhaal Interstellar vind ik stukken beter) | |
Komt close, maar wellicht omdat ik die alleen in mijn huiskamer heb gezien was de immersie toch minder.
The Imitation Game (2014) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13 Deze stond al heel lang op mijn verlanglijstje en heeft mij niet teleurgesteld. Prachtig uitgewerkt verhaal over Alan Turing. Of het helemaal waarheidsgetrouw is boeit mij niet zo. Het verhaal draait ook grotendeels om Alan's leven naast het feit dat hij de Enigma code weet te breken. De Duitsers hebben het uiteindelijk wel heel makkelijk weggegeven. Wat een moeilijk leven moet Alan gehad hebben met de twee grote geheimen die hij met zich mee droeg. Benedick Cumberbach heeft weer een knap staaltje acteerwerk neergezet. Vanuit vandaag de dag gezien is het ook waanzin dat ze toen dachten homosexualiteit te kunnen genezen met medicijnen. Kortom, een topfilm. Ik kan hem zeker aanraden. Nog een mooie quote uit de film: "Sometimes it is the people no one imagines anything of that do the things no one can imagine". | |
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
The Enforcer (1976) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 96min. | MPAA: R Dirty Harry neemt het op tegen een gewelddadige bende en wordt daarbij verplicht om een vrouwelijke partner mee te nemen. Wel een aardig filmpje maar niet echt bijzonder. Dirty Harry is sympathiek als altijd en iemand die ik wel in mijn vriendenkring zou willen hebben, hoewel dat niet kan want Harry heeft geen vrienden. Om het nog sterker te maken: ik zou Dirty Harry wel willen zijn. Hij pakt criminaliteit goed aan en wint er geen doekjes om. Gevoelig zijn is hem vreemd. Toch blijft hij altijd rechtschapen, zelfs als hij iemand afknalt. Ja, Harry Callahan is een prima kerel. Het verhaal is daarentegen wat magertjes, Columbo is wat dat betreft toch wel beter. Ook die bandieten zijn niet veel bijzonders. | |
Ik heb de film ook gezien, maar vond hem absoluut niet zo geweldig. Zeker het voorbeeld van de quote die je noemt. Op zich een mooie quote, maar hij wordt wel erg uitgemolken in de film. Daarnaast vind ik het verhaal een beetje slap, en ontbreekt er wat spanning in de film.rimave schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:49:
The Imitation Game (2014) [afbeelding] IMDb: 8.2 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13 Deze stond al heel lang op mijn verlanglijstje en heeft mij niet teleurgesteld. Prachtig uitgewerkt verhaal over Alan Turing. Of het helemaal waarheidsgetrouw is boeit mij niet zo. Het verhaal draait ook grotendeels om Alan's leven naast het feit dat hij de Enigma code weet te breken. De Duitsers hebben het uiteindelijk wel heel makkelijk weggegeven.
Wat een moeilijk leven moet Alan gehad hebben met de twee grote geheimen die hij met zich mee droeg. Benedick Cumberbach heeft weer een knap staaltje acteerwerk neergezet. Vanuit vandaag de dag gezien is het ook waanzin dat ze toen dachten homosexualiteit te kunnen genezen met medicijnen.
Kortom, een topfilm. Ik kan hem zeker aanraden. Nog een mooie quote uit de film: "Sometimes it is the people no one imagines anything of that do the things no one can imagine".[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 9 / 10
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Kingsman: The Secret Service (2014) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 129min. | MPAA: R Zeer leuke film, gekeken in de gereviewde dolby digtal zaal in JT Eindhoven. Was echt een aanrader, de film als de zaal. Toen ik de trailer had gezien dacht ik dat alles al gespoilt was, wat er gespoilt kon worden, maar er zaten echt leuke verrassingen in. Ook was ik bang dat de trailer de leukste stukken had laten zien, en de film zelf saai zou zijn, maar de film was heel erg leuk. Een echte aanrader als je van actie-komedie houdt. | |
Mee eens. Ik vond het ook een erg sterke film met geweldig acteerwerk.rimave schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:49:
The Imitation Game (2014) [afbeelding] IMDb: 8.2 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13 Deze stond al heel lang op mijn verlanglijstje en heeft mij niet teleurgesteld. Prachtig uitgewerkt verhaal over Alan Turing. Of het helemaal waarheidsgetrouw is boeit mij niet zo. Het verhaal draait ook grotendeels om Alan's leven naast het feit dat hij de Enigma code weet te breken. De Duitsers hebben het uiteindelijk wel heel makkelijk weggegeven.
Wat een moeilijk leven moet Alan gehad hebben met de twee grote geheimen die hij met zich mee droeg. Benedick Cumberbach heeft weer een knap staaltje acteerwerk neergezet. Vanuit vandaag de dag gezien is het ook waanzin dat ze toen dachten homosexualiteit te kunnen genezen met medicijnen.
Kortom, een topfilm. Ik kan hem zeker aanraden. Nog een mooie quote uit de film: "Sometimes it is the people no one imagines anything of that do the things no one can imagine".[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 9 / 10
Sowieso spreekt het onderwerp me heel erg aan en de rol van Alan ook. Aan de ene kant voorspelbaar, omdat je eigenlijk al wel weet welke kant het op gaat. Maar een enorm origineel verhaal maakt voor mij alles goed.
Verwijderd
Tracers (2015) | ![]() |
IMDb: n/a Dinsdag deze film gezien in de Sneak Preview van Pathe. Opzich is het een film zoals er vele andere zijn. Jongen heeft schulden gemaakt bij verkeerde mensen en krijgt een mogelijkheid om sneller geld te verdienen dan met zijn baan als fietskoerier. De groep waar hij in beland doen klussen en gebruiken parkour om zo snel mogelijk te ontsnappen. Het gebruik van parkour is het enige wat de film een beetje onderscheid. Verder is het een dertien in een dozijn film. Film is verder niet slecht, maar origineel is hij ook niet. | |
american sniper (2014) | ![]() |
IMDb: n/a Blijft natuurlijk een 'standaard' film. Maar dat het waargebeurd is maakt het natuurlijk wel echt wat indrukwekkender. Ik vind dit genre in iedergeval altijd erg boeiend. En de relatie tussen zijn vrouw en hem is akelig(reeël) om te zien, helemaal op het einde. | |
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Gisteravond gekeken en idd. een goede film met een erg origineel verhaal.rimave schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:49:
Mooi gespeeld ook door Benedict Cumberbatch (en Keira Knightley btw).
Met veel plezier bekeken en inhakend op de commentaren hierboven:
- het ging toch niet om het gegenezen van zijn homofilie maar om chemische castratie.
[ Voor 4% gewijzigd door Daniel36 op 20-03-2015 13:24 ]
Wat het waarheidsgehalte betreft schijnt met name het opgelopen trauma nogal aangedikt te zijn, dat moest de hoofdpersoon schijnbaar sympathieker maken. Niet dat dat bij mij helpt overigens. Het is iemand met een zeer eenzijdige kijk op de wereld, vol vooroordelen.alaintje schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 23:50:
american sniper (2014) [afbeelding] IMDb: n/a Blijft natuurlijk een 'standaard' film.
Maar dat het waargebeurd is maakt het natuurlijk wel echt wat indrukwekkender.
Ik vind dit genre in iedergeval altijd erg boeiend.
En de relatie tussen zijn vrouw en hem is akelig(reeël) om te zien, helemaal op het einde.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.5 / 10
Ik heb de film gekeken vanwege de Oscars, anders had ik dat niet gedaan. Het is dus niet mijn type film. Maar deze film zorgde er ook nog voor dat ik me erg ongemakkelijk voelde. Hoe er met rekruten wordt opgegaan, de houding richting de Irakese bevolking, de verheerlijking van het brute geweld: mijn vriendin en ik keken elkaar steeds aan met een blik van "moet dat nu?" Het wil er bij mij ook niet in dat iemand die mensen van 200m door de kop schiet als held wordt neeegezet. Het komt op mij over als VS-propaganda.
Filmisch is het knap gemaakt, Bradley Cooper doet erg zijn best maar qua verhaal vond ik het echt tien keer niks.
Snowpiercer (2013) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 126min. | MPAA: R Plot: Set in a future where a failed climate-change experiment kills all life on the planet except for a lucky few who boarded the Snowpiercer, a train that travels around the globe, where a class system emerges. Niet helemaal mijn film. Soms te onsamenhangend en te vergezocht om interessant te blijven. Het concept heeft op zich een beetje weg van The Hunger Games als je de twee films een beetje creatief vergelijkt. Ondanks het interessante concept weet de film mij nergens echt helemaal te overtuigen en af en toe had ik moeite mijn aandacht er bij te houden. De uitwerking van het concept vond ik meerdere malen te ver gezocht. Het einde was alles behalve geloofwaardig. Toch zitten er ook goede kanten aan de film. Ten eerste "The Hunger Games" in een trein; dat geeft een interessante setting. Vul dit aan met een steeds veranderende absurde wereld die in elke coupe anders is en je hebt een interessant thema met potentie. Toch komt het geheel niet helemaal goed uit de verf. Van mij en 6. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Predestination (2014) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Drama, Mystery | Runtime: 97min. | MPAA: R Plot: The life of a time-traveling Temporal Agent. On his final assignment, he must pursue the one criminal that has eluded him throughout time. Nadat deze film werd aangeraden door een klasgenoot toch maar gaan kijken. Het is wel echt een film waarbij je goed moet opletten omdat er veel dialogen in zitten. Hij is niet erg realistisch, maar dat vind ik niet zo'n probleem. De film bevat een aantal hele leuke mindf*cks, dus hij is zeker de moeite waard om te kijken. | |
Daniel36, misschien even spoiler tags gebruiken in je post? Ik moet 'm nog kijken, dus wat mij betreft had je het einde nog niet hoeven te verklappen...Daniel36 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:54:
[...]
Gisteravond gekeken en idd. een goede film met een erg origineel verhaal.
Mooi gespeeld ook door Benedict Cumberbatch (en Keira Knightley btw).
Met veel plezier bekeken en inhakend op de commentaren hierboven:
- het ging toch niet om ...?
- Het feit dat aan het eind van de film even, ...
mee eens, vond em niet meer dan een zesje... veel cliche's, en de spanning was halverwege de film wel zo'n beetje overmiicker schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:56:
[...]
Ik heb de film ook gezien, maar vond hem absoluut niet zo geweldig. Zeker het voorbeeld van de quote die je noemt. Op zich een mooie quote, maar hij wordt wel erg uitgemolken in de film. Daarnaast vind ik het verhaal een beetje slap, en ontbreekt er wat spanning in de film.
spoiler:vanaf het begin af aan was het me uiteraard duidelijk hoe de film zou gaan, hij zou het moeilijk hebben, maar uiteindelijk de code breken. Daarbij vond ik het einde een beetje slap, met de tekst dat hij zelfmoord gepleegd had. Dit had wat mij betreft meer uitgediept gemogen.
Het hele plaatje, de sfeer, acteerwerk, dialogen, locaties etc. waren voor mij al reden genoeg om heerlijk in de film te blijven.
Hij had van mij nog wel 2 uur langer mogen duren
Dat meningsverschil heb ik sowieso wel met sommige vrienden.....films die zij als saai bestempelen, staan bij mij hoog op het lijstje om nog een keer te bekijken. Er MOET altijd van alles gebeuren voor hun. Terwijl een film voor mij gemaakt wordt door veel meer dingen dan alleen de spanning of gebeurtenissen; Dialogen, sfeer, acteurs, muziek, locaties, periode, details, passie, emotie (in de film, maar ook losgemaakt worden bij mij)vakmanschap en natuurlijk meegevoerd / meegezogen worden in het hele verhaal etc.
Maar hee, iedereen gelukkig zijn eigen mening en kijkervaring
[ Voor 41% gewijzigd door StealthyPeanut op 20-03-2015 12:50 ]
Dat ben ik helemaal met je eens, daar let ik bij iedere film op. Alleen heeft het om een of andere reden bij deze film niet veel indruk gemaakt. Ik vond het niet beter/slechter dan de meeste gemiddelde films en na de reviews gelezen te hebben, viel dat tegen.StealthyPeanut schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:44:
Terwijl een film voor mij gemaakt wordt door veel meer dingen dan alleen de spanning of gebeurtenissen; Dialogen, sfeer, acteurs, muziek, locaties, periode, details, passie, emotie (in de film, maar ook losgemaakt worden bij mij)vakmanschap en natuurlijk meegevoerd / meegezogen worden in het hele verhaal etc.
Ik kende deze hele film niet (wel een keer binnengehaald na een tip ergens) en kwam hem tegen in mijn XBMC Library. Na kort gelezen te hebben waar hij over ging, meteen opgezet. En hij pakte me direct
wat ik me afvroegrimave schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:49:
Wat in de film niet naar voren kwam is hoe de machine voor de hele ingeving zocht naar relevante/veelbelovende combinaties.
Ik betwijfel dat er een dictionary aan te pas kwam.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
oh crap, sorry sorry sorry sorryvanaalten schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:39:
[...]
Daniel36, misschien even spoiler tags gebruiken in je post? Ik moet 'm nog kijken, dus wat mij betreft had je het einde nog niet hoeven te verklappen...
YellowCube schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:24:
[...]
wat ik me afvroeg
spoiler:Toen ze na een ingeving eenmaal wisten naar welke woorden ze moesten zoeken (weather, Heil, Hitler) werd het heel makkelijk om in korte tijd de sleutel te vinden. Een beetje zoals een moderne machine gewoon een dictionary heeft op basis waarvan je met brute force op zoek kunt naar de sleutel.
Wat in de film niet naar voren kwam is hoe de machine voor de hele ingeving zocht naar relevante/veelbelovende combinaties.
Ik betwijfel dat er een dictionary aan te pas kwam.
Al met al was het flink complexer dan dat ze laten zien
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
28 Weeks Later (2007) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Horror, Sci-Fi | Runtime: 100min. | MPAA: R 28 weken nadat een extreem virus uitbrak dat mensen in moordlustige krankzinnigen verandert probeert men een nieuw bestaan op te bouwen in Londen. Flink wat spanning, veel bloed, goed verhaaltje, redelijke karakters, allemaal wel goed. We mogen hopen dat zoiets nooit in het echt zal gebeuren. | |
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Bijvoorbeeld bij Memento, Inception en Interstellar kan ik zeker het frisse en goed uitgedachte verhaal waarderen, maar de focus bij die films ligt ook heel erg op het feit dat het een 'slim' verhaal is en op technische zaken (cameratechnieken, FX bij bijv. die draaiende kamer in Inception), maar qua karakterontwikkeling blijft het dan weer een stuk achter. Ik heb dan niet veel met de keyfiguren van de film, en maakt me dan ook niet veel uit of alles voor hun goed gaat uitpakken of niet.
Bij interstellar had ik dat ook heel erg, ze suggereren wel diepe familiebanden (vooral tussen vader en dochter, die zoon hadden ze eigenlijk gewoon weg kunnen laten), maar ik voel verder de chemie en leed niet zo zeg maar. En dan heeft zo'n film ook een stuk minder impact, wat jammer is, want de potentie is er zeer zeker. Ik heb ook weinig zin om ze dan nog eens te herkijken (behalve bij momento, maar dan kijk je nog een keer of het allemaal 'klopt')
Bij de batman-films had ik er minder last van, en die heb ik ook meerdere keren gezien (alleen batman 3 maar 1 keer geloof ik), maar ik kijk gewoon graag naar superheldenfilms en series
[ Voor 4% gewijzigd door sewer op 21-03-2015 10:04 ]
Wat een hoop over the top gedoe en overdreven geweld, met name in een bepaalde scene.
Not my cuppa tea, zeg maar.
IMDB: Kick-Ass (2010)
IMDB: Kick-Ass 2 (2013)
IMDB: X-Men: First Class (2011)
IMDB: Harry Brown (2009)
Matthew Vaughn maakt nogal veel actiefilms
Into the Woods (2014) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 125min. | MPAA: PG Wat de <piep> heb ik daarnet gezien?!?! Dat is het gevoel waarmee je achterblijft na het zien van deze film, die verschillende sprookjes samenvoegt tot een musical die niet helemaal loopt zoals je dit zou verwachten. Op zich is dat heel leuk en origineel, ware het niet dat dit laatste uur aanvoelt alsof het aan de rest van de film vastgeplakt is en men niet meer precies wist wat er mee moest gebeuren. Bizar is goed. Raar is ook goed. Maar dit leek gevoelsmatig meer op een trein die een ravijn in reed zonder aan de rem te trekken. Het steeds maar weer herhalen van dezelfde liedjes is ook niet echt een pluspunt waard. Uiteindelijk lijkt het allemaal net iets te veel geschreven te zijn als een toneelstuk dan een film. | |
Annie (2014) | ![]() |
IMDb: 4.9 | Genre: Comedy, Drama, Family | Runtime: 118min. | MPAA: PG Als je begint met de ene musical, dan ga je gelijk door met nog meer musicals. Annie kan dan natuurlijk niet achterblijven... Omdat ik niet wist hoe ik naar deze film moest gaan kijken (met de oude te hebben gezien en de kennis te hebben vernomen dat deze gebaseerd was op een cartoon), ging ik er blanco in (no pun intended). Film opzetten, geen vooroordelen en kijken maar. De film opent met een roodharig meisje dat voor de klas staat te zingen. BAM! Annie is terug. Of zo lijkt het, want de filmmakers gebruiken dit pijnlijke moment om "Annie B" te introduceren. B van Bennet? B van B-actrice? Ik zou het niet weten, maar het is in ieder geval meteen duidelijk dat deze film eigenlijk geen Annie gaat laten zien zoals men haar tot nu toe kende. Dit is gewoon een film over een meisje uit the hood en als pleegkind (geen weesmeisje) door het leven gaat totdat ze op een dag letterlijk tegen een rijke Jamie Fox oploopt. Uiteraard gaat dit gepaard met heel veel zang en is aan het einde van de film iedereen aardig geworden. Na afloop weet ik eigenlijk nog steeds wat ik van de film moet vinden. Het voelt niet echt als een Annie-film (het enige wat rood is bij dit meisje, is haar kleding) zoals de vorige. Aan de andere kant wilde de maker van de strip waarop alles werd gebaseerd in eerste instantie van Annie een jongetje maken, zijn de liedjes ook in deze versie nog gezellig, en hoewel het vaak wat te geforceerd overkomt levert het geheel toch een goed gevoel op. En is dat niet wat een film zoals deze moet doen? | |
Dat zit wel Schnorr.
JvS schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:39:
[...]
spoiler:Volgens mij ging het ook best wel anders. Sowieso kon zo'n machine in z'n eentje helemaal de volledige code niet kraken, daar werden wel 10 of 30 van die apparaten voor ingezet. En dan hadden ze nog maar een deel van het de code. Met dat deel werd het wel weer makkelijker om de code voor die dag te vinden, maar er was nog een hoop extra werk voor nodig. En als ze dan uiteindelijk die code gevonden hadden, dan was het nog waanzinnig veel werk om alle berichten te ontcijferen en volgens mij gebruikten ze daar ook die machines voor.
Al met al was het flink complexer dan dat ze laten zien
Dit Staat NU zo ver van de film dat spoilertags niet meer nodig Zijn. je zou eens moeten lezen ov er Hoe de enigma werkt, want zo simpel is het niet, een tekst met iiiiiiii wordt gecodeerd wrnkjpo bijvoorbeeld.Squ1zZy schreef op zondag 22 maart 2015 @ 10:21:
[...]
Is dat zo? Als het woord Heil Hitler nou encrypted "IUNE INLEUP" zou zijn dan weet je dat de I een H moet zijn. De rest van de text zou je dus de I kunnen vervangen met H. Als je delen van het woord hebt zou de rest kunnen raden gezien ze het onderwerp ook wisten. Zo complex was het niet. Het briljante idee van Alan was "complex".
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Seventh Son (2014) | ![]() |
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13 Plot: Young Thomas is apprenticed to the local Spook to learn to fight evil spirits. His first great challenge comes when the powerful Mother Malkin escapes her confinement while the Spook is away. Een net kijkbare fantasy film, maar bepaald geen hoogvlieger. Jef Bridges irriteerde me nogal met z'n zeurderige toontje. De zevende zoon is een voor mij onbekende acteur, die niet erg opvalt Het is een beetje of je naar een aflevering van de jaren 90 serie Hercules zit te kijken, maar dan met wat betere SFX. De hele film komt ook wat gejaagd over: geen enkel rustmoment, want iedere keer verschijnt er plotseling weer iemand. Nou ja, popcornfilm dus. | |
_██_
(ಠ_ృ)
Inderdaad, jammer dat er niet iets meer over het daadwerkelijke kraken van de code wordt verteld. Turing redeneerde andersom. Hij sloot bepaalde combinaties uit waardoor het aantal mogelijkheden sterk ingeperkt werd. In een code reeks kon een combinatie maar 1x voorkomen. Dat was het zwakke punt van de Enigma. Daarop was zijn vertaal machine gebaseerd. En toen de Duitse seiners ook nog gewone mensen bleken te zijn (die fouten maken, de dag code vergaten te wisselen, vaste patronen gebruikten ed) tja......JvS schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:54:
[...]
Dit Staat NU zo ver van de film dat spoilertags niet meer nodig Zijn. je zou eens moeten lezen ov er Hoe de enigma werkt, want zo simpel is het niet, een tekst met iiiiiiii wordt gecodeerd wrnkjpo bijvoorbeeld.
Op YouTube staat een mooi filmpje hoe de enigma werkt en hoe deze uiteindelijk gekraakt werd. Er staan meerdere filmpjes.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
IMDb: 8.8 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13 Al veel over gezegd. Het verhaal weet ontegenzeggelijk te boeien. Bij de keuzes die de karakters maken, twijfel je echter soms wel eens aan hun gezonde verstand. Dat en de relativiteitstheorie wordt soms wat onvolledig ingezet. spoiler: Dat een planeet zo dicht bij een zwart gat daar allerlei extreme krachten ondergaat lijkt me bijv. nogal vanzelfsprekend. Iets wat de kans op leefbaarheid sterk verkleint. Ook zou je aan het signaal van de eerste lander, dat sterk vervormt moet zijn door de tijdsdilatatie, zien dat het niet gaat om maandenlang uitzenden van een positief signaal. Maar nee: men moet en zal er toch "even" landen. Idem bij die ijsplaneet: geen leven te zien, bevroren wolken, maar we blijven gewoon positief en twijfelen geen moment aan Mann! Ook blijft Cooper ijzig kalm wanneer Mann een poging doet om hem te vermoorden. Je zou toch iets meer overlevingsinstinct verwachten. De tesseract was ook wel heel erg letterlijk een deus ex machina, maar ok, het zag er wel mooi uit. Positief zijn de SFX, geen geluidseffecten in het luchtledige, de spanning en plotwendingen en TARS/CASE. Mooi gedaan hoe ze bewegen en reageren. | |
_██_
(ಠ_ృ)
Atomsk schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:54:
Interstellar (2014) [afbeelding] IMDb: 8.8 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13 Al veel over gezegd. Het verhaal weet ontegenzeggelijk te boeien. Bij de keuzes die de karakters maken, twijfel je echter soms wel eens aan hun gezonde verstand. Dat en de relativiteitstheorie wordt soms wat onvolledig ingezet.spoiler:Dat een planeet zo dicht bij een zwart gat daar allerlei extreme krachten ondergaat lijkt me bijv. nogal vanzelfsprekend. Iets wat de kans op leefbaarheid sterk verkleint. Ook zou je aan het signaal van de eerste lander, dat sterk vervormt moet zijn door de tijdsdilatatie, zien dat het niet gaat om maandenlang uitzenden van een positief signaal. Maar nee: men moet en zal er toch "even" landen.
Idem bij die ijsplaneet: geen leven te zien, bevroren wolken, maar we blijven gewoon positief en twijfelen geen moment aan Mann! Ook blijft Cooper ijzig kalm wanneer Mann een poging doet om hem te vermoorden. Je zou toch iets meer overlevingsinstinct verwachten. De tesseract was ook wel heel erg letterlijk een deus ex machina, maar ok, het zag er wel mooi uit.
Positief zijn de SFX, geen geluidseffecten in het luchtledige, de spanning en plotwendingen en TARS/CASE. Mooi gedaan hoe ze bewegen en reageren.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7.5 / 10
Dat er op de ijsplaneet geen leven te zien is betekend nog niet zoveel zolang er positieve feedback ontvangen wordt van iemand die daar al een poos zit. Ze dachten dan ook dat er een "surface" was waar de leefomstandigheden beter waren. Waarom zouden ze aan die kerel twijfelen? Ook was het zo dat ze niet heel veel keuze hadden.
Wat bedoel je met dat Cooper kalm blijft wanneer hij wordt aangevallen? Hij verdedigt zich toch?
Ik heb de film gister ook weer gezien. Vind het nog steeds een gave film die zijn foutjes heeft, maar er grafisch erg knap is gemaakt. Geluid is ook erg goed en het acteerwerk vind ik prima.
Grappig dat je the Seventh Son een 6.3 geeft en Interstellar een 7.5. Je zou bijna zeggen dat ze ongeveer van hetzelfde kaliber zijn...
Overigens ben ik het wel met je eens dat de acties van sommige karakters niet zo erg snugger zijn, maar ik word voldoende in de film gesleept dat ik me daar niet zo aan stoor
[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 22-03-2015 14:31 ]
Seventh Son is fantasy en Interstellar is SF. Zit toch wel aardig wat verschil tussen lijkt me, ook qua opzet, verhaal, acteurs, etc.
_██_
(ಠ_ృ)
Men wist zo de letter van de rotor waardoor de algoritme te achterhalen was. Simpel was het zeker niet.JvS schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:54:
[...]
Dit Staat NU zo ver van de film dat spoilertags niet meer nodig Zijn. je zou eens moeten lezen ov er Hoe de enigma werkt, want zo simpel is het niet, een tekst met iiiiiiii wordt gecodeerd wrnkjpo bijvoorbeeld.
Fury (2014) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 134min. | MPAA: R Ik hou persoonlijk enorm van WOII films, Fury was voordat ik 'm gezien had dus al tof. Nádat ik de film gezien had, vond ik deze nog steeds tof, maar had ik wel een beetje een onvoldaan gevoel. Dit komt echter louter en alleen doordat ik alle WOII films (en series) ben gaan spiegelen aan het geniale Band of Brothers, waardoor ik al het andere enigszins vind tegenvallen. Fury had wat dat betreft van mij wel in mini-serie vorm gemogen. Had veel meer willen weten over de achtergronden, het precieze verloop van Fury in de oorlog etc. Verder een toffe film, maar verwachtte er misschien te veel van. | |
Magnum Force (1973) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 124min. Dirty Harry is on the trail of vigilante cops who are not above going beyond the law to kill the city's undesirables. Boeiend verhaal en Harry is even vriendelijk als altijd. Dirty Harry is het schoolvoorbeeld van hoe de politie de misdaad aan moet pakken, en het is dan ook niet verwonderlijk dat een politiebureau in de filipijnen de film Dirty Harry als trainingsvideo had besteld. Tsjah, logisch, Harry is de nachtmerrie van elke crimineel. | |
Se7en (1995) | ![]() |
IMDb: 8.7 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 127min. | MPAA: R De vrouw wilde een goede horror/thriller...en wat er de laatste tijd aan horror uit is gekomen is een beetje om te janken! Na flink wat scrollen door mediaportal is het Seven geworden. Dit is en blijft een toppertje! Top acteerwerk, geweldig verhaal en rete, RETE spannend! En dan tegen het einde Kevin Spacey....wat een briljant acteur is dat:) | |
Ook recent Interstellar gekeken en aan zo'n beetje mijn complete sociale omgeving aangeraden!
Ik heb na het zien van de wereld draait door een tijdje geleden wat interview opgezocht op youtube. Het blijkt dat interstellar echt heel dicht bij de theorie van een zwart gat zit. niet alleen qua grafisch geweld (want mijn god wat ziet die film er goed uit), maar ook het tijdverloop, zwaartekracht etc. Alles blijkt een beetje ana te sluiten op de theorie die er bestaat over een zwart gat. Ik ben de naam even kwijt van de dr die in het interview praat maar kan die thuis vast nog wel ergens in me history vinden. het is niet dezelfde als die kerel bij de wereld draait door. dit is een engelsman. Na het zien van de film erg boeiend om eens te bekijken.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Voor de film hebben ze de hulp gekregen van Kip Thorne, een grote naam in de natuurkunde. Deze heeft meegewerkt aan de film op de voorwaarde dat qua wetenschap de film zou kloppen. Dit is ook (bijna helemaal) gelukt. Hij heeft er ook een boek over gemaakt, erg interessant, zeker een aanrader als aanvulling op de film.lj_tree schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:15:
Se7en (1995) [afbeelding] IMDb: 8.7 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 127min. | MPAA: R De vrouw wilde een goede horror/thriller...en wat er de laatste tijd aan horror uit is gekomen is een beetje om te janken!
Na flink wat scrollen door mediaportal is het Seven geworden. Dit is en blijft een toppertje! Top acteerwerk, geweldig verhaal en rete, RETE spannend!
En dan tegen het einde Kevin Spacey....wat een briljant acteur is dat:)[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.5 / 10
Ook recent Interstellar gekeken en aan zo'n beetje mijn complete sociale omgeving aangeraden!
Ik heb na het zien van de wereld draait door een tijdje geleden wat interview opgezocht op youtube. Het blijkt dat interstellar echt heel dicht bij de theorie van een zwart gat zit. niet alleen qua grafisch geweld (want mijn god wat ziet die film er goed uit), maar ook het tijdverloop, zwaartekracht etc. Alles blijkt een beetje ana te sluiten op de theorie die er bestaat over een zwart gat. Ik ben de naam even kwijt van de dr die in het interview praat maar kan die thuis vast nog wel ergens in me history vinden. het is niet dezelfde als die kerel bij de wereld draait door. dit is een engelsman. Na het zien van de film erg boeiend om eens te bekijken.
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
IMDb: 8.8 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13 Ik heb eindelijk deze film gekeken. Maar man wat een film. Hij duurt dan misschien drie uur maar je hebt niet door dat je naar zo'n lange film zit te kijken. Het verhaal vond ik ook goed hoewel ik het einde wat minder vond was het verhaal verder gewoon goed. Ik heb zelden zo goed vermaakt bij zo'n lange film. | |
Se7en is een icoon imho.lj_tree schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:15:
Se7en (1995) [afbeelding] IMDb: 8.7 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 127min. | MPAA: R De vrouw wilde een goede horror/thriller...en wat er de laatste tijd aan horror uit is gekomen is een beetje om te janken!
Na flink wat scrollen door mediaportal is het Seven geworden. Dit is en blijft een toppertje! Top acteerwerk, geweldig verhaal en rete, RETE spannend!
En dan tegen het einde Kevin Spacey....wat een briljant acteur is dat:)[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.5 / 10
Een van de weinige films waarvan ik echt kippenvel kreeg en een naar gevoel.
Dat is geen geringe prestatie vind ik.
En Morgan Freeman natuurlijk en een bijna briljante Brad Pitt.
Geweldige film.
Cinderella (2015) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Adventure, Drama, Family | MPAA: PG Plot: A live-action retelling of the classic fairy tale about a servant step-daughter who wins the heart of a prince. Cinderella, van Disney, maar dan meer richting het origineel met een knipoog naar de animatiefilm. Ik moet zeggen, ik vond het een erg mooie film. Lekker tranen momenten en qua special effects erg mooi. Helena Bonham Carter moest ik even twee keer kijken, maar ze zet een erg goede rol neer. Idem voor Cate Blanchett. Deze film komt wat meer richting het realistische, maar toch blijft het er tussen hangen. Erg leuk. Wij hebben ons iig op onze date dag (sinds de kleine kan dat zo eens in de zoveel tijd) erg vermaakt. Ik raad hem iig zeker aan. | |
The Blair Witch project had ook dat rauwe...niks grappigs aan (in positieve zin)Daniel36 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:29:
[...]
Se7en is een icoon imho.
Een van de weinige films waarvan ik echt kippenvel kreeg en een naar gevoel.
Dat is geen geringe prestatie vind ik.
En Morgan Freeman natuurlijk en een bijna briljante Brad Pitt.
Geweldige film.
You're either part of the solution or you're part of the problem
On another sidenote: Aan alle vorige replies te zien, gok ik dat de blue-ray rip van Interstellar onlangs verkrijgbaar is geworden... Het verbaast me hoe weinig reviews ik hier de laatste tijd lees van films die daadwerkelijk in de bioscoop draaien. Het lijkt wel alsof bijna iedereen wacht tot de rips uit zijn.
Verwijderd
Toen de BwP net in de bios was, was het uniek met shaky amateurcams, het droeg toen bij aan de sfeer. Maar als je het nu kijkt is het een anakdote in de geschiedenis at best.AcidBurn schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:26:
Dat is appels met peren vergelijken. Seven is een briljante thriller waar Blair Witch Project naar mijn mening een mislukte horrorfilm is. In Seven was continu een grimmige en naargeestige sfeer voelbaar, waar ik bij Blair Witch moeite had om wakker te blijven. Ik ben horror liefhebber, maar BWP was op geen enkel vlak eng of spannend te noemen. Om over deel 2 nog maar te zwijgen.......
Se7en blijft een briljante thriller, ik geniet er nog steeds van (al ken ik het verhaal door en door). Een van de weinige films waar ik gewoon geen genoeg van krijg, juist door het acteren- op dezelfde lijn als Shawshank, Green Mile, en ook Wanted en Fight Club.
[ Voor 96% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:11 ]
[XBO/PSN: BroedersKolk]
[ Voor 94% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:11 ]
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Ik heb hem ook gezien en ik ben fan van sprookjes. Vond hem zeer goed kan blijven kijken en dromen...:)Arunia schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:36:
Cinderella (2015) [afbeelding] IMDb: N/A | Genre: Adventure, Drama, Family | MPAA: PG Plot: A live-action retelling of the classic fairy tale about a servant step-daughter who wins the heart of a prince.
Cinderella, van Disney, maar dan meer richting het origineel met een knipoog naar de animatiefilm.
Ik moet zeggen, ik vond het een erg mooie film. Lekker tranen momenten en qua special effects erg mooi.
Helena Bonham Carter moest ik even twee keer kijken, maar ze zet een erg goede rol neer. Idem voor Cate Blanchett.
Deze film komt wat meer richting het realistische, maar toch blijft het er tussen hangen. Erg leuk. Wij hebben ons iig op onze date dag (sinds de kleine kan dat zo eens in de zoveel tijd) erg vermaakt.
Ik raad hem iig zeker aan.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 9 / 10
Verstand van 'Alles' van 'Niets'
[ Voor 93% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:12 ]
Ik vond er zelf niet zoveel aan, ook fight club van dezelfde maker vond ik niet zoveel. In tegenstelling tot Alien 3 van dezelfde maker die ik werkelijk briljant vond...Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:39:
Se7en blijft een briljante thriller

Moet je wel de directors assembly cut kijken.
[ Voor 20% gewijzigd door ScrooLoose op 24-03-2015 22:41 ]
Smiling as the shit comes down...
Red Cliff (2008) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 146min. | MPAA: R Normaal ben ik niet zo van de non Engelse films maar deze is een heel mooie uitzondering. Het verhaal is gebaseerd op de 'Battle of Red Cliffs' . Het is niet helemaal historisch correct maar dat is zeker geen ramp. Het geeft een mooi inzicht in hoe de politiek in China er in die tijd aan toe ging en hoe men oorlog voerde. | |
Iemand nog tips voor vergelijkbare films.
Assembly cut? Wat is dat?ScrooLoose schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 22:35:
Alien 3 is een zwaar ondergewaardeerde film, het zou zo zelfs zomaar mijn favoriete film in de Alien reeks kunnen zijn
Moet je wel de directors assembly cut kijken.
Alien 3 is inderdaad zwaar ondergewaardeerd...
Assembly cutSalvatron schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:07:
[...]
Assembly cut? Wat is dat?
Alien 3 is inderdaad zwaar ondergewaardeerd...
Ik bedoelde ook toen BWP net uit kwam. Het was dan misschien een van de eerste "shaky cam/found footage films", maar ook toen vond ik er al geen flikker aan....Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:39:
[...]
Toen de BwP net in de bios was, was het uniek met shaky amateurcams, het droeg toen bij aan de sfeer. Maar als je het nu kijkt is het een anakdote in de geschiedenis at best.
Se7en blijft een briljante thriller, ik geniet er nog steeds van (al ken ik het verhaal door en door). Een van de weinige films waar ik gewoon geen genoeg van krijg, juist door het acteren- op dezelfde lijn als Shawshank, Green Mile, en ook Wanted en Fight Club.
Diezelfde lijn zet zich heden ten dage voort in alle Paranormal meuk.
Het is niet eng, en ook niet spannend want a: er gebeurt gewoon vrijwel niks, en b: wat er gebeurt zie je van mijlenver aankomen. Wie die films eng vind is bang voor spoken of heeft een extreem lage angst drempel. In het eerste geval levert dat extra spanning op bij het kijken, in het tweede geval zou je er beter aan doen gewoon geen horrorfilms te kijken.
Wat acteerwerk betreft ben ik het met je eens dat Shawshank, Green Mile en Fight Club idd steengoed zijn. Wanted vind ik niet in dat rijtje passen eigenlijk. Daar zijn de andere titels veel te serieus voor.
Ik vond de theatrical release een stuk beter.
Weet je zeker dat je de assembly cut gezien hebt ?
Ik heb zowel de versie met de hond als met het rund gezien. Die met de hond vond ik een stuk beter.ScrooLoose schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:41:
Kan ik me haast niet voorstellen.
Weet je zeker dat je de assembly cut gezien hebt ?
Sudden Impact (1983) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 117min. | MPAA: R Dirty Harry komt wat criminaliteit tegen en eveneens een of andere seriemoordenaar die vrolijk aan de gang is. Goed verhaal, Harry is een fijn personage maar de nadruk ligt in het begin een beetje teveel op hoe graag Harry rechtvaardigheid wil zien, waardoor hij een beetje gefrustreerd overkomt. Harry heeft teveel moordzaken gehad waardoor hij overspannen is geraakt en graag gerechtigheid wil zien. Toch blijft dirty Harry de fijne kerel die hij altijd al is geweest en altijd zal zijn; iemand die een voorbeeld kan vervullen voor de manier waarop de politie de misdaad aan zou moeten pakken. Jammer dat we in het echt zo weinig dirty Harries hebben rondlopen, de wereld zou er dan een stuk beter uitzien! | |
[ Voor 78% gewijzigd door Salvatron op 25-03-2015 01:46 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:13 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:14 ]
Sorry dat ik erover begin te zagen want het blijven meningen...maar WTF doet Wanted in dat rijtje?:)Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:39:
[...]
Toen de BwP net in de bios was, was het uniek met shaky amateurcams, het droeg toen bij aan de sfeer. Maar als je het nu kijkt is het een anakdote in de geschiedenis at best.
Seven, shawshank, green mile en fight club zijn idd toppertjes! Vooral wat betreft acteerwerk....maar wanted:S
Leuke film hoor, 6.5 zeker waard..maar absoluut niet om het acteerwerk! Das nog minder boeiend dan een willekeurige aflevering van Help mijn man is klusser (die vrouwen kunnen ook erg "goed" acteren:) )
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
[ Voor 94% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:14 ]
"21 jaar DSL!"
[ Voor 114% gewijzigd door Mx. Alba op 25-03-2015 13:15 ]
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]