Verstand van 'Alles' van 'Niets'
Ik heb bijna alle sifi met special effects op 10 of 9 staan. Als ik van de techniek in de film onder de indruk ben is het al gauw 5 sterren, Plus 1 voor actie, plus 1 voor spanning, plus 1 voor vermaak, plus 1 voor idee plot, plus 1 voor goede acteren.ApC_IcE schreef op zondag 01 maart 2015 @ 22:42:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat je een film als dit een 10 geeft. (ik bedoel dan puur het cijfer, ik probeer niet je mening te veranderen)![]()
Is er geen betere film ter wereld?
Of hebben sommige films een cijfer hoger dan 10 bij jou ?
Verstand van 'Alles' van 'Niets'
Boyhood (2014) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 165min. | MPAA: R Plot: The life of a young man, Mason, from age 5 to age 18. Erg goed bedacht concept, al is het niet de eerste keer dat regisseur Linklater een dergelijk trucje uithaalt. Hij deed hetzelfde met de "Before" trilogie, overigens ook met Ethan Hawke. Het verschil is dat er bij die trilogie elke keer 10 jaar tussen de opnames zat. Bij deze film worden een aantal acteurs gedurende 12 jaar gevolgd, waardoor je een absurd waarheidsgetrouw beeld van opgroeien en ouder worden krijgt. De Before trilogie vond ik erg sterk gedaan, en mede daardoor besloot ik deze film ook een kans te geven. Met zijn ruime 2,5 is hij nogal lang, maar daar heb ik tijdens het kijken niet veel meer van gemerkt. Er gebeurt weinig spannends, maar dat hoeft ook niet. Het is een afspiegeling van het leven van de hoofdpersoon. Kleine dingen en het herkenbare, vaak ongemakkelijke contact tussen familie leden e.d. maken dat deze film mij van begin tot eind kon boeien. spoiler: vooral de relatie tussen broer en zus vind ik mooi gedaan, echte onderlinge love/hate relatie. Ethan en Patricia zetten ook een sterke karakters neer als gescheiden stel, die toch respect voor elkaar op kunnen brengen door het feit dat ze allebei gek zijn op de kinderen die uiteindelijk het belangrijkste zijn voor beiden. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
I Am Sam (2001) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Drama | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13 Plot: A mentally handicapped man fights for custody of his 7-year-old daughter, and in the process teaches his cold hearted lawyer the value of love and family. Tijdje geleden weer eens gezien. Dit is toch wel een van de beste films die ik heb gezien qua acteerwerk. Sean Penn zet hier zo'n goed rol neer. Eigenlijk is elke rol hier perfect geacteerd. Als men deze nog niet hebt gezien, Kijken!!! | |
Zucht.
Vriendin: Ik kijk ook altijd jouw films.
Wat een baggerfilm...en dan OOK nog eens de Aziatische gekuiste versie.
Via muziek hoor je het...cut, cut, cut, cut.
We werden er beiden melig van en zaten maar op de vuist te wachten.
Kill me
Eat the bugs, live in a pod
Cub (2014) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Adventure, Horror Plot: Over-imaginative 12 year-old Sam heads off to the woods to summer scout camp with his pack convinced he will encounter a monster...and he does. Ik had de film niet in de bioscoop kunnen bekijken en dus heb ik deze maar op dvd aangeschaft. Het is een vermakelijke horror film, waarbij de soundtrack je vanaf het begin meteen duidelijk maakt waar men de inspiratie is gaan zoeken. In de film worden weliswaar - zoals gebruikelijk voor horrorfilms - een hoop clichés gebruikt, maar gelukkig beseft de film dat zelf ook wel. De film komt wat traag op gang maar maakt dat gelukkig helemaal goed in de 2de helft. Ook kan het soms vervelend zijn dat de personages niet echt zijn uitgewerkt. Maar dat is ook niet de bedoeling van het horror genre. Al bij al een zeer vermakelijke film. | |
Kingsman: The Secret Service (2014) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 129min. | MPAA: R Ergens bij de promotie van deze film is iets heel erg misgegaan. Iedere keer wanneer ik de naam van deze film zag dacht ik dat het een stoffig drama zou worden over koningsbeschermers in oude tijden, totdat ik in dit topic steeds vaker goede reviews zag staan en plotseling ontdekte wie de regisseur is dankzij kenneth. Verder heb ik maar 1 woord over voor deze film: geniaal. | |
Dat zit wel Schnorr.
Ik heb battlestar galactica the plan, razor & blood and chrome hier.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Zijn allemaal stukjes extra film die de serie begeleiden.Salvatron schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:49:
iemand enig idee of battlestar galactica films goed zijn om te kijken zonder de serie gezien te hebben?
Het kan, maar het is (imho) stuk leuker om de hele serie er bij te kijken. Ik heb me erg vermaakt met de serie.
Battle.net Spud#2543
Bedankt voor je antwoord.TepelStreeltje schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:50:
[...]
Zijn allemaal stukjes extra film die de serie begeleiden.
Het kan, maar het is (imho) stuk leuker om de hele serie er bij te kijken. Ik heb me erg vermaakt met de serie.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Geweldige serie! Maar de conclusie...TepelStreeltje schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:50:
[...]
Zijn allemaal stukjes extra film die de serie begeleiden.

Razor & Blood kun je denk ik gewoon los zien.Salvatron schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:49:
iemand enig idee of battlestar galactica films goed zijn om te kijken zonder de serie gezien te hebben?
Ik heb deze een tijdje geleden gezien en deze speelt zich ruim voor de serie af.
Het was geloof ik van origine een mini serie welke op sommige zenders als film te zien geweest is.
Achteraf vond ik het jammer dat het slechts een miniserie was want ik vond de personages en de settings wel lekker en je had er veel mee kunnen doen.
@Mutatie
Idd, het einde vond ik echt slecht. Gaf mij weer zo een Lost flasback.
[ Voor 28% gewijzigd door Deadsy op 07-03-2015 19:48 ]
The Other Woman (2014) | ![]() |
IMDb: 6.0 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 109min. | MPAA: PG-13 Vorige week The Other Woman gekeken. Ik vond het een leuke, grappige film. Het duurt even voordat je echt in het verhaal zit maar als de eerste 2 dames elkaar ontmoeten begint het eigenlijk pas echt. De humor die er in zit is leuk, vooral met de hond van Kate. De film krijgt niet zo'n hoge score op de verschillende beoordelingswebsites, maar ik vond 'm toch wel goed. | |
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
blood & chrome heb ik nooit gezien,maar Razor kan je het beste gebruiken als start voor het 4e seizoenDeadsy schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 19:44:
[...]
Razor & Blood kun je denk ik gewoon los zien.
Ik heb deze een tijdje geleden gezien en deze speelt zich ruim voor de serie af.
Het was geloof ik van origine een mini serie welke op sommige zenders als film te zien geweest is.
Achteraf vond ik het jammer dat het slechts een miniserie was want ik vond de personages en de settings wel lekker en je had er veel mee kunnen doen.
@Mutatie
Idd, het einde vond ik echt slecht. Gaf mij weer zo een Lost flasback.
The plan kan je wel los zien geloof ik, maar je hebt er meer aan als je al wat verder in de seizoenen zit (Als de Final Five bekend zijn denk ik persoonlijk), is denk ik beter voor de verassingen in de serie en om The plan zelf wat beter te begrijpen. (ben ooit es ergens halverwege The Plan gestrand...)
Battle.net Spud#2543
Big Hero 6 (2014) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 102min. | MPAA: PG Ik heb zojuist Big Hero 6 gezien, vond het een vermakelijke animatie film met oprecht grappige stukken en over de top actie. Zeker een aanrader! spoiler: Vooral de scene waarin Baymax zijn batterij nagenoeg leeg was | |
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Aangezien ik een gratis ticket had voor m'n verjaardag en het maar 2 dagen geldig was ben ik ook naar deze film moeten gaan omdat alle andere films mij nog minder zouden interesseren.amas schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:29:
Seventh Son (2014) [afbeelding] IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13 SPOILER: deze review bevat een aantal spoilers, maar als je de review gelezen hebt wil je de film waarschijnlijk toch niet meer zien
Als je de bios ingaat om een film te bekijken waarvan je niet meer verwachtingen hebt dat het gevoel dat je krijgt bij het zien van de poster kun je aangenaam en onaangenaam verrast worden. Seventh Son valt diep in de tweede categorie.
Het hele 'verhaal' slaat nergens op. De hoofdpersoon moet een heks doodmaken omdat zij... ja, wat eigenlijk? Dat wordt nooit in de film uitgelegd. Geen enkel personage heeft een eigen verhaal, iedereen verschijnt en verdwijnt zonder omkijken. Neem Urag bijvoorbeeld, die is al gevangen wanneer we hem zien. We weten niet wie hij is, waarom hij kan transformeren, waarom hij gevangen wordt, waarom hij dood moet, waarom hij wordt verslagen door twee onbenullen. De heks (Julliane Moore, slechte cast) vraagt een scene daarna waar Urag blijft. En that's it, er wordt nooit meer naar gerefereerd. En zo gaat het dus met meer personages. Boggart anyone?
De relatie tussen Alice en Thomas is een lachertje. Ze hebben letterlijk nog geen 5 minuten gesproken en ze liggen al in bed, te zweren dat ze hun leven met elkaar willen doorbrengen. Ze steelt de steen (waar die vandaan komt, who knows) waardoor je zou denken dat Thomas haar niet meer vertrouwd, maar nee, zodra hij haar weer ziet wordt er gezoend. En vervolgens staat ze weer volledig aan zijn kant.
Ook zijn alle grappen zijn alcohol gerelateerd, wat de eerste keer al niet grappig is. Niemand in de zaal grinnikte ook maar één keer. De film krijgt toch nog een half puntje omdat het 3D effect best wel oké was. Als ik de trein nog had kunnen halen was ik mijn medebioscoopgenoten achterna gegaan en de zaal uitgelopen.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 1.5 / 10
Ik ben met heel lage verwachting er naartoe gegaan en had al een vermoeden dat het zoals "Hansel and Gretel: The witch hunters" ging zijn.
En ik was jammer genoeg juist. Verhaal is onbestaande, de "final battle" is even slap als voorgenoemde film en voor de rest helemaal akkoord met jouw review inclusief het cijfer.
Echt erbarmelijk de film. Blij dat ik er geen geld aan heb gespendeerd
Blood & Chrome is met een zeer jonge Adama die net uit de opleiding komt.TepelStreeltje schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 21:36:
[...]
blood & chrome heb ik nooit gezien,maar Razor kan je het beste gebruiken als start voor het 4e seizoen![]()
The plan kan je wel los zien geloof ik, maar je hebt er meer aan als je al wat verder in de seizoenen zit (Als de Final Five bekend zijn denk ik persoonlijk), is denk ik beter voor de verassingen in de serie en om The plan zelf wat beter te begrijpen. (ben ooit es ergens halverwege The Plan gestrand...)
Whiplash (2014) | ![]() |
IMDb: n/a Whiplash, ik had er hoge verwachtingen van. De 1.45 zijn echt voorbij gevlogen constaaterde ik toen de aftiteling liep. Prachtige film, zeker in de top 3 van het laatste jaar voor mij. Miles Teller is goed (hij drumt een groot deel zelf!), JK Simmons is werkelijk briljant, full metal jacket flashbacks gegarandeerd Wat mij het meest bevallen is, is het camerawerk (spoton) en de grote intensiteit van de film. Een absolute aanrader! | |
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Fifty Shades of Grey (2015) | ![]() |
IMDb: 4.2 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 125min. | MPAA: R Nee. Nee. Nee. | |
Dat zit wel Schnorr.
Inderdaad een geweldige film.MrVegeta schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:50:
Zojuist weer eens There will be Blood gekeken. Blijft 1 van de besten voor mij. 9,3 oid.
Wat ik me afvraag: waarom 9,3. Wat had er beter moeten zijn om een 9,4 te kunnen geven?
American Sniper (2014) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: R Geen standaard sniper actiefilm, maar een goede afwisseling waar je ook mee krijgt wat dat allemaal doet met Chris Kyle en het thuisfront. Door de hele film word opgebouwd naar het ontstaan van 'The Legend' en dan is daar ineens het einde waardoor je echt een beetje verdwaasd achter blijft. Erg indrukwekkende film. | |
Chappie (2015) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R Plot: In the near future, crime is patrolled by an oppressive mechanized police force. When one police droid, Chappie, is stolen and given new programming, he becomes the first robot with the ability to think and feel for himself. Gister naar Chappie geweest en ik moet zeggen: Neill Blomkamp flikt het weer. Na het sterke District 9 en het iets minder sterke Elysium, levert hij met Chappie een goede film op. Sowieso spreekt het idee van AI mij aan, maar vervolgens weet Blomkamp het nog op een boeiende manier te vertellen. Hugh Jackman is als bad guy even wennen, maar levert een goede prestatie. Maar de echte ster op het scherm is Chappie. Wat mij betreft doet Blomkamp het erg goed op sci-fi gebied en ik ben dan ook zeker benieuwd naar zijn volgende film. | |
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Waarom dan toch 3 sterren?Stukfruit schreef op zondag 08 maart 2015 @ 00:38:
Fifty Shades of Grey (2015) [afbeelding] IMDb: 4.2 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 125min. | MPAA: R Nee. Nee. Nee.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 3 / 10
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Omdat er een paar stukjes in zaten die wel meevielen. Maar de rest was zeer pijnlijk
Dat zit wel Schnorr.
The Secret World of Arrietty (2010) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Adventure, Family | Runtime: 94min. | MPAA: G Geweldige animatie van Studio Ghibli, muziek die je nooit meer vergeet en een goed origineel verhaal. Ik heb meerdere keren de film even stop gezet om de animaties te bewonderen. Ook de soundtrack direct na de film gedownload, wat een mooie muziek! Zelfs als je normaal geen animatie films kijkt zou ik toch aanraden het een keer te proberen met deze film. | |
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
Dat was toch juist de bedoeling?Stukfruit schreef op maandag 09 maart 2015 @ 00:58:
[...]
Omdat er een paar stukjes in zaten die wel meevielen. Maar de rest was zeer pijnlijk
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Bij deze:Angeloonie schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:35:
[...]
Die film lijkt mij echt 10x niets.. Die trailer op TV is echt lachwekkend. Ben benieuwd naar je review
Chappie (2015) | ![]() |
IMDb: n/a Neill Blomkamp had me compleet verrast met het meesterlijke District 9, maar ook de welliswaar iets minder goede film Elysium vond ik meer dan goed. Ik keek dus heel erg uit naar het nieuwste project van hem waarmee hij weer samenwerkte met een aantal mensen welke ook bij District 9 hem bijstonden. Waar Elysium iets teveel op de actie is gefocussed en daardoor het verhaal wat verslapte is Chappie weer een grote stap richting het niveau van District 9. Het scheelt in mijn ogen niet veel of hij evenaart de score van die film. Ook in Chappie weet Neill te creeren waar hij zo goed in is. Een overweldigend Sci-Fi verhaal dat niet als Sci-Fi aanvoelt, maar juist heel erg "nu" en menselijk. Dev Patel en Hugh Jackman zetten een sterke, misschien wel iets te typerende (Patel is de 'nerd' en Jackman de ex-militair) rol neer, maar wat mij (en mijn mede kijker) vooral opviel is dat de acteerprestaties van Die Antwoord gewoon staan als een huis. Iets dat je maar zelden kan zeggen over muzikanten die het in de acteerbusiness gaan zoeken. Misschien komt dit overigens wel doordat ze dichtbij hun roots blijven, maar zelfs dan is het knap dat Blomkamp dit eruit heeft weten te krijgen. Het echte hoogtepunt van de film is echter gewoon Chappie. Niet alleen wordt Chappie extreem realistisch neergezet wat betreft zijn looks, maar hij voelt ook zeer menselijk aan door zijn doen en laten. Iets dat geregeld fijne humor oplevert en ook de film van wat drama weet te voorzien. Al met al vond ik het een briljante film, welke bij mij gelijk in het top lijstje van 2015 is gekomen. | |
![]() ![]() ![]() |
The Blues Brothers (1980) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 133min. | MPAA: R Van het weekend weer eens gekeken. Het is de enige film die ik echt al 100x gezien heb, maar die nooit gaat vervelen. Als de film afgelopen is, kan ik weer opnieuw beginnen en ruim twee uur geanimeerd kijken. Het verhaal is niet diepgaand of lang, maar daar gaat de film eigenlijk ook niet om: het gaat om de situaties, de muziek, de humor, de dialogen en vooral de actie waarin veel, heel veel gesloopt wordt. Ook na zovaak kijken heb ik geen punt in de film waarin ik me verveeld voel of denk dat dit een goed punt is om te stoppen. Kortom, heb je hem nog niet gezien, kijken! Een klassieker, een cult-film met vele sterren die in de film meespelen/voorkomen: Ray Charles, Aretha Franklin, Cab Calloway, Carrie Fisher, James Brown, John Lee Hooker, etc... | |
- They're not gonna cath us: we're on a mission from God.
- We have both sorts; we play country and western music here.
- How much for the little girl? How much for the women?
- Are you the police? No, ma'am. We're musicians.
- How often does the train go by? So often that you won't even notice it.
Ach ik zeg ook oid. Het krijgt geen 10 want er zijn dingetjes die ik niet heel tof vindt. Het is zo'n beetje de beste film die ik heb gezien dus het deze krijgt 1 van mijn hoogste cijfers.tinzarian schreef op zondag 08 maart 2015 @ 00:46:
[...]
Inderdaad een geweldige film.
Wat ik me afvraag: waarom 9,3. Wat had er beter moeten zijn om een 9,4 te kunnen geven?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Jolke schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:05:
The Blues Brothers (1980) [afbeelding] IMDb: 8.0 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 133min. | MPAA: R Van het weekend weer eens gekeken. Het is de enige film die ik echt al 100x gezien heb, maar die nooit gaat vervelen. Als de film afgelopen is, kan ik weer opnieuw beginnen en ruim twee uur geanimeerd kijken.
Het verhaal is niet diepgaand of lang, maar daar gaat de film eigenlijk ook niet om: het gaat om de situaties, de muziek, de humor, de dialogen en vooral de actie waarin veel, heel veel gesloopt wordt.
Ook na zovaak kijken heb ik geen punt in de film waarin ik me verveeld voel of denk dat dit een goed punt is om te stoppen. Kortom, heb je hem nog niet gezien, kijken!
Een klassieker, een cult-film met vele sterren die in de film meespelen/voorkomen: Ray Charles, Aretha Franklin, Cab Calloway, Carrie Fisher, James Brown, John Lee Hooker, etc...
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 9 / 10
spoiler:Een aantal one-liners die je na het kijken van de film moet onthouden:
- They're not gonna cath us: we're on a mission from God.
- We have both sorts; we play country and western music here.
- How much for the little girl? How much for the women?
- Are you the police? No, ma'am. We're musicians.
- How often does the train go by? So often that you won't even notice it.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Nog helemaal vergeten te melden, John Candy speelt natuurlijk ook nog mee. Daarvan scoort het acteerwerk natuurlijk wel bovengemiddeld in die film.MrFl0ppY schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:59:
[...]
Dit is een film die ik vroeger ook inderdaad 100x heb gezien en nu nog makkelijk kan opzetten. De soundtrack heb ik ook regelmatig opstaan. Het verhaal en het acteren is niet meesterlijk ofzo maar de sfeer maakt alles goed. Gewoon een film om vrolijk van te worden.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Zou makkelijk zijn als je er bij zet over welke film je het hebt !lj_tree schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:09:
De film is geen uitgebreide review waard: The remaining: Wat een VRESELIJKE bagger! Mijn vrouw en ik kwamen een trailer tegen en die zag er best aardig uit dus zonder IMDB te checken de film maar aangezet. NIET MEER DOEN DUS. VRESELIJKE film! Slecht acteerwerk, 0,0 verhaal, bagger, bagger, bagger! Ik denk dat ik het niet eens overdrijf dat ik beter anderhalf uur naar dat dumpertfilmpje van die schijtende real-life cartman in die parkeergarage had kunnen kijken!
Tenzij je het over de bluesbrother hebt, dan mag je wat mij betreft meteen stage left and exit doen
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Juist:)Hogader schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:43:
Volgens mij gaat het over The Remaining (wat een beetje weggemoffeld staat in zijn post. Moest hem ook 2x lezen om dat te ontdekken)
THE REMAINING...niet kijken dus!
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Nog wel een traantje weggepinkt bij de laatste scene van Robin Williams. Wel mooi, zijn allerlaatste filmscene. Keek nog even de camera in ook.Stukfruit schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:35:
Dit weekend heb ik het derde deel van Night at the Museum gezien. Ik ga er geen moeite voor doen om het helemaal op te vangen in een mooie review, want het is heel simpel: meer van hetzelfde.
Dit dus.
Je weet van te voren wat je kan verwachten... Waarom je tijd verdoen aan een film die gemiddeld een 4 scoort op imdb.
Of ben ik de enige die altijd voor ik een film start even naar imdb of rotten-tomatoes gaat?
Ook al kijk je niet even op imdb, dan nog zie je na 5 seconden dat het een B flick is die je kunt afzetten.
[ Voor 12% gewijzigd door unfor op 09-03-2015 23:22 ]
Ik vond het trouwens ook geen echt einde hebben. Dat was ook een minpuntje.
Dat was inderdaad wel mooi jaFunkyTrip schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:12:
[...]
Nog wel een traantje weggepinkt bij de laatste scene van Robin Williams. Wel mooi, zijn allerlaatste filmscene. Keek nog even de camera in ook.

Dat zit wel Schnorr.
Gisteravond in de bioscoop gekeken en alhoewel ik jou mening voor een groot gedeelte deel geef ik hem zelf een 7. Hij was vrij afgeraffeld (ondanks het bronmateriaal van 13 boeken ofzo) en het 'eindgevecht' was iets met een koude kermis en naar huis gaan.amas schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:29:
Seventh Son (2014) [afbeelding] IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13 SPOILER: deze review bevat een aantal spoilers, maar als je de review gelezen hebt wil je de film waarschijnlijk toch niet meer zien
Als je de bios ingaat om een film te bekijken waarvan je niet meer verwachtingen hebt dat het gevoel dat je krijgt bij het zien van de poster kun je aangenaam en onaangenaam verrast worden. Seventh Son valt diep in de tweede categorie.
Het hele 'verhaal' slaat nergens op. De hoofdpersoon moet een heks doodmaken omdat zij... ja, wat eigenlijk? Dat wordt nooit in de film uitgelegd. Geen enkel personage heeft een eigen verhaal, iedereen verschijnt en verdwijnt zonder omkijken. Neem Urag bijvoorbeeld, die is al gevangen wanneer we hem zien. We weten niet wie hij is, waarom hij kan transformeren, waarom hij gevangen wordt, waarom hij dood moet, waarom hij wordt verslagen door twee onbenullen. De heks (Julliane Moore, slechte cast) vraagt een scene daarna waar Urag blijft. En that's it, er wordt nooit meer naar gerefereerd. En zo gaat het dus met meer personages. Boggart anyone?
De relatie tussen Alice en Thomas is een lachertje. Ze hebben letterlijk nog geen 5 minuten gesproken en ze liggen al in bed, te zweren dat ze hun leven met elkaar willen doorbrengen. Ze steelt de steen (waar die vandaan komt, who knows) waardoor je zou denken dat Thomas haar niet meer vertrouwd, maar nee, zodra hij haar weer ziet wordt er gezoend. En vervolgens staat ze weer volledig aan zijn kant.
Ook zijn alle grappen zijn alcohol gerelateerd, wat de eerste keer al niet grappig is. Niemand in de zaal grinnikte ook maar één keer. De film krijgt toch nog een half puntje omdat het 3D effect best wel oké was. Als ik de trein nog had kunnen halen was ik mijn medebioscoopgenoten achterna gegaan en de zaal uitgelopen.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 1.5 / 10
Desalnietemin heb ik me alsnog vermaakt met de film, alhoewel er zoveel meer uitgehaald had kunnen worden.
Overigens een aantal puntjes heb je wss gemist:
- "De hoofdpersoon moet een heks doodmaken omdat zij... ja, wat eigenlijk? Dat wordt nooit in de film uitgelegd." -
- "Neem Urag bijvoorbeeld, die is al gevangen wanneer we hem zien. We weten niet wie hij is, waarom hij kan transformeren, waarom hij gevangen wordt, waarom hij dood moet, waarom hij wordt verslagen door twee onbenullen." -
- "En zo gaat het dus met meer personages. Boggart anyone?" -
- "Ze steelt de steen (waar die vandaan komt, who knows) " -
Stripes (1981) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, War Nadat ik A Fish Called Wanda hier neergezet had waar ik lovend over was, werd deze film mij door sommigen aangeraden. Om kort te zijn: deze komt echt niet in de buurt van A Fish Called Wanda. De film is voorspelbaar,rommelig en redelijk niveauloos. Humor zit er erin en heb een paar keer een glimlach gehad maar verder is het vrij flauw allemaal. Verhaal en afwisseling bevat de film wel mi, daarom kan je misschien deze film nog zien als een avondje dom vermaak, vandaar de voldoende, maar verwacht er niet teveel van. Krijg door de acteurs wel weer zin om eens Ghostbusters weer eens te zien. ps. De UBB Generator werkt niet meer, hij zoekt via meukje de info op en dan vindt hij niets, al eerder ook gehad. | |
Rubber (2010) | ![]() |
IMDb: 5.8 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 82min. | MPAA: R 1 van de beste horror films die ik ooit heb gezien Wie hem nog niet heeft gezien KIJKEN DUS! | |
Hahaha ja dit is zeker een aanrader om te kijkenmraggie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 23:32:
Rubber (2010) [afbeelding] IMDb: 5.8 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 82min. | MPAA: R 1 van de beste horror films die ik ooit heb gezien
Wie hem nog niet heeft gezien
KIJKEN DUS![afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.5 / 10
Wie deze film heeft gemaakt moet wel onder invloed zijn geweest, gewoon geniaal
Voor hen die er enthousiast voor gaan zitten...het kan ook zomaar zijn dat je het echt helemaal niks vind. En die kans is erg groot.mraggie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 23:32:
Rubber (2010) [afbeelding] IMDb: 5.8 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 82min. | MPAA: R 1 van de beste horror films die ik ooit heb gezien
Wie hem nog niet heeft gezien
KIJKEN DUS![afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.5 / 10
Ik ben best in voor films die anders zijn, maar stel je even voor dat de planeet Aarde het begrip "anders" voorstelt dan is de film Rubber een planeet die enkele tientallen lichtjaren de andere kant op ligt. En voor mij was het de verkeerde kant op.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
The Terminator (1984) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 107min. | MPAA: R Arnold Schwarzenegger speelt de terminator, een gevaarlijke jongen die met automatische geweren loopt te zwaaien. Oppassen geblazen! The good old days van Arnold. Dit was dan kennelijk de ongekuisde versie aangezien Arnold in het begin van de film pontificaal met zijn edele deel in beeld komt. Ach wat heeft ie toch een lekker kontje, als ik homo was dan wist ik het wel. De muziek, de kapsels en de scooter waar Sarah Connor op rijdt doen nogal gedateerd aan maar toch wel een leuk filmpje hoor dit. Lekkere actie. | |
Het is inderdaad verre van Horror, maar zeer zeker een film dat uniek isYellowCube schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 06:43:
[...]
Voor hen die er enthousiast voor gaan zitten...het kan ook zomaar zijn dat je het echt helemaal niks vind. En die kans is erg groot.
Ik ben best in voor films die anders zijn, maar stel je even voor dat de planeet Aarde het begrip "anders" voorstelt dan is de film Rubber een planeet die enkele tientallen lichtjaren de andere kant op ligt. En voor mij was het de verkeerde kant op.
Je hebt gelijk, of je vind het geweldig of je vind het gewoon erg slecht
Het is gewoon een aparte film =)
Top Five (2014) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 102min. | MPAA: R Leuk om Chris Rock eens in een iets andere rol te zien dan in zijn (andere) komedie films, want het is wel een komedie, maar niet zo'n flauwe á la American Pie/Horrible Bosses etc. het is meer dat er af en toe een grappige anekdote of een leuk gesprek gehouden wordt. En dat is eigenlijk ook waar de film overgaat, een stand-upper die vooral bekend is van een 3 delige komedie filmserie maar nu wat serieuzer gezien wil worden en zijn horizon wil verbreden. Daarbij is hij net gestopt met drinken en gaat hij over een paar dagen trouwen met een reality ster die alleen op zijn geld uit is. Er zitten veel mooie/grappige momenten in, maar het verhaal is (vrij) dun en voorspelbaar en voelde af en toe wat langdradig. Uiteindelijk toch met een goed gevoel de film uitgekeken en in de credits zitten ook nog wat grapjes verstopt | |
[ Voor 5% gewijzigd door Afvalzak op 13-03-2015 09:27 ]
Exodus: Gods and Kings (2014) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 150min. | MPAA: PG-13 Hier had ik de trailer van gezien en dat zag er wel goed uit. Zwikje beroemheden erin ook nog, C. Bale als Mozes, Ben Kingsley, Sigourney Weaver, en meer. Ik vond het een leuke film, beetje lang dat wel. Spel van Bale vond ik erg goed, Weaver is mij niet eens opgevallen(!), J. Turturro idem trouwens. Pas bij de aftiteling zag ik dat hij eraan mee deed. Geweldig verhaal natuurlijk, epische plagen e.d. Smerige ook trouwens, mijn vrouw vond dat wat minder geslaagd. Een aanrader als je even lekker een (actie)filmpje wilt kijken met een verhaal. Een dikke 8 | |
Lucy (2014) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 89min. | MPAA: R Plot: A woman, accidentally caught in a dark deal, turns the tables on her captors and transforms into a merciless warrior evolved beyond human logic. Fascinerende film waarbij ik vooraf dacht dat het een Limitless verhaal zou zijn. Dit komt deels overeen, en drugs die je hersencapaciteit maximaal benut. Verder goede acteerprestaties van Scarlet en Freeman. Heerlijke Sci-Fi om weg te kijken. | |
Dan moet je Caddy Shack ook gaan kijken. Murray speelt niet de hoofdrol, maar hij is wel tamelijk briljant in die film.Harribo schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:32:
Krijg door de acteurs wel weer zin om eens Ghostbusters weer eens te zien.
This too shall pass
Geweldige acteur en hier draagt ie ook weer de film met verve.
Hercules in New York (1969) | ![]() |
IMDb: 3.1 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 75min. | MPAA: G Arnold Strong speelt de geweldige Hercules. Zeus gooit af en toe met een bliksemschicht, een nerd wordt vrienden met Hercules en een paar lekkere wijven dansen vrolijk in de rondte. Low Budget film wat te zien is aan het miserabele verhaal en het slechte acteerwerk. Tsjah, dit gaat ook weer nergens over. Ergens had ik het gevoel dat ik naar een zwarte neger zat te kijken, waar komt dat gevoel nou ineens vandaan? Arnold Strong laat zijn grote spierballen rollen wat ongetwijfeld vernieuwend en indrukwekkend zal zijn geweest eind jaren zestig maar de hedendaagse nuchtere hollander eerder een wenkbrouwtje doet fronzen: doe maar normaal dan doe je al gek genoeg... Doe deze film maar niet. | |
ik neig persoonlijk beide kanten op maar toch meer naar de positieve kantsjaak88 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 07:01:
[...]
Het is inderdaad verre van Horror, maar zeer zeker een film dat uniek is![]()
Je hebt gelijk, of je vind het geweldig of je vind het gewoon erg slecht![]()
Het is gewoon een aparte film =)
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
The Judge (2014) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Drama | Runtime: 141min. | MPAA: R Ik vond het een interessante film welke me vaak mee zoog in het verhaal. De diepgang voor de slechte onderlinge relatie tussen vader en zoon had wat verder uitgewerkt mogen worden, maar met films heb je daar niet altijd evenveel tijd voor. Hoe het nu was, vond ik ook wel oké. Sterk acteerwerk, goede cast en de sfeer was dik in orde. | |
Whiplash (2014) | ![]() |
IMDb: 8.6 | Genre: Drama, Music | Runtime: 107min. | MPAA: R Wat een ongelofelijke knaller is dit. Als je van drummen, jazz of überhaupt instrumenten houdt, dan is dit een must-see. Geweldig geacteerd, fijne sfeer en veel kippenvel momenten. Ik leefde echt mee met de hoofdpersoon. | |
The Imitation Game (2014) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13 Nog zo'n topper. Het verhaal speelt zich af rondom de WW II waarin de Engelsen de communicatiecode van de Nazi's willen kraken. Enigma. Ook hierin werd ik helemaal opgezogen en heeft me van begin tot het einde enorm geboeid. De Sfeer en acteerwerk waren gewoon geweldig. Genieten!! | |
Dallas Buyers Club (2013) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 117min. | MPAA: R Film gaat over de hele situatie rondom de ziekte AIDS rondom 1985-1990. Je volgt John Woodroof in de laatste periode van zijn leven. Matthew McConaughey zet voor de zoveelste keer een ijzersterke rol weg. Wat heb ik van hem zitten genieten. Geweldig gewoon. Dikke aanrader! | |
Cold in July (2014) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 109min. Zal niet teveel verklappen, maar wat mij betreft gewoon een film die je gezien moet hebben. Michael Hall vond ik in Dexter erg goed en nu zet hij ook weer een sterke rol weg. Goede sfeer, boeiend verhaal en goed acteerwerk. Aanrader! | |
The Good, the Bad and the Ugly (1966) | ![]() |
IMDb: 8.9 | Genre: Western | Runtime: 161min. | MPAA: Not Rated Na heel lang wachten, toch de tijd voor gevonden! En ja, moet ik hier nog iets over zeggen? Zelfs de 3 uur die hij duurde, voelde geen moment lang aan. Gewoon een dikke klassieker die ik zeker nog eens ga kijken! Heb echt zitten genieten!! | |
The Equalizer (2014) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 132min. | MPAA: R Typische Denzel knaller. Vette actie en na een trage start toch wel wat tempo in de film. Leuk gezien te hebben, maar wel een 12-in-dozijn verhaal. | |
John Wick (2014) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R Ook weer een lekkere actiefilm, waar je geen diepgaand verhaal moet verwachten. Lekkere actie, geluid was dik in orde (Mustang | |
The Hunger Games (2012) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 142min. | MPAA: PG-13 Eerste deel in deze reeks. Origineel concept en goed uitgewerkt. Leuke actie en het hele idee/verhaal spreekt me gewoon wel aan. Een totaal andere wereld dan waar we nu in leven. | |
The Hunger Games: Catching Fire (2013) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 146min. | MPAA: PG-13 Deel twee in de reeks en ook hier heb ik van zitten genieten. De totale sfeer, locaties, acteerwerk, cast en verhaal maken het fijne films om te volgen. | |
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 123min. | MPAA: PG-13 Het eerste deel zonder echte actie in een arena. Maar alles eromheen bleven me toch boeien. En ik betrapte me erop dat ik deel 4 alweer graag wil gaan zien. Hoewel de film wat trager was dan de vorige twee, voor mij toch nog steeds gewoon een goede film waar ik van heb zitten genieten. | |
[ Voor 251% gewijzigd door StealthyPeanut op 13-03-2015 13:42 ]
28 Days Later... (2002) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Horror | Runtime: 113min. | MPAA: R Een virus breekt los en infecteert in sneltreinvaart iedereen. Een paar niet-geïnfecteerden moeten zien te overleven. Ik hou wel van dit soort einde-der-tijden-all-hell-breaks-loose-armageddon-films. Redelijk verhaaltje, redelijke karakters, zeker geen onaardige film. En wanneer ze zich moeten verdedigen tegen een soort zombies, moeten ze zich ook nog tegen echte mensen verdedigen, net als in het echt. *knip* | |
[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 14-03-2015 14:56 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Mx. Alba op 14-03-2015 14:56 ]
Eat the bugs, live in a pod
Gisteravond gekeken. En ik moet zeggen dat deze film de IMDB score van 6,2 mijns inziens niet verdient. Dat mag van mij een vol punt hoger zijn. Een 7,2 dus. Het verhaal is overbekend natuurlijk. Hoe deze vertelling in beeld is gebracht vond ik behoorlijk goed en grotendeels realistisch. Mooie obscure belichting (handelsmerk van Ridley Scott) en de vreselijke plagen komen heftig over. Wat wel leuk naar voren komt is dat de volgorde van de plagen eigenlijk natuurkundig gezien goed uitlegbaar zijn, behalve de laatste natuurlijk. Zowel Mozes als de Farao spelen hun rol erg goed. Laat je niet verleiden door enkele grote namen want die hebben allemaal een minimale rol. Wat ik ook wel fijn vond is dat er een soort rust in de film zit. Zo komt de vertelling beter tot zijn recht. Prima film voor de vrijdag avond. Tip: Kijk em wel in Full HD.Daniel36 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:41:
Exodus: Gods and Kings (2014) [afbeelding] IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 150min. | MPAA: PG-13 Hier had ik de trailer van gezien en dat zag er wel goed uit.
Zwikje beroemheden erin ook nog, C. Bale als Mozes, Ben Kingsley, Sigourney Weaver, en meer.
Ik vond het een leuke film, beetje lang dat wel.
Spel van Bale vond ik erg goed, Weaver is mij niet eens opgevallen(!), J. Turturro idem trouwens.
Pas bij de aftiteling zag ik dat hij eraan mee deed.
Geweldig verhaal natuurlijk, epische plagen e.d.
Smerige ook trouwens, mijn vrouw vond dat wat minder geslaagd.
Een aanrader als je even lekker een (actie)filmpje wilt kijken met een verhaal.
Een dikke 8
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
[ Voor 100% gewijzigd door Mx. Alba op 14-03-2015 14:57 ]
Predator (1987) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R Arnold en zijn gespierde kameraden nemen het op tegen een onbekend moorddadig fenomeen. Sterk verhaal, goede karakters, intrigerende film. Weer zo'n goeie ouwe van The Governator............. | |
Het monster ziet er heden ten dage nog steeds zeer echt uit.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Mee eens. Er zijn zoveel goede en andere films nog te kijken, dat ik ook b films afzet na 10 minuten.unfor schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:18:
[...]
Je weet van te voren wat je kan verwachten... Waarom je tijd verdoen aan een film die gemiddeld een 4 scoort op imdb.
Of ben ik de enige die altijd voor ik een film start even naar imdb of rotten-tomatoes gaat?
Ook al kijk je niet even op imdb, dan nog zie je na 5 seconden dat het een B flick is die je kunt afzetten.
Laatst had ik ook een slechte film: The dissappearence of Lenka Wood; IMDB: The Disappearance of Lenka Wood (2014)
Wat een ongelooflijke bagger was dat. Na 10 minuten uitgezet en meteen een andere film opgezocht.
Even een imdb'tje en een film boven de 5 kijk ik, maar staan niet hoog op m'n to-kijk lijstje. Hoe hoger het cijfer, hoe eerder ik hem kijk.
The Drop (2014) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 106min. | MPAA: R Interessante misdaad film. De film is redelijk traag (wat ik zelf niet erg vind), maar hij bleef mij wel de hele tijd boeien. | |
Earth to Echo (2014) | ![]() |
IMDb: 5.7 | Genre: Adventure, Family, Sci-Fi | Runtime: 91min. | MPAA: PG Plot: After receiving a bizarre series of encrypted messages, a group of kids embark on an adventure with an alien who needs their help. Film komt heel traag opgang met de nodige spannende stukken erin. Eigenlijk word het pas interessant als ze bijna aan het einde zijn en Echo zijn kennis en "krachten" gebruikt. spoiler: Hij kan dingen uit elkaar nemen en in elkaar zetten on the fly | |
Night at the Museum: Secret of the Tomb (2014) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 98min. | MPAA: PG Plot: Larry spans the globe, uniting favorite and new characters while embarking on an epic quest to save the magic before it is gone forever. Een beetje van hetzelfde alleen nu in The Ol' dart | |
Stripes (1981) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, War | Runtime: 106min. | MPAA: R Plot: Two friends who are dissatisfied with their jobs decide to join the army for a bit of fun. Oudje zitten wel wat stukken aan de film dat je zegt van euhm wtf | |
Tinker Bell and the Legend of the NeverBeast (2014) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Animation, Adventure, Family | Runtime: 76min. Plot: Fun and talented animal fairy Fawn believes you can't judge a book by its cover, or an animal by its fangs, so she befriends a huge and mysterious creature known as the NeverBeast. While ... Film heeft eigenlijk verkeerde titel maarja Tinker Bell kennen de kleintjes beter he. Voor de rest een degelijke animatie film. | |
The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 144min. | MPAA: PG-13 Plot: Bilbo and Company are forced to engage in a war against an array of combatants and keep the Lonely Mountain from falling into the hands of a rising darkness. Leuke film alleen hadden ze beter deze eerst verfilmt en dan pas Lord of the rings. Ook de zwakke plek van Smaug c'mon direct dood ![]() | |
Wild Card (2015) | ![]() |
IMDb: 5.7 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 92min. | MPAA: R Plot: When a Las Vegas bodyguard with lethal skills and a gambling problem gets in trouble with the mob, he has one last play...and it's all or nothing. Goede film alleen als ie terug begint met 21'igen had ie beter zijn 25k niet bij ingezet DUMB ASS, maarja mensen he. | |
[ Voor 66% gewijzigd door Damic op 15-03-2015 17:02 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Het was ook echt, is een man in een pakAvK schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 23:47:
Inderdaad, één van zijn betere.
Het monster ziet er heden ten dage nog steeds zeer echt uit.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Net als in het boek, dus tja niks aan te doen.
"When you grow up your heart dies"
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Gravity (2013) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13 Sandra Bullock en George Clooney in dit vrij matige fimpje die het moet hebben van de mooie computeranimaties en niet van de goed uitgediepte karakters of het briljante verhaal. Wel aardig om eens te kijken maar briljant is anders. | |
Dat monster ziet er wel stukken beter uit dan wat je in veel tegenwoordige films tegenkomt...
[ Voor 6% gewijzigd door Salvatron op 15-03-2015 21:31 ]
Bwah, in de LotR films zijn de boeken anders aardig mishandeld, ik kan je niet aanraden direct na 1 van de boeken gelezen te hebben de film erover te bekijken, het zijn dan opeens best wel matige films qua verhaal en mis je echt teveel dingen uit de boeken.sjaool schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:57:
[...]
Net als in het boek, dus tja niks aan te doen.
People as things, that’s where it starts.
Je hebt helemaal gelijk... de LothR films zien er verschrikkelijk mooi uit (Eye candy) maar zijn uitermate bagger. Het spektakel, de vele monsters, de grote gevechten, het goede surround geluid.... Maar als je naar bed gaat denk je.... "wat heb ik nu eigenlijk gekeken? "VasZaitsev schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:36:
[...]
Bwah, in de LotR films zijn de boeken anders aardig mishandeld, ik kan je niet aanraden direct na 1 van de boeken gelezen te hebben de film erover te bekijken, het zijn dan opeens best wel matige films qua verhaal en mis je echt teveel dingen uit de boeken.
Zo erg heb ik het nou weer niet bij LotR, maar wel bij de 2 Hobbit films die ik gekeken heb.AvK schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:49:
[...]
Je hebt helemaal gelijk... de LothR films zien er verschrikkelijk mooi uit (Eye candy) maar zijn uitermate bagger. Het spektakel, de vele monsters, de grote gevechten, het goede surround geluid.... Maar als je naar bed gaat denk je.... "wat heb ik nu eigenlijk gekeken? "
Wat ik bij LotR vooral jammer vond, was dat ze goede dingen weg hebben gehaald, en slechte dingen hebben toegevoegd. Hoe ze Aragorn leren kennen in het boek is erg goed, met de nodige angst en achterdochtigheid bij de hobbits, in de film was het "volg mij" en ze deden het, als Aragorn een hulpje van Sauron/Saruman was geweest, was het een korte film geweest
Maar, dat er opeens een leger elfen rondstruint in Helms Deep, dat Faramir opeens ook een klojo is die Sam en Frodo Osgiliath in sleept, Gollem een grotere eikel is, Sam een nog grotere eikel is tegen Gollem, Boromir ook een eikel is, film 1 verder doorloopt dan boek 1, terwijl film 2 juist eerder stopt dan boek 2 en nog zat andere dingen, dat maakt wel dat ik de films toch wel een stuk minder goed vind dan dat ik ze vond. Telkens als iemand een zin zegt die uit het boek komt, klinkt het ook zo lekker geforceerd.
Ach, met een beetje geluk blijft Jackson van The Silmarillion af. Hoewel ik het boek nog niet gelezen heb, denk ik dat het te complex is om een beetje goedlopende film van te maken.
People as things, that’s where it starts.
De films zijn op zich staand gewoon erg goede films die een menselijk verhaal van moed en verdriet in een fantasy setting plaatst. Vergeleken met de boeken zal het minder zijn, maar dat komt nou eenmaal omdat een boek anders werkt dan een film.AvK schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:49:
[...]
Je hebt helemaal gelijk... de LothR films zien er verschrikkelijk mooi uit (Eye candy) maar zijn uitermate bagger. Het spektakel, de vele monsters, de grote gevechten, het goede surround geluid.... Maar als je naar bed gaat denk je.... "wat heb ik nu eigenlijk gekeken? "
Agree, lees ook een Stephen King boek en zie daarna de film... Alhoewel de meeste SK verfilmingen echt bagger zijn..MrVegeta schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:08:
[...]
De films zijn op zich staand gewoon erg goede films die een menselijk verhaal van moed en verdriet in een fantasy setting plaatst. Vergeleken met de boeken zal het minder zijn, maar dat komt nou eenmaal omdat een boek anders werkt dan een film.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Behalve:Stormtrooper schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:16:
[...]
Agree, lees ook een Stephen King boek en zie daarna de film... Alhoewel de meeste SK verfilmingen echt bagger zijn..
- IT
- The Shining
- The Green Mile
- Shawshank Redemption
- Carrie (oude film)
Toegegeven, de boeken geven de personages vaak net meer diepte, gaan iets verder, maar de films zijn gewoonweg niet ruk, en geven vaak het beeld dat je bij het boek had bedacht.
Dit vond ik dus juist echt een dikke bout film .. Jason hoort gewoon te vechten in overdreven versnelde vecht scenes. Dit is gewoon pure bagger. Heb deze met moeite uitgekeken, en dat geld ook voor mijn vriendin die echt Statham fan is.Damic schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:54:
Wild Card (2015) [afbeelding] IMDb: 5.7 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 92min. | MPAA: R Plot: When a Las Vegas bodyguard with lethal skills and a gambling problem gets in trouble with the mob, he has one last play...and it's all or nothing.
Goede film alleen als ie terug begint met 21'igen had ie beter zijn 25k niet bij ingezet DUMB ASS, maarja mensen he.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6 / 10
Net als die film waar hij voor een daklozen centra werkt, net zo'n bout film, omdat het gewoon geen goede Statham personage is.
[ Voor 66% gewijzigd door xoniq op 15-03-2015 23:44 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
IT kunnen ze naar mijn mening alleen maar verpesten met een nieuwe versie. Een engere Pennywise dan Tim Curry is er naar mijn mening niet te vinden.
btw IT was ook een tweedelige televisie-miniserie en geen film.
[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 16-03-2015 01:02 ]
"When you grow up your heart dies"
Dat laatste zeker maar het belangrijkste is dat de Tolkien Estate de rechten van The Silmarillion nooit gaat verkopen, zeker gezien de aversie jegens de films die de familie heeftVasZaitsev schreef op zondag 15 maart 2015 @ 22:19:
Ach, met een beetje geluk blijft Jackson van The Silmarillion af. Hoewel ik het boek nog niet gelezen heb, denk ik dat het te complex is om een beetje goedlopende film van te maken.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Maar zoiets kan natuurlijk ook zijn om de prijs te doen oplopen.kenneth schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:09:
[...]
Dat laatste zeker maar het belangrijkste is dat de Tolkien Estate de rechten van The Silmarillion nooit gaat verkopen, zeker gezien de aversie jegens de films die de familie heeftLotR en The Hobbit had Tolkien zelf al verkocht.
Als ze over 5 jaar opeens een xxx miljoen bieden. (halen ze er toch wel uit). Zeg dan maar nee?
Ik zal het wel weten.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
En geld is niet de leidende factor?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Transformers: Age of Extinction (2014) | ![]() |
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13 Plot: Autobots must escape sight from a bounty hunter who takes control of the human serendipity: Unexpectedly, Optimus Prime and his remaining gang turn to a mechanic and his daughter for help. Moeilijk te zeggen, kreeg wel iets meer in het begin het gevoel van de eerste film. Alhoewel het hele nerdgasm gevoel mist uiteraard. We hadden in het begin wel zoiets van, wut? Later in de film begrijp je dat ze iig al 5 jaar later zijn en dat er dus in de tussentijd van alles gebeurd is waardoor ze op dit punt zijn aangekomen. Positief puntje, geen oude cast meer. Had gehoopt dat sommige transformers eerder in de film kwamen, maar je kunt niet alles hebben. Er zaten wat komische noten in, wat in mijn ogen voor een film die zich toch al niet te serieus neemt ten goede komt. | |
Ik volg dezelfde redenering.StealthyPeanut schreef op zondag 15 maart 2015 @ 08:04:
[...]
Mee eens. Er zijn zoveel goede en andere films nog te kijken, dat ik ook b films afzet na 10 minuten.
Laatst had ik ook een slechte film: The dissappearence of Lenka Wood; IMDB: The Disappearance of Lenka Wood (2014)
Wat een ongelooflijke bagger was dat. Na 10 minuten uitgezet en meteen een andere film opgezocht.
Even een imdb'tje en een film boven de 5 kijk ik, maar staan niet hoog op m'n to-kijk lijstje. Hoe hoger het cijfer, hoe eerder ik hem kijk.
vanaf 6.7/10 op imdb met minstens 10k votes en RT liefst ook 70% critic rating.
het is niet 100% accuraat, gezien er goeie films tussen zitten met lagere rating.
Battle.net: NagaByrd#2844
Verwijderd
In Order of Disappearance (2014) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 116min. Plot: The honorable citizen Nils ploughs snow in the wild winter mountains of Norway, when his son is mistakenly murdered, Nils takes action, which ignites a war between the vegan gangster Het plot houdt niet over als je het zo leest. Je denkt een veganistische gangster en een Servische maffiabaas. De eerste lijkt te zijn bedacht voor een komisch effect en daarmee wat over de top en de ander weer extreem stereotype. De hoofdrolspeler is echter Stellan Skarsgård, ik kende zijn naam ook niet wel zijn gezicht, deze acteur tref je bijvoorbeeld in Thor aan. Hij speelt Nils een burger van het jaar type die zijn zoon verliest. Als hij er achter komt dat zijn zoon niet is overleden aan een overdosis is hij uit op wraak. Wat mij betreft een film waarin goed wordt geacteerd, humor is verwerkt, mooi is gefilmd op mooie locatie en waarin lekkere actie zit. Een goede Noorse toevoeging aan het revenge movie genre. Sowieso cool dat de veganistische gangster zich laat vervoeren in een Fisker | |
Marshland (2014) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 105min. Plot: In the MARSHLAND a serial killer is on the loose. Two homicide detectives who appear to be poles apart must settle their differences and bring the murderer to justice before more young women lose their lives. Op IMDb werd mij bij Kraftidioten (In Order of Disappearance) geadviseerd om La isla minima te bekijken. Daar heb ik geen spijt van Iemand bekend met meer van dit soort recente Spaanse films? | |
Hector and the Search for Happiness (2014) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 114min. | MPAA: R Hector is een psychiater(Simon Pegg) die is getrouwd met Clara(Rosamund Pike). Naar aanleiding van een aantal gesprekken met zijn clienten vraagt hij zichzelf af of hij eigenlijk wel gelukkig is. Om dat te kunnen bepalen gaat hij op reis om te achterhalen waar mensen gelukkig van worden en dit te kunnen weerspiegelen t.o.v. zijn eigen leven. De reis begint in China, gaat naar Africa en de V.S.. Onderweg spreekt hij een rijke zakenman, een monnik, oud studiegenoot (Barry Astma), een drugsbaron(Jean Reno), een gang etc etc. Gedurende de film komen er allerlei zaken voorbij waar mensen gelukkig of juist ongelukkig van worden. Een film die lekker wegkijkt en geen zwaar verhaal. | |
The Hundred-Foot Journey (2014) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 122min. | MPAA: PG Film gaat over een familie uit India die naar Europa vlucht en een restaurant begint in Frankrijk. Tegenover de straat is een 1* Frans restaurant, waardoor een strijd losbarst. Al meerdere keren hier besproken volgens mij. Leuke feelgood movie | |
Big Hero 6 (2014) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 102min. | MPAA: PG Deze zag op Xbox Video dus toch maar gekeken. De film an sich is niet zo bijzonder grappig, het zijn met name individuele fragmenten die echt hilarisch zijn (hoofdzakelijk met die robot). Film deed me veel denken aan Het regent gehaktballen (of hoe die film heette). Verhaaltechnisch beetje goedkoop, die collega's van hem konden hun 'powers' in no time perfect gebruiken en waren meer beetje opvulling van het geheel dan dat ze nuttig waren en de 2 emo-momenten waren natuurlijk ook makkelijk te voorspellen. Lees op IMDB flink wat commentaar op deze film, niet Disney waardig etc, het is gewoon een erg leuke actie CG animatie met flinke dosis humor, niets moraal of verborgen signalen over wereldzaken (zoals gros van Disney films). | |
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zoolander (2001) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy | Runtime: 89min. | MPAA: PG-13 Plot: At the end of his career, a clueless fashion model is brainwashed to kill the Prime Minister of Malaysia. De 1e film eens bekeken n.a.v. de hype over deel 2. Wel grappig hier en daar (de persiflage op 2001: A Space Odyssey was wel geslaagd), maar vooral flauw en een beetje gedateerd voor de rest. Alsof je naar een Bassie & Adriaan film zit te kijken. | |
_██_
(ಠ_ృ)
Interstellar (2014) | ![]() |
IMDb: 8.8 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13 Plot: A team of explorers travel through a wormhole in an attempt to ensure humanity's survival. Wat een goede film, heel goed bedacht! 3 uur lang met erg veel plezier naar gekeken | |
This too shall pass
The Theory of Everything (2014) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Drama, Romance | Runtime: 123min. | MPAA: PG-13 Plot: A look at the relationship between the famous physicist Stephen Hawking and his wife. Leuke film met een mooie verfilming van Stephen's leven. | |
Interstellar (2014) | ![]() |
IMDb: 8.8 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13 Impopulaire-mening-alert! Ik vond em ronduit tegenvallen. Komt vnl. door te hoge verwachtingen; deze waren gebaseerd op goede reviews en alle verhalen over de 'scientific accuracy'. Nou, het zal wel aan mij liggen* maar ik ergerde me kapot aan alle onlogische zaken: -Cataclysmische stofstormen... ik snap de keuze voor een origineel soort ramp, maar de onderbouwing is er niet. Ook de logica dat we ondanks alle techniek binnenshuis nog alles onder het (grove) stof hebben zitten slaat nergens op. -Een drone besturen op een trackpad... -Ow hey, je komt hier aanrijden met de truck, stap maar in ons ruimteschip om de mensheid te redden. -Mega vloedgolven waren vast niet opgevallen vanuit de ruimte? -TARS kan nog wel de shuttle in, maar voor Doyle was geen tijd? Dat is niet eens in lijn met zijn programmering. -Opstijgen van een planeet met 1.3x aardse zwaartekracht met een shuttle. ...zo kan ik nog wel even doorgaan. Visueel erg mooi, maar ook qua sfeer wel erg 'meer van hetzelfde'; het typische 'Christopher Nolan sausje'. Net een heel erg minpunt, maar wmb is het na bijna 10 jaar (Batman Begins) wel langzaam tijd voor een opfrisser. Geluid was indrukwekkend maar de dialogen soms onverstaanbaar. Acteerprestaties waren ok, maar ik vond MMcC véél beter als Rust in True Detective.a *Ik ben een scifi en space liefhebber. Ik heb redelijk recent 'The Martian' gelezen en net een hele docuserie over de Apollo-missies gezien, dat zal mijn realisme verwachtingen wel tot onrealistische hoogtes hebben opgedreven. Al met al komt ie voor mij niet in de búúrt van Inception. Met moeite een 7. | |
Je hebt niet goed opgelet....handige_harrie schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:06:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Interstellar (2014)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 8.8 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
[justify]Impopulaire-mening-alert!
Ik vond em ronduit tegenvallen. Komt vnl. door te hoge verwachtingen; deze waren gebaseerd op goede reviews en alle verhalen over de 'scientific accuracy'. Nou, het zal wel aan mij liggen* maar ik ergerde me kapot aan alle onlogische zaken:
-Ow hey, je komt hier aanrijden met de truck, stap maar in ons ruimteschip om de mensheid te redden.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Dat kan. Ik luister
Is er een heel topic aan de film toegewijd, heeft erg weinig nut om hier nog een keer inhoudelijk te gaan bespreken. [Film] Interstellar - 2014
wat was dat top zeg
end offtopic
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]