Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.089 views

Onderwerpen

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 09:24
AvK schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:16:
[...]
NB: Heb em 2 dagen geleden nog eens gekeken. Geen spijt van. Die 2 uur zijn zo om. :)
Toch grappig om te zien dat of mensen de film helemaal top vinden, of helemaal niks. Het waren de langste twee uur van mijn leven. Ik ben zelfs tussendoor de huiskamer gaan opruimen omdat het mijn aandacht niet vast kon houden.

De twee uur van de "Kingsman: The Secret Service (2014)" vlogen echter voorbij in de bioscoop, zelden zo'n leuke actiefilm gezien met ook veel leuke verwijzingen naar andere films.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:50
AvK schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:16:

NB: Heb em 2 dagen geleden nog eens gekeken. Geen spijt van. Die 2 uur zijn zo om. :)
Vond Birdman ook erg tof. Muziek/sfeer/acteerwerk, goed verhaal, heb me goed vermaakt! :)

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kingsman: The Secret Service (2014)Kingsman: The Secret Service (2014)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 129min. | MPAA: R
Misschien heb ik 'het' gemist, maar ik snap niet waar de 8,3 op IMDB vandaan komt. Het is een prima film, maar achteraf eigenlijk niet bioscoopwaardig. Ik had, mede door het Engelse straatschoffie, een beetje een Ali G: Indahouse-gevoel waarbij ik de humor van Ali G veel leuker vind.

Het begint erg veelbelovend (Engelse humor, jochie moet zich bewijzen etc.), maar daarna stort het helemaal in
spoiler:
met de SIM-kaarten waardoor iedereen elkaar probeert te vermoorden als dieptepunt. En ohja, de implantaten die op afstand werden geactiveerd en iedereen ontplofte... :?
Samuel L. Jackson was verschrikkelijk (slecht) en het verhaal was flinterdun.

Ik heb me zeker vermaakt, maar mijn verwachting ('enigszins realistisch verhaal over een geheime inlichtingendienst') werd totaal niet aan voldaan (met behoorlijke uitschieters naar beneden). Puntje erbij voor Roxy. :9
IMDb -- Kingsman: The Secret Service (2014) Wikipedia -- Kingsman: The Secret Service (2014) Bekijk trailer van Kingsman: The Secret Service (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kingsman: The Secret Service (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 07:39
Viper® schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:02:
Nou krijg ik ook weer zin in de BTTF serie :P

Voor veel tweakers denk ik sowieso nostalgische waarde
Hier ook, beiden. :)
Moet altijd aan de film denken als ik Chuck Berry hoor spelen: "you're kids gonna love it, you're probably too young for it."

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Laat ik dan net dit jaar naar de Dutch Comic Con gaan, die helemaal in het BTTF thema is :D en dan nog een Misfits concert erbij. Ik ben blij.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Jolke
lanerios schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:46:
Laat ik dan net dit jaar naar de Dutch Comic Con gaan, die helemaal in het BTTF thema is :D en dan nog een Misfits concert erbij. Ik ben blij.
Ga je als Doc of als Marty? :+

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:10

Willybubba

Nut up or shut up.

Jolke schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:31:
[...]

Hier ook, beiden. :)
Moet altijd aan de film denken als ik Chuck Berry hoor spelen: "you're kids gonna love it, you're probably too young for it."
"I guess you guys aren't ready for that yet, but your kids are gonna love it."

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• corset
Jolke schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:47:
[...]

Ga je als Doc of als Marty? :+
Als een transgender, transmorphic MLP marty doc hybrid. Oo

Nee, eigenlijk niet :p heb vrij weinig met de BTTF films, amusante films, maar niet super goed. Ga er meer heen voor Misfits, en:

Costas Mandylor (Mark Hoffman, Saw)
Giancarlo Esposito (Gustavo Fring, Breaking Bad)
Ernie Hudson (Als ik deze moet uitleggen, ga je schamen)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Jolke
lanerios schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:14:
[...]

Nee, eigenlijk niet :p heb vrij weinig met de BTTF films, amusante films, maar niet super goed. Ga er meer heen voor Misfits, en:

spoiler:
Ghostbusters!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:18
LordSinclair schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 07:45:
[...]

Toch grappig om te zien dat of mensen de film helemaal top vinden, of helemaal niks. Het waren de langste twee uur van mijn leven. Ik ben zelfs tussendoor de huiskamer gaan opruimen omdat het mijn aandacht niet vast kon houden.

De twee uur van de "Kingsman: The Secret Service (2014)" vlogen echter voorbij in de bioscoop, zelden zo'n leuke actiefilm gezien met ook veel leuke verwijzingen naar andere films.
Hoe heb jij Birdman in je woonkamer kunnen kijken?

Oh wacht.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Iets met mais in de oven en een klok.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13
American Sniper (2014)American Sniper (2014)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: R
Deze film gisteren maar eens gezien. Was er wel benieuwd naar nu ook in de media de moordenaar berecht is. Dat was een vaststaand gegeven van deze film, dat de sniper vermoord zou worden. Dus ik zat ook een klein beetje te wachten op dat moment. Dat moment kwam ook, alleen niet zoals ik het verwacht had.

Verder is het een typisch Amerikaanse film, maar toch ook wel confronterend om te zien wat zo'n oorlog met iemand doet. De gevechten zijn erg goed in beeld gebracht alleen doet het wel voorkomen alsof iedere Irakees een aanslag wil plegen op de Amerikanen. Er zijn maar weinig "normale" Irakese burgers in de film.

Nee, ik vond het wel een goede film met een goede verhaallijn.
IMDb -- American Sniper (2014) Wikipedia -- American Sniper (2014) Bekijk trailer van American Sniper (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over American Sniper (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17

Secsytime

Automagisch

lanerios schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:14:
[...]

Ik had kaartjes hiervoor gekregen, weet niet of ik ga.. denk niet dat het echt iets voor mij is :P

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
ilhanko schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:29:
Kingsman: The Secret Service (2014)[afbeelding]
Misschien heb ik 'het' gemist, maar ik snap niet waar de 8,3 op IMDB vandaan komt. Het is een prima film, maar achteraf eigenlijk niet bioscoopwaardig. Ik had, mede door het Engelse straatschoffie, een beetje een Ali G: Indahouse-gevoel waarbij ik de humor van Ali G veel leuker vind.

Het begint erg veelbelovend (Engelse humor, jochie moet zich bewijzen etc.), maar daarna stort het helemaal in
spoiler:
met de SIM-kaarten waardoor iedereen elkaar probeert te vermoorden als dieptepunt. En ohja, de implantaten die op afstand werden geactiveerd en iedereen ontplofte... :?

Ik heb me zeker vermaakt, maar mijn verwachting ('enigszins realistisch verhaal over een geheime inlichtingendienst') werd totaal niet aan voldaan (met behoorlijke uitschieters naar beneden). Puntje erbij voor Roxy. :9
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 7 / 10
Ik vond de humor gewoon prachtig. Het gedacht alleen al van Kingsman is te belachelijk voor woorden om dat in een echte wereld in te beelden en de film haalt volgens mij zelf aan op welke zaken ze willen parodieren wat volgens mij wel degelijk goed gelukt is.

Het is een semi-serieuze film maar als je een serieuze film had verwacht en dat ook echt wou dan is het inderdaad niet echt de film om te gaan bekijken.

spoiler:
de "Happy Meal" opmerking, die exploderende hoofden op het lied over "land of the free", het duidelijk willen maken dat ze James Bond films parodieren met de goede en slechterikken, ... Ik vond het allemaal geslaagd en het was ook duidelijk dat de film zich in die zin niet al te serieus wou nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Laatst online: 16-09 15:39

Twan V

...en er stralend uitzien

Death1ord schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:27:
[...]

Ik vond de humor gewoon prachtig. Het gedacht alleen al van Kingsman is te belachelijk voor woorden om dat in een echte wereld in te beelden en de film haalt volgens mij zelf aan op welke zaken ze willen parodieren wat volgens mij wel degelijk goed gelukt is.
Wat..?

Ik heb de zin Het gedacht alleen al van Kingsman is te belachelijk voor woorden om dat in een echte wereld in te beelden en de film haalt volgens mij zelf aan op welke zaken ze willen parodieren wat volgens mij wel degelijk goed gelukt is. inmiddels 4x gelezen, maar ik begrijp echt niet wat je bedoelt te zeggen :?

[ Voor 29% gewijzigd door Twan V op 27-02-2015 13:51 . Reden: Toegelicht wat ik niet begrijp :) ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Euhm, enige uitleg waarover je post gaat zou handig zijn.

Is het de zinsconstructie die niet duidelijk is?
Is het mijn mening die volgens jou verkeerd is?
Is het een ander item die niet klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Het komt op mij in ieder geval niet over als een correcte Nederlandse zin. Even een snelle poging:
Ik vond de humor gewoon prachtig. Alleen al het de gedachte alleen al van Kingsman is te belachelijk voor woorden om dat in een echte wereld in te beelden. en De film haalt volgens mij zelf aan op welke zaken ze willen parodiëren, wat volgens mij wel degelijk goed gelukt is.
Bedoelde je dat?
Death1ord schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:46:
Is het een ander item die dat niet klopt?
:P

[ Voor 15% gewijzigd door kenneth op 27-02-2015 13:58 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:20

amas

Law of Nature: Chaos

Focus (2015)Focus (2015)
IMDb: N/A | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 104min. | MPAA: R
Slap verhaal om te verhullen dat de film eigenlijk een slechte romatiek is. De hele film draait niet om Will Smith die steelt, maar eigenlijk om de relatie tussen hem en Margot Robbie (die overigens niet kan acteren).

Er mist ook een rode draad in de film. Ik had continu het idee dat de makers geen idee hadden waar de film nou over moest gaan. Het waren een aantal stukjes die aan elkaar geplakt werden, gescheiden door willekeurig plot twists, maar die gingen allemaal als volgt: Alles wat we in de afgelopen 20 minuten lieten zien is niet waar en het zat eigenlijk zo. En dan gaan we vrolijk verder alsof er niks is gebeurd.

De personages hebben geen ontwikkeling, niemand _doet_ echt iets in de film. En uiteindelijk ben ik met een zeer teleurgesteld gevoel de zaal uitgelopen. Enige positieve aan de film was dat er een paar leuke grappen in zaten.

IMDb -- Focus (2015) Wikipedia -- Focus (2015) Bekijk trailer van Focus (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Focus (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.5 4.5 / 10

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

amas schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:05:
Focus (2015)[afbeelding]
Slap verhaal om te verhullen dat de film eigenlijk een slechte romatiek is. De hele film draait niet om Will Smith die steelt, maar eigenlijk om de relatie tussen hem en Margot Robbie (die overigens niet kan acteren).

Er mist ook een rode draad in de film. Ik had continu het idee dat de makers geen idee hadden waar de film nou over moest gaan. Het waren een aantal stukjes die aan elkaar geplakt werden, gescheiden door willekeurig plot twists, maar die gingen allemaal als volgt: Alles wat we in de afgelopen 20 minuten lieten zien is niet waar en het zat eigenlijk zo. En dan gaan we vrolijk verder alsof er niks is gebeurd.

De personages hebben geen ontwikkeling, niemand _doet_ echt iets in de film. En uiteindelijk ben ik met een zeer teleurgesteld gevoel de zaal uitgelopen. Enige positieve aan de film was dat er een paar leuke grappen in zaten.

[afbeelding] 4.5 / 10
https://www.google.nl/sea...vVwyWiPkH-UrLuLT5zZv58%3D Maakt het één en ander goed.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Laatst online: 07-09 05:29
Children of Men (2006)Children of Men (2006)
IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R
Deze heb ik gekozen aan de hand van imdb's suggestie gimmick "people who liked this also liked:." Volgens mij toen ik op de pagina van Moon (2009) zat.

Zeker geen teleurstelling! De UK wordt geregeerd door een gewelddadig regime dat strijd tegen verschillende rebellerende groeperingen. Om een of andere reden is de mensheid niet meer in staat om voor nageslacht te zorgen, wat de spanning tussen de verschillende groepen niet verlicht. Mensen proberen op verschillende manieren hun bestaan voort te zetten, en vooral de keuze van de zelf kwekende, zorgzame, intelligente en grappige Jasper kon ik erg waarderen.. :) De hoofdrolspeler, Theo, kon altijd zijn eigen weg in en buiten het systeem volgen maar wordt gedwongen een ingrijpende keuze te maken als hij erachter komt dat de mensheid wellicht niet op de rand van uitsterven staat.

Mooi gefilmd (soms onvergetelijke scenes), lekkere sfeer, goed acteerwerk en de film had een hoog: wat zou ik doen?-gehalte. Enige minpuntje (major spoiler!)
spoiler:
De gelukzalige glimlach van Theo als hij midden op zee in het roeibootje sterft, blijkbaar erg zeker dat de vrouw en het kind dat hij achterlaat uit de mist gered worden door een boot die wel of niet zou komen.

Aan de andere kant laat het natuurlijk wel zijn vertrouwen/geloof in een goede uitkomst zien.
IMDb -- Children of Men (2006) Wikipedia -- Children of Men (2006) Bekijk trailer van Children of Men (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Children of Men (2006)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Oblivion (2013)Oblivion (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Mystery | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13
Op een verwoeste aarde wonen een man en een vrouw die een missie hebben te doen.

Veel computeranimaties (was die vrouw nou soms een computeranimatie of niet?) en op zich wel een aardig verhaaltje. NIet het briljante, pakkende script waar ik vrolijk van wordt bij een science fiction film maar ziek werd ik er ook niet van. Tsjah, wat zal ik er verder nog over zeggen? Effe denken. De karakters zijn niet zo uitgediept waardoor het niet makkelijk is om met ze mee te leven, een euvel waar de gemiddelde hollywoordfilm wel vaker last van heeft tegenwoordig. Wel aardig filmpje hoor, maar briljant is anders.
IMDb -- Oblivion (2013) Wikipedia -- Oblivion (2013) Bekijk trailer van Oblivion (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oblivion (2013)

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/6/7/2/5/9200000024755276.jpg

De eerste film uit dit boek is van Jackie Chan die ik nog niet had gezien:
'A'Gui waak juk jaap (Project A, Part II)***
Negentig minuten ongecompliceerd vermaak! 1987.
Ik heb genoten van deze film Jacky is hier op zijn toppunt, hij heeft veel botten gebroken bij de stuntscene's.
Hij is na Bruce Lee, de tweede Chinees die ik hoog in mijn top 10 heb staan.
De lachwekkende vechtscene's om de wijk schoon te maken van tuig. En de achtervolging om het zware boekje met belangrijke gegevens is een groot deel van de film. Ik vond het bluffen in het begin van de film leuker, de achtervolging was wel gewaagd. Veel gebouwen en opstakels. The Good vs The Bad...echte aanrader! ;)
The 39 Steps (1959)The 39 Steps (1959)
IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 93min. | MPAA: Approved
Plot: Richard Hannay witnesses a hit-and-run involving a woman pushing a pram. Looking in the pram he sees a gun instead of a baby. He tracks the woman down and she reveals that she is a secret ...
Spannende film over de verkeerde man die raadsel van de 39steps probeert op te lossen achtervolgd door bad men. De eindscene is wel raar en verassend en ook heel simpel een paradox eigenlijk en een teleurstelling van Hitchcock. Wellicht was dat de bedoeling? Smile
IMDb -- The 39 Steps (1959) Wikipedia -- The 39 Steps (1959) Bekijk trailer van The 39 Steps (1959) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The 39 Steps (1959)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Gezien op 28feb:
The 39steps die twee keer is verfilmd van A.Hitchcock (1939).... **
Spannende film over de verkeerde man die raadsel van de 39steps probeert op te lossen achtervolgd door bad men. De eindscene is wel raar en verassend en ook heel simpel een paradox eigenlijk en een teleurstelling van Hitchcock. Wellicht was dat de bedoeling? Smile

Gezien 28feb:
Ace in the hole *****
Prachtig verhaal hoe een nieuwsreporter een slaatje wil slaan uit een ongeluk! Zeer spannend! Echt aanrader..Smile
Ace in the Hole (1951)Ace in the Hole (1951)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Film-Noir | Runtime: 111min. | MPAA: Not Rated
Plot: A frustrated former big-city journalist now stuck working for an Albuquerque newspaper exploits a story about a man trapped in a cave to re-jump start his career, but the situation quickly escalates into an out-of-control circus.
Prachtig verhaal hoe een nieuwsreporter een slaatje wil slaan uit een ongeluk! Zeer spannend! Echt aanrader..Smile
IMDb -- Ace in the Hole (1951) Wikipedia -- Ace in the Hole (1951) Bekijk trailer van Ace in the Hole (1951) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ace in the Hole (1951)

Gezien op 28feb:
42nd street 9Lloyd bacon) 1933... **
Broadwayschow, not my thing maar vermakelijk.
42nd Street (1933)42nd Street (1933)
IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Musical, Romance | Runtime: 89min. | MPAA: Unrated
Plot: A producer puts on what may be his last Broadway show, and at the last moment a chorus girl has to replace the star...
Broadwayschow, not my thing maar vermakelijk.
Heb eindelijk door hoe de generator werkt :)
IMDb -- 42nd Street (1933) Wikipedia -- 42nd Street (1933) Bekijk trailer van 42nd Street (1933) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 42nd Street (1933)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Gezien op 28feb:
The Adventures of prescilla, queen of the desert **
Queens in the desert...Wink
The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert (1994)The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert (1994)
IMDb: n/a
Queens in the desert...Wink
Ping pong scene erg gaaf en echte queens humor...;)
IMDb -- The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert (1994) Zoek meer informatie over The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert (1994) op Google Zoek trailer van The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert (1994) via Google

Gezien op 28feb:
The adventures of Robin Hood (1939) ***
The Adventures of Robin Hood (1938)The Adventures of Robin Hood (1938)
De tekenfilm versie niet op IMBD :(

van Disney erg leuk en vermakelijk...
IMDb -- The Adventures of Robin Hood (1938) Zoek meer informatie over The Adventures of Robin Hood (1938) op Google Zoek trailer van The Adventures of Robin Hood (1938) via Google

[ Voor 87% gewijzigd door digidokter.net op 28-02-2015 23:00 . Reden: heb eindelijk door hoe de filmrescentiegenerator werkt :) ]

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

ilhanko schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:29:

spoiler:

[afbeelding] 7 / 10
Kingsman: The Secret Service (2014)Kingsman: The Secret Service (2014)
Ik vind dat je wat mist, ik vond de sifi in de film erg gaaf, en het plot ook erg geloofwaardig met huidige technologie zou best kunnen. Iedereen voelt zich gelijk bedreigd voor zo'n film die in werkelijkheid uit zou komen? Vond ook heel goede vechtscene's van beide mannen. Vooral die scene in de kerk. Ik ben echt een technofiel dus ik zou die tech die ze hebben gebruikt in de film best willen hebben :)
IMDb -- Kingsman: The Secret Service (2014) Wikipedia -- Kingsman: The Secret Service (2014) Bekijk trailer van Kingsman: The Secret Service (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kingsman: The Secret Service (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nog geen enkele review van Foxcatcher? Ik kom er net vandaan en zal het kort houden. Qua acteerwerk, script en cinematografie vind ik het een erg goede film. Maar de film heeft te weinig content om een runtime van 2 uur vol te houden. Ik hou van langzame films zoals 2001 en There will be Blood, maar Foxcatcher brengt te weinig interessante scenes om het aan elkaar te breien.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
amas schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:05:
Focus (2015)[afbeelding]

[afbeelding] 4.5 / 10
Zou je afraden om naar de bioscoop te gaan als je een film over het 'zakkenrollen'/stelen verwacht? De trailer i.c.m. Will Smith (& Margot Robbie :>) sprak me wel aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

ilhanko schreef op zondag 01 maart 2015 @ 09:01:
[...]

Zou je afraden om naar de bioscoop te gaan als je een film over het 'zakkenrollen'/stelen verwacht? De trailer i.c.m. Will Smith (& Margot Robbie :>) sprak me wel aan...
Het gaat inderdaad over zakkenrollern, en er zijn stukjes die daar op focussen. Maar de reden dat ik de film niet zo geweldig vond, was dat er geen verhaal in zat en dat de hele film uit losse stukjes bestaat.
Maar de film krijgt een 7 op iMBD dus er zullen vast mensen bij zitten die de film wel leuk vinden. Ik zou zeggen probeer het uit :)

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
The Last Stand (2013)The Last Stand (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R
Plot: The leader of a drug cartel busts out of a courthouse and speeds to the Mexican border, where the only thing in his path is a sheriff and his inexperienced staff.
Ik heb deze film alleen maar gedownload omdat Schwarzenegger een hoofdrol speelde.

Op zich een aardige film, maar totaal niet vergelijkbaar met Schwarzeneggers blockbusters Predator, Terminator of Total Recall.

Het verhaal is bescheiden. Een super crimineel weet te ontsnappen voordat hij ter dood wordt veroordeeld. Er wordt een ware klopjacht op hem geopend maar de crimineel heeft alles tot in de puntjes voorbereid. Rijdend in een 1000pk Corvette wil hij naar Mexico vluchten. Uiteindelijk moet hij door een klein stadje waar Schwarzenegger sheriff is.

Leuke film, kijkt gewoon lekker weg, maar je kunt nu toch wel zien dat Schwarzenegger niet meer de jongste is. Johnny Knoxville laat weer eens zien waarom hij mr. Jackass is.
IMDb -- The Last Stand (2013) Wikipedia -- The Last Stand (2013) Bekijk trailer van The Last Stand (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Last Stand (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.2 7.2 / 10

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Gisteravond alsnog Birdman gekeken, na eerder na een klein halfuurtje afgehaakt te zijn.
Positief vind het acteerwerk van de hoofdrolspeler en A. Norton.
En dat was wat mij betreft het goede nieuws.
Imho is het verder weinig boeiend en nogal rommelig.
Uitgekeken omdat ik wilde weten waar iedereen het over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

An Affair to Remember (1957)An Affair to Remember (1957)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 119min. | MPAA: Not Rated
Plot: A couple falls in love and agrees to meet in six months at the Empire State Building - but will it happen?
De uiteindelijke afspraak op het hoge gebouw is spannend, dat heeft me vastgehouden maar wat volgde had ik nooit verwacht! Echt goede cliffhanger...
De schilder combo annex playboy spreek me ook aan, zie er veel van mezelf in. Echte film om mijn eigen leven op te reflecteren. Maar mij gaat niet alles zo makkelijk af...:( Ik bewonder de rol wel.
Verder kan ik geen scherpe oordelen geven ik genoot van de film was vermakelijk. En ik hou van romantiek...:)
IMDb -- An Affair to Remember (1957) Wikipedia -- An Affair to Remember (1957) Bekijk trailer van An Affair to Remember (1957) op YouTube Schrijf zelf een recensie over An Affair to Remember (1957)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:30

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

paranoia68 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 23:09:
[...]

Ik vind dat je wat mist, ik vond de sifi in de film erg gaaf, en het plot ook erg geloofwaardig met huidige technologie zou best kunnen. Iedereen voelt zich gelijk bedreigd voor zo'n film die in werkelijkheid uit zou komen? Vond ook heel goede vechtscene's van beide mannen. Vooral die scene in de kerk. Ik ben echt een technofiel dus ik zou die tech die ze hebben gebruikt in de film best willen hebben :)
[afbeelding] 10 / 10
Ik kan me niet voorstellen dat je een film als dit een 10 geeft. (ik bedoel dan puur het cijfer, ik probeer niet je mening te veranderen) 8)
Is er geen betere film ter wereld?
Of hebben sommige films een cijfer hoger dan 10 bij jou ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
ApC_IcE schreef op zondag 01 maart 2015 @ 22:42:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat je een film als dit een 10 geeft. (ik bedoel dan puur het cijfer, ik probeer niet je mening te veranderen) 8)
Of hebben meer films een cijfer hoger dan 10 bij jou ? ;)
Afbeeldingslocatie: http://vignette3.wikia.nocookie.net/icarly/images/1/19/A0823f7c_Oh-Boy-here-we-go-again.jpg/revision/latest?cb=20150102035116

Als er meerdere films een 9 kunnen krijgen, dan kunnen er toch ook prima meerdere films een 10 krijgen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Hahn schreef op zondag 01 maart 2015 @ 22:43:
[...]

Als er meerdere films een 9 kunnen krijgen, dan kunnen er toch ook prima meerdere films een 10 krijgen?
Een 10 geeft toch aan dat dat de beste film ooit is die je gezien hebt?
Er kunnen meerdere films op 9 staan. Ik ben alleen niet overtuigd dat meerdere films een 10 kunnen hebben.
JohnnieWbl schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 17:11:
Children of Men (2006)[afbeelding]
IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R
Deze heb ik gekozen aan de hand van imdb's suggestie gimmick "people who liked this also liked:." Volgens mij toen ik op de pagina van Moon (2009) zat.

Zeker geen teleurstelling! De UK wordt geregeerd door een gewelddadig regime dat strijd tegen verschillende rebellerende groeperingen. Om een of andere reden is de mensheid niet meer in staat om voor nageslacht te zorgen, wat de spanning tussen de verschillende groepen niet verlicht. Mensen proberen op verschillende manieren hun bestaan voort te zetten, en vooral de keuze van de zelf kwekende, zorgzame, intelligente en grappige Jasper kon ik erg waarderen.. :) De hoofdrolspeler, Theo, kon altijd zijn eigen weg in en buiten het systeem volgen maar wordt gedwongen een ingrijpende keuze te maken als hij erachter komt dat de mensheid wellicht niet op de rand van uitsterven staat.

Mooi gefilmd (soms onvergetelijke scenes), lekkere sfeer, goed acteerwerk en de film had een hoog: wat zou ik doen?-gehalte. Enige minpuntje (major spoiler!)
spoiler:
De gelukzalige glimlach van Theo als hij midden op zee in het roeibootje sterft, blijkbaar erg zeker dat de vrouw en het kind dat hij achterlaat uit de mist gered worden door een boot die wel of niet zou komen.

Aan de andere kant laat het natuurlijk wel zijn vertrouwen/geloof in een goede uitkomst zien.
[afbeelding] 8 / 10
Thanx voor de tip. trailer ziet er goed uit. ga ik downloaden huren :+

[ Voor 6% gewijzigd door ApC_IcE op 01-03-2015 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Pff krijgen we die discussie weer. Op een toets kunnen meerdere mensen geen 10 halen? Waarom jouw betekenis van een 10 op willen dringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
ApC_IcE schreef op zondag 01 maart 2015 @ 22:43:
[...]

Een 10 geeft toch aan dat dat de beste film ooit is die je gezien hebt?
Er kunnen meerdere films op 9 staan. Ik ben alleen niet overtuigd dat meerdere films een 10 kunnen hebben.
Als je niks zou weten te verbeteren aan een film, dan is het een 10, wat mij betreft. Dat betekent, mijns inziens, niet dat er geen betere films zijn.

Als jij maar één film een 10 wilt geven, prima, maar deze discussie komt eens in de zoveel tijd weer opsteken en is een gebed zonder end. Don't go there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 22:44:
[...]

Pff krijgen we die discussie weer. Op een toets kunnen meerdere mensen geen 10 halen? Waarom jouw betekenis van een 10 op willen dringen?
Wat is dat voor vergelijking?
Dit heeft toch te maken met hoe goed je iets vind, en niet met een maximaal haalbaar resultaat?
Ik dring niets op overigens. |:(

Ik wist niet dat deze discussie al eerder was. ik hou er over op. was even een waarneming en een daaropvolgende vraag van me. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Maar, hoeveel films mogen dan een 9 hebben? 2? 10? 10 klinkt logisch, en 100 een 8, en 1000 een 7, betekend alleen dat er 100000000 films een 1 zouden moeten hebben, slecht voor het gemiddelde :+

Wat nou als het compleet onvergelijkbare films zijn, zeg Totoro en Old Boy? De een is een vrolijke familiefilm, de andere, tja, het gaat wel over familie...

En wat is goed? Is een ronduit vervelend personage een goed iets, of een slecht iets. En zijn slechte/verouderde special effects juist een soort van romantisch, of gewoon oude meuk?

Iets zegt me dat we er niet uitkomen :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Laatst online: 00:06
[...]

logische vraag hoor, het is alleen dat iedereen een film anders beoordeeld.
Sommige beoordelen films op kwaliteit, en geven dus ook hoge cijfers aan kwalitatief goede films als ze de film ruk vinden. Zulke mensen zitten hier blijkbaar veel. Andere beoordelen films op entertainmentwaarde, hoe ze de film beleven. Hierbij kunnen entertainende films dus hoge cijfers krijgen en kwalitatief "sterke" films (is trouwens ook maar een mening) een lage cijfer omdat die simpelweg teleurstellend was.

Zolang in de reviews maar duidelijk is met welke reden er een hoog/laag cijfer is gegeven, dan vind ik iedere manier van beoordelen wel prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
paranoia68 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 23:09:
[...]

[afbeelding] 10 / 10
Alleen films die na meerdere keren (meer dan 3x) gezien te hebben nog steeds verbazen van kwaliteit en nog steeds nieuwe leuke details opleveren mogen een 10 krijgen.

Aangezien je hem pas 1 keer gezien hebt mag je hem maximaal een 8 geven.
(en na de volgende keer kijken mag je hem pas op een 9 zetten)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
enchion schreef op zondag 01 maart 2015 @ 23:37:
[...]

Alleen films die na meerdere keren (meer dan 3x) gezien te hebben nog steeds verbazen van kwaliteit en nog steeds nieuwe leuke details opleveren mogen een 10 krijgen.

Aangezien je hem pas 1 keer gezien hebt mag je hem maximaal een 8 geven.
(en na de volgende keer kijken mag je hem pas op een 9 zetten)
Ik heb vier woorden voor je: Dat is jouw mening.

Het is natuurlijk onzin om iets, wat jij zelf hebt verzonnen, op te gaan leggen aan anderen. En ik vind het nog een rare 'regel' ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Ik heb op school ook wel eens een 10 gehaald voor Frans. Is mijn Frans het beste ter wereld? Nee. En ik denk dat ik nu nog niet eens verder kom dan mezelf voor te stellen :+ . Het was echter voor de test met een vaste set parameters helemaal correct. Voor een opstel heb ik ook wel eens een 10 gehad. Was het dan het beste opstel ter wereld en niets zal nooit beter zijn? Nee, dat niet. Het was wel een goed opstel waar ik veel moeite in had gestoken en wat gewoon klopte.

Een 10 betekend niet perfect. Het betekend ook niet foutloos. Het betekend gewoon dat het voldeed aan de eisen en je inderdaad niets meer gaat veranderen. Als je op je schaal een getal of iets gaat opnemen wat eigenlijk nooit meetbaar is, dan is je schaal stuk.

Een vrouw is ook nooit helemaal perfect, maar je kan ze toch prima cijfers geven waar ook nog wel eens een 10 bij zit? Dat is dan gewoon een ongelofelijk lekker wijf, beter dan gemiddeld en waar je niet (snel) iets aan zal veranderen.

Als een film perfect moet zijn dan is je schaal niet 0 tot 10 maar 0 tot oneindig. Een film heeft altijd een genre, verhaal en acteurs. Het is altijd in te delen in bepaalde hokjes en daarom ook nooit al als perfect aan te merken.

Mocht je wel iets willen aanmerken als 0 tot utopie, geef dan even aan, dan weten we dat we er niet op moeten letten ;)
offtopic:
En ja ik weet het, het is nog altijd iemands mening, maar een waarde op een schaal die niet haalbaar is, is gewoon bullshit. Zeg dan gewoon "dit vind ik de beste film ooit" en loop niet te mauwen omdat jij gewoon niet snel een 10 geeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 02-03-2015 00:15 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

A Million Ways to Die in the West (2014)A Million Ways to Die in the West (2014)
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Western | Runtime: 116min. | MPAA: R
Na ongeveer een half uur uitgezet. Kon mezelf niet zover krijgen om nog langer te blijven kijken naar een verhaal met saai, langdradig geouwehoer met flauwe grappen die je al van kilometers ver kan zien aankomen.
IMDb -- A Million Ways to Die in the West (2014) Wikipedia -- A Million Ways to Die in the West (2014) Bekijk trailer van A Million Ways to Die in the West (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Million Ways to Die in the West (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
MrVegeta schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 23:36:
Nog geen enkele review van Foxcatcher? Ik kom er net vandaan en zal het kort houden. Qua acteerwerk, script en cinematografie vind ik het een erg goede film. Maar de film heeft te weinig content om een runtime van 2 uur vol te houden. Ik hou van langzame films zoals 2001 en There will be Blood, maar Foxcatcher brengt te weinig interessante scenes om het aan elkaar te breien.
Ik heb hem vorig weekend gezien. Acteerwerk was inderdaad prima, maar de rest van de film kon mij niet bekoren. Wat je zelf ook al aangeeft: weinig interessante scenes om het aan elkaar te breien. Neen, niet mijn film.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Toet3r schreef op maandag 02 maart 2015 @ 01:15:
A Million Ways to Die in the West (2014)[afbeelding]
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Western | Runtime: 116min. | MPAA: R
Na ongeveer een half uur uitgezet. Kon mezelf niet zover krijgen om nog langer te blijven kijken naar een verhaal met saai, langdradig geouwehoer met flauwe grappen die je al van kilometers ver kan zien aankomen.
[afbeelding] 3 / 10
Dit is precies mijn idee over de film.
Ben ook na een poosje afgehaakt.
Ik vond eigenlijk alleen de hele foute grappen van Sarah Silverman als hoertje leuk.
De rest was echt te flauw voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Het irritantste van de 10-discussie is nog wel dat er honderd keer "Het betekend dat ..." wordt geschreven.

Stam+t, mensen :N

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:51
Mik! schreef op maandag 02 maart 2015 @ 07:35:
[...]

Ik heb hem vorig weekend gezien. Acteerwerk was inderdaad prima, maar de rest van de film kon mij niet bekoren. Wat je zelf ook al aangeeft: weinig interessante scenes om het aan elkaar te breien. Neen, niet mijn film.
Ik heb hem tijdens het PAC-Festival gezien en deel de bovenstaande meningen. Het acteerwerk etc is meer dan prima, maar het verhaal gaat gewoon nergens heen.

Gelukkig sloot hij dan wel weer positief af op de schaal van "er gebeurd iets"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
kenneth schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:11:
Het irritantste van de 10-discussie is nog wel dat er honderd keer "Het betekend dat ..." wordt geschreven.

Als je niet on topic kan reageren, reageer dan niet ;)

Chernobyl Diaries (2012)Chernobyl Diaries (2012)
IMDb: 5.0 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 86min. | MPAA: R
Nee, gewoon nee. Wat begon als eenegzins geloofwaardig, eindigde in een zombie/escaped patient verhaaltje van niveau 0.

"We kunnen door Gebouw 4 lopen zonder problemen! En dan pas na 10 minuten problemen krijgen" Nee, zo werkt het daar niet. >_>
IMDb -- Chernobyl Diaries (2012) Wikipedia -- Chernobyl Diaries (2012) Bekijk trailer van Chernobyl Diaries (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Chernobyl Diaries (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.5 4.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
kenneth schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:11:

Ik hoor het in de offline wereld ook steeds vaker ;(

Mensen spreken dingen ook echt uit als "jou" ipv "jouw", d ipv t en laten we vooral als/dan niet vergeten.

Laaggeletterdheid is op een hoogtepunt aangekomen.

Dit weekend heb ik het derde deel van Night at the Museum gezien. Ik ga er geen moeite voor doen om het helemaal op te vangen in een mooie review, want het is heel simpel: meer van hetzelfde.

Een zesje.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Sharknado 2: The Second One (2014)Sharknado 2: The Second One (2014)
IMDb: 4.4 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 95min. | MPAA: TV-14
tja wat kan ik hier nou over zeggen:
Bagger met een hoofdletter B
IMDb -- Sharknado 2: The Second One (2014) Wikipedia -- Sharknado 2: The Second One (2014) Bekijk trailer van Sharknado 2: The Second One (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sharknado 2: The Second One (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=0 0 / 10

ooh god, er komt nog een derde deel ook. 8)7 |:(
voor dit soort films zou het mooi zijn als je ook een tot een -10 zou kunnen geven als score.

Vind het echt uitermate bijzonder dat een bedrijf als the asylum nog bestaansrecht heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Toet3r op 02-03-2015 09:59 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 19:32

Lapras

Ice beam

lanerios schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:17:
[...]

Chernobyl Diaries (2012)[afbeelding]
Nee, gewoon nee. Wat begon als eenegzins geloofwaardig, eindigde in een zombie/escaped patient verhaaltje van niveau 0.

"We kunnen door Gebouw 4 lopen zonder problemen! En dan pas na 10 minuten problemen krijgen" Nee, zo werkt het daar niet. >_>
[afbeelding] 4.5 / 10
Hoewel deze film inderdaad niet best was, vond ik hem zelf niet eens superslecht. Het compleet overgeacteerde begin met clichématige personages werd afgewisseld met een prima middenstuk en daarna weer een slechte einde. De setting was enigszins origineel, de rest van de film niet. Toch heb ik me wel vermaakt met de film. 6/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

[...]

Als je niet on topic kan reageren, reageer dan niet ;)
Ik kan zeker wel on-topic reageren, ik zie het alleen als mijn roeping om te redden wat er te redden valt als het gaat om onze mooie taal :7
}:|
Stukfruit schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:35:
Mensen spreken dingen ook echt uit als "jou" ipv "jouw", d ipv t en laten we vooral als/dan niet vergeten.
Dat/wat. Die/welke. Teksten lezen wordt steeds meer ontcijferen. Bletchley Park, baby!

Gister Madagascar gekeken. Leuk maar niet bijzonder. De karakters van Dreamworks-animatiefilms zijn toch altijd net te karikaturaal. David Schwimmer vind ik een trouwens betere stemacteur dan gewone acteur. Een 7.

[ Voor 28% gewijzigd door kenneth op 02-03-2015 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ik ben het volkomen met Kenneth eens wat betreft David Schwimmer.
Als ik dat schlemielige hoofd niet hoeft te zien is dat zeker al een groot voordeel en acteren kan hij ook al niet imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:51
You noticed it :P

Zojuist kaartjes gereserveerd voor Chappie aanstaande vrijdag. Hopelijk kan hij mijn torenhoge verwachtingen waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Seventh Son (2014)Seventh Son (2014)
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13
SPOILER: deze review bevat een aantal spoilers, maar als je de review gelezen hebt wil je de film waarschijnlijk toch niet meer zien :+

Als je de bios ingaat om een film te bekijken waarvan je niet meer verwachtingen hebt dat het gevoel dat je krijgt bij het zien van de poster kun je aangenaam en onaangenaam verrast worden. Seventh Son valt diep in de tweede categorie.

Het hele 'verhaal' slaat nergens op. De hoofdpersoon moet een heks doodmaken omdat zij... ja, wat eigenlijk? Dat wordt nooit in de film uitgelegd. Geen enkel personage heeft een eigen verhaal, iedereen verschijnt en verdwijnt zonder omkijken. Neem Urag bijvoorbeeld, die is al gevangen wanneer we hem zien. We weten niet wie hij is, waarom hij kan transformeren, waarom hij gevangen wordt, waarom hij dood moet, waarom hij wordt verslagen door twee onbenullen. De heks (Julliane Moore, slechte cast) vraagt een scene daarna waar Urag blijft. En that's it, er wordt nooit meer naar gerefereerd. En zo gaat het dus met meer personages. Boggart anyone?

De relatie tussen Alice en Thomas is een lachertje. Ze hebben letterlijk nog geen 5 minuten gesproken en ze liggen al in bed, te zweren dat ze hun leven met elkaar willen doorbrengen. Ze steelt de steen (waar die vandaan komt, who knows) waardoor je zou denken dat Thomas haar niet meer vertrouwd, maar nee, zodra hij haar weer ziet wordt er gezoend. En vervolgens staat ze weer volledig aan zijn kant.

Ook zijn alle grappen zijn alcohol gerelateerd, wat de eerste keer al niet grappig is. Niemand in de zaal grinnikte ook maar één keer. De film krijgt toch nog een half puntje omdat het 3D effect best wel oké was. Als ik de trein nog had kunnen halen was ik mijn medebioscoopgenoten achterna gegaan en de zaal uitgelopen.
IMDb -- Seventh Son (2014) Wikipedia -- Seventh Son (2014) Bekijk trailer van Seventh Son (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Seventh Son (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=1.5 1.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hogader schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:22:
[...]

You noticed it :P

Zojuist kaartjes gereserveerd voor Chappie aanstaande vrijdag. Hopelijk kan hij mijn torenhoge verwachtingen waarmaken.
Die film lijkt mij echt 10x niets.. Die trailer op TV is echt lachwekkend. Ben benieuwd naar je review :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:17
A Fish Called Wanda (1988)A Fish Called Wanda (1988)
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 108min. | MPAA: R
Na jaren weer eens gezien. Ik was bang dat ik hem niet meer leuk vond maar heb me weer kostelijk vermaakt. Kevin Kline en Jamie Lee Curtis spelen goede rollen en vooral de maniertjes van Otto (Kevin Kline) zijn erg leuk.

Zeer vermakelijke en originele film ondanks dat hij inmiddels iets gedateerd is.
(Vind de 7,6 van de imdb wat aan de lage kant, heb eerder de neiging deze nog hoger te geven dan de 8 die ik nu geef.)
IMDb -- A Fish Called Wanda (1988) Wikipedia -- A Fish Called Wanda (1988) Bekijk trailer van A Fish Called Wanda (1988) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Fish Called Wanda (1988)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

[...]

Chernobyl Diaries (2012)[afbeelding]

[afbeelding] 4.5 / 10
Hahah ik heb deze een tijdje geleden ook gezien. Concept leek mij mega vet maar de film is idd zeer zwak.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Scapegoat (2012)The Scapegoat (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Drama | Runtime: 108min.
Plot: Set in 1952, as England prepares for the coronation, The Scapegoat tells the story of two very different men who have one thing in common - a face.
Die acteur uit The Americans speelt erin en de setting in Engeland sprak me ook aan. Het uitgangspunt in het verhaal is natuurlijk onrealistisch. Niemand die iets door heeft? Toch wel redelijk amusant, maar nergens bijzonder.
IMDb -- The Scapegoat (2012) Wikipedia -- The Scapegoat (2012) Bekijk trailer van The Scapegoat (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Scapegoat (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.2 6.2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

HAHAHA, A fish called Wanda. Breng jij weer even memories terug, zeg! Dat was toen zogenaamd een hele goeie film, maar als puber vond ik er mar weinig aan. Jaren later weer gezien, en inderdaad een toffe film. Nu meteen zin om 'em weer eens te zien.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ferris Bueller's Day Off (1986)Ferris Bueller's Day Off (1986)
IMDb: 7.9 | Genre: Comedy | Runtime: 103min. | MPAA: PG-13
Een tiener spijbelt een hele dag lang en wordt achterna gezeten door een kerel van zijn school.

Tsjajaja, het gaat. Film is wel OK maar vrij slapjes. Kijkt nog wel aardig weg, doet een beetje aan home alone denken. Een verstand op 0 film. Kijken en consumeren.
IMDb -- Ferris Bueller's Day Off (1986) Wikipedia -- Ferris Bueller's Day Off (1986) Bekijk trailer van Ferris Bueller's Day Off (1986) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ferris Bueller's Day Off (1986)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-09 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

Salvatron schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:08:
Ferris Bueller's Day Off (1986)[afbeelding]
Een tiener spijbelt een hele dag lang en wordt achterna gezeten door een kerel van zijn school.

Tsjajaja, het gaat. Film is wel OK maar vrij slapjes. Kijkt nog wel aardig weg, doet een beetje aan home alone denken. Een verstand op 0 film. Kijken en consumeren.
[afbeelding] 6 / 10
Die film is een mijlpaal in het genre en heeft imho meer te bieden dan alleen een standaard verhaaltje. Die acteurs hebben in een aantal briljante films gespeeld samen die de tand des tijds prima doorstaan. Wat vind je bijvoorbeeld van The Breakfast Club?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Another Earth (2011)Another Earth (2011)
IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 92min. | MPAA: PG-13
Op zich een aardige film. Vond hem op sommige momenten nogal traag en je kon wel zien dat de film met een beperkt budget gemaakt is. Ik vond de film niet heel bijzonder.
IMDb -- Another Earth (2011) Wikipedia -- Another Earth (2011) Bekijk trailer van Another Earth (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Another Earth (2011)

Bizarre discussie over of mensen een film een 10 mogen geven of niet overigens.... Iedereen geeft toch zijn eigen cijfer aan een film en hier heeft iemand anders toch niets over te zeggen lijkt mij? Het is immers een mening en die kan niet juist of onjuist zijn.

Ik heb zelf zojuist op mijn 900ste film gestemd via imdb. Van die 900 films heb ik er 29 een 10 gegeven.

Verdeling van mijn cijfers:
1: 7 keer (1%)
2: 6 keer (1%)
3: 7 keer (1%)
4: 41 keer (5%)
5: 72 keer (8%)
6: 156 keer (17%)
7: 217 keer (24%)
8: 232 keer (28%)
9: 133 keer (15%)
10: 29 keer (3%) -> deze 29 films: http://www.imdb.com/list/ls050578057/

[ Voor 15% gewijzigd door xelfer op 03-03-2015 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

xelfer schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:15:
Bizarre discussie over of mensen een film een 10 mogen geven of niet overigens.... Iedereen geeft toch zijn eigen cijfer aan een film en hier heeft iemand anders toch niets over te zeggen lijkt mij? Het is immers een mening en die kan niet juist of onjuist zijn.
De grap is dat als je een 10 uitsluit, een 9 de facto een 10 is. Dan mag je dus ook geen 9 geven 8)7
Ik heb zelf zojuist op mijn 900ste film gestemd via imdb. Van die 900 films heb ik er 29 een 10 gegeven.
Pfff, ik was al trots dat ik bijna op 600 zit :o

Grappige lijst. Veel films (vooral misdaad) die ik ook enorm waardeer, maar ook veel films die ik zeer matig vond. Ik weet dus niet of ik de overige films als aanrader moet zien of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Of je een film leuk vind of niet is natuurlijk een kwestie van smaak. Zelf zou ik ook niet op cijfers van individuele gebruikers af gaan (wat voor mij een 10 is, is voor jou misschien niet eens een 6).

Ik kijk voor filmtips altijd naar:

- Gemiddelde rating van alle imdb gebruikers (dit zegt natuurlijk niet alles, maar kan wel als indicatie dienen)
- Plot, genre, tijdsduur etc. (het ene genre spreekt mij meer aan dan het andere)
- Acteurs/actrices
- Regisseur
- Trailers
- Gebruikersrecenties

De recenties van filmcritici interesseren mij overigens helemaal niets en hier kijk ik ook niet eens naar. Vaak liggen de meningen van critici en mijn eigen mening nogal ver uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Individuele lijstjes vind ik leuk omdat er af en toe onverwachte parels op staan. Blind erop varen is inderdaad niet de weg :)

Ik vind individuele recensies van filmcritici zelf ook regelmatig twijfelachtig maar ik merk zelf dat ik met Rotten Tomatoes (gemiddelde rating van tientallen/honderden profrecensenten) meer succes heb dan met IMDb, waar het beoordelen, zeker met blockbusters, toch al gauw in extremen vervalt.

Het gebeurt maar heel zelden dat een film Rotten is op RT terwijl ik hem toch de moeite waard vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Op IMDB heb je wel een grote groep mensen die films een 1 of een 10 geven. En soms geven ze een film zelfs een 1, omdat ze een andere film zo hoog mogelijk in de top 250 willen hebben. Die extremen zijn wel vervelend, maar uiteindelijk is er wel een grote groep mensen die wel gewoon normaal stemt op films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Huh, ik heb er de afgelopen 13 jaar blijkbaar al 1086 films beoordeeld. Waarvan 2 met een 1, 10 met een 2 en 26 met een 10. 2.5% een 10 (waarvan de helft series), dat is m.i. wel OK verdeeld :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:44
xelfer schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:06:
Op IMDB heb je wel een grote groep mensen die films een 1 of een 10 geven. En soms geven ze een film zelfs een 1, omdat ze een andere film zo hoog mogelijk in de top 250 willen hebben. Die extremen zijn wel vervelend, maar uiteindelijk is er wel een grote groep mensen die wel gewoon normaal stemt op films.
Volgens mij filtert IMDB die mensen er heel netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
paranoia68 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:29:

[...]

Gezien op 28feb:
The adventures of Robin Hood (1939) ***
The Adventures of Robin Hood (1938)[afbeelding]
De tekenfilm versie niet op IMBD :(

van Disney erg leuk en vermakelijk...
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 6 / 10
Is die nog beter dan de Disney animatie uit 1973? Die vind ik namelijk al echt briljant, inclusief soundtrack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
xelfer schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:06:
Op IMDB heb je wel een grote groep mensen die films een 1 of een 10 geven. En soms geven ze een film zelfs een 1, omdat ze een andere film zo hoog mogelijk in de top 250 willen hebben.
Bij nieuwe films zeker, en hoe hoger een film begint hoe groter de groep is die hem naar beneden trek, lijkt het soms wel. Op zich een zelfregulerend mechanisme dus.. :)

Leuk 10-lijstje trouwens, behalve Lord of War kan ik me de rest goed voorstellen! ;) Ik ben opgehouden om scores op imdb te geven omdat ik merkte dat die verschilden als ik een film vaker zag.

Over het algemeen vind ik de gemiddelde score op imdb wel handig, zeker voor films die 5+ jaren oud zijn. Ik merk dat mijn filmkeuzes, buiten de nieuwe releases, vooral afgaan op deze scores en ben zelden teleurgesteld. Ga ik wel twijfelen of ik te mainstream ben.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Joostje123 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:47:
[...]
Volgens mij filtert IMDB die mensen er heel netjes uit.
Ja, er wordt volgens mij wel aardig goed gefilterd. Toch heb je wel wat trolls die enige invloed zullen hebben op de uitkomst.

Er zullen genoeg mensen zijn die een film zien en dan hun stem aanpassen op basis van wat de eindscore volgens hen zou moeten zijn. Een film heel laag geven, omdat ze het niet eens zijn met de gemiddelde score, of juist een film heel hoog geven om diezelfde reden.

Nog even een film tip voor de mensen die deze film niet kennen (hij staat volgens mij op de NL Netflix):

The Man from Earth (2007)The Man from Earth (2007)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 87min.
Fantastische film. Intelligente dialogen. De film blijft de hele tijd interessant.

Aanrader!
IMDb -- The Man from Earth (2007) Wikipedia -- The Man from Earth (2007) Bekijk trailer van The Man from Earth (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Man from Earth (2007)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Je vergeet de B-acteurs en de cheesy muziek :P

Origineel idee, dat zeker. 6/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Sharky schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:12:
[...]

Die film is een mijlpaal in het genre en heeft imho meer te bieden dan alleen een standaard verhaaltje. Die acteurs hebben in een aantal briljante films gespeeld samen die de tand des tijds prima doorstaan. Wat vind je bijvoorbeeld van The Breakfast Club?
Als teh breakfast club die ene film is waarbij een groep jongeren moet nablijven op school en met elkaar gaat zitten praten dan vond ik het een prima film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Penguins of Madagascar (2014)Penguins of Madagascar (2014)
IMDb: 6.9 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 92min. | MPAA: PG
Plot: Skipper, Kowalski, Rico and Private join forces with undercover organization The North Wind to stop the villainous Dr. Octavius Brine from destroying the world as we know it.
De Madagascar films altijd wel leuk gevonden. Maar ben altijd bang als "sidekicks" e.d een eigen film krijgen. Geldt trouwens ook voor de Minions.

Kan je een film maken over de grappige Penquins?
Het antwoord is: JA!

Erg genoten van deze film. Lekker luchtig en vele (kleine) leuke opmerkingen van skipper.
Het is een heerlijke wegkijk film geworden en eentje die ik zeker nog een keertje wil zien.
IMDb -- Penguins of Madagascar (2014) Wikipedia -- Penguins of Madagascar (2014) Bekijk trailer van Penguins of Madagascar (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Penguins of Madagascar (2014)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Laatst online: 00:06
xelfer schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:15:
Another Earth (2011)[afbeelding]
IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 92min. | MPAA: PG-13
Op zich een aardige film. Vond hem op sommige momenten nogal traag en je kon wel zien dat de film met een beperkt budget gemaakt is. Ik vond de film niet heel bijzonder.
[afbeelding] 6 / 10

Verdeling van mijn cijfers:
1: 7 keer (1%)
2: 6 keer (1%)
3: 7 keer (1%)
4: 41 keer (5%)
5: 72 keer (8%)
6: 156 keer (17%)
7: 217 keer (24%)
8: 232 keer (28%)
9: 133 keer (15%)
10: 29 keer (3%) -> deze 29 films: http://www.imdb.com/list/ls050578057/
leuke statistiekjes.

Mij valt het op dat ik 31% van mijn geratete films/series een 10 heb gegeven :) (totaal 64 stuks)
Logische verklaring: als ik een film of serie briljant/perfect vind dat ben ik veel sneller geneigd om deze te gaan beoordelen. Als ik het nu terug blader vind ik ze ook stuk voor stuk terecht een meesterwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:45
Salvatron schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:08:
Ferris Bueller's Day Off (1986)[afbeelding]

[afbeelding] 6 / 10
Hoe vaak word in Home Alone de 4th wall verbroken?
Dit vergelijken met Home Alone is wel erg denigrerend, misschien iets te veel verstand op 0 ? ;)
Wel grappig om te zien welke films de regiseur gemaakt heeft, is wel meteen van "ooooohdddieeee"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
HMC schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:01:
HAHAHA, A fish called Wanda. Breng jij weer even memories terug, zeg! Dat was toen zogenaamd een hele goeie film, maar als puber vond ik er mar weinig aan. Jaren later weer gezien, en inderdaad een toffe film. Nu meteen zin om 'em weer eens te zien.
Wou dat er meer van dit soort films waren. De humor is vrij origineel, dat kan ik helaas niet van de vele komedies tegenwoordig zeggen.
Maar mocht iemand nog een tip hebben...:)

Btw...als iemand een 10 wil geven, laat hem lekker een 10 geven. Zie het probleem niet?
Ik heb trouwens voor zover ik weet nog nooit een 10 gegeven, mijn beste film ooit was Into The Wild geloof ik (momentopname) , gaf die volgens mij een 9 of zo.

[ Voor 19% gewijzigd door Harribo op 03-03-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Vandread schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:22:
[...]

Hoe vaak word in Home Alone de 4th wall verbroken?
Dit vergelijken met Home Alone is wel erg denigrerend, misschien iets te veel verstand op 0 ? ;)
Wel grappig om te zien welke films de regiseur gemaakt heeft, is wel meteen van "ooooohdddieeee"
Oh hehe home alone is van dezelfde schrijver als Ferris Bueller, ik vond ze al zoveel op elkaar lijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
xelfer schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:47:
Of je een film leuk vind of niet is natuurlijk een kwestie van smaak. Zelf zou ik ook niet op cijfers van individuele gebruikers af gaan (wat voor mij een 10 is, is voor jou misschien niet eens een 6).

Ik kijk voor filmtips altijd naar:

- Gemiddelde rating van alle imdb gebruikers (dit zegt natuurlijk niet alles, maar kan wel als indicatie dienen)
- Plot, genre, tijdsduur etc. (het ene genre spreekt mij meer aan dan het andere)
- Acteurs/actrices
- Regisseur
- Trailers
- Gebruikersrecenties

De recenties van filmcritici interesseren mij overigens helemaal niets en hier kijk ik ook niet eens naar. Vaak liggen de meningen van critici en mijn eigen mening nogal ver uit elkaar.
Een andere zeer effectieve indicator is de stemmings verandering nadat de film op het Torrent netwerk uitkomt.

Als hij dan extreem stijgt is het meestal een goede film, stond hij hoog maar daalt hij bij torrent release hard dan is het niet de moeite waard.

Meestal voordat de DVD/Bluray uitkomt (die dan weer geript wordt, is de stemming niet objectief dmv,
manipulatie van de distributeur en/of maker
selectief bioscooppubliek die naar de film gegaan zijn vanwege een specifieke acteur of filmmaker (biassed dus),
bioscooppubliek dat dronken is of gestoord wordt door iets in de zaal of ook slechte weergave van beeld/geluid,
en mensen die stemmen die de film helemaal niet gezien hebben en dus een vooringestelde mening hebben.

Bij torrent release heeft niemand ervoor betaald en iedereen kijkt op z`n eigen homesysteem, en kan de film ook pauzeren als dat op 1 of andere manier dan uitkomt. (maw wat situatie betreft de hoogste kans op objectiviteit.)
Tegenwoordig bij release op Netflix zou je hetzelfde effect moeten kunnen zien.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 18:37
Big Hero 6 (2014)Big Hero 6 (2014)
IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 102min. | MPAA: PG
Plot: The special bond that develops between plus-sized inflatable robot Baymax, and prodigy Hiro Hamada, who team up with a group of friends to form a band of high-tech heroes.
Vorig weekend Big Hero 6 gekeken. Leuke animatie film met een prima verhaal. Wel wat overdreven superhero stuff maar hey het is een animatie film.

Dikke aanrader wat mij betreft :)

spoiler:
Lag dubbel bij het stuk waarbij Baymax en Hiro thuis komen en zachtjes de trap op willen lopen maar baymax op zijn bek valt bij de 1e traptrede haha

IMDb -- Big Hero 6 (2014) Wikipedia -- Big Hero 6 (2014) Bekijk trailer van Big Hero 6 (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Big Hero 6 (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.0 8.0 / 10

[ Voor 4% gewijzigd door Pannekoek_NL op 03-03-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:42
Stripes en ook Fierce Creatures vallen, wat mij betreft, in dezelfde categorie.
Oh, en als je van Engelse humor houd: St. Trinian's
Harribo schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:38:
[...]

Wou dat er meer van dit soort films waren. De humor is vrij origineel, dat kan ik helaas niet van de vele komedies tegenwoordig zeggen.
Maar mocht iemand nog een tip hebben...:)

Btw...als iemand een 10 wil geven, laat hem lekker een 10 geven. Zie het probleem niet?
Ik heb trouwens voor zover ik weet nog nooit een 10 gegeven, mijn beste film ooit was Into The Wild geloof ik (momentopname) , gaf die volgens mij een 9 of zo.

[ Voor 4% gewijzigd door apollo13 op 03-03-2015 20:08 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Evolution (2001)Evolution (2001)
IMDb: 6.0 | Genre: Comedy, Sci-Fi | Runtime: 101min. | MPAA: PG-13
Plot: A firefighting cadet, two college professors, and a geeky-but-sexy government scientist work against an alien organism that has been rapidly evolving ever since its arrival on Earth inside a meteor.
Ah ik vindt dit soort films heerlijk. Herinner je die films met domme karakters, domme verhaal lijnen domme gebeurtenissen. En domme monsters ook nog?

Het is bijna de jaren vijftig en zestig kwa monstermovie idee. En dat is wat de film ook probeert te zijn maar dan als comedy.

Als je de plot leest weet je al dat je een zeer speciale film gaat kijken. En met de juist gekozen acteurs ook nog. Ja het is een comedy. De aliens zijn vermakelijk en de manier hoe uitgevonden wordt hoe ze te verslaan is alweer vermakelijk.

En ja hij is op netflix. Aanradertje!

IMDb -- Evolution (2001) Wikipedia -- Evolution (2001) Bekijk trailer van Evolution (2001) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Evolution (2001)

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Take the leg! TAKE IT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dr. Allison Reed: It's over, it's over. You did great! Do you need anything? Can we get you anything?
Harry Block: Ice cream... I'd like an ice cream please.
Dr. Allison Reed: Okay, what flavor?
Harry Block: It doesn't matter. It's for my ass.
_O-

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 16:16

The_Bird

Meneer de Raaf

swampy schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:42:
Evolution (2001)[afbeelding]
IMDb: 6.0 | Genre: Comedy, Sci-Fi | Runtime: 101min. | MPAA: PG-13
Plot: A firefighting cadet, two college professors, and a geeky-but-sexy government scientist work against an alien organism that has been rapidly evolving ever since its arrival on Earth inside a meteor.
Ah ik vindt dit soort films heerlijk. Herinner je die films met domme karakters, domme verhaal lijnen domme gebeurtenissen. En domme monsters ook nog?

Het is bijna de jaren vijftig en zestig kwa monstermovie idee. En dat is wat de film ook probeert te zijn maar dan als comedy.

Als je de plot leest weet je al dat je een zeer speciale film gaat kijken. En met de juist gekozen acteurs ook nog. Ja het is een comedy. De aliens zijn vermakelijk en de manier hoe uitgevonden wordt hoe ze te verslaan is alweer vermakelijk.

En ja hij is op netflix. Aanradertje!

[afbeelding] 7 / 10
Die film is echt zo duidelijk opgezet om Ghostbusters na te doen maar faalt daar jammerlijk in.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Laatst online: 18-09 09:05
xelfer schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:25:
[...]

Ja, er wordt volgens mij wel aardig goed gefilterd. Toch heb je wel wat trolls die enige invloed zullen hebben op de uitkomst.

Er zullen genoeg mensen zijn die een film zien en dan hun stem aanpassen op basis van wat de eindscore volgens hen zou moeten zijn. Een film heel laag geven, omdat ze het niet eens zijn met de gemiddelde score, of juist een film heel hoog geven om diezelfde reden.

Nog even een film tip voor de mensen die deze film niet kennen (hij staat volgens mij op de NL Netflix):

The Man from Earth (2007)[afbeelding]
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 87min.
Fantastische film. Intelligente dialogen. De film blijft de hele tijd interessant.

Aanrader!
[afbeelding] 10 / 10
Een 10 voor de man from earth? Smaken verschillen duidelijk. Omdat ik 'm laatst ook heb gezien een review met een iets andere kijk.

Persoonlijk vond ik de film matig geacteerd, met clichématige, karakters, pretentieuze, onrealistische en niet kritische dialogen en een verhaal dat best een interessant gedachte-experiment is, maar over the top wordt toegepast.
spoiler:
Kom op zeg, hij was zo ongeveer hoogstpersoonlijk elk persoon in de wereldgeschiedenis
. Vooral de dialogen vond ik pseudo-intellectueel, onrealistisch en simpelweg slecht; een stel professoren was duidelijk niet in staat om een kritisch weerwoord verzinnen tegen de toch best wel vergaande mededeling van de hoofdrolspeler. Daarnaast vond ik de karakters volstrekt vlak, onrealistisch en was de een nog een groter stereotype dan de ander. Een 4/10 wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Moet je het wel goed doen.

spoiler:
Doctor: It is in his leg. We need to amputate the leg.
Harry: Don't take the leg. Don't take it!
Doctor: Wait... It is going to his balls.
Harry: Take it!!!! TAKE IT!!!

Ik heb erg gelachen om Evolution. Vond het een geniale film.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-09 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

The_Bird schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 07:06:
[...]

Die film is echt zo duidelijk opgezet om Ghostbusters na te doen maar faalt daar jammerlijk in.
Ik vind de film überhaupt niet zo sterk, maar ik herken er echt niets van Ghostbusters in :?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Lan Mandragoran schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:32:
[...]

Een 10 voor de man from earth? Smaken verschillen duidelijk. Omdat ik 'm laatst ook heb gezien een review met een iets andere kijk.

*snip*
Haha, eindelijk iemand die (zij het wat extreem) mijn mening deelt :D Ik ben wat milder omdat ik het gedachte-experiment erg interessant vond maar qua productiewaarden is deze film natuurlijk een verschrikkelijke draak. Op basis daarvan zou de film wat mij betreft nog minder dan een 4 waard zijn. Echt op elk vlak slaat het de plank vreselijk mis (zelfs de belichting is waardeloos, dat krijgt een amateur nog voor elkaar, zeker in 2007).

Het weerwoord is dan vaak "ja, dit is geen film met explosies en snelle actie verwachten, maar meer voor mensen die van nadenken houden". Wat een zwak argument :D

Een film die alleen leunt op dialoog smeekt om goed acteerwerk en soepele regie. Zie bijvoorbeeld Carnage, dat zich in een even kleine ruimte afspeelt. Een veel saaiere premisse maar zoveel sterkere film. Goed, budget was ook tien keer zo groot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 22:43

Cyphax

Moderator LNX
kenneth schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:12:
[...]
Haha, eindelijk iemand die (zij het wat extreem) mijn mening deelt :D
Ik deel je mening ook; interessant gegeven, maar die uitwerking... nee. Dat maakte het saai. En Carnage is inderdaad een goed voorbeeld van hoe het ook kan. Of Buried. Of Phonebooth.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Ja, claimen dat hij goed is alleen omdat "het je aan het nadenken zet" is wel een dooddoener, wat ook wel bleek uit de discussie in dit topic hierover laatst. Dat kun je van elke film wel zeggen, maar dat is hier over The Man from Earth voor zover ik weet nog niet geclaimd.

Ik denk dat deze film wel de mensen scheidt die meer hechten aan acteerprestaties, belichting, actie, etc. van de mensen die blijkbaar ook kunnen genieten van een film zonder dat alles, maar met een origineel idee en de ontwikkeling van het verhaal dat erg menselijk overkomt. Het door Lan Mandragoran drie keer genoemde argument dat de dialogen en karakters onrealistisch zouden zijn vind ik pas een dooddoener. Herhaling maakt het nog niet waar, en de film maakt juist handig gebruik van de verschillen tussen de mensen in de vriendengroep waardoor eigenlijk elke menselijke reactie op de claim van John naar voren komt. Daardoor is geen enkele reactie wellicht "geloofwaardig" (als in: "zo zou ik hebben gereageerd?") maar laat het wel de verschillende vormen van reageren zien.

Ik kan mij goed indenken dat iemand deze film als "saai" betitelt en voor een 10 moet een film mij ook iets meer bieden. Maar ik heb mij niet gestoord aan acteerprestaties, belichting of "pseudo-intellectuele" pretenties (wat dat ook maar mogen zijn). Hij liet mooi zien dat met een iets andere kijk op onze geschiedenis er aardig wat gaten kunnen onstaan in onze werkelijkheidsbeleving. Heerlijk als dat kan zonder veel geld te pompen in een productie, nog steeds een 8,5/10 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

YouTube: ALGORITHM: The Hacker Movie
Via een link op de FP nog wel.
Een op Jijbuis staande film (slash docu) die voor ons Tweakers wel relevant is.
Gaat over hoe hackers te werk gaan. En één hacker krijgt iets meer info dan hij had verwacht.
Hij vindt een surveillanceprogramma (Sheppard) en voor hij het weet zit de DHS en NSA op zijn en zijn vrienden. Leuke plottwist an het eind van de film die ik niet zag aankomen.
spoiler:
Ik was die vent zelfs al weer vergeten.

Eerste 20 minuten erg saai, en had niet eens door dat het een film was.

Toch wel erg goed gedaan, met veel alu-hoed gedoe (wel aarden aub :P )

Uitgekeken en goed.

6.5/10. Maar 8 mag zelfs.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
JohnnieWbl schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:39:
Ik denk dat deze film wel de mensen scheidt die meer hechten aan acteerprestaties, belichting, actie, etc. van de mensen die blijkbaar ook kunnen genieten van een film zonder dat alles, maar met een origineel idee en de ontwikkeling van het verhaal dat erg menselijk overkomt. Het door Lan Mandragoran drie keer genoemde argument dat de dialogen en karakters onrealistisch zouden zijn vind ik pas een dooddoener. Herhaling maakt het nog niet waar, en de film maakt juist handig gebruik van de verschillen tussen de mensen in de vriendengroep waardoor eigenlijk elke menselijke reactie op de claim van John naar voren komt. Daardoor is geen enkele reactie wellicht "geloofwaardig" (als in: "zo zou ik hebben gereageerd?") maar laat het wel de verschillende vormen van reageren zien.
Beetje flauw om aan te voeren dat ik 3x een punt herhaal (en om tot die optelsom te komen onrealistische karakters en onrealistische dialogen voor het gemak maar op een hoop gooit). Ik snap niet waarom jij mijn mening dat karakters en dialogen onrealistisch waren als een dooddoener wegzet. Dat lijken me heel essentiële punten in een film die het niet moet hebben van actie en technische hoogstandjes, maar juist van het scenario, karakters, dialogen en acteerprestaties.

Ik ben het dan ook niet eens met het onderscheid dat jij maakt tussen 'mensen die die meer hechten aan acteerprestaties, belichting, actie, etc. van de mensen die blijkbaar ook kunnen genieten van een film zonder dat alles, maar met een origineel idee en de ontwikkeling van het verhaal dat erg menselijk overkomt': Mijn grootste ergernis was juist dat een origineel idee overging in een over the top scenario dat op mij juist verre van 'menselijk' overkwam.

Blijkbaar vinden veel mensen de film wel goed, en dat is prima. Ik wilde alleen even een tegengeluid op de 10 laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Lan Mandragoran schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:42:
Beetje flauw om aan te voeren dat ik 3x een punt herhaal (en om tot die optelsom te komen onrealistische karakters en onrealistische dialogen voor het gemak maar op een hoop gooit). Ik snap niet waarom jij mijn mening dat karakters en dialogen onrealistisch waren als een dooddoener wegzet. Dat lijken me heel essentiële punten in een film die het niet moet hebben van actie en technische hoogstandjes, maar juist van het scenario, karakters, dialogen en acteerprestaties.
Oké, dooddoener is misschien overdreven maar de term zo vaak gebruiken zonder uitleg wat nu precies onrealistisch is aan de karakters en dialogen (buiten het feit dat de film natuurijk gaat over een zeer onrealistische scenario) vind ik weinig overtuigend.
Ik ben het dan ook niet eens met het onderscheid dat jij maakt tussen 'mensen die die meer hechten aan acteerprestaties, belichting, actie, etc. van de mensen die blijkbaar ook kunnen genieten van een film zonder dat alles, maar met een origineel idee en de ontwikkeling van het verhaal dat erg menselijk overkomt': Mijn grootste ergernis was juist dat een origineel idee overging in een over the top scenario dat op mij juist verre van 'menselijk' overkwam.
Prima, hier verschillen onze meningen dus sterk, of is het net iets anders waar onze aandacht naar uitgaat/wat blijft hangen. Voor mij doet het einde er niet zo toe voor de kracht van de film, en zie ik niet hoe het scenario nu precies verandert van origineel naar over-de-top?
Blijkbaar vinden veel mensen de film wel goed, en dat is prima. Ik wilde alleen even een tegengeluid op de 10 laten horen.
Uiteraard ook pirima, al is het natuurlijk niet erg moeilijk om argumenten te verzinnen tegen de claim dat het een perfecte film is.

[ Voor 0% gewijzigd door JohnnieWbl op 04-03-2015 14:57 . Reden: quote-tag fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
JohnnieWbl schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:55:
[...]

Oké, dooddoener is misschien overdreven maar de term zo vaak gebruiken zonder uitleg wat nu precies onrealistisch is aan de karakters en dialogen (buiten het feit dat de film natuurijk gaat over een zeer onrealistische scenario) vind ik weinig overtuigend.
Weinig overtuigend? Ik probeer niemand te overtuigen. Ik geef mijn mening. Als jij een toelichting op mijn mening wilt is dat prima. Maar vraag dat dan, zonder het te hebben over dooddoeners of de overtuigingskracht van mijn stelling. We zijn hier immers geen rationele discussie aan het voeren waarin we elkaar kunnen overtuigen van elkaars filmsmaak.
Prima, hier verschillen onze meningen dus sterk, of is het net iets anders waar onze aandacht naar uitgaat/wat blijft hangen. Voor mij doet het einde er niet zo toe voor de kracht van de film, en zie ik niet hoe het scenario nu precies verandert van origineel naar over-de-top?
Het idee dat iemand 14.000 jaar oud is is origineel, maar
spoiler:
dat die persoon toevallig ook Jezus en tal van andere historische personen is/kent vond ik over the top
Uiteraard ook pirima, al is het natuurlijk niet erg moeilijk om argumenten te verzinnen tegen de claim dat het een perfecte film is.
Gelukkig was dat inderdaad niet zo moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
apollo13 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:06:
Stripes en ook Fierce Creatures vallen, wat mij betreft, in dezelfde categorie.
Oh, en als je van Engelse humor houd: St. Trinian's

[...]
Ja maar dat zijn films die allemaal een lage rating krijgen op Imdb. Die tippen niet aan deze film.
Kan je wel zeggen dat die ratings niet veel uit maken maar een beetje goede film krijgt echt wel een 7,5 of hoger.
En ik hou er niet van om tijd te steken in mindere films. Ik ben namelijk al niet zo'n film kijker dus als ik kijk dan moet die film gewoon wel ok zijn. Maar bedankt voor de tips hoor :)

Ik heb ook altijd zeer veel respect voor mensen hier die alles maar kijken ondanks de slechte ratings om erachter te komen dat ze in feite een flut film gezien hebben. Ieder zijn hobby he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Lan Mandragoran schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:15:
Het idee dat iemand 14.000 jaar oud is is origineel, maar
spoiler:
dat die persoon toevallig ook Jezus en tal van andere historische personen is/kent vond ik over the top
Hij had eerder aangegeven dat hij niet meer precies weet hoe zaken zijn gelopen die wij uit onze geschiedenislessen kennen omdat kennisoverdracht niet zo duidelijk verloopt als wij soms denken, dat is een aardige anticlimax voor iemand die hoopt op een spectaculair verhaal over onze oorsprong en de ontwikkeling van de mensheid. Maar goed, het was dus niet "Dag 1: aarde is plat, dag 2: aarde is rond."

spoiler:
Dat hij Jezus was en bekende figuren kende vond ik eigenlijk noodzakelijk om de film niet te laten stranden in deze anticlimAx. Het thema dat wij onze geschiedenis/het verhaal van ons verleden altijd moeten wantrouwen wordt wat mij betreft juist het beste geillustreerd door de Jezus-figuur een andere context te geven. De film gebruikt gewoon de bekenste verhalen en geeft daar de twist aan die je kan verwachten in een film over een (min of meer) onsterfelijke hoofdpersoon.

Dat gezegd hebbende snap ik de kritiek nu, ben het er alleen niet mee eens.. Toekomstige kijkers zijn iig gewaarschuwd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Harribo schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:42:
[...]

Ja maar dat zijn films die allemaal een lage rating krijgen op Imdb. Die tippen niet aan deze film.
Kan je wel zeggen dat die ratings niet veel uit maken maar een beetje goede film krijgt echt wel een 7,5 of hoger.
En ik hou er niet van om tijd te steken in mindere films. Ik ben namelijk al niet zo'n film kijker dus als ik kijk dan moet die film gewoon wel ok zijn. Maar bedankt voor de tips hoor :)

Ik heb ook altijd zeer veel respect voor mensen hier die alles maar kijken ondanks de slechte ratings om erachter te komen dat ze in feite een flut film gezien hebben. Ieder zijn hobby he
Stripes krijgt een 6,9. Is dat al laag tegenwoordig?

Stripes al lang niet meer gezien. Maar vroeger echt krom om gelegen.
Altijd een leuke film gevonden. Bill Murray sowieso bijna altijd top.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

(jarig!)
DarkSide schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:18:
[...]

Stripes krijgt een 6,9. Is dat al laag tegenwoordig?

Stripes al lang niet meer gezien. Maar vroeger echt krom om gelegen.
Altijd een leuke film gevonden. Bill Murray sowieso bijna altijd top.
Serieus? Een 6,9? Het is niet de beste film die ik ooit gezien heb, maar zeker meer dan een 6,9 waard O+

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:42
Amen!
Dit is een film die ik om de paar jaar weer eens kijk.
Ik ken hem ongeveer uit mijn hoofd, maar hij blijft leuk.
Vooral de interactie tussen Bill Muray en sergeant Hulka is fantastisch.
Bellerophon schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:33:
[...]

Serieus? Een 6,9? Het is niet de beste film die ik ooit gezien heb, maar zeker meer dan een 6,9 waard O+

[video]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die film kijk ik om de zoveel tijd ook weer eens :P

General Barnicke: Where is your drill sergeant, men?
John Winger: Blown up, sir!

:D

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 89 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]