Ja precies. Het is geen topfilm, maar als je de film neemt zoals hij is dan zit er genoeg entertainment waarde in (voor mij in ieder geval). Ik vond hem op zich wel op The Equalizer lijken.
Alleen dan minder saai en betere actie.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik zal wel een uitzondering zijn, maar ik vond The Equalizer iets leuker dan John WickMrVegeta schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:18:
Alleen dan minder saai en betere actie.
Maar uiteindelijk zijn ze gewoon 't zelfde met andere acteurs

Het blijkt super consistent te zijn qua aantal kogels en herladen. Ook elke keer double tap of headshot. Wat mij betreft ook wel een pluspuntje waard.xelfer schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:53:
Goede actiefilm. Niet langdradig. Goede actiescenes. De hoofdpersoon moet zowaar regelmatig zijn wapen herladen.[
En bij de Equalizer worden lui met spijkerpistolen neergeknald. Durp.Tk55 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:20:
[...]
Het blijkt het super consistent te zijn qua aantal kogels en herladen. Ook elke keer double tap of headshot. Wat mij betreft ook wel een pluspuntje waard.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Komisch tochMrVegeta schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:53:
[...]
En bij de Equalizer worden lui met spijkerpistolen neergeknald. Durp.
Niet mijn soort komedie, maar dat is wel het verschil met John Wick, dat het beide actiefilms zijn zegt niet zoveel
Eh... Het gaat om de aandacht die in de film en het personage wordt gestoken, niet de daad op zich. Dat zie je niet vaak bij actiefilms. Vaak 30 kogels in een pistool magazijn.MrVegeta schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:53:
[...]
En bij de Equalizer worden lui met spijkerpistolen neergeknald. Durp.
En wat is je punt?
Notna schreef op maandag 16 februari 2015 @ 08:35:
[...]
Gistern ook gekeken en helemaal eens met je review. Je hoopt gewoon dat er niemand in het echt zo twisted is dat hij dit zijn medemens aandoet
spoiler:Alleen het einde vond ik jammer. Hij kwam er wel iets TE gemakkelijk mee weg imo
spoiler:
Ik zie het als een aanklacht tegen "The American Dream"
Hij gaat over lijken om zijn droom te verwezenlijke en is daar niet de enige in die daarmee instemt. (Ruso)
En in Amerika kom je daar dus mee weg.... althans in deze film
Zie ook net dat veel reviewers dat ook zo zien
Hij gaat over lijken om zijn droom te verwezenlijke en is daar niet de enige in die daarmee instemt. (Ruso)
En in Amerika kom je daar dus mee weg.... althans in deze film
Zie ook net dat veel reviewers dat ook zo zien
Gevoel zoals met Drive had ik eigenlijk niet zo qua door de stad rijden...
Flight of the Navigator (1986) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Adventure, Family, Sci-Fi | Runtime: 90min. | MPAA: PG Ik ben echt een sucker voor goeie jaren '80 films, en dit is één van de beste wat mij betreft. Kindvriendelijk, aardig verhaal, lekker 80's muziek en niet afhankelijk van special effects. Wat misschien een beetje paradoxaal is want voor die tijd was de CGI top notch, het was zelfs de eerste film waar environment mapping werd toegepast. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
This too shall pass
Dat vond ik ook een van de dingen die erg goed gedaan zijn. Kreeg echt het gevoel dat Wick inderdaad een boogeyman-killer/professional was. Heel erg tof!Tk55 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:20:
[...]
Het blijkt super consistent te zijn qua aantal kogels en herladen. Ook elke keer double tap of headshot. Wat mij betreft ook wel een pluspuntje waard.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Oeh klassiekertje. COOL ! (do you want me to adjust the temperatureSharky schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:38:
Flight of the Navigator (1986) [afbeelding] IMDb: 6.9 | Genre: Adventure, Family, Sci-Fi | Runtime: 90min. | MPAA: PG Ik ben echt een sucker voor goeie jaren '80 films, en dit is één van de beste wat mij betreft. Kindvriendelijk, aardig verhaal, lekker 80's muziek en niet afhankelijk van special effects. Wat misschien een beetje paradoxaal is want voor die tijd was de CGI top notch, het was zelfs de eerste film waar environment mapping werd toegepast.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Echt zo'n heerlijke familiefilm idd
[ Voor 38% gewijzigd door heuveltje op 16-02-2015 22:59 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Dat dat (wat ik in mijn post beschrijf) John Wick een betere actiefilm maakt.MrVegeta schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:07:
En wat is je punt?
Night at the Museum: Secret of the Tomb (2014) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 98min. | MPAA: PG Plot: Larry spans the globe, uniting favorite and new characters while embarking on an epic quest to save the magic before it is gone forever. De film startte heel leuk met een beetje een Indiana Jones gevoel en even begon ik te hopen op een leuke avonturenfilm in dezelfde stijl. Uiteraard krijg je dat niet maar krijg je net hetzelfde museumverhaal voorgeschoteld als in deeltje 1 en 2. Wat niet noodzakelijk slecht hoeft te zijn, bigger isn't always better. Wat dat betreft leunt Secret of the Tomb wat meer aan tegen de eerste uit de reeks. En daarom vind ik hem net iets beter dan deel 2'. De film heeft echter wel (nog) minder inhoud, daarom lopen de 'grote' namen er wat verloren bij. Enkele leuke cameo's, de leuke beeldjes en de actie maken veel goed. Dumb fun die je snel vergeet dus. Maar de film probeert ook niet grootser te zijn dan zijn voorgangers en is dus niet meer en minder dan een leuke familiefilm. Een goede keuze van de makers die hiermee zowel de film als de trilogie netjes afsluiten. Iedereen die de eerste twee kon waarderen zal deze ook leuk vinden. | |
Dat zei ik dus ook...Tk55 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 22:59:
[...]
Dat dat (wat ik in mijn post beschrijf) John Wick een betere actiefilm maakt.
Birdman (2014) | ![]() |
IMDb: n/a Van het weekend Birdman gezien en ik vond het echt een waste of time. De enige conclusie die ik kan trekken is dat we in het hoofd van een gestoorde hebben zitten kijken anders kan ik de stereotype, diepgangloze karakters niet verklaren. (Als in hoofdrolspeler heeft met niemand echt contact dus denkt zelf in stereotypen ofzo) Ik vond de film totaal geen vaart hebben en ergerde me dood aan de 'soundtrack'. Ook het feit dat de regisseur alles over wil laten komen alsof het 1 take is vond ik vooral irritant. Knap dat het kan, maar een stijlfiguur die wat mij betreft echt niets toevoegde. De enige scene die mij raakte was de ruzie tussen Keaton en Stone, daar was wat menselijkheid zichtbaar, maar voor de rest.. ? Alleen het feit dat de acteurs (en dan met name Keaton) zich helemaal overgeven aan deze film scoren wat bonuspunten wat mij betreft, anders had ik er een 1 voor gegeven. Het einde sloeg wat mij betreft echt nergens op (of wellicht is gestoordheid toch genetisch en is zijn dochter ook doorgedraaid?) Het is lang geleden dat ik zo vaak op mijn horloge heb gekeken als bij deze film, heb m afgekeken omdat ik benieuwd was of er enige vorm van closure zou komen maar de 'verhalen' worden niet afgerond. Ik zou hem dan ook niemand aanraden en het is mij een raadsel waarom dit oscarwaardig zou zijn. NB mijn vriendin vond hem juist wel erg mooi, haar spraken de visuals wel aan en ze irriteerde zich (als Jazz liefhebber) een stuk minder aan de 'muziek' in de film. Zij gaf hem een 8, maar vond het verhaaltechnisch ook wel wat matig. | |
[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 17-02-2015 08:40 ]
Omdat alles wat BDSM is wordt gezien als geforceerd/dwang/verkrachting. Iets over mensen die geen idee hebben waar ze het over hebben etcMik! schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:01:
[...]
Ik snap niet waar dat hele verkrachting/dwang vandaan komt voor wat betreft FSoG. Zo ver ik het boek voor de geest kan halen wordt ze nergens gedwongen. Hij wil het graag en neemt haar mee in alles, maar nergens wordt ze verkracht/gedwongen. Ze maakt niet zelf de keuze om BDSM te willen proberen, maar ze wordt nergens gedwongen. Dat het allemaal maar meh is qua BDSM is een tweede.
[ Voor 10% gewijzigd door corset op 17-02-2015 09:52 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
John Wick (2014) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R Plot: An ex-hitman comes out of retirement to track down the gangsters that took everything from him. Een goede actiefilm met een wat doorzichtige niet ingewikkelde verhaallijn. Toch heb ik mij kostelijk vermaakt met deze film, en heeft me geen minuut verveeld. Verwacht geen hoogstaande acteerprestaties of dieperliggende gedachtes maar gewoon bijna 2 uur actie en headshots Prima film om je aan avondje zonder vrouw mee te vermaken | |
Niemand Theon Greyjoy in de film herkend?John Wick
[ Voor 87% gewijzigd door Majin Buu op 17-02-2015 16:49 ]
Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC
Tuurlijk wel, maar speelt niet een hele interessante rol.
Verwijderd
De UBB-generator werkt enkel nog met IMDb ID (bijv. tt2562232) of IMDb URL. Als je het op die manier gebruikt dan hoef je dus niet zelf te klussen* en blijft het er netjes en overzichtelijk uit zien in het topic
.
* Bijv: heuveltje in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27]" en Tomba in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27]"
* Bijv: heuveltje in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27]" en Tomba in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27]"
Sharknado (2013) | ![]() |
IMDb: 3.3 | Genre: Horror | Runtime: 86min. | MPAA: TV-14 Ian Ziering, Teira Reid, haaien en tornado's Het verhaal slaat nergens op. Het acteren is voor B-niveau geeneens zo slecht en wat kan ik zeggen haaien in een tornado die mensen aanvallen. De CGI is waardeloos nep dus je lacht je kapot. De karakters zijn geeneens zo slecht uitgewerkt en de actie is humoristisch in hoe amateuristisch het allemaal is. Maar ze wisten dat hij slecht was en zowel de acteurs als jij als kijker zal van deze film genieten. Aanrader, nu ook op Netflix. | |
There is no place like ::1
Oooh die herinner ik nog. Tja heb hem een keertje of drie gezien en het is een best leuke film. Helemaal mee eensSharky schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:38:
Flight of the Navigator (1986) [afbeelding] IMDb: 6.9 | Genre: Adventure, Family, Sci-Fi | Runtime: 90min. | MPAA: PG Ik ben echt een sucker voor goeie jaren '80 films, en dit is één van de beste wat mij betreft. Kindvriendelijk, aardig verhaal, lekker 80's muziek en niet afhankelijk van special effects. Wat misschien een beetje paradoxaal is want voor die tijd was de CGI top notch, het was zelfs de eerste film waar environment mapping werd toegepast.
There is no place like ::1
Sharknado:
YouTube: SHARKNADO - Official Asylum Trailer - TOO VIOLENT FOR TV??
Ik wilde bijna mijn ogen eruit krabben.
Maar ik kan me voorstellen na "wat te hebben gebruikt" dat dit wel grappig kan zijn
YouTube: SHARKNADO - Official Asylum Trailer - TOO VIOLENT FOR TV??
Ik wilde bijna mijn ogen eruit krabben.
Maar ik kan me voorstellen na "wat te hebben gebruikt" dat dit wel grappig kan zijn
Selma (2014) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 128min. | MPAA: PG-13 Film/Docu over Martin Luther King (MLK) in de tijd net nadat hij zijn Nobelprijs has gekregen. De film vindt plaats in Selma, Alabama, één van de meest redneck steden in de bible belt. MLK probeert de zwarte gemeenschap stemrecht te geven in deze staat. Dit wordt indrukwekkend neergezet met pakkende speeches en het gruwlijke geweld de men tegen de zwarte gemeenschap gebruiktte. Helaas zijn de stukken tussen deze pakkende speeches minder indrukwekkend. Alles zou om MLK moeten draaien, maar ze proberen er ook bijrollen door te drukken. Deze hebben, op de president na, vrijwel geen impact op het verhaal. Ik ben de namen nu, 12 uur later, al vergeten. De personages hebben dus geen aanwezigheid in de film en dan begint de film saai te worden. Een film over rasicme maakt nog geen goede film. Het is belangrijk dat er aandacht aan wordt besteed, maar als film ben ik er niet zo heel positief over. Ze hadden er in mijn ogen meer mee kunnen doen. Selma heeft een oscar voor Best Picture gekregen, maar die had m.i. beter voor best male actor kunnen worden uitgereikt, want David Oyelowo was steengoed. Aanraders: The Butler, Twelve Years a Slave | |
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
Wut??amas schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 01:04:[..] Selma heeft een oscar voor Best Picture gekregen, maar die had m.i. beter voor best male actor kunnen worden uitgereikt, want David Oyelowo was steengoed.
[..]
(Oscars zijn de 22ste)
Make lovecraft not warcraft.
Ja die film moet je wel liggen. Heb hem gisteren gezien en wist eigenlijk niet wat ik moest verwachten. Nou houd ik wel van vage films die een beetje anders zijn, dus dit ging ook wel prima. Het tempo is aan de lage kant en de muziek was ook niet helemaal mijn ding, maar toch blij dat ik hem heb gezien.Tomba schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:19:
Birdman (2014) [afbeelding] IMDb: n/a Van het weekend Birdman gezien en ik vond het echt een waste of time.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 3.0 / 10
Als je normaal alleen Transformers e.d. leuk vindt dan raad ik hem af
This too shall pass
Kingsman: The Secret Service (2014) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 129min. | MPAA: R Een vriend wilde naar Jupiter Ascending Niet dus! Wat een verfrissende, originele en vermakelijke film zeg. Alle clichés zijn opzettelijk en waar je clichés verwacht neemt de film steeds weer een verrassende en soms absurde wending (de scène in de kerk). Dit allemaal zonder dat de film onder lijdt. Gedoseerde humor, goede spanningsbogen, Goed acteerwerk (Samuel L. Jackson!) en een vlot script. En pas op het eind zag ik de naam van de regisseur staan, dat verklaarde alles. Wel leuk om dat vooraf nog niet te weten. En bij de Pomp & Circumstance march heb ik volgens mij permanent intern letsel opgelopen van het lachen. Man, wat was dat geweldig. Ik ben erg verbaasd dat er nog maar een anderhalve recensie staat hier. Run, don't walk! | |
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Echt he. Wat een geniale film. Vooral die "Matrix-achtige" vecht scenes, ik heb me dood gelachen. Goede humor, goed verhaal, toffe acteurs (vooral die oude vent) en mooie shotskenneth schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:28:
Kingsman: The Secret Service (2014) [afbeelding] IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 129min. | MPAA: R Een vriend wilde naar Jupiter AscendingNa wat rondkijken op RT heb ik deze film maar voorgesteld. Geen enkele trailer gezien, ik wist alleen dat Colin Firth erin speelde. Kortom, een detectivefilm met een deftige spion.
Niet dus! Wat een verfrissende, originele en vermakelijke film zeg. Alle clichés zijn opzettelijk en waar je clichés verwacht neemt de film steeds weer een verrassende en soms absurde wending (de scène in de kerk). Dit allemaal zonder dat de film onder lijdt. Gedoseerde humor, goede spanningsbogen, Goed acteerwerk (Samuel L. Jackson!) en een vlot script.
En pas op het eind zag ik de naam van de regisseur staan, dat verklaarde alles. Wel leuk om dat vooraf nog niet te weten.
En bij de Pomp & Circumstance march heb ik volgens mij permanent intern letsel opgelopen van het lachen. Man, wat was dat geweldig.
Ik ben erg verbaasd dat er nog maar een anderhalve recensie staat hier. Run, don't walk![afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
MMM Kingsman, had die film al wel de trailer gezien. Het leek me zo'n film die , Of geweldig is, of alle leuke stukken al in de trailer laat zien. Blij om te horen dat het niet dat laatste is ! Kan ik de nieuwe JT bioscoop eens uitproberen (wel @^*& duur trouwens) .
En bedankt voor die opmerking over de regiseur kenneth, blijkbaar heb ik ook een favoriete regiseur
En bedankt voor die opmerking over de regiseur kenneth, blijkbaar heb ik ook een favoriete regiseur
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Hahaha Transformers kan ik in tegenstelling tot Birdman niet eens afkijkenSharky schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:23:
[...]
Ja die film moet je wel liggen. Heb hem gisteren gezien en wist eigenlijk niet wat ik moest verwachten. Nou houd ik wel van vage films die een beetje anders zijn, dus dit ging ook wel prima. Het tempo is aan de lage kant en de muziek was ook niet helemaal mijn ding, maar toch blij dat ik hem heb gezien.
Als je normaal alleen Transformers e.d. leuk vindt dan raad ik hem af
Ik vind vage films meestal leuk, maar ze moeten wel een point hebben. Vond Birdman echt een oersaaie film zonder kop staart of middenstuk. Maar goed, op zich knap dat een film zon verschillende reacties op kan roepen.
Komt ook door die extreem lange shots dat de film geen voortgang lijkt te hebben, heb ik het idee. Ik vind de uitvoering ontzettend gaaf, maar het gaf me wel de hele tijd een onaf gevoel. In Children of men deden ze dat beter.Tomba schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:51:
[...]
Hahaha Transformers kan ik in tegenstelling tot Birdman niet eens afkijkenVoor zover mogelijk zit daar nog minder verhaal in dan in Birdman
Ik vind vage films meestal leuk, maar ze moeten wel een point hebben. Vond Birdman echt een oersaaie film zonder kop staart of middenstuk. Maar goed, op zich knap dat een film zon verschillende reacties op kan roepen.
This too shall pass
Gravity (2013) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13 Plot: A medical engineer and an astronaut work together to survive after a catastrophe destroys their shuttle and leaves them adrift in orbit. Ik kan me niet herinneren dat ik een film niet heb afgekeken de laatste 3 jaar, maar deze was echt te saai voor woorden. Op internet lees je allerlei goede verhalen over de "special" effects, maar ik vind deze film oersaai, compleet geen spanning, en ik kreeg er geen "echt" gevoel bij, het kwam allemaal erg nep op mij over. Ik weet niet precies hoe lang ik gekeken heb, volgens mij een uur ofzo. spoiler: Toen Sandra Bullock een hond begon na te doen heb ik hem echt uitgezet, Dit is de slechtste film welke ik de afgelopen 3 jaar heb gezien | |
Over smaak valt niet te twisten maar je kan toch niet met droge ogen beweren dat de film "slecht" is. Hij is echt wel goed gemaakt. Ik vind ook geen ruk aan musicals (vooral in het theater) maar dat betekent niet dat zo'n musical gelijk "slecht" is.
Krijgen we weer "Nee, jij vindt het een slechte film." gedoe? Technisch gezien is Gravity knap gemaakt (al had ik bij deze film veel meer het gevoel "Het is nep" dan bij 2001 (al hoewel daar natuurlijk scenes inzitten die dat ook hebben, maar dat zijn er vrij weinig). Maar daarom kan het nog wel een slechte film zijn, ik vond het ook vrij saai met enorme plotholes en vervelend acteerwerk.
Als je punten gaat geven en je bent objectief ga je nooit op een 1 uitkomen bij deze film. Waarschijnlijk geen enkele film eindigt dan op een 1. Als je voor jezelf een film rate puur op entertainment, dan zou het wellicht kunnen. Al vind ik het knap dat je de film uitkijkt en een 1 geeft. Dat is vrij tegenstrijdig.
De Storm krijgt van mij bijvoorbeeld een 1.5 ofzo. Dat was zo'n saaie film daar ben ik na een uur de zaal uitgevlucht om Inglorious Basterds verder te kijken. Waarom een halve punt? Geen idee.
Als je punten gaat geven en je bent objectief ga je nooit op een 1 uitkomen bij deze film. Waarschijnlijk geen enkele film eindigt dan op een 1. Als je voor jezelf een film rate puur op entertainment, dan zou het wellicht kunnen. Al vind ik het knap dat je de film uitkijkt en een 1 geeft. Dat is vrij tegenstrijdig.
De Storm krijgt van mij bijvoorbeeld een 1.5 ofzo. Dat was zo'n saaie film daar ben ik na een uur de zaal uitgevlucht om Inglorious Basterds verder te kijken. Waarom een halve punt? Geen idee.
[ Voor 39% gewijzigd door MrVegeta op 20-02-2015 16:00 ]
Dat weet ik niet. Ik vind het echter meer op een rant dan op een serieuze recensie lijken om zo'n film een "1" te geven.MrVegeta schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:58:
Krijgen we weer "Nee, jij vindt het een slechte film." gedoe?
D-e-n schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:51:
Over smaak valt niet te twisten maar je kan toch niet met droge ogen beweren dat de film "slecht" is. Hij is echt wel goed gemaakt. Ik vind ook geen ruk aan musicals (vooral in het theater) maar dat betekent niet dat zo'n musical gelijk "slecht" is.
Het zal technisch gezien inderdaad misschien wel een knappe film zijn, maar het kon mij compleet niet boeien.MrVegeta schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:58:
Krijgen we weer "Nee, jij vindt het een slechte film." gedoe? Technisch gezien is Gravity knap gemaakt (al had ik bij deze film veel meer het gevoel "Het is nep" dan bij 2001 (al hoewel daar natuurlijk scenes inzitten die dat ook hebben, maar dat zijn er vrij weinig). Maar daarom kan het nog wel een slechte film zijn, ik vond het ook vrij saai met enorme plotholes en vervelend acteerwerk.
Ik kreeg er een heel erg NEP gevoel bij.
Thuis heb ik een 55" Full HD TV + complete DTS set, dus aan de "beleving" zou het ook niet kunnen liggen zou je denken. Ik geloof wel dat dit in een mooie BIOS in 3D wel mooier is om te kijken.
Ook het hele verhaal wist mij 0,0 te boeien, en volgens mij klopt er ook geen pepernoot van.
spoiler:
Probleem 1
Wie gaat er nou in de ruimte wandelen zonder touw om Adriaan de acrobaat uit te hangen
Probleem 2
Op het moment dat Sandra George kwijtraakt zitten ze nog aan elkaar vast met een touw. Als je gewichtloos bent kun je toch door een klein "rukje" aan het touw te geven bij elkaar komen
Probleem 3
start gezever met zuurstof, zuurstofgehalte = 9%
1 minuut later 6%
1 minuut later 1%
zuurstof op
15 minuten later bereikt ze pas dat ruimtestation, dus Sandra had zoveel zuurstof in haar pak
Probleem 4
Alle communicatie is verdwenen, maar een chinees met een hond kan ze wel ontvangen via de AM band
Wie gaat er nou in de ruimte wandelen zonder touw om Adriaan de acrobaat uit te hangen
Probleem 2
Op het moment dat Sandra George kwijtraakt zitten ze nog aan elkaar vast met een touw. Als je gewichtloos bent kun je toch door een klein "rukje" aan het touw te geven bij elkaar komen
Probleem 3
1 minuut later 6%
1 minuut later 1%
zuurstof op
15 minuten later bereikt ze pas dat ruimtestation, dus Sandra had zoveel zuurstof in haar pak
Probleem 4
Alle communicatie is verdwenen, maar een chinees met een hond kan ze wel ontvangen via de AM band
Als het serieus bedoeld is vind ik het een aanfluiting
Als het als humor bedoeld is, is dit niet mijn soort humor
Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit een "1" gegeven heb, maar ik kan me ook niet zo'n slechte film herinneren.D-e-n schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:10:
[...]
Dat weet ik niet. Ik vind het echter meer op een rant dan op een serieuze recensie lijken om zo'n film een "1" te geven.
[ Voor 6% gewijzigd door Grolsch op 20-02-2015 16:12 ]
Het is natuurlijk een wel een film geen documentaire dus enige creatieve vrijheid om een scene te maken moet er zijn. Maar er zijn inderdaad (zoals ik ook al zeiGrolsch schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:10:
[...]
[...]
Het zal technisch gezien inderdaad misschien wel een knappe film zijn, maar het kon mij compleet niet boeien.
Ik kreeg er een heel erg NEP gevoel bij.
Thuis heb ik een 55" Full HD TV + complete DTS set, dus aan de "beleving" zou het ook niet kunnen liggen zou je denken. Ik geloof wel dat dit in een mooie BIOS in 3D wel mooier is om te kijken.
Ook het hele verhaal wist mij 0,0 te boeien, en volgens mij klopt er ook geen pepernoot van.
spoiler:Probleem 1
Probleem 2
Probleem 3
1 minuut later 6%
1 minuut later 1%
zuurstof op
Probleem 4
Als het serieus bedoeld is vind ik het een aanfluiting
Als het als humor bedoeld is, is dit niet mijn soort humor
[...]
Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit een "1" gegeven heb, maar ik kan me ook niet zo'n slechte film herinneren.
Hij heeft ongeveer tweederde van de film gezien. Deze recensie hoorde dus in [url=#]Welke film(s) heb je deels gezien en wat vond je?[/]MrVegeta schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:16:
Waarom iemand een film uitkijkt met geen entertainment waarde is mij een raadsel, maar dat is weer een ander verhaal.
Vooral dat, ja.Tevens als dit de slechtste film is die je ooit hebt gezien moet je meer films gaan kijken.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Niet eens gelezen dat hij de film niet had uitgekeken, dan neem ik een paar dingen terug...
En ik wist niet dat er een speciaal topic was voor films die je niet hebt uitgekeken, mijn excuses
Fifty Shades of Grey (2015) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Drama, Romance | Runtime: 124min. | MPAA: R Plot: Literature student Anastasia Steele's life changes forever when she meets handsome, yet tormented, billionaire Christian Grey. Gisteren in de bioscoop Fifty shades of Grey gekeken met het vrouwtje. Vond de film wel oké op zich. Ik wist eigenlijk helemaal niks over de film behalve dat ik van iedereen hoorde dat er wat seks in voor zou komen(Wat in de boeken blijkbaar nogal heftig overkwam) Voor zo eens een keer te kijken op de bank met je vrouwtje is het een prima film. Ik vond hem niet zo goed dat ik er persee voor naar de bios zou willen gaan. spoiler: Dat lipbijt gedoe werd ook wel irritant, die gast werd gelijk helemaal wild als ze in haar lip beet. Te overdreven naar mijn idee Ook echt een gaar einde trouwens. | |
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 129min. | MPAA: R Voor gisteravond getwijfeld tussen Michiel de Ruyter en Kingsman, maar vanwege een bezoekje aan Eindhoven toch maar voor Kingsman in de Dolby Cinema zaal gegaan en ik moet zeggen, absoluut geen spijt! Van te voren had ik de trailer bekeken, maar kon daar bijzonder weinig van het verhaal uit halen, wat ik altijd prettig vind omdat dan niet de helft van je filmervaring wordt ontnomen. Het verhaal was niet ingewikkeld, maar vond het oprecht leuk verzonnen. De humor in de film lag perfect in m'n straatje en audiovisueel was het naar mijn mening echt een pareltje. Geniale muziek op geniale momenten en erg toffe special effects! De film is een soort combinatie tussen Kick Ass en James Bond, waarbij de nadruk ligt op het niet-zo-serieus nemen van Kick Ass! Daarnaast ben ik over de Dolby Cinema ervaring ook erg te spreken. Sowieso voegt Dolby Atmos echt wel wat toe, maar ook de grootte van het scherm scheelt. Tot slot is in deze zaal ook gebruik gemaakt van zwarte wanden, zodat je niet die superirritante refelecties hebt van het licht op de muur, waardoor alles om het scherm rood wordt. Oh en de verlichte nooduitgangbordjes, die altijd superhandig naast het scherm hangen, waren ook niet van de partij, wat bijzonder prettig was | |
Birdman heb ik vorig weekend gekeken en ik moet zeggen dat de film de hele week een beetje in mijn hoofd is blijven borrelen. Dat is op zich al knap. De muziek vond ik prachtig en erg goed passen bij het 'ongewone' wat de film uitstraalt. Het verhaal is ook goed. Zit namelijk vol met analogieën naar het echte leven. Je kunt discussiëren over de stijl vorm maar voor mij maakte het de film heel bijzonder en de moeite van het kijken waard. Waarschijnlijk één van de beste film rollen van Keaton hoewel er ook wel zwak geacteerde (niet overtuigende) scenes in voor kwamen. Daar tegenover stonden meerdere zeer sterk geacteerde stukken waar ik nog steeds de beelden van voor me heb. Zou dat opzet zijn van de makers? En dan het einde. Tja. Persoonlijk hou ik wel van films die slecht aflopen...... Hoewel? Loopt deze slecht af? Of mag je als kijker zelf bepalen hoe jij vindt dat het afgelopen is. Volgens mij mag je zelf invullen hoe je het einde beleeft.
Kortom: ik denk dat dit een bijzondere film is die misschien wel zijn meerwaarde pas krijgt als we 10 jaar verder zijn.
Kortom: ik denk dat dit een bijzondere film is die misschien wel zijn meerwaarde pas krijgt als we 10 jaar verder zijn.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
MrVegeta schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:07:
[...]
Ik reageerde hier op,
[...]
Dat Brosnan een goede Bond speelt of niet, staat toch los van wat voor Bond die speelt? Als ik jouw goed begrijp zou je meer van dit soort scenes willen?
[video]
Kijk vooral even op 2:00.
Goed, als je het leuk vindt, tja dan vindt je het leuk. Ik vind het retarded.

Daarnaast, als je dat retarded vindt, dan zijn Bond films gewoon niets voor jou(w
Net vanochtend gezien en het is eigenlijk best een erg vermakelijke film, vind trouwens de score op IMDB vreemdsoortig laag met 3.3 aangezien je eigenlijk volkomen weet wat je te wachten staat. (had er minstens een 6 van verwacht)swampy schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 00:44:
Sharknado (2013) [afbeelding] IMDb: 3.3 | Genre: Horror | Runtime: 86min. | MPAA: TV-14 Ian Ziering, Teira Reid, haaien en tornado's
Het verhaal slaat nergens op. Het acteren is voor B-niveau geeneens zo slecht en wat kan ik zeggen haaien in een tornado die mensen aanvallen.
De CGI is waardeloos nep dus je lacht je kapot. De karakters zijn geeneens zo slecht uitgewerkt en de actie is humoristisch in hoe amateuristisch het allemaal is.
Maar ze wisten dat hij slecht was en zowel de acteurs als jij als kijker zal van deze film genieten. Aanrader, nu ook op Netflix.![]()
Zelf geef ik hem een 7, maar dan wel in de categorie "bewust slechte no-budget film".
Een tijdje terug heb ik IMDB: The Human Race (2013) gezien en die was in die categorie nog wel iets beter.
Als iemand nog wat aanraders heeft voor deze categorie dan hoor ik het graag.
How do you save a random generator ?
Vond het ook wel een goede film, maar wat te voorspelbaar.NoFearCreations schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:12:
The Signal (2014) [afbeelding] IMDb: 6.2 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: PG-13 Zojuist gekeken, geweldige film. In het begin wist ik even niet wat ik er van moest vinden, maar de sfeer en uitwerking zijn zeer goed in deze film. Ik hoop dat er een sequel komt, zit nog met een hoop vraagtekens, in positieve zin dan. Een 8.5 voor mij.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.5 / 10
spoiler:
Had heel de film al verwacht dat hij met aliens te maken had, dat ze daarom in pakken zaten, en dat die 'buitenomgeving' niet de real deal was dat was ook vrij duidelijk.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Sharktopus is ook van het kaliber, pot bier erin en onzin kijken.enchion schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:46:
Als iemand nog wat aanraders heeft voor deze categorie dan hoor ik het graag.
Net zoals Sharknado 2 en Piranha 3DD
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Black Dynamite. Klaar.
Probleem van Sharknado is dat het van Asylum studio is. Die lui maken misbruik van anderen qua copyrights en misgeinformeerde consumers. Het feit dat ze nu zelf films maken is vrij bizar voor mij. Maar ja, lui kopen het.
Een film als Black Dynamite doet nog moeite om "slecht" te zijn. Dat doen die van Asylum niet eens
Is puur 100% voor het geld. Blegh.
Probleem van Sharknado is dat het van Asylum studio is. Die lui maken misbruik van anderen qua copyrights en misgeinformeerde consumers. Het feit dat ze nu zelf films maken is vrij bizar voor mij. Maar ja, lui kopen het.
Een film als Black Dynamite doet nog moeite om "slecht" te zijn. Dat doen die van Asylum niet eens

[ Voor 22% gewijzigd door MrVegeta op 20-02-2015 23:29 ]
Inherent Vice (2014) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 148min. | MPAA: R In de jaren '70 probeert een privé detective een vriendin te vinden en neemt het op tegen een vreemde rechercheur, een tandartsengilde en een hara krishna-achtige organisatie. De film deed mij denken aan een combinatie tussen LA Confidential, The Big Lebowski en Fear and Loathing in Las Vegas, ik had soms het gevoel dat "the dude" ook goed in de film zou passen. Er zitten zeker leuke momenten in, en over het algemeen vond ik het een vermakelijke film, maar soms werden scenes wat langdradig en doordat Phoenix qua expressies veel leek op Jeff Bridges maak je snel de vergelijking met Lebowski. De Coen broers deden zo'n soort verhaal toch beter. Wel een goed excuus om weer eens in Images in Groningen naar de film te gaan, toch een leuke bios. | |
Big Hero 6 (2014) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 102min. | MPAA: PG Plot: The special bond that develops between plus-sized inflatable robot Baymax, and prodigy Hiro Hamada, who team up with a group of friends to form a band of high-tech heroes. Uitstekende en innemende Disney-film over een eerstehulprobot genaamd Baymax en zijn "patiënt" Hiro. Dit is echt een film die je gezien moet hebben als je van animatiefilms houdt. Ontzettend leuke humor (fistbump!) en ontroerende momenten, worden afgewisseld met actie en avontuur. Deze film is van dezelfde kwaliteit als Finding Nemo, Up, Toy Story, en The Lion King. Fantastisch! Ik zou er nog veel meer over kunnen schrijven, maar het is veel leuker om deze film gewoon zelf te zien en er van te genieten. | |
A Million Ways to Die in the West (2014) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Western | Runtime: 116min. | MPAA: R Plot: As a cowardly farmer begins to fall for the mysterious new woman in town, he must put his new-found courage to the test when her husband, a notorious gun-slinger, announces his arrival. Deze film begon met een "voortiteling", zoals je in veel oude films ziet. (Kijk maar eens de eerste paar James Bondfilms.) Het verhaal stelt op zich niet zoveel voor en aan het begin lijkt het uit te draaien op een enorm flauwe film met enkel wat poep- en pishumor. Besluit je verder te kijken, dat wordt je getrakteerd op een overdosis aan leuke grappen in het middenstuk. Af en toe zakt de film een beetje in, maar uiteindelijk laat de film je met een glimlach achter. Zoek je een goed verhaal? Dan hoef je niet te kijken. Zoek je humor in het Wilde Westen? Dan is dit een aardige film. spoiler: Erg leuk waren de stukjes die refereerden aan Back to the Future III en Django Unchained, waarbij Christopher Lloyd en Jamie Fox zelf acte de présence gaven.. | |
Your Friendly Neighborhood Moderator
Vond het een van de minst grappige en slechtst geacteerde films van de laatste tijd. Utter waste of timeJorgen schreef op zondag 22 februari 2015 @ 00:42:
Besluit je verder te kijken, dat wordt je getrakteerd op een overdosis aan leuke grappen in het middenstuk.
Nickname does not reflect reality
The Fox & the Child (2007) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Drama, Family | Runtime: 92min. | MPAA: G Van dezelfde maker als The March Of The Pinguins. Het gaat dus meer om de beelden dan om het achterliggende verhaal. Ik heb de Duitse (DVD) versie gezien - het origineel is Frans - maar het maakt weinig uit: er wordt weinig gesproken. Het verhaal is flinterdun, maar imo van secundair belang. Je kijkt de film meer voor de beelden. Het gaat over een ~10-jarig meisje dat 'bevriend' raakt met een vos en hun ervaring. Het is een mooie film: mooie natuur, mooie beelden en dieren die in beeld gebracht worden. We (mijn vrouw en ik) zijn het er nog niet helemaal over eens of het nou een documentaire of een sprookje is. Enkele scene's zijn geanimeerd, maar op 1 scene na kon ik niet duidelijk zien welke dat waren. Kortom goede film voor een zateravond, ontspannen en ongedwongen filmpje. | |
IMDB: Outpost 37 (2014) (Generator doet het niet)
Alien Outpost. Dit is een slechte film.
Het gaat over een groep soldaten die voorkomen dat de Aarde door buitenaards tuig wordt overgenomen. Waarom ze de Aarde over willen nemen, en de Mens uit willen roeien? Daar ben ik nu nog niet achter.
Dit is tijdverspilling.
Cijfer: 1 voor de moeite.
Alien Outpost. Dit is een slechte film.
Het gaat over een groep soldaten die voorkomen dat de Aarde door buitenaards tuig wordt overgenomen. Waarom ze de Aarde over willen nemen, en de Mens uit willen roeien? Daar ben ik nu nog niet achter.
Dit is tijdverspilling.
Cijfer: 1 voor de moeite.
@mavaros je kan de volledige imdb link in de generator plakken dan doet hij het wel.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
dubbel
[ Voor 91% gewijzigd door Pierre op 22-02-2015 13:39 . Reden: dubbel ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Vond het wel een leuke film en af en toe hardop moeten lachen, maar zo goed als die andere films die je noemt vond ik hem niet.Jorgen schreef op zondag 22 februari 2015 @ 00:42:
Big Hero 6 (2014) [afbeelding] IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 102min. | MPAA: PG Plot: The special bond that develops between plus-sized inflatable robot Baymax, and prodigy Hiro Hamada, who team up with a group of friends to form a band of high-tech heroes.
Uitstekende en innemende Disney-film over een eerstehulprobot genaamd Baymax en zijn "patiënt" Hiro. Dit is echt een film die je gezien moet hebben als je van animatiefilms houdt. Ontzettend leuke humor (fistbump!) en ontroerende momenten, worden afgewisseld met actie en avontuur. Deze film is van dezelfde kwaliteit als Finding Nemo, Up, Toy Story, en The Lion King. Fantastisch! Ik zou er nog veel meer over kunnen schrijven, maar het is veel leuker om deze film gewoon zelf te zien en er van te genieten.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 10 / 10
Voor mij een 7
Best Picture of 2014: Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance)
Wat mij betreft helemaal terecht. Heb genoten van de film!
Ik herken wel enigszins wat je zegt. Ik keek wel uit naar deze film. The Master vond ik een van de beste films van afgelopen jaren, dus de verwachtingen waren hooggespannen. De film was echt niet slecht, maar hij was bij vlagen gewoonweg saai. De voice-over was dramatisch, het verhaal kende te veel personages, de personen waren vervolgens weinig sympathiek en de gesprekken grepen me lang niet altijd. Uitzondering was Josh Brolin die een heldenrol neerzet. 7/10 ook voor mij.JohnnieWbl schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:09:
Inherent Vice (2014) [afbeelding] IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 148min. | MPAA: R In de jaren '70 probeert een privé detective een vriendin te vinden en neemt het op tegen een vreemde rechercheur, een tandartsengilde en een hara krishna-achtige organisatie.
De film deed mij denken aan een combinatie tussen LA Confidential, The Big Lebowski en Fear and Loathing in Las Vegas, ik had soms het gevoel dat "the dude" ook goed in de film zou passen. Er zitten zeker leuke momenten in, en over het algemeen vond ik het een vermakelijke film, maar soms werden scenes wat langdradig en doordat Phoenix qua expressies veel leek op Jeff Bridges maak je snel de vergelijking met Lebowski. De Coen broers deden zo'n soort verhaal toch beter.
Wel een goed excuus om weer eens in Images in Groningen naar de film te gaan, toch een leuke bios.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
Overigens had ook deze film te lijden onder het feit dat alle leuke stukken al in de trailer zaten. Nu kijk ik normaal nooit trailers, maar als je regelmatig naar de bioscoop gaat, kom je er toch niet helemaal onderuit. Erg jammer.
Waarom vond je de voice over zo slecht? Ik had mij er niet aan gestoord. Er zijn wel veel karakters in de film, maar op zich is dat leuk omdat je als je de film nog een keer wil zien (wat ik kan aanraden) je meer verbanden tussen elkaar kan vinden. Dan wordt het geheel een stuk logischer/leuker. Inherent Vice is niet een film die je 1 keer moet zien. Maar gelukkig is de soundtrack, het acteerwerk en de cinematografie allemaal uitstekend dus nog een keer of twee kijken zal niet zo'n groot probleem zijn
. Wat voor stukken vond je saai trouwens? Een 7 kan ik me wel in vinden, persoonlijk geeft ik het iets hoger 7,8 omdat ik erg kan genieten van alleen het beeld en de muziek.
[ Voor 10% gewijzigd door MrVegeta op 23-02-2015 11:24 ]
Toch vond ik dit wel een 'originele' film,frankivo schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:50:
[...]
Vond het wel een leuke film en af en toe hardop moeten lachen, maar zo goed als die andere films die je noemt vond ik hem niet.
Voor mij een 7
spoiler:
Natuurlijk heb je Brother Bear, The Lion King, etc. Maar dat zijn films met dieren...
gezien dit een van de eerste animatiefilms is waarbij de broer van het hoofdkarakter gedurende de film dood gaat.
Dat wil je misschien nog even spoileren aangezien de film nog in de bios draaittweakerdennis schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:45:
[...]
Toch vond ik dit wel een 'originele' film, gezien dit een van de eerste animatiefilms is waarbij despoiler:Natuurlijk heb je Brother Bear, The Lion King, etc. Maar dat zijn films met dieren...broer van het hoofdkarakter gedurende de film dood gaat.
Ben ik het wel mee eens. Omdat ik er blanco in ging (had alleen There will Be Blood van PTA gezien, en geen trailer of boek bekeken) vond ik dit keer vooral de over-de-top humor, soms tegen het absurdistische aan, de grote meerwaarde. Er zullen ongetwijfeld zaken langs mij heen gegaan zijn, maar hier heb ik bijvoorbeeld erg om gelachen:MrVegeta schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:21:
Inherent Vice is niet een film die je 1 keer moet zien.
spoiler:
Denis in de auto nadat ze door een nerveuze agent aan de kant gezet zijn: "Listen, this is a Mercedes. It's only painted in one color. That should count for something."
Doc na een rustig gesprek met een ex-verslaafde moeder die een foto van haar drugs-baby laat zien: "Whaaaa!"
Het hele gesprek met Jade de eerste keer dat Doc dr ziet, "Glenn, sure, he comes here. He eats pussy."
Elke keer dat Doc iets noteert tijdens een gesprek, oa "something Spanish"
De gezichten die Bigfoot trekt als zijn vrouw over de telefoon tegen Doc tekeer gaat.
Doc na een rustig gesprek met een ex-verslaafde moeder die een foto van haar drugs-baby laat zien: "Whaaaa!"
Het hele gesprek met Jade de eerste keer dat Doc dr ziet, "Glenn, sure, he comes here. He eats pussy."
De gezichten die Bigfoot trekt als zijn vrouw over de telefoon tegen Doc tekeer gaat.
Ik weet niet of die humor mij de 2e keer weer zo zal verrassen, en 148 minuten is dan een lange zit. De trailer belooft inderdaad ook meer vaart dan dat er in de film uiteindelijk zit. Muziek en acteren zijn wat mij betreft erg goed.
spoiler:
Wellicht over een paar dagen/weken/maanden een 2e viewing.
(al had de "motto panukeiku-scene" van mij korter gemogen, of helemaal weggelaten)
Captain America: The Winter Soldier (2014) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 136min. | MPAA: PG-13 Ach, ze proberen het.. Als we de bucky & zola plot hole eruit laten is het een interesante film. Leuke marvel actie, genoeg sarcasme, zelfspot etc. Alleen de romantische auto scene.. "lol you never kissed" was zo gigantisch awkward.. | |
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
JohnnieWbl schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:51:
[...]
Ben ik het wel mee eens. Omdat ik er blanco in ging (had alleen There will Be Blood van PTA gezien, en geen trailer of boek bekeken) vond ik dit keer vooral de over-de-top humor, soms tegen het absurdistische aan, de grote meerwaarde. Er zullen ongetwijfeld zaken langs mij heen gegaan zijn, maar hier heb ik bijvoorbeeld erg om gelachen:
spoiler:Denis in de auto nadat ze door een nerveuze agent aan de kant gezet zijn: "Listen, this is a Mercedes. It's only painted in one color. That should count for something."
Ik weet niet of die humor mij de 2e keer weer zo zal verrassen, en 148 minuten is dan een lange zit. De trailer belooft inderdaad ook meer vaart dan dat er in de film uiteindelijk zit. Muziek en acteren zijn wat mij betreft erg goed.spoiler:Wellicht over een paar dagen/weken/maanden een 2e viewing.(al had de "motto panukeiku-scene" van mij korter gemogen, of helemaal weggelaten)
Korter? Haha, die kop van Joaquin, geweldig. Dat notitieblokje is inderdaad ook erg grappig. Ik heb in ieder geval weer veel zin om te kijken
[ Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 23-02-2015 15:35 ]
Yep, korter of geheel weg. Vind het als kort grapje al op de rand van irritant, en het ging erg lang door. Ieder z'n humor zullen we maar zeggen (ik weet dat veel mensen dit het briljantste stukje uit de film vinden). Te veel "Family Guy" moment (Lois.. mum.. mom.. mummy.. etc.) voor mijn smaak..MrVegeta schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:34:
[...]
Korter? Haha, die kop van Joaquin, geweldig.
Hm, het is niet zo random als je denkt dat het is. Iemand op Reddit kan het wel aardig verwoorden,
Bigfoot,
Bigfoot,
Uitleg,Pancakes aren't like mothers, but what I really come here for is the respect... the respect.
Misschien nog steeds niet grappig, maar in ieder geval meer logisch.Could it be that he's so emasculated by his wife that the only place where he feels authority is when he barks orders at an 'immigrant' in a Pancake house?
[ Voor 19% gewijzigd door MrVegeta op 23-02-2015 16:38 ]
Volgens de logica dat: if de film = geanimeerd then default-score = greater than 7, and if it`s nice then 9 or 10.Jorgen schreef op zondag 22 februari 2015 @ 00:42:
Big Hero 6 (2014) [afbeelding] IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 102min. | MPAA: PG Plot: The special bond that develops between plus-sized inflatable robot Baymax, and prodigy Hiro Hamada, who team up with a group of friends to form a band of high-tech heroes.
Uitstekende en innemende Disney-film over een eerstehulprobot genaamd Baymax en zijn "patiënt" Hiro. Dit is echt een film die je gezien moet hebben als je van animatiefilms houdt. Ontzettend leuke humor (fistbump!) en ontroerende momenten, worden afgewisseld met actie en avontuur. Deze film is van dezelfde kwaliteit als Finding Nemo, Up, Toy Story, en The Lion King. Fantastisch! Ik zou er nog veel meer over kunnen schrijven, maar het is veel leuker om deze film gewoon zelf te zien en er van te genieten.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 10 / 10
Ligt niet aan jou maar aan 90% van de wereld bevolking lijkt het, maar anyway neem het van mij aan je mag echt wel een lage score aan een geanimeerde film binden het zijn per slot van rekening ongeveer de meest winstgevende films die er zijn.
Het is niet zo`n supergroot creatief risico als gesuggereerd wordt, maw score-ondersteuning voor het in stand houden van het concept is niet zo hard nodig.
Maarja des te vaker ik op IMDB kijk des te schever de scores zijn, films schijnen alleen de juiste score te hebben voordat je de score opzoekt lijkt het.
Mbt Big Hero 6
Aangezien ik niet met tranen in m`n ogen zit of met een burst adrenaline en of ook er nog een week over zit na te praten, kan ik de film nooit hoger dan een 8 scoren.
Dit is zo`n typische film die best heel leuk is als je hem ziet, maar als iemand je er over een jaar na vraagt weet je niet meer waar hij over ging.
Voor mij dus een 6.5.
How do you save a random generator ?
Je vult wel erg snel in dat anderen niet zo veel nadenken als jijzelf. De nadruk op het herhalen van de frase is vrij duidelijk humoristisch bedoeld, dat staat los van de inhoud. Hetzelfde idee achter het karakter Bigfoot vind ik namelijk veel leuker geïllustreerd door de "Ja, vertel jij Doc de waarheid maar even"-gezichten die hij trekt als zijn vrouw Doc aan de telefoon heeft.MrVegeta schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:37:
Hm, het is niet zo random als je denkt dat het is. Iemand op Reddit kan het wel aardig verwoorden,
Bigfoot,
[...]
Uitleg,
[...]
Misschien nog steeds niet grappig, maar in ieder geval meer logisch.
Hm, zo wordt het niet bedoeld. Probeer gewoon mijn eigen interpretatie duidelijk te maken
.
Verwijderd
Ik vond Big Hero 6 leuk en kinderen vinden het geweldig. Dus denk wel dat ze iets heel goed hebben gedaan. Ik vond echter Lego The Movie zeker voor de volwassen kijker creatiever, grappiger en overall een beter verhaal hebben. Big Hero 6 is toch meer een standaard super hero actie verhaal. Van mij toch zeker wel een 7,5
.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2015 17:51 ]
Can't agree more! Erg leuke film!Jolke schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:14:
The Fox & the Child (2007) [afbeelding] IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Drama, Family | Runtime: 92min. | MPAA: G Van dezelfde maker als The March Of The Pinguins. Het gaat dus meer om de beelden dan om het achterliggende verhaal. Ik heb de Duitse (DVD) versie gezien - het origineel is Frans - maar het maakt weinig uit: er wordt weinig gesproken.
Het verhaal is flinterdun, maar imo van secundair belang. Je kijkt de film meer voor de beelden. Het gaat over een ~10-jarig meisje dat 'bevriend' raakt met een vos en hun ervaring.
Het is een mooie film: mooie natuur, mooie beelden en dieren die in beeld gebracht worden. We (mijn vrouw en ik) zijn het er nog niet helemaal over eens of het nou een documentaire of een sprookje is.
Enkele scene's zijn geanimeerd, maar op 1 scene na kon ik niet duidelijk zien welke dat waren. Kortom goede film voor een zateravond, ontspannen en ongedwongen filmpje.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
V.w.b. Big Hero 6, heb ik er echt van genoten en vond ik hem van hetzelfde niveau als de andere films waaraan ik refereerde. Mindere animatiefilms zijn er zeker ook. Zo vind ik bijv. o.a. Disney's Atlantis en De prinses en de kikker helemaal niet zo leuk. Hetzelfde geldt voor Dreamworks; een aantal pareltjes en ook een aantal regelrechte missers.
Maar goed, ieder zijn of haar mening natuurlijk.
Maar goed, ieder zijn of haar mening natuurlijk.
Your Friendly Neighborhood Moderator
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 129min. | MPAA: R Net terug van Kingsman en wát een vette film zeg! De muziek is top, de acteurs waren geweldig, de actiescenes echt enorm cool gedaan en tja, gewoon een hele gave actiefilm met geweldige humor. Degene die ik mee had gevraagd kende de film tot afgelopen weekend nog niet, maar die vond hem ook heel vet. Aanradertje dus als je van een goed in elkaar stekende actiefilm houdt met geweldige humor erin. | |
Star Wars: Episode IV - A New Hope (1977) | ![]() |
IMDb: n/a Na Army of Darkness (Don't ask Resume; heb deze film al op VHS en DVD maar ik denk dat ik de Bluray toch ook maar eens aan ga schaffen | |
Army of darkness is prachtig
Ook al meerdere keren gezien
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dat gezeik van een niet-toedoend karakter dat eigenlijk niks vertelt om het verhaal verder te helpen... het stond mij tegen. Vooral die scene op het strand had ze een bijzonder slechte tekst. Deed wat denken aan die vreselijke film Savages.MrVegeta schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:21:
Waarom vond je de voice over zo slecht? Ik had mij er niet aan gestoord. Er zijn wel veel karakters in de film, maar op zich is dat leuk omdat je als je de film nog een keer wil zien (wat ik kan aanraden) je meer verbanden tussen elkaar kan vinden. Dan wordt het geheel een stuk logischer/leuker. Inherent Vice is niet een film die je 1 keer moet zien. Maar gelukkig is de soundtrack, het acteerwerk en de cinematografie allemaal uitstekend dus nog een keer of twee kijken zal niet zo'n groot probleem zijn. Wat voor stukken vond je saai trouwens? Een 7 kan ik me wel in vinden, persoonlijk geeft ik het iets hoger 7,8 omdat ik erg kan genieten van alleen het beeld en de muziek.
Inherent Vice moet ik waarschijnlijk inderdaad nog maar een keer zien. Hoewel ik altijd verhalen wel kan volgen, duizelde me het hier soms ook. Met meer kennis van zaken is de film mogelijk een stuk beter. Al zou dat eigenlijk niet moeten. Heb daarnaast weer wel gelachen om de motto panukeiku-scene en de tandarts.
Hulde. Het is gewoon een goed verhaal als zo'n gedateerde film toch nog deze emoties opwekt. Daarnaast is het vooral heel leuk om iemand mee te nemen in een verhaal dat je zelf al zo goed kent, maar voor een ander nieuw is. Kan niet wachten tot mijn neefje een jaar of 8 a 10 is.Tomba schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:08:
Star Wars: Episode IV - A New Hope (1977) [afbeelding] IMDb: n/a Na Army of Darkness (Don't ask) toch wel de film die ik het vaakst gezien heb. Naar aanleiding van de post van Lapras mijn vriendin (die nog nooit Star Wars gezien had) voorgesteld om hem te kijken in de Machete order. Vandaar dus begonnen met episode IV en ik kan niet anders zeggen dan dat dit echt een topfilm is. Mijn vriendin heeft eigenlijk heel weinig met SciFi maar zat er - net als ik - heel snel in. Het verhaal heeft een goede opbouw en tegelijkertijd veel vaart. Ook mooi om te zien hoe iemand die de films niet kende binnen no time zo meeleeft
Toen hij afgelopen was kreeg ik een ''wow'' te horen en ze wil graag weten hoe het verder gaat.
Resume; heb deze film al op VHS en DVD maar ik denk dat ik de Bluray toch ook maar eens aan ga schaffenEen must-see, ook voor de niet SciFi fan
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 9 / 10
Hm, ik vind het altijd wel leuk als ik een film zo leuk/interessant vindt dat je het eigenlijk nog een keer moet/wil kijken om verschillende nuances op te merken in het verhaal, beeld of zoietsLapras schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:19:
[...]
Met meer kennis van zaken is de film mogelijk een stuk beter. Al zou dat eigenlijk niet moeten.
back to the future (1985) | ![]() |
IMDb: n/a Vrolijk reist Marty McFly 30 jaar terug in de tijd alwaar hij zijn bloedeigen ouders tegenkomt. Dit zorgt voor hilarische taferelen. Tsjah... een klassieker natuurlijk, wie deze film niet kent heeft de afgelopen 30 jaar onder een rots gelegen. Fatsoenlijk acteerwerk, fatsoenlijke grappen, goede karakters, fraai verhaaltje, alles uit een tijdperk toen films nog geen langdradige slideshows van computeranimaties waren. Doe mij d'r nog maar zo eentje. | |
![]() ![]() ![]() |
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Mee eensch. Wel alle drie achter elkaar kijken, hè?Salvatron schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:29:
back to the future (1985) [afbeelding] IMDb: n/a Vrolijk reist Marty McFly 30 jaar terug in de tijd alwaar hij zijn bloedeigen ouders tegenkomt. Dit zorgt voor hilarische taferelen.
Tsjah... een klassieker natuurlijk, wie deze film niet kent heeft de afgelopen 30 jaar onder een rots gelegen. Fatsoenlijk acteerwerk, fatsoenlijke grappen, goede karakters, fraai verhaaltje, alles uit een tijdperk toen films nog geen langdradige slideshows van computeranimaties waren. Doe mij d'r nog maar zo eentje.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 10 / 10
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Was het niet onlangs 18-feb-2015 waarin BTTF zich afspeelde en een voorstelling maakte wat de toekomst zou zijn? Hoverboards e.d.
Zijn wel leuke films btw. Idd lekker oldschool.
Zijn wel leuke films btw. Idd lekker oldschool.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Nee, dat is natuurlijk 21 oktober. Is ook een aftel website voor als je niet zelf wil rekenen: http://www.october212015.com/
Je zag in januari wel heel veel sites met verhaaltjes komen á la "Dit had BTTF2 goed voorspeld en dit niet!". Maar die zijn allemaal 10 maanden te vroeg, in die tijd kan er best nog iets uitgebracht worden op technisch gebied. Nike schijnt bijvoorbeeld bezig te zijn met schoenen die zichzelf strikken/klittenbanden zoals in de film, maar die zijn nog niet uitgebracht.
Je zag in januari wel heel veel sites met verhaaltjes komen á la "Dit had BTTF2 goed voorspeld en dit niet!". Maar die zijn allemaal 10 maanden te vroeg, in die tijd kan er best nog iets uitgebracht worden op technisch gebied. Nike schijnt bijvoorbeeld bezig te zijn met schoenen die zichzelf strikken/klittenbanden zoals in de film, maar die zijn nog niet uitgebracht.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Mooi ook de subtiele grappen die je er pas bij meerdere keren kijken uithaalt. Deel II vond ik duidelijk het minst.Xyphoid schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:02:
[...]
Mee eensch. Wel alle drie achter elkaar kijken, hè?
spoiler:
Twin Pines Mall dat de Lone Pine Mall wordt, omdat Marty in het verleden 1 van de bomen omver rijdt. 
op YT staat nog een "Docu" over dat BTTF de aanslagen op de TT voorspelt.
Is wel grappig om te zien.
Is wel grappig om te zien.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
BTTF is inderdaad erg tof, maar 10 zou ik het niet geven. 7 of 8, +1 voor nostalgie.
Trouwens even die YT "docu" opgezocht.
Nou ben ik niet vies van theorieën die mijn wereldje schokken, en in deze waren dingen te zijn waar je je iets bij kan "afvragen", maar ik lag in een deuk.
Maar nu is 'ie afgelopen.
Trouwens even die YT "docu" opgezocht.
Nou ben ik niet vies van theorieën die mijn wereldje schokken, en in deze waren dingen te zijn waar je je iets bij kan "afvragen", maar ik lag in een deuk.
Maar nu is 'ie afgelopen.
Eat the bugs, live in a pod
Ik vond juist deel 2 de beste. Deel 3 ga ik niet kijken, die vond ik het minste.Jolke schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:24:
[...]
Mooi ook de subtiele grappen die je er pas bij meerdere keren kijken uithaalt. Deel II vond ik duidelijk het minst.
spoiler:Twin Pines Mall dat de Lone Pine Mall wordt, omdat Marty in het verleden 1 van de bomen omver rijdt.
Deel 2 vind ik ook de leukste, juist door de knappe manier hoe ze het verhaal van 1 er doorheen laten lopen. Deel drie vond ik ook beste een leuke film, alleen veel te weinig een BTTF-verhaal en dus veel minder bijzonder.Salvatron schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:11:
[...]
Ik vond juist deel 2 de beste. Deel 3 ga ik niet kijken, die vond ik het minste.
In deel 3 zit wel de mooiste grap van allemaal:
spoiler:
Marty: Great Scott!
Doc: I know, this is heavy!
Doc: I know, this is heavy!
Waarbij ik nooit zeker was of ze het opnieuw gefilmd hadden, of dat ze met bestaande film gewerkt hebben.arsimo schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:19:
[...]
Deel 2 vind ik ook de leukste, juist door de knappe manier hoe ze het verhaal van 1 er doorheen laten lopen. Deel drie vond ik ook beste een leuke film, alleen veel te weinig een BTTF-verhaal en dus veel minder bijzonder.
Bij sommige scenes zie je dat het oud beeldmateriaal is die ze er in hebben geplakt. Maar bij de scenes waar je gezichten niet ziet, hebben ze natuurlijk opnieuw gefilmd.Jolke schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:40:
[...]
Waarbij ik nooit zeker was of ze het opnieuw gefilmd hadden, of dat ze met bestaande film gewerkt hebben.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Back to the Future Part II (1989) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Adventure, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 108min. | MPAA: PG Marty McFly en Doctor Brown krijgen het voor elkaar om in hun tijdauto naar het jaar 2015 te vliegen. En 2015, dat is nu! Daarna vliegen ze naar 1955 terug om een probleem op te lossen. Leuk verhaal, leuke grappen en grollen, etc etc. Soms een beetje TE maar een leuke film. | |
En.... Zodra je BTTF hebt afgerond kan deze eigenlijk daarna niet ontbreken:
IMDB: Groundhog Day (1993)
Om vervolgens af te sluiten met:
IMDB: Big (1988)
IMDB: Groundhog Day (1993)
Om vervolgens af te sluiten met:
IMDB: Big (1988)
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Final Prayer (2013) | ![]() |
IMDb: 5.8 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 89min. Plot: A team of Vatican investigators descends upon a church in a remote area to demystify the unusual happenings, but what they discover is more disturbing than they had first imagined. Gister deze film op Film1 gekeken. In mijn ogen is dit een beetje de Britse versie van Paranormal Activity. In een kleine kerk in Engeland gebeuren rare dingen. Een drietal experts wordt ingehuurd door het Vaticaan om op onderzoek uit te gaan. Alles is gefilmd met camera's die door de techneut zijn opgehangen en headcams. Er zaten wel wat continuiteits foutjes in wat een found footage film wel meet ongeloofwaardig maakt.. spoiler: Zo zaten ze aan de fish & chips en was in de ene shot het pakketje van Deacon open en in de volgende dicht en dan weer open. Vond hem best vermakelijk. Jammer van het slappe einde.. | |
Birdman (2015) | ![]() |
IMDb: n/a Gisteravond Birdman gekeken, eigenlijk met een vrij neutrale blik. Het verhaal is oke, een uitgerangeerde acteur beroemdheid probeert terug te komen met een stuk op Broadway. Uiteindelijk huren ze een "bekende" acteur in voor een bepaalde rol, en die neemt een beetje de shine over in het stuk. Cinematografisch een vermakelijke film, verhaaltechnisch iets minder. Wel prima vermaakt, en bleef enigzins vertwijfeld achter tijdens de credits. Imho niet alle Oscars waard. | |
![]() ![]() ![]() |
Kan niet stoppen met ontploffen!
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden!Bob Popcorn schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:10:
Birdman (2015) [afbeelding] IMDb: n/a Gisteravond Birdman gekeken, eigenlijk met een vrij neutrale blik. Het verhaal is oke, een uitgerangeerde acteur beroemdheid probeert terug te komen met een stuk op Broadway. Uiteindelijk huren ze een "bekende" acteur in voor een bepaalde rol, en die neemt een beetje de shine over in het stuk.
Cinematografisch een vermakelijke film, verhaaltechnisch iets minder. Wel prima vermaakt, en bleef enigzins vertwijfeld achter tijdens de credits. Imho niet alle Oscars waard.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Ha ha, dat is de kortste en meest to the point omschrijving van het 'verhaal' van de film. Tegelijkertijd doe je de film daarmee ook te kort imho. De film zit vol met analogieën naar het echte leven.Bob Popcorn schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:10:
Birdman (2015) [afbeelding] IMDb: n/a Het verhaal is oke, een uitgerangeerde acteur beroemdheid probeert terug te komen met een stuk op Broadway. Uiteindelijk huren ze een "bekende" acteur in voor een bepaalde rol, en die neemt een beetje de shine over in het stuk.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
Ouderdom, doe ik er nog toe, is het leven het waard om geleefd te worden, doe iets wat je je hele leven al hebt willen doen, stijg boven jezelf uit, vertwijfeling, leef op de rand, doe iets!, is alles wel echt om mij heen, je kunt het niet alleen, je hebt zo nu en dan een klootzak nodig, liefde, lachen, vrienden, wat heeft het allemaal voor zin, er vol voor gaan, hoop hebben, blijdschap en teleurstelling.
Net het echte leven. En dat allemaal prachtig verbeeld in een letterlijke stroom van beelden, ritmische (drums) muziek en sterk acteer werk. Het is constant spannend om naar te kijken. Ziet er prachtig uit.
Die 4 Oscars zijn wat mij betreft terecht. Ik geef hem een dikke 8,5 en neig naar een 8,9.
NB: Heb em 2 dagen geleden nog eens gekeken. Geen spijt van. Die 2 uur zijn zo om.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Chapeau.AvK schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:16:
[...]
Ha ha, dat is de kortste en meest to the point omschrijving van het 'verhaal' van de film. Tegelijkertijd doe je de film daarmee ook te kort imho. De film zit vol met analogieën naar het echte leven.
Ouderdom, doe ik er nog toe, is het leven het waard om geleefd te worden, doe iets wat je je hele leven al hebt willen doen, stijg boven jezelf uit, vertwijfeling, leef op de rand, doe iets!, is alles wel echt om mij heen, je kunt het niet alleen, je hebt zo nu en dan een klootzak nodig, liefde, lachen, vrienden, wat heeft het allemaal voor zin, er vol voor gaan, hoop hebben, blijdschap en teleurstelling.
Net het echte leven. En dat allemaal prachtig verbeeld in een letterlijke stroom van beelden, ritmische (drums) muziek en sterk acteer werk. Het is constant spannend om naar te kijken. Ziet er prachtig uit.
Die 4 Oscars zijn wat mij betreft terecht. Ik geef hem een dikke 8,5 en neig naar een 8,9.
NB: Heb em 2 dagen geleden nog eens gekeken. Geen spijt van. Die 2 uur zijn zo om.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]