Ben Affleck is absoluut niet een ondergewaardeerde acteur!Oh ja en Ben Affleck vind ik echt een zwaar ondergewaardeerde acteur. Hij speelt, net als in Good Will Hunting, absoluut briljant.
Daarnaast heeft hij ook bewezen een goed regisseur te zijn.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ben Affleck is absoluut niet een ondergewaardeerde acteur!Oh ja en Ben Affleck vind ik echt een zwaar ondergewaardeerde acteur. Hij speelt, net als in Good Will Hunting, absoluut briljant.
Verwijderd
Nee hoor .... Star Wars, Matrix , Sin City etc etc ...Vandread schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:00:
Nee jij houdt volgens mij gewoon niet echt van blockbuster/scifi/fantasy achtige filmsbij realistische films ben je zo te lezen meer op je gemak...
Geen ideeVandread schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:09:
[...]
Hoe had het "net wel" kunnen zijn dan? Ik ga eigenlijk nooit af op de reviews hier.... al die mafkezen hier
Bedankt voor de tip, ik kende 'm nog niet. Indrukwekkende miniserie inderdaad!Grolsch schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:28:
<knip>
Dit is echt een prachtige 3-delige mini serie over de 2e wereldoorlog bekeken door de ogen van 5 Duitse vrienden.
Echt een aanrader om te kijken!
The Maze Runner (2014) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Plot: Thomas is deposited in a community of boys after his memory is erased, soon learning they're all trapped in a maze that will require him to join forces with fellow "runners" for a shot at escape. De trailer nodigde me uit om te film te kijken: Groep jongeren die op zichzelf moeten overleven in een gelosten omgeving. Het doolhof om hun heen is gevaarlijk maar zou wel hints kunnen bevatten waarom ze er zijn. Het begon ook erg spannend en interessant. Maar hoe meer je gaat nadenken tijdens en na de film hoe meer je je realiseert dat er wel erg veel plot holes in zitten en er weinig aandacht voor detail is (zowel visueel als plot gerelateerd). Het meisje dat er ergens halverwege in wordt gegooid heeft geen, maar dan bedoel ik ook echt GEEN rol in film, behalve dan zodat ze in de trailer dramatisch "It's a girl" kunnen zeggen om je te lokken naar deze teleurstelling van een film. Aan het einde wordt nog even zeer subtiel (*kuch*) gehint naar een deel twee, maar die beelden gaan mijn netvlies niet bereiken. Jammer, het idee was interessant, maar de uitwerking was beroerd. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
The One I Love (2014) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 91min. | MPAA: R Plot: Struggling with a marriage on the brink of falling apart, a couple escapes for a weekend in pursuit of their better selves, only to discover an unusual dilemma that awaits them. Lastig om niets te verklappen, maar ik was al snel geboeid. Het begint niet speciaal tot er iets gebeurd en dan ben je hooked. Zeker niet de standaard comromdrama. Film moet het vooral hebben van z'n script.. goed script. Concept vond ik cool, intrigerend en is afaik uniek. Vermakelijk om te kijken! Wellicht ook voor mensen die normaal gesproken niet zo van dit genre houden. | |
I served in a company of heroes.
Dit is ook een goed voorbeeld waarom het boek veel beter is. Het meisje heeft wel een nut, maar niet in deze film. Overigens in boek 1 merk je wel dat ze belangrijk is of iig een onderdeel. Daarnaast worden in de boeken uiteindelijk veel dingen duidelijker.amas schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:08:
The Maze Runner (2014) [afbeelding] IMDb: 7.4 | Genre: Action, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Plot: Thomas is deposited in a community of boys after his memory is erased, soon learning they're all trapped in a maze that will require him to join forces with fellow "runners" for a shot at escape.
De trailer nodigde me uit om te film te kijken: Groep jongeren die op zichzelf moeten overleven in een gelosten omgeving. Het doolhof om hun heen is gevaarlijk maar zou wel hints kunnen bevatten waarom ze er zijn.
Het begon ook erg spannend en interessant. Maar hoe meer je gaat nadenken tijdens en na de film hoe meer je je realiseert dat er wel erg veel plot holes in zitten en er weinig aandacht voor detail is (zowel visueel als plot gerelateerd). Het meisje dat er ergens halverwege in wordt gegooid heeft geen, maar dan bedoel ik ook echt GEEN rol in film, behalve dan zodat ze in de trailer dramatisch "It's a girl" kunnen zeggen om je te lokken naar deze teleurstelling van een film.
Aan het einde wordt nog even zeer subtiel (*kuch*) gehint naar een deel twee, maar die beelden gaan mijn netvlies niet bereiken. Jammer, het idee was interessant, maar de uitwerking was beroerd.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 5 / 10
Stonehearst Asylum (2014) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Thriller | MPAA: PG-13 Net gezien, ik dacht Michael Caine, Ben Kingsley en nog een paar andere interessante acteurs, dus maar eens proberen. En dat terwijl ik iets had van volgens mij gaat het mijn plankje niet helemaal raken zoals ik de laatste jaren heb met films die iets "proberen". Maar inmiddels van een koude kermis thuisgekomen te zijn mbt mijn aanname, moet ik zeggen dat dit 1 van de beste uitgewerkte afgestemde verhaalvertellingen is die ik de afgelopen jaren gezien heb. Ik ga niet in op het verhaal omdat het gewoon veel leuker is om erin op te gaan, ik zou er ook echt spijt van hebben gehad als ik er veel over gelezen had/trailers gezien had. | |
How do you save a random generator ?
Paths of Glory (1957) | ![]() |
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, War | Runtime: 88min. | MPAA: Approved Plot: When soldiers in World War I refuse to continue with an impossible attack, their superior officers decide to make an example of them. Zo nu en dan lees ik over een film die me interessant lijkt en zet ik die op mn lijstje. Dit maal was Stanley Kubrick's "Paths of Glory" aan de beurt en eigenlijk wist ik niet helemaal wat ik kon verwachten afgezien dat het een oorlogsfilm was. Al snel blijkt het verhaal niet vergelijkbaar met de gemiddelde oorlogsfilm en neemt de waanzin van de oorlog de overhand, terwijl het toch echt gebaseerd is op een echt gebeurt verhaal. Voor een film van 1957 is het camerawerk zeer indrukwekkend met lange shots die je echt meenemen in het verhaal. Wat mij betreft is dit echt een must see voor iedere filmliefhebber. | |
Hmm dat heb ik heel anders ervaren, alsof hij duizenden keren is gestorven. Je zag ook mooi hoe hij van een broekie naar een doorgewinterde veteraan ging. Cruise is een maf mannetje maar acteren kan hij welD-Three schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:02:
[...]
Geen ideeCage is waarschijnlijk ontelbare keren gestorven, vele malen meer dan wat op het scherm te zien is. Maar dat komt niet echt over vind ik. En inderdaad misschien een beetje een dun verhaal zoals Musicmasters reeds zei. Weinig spannend! Of ik verwacht te veel, dat kan ook
Niet dat ik hem barslecht vond, anders had ik geen 7 gegeven. Dat ik een sci-fi fan ben, helpt ook
Maar een film die blijft hangen is het zeker niet, om eerlijk te zijn ben ik de helft alweer vergeten.
Verwijderd
Eens. De film is gebaseerd op een verhaal van Edgar Allan Poe. Alleen had iets korter gekund voor mij.enchion schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 00:34:
Stonehearst Asylum (2014) [afbeelding] IMDb: 8.2 | Genre: Thriller | MPAA: PG-13
Net gezien, ik dacht Michael Caine, Ben Kingsley en nog een paar andere interessante acteurs, dus maar eens proberen.
En dat terwijl ik iets had van volgens mij gaat het mijn plankje niet helemaal raken zoals ik de laatste jaren heb met films die iets "proberen".
Maar inmiddels van een koude kermis thuisgekomen te zijn mbt mijn aanname, moet ik zeggen dat dit 1 van de beste uitgewerkte afgestemde verhaalvertellingen is die ik de afgelopen jaren gezien heb.
Ik ga niet in op het verhaal omdat het gewoon veel leuker is om erin op te gaan, ik zou er ook echt spijt van hebben gehad als ik er veel over gelezen had/trailers gezien had.[/justify][afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Fury (2014) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 134min. | MPAA: R Goede film. Met Brad Pitt had ik het begin een wat minder serieuze film verwacht (ala Inglorious Bastards) en in eerste instantie was ik niet echt onder de indruk van de overige cast op Shia LaBeouf na. Acteurs als Michael Peña en Jon Bernthal had ik in het begin wat minder vetrouwen in (vond Jon Bernthal bijvoorbeeld ook niet een van de meest sterkte acteurs van the Walking Dead). Echter na een dik half uur begint deze tankcrew, want dat spelen ze immers, daadwerkelijk over te komen als een realistische tankcrew en kwam ik echt in de film. De film resulteert vervolgens in een gruwelijk en misschien ook daardoor goede film. De actie scenes zijn goed, dat wil zeggen qua tank werk. De infanterie vecht niet zoals soldaten dat behoren te doen. Zo schieten ze vanuit de heup en hebben ze hun vinger op de trekker tijdens een rust situatie. Echter omdat de infanterie slechts een bijrol speelt vind ik dit acceptabel. Voor de kijker kan de film over meerdere aspecten gaan, voor de een zal dit om Brat Pitt zijn leiderschap gaan wat mij betreft ging de film echter over rookie "Assistance Driver" Norman Ellison. Deze rol, gespeeld door Logan Lerman, betreft een nieuwe crewmember die in eerste instantie geen geweld wilt plegen. Hij is immers opgeleid tot administratief medewerker maar bij een tekort aan..... Totdat hij met zijn eigen ogen ziet wat het voor gevolgen kan hebben als hij naar zijn geweten luistert in plaats van zijn instinct. Hij ontwikkeld zich daarna verder als een killer, maar wel eentje die een geweten blijft behouden. Dit in tegenstelling tot het overgrote gedeelte van zijn crew. Voor de andere kijker zal de film ook over de rol van Brad Pitt kunnen gaan, en de manier waarop hij zich over de rookie ontfermt om zo de overlevingskansen van de gehele crew te vergroten. Hierin blijft Brad zich een echte leider tonen. Dan de actie, ik zal het verder niet over die van de infanterie hebben want zoals gezegd; bijzaak, die is goed. Ik persoonlijk vind realisme in oorlogfilms het belangrijkste aspect. De film valt daarin wel een beetje door de mand, zo zijn er onrealistische snelle laadtijden voor een handmatig geladen kanon en kan de tank van Brad wel 2 volle treffers incasseren. Voor alle andere tanks in de film geld echter wel een wat realistischer schade beeld dus, ach vooruit. Geluid is dikke, en dan ook dikke A. Zat in de bios en het 88MM projectiel voel je door de bioscoop vliegen en eveneens als de mortier inslagen. Ik kan niet wachten om deze film nog een keer op mijn eigen 5.1 te bekijken. Vermoed dat deze film een klassieker gaat worden voor mensen die hun home cinema willen gaan testen. Echter bij nader inzien had het surround wat beter gekund, maar dat kan ook de bios zijn omdat ik geen speakers meer aan de zijkant had. Zat namelijk helemaal achterin. Dan, en dat is echt een dik minpunt anders had de film een 9 kunnen scoren, de eindscène daarin tegen... Ik wil de film niet verklappen maar op het acteer werk na kan je het realisme aspect weggooien voor deze laatste scene. Het einde moest blijkbaar geschikt zijn voor de Amerikaanse kijker, wat jammer is gezien je tijdens de rest van de film niet echt snel de indruk hebt naar een typische Amerikaanse film te kijken. Zo laat de film ook de oorlogsmisdaden gepleegd door de Amerikanen zien. Kortom vond de film het bioscoop geld zeker waar, men moet er wel even inkomen maar dan heeft de film een goede diepgang. Helemaal je als kijker enigszins zelf kan bepalen wie of wat jij volgt. De eindscène vond ik daarin tegen echt een dikke tegenvaller. Alsof je met een heel lekker wijf in bed ligt en ze net voor de climax een diarreebui krijgt. | |
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Ivory Tower (2014) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Documentary, Family, History | Runtime: 90min. | MPAA: PG-13 Plot: A documentary that questions the cost -- and value -- of higher education in the United States. Interessante docu over hoe het Amerikaanse onderwijssysteem naar de vernieling aan het gaan is door steeds hogere collegegelden. Laat zien wat de gevolgen zijn en welke alternatieven en nep-oplossingen er bedacht zijn. | |
The Expendables 3 (2014) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13 Had minder verwacht, maar het viel me uiteindelijk nog best mee. Gewoon een aardige actiefilm met kogels en explosies. Verhaal zit redelijk in elkaar en dit keer gelukkig geen onnodige cameo's en flauwe grappen die alleen maar het tempo eruit halen, zoals bij deel 2. Alleen Antonio Banderas komt niet zo erg uit de verf als comical sidekick. | |
_██_
(ಠ_ృ)
Freakie1NL schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:30:
Fury (2014) [afbeelding] IMDb: 8.2 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 134min. | MPAA: R Goede film.
De eindscène vond ik daarin tegen echt een dikke tegenvaller. Alsof je met een heel lekker wijf in bed ligt en ze net voor de climax een diarreebui krijgt.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.5 / 10
Gone Girl (2014) | ![]() |
IMDb: 9.3 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 149min. | MPAA: R Plot: With his wife's disappearance having become the focus of an intense media circus, a man sees the spotlight turned on him when it's suspected that he may not be innocent. Bjzondere film over een vrouw die het slijten van haar huwelijk heel anders mee maakt dan haar man. Op de dag van het 5e huwelijksjaar verdwijnt ze ineens en begint alle heisa helaas kan ik er daardoor mede niet op in gaan. Mocht je twijfelen over of deze film nou wel of niet iets voor je is, ik kan deze in ieder geval aanraden. Het geeft naar mijn idee ook stof tot nadenken over het huwelijk in het algemeen. Al met al een verdiende 8. (Dit omdat de herkijk waarde vrij matig is). Verder kan ik vermelden dat de film toch flink lang is (2,5 uur) echter heeft dit mij niet weten te storen doordat het verhaal je blijft boeien | |
[ Voor 0% gewijzigd door jimz93 op 27-10-2014 08:12 . Reden: spelvaut ]
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Toen was geluk heel gewoon: De film (2014) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy Je moet houden van het soort humor, maar ik vind het prachtig. Zoals de meeste Nederlandse films geen super sterk verhaal ofzo, maar gewoon goede humor ! | |
Grotendeels mee eens. De film heeft een aantal hele sterke scene's maar het einde daarentegenFreakie1NL schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:30:
Fury (2014) [afbeelding] IMDb: 8.2 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 134min. | MPAA: R Goede film.
Kortom vond de film het bioscoop geld zeker waar, men moet er wel even inkomen maar dan heeft de film een goede diepgang. Helemaal je als kijker enigszins zelf kan bepalen wie of wat jij volgt. De eindscène vond ik daarin tegen echt een dikke tegenvaller. Alsof je met een heel lekker wijf in bed ligt en ze net voor de climax een diarreebui krijgt.
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
Dit maar ik zat film samen met iemand te kijken en ze heeft toch wel 2x op haar telefoon gekeken van hoelaat het was.[b]jimz93 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:11:
Al met al een verdiende 8.
(Dit omdat de herkijk waarde vrij matig is).
Verder kan ik vermelden dat de film toch flink lang is (2,5 uur) echter heeft dit mij niet weten te storen doordat het verhaal je blijft boeien
Think Like a Man Too (2014) | ![]() |
IMDb: 5.6 | Genre: Comedy | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13 Plot: All the couples are back for a wedding in Las Vegas, but plans for a romantic weekend go awry when their various misadventures get them into some compromising situations that threaten to derail the big event. Matige film, choatisch, voorspelbaar en muv enkele scenes niet echt grappig. Toch afgekeken maar krijgt geen voldoende van me. | |
Mejor así
3 Idiots (2009) | ![]() |
IMDb: 8.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 170min. | MPAA: PG-13 De laatste tijd wat buitenlandse (non-Hollywood) films aan het kijken en het bevalt prima. Dit is echt een hele goede weer. Heel grappig en bij vlagen ook erg emotioneel. Hij duurt 3 uur, maar geen minuut is het gaan vervelen. Het gaat over 2 mannen die op zoek gaan naar hun studiegenoot en tijdens deze toch zie je flashbacks naar hun studententijd. Erg leuk gedaan. Het is een comedy/feel-good movie/af en toe wat drama/en natuurlijk soms muziek zoals het echt hoort in een bollywood film. | |
Let's Be Cops (2014) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy | Runtime: 104min. | MPAA: R Tsjah, een echte hollywood comedy. Ik verwachtte er ook niet veel meer van. Soms grappig, maar een standaard verhaal en geen al te beste acteer prestaties. Als je een lichte comedy nodig hebt waar je niet veel bij hoeft na te denken is dit wel iets voor je. | |
In dit topic waren al wat Aziatische titels genoemd, misschien zit daar wat tussen: My Sassy Girl, Windstruck, Il Mare, Oldboy, Bin-Jip, a Moment to Remember, I'm a Cyborg, but that's OK, Castaway on the Moon, the Good the Bad and the Weird, the King and the Clown, Be with you, Departures, Oasis, Now and Forever, Paradise Kiss, The Classic, Like Father Like Son.shenr schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:02:
Ik heb weer een goede non-hollywood film nodig mensen. Heb de laatste tijd Incendies / A separation / 3 Idiots gekeken en het bevalt erg goed. Zijn er nog suggesties? Vooral op zoek naar drama of comedy, actie films houdt mijn vrouw niet echt van. Thanks!
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Kijk ook eens naar Deense films zoals:shenr schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:02:
3 Idiots (2009) [afbeelding] IMDb: 8.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 170min. | MPAA: PG-13 De laatste tijd wat buitenlandse (non-Hollywood) films aan het kijken en het bevalt prima. Dit is echt een hele goede weer. Heel grappig en bij vlagen ook erg emotioneel. Hij duurt 3 uur, maar geen minuut is het gaan vervelen. Het gaat over 2 mannen die op zoek gaan naar hun studiegenoot en tijdens deze toch zie je flashbacks naar hun studententijd. Erg leuk gedaan. Het is een comedy/feel-good movie/af en toe wat drama/en natuurlijk soms muziek zoals het echt hoort in een bollywood film.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.9 / 10
Let's Be Cops (2014) [afbeelding] IMDb: 6.8 | Genre: Comedy | Runtime: 104min. | MPAA: R Tsjah, een echte hollywood comedy. Ik verwachtte er ook niet veel meer van. Soms grappig, maar een standaard verhaal en geen al te beste acteer prestaties. Als je een lichte comedy nodig hebt waar je niet veel bij hoeft na te denken is dit wel iets voor je.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6.1 / 10
Ik heb weer een goede non-hollywood film nodig mensen. Heb de laatste tijd Incendies / A separation / 3 Idiots gekeken en het bevalt erg goed. Zijn er nog suggesties? Vooral op zoek naar drama of comedy, actie films houdt mijn vrouw niet echt van. Thanks!
Mik! schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:53:
In dit topic waren al wat Aziatische titels genoemd, misschien zit daar wat tussen:
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
F_J_K schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:14:
[...]
offtopic:
A Separation en 3 Idiots zijn Aziatisch, want Iran resp. India
Ook Engelstalig is er veel te vinden, ook al is het soms stokoud. Pak-em-beet Life of Brian, of Clerks. Lijsten als Wikipedia: List of Sundance Film Festival selections helpen misschien ook.
Misschien eens kijken naar; IMDB: Zindagi Na Milegi Dobara (2011) of IMDB: Kahaani(2012)shenr schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:02:
The Wolf of Wall Street (2013) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Comedy, Crime | Runtime: 180min. | MPAA: R Gisteren eindelijk eens The Wolf of Wall Street bekeken, lang op gewacht, maar zag 'm toevallig staan op HBO on demand. Goede film, vooral de 'vertelstijl' vond ik tof. Bijvoorbeeld zoals helemaal in het begin de auto die van kleur veranderd op het moment dat Belfort zegt dat hij in een rode auto rijdt. Toffe details. Verder vond ik het een erg vermakelijke film, de financiele wereld vind ik altijd een interessant onderwerp. | |
Hiervan is Departures trouwens een dikke aanrader, en vond ik nog indrukwekkender dan Incendies en A Seperation..Mik! schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:53:
[...]
In dit topic waren al wat Aziatische titels genoemd, misschien zit daar wat tussen: My Sassy Girl, Windstruck, Il Mare, Oldboy, Bin-Jip, a Moment to Remember, I'm a Cyborg, but that's OK, Castaway on the Moon, the Good the Bad and the Weird, the King and the Clown, Be with you, Departures, Oasis, Now and Forever, Paradise Kiss, The Classic, Like Father Like Son.
[ Voor 6% gewijzigd door habermas op 28-10-2014 13:41 ]
Heb bijna alle films uit dat lijstje inmiddels gezien, en sommigen al meer dan 1x, en ze zijn allemaal erg goed. Mijn favorieten zijn wel My Sassy Girl, Bin Jip en Castaway on the Moon.habermas schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:41:
[...]
Hiervan is Departures trouwens een dikke aanrader, en vond ik nog indrukwekkender dan Incendies en A Seperation..
Like Father Like Son staat al n tijdje in de queue, schijnt ook mooi te zijn
J.S.A.: Joint Security Area (2000) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Thriller, War | Runtime: 110min. Plot: In the DMZ separating North and South Korea, two North Korean soldiers have been killed, supposedly by one South Korean soldier. But the 11 bullets found in the bodies, together with the 5 ... Deze film kwam ik tegen als aanrader op IMDb, en hij leek mij wel wat, dus afgelopen weekend maar eens opgezet. De beschrijving van de film laat naar mijn mening niet echt zien wat voor film het nou echt is. Het kwam mij wat meer over als een thriller in de korte beschrijving, terwijl ik het niet echt een thriller vond. Een van de eerste dingen die opvallen aan de film, is het niet echt geweldige Engels wat een paar mensen spreken, natuurlijk, het moeten ook mensen uit Zwitserland en Zweden voorstellen, maar, het is best slecht. Gelukkig draait de film totaal niet om die mensen, en hoor je ze nauwelijks. 95% van de film is gewoon Koreaans. Het verhaal komt wat langzaam op gang, en duurt eventjes eer het allemaal duidelijk wordt, wat ook de bedoeling is van deze film. Uiteindelijk blijkt het een mooi verhaal te zijn, met natuurlijk de nodige grappige momenten, en de iets minder grappige, serieuze momenten. Gelukkig voelt niks van dat alles verkeerd getimed of opdringerig, alles voelt behoorlijk natuurlijk aan. Ook het einde is vrij goed, al is hij wel als het ware in tweeën geknipt. Wat ik zelf erg prettig vond, was dat er totaal geen romantisch element in deze film zit. Een van de soldaten heeft wel een vriendinnetje, maar, die zien je 1x en wordt dan ondervraagd. Ook zitten er geen andere afleidende subplotjes in, alle aandacht is gericht op het grote verhaal, waardoor de film ook een prima tempo heeft. Wat ik zelf ietwat jammer vind, maar moeilijk een echt minpunt te noemen is, is hoe consistent hij is. Er is maar 1 relatief korte scene mij echt bijgebleven, de rest was ook zeker goed, en absoluut geen filler, maar, echt plakken blijft het niet, en daarom heb ik zelf niet echt de behoefte om deze film veel vaker te gaan zien, Een mooie 8.3 | |
People as things, that’s where it starts.
Two Days, One Night (2014) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Drama | Runtime: 95min. Plot: Sandra, a young Belgian mother, discovers that her workmates have opted for a significant pay bonus, in exchange for her dismissal. She has only one weekend to convince her colleagues to give up their bonuses so that she can keep her job. had misschien iets te hoge verwachtingen (7,6 op IMDb) maar hij viel me tegen. ben een fan van Marion Cotillard (Rust & Bone was prachtig) maar dit vond ik een wat deprimerende en saaie film... | |
Dawn of the Planet of the Apes (2014) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13 Na te hebben genoten van deel 1 was ik zeer nieuwsgierig naar dit deel, De special effects zijn weer subliem en de hoofdrol van Caesar maakt voor mij de hele film. Het verhaal is net spannend genoeg voor de 2 uur durende film. Ik heb me prima vermaakt met dit 2e deel, maar het hangt iets meer op het personage Caesar. Dat is m.i. zeker geen minpunt en gecombineerd met de super SE komt deze in de top 5 van mijn toppers van 2014. | |
Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
The Internet's Own Boy: The Story of Aaron Swartz (2014) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Documentary, Biography, Crime | Runtime: 105min. Plot: The story of programming prodigy and information activist Aaron Swartz, who took his own life at the age of 26. Eindelijk weer eens een sterke documentaire gezien. En gezien het onderwerp bijna een must voor alle Tweakers om deze ook te zien. Is mijn oordeel daardoor gekleurd? Vast. Als Tweaker weet je gewoon meer over de achtergrond waar Aaron Swartz zo hard voor heeft gevochten, dus deze docu zal "ons" zeker meer aanspreken. In tegenstelling tot wat ik verwacht had, gaat deze film voorbij aan eventuele complottheorieen. De focus ligt juist op Aaron Swartz als persoon en zijn idealen. Daarvoor worden heel wat mensen uit zijn omgeving geinterviewd. Ik had het gevoel dat de docu wel een compleet beeld gaf. De pro's van deze film is toch wel om de passie in de ogen van mensen te kunnen zien. De drang om te vechten voor een betere, eerlijkere wereld. Omdat dat het enige is dat wij als mensheid moeten doen. Die passie en zelfs de bijbehorende woede en frustratie is erg goed in beeld gebracht. Er was voor deze film maar één andere documentaire die me ooit zo enthousiast heeft gemaakt om te strijden voor een goed doel en dat was The Cove. Deze film zit daar nét onder qua spanning maar gezien het onderwerp spreekt me deze film misschien nog wel meer aan. Documentaire is overigens hier gratis en legaal in te zien: YouTube: The Internet's Own Boy: The Story of Aaron Swartz (CC available: en,es,ru,fr,it,tr,cn,ja,vi) | |
Pride (2014) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Drama, History | Runtime: 120min. | MPAA: R Gisteren in Pathé Tuschinski gezien, wat een heerlijke film! De film gaat over de mijnwerkers opstand in de jaren '80 in Wales. Een gay rights beweging uit Londen besluit een klein mijnwerkers dorpje te gaan steunen en geld voor hen in te zamelen. De film is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal en en bestaande personen. Erg interessant, want ik had nog nooit van deze gebeurtenis gehoord. De film heeft een lekkere soundtrack, erg van genoten. Bill Nighy speelt mee, wat natuurlijk altijd een pluspunt is. Daarnaast spelen Dominic West en Andrew Scott erg goed. Al met al een heerlijke Engelse feelgood/coming of age fillm die ik aan iedereen kan aanraden. | |
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Het is een overwegend komische feel good movie ja, ik heb in ieder geval met een glimlach zitten kijken en af en toe goed gelachen.MrVegeta schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:19:
Pride zag ik laatst een trailer van. Is het een beetje komische film? Lukt dat een beetje, of voelt het wat geforceerd? Overdreven?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ook een beetje het probleem wat ik met die film had, zeker het stukje met zijn verloofde vond ik gewoon vreselijk slecht, verpest voor mijn gevoel ook wel een flink deel van de film, want het is toch kinda belangrijk.MrVegeta schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:03:
Ik heb gister Midnight in Paris gezien, zo'n beetje mijn eerste Woody Allen film geloof ik. Het is een mooi geschoten film, helaas ben ik zelf poosje geleden nog in Parijs geweest waardoor ik toch een beetje cynisch was. Want zo romantisch is het allemaal niet meer. Wellicht was ook wel een punt dat de film probeerde te maken. Vroeger was het altijd mooier, beter etc.
Het verhaal is leuk, de film legt niet uit wat er gebeurd, of waarom. Maar dat zit Gil ook niet echt in de weg dus accepteren wij als publiek het ook maar gewoon. Iets waar ik mij wel aan ergerde was dat je Gil en zijn verloofde nooit echt happy ziet. Dus dan is het moeilijk om op te brengen waarom hij bij haar is, een flashback of paar leuke scenes dat ze samen zijn zou mooi zijn. Maar in plaats daarvan zien we dat ze Gil de hele tijd afkraakt en een andere kerel Paul ophemelt.
De film is nog veel leuker als je beetje culturele achtergrond hebt want er zijn een hoop kunstenaars, schrijvers en andere bekende namen van vroeger die langskomen. Mijn vriendin kende er eigenlijk vrij weinig van, maar kon door de wijze van acteren etc. wel aardig gokken wie wat deed.
Primer (2004) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Thriller, Sci-Fi | Runtime: 77min. | MPAA: PG-13 Een verrassende film over twee entrepreneurs die per ongeluk een tijdmachine uitvinden. Zonder veel poef pas bleef ik van begin tot einde geïnteresseerd Goed geacteerd, Geweldige verhaallijn, en heel origineel! Als je ziet hoeveel tijd sommige mensen investeren om deze films te kunnen analyseren. Zeker een veelvoud van de tijd die het heeft gekost om deze film te maken. Als naslagwerk na het kijken van deze film even deze site bestuderen. http://theprimeruniverse.blogspot.nl/ | |
Oja dat wilde ik nog zeggen, hij deed mij heel er denken aan The Boat That Rocked. Beetje zelfde opzet en thema en Bill Nighy natuurlijk. Die film vond ik ook geweldig, dus vandaar, ik houd van dit soort films.Touchdomex schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:04:
Beetje in de stijl van the boat that rocked?
Blue Caprice (2013) | ![]() |
IMDb: 6.0 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 93min. | MPAA: R Het is jammer dat deze film met nieuwsberichten begint. Dat geeft eigenlijk al een beetje weg welke kant het op gaat. Het was beter geweest als ze het achterwege hadden gelaten of aan het einde hadden gedaan. Verder komt de film ook wat traag op gang. Je snapt in eerste instantie niet helemaal wat er aan de hand is. Deze film is dus gebaseerd op de waargebeurde Beltway Sniper Attacks (Wikipedia: Beltway sniper attacks). Onddanks dat de vader wraakgevoelens heeft vanuit zijn jeugd is dit wel een hele zieke manier om dat te gaan vergelden. Het is wel een goede film, maar het verhaal had naar mijn idee beter uitgewerkt kunnen worden. De 'zoon' van de man is niet echt spraakzaam, dus het resulteert ook in erg veel stille scenes. | |
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Cloud Atlas (2012) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 172min. | MPAA: R Plot: An exploration of how the actions of individual lives impact one another in the past, present and future, as one soul is shaped from a killer into a hero, and an act of kindness ripples across centuries to inspire a revolution. Het verhaal was ok. Leuk dat ze de verschillende verhalen als verschillende genres film hebben gemaakt (sf, komedie, actie/thriller, drama, liefdesverhaal). Maar toch was het einde een beetje een anti-climax. Misschien dat ik de film niet goed begrijp, maar het deed me in ieder geval niet zoveel als ik had gehoopt. spoiler: Ik dacht dat de verhalen wat meer met elkaar te maken zouden hebben. Maar het enige wat je ziet is dat je in een volgend leven slechter of beter wordt. En dat dat helemaal niet afhangt van wat je in een vorig leven doet. De special effects waren ok. Helaas zag sommige make-up er echt niet uit. Helaas maar een 6. Misschien ook, omdat mijn verwachting iets te hoog was. | |
The Perfect Host (2010) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 93min. | MPAA: R Plot: A criminal on the run cons his way into the wrong dinner party where the host is anything but ordinary. Het begon als een goede film, maar na een half uur of zo, werd het een beetje moeilijk om verder te kijken (wat bij mij niet vaak voorkomt). Het verhaal liep gewoon veel te traag. En er zitten een paar twists in, die echt zo ongeloofwaardig zijn, dat je zou denken dat ze het verhaal in een uurtje hebben geschreven. Vooral op het eind moest ik echt moeite doen om niet op de stop knop te drukken. Maar om een review te doen, moet ik de film toch helemaal af kijken. Volgens mij is het een budget film en voor een budgetfilm is het wel ok gefilmd. Jammer dat het plot een goede basis heeft, maar dat het slecht uitgewerkt wordt. 4 sterren voor het maken van een budgetfilm, maar niet meer, omdat niemand heeft gezegd: "Wat is dit voor een ongelooflijk, onlogisch verhaal". | |
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Ik kan My Sassy Girl niet aanraden. Bij vlagen grappig, maar ook echt tenenkrommend.Mik! schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:53:
[...]
In dit topic waren al wat Aziatische titels genoemd, misschien zit daar wat tussen: My Sassy Girl, Windstruck, Il Mare, Oldboy, Bin-Jip, a Moment to Remember, I'm a Cyborg, but that's OK, Castaway on the Moon, the Good the Bad and the Weird, the King and the Clown, Be with you, Departures, Oasis, Now and Forever, Paradise Kiss, The Classic, Like Father Like Son.
Ik vond My Sassy Girl daarentegen juist weer geweldig, één van m'n favoriete Koreaanse komediesStrongArmLance schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:07:
[...]
Ik kan My Sassy Girl niet aanraden. Bij vlagen grappig, maar ook echt tenenkrommend.
The Hunger Games: Catching Fire (2013) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 146min. | MPAA: PG-13 Plot: Katniss Everdeen and Peeta Mellark become targets of the Capitol after their victory in the 74th Hunger Games sparks a rebellion in the Districts of Panem. Tijd terug al gezien, maar vond het een van de beste films van het jaar 2013. Ik kan niet wachten tot deel 3 uit is IMDB: The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014) | |
Scheelt dat smaken verschillen 😉 Ik kan wel heel goed begrijpen dat niet iedereen de stijl kan waarderen. Maar in het genre van Koreaanse films is My Sassy Girl nog steeds een topperStrongArmLance schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:07:
[...]
Ik kan My Sassy Girl niet aanraden. Bij vlagen grappig, maar ook echt tenenkrommend.
Geweldige vehaallijn ? Grapjas.[b]Agima! schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:51
Goed geacteerd, Geweldige verhaallijn, en heel origineel!
Probeer ook eens Canadees, zitten regelmatig erg goede concepten/producties tussen.shenr schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:36:
Thanks voor de tips. Jagten staat al op de lijst. Life of Brian en Clerks al gezien, dus die vallen af. De lijst met aziatische films zal ik eens doornemen, kijken wat er allemaal tussen zit :-)
[ Voor 44% gewijzigd door enchion op 30-10-2014 20:28 ]
How do you save a random generator ?
Ook die van mij.Walkman schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:12:
[...]
Ik vond My Sassy Girl daarentegen juist weer geweldig, één van m'n favoriete Koreaanse komedies
Big Ass Spider! (2013) | ![]() |
IMDb: 5.3 | Genre: Comedy, Sci-Fi | Runtime: 80min. | MPAA: PG-13 Plot: A giant alien spider escapes from a military lab and rampage the city of Los Angeles. When a massive military strike fails, it is up to a team of scientists and one clever exterminator to kill the creature before the city is destroyed. Was op Netflix aan het browsen en moest eigenlijk mijn lijst afkijken. Heb Big Ass Spider gekeken, maar daarna dwaalde ik af naar jaren 80 B horror films. Big Ass Spider is geen hoogstandje. Slechte special effects en slecht acteerwerk. Maar heb me prima vermaakt. Kwam helemaal in de B film stemming. | |
Creepshow 2 (1987) | ![]() |
IMDb: 5.9 | Genre: Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 92min. | MPAA: R Plot: Three more bone-chilling tales that include a vengeful wooden Native American, a monstrous blob in a lake, and a hitchhiker who wants revenge and will not die. Omdat ik in de B film mood was, ben ik verder gegaan met Creepshow 2. 4 korte horror verhalen door Stephen King geschreven. Niet heel eng, maar toch spannend, omdat ik me weer helemaal kind in de jaren 80 voelde. Een 7 voor entertainmentwaarde. | |
House (1986) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 93min. | MPAA: R Plot: A troubled writer moves into a haunted house after inheriting it from his aunt. Ook nog even House gekeken. Had ik nog nooit gezien (of misschien toen ik nog klein was. Sommige dingen kwamen wel bekend voor). Ging over een Vietnam veteraan die een spookhuis erft en daar natuurlijk gaat wonen in zijn eentje. Was meer een komedie dan horror. Heb een aantal keer hardop moeten lachen. Vaak omdat er zulke onzinnige dingen gebeurden en het er heel knullig uit zag. Maar heb echt zitten genieten Voor een meer serieuze (en meer zieke) en veel betere horror film over een Vietnam veteraan kan je beter Jacob's Ladder kijken. 8 sterren (misschien omdat ik al een beetje opgewarmd was door de voorgaande films). | |
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Het bijzondere aan Primer is wat ze met minimale budget hebben kunnen neerzetten. Een betere kwaliteit/budget verhouding is haast niet te vindenenchion schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:17:
[...]
Geweldige vehaallijn ? Grapjas.
Memento, Mulholland Drive en PulpFiction hebben geweldige verhaallijnen, deze film heeft ...,*?!...$([%0
btw als je Primer tof vond dan vind je "Timecrimes" ook leuk denk ik.
Verwijderd
Ik wel! Tenenkrommend commercieel wan product deze filmserie. Deel1 is al langdradig maar deel 2 is een copie van deel 2 die nog langzamer gaat. Deel 3 ga ik niet eens meer de moeite voor nemen. Zelfs mijn puberdochter vind dit helemaal niks en dat is volgens mij echt de doelgroep. Tieners in actie, net als Divergent IMDB: Divergent (2014) Ook die werd door ons hele gezin als waardeloos gezien.Ntr- schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 17:01:
The Hunger Games: Catching Fire (2013) [afbeelding] IMDb: 7.8 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 146min. | MPAA: PG-13 Plot: Katniss Everdeen and Peeta Mellark become targets of the Capitol after their victory in the 74th Hunger Games sparks a rebellion in the Districts of Panem.
Tijd terug al gezien, maar vond het een van de beste films van het jaar 2013. Ik kan niet wachten tot deel 3 uit is
IMDB: The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014)[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 9 / 10
The Culture High (2014) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Documentary, News | Runtime: 120min. Plot: Scours the deep-seated roots of this morally induced Marijuana campaign and reveal the fascinating path it has taken to get to where it is today. Documentaire over de voorstanders en tegenstanders van het legaliseren van Marijuana. | |
Als je het eerste deel leuk vond. Er zijn nog twee delen in deze serie, House II - The Second Story en House III - The Horror Show.[b]Xyphoid schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:48:
House (1986) [afbeelding] IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 93min. | MPAA: R Plot: A troubled writer moves into a haunted house after inheriting it from his aunt.
Ook nog even House gekeken.
Had ik nog nooit gezien (of misschien toen ik nog klein was. Sommige dingen kwamen wel bekend voor).
Ging over een Vietnam veteraan die een spookhuis erft en daar natuurlijk gaat wonen in zijn eentje.
Was meer een komedie dan horror. Heb een aantal keer hardop moeten lachen. Vaak omdat er zulke onzinnige dingen gebeurden en het er heel knullig uit zag. Maar heb echt zitten genieten
Voor een meer serieuze (en meer zieke) en veel betere horror film over een Vietnam veteraan kan je beter Jacob's Ladder kijken.
8 sterren (misschien omdat ik al een beetje opgewarmd was door de voorgaande films).[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
"When you grow up your heart dies"
Zal wel een gevalletje "over smaak valt niet te twisten" zijn, want ik vind de Hunger Games films tot nu toe erg goed (deel 2 zelfs beter dan deel 1) en ga absoluut over 3 weken naar de filmmarathon met deel 3.Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:07:
[...]
Ik wel! Tenenkrommend commercieel wan product deze filmserie. Deel1 is al langdradig maar deel 2 is een copie van deel 2 die nog langzamer gaat. Deel 3 ga ik niet eens meer de moeite voor nemen. Zelfs mijn puberdochter vind dit helemaal niks en dat is volgens mij echt de doelgroep. Tieners in actie, net als Divergent IMDB: Divergent (2014) Ook die werd door ons hele gezin als waardeloos gezien.
Maar zoals altijd, ieder zijn ding maar een negen????
Die zag ik ook op IMDB ja. Maar voor nu heb ik mijn portie jaren 80 B horror films wel gehad hahasjaool schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:04:
[...]
Als je het eerste deel leuk vond. Er zijn nog twee delen in deze serie, House II - The Second Story en House III - The Horror Show.
Gisteravond in de imax-zaal van de bios gezien. Ik ben er niet zo lang van stof over, maar deel wel je cijfer.Freakie1NL schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:30:
[...]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Into the Storm (2014) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 89min. | MPAA: PG-13 Plot: Storm trackers, thrill-seekers, and everyday townspeople document an unprecedented onslaught of tornadoes touching down in the town of Silverton. Vermakelijke rampenfilm waarbij supertornado's een stadje in de as leggen. Het feit dat veel van de film "gezien wordt" door het oog van de camera maakt het op zich wat origineler, maar het stoort van tijd tot tijd ook een beetje. Al met al vond ik de film best wel vermakelijk, maar waren rampenfilmsvan de laatste jaren zoals 2012, en The Day After Tomorrow toch beter. Omdat de film toch best spannend bleef, geef ik hem een 7. | |
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ondanks dat ik de vergelijking begrijp, is het vergelijken van The Hunger Games met Battle Royale maar deels op zijn plek. Eigenlijk zou je alleen deel 1 van The Hunger Games met Battle Royale kunnen vergelijken,maar daarna wordt het wat mij betreft toch een ander verhaal. Ja, in deel 2 van Battle Royale zit ook een stuk met rebellen etc., maar de thematiek van beide films ligt anders. Battle Royale vond ik echt een topper in het actie/thriller genre, maar The Hunger Games vind ik een topper in het Young Adult genre. Ze hebben beiden een ander publiek, een andere doelgroep. Je kunt The Hunger Games geen Battle Royale maken met een pg-13 ratingVasZaitsev schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:14:
Ik vind Battle Royale dan echt een stuk beter, als we het toch over films hebben waarin tieners elkaar moeten afmaken om te overleven. Hij is veel minder lief, wat wel past bij het thema van de film.
Beetje net als Old Boy, die moet je ook niet tammer maken dan ie is.
Derailed (2005) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 108min. | MPAA: R Goede wegkijkfilm, waarin Aniston een verrassende rol speelt. Weinig dingen gezien die niet kunnen en bleef geboeid tot en met het einde. Geen supergoede film, maar wel ruim voldoende voor een avondje op de bank met de vrouw! | |
Django Unchained (2012) | ![]() |
IMDb: 8.5 | Genre: Western | Runtime: 165min. | MPAA: R Supergoed verhaal, met verschrikkelijk overdreven bloedpartijen. Hoe kan het ook anders met Tarantino als regisseur. Humor en drama volgen elkaar op een leuke manier op. Goed geamuseerd! | |
Ik hoor het genre young adults eigenlijk voor het eerst. Maar het slaat toch nergens op? Young adults zijn 18+ Het zijn imo kinderfilms, en daar zit wel een beetje mijn probleem met films als THG, het gaat over heavy onderwerpen maar dit word niet uitgebeeld en ik ervaar het dan ook als van beide iets maar eigenlijk helemaal niets.Mik! schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:40:
[...]
Ondanks dat ik de vergelijking begrijp, is het vergelijken van The Hunger Games met Battle Royale maar deels op zijn plek. Eigenlijk zou je alleen deel 1 van The Hunger Games met Battle Royale kunnen vergelijken,maar daarna wordt het wat mij betreft toch een ander verhaal. Ja, in deel 2 van Battle Royale zit ook een stuk met rebellen etc., maar de thematiek van beide films ligt anders. Battle Royale vond ik echt een topper in het actie/thriller genre, maar The Hunger Games vind ik een topper in het Young Adult genre. Ze hebben beiden een ander publiek, een andere doelgroep. Je kunt The Hunger Games geen Battle Royale maken met een pg-13 rating
Met young adults wordt de leeftijd 14-21 bedoeld. Iets dat imo prima past bij THG. Ik ben het verder overigens met Mik! eens.Mutatie schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:10:
[...]
Ik hoor het genre young adults eigenlijk voor het eerst. Maar het slaat toch nergens op? Young adults zijn 18+ Het zijn imo kinderfilms, en daar zit wel een beetje mijn probleem met films als THG, het gaat over heavy onderwerpen maar dit word niet uitgebeeld en ik ervaar het dan ook als van beide iets maar eigenlijk helemaal niets.
Ik opzich ook wel, verder is het eigenlijk gewoon smaak. Ik vond het alleen raar dat het genre zo heet, de term jong volwassenen is in mijn ervaring bedoeld voor +/-18-25. De films vind ik dan ook meer passen bij zeg maar 12+, tienerfilms dus. Lijkt me eigenlijk meer een marketing term, of een excuus voor volwassenenHogader schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 00:11:
[...]
Met young adults wordt de leeftijd 14-21 bedoeld. Iets dat imo prima past bij THG. Ik ben het verder overigens met Mik! eens.
[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 01-11-2014 00:22 ]
The devil is in the details.
Thanks voor de tip! Hoe kan ik dit hele verhaal gemist hebben? Des te beter dat zijn strijd weer een extra podium krijgt door deze documentaire. Terecht.r_acker schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:33:
The Internet's Own Boy: The Story of Aaron Swartz (2014) [afbeelding] IMDb: 8.2 | Genre: Documentary, Biography, Crime | Runtime: 105min. Plot: The story of programming prodigy and information activist Aaron Swartz, who took his own life at the age of 26.
Eindelijk weer eens een sterke documentaire gezien. En gezien het onderwerp bijna een must voor alle Tweakers om deze ook te zien. Is mijn oordeel daardoor gekleurd? Vast. Als Tweaker weet je gewoon meer over de achtergrond waar Aaron Swartz zo hard voor heeft gevochten, dus deze docu zal "ons" zeker meer aanspreken.
In tegenstelling tot wat ik verwacht had, gaat deze film voorbij aan eventuele complottheorieen. De focus ligt juist op Aaron Swartz als persoon en zijn idealen. Daarvoor worden heel wat mensen uit zijn omgeving geinterviewd. Ik had het gevoel dat de docu wel een compleet beeld gaf.
De pro's van deze film is toch wel om de passie in de ogen van mensen te kunnen zien. De drang om te vechten voor een betere, eerlijkere wereld. Omdat dat het enige is dat wij als mensheid moeten doen. Die passie en zelfs de bijbehorende woede en frustratie is erg goed in beeld gebracht.
Er was voor deze film maar één andere documentaire die me ooit zo enthousiast heeft gemaakt om te strijden voor een goed doel en dat was The Cove. Deze film zit daar nét onder qua spanning maar gezien het onderwerp spreekt me deze film misschien nog wel meer aan.
Documentaire is overigens hier gratis en legaal in te zien:
YouTube: The Internet's Own Boy: The Story of Aaron Swartz (CC available: en,es,ru,fr,it,tr,cn,ja,vi)[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 9 / 10
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13 Plot: Ten years after a pandemic disease, apes who have survived it are drawn into battle with a group of human survivors. Gisteren ben ik begonnen aan Dawn of the Planet of the Apes en vandaag heb ik hem afgezien. Het verhaal an sich is iets wat je al tig keer hebt gezien: onbekend maakt onbemind; dat leidt tot gedragingen die ingegeven zijn door angst; wat op zijn beurt leidt tot een onafwendbare veldslag tussen beide partijen. Een klein groepje wil het tij graag keren en doet alles om dat te laten slagen. Tot zover het verhaal in een notendop. Kijk je daar voorbij, dan schotelt Dawn of the Planet of the Apes je een spannend verhaal voor met werkelijk uitstekende CGI. Ik weet niet in hoeverre er echte apen zijn gebruikt voor bepaalde scenes en in welke mate de makers trouw zijn gebleven aan de werkelijkheid. De apen zien er in elk geval prachtig uit. Ik heb me van begin tot eind vermaakt en heb geboeid zitten te kijken. Het einde is redelijk open gelaten, wat suggereert dat er nog wel een vervolg zal kunnen komen. Wat mij betreft is dat prima. Als ze deze lijn door weten te zetten, zal dat ook een goede film worden. | |
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ze waren al bezig.Jorgen schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 23:10:
Het einde is redelijk open gelaten, wat suggereert dat er nog wel een vervolg zal kunnen komen.
Into the Storm (2014) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 89min. | MPAA: PG-13 Personages zonder inhoud en emotie, een aantal personages die totaal niet passen bij de rest (de twee rednecks) en enorm irritant camerawerk dat een mix is van 'homemade' en normale filmshots. Heb de film na zo'n 75% af gezet. Wilde het eigenlijk al eerder doen maar besloot de film nog een kans te geven. Sommige zullen het een vermakelijke rampenfilm vinden maar als ik een film over tornado's wil zien kijk ik Twister wel. De CGI in Twister lijkt er overigens ook echter uit te zien. spoiler: Een stukje uit de film wat echt nergens op sloeg is dat die ene cameraman (die jongen met de schoudercamera) het ene moment wilde stoppen omdat ie bang was en het andere moment recht voor een tornado van vuur gaat staan en vervolgens ook nog de camera wil pakken. Film of niet, dat slaat gewoon nergens op. Of bereik hebben met je smartphone terwijl er zojuist een tornado door je dorpje is gekomen. | |
[ Voor 9% gewijzigd door SomerenV op 01-11-2014 23:36 ]
Boyhood (2014) | ![]() |
IMDb: 8.7 | Genre: Drama | Runtime: 165min. | MPAA: R Toch maar besloten om deze film eens te gaan kijken. Eerst twijfelde ik nog omdat ik zelf alle herinneringen aan mijn jeugd en dergelijke nog redelijk vers in het geheugen heb zitten, en ik eigenlijk geen zit had in een kinderverhaaltje. Maar het bleek een leuke film te zijn. Een nieuw concept natuurlijk om over een periode van 12 jaar een film te maken. Je weet van te voren niet of de kinderen goed blijven acteren en hoe ze zich ontwikkelen en dergelijke. Ik vond de film een goede duidelijke lijn uitzetten en de personages ontwikkelden zich door de jaren heen zowel qua uiterlijk als karakter, in de meest natuurlijke zin. Ik heb echt genoten van de kleine herkenbare momenten die je ook als kind ongetwijfeld hebt meegemaakt, en hoe vrienden komen en gaan. Enig minpuntje is misschien dat de film wat indie over kan komen, en verscheidene personages in het begin van de film/hun jonge jaren een beetje stug acteren. Al met al vind ik het een leuke film waarvoor je het beste rustig kunt gaan zitten. Niet omdat je goed moet opletten dat je niets mist, maar omdat het verhaal zo realistisch is en je er niet snel door heen moet willen, dan mis je misschien de boodschap die de film kan afgeven. | |
Ik kan me ergens wel voorstellen dat sommige mensen het wel een geinige film vinden en het idee van de film is ook wel geinig, maar de uitvoering niet. De ingrediënten voor een betere film zijn aanwezig, maar worden niet gebruikt. Als die ingrediënten ontbraken dan was het cijfer lager dan een vijf, idem als het achterliggende idee gewoonweg idioot was.Martinspire schreef op zondag 02 november 2014 @ 01:31:
En dan toch nog een 5 geven? Waarom dat dan? Lekker mokkel erin ofzo?
2 Guns (2013) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 109min. | MPAA: R Om de nasmaak van Into the Storm weg te spoelen besloten deze film te kijken. Had hem al een tijdje liggen, maar nog niet gekeken. De hoofdrolspelers zijn leuk en lekker op elkaar ingespeeld en het verhaal is ook best vermakelijk (al is het soms wel wat voorspelbaar). Verder kan ik er eigenlijk niks over zeggen. Gewoon gaan zitten en genieten van de actie, humor en de leuke chemie tussen Wahlberg en Denzel Washington. | |
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13 Afgelopen week gekeken en een prima vervolg op Rise of the Planet of the Apes. De manier waarop de aapsoorten menselijke trekjes vertonen maar ook overduidelijk nog geen mensen zijn is erg goed uitgewerkt. CGI ziet er ook weer ijzersterk uit en na het zien van deze film kan ik niets anders zeggen dan: laat het derde deel maar heel snel komen! Als je het eerste deel gaaf vond dan valt het tweede deel ook zeker in de smaak. Wel vind ik het jammer dat we niet echt meekrijgen wat er tussen het eerste en tweede deel gebeurd is. Het wordt wel uitgelegd maar ik had liever een intro gehad van een minuutje of 15/20 met daarin de gebeurtenissen na de eerste film. Spoiler over het verhaal van Dawn of... spoiler: Ook is het een beetje jammer van de overduidelijke badguy die erop uit lijkt te zijn de apen uit te roeien. Zoiets is wel prima als achterliggende verhaal maar het ligt er nu iets te dik bovenop. Had wel wat minder gemogen van mij | |
Basquiat (1996) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 108min. | MPAA: R Plot: Basquiat tells the story of the meteoric rise of youthful artist Jean-Michel Basquiat. Starting out as a street artist, living in Thompkins Square Park in a cardboard box, Jean-Michel is Echte artsy-fartsy film. Vroeger op IFFR gezien, en door een verwijzing ernaar in The Keiser Report maar weer eens opgezocht. Je ziet een kunstenaar groeien in faam, en dat stijgt 'em soms naar het hoofd. Ik zie deze film nu heel anders dan vroeger. Maar goed is 'ie nog steeds! Goed acteerwerk, goed verhaal. Niet de meest positieve film echter. | |
Eat the bugs, live in a pod
ik heb hem gekeken en tis echt een WTF film, dus ik ga hem nog wel 3keer kijken. Wel erg gaaf en totaal mijn genre. Thnx voor de tipAgima! schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:51:
Primer (2004) [afbeelding] IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Thriller, Sci-Fi | Runtime: 77min. | MPAA: PG-13 Een verrassende film over twee entrepreneurs die per ongeluk een tijdmachine uitvinden. Zonder veel poef pas bleef ik van begin tot einde geïnteresseerd
Goed geacteerd, Geweldige verhaallijn, en heel origineel!
Als je ziet hoeveel tijd sommige mensen investeren om deze films te kunnen analyseren. Zeker een veelvoud van de tijd die het heeft gekost om deze film te maken.
Als naslagwerk na het kijken van deze film even deze site bestuderen.
http://theprimeruniverse.blogspot.nl/
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 9 / 10
Ik zou het doen!
Verwijderd
Zulu (2013) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 110min. Gisteren maar weer eens een film gekeken die niet valt in het grote Block Buster geweld. Forrest Whitaker speelt een mooie rol als zwarte politieagent en Orlando Bloom als een lichtelijk van het brave pad afgeraakte politieagent in de harde criminele wereld van Zuid Afrika. Is wel even een andere Orlando dan in de Pirates of the Caribean :-). Ik vond het een onderhoudende film die de moeite is om te kijken al had er denk ik iets meer in gezeten. Af en toe is de film wat traag maar het verhaal zit goed in elkaar. | |
Incendies (2010) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Mystery, War | Runtime: 139min. | MPAA: R En nog een pareltje. Mooi familiedrama over een moeder die na haar overlijden en dramatisch leven nog een wens heeft die moet worden uitgevoerd door haar tweeling. Het duurt even voordat je snapt hoe het verhaal in elkaar steekt maar dat maakt het juist interessant en de uitkomst is ...... Gewoon kijken, aanrader als je van dit genre houdt! | |
YUP:Martinspire schreef op zondag 02 november 2014 @ 01:31:
En dan toch nog een 5 geven? Waarom dat dan? Lekker mokkel erin ofzo?
Maar je hebt de film niet eens afgekeken, wat moet een film dan wel niet doen als jij het een 1 wil geven?SomerenV schreef op zondag 02 november 2014 @ 03:28:
[...]
Ik kan me ergens wel voorstellen dat sommige mensen het wel een geinige film vinden en het idee van de film is ook wel geinig, maar de uitvoering niet. De ingrediënten voor een betere film zijn aanwezig, maar worden niet gebruikt. Als die ingrediënten ontbraken dan was het cijfer lager dan een vijf, idem als het achterliggende idee gewoonweg idioot was.
kan je denk ik beter dat soort films niet kijken. expendables kijk je ook niet voor het verhaal.Hahn schreef op zondag 02 november 2014 @ 11:55:
[...]
Maar je hebt de film niet eens afgekeken, wat moet een film dan wel niet doen als jij het een 1 wil geven?
Nukezone FTW
Ouija (2014) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Horror | MPAA: PG-13 Plot: A group of friends must confront their most terrifying fears when they awaken the dark powers of an ancient spirit board. Gisteren met m'n vriendin naar deze film geweest. Een redelijke thriller met een redelijk verhaal. Niet overdreven slecht, maar ook niet overdreven goed. De film moet het voornamelijk hebben van de 'jump-scares', en die zitten er dan ook meer dan genoeg in. | |
Ik moet zeggen dat ik het ook wat heftiger had verwacht. Het boek, wat ik er nog van weet, was wel een stuk harder in mijn beleving. Maar omdat het een groot publiek moet trekken hebben ze gekozen voor pg-13 en dat heeft impact op de arena.VasZaitsev schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:50:
Ik vind dat je dat soort film moeilijk met PG-13 kan maken, dat bedoel ik meer. Hoe je het wend of keert, als je mensen elkaar laat afmaken, zal er bloed en geweld zijn. Het fijne vond ik van BR dat je er lekker in zat, van het stukje THG wat ik gekeken heb, zat ik er niet in. Het klopte voor mijn gevoel niet, het was gewoon niet heavy genoeg.
Nu ben ik ook echt totaal geen fan van die young adult films, wat ze overigens wel heel serieus doet klinken, het zijn gewoon tienerfilms, vol cliché's. Ik heb nog nachtmerries van dat ik met Engels op de HAVO Twilight heb moeten zien in de klas
Ik ken de term vanuit het boekengenre. Het is gewoon het genre tussen teens en adults in. De boeken volgen veelal allemaal hetzelfde thema. Girls meets Boy in een distopische/apocalyptische wereld en moet iets overwinnen. Daar zitten best toffe thema's tussen, maar je moet er wel van houden. Het is op dit moment in ieder geval een onwijze hype. The Hunger Games, Divergent, The Maze Runner, Mortal Instruments, Vampire Academy, de een wat succesvoller dan de anderMutatie schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:10:
[...]
Ik hoor het genre young adults eigenlijk voor het eerst. Maar het slaat toch nergens op? Young adults zijn 18+ Het zijn imo kinderfilms, en daar zit wel een beetje mijn probleem met films als THG, het gaat over heavy onderwerpen maar dit word niet uitgebeeld en ik ervaar het dan ook als van beide iets maar eigenlijk helemaal niets.
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 149min. | MPAA: R Plot: With his wife's disappearance having become the focus of an intense media circus, a man sees the spotlight turned on him when it's suspected that he may not be innocent. Gister eindelijk kunnen zien en holy !@#$ wat een film. Rosamund Pike ken ik vooral van wat kleinere rollen al blijft ze voor mij vooral Jane uit Pride & Prejudice. Maar in Gone Girl zet ze een geweldige rol neer. Ook Ben 'punch me in the face too' Affleck (Toby McGuire is de originele punch me in the face) heeft hier weer een goede film te pakken. Zeker ook een heel groot pluspunt voor de soundtrack van Trent Raznor. Wat een sfeer weet hij mee te geven aan de film. Wat mij betreft mogen ze deze film zeker niet vergeten bij de Oscar nominaties. | |
Boyhood (2014) | ![]() |
IMDb: 8.7 | Genre: Drama | Runtime: 165min. | MPAA: R Plot: The life of a young man, Mason, from age 5 to age 18. hij viel mij een beetje tegen eerlijk gezegd. had er ook torenhoge verwachtingen van ('film van het jaar' volgens RollingStone) en was er goed voor gaan zitten (bijna 3 uur). desalniettemin een mooie coming-of-age film, en een geslaagd filmproject (13 jaar om te maken) | |
Fury (2014) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 134min. | MPAA: R Zondagmiddag was het koopzondag in Antwerpen, maar dit bleek alleen voor de binnenstad te zijn en niet voor de verlichtingsoutlet welke wij wilde bezoeken. Mooi moment om maar weer eens naar de Metropolis te gaan. Vooraf dus niet echt een idee welke film het zou worden, waarna het dus Fury is geworden. De enorme WW2 oorlog wordt verkleind naar een klein tankbataljon, waar de onderlinge relaties belangrijker zijn dan de oorlog an sich. Prettige insteek, die goed werkt. De verschillende karakters liggen redelijk voor de hand waarbij je op voorhand eigenlijk wel al weet hoe de film gaat eindigen. De snelheid in de film wordt er halverwege wat uitgehaald door een scene die in mijn ogen te lang duurt. Beetje jammer, want het extra stukje drama wat wordt opgewekt had ook in een kortere scene gekund. Na de film blijf je wel met een gevoel zitten wat je wat aan het denken zet. Dat is wel goed gedaan. Wordt er nergens dik opgelegd, maar de krankzinnigheid van een oorlog wordt goed in beeld gebracht. Al met al een solide film die wat korter had gekund. | |
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012) | ![]() |
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Fantasy, Horror | Runtime: 105min. | MPAA: R Ik had er niet veel van verwacht maar uiteindelijk viel het nog redelijk mee. De eerste helft was behoorlijk over-the-top, Lincoln heeft bijna super-human-abilities. Vooral de paardenscène was er voor mij wel over. De tweede helft is iets rustiger en wat mij betreft beter. Ik schaar de film in het rijtje van Van Helsing, The League of Extraordinary Gentleman, The Brothers Grimm, ... Zo'n films zijn uiteraard ongeloofwaardig en hebben niet altijd de beste acteerprestaties. Zo'n films moet je kijken voor de 'setting'. Abraham Lincoln: Vampire Hunter vind ik toch minder dan de voorgaand genoemde films. | |
Riddick (2013) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119min. | MPAA: R Pitch Black was zo'n film waar ik op voorhand niks van af wist maar die me aangenaam verraste. Geen over-the-top cgi maar een basic sci-fi B-filmpje die ons liet kennis maken met de anti-hero Riddick, gespeeld door de toen nog minder bekende Vin Diesel. De sequel The Chronicles of Riddick uit 2004 bezorgde me echter een tweeledig gevoel. Enerzijds wou men de film veel grootser laten aanvoelen, iets waar men niet volledig in slaagde trouwens, waardoor de film volledig verschillend was dan Pitch Black. Anderzijds was de film veel actievoller en leerde het ons dat Riddick een Furyan was. Iets waar ik zeker wel meer wou over weten/zien. Negen jaar later kwam men dan op de proppen met deze derde film in de franchise. Veel heb ik er niet over te zeggen, deze is duidelijk de minste uit de reeks. De tweede helft van de film is bijna een volledige remake van Pitch Black. Als je de voorgaande twee film gezien hebt, voegt deze niks toe. Misschien leuk als je een echte hardcore Riddick fan bent. | |
Snowwie schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:36:
Ouija (2014) [afbeelding] IMDb: N/A | Genre: Horror | MPAA: PG-13 Plot: A group of friends must confront their most terrifying fears when they awaken the dark powers of an ancient spirit board.
Gisteren met m'n vriendin naar deze film geweest. Een redelijke thriller met een redelijk verhaal. Niet overdreven slecht, maar ook niet overdreven goed.
De film moet het voornamelijk hebben van de 'jump-scares', en die zitten er dan ook meer dan genoeg in.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
Slaughter Night (2006) | ![]() |
IMDb: 5.4 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 90min. Oh god why.. dit is wat er fout is met de nederlandse film scene. Wat een ruk ding zeg, sloeg nergens op. We gaan van een kinder moordenaar, naar een zeer ongeloofwaardige dood in een auto. Springen maar even naar een mijn toe, en all hell breaks loose. En ja hoor, ter dood veroordeelden en mijngas. Suure.. | |
Zombie Strippers! (2008) | ![]() |
IMDb: 4.2 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 94min. | MPAA: R Tsja.. als je Jenna Jameson neerzet als "Mediasensatie" omdat porno ster niet politiek correct is, dan weet je al hoe laat. Zo fout dat het grappig wordt soms, Vooral de "I like your tongue" scene is wel leuk gedaan. | |
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 149min. | MPAA: R Pfff, wat vind ik hier nou van. Interessante film, waarbij je snel erachter komt hoe de vork in de steel zit, MAAR waar een hele leuke twist in verwerkt zit. Ik geef hem een 8, omdat ik een beetje met een onbestemd gevoel naar huis werd gestuurd. Ik denk dat er nog net iets meer in had gezeten. Zeker één van de betere films die ik onlangs gezien heb! | |
Wat mij betreft is het vooral de uitvoering (ik ben dan ook erg fan van David Fincher). De sfeer die hij weet te creëren is echt heel erg gaaf..Anakha schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:05:
Aan iedereen die Gone Girl zo hoog beoordeelt: ik heb het boek gelezen, dus ik ken het plot inclusief twists al. Krijgt de film zulke hoge cijfers vanwege het plot, of vanwege de uitvoering? M.a.w.: is het de moeite om hem te zien als je al weet wat er gaat gebeuren?
Ik had Gone Girl paar dagen terug weer gezien, en was nog steeds spannendAnakha schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:05:
Aan iedereen die Gone Girl zo hoog beoordeelt: ik heb het boek gelezen, dus ik ken het plot inclusief twists al. Krijgt de film zulke hoge cijfers vanwege het plot, of vanwege de uitvoering? M.a.w.: is het de moeite om hem te zien als je al weet wat er gaat gebeuren?
[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 03-11-2014 19:49 ]
Persoonlijk denk ik wel. De sfeer die Fincher inderdaad neerzet, acteerwerk is tof, maar voor mij was ook de soundtrack echt een hele grote plus. Trent Reznor verdient daar echt een Oscarnominatie voor en mag het wat mij betreft ook wel verzilveren. Sowieso ben ik altijd wel benieuwd naar de filmversie als ik een boek heb gelezen. In het geval van Gone Girl is het andersom en ben ik vooral benieuwd naar het boek nu ^^Anakha schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:05:
Borsten van dat Blurred Lines meisje staan niet in dat boek.Anakha schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:05:
Memories of Murder (2003) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 132min. | MPAA: Unrated Deze film behoort zeker tot de beste serial-killer films ooit. Het verhaal gaat over 10 waargebeurde moorden in het Korea tussen 1986-1991. Het verhaal is intens en hoewel de film lang duurt is het nooit saai. De beelden, de muziek, de ontwikkeling van de karakters; het komt allemaal perfect in elkaar. Ik ben een groot fan van Kang-ho Song en dit is misschien wel zijn beste rol (die ik tot nu toe heb gezien). De manier waarop de omgeving wordt weergeven sleept je mee in het donkere tijdperk waarin deze gebeurtenissen hebben plaatsgevonden. De sfeer is spot on en je kan je verplaatsen in die periode om de ontwikkeling beter te begrijpen. Er zijn veel kleine details in de hele film die geheimen verhullen van de verschillende personages en hun ontwikkeling. Er wordt geen zwart-wit beeld gegeven om er zeker van te zijn dat je de ene een goodguy vind en de andere de badguy. Met kleine hints en details wordt je uitgedaagd om zelf na te denken over de karakters. Briljant gedaan. | |
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 149min. | MPAA: R Alhoewel hij geen veelzijdige, geraffineerde acteur is kan Ben Affleck rollen die bij hem passen toch goed neerzetten. Dat in combinatie met Fincher en de borsten van die blonde van Jack Reacher moest toch wel een fantastische film worden. Meeh. De manier waarop er een soort van kritiek wordt geleverd op het huwelijk en er (natuurlijk een overdreven) beeld wordt gecreëerd hoe mensen in zo'n huwelijk elkaar het leven zuur kunnen maken is erg goed. Een pas getrouwde vriend zat naast me en volgens mij waren er wel wat scènes die hij thuis na zou kunnen spelen. Echter de personages zijn vlak en er is weinig ruimte voor je eigen verbeelding. What you see is what you get en het oppervlakkige blijft de hele film in tact. Nu draait het in deze film juist niet om de detectives maar dan nog vond ik ze vlak. Vooral het stuk na de plottwist vond ik erg zwak. Waar de politie eerst met deducties komt waar Sherlock nog jaloers op zou zijn, veranderen ze in het tweede stuk in malloten die mega voor de hand liggende aanwijzingen gewoon links laten liggen. Als groot fan van detectives mogen rechercheurs van mij best een bovennatuurlijke gave hebben om dingen te zien of zelfs te dromen, maar daar moet wel een soort van lijn zin zitten waardoor het enigszins logisch is. Ik weet dat ze daar in Hollywood niet van houden maar als de film was geëindigd meteen na de plottwist met een grauw, open einde had ik het niet zo erg gevonden. Al met al een leuke film om te zien maar het had echt veel beter gekund. | |
[ Voor 3% gewijzigd door Franco10 op 04-11-2014 12:05 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq