Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.153 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 19:17
Leuke tip, bedankt! Ik ga die eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:20
-Moondust- schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:15:
Chef (2014)[afbeelding]
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy | Runtime: 114min. | MPAA: R
Plot: A chef who loses his restaurant job starts up a food truck in an effort to reclaim his creative promise, while piecing back together his estranged family.
Chef is een luchtige feelgoodmovie met een gastronomisch sausje. Ik heb amper gastronomische kennis, maar het hele gastronomische aspect kwam op mijn heel geloofwaardig over. Ik geloofde hoofdrolspeler Favreau echt als chefkok. Verder komen er grote namen voorbij in deze film (Dustin Hoffman, Robbert Downey Jr., Scarlett Johansson en Oliver Platt) maar op hoofdrolspeler Favreau na vervullen ze allemaal slechts een kleine bijrol. Favreau draagt met zijn Zuid-Amerikaanse sidekick (John Leguizamo) de film. De overige acteurs doen er amper toe.

Hoe de rol van internet in de film is verweven is leuk gedaan, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de effecten van internet toch wel behoorlijk zijn aangedikt en een wel erg overdreven positief effect hebben. Chef biedt weinig verrassende elementen en valt terug op clichés als gescheiden ouders die te weinig tijd aan hun gekwetste kind besteden, een hoofdpersoon die een stap in het diepe moet zetten, ouder die niet is meegegaan met de technologische vooruitgang, vriendschappen die al dan niet meegaan in de nieuwe koers van de hoofdpersoon, etc. voorbij. Been there, done that.

Maar dat heb ik de makers allemaal vergeven, want wat ik wel kreeg was een leuke entertainende film die ondanks de voorspelbaarheid toch tot het einde toe bleef boeien. En na afloop ging ik mezelf toch afvragen of ik eigenlijk net als de hoofdpersoon ook niet op ene bepaalde manier gevangen zit en een sprong in het diepe moet wagen om mijn passie te volgen. En dat is iets wat de film in elk van ons wel in meer of mindere mate naar boven zal halen. Geraakt worden is uiteindelijk toch het doel van een film en daarin slaagt Chef zeker, al moet daarvoor wel een en ander een beetje over the top doorgetrokken worden.

De voor- en nadelen afgewogen kom ik tot een 7.5, maar op basis van de spirit en wat de film aanraakt wordt dat makkelijk een 8.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 7.5 / 10
Ik had precies het zelfde aan het einde van deze film ;) je begint bij je zelf te denken of je op één of andere manier nog een stap vooruit kan maken. Best grappig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Starred Up (2013)Starred Up (2013)
IMDb: 7.5 | Genre: Drama | Runtime: 106min.
Plot: A troubled and explosively violent teenager is transferred to adult prison where he finally meets his match - a man who also happens to be his father.
tijd geleden dat ik zo onder de indruk was van een film. had em gisteren zonder veel verwachtingen opgezet maar na 10 minuten ben je helemaal in het verhaal gezogen. geweldadige tiener wordt naar een 'volwassenen' gevangenis overgeplaatst waar z'n pa ook zit. dikke aanrader!
IMDb -- Starred Up (2013) Wikipedia -- Starred Up (2013) Bekijk trailer van Starred Up (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Starred Up (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 22:11
Inderdaad een topper. Je moet niet de standaard gevangenisfilm met veel vechten en actie verwachten.
Het is ook echt een drama. Wat speelt die hoofdrolspeler goed! Vooral die scene dat hij zich opsluit in zijn cel. Wat een agressie.

Ik merk dat ik de laatste tijd de Amerikaanse bekende films wat meer loslaat en me ook begin te interesseren voor de Europese film. Vooral Scandinaven en Britten zijn goed in het maken van rauwe misdaadfilms.
Ben nu bezig met het laatste deel van de Pusher trilogie. Het zijn nou niet echt "feelgood" movies. Maar zeker een aanrader.

Mensen nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
peppie71 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:11:
Vooral die scene dat hij zich opsluit in zijn cel.
idd, het begon rustig maar dat was echt even een 'shit just got real' momentje :*)
Ik merk dat ik de laatste tijd de Amerikaanse bekende films wat meer loslaat en me ook begin te interesseren voor de Europese film. Vooral Scandinaven en Britten zijn goed in het maken van rauwe misdaadfilms.
Ben nu bezig met het laatste deel van de Pusher trilogie. Het zijn nou niet echt "feelgood" movies. Maar zeker een aanrader.

Mensen nog tips?
de Pusher trilogie is ook erg goed inderdaad (vd regisseur van Drive).. Un Prophete is de franse versie van Starred Up, ook een erg goeie rauwe gevangenisfilm over een jonge gast. Mesrine (2 delen) en Headhunters zijn ook (Europese) aanraders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:45
The Inevitable Defeat of Mister & Pete (2013)The Inevitable Defeat of Mister & Pete (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 108min. | MPAA: R
Plot: A coming-of-age story about two inner city boys who are left to fend for themselves over the summer after their mothers are taken away by the authorities.
Een aardige drama over 2 jonge jongens ( 7 & 14 jaar) welke zich zelf moeten zien te redden nadat hun moeder is gearresteerd.

Uitstekende acteerprestaties van de 2 jongens, maar verder niet echt een film welke 3 weken blijft hangen.

Keek wel lekker weg, en was af en toe ook best rauw.
IMDb -- The Inevitable Defeat of Mister & Pete (2013) Wikipedia -- The Inevitable Defeat of Mister & Pete (2013) Bekijk trailer van The Inevitable Defeat of Mister & Pete (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Inevitable Defeat of Mister & Pete (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:58

YellowCube

Wait...what?

habermas schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:08:
Starred Up (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.5 | Genre: Drama | Runtime: 106min.
Plot: A troubled and explosively violent teenager is transferred to adult prison where he finally meets his match - a man who also happens to be his father.
tijd geleden dat ik zo onder de indruk was van een film. had em gisteren zonder veel verwachtingen opgezet maar na 10 minuten ben je helemaal in het verhaal gezogen. geweldadige tiener wordt naar een 'volwassenen' gevangenis overgeplaatst waar z'n pa ook zit. dikke aanrader!
[afbeelding] 8 / 10
idd een dikke aanrader.
Was dit jaar ook een van de topfilms van het Internationale Filmfestival Rotterdam.
Nog maar eens gaan kijken is een goed idee.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 16:57
Jep, inderdaad een erg goede film. Heb na de film foto's van de hoofdrolspelers opgezocht om te kijken of t wel echt acteurs waren. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Transformers: Age of Extinction (2014)Transformers: Age of Extinction (2014)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13
Deze film is er misschien wel 1 teveel in de serie.

Toch doet deze film precies wat het moest doen voor mij: Een hele stapel actie, mooie special effects en bovenal: Geweldig surround geluid. Fijn om zo weer de speakers een beetje los te weken en de subwoofer aan het werk te zetten. Hier zijn goede speakers voor nodig!

Wat ik minder vond, zonder spoilers is de laatste categorie transformers die betrokken worden bij het gevecht. Voor mij was dacht echt overdreven. Het nadeel bij de special effects is het vuurwerkgehalte. Raketten die op de grond tot ontploffing komen, gaven geen explosie maar meer het effect van een pot die je met oud en nieuw afsteekt (nu het nog mag ;))

Verhaal is natuurlijk verder flinterdun en verder gezocht dan de vorige films. De vorige films waren verder wel een stukje beter. Toch een 7, omdat de film precies deed wat ik wilde dat het deed: Actie, eyecandy, heel goed geluid.

IMDb -- Transformers: Age of Extinction (2014) Wikipedia -- Transformers: Age of Extinction (2014) Bekijk trailer van Transformers: Age of Extinction (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Transformers: Age of Extinction (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Short Term 12 (2013)Short Term 12 (2013)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama | Runtime: 96min. | MPAA: R
De film speelt in een tehuis voor kinderen zonder stabiele thuissituatie. Grace, gespeeld door Brie Larson, werkt in het tehuis als begeleider. Zij doet dit samen met haar vriend Mason (John Gallagher Jr.). We beleven de dagelijkse beslommeringen van het tehuis en het leven van Grace en Mason.

Ik ben erg onder de indruk van deze film. Brie Larson speelt een fantastische rol als gepassioneerde, maar tegelijk getraumatiseerde, welzijnswerkster. Hoewel de film zware thema's aansnijdt, is de uitvoering niet verstikkend. De balans tussen de soms tranentrekkende scènes en de luchtige kwinkslagen liet mij verlangen naar meer dan 96 minuten.
IMDb -- Short Term 12 (2013) Wikipedia -- Short Term 12 (2013) Bekijk trailer van Short Term 12 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Short Term 12 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.8 8.8 / 10

Mijn eerste recensie, commentaar is welkom, wees lief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het lijkt me een prima recensie. Duidelijk en inhoudelijk. Niks mis mee.
:)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
The Big Blue (Le Grand Bleu) (1988)The Big Blue (1988)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 168min. | MPAA: PG-13
Plot: Enzo and Jacques have known each other for a long time. Their friendship started in their childhood days in the Mediterranean. They were not real friends in these days, but there was ...
Naar aanleiding van het succes van Le Grand Bleu zijn er verschillende versies verschenen. Ik heb de zognoemde Longue Version gezien van 2h 40m. Deze is ongeveer 45m kanger dan de bioscoopversie. Ik wist vooraf totaal niet wat te verwachten van deze film behalve het vermoeden dat de zee een prominente rol zou hebben. ;-)

Aanvankelijk viel het een beetje tegen. Het eerste deel dat in het verleden speelt legt nog een belangrijke basis voor het plot, maar in het uur daarna komt het verhaal maar langzaam op gang. Ik begon me op een gegeven moment zelfs te ergeren aan de indringende synthesizerklanken van Eric Serra. En dat alle gesproken audio nagesynchroniseerd leek hielp ook niet. In het laatste uur komt het verhaal pas echt op gang en wordt de onderhuidse spanning opgevoerd. Je voelt aan alles dat er op een zeker moment iets schokkends gaat gebeuren, maar hoe en wanneer kon ik persoonlijk slecht voorspellen. En dat is leuk, want dat houdt de spanning erin.

spoiler:
In de eerste helft staat de rivaliteit tussen Jacques en Enzo en de ontluikende liefde tussen Jacques en Johana centraal. Althans, dat is de verhaallijn op de voorgrond. Maar het verhaal op de achtergrond is de liefde van Jacques voor de eindeloze blauwe zee en zijn zeevrienden. Daar voelt hij zich helemaal thuis. En dat aspect begint naar het einde van de film steeds doorslaggevender te worden voor het gedrag van Jacques. Ook als Jacques een nieuw wereldrecord duikt maakt dat maar heel even gelukkig. Ik voelde ergens al aan waar het naartoe ging, maar wilde er niet aan. En ondanks dat het volledig begrijpelijk en zelfs onontkoombaar is, komt het einde dan toch als een mokerslag aan.

Het einde maakte de verveling en irritatie van het begin helemaal goed, omdat mij toen pas op gevoelsniveau duidelijk werd waar de film nu werkelijk over ging. Een groot deel van de film is me dat eigenlijk grotendeels ontgaan. Net als Enzo al die tijd. En dan wordt ook de hele symboliek duidelijk en krijgt de film echt diepte! Mijn eindcijfer is daarop gebaseerd.

Zeker de moeite om met de kennis van nu de film nogeens te kijken.
IMDb -- The Big Blue (1988) Wikipedia -- The Big Blue (1988) Bekijk trailer van The Big Blue (1988) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Big Blue (1988)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Oldboy (2003)Oldboy (2003)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: After being kidnapped and imprisoned for 15 years, Oh Dae-Su is released, only to find that he must find his captor in 5 days.
Ik had echt een compleet verkeerde verwachting van deze film, ik dacht dat het een actie film ala The Raid was :/
Er zit wel een aantal actie scenes in maar die stellen weinig voor.
Vooral die scene in die lange hal die je vanaf de zijkant kijkt is niet erg goed, de half van de kicks/punches komt niet eens in de buurt van het doel.

Film ziet er visueel wel erg goed uit en het verhaal is goed uitgewerkt.
De acteerwerk van de hoofdpersoon is zeer goed, vooral die scene op het laatst in het penthouse is leuk om te zien.
Maar de "conclusie" waar de film mee eindigt is raar.

spoiler:
Incest.... wat niet wat niet deert
8)7

Een goede film maar omdat ik de film keek met de verkeerde verwachting (zin in een lekkere actie film) kan ik het toch niet zo een hoog cijfer geven.
IMDb -- Oldboy (2003) Wikipedia -- Oldboy (2003) Zoek trailer van Oldboy (2003) via Google Schrijf zelf een recensie over Oldboy (2003)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 16:57
ScrooLoose schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 12:32:
Oldboy (2003)[afbeelding]
Plot: After being kidnapped and imprisoned for 15 years, Oh Dae-Su is released, only to find that he must find his captor in 5 days.
Ik had echt een compleet verkeerde verwachting van deze film, ik dacht dat het een actie film ala The Raid was :/
Vooral die scene in die lange hal die je vanaf de zijkant kijkt is niet erg goed, de half van de kicks/punches komt niet eens in de buurt van het doel.

De acteerwerk van de hoofdpersoon is zeer goed, vooral die scene op het laatst in het penthouse is leuk om te zien.

spoiler:
8)7

Een goede film maar omdat ik de film keek met de verkeerde verwachting (zin in een lekkere actie film) kan ik het toch niet zo een hoog cijfer geven.
[afbeelding] 7 / 10
spoiler:
je begrijpt hopelijk wel dat het om wraak ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

deBennie schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 14:07:
[...]

spoiler:
je begrijpt hopelijk wel dat het om wraak ging?
Nee het concept van wraak is mij totaal vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

ScrooLoose schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 12:32:
Oldboy (2003)[afbeelding]

spoiler:
8)7

[afbeelding] 7 / 10
Hoe kwam je er op dat Oldboy een actie film zoals The Raid zou zijn? Park Chan-wook heeft tot nu toe alleen nog maar mystery / thrillers gemaakt en nooit actie films. En Zuid Korea staat ook niet echt bekend om hoogstaande actie films. Wel om horror en thrillers.

Als je zoiets als The Raid wil zien (zuid-oost azie) kan je beter Chocolate (2008), The Bodyguard (niet de Kevin Costner versie ofc), Ong-Bak, The Protector etc kijken. Dat zijn actie films zonder al te veel afleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
The Bucket List (2007)The Bucket List (2007)
IMDb: 7.4 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 97min. | MPAA: PG-13
Tja, met Morgan Freeman en jack Nicholson kon het voor mij eigenlijk al niet meer stuk. Beide erg goede acteurs die een mooi verhaal weten neer te zetten met deze film. Erg zoet-sappig op sommige momenten, en daar houdt natuurlijk niet iedereen van. Wat ik erg mooi vond waren de discussies die er gevoerd worden over leven en dood, religie of juist niet etc, erg goed hoe dat werd overgebracht in de film.

Sommige scenes zitten niet helemaal lekker in elkaar, je ziet dat het niet op locatie opgenomen is en dat er gebruik is gemaakt van een green screen. Dat stoorde me wel een klein beetje.

Voor de rest heb ik er niet zoveel op aan te merken. Wel aan te raden, film zal je niet teleurstellen mits je van drama houdt natuurlijk.

spoiler:
Eigenlijk vraag ik me wel een beetje af hoe je als vader van een groot gezin zo maar kan besluiten om weg te gaan met een vreemd iemand. Dit komt ook wel ter spraken maar ik mis eigenlijk het argument dat je je familieleden de kans en tijd ontneemt om afscheid te nemen.
IMDb -- The Bucket List (2007) Wikipedia -- The Bucket List (2007) Bekijk trailer van The Bucket List (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Bucket List (2007)

[ Voor 3% gewijzigd door Soepstengel op 04-10-2014 16:26 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Kenzi schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 15:43:
[...]

Hoe kwam je er op dat Oldboy een actie film zoals The Raid zou zijn? Park Chan-wook heeft tot nu toe alleen nog maar mystery / thrillers gemaakt en nooit actie films.
Geen idee hoe ik daar bij kwam, heb het idee dat ik die vecht scene in die hal een keer eerder ergens voorbij heb zien komen en dat dat juist is blijven hangen aan "Oldboy" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
X-Men: Days of Future Past (2014)X-Men: Days of Future Past (2014)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Plot: The X-Men send Wolverine to the past in a desperate effort to change history and prevent an event that results in doom for both humans and mutants.
De X-men films vind ik van alle superheldenfilms over het algemeen van de hogere kwaliteit. Zo ook bij Days of Future Past. Net zoals bij de overige X-men films krijg je wat je verwacht: prahtige CGI, superheldengeweld, een tamelijk onderhoudend verhaal en the occasional oneliner. Ik heb achteraf volgens mij geen "Jaaaahóór!"-momenten gehad, terwijl er op het plot ongetwijfeld genoeg aan te merken is, maar het is toch een teken dat ik voldoende ben beziggehouden met interessante audiovisueel geweld om er niet mee bezig te zijn.

Traditiegetrouw kennen X-men films echter wel weinig humor. Dat serieuze karakter maakt het lastiger om een film ook geloofwaardig te maken. Het superheldenuniversum is natuurlijk al absurd, dus wat mij betreft zou wat meer humor het juist geloofwaardiger maken. Ik zie dan ook erg uit naar de Deadpool-verfilming in 2016!

Al met al. Heb ik me verveeld? Nee, geen moment. Echt spannend? Nee, niet echt. Ben ik diepgeraakt? Nee, zeker niet. Ik ben gewoonweg 2 uur lang entertaind. Niets meer, niets minder. Leuk, maar de volgende dag alweer vergeten. Ook prima!
IMDb -- X-Men: Days of Future Past (2014) Wikipedia -- X-Men: Days of Future Past (2014) Bekijk trailer van X-Men: Days of Future Past (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over X-Men: Days of Future Past (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 16:32

Sargan

Filmfreak...

The Boxtrolls (2014)The Boxtrolls (2014)
IMDb: 6.6 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 97min. | MPAA: PG
Plot: A young orphaned boy raised by underground cave-dwelling trash collectors tries to save his friends from an evil exterminator. Based on the children's novel 'Here Be Monsters' by Alan Snow.
Met mijn zoontje van bijna 6 bekeken en dus ook de Nederlandse versie.
Persoonlijk stoort dat mij niet (meer).
Wateen ontzettend leuke en originele film is dit zeg. De stop-motion is erg mooi gedaan . Hier en daar is het voor de kleintjes erg spannend. Voor de volwassenen zit er erg leuke humor in deze film. Aanrader!
IMDb -- The Boxtrolls (2014) Wikipedia -- The Boxtrolls (2014) Bekijk trailer van The Boxtrolls (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Boxtrolls (2014)

[ Voor 8% gewijzigd door Sargan op 05-10-2014 16:57 ]

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
The Maze Runner (2014)The Maze Runner (2014)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13
Plot: Thomas is deposited in a community of boys after his memory is erased, soon learning they're all trapped in a maze that will require him to join forces with fellow
Prima sfeertje en vermakelijke film. De verhaallijn is natuurlijk flinterdun en hier en daar wat té voorspelbaar.
IMDb -- The Maze Runner (2014) Wikipedia -- The Maze Runner (2014) Bekijk trailer van The Maze Runner (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Maze Runner (2014)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-09 18:14

silverball

De wagen voor moderne mensen

Insidious: Chapter 2 (2013)Insidious: Chapter 2 (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Plot: The haunted Lambert family seeks to uncover the mysterious childhood secret that has left them dangerously connected to the spirit world.
In het begin leek het een aardige horrorfilm. Maar hoe langer je de film kijkt des te voorspelbaarder en standaard het wordt. Het is na een half uurtje niet eens eng meer. Ook dan zijn de schrikmomenten weg omdat je al voorspelt wanneer wat gebeurd. Ook vond ik het verhaal ten opzichte van chapter 1 één net een beetje te. In tegenstelling tot chapter 1 is het verhaal hartstikke chaotisch. Het lijkt echt of ze het verhaal zo geschreven hebben zodat het in chapter 1 past. Dit resulteerd in een vaag, slecht volgbaar verhaal. Ik zou deze film niet zo snel aanraden
IMDb -- Insidious: Chapter 2 (2013) Wikipedia -- Insidious: Chapter 2 (2013) Bekijk trailer van Insidious: Chapter 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Insidious: Chapter 2 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.8 5.8 / 10

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Welcome to the Rileys (2010)Welcome to the Rileys (2010)
IMDb: 7.0 | Genre: Drama | Runtime: 110min. | MPAA: R
Plot: On a business trip to New Orleans, a damaged man seeks salvation by caring for a wayward young woman.
Redelijk serieuze film die drama en feel good combineert. Ik heb hem voornamelijk gekeken omdat ik James Gandolfini echt een ontzettend toffe acteur vind. Had toen ze in beeld kwam pas door dat Kristen Stewart er ook in speelt (niet naar de cover gekeken). Die kan ik normaal gesproken niet uit staan, maar moet zeggen dat ze ook een erg goed personage neer zet.

IMDb -- Welcome to the Rileys (2010) Wikipedia -- Welcome to the Rileys (2010) Bekijk trailer van Welcome to the Rileys (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Welcome to the Rileys (2010)

In the Loop (2009)In the Loop (2009)
IMDb: 7.5 | Genre: Comedy | Runtime: 106min. | MPAA: Not Rated
Plot: The US President and UK Prime Minister fancy a war. But not everyone agrees that war is a good thing. The US General Miller doesn't think so and neither does the British Secretary of State ...
Als je dacht dat je veel Britse scheldwoorden kent dan kun je van deze film nog wat leren. :P

Wederom een film met James Gandolfini, alhoewel hij een kleine rol heeft.

Ik vond de film a-okay, heb hem in 2x afgekeken. Echt een "praatfilm", met gigantisch scherpe dialogen. Er zit wel een plot in, maar zaken lopen echt ontzettend hectisch door en naast elkaar. Denk dat ik hem mede daardoor misschien niet kon volgen de eerste keer.

Je moet echt wakker blijven en geen minuut missen, anders strookt de hele film totaal niet meer.
IMDb -- In the Loop (2009) Wikipedia -- In the Loop (2009) Zoek trailer van In the Loop (2009) via Google Schrijf zelf een recensie over In the Loop (2009)

Cinema Verite (2011)Cinema Verite (2011)
IMDb: 6.6 | Genre: Drama | Runtime: 86min.
Plot: A behind-the-scenes look at the making of the first American family to be the subjects of a reality TV show.
En nog maar een met James Gandolfini. :P

Doet denken aan Ed-TV.

Gaat over het maken van de eerste reality tv-serie die een familie volgt. Goed te volgen, wel een beetje voorspelbaar. Vooral de setting en "echte" emoties van de gevolgde familie doen het hem.
IMDb -- Cinema Verite (2011) Wikipedia -- Cinema Verite (2011) Zoek trailer van Cinema Verite (2011) via Google Schrijf zelf een recensie over Cinema Verite (2011)

Down the Shore (2011)Down the Shore (2011)
IMDb: 5.8 | Genre: Drama, Romance, Thriller | Runtime: 93min. | MPAA: R
Plot: The lives of three childhood friends on the Jersey Shore begin to unravel when a secret from their past is revealed.
Ik blijf bezig. :+

Erg indrukwekkend, ga verder ook niets vertellen over de film. Dit zijn echt de rollen waarin Gandolfini op zijn best is. Als een film afgelopen is en ik de volledige aftiteling/muziek af kijk, weet ik dat er iets speciaal is aan dat wat ik net gezien heb.
IMDb -- Down the Shore (2011) Wikipedia -- Down the Shore (2011) Zoek trailer van Down the Shore (2011) via Google Schrijf zelf een recensie over Down the Shore (2011)

[ Voor 59% gewijzigd door max op 05-10-2014 20:57 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
A Good Marriage (2014)A Good Marriage (2014)
IMDb: N/A | Genre: Thriller | MPAA: R
Plot: After 25 years of a good marriage, what will Darcy do once she discovers her husband's sinister secret?
Geen bijzonder verhaal maar toch een prima vermakelijke thriller voor de zondagavond met een paar leuke twists. Van het einde had ik echter wat meer verwacht.
IMDb -- A Good Marriage (2014) Wikipedia -- A Good Marriage (2014) Bekijk trailer van A Good Marriage (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Good Marriage (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.9 6.9 / 10

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ojjorz schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 18:56:
...
Mijn eerste recensie, commentaar is welkom, wees lief!
Dankje voor deze recensie mijn vriendin en ik hebben genoten van de film. Hij duurt misschien wat kort maar ik ben het volledig met je recensie eens ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 17:29
Welcome to the Punch (2013)Welcome to the Punch (2013)
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 99min. | MPAA: R
Plot: Ex-criminal Jacob Sternwood is forced to return to London when his son is involved in a heist gone wrong. This gives his nemesis, detective Max Lewinsky, one last chance to catch the man he's always been after.
Deze Film begint best prima, een achtervolging waarbij de beste hoofdpersoon (eigenwijs als hij is) een solo achtervolging zonder bewapening zijn in gang zet. Hierbij wordt hij in zijn knie geschoten door een van de bankrovers en blijft hij ontdaan achter. In het volgende shot ben je ineens 3 jaar later, en zie je dat de politie agent in kwestie (genaamd Max) nog altijd een zere knie heeft en om de zoveel tijd pus moet aftappen met een spuit. Helaas heeft hij ook nog steeds wraakgevoelens jegens de beste bankrovert. Vervolgens krijg je een mix van niet duidelijke complotten en de nodige actiescenes voorgeschoteld, samengespoeld met het nodige drama.
Helaas blijft het geheel vrij onduidelijk en blijf je aan het einde nog steeds met de nodige vragen zitten :|

Jammer ook dat de hoofdrolspeler (james mcavoy) hetzelfde opvliegende karakter speelt als in de film trance welke hij hiervoor heeft gedaan, deze kwam echter stúkken beter uit de voeten en bevat ook de nodige complotten.
IMDb -- Welcome to the Punch (2013) Wikipedia -- Welcome to the Punch (2013) Bekijk trailer van Welcome to the Punch (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Welcome to the Punch (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Wonderbroeders (2014)Wonderbroeders (2014)
IMDb: N/A | Genre: Comedy
Afgelopen vrijdag kwam mijn betere helft met het idee om weer eens naar de bios te gaan. Het is er de laatste tijd gewoon niet meer van gekomen om erheen te gaan. Onvoorbereid naar de bios gegaan, en daar hing een poster van de film "Wonderbroeders". Een nederlandse productie, met onder andere Thomas Acda. We hadden er nooit van gehoord, dus we besloten om ons te laten verrassen. Uiteindelijk zaten we met 7 personen in de zaal.

Het gaat over een stel broeders in een oud klooster. Ze zijn de laatste 5 bewoners van dat grote gebouw. Op een dag krijgen ze, op een nogal lullige manier, te horen dat ze eruit gezet worden. Dan gaan ze er alles aan doen om te zorgen dat ze toch mogen blijven.
Helaas heeft het verhaal niet meer om het lijf dan dat. Met zulke nederlandse acteurs denk ik dat er meer in had gezeten. Meer humor, welteverstaan. Er zaten zeker een aantal glimlachmomentjes in, maar ik bleef het gevoel houden dat het het allemaal net niet was.

Aan de acteurs lag het zeker niet. Ik denk ook dat wat rooms-katholieke achtergrond wel van pas komt om een deel van de film te begrijpen. (Die heb ik toevallig; iemand die dat niet heeft zal zeker een aantal verwijzingen missen) Er zitten ook zeker wat steken onder water richting de katholieke kerk in de film verwerkt.
De "oplossing" voor het probleem was imho al vroeg in de film duidelijk. (ook met de schandalen binnen de kerk in het achterhoofd) Wel zit er nog een leuke plottwist in, die ik zelf niet zag aankomen. Dat was dan wel weer leuk gedaan.

Het filmdebuut van Noortje Herlaar heeft overigens niet veel te betekenen, zo groot is haar rol nou ook weer niet.

Ik geef een 6.5 voor de film, omdat we met een glimlach de bios uit liepen. Het is niet hoger omdat ik denk dat er meer in het verhaal had kunnen zitten, en ik deze film al weer snel zal zijn vergeten.
IMDb -- Wonderbroeders (2014) Zoek meer informatie over Wonderbroeders (2014) op Google Zoek trailer van Wonderbroeders (2014) via Google Schrijf zelf een recensie over Wonderbroeders (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Lucy (2014)Lucy (2014)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 89min. | MPAA: R
Een matige film waarvan de eerste helft enorm saai was. Het werd iets beter naar het einde. Moeite niet waard om te kijken.
IMDb -- Lucy (2014) Wikipedia -- Lucy (2014) Bekijk trailer van Lucy (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lucy (2014)

X-Men: Days of Future Past (2014)X-Men: Days of Future Past (2014)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Erg vermakelijke film die van begin tot eind leuk is om naar te kijken.
IMDb -- X-Men: Days of Future Past (2014) Wikipedia -- X-Men: Days of Future Past (2014) Bekijk trailer van X-Men: Days of Future Past (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over X-Men: Days of Future Past (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
@Phyxion
Als je je reviews interessant wil maken voor lezers hier, dan is wat meer toelichting wel gewenst. Wat is er precies saai? Waaruit blijkt dat voor jou? Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 21:28

Lapras

Ice beam

Funny Games (2007)Funny Games (2007)
IMDb: 6.4 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 111min. | MPAA: R
Wat een film. Geregisseerd door Michael Haneke.

Afgelopen weekend heb ik dit mogen meemaken. Hoewel mijn waardering direct na het kijken een 5 was, heb ik het bijgesteld naar een 7. Het gebeurt immers niet vaak dat je 'boos' wordt op een regisseur. Deze keer dus wel.

Het verhaal betreft een welgesteld gezin dat naar hun vakantiehuisje gaat en twee jonge mannen ontmoet die hen vervolgens een nacht lang terroriseren en martelen.

De film breekt met sommige regels. Zo is het geen gore porn zoals een Hostel is (gelukkig maar). Belangrijker is dat het publiek soms rechtstreeks wordt aangesproken, waardoor de vierde muur tussen de kijker en regisseur wegvalt. Een ander belangrijke plotwending wordt zelfs op een hele onconventionele manier weer 'opgelost'. Spoilers zal ik niet geven.

Het probleem met de film is dat Haneke iets duidelijk wil maken, maar ik kom er niet helemaal achter wat. Het lijkt een soort aanklacht tegen geweld, of tegen geweld in films, of tegen het impliciet goedkeuren van geweld in films door ernaar te kijken.

De film zelf kijken is vooral heel ongemakkelijk. Je zit nooit echt lekker op je stoel en alles wat je voorgeschoteld krijgt is eigenlijk ellendig. Toch zou ik hem wel aanraden aan filmliefhebbers. Verwacht alleen geen Hostel, of Taken of Texas Chainsaw Massacre. Verwacht wel prima acteerwerk van Naomi Watts.

Opmerkelijk detail: deze film is een 100% remake van de Oostenrijkse film die Haneke zelf 10 jaar eerder maakte. Nu dus in het Engels en zich afspelende in Amerika. De toegevoegde waarde ontgaat me. Het neigt nogal naar borstklopperij, maar vooruit, dat zij hem vergeven.
IMDb -- Funny Games (2007) Wikipedia -- Funny Games (2007) Bekijk trailer van Funny Games (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Funny Games (2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Celebrity Sex Tape (2012)Celebrity Sex Tape (2012)
IMDb: 2.9 | Genre: Comedy | Runtime: 87min. | MPAA: Unrated
Plot: When a group of nerds leak a washed-up celebrity's sex tape, the publicity revives the actress's career and other Hollywood rejects want to star in the guys next
Nou vooruit dan, twee punten voor de hoeveelheid tieten in deze film.

Niet te verwarren met Sex Tape uit 2014.
IMDb -- Celebrity Sex Tape (2012) Wikipedia -- Celebrity Sex Tape (2012) Bekijk trailer van Celebrity Sex Tape (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Celebrity Sex Tape (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

XWB

Wel lollig hoe de meest beoordeelde review op IMDB deze film dan echt fantastisch vindt.
Zal wel weer niet impartial zijn. Gehuurd zelfs?
Ik vertrouw jou meer, en ga 'em dus niet zien.
Tanx.

Trouwens, naar aanraden hier Starred Up gezien, en inderdaad de moeite waard.
Niet compleet fantastisch, maar echt wel goed.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
@Lapras
Haneke zegt zelf over de reden van de remake het bereiken van een groter publiek. Hij kreeg het aanbod en zag de mogelijkheden. Klinkt mij plausibel in de oren.

De boodschap van Haneke is overigens een aanklacht tegen (de afstandelijke beleving van) geweld in de media. Dat doet hij door de kijker te dwingen tot zelf-reflectie ten aanzien van het kijken naar geweld in de media. Waar de kijker normaal gesproken op afstand blijft en niet bij het geweld betrokken is zorgt Haneke ervoor dat de kijker wel betrokken raakt. Als kijker door de acteurs enkele keren direct worden aangesproken is in dat licht dan ook een briljante zet. Je kunt je niet meer verschuilen, je bent direct betrokken. En die betrokkenheid voelt heel onaangenaam. Het triggert emoties, zoals jij hebt ervaren. En dat gevoel is het ware gevoel dat zou moeten horen bij het aanschouwen van geweld (in de media). Haneke confronteert ons met onze eigen afgestompdheid.

Link naar interview met Haneke over Funny Games

[ Voor 8% gewijzigd door -Moondust- op 06-10-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
HMC schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:26:
Wel lollig hoe de meest beoordeelde review op IMDB deze film dan echt fantastisch vindt.
Zal wel weer niet impartial zijn. Gehuurd zelfs?
Ik vertrouw jou meer, en ga 'em dus niet zien.
met een 2.9 op IMDB moet ie echt wel heel slecht zijn, die ratings zijn meestal behoorlijk accuraat. bij een film onder de 7.0 weet ik meestal wel dat ie niet de moeite waard is.. (iemand die zoiets een 10 geeft zal inderdaad wel voor de studio werken ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
habermas schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:01:
[...]

met een 2.9 op IMDB moet ie echt wel heel slecht zijn, die ratings zijn meestal behoorlijk accuraat. bij een film onder de 7.0 weet ik meestal wel dat ie niet de moeite waard is.. (iemand die zoiets een 10 geeft zal inderdaad wel voor de studio werken ofzo)
En dan merk je dat een rating system niet meer werkt als onder de 7 het niet waard is. Zo mis je vaak juist de wat minder bekende echt verrassende films.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Xyphoid schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:54:
Edge of Tomorrow (2014)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13
Plot: An officer finds himself caught in a time loop in a war with an alien race. His skills increase as he faces the same brutal combat scenarios, and his union with a Special Forces warrior gets him closer and closer to defeating the enemy.
De film heeft een goede flow. Ondanks dat de hoofdpersoon de dag meerdere malen meemaakt, verveelt het geen moment. Op momenten dat je denkt: "Nu heb ik het wel weer gezien", dan doet Tom Cruise wat grappigs of gaat het verhaal weer verder.

De special effects zijn goed gedaan. De aliens waren wat minder boeiend, maar de manier waarop ze bewogen was wel goed gedaan.

Jammer dat de actie met het grote zwaard maar weinig en niet zo goed in beeld is gebracht. Toen ik dat zwaard zag, dacht ik al aan een anime en had het bijna goed, want het bleek dus gebaseerd op een manga.

spoiler:
Omdat hij elke keer reset nadat hij dood gaat, had het heel veel weg van een videogame. Vond ik wel grappig.

Het einde was een beetje teveel een Hollywood happy ending. Weet niet of de manga ook zo eindigt.

Heb me heel erg vermaakt met deze film. Jammer dat de zwaardactie weinig in beeld kwam en van de
spoiler:
happy ending.

[afbeelding] 8 / 10
Manga

spoiler:
Nee, geen happy end in de manga. zij gaat dood, hij neemt het 'stokje' van haar over

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

lanerios schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:03:
En dan merk je dat een rating system niet meer werkt als onder de 7 het niet waard is. Zo mis je vaak juist de wat minder bekende echt verrassende films.
offtopic:
Dan merk je juist dat het prima werkt als de score overeenkomt met de eigen mening. Een film kijken die je ook zelf een krappe voldoende zou geven is tijdverspilling en het overwegen niet waard als er 7+-alternatieven zijn om te kijken of doen.
Dat ene juweel waarvan de rest van de wereld vindt dat het slecht is zal je dan missen. Maar in ruil daarvoor win je vele uren van je leven die je anders kwijt was aan onvoldoendes en krappe voldoendes :P

Edit, en ook ontopic:

De enige film die ik recent gezien heb is hier al voldoende besproken. Edge of Tomorrow. Verrassend onderhoudende film. Mooi spektakel met goedlopend verhaal, waar ik merkte nog na te denken ook. In tegenstelling tot bovenstaande review ben ik trouwens blij dat dat zwaard niet vaker was gebruikt en het (binnen de kaders van de premisse van teruggaan) wat "realistischer" is gebleven.

Op IMDB heb ik het een 8 gegeven omdat halve cijfers niet kunnen. Hier kom ik op een 7.5.

[ Voor 25% gewijzigd door F_J_K op 07-10-2014 11:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 19:30
Na het vermaak van de eerste twee Transformers films, heb ik nr. 3 halverwege uitgezet omdat ik mij teveel irriteerde aan de domme logica, vreemde keuzes, etc.

Voor deel 4 zag ik in de trailers Grimlock en andere dinobots...Daar had ik op gewacht! Toch maar weer gaan kijken - en wederom teleurgesteld.

Waar ik mij bij deze films vooral aan stoor, zijn de menselijke acteurs en de hoeveelheid nutteloze screentijd ze opeisen. In de eerste delen leek het bijna op de American Pie slapstick humor. Nu, met Walhberg, zijn we voorzien van een wat passender en vooral serieuzer menselijk hoofdpersonage. Daar zal je mij niet over horen klagen. Zijn dochter loopt er volgens mij enkel bij omdat er (verplicht?) een schone deerne getoond moet worden.

Optimus verliest bijna elk 1 op 1 gevecht, er zitten grote gaten in het plot en de menselijke personages kunnen schijnbaar alles overleven. Ze staan dus regelmatig midden tussen metershoge vechtende robots...te staan.

Hersenloze actie kan ik af en toe wel kijken, maar dit is iets té..
IMDb -- Transformers: Age of Extinction (2014) Wikipedia -- Transformers: Age of Extinction (2014) Bekijk trailer van Transformers: Age of Extinction (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Transformers: Age of Extinction (2014)

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 15:12
F_J_K schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:59:
[...]

offtopic:
Dan merk je juist dat het prima werkt als de score overeenkomt met de eigen mening. Een film kijken die je ook zelf een krappe voldoende zou geven is tijdverspilling en het overwegen niet waard als er 7+-alternatieven zijn om te kijken of doen.
Dat ene juweel waarvan de rest van de wereld vindt dat het slecht is zal je dan missen. Maar in ruil daarvoor win je vele uren van je leven die je anders kwijt was aan onvoldoendes en krappe voldoendes :P

Edit, en ook ontopic:
Tsja op IMDB gebruik ik wel voor drama's enzo wel het rating systeem, maar flauwe comedies krijgen gewoon altijd 3-
Terwijl daar nog zo groot verschil in tussen zit.Tussen leuke flauwe comedies en slechte foute comedies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Ook nog een factor is de ouderdom van de film. Een film tot een jaar oud (biosrelease en DVD/BR/PPV-release net een tijdje achter de rug) met een IMBD-score onder de 7 is inderdaad vaak niet veel. Een oudere film (>1 jaar tot begin der cinema) met een 6.5 kan best behoorlijk tot zelfs goed zijn. Komt door de soort stemmers die in deze periodes stemmen (in het begin te overenthousiast en later veel publiek voor wie de film niet/minder bedoeld was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vuvuzela

My spire is forming

Ik zou het tof vinden als je meerdere dingen kon beoordelen op IMDB.. Wat mij betreft geeft 1 rating niet voldoende duidelijkheid. Een relatief slechte film kan binnen zijn genre geniaal zijn, een hele goede film waar de kwaliteit vanaf spat hoeft niet leuk te zijn, etc. etc.

Fargo een 8. Goed acteerwerk, fijne knulligheid.. goede dialogen, mooie shots, en al vrij snel nieuwsgierig naar het einde van het verhaal d:)b

[ Voor 27% gewijzigd door Vuvuzela op 07-10-2014 17:23 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTY2
  • Laatst online: 12-10-2024
Oculus (2013)Oculus (2013)
IMDb: 6.5 | Genre: Horror | Runtime: 104min. | MPAA: R
Plot: A woman tries to exonerate her brother, who was convicted of murder, by proving that the crime was committed by a supernatural phenomenon.
Eerste review van een film, tips zijn welkom!

Deze film krijgt op IMDB een 6.5, zelf vind ik dat dit toch te laag is ingeschaald. De verhaallijn is inderdaad niet super bijzonder, beetje vreemd ook, maar als je dat aan de kant kunt zetten is het absoluut een spannende horror film. Er zitten veel mind-fucks in deze film en (voor mij) veel schrik momenten.

Absoluut een film die je moet kijken als je van spooky horror films houdt, het is niet het kaliber paranormal activity, maar wel eng en spannend in zijn eigen manier. :9

IMDb -- Oculus (2013) Wikipedia -- Oculus (2013) Zoek trailer van Oculus (2013) via Google Schrijf zelf een recensie over Oculus (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 21-09 16:27
Gone Girl (2014)Gone Girl (2014)
IMDb: 9.3 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 149min. | MPAA: R
Plot: With his wife's disappearance having become the focus of an intense media circus, a man sees the spotlight turned on him when it's suspected that he may not be innocent.
Om te beginnen, in de tekst hieronder staat niets over het verhaal.
Aangezien ik vind dat het bij deze film toch wel veel kapot zou maken.

Dit is een van de beste films die ik dit jaar gezien heb.
Nee, geen grote explosies, CGI of grote massa gevechten maar wel een verhaal welke mij van begin tot einde wist te boeien.

Bij dit soort films zie ik de twists enzo vaak van grote afstand aankomen maar bij deze film niet.
Er was links en rechts wel wat argwaan betreffende bepaalde punten maar toch zag ik het allemaal niet aankomen.

Omdat de grote plot twist iets eerder komt dan in de meeste films heb je eigenlijk 2 films die je ziet.

Hierdoor duurt de film lang maar blijft hij toch boeien.
Het tempo is lekker en er komen continu punten langs welke belangrijk zijn voor het plot.
Maar als de film dan afgelopen is dan zie je veel van deze punten in een volledig ander licht waardoor we in het laatste kwartier van de film diverse WTF momenten hadden.
Waardoor we dan weer met een raar gevoel naar huis gingen.

Ik moet erbij zeggen dat ik het boek nooit gelezen heb waardoor ik zonder enige voorkennis aan de film begonnen ben. Als je het boek kent dan zul je het verhaal kennen en zal de film misschien ook iets minder boeien. Alhoewel Afleck en Pike hun rol gewoon super vertolken.

IMDb -- Gone Girl (2014) Wikipedia -- Gone Girl (2014) Bekijk trailer van Gone Girl (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gone Girl (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 22:11
The Boxtrolls (2014)The Boxtrolls (2014)
IMDb: 6.6 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 97min. | MPAA: PG
Plot: A young orphaned boy raised by underground cave-dwelling trash collectors tries to save his friends from an evil exterminator. Based on the children's novel 'Here Be Monsters' by Alan Snow.
Stop motion animatie. Krankzinnig veel werk, en dat in een tijd van computeranimatie. Maar het is erg goed gedaan, het ziet er geweldig uit.

De Boxtrolls verzamelen rommel en maken daar rare bouwsels van, wat een soort steampunk-achtige sfeer geeft.

Verhaal doet denken aan Gargamel die steeds alle Smurfen wil vangen. Niet erg interessant maar dat geeft niet, het verhaal is slechts een kapstok om de animatie aan op te hangen. Waarschijnlijk is het verhaaltje bedoeld voor de kinderen en de animatie voor ouderen.

Het gebruik van 3D is zinvol. Het zorgt dat je aandacht verdeeld wordt over het hele 'toneel' zodat je blijft zien wat er links, rechts, voor en achter gebeurt. (In tegenstelling tot bijvoorbeeld de trailer van de zoveelste Madagascar ripoff waar de 3D alleen dient om effecten in het midden van het scherm in your face te laten springen.) Nadeel is wel dat snelle bewegingen aan de randen blurrig worden.

Beoordeling 8, want minpuntjes voor het verhaal en de plotholes.
IMDb -- The Boxtrolls (2014) Wikipedia -- The Boxtrolls (2014) Bekijk trailer van The Boxtrolls (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Boxtrolls (2014)

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
WTY2 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:33:
houdt, het is niet het kaliber paranormal activity, maar wel eng en spannend in zijn eigen manier.[/u] :9
Gelukkig, dat was echt een niet enge rot film :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 21:28

Lapras

Ice beam

-Moondust- schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:33:
@Lapras
Haneke zegt zelf over de reden van de remake het bereiken van een groter publiek. Hij kreeg het aanbod en zag de mogelijkheden. Klinkt mij plausibel in de oren.

De boodschap van Haneke is overigens een aanklacht tegen (de afstandelijke beleving van) geweld in de media. Dat doet hij door de kijker te dwingen tot zelf-reflectie ten aanzien van het kijken naar geweld in de media. Waar de kijker normaal gesproken op afstand blijft en niet bij het geweld betrokken is zorgt Haneke ervoor dat de kijker wel betrokken raakt. Als kijker door de acteurs enkele keren direct worden aangesproken is in dat licht dan ook een briljante zet. Je kunt je niet meer verschuilen, je bent direct betrokken. En die betrokkenheid voelt heel onaangenaam. Het triggert emoties, zoals jij hebt ervaren. En dat gevoel is het ware gevoel dat zou moeten horen bij het aanschouwen van geweld (in de media). Haneke confronteert ons met onze eigen afgestompdheid.

Link naar interview met Haneke over Funny Games
Heel goed om te weten. Dank hiervoor!

Hoewel hij inderdaad in zijn opzet geslaagd is, waarvoor hulde, ben ik het niet met hem eens. Kijken naar geweld in een vermaakcontext is heel anders dan geconfronteerd worden met geweld in het dagelijkse leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Lapras schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:37:
Hoewel hij inderdaad in zijn opzet geslaagd is, waarvoor hulde, ben ik het niet met hem eens. Kijken naar geweld in een vermaakcontext is heel anders dan geconfronteerd worden met geweld in het dagelijkse leven.
Met geweld in de media wordt niet alleen geweld in vermaakcontext bedoeld, maar ook geweld in het nieuws. En dat geweld is natuurlijk wel echt, mits het natuurlijk geen gemaakte propaganda is. Ik heb opgevat dat de film van Haneke juist over die vorm van geweld gaat. We zien het en het doet ons niets. De afstomping lijkt me overigens wel een natuurlijke reactie van ons instinct. Pas als het dichtbij komt wordt het voor ons echt van belang en reageert ons lichaam wel. Hoe dan ook, Haneke betrekt de kijker direct bij het geweld. Het relatief lage iMDb-cijfer is eigenlijk het beste bewijs dat Haneke is geslaagd in zijn opzet. De massa snapt het nooit. ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door -Moondust- op 08-10-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Laatst online: 08-08 22:31
Incendies (2010)Incendies (2010)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Mystery, War | Runtime: 139min. | MPAA: R
Plot: Twins journey to the Middle East to discover their family history, and fulfill their mother's last wishes.
Na het zien van Prisoners deze film van dezelfde regisseur erbij gezocht. En wat een film is het zeg. De film is in het Frans, maar net als bij Intouchables voegt dit alleen maar toe aan het bijzondere van de film. Hele andere film dan Prisoners, maar ook weer aangrijpend, geen moment saai, goed geacteerd en wat een sterk verhaal weer. Ik heb hem gisteren gekeken en vandaag denk ik nog steeds aan deze film. Niet veel films kunnen dat bij een persoon losmaken. Zeker een aanrader, nu weer op zoek naar een gelijkwaardige film.
IMDb -- Incendies (2010) Wikipedia -- Incendies (2010) Bekijk trailer van Incendies (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Incendies (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.8 8.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 19:39

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben gister met mijn vriendin naar Gone Girl geweest, sterke film! Meestal erger ik me aan mensen in de zaal die opmerkingen maken, maar in deze film waren ze wel aardig on point qua verassing etc.

Het is een David Fincher film dus je weet dat er ergens een twist zal zijn, maar ze hebben het interessant aangepakt zodat je tegen het einde toch nog beetje zit van "maar .... "

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Silver Linings Playbook (2012)Silver Linings Playbook (2012)
IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 122min. | MPAA: R
Plot: After a stint in a mental institution, former teacher Pat Solitano moves back in with his parents and tries to reconcile with his ex-wife. Things get more challenging when Pat meets Tiffany, a mysterious girl with problems of her own.
Altijd leuk om naar Jennifer Lawrence te kijken.

Het verhaal was ok en er zaten hier en daar grappige scenes tussen.
Je leefde niet heel erg met de personages mee, maar toch

spoiler:
wilde ik bijna meejuichen toen ze de danswedstrijd "wonnen".

Het voelde aan als een komedie, dus het einde paste er wel bij.

spoiler:
Al had ik niet raar opgekeken als ze bijvoorbeeld niet bij elkaar zouden zijn. Of als ze zelfmoord had gepleegd (weet niet of dat vaak voorkomt bij de stoornis die zij had. Ben geen spiegeloog). Maar dat zal waarschijnlijk een te zware klap zijn voor de zieltjes van sommige kijkers en dus slecht voor de inkomsten :P

Zou hem niet zo snel nog een keer willen zien.
Omdat Jennifer Lawrence er in zit en ik toch een paar keer heb moeten lachen (en zelfs bijna heb gejuichd), een 8.
IMDb -- Silver Linings Playbook (2012) Wikipedia -- Silver Linings Playbook (2012) Bekijk trailer van Silver Linings Playbook (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Silver Linings Playbook (2012)

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 09:23
X-Kiwi schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:15:
Transformers: Age of Extinction (2014)[afbeelding]
Na het vermaak van de eerste twee Transformers films, heb ik nr. 3 halverwege uitgezet omdat ik mij teveel irriteerde aan de domme logica, vreemde keuzes, etc.

Voor deel 4 zag ik in de trailers Grimlock en andere dinobots...Daar had ik op gewacht! Toch maar weer gaan kijken - en wederom teleurgesteld.

Waar ik mij bij deze films vooral aan stoor, zijn de menselijke acteurs en de hoeveelheid nutteloze screentijd ze opeisen. In de eerste delen leek het bijna op de American Pie slapstick humor. Nu, met Walhberg, zijn we voorzien van een wat passender en vooral serieuzer menselijk hoofdpersonage. Daar zal je mij niet over horen klagen. Zijn dochter loopt er volgens mij enkel bij omdat er (verplicht?) een schone deerne getoond moet worden.

Optimus verliest bijna elk 1 op 1 gevecht, er zitten grote gaten in het plot en de menselijke personages kunnen schijnbaar alles overleven. Ze staan dus regelmatig midden tussen metershoge vechtende robots...te staan.

Hersenloze actie kan ik af en toe wel kijken, maar dit is iets té..
[afbeelding] 5 / 10
Wat ik enorm bizar vond in deel 4 was dat Optimus minimaal 2 keer enorm beschadigd raakt en niet meer kan, 10min later is hij weer aan het glanzen en vechten en op het einde kan hij ineens zelfs alles weer inclusief vliegen, hoe kan hij nou ineens vliegen? In vorige delen had hij hulpmiddelen daarvoor. Hij gaat te vaak 'kapot' om daarna in een volgende shot ineens weer prima te kunnen vechten. Heel slechte film. 1 was de beste, 2 was nog te doen. 3 kan ik me niet meer herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Jazco2nd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:02:
[...]
3 kan ik me niet meer herinneren.
Ik dacht de hele tijd dat ik 3 al gezien had :P Ik weet niet eens meer waar deel 2 over ging.
Maar blijkbaar heb ik deel 3 dus nog niet gezien. Misschien van het weekend alle 4 maar achter elkaar kijken. Hebben we dat ook weer gehad.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 19:30
Jazco2nd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:02:
[...]

Wat ik enorm bizar vond in deel 4 was dat Optimus minimaal 2 keer enorm beschadigd raakt en niet meer kan, 10min later is hij weer aan het glanzen en vechten en op het einde kan hij ineens zelfs alles weer inclusief vliegen, hoe kan hij nou ineens vliegen? In vorige delen had hij hulpmiddelen daarvoor. Hij gaat te vaak 'kapot' om daarna in een volgende shot ineens weer prima te kunnen vechten. Heel slechte film. 1 was de beste, 2 was nog te doen. 3 kan ik me niet meer herinneren.
Op IMDB was ook de discussie gaande waarom hij opeens kon vliegen. De verklaring daar was dat je Prime het zwaard op ziet pakken in het schip, daarbij zie je een soort transformatie plaats vinden. Magisch zwaard ofzo? Door alle Transformers series heen, heeft Prime wel vaker kunnen vliegen, soms met upgrade (beast wars), soms met trailer-jetpack..en soms default al.
Xyphoid schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:20:
[...]

Ik dacht de hele tijd dat ik 3 al gezien had :P Ik weet niet eens meer waar deel 2 over ging.
Maar blijkbaar heb ik deel 3 dus nog niet gezien. Misschien van het weekend alle 4 maar achter elkaar kijken. Hebben we dat ook weer gehad.
Sterkte ;)

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Xyphoid schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:20:
[...]

... wauw. Daar scoor je mijn respect mee. Tegenwoordig dreigen ze terroristen niet meer met waterboarden maar met een weekend Transformers kijken. True story. Toegegeven ik heb ze ook alle 4 gezien waarvan 3 films in de bios. De eerste was nog aardig. Dom, maar niet echt beledigend. Deel 4 is in ieder geval beter dan 2 en 3, dus ja. Als je de tweede doorkomt en bij de derde niet in slaap valt dan kom je er wel door :p

[ Voor 20% gewijzigd door MrVegeta op 09-10-2014 18:14 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
MrVegeta schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:56:
[...]
... wauw. Daar scoor je mijn respect mee. Tegenwoordig dreigen ze terroristen niet meer met waterboarden maar met een weekend Transformers kijken. True story. Toegegeven ik heb ze ook alle 4 gezien waarvan 3 films in de bios. De eerste was nog aardig. Dom, maar niet echt beledigend. Deel 4 is in ieder geval beter dan 2 en 3, dus ja. Als je de tweede doorkomt en bij de derde niet in slaap valt dan kom je er wel door :p
Ik ben een masochist :P
Maar ik moet toch kijken om een oordeel te kunnen geven? Anders kan ik niet meepraten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
MrVegeta schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:56:
[...]

ik heb zelf 1 & 2 in de bios gezien, destijds vond ik ze beiden prima te doen (1 origineel en erg gaaf) 3&4 vind ik eigenlijk exact dezelfde films (1 dag van elkaar beiden voor het eerst gezien) en vond het achteraf ook maar verloren tijd :|

Hopelijk komt er geen vervolg, maar gezien de verkoopsuccessen weet je maar nooit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 21:26

13art

Moderator Mobile
2 Guns (2013)2 Guns (2013)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 109min. | MPAA: R
Plot: A DEA agent and a naval intelligence officer find themselves on the run after a botched attempt to infiltrate a drug cartel. While fleeing, they learn the secret of their shaky alliance: Neither knew that the other was an undercover agent.
Het is een makkelijk weg kijk film, maar daar is het meeste eigenlijk ook wel mee gezegd. Het is vermakelijk, maar het is geen topper. De humor is matig, zeker niet dat je dubbel ligt van het lachen. Verhaal is ook enigszins voorspelbaar. Al met al een film die je op een doordeweekse avond kijkt wanneer je geen toppers meer hebt liggen.
IMDb -- 2 Guns (2013) Wikipedia -- 2 Guns (2013) Bekijk trailer van 2 Guns (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 2 Guns (2013)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin Again (2013)Begin Again (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Drama, Music | Runtime: 104min. | MPAA: R
Plot: A chance encounter between a disgraced music-business executive and a young singer-songwriter new to Manhattan turns into a promising collaboration between the two talents.
Lekkere feel good film die soms wat langdradig is, maar vooral lekker wegkijkt. De karakters zijn goed gevormd en voldoende uitgediept. Het aantal clichés weten ze binnen de perken te houden. Het is waarschijnlijk vooral een drama music film want een echte comedy kan ik het niet noemen. De muziek vond ik lekker klinken en Keira Knightley kijkt goed weg wat mij betreft dus een aanrader.
IMDb -- Begin Again (2013) Wikipedia -- Begin Again (2013) Zoek trailer van Begin Again (2013) via Google Schrijf zelf een recensie over Begin Again (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zo laat op de avond, houd ik het maar eens kort.

Sniper: Legacy (2014)Sniper: Legacy (2014)
IMDb: 5.1 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 95min. | MPAA: R
Plot: A rogue assassin is taking out military leaders, and Brandon gets word that his father is one. He tries to track down the killer, finds out that his father isn't dead and realizes that his superior officers are using him as bait to track the killer.
Aardige film, maar niet meer dan dat. Soms spannend, hier en daar best onderhoudend, maar zeer waarschijnlijk niet een film die ik nog eens zou bekijken.
IMDb -- Sniper: Legacy (2014) Wikipedia -- Sniper: Legacy (2014) Bekijk trailer van Sniper: Legacy (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sniper: Legacy (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Blue Ruin (2013)Blue Ruin (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: R
Plot: A mysterious outsider's quiet life is turned upside down when he returns to his childhood home to carry out an act of vengeance. Proving himself an amateur assassin, he winds up in a brutal fight to protect his estranged family.
Een verhaal dat me op voorhand al niet erg trok. Na 20 minuten van langzame opbouw, weinig tekst en weinig dat gebeurde, heb ik hem uitgezet. Het kan zijn dat ik vanalles gemist heb, maar mij wist het niet te boeien.
IMDb -- Blue Ruin (2013) Wikipedia -- Blue Ruin (2013) Bekijk trailer van Blue Ruin (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Blue Ruin (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Chef (2014)Chef (2014)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy | Runtime: 114min. | MPAA: R
Plot: A chef who loses his restaurant job starts up a food truck in an effort to reclaim his creative promise, while piecing back together his estranged family.
Leuke film, met een paar uitgesproken karakters. Verfrissend qua setting en ook verfrissend qua plot: dit keer eens geen ruzie, overspel en onbegrip, maar mensen die elkaar willen helpen om samen Chef Carl Caspers droom tot een succes te maken. Je krijgt door het zien van deze film zelf ook zin in koken en eten. Leuk! Met een aantal grote/bekende acteurs in de cast verwacht je op zich ook wel wat. De rollen van Robert Downey Jr. en Scarlett Johansson waren wat mij betreft redelijk overbodig. Niettemin een film die goed smaakte. :)
IMDb -- Chef (2014) Wikipedia -- Chef (2014) Bekijk trailer van Chef (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Chef (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:04

Murphy

(2B||!2B)?

De rol [...] van Scarlett Johansson was [...] wat mij betreft redelijk overbodig
Wil je dat nooit meer zeggen? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Helaas wel waar. Geweldige film, maar die 2 hadden er net zo goed eruit kunnen blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het zijn cameo's, omdat het vrienden van de regisseur zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door MrVegeta op 10-10-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Jorgen schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 00:25:
De rol [...] van Scarlett Johansson was [...] wat mij betreft redelijk overbodig
Ga je mond eens even spoelen met zeep!! :P
Ik ga vanavond maar eens Under the skin kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-09 16:04
[b][message=43028426,noline]Xyphoid schreef:
spoiler:
Al had ik niet raar opgekeken als ze bijvoorbeeld niet bij elkaar zouden zijn. Of als ze zelfmoord had gepleegd (weet niet of dat vaak voorkomt bij de stoornis die zij had. Ben geen spiegeloog).
Pat heeft bi-polar disorder, beter bekend als manisch-depressie.
Tiffany's probleem wordt niet exact genoemd, maar haar gedrag lijkt veel op combinatie borderline en zware depressie. Het zou ook ptss kunnen zijn, afhankelijk van of ze er voor die tijd ook al last van had.

Bi polar, borderline en ptss hebben nogal wat raakvlakken met betrekking tot hoe de persoon zich gedraagt of op zaken reageert.

Om je vraag verder te beantwoorden:
spoiler:
Zelfmoord was wel een optie geweest als impuls daad in een zwaar depressieve bui.
Maar zoals Tiffany wegliep na het zien van Pat en zijn ex-vrouw, was ze imo niet ver genoeg heen.
Wel mogelijk dus, maar niet waarschijnlijk om dat te doen.

[ Voor 42% gewijzigd door AcidBurn op 10-10-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
@Acidburn
Corrigeer je spoiler ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
AcidBurn schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:57:
[...]
Tiffany's probleem wordt niet exact genoemd, maar haar gedrag lijkt veel op combinatie borderline en zware depressie. Het zou ook ptss kunnen zijn, afhankelijk van of ze er voor die tijd ook al last van had.

Bi polar, borderline en ptss hebben nogal wat raakvlakken met betrekking tot hoe de persoon zich gedraagt of op zaken reageert.

Edit: stuk uitleg verwijderd omdat ik op mijn gsm met geen mogelijkheid de juiste haakjes kan selecteren om spoilertags te gebruiken :o
Aha, dank voor de uitleg.
Dan past het einde wel bij de rest van het verhaal. Maar helaas toch geen puntje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
shenr schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:59:
Incendies (2010)[afbeelding]
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Mystery, War | Runtime: 139min. | MPAA: R
Plot: Twins journey to the Middle East to discover their family history, and fulfill their mother's last wishes.
Na het zien van Prisoners deze film van dezelfde regisseur erbij gezocht. En wat een film is het zeg. De film is in het Frans, maar net als bij Intouchables voegt dit alleen maar toe aan het bijzondere van de film. Hele andere film dan Prisoners, maar ook weer aangrijpend, geen moment saai, goed geacteerd en wat een sterk verhaal weer. Ik heb hem gisteren gekeken en vandaag denk ik nog steeds aan deze film. Niet veel films kunnen dat bij een persoon losmaken. Zeker een aanrader, nu weer op zoek naar een gelijkwaardige film.
[afbeelding] 8.8 / 10
het is alweer even geleden dat ik em gezien heb maar ik kan me herinneren dat ie flinke indruk maakte en de dagen erna er inderdaad nog aan zat te denken. hele goeie film..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMDB: Blue Ruin (2013) uitzetten en een 4 geven :N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

AcidBurn schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:57:
[...]

Ehhh, volgens mij valt dat best mee :+ Ik vind mijzelf best normaal ;)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Lucy (2014)Lucy (2014)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 89min. | MPAA: R
Plot: A woman, accidentally caught in a dark deal, turns the tables on her captors and transforms into a merciless warrior evolved beyond human logic.
Luc Besson (o.a Léon, The Transporter, Taxi) heeft met Lucy niet zozeer een actiefilm als wel een creatief experiment afgeleverd. Het plot en de actie zijn voor mijn gevoel ondergeschikt gemaakt aan de opeenvolging van - soms zeer vreemde - beelden en de vraag wat er zou gebeuren als een mens meer van zijn hersencapaciteit zou gebruiken.

Dit alles leidt naar een film met een zwak verhaal; soms gewoon matige CGI en een overdaad aan afleiding. Het is dat ik graag naar Morgan Freeman en Scarlett Johansson kijk, maar anders had ik ook deze film voortijdig uitgezet. Hier en daar zaten er trouwens best leuke stukjes in, maar dat mocht verder niet baten.
IMDb -- Lucy (2014) Wikipedia -- Lucy (2014) Bekijk trailer van Lucy (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lucy (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:24

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Jiro Dreams of Sushi (2011)Jiro Dreams of Sushi (2011)
IMDb: 7.9 | Genre: Documentary | Runtime: 81min. | MPAA: PG
Plot: A documentary on 85-year-old sushi master Jiro Ono, his renowned Tokyo restaurant, and his relationship with his son and eventual heir, Yoshikazu.
Geweldige documentaire!
Gaat over volledige toewijding in navolging van perfectie. Geeft ook een aardig inzicht in bepaalde aspecten van de Japanse cultuur (zoals die toewijding die grenst aan opoffering, evenals de opvolging door erfgenamen). Ik kan me goed voorstellen dat hij voor velen te lang duurt of te repetitief is, maar dat past nou juist bij de boodschap dat herhaalde oefening de weg naar perfectie is (Net zoals bijvoorbeeld Das Boot ook lang moet duren om het gevoel van repetitie en in dat geval zelfs verveling over te brengen).

Op meerdere, verschillende, wijzen spreekt deze film mij persoonlijk aan. Mijn werk en passie die ik en mijn collega's daarvoor hebben (heel ander gebied), jezelf willen verbeteren, mijn trip naar Japan enkele jaren geleden, en zelfs de klassieke muziek. Heel bijzonder :).
IMDb -- Jiro Dreams of Sushi (2011) Wikipedia -- Jiro Dreams of Sushi (2011) Bekijk trailer van Jiro Dreams of Sushi (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jiro Dreams of Sushi (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTY2
Cold in July (2014)Cold in July (2014)
IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R
Plot: When a protective father meets a murderous ex-con, both need to deviate from the path they are on as they soon find themselves entangled in a downwards spiral of lies and violence while having to confront their own inner psyche.
De film begint erg sterk, het heeft een goed verhaal. Halverwege de film begint eigenlijk de ellende. Het verhaal slaat op een gegeven moment echt nergens meer op, zoals je in het plot kan lezen op imdb, gaat het over een ex-veroordeelde en een of andere over beschermende vader. Het eerste halfuur klopt die hele rol verdeling wel, good en bad guy. Maar dan wordt gewoon een slappe bende en lijkt het wel alsof het de beste vrienden zijn.

Acteer werk is prima.
Verhaal vind ik ruk. (begin wel erg leuk)
Actie, aanwezig maar heel raar..

Ik geef deze film een onvoldoende. :F :X
IMDb -- Cold in July (2014) Wikipedia -- Cold in July (2014) Zoek trailer van Cold in July (2014) via Google Schrijf zelf een recensie over Cold in July (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.5 4.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Autómata (2014)Autómata (2014)
IMDb: 6.7 | Genre: Sci-Fi, Thriller | MPAA: R
Zoals voorgaande keer heb ik weer eens een film opgezocht die wel in andere landen wordt uitgebracht, maar niet in Nederland.

Automata draait om een samenleving die sterk in aantal gedaald is, met de kale Antonia Banderas als hoofdrolspeler (en zijn knappe filmvrouw Birgitte Hjort Sørensen).

Met zo'n 21 miljoen mensen over op de hele aarde, het opdrogen van alle rivieren en het strenge klimaat is duidelijk dat de mensheid niet lang meer te leven heeft. Om toch nog een beetje wat te kunnen, heeft men robots ingezet die de dagelijkse taken uit kunnen voeren en de boel draaiende houden. Er zijn er echter ook erg veel die versleten aan de kant zijn gegooid. Uiteraard is dit een goede voedingsbodem voor een stukje ouderwetse evolutie...

Ik weet eigenlijk niet echt goed wat ik van deze film van Europese afkomst moet denken. Het lijkt soms op Blade Runner, dan komt er opeens een tintje Terminator voorbij (nog net niet met "come with me if you want to live!") en weer een moment later lijk je naar het begin van het onstaan van een robot uit The Matrix te kijken.

Het budget is, vergeleken met een gemiddelde Hollywoodfilm, erg beperkt en dat is zeker wel af te zien aan de beelden. Als de heer Banderas er niet als kalende oude man in had meegespeeld, dan had ik bijna geloofd dat de film ergens in 1980 zou zijn gemaakt.

Alleen kijken op een regenachtige zondagmiddag!
IMDb -- Autómata (2014) Wikipedia -- Autómata (2014) Bekijk trailer van Autómata (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Autómata (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Laatst online: 06:37

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Noah (2014)Noah (2014)
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 138min. | MPAA: PG-13
Plot: A man is chosen by his world's creator to undertake a momentous mission before an apocalyptic flood cleanses the world.
Persoonlijk niet mijn type film, duurt wat lang voordat ie in actie schiet, maar wel goed uitgedacht.
spoiler:
wat dat me stoort is dat die 'slechte' zich kan vast klemmen aan de ark terwijl er tonnen water voorbij rushen oftewel heb ik iets gemist?
IMDb -- Noah (2014) Wikipedia -- Noah (2014) Bekijk trailer van Noah (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Noah (2014)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Sex Tape (2014)Sex Tape (2014)
IMDb: 5.3 | Genre: Comedy | Runtime: 94min. | MPAA: R
Plot: A married couple wake up to discover that the sex tape they made the evening before has gone missing, leading to a frantic search for its whereabouts.
Tja, wat moet ik hier nu over zeggen....

Voorspelbaar, grappen die niet grappig zijn, volledig out-of-the-ballpark situaties die elk normaal mens van zijn levensdagen niet zouden overkomen en die elk ander mens al van mijlenver ziet aan komen. Uiteraard _moet_ er ook ergens in de film drugs gebruikt worden, al is dat totaal onzinnig. Want zeg nou zelf een 'murica-film zonder drugs, dat kan toch niet. |:(

De enige 2 pluspunten waren die van Cameron Diaz in een topje, maar eerlijk gezegd heeft zij qua acteren ook haar beste tijd gehad. God wat was zij irritant zeg. En Jason Segel....can't blame him. Ik zou ook elke kans aangrijpen om met Cameron Diaz te rollebollen. :P

Ik heb op geen enkel moment de neiging gehad om te lachen en vond de hele film zelfs een langdradige zit, en als je het mij vraagt doet de film dat zelf omdat die zo ontzettend graag grappig wil zijn.
IMDb -- Sex Tape (2014) Wikipedia -- Sex Tape (2014) Bekijk trailer van Sex Tape (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sex Tape (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

[ Voor 3% gewijzigd door max op 12-10-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 22:58
Short Term 12 (2013)Short Term 12 (2013)
Na aanleiding van een post in dit topic ben ik hem gaan kijken. En daar heb ik geen spijt van gehad. Wat een pareltje! In het begin snap je niet direct waar het over gaat, maar dat wordt vrij snel duidelijk.

In de film zelf gaat het van lachen naar huilen en er zitten een paar hele mooie momenten in. Ik ga er niet meer over vertellen, je moet hem gewoon zien. Het is echt een aanrader!
IMDb -- Short Term 12 (2013) Wikipedia -- Short Term 12 (2013) Bekijk trailer van Short Term 12 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Short Term 12 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-09 16:22

Sharky

Skamn Dippy!

Een 10! Dat kan NOOIT. Want dan is de film perfect en dat kan niet! En dan kunnen er nooit meer betere films uitkomen!

* Sharky rent

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 23:59
max schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 10:27:
Sex Tape (2014)[afbeelding]
IMDb: 5.3 | Genre: Comedy | Runtime: 94min. | MPAA: R
Plot: A married couple wake up to discover that the sex tape they made the evening before has gone missing, leading to a frantic search for its whereabouts.
Tja, wat moet ik hier nu over zeggen....

Voorspelbaar, grappen die niet grappig zijn, volledig out-of-the-ballpark situaties die elk normaal mens van zijn levensdagen niet zouden overkomen en die elk ander mens al van mijlenver ziet aan komen. Uiteraard _moet_ er ook ergens in de film drugs gebruikt worden, al is dat totaal onzinnig. Want zeg nou zelf een 'murica-film zonder drugs, dat kan toch niet. |:(

De enige 2 pluspunten waren die van Cameron Diaz in een topje, maar eerlijk gezegd heeft zij qua acteren ook haar beste tijd gehad. God wat was zij irritant zeg. En Jason Segel....can't blame him. Ik zou ook elke kans aangrijpen om met Cameron Diaz te rollebollen. :P

Ik heb op geen enkel moment de neiging gehad om te lachen en vond de hele film zelfs een langdradige zit, en als je het mij vraagt doet de film dat zelf omdat die zo ontzettend graag grappig wil zijn.
[afbeelding] 4 / 10
Soms vraag ik me af wat mensen beweegt om een film als deze te gaan kijken.
Ondanks de genre "Comedy", wat 9 van de 10 keer een film is die eigenlijk in niet 1 genre past omdat het compleet niks is. Dat in combinatie met een 6- op imdb & de standaard cast voor slechte comedies moet genoeg zeggen...
Blijkbaar doet het marketingteam van deze film toch iets goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 10:39
ikbenerniet schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:44:
[...]

Ondanks de genre "Comedy", wat 9 van de 10 keer een film is die eigenlijk in niet 1 genre past omdat het compleet niks is. Dat in combinatie met een 6- op imdb & de standaard cast voor slechte comedies moet genoeg zeggen...
Wat komedie's betreft vind ik die IMDB rating echt heel zinnig: onder een zes is een pijnlijk lange saaie zit, tot een zeven is 'wel aardig', tijdvulling en daarboven begint het pas de moeite waard te worden.
Het woordje "sex" gebruiken in de titel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 10:51

Sorcerer8472

Mens sana?

Gone Girl gezien vrijdag. Ontzettende aanrader. Indrukwekkend! :)
Heb 'm gezien zonder meer te weten dan de paar regels omschrijving op iMDB. Geen trailers en niks verder. En ik raad een ieder aan datzelfde te doen en er gewoon naartoe te gaan.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-01 23:16

Niellz

PSN: Niellzje

Mag je hier ook vragen stellen wanneer je een film zoekt om te kijken?
Zo ja, ik zoek een film om te kijken. Ik hou wel van gevangenis films, een film waarbij ze een klein bedrijf beginnen en groot worden of een grote overval die ze dan plegen na weken plannen. Ik heb "the shawshank redemption", "the green mile" en "escape from alcatraz" al gezien. Heeft iemand een suggestie? Alvast bedant!

http://i.picasion.com/resize76/446eb2c88b2df1a089a17a9b8b734465.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
Niellz schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 13:52:
Zo ja, ik zoek een film om te kijken. Ik hou wel van gevangenis films, een film waarbij ze een klein bedrijf beginnen en groot worden of een grote overval die ze dan plegen na weken plannen. Ik heb "the shawshank redemption", "the green mile" en "escape from alcatraz" al gezien. Heeft iemand een suggestie? Alvast bedant!
persoonlijk heb ik me prima vermaakt met:

the bank job:
IMDB: The Bank Job (2008)

valt onder de categorie "een grote overval die ze dan plegen na weken plannen" alhoewel het hier niet persé een overval is maar een inbraak :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 21:26

13art

Moderator Mobile
13 Sins (2014)13 Sins (2014)
IMDb: 6.2 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 93min. | MPAA: R
Plot: A cryptic phone call sets off a dangerous game of risks for Elliot, a down-on-his luck salesman. The game promises increasing rewards for completing 13 tasks, each more sinister than the last.
De film begint best pakkend, zeker als je niet weet waar de film over gaat. Daarna ligt het tempo in de film al verrassend hoog. Echter op een gegeven moment kreeg ik toch het idee dat de film wat trager begon te worden. Totdat je opeens alweer aan het einde van de film bent. En dan terug kijkend is het best een leuke film met wat verrassende elementen er in.
Echt horror zou ik het niet noemen. Er zitten wel wat bloederige details in, maar daar blijft het verder bij.
Personages worden niet zo heel erg uitgediept in deze film, maar dat is naar mijn bescheiden mening ook niet echt passend bij een film als deze.
IMDb -- 13 Sins (2014) Wikipedia -- 13 Sins (2014) Bekijk trailer van 13 Sins (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 13 Sins (2014)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTY2
rimave schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 11:17:
Short Term 12 (2013)[afbeelding]
Na aanleiding van een post in dit topic ben ik hem gaan kijken. En daar heb ik geen spijt van gehad. Wat een pareltje! In het begin snap je niet direct waar het over gaat, maar dat wordt vrij snel duidelijk.

In de film zelf gaat het van lachen naar huilen en er zitten een paar hele mooie momenten in. Ik ga er niet meer over vertellen, je moet hem gewoon zien. Het is echt een aanrader!
[afbeelding] 10 / 10
Haha ik ga hem straks gelijk kijken! :*) Ben erg benieuwd als je er zo enthousiast over bent!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Stretch (2014)Stretch (2014)
IMDb: N/A | Genre: Action, Comedy, Thriller | MPAA: R
Plot: A chauffeur takes a job for a billionaire who makes his life hell.
Leuk tussendoortje :)

Doet heel erg denken aan de jaren 80 komedies. Een typische lotgevallen film. Persoon maakt gekke avonturen mee.

Lekker veel bekende koppen en ongein. Vermakelijk.

Aanrader als je niet wilt nadenken, maar wat popcorn weg wilt hakken d:)b

Solide 7/10
IMDb -- Stretch (2014) Wikipedia -- Stretch (2014) Bekijk trailer van Stretch (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Stretch (2014)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twhomp schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 17:55:
Stretch (2014)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Action, Comedy, Thriller | MPAA: R
Plot: A chauffeur takes a job for a billionaire who makes his life hell.
Leuk tussendoortje :)

Doet heel erg denken aan de jaren 80 komedies. Een typische lotgevallen film. Persoon maakt gekke avonturen mee.

Lekker veel bekende koppen en ongein. Vermakelijk.

Aanrader als je niet wilt nadenken, maar wat popcorn weg wilt hakken d:)b

Solide 7/10
[afbeelding] 7 / 10
Ik vind de constante voice over een misser. Te veel commentaar voor mijn smaak. Verder vind ik bepaalde situaties ook te veel gemaakt overkomen. Overall wel een aardige film. Het deed mij trouwens een beetje denken aan The Hangover maar dat komt vast omdat die tandarts ook in deze film meespeelt en ze hier ook in zo'n Town Car limousine rijden :P. Zou de film rond de 6.5 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:19
Heat en Ronin schieten mij als eerste naar binnen. Iets lichters was Escape plan. Lock up een oude van Stallone kun je misschein ook wel iets vinden.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

The inside man?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:29
Takers en The Town bv ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

ikbenerniet schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:44:
[...]

Ik heb jaren in een videotheek gewerkt. Daar kijk je gewoon alles dat nieuw binnen komt, goed of niet. Dat is blijven hangen. Ik kijk (op horror na want dat vind ik gewoon helemaal niks) eigenlijk alle genres en films. Of het nou grote A-titels zijn of onbekende(re). En ja daar zit inderdaad een boel bagger tussen, maar soms ook echte pareltjes. Dit is uiteraard geen pareltje.

Is dat een antwoord op je vraag?
Zo ja, ik zoek een film om te kijken. Ik hou wel van gevangenis films,....klein bedrijf beginnen en groot worden .....grote overval die ze dan plegen na weken plannen
IMDB: Felon (2008) !!
Erg goed. Sterke rol van Val Kilmer ook.

IMDB: Heist (2001)
Ik vond hem goed, zit ook best een komische noot in.

IMDB: Antitrust (2001)
Niet echt van klein bedrijf naar groot, maar wel mooi in beeld gebracht hoe ver een groot bedrijf kan gaan.

Oh en als gevangenisfilm uiteraard IMDB: Papillon (1973) Meesterlijk!

Als je van Franse films houd: IMDB: L'instinct de mort (2008) en IMDB: L'ennemi public n°1 (2008)
Erg gaaf.

IMDB: Celda 211 (2009)
Je moet even door het begin heen (en het is in het Spaans) maar ook erg sterk.

[ Voor 47% gewijzigd door max op 12-10-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 18:10

NoFearCreations

3DPrint the world!

44 minutes.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 11:36

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

The Rock? Moet ik overigens zelf dringend nog eens kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Divergent (2014)Divergent (2014)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 139min. | MPAA: PG-13
Ik ging deze film kijken met lage verwachtingen. Ik hoorde iedereen zeggen dat het een ripoff is van The Hunger Games en dat de acteurs slecht waren. Ik moet zeggen dat ik positief verrast was van de film. Deels kwam dat doordat ik er met lage verwachtingen in kwam. De plot twists zijn voorspelbaar, de acteurs moeten echt in de film groeien en de personages mogen (vooral in het begin) meer uitgediept worden. Al met al best vermakelijk als je niet met te veel verwachting er in stapt.
IMDb -- Divergent (2014) Wikipedia -- Divergent (2014) Bekijk trailer van Divergent (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Divergent (2014)

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Dredd (2012)Dredd (2012)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 95min. | MPAA: R
Plot: In a violent, futuristic city where the police have the authority to act as judge, jury and executioner, a cop teams with a trainee to take down a gang that deals the reality-altering drug, SLO-MO.

Wat een fijne actie film.

Geen onnodig lang achtergrond verhaal, een juiste setting voor de "judges" creeeren en actie maar. Korte speelduur past goed bij de film. Soundtrack ook goed gekozen.

Verwacht geen diepgaande karakterontwikkeling, dat zou dan ook totaal misplaatst zijn in deze film, maar het personage gespeeld door Thirlby maakt in het gegeven van de film een leuke ontwikkeling door. Ook mooi dat er geen melodramatische achtergronden op personages worden geplakt.

Alleen die slo-mo scenes hadden iets korter gemogen, halen de vaart uit de film.

Leuk!
IMDb -- Dredd (2012) Wikipedia -- Dredd (2012) Bekijk trailer van Dredd (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dredd (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.0 8.0 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Hot Fuzz (2007)Hot Fuzz (2007)
IMDb: 7.9 | Genre: Comedy | Runtime: 121min. | MPAA: R
Plot: Exceptional London cop Nicholas Angel is involuntarily transferred to a quaint English village and paired with a witless new partner. While on the beat, Nicholas suspects a sinister conspiracy is afoot with the residents.
Tweede in de Wikipedia: Three Flavours Cornetto trilogy reeks.
Na Shaun of the Dead en voor World's end.
Had 'em al heel lang niet gezien.
Ik las ergens over die trilogie, en dacht dat dat het een vervolg op Shaun was.
Dat had ik mis, en ik herkende film meteen toen ik 'em aanzette gister.
"Oooh, die!"

Uiteraard wel blijven kijken.

Typische Britse humor, met de stijl van dit groepje mensen.
Voor mij een hele grappige film.
Gewoon anderhalf uur lol.

IMDb -- Hot Fuzz (2007) Wikipedia -- Hot Fuzz (2007) Bekijk trailer van Hot Fuzz (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hot Fuzz (2007)

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Horns (2013)Horns (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 123min. | MPAA: R
Afgelopen weekend Horns gekeken. Een aparte rol voor Harry Potter:) Hij spreekt hier met een amerikaans accent. De film gaat over een jonge die stapelgek is op zijn roodharige vriendin die helaas vermoord wordt. In het begin is het allemaal een beetje vreemd wat er nu precies gebeurd is en het wordt nog veel gekker als redcliff een gewei begint te kweken op zijn hoofd. Allemaal erg vreemd als je het mij vraagt.

Nu even serieus: al met al een erg vermakelijke film. Een aantal momenten waar ik echt over de grond heb liggen rollen van het lachen en ook een aantal momenten die vrij zielig zijn. leuke, vermakelijke film.
IMDb -- Horns (2013) Wikipedia -- Horns (2013) Bekijk trailer van Horns (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Horns (2013)

En

Deliver Us from Evil (2014)Deliver Us from Evil (2014)
IMDb: 6.4 | Genre: Crime, Horror, Thriller | Runtime: 118min. | MPAA: R
Ik had zin in een horror film. Lampen uit, gordijnen dicht en geluid lekker hard. Deze film leent zich daar uitermate goed voor! De eerste 3-kwart van de film is dan ook erg vermakelijk. Helaas is het einde weer een flinke domper als je het mij vraagt.

Goed acteerwerk op de priester na, lekkere sfeer, goed beeld en geluid. De film is spannend en op sommige momenten zelfs eng en had zeker een 7.5 verdient als het einde niet zo vreselijk slecht was.
IMDb -- Deliver Us from Evil (2014) Wikipedia -- Deliver Us from Evil (2014) Bekijk trailer van Deliver Us from Evil (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Deliver Us from Evil (2014)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:40
max schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 21:38:
[...]

Ik heb jaren in een videotheek gewerkt. Daar kijk je gewoon alles dat nieuw binnen komt, goed of niet. Dat is blijven hangen. Ik kijk (op horror na want dat vind ik gewoon helemaal niks) eigenlijk alle genres en films. Of het nou grote A-titels zijn of onbekende(re). En ja daar zit inderdaad een boel bagger tussen, maar soms ook echte pareltjes. Dit is uiteraard geen pareltje.

Is dat een antwoord op je vraag?

[...]

IMDB: Felon (2008) !!
Erg goed. Sterke rol van Val Kilmer ook.

IMDB: Heist (2001)
Ik vond hem goed, zit ook best een komische noot in.

IMDB: Antitrust (2001)
Niet echt van klein bedrijf naar groot, maar wel mooi in beeld gebracht hoe ver een groot bedrijf kan gaan.

Oh en als gevangenisfilm uiteraard IMDB: Papillon (1973) Meesterlijk!

Als je van Franse films houd: IMDB: L'instinct de mort (2008) en IMDB: L'ennemi public n°1 (2008)
Erg gaaf.

IMDB: Celda 211 (2009)
Je moet even door het begin heen (en het is in het Spaans) maar ook erg sterk.
Felon is zeker een aanrader, vond ik ook een erg leuke film!

Denk in het genre gevangenis is deze ook wel leuk

IMDB: The Experiment(2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:53
No Strings Attached (2011)No Strings Attached (2011)
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 108min. | MPAA: R
Plot: A guy and girl try to keep their relationship strictly physical, but it's not long before they learn that they want something more.
Sinds kort samenwonend met mijn vriendin en daar hoort dus ook het lekker samen op de bank naar een filmpje kijken bij.

Vorige week een klein stukje op tv gezien en op zich waren zowel mijn vriendin als ik wel benieuwd naar de film.

Hoewel het slot natuurlijk al ver van tevoren te voorspellen was, konden zowel ik als mijn vriendin het algehele verhaal wel waarderen. Humor was leuk, verhaal was zoals alle andere romantische komedies en het slot te voorspelbaar, maar gaf een 'voldaan' gevoel.

Kortom: geschikte film om samen met je meisje op de bank te kijken, zodat ze daarna ook weer eens een 'echte mannen film' mee mag kijken ;) :P

En zeg nou zelf..... Natalie Portman. Sowieso geen probleem om naar te kijken toch?
IMDb -- No Strings Attached (2011) Wikipedia -- No Strings Attached (2011) Bekijk trailer van No Strings Attached (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over No Strings Attached (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
horizon1978 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:54:
Dredd (2012)[afbeelding]
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 95min. | MPAA: R
Plot: In a violent, futuristic city where the police have the authority to act as judge, jury and executioner, a cop teams with a trainee to take down a gang that deals the reality-altering drug, SLO-MO.

Wat een fijne actie film.

Geen onnodig lang achtergrond verhaal, een juiste setting voor de "judges" creeeren en actie maar. Korte speelduur past goed bij de film. Soundtrack ook goed gekozen.

Verwacht geen diepgaande karakterontwikkeling, dat zou dan ook totaal misplaatst zijn in deze film, maar het personage gespeeld door Thirlby maakt in het gegeven van de film een leuke ontwikkeling door. Ook mooi dat er geen melodramatische achtergronden op personages worden geplakt.

Alleen die slo-mo scenes hadden iets korter gemogen, halen de vaart uit de film.

Leuk!
[afbeelding] 8.0 / 10
TIjdje geleden voor 2e keer gekeken, ben het compoleet met deze review eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Transformers: Dark of the Moon (2011)Transformers: Dark of the Moon (2011)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 154min. | MPAA: PG-13
Plot: The Autobots learn of a Cybertronian spacecraft hidden on the moon, and race against the Decepticons to reach it and to learn its secrets.
Dacht eerst dat ik hem al gezien had. Toen ik hem van het weekend ging kijken, bleek dus dat ik hem nog niet gezien had. Dat ik niet eens meer wist of ik hem gezien had of niet, is voor mij al een reden om een film slecht te vinden.

Nou ja, heb toch gekeken, anders kan ik er ook geen mening over hebben.

De eerste twee delen waren al alsof Michael Bay de Transformers hard aan het verkrachten was. Dit derde deel was alsof hij de Transformers met schuurpapier aan het verkrachten was...

Wat een onzinnig plot.
spoiler:
De Decepticons willen de mensen gebruiken als slaven. Maar als ze zelf als machines aan de slag gaan, zijn ze veel sneller klaar met al het werk. En als ze de mensen als slaven willen gebruiken, waarom schieten ze dan iedereen kapot?

Shia Labeouf was weer ontzettend irritant. Dit keer werd hij echter bijgestaan door de rest van de acteurs, want ze waren allemaal zeer irritant. Niks was grappig. Ook niet de scenes die grappig bedoeld waren.
Ook zaten er teveel scenes in die nergens op sloegen.
spoiler:
En ook punten aftrek, omdat ze Buzz Aldrin misbruikt hebben.

De Autobots waren zeer out of character door executies van ongewapende tegenstanders en mensen en het schelden.

Met moeite uit kunnen kijken.

Sommige scenes waren wel ok, qua special effects, maar voor het grootste gedeelte kon ik niet zien wat er gebeurde.

1 punt voor de special effects.
2 punten voor Rosie Alice Huntington-Whiteley.
IMDb -- Transformers: Dark of the Moon (2011) Wikipedia -- Transformers: Dark of the Moon (2011) Bekijk trailer van Transformers: Dark of the Moon (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Transformers: Dark of the Moon (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Plot: A mechanic and his family join the Autobots as they are targeted by a bounty hunter from another world.
Iets beter dan deel 3.
Geen irritante Shia, dus dat scheelt. Nicola Peltz is leuke eye-candy.

Plot was weer slecht.

spoiler:
De bounty hunter, gestuurd door de makers van Optimus, komt voor Optimus. Na veel gevechten en chaos is de bountyhunter verslagen en gaat Optimus zelf op zoek naar zijn makers. Hadden ze net zo goed gewoon even kunnen vragen of ie langs wilde komen, toch?

Waarom gebruikt Optimus zijn boosters niet vaker? In gevechten bijvoorbeeld. Het is niet dat ie ze niet lang kan gebruiken, want op het einde vliegt ie er mee de ruimte in...

En Mark Wahlberg zijn karakter die met een zwaardpistool (een pistool in de vorm van een zwaard) en zijn handen een slag van een robot afweert??????

Special effects waren hetzelfde als in deel 3. Soms misschien iets slechter.
Actiescenes waren nog warriger en minder duidelijk dan de voorgaande delen. Maakten daardoor nog minder indruk, omdat je toch niks zag.

Minder onnodige scenes dan in deel 3.

1 punt, omdat Shia er niet in zit.
2 punten voor Nicola Peltz.
1 punt voor minder onnodige scenes.
1 punt aftrek voor de blokjes tijdens het transformen
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Pagina: 1 ... 72 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]