Guardians of the Galaxy (2014) | ![]() |
IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 121min. | MPAA: PG-13 Wat een geniale film is dit. Echt humor waar ik van hou. Wel echt good vs evil verhaal maar dat zijn de Marvel comics over het algemeen ook. Leuke karakters en leuke cast. Groot is awesome. Deze ga ik zeker nog een keer kijken zodra hij beschikbaar is op Usenet. Het enige wat ik altijd zo jammer vind in dit soort films dat de bad guys altijd zo duister zijn. Schepen zijn duister, planeten zijn duister. Ik heb dat nooit echt gesnapt. Waarom kunnen de bad guys niet op een mooie planeet wonen met groen en water. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik ben dan toch benieuwd wat je deel 1 hebt gegeven qua cijfer. Ik moet zeggen dat ik dit deeltje toch wel een goede 8 waard vind. Met name vanwege die geniaal bedachte Foodimals. Je verzint ze gewoon niet. Een Susheep, Shrimpanzee, Subwhale, Jellybee, Watermelophant. Geniaal bedacht door de makers. Echt een aanradertje.PuddingNL schreef op maandag 22 september 2014 @ 08:42:
Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2013) [afbeelding] IMDb: 6.5 | Genre: Animation, Comedy, Family | Runtime: 95min. | MPAA: PG Deel 1 vond ik best grappig. Niet de beste animatie die ik gezien had maar zat leuke humor in. Deel 2 daartegen. Ik heb mij kapot gelachen in deze film. Een kleine aardbei ala minion, een eiland met een flinke knipoog naar Jurassic Park.
Dit was een meer dan waardig vervolg op deel 1![afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
Ik denk dat ik deel 1 een 6 of 6.5 zou geven. Wellicht keek ik die op het verkeerde moment. Het was een leuke film en schoof deel 2 steeds uit. Wellicht nu ik erover nadenk zou deel 2 een 7.5 kunnen krijgen van mij.Lanithro schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:17:
[...]
Ik ben dan toch benieuwd wat je deel 1 hebt gegeven qua cijfer. Ik moet zeggen dat ik dit deeltje toch wel een goede 8 waard vind. Met name vanwege die geniaal bedachte Foodimals. Je verzint ze gewoon niet. Een Susheep, Shrimpanzee, Subwhale, Jellybee, Watermelophant. Geniaal bedacht door de makers. Echt een aanradertje.
A Million Ways to Die in the West (2014) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Western | Runtime: 116min. | MPAA: R Van de makers van TED staat op de poster. TED vond ik geen ruk aan, dus ik had ook niet al te hoge verwachtingen van deze film, maar hij is me erg meegevallen. De film is redelijk serieus van opbouw met in het begin wat flauwe grappen, maar naarmate de film vordert worden de grappen steeds mooier. Bij de scenes van de fair in het stadje heb ik meerdere keren in een deuk gelegen. Ik vond het zeer de moeite waard! | |
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Hier was ik al bang voor. Zo'n idee kreeg ik bij de trailers al. Eigenlijk op een paar stukjes na herkende ik niets van het boek. Ik ben nu een paar hoofdstukken in deel 2. Geen idee waar de film eindigt, maar het boek blijft in mijn ogen interessant. Lees er net zo doorheen als dat ik met the Hunger games heb gedaan.AcidBurn schreef op zondag 21 september 2014 @ 23:34:
The Maze Runner (2014) [afbeelding] IMDb: N/A | Genre: Action, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Plot: Thomas is deposited in a community of boys after his memory is erased, soon learning they're all trapped in a maze that will require him to join forces with fellow
Ik ben het boek nog aan het lezen, maar heb de film vanavond dus gekeken.
Ik ken weinig boekverfilmingen die in het eerste halfuur al zover van het verhaal afdwalen of zaken versnellen als deze.
Gezien ik pas op 1/5de van het boek ben, heb ik nog geen idee of de rest van het verhaal wel klopt. De sfeer van het boek werd wel vrij goed neergezet.
De eerste vergelijking die in me op komt is Cube meets Divergent.
Ik heb nu niet de drang om hem nog eens te kijken, zoals ik bij Hunger Games en Divergent wel had.
Nu toch het boek maar eens uitlezen, en kijken wat er in deel 2 gaat gebeuren.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
Arunia schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:56:
[...]
Hier was ik al bang voor. Zo'n idee kreeg ik bij de trailers al. Eigenlijk op een paar stukjes na herkende ik niets van het boek. Ik ben nu een paar hoofdstukken in deel 2. Geen idee waar de film eindigt, maar het boek blijft in mijn ogen interessant. Lees er net zo doorheen als dat ik met the Hunger games heb gedaan.
spoiler:
De film eindigd op het punt dat ze in de controle kamer zijn, en dat een vrouwelijke commandant zegt: Fase 1 is afgelopen, tijd om fase 2 te beginnen.
Wat ik me wel afvraag: Wist Gally wat er eigenlijk aan de hand was, of zat hij gewoon teveel vast in gewoonte/bang voor de gevolgen van verandering en probeerde daarom iedereen in the Glade te houden?
Het einde met Gally en Chuck vond ik trouwens echt enorm lame en zo gigantisch voorspelbaar.
Wat ik me wel afvraag: Wist Gally wat er eigenlijk aan de hand was, of zat hij gewoon teveel vast in gewoonte/bang voor de gevolgen van verandering en probeerde daarom iedereen in the Glade te houden?
Het einde met Gally en Chuck vond ik trouwens echt enorm lame en zo gigantisch voorspelbaar.
Als het boek net zo is als het einde van de film, gaat dat echt een teleurstelling worden voor mij.
Maar goed, ik moet dus nog ff doorlezen, ben op pagina 80 van de 500 ofzo. Krijg het niet voor elkaar meer dan 15 pagina's per keer te lezen. Hunger Games en Divergent ging ik veel sneller doorheen.
Godzilla (2014) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 123min. | MPAA: PG-13 Wat moet ik hiervan vinden. Het was zeker niet wat ik er van verwachtte. Het was ook zeer zeker het kijken waard. Maar dit is zo'n film dat je 1 keer kijkt en snel weer zal vergeten. Desondanks, als je van monsters/sci-fi/actie houdt is het een prima manier om 2 uur te besteden. | |
A Million Ways to Die in the West (2014) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Western | Runtime: 116min. | MPAA: R Wat heb ik gelachen met deze film. Het is vaak kinderachtig en zeer melig, dus neem een biertje en ga met gelijkgezinde mensen zitten om naar deze film te kijken. Ik keek deze film bewust niet met mijn vrouw, maar met een vriend die ongeveer dezelfde humor heeft en we hebben ons soms kapot gelachen. De film absoluut niet serieus nemen en gewoon flink lachen :-) | |
Heerlijke film voor op een lui weekend inderdaad. De hele film is lekker droog. Ben het ook eens met je waardering.rimave schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:25:
A Million Ways to Die in the West (2014) [afbeelding] IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Western | Runtime: 116min. | MPAA: R Van de makers van TED staat op de poster. TED vond ik geen ruk aan, dus ik had ook niet al te hoge verwachtingen van deze film, maar hij is me erg meegevallen.
De film is redelijk serieus van opbouw met in het begin wat flauwe grappen, maar naarmate de film vordert worden de grappen steeds mooier. Bij de scenes van de fair in het stadje heb ik meerdere keren in een deuk gelegen.
Ik vond het zeer de moeite waard![afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Temple Grandin (2010) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 107min. | MPAA: TV-PG Plot: A biopic of Temple Grandin, an autistic woman who has become one of the top scientists in the humane livestock handling industry. Wauw! Ok, Mijn vriendin en ik werken beiden als leraar, en je komt vaak tegen dat kinderen stempels opgedrukt krijgen. Zeker tegenwoordig. Vaak niet eens door de leraar, maar door de ouders en de "professionelen". Autisme is een favoriet, maar voor big pharma is ADHD uiteraard interessanter. Pillen verkopen. Dit is echt een mooie kijk in de wereld van een autist, en ik zou zomaar denken dat sommige Tweakers, zoals ik zich er ook in zouden kunnen herkennen. Vriendin zei dat het een goeie was, ik reluctant meekijken, en toen zag ik een hele mooie, zeer herkenbare film. Ik denk dat jullie haar denkpatronen zelfs kunnen herkennen. Het geeft een goede kijk op hoe verschillende mensen verschillend leren, en de veel te harde invloed van een "leraar". Van mij een 8. | |
A Beautiful Mind (2001) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 135min. | MPAA: PG-13 Plot: After a brilliant but asocial mathematician accepts secret work in cryptography, his life takes a turn for the nightmarish. Ook interessant. Over een Schizo. In het begin heb je het met hem te doen, en ga je zelfs nog proberen het voor hem op te nemen. Ik weigerde de plot twists te geloven. Betekent dat dat ik schizo ben? De rest is spoiler. Ik vond deze wel tof. Maar het pretendeert dieper te zijn dan het is. Leuk voor een keer, maar zeker geen klassieker. | |
[ Voor 29% gewijzigd door HMC op 23-09-2014 17:56 ]
Eat the bugs, live in a pod
AcidBurn schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:50:
[...]
spoiler:De film eindigd op het punt dat ze in de controle kamer zijn, en dat een vrouwelijke commandant zegt: Fase 1 is afgelopen, tijd om fase 2 te beginnen.
Als het boek net zo is als het einde van de film, gaat dat echt een teleurstelling worden voor mij.
Maar goed, ik moet dus nog ff doorlezen, ben op pagina 80 van de 500 ofzo. Krijg het niet voor elkaar meer dan 15 pagina's per keer te lezen. Hunger Games en Divergent ging ik veel sneller doorheen.
spoiler:
Oh mijn God...
Ze hebben echt heel wat gesloopt aan het verhaal van het boek. Het boek eindigt niet daar. Dan weet je dat. Lees het boek. Het boek is iig voldoende anders en stukken beter dan de film is voor zover ik begrijp van jou.
Ze hebben echt heel wat gesloopt aan het verhaal van het boek. Het boek eindigt niet daar. Dan weet je dat. Lees het boek. Het boek is iig voldoende anders en stukken beter dan de film is voor zover ik begrijp van jou.
[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 23-09-2014 18:19 ]
Dubbelpost sorry
[ Voor 94% gewijzigd door Arunia op 23-09-2014 18:17 ]
Edge of Tomorrow (2014) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Ik was erg bang dat het de zoveelste "The Aliens attacked!!, boy meets girl, boy looses girl, boy saves earth and makes witty comments" combi, ondersteund door zo veel mogelijke CGI zou gaan zitten kijken, en dat klopte ook wel, maar deze film heeft toch iets heel fris en origineels over zich. Groundhog Day meets Independence Day, dat is denk ik wel een juiste manier om het te omschrijven. | |
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Op jouw aanraden gisteren ook bekeken. Inderdaad een erg leuke film. Bedankt voor de tip.HMC schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:47:Plot: A biopic of Temple Grandin, an autistic woman who has become one of the top scientists in the humane livestock handling industry.
Vriendin zei dat het een goeie was, ik reluctant meekijken, en toen zag ik een hele mooie, zeer herkenbare film.
Ik denk dat jullie haar denkpatronen zelfs kunnen herkennen.
Van mij een 8.
Hoewel het op een waar gebeurd verhaal is gebaseerd vind ik sommige zaken wel een beetje simplistisch uitgewerkt. Dat zal voor de behapbaarheid gedaan zijn.
Ondanks dat sluit ik mij aan bij jouw beoordeling!
[ Voor 68% gewijzigd door PaT op 24-09-2014 09:34 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Fed Up (2014) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Documentary | Runtime: 92min. | MPAA: PG Plot: An examination of America's obesity epidemic and the food industry's role in aggravating it. Docu over voeding en de voedselindustrie en hoe fucked up het in elkaar steekt. Pijnlijk en sneu om dikke kids te zien die willen afvallen maar niet weten hoe.. en dat ze tegengewerkt worden door de voedselindustrie. Low fat producten met extra suiker om de smaak te compenseren (veel ongezonder dan gewoon vet). Wat mij betreft zou iedereen deze moeten zien.. | |
I served in a company of heroes.
Rampage: Capital Punishment (2014) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | MPAA: Not Rated Zeer goedkope film, maar dat is hier juist geen nadeel. Het gaat om de boodschap die een beetje ziek verwoord wordt. Ik vond hem zeer vermakelijk en geeft stof tot nadenken. | |
Bears and Bulls
Oppassen, die film heeft de Uwe Boll proof of quality.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Stel je moet 4 films van Uwe achter elkaa kijken of alle 4 de bayformers, welke kies jeMrVegeta schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:14:
Oppassen, die film heeft de Uwe Boll proof of quality.
Gisteren naar "The Equilizer" geweest, Vonmd hem leuker en beter dan verwacht. Beetje in de lijn van Man on Fire ondanks dat hij zo voorspelbaar was als ik weet niet wat
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
4 Uwe Boll films, daar kan je tenminste nog lachen om het niveau. En de Tranformers films, alle 4? Dat duurt 12 uur
Die films zijn zo saai dan kan je bij de derde je ogen niet open houden.
Ik ben gister ook bij The Equilizer geweest, best wel saaie drap. Een film die je al 100 keer hebt gezien.
Waar ik mij ook aan stoorde was
Ook dat die lui allemaal opsplitsen om 1 voor 1 opgepakt te worden, zelfs elite Russische commando teams. Die accenten waren trouwens ook heerlijk fout.

Ik ben gister ook bij The Equilizer geweest, best wel saaie drap. Een film die je al 100 keer hebt gezien.
spoiler:
Toen die dikke Mexicaan die band moest trekken zei ik al dat hij Denzel ergens vandaan moest slepen.
Waar ik mij ook aan stoorde was
spoiler:
Geen enkele actie van Denzel heeft een consequentie, al zijn vrienden komen goed de film door. Als die Teddy, die wel mafialui doodslaat, hoertjes mishandeld en wurgt, nou die kassavrouw overhoop knalde of ging meppen dan had het misschien wat impact wat Denzel doet.
Ook dat die lui allemaal opsplitsen om 1 voor 1 opgepakt te worden, zelfs elite Russische commando teams. Die accenten waren trouwens ook heerlijk fout.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Heb laatst deze 2 films gekeken. Ben fan van wat oudere drama,crime films van eind jaren 60 midden jaren 70. Films als Midnight Cowboy, Five Easy Pieces, Walkabout, Badlands.
De eerste was Wake in Fright en de andere was meer Sci Fi/drame. Beetje Apocalyptische leefwereld zoals in Mad Max en terminator. A boy and his dog
De eerste was Wake in Fright en de andere was meer Sci Fi/drame. Beetje Apocalyptische leefwereld zoals in Mad Max en terminator. A boy and his dog
A Million Ways To Die was echt verschrikkelijk...wat een flauwe poep en seks grappen. Echt typisch het nieuwe Amerikaanse comedy. Waar zijn de hedendaagse Coming To America type comedy's gebleven?
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
The Giver (2014) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 97min. | MPAA: PG-13 De laatste tijd ben ik steeds vaker op zoek naar films die niet in Nederland worden uitgegeven. Vaak zijn dit de wat slechtere films, maar als je bedenkt dat films zoals dat laatste gedrocht van Will Smith en zijn zoontje ook als "goed genoeg" worden bestempeld, dan weet je dat de mensen die deze beslissingen maken wellicht niet altijd helemaal goed bij hun hoofd zijn Zo ben ik vandaag uitgekomen bij "The Giver", een kruising tussen The Hunger Games / Divergent, The Truman Show en nog een paar andere drama / scifi-films. The Giver draait om een wereld waarin iedereen gelijk is. Niemand kent nog liefde, haat, afgunst, jaloezie en andere emoties, welke allen wordt weggedrukt door iedereen 's ochtends een injectie te geven. Visueel wordt dit weergegeven door de film deels in zwart/wit af te laten spelen. Hoewel het een perfecte wereld lijkt te zijn omdat er door het gebrek aan emotie oa. geen oorlogen meer zijn, houdt men toch een persoon aan die alle herinneringen bewaart aan het verleden in de buitenwereld. Alles wordt door die ene persoon bewaard, bijgehouden en doorgegeven aan een volgende generatie, om zo de juiste toekomstige beslissingen te kunnen maken in de dystopische "ideale" wereld waarin iedereen hetzelfde is. De hoofdrolspeler, Jonas, is zo'n persoon die op het punt staat om alle herinneringen te ontvangen van een oudere, gespeeld door Jeff Bridges. Ook al staat het bol van cliches, het maakt van deze film niet perse een slechte. Daarnaast speelt opkomend actrice / snoepje Odeya Rush een rol vol overtuiging en is er ook nog een Nederland tintje te vinden in de vorm van Renate Stuurman. Kijken? Ja, kijken. Maar alleen als je van feelgood-films houdt en het een regenachtige zondag is. | |
Dat zit wel Schnorr.
Transformers: Dark of the Moon (2011) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 154min. | MPAA: PG-13 Plot: The Autobots learn of a Cybertronian spacecraft hidden on the moon, and race against the Decepticons to reach it and to learn its secrets. Het is dat mijn zoon (10) dit zo leuk vindt, anders had ik er geen minuut aan besteed. Ik heb geen moeite me te verplaatsen in een ander universum, in dit geval het Transformersuniversum, maar de plotgaten, clichés, onwaarschijnlijkheden en bizarre toevalligheden vlogen me weer om de oren en houden me weg van inleving in het verhaal. Het begeleidende voorspelbare liedfdesverhaaltje dat bol staat van irritant hersenloos primair Jerry-Springer-gedrag helpt daar ook niet bij. Ik zou nog geen stuiver geven voor die griet met die zwoele blik. Ze hebben geprobeerd er eigenlijk vanalles in te gooien: een liefdesverhaal, actie/geweld, wijsheid/moraal (van Prime), humor (kleine sidekick robots), maar voor mij werkte het geen van alle. De CGI is bij tijd en wijle geweldig mooi, maar dan heb ik gelijk al het positieve over deze film gehad. De tekenfilmserie werkte prima toen ik 10 was, maar als film voor volwassenen is het een aaneenschakeling van beschamende ongeloofwaardigheden. En dat had allemaal niet gehoeven is mijn stellige indruk. Een gevalletje schoenmaker hou je bij je leest. Als je je over de belediging van je menselijk intellect heen kan zetten hou je best entertainend popcornvermaak over. En daar baseer ik samen met de mooie CGI mijn cijfer maar op. | |
Transformers: Age of Extinction (2014) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13 Plot: A mechanic and his family join the Autobots as they are targeted by a bounty hunter from another world. Na het bovenstaande kan ik niet zoveel meer toevoegen voor dit 4e deeel. Andere acteurs voor de hoofdrollen en een aantal nieuwe bots, maar daarmee heb ik het wel gehad. Dezelfde trukendoos wordt weer opengetrokken. Niets nieuws onder de zon dus. Overgewaardeerd oppervlakkig en voorspelbaar popcornvermaak. Niks mis mee, maar het raakt nergens een snaar. CGI leek ook wat minder goed op bepaalde momenten. | |
Je vergeet te zeggen dat Age of Extinction veel te lang duurt

Een film voelt te lang aan als deze onvoldoende interessant is. Dat laatste is dan de oorzaak mijns inziens.Murphy schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:09:
Je vergeet te zeggen dat Age of Extinction veel te lang duurt
[ Voor 30% gewijzigd door -Moondust- op 27-09-2014 12:42 ]
Rampage: Capital Punishment (2014) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 93min. | MPAA: Not Rated Het eerste deeltje vond ik wel vermakelijk maar het tweede deel viel me toch een beetje tegen. De achterliggende boodschap (een flinke uithaal naar capitalisme, politiek, spionage, de media, etc.) vind ik niet eens zo heel slecht maar de uitwerking is het gewoon net niet. Kleine explosies die schijnbaar heel dodelijk zijn, keuzes van personages die nergens op slaan en bepaalde momenten die niet geloofwaardig zijn of niet echt een connectie hebben met het verhaal. | |
Transformers: Age of Extinction (2014) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13 Omdat ik deel 1, 2 en 3 had gezien wilde ik ook wel deeltje 4 zien. Niet omdat ik nou zo'n hoge verwachtingen wat, maar wat nou als dit deel wél goed is? Nou, dat is het niet. Opeens heb je een groep die blijkbaar samenwerkt met een of ander buitenaards ras maar nergens wordt uitgelegd hoe dat tot stand is gekomen. Wederom zit er een sexy popje in puur vanwege haar uitstraling (verder voegt ze weinig toe) en ook haar vriend is qua rol in de film te verwaarlozen. Mark Wahlberg heeft wel een prima rol maar niet spectaculair. Dan zijn er nog de oude dino-autobots waarbij niet uitgelegd wordt waar die vandaan komen en de hoofdpersonages die overal doorheen denderen zonder gewond te raken. Daarbij duurt het allemaal gewoon te lang en het viel me bij dit deel op dat de CGI op sommige momenten niet zo heel sterk was. Dit deel voelde heel erg als uitmelkerij en je weet gewoon dat er ook een vijfde deel gaat komen waar ze qua opzet niks aan gaan veranderen want mensen gaan toch wel massaal naar de bios. | |
The Fault in Our Stars (2014) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13 Een goede vriendin wilde er naar toe, of ik mee wilde gaan. Normaal ben ik niet zo van dit soort films maar goed, ik ben meegegaan. Het zal best een prima film zijn als je van tienerdrama houdt maar mij trok het totaal niet. Ik heb dan ook de hele film als een steen in de bioscoop gezeten, wachtend tot het afgelopen was. Er is me ook niet echt iets van bijgebleven. Voor mij is het een standaard 'boy meets girl' film, maar dan met kanker als achterliggend onderwerp. | |
Gebrek aan een goed script dus-Moondust- schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 12:36:
[...]
Een film voelt te lang aan als deze onvoldoende interessant is. Dat laatste is dan de oorzaak mijns inziens.
Ze zouden het zo interessant kunnen maken, maar Bay doet het liever "makkelijk" met zijn vuurwerktrucs
* Stukfruit vraagt zich af of Christopher Nolan er ooit nog eens een gaat maken
Hopen mag, toch?
Dat zit wel Schnorr.
98min. | MPAA: PG[/small]
[url=http://meukje.nl/filmtopic/?imdb=tt0481499][img=16,16,,left,
Ik zal later een fatsoenlijke review maken. Morgen ofzo.
Plot: After their cave is destroyed, a caveman family must trek through an unfamiliar fantastical world with the help of an inventive boy.
Kijken.
Beste animatiefilm ooit, qua techniek. Verhaal is erg goed.
[/td][/tr][tr][td colspan=2 align=right][small]Kijken.
Beste animatiefilm ooit, qua techniek. Verhaal is erg goed.

The Croods (2013) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: "Schrijf zelf een recensie over The Croods (2013)"]http://meukje.nl/filmtopic/i/filmtopic_favicon.png[/img][/url] |
Ik zal later een fatsoenlijke review maken. Morgen ofzo.
Cloud Atlas (2012) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 172min. | MPAA: R Plot: An exploration of how the actions of individual lives impact one another in the past, present and future, as one soul is shaped from a killer into a hero, and an act of kindness ripples across centuries to inspire a revolution. Lange, nogal vage film over hoe liefde het door de eeuwen heen toch overwint van het kwaad en hoe je acties nu invloed hebben op komende generaties. Aardig om te zien, en ik denk dat als je de film meerdere keren ziet, je steeds meer links en verhaallijnen ziet. De schmink is heel mooi gedaan, geweldig om Agent Smith als vrouw te zien! | |
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Groundhog Day. Een al wat oudere fllm met Bill Murray en Andie McDouwell. Wat een bijzondere film. Een man beleeft de zelfde dag keer op keer omdat hij in een soort tijd slot is komen vast te zitten. Eerst is hij helemaal in de war en later weet hij het naar zijn hand te zetten. Zeer bijzondere film met een zeer bijzonder plot. Zeer goed spel van Murray, nooit flauw of sentimenteel of té romantisch. Aanrader.
IMDB: Groundhog Day (1993)
IMDB: Groundhog Day (1993)
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik heb hem net bekeken. Inderdaad geen topper, maar zeker vermakelijk. En zou Rosemary daar nou wonen aan het einde?Stukfruit schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 01:48:
The Giver (2014) [afbeelding] IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 97min. | MPAA: PG-13
Zo ben ik vandaag uitgekomen bij "The Giver", een kruising tussen The Hunger Games / Divergent, The Truman Show en nog een paar andere drama / scifi-films.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6.7 / 10
Bedankt voor de tip. Dit soort films zijn precies de reden dat ik dit topic volg.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Alstublieft 
En ik denk van niet, omdat
En ik denk van niet, omdat
spoiler:
Maar het is wel een leuke gedachte ja zij dan ook door die barriere gegaan zou moeten zijn waardoor iedereen weer "last" kreeg van emoties.
Dat zit wel Schnorr.
Inderdaad, vermakelijke film. Niet hoogstaand, wel vermakelijk
Dank voor de tip!
Vind 't wel leuk om over dit soort dingen na te denken: wat is nou eigenlijk beter? Zo'n rustig voortkabbelende wereld waarin nooit wat spannends gebeurt, maar je ook nooit bang hoeft te zijn, of zo'n wereld als de onze, waarin je, als je op de verkeerde plek geboren bent, maar moet hopen dat je morgen niet van je bed gelicht wordt, of een bom op je knar krijgt omdat de hoge bazen weer eens iets verzinnen. Ja, er is "moord" in alle twee de werelden, maar het voelt toch anders voor mij...
Vind 't wel leuk om over dit soort dingen na te denken: wat is nou eigenlijk beter? Zo'n rustig voortkabbelende wereld waarin nooit wat spannends gebeurt, maar je ook nooit bang hoeft te zijn, of zo'n wereld als de onze, waarin je, als je op de verkeerde plek geboren bent, maar moet hopen dat je morgen niet van je bed gelicht wordt, of een bom op je knar krijgt omdat de hoge bazen weer eens iets verzinnen. Ja, er is "moord" in alle twee de werelden, maar het voelt toch anders voor mij...
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Zoals enkelen in dit topic al aanhaalden was de schrik groot dat het een random "aliens attack" film ging worden én dat de executie van de time loop slecht en saai ging zijn. Verassend was dat beide niet van toepassing zijn. Het design van de aliens is wel wat "standaard" maar dat maakt er de film niet slechter van. De manier waarop de time loop wordt weergegeven is gewoon solide. Door de kleine veranderingen wordt het niet saai en kijk je ook uit naar hoe het de volgende keer zal lopen. Dat de plottwist gaat gebeuren is vrij eenvoudig te voorspellen maar het is niet meteen duidelijk wanneer en is op een goede manier aangebracht zodat er toch nog een kleine "verrassing" is. spoiler: Eenmaal Rita verteld dat na een bloedtransfusie de krachten weg zijn, weet je sowieso dat het afwachten is tot wanneer het gebeurt. Dat het niet gebeurde in de dam is dubbelzijdig voor mij. Indien het wel gebeurt had, dan was het heel gemakkelijk te voorspellen geweest maar dan was het aan de schrijvers om het verhaal op een interessante manier voort te zetten en als ze het niet deden was het ook weer cliché om het daar niet te doen omdat je dat in een zekere zin verwacht. Dat het later gebeurt in die wagen vond ik redelijk goed gevonden. Nu ja, enkel het einde vond ik minder spoiler: De vraag is, was de film sterker geweest indien dat er gewoon een narratie zou geweest zijn over het feit dat de wereld gered was? Was een goed einde noodzakelijk? Aan de ene kant is het altijd wel leuk een film te eindigen op een goede noot maar ik had toch het gevoel dat deze film dat net niet nodig had. Ja, het zou het vrij hard gemaakt hebben door het feit dat je de personages ziet veranderen maar misschien had de film dat wel nodig omdat je eigenlijk voor het grootste deel niet echt moet meeleven omdat je weet dat hij het op elk willekeurig moment opnieuw kan resetten en dat de dood van een ander niet betekend dat het niet gered kan worden. Al bij al toch een nette score voor een alien film die net een tikkeltje anders is. | |
Frank (2014) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Drama, Mystery | Runtime: 95min. | MPAA: R Plot: Jon, a young wanna-be musician, discovers he's bitten off more than he can chew when he joins an eccentric pop band led by the mysterious and enigmatic Frank. Een film die zeer losjes gebaseerd is op een waar gebeurd verhaal. Mislukte artiest in ontkenning komt op een dag een excentrieke band tegen die hem door omstandigheden op zoek ik naar een toetsenist, dat is het begin van een lang avontuur door het leven van de bandleden die eigenlijk vooral op zoek zijn naar zichzelf. Ondanks dat je veelal naar een soort van helm zit te kijken vond ik het een erg sterke film met een goed verhaal en degelijk acteerwerk. | |
Cold in July (2014) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R Plot: When a protective father meets a murderous ex-con, both need to deviate from the path they are on as they soon find themselves entangled in a downwards spiral of lies and violence while having to confront their own inner psyche. Een film met een verhaal waar misschien niet alles is zoals het op het eerste gezicht lijkt. Deze film heeft een grote Breaking Bad vibe om zich heen hangen met een klein dorpje waar zaken gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen. Het verhaal komt hier en daar wat traag op gang maar verveelt zeker niet. Wie verwacht dat Dexter opeens te voorschijn komt met een rol clingfilm en een tas met messen wordt teleurgesteld. Wel grappig om Don Johnson weer eens in een film te zien, alhoewel zijn character soms wat "te" is. Spannende film, aanrader. | |
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Plot: An officer finds himself caught in a time loop in a war with an alien race. His skills increase as he faces the same brutal combat scenarios, and his union with a Special Forces warrior gets him closer and closer to defeating the enemy. Ik was na alle ellende met de Transformers films wel even toe aan weer een ouderwets goede scifi-thriller en Edge of Tomorrow totally delivers wat mij betreft. Alhoewel het verhaal erg doet denken aan de klassieker Groundhog Day zat het verhaal verfrissend in elkaar en werden de plotontwikkelingen in een mooi tempo afgedraaid. Ik was de gehele film geboeid en constant puzzelend hoe de vork nou in de steel zat, telkens nieuwsgierig hoe de vorige dood nu vermeden zou gaan worden. Alleen de aliens zelf vond ik ongeloofwaardig. Ze waren zo sterk en snel dat we als mensheid geen schijn van kans zouden hebben gehad. Als je zag hoe makkelijk ze over water heen vlogen, dan was vanuit het 'bezette' Europa naar Amerika zwemmen...ehh....peddelen een fluitje van een cent geweest. Ook het einde was niet bijster sterk, maar dat mag de pret niet drukken. Het plot van deze film blijft tot het einde toe overeind en dat vind ik al een hele prestatie voor Hollywood deze dagen. Geen topfilm, maar zeker de moeite waard! | |
Waar heb je deze gezien?T0ny schreef op zondag 28 september 2014 @ 21:48:
Frank (2014) [afbeelding] IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Drama, Mystery | Runtime: 95min. | MPAA: R Plot: Jon, a young wanna-be musician, discovers he's bitten off more than he can chew when he joins an eccentric pop band led by the mysterious and enigmatic Frank.
Een film die zeer losjes gebaseerd is op een waar gebeurd verhaal.
Mislukte artiest in ontkenning komt op een dag een excentrieke band tegen die hem door omstandigheden op zoek ik naar een toetsenist, dat is het begin van een lang avontuur door het leven van de bandleden die eigenlijk vooral op zoek zijn naar zichzelf.
Ondanks dat je veelal naar een soort van helm zit te kijken vond ik het een erg sterke film met een goed verhaal en degelijk acteerwerk.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.5 / 10
The Selfish Giant (2013) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 91min. Plot: A contemporary fable about two scrappy 13-year-old working-class friends in the UK who seek fortune by getting involved with a local scrap dealer and criminal, leading to tragic consequences. "Grim" is de beste samenvatting van dit verhaal en de sfeer. Geen vrolijk verhaal, maar het acteerwerk van de twee jongens is ronduit geniaal; en de film is alleen daarom al de moeite waard. | |
The Hunger Games: Catching Fire (2013) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 146min. | MPAA: PG-13 Plot: Katniss Everdeen and Peeta Mellark become targets of the Capitol after their victory in the 74th Hunger Games sparks a rebellion in the Districts of Panem. Allejezus wat een lang(zaam) verhaal zeg ![]() -Jennifer Lawrence valt prettig op het netvlieg, maar dat onophoudende neerslachtige gedoe de hele tijd? -Waarom moet die Peeta kerel zo nodig overleven? -Lovestory met onnavolgbare twist(s)... -Karakterdiepgang van 0,0. -Plotholes en logica die ver te zoeken is. -Battle Royale 1 en 2 zijn beter in hetzelfde concept. -Komt het eindelijk op gang, cut to black. Kom voor het volgende deel maar terug. Pluspunt: styling, kostuums, Jennifer Lawrence. Disclaimer: ik heb de eerste niet gezien, misschien dat dat eea goed zou maken. Met moeite een 6je. | |
22 Jump Street (2014) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 112min. | MPAA: R In deze categorie hap-slik-weg comedies echt een van de betere wat mij betreft. 21 Jump Street was leuk, en deze misschien nog net iets leuker. Zitten een aantal goeie momenten in, en voor al de zelfspot (de aftiteling Beste scene: "The big ass elephant in the room". ![]() | |
Als je van the Hunger Games ook de eerste film kijkt, en direct erna de 2e, dan heb je van 4 of 5 punten geen last.
Ahm, inderdaad. Waarom zou je deel 1 van een trilogie overslaan en direct beginnen aan deel 2
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Direct erna kijken is niet nodig, maar het merendeel van zijn minpunten zijn idd het directe gevolg van het overslaan van deel 1. Het is een trilogie (de boeken dan, de films wordt uiteraard weer een quadrilogy), midden in het verhaal instappen en verwachten dat alles duidelijk en logisch is, is dan niet het beste uitgangspunt.
zal de genoemde minpunten even voor hem uitleggen in spoiler, want het lijkt erop dat hij deel 1 toch niet zal gaan kijken
zal de genoemde minpunten even voor hem uitleggen in spoiler, want het lijkt erop dat hij deel 1 toch niet zal gaan kijken
spoiler:
Het neerslachtige gedoe: Katniss en Peeta hebben al een Hunger Games ronde overleeft, en dat heeft er vooral bij haar erg zwaar ingehakt ivm keuzes die ze moest maken om te overleven. In deel 2 vertoont ze heel duidelijk de beginselen van Post Traumatische Stress Stoornis (PTSS).
Als dan blijkt dat ze weer de arena ingestuurd worden door een truckje van President Snow, begint alles weer opnieuw. Niet zo vreemd dus, dat ze niet bepaald vrolijk meer is.
Waarom Peeta moet overleven: In de eerste film heeft Haymitch gedaan wat hij kon om Katniss overeind te houden, gezien zij in zijn ogen een kans op overleven had. Peeta werd min of meer aan zijn lot overgelaten omdat er toch maar 1 kan winnen. Uiteindelijk overleven ze het beiden, doordat Katniss de zaken forceert op een manier die Snow niet had verwacht.
Deze keer wil ze dus dat Haymitch Peeta helpt, en niet haar. Overduidelijk schuldgevoel
Lovestory: Die is eigenlijk juist versimpelt vergeleken met het boek. Pas halverwege het tweede boek begint Katniss uberhaupt daadwerkelijk interesse te krijgen, alles wat zich daarvoor afspeelt is puur overlevings tactiek. Vervolgens duurt het tot bijna het einde van het derde boek voordat Katniss een keuze kan maken tussen de beide jongens.
In de films is het eigenlijk al vrij snel duidelijk wie die wedstrijd gaat winnen, de rest is leuk voor het vrouwelijke publiek.
Karakter diepgang van 0,0 zou ik niet zeggen. Het is niet echt veel deze keer, maar wat je ziet gebeuren is wel van belang. In deel 3 zal dat een stuk harder gaan.
Plotholes: Zitten er wel een paar in ja, maar dat heeft puur met de gaten in het originele verhaal te maken, zijn niet zozeer fouten van de scriptwriter. Wel paar continuiteits fouten, maar die zul je niet bedoelen
Battle Royal kan ik niks over zeggen, heb ik niet gezien.
Einde film, kom maar terug voor het volgende deel: DUH, het is een trilogie......
Als dan blijkt dat ze weer de arena ingestuurd worden door een truckje van President Snow, begint alles weer opnieuw. Niet zo vreemd dus, dat ze niet bepaald vrolijk meer is.
Waarom Peeta moet overleven: In de eerste film heeft Haymitch gedaan wat hij kon om Katniss overeind te houden, gezien zij in zijn ogen een kans op overleven had. Peeta werd min of meer aan zijn lot overgelaten omdat er toch maar 1 kan winnen. Uiteindelijk overleven ze het beiden, doordat Katniss de zaken forceert op een manier die Snow niet had verwacht.
Deze keer wil ze dus dat Haymitch Peeta helpt, en niet haar. Overduidelijk schuldgevoel
Lovestory: Die is eigenlijk juist versimpelt vergeleken met het boek. Pas halverwege het tweede boek begint Katniss uberhaupt daadwerkelijk interesse te krijgen, alles wat zich daarvoor afspeelt is puur overlevings tactiek. Vervolgens duurt het tot bijna het einde van het derde boek voordat Katniss een keuze kan maken tussen de beide jongens.
In de films is het eigenlijk al vrij snel duidelijk wie die wedstrijd gaat winnen, de rest is leuk voor het vrouwelijke publiek.
Karakter diepgang van 0,0 zou ik niet zeggen. Het is niet echt veel deze keer, maar wat je ziet gebeuren is wel van belang. In deel 3 zal dat een stuk harder gaan.
Plotholes: Zitten er wel een paar in ja, maar dat heeft puur met de gaten in het originele verhaal te maken, zijn niet zozeer fouten van de scriptwriter. Wel paar continuiteits fouten, maar die zul je niet bedoelen
Battle Royal kan ik niks over zeggen, heb ik niet gezien.
Einde film, kom maar terug voor het volgende deel: DUH, het is een trilogie......
[ Voor 4% gewijzigd door AcidBurn op 29-09-2014 08:11 ]
2 Guns (2013) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 109min. | MPAA: R Plot: A DEA agent and a naval intelligence officer find themselves on the run after a botched attempt to infiltrate a drug cartel. While fleeing, they learn the secret of their shaky alliance: Neither knew that the other was an undercover agent. Redelijk vermakelijke actiefilm maar weet op geen enkel moment echt te verrassen. Min of meer een popcorn moment. Niet te veel of te weinig actie. De film moet het vooral van de chemie tussen de twee lead acteurs hebben ipv een erg sterk verhaal. Prima voor een zaterdagavond maar verwacht geen wonderen. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13 Plot: A reluctant hobbit, Bilbo Baggins, sets out to the Lonely Mountain with a spirited group of dwarves to reclaim their mountain home - and the gold within it - from the dragon Smaug. Ik vond de LotR films wel goed, omdat het nog steeds toffe verhalen zijn en de films waren ook redelijk goed uitgewerkt. The Hobbit voelde aan als uitmelkerij. Ten eerste voelde het een beetje alsof de acteurs er geen zin in hadden. Daarnaast werd er weer veel te veel gelopen (danwel gerend). Duurde wat mij betreft veel te lang. | |
The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 161min. | MPAA: PG-13 Plot: The dwarves, along with Bilbo Baggins and Gandalf the Grey, continue their quest to reclaim Erebor, their homeland, from Smaug. Bilbo Baggins is in possession of a mysterious and magical ring. Minder lopen en rennen dan in het eerste deel en meer actie. Veel dingen waar ik me beetje aan stoorde spoiler: De tweede tovenaar ging de orcs afleiden, maar bleef maar rondjes om de dwergen rijden. Dat heeft niet echt veel nut. Ze worden gevangen door spinnen en kunnen zonder moeite het web kapot trekken. Op die schaal zou het web net zo sterk moeten zijn als staalkabels. Legolas ziet er ouder uit dan in LotR. Begrijpelijk, maar met de technieken van tegenwoordig konden ze hem best wat jonger maken. Een paar leuke dingen: Evangeline Lilly zag er goed uit als elf. De special effects van de draak zagen er goed uit. | |
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Hmm-Moondust- schreef op zondag 28 september 2014 @ 22:17:
Edge of Tomorrow (2014) [afbeelding] IMDb: 8.1 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Plot: An officer finds himself caught in a time loop in a war with an alien race. His skills increase as he faces the same brutal combat scenarios, and his union with a Special Forces warrior gets him closer and closer to defeating the enemy.
Ik was na alle ellende met de Transformers films wel even toe aan weer een ouderwets goede scifi-thriller en Edge of Tomorrow totally delivers wat mij betreft. Alhoewel het verhaal erg doet denken aan de klassieker Groundhog Day zat het verhaal verfrissend in elkaar en werden de plotontwikkelingen in een mooi tempo afgedraaid. Ik was de gehele film geboeid en constant puzzelend hoe de vork nou in de steel zat, telkens nieuwsgierig hoe de vorige dood nu vermeden zou gaan worden. Alleen de aliens zelf vond ik ongeloofwaardig. Ze waren zo sterk en snel dat we als mensheid geen schijn van kans zouden hebben gehad. Als je zag hoe makkelijk ze over water heen vlogen, dan was vanuit het 'bezette' Europa naar Amerika zwemmen...ehh....peddelen een fluitje van een cent geweest. Ook het einde was niet bijster sterk, maar dat mag de pret niet drukken. Het plot van deze film blijft tot het einde toe overeind en dat vind ik al een hele prestatie voor Hollywood deze dagen. Geen topfilm, maar zeker de moeite waard![afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
spoiler:
Aliens waren idd sterk, maar ik had niet het idee dat ze de drang hadden om de VS aan te vallen. Zeker niet omdat ze toch elke keer aanvallen. Dan kun je beter de aanval afwachten (daarop voorbereiden wat ze ook deden) en dan de genadeslag doen. Zal je uiteindelijk minder kosten dan dat je de aanval inzet. Plus misschien werden ze nog van meerdere kanten aangevallen.
Mijn vermoeden is dat ze aan Europa zelf al wel voldoende hadden voorlopig om hun plan verder af te maken. En dat ze (zoals elk leger) reserves hadden die in actie komen zodra dat nodig is. En die reserves kosten dan weer meer, waardoor inzetten alleen maar onnodig duur wordt.
Mijn vermoeden is dat ze aan Europa zelf al wel voldoende hadden voorlopig om hun plan verder af te maken. En dat ze (zoals elk leger) reserves hadden die in actie komen zodra dat nodig is. En die reserves kosten dan weer meer, waardoor inzetten alleen maar onnodig duur wordt.
Verder wel puike film. Hoop zelf dat er nog wel een vervolg op komt. Desnoods dat de mensheid in de aanval is gegaan in de ruimte of iets.
Kijk deze films nu nog eens op een dik HD-scherm met een goede Dolby-set en neem een wijntje in plaats van een glas azijn.
Over Edge of Tomorrow vraag ik me dit nog af:
spoiler:
vanwaar de 1-op-1 gelijkenis met D-Day? Europa bezet, massale landing in Normandië met parachutisten en boten?
[ Voor 24% gewijzigd door Murphy op 29-09-2014 10:26 ]
The Hobbit films waren echt heel slecht. Ik vond LOTR zeer vermakelijk, erg goed zelfs, maar de Hobbit miste alles wat LOTR nou juist wel leuk maakte. 5 en een 6 zijn ook mijn scores.
Amen. Ben echt een erg grote fan van de LOTR-trilogie maar vind The Hobbit 1 (2 moet ik me nog een keer toe zetten) echt tergend saai.Lapras schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:26:
The Hobbit films waren echt heel slecht. Ik vond LOTR zeer vermakelijk, erg goed zelfs, maar de Hobbit miste alles wat LOTR nou juist wel leuk maakte. 5 en een 6 zijn ook mijn scores.
Ik drink geen azijn en hou niet van wijn. En ik zie niet in wat een nog beter HD scherm en een nog betere Dolby-set gaan doen om het saaie verhaal beter te maken...Murphy schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:23:
[...]
Kijk deze films nu nog eens op een dik HD-scherm met een goede Dolby-set en neem een wijntje in plaats van een glas azijn.
2 is iets minder saai. En lijkt minder lang dan deel 1 (weet niet of het ook zo is).Smultie schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:27:
[...]
Amen. Ben echt een erg grote fan van de LOTR-trilogie maar vind The Hobbit 1 (2 moet ik me nog een keer toe zetten) echt tergend saai.
Ik heb 2 gekeken, omdat ik 1 ook al gekeken had. En ik moest 2 natuurlijk ook kijken om een oordeel te kunnen geven. Ik hoop dat deel 3 weer een flink stuk beter is.
Het niveau van LotR wordt in ieder geval niet meer gehaald met deel 3...
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Hij schrijft een prima review hoor, snap niet waarom die azijnopmerking nodig is.Murphy schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:23:
[...]
De inhoud van die films wordt er bovendien niet beter op wanneer je je apparatuur upgrade. Die films zijn imo ook uitmelkerij en missen de kwaliteit en originaliteit van de LotR-films. Grafisch is er niets mis mee, maar dat maakt nog geen goede film.
This too shall pass
The Hobbit als verhaal heeft simpelweg te weinig inhoud om er 3x3 uur mee te vullen. Als ze het bij twee films hadden gehouden hadden ze denk ik qua kwaliteit heel veel gewonnen omdat ze minder hadden hoeven te rekken. Zo is die tonnenscene in de rivier veel te lang, de trollenachtervolging is ook dramatisch lang en zo zijn er wel meer voorbeelden van scenes die onnodig zijn of te lang gerekt worden om de films maar te vullen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Omdat we met z'n allen The Hobbit geweldig moeten vinden hierSharky schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:32:
[...]
Hij schrijft een prima review hoor, snap niet waarom die azijnopmerking nodig is.
De inhoud van die films wordt er bovendien niet beter op wanneer je je apparatuur upgrade. Die films zijn imo ook uitmelkerij en missen de kwaliteit en originaliteit van de LotR-films. Grafisch is er niets mis mee, maar dat maakt nog geen goede film.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ben zelf toch ook wel een grote LotR fan, maar moet zeggen dat ik de Hobbit films juist erg vermakelijk en goed vindt.
Tja saai, dat blijft natuurlijk een mening, maar laten we kijken naar Fellowship; dik een uur voordat ze die Gouw uit zijn!
Ik vindt het wel weer leuk hoe de Necromancer wordt laten zien in de film en imho zit er best een vaart achter het verhaal.
Tja saai, dat blijft natuurlijk een mening, maar laten we kijken naar Fellowship; dik een uur voordat ze die Gouw uit zijn!
Ik vindt het wel weer leuk hoe de Necromancer wordt laten zien in de film en imho zit er best een vaart achter het verhaal.
Waarschijnlijk omdat de film gaat over het overdoen van geschiedenis?Murphy schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:23:
[...]
Over Edge of Tomorrow vraag ik me dit nog af:
spoiler:vanwaar de 1-op-1 gelijkenis met D-Day? Europa bezet, massale landing in Normandië met parachutisten en boten?
Your Friendly Neighborhood Moderator
The Hobbit deel I vond ik juist een heel passend tempo hebben. De sfeer klopte voor mij helemaal. Bijv. het lied wat ze zingen in het begin vonden veel mensen te langdradig terwijl ik het juist veel vond toevoegen aan het geheel. Deel II was alweer veel meer gefocust op actie. Ook bij LOTR was spektakel vaak de hoofdmoot en dat deed de totaalervaring ook niet altijd veel goeds.
LOTR leent zich wat mij betreft ook meer voor een 20-delige serie oid.
LOTR leent zich wat mij betreft ook meer voor een 20-delige serie oid.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik vond het gewoon te meh allemaal.. het voelde teveel als de Light budget versie van LOTR.
De dwergen waren gewoon mensen in andere pakjes, ze hadden niet eens moeite gedaan deze keer (aka, kijk naar Gimli, was veel beter). Er worden dingen bij verzonnen, weg gehaald etc om maar te kunnen rekken tot 3 films, dat vind ik zelf erg jammer worden.
En ja mensen, ik heb de boeken gelezen, ben nu al bang hoe dhr Jackson de Simarillion gaat verzieken.
De dwergen waren gewoon mensen in andere pakjes, ze hadden niet eens moeite gedaan deze keer (aka, kijk naar Gimli, was veel beter). Er worden dingen bij verzonnen, weg gehaald etc om maar te kunnen rekken tot 3 films, dat vind ik zelf erg jammer worden.
En ja mensen, ik heb de boeken gelezen, ben nu al bang hoe dhr Jackson de Simarillion gaat verzieken.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
The Maze Runner (2014) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Plot: Thomas is deposited in a community of boys after his memory is erased, soon learning they're all trapped in a maze that will require him to join forces with fellow Gisteren The Maze Runner gezien, voldeed prima aan de verwachtingen. Er werd een lekker sfeertje neergezet (gezaaide angst voor The Maze en bijbehorende wezens). Deed sterk denken aan the hunger games Op een gegeven moment komen er natuurlijk de nodige wendingen in het verhaal waardoor de hoofdpersoon het een beetje te verduren krijgt. Helaas is niet alles even sterk uitgedacht / verteld (zoals de reden waarom men in The maze terecht komt) maar hopelijk wordt dit verder uitgediept in de volgende 2 delen (het gaat hier om een trilogie voor degenen die dit nog niet wisten). Verder vond ik het acteerwerk van thomas brodie sangster (ook/beter bekend als Jojen Reed in GOT) Will Poulter (angstige & aggressieve houding doordat Thomas als nieuweling verandering komt brengen in hun vredige opsgesloten leventje) Dylan O'Brien (hoofdpersonage) sterk, ze deden hun rol allen overtuigend. Dit kon ik minder zeggen van de overige personages, waarschijnlijk omdat deze minder in beeld kwamen. Al met al een prima film met een hoopvol vervolg | |
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Is de Silmarillion te verfilmen dan? Dat is een opsomming van geschiedkundige feitjes. Niet bepaald iets dat lekker wegleest.
Your Friendly Neighborhood Moderator
misterdoom schreef op zondag 28 september 2014 @ 20:28:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Edge of Tomorrow (2014)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 8.1 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13
[justify]Zoals enkelen in dit topic al aanhaalden was de schrik groot dat het een random "aliens attack" film ging worden én dat de executie van de time loop slecht en saai ging zijn.
Verassend was dat beide niet van toepassing zijn. Het design van de aliens is wel wat "standaard" maar dat maakt er de film niet slechter van. De manier waarop de time loop wordt weergegeven is gewoon solide. Door de kleine veranderingen wordt het niet saai en kijk je ook uit naar hoe het de volgende keer zal lopen.
Dat de plottwist gaat gebeuren is vrij eenvoudig te voorspellen maar het is niet meteen duidelijk wanneer en is op een goede manier aangebracht zodat er toch nog een kleine "verrassing" is.
spoiler:Eenmaal Rita verteld dat na een bloedtransfusie de krachten weg zijn, weet je sowieso dat het afwachten is tot wanneer het gebeurt. Dat het niet gebeurde in de dam is dubbelzijdig voor mij. Indien het wel gebeurt had, dan was het heel gemakkelijk te voorspellen geweest maar dan was het aan de schrijvers om het verhaal op een interessante manier voort te zetten en als ze het niet deden was het ook weer cliché om het daar niet te doen omdat je dat in een zekere zin verwacht. Dat het later gebeurt in die wagen vond ik redelijk goed gevonden.
spoiler:
Toch vraag ik mij af hoe Rita weet dat het na een bloedtransfusie niet meer werkt. Testen kan ze het niet. Dan is ze immers dood. Als de dag gereset wordt, weet ze het ook niet, want ze heeft het nog niet meegemaakt/geprobeerd. Dan misschien puur een "gevoel"?
Waarom brachten die visioenen valse info om hem om de tuin te leiden? Volgens hem willen ze zijn bloed, maar waarom? Moet een Alpha hem dan doden? Waarom wilde die alpha voorkomen dat hij dood ging? Zodat de omega de dag niet resette?
Waarom brachten die visioenen valse info om hem om de tuin te leiden? Volgens hem willen ze zijn bloed, maar waarom? Moet een Alpha hem dan doden? Waarom wilde die alpha voorkomen dat hij dood ging? Zodat de omega de dag niet resette?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
zolang de melk koe nog levert, wordt het gedaanJorgen schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:31:
Is de Silmarillion te verfilmen dan? Dat is een opsomming van geschiedkundige feitjes. Niet bepaald iets dat lekker wegleest.
Gisteren Tron Legacy nog eens opgezet, snel terug afgezet was de 720p versie
nu de 1080p binnen trekken lekker 13GB erdoor.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Zou de 50 GB versie pakken met HD geluid. Laatst deze film ook gekeken en qua geluid een dikke 10, wowDamic schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:52:
Gisteren Tron Legacy nog eens opgezet, snel terug afgezet was de 720p versienu de 1080p binnen trekken lekker 13GB erdoor.
De muziek van Daft Punk en de soundeffects trekt de film inderdaad naar een hoger plan, de combinatie van de actie op het doek, de muziek en soundeffects is uitstekend.Versteegrob schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:56:
[...]
Zou de 50 GB versie pakken met HD geluid. Laatst deze film ook gekeken en qua geluid een dikke 10, wowVerhaal een 7-
[ Voor 4% gewijzigd door apollo13 op 29-09-2014 15:17 ]
apollo13
Inderdaad mega vet !Versteegrob schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:56:
[...]
Zou de 50 GB versie pakken met HD geluid. Laatst deze film ook gekeken en qua geluid een dikke 10, wowVerhaal een 7-
LED-Maniak schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:32:
[...]
spoiler:Toch vraag ik mij af hoe Rita weet dat het na een bloedtransfusie niet meer werkt. Testen kan ze het niet. Dan is ze immers dood. Als de dag gereset wordt, weet ze het ook niet, want ze heeft het nog niet meegemaakt/geprobeerd. Dan misschien puur een "gevoel"?
spoiler:
Waarschijnlijk een gevoel inderdaad. Cage "voelt" het ook meteen nadat hij de bloedtransfusie heeft gehad.
Valse info was denk ik omdat Omega weet dat de kracht om de dag te resetten in verkeerde handen is gevallen en ze hem in de val proberen te lokken. Ze hebben zijn bloed niet nodig, maar willen hem dood zien bloeden. Daarom wil de Alpha ook voorkomen dat hij sterft, op dat moment was hij al aan het bloeden en moesten ze simpelweg wachten totdat hij langzaam doodbloedt. Rita waarschuwt Cage daarvoor, dat het alleen werkt als hij echt in één klap goed dood is. Aangezien de kracht in het bloed zit is hij de kracht kwijt als hij doodbloedt en dan is hij blijvend dood. Dat is precies wat Omega wil, want dan hebben de aliens de controle terug.
Hoe Rita dat allemaal weet... geen idee, misschien die wetenschapper die een en ander heeft uitgezocht?
Valse info was denk ik omdat Omega weet dat de kracht om de dag te resetten in verkeerde handen is gevallen en ze hem in de val proberen te lokken. Ze hebben zijn bloed niet nodig, maar willen hem dood zien bloeden. Daarom wil de Alpha ook voorkomen dat hij sterft, op dat moment was hij al aan het bloeden en moesten ze simpelweg wachten totdat hij langzaam doodbloedt. Rita waarschuwt Cage daarvoor, dat het alleen werkt als hij echt in één klap goed dood is. Aangezien de kracht in het bloed zit is hij de kracht kwijt als hij doodbloedt en dan is hij blijvend dood. Dat is precies wat Omega wil, want dan hebben de aliens de controle terug.
Hoe Rita dat allemaal weet... geen idee, misschien die wetenschapper die een en ander heeft uitgezocht?
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
The Raid: Redemption (2011) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R Deze Indonesische film is echt gemaakt voor de actie. Het verhaal is flinterdun maar de martial arts zijn wel goed. Het was alleen te weinig om er echt een goede film van te maken. Mensen die houden van zeer veel actie en het verhaal minder van belang vinden kunnen zich hier goed mee vermaken | |
The Raid 2 (2014) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 150min. | MPAA: R Ook hier is het verhaal niet het belangrijkste, maar het gaat het wederom om de gevechten. De manier van filmen, de effecten en het over the top zijn van het geweld, maakt het een goede film en beter dan deel. Niet zozeer dat er meer verhaal in zit, maar deze film boeide wel van begin tot het eind. Veel beter dan deel 1, terwijl deel 2 een stuk langer is. | |
XyritZz schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:10:
[...]
spoiler:Waarschijnlijk een gevoel inderdaad. Cage "voelt" het ook meteen nadat hij de bloedtransfusie heeft gehad.
spoiler:
Mijn gok: ze ging dood en werd alleen na reanimatie weer wakker
Tron legacy: Euhm 50GB dan loop ik wel naar de winkel, das den helft van mijn limiet
en mijn pa hoort da toch niet (semi doof heeft hoor apparaat)
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Thanks :)!AcidBurn schreef op maandag 29 september 2014 @ 08:09:
Direct erna kijken is niet nodig, maar het merendeel van zijn minpunten zijn idd het directe gevolg van het overslaan van deel 1. Het is een trilogie (de boeken dan, de films wordt uiteraard weer een quadrilogy), midden in het verhaal instappen en verwachten dat alles duidelijk en logisch is, is dan niet het beste uitgangspunt.
<knip>
De reden dat ik niet eerst deel 1 heb gekeken was omdat die niet beschikbaar was op m'n vlucht
Het was me wel duidelijk dat die twee al een games hadden overleefd, waarschijnlijk dat het zien vd eerst film helpt om de sfeer beter te snappen, maar dan nog duurt het allemaal wel erg lang. Dit zou prima in 100min passen.
Vwb de lovestory, de omslag is plotsklaps en is daarom bijna niet te onderscheiden van al het gefake daarvoor. Komt gewoon ongeloofwaardig op mij over.
Het overleven van Peeta lijkt niet alleen maar afkomstig uit schuldgevoel... Hij lijkt objectief belangrijk te zijn. Anderen moeten wel sterven, zonder hetzelfde schuldgevoel, dus is dat allemaal nogal krom wmb.
En prima dat het een trilogie is, maar dat is geen excuus voor deze belabberde spanningsboog (pun intended).
Nouja, ik was het idd niet van plan maar ik zal de eerste ook eens kijken
The Hunger Games 1: YouTube: Everything Wrong With The Hunger Games In 3 Minutes Or Less
Deel 2 was best prima eigenlijk. Behalve die rare plotwending waarin alles (als ik het me goed herinner) lijkt af te hangen van het feit dat zij precies op dat ene moment een pijl afschiet.
Overigens komt het sowieso niet vaak voor dat een deel 2 van een film beter is dan deel 1. Daarvoor dus wel hulde.
Deel 2 was best prima eigenlijk. Behalve die rare plotwending waarin alles (als ik het me goed herinner) lijkt af te hangen van het feit dat zij precies op dat ene moment een pijl afschiet.
Overigens komt het sowieso niet vaak voor dat een deel 2 van een film beter is dan deel 1. Daarvoor dus wel hulde.
The Hunger Games volgt de boeken gewoon tot bijna in de perfectie. Enkele kleine aanpassingen zijn gedaan om het te kunnen verfilmen maar als je problemen hebt met de film dan komt het voort vanuit hoe het boek is geschreven en dat kan je de film moeilijk verwijten in een zekere zin.
En ja, je moet de eerste film gezien hebben om de sfeer volledig te snappen maar ik ga akkoord met het feit dat het depri gedrag redelijk extreem is. Ik ergerde me er soms ook aan in de boeken over Katniss haar gedrag in het algemeen.
En ja, je moet de eerste film gezien hebben om de sfeer volledig te snappen maar ik ga akkoord met het feit dat het depri gedrag redelijk extreem is. Ik ergerde me er soms ook aan in de boeken over Katniss haar gedrag in het algemeen.
Tijdje geleden "You Will Meet A Tall Dark Stranger" gezien, en vond het 'type film' wel leuk.
Als in: vrij simpel, helder, luchtig en voice-over.
Weet iemand nog meer films met zo'n thema/insteek/opbouw?
Als in: vrij simpel, helder, luchtig en voice-over.
Weet iemand nog meer films met zo'n thema/insteek/opbouw?
Als een film nauwgezet een boek volgt en het zou dan kwa film niet goed werken dan is dat de film - of eigenlijk de filmmakers - wel degelijk te verwijten. Zij moeten een goeie film maken en als de keuze om een boek precies te volgen niet tot een goeie film leidt dan hebben ze een verkeerde keus gemaakt.misterdoom schreef op maandag 29 september 2014 @ 23:17:
The Hunger Games volgt de boeken gewoon tot bijna in de perfectie. Enkele kleine aanpassingen zijn gedaan om het te kunnen verfilmen maar als je problemen hebt met de film dan komt het voort vanuit hoe het boek is geschreven en dat kan je de film moeilijk verwijten in een zekere zin.
Overigens dit in algemene zin. The Hunger Games als films vind ik best redelijk geslaagd en vermakelijk. Verre van de cinematografische hoogtepunten ooit gemaakt, maar er worden meer slechtere dan betere films gemaakt dan deze.
Bad Words (2013) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy | Runtime: 89min. | MPAA: R De film was wat ander dan ik dacht op basis van de naam, maar zeker niet minder leuk. Ik lees mij meestal niet echt in, gewoon kijken en beoordelen. Zo ook nu. Duurde een tijd voor ik in de gaten had hoe en waarom, maar dat hield het ook zeker leuk. Al met al prima vermaakt. | |
De boeken zijn op zich niet slecht of verkeerd maar het moet je gewoon liggen. Ik vind persoonlijk dat Katniss als een vervelend mens wordt voorgesteld in de boeken en in de films is het iets minder doordat de input van de acteurs er ook bij zit.arsimo schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:26:
[...]
Als een film nauwgezet een boek volgt en het zou dan kwa film niet goed werken dan is dat de film - of eigenlijk de filmmakers - wel degelijk te verwijten. Zij moeten een goeie film maken en als de keuze om een boek precies te volgen niet tot een goeie film leidt dan hebben ze een verkeerde keus gemaakt.
Overigens dit in algemene zin. The Hunger Games als films vind ik best redelijk geslaagd en vermakelijk. Verre van de cinematografische hoogtepunten ooit gemaakt, maar er worden meer slechtere dan betere films gemaakt dan deze.
Het is niet dat het niet werkt in de film, het is gewoon het gedrag waar ik me soms aan stoor.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Dit ben ik pertinent niet met je eens. Hunger Games is een zeer goede verfilming van het boek, weinig zaken echt veranderd. En dat vind ik juist het goede eraan. Niks is zo irritant als een verfilming kijken en je er continu aan ergeren omdat er geen reet van het verhaal klopt. Dat het verhaal dan soms wat minder logisch is, of de personages keuzes maken dat een ieder zou denken: wtf? hoort er imo gewoon bij als dat in het boek ook zo was.arsimo schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:26:
[...]
Als een film nauwgezet een boek volgt en het zou dan kwa film niet goed werken dan is dat de film - of eigenlijk de filmmakers - wel degelijk te verwijten. Zij moeten een goeie film maken en als de keuze om een boek precies te volgen niet tot een goeie film leidt dan hebben ze een verkeerde keus gemaakt.
Dat heeft niks met slecht scriptschrijven of regie te maken, maar puur met wat de schrijver wilde bereiken.
Of dat goed of slecht is, is afhankelijk van hoe je het bekijkt.
Andersom kan overigens ook. Ik heb er een schijthekel aan als schrijvers hun karakters naar een bepaald gedragspatroon toesturen als dat totaal niet is hoe ze eigenlijk zijn.
spoiler:
.
Ik vind in boek 3 de dood van Primrose, en de manier waarop dat gebeurt, een zwaktebod van de schrijfster om Katniss en Gale een richting op te sturen die ze anders nooit hadden gekozen
In mijn ervaring is vind je vaak hetgeen dat je het eerste tegenkomt (leest/kijkt) het beste. M.n. Omdat het je verwachtingen voor het andere medium/remake zo sterk kleurt.
Maybe it's just me maar zo vind ik van Jurassic Park de film beter dan het boek, Fight Club film (nipt) beter dan het boek, Harry Potter reeks de boeken veel beter en Hypercube beter dan Cube omdat ik ze ook in die volgorde gezien heb.
Maybe it's just me maar zo vind ik van Jurassic Park de film beter dan het boek, Fight Club film (nipt) beter dan het boek, Harry Potter reeks de boeken veel beter en Hypercube beter dan Cube omdat ik ze ook in die volgorde gezien heb.
Dat ben ik deels met je eens ja. Het is idd vaak afhankelijk van waar je het eerst mee in aanraking bent gekomen. Hunger Games heb ik eerst de film gezien, toen de hele trilogie gelezen en daarna weer verder gegaan met de films. Zit niet veel verschil tussen 
Het boek gelezen te hebben, ben ik bang dat Mockingjay part 1 en 2 een grote depressieput worden.
Maar ik ben zeer benieuwd hoe Jennifer Lawrence dat neer gaat zetten, want ze kan dat als geen ander.
Harry Potter: Eerst alle films gezien, toen begonnen met de boeken te lezen omdat ik meer achtergrond informatie wilde over bepaalde zaken. Toen kwam ik er dus achter hoeveel de films van de boeken af begonnen te wijken, na deel 2
Maar de laatste 3 films vind ik qua karakterwerk beter dan de boeken. Heb de boeken halfblood prince en Deathly Hallows meerdere malen van me afgegooid omdat ik me dood ergerde aan karakter ontwikkelingen die nergens op sloegen. Plot devices van Rowling om de karakters naar het gewenste eindpunt te schrijven, zonder dit natuurlijk over te laten komen. (did i mention i hate dumb plot devices? )
Divergent: trilogie gelezen, eerste boek goed. Tweede boek beter (geweldige psychological warfare).
Derde boek: zwaar klote en dood saai. Alsof de schrijfster een pagina of 50 te kort kwam en er daarom maar wat onzin bij heeft verzonnen. Heb er met de grootst mogelijke moeite doorheen gelezen.
De eerste film heeft al een aantal zaken dermate aangepast dat ik me afvraag of en hoe ze dat in de opvolgers recht gaan trekken.
The Maze Runner: Ben nog altijd niet verder gekomen dan 1/4 van het eerste boek, maar als er binnen dat korte stuk al zoveel is veranderd voor de film, dan is dat geen best voorteken voor de rest van het verhaal.
Het boek gelezen te hebben, ben ik bang dat Mockingjay part 1 en 2 een grote depressieput worden.
Maar ik ben zeer benieuwd hoe Jennifer Lawrence dat neer gaat zetten, want ze kan dat als geen ander.
Harry Potter: Eerst alle films gezien, toen begonnen met de boeken te lezen omdat ik meer achtergrond informatie wilde over bepaalde zaken. Toen kwam ik er dus achter hoeveel de films van de boeken af begonnen te wijken, na deel 2
Maar de laatste 3 films vind ik qua karakterwerk beter dan de boeken. Heb de boeken halfblood prince en Deathly Hallows meerdere malen van me afgegooid omdat ik me dood ergerde aan karakter ontwikkelingen die nergens op sloegen. Plot devices van Rowling om de karakters naar het gewenste eindpunt te schrijven, zonder dit natuurlijk over te laten komen. (did i mention i hate dumb plot devices? )
Divergent: trilogie gelezen, eerste boek goed. Tweede boek beter (geweldige psychological warfare).
Derde boek: zwaar klote en dood saai. Alsof de schrijfster een pagina of 50 te kort kwam en er daarom maar wat onzin bij heeft verzonnen. Heb er met de grootst mogelijke moeite doorheen gelezen.
De eerste film heeft al een aantal zaken dermate aangepast dat ik me afvraag of en hoe ze dat in de opvolgers recht gaan trekken.
The Maze Runner: Ben nog altijd niet verder gekomen dan 1/4 van het eerste boek, maar als er binnen dat korte stuk al zoveel is veranderd voor de film, dan is dat geen best voorteken voor de rest van het verhaal.
El Somni (2014) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Documentary | Runtime: 82min. El Somni betekent De Droom en is een project van de Catalaanse broers Roca. Ik had nog nooit van ze gehoord maar in de gastronomie schijnen ze een begrip te zijn. De documentaire begint met de uitreiking van een prestigieuze gastronomieprijs waarbij de broers winnen. De rest van de docu laat zien waarom. En dat gaat verder dan wat een sterrenrestaurantje je voorschotelt (no pun intended). De broers streven in hun project naar een ervaring waarbij alle zintuigen tot het uiterste worden geprikkeld. Dat doen ze door bizar uitziende gerechten met hele specifieke smaken en texturen te combineren met een multimediale presentatie. Ze noemen het zelf een culinaire opera. Alles wordt uit de kast getrokken om de ervaring zo intens mogelijk te maken. Tijdens de eerste 15 minuten zat ik me nog af te vragen waar ik in hemelsnaam naar zat te kijken, maar gaandeweg werd ik helemaal meegenomen in De Droom van de broers die op prachtige wijze wordt weergegeven. Niet alles wordt helemaal uitgekauwd. Je moet als kijker de puzzelstukjes op hun plek leggen. Zodra het diner aan de ronde tafel met de 12 lucky bastards begint wordt de omvang van het project pas echt duidelijk. De docu is erg sfeer- en smaakvol gemaakt en schotelt de kijker prachtige beelden en muziek voor. Aanrader voor wie culinaire en artistieke interesses heeft. Ik kan eigenlijk geen cijfer aan deze docu verbinden. Een oordeel doet de ervaring mijns inziens tekort. Deze docu is een kunststuk op zich en in die zin one of a kind. Daarom maar een 10. | |
De trailer
Een paar impressies van het diner...

De gerechten op een rijtje...

...maar ze staan niet op zichzelf. Alle gerechten maken onderdeel uit van de gehele zintuigelijke ervaring.
[ Voor 14% gewijzigd door -Moondust- op 01-10-2014 10:05 ]
Het gaat mij niet om Hunger Games op zich. Het gaat er mij om dat filmmakers goede films moeten maken. Als ze daar een boek als basis voor nemen dan nemen ze daarbij een extra risico. Als een boek zo trouw mogelijk na te filmen een goeie film oplevert dan prima. Als dat echter een matige of slechte film oplevert dat hadden ze of veel meer moeten afwijken van het boek of mogelijk zelfs helemaal dat betreffende boek niet moeten proberen te verfilmen.AcidBurn schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 23:28:
[...]
Dit ben ik pertinent niet met je eens. Hunger Games is een zeer goede verfilming van het boek, weinig zaken echt veranderd. En dat vind ik juist het goede eraan. Niks is zo irritant als een verfilming kijken en je er continu aan ergeren omdat er geen reet van het verhaal klopt. Dat het verhaal dan soms wat minder logisch is, of de personages keuzes maken dat een ieder zou denken: wtf? hoort er imo gewoon bij als dat in het boek ook zo was.
Dat heeft niks met slecht scriptschrijven of regie te maken, maar puur met wat de schrijver wilde bereiken.
Of dat goed of slecht is, is afhankelijk van hoe je het bekijkt.
Of de film het boek wel of niet precies volgt is voor mij geen criterium, het gaat er om of er een goede film gemaakt is. Overigens geldt hetzelfde voor boeken - als deze gebaseerd op een volksverhaal bijvoorbeeld of een stuk werkelijke geschiedenis dan beoordeel ik dat boek niet op natuurgetrouwheid aan het bronmateriaal maar of het een goed boek geworden is.
NB: voor de duidelijkheid, ik heb het hier over speelfilms en romans en zo, uiteraard niet over documentaires, journalistieke rapportages of wetenschappelijk publicaties.
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Plot: An officer finds himself caught in a time loop in a war with an alien race. His skills increase as he faces the same brutal combat scenarios, and his union with a Special Forces warrior gets him closer and closer to defeating the enemy. De film heeft een goede flow. Ondanks dat de hoofdpersoon de dag meerdere malen meemaakt, verveelt het geen moment. Op momenten dat je denkt: "Nu heb ik het wel weer gezien", dan doet Tom Cruise wat grappigs of gaat het verhaal weer verder. De special effects zijn goed gedaan. De aliens waren wat minder boeiend, maar de manier waarop ze bewogen was wel goed gedaan. Jammer dat de actie met het grote zwaard maar weinig en niet zo goed in beeld is gebracht. Toen ik dat zwaard zag, dacht ik al aan een anime en had het bijna goed, want het bleek dus gebaseerd op een manga. spoiler: Omdat hij elke keer reset nadat hij dood gaat, had het heel veel weg van een videogame. Vond ik wel grappig. Het einde was een beetje teveel een Hollywood happy ending. Weet niet of de manga ook zo eindigt. Heb me heel erg vermaakt met deze film. Jammer dat de zwaardactie weinig in beeld kwam en van de spoiler: happy ending. | |
@Xyphoid
Ik zou die
Ik zou die
spoiler:
even tussen spoiler tags zetten, want dat wil iemand die de film nog niet heeft gezien niet weten.
happy ending
[ Voor 9% gewijzigd door -Moondust- op 01-10-2014 19:44 ]
Ikzelf ben nu bijna aan het einde van boek 2. Ik vind het iig een erg leuk verhaal.AcidBurn schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 08:07:
Ook lekkere psychologische spelletjes net als bij The Hunger Games.
Ik zou iig het boek verder lezen. De film voor zover ik nu gehoord heb, valt tegen itt het boek.
Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay (2008) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Adventure, Comedy, Romance | Runtime: 114min. | MPAA: R Meh film. Enige goede punten: Neil Patrick Harris Bottomless party | |
Venom (2005) | ![]() |
IMDb: 4.7 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: R Geen goed woord over te zeggen. Behalve misschien dat er iemand gezandstraald wordt. Dat is dan wel geinig. | |
Yes Man (2008) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 104min. | MPAA: PG-13 Geinige film. Ben zelf geen Jim Carrey fan, en vond hem ook niet echt goed acteren, maar het concept van de film (minder in je eigen wereld zitten en gewoon leven, en van alles op je af laten komen) is erg goed. | |
Dus....de tweede Dumb and Dumber komt eraan.
Vandaar maar weer eens tijd voor Ace Ventura.
Heel lang niet gezien, en kan me nog goed herinneren dat ik er vroeger dubbel om lag.
Mijn vriendin vertellen dat het echt doldwaze superhumor is..
Viel wel beetje tegen.
Deel 1 wel te doen, maar vriendin vond het helemaal niets.
Zal wel mijn nostalgie en fixatie op Einhorn zijn.
Deel 2 kijkend vind ik die gewoon beter. Serieuzer, iets minder kinderachtig, maar nog steeds niet wat ik er van herinner.
Deel 1: IMDB: Ace Ventura: Pet Detective (1994) 6/10
Deel 2: IMDB: Ace Ventura: When Nature Calls (1995) 7/10
Vandaar maar weer eens tijd voor Ace Ventura.
Heel lang niet gezien, en kan me nog goed herinneren dat ik er vroeger dubbel om lag.
Mijn vriendin vertellen dat het echt doldwaze superhumor is..
Viel wel beetje tegen.
Deel 1 wel te doen, maar vriendin vond het helemaal niets.
Zal wel mijn nostalgie en fixatie op Einhorn zijn.
Deel 2 kijkend vind ik die gewoon beter. Serieuzer, iets minder kinderachtig, maar nog steeds niet wat ik er van herinner.
Deel 1: IMDB: Ace Ventura: Pet Detective (1994) 6/10
Deel 2: IMDB: Ace Ventura: When Nature Calls (1995) 7/10
[ Voor 18% gewijzigd door HMC op 01-10-2014 18:00 ]
Eat the bugs, live in a pod
Als mooie plaatjes bepalend zouden zijn voor een goede film dan waren de Transformer-films absolute toppersSharky schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:32:
[...]
Hij schrijft een prima review hoor, snap niet waarom die azijnopmerking nodig is.
Als je dat dan zelf ook even doet.-Moondust- schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:03:
@Xyphoid
Ik zou ...... even tussen spoiler tags zetten, want dat wil iemand die de film nog niet heeft gezien niet weten.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Xyphoid schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:54:
Edge of Tomorrow (2014) [afbeelding] IMDb: 8.1 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Plot: An officer finds himself caught in a time loop in a war with an alien race. His skills increase as he faces the same brutal combat scenarios, and his union with a Special Forces warrior gets him closer and closer to defeating the enemy.
De film heeft een goede flow. Ondanks dat de hoofdpersoon de dag meerdere malen meemaakt, verveelt het geen moment. Op momenten dat je denkt: "Nu heb ik het wel weer gezien", dan doet Tom Cruise wat grappigs of gaat het verhaal weer verder.
De special effects zijn goed gedaan. De aliens waren wat minder boeiend, maar de manier waarop ze bewogen was wel goed gedaan.
Jammer dat de actie met het grote zwaard maar weinig en niet zo goed in beeld is gebracht. Toen ik dat zwaard zag, dacht ik al aan een anime en had het bijna goed, want het bleek dus gebaseerd op een manga.
spoiler:Omdat hij elke keer reset nadat hij dood gaat, had het heel veel weg van een videogame. Vond ik wel grappig.
Het einde was een beetje teveel een Hollywood happy ending. Weet niet of de manga ook zo eindigt.
Heb me heel erg vermaakt met deze film. Jammer dat de zwaardactie weinig in beeld kwam en van despoiler:happy ending.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
spoiler:
Wat ik me wel afvroeg, hoe kan die Iron Bitch weten dat ze haar gave kwijt is? De hoofdpersoon (naam vergeten) zegt op een bepaald moment wel dat 'hij het voelt', maar dat is een beetje te makkelijk imo 
This too shall pass
En toen had ik gelijk een uitzondering op de "regel":handige_harrie schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 06:23:
In mijn ervaring is vind je vaak hetgeen dat je het eerste tegenkomt (leest/kijkt) het beste. M.n. Omdat het je verwachtingen voor het andere medium/remake zo sterk kleurt.
The Hunger Games (2012) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 142min. | MPAA: PG-13 Zoals beloofd ook deel 1 gekeken Ik kan me goed voorstellen dat de films in de juiste volgorde kijken er inderdaad voor zorgt dat je deel 2 beter vindt (dan de 6,5 die ik er aan gaf), maar dan nog kan ie wmb bij lange na niet tippen aan deze. Bijvoorbeeld, de herhaling in hoe het liefdesverhaal zich ontwikkelt vind ik nog steeds een heel vreemd verhaal in deel 2, ook met de kennis van deel 1 in acht genomen. Het zorgt er in ieder geval voor dat ik deel 3 nou toch best wil zien | |
Eragon (2006) | ![]() |
IMDb: 5.1 | Genre: Action, Adventure, Family | Runtime: 104min. | MPAA: PG Nadat ik de boeken weer eens geluisterd had, dacht ik laat ik eens de film weer gaan kijken. Nou dat had ik beter niet kunnen doen. Ik snap niet dat Chistopher Paolini er ooit mee heeft ingestemd om deze film zo te maken. Dit is typisch een boekverfilming zoals het niet moet. Karakters worden niet goed neergezet. De Urgals moeten beestachtige mensen zijn met horens en zijn mensen met zwarte schmink. Arya zou een elf moeten zijn, maar daar komt niets van terug. De draak gaat in 1 shot van welp naar volwassen draak. Het enige wat goed is aan deze film is hoe Saphira is gemaakt. Maar als ze wat minder geld daarin hadden gestopt en wat meer in andere special effects zou het misschien nog een vermakelijke film kunnen zijn. Mensen, blijf ver weg van deze film. | |
De laatste film die ik ooit gehuurd heb
Bleek, later toen de verkoop DVD kwam, dat de retail versie 20 minuten langer was dan de huurversie, en dat die 20 minuten zo ongeveer alle hilarische scenes bevatte.
Nooit meer een videotheek ingelopen.
Grappig om te lezen. Ja, de karakterontwikkelingen vinden in eerste instantie plaats in deel 1, maar deel 2 gaat daarmee verder. De ontwikkeling van het liefdesverhaal daarentegen is juist compleet gelijk aan het boek. Het liefdesverhaal is in deel 1 puur begonnen als 'marketingstunt' om sympathiek over te komen en zo geholpen te worden in de arena. Dat zegt Peeta daadwerkelijk na zijn interview nadat Katniss hem aanvliegt. Misschien niet zo zeer voor Peeta, maar wel voor Katniss. In deel 2 zie je dit ook weer terug. Buiten de camera's om is de relatie bekoelt, maar voor de camera moeten zij zich weer voordoen als het liefdevolle koppel. Het zit allemaal vrij logisch in elkaar, maar misschien is dat ook nog een keer omdat ik de boeken heb gelezen.handige_harrie schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:25:
Zoals beloofd ook deel 1 gekeken. Wat een verschil! In mijn ogen is dit een véél betere film dan deel 2. Qua plot, karakterontwikkeling en diepgang. Het eerste uur is nog steeds vrij langgerekt maar niet zo erg als in deel 2. Er zitten nog steeds de nodige plotholes in (b.v. de onverklaarde omslag van Haymitch als cynische drunk naar behulpzame kompaan in praktisch dezelfde scene), maar dat is vergeven want deze film is gewoon veel spannender en interessanter. De karakters hebben veel meer variatie/diepgang in hun emoties. Ik vind Katnis, Peeta en Snow allen een stuk beter uit de verf komen in dit deel. Ook de muziek is beter. De sfx zijn minder, maar dat is eigenlijk ook logisch en maakt mij iig geen bal uit.
Ik kan me goed voorstellen dat de films in de juiste volgorde kijken er inderdaad voor zorgt dat je deel 2 beter vindt (dan de 6,5 die ik er aan gaf), maar dan nog kan ie wmb bij lange na niet tippen aan deze. Bijvoorbeeld, de herhaling in hoe het liefdesverhaal zich ontwikkelt vind ik nog steeds een heel vreemd verhaal in deel 2, ook met de kennis van deel 1 in acht genomen.
Het zorgt er in ieder geval voor dat ik deel 3 nou toch best wil zien.
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Ik kan iig niet wachten op Mockingjay Part 1, ook al vond ik het derde boek verreweg de slechtste.
Ervan uitgaande dat er weer een marathon wordt georganiseerd in de plaatselijke bios, ben ik er zeker weten bij
Ook wel grappig: Ik heb de Divergent trilogie uitgelezen voordat ik de eerste film daarvan zag.
Ben met mijn zusje naar de film geweest. Zij vond em goed, ik redelijk. (aantal details die flink zijn verdraaid, maar wel impact hadden in de boeken). Wilde ze vorige maand het eerste deel graag lenen.
Zij is totaal geen persoon die snel een boek zal pakken, maar Divergent had ze in 3 dagen uit
Vrij logisch gevolg is dat ze nu deel 2 ook wil lezen, dus ook maar ff uitlenen.
Zij denkt dat ze hem in 1 dag uit kan lezen, omdat ze deel 1 ook in 5 uur heeft uitgelezen.
Ik denk van niet, veel meer mindgames en manipulatie dan in deel 1. Dat is wel interessanter, maar af en toe ook lastiger om goed te begrijpen wat er nou precies gebeurd.
Als t haar daadwerkelijk lukt om Insurgent in 1 dag uit te lezen, ben ik echt verbaasd.
Ervan uitgaande dat er weer een marathon wordt georganiseerd in de plaatselijke bios, ben ik er zeker weten bij
Ook wel grappig: Ik heb de Divergent trilogie uitgelezen voordat ik de eerste film daarvan zag.
Ben met mijn zusje naar de film geweest. Zij vond em goed, ik redelijk. (aantal details die flink zijn verdraaid, maar wel impact hadden in de boeken). Wilde ze vorige maand het eerste deel graag lenen.
Zij is totaal geen persoon die snel een boek zal pakken, maar Divergent had ze in 3 dagen uit
Vrij logisch gevolg is dat ze nu deel 2 ook wil lezen, dus ook maar ff uitlenen.
Zij denkt dat ze hem in 1 dag uit kan lezen, omdat ze deel 1 ook in 5 uur heeft uitgelezen.
Ik denk van niet, veel meer mindgames en manipulatie dan in deel 1. Dat is wel interessanter, maar af en toe ook lastiger om goed te begrijpen wat er nou precies gebeurd.
Als t haar daadwerkelijk lukt om Insurgent in 1 dag uit te lezen, ben ik echt verbaasd.
Chef (2014) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy | Runtime: 114min. | MPAA: R Plot: A chef who loses his restaurant job starts up a food truck in an effort to reclaim his creative promise, while piecing back together his estranged family. Chef is een luchtige feelgoodmovie met een gastronomisch sausje. Ik heb amper gastronomische kennis, maar het hele gastronomische aspect kwam op mijn heel geloofwaardig over. Ik geloofde hoofdrolspeler Favreau echt als chefkok. Verder komen er grote namen voorbij in deze film (Dustin Hoffman, Robbert Downey Jr., Scarlett Johansson en Oliver Platt) maar op hoofdrolspeler Favreau na vervullen ze allemaal slechts een kleine bijrol. Favreau draagt met zijn Zuid-Amerikaanse sidekick (John Leguizamo) de film. De overige acteurs doen er amper toe. Hoe de rol van internet in de film is verweven is leuk gedaan, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de effecten van internet toch wel behoorlijk zijn aangedikt en een wel erg overdreven positief effect hebben. Chef biedt weinig verrassende elementen en valt terug op clichés als gescheiden ouders die te weinig tijd aan hun gekwetste kind besteden, een hoofdpersoon die een stap in het diepe moet zetten, ouder die niet is meegegaan met de technologische vooruitgang, vriendschappen die al dan niet meegaan in de nieuwe koers van de hoofdpersoon, etc. Been there, done that. Maar dat heb ik de makers allemaal vergeven, want wat ik wel kreeg was een leuke entertainende film die ondanks de voorspelbaarheid toch tot het einde toe bleef boeien. En na afloop ging ik mezelf toch afvragen of ik eigenlijk net als de hoofdpersoon ook niet op een bepaalde manier gevangen zit en een sprong in het diepe moet wagen om mijn passie te volgen. En dat is iets wat de film in elk van ons wel in meer of mindere mate naar boven zal halen. Geraakt worden is uiteindelijk toch het doel van een film en daarin slaagt Chef zeker, al moet daarvoor wel een en ander een beetje over the top doorgetrokken worden. De voor- en nadelen afgewogen kom ik tot een 7.5, maar op basis van de spirit en wat de film aanraakt wordt dat makkelijk een 8. | |
(over Edge of Tomorrow:)
Sharky schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:57:
[...]
spoiler:Wat ik me wel afvroeg, hoe kan die Iron Bitch weten dat ze haar gave kwijt is? De hoofdpersoon (naam vergeten) zegt op een bepaald moment wel dat 'hij het voelt', maar dat is een beetje te makkelijk imo
spoiler:
Ze had zelf al veel eerder in de film precies hetzelfde gezegd, dat ze wakker werd na een ongeluk met een infuus en voelde dat d'r gave weg was. Tja, over 'voelen' kan je niet echt twisten...
Nope, heul anders: Wikipedia: All You Need Is KillXyphoid schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:54:
spoiler:Het einde was een beetje teveel een Hollywood happy ending. Weet niet of de manga ook zo eindigt.
Was ook wel benieuwd
[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 02-10-2014 18:51 ]
Wel beter einde...Vandread schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 18:51:
[...]
Nope, heul anders: Wikipedia: All You Need Is Kill
Was ook wel benieuwd
als je dit leuk vond, kijk dan ook een keer Hiro dreams of Sushi-Moondust- schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:47:
El Somni betekent De Droom en is een project van de Catalaanse broers Roca. Ik had nog nooit van ze gehoord maar in de gastronomie schijnen ze een begrip te zijn.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]