Bra-Jo schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 09:04:
Transformers: Age of Extinction (2014) | [afbeelding] |
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13
Gisteren ook Transformers gekeken. Hij was leuker dan de vorige delen, maar helaas is mijn grootste irritatiebron nog steeds aanwezig: de machines hebben veel te veel menselijke trekjes meegekregen. Niet de emoties, dat stoort me niet., maar de lichamelijk dingen. Een buitenaardse robot van honderdduizenden of miljoenen jaren oud met een baard en een sigaar. Of eentje met een gele huid en een Japans accent.
Het is nog niet zo erg als de hangende ballen in deel twee of drie, maar reden genoeg om hem een punt aftrek te geven en niet nog een keer te kijken (net zoals delen 1 tm 3)... |
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] |
Ik heb dit deel gisteravond eindelijk ook gezien en had precies hetzelfde probleem... Gelukkig is die panische schreeuwlelijkerd Shia Labeouf van het scherm verdwenen en is daar de veel meer coole Mark Wahlberg voor teruggekomen. Niet zijn beste werk eerlijk gezegd, maar een verbetering qua menselijke hoofdrol speler is het zeker. Zelfs het chickie was dit keer niet tenenkrommend slecht. Ik kende die 3e gast eigenlijk nog niet, maar die vond ik eigenlijk best wel goed. Ik blijf het wel problematisch vinden dat die kleine kwetsbare mensen vrijwel ongedeerd door al dat Transformer geweld door kunnen lopen...
Maar idd... robots die sigaren roken, hoesten en het over 'hun ziel' hebben (noemen ze de life spark toch?) vind ik ook erg jammer, dat klopt gewoon niet. Waar ik ook een beetje over struikelde is dat bots de ene keer supersterk en onverslaanbaar leken (Optimus vs Grimlock) en de andere keer in stukken vliegen wanneer er met menselijke machinegeweren op ze wordt geschoten.
De film was mij ook een goed half uur te lang, veel zogenaamde fillers, al waren die vaak wel grappig... die lift scene

Moet ook wel zeggen dat alhoewel de films over het algemeen er prima uitzag er wel een paar visueel slechte scenes tussen zaten... leken wel afgeraffeld. Heel opvallend was die scene waarin dat schip metaal omhoog haalde om het vervolgens weer te laten vallen, dat zag er op momenten echt niet uit... zeker als de dinobots vallen.
Klinkt allemaal aardig negatief maar zo vond ik het geheel zeker niet, ik heb de film met veel plezier gekeken, wat mij betreft de beste tot nu toe. Visueel is het weer super op een paar slippertjes na en ik hou van die kleine hommages die Bay overal in de film verwerkt. Sommigen bijvoorbeeld opgevallen dat de hoofden van bepaalde bots in gevechten even in een flits heel erg op het originele karakter uit de cartoon lijken? Lockdown en de Dinobots zagen er bad ass uit en Stanley Tucci vond ik ook een goede toevoeging aan de film... toffe rol speelde hij, het begon een beetje als de bad guy maar eindige in een grappige en eigenlijk ongevaarlijke sullige rol van iemand met een hoop geld en een droom maar eigenlijk niet helemaal begreep waar hij mee bezig was... de president van de 'more money than brains club' zal ik maar zeggen.
Mijn eindcijfer zal denk ik een 7,0 zijn...