Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.153 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
The Signal (2014)The Signal (2014)
IMDb: 6.5 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: PG-13
Plot: On a road trip, Nic and two friends are drawn to an isolated area by a computer genius. When everything suddenly goes dark, Nic regains consciousness - only to find himself in a waking nightmare.
Geen onaardige SF film: het begint als een soort road movie van een paar studenten die achter een hacker aanzitten die hun in de problemen heeft gebracht op MIT. Ze denken dat ze hem gevonden hebben, maar dan wordt het ineens een .... film en later krijgen ze het idee dat ze in een overheidscomplot zitten o.i.d. Kortom, het lijkt op een aflevering uit "The outer limits".

Minpunten zijn de wat rommelige opzet en uitvoering. Iedere keer flash backs naar "vroeger, toen hij nog kon lopen", maar wat er toen gebeurt is, wordt niet echt duidelijk. Dat is meer irritant dan mysterieus. De opeenvolging van gebeurtenissen komt ook wat willekeurig over.

Desondanks boeiend genoeg om te blijven kijken.
IMDb -- The Signal (2014) Wikipedia -- The Signal (2014) Bekijk trailer van The Signal (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Signal (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

A Scanner Darkly (2006)A Scanner Darkly (2006)
IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Drama, Sci-Fi | Runtime: 100min. | MPAA: R
Erg goede film. Wel 2 keer nodig gehad om hem te snappen, viel de eerste keer op de helft in slaap (niet omdat hij saai was, ik was moe :P). Soort van dystopia die zich in het heden afspeelt. De wereld is eigenlijk hetzelfde als de "echte" wereld, behalve dat er een totalitaire regering in in ieder geval de US is die iedereen constant in de gaten houdt. Dit lijkt het dagelijks leven niet echt te beïnvloeden. Het verhaal gaat over een agent, Bob Arctor, die moet infiltreren in een groep mensen om er achter te komen waar een nieuw soort drug, Substance D, vandaan komt. Meer ga ik niet vertellen, maar het is niet zo gewoontjes als het klinkt ;).

Het verhaal is erg boeiend en heeft wat leuke twists. Het is goed geacteerd, en vooral de visuele stijl is leuk. Het lijkt alsof er een soort cartoon filter over alles heen zit, maar in feite hebben animators frame voor frame alles overgeschilderd, wat een fantastisch resultaat heeft gegeven. Al met al een dikke aanrader.
IMDb -- A Scanner Darkly (2006) Wikipedia -- A Scanner Darkly (2006) Zoek trailer van A Scanner Darkly (2006) via Google Schrijf zelf een recensie over A Scanner Darkly (2006)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Edge of Tomorrow (2014)Edge of Tomorrow (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13
Plot: An officer finds himself caught in a time loop in a war with an alien race. His skills increase as he faces the same brutal combat scenarios, and his union with a Special Forces warrior gets him closer and closer to defeating the enemy.
Leuke popcornfilm, ziet er allemaal gelikt uit, lekker spectaculair geluid en een leuk origineel plot a'la groundhog day. Door het steeds opnieuw beginnen van de dag, terwijl hij het voorgaande wel onthoudt, wordt een soldaat steeds beter in het goed uitvoeren van een taak: Het winnen van de aliens terwijl je naar een totaal kansloze veldslag gestuurd wordt zonder training.

Het begin leek een beetje teveel te herhalen, maar dat wordt steeds beter. Veel scenes beginnen met een 2e / 3e / 4e poging om iets te doen en dat lukt dan wel of niet. Je weet niet altijd wat er al eerder gebeurd is en wat nu voor het eerst lukt, dat is wel cool. Ook levert het wel humoristische taferelen op.

Het einde vond ik alleen wat slap. Er zitten wel meer punten in de film waarvan je denkt "reset de dag dan toch!". Het einde had heel veel cooler kunnen uitpakken. Twee minuten film. Kost ze een half punt.
IMDb -- Edge of Tomorrow (2014) Wikipedia -- Edge of Tomorrow (2014) Bekijk trailer van Edge of Tomorrow (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Edge of Tomorrow (2014)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Spy Who Loved Me (1977)The Spy Who Loved Me (1977)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 125min. | MPAA: PG
Plot: James Bond investigates the hijacking of British and Russian submarines carrying nuclear warheads with the help of a KGB agent whose lover he killed.
The Spy Who Loved Me is de 10e film uit de overbekende James Bondreeks en de 3e daarin met Roger Moore in de hoofdrol. Ik denk dan ook dat ik weinig hoef te vertellen over het verhaal, aangezien de meeste mensen hier hem vast wel eens gezien hebben. De film is uit 1977 en dat merk je aan alle auto's, de techniek en de special effects. Dat is op zich niet erg, maar het is dus niet te vergelijken met een moderne(re) James Bondfilm. De film staat bol van de typische humor van Roger Moore en een heleboel licht seksuele toespelingen. Precies zoals je van een Bondfilm uit deze tijd gewend bent. Ook aan gadgets geen gebrek in deze film, waarbij de witte onderwater-Lotus ongetwijfeld het meest iconische voorbeeld is. Ook iconisch is Richard Kiel als schurk Jaws. Hij zal in 1979 nogmaals terugkeren in deze rol in de Bondfilm Moonraker. Als je de onvolkomendheden in het verhaal en de gedateerdheid voor lief neemt, is het verder een uitstekende James Bondfilm. Wat mij betreft een welverdiende 7,5
IMDb -- The Spy Who Loved Me (1977) Wikipedia -- The Spy Who Loved Me (1977) Bekijk trailer van The Spy Who Loved Me (1977) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Spy Who Loved Me (1977)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:44
Atomsk schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:54:
The Signal (2014)[afbeelding]
IMDb: 6.5 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: PG-13
Plot: On a road trip, Nic and two friends are drawn to an isolated area by a computer genius. When everything suddenly goes dark, Nic regains consciousness - only to find himself in a waking nightmare.
Geen onaardige SF film: het begint als een soort road movie van een paar studenten die achter een hacker aanzitten die hun in de problemen heeft gebracht op MIT. Ze denken dat ze hem gevonden hebben, maar dan wordt het ineens een .... film en later krijgen ze het idee dat ze in een overheidscomplot zitten o.i.d. Kortom, het lijkt op een aflevering uit "The outer limits".

Minpunten zijn de wat rommelige opzet en uitvoering. Iedere keer flash backs naar "vroeger, toen hij nog kon lopen", maar wat er toen gebeurt is, wordt niet echt duidelijk. Dat is meer irritant dan mysterieus. De opeenvolging van gebeurtenissen komt ook wat willekeurig over.

Desondanks boeiend genoeg om te blijven kijken.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 7 / 10
Huge spoiler:

spoiler:
Heb 'm gisteren gekeken en vraag me af:
De 3 hoofdpersonen zijn ontvoerd door biitenaardse wezens en alles blijkt -gezien de laatste beelden- zich af te spelen op een projectie omgeving op een locatie buiten aarde.
Waarom deden die buitenaardse wezens dan zo hun best om alles zo aards te laten lijken? Inclusief het tonen van de alien in de boom in de film die ze maakten toen ze dat huisje binnengingen?
Ik bedoel, wat is het punt/doel van die aliens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
deBennie schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:38:
[...]

Huge spoiler:

spoiler:
Heb 'm gisteren gekeken en vraag me af:
De 3 hoofdpersonen zijn ontvoerd door biitenaardse wezens en alles blijkt -gezien de laatste beelden- zich af te spelen op een projectie omgeving op een locatie buiten aarde.
Waarom deden die buitenaardse wezens dan zo hun best om alles zo aards te laten lijken? Inclusief het tonen van de alien in de boom in de film die ze maakten toen ze dat huisje binnengingen?
Ik bedoel, wat is het punt/doel van die aliens?
Denk dat ze gewoon "lab rats" waren voor hun.
spoiler:
M.a.w. het gaat om aliens die planeten bezoeken om de wezens daar te bestuderen. Beetje overdreven om dan hele omgevingen na te bouwen, maar ja. De film is niet zo sterk in het uitleggen, zoals ik al zei.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
-Moondust- schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:32:
[...]

Good point. Ik had moeten zeggen dat ik vind dat de film meer dan een 7.5 waard is.
District 9 verdient zeker meer dan een 7.5.
Het is dan ook geen scifi film maar een film over apartheid (dat de film zich in zuid-afrika afspeelt is natuurlijk geen toeval!).
Het geniale aan het verhaal is dat je eigenlijk nooit door hebt dat het over apartheid gaat totdat je er bij na gaat denken.
Wil je echt begrijpen hoe geniaal deze film is moet je hem minstens 2 keer gezien hebben en misschien een beetje ZA'se geschiedenis leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

Ik vond het een prutfilm. Had qua verhaal, had qua actie en qua karakters zoveel meer in gezeten. Sure, de opzet is goed verzonnen, maar ik vond het een vrij saai verhaal en er gebeurde vrij weinig.

Verder: als ik moeite moet gaan doen om een film te waarderen, doet de film gewoon wat fout. Het is leuk als je het weet, maar zoiets moet de film dan tonen.

[ Voor 28% gewijzigd door Martinspire op 14-09-2014 22:05 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Is deze signal in enige vorm ook in verband te brengen met een andere The Signal?

Deze namelijk.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:21

Sharky

Skamn Dippy!

Thomasx4 schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:04:
A Scanner Darkly (2006)[afbeelding]
Erg goede film. Wel 2 keer nodig gehad om hem te snappen, viel de eerste keer op de helft in slaap (niet omdat hij saai was, ik was moe :P). Soort van dystopia die zich in het heden afspeelt. De wereld is eigenlijk hetzelfde als de "echte" wereld, behalve dat er een totalitaire regering in in ieder geval de US is die iedereen constant in de gaten houdt. Dit lijkt het dagelijks leven niet echt te beïnvloeden. Het verhaal gaat over een agent, Bob Arctor, die moet infiltreren in een groep mensen om er achter te komen waar een nieuw soort drug, Substance D, vandaan komt. Meer ga ik niet vertellen, maar het is niet zo gewoontjes als het klinkt ;).

Het verhaal is erg boeiend en heeft wat leuke twists. Het is goed geacteerd, en vooral de visuele stijl is leuk. Het lijkt alsof er een soort cartoon filter over alles heen zit, maar in feite hebben animators frame voor frame alles overgeschilderd, wat een fantastisch resultaat heeft gegeven. Al met al een dikke aanrader.
[afbeelding] 8 / 10
Het lijkt me een enorm interessante film, vooral door het rotoscopen, maar na een paar minuten werd ik er helemaal gek van en heb ik hem afgezet.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Ik had helaas hetzelfde bij A Scanner Darkly. Op het eerste oog leek het me een coole stijl, maar het was overduidelijk een echte film waar cell shading (of hoe je het ook wilt noemen :P) overheen was gegooid en dat stoorde me heel erg. Niet dat dat per se verkeerd is oid, maar ik vond het niet fijn om naar te kijken en heb het destijds ook na een minuut of 15-20 uitgezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 14-09-2014 22:28 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:59
The Boy in the Striped Pajamas (2008)The Boy in the Striped Pajamas (2008)
IMDb: 7.8 | Genre: Drama, War | Runtime: 94min. | MPAA: PG-13
Plot: Set during World War II, a story seen through the innocent eyes of Bruno, the eight-year-old son of the commandant at a concentration camp, whose forbidden friendship with a Jewish boy on the other side of the camp fence has startling and unexpected consequences.
Een film over de tweede wereld oorlog die eens niet bordevol met actie zit. De strijd tussen goed en kwaad, maar dan uit de ogen van een 8 jarig jongetje.

Het verhaal vind ik echt prachtig weergegeven, vol met emotie en spanning. Hoewel je misschien wel verwacht waar het naar toe gaat ben ik af en toe toch op het verkeerde been gezet tijdens de film. Acteerwerk is echt super, de emotie beladen film wordt door de acteurs goed overgebracht naar mijn mening.

Een topper van een drama die ik zeker iedereen aan kan raden. Kleine minpunt (als ik die op zou moeten noemen) is dat iedereen met een Brits accent praat. Tja... Waarschijnlijk levert dat meer kijkers op in de UK en USA. Desalniettemin doet het voor de rest niet af aan het verhaal.
IMDb -- The Boy in the Striped Pajamas (2008) Wikipedia -- The Boy in the Striped Pajamas (2008) Bekijk trailer van The Boy in the Striped Pajamas (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Boy in the Striped Pajamas (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

[ Voor 4% gewijzigd door Soepstengel op 14-09-2014 23:42 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Jorn1986 schreef op zondag 14 september 2014 @ 10:26:
spoiler:
-Op het einde keert z'n opgeleidde CIA spion zich tegen z'n werkgever, waarschijnlijk overtuigd door de hoofdpersoon Peter (Pierce Brosnan), maar er werd niet uitgelegd in de film waarom en hoe.
spoiler:
In dat één op één gevecht in de kelders van het hotel gooit Pierce op het einde een telefoon op de buik van die andere. De telefoon met daarop de bekentenis die ze minuten van te voren op hebben genomen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
X-Men: Days of Future Past (2014)X-Men: Days of Future Past (2014)
IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Eindelijk heb ik deze film gezien. Man wat een goede film. Het verhaal loopt lekker en zit goed in elkaar. Erg goed acteer werk. Het is leuk om de gezichten van de eerste films weer terug te zijn, zij het maar kort. Er zijn een paar kleine dingen die me niet helemaal duidelijk zijn of niet goed over nagedacht.
IMDb -- X-Men: Days of Future Past (2014) Wikipedia -- X-Men: Days of Future Past (2014) Bekijk trailer van X-Men: Days of Future Past (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over X-Men: Days of Future Past (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

spoiler:
Rogue heeft aan het einde haar witte lok en Logan wordt op dat moment wakker alsof hij naar dat punt is toegestuurd terwijl hij naar de jaren 70 is gestuurd.

[ Voor 4% gewijzigd door Lanithro op 15-09-2014 14:07 ]

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Lanithro schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:02:
X-Men: Days of Future Past (2014)[afbeelding]
Eindelijk heb ik deze film gezien. Man wat een goede film. Het verhaal loopt lekker en zit goed in elkaar. Erg goed acteer werk. Het is leuk om de gezichten van de eerste films weer terug te zijn, zij het maar kort. Er zijn een paar kleine dingen die me niet helemaal duidelijk zijn of niet goed over nagedacht.
[afbeelding] 8.5 / 10

spoiler:
Rogue heeft aan het einde haar witte lok en Logan wordt op dat moment wakker alsof hij naar dat punt is toegestuurd terwijl hij naar de jaren 70 is gestuurd.
spoiler:
Daarnaast, aan het eind dan blijkt dat Logan niet verdronken is. Zijn er dan op een gegeven moment (later) niet 2 Logans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49

St@m

@ Your Service

spoiler:
spoiler:
Nee, hij wordt in het heden wakker (sowieso niet in 73), en blijkbaar is Rogue daar nog klein
deBennie schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:26:
[...]

spoiler:
Daarnaast, aan het eind dan blijkt dat Logan niet verdronken is. Zijn er dan op een gegeven moment (later) niet 2 Logans?
spoiler:
Nee, de Logan die wakker wordt is dezelfde Logan die in het water lag.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
St@m schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:31:
spoiler:
Nee, de Logan die wakker wordt is dezelfde Logan die in het water lag.
spoiler:
Ow, dus vanaf het moment dat hij uit het water wordt gehaald tot het moment dat hij wakker wordt is hij zich niet bewust (vanzelfsprekend) van wat er zich in de toekomst (of verleden, hoe je t maar wilt zien) afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Hahn schreef op zondag 14 september 2014 @ 22:28:
Ik had helaas hetzelfde bij A Scanner Darkly. Op het eerste oog leek het me een coole stijl, maar het was overduidelijk een echte film waar cell shading (of hoe je het ook wilt noemen :P) overheen was gegooid en dat stoorde me heel erg. Niet dat dat per se verkeerd is oid, maar ik vond het niet fijn om naar te kijken en heb het destijds ook na een minuut of 15-20 uitgezet.
Ik had de film ook graag zonder rotoscopen gezien, omdat het verhaal gewoon heerlijk Dickiaans is en de acteurs het verdienen om realistisch eruit te zien (Downey Jr. en Harrelson in ieder geval).

Het idee achter het rotoscopen kan ik wel weer waarderen, namelijk om te laten zien dat je wat je ziet niet altijd kunt beoordelen als waarheid of nep. Het is geen live-action en het is geen pure animatie: net zoals alles wat wij waarnemen zit het tussen echt en simulatie in. Op zich wel leuk dat het zo gebruikt wordt als stijl voor een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49

St@m

@ Your Service

deBennie schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:40:
[...]

spoiler:
Ow, dus vanaf het moment dat hij uit het water wordt gehaald tot het moment dat hij wakker wordt is hij zich niet bewust (vanzelfsprekend) van wat er zich in de toekomst (of verleden, hoe je t maar wilt zien) afspeelt?
spoiler:
Juist, het is een andere realiteit geweest dan die hij heeft meegemaakt, en blijkbaar kan hij zich dat niet herinneren, vandaar ook dat Xavier zegt dat hij veel te vertellen heeft. Wat mij betreft hadden ze hem ook wakker kunnen laten worden met herinneringen van de nieuwe realiteit en de oude, maar misschien wordt het dan wel teveel tijdreizen en snapt niemand er meer wat van (ik ben daar ook altijd zo slecht in)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Martinspire schreef op zondag 14 september 2014 @ 22:04:
Verder: als ik moeite moet gaan doen om een film te waarderen, doet de film gewoon wat fout. Het is leuk als je het weet, maar zoiets moet de film dan tonen.
Interessante steling. Ben het er alleen niet mee eens. Ik snap dat films (en ook boeken e.d.) in regel duidelijk en expliciet moeten zijn wil een groot publiek er van kunnen genieten. Is ook niets mis mee. Maar ik vind het mooi dat er ook films (en boeken e.d.) gemaakt worden die men pas optimaal kan waarderen als men een brede en liefst ook hier en daar wat diepe algemene kennis en interesses heeft. Disctrict 9 was voor mij zo'n film.

Een meesterwerk is een film die zowel heel goed is op het niveau van het eerste (breed publiek) als het tweede door een slimme gelaagdheid aan te brengen. Die zijn er niet in overvloed maar bestaan gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
St@m schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:45:
[...]

spoiler:
Juist, het is een andere realiteit geweest dan die hij heeft meegemaakt, en blijkbaar kan hij zich dat niet herinneren, vandaar ook dat Xavier zegt dat hij veel te vertellen heeft. Wat mij betreft hadden ze hem ook wakker kunnen laten worden met herinneringen van de nieuwe realiteit en de oude, maar misschien wordt het dan wel teveel tijdreizen en snapt niemand er meer wat van (ik ben daar ook altijd zo slecht in)
spoiler:
Dit klopt toch niet? In t begin van de film zei xavier (of een andere karakter) dat Logan de enige zou zijn die zich alles wat zich in de toekomst zou gaan afspelen zou blijven herinneren. Afhankelijk van de efforts van Logan zou de toekomst er goed of niet goed (sentinels) uitzien. Het bleek goed te zijn, en dus zou Logan zich dus alles moeten blijven herinneren.

Maar aan t einde van de film wordt Logan in de school(?) wakker en herinnert zich op dat moment alles. Dat geeft aan dat hij zich dus daarvoor niks van de toekomst herinnerde. Er is dus een hele periode een Logan geweest die zich niks van de mogelijk (sentinel-) toekomst af wist.

De logan die we terug hebben zien gaan in de toekomst raakt aan t einde van de film verwikkeld in een gevecht met magneto en wordt door magneto in het water gegooid. Vervolgens wordt hij uit het water gehaald. Maar dat is dan toch niet dezelfde Logan als die wakker wordt? Want die Logan is een leraar.

Want Logan zou zich hoe dan ook alles herinneren van de toekomst. Dat klopt niet met het scenario dat als hij in het water alles is vergeten tot aan dat hij wakker wordt in bed. Want daar zich verder geen periode tussen..

Of snap ik t nu niet B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
X-Men: Days of Future Past (2014)[afbeelding]
[afbeelding] 8.5 / 10

spoiler:
Kan alleen maar zeggen dat de 2min na de aftiteling beter was dan de hele film bij elkaar :(, and about time ook dat hij er aan kwam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:51

Ypho

Allround Nerd

Now You See Me (2013)Now You See Me (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: PG-13
Plot: An FBI agent and an Interpol detective track a team of illusionists who pull off bank heists during their performances and reward their audiences with the money.
Erg vermakelijke film. Beetje "The Prestige" meets "Italian Job". Verassende twists met een nog verrassender einde (al kwam dat niet helemaal onverwacht). De cast (met name de (bij)rollen van Morgan Freeman en Michael Caine) erg goed gekozen.

Op sommige punten voorspelbaar, op andere punten totaal niet! Met deze film ben je gegarandeerd van een leuke avond.
IMDb -- Now You See Me (2013) Wikipedia -- Now You See Me (2013) Bekijk trailer van Now You See Me (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Now You See Me (2013)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ypho schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:08:
Now You See Me (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: PG-13
Plot: An FBI agent and an Interpol detective track a team of illusionists who pull off bank heists during their performances and reward their audiences with the money.
Erg vermakelijke film. Beetje "The Prestige" meets "Italian Job". Verassende twists met een nog verrassender einde (al kwam dat niet helemaal onverwacht). De cast (met name de (bij)rollen van Morgan Freeman en Michael Caine) erg goed gekozen.

Op sommige punten voorspelbaar, op andere punten totaal niet! Met deze film ben je gegarandeerd van een leuke avond.
[afbeelding] 7 / 10
Ik vind het best een vermakelijke film, maar hij redt het zeker niet bij een film als "The Prestige".

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Woy schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:18:
[...]

Ik vind het best een vermakelijke film, maar hij redt het zeker niet bij een film als "The Prestige".
Klopt. Die heb ik laatst voor de zoveelste keer gezien :) Komt ook nog een review van :)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 23:59
deBennie schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:03:
[...]

spoiler:
Dit klopt toch niet? In t begin van de film zei xavier (of een andere karakter) dat Logan de enige zou zijn die zich alles wat zich in de toekomst zou gaan afspelen zou blijven herinneren. Afhankelijk van de efforts van Logan zou de toekomst er goed of niet goed (sentinels) uitzien. Het bleek goed te zijn, en dus zou Logan zich dus alles moeten blijven herinneren.

Maar aan t einde van de film wordt Logan in de school(?) wakker en herinnert zich op dat moment alles. Dat geeft aan dat hij zich dus daarvoor niks van de toekomst herinnerde. Er is dus een hele periode een Logan geweest die zich niks van de mogelijk (sentinel-) toekomst af wist.

De logan die we terug hebben zien gaan in de toekomst raakt aan t einde van de film verwikkeld in een gevecht met magneto en wordt door magneto in het water gegooid. Vervolgens wordt hij uit het water gehaald. Maar dat is dan toch niet dezelfde Logan als die wakker wordt? Want die Logan is een leraar.

Want Logan zou zich hoe dan ook alles herinneren van de toekomst. Dat klopt niet met het scenario dat als hij in het water alles is vergeten tot aan dat hij wakker wordt in bed. Want daar zich verder geen periode tussen..

Of snap ik t nu niet B)
spoiler:
Je snapt het helemaal :D

Om maar op je laatste alinea voort te borduren.... zodra hij wakker wordt is hij dus inderdaad de leraar. Niemand behalve hij weet wat er allemaal heeft afgespeeld.

Totdat hij Xavier tegenkomt. Xavier weet toevallig precies wat er in Logan zijn hoofd omgaat, waardoor die de alternatieve, niet gebeurde, gebeurtenissen ziet. Maar hij ziet ook dat Logan de nieuwste realiteit (waarin hij dus is wakker geworden) plotseling niet meer weet. Daarom heeft Xavier juist heel wat dingen om over te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
ikbenerniet schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:00:
[...]

spoiler:
Je snapt het helemaal :D

Om maar op je laatste alinea voort te borduren.... zodra hij wakker wordt is hij dus inderdaad de leraar. Niemand behalve hij weet wat er allemaal heeft afgespeeld.

Totdat hij Xavier tegenkomt. Xavier weet toevallig precies wat er in Logan zijn hoofd omgaat, waardoor die de alternatieve, niet gebeurde, gebeurtenissen ziet. Maar hij ziet ook dat Logan de nieuwste realiteit (waarin hij dus is wakker geworden) plotseling niet meer weet. Daarom heeft Xavier juist heel wat dingen om over te praten.
lol, ik snap 'm! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondag, filmdag:

- I saw the Devil 8/10
- The chaser 9/10
- Montage 8/10

Koreaanse films, zeker aan te raden. Eerste twee lijken wel heel veel op elkaar, zeker het einde [en zijn allebei heel goor], maar de derde vond ik ook zeker goed. ZieIMDBB

Hope;ijk kent er iemand nog meer van dit soort pareltjes. Welke heb ik nog meer gezien: new world, the flu, man from nowhere, oldboy. Oldboy was niet echt mijn smaak, beetje oud allemaal etc. en langdradig.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2014 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:24

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

X-Men: Days of Future Past (2014)X-Men: Days of Future Past (2014)
N.a.v. de goede reviews hier gekeken. Tja, ik kan er toch niet echt warm van worden. Vooral de jongere Charles en Erik vond ik niet passend gecast bij hun oudere/vertrouwdere versies. Ook het hele 70's gevoel is nèt niet overtuigend genoeg imo (waarschijnlijk verwend door het perfectionisme van Mad Men).
IMDb -- X-Men: Days of Future Past (2014) Wikipedia -- X-Men: Days of Future Past (2014) Bekijk trailer van X-Men: Days of Future Past (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over X-Men: Days of Future Past (2014)

Warrior (2011)Warrior (2011)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 140min. | MPAA: PG-13
Plot: The youngest son of an alcoholic former boxer returns home, where he's trained by his father for competition in a mixed martial arts tournament - a path that puts the fighter on a collision corner with his older brother.
Bam, wat een film _o_. Zeer goed acteerwerk van m.n. de broers! Overtuigende, realistische, vechtscenes voor zover ik dat kan beoordelen.
IMDb -- Warrior (2011) Wikipedia -- Warrior (2011) Bekijk trailer van Warrior (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Warrior (2011)

Lincoln (2012)Lincoln (2012)
IMDb: 7.4 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 150min. | MPAA: PG-13
Plot: As the Civil War continues to rage, America's president struggles with continuing carnage on the battlefield and as he fights with many inside his own cabinet on the decision to emancipate the slaves.
Geweldige monologen en dialogen! Terechte oscar voor Daniel-Day Lewis.
IMDb -- Lincoln (2012) Wikipedia -- Lincoln (2012) Bekijk trailer van Lincoln (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lincoln (2012)

Divergent (2014)Divergent (2014)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 139min. | MPAA: PG-13
Plot: In a world divided by factions based on virtues, Tris learns she's Divergent and won't fit in. When she discovers a plot to destroy Divergents, Tris and the mysterious Four must find out what makes Divergents dangerous before it's too late.
Redelijk fris concept en stijl. Wel iets te weinig plot-originaliteit richting einde, en girl meets boy moet je je niet teveel aan storen.
IMDb -- Divergent (2014) Wikipedia -- Divergent (2014) Bekijk trailer van Divergent (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Divergent (2014)

Na de eerste paar minuten had ik em bijna afgezet, zo standaard leek de opzet. Echter, het groundhog day concept past hier wonderwel. Leuke knipoog ook naar games ;). Slim dat ze zo lang wachten met tonen wat voor soort aliens het zijn en het design is überhaupt interessant. Deed me denken aan zo'n self-learning algoritme om het meest efficient lopende wezen te creëren. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant juist goed dat ze de alien kant (motief bv.) niet uitdiepen - dat is eigenlijk toch 'besides the point'. In ieder geval smaakt het naar meer, qua opzet en open vragen; als ze een verrassend plot kunnen maken (e.g. trucs zoals in BttF of bekeken vanuit andere characters die hun paden doorkruisen) dan ga ik wel naar de bios voor deel 2 :).

Als je er eens op let hoe Tom Cruise anders reageert naarmate de dagen zich herhalen kom je er achter dat het toch verdomd goed geacteerd is :o !
IMDb -- Edge of Tomorrow (2014) Wikipedia -- Edge of Tomorrow (2014) Bekijk trailer van Edge of Tomorrow (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Edge of Tomorrow (2014)

Prisoners (2013)Prisoners (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 153min. | MPAA: R
Plot: When Keller Dover's daughter and her friend go missing, he takes matters into his own hands as the police pursue multiple leads and the pressure mounts. But just how far will this desperate father go to protect his family?
True Detective in filmformaat. Gewoon een hele goede thriller met goed acteerwerk! Fijn dat het vigilante thema eens niet op de overdreven 'fuck yeah Murica' manier wordt uitgewerkt.
IMDb -- Prisoners (2013) Wikipedia -- Prisoners (2013) Bekijk trailer van Prisoners (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Prisoners (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.2 8.5 / 10

How to Train Your Dragon (2010)How to Train Your Dragon (2010)
IMDb: 8.2 | Genre: Animation, Adventure, Family | Runtime: 98min. | MPAA: PG
Erg leuke feelgood film. Deed qua sfeer en muziek aan de eerste Shrek denken. En dat is een groot compliment :).
IMDb -- How to Train Your Dragon (2010) Wikipedia -- How to Train Your Dragon (2010) Zoek trailer van How to Train Your Dragon (2010) via Google Schrijf zelf een recensie over How to Train Your Dragon (2010)

How to Train Your Dragon 2 (2014)How to Train Your Dragon 2 (2014)
IMDb: 8.2 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 102min. | MPAA: PG
Nog steeds hartstikke leuk maar net iets minder dan de eerste. Net iets teveel avatar/lotr/godzilla leentjebuur voor dit soort film.
IMDb -- How to Train Your Dragon 2 (2014) Wikipedia -- How to Train Your Dragon 2 (2014) Bekijk trailer van How to Train Your Dragon 2 (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over How to Train Your Dragon 2 (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

Oldboy (2003)Oldboy (2003)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: After being kidnapped and imprisoned for 15 years, Oh Dae-Su is released, only to find that he must find his captor in 5 days.
Wow wat een mindf*ck en plottwist _o_. Kan zo naast Fight Club wat dat betreft. Erg coole, beklemmende sfeer en een paar legendarische scenes (octopus en sidescroller met hamer :p). Klassieker!
IMDb -- Oldboy (2003) Wikipedia -- Oldboy (2003) Zoek trailer van Oldboy (2003) via Google Schrijf zelf een recensie over Oldboy (2003)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

JohnnieWbl schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:43:
[...]

Ik had de film ook graag zonder rotoscopen gezien, omdat het verhaal gewoon heerlijk Dickiaans is en de acteurs het verdienen om realistisch eruit te zien (Downey Jr. en Harrelson in ieder geval).

Het idee achter het rotoscopen kan ik wel weer waarderen, namelijk om te laten zien dat je wat je ziet niet altijd kunt beoordelen als waarheid of nep. Het is geen live-action en het is geen pure animatie: net zoals alles wat wij waarnemen zit het tussen echt en simulatie in. Op zich wel leuk dat het zo gebruikt wordt als stijl voor een film.
Jammer dat er inderdaad geen versie zonder is... Heb me er ook even aan gestoord, maar na een tijdje wende het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hartenstraat (2014)Hartenstraat (2014)
IMDb: 6.3 | Genre: Romance | Runtime: 90min.
Plot: Saar (8) loves swans. Swans are monogamous for life; they dont believe in divorce. Her father and mother do...
Een onvervalste Hollandse feelgood movie. Gelukkig niet de (al te platte) variant met veel slecht acterende tieten en wilde seks.
Het verhaal wordt zo goed als niet spannend en vanaf de eerste minuut weet je waar het verhaal naar toe zal gaan. Ondanks dat is het zeker een vermakelijke film.

Naar goed Hollands gebruik is er weer aan flink wat typecasting gedaan. Georgina Verbaan mag weer de neuroot spelen en Bracha van Doesburg de bitch. "Verrassende" karakters zijn wat mij betreft Egbert Jan Weber en Jan de Koning die rasechte homo's spelen en dat redelijk overtuigend doen.

Wil je gewoon een avondje met je meisje (of je man) op de bank hangen en vermaakt worden, dan is dit een prima film!
IMDb -- Hartenstraat (2014) Wikipedia -- Hartenstraat (2014) Zoek trailer van Hartenstraat (2014) via Google Schrijf zelf een recensie over Hartenstraat (2014)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

The Dinner (2013)The Dinner (2013)
IMDb: 6.2 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 88min.
Plot: Paul and Claire are a couple. Paul is a failed history teacher who has put his heart and soul into his family and is now confronted with the vulnerability of this happiness. His wife Claire...
Na allebei het boek te hebben gelezen wagen mijn vriendin en ik ons afgelopen zaterdag avond aan "Het Diner". Anders dan het boek kan de film ons beide niet bekoren. Weinig spanning, soms meer irritant dan echt spannend en af en toe gewoon onvoldoende om de aandacht erbij te houden. Geen van de acteurs weet ons voldoende geboeid te houden. Een magere 5.
IMDb -- The Dinner (2013) Wikipedia -- The Dinner (2013) Bekijk trailer van The Dinner (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Dinner (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Mektheb schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:03:
[...]

Kan alleen maar zeggen dat de 2min na de aftiteling beter was dan de hele film bij elkaar :(, and about time ook dat hij er aan kwam !
Kut dat ben ik helemaal vergeten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

handige_harrie schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:44:

Divergent (2014)[afbeelding]
Plot: In a world divided by factions based on virtues, Tris learns she's Divergent and won't fit in. When she discovers a plot to destroy Divergents, Tris and the mysterious Four must find out what makes Divergents dangerous before it's too late.
Redelijk fris concept en stijl. Wel iets te weinig plot-originaliteit richting einde, en girl meets boy moet je je niet teveel aan storen.
[afbeelding] 7 / 10
Fris concept? Het is een regelrechte Harry Potter's Sorting Hat meets The Hunger Games ripoff.

Into the Storm (2014)Into the Storm (2014)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 89min. | MPAA: PG-13
Plot: Storm trackers, thrill-seekers, and everyday townspeople document an unprecedented onslaught of tornadoes touching down in the town of Silverton.
Vermakelijke disaster movie. Special effects zijn goed te noemen, kwam op geen moment eigenlijk onrealistisch over.
Tuurlijk moeten ze wat drama toevoegen (werkende moeder die haar kindje mist) maar gelukkig niet te veel.
Al met al wel vermaakt in de bios (gezien in 2D). Veel beter dan bijv. Twister.
(de dag erna een typhoon die hier langstrok maakte het wel actueel)
IMDb -- Into the Storm (2014) Wikipedia -- Into the Storm (2014) Bekijk trailer van Into the Storm (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Into the Storm (2014)

[ Voor 37% gewijzigd door Kenzi op 16-09-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mektheb schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:03:
[...]

Even opfrissen; wat was dat ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Jorgen schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:21:
[...]

Even opfrissen; wat was dat ook alweer?
spoiler:
Apocalypse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:24

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Kenzi schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:30:
[...]

Fris concept? Het is een regelrechte Harry Potter's Sorting Hat meets The Hunger Games ripoff.

[video]
Hunger Games niet gezien, dat speelt misschien mee :P. Laten we het dan op frisse stijl houden. Origineel niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

spoiler:
Heb het net even opgezocht. Hij zag er uit als een vrouw in een cape.

Dit deel was zeer goed te pruimen, dus ben wel benieuwd naar de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Jorgen schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:39:
spoiler:
Heb het net even opgezocht. Hij zag er uit als een vrouw in een cape.

Dit deel was zeer goed te pruimen, dus ben wel benieuwd naar de volgende.
spoiler:
Ten 1e het is een man :P, ten 2e hij is het kwaad ( en het kwaad kan niet dood omdat zonder het kwaad er ook geen goed is)en zou onsterfelijk zijn, en als hij zoals de tekenfilm is dan is hij awesome

Samen met de 4 horseman ofc

Wikipedia: Apocalypse (Marvel)

Leesvoer ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Mektheb op 16-09-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Even snel een tip waar de meeste mensen waarschijnlijk al van op de hoogte zijn, maar:
18 tot en met 24 September zijn de Nationale filmdagen. Je kan bij alle grote bioscopen voor € 5,- naar de film.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

[...]
Into the Storm (2014)[afbeelding]
Plot: Storm trackers, thrill-seekers, and everyday townspeople document an unprecedented onslaught of tornadoes touching down in the town of Silverton.
Vermakelijke disaster movie. Special effects zijn goed te noemen, kwam op geen moment eigenlijk onrealistisch over.
Tuurlijk moeten ze wat drama toevoegen (werkende moeder die haar kindje mist) maar gelukkig niet te veel.
Al met al wel vermaakt in de bios (gezien in 2D). Veel beter dan bijv. Twister.
(de dag erna een typhoon die hier langstrok maakte het wel actueel)
[afbeelding] 7.5 / 10
Vond je? Ik vond de tornado's in Twister er bv "angstaanjagender" uitzien dan die in deze film. Nu waren de graphics over het algemeen wel beter (maar wat wil je na 18 jaar), maar ook qua verhaal vond ik Twister interessanter dan deze film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:05:
Zondag, filmdag:

- I saw the Devil 8/10
- The chaser 9/10
- Montage 8/10

Koreaanse films, zeker aan te raden. Eerste twee lijken wel heel veel op elkaar, zeker het einde [en zijn allebei heel goor], maar de derde vond ik ook zeker goed. ZieIMDBB

Hope;ijk kent er iemand nog meer van dit soort pareltjes. Welke heb ik nog meer gezien: new world, the flu, man from nowhere, oldboy. Oldboy was niet echt mijn smaak, beetje oud allemaal etc. en langdradig.
Hier nog wat titels ;).
The good, the bad and the weird - IMDB: Joheunnom nabbeunnom isanghannom (2008)
A dirty carnaval - IMDB: Biyeolhan geori (2006)
Breathless - IMDB: Ddongpari (2008)
A bittersweet life - IMDB: Dalkomhan insaeng (2005)
The Yellow Sea - IMDB: Hwanghae (2010)
Nameless Gangster - IMDB: Bumchoiwaui junjaeng: Nabbeunnomdeul jeonsungshidae (2012)
War of the arrows - IMDB: Choi-jong-byeong-gi Hwal (2011)
Rurouni Kenshin - IMDB: Rurôni Kenshin: Meiji kenkaku roman tan (2012)
The Raid 1 en 2 - IMDB: Serbuan maut (2011) en IMDB: The Raid 2: Berandal (2014)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2014 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Yes Man (2008)Yes Man (2008)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 104min. | MPAA: PG-13
Plot: A guy challenges himself to say
Zag hem langs komen op Netflix. Al een keer eerder gezien, maar kon het me niet echt meer herinneren.

Leuke film als je eens geen zin hebt in een te serieuze film en gewoon een beetje wilt lachen. Leuk geacteerd van Carrey, maar als je al een paar films van hem gezien hebt dan ken je het wel een beetje. Deze film valt dan ook een beetje in het rijtje van Bruce Almighty en Liar Liar; ander verhaal, zelfde principe.

Niet echt origineel dus, maar ik heb me wel kostelijk vermaakt!
IMDb -- Yes Man (2008) Wikipedia -- Yes Man (2008) Bekijk trailer van Yes Man (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Yes Man (2008)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Sméagol schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:23:
Even snel een tip waar de meeste mensen waarschijnlijk al van op de hoogte zijn, maar:
18 tot en met 24 September zijn de Nationale filmdagen. Je kan bij alle grote bioscopen voor € 5,- naar de film.
Cool, dat wist ik nog niet. Bedankt :)

A Scanner Darkly (2006)A Scanner Darkly (2006)
Gekeken naar aanleiding van een aantal posts in dit topic. Ik heb ooit eerder een poging gedaan, maar kan me alleen herinneren dat ik die al snel afbrak vanwege de rotoscoping.

Nu ik de hele film heb gezien vind ik het nog steeds een ramp om naar te kijken. Niet omdat het visueel niet aantrekkelijk zou zijn, maar vooral omdat er vaak rare dingen mee worden gedaan. Zo zie je bijvoorbeeld vaak dat een voorwerp statisch in beeld blijft hangen en alleen de locatie van het object "beweegt" (waarschijnlijk om te besparen op kosten). Op een of andere manier word ik daar een beetje raar van.

Misschien was het wel de bedoeling, maar fijn is anders.

En het verhaal? Tja... Het trekt mij nog steeds niet. Ik ben een groot fan van scifi, maar dit was het net niet. Goede twist, maar eigenlijk ook een beetje makkelijk.
IMDb -- A Scanner Darkly (2006) Wikipedia -- A Scanner Darkly (2006) Zoek trailer van A Scanner Darkly (2006) via Google Schrijf zelf een recensie over A Scanner Darkly (2006)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Stukfruit schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 23:45:
[...]

Cool, dat wist ik nog niet. Bedankt :)
Me neither, vrijdagavond maar film pakken met m'n vriendin. 8)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
[...]
Divergent (2014)[afbeelding]
[afbeelding] 7 / 10

Divergent trilogie valt onder catogorie "young-adult" :P . De verfilming is echt om te janken.

spoiler:
Scenes lopen door elkaar heen, enkele doden in het film terwijl in het boeken meer dan genoeg doodging. Voorbeeld, toen ze voor het eerst van de trein afsprong vielen 2 te pletter neer, in de film had iedereen het gehaald.
Ergste vond ik dat ze de scene "knife in the eye" eruit hebben gehaald.
In de boeken ging over haar gevoelens en hoe ze ermee omging. Voorbeeld zie scene "killing Will". Dit maakte haar karakter sterker en je leefde met haar mee. Maar in de film gingen ze helemaal niet op in, terwijl er een halve boek aan toegewijd is.

Net als bij de Hunger Games: Boeken-reeks retespannend waarbij je met de personage meeleefd, verfilming ervan, weer een slap aftreksel. Enige pluspuntje was Jennifer Lawrence in diverse outfits ;)

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:42
Wat betreft The Hunger Games ben ik het dan weer niet eens.
Tuurlijk, het boek is beter, maar de verfilming was zeker goed te noemen.
Maar je leeft inderdaad minder mee dan dat je in het boek zou doen omdat het boek vanuit het karakter is vertelt.

Waar ik dit wel had was bij The Host. Dit hele boek lees je wat het wezen in haar denkt en tegen haar zegt, het jammere is alleen dat het zo'n suffe stem en uitvoering is in de film.

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Zoals beloofd, recensies van alle Christopher Nolan films die ik de afgelopen tijd heb gekeken. Ik kan deze films enorm waarderen, met name het mysterie wat er altijd rond de films hangt (was het echt Bruce in Florence of leek het maar zo? Zat Dom nog in een droom aan het einde van Inception, of niet?) en ook kan blijven hangen.

Hoe hij het voor elkaar krijgt, geen idee, maar hij weet wel altijd een gewelidige cast te vinden, voor zowel de grote als kleine rollen. Grote namen als Morgan Freeman, Leonardo DiCaprio, Michael Caine zorgen al voor een boost van de films. Zelf ben ik ook erg benieuwd naar Interstellar, maar dat is nog even wachten tot november.

Ik ga Nolan overigens niet vergelijken met grote namen als Alfred Hitchcock of Martin Scorsese (appels en peren), maar het feit dat 8 van zijn 9 films in de IMDB Top 250 staan, zegt toch wel wat.

Anyway, here we go!

Doodlebug (1997)Doodlebug (1997)
IMDb: 7.2 | Genre: Short, Fantasy, Mystery | Runtime: 3min.
Plot: In a ratty flat, a man is on his hands and knees, holding a shoe by its toe, trying to kill a bug of some sort that so far has managed to evade him. He keeps up the chase and whacks at it a...
Niet echt een Hollywood blockbuster, maar een korte film. Stelt niet veel voor, maar het einde is dan wel weer grappig.
IMDb -- Doodlebug (1997) Wikipedia -- Doodlebug (1997) Bekijk trailer van Doodlebug (1997) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Doodlebug (1997)

Following (1998)Following (1998)
IMDb: 7.6 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 69min. | MPAA: R
Plot: A young writer who follows strangers for material meets a thief who takes him under his wing.
Een film noir, niet echt mijn ding, maar het zet wel de sfeer in de film. Grappig verhaal met leuke (niet geheel onvoorspelbare) ontknoping.
IMDb -- Following (1998) Wikipedia -- Following (1998) Zoek trailer van Following (1998) via Google Schrijf zelf een recensie over Following (1998)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Memento (2000)Memento (2000)
IMDb: 8.5 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 113min. | MPAA: R
Plot: A man, suffering from short-term memory loss, uses notes and tattoos to hunt for the man he thinks killed his wife.
Het verhaal is niet heel bijzonder, maar de manier waarop het verhaal verteld wordt wel. De film speelt zich van achter naar voor, en van voor naar achter af... tegelijk. Dit wordt afgewisseld door scenes respectievelijk in kleur en zwart/wit.

Een heel simpel verhaal wordt een stuk lastiger om te volgen.

Ik heb eerder een uitgebreidere recensie van deze film gemaakt, linkje: -klik-
IMDb -- Memento (2000) Wikipedia -- Memento (2000) Zoek trailer van Memento (2000) via Google Schrijf zelf een recensie over Memento (2000)

Insomnia (2002)Insomnia (2002)
IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 118min. | MPAA: R
Plot: Two Los Angeles homicide detectives are dispatched to a northern town where the sun doesn't set to investigate the methodical murder of a local teen.
Een vermakelijke film, met een zeer goede cast (w.o. Al Pacino, Robin Williams). Het verhaal wordt goed uiteengezet, maar de focus ligt vooral ook erg op de problemen van het karakter van Al Pacino, en de gevolgen ervan.

Voor mij erg wennen met Robin Williams in een serieuze en "bad-guy" rol, omdat ik hem vooral ken van de drukke/grappige characters.

Ondanks de grote namen in de cast, vind ik dit een van de mindere Nolan films.
IMDb -- Insomnia (2002) Wikipedia -- Insomnia (2002) Bekijk trailer van Insomnia (2002) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Insomnia (2002)

Batman Begins (2005)Batman Begins (2005)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 140min. | MPAA: PG-13
Plot: After training with his mentor, Batman begins his war on crime to free the crime-ridden Gotham City from corruption that the Scarecrow and the League of Shadows have cast upon it.
Ik heb meerdere malen geprobeerd de originele Batman films (althans, die met Michael Keaton) te kijken, ik heb ze zelfs op Bluray, maar op de een of andere manier kunnen die films me niet zo boeien. Deze "reboots" dan weer wel. Wellicht komt dit omdat er een sterker verhaal achter zit waar de focus minder ligt op fantasy/superhelden of hoe je dat noemt, maar meer in de opbouw van een verhaal. Een ijzersterk verhaal!
IMDb -- Batman Begins (2005) Wikipedia -- Batman Begins (2005) Bekijk trailer van Batman Begins (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Batman Begins (2005)

The Prestige (2006)The Prestige (2006)
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Plot: The rivalry between two magicians becomes more exacerbated by their attempt to perform the ultimate illusion.
Wat mij betreft een van de betere films die ik ooit gezien heb, en ik heb er wat gezien. Vanaf het eerste moment zit de grimmige sfeer in de film. Het mysterieuze wordt er goed in verwerkt, tot een ontknoping die ik nooit had verwacht.

Een film vol misleiding, obsessie, mysterie in een "ouderwetse" sfeer.
IMDb -- The Prestige (2006) Wikipedia -- The Prestige (2006) Bekijk trailer van The Prestige (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Prestige (2006)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

The Dark Knight (2008)The Dark Knight (2008)
IMDb: 9.0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 152min. | MPAA: PG-13
Plot: When Batman, Gordon and Harvey Dent launch an assault on the mob, they let the clown out of the box, the Joker, bent on turning Gotham on itself and bringing any heroes down to his level.
Het langverwachte "vervolg" op Batman Begins. Het verhaal, net als de eerste film uit de reeks, is wat mij betreft ijzersterk. Helaas is de rol van Rachel overgenomen door Maggie Gyllenhaal, maar de rol van Heath Ledger maakt hierin alles goed, wat kan die man acteren zeg!

De naam "Dark Knight" slaat natuurlijk op Batman, maar als er iemand "dark" is, is het The Joker wel. Een geweldige rol, helaas ook een van zijn laatste, die wat mij betreft de hele film naar een hoger niveau trekt.
IMDb -- The Dark Knight (2008) Wikipedia -- The Dark Knight (2008) Bekijk trailer van The Dark Knight (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Dark Knight (2008)

Inception (2010)Inception (2010)
IMDb: 8.8 | Genre: Action, Adventure, Mystery | Runtime: 148min. | MPAA: PG-13
Plot: A thief who steals corporate secrets through use of dream-sharing technology is given the inverse task of planting an idea into the mind of a CEO.
Mag ik het zeggen? Ja, ik ga het zeggen. Ik vind (persoonlijk) Inception de beste film ooit gemaakt! (Al zeg ik dat ook van films als The Godfather II, Goodfellas en Silence of the Lambs, ik denk dat ik in totaal wel 10 films "de beste film ooit" vind).

Deze film heb ik inmiddels 5 of 6 keer gezien, en ook de laatste keer zaten er weer nieuwe dingen in de film. Ik snap nu eindelijk hoe dat "Limbo" van hem nu werkt :)

Deze film moet je niet gaan kijken met een suffe kop, want dan snap je er helemaal niets van. Hou je van mysterie? Dan is dit zeker een aanrader. Wederom een gewelidige cast, zelfs in de bijrollen, en een super soundtrack!
IMDb -- Inception (2010) Wikipedia -- Inception (2010) Zoek trailer van Inception (2010) via Google Schrijf zelf een recensie over Inception (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

The Dark Knight Rises (2012)The Dark Knight Rises (2012)
IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13
Plot: Eight years after the Joker's reign of anarchy, the Dark Knight must return to defend Gotham City against the enigmatic jewel thief Catwoman and the ruthless mercenary Bane as the city teeters on the brink of complete annihilation.
De laatste film uit de Batman reboot. Zelf vind ik dit de minste van allemaal, maar het is zeker geen slechte film. Wat mij betreft was deze film te lang, met teveel twists en plots. De rollen van "Catwoman" en "Robin" (aan het einde dan), zijn wat mij betreft overdreven en onnodig, maar Bane... Alleen de stem al van deze gast zorgt ervoor dat ik mijn volume wat omhoog zet. Wat mij betreft dé badguy uit de hele Batman reboot.
IMDb -- The Dark Knight Rises (2012) Wikipedia -- The Dark Knight Rises (2012) Bekijk trailer van The Dark Knight Rises (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Dark Knight Rises (2012)

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 06:03
Ypho schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:17:

Memento (2000)[afbeelding]
IMDb: 8.5 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 113min. | MPAA: R
Plot: A man, suffering from short-term memory loss, uses notes and tattoos to hunt for the man he thinks killed his wife.
Het verhaal is niet heel bijzonder, maar de manier waarop het verhaal verteld wordt wel. De film speelt zich van achter naar voor, en van voor naar achter af... tegelijk. Dit wordt afgewisseld door scenes respectievelijk in kleur en zwart/wit.

Een heel simpel verhaal wordt een stuk lastiger om te volgen.

Ik heb eerder een uitgebreidere recensie van deze film gemaakt, linkje:
[afbeelding] 8.5 / 10
Waar is je linkje? :)

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Woeps, tekst vergeten... Linkje staat erbij -klik-

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Je bent een half puntje gedaald in je waardering, kan je ook aangeven waarom?

PVOutput☀️

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

ja memento blijft een goede film. Eentje die ik zo af en toe weer opzet.
Vooral de eerste x dat ik hem zag vond ik hem erg stoer. Ik raad hem ook vaak aan aan mensen die nog een film zoeken om te zien.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Mektheb
Arunia schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:36:
Wat betreft The Hunger Games ben ik het dan weer niet eens.
Tuurlijk, het boek is beter, maar de verfilming was zeker goed te noemen.
Maar je leeft inderdaad minder mee dan dat je in het boek zou doen omdat het boek vanuit het karakter is vertelt.

Waar ik dit wel had was bij The Host. Dit hele boek lees je wat het wezen in haar denkt en tegen haar zegt, het jammere is alleen dat het zo'n suffe stem en uitvoering is in de film.
Battle Royal > Hunger games

• Soepstengel
Oh wauw! Hunger Games had ik wel van gehoord maar nooit gezien of begrepen waar het over ging, maar Battle Royale wel. Binnenkort even Hunger Games checken dus.

Battle Royale (2000)Battle Royale (2000)
IMDb: 7.8 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: Not Rated
Plot: In the future, the Japanese government captures a class of ninth-grade students and forces them to kill each other under the revolutionary
Één van de eerste Japanse films die ik gezien heb en misschien wel de rede waarom ik op zich best wel fan ben van Japanse films. Naar mijn idee zit het verhaal erg goed in elkaar. Sommige mensen storen zich aan de taal, daar heb ik absoluut geen problemen mee gehad. Er zitten een paar scenes in het begin van de film die ik van erg lage kwaliteit vind; special effects die er erg nep uit zagen bijvoorbeeld. Gelukkig is dat geen voorbode voor de rest van de film, ik heb mij er in ieder geval in de rest van de film niet meer aan gestoord!

Wat mij betreft echt een aanrader!
IMDb -- Battle Royale (2000) Wikipedia -- Battle Royale (2000) Bekijk trailer van Battle Royale (2000) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Battle Royale (2000)

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zijn er meer mensen die Transformers 4 gezien hebben én bij de ruimteschepen uit de openingsscène aan slakken moesten denken?

Ondanks de niet-zo-heel-positieve reviews hier op het forum bevalt de 1e helft van de film me tot nog toe prima.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:42
Dat wist ik. Moet battle royal nog eens kijken en lezen. Maar, geen Jennifer Lawrence. Tss.

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Soepstengel schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:42:
[...]

Oh wauw! Hunger Games had ik wel van gehoord maar nooit gezien of begrepen waar het over ging, maar Battle Royale wel. Binnenkort even Hunger Games checken dus.
Bespaar jezelf de teleurstelling. O-)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:46
hoezo, dat zijn leuke films,The hunger games, zekers als je van dat soort films houd.

Die films zijn in elk geval een stuk beter als Divergent,naar mijn mening dan...

• ikbenerniet
newbreed schreef op woensdag 17 september 2014 @ 17:23:
[...]

Bespaar jezelf de teleurstelling. O-)
Hey, wist je dat het ook mogelijk was om zowel BR als HG leuk te vinden? :D

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Nah, BR is best wel origineel. En als je die vroeger gezien hebt, dan voelt HG toch wel als nep aan. Vooral als mensen je vertellen hoe tof HG is.
Ik vind zelf BR tof, en HG te doen...maar wel nep.

Op het lezen van het nieuws "Sin Nombre" (2009) gekeken.
Draait in principe om MS 13, de Mexicaanse gang, die zich verspreid over de wereld.
Maar het nieuws vertelt ons dat ze zelfs met IS samwerken.
Dus wat onderzoek gedaan.
De popi jopie JijBuis "Docu's" deden het niet voor mij, dus deze film gezien.

Beetje outdated, maar diep, en emotioneel.
Als je Tropa D'Elite, City of God, en dat soort films tof vindt, dan is dit een aanrader.
Van mij een dikke 8.
Misschien na nog een keer kijken 8.5

Eat the bugs, live in a pod

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
freaky35 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 18:19:
hoezo, dat zijn leuke films,The hunger games, zekers als je van dat soort films houd.
De eerste Hunger Games was prima, de tweede was meer een teleurstelling. Een beetje teveel van hetzelfde en vooral slechter uitgewerkt.

March of the Eagles

• mavaros
  • Laatst online: 14:28
Rio (2011)Rio (2011)
IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 96min. | MPAA: G
Plot: When Blu, a domesticated macaw from small-town Minnesota, meets the fiercely independent Jewel, he takes off on an adventure to Rio de Janeiro with this bird of his dreams.
Ik heb eerst per ongeluk deel 2 gezien. Zeer vermakelijk. Ik heb zelfs die eekhoorn gespot die in Ice age ook erg grappig was. Maar dat is Rio 2.

Deel 1 is ook leuk. Erg leuk vond ik. Ik kon nu de karakters van de diverse vogels, die een belangrijke rol spelen plaatsen. Dus misschien kan je beter beginnen bij het eerste deel. Maar daar ben ik niet over uit.

Het vertelt het verhaal van de wederhelft uit deel 2. Verder is het dezelfde riedel. Ook deel 1 heeft leuke humor en liedjes die goed in de film passen. Kortom opnieuw een zeer geslaagde familiefilm.

Wel zijn de computergraphics van een iets mindere kwaliteit heb ik het gevoel. Maar dat mag de pret niet drukken. <+:)
IMDb -- Rio (2011) Wikipedia -- Rio (2011) Bekijk trailer van Rio (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rio (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.2 8.2 / 10

p.s. Wat veranderingen in de reactie.

[ Voor 5% gewijzigd door mavaros op 18-09-2014 14:06 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:37

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Vind de 1 en 2 goed :) alleen in de 2 vind ik het nogal raar dat ineens die hond in het oerwoud staat :/

@jorgen: more snails please :)

[ Voor 14% gewijzigd door Damic op 18-09-2014 06:59 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Lanithro
Star Trek: Nemesis (2002)Star Trek: Nemesis (2002)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13
Nadat ik deze tegen kwam op Netflix dacht ik laat ik deze weer eens gaan kijken. Laatste keer was in de bios.
Het verhaal was me een beetje ontschoten dus kon er redelijk blank in gaan. Maar ik was vergeten dat het verhaal van deze film zo slecht was. Het karaker Shinzon was zo nietszeggend en het is zo ongeloofwaardig dat hij de Romulan Empire zal leiden zonder dat er een opstand komt van het oh zo medogenloze Romulaanse ras. Tevens vond ik de Romulans mietjes vergeleken met de Romulans uit de series totaal niet geloofwaardig. Nee volgens mij is dit de slechtste film uit de Star Trek Franchise.
IMDb -- Star Trek: Nemesis (2002) Wikipedia -- Star Trek: Nemesis (2002) Zoek trailer van Star Trek: Nemesis (2002) via Google Schrijf zelf een recensie over Star Trek: Nemesis (2002)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 5 / 10

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Quad schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:47:
Je bent een half puntje gedaald in je waardering, kan je ook aangeven waarom?
Klopt, en dat was puur vanwege de "herkijkfactor". Omdat ik het einde (of het begin, hoe je dat wil noemen) al kon, was er wat minder spanning en mysterie dan de eerste twee keer dat ik hem keek.

Overigens zie je nu wel hele andere dingen, weet je vooraf dus al waarom bepaalde karakters dingen doen of zich anders gedragen. Daarom slechts een half puntje omlaag. Blijft nog steeds een goede film!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Wreck-It Ralph (2012)Wreck-It Ralph (2012)
IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 101min. | MPAA: PG
Plot: A video game villain wants to be a hero and sets out to fulfill his dream, but his quest brings havoc to the whole arcade where he lives.
Gister gekeken en heb als retro gamer een paar keer hardop moeten lachen.
spoiler:
Zeker bij het stukje met "gevonden voorwerpen"

Omdat er in het verhaal niet heel veel gebeurt, is het denk ik goed te volgen voor kinderen. Als je Michael Bay poep (met honderduizend dingen die op het scherm gebeuren) en ingewikkelde plots gewend bent, dan zal dit aanvoelen als een aflevering van een serie, maar mij stoorde het niet heel erg.

De animatie zag er goed uit en ook de stemmen pasten goed bij de karakters.
Ook de referenties naar allerlei (retro) videogames was goed gedaan.

8 sterren, omdat het door het verhaal heel kort en een beetje leeg aanvoelde.
IMDb -- Wreck-It Ralph (2012) Wikipedia -- Wreck-It Ralph (2012) Bekijk trailer van Wreck-It Ralph (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Wreck-It Ralph (2012)

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:26

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Had hem afgelopen weekend met mijn vriendin ook gegeken. Vind het begin erg leuk met diverse referenties, maar helaas is het nadat het verhaal echt begint (in Candyland) een beetje gedaan met die sfeer. Nog steeds leuk maar had beter gekund. Ik zou hem een 7 geven.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Xyphoid
Angeloonie schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:44:
Had hem afgelopen weekend met mijn vriendin ook gegeken. Vind het begin erg leuk met diverse referenties, maar helaas is het nadat het verhaal echt begint (in Candyland) een beetje gedaan met die sfeer. Nog steeds leuk maar had beter gekund. Ik zou hem een 7 geven.
Ja, die referenties waren meer in het begin.
Had eigenlijk gehoopt dat het verhaal meer met de verschillende spellen te maken zou hebben. Misschien was dat te moeilijk met rechten of zo. Ik miste Mario wel :P

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:57

B2

wa' seggie?

Transformers: Age of Extinction (2014)Transformers: Age of Extinction (2014)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13
Tja.. Het heeft steeds minder met de originele Transformers G1 te maken.. Dan laat je Dino's in je film, maar je benoemd nergens dat het Dinobots zijn.. Net zo als Galvatron.. als truck. 8)7 En dan transformeren van die nieuwe robots dat slaat ook nergens meer op. Nou ja, voor de nieuwere generatie kijkers boeit het misschien wat minder maar ik vind het wel jammer.

Qua actie film is het wel aardig.
IMDb -- Transformers: Age of Extinction (2014) Wikipedia -- Transformers: Age of Extinction (2014) Bekijk trailer van Transformers: Age of Extinction (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Transformers: Age of Extinction (2014)

• Meatwagon
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 08:40
Divergent (2014)Divergent (2014)
Een leuk maar in het begin toch wel lastig te volgen film (vond ik persoonlijk). Heb er zeker van genoten. De spelers acteerde goed en speelde naar mijn idee prima in op elkaar. Het verhaal zit goed in elkaar!
IMDb -- Divergent (2014) Wikipedia -- Divergent (2014) Bekijk trailer van Divergent (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Divergent (2014)

• Baroshir
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10-2024

Baroshir

Zeh blub..

Sin City: A Dame to Kill For (2014)Sin City: A Dame to Kill For (2014)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 102min. | MPAA: R
Zo, gisteren toch nog even de kans gehad om deze in de bios mee te pikken. Zeker het tripje wel waard moet ik zeggen. Zoals ik hier ook al voorbij heb zien komen is de 3D hier prima ingezet en het versterkt de stijl nog wel iets. Ze zijn trouw gebleven aan het artwork van deel 1 en wederom heeft het een mooi effect.

Jammer is wel dat de verhaallijnen van dit deel minder sterk zijn dan van de 1e film. Ze zijn wel mooi door elkaar heen verwerkt, als is de ene meer uitgediept dan de andere. Na de laatste scene had ik toch het gevoel dat er nog iets miste, maar dat kan ook gewoon de honger zijn naar meer ;)
IMDb -- Sin City: A Dame to Kill For (2014) Wikipedia -- Sin City: A Dame to Kill For (2014) Bekijk trailer van Sin City: A Dame to Kill For (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sin City: A Dame to Kill For (2014)

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
freaky35 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 18:19:

Die films zijn in elk geval een stuk beter als Divergent,naar mijn mening dan...
Als je van teleurstellende films houdt, dan is het inderdaad een leuke film. Divergent heb ik niet gezien, dus daar kan ik geen ongezouten mening over geven.

Battle Royale heb ik jaren geleden gezien en was een instant cult klassieker. The Hunger Games heb ik niet gelezen, maar als film is hij waardeloos. Ik snap niet waarom mensen er zo mee weglopen.
  1. Het idee is gestolen.
  2. Men neemt niet de moeite om iets uit te leggen. De wereld is post-apocalyptisch, waarom dit zo is, mag Joost weten.
  3. De ontwikkeling van de karakters is uitermate plat, lees:geen ontwikkeling.
  4. Er zit behoorlijk wat actie in de film. Jammer dat de actie eigenlijk niet te zien door shaky cams en gebrek aan licht. Ik vermoed dat de rating het niet mogelijk maakte om de cameras stil te houden en iemand eindelijk eens echt dood te zien gaan. Daar draait het hele verhaal toch om?
Het is gewoon Battle Royale door een PG-13 filter gejast. Al het goede aan Battle Royale was killed in the process. Uitermate teleurstellend.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13
Plot: A mechanic and his family join the Autobots as they are targeted by a bounty hunter from another world.
Als Transformersfan van de series van vroeger, keek ik erg uit naar Transformers; Age of Extinction; immers, Optimus Prime, nieuwe acteurs, Dinobots, Galvatron en Michael Bay. (Ja, ik vind zijn Transformersfranchise wél leuk.)

Qua CGI ben ik weer overdonderd met een heleboel moois; qua plot was het weer eens wat anders en qua acteurs was het gewoon leuk om een andere cast te zien. (De vorige cast vond ik overigens ook in orde. Toch was het een plus om Mark Wahlberg, Kelsey Grammer en Stanley Tucci in de film te hebben.)

Kijk ik naar het verhaal, dan hadden ze er wel veel meer uit kunnen halen. Er is nu veel onduidelijk gebleven.

spoiler:
Wie of wat is Lockdown? Wat zijn zijn beweegredenen? Wie zijn de Creators? Wat is een Seed en waarom staat Lockdown deze zo gemakkelijk af; de Creators willen toch juist de Transformers wegvagen? Hoe komen al die Decepticons tot leven zonder Allspark? Waarom worden de Dinobots geen Dinobots genoemd? Was die ondersteboven hangende alien met een neushoorngezicht nu ook een Dinobot? Of wat vond Prime anders zo bijzonder aan hem? De Constucticons uit deel 2 kwamen samen tot 1 robot, waarom de Dinobots niet? En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ook enkele acteurs (Darcy en Su Yueming bijv.) voegden m.i. weinig toe).

Al met al een hoop dat onduidelijk is gebleven.

Qua visueel spektakel was het allemaal dik in orde, maar er waren net iets teveel onduidelijkheden in de film. Een cijfer geven is dan lastig. Ik houd het op een 7,6. Het kan nog veel beter, maar het smaakte wel naar meer.
IMDb -- Transformers: Age of Extinction (2014) Wikipedia -- Transformers: Age of Extinction (2014) Bekijk trailer van Transformers: Age of Extinction (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Transformers: Age of Extinction (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.6 7.6 / 10

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

The Expendables 3 (2014)The Expendables 3 (2014)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13
Plot: Barney augments his team with new blood for a personal battle: to take down Conrad Stonebanks, the Expendables co-founder and notorious arms trader who is hell bent on wiping out Barney and every single one of his associates.
The Expendables, waar wij na de eerste twee delen wel inmiddels weten dat je er met een pull bier en een paar burgers en popcorn erin moet stappen. Ook deze keer vind ik het gewoon weer een zeer geslaagde film met lekker veel rauwe humor, effecten en actie was zeer aanwezig.

Over de film zelf valt niet heel veel te zeggen, ga er een avondje voor zitten met je vrienden, kijk en geniet. ;)

Als je de film serieus neemt, heb ik het met je te doen want dan haal je het einde niet. De combinatie van de acteurs, de grappen die er gemaakt worden en de actie maakt het voor mij persoonlijk een enorm leuke film!

Ik geef er dan ook een leuke 8 voor, puur vanwege het vermaak wat het mij biedt. Als je het allemaal technisch en met een kritische blik gaat bekijken, dan haalt hij nog geen voldoende.
IMDb -- The Expendables 3 (2014) Wikipedia -- The Expendables 3 (2014) Bekijk trailer van The Expendables 3 (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Expendables 3 (2014)

PVOutput☀️

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:06
Jorgen schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:21:
Transformers: Age of Extinction (2014)[afbeelding]
Plot: A mechanic and his family join the Autobots as they are targeted by a bounty hunter from another world.
Als Transformersfan van de series van vroeger, keek ik erg uit naar Transformers; Age of Extinction; immers, Optimus Prime, nieuwe acteurs, Dinobots, Galvatron en Michael Bay. (Ja, ik vind zijn Transformersfranchise wél leuk.)

Qua CGI ben ik weer overdonderd met een heleboel moois; qua plot was het weer eens wat anders en qua acteurs was het gewoon leuk om een andere cast te zien. (De vorige cast vond ik overigens ook in orde. Toch was het een plus om Mark Wahlberg, Kelsey Grammer en Stanley Tucci in de film te hebben.)

Kijk ik naar het verhaal, dan hadden ze er wel veel meer uit kunnen halen. Er is nu veel onduidelijk gebleven.

spoiler:
Wie of wat is Lockdown? Wat zijn zijn beweegredenen? Wie zijn de Creators? Wat is een Seed en waarom staat Lockdown deze zo gemakkelijk af; de Creators willen toch juist de Transformers wegvagen? Hoe komen al die Decepticons tot leven zonder Allspark? Waarom worden de Dinobots geen Dinobots genoemd? Was die ondersteboven hangende alien met een neushoorngezicht nu ook een Dinobot? Of wat vond Prime anders zo bijzonder aan hem? De Constucticons uit deel 2 kwamen samen tot 1 robot, waarom de Dinobots niet? En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ook enkele acteurs (Darcy en Su Yueming bijv.) voegden m.i. weinig toe).

Al met al een hoop dat onduidelijk is gebleven.

Qua visueel spektakel was het allemaal dik in orde, maar er waren net iets teveel onduidelijkheden in de film. Een cijfer geven is dan lastig. Ik houd het op een 7,6. Het kan nog veel beter, maar het smaakte wel naar meer.
[afbeelding] 7.6 / 10
Wat mij betreft zijn de meeste ook onredelijk negatief over de films van Bay... of ze hebben gewoon de verkeerde verwachtingen. Bay is simpelweg een van de beste als het gaat om een CGI spektakel als Transformers, er zijn er maar heel weinig die hem dat kunnen nadoen op zo'n grote schaal zonder daarbij altijd een studio te gebruiken... want Bay filmt nog altijd het meeste op echte locaties en voegt daaraan de CGI toe, waarbij veel meer vakmanschap komt kijken dan wanneer je alles op een green screen doet.

Waar het vooral bij Bay in schort is zijn ontzettend slechte keuzes in vrouwelijke filmrollen... hij kijkt echt alleen maar of ze lekker zijn, goed acteren is een bijzaak... wat heeft die vent bijvoorbeeld toch met Megan Fox? Ook ontbreekt het nogal aan enige echt diepgang in de verhalen van zijn films, het draait echt vooral om de toffe actie scenes... maar uiteraard mag je ook niet teveel verwachten van een film in een dergelijk genre, Dat is waar de meeste mensen wat mij betreft dus ook teveel waarde aan hangen bij zijn films. Maar hij maakt het zich er soms wel heel erg makkelijk vanaf dus ik snap best waar de kritiek vandaan komt... het wordt alleen teveel aangedikt en men benoemt dan niet wat hij wel heel goed doet.

Met Transformers is er sowieso maar 1 ding echt verkeerd en dat is dat hij de films teveel om de mensen laat draaien, de bots hebben niet de echte hoofdrol terwijl ze dat wel zouden moeten hebben.

Disclaimer... ik had bij het schrijven Age of Extinction nog niet gezien, ik baseer mij op de eerdere films

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tja een beetje eyecandy is niet verkeerd, toch?

Verder ben ik het trouwens helemaal met je eens.
Het verhaal van de Witwicky en Yeager families vind ik an sich wel een plus, maar nog meer ruimte voor de robots vind ik ook helemaal prima.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Lanithro schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:21:
Star Trek: Nemesis (2002)[afbeelding]
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13
Nadat ik deze tegen kwam op Netflix dacht ik laat ik deze weer eens gaan kijken. Laatste keer was in de bios.
Het verhaal was me een beetje ontschoten dus kon er redelijk blank in gaan. Maar ik was vergeten dat het verhaal van deze film zo slecht was. Het karaker Shinzon was zo nietszeggend en het is zo ongeloofwaardig dat hij de Romulan Empire zal leiden zonder dat er een opstand komt van het oh zo medogenloze Romulaanse ras. Tevens vond ik de Romulans mietjes vergeleken met de Romulans uit de series totaal niet geloofwaardig. Nee volgens mij is dit de slechtste film uit de Star Trek Franchise.
[afbeelding] 5 / 10
Had deze Star Trek film nog nooit gezien, maar toevallig ook afgelopen zondag op Netflix gekeken. Kan niet anders dan me bij deze review aan te sluiten.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Net een poging gedaan met Zombie Hunter, Zombie Night en Zombie Strippers. De betreffende IMDB scores komen ongeveer overeen met het aantal minuten dat ik het heb volgehouden. Prut. Hier ga ik niet eens de UBB-generator voor invullen.
Daarna dan maar eens Transmorphers 1 en 2 geprobeerd. (Ja, The Asylum.) Het enige dat beter is aan deel 2 is dat het ipv bijna 3 kwartier (in deel 1) nu ruim een half uur duurt voordat de 1e robot te voorschijn komt. Wederom prut. Ruimt wel lekker op in mijn collectie.
Mega Shark vs Mecha Shark dan maar. 1 Pluspunt: Christopher Judge. Badass in Stargate, maar alleen voor hem is deze film dus ook niet te kijken. Je ziet het al na 3 zinnen acteren in dit soort films. Jammer...
Ik heb het maar opgegeven. Ik houd van rampenfilms, maar niet van rampzalige films. Op een enkele film na - tegen beter weten in? - alle Asylumfilms gedeletet.

[ Voor 68% gewijzigd door Jorgen op 18-09-2014 20:50 ]

• ikbenerniet
Jorgen schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:19:
Net een poging gedaan met Zombie Hunter, Zombie Night en Zombie Strippers. De betreffende IMDB scores komen ongeveer overeen met het aantal minuten dat ik het heb volgehouden. Prut. Hier ga ik niet eens de UBB-generator voor invullen.
Daarna dan maar eens Transmorphers 1 en 2 geprobeerd. (Ja, The Asylum.) Het enige dat beter is aan deel 2 is dat het ipv bijna 3 kwartier (in deel 1) nu ruim een half uur duurt voordat de 1e robot te voorschijn komt. Wederom prut. Ruimt wel lekker op in mijn collectie.
Mega Shark vs Mecha Shark dan maar. 1 Pluspunt: Christopher Judge. Badass in Stargate, maar alleen voor hem is deze film dus ook niet te kijken. Je ziet het al na 3 zinnen acteren in dit soort films. Jammer...
Ik heb het maar opgegeven. Ik houd van rampenfilms, maar niet van rampzalige films. Op een enkele film na - tegen beter weten in? - alle Asylumfilms gedeletet.
Wel een leuke rampenfilm: Birdemic
Kijk alleen Birdemic 2 maar niet, die vond ik zwaar tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

newbreed schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:08:
[...]

Als je van teleurstellende films houdt, dan is het inderdaad een leuke film. Divergent heb ik niet gezien, dus daar kan ik geen ongezouten mening over geven.

Battle Royale heb ik jaren geleden gezien en was een instant cult klassieker. The Hunger Games heb ik niet gelezen, maar als film is hij waardeloos. Ik snap niet waarom mensen er zo mee weglopen.
  1. Het idee is gestolen.
  2. Men neemt niet de moeite om iets uit te leggen. De wereld is post-apocalyptisch, waarom dit zo is, mag Joost weten.
  3. De ontwikkeling van de karakters is uitermate plat, lees:geen ontwikkeling.
  4. Er zit behoorlijk wat actie in de film. Jammer dat de actie eigenlijk niet te zien door shaky cams en gebrek aan licht. Ik vermoed dat de rating het niet mogelijk maakte om de cameras stil te houden en iemand eindelijk eens echt dood te zien gaan. Daar draait het hele verhaal toch om?
Het is gewoon Battle Royale door een PG-13 filter gejast. Al het goede aan Battle Royale was killed in the process. Uitermate teleurstellend.
Battle Royale is ook qua muziek best bijzonder, klassieke muziek. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Even een reactie op de ietwat Transfomers discussie:

Lockdown, in G1 voor zover ik me kan heugen, was een Decepticon en een Bounty Hunter. Wat ook enigszins overeen lijkt te komen met zijn beweegreden in Age of Exticntion.

De creators waar Prime en Lockdown het over hebben, als ik naar G1 kijk, zijn de Quitessons. Zij zijn verantwoordelijk voor het bestaan van alle Transformers, aangezien zij hun geschapen hebben. Ook in de cartoon (zeker in de film waar Megatron wedergeboren wordt als Galvatron, dus ook een flinke knipooog denk ik). Het was nooit de bedoeling dat Transfomers emoties zouden ontwikkelen, maar dit gebeurde toch, en ze verzetten zich tegen de Quintessons, nu wordt er regelmatig vastgesteld dat vele Transformers miljoen(en) jaren oud zijn (in G1) dus het is goed mogelijk dat prime en anderen, geen idee hebben wie de creators zijn. Lockdown wordt ingehuurd door de Quintessons om iemand zoals Prime terug te brengen, omdat ze hem als een bedreiging zien (althans, die link leg ik na het zien van AoE).

De Dinobots worden nooit bij naam genoemd, en als Dinobots bestempteld. lastig voor degenen die G1 nooit hebben gezien, de grote T-Rex (die ondersteboven hing) was Grimlock, ook in G1 vocht Prime met hem voor hun loyaliteit.

Het is makkelijker te volgen als je G1 nog op je duimpje kent (nerd die ik ben), en voor onbekenden, kan het lastig zijn om te volgen wie wie is, en wat ieders beweegredenen zijn.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Jorgen schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:21:

spoiler:
spoiler:
Als Transformerfan had je moeten weten:
De Constructicons zijn een team en vormen samen Devastator. De Dinobots zijn een groep, niet echt een team en geen combiners. Niet in G1 of latere series. Misschien dat je in de war bent met Predaking (combinatie van de Predacons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nazanir schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:13:
Even een reactie op de ietwat Transfomers discussie:

[...]
Kenzi schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:12:
[...]

Als Transformerfan had je moeten weten:

[...]
Bedankt voor de verduidelijking allebei.

Dan had ik het van de Dinobots die kunnen combineren dus mis.
Was die op-z'n-kop hangende figuur Grimlock? Daar, op dat moment, leek het me meer een beest/alien, dan een robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
@ diegene die afvroeg waar de bekende hond vandaan komt ineens.

De hond uit Rio wordt in deel 2 ingevlogen door die roze lepelaar. Oonderdeel van de vriendengroep die naar de Jungle trekken om de roots te zoeken. Alleen die lepelaar en hond komen pas op het end aan. Als een soort wiedergutmachungs gevoel op het einde. Ook in de aftiteling zie je de combinatie terug.

Ik zal deel 1 dit weekend nogeens kijken. Waarschijnlijk vallen de hond en lepelaar dan wat beter op hun plek.

[ Voor 32% gewijzigd door mavaros op 20-09-2014 00:15 ]

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Gisteren ook Transformers gekeken. Hij was leuker dan de vorige delen, maar helaas is mijn grootste irritatiebron nog steeds aanwezig: de machines hebben veel te veel menselijke trekjes meegekregen. Niet de emoties, dat stoort me niet., maar de lichamelijk dingen. Een buitenaardse robot van honderdduizenden of miljoenen jaren oud met een baard en een sigaar. Of eentje met een gele huid en een Japans accent. :N :N

Het is nog niet zo erg als de hangende ballen in deel twee of drie, maar reden genoeg om hem een punt aftrek te geven en niet nog een keer te kijken (net zoals delen 1 tm 3)...

Nomen nescio

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:37

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@mavaros: dat was ik en een lepelaar dat een bulldog verplaatst :/ nog eens kijken dus.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:06
Bra-Jo schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 09:04:
Transformers: Age of Extinction (2014)[afbeelding]
Gisteren ook Transformers gekeken. Hij was leuker dan de vorige delen, maar helaas is mijn grootste irritatiebron nog steeds aanwezig: de machines hebben veel te veel menselijke trekjes meegekregen. Niet de emoties, dat stoort me niet., maar de lichamelijk dingen. Een buitenaardse robot van honderdduizenden of miljoenen jaren oud met een baard en een sigaar. Of eentje met een gele huid en een Japans accent. :N :N

Het is nog niet zo erg als de hangende ballen in deel twee of drie, maar reden genoeg om hem een punt aftrek te geven en niet nog een keer te kijken (net zoals delen 1 tm 3)...
[afbeelding] 6.5 / 10
Ik heb dit deel gisteravond eindelijk ook gezien en had precies hetzelfde probleem... Gelukkig is die panische schreeuwlelijkerd Shia Labeouf van het scherm verdwenen en is daar de veel meer coole Mark Wahlberg voor teruggekomen. Niet zijn beste werk eerlijk gezegd, maar een verbetering qua menselijke hoofdrol speler is het zeker. Zelfs het chickie was dit keer niet tenenkrommend slecht. Ik kende die 3e gast eigenlijk nog niet, maar die vond ik eigenlijk best wel goed. Ik blijf het wel problematisch vinden dat die kleine kwetsbare mensen vrijwel ongedeerd door al dat Transformer geweld door kunnen lopen...

Maar idd... robots die sigaren roken, hoesten en het over 'hun ziel' hebben (noemen ze de life spark toch?) vind ik ook erg jammer, dat klopt gewoon niet. Waar ik ook een beetje over struikelde is dat bots de ene keer supersterk en onverslaanbaar leken (Optimus vs Grimlock) en de andere keer in stukken vliegen wanneer er met menselijke machinegeweren op ze wordt geschoten.

De film was mij ook een goed half uur te lang, veel zogenaamde fillers, al waren die vaak wel grappig... die lift scene :) Moet ook wel zeggen dat alhoewel de films over het algemeen er prima uitzag er wel een paar visueel slechte scenes tussen zaten... leken wel afgeraffeld. Heel opvallend was die scene waarin dat schip metaal omhoog haalde om het vervolgens weer te laten vallen, dat zag er op momenten echt niet uit... zeker als de dinobots vallen.

Klinkt allemaal aardig negatief maar zo vond ik het geheel zeker niet, ik heb de film met veel plezier gekeken, wat mij betreft de beste tot nu toe. Visueel is het weer super op een paar slippertjes na en ik hou van die kleine hommages die Bay overal in de film verwerkt. Sommigen bijvoorbeeld opgevallen dat de hoofden van bepaalde bots in gevechten even in een flits heel erg op het originele karakter uit de cartoon lijken? Lockdown en de Dinobots zagen er bad ass uit en Stanley Tucci vond ik ook een goede toevoeging aan de film... toffe rol speelde hij, het begon een beetje als de bad guy maar eindige in een grappige en eigenlijk ongevaarlijke sullige rol van iemand met een hoop geld en een droom maar eigenlijk niet helemaal begreep waar hij mee bezig was... de president van de 'more money than brains club' zal ik maar zeggen.

Mijn eindcijfer zal denk ik een 7,0 zijn...

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jorgen schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:19:
Waarom kijk je van die kut films? :/ Dat is hetzelfde als een advertentie in de krant zetten dat je graag in je gezicht gescheten wil worden door een grote neger en dan ontevreden zijn wanneer het tegen valt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• mavaros
@ Damic: "@mavaros: dat was ik en een lepelaar dat een bulldog verplaatst :/ nog eens kijken dus."

Dat heb ik dus gedaan. Ik weet zeker dat het die roze vogel was. De hond zie je in de film heel even in beeld, onder aan die roze Lepelaar hangend/landend in de Jungle.

Het is die lepelaar die meedoet aan de playbackshow/soundmixshow/of hoe je dat tegenwoordig ook noemt. De hond staat bij de ingang van die auditie. Hij zegt nog break a leg, en walk it down. Twee theatertermen. Kijk maar rond 13:00 min.

Verder moet je denk ik niet nadenken of dingen kunnen. In een tekenfilm kan alles. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door mavaros op 20-09-2014 10:40 ]

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
MrVegeta schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:33:
[...]

Waarom kijk je van die kut films? :/ Dat is hetzelfde als een advertentie in de krant zetten dat je graag in je gezicht gescheten wil worden door een grote neger en dan ontevreden zijn wanneer het tegen valt.
En maak jezelf (de poster uit de quote hierboven, dus niet MrVega) dan ook gelijk even duidelijk dat films van The Asylum != rampenfilms :P Het zijn parodieen op rampenfilms.

Dat zit wel Schnorr.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

To be honest zijn ook geen parodieën. Het zijn C films die door een vrij slimme marketingstrategie veel aandacht krijgen. Vroeger was het nog ironisch om Giant Shark vs Giant Octopus te kijken (heb ik ook gedaan), maar nu met Sharknado is het gewoon hip om te kijken en af te zeiken. Terwijl die films die expres zo slecht worden gemaakt (vroeger was dat minder).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ Stukfruit en MrVegeta:

Soms klinkt het verhaal aansprekend; soms wil je gewoon wel eens zien wat ze van een bepaalde A-film gemaakt hebben. Meestal is dat een bittere teleurstelling. ;)

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Gaat over een zwermachtig buitenaards ras, Mimics genaamd, die Europa veroveren. Maar nu hebben de Aardse legers hun krachten gebundeld voor een laatste offensief tegen de buitenaardse horde. Hoofdpersoon Cage wordt binnen enkele minuten gedood. Maar dan ontwaakt hij opnieuw op dezelfde dag, en moet hij opnieuw vechten en sterven…en opnieuw. Beter goed gejat dan slecht bedacht. Herhalingen zijn rechtstreeks gejat van Groundhog Day en Source Code. Met gevechten gekopieerd uit Battle of Los Angeles. Maar toch, behoorlijk SF, als rechtgeaarde SF-fan kan ik dat wel waarderen.
Naar het einde toe, vond ik het beetje eentonig, beetje Die Hard style waar ze zich overal doorheen slepen, met feelgood Amerikaans einde.

En toch, kan ik deze film wel waarderen. Mede door de prachtige Emily Blunt en Tom Cruise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-09 16:04
Deliver Us from Evil (2014)Deliver Us from Evil (2014)
IMDb: 6.5 | Genre: Crime, Horror, Thriller | Runtime: 118min. | MPAA: R
Plot: New York police officer Ralph Sarchie investigates a series of crimes. He joins forces with an unconventional priest, schooled in the rites of exorcism, to combat the possessions that are terrorizing their city.
Best aardige "horror" film. Eng is hij niet, zitten een paar jumpscares in die je ruimschoots aan ziet komen, en het verloop is behoorlijk voorspelbaar. Maar wel een lekker creepy sfeertje gedurende de film en dat zorgt dat de film toch een voldoende scoort.

Veel muziek van The Doors, was ook weer eens wat anders en zeker niet verkeerd.
IMDb -- Deliver Us from Evil (2014) Wikipedia -- Deliver Us from Evil (2014) Bekijk trailer van Deliver Us from Evil (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Deliver Us from Evil (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 15:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Into the Storm (2014)Into the Storm (2014)
Ik hou wel van rampenfilms, vaak mooie beelden en het realisme interesseert me niet zo heel erg (wel een beetje).
Wat betreft mooie beelden zit je hier aardig goed, niet spectaculair, soms over de top waardoor het alle geloofwaardigheid verliest. Heb ook een docu over tornado's in 't Omniversum gezien, en hoewel dat echte beelden waren, vond ik 't wat tegenvallen.
Het verhaal is dun en echt Amerikaans.
spoiler:
Uiteraard loopt alles goed af, zelfs met de 2 gekken die dronken en wel 'n tornado ingezogen worden. De enige dode hoofdpersoon zie je al van mijlen ver aankomen en is zwaar "verdiend" omdat hij zich zo asociaal gedraagd. Overigens komt die dood ook niet in beeld.

Kijken dus voor de beelden, als je er van houdt. Wat dat aangaat was het fijn dat er filmdagen waren: € 5 per bioscoopkaartje is 'ie wel waard.
IMDb -- Into the Storm (2014) Wikipedia -- Into the Storm (2014) Bekijk trailer van Into the Storm (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Into the Storm (2014)

Lucy (2014)Lucy (2014)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 89min. | MPAA: R
Plot: A woman, accidentally caught in a dark deal, turns the tables on her captors and transforms into a merciless warrior evolved beyond human logic.
Hoge verwachtingen, helaas niet waargemaakt. Ik hou meestal wel van films van Luc Besson, maar soms zijn ze net ff te vaag.

Er wordt weinig uitgelegd, en de strijd tussen Lucy en het misdaadsyndicaat speelt m.i. een veel te grote rol. Het einde is niet heel voorspelbaar, maar zeker niet onverwacht of spectaculair en het filosofische sausje is iig voor mij onbegrijpelijk.

spoiler:
"Life was given to us a billion years ago. Now you know why." Nou, ik weet het nog steeds niet.

Als je van actie houdt, is dit wel een leuke film, maar voor diepgang, wetenschap, goed verhaal of sci-fi hoef je 'm niet te zien.
IMDb -- Lucy (2014) Wikipedia -- Lucy (2014) Bekijk trailer van Lucy (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lucy (2014)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Beasts of the Southern Wild (2012)Beasts of the Southern Wild (2012)
IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Fantasy | Runtime: 93min. | MPAA: PG-13
Plot: Faced with both her hot-tempered father's fading health and melting ice-caps that flood her ramshackle bayou community and unleash ancient aurochs, six-year-old Hushpuppy must learn the ways of courage and love.
Ik ging er denk ik verkeerd in, want ik dacht dat het een fantasy film was.
Normaal kan ik filmhuisfilms wel waarderen, maar dit vond ik qua verhaal niet zo boeiend.
Het meisje dat de hoofdrol heeft, kan wel goed acteren en heeft de Oscar wel verdiend.
5 sterren voor het meisje.
IMDb -- Beasts of the Southern Wild (2012) Wikipedia -- Beasts of the Southern Wild (2012) Bekijk trailer van Beasts of the Southern Wild (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Beasts of the Southern Wild (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-09 16:04
The Maze Runner (2014)The Maze Runner (2014)
IMDb: N/A | Genre: Action, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13
Plot: Thomas is deposited in a community of boys after his memory is erased, soon learning they're all trapped in a maze that will require him to join forces with fellow
Ik ben het boek nog aan het lezen, maar heb de film vanavond dus gekeken.

Ik ken weinig boekverfilmingen die in het eerste halfuur al zover van het verhaal afdwalen of zaken versnellen als deze.
Gezien ik pas op 1/5de van het boek ben, heb ik nog geen idee of de rest van het verhaal wel klopt. De sfeer van het boek werd wel vrij goed neergezet.
De eerste vergelijking die in me op komt is Cube meets Divergent.
Ik heb nu niet de drang om hem nog eens te kijken, zoals ik bij Hunger Games en Divergent wel had.

Nu toch het boek maar eens uitlezen, en kijken wat er in deel 2 gaat gebeuren.
IMDb -- The Maze Runner (2014) Wikipedia -- The Maze Runner (2014) Bekijk trailer van The Maze Runner (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Maze Runner (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 14:53
Oculus (2013)Oculus (2013)
IMDb: 6.5 | Genre: Horror | Runtime: 104min. | MPAA: R
Afgelopen vrijdag deze film gezien. Het was in het begin erg wennen met de twee verschillende settings en wisselingen tussen het verleden en heden. Dit went wel snel en op ten duur gaat dit steeds vloeiend over op de goede momenten.

Het was geen horror waar ik op het puntje van mijn stoel zat. Wel erg vermakelijk en bijna een goede mindfuck. Wat is echt en wat niet.
IMDb -- Oculus (2013) Wikipedia -- Oculus (2013) Bekijk trailer van Oculus (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oculus (2013)

Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2013)Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2013)
IMDb: 6.5 | Genre: Animation, Comedy, Family | Runtime: 95min. | MPAA: PG
Deel 1 vond ik best grappig. Niet de beste animatie die ik gezien had maar zat leuke humor in. Deel 2 daartegen. Ik heb mij kapot gelachen in deze film. Een kleine aardbei ala minion, een eiland met een flinke knipoog naar Jurassic Park.

Dit was een meer dan waardig vervolg op deel 1!
IMDb -- Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2013) Wikipedia -- Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2013) Bekijk trailer van Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2013)

Chef (2014)Chef (2014)
IMDb: 7.5 | Genre: Comedy | Runtime: 114min. | MPAA: R
Ontzettend genoten van deze film. Ik wist niet helemaal wat ik moest verwachten toen ik deze film ging kijken maar niets viel mij tegen. Een mooi, voor mij, meeslepend verhaal over een chef die zijn creatieve ideeën niet kwijt kan en daar de gevolgen van merkt.

Of je nu van koken houdt of niet, deze film is een lekkere feelgood!
IMDb -- Chef (2014) Wikipedia -- Chef (2014) Bekijk trailer van Chef (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Chef (2014)

[ Voor 21% gewijzigd door PuddingNL op 22-09-2014 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 13:01
MicGlou schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 09:41:
[...]

Ik heb dit deel gisteravond eindelijk ook gezien en had precies hetzelfde probleem... Gelukkig is die panische schreeuwlelijkerd Shia Labeouf van het scherm verdwenen en is daar de veel meer coole Mark Wahlberg voor teruggekomen. Niet zijn beste werk eerlijk gezegd, maar een verbetering qua menselijke hoofdrol speler is het zeker. Zelfs het chickie was dit keer niet tenenkrommend slecht. Ik kende die 3e gast eigenlijk nog niet, maar die vond ik eigenlijk best wel goed. Ik blijf het wel problematisch vinden dat die kleine kwetsbare mensen vrijwel ongedeerd door al dat Transformer geweld door kunnen lopen...

Maar idd... robots die sigaren roken, hoesten en het over 'hun ziel' hebben (noemen ze de life spark toch?) vind ik ook erg jammer, dat klopt gewoon niet. Waar ik ook een beetje over struikelde is dat bots de ene keer supersterk en onverslaanbaar leken (Optimus vs Grimlock) en de andere keer in stukken vliegen wanneer er met menselijke machinegeweren op ze wordt geschoten.

De film was mij ook een goed half uur te lang, veel zogenaamde fillers, al waren die vaak wel grappig... die lift scene :) Moet ook wel zeggen dat alhoewel de films over het algemeen er prima uitzag er wel een paar visueel slechte scenes tussen zaten... leken wel afgeraffeld. Heel opvallend was die scene waarin dat schip metaal omhoog haalde om het vervolgens weer te laten vallen, dat zag er op momenten echt niet uit... zeker als de dinobots vallen.

Klinkt allemaal aardig negatief maar zo vond ik het geheel zeker niet, ik heb de film met veel plezier gekeken, wat mij betreft de beste tot nu toe. Visueel is het weer super op een paar slippertjes na en ik hou van die kleine hommages die Bay overal in de film verwerkt. Sommigen bijvoorbeeld opgevallen dat de hoofden van bepaalde bots in gevechten even in een flits heel erg op het originele karakter uit de cartoon lijken? Lockdown en de Dinobots zagen er bad ass uit en Stanley Tucci vond ik ook een goede toevoeging aan de film... toffe rol speelde hij, het begon een beetje als de bad guy maar eindige in een grappige en eigenlijk ongevaarlijke sullige rol van iemand met een hoop geld en een droom maar eigenlijk niet helemaal begreep waar hij mee bezig was... de president van de 'more money than brains club' zal ik maar zeggen.

Mijn eindcijfer zal denk ik een 7,0 zijn...
Helemaal mee eens, ook precies mijn 'problemen' met deze film. Het menselijk zijn van de robots was in voorgaande delen ook al zo. Optimus hoort een "mondkapje" te hebben en geen lippen, hetzelfde met de andere robots. Ze zijn natuurlijk allemaal compleet van staal, maar toch lijkt het alsof ze kleding aan hebben die wappert alsof het katoen is... het zijn kleine dingetjes maar als fan van de originele Transformers cartoon stoor ik me er wel aan.

Maar goed, verder ook wat kleine dingetjes in het verhaal van deze film. Bijv. Optimus die in het begin bijna dood/kapot is en naar eigen zeggen alleen door autobots gerepareerd kan worden; 3 scenes verder rijden ze over de snelweg en "kopieert" hij een gloedjenieuwe vrachtwagen waarna Optimus ook ineens weer helemaal heel is... Kennelijk had hij zichzelf dus gewoon kunnen repareren.

Verder vermaak ik me er overigens prima mee, Bay krijgt altijd wel veel kritiek maar een slechte film vind ik het absoluut niet.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

PuddingNL schreef op maandag 22 september 2014 @ 08:42:
Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.5 | Genre: Animation, Comedy, Family | Runtime: 95min. | MPAA: PG
Deel 1 vond ik best grappig. Niet de beste animatie die ik gezien had maar zat leuke humor in. Deel 2 daartegen. Ik heb mij kapot gelachen in deze film. Een kleine aardbei ala minion, een eiland met een flinke knipoog naar Jurassic Park.

Dit was een meer dan waardig vervolg op deel 1!
[afbeelding] 7 / 10
Kapot lachen en dan toch maar een 7 geven? Wat haalt de film naar beneden dan?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Pagina: 1 ... 70 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]